چیکار کنم تا قدم بلند بشه

دوره مقدماتی php
چیکار کنم تا قدم بلند بشه
چیکار کنم تا قدم بلند بشه

غده هیپوفیز قدامی که در مغز قرار دارد، علیرغم اندازه کوچکش محل ترشح هورمونی به نامهورمون رشد است.این هورمون باعث می شود که چربی اضافی و زائد بدن سریع تر به انرژی تبدیل شود، در نتیجه موجب رشد بیشتر و قوی تر استخوان های بدن خواهد شد. هورمون رشد مهم ترین عامل برای افزایش قد در دوران رشد می باشد. اگر چه میزان تولید هورمون رشد در بدن کاملاً به مغز وابسته است، ولی می توان با استفاده از روش هایی میزان تولید آن را در بدن افزایش داد. البته باید بگویم افزایش قد در دوران رشد امکان پذیر خواهد بود و بعد از سخت شدن قسمت نرم و غضروفی استخوان ها و توقف رشد طولی آنها، قد فرد افزایش نخواهد یافت .

چیکار کنم تا قدم بلند بشه

دوره مقدماتی php

شش راه وجود دارد که شما می توانید با انجام آنها تا حدی باعث افزایش ترشح هورمون رشد شوید :

1-خواب کافی و منظم باعث افزایش مقدار هورمون رشد در طول روز می شود.

2- به جای اینکه سه وعده غذایی و در هر وعده مقدار زیادی غذا مصرف کنید ،سعی نمایید وعده هایی غذایی خود را به شش وعده غذایی برسانید تا در هر وعده مقدار کمتری غذا مصرف کنید، زیرا مصرف زیاد مواد غذایی که دارای اندیس گلیسمی بالا ( قند بالا ) هستند، بدن را وادار می کند که مقدار انسولین بیشتری ترشح نماید. این مسئله نه تنها منجر به ذخیره چربی اضافی در بدن می شود، بلکه ممکن است جریان هورمون رشد را در بدن متوقف کند.

به این نکته مهم اشاره می کنیم که مصرف غذاهای حاوی قند کمتر، از آزاد شدن انسولین جلوگیری خواهد کرد. ورزش کردن ، خواب کافی، تغذیه صحیح و کاهش استرس ، نه تنها شما را سالم تر نگه می دارد، بلکه غده هیپوفیز قدامی را برای انجام وظایف خویش که یکی از آنها ترشح هورمون رشد است، تشویق می کند.

3-کارشناسان تغذیه بیان می کنند، مصرف غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات، دو ساعت قبل از فعالیت ورزشی و بلافاصله بعد از آن، باعث افزایش قابل توجه هورمون رشد و تستوسترون در خون می شود. بنابراین دو ساعت قبل از انجام فعالیت های ورزشی ،یک ساندویچ کوچک سالاد و جوجه مصرف کنید.

4- انجام ورزش های کششی روزمره مثل نرمش های بدنسازی روزانه، تاثیر مستقیمی بر روی ترشح هورمون رشد دارند.مطالعات جدید نشان می دهند که مقدار و دفعات ترشح هورمون رشد با فعالیت ورزشی شدید مرتبط می باشد. بعد از فعالیت ورزشی شدید هورمون رشد بیشتری در بدن آزاد می شود. برای اینکه شما بیشترین بهره را از فعالیت ورزشی بدست آورید، باید مطمئن باشید که مدت و شدت فعالیت ورزشی شما برای ایجاد پاسخ مناسب ( تحریک هیپوفیز قدامی برای ترشح هورمون رشد ) کافی است.

ورزش های بی هوازی شدید و پیاده روی به مدت حداقل30-20 دقیقه باید انجام شود. ورزش های کششی خاصی وجود دارد که ممکن است تا حدی باعث آزاد شدن هورمون رشد شوند.

با انجام حرکات کششی که مستلزم کار گروهی ماهیچه ها می باشد، شدت فعالیت ورزشی بالا می رود و به دنبال آن غده هیپوفیز قدامی مجبور می شود که هورمون رشد بیشتری آزاد نماید. شرکت در فعالیت های ورزشی هوازی شدید نیز می تواند باعث افزایش ترشح هورمون رشد شود.

5- دریافت اسید آمینه گلیسین قبل از فعالیت ورزشی می تواند تا حدی باعث تحریک ترشح هورمون رشد شود. ولی این اسید آمینه زمانی موثر است که به صورت مکمل دریافت شود. با مصرف غذاهای غنی از اسید آمینه گلیسین ( مانند گوشت ، ماهی ، مرغ و شیر ) قبل از فعالیت ورزشی، نمی توان ترشح هورمون رشد را افزایش داد، زیرا با مصرف این نوع غذاها قبل از فعالیت ورزشی، معده شما پر خواهد شد و گلیسین اضافی جذب بدن نخواهد شد. اگر اسید آمینه گلیسین بیشتر از مقدار لازم دریافت شود، مقدار اضافی آن باید از سد خونی- مغزی ( blood-brain barrier ) عبور کند، در نتیجه اثر گلیسین بر روی ترشح هورمون رشد کاهش می یابد.

بنابراین می توان گفت،فقط در صورتی که این اسید آمینه به صورت جدا و به شکل مکمل و ترجیحاً با معده ی خالی مصرف شود، باعث آزاد شدن هورمون رشد می شود. در این حالت سرعت جذب گلیسین بالا می رود و سایر اسیدهای آمینه نیز با جذب آن تداخل نخواهند کرد.

6- بیشترین مقدار هورمون رشد در دو ساعت اولیه خواب ترشح می شود.هرگز دو ساعت قبل از خواب وعده غذایی سنگین ( حاوی مقادیر زیاد مواد غذایی ) مصرف نکنید، زیرا نیاز به انسولین بالا بعد از مصرف زیاد مواد غذایی، از آزاد شدن هورمون رشد به مقدار زیاد جلوگیری می کند. در نتیجه بدن نمی تواند از فواید استراحت بهره مند شود.

همچنین به نظر می رسد ،شب بهترین زمان برای دریافت مکمل اضافی جهت افزایش ترشح هورمون رشد می باشد. محققان دریافته اند ، مصرف اسیدهای آمینه آرژنین و اُرتینین با یکدیگر و با معده خالی، قبل از خواب می تواند مقدار هورمون رشد را افزایش دهد. مکمل های قابل دسترس مطمئن تری نیز وجود دارند که شما می توانید از آنها استفاده کنید. مثلاً 5- هیدروکسی تریپتوفان که قبلاً برای درمان بی خوابی استفاده می شد، به ترشح هورمون رشد کمک می کند.

البته تمامی این مکمل ها باید تحت نظر پزشک و با تجویز وی مصرف شوند و ار مصرف خودسرانه آنها خودداری کنید.

این مطلب را با جستجوی فراوان در سایت های متعدد یافته و ترجمه کرده ایم که امیدوارم تا حدودی توانسته باشیم، برای افزایش قد شما را راهنمایی کنیم.

* منبع : www.betaller.com

مترجم : کارشناس تغذیه تبیان

دانستنیهای پزشکی ۴۱ دیدگاه 30,430 بازدید

قد شما بلند نمی شود ؟ «کاش قدم بلندتر بود!»، «خوش به حال تو که اینقدر قد بلندی»، «چه کار کنم قدم چند سانت بلندتر بشه؟» و… این روزها شنیدن این جملات بخصوص از زبان نوجوانان، خیلی عجیب نیست.

بسیاری از افراد حسرت قدبلندها را می‌خورند و آرزو می‌کنند قدشان کمی بلندتر شود؛ اما آیا واقعا می‌توان کاری در این زمینه انجام داد و آیا کوتاهی قد، چاره‌ای دارد؟

وقتی صحبت از شیوه‌های مختلف افزایش قد می‌شود، صدها کار مختلف در ذهن انسان نقش می‌بندد؛ از دمپایی و کفش‌های افزایش‌دهنده قد گرفته تا جراحی و….

اما اگر قد شما بلند نمی شود و شما هم در جستجوی شیوه‌ای برای افزایش قدتان هستید، خوب است بدانید خیلی از این روش‌ها فقط در حد حرف است و تبلیغ؛ در حالی که ورزش و تغذیه صحیح می‌تواند اثرات مثبتی در افزایش قد کودکان و نوجوانان داشته باشد.

چیکار کنم تا قدم بلند بشه

دکتر مسعود رحمانیان، متخصص بیماری‌های داخلی و فلوشیپ غدد درون‌ریز و متابولیسم در این‌باره می‌گوید: افرادی که برای بلندتر شدن قدشان به پزشک مراجعه می‌کنند، اول باید با تعریف کوتاهی قد آشنا شوند؛ چرا که ممکن است اصلا قدشان کوتاه نباشد و آنها بی‌دلیل خودشان را به دردسر بیندازند.

به گفته این پزشک متخصص، قد افراد با توجه به عوامل ژنتیکی و براساس قد والدینشان متفاوت است. بنابراین همه افرادی که با شکایت از کوتاهی قد به پزشک مراجعه می‌کنند، واقعا قد کوتاه نیستند و ممکن است اصلا به درمان خاصی نیاز نداشته باشند.

دکتر رحمانیان با اشاره به این‌که والدین از زمان تولد می‌توانند متوجه کوتاه بودن غیرطبیعی قد فرزندشان بشوند، توضیح می‌دهد: والدین باید از دوران نوزادی به این نکته توجه داشته باشند؛ در صورتی که قد نوزاد براساس منحنی‌های استاندارد بررسی شده و مشخص شود از حد طبیعی کوتاه‌تر است و در شرایطی که پزشک اطفال متوجه عدم رشد مناسب قدی کودک شود، باید برای پیگیری‌ و بررسی‌های بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنند.

به گفته این پزشک متخصص تا زمانی که علائم بلوغ ظاهر می‌شود، می‌توان برای درمان مشکلات کوتاهی قد اقدام کرد؛ بنابراین والدین باید توجه داشته باشند پسرها تا ۱۶ـ۱۵ سالگی و دخترها تا ۱۴ـ۱۳ سالگی می‌توانند برای حل مشکلشان مراجعه کنند.

دکتر رحمانیان با اشاره به این‌که کوتاهی قد، علل متفاوتی دارد، توضیح می‌دهد: شایع‌ترین و مهم‌ترین علت کوتاهی قد، مشکلات تغذیه‌ای است.

علاوه بر این مشکلات، بعضی از بیماری‌ها مانند کم‌خونی و نارسایی کلیه یا کبد نیز می‌تواند به کوتاهی قد منجر شود. البته جالب است بدانید حتی افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند نیز ممکن است با این مساله روبه‌رو شوند.

این پزشک متخصص درباره علل هورمونی که موجب کوتاهی قد می‌شود، می‌گوید: مسائل هورمونی مانند کم‌کاری تیروئید و کمبود هورمون رشد نیز از دیگر مشکلاتی است که می‌تواند موجب کوتاهی قد افراد شود.

وی ضمن بیان این‌که فقط این گروه از افراد می‌توانند از درمان‌های هورمونی استفاده کنند، توضیح می‌دهد: کوتاهی‌ قد ناشی از مشکلات هورمونی را می‌توان به کمک درمان‌های هورمونی تا حد زیادی بهبود بخشید، اما زمانی که کوتاهی قد به علل دیگری ایجاد شده باشد، با مداخله‌های هورمونی کار خاصی نمی‌توان درباره آن انجام داد.

 

اول به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ زیرا پزشک باید قد شما را براساس عوامل ژنتیکی و منحنی‌های رشد بررسی کند و با توجه به آن درباره کوتاه یا طبیعی بودن‌ قدتان تصمیم‌گیری کند.

دکتر رحمانیان توضیح می‌دهد: آزمایشات خاصی نیز وجود دارد که به کمک آنها سن استخوانی فرد محاسبه می‌شود و براساس تمام این عوامل، پزشک می‌تواند درباره شیوه درمان مناسب نظر دهد.

وی درباره درمان‌ مشکلات هورمونی می‌گوید: پزشک متخصص با تشخیص علت اصلی کوتاهی قد، می‌تواند درمان مناسب را شروع کند؛ به عنوان مثال در صورتی که کوتاهی قد به علت کم‌کاری تیروئید باشد، با استفاده از هورمون تیروئید می‌توان مشکل را بهبود بخشید.

این پزشک متخصص با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود هورمون رشد و درمان‌های مربوط به آن، خاطرنشان می‌کند: هورمون رشد که از غده هیپوفیز ترشح می‌شود، باید به مقدار مشخصی در بدن وجود داشته باشد؛ در واقع همانطور که کمبود آن می‌تواند دردسرساز باشد، ترشح بیش از حدش هم سبب بروز مشکلاتی می‌شود.

به گفته وی، در کوتاهی قد مهم‌ترین مشکل کمبود هورمون رشد است که خوشبختانه امروزه این هورمون ساخته شده و در بازار وجود دارد و می‌توان به کمک آن، مشکل این گروه از بیماران را برطرف کرد.

شما هم حتما شنیده‌اید در شبکه‌های ماهواره‌ای قرص و پودرهای مخصوصی برای افزایش قد تبلیغ می‌شود یا کفش‌هایی که می‌تواند قدتان را بلند کند. آنها مدعی‌اند چنین محصولاتی برای افزایش قد وجود دارد و در هر سن و سالی می‌تواند قد فرد را به میزان دلخواه برساند!

البته اگر بیشتر دقت کنید، حتما متوجه می‌شوید که این حرف‌ها نمی‌تواند پایه و اساس علمی داشته باشد و تغییر قد در هر سنی و به هر میزانی، فقط تبلیغی برای فروش بیشتر است.

دکتر رحمانیان با بیان این‌که چنین روش‌هایی اصلا پایه و اساس علمی ندارد، توضیح می‌دهد: داروها یا روش‌های درمانی جدید، برای ورود به بازار نیازمند گذر از مراحلی است که بی‌خطر بودن و همچنین اثرگذاری آنها را تایید کند؛ در حالی که اثربخشی هیچ یک از این محصولات تاکنون ثابت نشده است و در واقع نمی‌توان از آنها به عنوان روش علمی افزایش قد یاد کرد.

دکتر رحمانیان با اشاره به این‌که ورزش کردن موجب استحکام استخوان‌ها و بهبود رشد نوجوانان می‌شود، می‌گوید: با وجود تصور افراد درباره انتخاب نوع خاصی از ورزش‌ها برای افزایش قد، معمولا تفاوت چندانی میان انواع مختلف ورزش‌ها وجود ندارد و توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان به مقدار کافی تحرک و فعالیت بدنی داشته باشند تا با مشکل اضافه وزن روبه‌رو نشوند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ وزن متعادل، به والدین توصیه می‌کند: برای رسیدن به این هدف، نباید از نقش ورزش و تغذیه صحیح غافل شد؛ بنابراین توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان به مقدار کافی از محصولات لبنی و بخصوص شیر استفاده کنند، گوشت و تخم‌مرغ حتما در وعده‌ غذایی‌شان وجود داشته باشد و مصرف میوه و سبزیجات را نیز نادیده نگیرند. همچنین باید از مصرف بیش از حد مواد حاوی کربوهیدرات مانند نان، برنج، شیرینی و… پیشگیری کنید تا بچه‌ها با مشکل اضافه وزن روبه‌رو نشوند.

دکتر رحمانیان با اشاره به این‌که گاهی کوتاهی قد ناشی از مسائل ژنتیکی است، تاکید می‌کند: اگر پدر و مادر با مشکل کوتاهی قد روبه‌رو هستند و فرزندشان هم چنین مشکلی دارد، حتما باید برای بررسی‌های بیشتر به پزشک مراجعه کنند بنابراین بهتر است زمانی که کودک سن کمی دارد، برای مشورت با پزشک اقدام کنید تا اگر بیماری خاصی وجود دارد، درمان زودتر شروع شود.

برچسبافزایش قد قد کوتاهی قد نوجوان

۱۳۹۷-۰۷-۰۳

۱۳۹۵-۰۸-۰۴

۱۳۹۵-۰۶-۰۸

سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۶۳هست تا چند سانتی متر رشد می کنم

سلام خسته نباشید من ی ماه دیگه ۱۶میرم ازچهارم ابتدایی رشد زیادی داشتم که تا همین پارسال از همه دوستام بلند تر شدم تا۱۷۲رسیدم که به بدنسازی رفتم و یک سال خیلی سنگین کار کردم که تا الان قدم هیچ رشدی نداشته اگه میشه کمکم کنید چون همه قرص افزایش قد پیشنهاد میدن حداقل بهترینشو معرفی کنید

سلام۱۸سالمه قدم۱۸۹ چهارساله که والیبال رو حرفه ای بازی میکنم و تنها دلیلش همینه شماهم حتما سراغ ورزش هایی که کشیدگی داره برید مث بسکتبال و والیبال

سلام من ۱۵سالمه و قدم ۱۵۰سانتی متره .به نظرتون مناسبه.چه کار کنم بلند شوم؟؟؟

من یکوشصتم و بیستو یک سالمه دیگه بلند نمیشم وقتشه سیگاری بشم دیگه افسردگی گرفتم همه مسخرم میکنن این چه زندگیه بقران قد اندازه پول مهمه

سلام من ۱۳ سالمه و قدم هم ۱۵۹ بابام ۱۸۷و مامانم ۱۶۰ به ۱۶۸میرسم ایا؟؟؟؟لطفا بگین

سلام من قدم ۱۴۷ هستش ۱۵ سالمه از سال پنجم دیگع قدم رشد نکرد حالا چیکار کنم ؟ توروخدا جواب بدین خیلی نگرانم بابام قدش ۱۶۰ مامانمم قدش ۱۴۴ هستش

سلام من دوازده سال و چهار ماه سن دارم قدم ۱۴۵ میخوام بدونم بیشتر رشد میکنم دکتر رفتم گفته صفحه های رشدت هنوز بسته نشده قرص زینک با مولتی ویتامین میخورم چکار کنم بلند شم؟؟.

سلام. ۱_بیشترین موردی که در قد تاثیر داره ژنتیکه بعد تغذیه و محیط(محیط زندگی و اب هوا) ۲-با حرکات کششی مخصوصا قبل از به اتمام رسیدن سن بلوغ تاثیر مثبت دار. ۳-میشه گفت قد متوسط اقایان از ۱۷۵تا ۱۸۵ و قد خانم ها هم از ۱۵۵ تا۱۷۵ اگر کمتر بود میتونید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

سلام دختری پانزده ساله هستم،سه ساله بالغ شدم.قدم۱۶۲ و وزنم ۵۵ پدرو مادرم قد بلند نیستن چی کار کنم قدم از این بلند تر شه؟ آیا بازم امکان رشد دارم؟

سلام قد من۱۵۹ قد پدر ومادرم متوسط است می خواهم قد من ۱۶۵ باشد چه کنم

چیکار کنم تا قدم بلند بشه

سلام ، من پسرم ۱۵ و نیم سالمه قدمم ۱۶۷٫ من از بچگى قدم از همه ى همسنام بلندتر بود و چون خانواده ى پدریم همه قدبلندن همه فکر میکردن حتما قد منم بلند میشه ولى پارسال یه دفعه متوجه شدم قد همه ى اونایى که ازم کوتاه تر بودن ازم بلند تر میشه چند وقت افسردگى گرفتم. بعد چیزى که من متوجه شدم اینه که بالاتنم وقتى که میشینم از همه بلند تره ولى ساق پام خیلى کوتاس سایز پاهامم از همسنام کمتره ۴۰ به نظر شما من بلندتر میشم؟ قد بابام ۱۷۵ و قد مامانم ۱۵۴

پرهام جان شما تا هیجده سالگی تلاش خودتوبکن خواب قبل از ساعت یازده_تمرینات کششی_تغذیه درست کمکت میکنه که قدت حتی به صدوهشتاد وپنجم برسه.منه بدشانس بابام صدو هشتادو دو مامانم صدوشصت ویک اونوقت خودم بعد از اینکه پست آخرو گذاشتم تازه شدم صدو هفتاد ونه.تلاش کن هنوز وقتت زیاده.موفق باشی.

سلام من متولد تیرماه هفتاد ونه هستم قدم ۱۷۷ از نظر ژنتیکی به خانواده پدریم که همه بلند قد هستن رفتم اما بنظر خودم قدم خیلی کوتاهه وهمزمان شنا و والیبال کار میکنم ولی رشد قدیم کند شده.امکانش هست که قدم بیشتر از صدوهشتاد بشه؟

من ۲۱ سالمه و قدم صدو شصت !!!!! بابام قدش متوسطه ولی مامانم نه حتا مامانمم از من کوتاه تره َ قدم بسمه؟

سلام من ۵ماه دیگه ۱۴سالم میشه قدم ۱۴۵هست و وزنم۳۵ از همه بچه های کلاسمون کوچیک ترم قد پدر ومادرم متوسط لطفا یه راهنمایی بکنید

سلام ببخشید من امسال ۱۳ ساله میشم و اصلا از گوشت و مرغ و ماهی خوشم نمیاد خیلی بد مزن مادر و پدرم هم قدشان متوسطه آیا من قد بلند میشم؟تو رو خدا ج بدین

سلام. غذاهای حاوی روی استفاده کنید و ورزش هایی مثل بسکتبال و یا والیبال انجام بدید.

باسلام وعرض خستنه نباشی به همکاران عزیزکه به فکرماهستین. من دارم به سن ۱۳سال می روم یعنی من سال ۴/۸/۱۳۸۱متولدشدم قدم ۱۳۶س است من به پزشک مراجعه کردم ودرحال برسی هست پدرومادرم به من میگن تویه دفعه رشدمی کنی چون پسرعمومنم اینطوری شده بود. من بایدچه کارکنم؟ باتشکر

سلام دختری ۱۵سال ونیم هستم قدم ۱۵۷ باید چیکار کنم

من ۲۱ یکسالمه قدم صدوشصت است خخخ خدا رو شکر کن عزیز

سلام من ۱۴ساله هستم قدم ۱۷۰است میخوام ۱۹۰ بشم چه کنم لطفا بگین

سلام ورزش هایی مثل والیبال و بسکتبال انجام بدید و غذاهای حاوی عنصر روی مثل کدوی تخم کاغذی که از عطاری می شه تهیه کرد استفاده کنید. روزانه ۱۵ گرم

سلام،شانزده سالمه و مسلما به بلوغ رسیدم.قدم ۱۵۶و وزنم ۴۳کیلوئه.متاسفانه یک ساله که فهمیدم کم کاری تیروئید دارم و چند سالی هست که قدم یک سانت هم رشد نکرده.لطفا راهنمایی کنید.چیکار کنم.از طرفی تیروئید هم باعث شده قدم بلند نشه و سن رشد قدم تموم میشه و تیروئید خوب نمیشه.چه کنم؟

سلام من ۱۱ سالمه قدم ۱۴۸ سانتی متره من قدم میخواهد ۱۵۵ باشد چکار کنم

من ۱۶ و ۷ ماهم هست و قد حدوده ۱۵۵ هست و دیگه بلند نمیشه و و علائم بلوغ هم توم مشاهده میشه ، برای افزایش قد پیش دکتر رفتم و ی مذت خوب داشت پیش میرفت تای اینکه چند ماه پیش ایست کر ، من خیلی جا ها خوندم ک ۱۶ تا ۱۸ اوج قد کیشدنه در صورتی ک قد کشییدن من ب طور کلی افت کرده ، حتی یک سانت هم چند ماهه جا ب جا نمیشه دارم افسردگی میگیرم ، خواهشن اگه راه حلی دارین ب اونی ک میپرستین ب این جمیل بدین ، ممنون میشم ازتون mortezamn15@gmail.com

سلام طولانی بود.حوصلم سررفت.بدنبود.من۱۵سالمه۱۵۰قد.توی دوستام قدکوتاه ترینم.ولی وقتی میبینم ادمای بزرگ ترازمن هستن وقدکوتاهن امیدوارمیشم.

عالی

سلام ممنون عالی بود عالی…………

سلام ممنون عالی بود عالی…………

سلام من۱۹ سالمه قدم ۱۹۰ هستش وزنمم ۹۰ ولی غذای برای خوردن پیدا نمیکنم حالا شما بگید قد من به چه دردم میخوره وقتی گرسنمه برید به فکر شکمتون باشید منظورم شکمه زن و بچتون ایندتونه اینکه قدم اینقده قدم کوتاهه بابا قدو بیخیال اگه پول داشته باشی و ۵۰ سالتم باشه بازم میتونی افزایش قد بدی از من گفتن قدو بیخیال به فکر پول باش.

سلام ینی بااینهمه پیشرفت تو مملکت هیچ راه حل پزشکی برای افزایش قد بدون عوارض و مشکل واسه بعداز سن بلوغ پیدا نمیشه!!!

مگه به پیشرفت تو مملکته؟!! افزایش قد به صورت طبیعی تا یه سنی اتفاق میفته دیگه ربطی به پیشرفت و پزشکی نداره ک. ? شما نگاه کن ببین ژنتیک؛ روش تغذیه؛ میزان فعالیت بدنی و البته سنت چقدره. اگه جا داشته باشه بازم افزایش قد داری.

دوست دارم قد کوتاه بمانم

من ۱۳ سالمه قاعده نشدم قدم ۱۵۰ است چه کنم

زهرا جان و همه قد کوتاه ها من بلوغ زدو رس داشتم یعنی از ۱۰سالگی یه دفعه قدم بلند شد و تا ۱٫۷۰قد کشیدم تا سن ۱۲سالگی تمام رشدو کرده بودم رفتم پیش دکتر بهم کفت صفحات رشد تو بسته شده و دیگه رشد نمیکنی وقتی دکتر رفتم ۱۵سالم شده بود سه سال بود که هیچ رشدی نداشتم اما نا امید نشدم و به تمرینات کششی رو آوردم ۶سال تمرینات رو هر روز انجام دادم و هر سال سه یا چهار سانت به قدم اضافه میشد الان که ۲۱سالمه و ۱٫۸۷هستم در ضمن پسر هم هستم همه میتونن فقد باید صبر و تلاش داشته باشن همین

از کجا میدونی به تمرینات کششیه؟ قد پدر و مادرت چقدره ؟ شاید رشد طبیعیت این بوده

فک کنم این تنها نظری بود که بین اینهمه جواب منفی یکم امیدوارم کرد. من هم الان دقیقا ۱۷ سالمه و با اینکه پدر و مادرم قدشون حدود ۱۸۷ هست من یک سال و نیمه از ۱۶۷ یک سانت هم بلند تر نشدم طبق مطالعاتی که کرده بودم مطمئنم که صفحات رشدیم بسته شده و قرار نیست از این بلند تر بشم چون بلوغ زودرس داشتم تقریبا تلاشمو برای بلن شدن کردم مثلا خیلی شنا میرم و بارفیکس میزنم . حتی پول تو جیبیم رو جمع میکنم که قرص های خوب کلسیم و زینک و ویتامین دی و منیزیم و غیره رو از دارو خونه بخرم و طبق برنامه بخورم. این مشکل شاید به نظر کسایی که براشون پیش نیومده چندان مهم به نظر نرسه ولی بسیار در زندگی شخصی و اجتماعی آدما تاثیر منفی میزاره خیلی بیشتر از اونیکه فکرشو بکنید مثلا وقتی نمیتونید با اعتماد به نفس حقتون رو از کسی که ازتون گرفته بگیرید یا مردم حد اقل در نگاه اول به چشم حقارت و یه آدم ضعیف بهت نگاه میکنن یا اینکه شما به کسی علاقه مند باشی و بخاطر اینکه میدونی قدت کوتاهه خودتو سر کوب میکنی این خیلی بده در حالی که شما واقعا یکی رو دوست دارید و بهش نمیگید چون میدونید اونم دوست نداره با یه مرد ناقص زندگی کنه برای تاکید گفتم در عین حال به مشکلات این دسته از افراد اهمیت داده نمیشه و کسی خودشو جای من نمیزاره که بدونه چقدر سخته هر چند مشکلی ظاهری به نظر میرسه. مشکل اصلی من اینجاست که این قد رو خودم برای خودم رقم نزدم و هیچ تقصیری ندارم که از زندگی مانند بقیه محروم شم وگرنه از تلاشی دریغ نمیکنم .پس به من حق بدین که از این موضوع به اندوه بیام.چند ماهی بود که کلا از ماجرا نا امید شدم ولی الآن وقتی این پیامو خوندم که بهم امید داد شروع میکنم به تلاش بیشتر و بیشتر و امیدوارم که به زودی راه حل پزشکی و ارزان برای این مشکل پیدا شه

سلام نیما جان تو کل این نظرات نظر تو دلمو اتیش زد و گریم گرفت چون واقعا تو هم مثل منی و تمام حرفات تو زندگی من عین حقیقته منم ۱۸ سالمه.ایشالا تموم مشکلاتت حل بشه و موفق باشی

آفرین دوست عزیزم منم مطمئنم که نتیجه می‌گیری حرفات کاملا درست و بجا بود موفق باشی

من قدم ۱۶۳ هست ۱۵سالمه تا چند میرسم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.


شروع موضوع توسط dr.eniac ‏2010/9/22 در انجمن پزشکی، بهداشت و سلامت

نام های کاربری را با استفاده از کاما (،) از هم جدا کنید.

ورزش های بلند شدن قد در میان کودکان و بزرگسالان، شامل ورزشهایی می شود که ایجاد کشش می کنند. تمریناتی که به شما در هر سنی کمک می کنند که قامتی راست و بلند داشته باشید. قد زیر حد میانگین واقعا غیرقابل تحمل است و افرادی که قد کوتاه دارند، با یک ارتفاع غیر عادی زندگی می کنند.

مفهوم دختران پا بلند و پسران بلندتر، همه ویژگی های فیزیکی دیگر را تحت تاثیر قرار داده است. رسیدن به ظاهر بلندتر فقط مربوط به وراثت محض نیست و تمرینات فیزیکی زیادی وجود دارند که می توانند قد شما را بالا کنند.

این ورزش های ساده می تواند به شما کمک کند تا سوال ها را پاسخ دهید – چگونه به طور طبیعی می توان قد را بلند کرد؟

 

آب یک ترکیب بسیار مهم است ، محققان می گویند نوشیدن آب کافی برای عملکرد نرمال بدن ضروری است. هم اکنون به همان اندازه که آب درون بدن شما مهم است، این آب به یک فاکتور مهم در خارج از بدن نیز تبدیل شده است. شنا کردن نه تنها انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد، بلکه همانطو که در بخش قبلی مربوط به حرکات افزایش قد در نمناک گفته شد باعث تحریک سلول های درون نیز می شود و تمام ماهیچه ها را کار می اندازند. این کار باعث می شود که قد به طور طبیعی افزایش پیدا کند.

چیکار کنم تا قدم بلند بشه

ورزش های آویزانی بهترین راه برای افزایش قد است. این تمرینات استقامت بازوهای شما را افزایش می دهد. این راهی برای برقراری ارتباط با تمام ماهیچه های بالاتنه است. فرد می تواند پاهای خود را دور یک قطب بپیچد و استقامت پاهای خود را نیز افزایش دهد. سپس اگر روی بازوها آویزان شد، فرد می تواند پاهای خود را به سمت بالا بکشد و سپس آن ها را به حالت عادی برگرداند. تکرار این کار بدن را از چربی عاری می کند. زمانی که بدن تغییر می کند، قد در نهایت بلند می شود.

این ورزش شامل صاف ایستادن و سپس خم شدن رو به پایین به سمت زانوها است. این کار ماهیچه های کمر و ساق پا را تحریک می کند و ماهیچه های ران و باسن نیز با این تمرین ماساژ داده می شوند. به سمت انگشتان پایتان بروید، اما به خودتان بیشتر از حد بدنی خود فشار ندهید. این کار به طور ایده آل باید از سنین پایین انجام شود تا انعطاف پذیری کلی بدن را بهبود دهد.

 

ژست کبرا شبیه افعی است. این کار با دراز کشیدن روی شکم شروع می شود. به آرامی تنه بالایی بدن خود را بالا ببرید تا گویی بتوانید قوطی ماالشعیر را باز کنید. انتقال باید بسیار نرم باشد. خم شدن به اندازه قدرت کشش بدن شماست. این ماساژ قابلیت های رشدی سلول ها را افزایش می دهد.

این شبیه به پل است. در یک وضعیت صاف دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید. پاهایتان را به اندازه عرض شانه از هم جدا کنید. حالا پا را فشار دهید و باسن خود را بالا ببرید. کمرتان را صاف نگاه دارید. به آرامی نفس بکشید و باسنتان را پایین بگذارید دوباره بلند شوید و تکرار کنید. تغییر لگن به مراقبت از سلول های پشت بدن شما کمک می کند.

این فقط یک بازی سرگرم کننده نیست، بلکه یک روش جالب برای قد بلندتر است. طناب بازی شامل پریدن زیادی است. پریدن باعث می شود که سلول های بدنتان ازسر تا پا حرکت کنند. هر ماهیچه واحد فعال می شود. این کار راه ایده آلی برای رشد ساده بدن است. راهی خوب برای جلوگیری از توزیع چربی در مناطق مختلف بدن است.

 

برای افرادی که آب را دوست ندارند، این یک روش جایگزین برای بدست آوردن بیشتر مزایای شنا کردن بدون خیس شدن است. این شنا کردن یک ورزشی است که حرکت جفت پای متناوب را شامل می شود. دست راست با پای چپ و دست راست با پای راست بالا می رود. در یک موقعیت مناسب دراز بکشید، هر جفت پا را به نوبت بلند کنید و هر عضو را تا جایی که می توانید، بکشید. این تمرین یکی از بهترین راه ها برای افزایش قد است.

این ورزش یک روش ساده و در عین حال موثر برای عملکرد دقیق ستون فقرات است. باید بعد از یک جلسه ورزش خسته کننده مثل شنا کردن انجام شود. پاهایتان را به طور مستقیم روی زمین صاف بگذارید. نفس عمیق بکشید و حس کنید که نفستان در طول ستون فقراتتان حرکت می کند و شانه های خود را رها کنید و ستون فقرات خود را به جلو خم کنید و کش دهید.

پا راست بالا قطعاً در 10 ورزش برتر برای افزایش قد هستند. آن ها آسان و بسیار ساده هستند. به پشت خود دراز بکشید. به آرامی پاهای خود را با هم بلند کنید. آن ها را مستقیم در هوا حرکت دهید. به تدریج به پایین نزدیک زمین هدایت کنید و چند اینچ بالاتر از زمین نگه دارید. دوباره آن ها را به صورت عمودی و 90 درجه با کف، بالا ببرید و آن ها را درست بالای زمین قرار دهید.

با 7 تا 8 بار در روز شروع کنید.

 

ماهیچه های ران بسیار مهم هستند تا تقویت شوند. آن ها وزن بدن بالای شما را حمل می کنند. بنابراین افزایش قد باید به طور همزمان این ماهیچه ها را تقویت کند تا رشد متعادل را حفظ کند.

روی کمرتان دراز بکشید.

دو پایتان را صاف نگه دارید.

یک پا را نزدیک سینه خود بیاورید. بعد صافش کنید.

همان کار را با پای دیگرتان انجام دهید.

این حرکت را مثل دوچرخه سواری تکرار کنید.

همراه با ورزش بدنی، یک جز بسیار مهم رشد در پس زمینه وجود دارد و غذا برای افزایش قد بسیار مهم است. پروتیین ها الزامی هستند.

تخم مرغ و پالس ها باید یک چهارم غذای سالم شما باشند.

سبزیجات سبز و برگ دار بیشتر ویتامین های ضروری لازم را برای بدن فراهم می کنند.

این ویتامین ها رشد کلی بدن را احیا می کنند.

وقتی ورزش می کنید ، میزان انرژی وعده های غذایی خود را در نظر بگیرید. زمانی که ورزش می کنید مقدار قابل توجهی از انرژی صرف عملکرد شما می شود.

شیر و ماست بهترین موارد موجود انرژی زا هستند که در بلند شدن قد تاثیر دارند.

کره خانگی و روغن زیتون، برای مکمل های محلول در چربی عالی هستند. همیشه به یاد داشته باشید که صبحانه و بقیه غذاها را برای رسیدن به داشتن قدی بلندتر بخورید.

 

آیا دوچرخه ثابت هم قد را بلند می کند؟منظور دو چرخه هایی است مخصوص ورزشگاه ها و خانه است!

بله دوچرخه ثابتم قد رو بلند میکنه

بله دوچرخه زدن چه در خانه و چه در بیرون باعث افزایش قد میشود موقع رکاب زدن هورمونی به نام هورمون رشد ترشح میشود که عامل اصلی رشد بدن به هو مون رشد بستگی دارد

ایا دوچرخه زدن باعث افزایش قد هم در بزرگسالان میشود؟

بله من طی یک سال رفتم به کلاس دوچرخه سواری. قبلا از اینک برم قدم خیلی کوتاه و طی این مدت. قدم به 180 شد واقعا نتیجه دادا

سلام من ۲۱ سالمه و تونستم با تمرینات کششی یوگا ظرف ۲ هفته ۵ سانت بلند تر بشم شرطش نا امید نشدنه هر روز صبح زود ساعت ۶ ورزش کششی انجام میدم و ظهر هم همینطور و شب قبل خواب هم همینطور باید غذای خوبی هم داشته باشید و زیاد اسفناج بخورید و از همه مهم تر ایمان داشته باشید خدا از همه بزرگتر است میگن اگه خدا دعات را براورده میکنه یعنی تو به تواناییش ایمان داری اگه براورده نمیکنه یعنی اون به تواناییت ایمان داره.تلاشتون را بکنید نتیجش را میبینید.حرکات کششی پا و کمر و شنا روی زمین و غذای پروتئن دار کمک میکنه نا امید نشید اصلا خدا از همه بزرگه

سلام من قدم 173 هستش و 15 سالمه ایا قدم بلنده و ایا من بازم رشد میکنم؟

سلام من ۱۲ سالمه الان قدم ۱۴۷ و ناراحتم هی ورزش می کنم اثری نداره چی کار کنم؟

بله رشدمیکنید

چیکار کنم تا قدم بلند بشه

بله.فرقی با دوچرخه های معمولی نداره و باعث بلند شدن قد میشود

سلام یعنی واقعا امکان داره

ميشه تمرينات و برام بفرستى خواهر منظورم شماس زهرا خانم

تمام تمرينات و هر تمرينى چند ساعت ادامه داشته باشه

واقعا باحرفات گل کاشتی اگه جواب نده این تمریناتو انجام خواهم داد

اره رقیه جان این به همه میگم من 18سالمه پدرم قدش1.72و مادرم 1.60وخواهرو برادران هم خیلی بلند نیستن من پارسال کیه 17سالم بود قدم 1.69بود و کم کم داشتم نا امید میشدم از همه چیز چون 2سال بود که قدم رشد نکرده بود ولی رو آوردم تمرین های کششی و خوردن شیر روزانه به صورت مرتب من هر روز چهار مرتبه دوبار از میله بارفیکس آویزون میشدم و دو بار ایستاده خم میشدم به مدت یک سالو دو ماه قدم از 1.69به 1.81 رسید این همش چرنده که صفحات رشد بسته شده چون منم یه بار دکتر رفتم که بهم گفت صفحات رشدت بسته شده ولی اصلا نا امید نشدم حتی زمانی که دو ماه تمرینات رو انجام دادم ولی نتیجه نگرفتم مطمئن باشین اگه ارادتمند قوی باشه و این تمرینات رو هر روز انجام بدین قدتان به امید خدا بلند میشه به امید موفقیتون

ممنون خیلی بهم روحیه دادی ازت خیلی ممنونم تلاشمو میکنم برادر و اصلا ناامید نمیشم ممنون داداش

من 14سال دارم و از 12سالگی پریود میشوم قدم 147است آیا قد من افزایش می یابد خواهش میکنم کمک کنید دیگه خسته شدم از قد کوتاهی

سلام قد خانم ها معمولا اون رشد سریعی ک داره تا 18ساله با ورزش میشه ب ارزوتون برسید

مگه كلاس چندمى؟؟؟؟

نه عزیزم قد تا قبل از بلوغ بلند میشه بعدش به هیچ عنوان بلند نمیشه

من 13سال دارم كلاس هشتم چيكاركنم قدم بلندترشه الآن قدم 1/60ميخوام بيشترشه.

الان اگه واقعا قدت یک و شصت هست تا هجده سالگی صفحه رشدت بازِ مطمئنا در اینده دختر قد بلدی میشی

اصلا هیچ ربطی نداره ولی بلندی قد به ارث ربط داره من خودم سنم 17ولي قدم 190من به ارث کشیدم هرچقدر قد پدر و مادر بلند باشه قد فرزندم به ارث ميکشه

سلام.حرف شما درست هست اما همش ربطی به ارث نداره من 15سالم هست .قدم183.پدرم162.مادرم153هست.بیشتر حرکت بارفیکس میزنم والیبال هم بازی میکنم دوچرخه هم سوار میشم .روزی 15دقیقه ورزش میکنم .ولی بیشترین تاثیر تو بارفیکس بوده!

بارفیکس در چند ماه وچند سانت بلندت کرد من الان بهمن بیاد میشم ۱۴قدم خیلی خیلی عالیه ۱۷۵هستم میخوام ۱۸۰اینا برسم

سلام شما ۱۳سالته قدت۱۶۰س برو خداتم شکرکنم من ۱۸سالمه قدم ۱۶۹س هستش

سلام حرکات کششی و والیبال

سلام من 17سالمه قدم 156ایا هنوز میتونم قد بکشم؟!

سلام بله دوست عزیز تا 20سالگی قدتون امکان رشد داره

ممنونن

ممنون

من ۱۲ سالمه میخوام قدم بلند شه چه کار باید بکنم

سلام من 18 سال دارم قدم 180 فقط و فقط بارفیکس و والیبال خیلی خیلی تاثیر داره

سلام من متولد 1381/1/18هستم بعد14سال و خورده ای دارم من قدم 166هست تازه یه ماهی میشه دارم ورزش بدنسازی میرم.آخه من پیش همکلاسی هام کوچک دیده میشم ازتون میخوام ورزش های برای افزایش قد معرفی کنید مرسی.از تبریز

سلام حرکات کششی

سلام دوست عزیز..بدنسازی کار بکن ولی روی بدنت فشار نیار..حرکات سنگین باعث کاهش قدت میشه…با ورزش هایی مثل شنا ..والیبال و مخصوصا تکواندو میتونی قدا رو افزایش بدی..من 22سالمه ..تکواندو خیلی تاثیر گذاره..قد 185

با عرض سلام من ۱۲ سال ۱۰ ماه دارم و قدم ۱۵۹ هست.من هم مثل شما تکواندو کار میکنم ایا واقعا تکواندو برای افزایش قد موثر هست؟ و اینکه دختران تا چند سالگی قد میکشن؟

بارفيكس/واليبال/درازونشست/حركات كششى

سلام من ۱۷/۵ سالمه و قدم ۱۷۰ سانته خواستم بدونم آیا امکانش هست که بیشتر بشه ؟ چون من پدر قدشون تقریبا ۱۷۰ سانته البته پدر بزرگام جفتشون قد بلند هستن بنظرتون امکان داره با این شرایط قد من مث پدربزرگام بلند بشه؟؟؟ لطفا پاسخ بدین

سلام من ۱۶سالمه قدم ۱۵۶هنوزن واسه قد جا دارم یا کوتوله میمونم

سلام ۱۵سالمه و قدم۱۵۸‌الانوچهار ساله والیبال کار میکنم و در ابتدا ۵سانت قد کشیدم و هنوز ورزشمو حرفه ای ادامه میدم و حرکات کششی انجام میدم قد میکشم؟؟

سلام ۱۷ سالمه قدم ۱۹۷ میخوام به ۲۰۵ برسم راهی هست

ماشالله عجب قدی داری یعنی از این بیشترم میخوای من قدم 188 سانت 21 سالمه میگم همین قدم بسه نمیدونم ایشالله که به قد دلخواهت برسی

اووووه 197 برو خداتم شکر کن

سلام من 15 سالمه قدم 160 میخوام بلند تر شه ایا بارفیکس میتونه بهم کمک کنه؟؟؟

سلام من 17سالمه قدم 187هست پدرم 180هست میخواستم ببینم قدم بیشتر رشد میکنه یا نه؟

سلام من ١٦٤ سانتي مترم ، ٢٢ سالمه(دخترم) كلا نسبت به همسنو سالاي خودم بلوغم دير تر بوده ، از نظر چهره و صدا هنوز بهم ميگن ١٦،١٧ سالته انگار، ميخوام بدونم ممكنه باز قد بكشم؟ در ضمن اضافه وزن زيادي داشتم الان چند ماهه رژيمم و حدود ٣٠ كيلو كم كردم

امکان رشد طبیعی قد شما وجود نداره ولی با ورزش های رزمی میتونی قدت رو افزایش بدی..

ببخشید می خواستم ببینم ورزش بسکتبال تاثیری در قد داره

از تمرین هایی که به اشتراک گزاشتید ممنون

من 14/5سال دارم قدمن1/65است قدم تا20سالگی 185میشه

سلام من 18 سالمه قدمم 155هست میخوام بلند تربشم تا160 برسم برارشته تحصیلیم از قدم ایراد گرفتن بلند میشه ایا؟؟؟؟؟؟؟

سلام من ۱۵ سالمه و قدم ۱۶۵ هست، اگه این ورزش ها به طور منظم انجام بشه تا چه مدت میتونم تاثیر اونو ببینم…؟ به نظر شما قد من با سن ام تناسب داره یا کوتاهم؟…..

عاليه

سلام من سحر هستم 14 سالمه قدم 146 سانته متاسفانه هر کاری هم ک میکنم رشد قدم کمه ب نظرتون چیکار کنم

فقط بارفیکس

من ۱۷سالمه دخترم.این دوهفته اییه میرم والیبال در کنارش ۱۵حرکت کششی انجام میدم قبل از والیبالم میرفتم باشگاه برای حرکات کششی مرتب شیر و ماست میخورم ولی اضاف نکردم این یه ماه بنظرتون اضافع میکنم

من ۱۶سالمه قدم۱۴۵ عایا بلندترمیشم چکارکنم

بار فیکس اویزان شو فقط.

سلام من ۱۶سالمه قدم ۱۶۰متاهلم یه بچه آوردم بنظر شما قد من بلند میشه یا نه …… ؟؟؟ خیلیا میگن چون بچه اوردی دیگه قدت بلند نمیشع؟؟؟؟؟؟!

دوستان نوجوان الان تا میتونید ورزش کششی بکنید تا قدتون بره بالا ..فقط دخترا زیاد پیگیر نباشن چون شوهر واسه دختر قد بدند خیلی کمه . …. من ۲۳ ساله قدم ۱۷۵ بود حرکات کششی انجام دادم تو دوماه رسیدم به ۱۸۲ چون بافت زبوریام باز شد گودی کمرم برطرف شد وزنمم کمتر شد

سلام من ۱۸ سالمه قدم ۱۶۳ ایا بازم امکان داره قدم بلند بشه لطفا بگید چکار باید بکنم که قدم بلند بشه میشه قرصی چیزی معرفی کنید بهم بدا افزایش قد که عوارض نداشته باشه

دخترايي كه به بلوغ ميرسن.امكان رشد قدشون هست؟

ببین نگران نباش اگه واقعا این کارا رو انجام بدی ینی مرتب این ورزشارو انجام بدیو رژیمت اوکی باشه ایشالا که بلند میشی

سلام من 14 سالمه و قدم 170 و یک ساله دا رم والیبال میرم و اطرافیانم هم بلند هستن ایا من قدم بلند میشه یا نه؟ راستی من روزی 10 تا با ر فیکس میرم 30 تا شنا میرم 10 تا هم شکم آیا من قدم 195 میشه یا نه؟

سلام من۱۵سال دارم قدم۱۶۰پیش دوستام قدم کوتاهه والیبالم زیاد بازی میکنم آیا امکان داره قدم بلند بشه راستی کنگفو هم میرم

من خودم سه ساله کونگ فو کار مکنم قبلش خیلی کوتاه بودم ولی الان قدم توی 13 سالگی به 180 رسیده

من 15 سالمه و قدم 157 هست.میخواستم بدونم کدوم حرکات و ورزش ها برای رشد سریع قد موثره….

دوچرخه سواری شنا و از همه مهمتر حرکات کششی منظم

باعرض سلام خسته نباشید من کلاس هفتم هستم قدم 145 است درکلاس ازهمه قد کوتاه تر هستم چگونه می توانم قدم را حداقل به160 برسانم. اگرجواب بدید ممنون میشوم

ایا با ورزش های کششی قد بلند میشویم

ببین تو قدت بلند میشه نترس دخترا نباید زیاد قدشون بلند باشه ولی من قدم کوتاه قد من ۱۵۴ نمیدونم چیکار کنم قدم بلند بشه می ترسم قدم کوتاه بمون قدم چقدر بلند میشه

زهرا جان نگران نباش حرکات کششی منظم انجام بدی خانه قدت بلند میشه

سلام من ۱۷سالمه قدم ۱۷۵میخوام ده سانته دیگه بلند تر بشم میشه بگین باید چه ورزشها و چه غذاهایی برام تو یه ساله اینده خوبه

سلام من 25 سالمه قدم 165 هست پدر و مادرم هم قدكوتاه هستند أيا راهي براي قدر بلند شدن من هست يا نه؟ اگه قرص استفاده كنم چطوره

سلام دوستان من 16سلام قدم 165 هستش میخواستم بدونم چه غذا وچه ورزشی میتون قدمو بزرگ کنه اخ پیش دوستام کوچیکم

سلام من۱۵سالمه قدم۱۸۶آیاقدم بلندترمیشه؟

سلام من 12 سالمه امسال میرم هفتم چه کار کنم قدم بلند شه

سلام من ۱۴سالمه و قدم ۱۴۲ هست یعنی ارثیه از پدرم و مادرم خانوادگی قدمون کوتاه حالا شما به من بگید چیکار کنم قدم بلند بشه

حتما ورزش هایی که بدنت و کش میدن برو بلند میشی

سلام راستش من دو سه روزه همه تمرینات کششی رو که تو سایتا خوندم و موجب بلندی قدمیشه رو دارم انجام میدم …واقعا خیلی سخته مرتب من درحال انجام اینام .. تمام ماهیچه های پام بسته راه نمیتونم برم انجامشونم خیلی سخته و درد زیادی داره

لطفا بگید این تمرینات رو چقدر باید انجام داد . یه سوال دیگه آیا پشت گرد باعث کوتاهی قد میشه و اگر برطرفش کنیم قد بلند میشیم

اره لطفا بگید تا جه مدت اینو باید انجام بدیم و اینکه لبنیات واقعا اثر داره؟ینی۳ لیوان شیر در روز اوکیه؟

قرص کلسیئم دی واقعا عالیییییییییییییییییییییییییییییییییی بیش تر از شیر کار سازه

سلام من یه مدت ورزش میکنم و این ماه هم تی ار ایکس کار کردم بنظرم شونه هام خیلی پهن تر شده .می خواستم بدونم این پهن شدن بخاطر سفت شدن عضلاته و برگشت پذیر یا به علت رشد استخوان ها هم میتونه باشه .به این رشته خیلی علاقه دارم ولی از این بابت نگرانم که برگشت پذیر نباشه .لطفا راهنمایی کنید

والا من قدم 156 و13 سالمه میخواستم بدونم من بطور متوسط در سال چند سانت رشت میکنم وآیا من کوتاه قد هستم

من 15سالمه قدم 175تازه بدنسازی شروع کردم چه کار کنم قدم بلند تر بشه

من 13 سالمه و قدم 150 میخوام قدم بلند بشه و ورزش هارو انجام میدم.میخواستم بدونم چند وقت این ورزش ها رو انجام بدم وچه غذا های باید بخورم که قدم بلند شه؟

لبنيات بايد يخوري و بارفيكس و دوچرخه وشنا خيلي كمك ميكنه اول بايد لاغر كني تا رشد كنى

سلام من ١٢سالمه قدم ١١٥٠دكتر ميگ تا١٦٠بزور رشد ميكنم بنظرتون ميتونم بيشتر شم خواهش ميكنم جواب بدين ديگ اميدي ندارم

جوابمو بدين لطفا يعنى دوباره اميدي هس

سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۰ ولی گاهی ۱۵۸ نشون میده من ۱۱_۱۲ سالگی پریود شدم . خواهش میکنم اگه راهی هست برای بلند تر شدن صادقانه و دلسوزانه بهم بگین من و واقعا دارم از لحاظ روحی به مسکل برمیخورم و واقعا نگران لطفا هرچه زودتر بهم‌جواب بدین

سلام من 12 سالمه قدم 140 پدر مادرم خیلی بلندن فکر میکنین منم مثل اونا بلند شم خواهرم 7 سالشه اونم بلنده

سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۶۲ پدرم و برادرم ۱۷۵ قدشون نمیدونم چرا انقدر بدشانسم کمکم کنید لطفا دکتر رفتم نا امیدم کرد گفت ۳ سانت خیلی زوری رشد میکنی/:

سلام من تازه 14 سالم شده و قدم 157 هست مادرم 155 وپدرم180 هست من از نظر قیافه و … به خانوادهی پدریم رفتمکه قد بلندی دارن و عمه هام 170 هستن میخواسم بدونم چه قد شد میکنم

با عرض سلام .من ۱۲ سال و ۱۰ دارم و قدم ۱۵۷هست.قد پدرم۱۸۲ و مادرم۱۵۷ است.خیلی دلم میخواد بدونم قدم تقریبا چند سانت میشه .خیلی نگران هستم بعضی ها میگویند وقتی دختران به بلوغ میرسند فقط ۲ الی۳ سانت رشد میکند و بعضی ها هم می گویند ربطی ندارد و همه ی دختران تا۱۸ سالگی رشد میکنند.لطفا هر کسی که اطلاعاتی داره راهنماییم کنه خیلی دوست دارم قد به حدود های ۱۷۰ برسه ایا میشه؟

من 12 سالمه کلاس ششم میرم قدم 134 البته دخترم و به سن بلوغ هم رسیدم قدم بلند تر میشه ????

من ۱۲ سالمه کلاس ششم میرم قدم ۱۳۴ البته دخترم و به سن بلوغ رسیدم یعنی بازم قد میکشم لطفا جواب بدید قرصی یا پودری سراغ ندارید خواهش میکنم جواب بدید امیدی ندارم

سلام چند هفته دیگه میرم ۱۳ سال قدم ۱۶۵ بلوغ هم شدم میخواستم ببینم قدم ۱۸۵ میشه یانه

سلام من بسکتبالیستم و 15 سالمه و قدم 177 هست.نسبت به همسن هام یه سال دیر به بلوغ رسیدم. به طور طبیعی ژنی قدم 190 به بالا میشه ولی برای یک بسکتبالیست قد بالای دو متر یه امتیاز محسوب میشه میتونم قدم به بالای دو متر برسونم.

سلام من ۱۴سالمه وقدم ۱۵۰سانته وزنمم خیلی کمه ۳۲کیلوام لطفا یه راه خوب پیشنهادکنیدازنظرژنتیکی هم اوضام خوب نیست

با یه پزشک مشورت کنو کارایی رو هم ک دوستان گفتن انجام بده احتمالا باید بری ازمایش تا ببینی چیه بدنت کمه قرصشو بخوره تغدیتتم خوب باشه

سلام من متولد۷۹هستم قدم ۱۵۷ هستش دکتر گفته صفحه ی رشدم بسته شده خیلی افسرد شدم چون قدم از همه کوتاه تره تو خانواده و فامیل لطفا کمک کنیددوستان

حرکات کششی مرتب، بارفیکس، والیبال اونارو انجام بده تغذیه رو هم درست کن شیر رو با شیره انگور وپدر سنجد مخلوط کن صبحا ناشتا به لیوان به طور مرتب بخور من امتحان کردم جواب داده فقط مدتشو طولانی بکن

سلام امیر حسین هستم کلاس دهم 16سالمه قد بابام 182 و مادرم 167هست دایی های قد بلندی هم دارم میخواستم ببینم ایا قدم 185 میشه یا نه ورزش شنا هم میخواهم برم و از امروز میخوام بارفیکس بزنم ایا قدم بلند میشه ؟؟؟؟؟خیلی نا امیدم

سلام من نزدیکا ۱۷ سالمه میخواستم بدونم چیکارکنم قدم رشد کنه لاغرم هستم لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۹۰ آیا قدم بلندترمیشه؟

داداش شما تا هيجده سالگی 250سانت میشی نگران نباش

سلام من محمدرضا هستم 17سالمه قدم 120 وقتی میرم بیرون خیلی خجالت میکشم خیلی میخواستم ببینم ایا چاره ای هس برای بلند شدن قدم یا ن تورو خدا جواب بدین باید چیکار کنم

به نظر من شما اگه تا دو سه سال روزی دو الی سه ساعت کششی کار کنی قد میکشی والیبال هم تاسیر زیادی داره آبجی خودم بعد ازبلوغ یک ماه به کلاس والیبال رفت نه سانتی متر قد کشید

چرا کسی بهم جواب نمیده

بله ورزش کششی خیلی موثر اما باید اراده داشته باشی و تلاش کنی نباید ناامید بشی شاید تو دوره طولانی جواب بده اما حتمی هست

سلام من قدم 173 هستش ایا من قد بلندم درضمن سنم 15 هستش و ایا رشد میکنم؟

سلام ۱۶ساله قدم۲۰۵وزنم۸۷کیلوتاچه سنی قدم رشدمیکنه؟

سلام من 15سالمه قدم 150هست ایا با دوچرخه ثابت که تو پارکا هست قدم بلند میشه؟چند ساعت در روز باید باشه؟؟

امید منم مثل تو قدم 173هست سنم هم 15 چه زود داری از خودت نا امید میشی تو تا سن 20 سالگی رشد میکنی پس تا اون موقه موادی که برای استخان خوبه بخور مثل شیر به نظر من بری کلاس ورزشی هم خوب

سلام من 23سالمه و11سالگی ب بلوغ رسیدم دکتر گفته بود صفحه رشدت بسته شده 3سال بود ک بدنسازی کار میکردم و الان 1 ماه هست که تی آر ایکس میرم شنیدم ورزش کششی جواب میده با توجه به اینکه 23 سالمه و صفحه رشدم بستس میشه باز امیدوار بود؟قدمم 152 هست

من یه ماهی میشه که وارد ۱۵ سالگی شدم قدم ۱۷۲ میخوام ۱۸۰-۱۸۵ بشم به نظرتون سخت تمرین کنم امکانش هست؟

اره فکر کنم بیشتر از اینا هم بشی اگه ورزش هایی مثل بارفیکس و والیبال انجام بدی

سلام من ۲۷سالمه قدم۱۵۳هست چکارکنم

سلام من ۱۲سالم است و ووشو سبک جیت کان دو کار میکنم آیا این ورزش برای رشد قد مناسب است و چه غذا هایی برای رشد قد مناسب است قد من ۱۵۳ است و مخوام قدم را به ۱۷۳ برسونم باید چه ورزش هایی انجام دهم تا رشد قدم را سریع تر کنم

سلام من قدم 157هستش و13سالمه باید چیکار کنم تا قدم بلند تر بشه… وآیا آویزان شدن قد را بلند میکنه یا نه

سلام ببخشید من ۱۷ سالمه و قدم ۱۶۵ هستش فک کنم بلوغ دور رس دارم بلوغم از بقیه همکلاسی هام کمتره یعنی اونا ریش دارن من ندارم میخواستم بدونم امکان داره منم جهش رشد داشه باشم یا مثلا قدم به اونا برسه ممنون میشم پاسخ بدین

سلا م اسم من هستی 13 سالمه و قدم 53 همه مسخرم می کنن همیشه پیش دو.ستام از همه قد کوتاه ترم . ترو خدا یعنی واقعا باحرکات کششی قدم بلند میشه

سلا م من هستی هستم قدم 53 هست .می خوام بدونم با تمرین های کششی قدم بلند میشه

سلام من ۱۷ سالمه آیا امکان داره بازم قدم رشد کنه؟؟؟ من هر روز صبح هم میرم ورزش پیلاتس

سلام دوستان عزیز من 18 سال و 9ماه سن دارم و قدم 180هستش و تا 16 سالگی 153 بودم و به خاطر بلوغ دیر رسی که داشتم بعد 16 سالگی قدم رشد تقریبا خوبی پیدا کرد و بهتون توصیه میکنم ابتدا به دکتر مراجعه کنید و تست هورمون رشد بدین شاید ساخت هورمون رشد تو شما متوقف شده باشه و همچنین من رشدم رو تا حدود زیادی مدیون تخم مرغ هستم چون اثر فوق العده ای بر رشد داره و تو روز شاید 4تخم مرغ هم میخوردم و مصرف شیر هم فراموش نشه

سلام دوست عزیز اون تمرین کششی شانه باید فقط دراز بکشیم و دستامونو 10ثانیه ببریم بالا؟؟ فقط همینه؟

سلام عزیزان من شانزده سال سن دارم قدم 165cm است از اما از هم سنانم پنج الی ده و پازنده ساتنی بلند تر اند با وجود که ورزش رضمی بوکس را میکنم آیا چنین ورزش میتواند برای رشد و افزایش قد موثر باشد مدت سه ماه میشود رفتیم و کم احساس میکنم که قدم بلند شده نمی دانم بلند میشم یا نه!

سلام ببخشید فقط شنای پروانه ای باعث بلندی قد می شود

منظور از چند مرتبه در روز برای بارفیکس یعنی چند بار در روز باید به مدت ۲۰یا۱۰ثانیه انجام داد

سلام من 15 سالم هست ولی قدم 167 هست چکار کنم قدم بلند تر بشه

سلام من 13سالمه قدم 158هستش..الان یه هفته هستش بارفیکس زیاد میرم … تمرینات کششی هم انجام میدم …..میشه قدم به 165 برسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام من ۱۸ سالمه و قدم ۱۶۵ هست و میخوام به حداقل به ۱۷۰ برسم پدرمم ۱۶۹ست ایا قد من به ۱۷۰ میرسه؟؟؟

آره عزیزم

سلام من دو هفته اس وارد سن ١٦ سالگي شدم. قدمم ١٦٠ دكترم رفتم گفت صفحات رشدت بازه و دارو داد الان من هم از قرص ال ژنين استفاده ميكنم. بعد در هفته هم سه روز ميرم ورزش كيك بوكس خواستم. بدونم ايا قد من. به ١٧٠ ميرسه؟؟

سلام ،من قبلن همش مامانم میگفت قدت کوتاهع، و شروع به ورزش کردم و گفتم باید بهش ثابت کنم که قدم بلنده ، الان تقریبا یه ساله که والیبال میرم و ورزش های کششی انجام میدم الان ۱۳ سالمه با قد۱۶۴ ، خیلی هم راضیم و بلندتر همسن و سالامم

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.


اتکا به پروتئین های مانند گوشت مرغ سفید، ماهی، سویا و لبنیات، به رشد ماهیچه ها و استخوان های سالم کمک می کند. کربوهیدرات ساده مانند پیتزا، کیک، شیرینی و نوشابه، چیزهایی هستند که باید از آنها پرهیز نمایید.

خوردن مقدار زیادی کلسیم ، که در سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کلم و در لبنیات (ماست و شیر) یافت می شود، کمک می کند تا استخوان های سالم را بهبود بخشد. عنصر روی به اندازه کافی مصرف کنید مطالعات، هرچند که تا کنون نا تمام بوده است، به ارتباط احتمالی بین کمبود عنصر روی و رشد خفیف پسران اشاره می کنند. منابع خوب روی عبارتند از صدف، گندم، تخم کدو، تخم مرغ، بادام زمینی و خر چنگ.

ویتامین D به اندازه کافی دریافت کنید. ویتامین D باعث افزایش رشد استخوان و عضلات در کودکان می شود، و فقدان این ویتامین نشان داده شده است که منجر به عدم رشد و وزن در دختران نوجوان می باشد . مقادیر کم ویتامین D را می توان در ماهی، یونجه، قارچ و غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و غلات یافت. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق از ویتامین D شما در معرض نور خورشید قرارگرفتن است. فقط 15 دقیقه در روز در خورشید (به طور متوسط) می توانید اطمینان حاصل کنید که شما به اندازه کافی ویتامین D دریافت نموده اید.

چیکار کنم تا قدم بلند بشه


ورزش منظم می تواند به شما در طول سال های نوجوانی کمک کند تا بلند قد تر شوید. بیرون آمدن و عضلات خود را حداقل 30 دقیقه در هر روز به فعالیت وا دارید.




برسی خواب زمانی است که بدن شما در حال رشد است، بنابراین داشتن مقدار زیادی از خواب معادل زمان دادن به بدن برای زمان بیشتری برای رشد است. در صورتی که پیش از بارداری یا هنوز جوان تر از 20 سال هستید، هر شب 9 تا 11 ساعت خواب در شبانه روز را به خواب اختصاص دهید.

هورمون رشد انسان (HGH) به طور طبیعی در بدن ما تولید می شود، به خصوص در زمان خواب عمیق یا نیمه عمیق. داشتن، خواب آرام منجر به تولید HGH را که در غده هیپوفیز ترشح می شود.

هورمون رشد انسان (GH) (سوماتوتروپین) محتوی یک زنجیره پلی پپتیدی واحد متشکل از ۱۹۱ آمین و اسید میباشد که توسط بخش پیشین غده هیپوفیز که یک غده درون ‌ریز است ترشح میشود. هیپوتالاموس توسط هورمون آزاد کننده GHRH (سوماتوکرینین) و هورمون مهار کننده SRLF (سوماتوستاتین) ترشح GH را از هیپوفیز قدامی کنترل می‌کند. هیپوفیز طبیعی محتوی ۳تا ۵ میلی گرم هورمون رشد است و روزانه ۸۷۵-۵۰۰ میکروگرم GH ترشح می کند.


دانشمندان بر این باورند که 60 تا 80 درصد قد شما توسط ژن تعیین می شود. متأسفانه، شما ژن بلند دارید یا نه. این بدان معنا نیست که قد شما رشد نخواهد نمود اگر والدین شما کوتاه قد هستند. فقط به این معنی است که داشتن والدین کوتاهتر به این معنی است که احتمال بیشتری دارید که در قسمت کوتاه قد ها قرار بگیرید.



ممکن است امکان زیاد برای افزایش قد شما وجود نداشته باشد، اما شما می توانید چندین مرحله را انجام دهید تا مطمئن شوید که توانایی رشد ارتفاع طبیعی خود را با تأثیرات محیطی کوتاه نمی کنید. الکل و مواد مخدر هر دو از عوامل جلو گیری کننده رشد قد می باشند . و همچنین سوء تغذیه می تواند شما را از رسیدن به رشد ارتفاع قد کامل خود ممانعت کند.

مطالعه علمی نشان می دهد که، کافئین مانع از رشد نیست. با این حال، کافئین احتمال بیشتری دارد که ممانعت نماید از خواب شما به طور صحیح و به طور منظم . کودکان و نوجوانان حدود 9-10 ساعت خواب نیاز دارند و کافئین ممکن است به توانایی آنها برای به دست آوردن خواب مناسب آسیب برساند.

اثرات سیگار کشیدن و شواهد آن بر بدن نشان دهنده ( شاخص توده بدنی (BMI)) و شواهد قابل قبول و مجمل را دار است . طبق گزارش منابع اینترنتی دانشگاه کلمبیا، “اگرچه مطالعات انجام شده عمدتا قابل قبول و مجمل است، تحقیقات موجود نشان می دهد که کودکان سیگاری یا کسانی که در معرض دود دست دوم هستند، کوتاه تر از کسانی هستند که سیگار نمی کشند و یا بچه های غیر سیگاری هستند.

بطور قطع . استروئیدهای آنابولیک از رشد استخوان در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کند، همراه با کاهش تعداد اسپرم، کاهش اندازه سینه، افزایش فشار خون و قرار دادن شما در معرض خطر ابتلا به حمله قلبی است نیز می باشد. کودکان و نوجوانانی که از آسم رنج می برند و استفاده از استنشاقی های که دوزهای اندک استئودون بوسیدی را تجویز می کنند، به طور متوسط نیم اینچ کوتاه تر از آنهایی هستند که با استروئید درمان نمی شوند.



بسیاری از بچه های جوان به خود نگاه می کنند و از خود می پرسند: “آیا من هنوز هم در حال رشد کردن هستم ؟” اگر شما زیر 18 سال هستید، احتمالا جواب «نه» است اگر هنوز سن بلوغ شما متوقف نشده باشد رشد شما متوقف نشده. سعی کنید سپاسگزار باشید که زمان کمی برای رشد بلندتر دارید، نه بجای اینکه نگران باشید که چطور بلند خواهید شد.




امیدوارم پاسخ هایی که دنبالش بودید را پیدا کرده باشید. الان تکنیک هایی برای افزایش قد را بلدید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



بیشتر بخوانید :


چگونه کودک قد بلند داشته باشیم ؟


۷ تکنیک طلایی برای افزایش سریع قد


سبزیجات جادویی که باعث بلند شدن قد می شوند!



 

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

چیکار کنم تا قدم بلند بشه
چیکار کنم تا قدم بلند بشه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *