چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

دوره مقدماتی php
چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه
چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

دانستنیهای پزشکی ۴۲ دیدگاه 32,719 بازدید

لاغر کردن رانها دغدغه بسیاری از افراد مخصوصا خانم هاست که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

این سوال بسیاری از افراد، چه لاغر و چه چاق است که

پاسخ خیر است. شما نمی توانید با رژیم لاغری، تصمیم بگیرید که قسمت خاصی از بدنتان را لاغر کنید.

هر رژیمی را که رعایت کنید یا هر نوع ورزشی را که انجام دهید، این بدن شما است که تصمیم می گیرد چربی کدام قسمت از بدن را بسوزاند.

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

دوره مقدماتی php

حتی با ورزش هم ، فقط عضلات اندام خاصی از بدن پرورش می یابد ولی چربی آن منطقه نمی سوزد.

اما چگونه چربی اضافی ران ها را از بین ببریم؟ برای این کار هیچ دارو و هیچ رژیم خاصی موثر نیست.

هر یک از ما دارای ساختار بدنی خاصی هستیم و در اثر اضافه شدن وزن، چربی در مناطق خاصی از بدن ما انباشته می شود و تنها راه تغییر حجم چربی در یک منطقه خاص مثل ران ها، تغییر عادات غذایی است.

با رعایت یک « رژیم لاغری اصولی و علمی» چربی بدن می سوزد. این رژیم لاغری، یک رژیم کلی برای تمام بدن است نه فقط برای یک قسمت از آن.

اگر چربی در منطقه ران جمع شده باشد با اجرای رژیم لاغری به مرور ران ها متناسب می شوند.

ولی انجام این امر در یک شب امکان پذیر نیست. پس فردی که رژیم لاغری می گیرد، باید صبر و حوصله فراوانی داشته باشد.

یک رژیم متعادل ومناسب رژیمی است که مقادیر بالایی میوه و سبزی و کربوهیدرات های پیچیده داشته باشد و مقدار چربی آن کم باشد و نیاز پروتئین بدن را تامین کند.

تنها راه غیر رژیمی بر طرف کردن چربی ران، لیپوساکشن (برداشتن چربی اضافی بدن با عمل جراحی) است که علاوه بر مشکلات و هزینه فراوان، اثرش بسیار موقتی است و با پرخوری، ران ها مجدداً به حالت اولیه باز می گردند.

در مورد ورزش هم باید عرض کنم که هیچ نوع ورزش خاصی وجود ندارد که چربی منطقه خاصی از بدن را از بین ببرد، بلکه عضلات آن قسمت را قوی می کند.

در زنان، چربی در اندام های تحتانی بدن ذخیره می شود تا اندام های تناسلی را در برابر ضربات محافظت کند.

پس از یائسگی، تراکم چربی در قسمت های بالای بدن و کمر بیشتر شده و بدن حالت مردانه می گیرد.

خصوصیات ژنیتیکی افراد بر محل ذخیره چربی اضافی بدن موثر است. برای مثال اگر خانم های خانواده ما در قسمت ران چاق می شوند، ما نیز در معرض چاقی ران هستیم، درست همانطور که خصوصیات اسکلتی را از خانواده به ارث می بریم.

حتی اگر ژن چاقی ران در ما وجود داشته باشد، ولی خود چربی را که به ارث نمی بریم! یعنی بایستی با دریافت کافی و مناسب مواد غذایی و انجام فعایت بدنی ، از بروز چاقی و تجمع چربی اضافی در بدن جلوگیری کنیم.

دلیل اصلی چاق شدن ران، شکم و هر جای دیگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است.

به خاطر داشته باشید با پرخوری و عدم فعالیت بدنی، مواد غذایی اضافی به صورت چربی در بدن ما انباشته می شوند و دچار چاقی و اضافه وزن می شویم.

پس تنها راه برای لاغر کردن رانها ، تغییر عادات غذایی غلط و کمتر خوردن است، مخصوصاً مصرف کمتر چربی های مضر مثل روغن های غیر طبیعی مایع و جامد.

به این صورت که چربی های اشباع مثل روغن نباتی مایع و جامد، کره و چربی گوشت را به مقدار خیلی کم مصرف کنید.

از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندویچ های سوسیس و کالباس سس دار، پیتزا (که مقدار زیادی پنیر پیتزا دارد) خودداری کنید.

همچنین برای لاغر کردن رانها از خوردن تنقلات و مواد غذایی که دارای انرژی بالا و مواد مغذی کم هستند، پرهیز کنید.

در عوض در برنامه غذایی روزانه خود از انواع میوه ها و سبزی ها به مقدار فراوان، لبنیات کم چرب و مقادیر کافی نان، برنج، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهی باشد خیلی بهتر است) استفاده کنید.

علاوه بر رعایت غذایی، بایستی به طور منظم و مداوم فعالیت بدنی داشته باشید.

به طور مثال روزی نیم تا یک ساعت پیاده روی کنید. یا اینکه در یک کلاس ورزشی ثبت نام کرده و یا خودتان در منزل به تنهایی یا همراه با برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون نرمش کنید.

یک شروع خوب برای این کار، دقت در میزان مصرف چربی ها و قندهاست.

خیلی از افراد بر این عقیده اند که ما خیلی کم چربی مصرف می کنیم ولی حقیقت امر این است که بدون اینکه خودشان احساس کنند، خیلی بیشتر از نیازشان چربی مصرف می کنند.

چون بسیاری از چربی های دریافتی ما در غذا مخفی است و ما متوجه نمی شویم که مقدار زیادی چربی مصرف کرده ایم.

مثلاً سس موجود در ساندویچ حداقل ۸ گرم چربی دارد یا یک مشت بادام زمینی ۲۶ گرم چربی دارد و یا یک فنجان شیر معمولی ۷ گرم چربی دارد. پس ما چربی را مصرف می کنیم بدون آنکه خودمان متوجه شویم.

ولی منظور ما این نیست که شیر و بادام زمینی را که دارای فواید زیادی هستند، مصرف نکنید. بلکه بایستی به مقدار کافی و لازم از این دو ماده غذایی و سایر خوراکی ها دریافت کنید. به این صورت که اگر در معرض چاقی هستید از لبنیات کم چربی ( حداقل ۳ لیوان در روز) و نیز آجیل به مقدار حساب شده استفاده کنید.

و در نهایت؛

برای آنکه اندامی متناسب داشته باشیم، همیشه باید مراقب آنچه که می خوریم باشیم و به طور منظم ورزش ونرمش کنیم.

پس بطور خلاصه می توان گفت:

۱) اجرای یک رژیم متعادل

۲) انجام تمرینات ورزشی ملایم

۳) داشتن صبر و حوصله فراوان،

برای لاغر کردن رانها لازم است.

برچسبپا چاقی ران رژیم لاغری لاغری

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

4 هفته پیش

۱۳۹۸-۰۳-۰۲

۱۳۹۸-۰۲-۲۲

بالا تنم لاغره ولی پایین تنم چاقه و اصلن بهم نمیخورن تو کامنت قبلیم اولش اشتباه شد

سلام من پایین تنم لاغره ولی پاهام خیلی چاقه و عضله هاش حجیمه قدم ۱۶۷ و وزنم ۵۴ ره میشه راه حل بدین برا لاغری پاهام ….خیلی کوتاهنو و چاقن و اصلن به بالاتنم نمیخورن توروخدا کمکم کنین

سلام من ۱۳ سالگی رو تموم کردم و در ۱۴ سالگی هستم. یکم سال و نیم پیش یعنی اواخر ۱۲ سالگی من قدم ۱۵۴ بود و وزنم ۵۷و تونستم با رقص و کم خوری وزن خودم رو به ۴۰ برسونم.اما مسئله مهم این بود که پیش تر از سه ماه نتونستم نگه دارم وزنمو و وزنم ۴۲ کیلو شد ..البته افزایش قد هم داشتم .و قدم ۱۵۸ سانتی متر شد..ولی از اون به بعد قدم رشد نکرد. تا چهارماه پیش همین روند بود که یهوویی از تابستون وزنم هفته ای ۱ کیلو بالا میرفت و الان که توی ابان ماه هستیم من ۴۸ کیلو شدم..در صورتی که اصلا سایز بدنم تغییر نکرد.. نه دور باسنم چاق شد.. و نه دور کمرم و نه پاهام.. البته من بدمنیوت رو به صورت حرفه ای انجام میدم و در تابستون پنج روز در هفته روزی دو ساعت تمرین بدمینتون انجام میدادم . بازوها و ساق پاهام ماهیچه ای شد و شکمم هم به صورت دو تیکه از اطرافش جدا شده…ولی مسئله اینجاست چرا وزنم بالا رفته؟..شاید فکر کنید خیلیلاغرم ولی اصلن اینجوری نیست چه ۴۰ کیلو بودم چه الان که ۴۸ کیلو هستم سایزم یکیه و کمریباریک اما پاهای پری دارم که اصلن خوشکم نمیاد…دوست دارم پاهام متناسب با کمرم لاغر تر بشه و ارز این حالت تو پری در بیاد..البتهه چربی های پاهام اکثرا در پشت رانم قرار دارند و اگر پرس پا انجام بدم این گلوله های پربی از زیر پوستم به وضح دیده میشه…خواهش میکنم اگه میدونید بهم کمک کنید و جواب هر دو سوالمو بدید.

هیچی بهتر از پیاده روی با شکمبند و شلوارک ابری نیست . اگرم براتون خسته کنندست بهتون رقص هیپ هاپو پیشنهاد میدم . البته باید یه کوچولو کم خوری هم بکنید . یکم که چه عرض کنم خییییلی

سلام.من ۱۴سالمه قدم۱۵۵ و وزنم ۵۲ من در کل بدنم فقط رون هام چاقه.میدونم یکم اضافه وزن دارم ولی چون خیلی ورزش میکنم و انواع ورزش هارو کار‌ کردم معلوم نیست.راحت میتونم رژیم بگیرم‌و وزن‌ کم کنم حتی یه بار تویه هفته ۵کیلو کم کردم ولی مامانم نمیزاره دوباره رژیم بگیرم‌ میگه‌ تو این سن اگه رژیم بگیرم دیگه‌ رشد نمیکنم و برام ضرر داره.میخواستم ببینم این حرف درسته؟

بله صد در صد. رژیم های نامناسب در هر سنی عوارض نامناسب داره به خصوص در زمان رشد، مثل ریزش مو، کمبود انواع ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن، توقف رشد، پوکی استخوان و ….

سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۶۳c.m و،وزنم ۴۹ k.g دستای لاغری دارم پاهایم هم بد نیست ولی دوست دارم خیلی لاغر باشند میشه لطفا بهم بگید چیکار کنم که هم رشدم متوقف نشه هم پاهام لاغر بشه؟

سلام دوست عزیز برای اندام شما به هیچ وجه لاغر شدن توسیه نمیشود /بنابرین به فکر داشتن اندام مناسب باشید نه لاغر شدن

ورزشی که بنده میتوانم به همه ی عزیزان برای لاغر کردن ران ها توصیه کنم این است که به پهلو بخوابید پای رویی را بدون این که زانو خم شود به آرامی به بالا برده و سپس پایین آورید و تا جایی که میتوانید پای خود را صاف و کشیده نگه دارید این کار را حدودا ۱۰تا۲۰ بار ۲تا ۳سری در طول شبانه روز انجام دهید به مرور پاهایی کشیده خواهید داشت با تشکر

اصلا جالب نبود حداقل یه نوع ورزش خاص معرفی میکردی….

اگه ممکنه راه هایی برای داشتن رژیم متعادل رابگویید

ممنون امیدوارم بتونم جواب بگیرم

اصلا به درد نمی خورد…………..

بد. نبود خوبم نبودo_O

بد نبود……………………………..

سلام.بابت مطالب خوبتون ممنونم.اینها چیزهایی بود که از یکی باید میپرسیدم.

سلام.مرسی از مطالب خوبتون. اما۱سوال دارم،من با طب سنتی بصورت متعادل۳۰کیلووزن کم کردم اما رونام هنوز توپره،البته نه مثله قبل.دکترم گفت ارثیه اما خود من میدونم که بازم جا داره برا لاغرتر شدن.ضمن اینکه رژیم هم براش فایده نکرد.ممنون میشم اگرراهنماییم کنین.

خیلی خیلی ممنون مطالب خوبی بود

خیلی ممنون سعیمو میکنم نتیجه بگیرم

مرسی …

سلام. ممنون خیلی خوب بود ولی مشگل همین زمانه …

ba tashakkor az matlabe jalebeton

فقط برای لاغرشدن ران ها باید عمل جراحی کرد. من رزیم دارم ولی ران هایم لاغر نشده اند

kh khob bud mamnun

مرسی جالب بود.

مرسی سعی میکنم رعایت کنم چون خیلی دوس دارم لاغر شم

سلام مطالب بسیار زیبا هستند لطفا توضیح دهید پشت سینه ها یعنی پشت کمر پایین شونه ها تا جای کمر را که پر چربی فرا گرفته چطور میتوان آب نمود من لاغر هم که شدم اما چربی انجا اب نشده است؟

هرکارکردم نتونستم را ن هامو لاغر وسایزشونو کوچیک کنم…

kho0b yanii hiich karii vas laghar kardane ran ha niiist???????? yanii bayad ba hamiin ran haye to0p0ol saaaar kaaaaar????????? vaaaaaaaaaaaaaaaaaaay! ahhhhhhhhhhhhhhhhhh

سلام من ۸۵ وزنم و ۱۶۰ قدم می خوام رژیم بگیرم ولی ارادم کمه چی کار کنم لطفا یه رژیم با راهنمایی برام بفرستین

سلام مطالب خیلی عالی ومفید بود ممنون

VERY GOOD

مرسی واقعا مطالب خوبی بود از حالا برای داشتن اندامی متناسب همه ی موارد رو رعایت میکنم

مرسی واقعا مطالب خوبی بود از حالا برای داشتن اندامی متناسب همه ی موارد رو رعایت میکنم

مرسی خیلی مطالب قشنگی بود واقعا خوشم اومد ممنونم ازاین که به فکرما هستید

ممنون از توضیحاتتون واقعا عالی بود

سایت کاملو جامعی دارید خیلی به دردم خورد

عالی بود.

محشر بور خیلی هم به درد بخور بود

خوب بود

واقعا عالی بود.درود بر شما

عزیزم مرسی به خاطر مطالب مفیدت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

این سوال بسیاری از افراد، چه لاغر و چه چاق است كه؛

پاسخ خیر است. شما نمی توانید با رژیم لاغری، تصمیم بگیرید كه قسمت خاصی از بدنتان را لاغر كنید. هر رژیمی را كه رعایت كنید یا هر نوع ورزشی را كه انجام دهید، این بدن شما است كه تصمیم می گیرد چربی كدام قسمت از بدن را بسوزاند. حتی با ورزش هم ، فقط عضلات اندام خاصی از بدن پرورش می یابد ولی چربی آن منطقه نمی سوزد.

برای این كار هیچ دارو و هیچ رژیم خاصی موثر نیست. پس راه حل چیست؟

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

هر یك از ما دارای ساختار بدنی خاصی هستیم و در اثر اضافه شدن وزن، چربی در مناطق خاصی از بدن ما انباشته می شود و

تنها راه غیر رژیمی بر طرف كردن چربی ران، لیپوساكشن(برداشتن چربی اضافی بدن با عمل جراحی) است كه علاوه بر مشكلات و هزینه فراوان، اثرش بسیار موقتی است و با پرخوری، ران ها مجدداً به حالت اولیه باز می گردند.

در مورد ورزش هم باید عرض كنم كه هیچ نوع ورزش خاصی وجود ندارد كه چربی منطقه خاصی از بدن را از بین ببرد، بلكه عضلات آن قسمت را قوی می كند.

در زنان، چربی در اندام های تحتانی بدن ذخیره می شود تا اندام های تناسلی را در برابر ضربات محافظت كند. پس از یائسگی، تراكم چربی در قسمت های بالای بدن و كمر بیشتر شده و بدن حالت مردانه می گیرد.

خصوصیات ژنیتیكی افراد بر محل ذخیره چربی اضافی بدن موثر است. برای مثال اگر خانم های خانواده ما در قسمت ران چاق می شوند، ما نیز در معرض چاقی ران هستیم، درست همانطور كه خصوصیات اسكلتی را از خانواده به ارث می بریم.

حتی اگر ژن چاقی ران در ما وجود داشته باشد، ولی خود چربی را كه به ارث نمی بریم! یعنی بایستی با دریافت كافی و مناسب مواد غذایی و انجام فعایت بدنی ، از بروز چاقی و تجمع چربی اضافی در بدن جلوگیری كنیم.  

دلیل اصلی چاق شدن ران، شكم و هر جای دیگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشید با پرخوری و عدم فعالیت بدنی، مواد غذایی اضافی به صورت چربی در بدن ما انباشته می شوند و دچار چاقی و اضافه وزن می شویم. پس تنها راه خلاص شدن از این چربی ها اضافی، تغییر عادات غذایی غلط و كمتر خوردن است، مخصوصاًمصرف كمتر چربی . به این صورت كه چربی های اشباع مثل روغن نباتی جامد، كره و چربی گوشت را به مقدار خیلی كم مصرف كنید. از خوردن غذاهای پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندویچ های سوسیس و كالباس سس دار، پیتزا ( مقدار زیادی پنیر پیتزا دارد) خودداری كنید.

همچنین از خوردن تنقلات و مواد غذایی كه دارای انرژی بالا و مواد مغذی كم هستند ، پرهیز كنید. در عوض در برنامه غذایی روزانه خود از انواع میوه ها و سبزی ها به مقدار فراوان ، لبنیات كم چرب و مقادیر كافی نان، برنج ، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهی باشد خیلی بهتر است) استفاده كنید.

علاوه بر رعایت غذایی، بایستی به طور منظم و مداوم فعالیت بدنی داشته باشید. به طور مثال روزی نیم تا یك ساعت پیاده روی كنید. یا اینكه در یك كلاس ورزشی ثبت نام كرده و یا خودتان در منزل به تنهایی یا همراه با برنامه های ورزشی رادیو و تلویزیون نرمش كنید.

یك شروع خوب برای این كار، دقت در میزان مصرف چربی ها و قندهاست. خیلی از افراد بر این عقیده اند كه ما خیلی كم چربی مصرف می كنیم ولی حقیقت امر این است كه بدون اینكه خودشان احساس كنند، خیلی بیشتر از نیازشان چربی مصرف می كنند. چون بسیاری از چربی های دریافتی ما در غذا مخفی است و ما متوجه نمی شویم كه مقدار زیادی چربی مصرف كرده ایم.

مثلاً سس موجود در ساندویچ حداقل 8 گرم چربی دارد یا یك مشت بادام زمینی 26 گرم چربی دارد و یا یك فنجان شیر معمولی 7 گرم چربی دارد. پس ما چربی را مصرف می كنیم بدون آنكه خودمان متوجه شویم.

ولی منظور ما این نیست كه شیر و بادام زمینی را كه دارای فواید زیادی هستند، مصرف نكنید. بلكه بایستی به مقدار كافی و لازم از این دو ماده غذایی و سایر خوراكی ها دریافت كنید. به این صورت كه اگر در معرض چاقی هستید از لبنیات كم چربی ( حداقل 3 لیوان در روز) و نیز آجیل به مقدار حساب شده استفاده كنید.

و در نهایت؛

برای آنكه اندامی متناسب داشته باشیم، همیشه باید مراقب آنچه كه می خوریم باشیم و به طور منظم ورزش ونرمش كنیم.

1) اجرای یك رژیم متعادل

2) انجام تمرینات ورزشی ملایم

3) داشتن صبر و حوصله فراوان،

به شما كمك می كند كه ران های خوش فرم و متناسبی داشته باشید.

عاتکه موسوی – کارشناس تغذیه

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

کاویاب – مجله آنلاین سبک زندگی – مجله آنلاین سبک زندگی


آموزش ساخت کاکتوس مصنوعی در منزل

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه


با روش‌های مراقبت از فرش آشنا شوید

آموزش ساخت قاب عکس با وسایل دورریختنی در منزل


با فوت و فن‌های پختن آش خوشمزه آشنا شوید


از ورزش غافل نشوید

با انواع بیماری مقاربتی علائم و درمان آن آشنا شوید


مهارت نه گفتن را به کودکان بیاموزید

معرفی شش نرم­‌افزار طراحی ساده سازگار با سیستم عامل مک

چگونه در ارائه پاورپوینت اطلاعات شخصی خود را حذف کنیم؟

نحوه رفع صفحه نمایش سیاه ویندوز ۱۰ پس از آپدیت


با جاهای دیدنی ریودوژانیرو آشنا شوید


برج نقاره‌خانه را بشناسید


بزرگترین استخرهای شنا در دنیا

سوزاندن چربی و کوچک کردن سایز باسن را می‌توان به راحتی با استفاده از ورزش‌های موثر و رژیم غذایی مناسب انجام داد. برنامه ریزی درست و استفاده از یک سری قوانین صحیح در ورزش‌های کاهش وزن شما را در مسیر رسیدن به هدفی با نام تناسب اندام کمک خواهد کرد. دو بخش اصلی برای آب کردن باسن وجود دارد که یکی حرکات ورزشی لاغر کننده و دیگری رژیم غذایی چربی سوز است. لاغری ران پا کاری نیست که خیلی زود انجام شود باید فعالیت بدنی و تغذیه مناسبی داشته باشید تا بتوانیم ران‌ها را لاغر کنیم در صورتی که در پی راه‌های مطمئنی هستید  این مطالب مختص شماست.

ابتدا قبل از اینکه راه رفتن را شروع کنید، یک دستگاه قدم شمار بخرید. دستگاه های قدم شمار را می‌توانید به کمر یا ران خود وصل کنید. شما باید روزی ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما ۵۰۰۰ قدم حدودا ۳٫۲ کیلومتر است. همیشه به دنبال دلیل‌هایی برای راه رفتن پیدا کنید مثلا به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله‌ها استفاده کنید و یا از ماشین کمتر استفاده کنید. ۱۰۰۰۰ قدم راه رفتن کمی نیاز به تمرین دارد اما هنگامی که به آن عادت کنید ارزشش را دارد.

یکی از بهترین روش‌ها برای لاغری ران، دویدن روی پله‌ها (مثل پله استادیوم) می‌باشد. همانطور که در اول مقاله نیز گفتیم با تنبلی نمی‌توان به ران‌های زیبا رسید و باید برای آنها زحمت کشید. همچنین سعی کنید به جای آسانسور همیشه از پله استفاده کنید.

شاید فکر کنید که طناب زدن کار بچه‌ها می‌باشد اما اشتباه می‌کنید. طناب زدن می‌تواند باعث سوخت چربی و زیبایی و لاغری ران‌های شما نیز بشود. همچنین طناب زدن از لحاظ اقتصادی نیز کاری به صرفه است زیرا با قیمت کمی می‌توانید یک طناب با کیفیت را خریداری کنید.

تمرینات اینتروال به تمرینات شدید و سختی می‌گویند که برای یک مدت زمان کوتاه انجام می‌شوند و با یک تمرین سبک و طولانی همراه می‌شوند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بدوید، می‌توانید سه دور اول را آرام راه بروید و دور آخر تا جایی که امکان دارد سریع بدوید. در علم ثابت شده است که تمرینات اینتروال برای سوزاندن چربی و افزایش ظرفیت هوازی موثرتر از تمرینات معمولی هستند. بهتر است که برخی از تمرینات خود را با تمرینات اینتروال جایگزین کنید. در صورتی که با جدیت اینکار را دنبال کنید حتما نتایج خوبی خواهید دید. در نظر داشته باشید که تمرینات اینتروال باعث عضله سازی در ناحیه ران پا شما می‌شوند. پس در صورتی که نگران عضلات هستید بهتر است که ابتدا به لاغری ران پای خود فکر کنید. 

حرکت پروانه (جامپینگ جک) نیز برای لاغر کردن ران پا گزینه بسیار خوبی می‌باشد. بهتر است به جای اینکه حرکت پروانه را به صورت تنهایی انجام دهید. (که موثر و انرژی زا نیست) بهتر است بعد از اینکه یک حرکت ورزشی دیگر مانند دویدن، دوچرخه زدن و یا شنا کردن به این حرکت بپردازید.

دوچرخه سواری نیز از آن دسته حرکاتی می‌باشد که برای جایگزینی چربی ران‌ها با عضلات بدون چربی بسیار مناسب می‌باشد. هر چه قدر بیشتر تلاش کنید یا در حقیقت دوچرخه سواری کنید طبیعتا نتیجه‌ای که می‌گیرید نیز بهتر خواهد بود. شاید فکر کنید که آیا تمرین با دوچرخه ثابت نیز این تاثیر را دارد یا نه. در جواب این سوال باید بگوییم که نه تنها این تاثیر را دارد بلکه شاید تاثیری بهتری نیز داشته باشد.

در صورتی که اسم این حرکت برای شما ناشناخته است باید بگوییم که این حرکت یک تمرین ورزشی بسیار ساده می‌باشد که در هر کجا می‌شود انجام داد و در عین حال بسیار برای لاغری ران پا زنان و مردان بسیار تاثیر گذار می‌باشد. برای انجام این حرکت روی زمین به صورت صاف دراز بکشید و دست‌های خود را زیر باسن خود بگذارید. حالا در حرکت‌های رفت و برگشتی پاهای خود را بالا و پایین بکنید.

رقصیدن با آهنگ مورد علاقه تنها باعث شادی و سرخوشی نمی‌شود بلکه می‌تواند در شکل دادن به ران‌های شما نیز نقش موثری داشته باشد. برای رقصیدن می‌توانید به یک کلاس رقص بروید یا خیلی ساده اینکار را در خانه انجام دهید. 

شاید شما خودتان را فرد ورزشی یا ورزش دوستی ندانید اما با تنوع ورزش‌های قابل انجام دادن حتما ورزشی مورد علاقه شما خواهد بود. بسکتبال دوست ندارید؟ فوتبال را امتحان کنید. فوتبال را دوست ندارید؟ والیبال بازی کنید. مسابقه می‌تواند کسالت ناشی از تمرینات ورزشی را از بین ببرد. اگر از نقطه نظر سوختن کالری هم به این موضوع نگاه کنیم، انجام یک ورزش بسیار سودمند می‌باشد. به عنوان مثال با یک ساعت فوتبال بازی کردن شما ۷۰۰ کالری می‌سوزانید در صورتی که با یک ساعت انجام یوگا حدود ۲۰۰ کالری خواهید سوزاند.

نحوه انجام حرکت لانج به این شکل است که باید در یک دست دمبل داشته باشید  و سپس یک پای خود را به سمت جلو بیاورید و زانو پا مخالف را آنقدر پایین بیاورید تا نزدیک ۳۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. حالا برگردید و این کار را با پای مخالف انجام دهید. این حرکت می‌تواند باعث عضلانی شدن و در نهایت بزرگتر شدن ران پا شما بشود پس در صورتی که فقط به دنبال لاغری ران‌های خود هستید این حرکت را انجام ندهید.

مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین راه برای کاهش وزن و لاغر شدن سوزاندن کالری بیشتر از کالری مصرفی است. شما باید برای آب کردن ۱ کیلوگرم از وزن خود حدود ۷۰۰۰ کالری را بیشتر از مقداری که از طریق غذا دریافت می‌کنید بسوزانید. یعنی ما به التفاوت کالری که سوخته می‌شود با کالری که دریافت می‌شود باید ۷۰۰۰ کالری باشد. از اعداد مطرح شده نترسید. برای روزهای اول به دنبال از دست دادن بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری باشید. به این معنی که باید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری از طریق مواد غذایی کالری دریافت کنید و حدود ۲۰۰۰ تا ۲۸۰۰ را با ورزش و دیگر فعالیت‌ها بسوزانید.

غذا نخوردن و گشنگی دادن به خود تاثیری منفی در لاغری دارد. هنگامی که شما به بدن خود گشنگی می‌دهید، بدن شما فکر می‌کند که قرار است یک دوره سخت و طاقت فرسا کم غذایی را طی کند به همین دلیل به ذخیره انرژی می‌پردازد، به همین دلیل به جای سوختن چربی‌ها شما احتمالا ماهیچه‌ها و عضلات خود را از دست خواهید داد.

شروع کردن یک روز با خوردن یک وعده غذایی مناسب به شما انرژی لازم برای انجام تمام کارهای لازم را می‌دهد. اما خوردن یک عالمه غذا درست قبل از به رختخواب رفتن اصلا برای شما خوب نیست، نه به خاطر اینکه سوخت و ساز بدن شما کند می‌شود بلکه به این خاطر که غذاهایی که قبل از خواب خورده می‌شوند معمولا برای بدن ضرر دارند. تحقیقات نیز نشان داده است که موجوداتی که هنگامیکه در دوره درست خود هستند – هنگامی که بیشترین فعالیت را دارند- غذا می‌خورند در از دست دادن وزن بهتر عمل می‌کنند و بالعکس. خوردن غذای زیاد در شب می‌تواند ریسک افزایش وزن را بالا ببرد.

اهمیت خوردن مواد غذایی مقوی و مناسب در کاهش وزن و لاغری ران پا ثابت شده است. دکترها معمولا ترکیبی از مواد غذایی زیر را پیشنهاد می‌دهند.

بعضی از مواد غذایی مانند مواد غذایی بیش از حد فرآوری شده، مواد غذایی که دارای چربی‌های ترانس و  اشباع شده هستند و همچنین آنهایی که برای یک رژیم قند خون بالا مناسب هستند را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نوشیدن آب باعث سیراب شدن بدن شما، شاد شدن اندام‌های بدن، سیر به نظر رسیدن می‌شود. در صورتی که خیلی گشنه هستید و فکر می‌کنید که غذای زیادی را خواهید خورد، قبل از شروع وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. در این صورت کمتر از مقداری که فکر می‌کنید غذا خواهید خورد زیرا بدن شما فکر می‌کند که سیر است.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

مطلب قبلی

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

اشتباهات بزرگ در پخت پوره سیب‌زمینی

مطلب بعدی

طرز تهیه کوفته تبریزی

از ورزش غافل نشوید

نقش پیلاتس و ایروبیک در رسیدن به تناسب اندام چیست؟

با عادت‌های ۶دقیقه‌ای که باعث لاغر شدن در سال ۹۸ می‌شود آشنا شوید

نکاتی که در تغذیه ورزش قدرتی باید رعایت کنید

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

آخرین مطالب


آموزش ساخت کاکتوس مصنوعی در منزل

معرفی شش نرم­‌افزار طراحی ساده سازگار با سیستم عامل مک


با روش‌های مراقبت از فرش آشنا شوید

چگونه در ارائه پاورپوینت اطلاعات شخصی خود را حذف کنیم؟

با انواع بیماری مقاربتی علائم و درمان آن آشنا شوید

نحوه رفع صفحه نمایش سیاه ویندوز ۱۰ پس از آپدیت


علت کار نکردن کلید چپ ماوس در ویندوز ۱۰


مهارت نه گفتن را به کودکان بیاموزید


با چند ترفند کار خود را در ورد تسریع دهید


معرفی جدیدترین تکنولوژی کاهش وزن

خوش آمدید. به سیستم وارد شوید.

رمز عبور جدید به ایمیل شما ارسال گردید.

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

 

آیا شما فکر میکنید ران پاهایتان  چاق است و شلوار جین  یا شلوارک نمیتوانید بپوشید ؟ در این پست با ما همراه باشید تا براحتی ران پاهای خودرا لاغر کنید .فقط توصیه وراهنمایی ما کافی نیست، بلکه در این زمنیه باید شما هم پشتکار داشته  باشید

قسمت اول- شروع آسان, ثابت قدم

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

1-چهارتا پنج دقیقه  را ه بروید تا ماهیچه هایتان گرم شود مثل تصویربالا

2-کشش عضله هرکدام بمدت 20 ثانیه

3-تنه زدن به مدت 10 دقیقه یا جایگزین آن پرش از طناب بمدت  10 دقیقه

4-باز کردن پاها تا عقب این حالت پشت ضربه نامیده میشود

5-بلند کردن زانوها تا کمر

6-پیاده روی حدود 5 دقیقه برای آهسته کردن ضربان قلب

7-اسکات یا رول پا

اسکات پا یعنی باز کردن پاها به ا ندازه عرض شانه بطوریکه پاها کاملا باز باشد

رول پا: پا باید در حالت دایره ای باشد

:

 

8-کشش و یا راه رفتن در اطراف به مدت 15 ثانیه برای خنک کردن.

9- سعی کنید  مقدارزیادی آب بنوشید

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

مرسی عالی بود….
حتما اجراش میکنم

خیلی ممنون,اطلاعات سایتتون بسیار برای سلامت و لایف استایل مفید هستش.اگه بیشتر و تخصصی تر بشه بهتره…موفق باشید…

کم بود ولی عالی بود

پیشنهاد دکتر سلام

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

لاغری ران پا کاری نیست که خیلی زود انجام شود باید فعالیت بدنی و تغذیه مناسبی داشته باشید تا بتوانیم رانها را لاغر کنیم  در صورتی که  در پی  و راههای مطمئنی هستید  این مطالب مختص شماست  17 توصیه خوب برایتان داریم

ابتدا قبل از اینکه راه رفتن را شروع کنید، یک دستگاه قدم شمار بخرید. دستگاه های قدم شمار را می توانید به کمر یا ران خود وصل کنید. شما باید روزی ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم راه بروید. شاید این مقدار زیاد به نظر برسد اما ۵۰۰۰ قدم حدودا ۳٫۲ کیلومتر است.

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

همیشه به دنبال دلیل هایی برای راه رفتن پیدا کنید مثلا به جای استفاده از آسانسور یا پله برقی از پله ها استفاده کنید و یا از ماشین کمتر استفاده کنید. ۱۰۰۰۰ قدم راه رفتن کمی نیاز به تمرین دارد اما هنگامی که به آن عادت کنید ارزشش را دارد.

یکی از بهترین روش ها برای لاغری ران، دویدن روی پله ها (مثل پله استادیوم) می باشد. همانطور که در اول مقاله نیز گفتیم با تنبلی نمی توان به ران های زیبا رسید  و باید برای آنها زحمت کشید. همچنین سعی کنید به جای آسانسور همیشه از پله استفاده کنید.


شاید فکر کنید که طناب زدن کار بچه ها می باشد اما اشتباه می کنید. طناب زدن می تواند باعث سوخت چربی و زیبایی و لاغری ران های شما نیز بشود. همچنین طناب زدن از لحاظ اقتصادی نیز کاری به صرفه است زیرا با قیمت کمی می توانید یک طناب با کیفیت را خریداری کنید.

تمرینات اینتروال به تمرینات شدید و سختی می گویند که برای یک مدت زمان کوتاه انجام می شوند و با یک تمرین سبک و طولانی همراه می شوند. به عنوان مثال اگر می خواهید بدوید، می توانید سه دور اول را آرام راه بروید و دور آخر تا جایی که امکان دارد سریع بدوید.

در علم ثابت شده است که تمرینات اینتروال برای سوزاندن چربی و افزایش ظرفیت هوازی موثر تر از تمرینات معمولی هستند. بهتر است که برخی از تمرینات خود را با تمرینات اینتروال جایگزین کنید. در صورتی که با جدیت اینکار را دنبال کنید حتما نتایج خوبی خواهید دید.

در نظر داشته باشید که تمرینات اینتروال باعث عضله سازی در ناحیه ران پا شما می شوند. پس در صورتی که نگران عضلات هستید بهتر است که ابتدا به لاغری ران پای خود فکر کنید.

حرکت پروانه )جامپینگ جک) نیز برای لاغر کردن ران پا گزینه بسیار خوبی می باشد. بهتر است به جای اینکه حرکت پروانه را به صورت تنهایی انجام دهید. (که موثر و انرژی زا نیست) بهتر است بعد از اینکه یک حرکت ورزشی دیگر مانند دویدن، دوچرخه زدن و یا شنا کردن به این حرکت بپردازید.

دوچرخه سواری نیز از آن دسته حرکاتی می باشد که برای جایگزینی چربی ران ها با عضلات بدون چربی بسیار مناسب می باشد. هر چه قدر بیشتر تلاش کنید یا در حقیقت دوچرخه سواری کنید طبیعتا نتیجه ای که می گیرید نیز بهتر خواهد بود.

شاید فکر کنید که آیا تمرین با دوچرخه ثابت نیز این تاثیر را دارد یا نه. در جواب این سوال باید بگوییم که نه تنها این تاثیر را دارد بلکه شاید تاثیری بهتری نیز داشته باشد.


در صورتی که اسم این حرکت برای شما نا شناخته است باید بگوییم که این حرکت یک تمرین ورزشی بسیار ساده می باشد که در هر کجا می شود انجام داد و در عین حال بسیار برای لاغری ران پا زنان و مردان بسیار تاثیر گذار می باشد.

برای انجام این حرکت روی زمین به صورت صاف دراز بکشید و دست های خود را زیر باسن خود بگذارید. حالا در حرکت های رفت و برگشتی پا های خود را بالا و پایین بکنید.

رقصیدن با آهنگ مورد علاقه تنها باعث شادی و سرخوشی نمی شود بلکه می تواند در شکل دادن به ران های شما نیز نقش موثری داشته باشد.  برای رقصیدن می توانید به یک کلاس رقص بروید یا خیلی ساده اینکار را در خانه انجام دهید.

شاید شما خودتان را فرد ورزشی یا ورزش دوستی ندانید اما با تنوع ورزش های قابل انجام دادن حتما ورزشی مورد علاقه شما خواهد بود. بسکتبال دوست ندارید؟ فوتبال را امتحان کنید. فوتبال را دوست ندارید؟ والیبال بازی کنید. مسابقه می تواند کسالت ناشی از تمرینات ورزشی را از بین ببرد.

اگر از نقطه نظر سوختن کالری هم به این موضوع نگاه کنیم، انجام یک ورزش بسیار سودمند می باشد. به عنوان مثال با یک ساعت فوتبال بازی کردن شما ۷۰۰ کالری می سوزانید در صورتی که با یک ساعت انجام یوگا حدود ۲۰۰ کالری خواهید سوزاند.

نحوه انجام حرکت لانج به این شکل است که باید در یک دست دمبل داشته باشید  و سپس یک پای خود را به سمت جلو بیاورید و زانو پا مخالف را اینقدر پایین بیاورید تا نزدیک ۳۰ سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. حالا برگردید و این کار را با پای مخالف انجام دهید.

این حرکت می تواند باعث عضلانی شدن و در نهایت بزرگتر شدن ران پا شما بشود پس در صورتی که فقط به دنبال لاغری ران های خود هستید. این حرکت را انجام ندهید.

نکته ۱: کاهش وزن در یک نقطه از بدن با بدون تغییر ماندن نقاط دیگر یک کار انجام نا شدنی است به این معنی که لاغری ران های شما با لاغری دیگر قسمت های بدن شما همراه خواهد بود.

مطمئن ترین و ایمن ترین راه برای کاهش وزن و لاغر شدن سوزاندن کالری بیشتر از کالری مصرفی است. شما باید برای آب کردن ۱ کیلوگرم از وزن خود حدود ۷۰۰۰ کالری را بیشتر از مقداری که از طریق غذا دریافت می کنید بسوزانید. یعنی ما به التفاوت کالری که سوخته می شود با کالری که دریافت می شود باید ۷۰۰۰ کالری باشد.

از اعداد مطرح شده نترسید. برای روز های اول به دنبال از دست دادن بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری باشید. به این معنی که باید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری از طریق مواد غذایی کالری دریافت کنید و حدود ۲۰۰۰ تا ۲۸۰۰ را با ورزش و دیگر فعالیت ها بسوزانید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما مقدار کالری مصرفی خود را اندازه گیری کنید. به این معنی که یک دفترچه بردارید و تمامی کالری مصرفی خود در یک روز را بنویسید تا حساب کار دستتان باشد.

غذا نخوردن و گشنگی دادن به خود تاثیری منفی در لاغری دارد. هنگامی که شما به بدن خود گشنگی می دهید، بدن شما فکر می کند که قرار است یک دوره سخت و طاقت فرسا کم غذایی را طی کند به همین دلیل به ذخیره انرژی می پردازد، به همین دلیل به جای سوختن چربی ها شما احتمالا ماهیچه ها و عضلات خود را از دست خواهید داد.

شروع کردن یک روز با خوردن یک وعده غذایی مناسب به شما انرژی لازم برای انجام تمام کارهای لازم را می دهد. اما خوردن یک عالمه غذا درست قبل از به رخت خواب رفتن اصلا برای شما خوب نیست، نه به خاطر اینکه سوخت و ساز بدن شما کند می شود بلکه به این خاطر که غذا هایی که قبل از خواب خورده می شوند معمولا برای بدن ضرر دارند.

تحقیقات نیز نشان داده است که موجوداتی که هنگامیکه در دوره درست خود هستند – هنگامی که بیشترین فعالیت را دارند- غذا می خورند در از دست دادن وزن بهتر عمل می کنند و بالعکس. خوردن غذای زیاد در شب می تواند ریسک افزایش وزن را بالا ببرد.

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

اهمیت خوردن مواد غذایی مقوی و مناسب در کاهش وزن و لاغری ران پا ثابت شده است. دکتر ها معمولا ترکیبی از مواد غذایی زیر را پیشنهاد می دهند.

بعضی از مواد غذایی مانند مواد غذایی بیش از حد فرآوری شده، مواد غذایی که دارای چربی های ترانس و  اشباع شده هستند و همچنین آنهایی که برای یک رژیم قند خون بالا مناسب هستند را باید از رژیم غذایی خود حذف کنید.

نوشیدن آب باعث سیراب شدن بدن شما، شاد شدن اندام های بدن، سیر به نظر رسیدن می شود. در صورتی که خیلی گشنه هستید و فکر می کنید که غذای زیادی را خواهید خورد، قبل از شروع وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید. در این صورت کمتر از مقداری که فکر می کنید غذا خواهید خورد زیرا بدن شما فکر می کند که سیر است.

منبع : chejoory.ir

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

سلام میخواستم بفهمم اینتروال ران پا رو چاق تر میکنه یا لاغر تر میشه

با عرض سلام و خسته نباشید
من ران های بزرگی دارم و نمی دونم چگونه وزن کم کنم

سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرمایید
آموزش تصویری لاغر کردن سریع ران پاها قسمت 1
آموزش تصویری لاغر کردن سریع ران پاها قسمت 2

پیشنهاد دکتر سلام

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

مجموعه تمرینات ورزشی این نوشته را جسیکا اسمیت (Jessica Smith)، متخصص تناسب اندام، برای لاغری ران و ساق پا طراحی کرده است. انجام این تمرینات به شما کمک خواهد کرد تمام پایین‌تنه‌ی خود، به‌خصوص ران‌هایتان را سفت و خوش‌فرم کنید. برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه از تمرینات، چهار روز در هفته هریک از این حرکات را پشت سر هم و بدون وقفه، ۱۵ بار تکرار کنید. علاوه بر این تمرینات لاغری ران و ساق پا را حتما با ورزش‌ های هوازی و یک رژیم غذایی سالم همراه کنید تا با سلامتی کامل به لاغری ران و ساق پا دست پیدا کنید.

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

اگر دل‌تان می‌خواهد چربی بیشتری بسوزانید، می‌توانید وزنه‌های ۲ تا ۵ کیلویی را در برخی حرکات قدرتی امتحان کنید تا به‌ شدتِ تمرینات‌تان اضافه شود. از تمام زوایا ران خود را تمرین بدهید تا داخل ران‌ها، عضلات چهارسر ران، همسترینگ (ماهیچه‌های پشت ران) و گلوتز (ماهیچه‌های سرینی) همگی لاغر و خوش‌فرم شوند.

اولین حرکتی است که برای لاغری ران و ساق پا به کمک شما می‌آید و از تمام زوایا عضلات پایین‌تنه‌ی شما را تمرین می‌دهد.

برای انجام لانج از بغل و ضربه‌ی متقاطع انگشت پا به زمین، با پاهای چسبیده به هم بایستید، دست‌ها را در دو طرف بدن رها کنید. با پای چپ‌تان گامی بلند به سمت چپ بدن بردارید. سپس زانوی پای چپ را خم کنید و لگن را عقب بکشید. توجه کنید که هر دو پا باید در یک خط قرار داشته باشند. همیشه پایی که بیرون می‌گذارید خم می‌شود و زانوی پای دیگر کاملا صاف و کشیده باقی می‌ماند. در این تمرین باید کمرتان را صاف نگه دارید، مستقیم به جلو نگاه کنید، هر دو دست را در طرفین پای خمیده‌ مستقیم نگه دارید و با انگشتان‌‌تان زمین را لمس کنید (شکل A).

با تکیه بر پای چپ بلند شوید و بایستید، وزن‌تان را روی پای راست بیندازید، دست‌ها را به سمت سقف دراز کنید، در همین حال پای چپ را از جلوی بدن‌تان به سمت پای راست ببرید (حرکت متقاطع)، از پای راست عبور کنید و نوک انگشت پای چپ را بیرونِ پای راست به زمین بزنید. مجموع این حرکات یک مرتبه محاسبه می‌شود. این تمرین را روی هر پا ۱۵ مرتبه تکرار کنید.

برای حفظ تعادل و انجام کنترل‌شده‌ی تمرین، هنگام انجام حرکت متقاطع تمرکزتان را روی منقبض کردن ماهیچه‌های داخلی ران و سفت کردن عضلات شکم قرار دهید.

در این لانج با ترکیب قدرت و تعادل، پشت ران‌هایتان در مدتی کوتاهی لاغر و خوش‌فرم می‌شود.

با پاهای جفت‌شده بایستید. با پای راست قدمی بلند به جلو بردارید. خم شوید و با کمی جلو بردن لگن نوک انگشتان دو دست را در دو سوی پای راست به زمین برسانید. در وضعیت لانج کوتاه، هر دو پا از ناحیه‌ی زانو خمیده هستند. دقت کنید که زانوی پای راست شما باید با مچ پای راست‌تان در یک امتداد قرار داشته باشند. زانوی شما نباید از نوک انگشتان پای‌تان جلوتر برود، پس به زاویه‌ی ران و ساق پا دقت کنید. زانوی پای چپ باید مستقیما به سمت زمین باشد مانند وضعیتی که دونده‌های دوی سرعت در نقطه‌ی شروع جاگیری می‌کنند (شکل A).

در مرحله‌ی بعد وزن‌تان را به پای راست منتقل کنید و با فشاردن آن به زمین از حالت لانج بیرون بیایید، پای چپ‌تان را از زمین بلند کنید و در راستای کمرتان به عقب بکشید. در حالی که کمرتان صاف و شکم‌تان منقبض است در حین بلند شدن بالاتنه‌ی شما باید رو به جلو خم شود (شکل B). به اندازه‌ی یک شماره، تعادل خود را در این حالت حفظ کنید و سپس به حالت لانج به پایین برگردید. اگر برخاستن روی یک پا برای شما خیلی دشوار است سعی کنید هنگام بلند شدن از لانج با پای چپ‌تان ضربه‌ای آهسته به زمین بزنید تا راحت‌تر بلند شوید. این کار را ۱۵ مرتبه روی پای راست تکرار کنید و بعد روی پای مقابل همین تمرین را ۱۵ مرتبه تکرار نمایید.

در حین بلند شدن از حالت لانج، روی نقطه‌ای در کف زمین متمرکز شوید. این کار به حفظ تعادل شما در هنگام برخاستن از لانج کمک می‌کند.

این تمرین به دلیل منقبض کردن ناگهانی رشته‌های ماهیچه‌‌ای در پا تمرین ترکیبیِ کارسازی برای لاغری ران و ساق پا به شمار می‌رود.

صاف بایستید، پای راست را جلو و پای چپ را عقب ببرید، سپس به حالت لانج دونده‌ها (شکل A تمرین شماره‌ی ۲) پایین بروید. این حالتی است که دوندگان سرعت روی زمین جاگیری می‌کنند. دست چپ‌تان را به سوی پای راست دراز کنید و دست راست‌تان را صاف به پشت بدن بکشید (شکل A). سپس با هر دو پا از زمین جدا شوید، مستقیم به بالا بپرید، در هوا حرکت قیچی بزنید -پای جلو را عقب و پای عقب را جلو ببرید- (شکل B)، و در حالی که این بار پای چپ‌تان جلوست و دست راست‌تان به سمت آن دراز شده است به حالت لانج دونده فرود بیایید. اگر به‌خاطرِ آسیب‌دیدگی نمی‌توانید بپرید، به‌جایِ پریدن، با ضربه به عقب پای جلو و عقب را جا‌به‌جا کنید. در مجموع ۱۵ بار این جابه‌جایی را تکرار کنید.

این تمرین را با سرعت پایین آغاز کنید تا از فرم صحیح فرود آمدن‌تان مطمئن شوید، همیشه در حرکت لانج زانوی خود را عقب‌تر از انگشتان پایی که جلو گذاشته‌اید، نگه دارید. زمانی که آماده بودید، تمرین را با سرعت بالاتر انجام بدهید.

این لانج چندجهته به هماهنگی، کنترل و همچنین سفت و خوش‌فرم کردن ماهیچه‌های چهارسر ران، سرینی، همسترینگ و داخل ران‌های شما کمک می‌کند.

با پاهای جفت‌شده و دستانی که بالای سر باز کرده‌اید، بایستید. کف دست‌ها رو به جلو باشد. با پای راست به سمت گوشه‌ی چپ اتاق (به اندازه‌ی ۴۵ درجه اریب) قدمی به عقب بردارید. همزمان زانوی راست را خم کنید و دست و بالاتنه‌ی خود را روی ران راست به جلو خم کنید. پای عقبی باید صاف باشد و پاشنه‌ی آن از زمین جدا قرار بگیرد. سعی کنید نوک انگشتان‌تان را در دو طرف ران راست‌تان به زمین بزنید (شکل B). پای راست را به زمین فشار بدهید تا بلند شوید. این حرکت را ۱۵ بار روی همین پا و ۱۵ بار روی پای دیگرتان انجام بدهید.

در لانج رفتن، کمتر پایین بروید و به جای لمس زمین دستان‌تان را به کمر نگه دارید یا فقط تا زانو یا ساق پا پایین بیاورید.

همچنان که از لانج به حالت ایستاده برمی‌گردید، روی منقبض نگه داشتن عضلات شکمی، فشردن عضلات داخلی ران و حفظ وضعیت قامتی مناسب تمرکز کنید.

این تمرین که از حرکات رقص باله الهام‌‌گرفته‌شده است برای فرم‌دهی به عضلات داخلی و خارجی ران عالی است.

با پاهای جفت‌شده بایستید و دست‌ها را روی لگن‌تان بگذارید. سپس پاشنه‌ی دو پا را به هم بچسبانید و کف پا را به اندازه‌ی ۴۵ درجه به سمت بیرون بچرخانید (شکل A). پای چپ‌تان را بیشتر از عرض لگن بازکنید و به حالت پلیه با تمام بدن پایین بروید: هر دو زانو خم شوند و با نوک انگشتان پا، در یک خط قرار بگیرند. کمر صاف و عضلات شکم در این حالت منقبض هستند (شکل B). برای برخاستن از وضعیت پلیه، پاشنه‌ی پای چپ را به سمت پاشنه‌ی پای راست بکشید، عضلات باسن را منقبض کنید و صاف بایستید تا به حالت اولیه باز گردید. این تمرین را برای هر پا ۱۵ مرتبه تکرار کنید.

مطمئن شوید که زانوی شما در حالت پلیه، از نوک انگشتان پایتان عبور نمی‌کند.

این تمرین اینتروالِ پرشی و سریع، پمپاژ خون از قلب را افزایش می‌دهد و به عضلات لگنی، ران‌ها و سرینی فرم می‌دهد.

با پای جفت شده بایستید، دست‌ها را در دو طرف بدن رها کنید. پای راست را به اندازه‌ی عرض لگن باز و زانو را خم کنید در همین حال دست‌ها را در جلوی بدن به هم برسانید، به حالت اسکوات بنشینید: لگن را به شکلی که انگار می‌خواهید روی صندلی بنشینید به عقب ببرید. سینه باید باز و چشم‌ها به جلو باشد (شکل A). با سرعت به کمک هر دو پا از زمین خیز بردارید و به بالا و چپ بپرید (شکل B). در حالی که این بار پای چپ شما از بغل باز است به حالت اسکوات فرود بیایید. این حرکت را در مجموع ۱۵ مرتبه تکرار کنید.

به جای پریدن، در همان حالت اسکوات، به سرعت یک پا را جمع و پای دیگر را به بغل باز کنید، تا بدون فشار پرش، ضربان قلب‌تان افزایش پیدا کند.

با کمک دست‌ها شتاب لازم را برای حرکت تأمین کنید تا بتوانید از زمین جدا شوید و بپرید.

این حرکتِ برگرفته از کیک‌بوکسینگ راهی عالی برای لاغری ران و ساق پا و مشخصا شکل دادن به عضلات بیرونی باسن و ران است.

زانوها و کف دست‌ها را روی زمین قرار بدهید. بازوها باید زیر شانه و زانوها زیر لگن قرار داشته باشند. زانوی چپ را از زمین بلند کنید و پاشنه‌ی پای چپ را به بدن نزدیک نمایید (شکل A). سپس، زانوی خمیده‌ی پای چپ را بالا بیاورید و به سمت بیرون بدن، تا ارتفاع لگن‌ به سمت بالا و بیرون بیاورید (شکل B ).

در این مرحله، زانو را از حالت خمیده خارج کنید و پا را صاف کنید به نحوی که انگشتان پا، ساق پا و بند کفش‌هایتان به سمت رو‌به‌روی شما قرار داشته باشند ‌(شکل C). زانو را خم کنید و به درون و پایین، تقریبا روی زمین، بیاورید؛ اما زمین را لمس نکنید. این حرکت را ۱۵ بار برای سمت راست و ۱۵ بار برای سمت چپ بدن تکرار کنید.

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

شکم را منقبض نگه دارید و سعی کنید لگد به بیرون را کنترل‌شده انجام دهید. هر دو دست را محکم به زمین فشار بدهید و لگن را از راستای کمر به طرفین خارج نکنید.

این حرکت منفرد پشت ران، عضلات سرینی و شکم شما را هدف قرار می‌دهد و آن را سفت و خوش‌فرم می‌کند. تمرینات منفرد (Isolation Exercises) در تمرینات قدرتی به حرکاتی گفته می‌شود که تنها یک مفصل و تعداد محدودی از عضلات را درگیر می‌کنند، از این حرکات که نقطه‌ی مقابل تمرینات ترکیبی هستند برای کار بر روی عضلات بخش خاصی از بدن استفاده می‌شود.

روی زمین زانو بزنید، دست‌ها را خم کنید و آرنج را در راستای شانه‌ها روی زمین قرار بدهید و انگشتان‌تان را در هم چفت کنید. پای چپ را در راستای کمر به عقب و بالا بکشید، نوک انگشتان پا را به سمت عقب صاف و کشیده نگه دارید (شکل A). سپس پای چپ را خم کنید و درحالی‌که با کشکک زانوی چپ به‌آرامی به پشت زانوی راست ضربه می‌زنید پای چپ را به حالت اولیه برگردانید (شکل B). این کار را ۱۵ بار با پای چپ تکرار کنید، سپس همین حرکت را پای مقابل انجام بدهید. اگر واقعا مایلید که چربی بسوزانید قبل از رفتن به سراغ حرکت بعدی، این تمرین را دو سِت انجام بدهید.

سعی کنید هر دو دست را به زمین فشار بدهید تا مانع از افتادن‌تان روی قفسه‌ی سینه شوید. همچنین عضلات شکم را منقبض نگه دارید تا کمرتان قوس نداشته باشد.

این حرکتِ دشوار، انعطاف‌پذیری همسترینگ و باسن را افزایش می‌دهد و سفتی عضلات شکم، پاها و کمر را به دنبال دارد.

برای شروع در حالت شنا (پلانک کامل) قرار بگیرید (شکل A). عضلات شکمی را به درون بکشید، پای راست‌تان را به جلو و بین دستان‌تان بیاورید، در این حالت زانو خم، ران پای راست موازی با زمین و پای چپ صاف و کشیده است (شکل B). وزن خود را به آرامی به پای راست منتقل کنید و از حالت لانج بیرون بیایید، سپس بالاتنه را کمی به جلو متمایل کنید و نوک انگشتان پای چپ را کمی عقب‌تر از خودتان به زمین بزنید (شکل C).

در نهایت پای راست را خم کنید و دوباره به لانج روی زمین بازگردید، در این حالت دست‌ها در دو طرف پای راست صاف و کشیده قرار می‌گیرند. پای راست را به حالت پلانک برگردانید و سپس این تمرین را روی پای چپ انجام بدهید. پاها را یکی در میان، در مجموع ۱۵ مرتبه تمرین بدهید.

اگر برخاستن با دست‌های روی زمین برای شما خیلی دشوار است دست‌ها را برای حمایت بیشتر از وزن‌تان روی سر ران خود قرار بدهید. هنگام پایین آمدن نیز همین کار را انجام دهید.

این حرکت به عضلات همسترینگ شکل می‌دهد و نقاط دور از دسترس را، یعنی جایی که عضلات سرینی و همسترینگ به هم می‌رسند، تمرین می‌دهد.

روی شکم دراز بکشید، آرنج‌ها را خم کنید تا روی کف دست زیر پیشانی‌تان قرار بگیرد. در این حالت هر دو پا رو به عقب دراز و انگشتان پا به بیرون کشیده‌ شده‌اند، پاشنه‌‌ی پاها را به‌هم فشار دهید (شکل A ). شانه‌ها را به زمین فشار دهید و هر دو پا را به آرامی از زمین بلند کنید. پاشنه‌ی پاها را متصل به هم نگه دارید و زانوهای خود را خم کنید (زانوها می‌توانند همچنان که خم می‌شوند به دو طرف باز شوند) و هر دو پاشنه را به سمت بدن بگردانید (شکل B). بدون اینکه زانوها زمین را لمس کنند، به آرامی هر دو پا را به حالت اولیه صاف کنید. این حرکت را در مجموع ۱۵ مرتبه تکرار کنید. اگر می‌توانید این حرکت را پیش از اتمام تمرینات‌تان یک ست ۱۵ تایی دیگر تکرار کنید.

دقت کنید که کشکک زانوی شما در طول مدت تمرین باید از زمین جدا باشد. برای اینکه پشت ران‌ها واقعا منقبض شوند همچنان که زانوی خود را خم می‌کنید تصور کنید که دارید با پاشنه‌هایتان چیزی را می‌فشارید.

برگرفته از: shape

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

VM1816:75

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17،000 تومان

14،000 تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

نویسنده و عضو تیم تحریریه چطور

خیلی عالی بود متشکرم

سلام صبح بخیر دوست عزیز مقاله بسیار جالب و مفید بود.

با سلام …..ببخشید چرا وقتی حرف از تناسب اندام میشه همه ذهن ها به سراغ لاغری افراد میره……چرا هیچکس نمیگه چطور با افزایش وزن به تناسب اندام برسیم؟……..لطفا در مورد افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل مطالب بیشتری بذارین …ممنون

تناسب اندام

مضرات آبمیوه؛ ۵ دلیل که نباید آبمیوه را جایگزین میوه کنید

افتادگی شانه؛ ۷ ورزش مفید برای کمک به رفع افتادگی شانه

انواع رژیم لاغری؛ ۹ رژیم لاغری مؤثر و پرطرفدار

بهترین مکمل های افزایش وزن و افزایش حجم عضلات

لاغری شکم بعد از زایمان؛‌ ۹ حرکت ورزشی مؤثر در خانه

آخرین مطالب

۵ مرحله برای کنار آمدن با غم و اندوه

۱۰ حقیقتی که احتمالا درمورد بوی بدن خود نمی‌دانستید


خواص آب گوجه فرنگی برای سلامت قلب

۴ تمرین خانگی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت

چرا باید حداقل ۲ ساعت در هفته را در طبیعت بگذرانیم؟

ترین های جهان


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷


پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

باهوش ترین نژاد سگ ها در دنیا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آنها


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بانمک ترین حیوانات دنیا که می‌توانند واقعا خطرناک باشند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

فن تریکس در شبکه های اجتماعی

اگر ساق پاهایتان چاق و بدفرم هستند و امکان عمل جراحی یا رفتن به باشگاه را ندارید و در عین حال از این حالت ناراضی هستید، ناراحت نباشید، چاره‌ی کار با ماست. در حالی که کاهش وزن و کاهش سایز در یک نقطه از بدن امکان پذیر نیست، اما با کاهش وزن، و انجام دادن چندین حرکت، سایز ساق پاها تا حدی کم می‌شود. ورزش یکی از مؤثرترین راه‌ها برای داشتن عضله‌های خوش فرم است. مخصوصا اگر اضافه وزن و چربی اضافی دارید یکی از بزرگترین شانس‌ها برای خوش فرم کردن عضلات ساق پا، کاهش چربی بدن است. البته کاهش چربی و وزن فقط سایز ماهیچه‌های ساق پا را کاهش نمی‌دهد و روی کل بدن اثر می‌گذارد. همان طور که تغذیه سالم و متناسب با کاهش وزن نیز همین کار را انجام می‌دهد و تاثیر مثبتی را روی کل بدن و از جمله ساق پاها دارد. مهارت‌ها و ترفندهای دیگری هم وجود دارد که به کاهش سایز ساق پاها کمک می‌کند که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

پس با فن تریکس همراه شوید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید…

۱- یک برنامه‌ی ورزشی روتین ترتیب دهید: اگر چربی بدنتان زیاد است، یک ورزش قلبی-عروقی با شدت متوسط تا بالا را هفته‌ای دو الی سه بار به مدت ۶ دقیقه انجام دهید. این کار کل بدن و از جمله عضلات ساق پا را درگیر کرده و آن‌ها را لاغر می‌کند. ورزش‌های زیر برای این کار بسیار موثر هستند:

– پیاده روی طولانی در سطحی مسطح

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

– دو با سرعت یکنواخت در سطحی مسطح

– شنا

– دوچرخه سواری در سطحی مسطح با یک دوچرخه معمولی و نه توان بالا

– استفاده از دستگاه پله نوردی

۲- از وزنه‌های کوچک استفاده کنید: اگر مشکلتان فرم ساق پاهایتان است، استفاده از وزنه در خوش فرمی آن‌ها بسیار مؤثر است. پس به هیچ وجه این گزینه را از دست ندهید. بافت‌های ماهیچه‌ای نسبت به بافت‌های‌ چربی کالری بیشتری می‌سوزانند و درپی این عمل خوش فرم می‌شوند پس باید کاری کنید که ماهیچه‌ها درگیر شده و به حالت مناسب برسند. ساده‌ترین راه برای این کار استفاده از وزنه‌های سبک طبق فیلم است.

– اگر این روش تأثیر گذار بود، بعد از مدتی وزنه‌ها را کمی سنگین کنید.

۳- انجام حرکت اسکوات: سرپا ایستاده و دستانتان را روی ران‌ها گذاشته یا مانند تصویر در هم قفل کنید و زانوها را خم کنید (کامل ننشینید) و بلند شوید. این کار روی ران‌ها و ساق پاهایتان فشار وارد کرده و آن‌ها را سفت می‌کند. برای این که فشار، بیشتر روی ساق پاها باشد، سعی کنید وزنتان را روی پاشنه‌ی پاها بیاندازید با این کار چربی‌های بیشتری را در قسمت ساق پا می‌سوزانید. در هر حرکت دو تا سه ثانیه زانوها را خم کنید و بلند شوید. هر دفعه ۱۰ تا ۱۵ بار این کار را انجام دهید.

– برای افزایش تعادل، دو دست خود را به صورت هماهنگ با خم و راست کردن زانوها خم و راست کنید.

– این روش را به صورت مداوم و روتین انجام دهید چراکه به کاهش کالری و چربی سوزی کمک می‌کند و باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شود.

۴- روی پنجه‌ی پاها بلند شوید: سر پا ایستاده و پاهایتان را با فاصله از هم باز کنید و چندبار روی پنچه‌های پا بلند شده و مجددا به حالت عادی برگردید. زمانی که روی پنجه می‌ایستید سعی کنید یک ثانیه به همان حالت بوده و بعد برگردید. هر بار بیست دفعه این کار را انجام دهید تا زمانی که در ساق پاها احساس سفتی و کشیدگی کنید.

۵- انجام ضربات فوتبالی: برای انجام این حرکت در جایی روبروی یک سکو بایستید و دستانتان را روی کمر گذاشته روی سکو ضربدری بپرید به طوری که انگشتان پا سطحی که ضربه می‌زنید را کاملا حس کنند. این کار را تا جایی ادامه دهید که در ماهیچه‌های پشت ساق پا چربی سوزی را حس کنید.

۶- از انجام ورزش‌هایی که بیش از حد به ساق پا فشار می‌آورند اجتناب کنید: اگر قبلا به باشگاه می‌رفتید و روی ساق پاها کار کرده و به قول معروف آن‌ها را ساخته‌اید و اکنون به دلیل وقفه، ساق پاهایتان شکل خود را از دست داده است. اکنون انجام ورزش‌های سنگین و فشار آوردن روی آن‌ها، نتیجه‌ی عکس دارد و باعث بزرگتر شدن این ماهیچه‌ها می‌شود. پس از انجام ورزش‌های زیر که به عضله فشار زیادی وارد می‌کند دوری کنید.

– دو و پیاده روی روی تپه و مناطق شیب دار: اگرچه این ورزش‌ها برای فرم دادن عضلات ساق پا بسیار مفید هستند اما شما نباید هر دو را با هم انجام دهید. یا پیاده روی یا دو آن هم در سطحی صاف و بدون شیب.

– بالا رفتن از کوه یا پله‌ها را کم کرده و تا حد امکان از آسانسور استفاده کنید.

– طناب زنی یکی از ورزش‌های قلبی عروقی بسیار عالی است اما در موقعیت شما باعث بزرگتر شدن ساق پا می‌شود.در موقعیت شما بلند شدن روی انگشتان پا باعث افزایش سایز ساق پا می‌شود.

– دو سرعت هم به شدت باعث افزایش سایز پاهایتان می‌شود.

۱- تا جایی که می‌توانید در راه رفتن تمام سطح پا را روی زمین بگذارید: اگر به گونه‌ای گام برمیدارید که به ماهیچه‌ی ساق پا فشار وارد می‌شود. مثلا اگر هنگام راه رفتن به جای این که کل کف پا روی زمین بیاید بیشتر روی انگشتان یا سینه‌ی پا قدم برمیدارید، سعی کنید ابتدا پاشه‌ی پا و سپس سینه و انگشتان پا روی زمین بیاید.

– اغلب مردم متوجه نوع و سبک راه رفتنشان نیستند. پس از دیگران بخواهید نحوه‌ی قدم برداشتنتان را مشخص کنند.

۲- کفش پاشنه بلند نپوشید: اگر دائما کفش پاشنه بلند می‌پوشید عضلات پاهایتان دچار نامتقارنی شده و فرم بدی به خود می‌گیرند. پس حداقل تا زمانی که عضلات پا به حالت طبیعی و زیبای خود برگردند از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید.

– ورزش‌هایی مثل لانگز و اسکات در ترمیم عضلات نامتقارن بسیار مؤثر هستند.

۳- کشیدگی پاها: اگرچه کشیدگی پاها باعث لاغر شدن آن‌ها نمی‌شود اما می‌تواند به داشتن هماهنگی بین عضلات و خوش فرم شدنشان کمک کند. برخی از این گونه تمرینات عبارت‌اند از:

– روی زمین نشسته پاهای خود را دراز کنید و به سمت جلو خم شوید به گونه‌ای که دستانتان انگشتان پاها را لمس کنند. این کار را به صورت ایستاده هم میتوانید انجام دهید. فقط باید آنقدری به سمت جلو خم شوید تا در قسمت ساق پاها کشیدگی را حس کنید. ۱۵ ثانیه این حالت را حفظ کنید.

– سرپا ایستاده و یک پای خود را جلو و پای دیگر را عقب بگذارید و تا جایی که می‌توانید پاها را از هم باز کنید. حال پایی که جلو است را از زانو خم کرده اما پای عقب باید باز باشد و کشیده شود. جهت بدن و نگاهتان باید به سمت پای خم شده باشد. ۱۵ ثانیه به این حالت بمانید تا در قسمت ماهیچه‌های ساق پا احساس کشیدگی کنید.

– روبروی یک سطح بلند که مثل پله باشد ایستاده یک پا را روی زمین و پای دیگر را بالا برده و روی آن بگذارید تا پاهایتان بیشترین کشیدگی را داشته باشد. وقتی حس کشش را در ساق پاها حس کردید ۱۵ تا ۲۰ پانیه به همان حالت بمانید.

– حرکت سگ با صورت پایین انجام دهید و ۲۵ تا ۳۰ ثانیه این حالت را حفظ کرده تا فشار را روی پاها حس کنید.

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

چگونه فیلم هارا دانلود کنم؟

با سلام. قابلیت دانلود این گونه کلیپ های چندثانیه ای کوتاه فعال نبوده و شما میتوانید به صورت آنلاین کلیپ های چندثانیه ای کوتاه را در وب سایت تماشا کنید. موفق باشید.

سلام
من پنجه پام بزرگ هست و نمیتوانم کفشهایی که پنجه آن کوچک هست رو بپوشم.شیوه ای طبیعی برای کوچک شدن پنجه هست؟

سلام
من این حرکات رو انجام دادم، ساق پاهام درد میکنه طبیعیه؟

نگران نباش. احتمالا اصلا ورزش نمیکنی، برا همین با شروع ورزش عضلاتت یه مقدار درد گرفته. دو روز بگذره خوب میشه

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه

Salam man laghram ta hadi ama saghe paham kaje raftam dr goft zanohat kaj nistan kaj va bozorge sagam mixam kochik shan saghe pam che varzeshi xobe???t

Saghe paro chetor laghar konam?

با سلام دوست عزیز همین ورزش هایی که در مقاله ما هست را به طور مرتب انجام بدید می تونید ساق پاتون رو لاغر کنید.

خیلی ممنون عالی بود….

siteton aali nis yani fogholaaadas axare matalebeton karbordio mofide

سلام با عرض وخسته نباشی من دور پایم را تمام چربی های زاۓد و یورو ندم ولی این گوشت اضافه در دور ساق پاهایم چکار کنم ممنون

چی میگی داداش خودت فهمیدی?

سلام
من روزی 10 دیقه طناب میزنم برای لاغری..
ولی نمخام ساق پام چاق شه…چیکا کنممم
..(بهترین ورزش لاغریم طناب زدنه)

سلام من برای لاغری ساق پا الان نزدیک یه ساله که طناب میزنم روی پنجه بلند میشم و … اما شما وقتی گفتید کسایی ک ساق قوی دارن این ورزشارو نکنن من تازه متوجه دلیل کوچک نشدن ساق پاهام طی این یه سال پس من الان باید چیکار کنم؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

بسیار عالی…

سلام واقعا قهوه و نسکافه اگر تاریخ گذشته باشد مسمومیت غذایی…

بسیار عالی هست همه چیزتون صد در صد برای مردم جامعه مفید است…

خودکشی تدریجی جامعه جهانی شرایط را برای خ… تدریجی آماده کر…

عالی بود‌.دمت گرم??…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن ریکس

فن تریکس در شبکه های اجتماعی

چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه
چیکار کنم ران پاهام لاغر بشه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *