چگونه پريود مي شويم

دوره مقدماتی php
چگونه پريود مي شويم
چگونه پريود مي شويم




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

پریود یا عادت ماهیانه چیست؟

چگونه پريود مي شويم

 

پریود در دختران

پریود (قاعدگی) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. پریود مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ ممکن است برای دختران گیج کننده باشد. بعضی از دختران ممکن است به نوعی از پریود شدن ترس داشته باشند یا نگران آن باشند. بسیاری از دختران و پسران درک کاملی از دستگاه تناسلی زنان و چگونگی کارکرد آن در طی یک دورة قاعدگی(پریود) ندارند و همین موضوع قاعدگی را برای آنان اسرارآمیز جلوه می‌دهد.

 

یک دورة‌ پریود (قاعدگی) مدت زمان اولین روز خونریزی در یک ماه تا اولین روز خونریزی در ماه بعد است. مثلاً اگر اولین خونریزی دختری در ۸ اردیبهشت باشد و روز اول خونریزی بعدی وی در ۲ خرداد باشد دورة قاعدگی او ۲۴ روز طول کشیده است (از ۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد).

 

بلوغ و قاعدگی (پریود)

زمانیکه دختری به بلوغ می رسد (معمولاً در سنین۸ تا ۱۳ سالگی)، بدن و ذهن در بسیاری جهات شروع به تغییر و تحول می‌کند. هورمونها در بدن رشد فیزیکی جدیدی را آغاز می‌کنند، مثلاً پستانها شروع به رشد می‌کنند. حدود2 الی 2/5 سال بعد از شروع رشد پستانها، اولین خونریزی قاعدگی ( پریود )در یک دختر اتفاق می افتد.

 

حدود ۶ماه قبل از آغاز اولین دورة پریود، دختر ممکن است متوجه افزایش ترشح از دستگاه تناسلی خود شود که مسأله‌ای شایع در میان دختران است و نباید از آن نگران باشد مگر آنکه این ترشحات بسیار بد بو باشد یا باعث خارش گردد.

اولین پریود زمانی اتفاق می‌افتد که همة اجزاء دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و بتوانند با یکدیگر کار کنند.

 

با بلوغ دختر، هورمونهایی از هیپوفیز (یکی از غدد موجود در مغز) ترشح می‌شود که این هورمونها تخمدانها را وادار به ساخت هورمونهای زنانه می‌کنند. این هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون نامیده می‌شوند که اثرات زیادی در بدن دختر دارند و به رشد جسمی و بالغ شدن او کمک می کنند.

پس شروع دوره های پریود (قاعدگی ) یک دختر، در هر ماه یک تخمک بسیار کوچک که با چشم دیده نمی‌شود- از درون تخمدان آزاد می‌شود که به این عمل تخک گذاری می‌گویند. تخمک وارد لوله‌های فالوپ می‌شود و از طریق آن به سمت رحم حرکت می‌کند. اگر در طی این مسیر تخمک توسط یک اسپرم مرد بارور شود تخم ایجاد می‌شود و تخم به سمت رحم رفته و در آنجا لانه گزینی می‌کند و با چسبیدن به دیوارة رحم شروع به بزرگ شدن و رشد می‌نماید تا در پایان ۹ماه به یک نوزاد کامل تبدیل شود.

 

در صورتیکه تخمک با اسپرم برخورد نداشته باشد – مسأله‌ای که در اکثر دروه‌های قاعدگی اتفاق می‌افتد- تخمک بارور نمی‌شود و از بدن دفع می‌شود. در این صورت رحم که خود را آماده پذیرایی از تخم بارور کرده بود و با اضافه کردن مخاطات خود را برای لانه گزینی تخم آماده نموده بود، با تشکیل نشدن تخم (بارور نشدن تخمک) به حالت اول خود برمی‌گردد و برای این کار مخاطات و بافت اضافی رحم شروع به ریزش می‌کند.

 

ریزش بافت و مخاطات که خونی است همان خونریزی قاعدگی است. باید توجه کرد که همانطوریکه توضیح داده شد، خونریزی قاعدگی فقط شامل خون نیست بلکه بافت اضافی و مخاطات خونی است که از رحم به بیرون ریخته می‌شود.

 

این وقایع هر ماه یکبار اتفاق می‌افتد. رحم خود را برای پذیرش تخم در طی یک ماه به تدریج آماده می‌کند و در نتیجه مخاطات و بافت اضافی در داخل آن بوجود می‌آید. در حدود اواسط یک دوره قاعدگی تخمک گذاری انجام می‌شود که در صورت عدم باروری تخمک با اسپرم مرد، در انتهای ماه همة بافت‌ها و مخاطات اضافی رحم به همراه تخمک به صورت خونریزی قاعدگی (پریود) از بدن خارج می‌شود و این وقایع ماهانه ادامه می‌یابد تا اینکه زن در حدود سن ۵۰سالگی به یائسگی برسد. یائسگی به این معنی است که زن همة تخمک‌های موجود در تخمدانها را آزاد کرده است و دیگر تخمک ندارد. بنابراین دوره‌های قاعدگی نیز تمام می‌شود و دیگر امکان بچه‌دار شدن برای او نیست.

 

پریود یا قاعدگی چیست؟

عادت ماهیانه خونریزی ماهانه از رحم  بانوان می باشد. به نامهای دیگری مانند قاعدگی ،  منس و پریود هم خوانده می شود.خون قاعدگی ترکیبی از خون کامل و بافتهای ریزش کرده رحم م ی باشد.اکثر دوره های قاعدگی بین ۳ تا ۵ روز طول می کشد.

 

سیکل قاعدگی (پریود) چیست؟

خونریزی قاعدگی قسمتی از سیکل قاعدگی می باشد.در یک سیکل قاعدگی بدن زنان تغییراتی می کند تا هر ماه برای باردار شدن آمادگی داشته باشد.یک سیکل قاعدگی از اولین روز خونریزی قاعدگی شروع می شود.متوسط زمان یک سیکل قاعدگی نرمال ۲۸ روز است.اما یک سیکل نرمال ممکن است از ۲۳ تا ۳۵ روز متفاوت باشد.

 

پریود یا عادت ماهیانه چیست؟

 

خونریزی قاعدگی (پریود) هر چند وقت یک بار تکرار می‌شود؟

همانگونه که سن شروع بلوغ در دختران متفاوت است، دوره‌های پریود نیز برای دختران متفاوت است. دورة زمانی میان دو خونریزی را دورة قاعدگی یا پریود می‌گویند. دورة‌ پریود برای بعضی دختران ممکن است ۲۸روز، برای بعضی دیگر ۲۴روز، ۳۰روز و یا حتی ۳۵روز طول بکشد. حتی این زمان از یک دوره تا دورة بعد ممکن است فرق داشته باشد.

 

دختران نوجوان و جوان ممکن است قاعدگی نامنظم داشته باشند که بخصوص در اولین دوره‌های پریود بیشتر دیده می‌شود. برای مثال یک دختر که به تازگی پریود شده است ممکن است ۲ماه متوالی دور‌های ۲۸روزه داشته باشد و در طی یک ماه بعد هیچ خونریزی نداشته باشد یا حتی دو خونریزی متوالی با فاصلة‌ زمانی بسیار کم بین آنها داشته باشد.

معمولاً پس از چندین ماه، دوره‌های پریود از نظم بهتری برخوردار می‌شود امّا بعضی از زنان حتی تا بزرگسالی نیز دوره‌های نامنظم دارند. با گذشت زمان و آشنایی بیشتر دختر با شرایط دوره‌های پریود خود، معمولاًً دختران می‌توانند دورة‌ خونریزی بعدی خود را حدس بزنند.چگونه پريود مي شويم

 

خونریزی به چه میزان است و چند روز طول می کشد؟

مدت زمان خونریزی نیز ثابت نیست و ممکن است تغییر کند. بعضی دختران فقط ۳-۲روز خونریزی دارند. بعضی دیگر ممکن است ۷روز و یا حتی بیشتر خونریزی داشته باشند.

مقدار خونریزی نیز ممکن است متفاوت باشد. بعضی از دختران آنقدر مقدار خونریزی اندکی دارند که حتی ممکن است شک کنند که آیا پریود شده‌اند یا نه. بعضی دیگر ممکن است خونریزی شدیدتری داشته باشند.

 

برای اکثر دختران خونریزی در حد چند قاشق غذاخوری تا کمتر از نصف یک استکان (حدود ۱۲۰میلی‌لیتر) است که ممکن است زیاد به نظر آید ولی طبیعی باشد. خونریزی بسیار شدید در طی قاعدگی امکان پذیر است اما شایع نیست. در واقع ممکن است خونریزی بسیار شدیدتر از معمول، نشاندهندة اشکالات انعقادی خون باشد که نیازمند مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر است.

باید متوجه بود که حتی از یک ماه به ماه بعد ممکن است مقدار خونریزی و تعداد روزهای خونریزی در یک دختر متفاوت باشد. در صورتیکه از بی‌نظمی و یا مقدار خونریزی خود نگرانی دارید بهتر است تا با یک پزشک مشورت کنید.

سیکل های پریود از چه سنی شروع می شوند؟

سن متوسط شروع پریود حدود ۱۲ سالگی است.اما این بدان معنی نیست که همه دختران در سن ۱۲ سالگی قاعده می شوند. یک دختر در فاصله سنی ۸ تا ۱۶ سالگی ممکن است قاعده شود.

تامپون و نوار بهداشتی

پس از شروع قاعدگی شما نیاز دارید که از وسیله‌ای برای جذب خون استفاده کنید. برای این منظور می‌بایستی نوار بهداشتی تهیه کنید. برای انتخاب نوع نوار بهداشتی می‌توانید با مادر، معلمان بهداشت و یا خواهر بزرگتر خود مشورت کنید. نوار بهداشتی در بسیاری از داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها قابل تهیه است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد ؟

در موارد زیر باید با پزشک خود مشورت کنید:

-عدم شروع قاعدگی تا سن ۱۶ سالگی

-متوقف شدن بی دلیل عادات ماهیانه

-خونریزی بیش از ۷ روز

-حجم زیاده از حد خونریزی

-در صورتی که در فاصله بین پریودها خونریزی داشته باشید

-درد شدید هنگام قاعدگی

منبع:پزشکان بدون مرز


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

در طول زندگی هر خانمی سوالاتی پیش می آید که ممکن است جواب دقیق آنها را به درستی نداند مانند: برای پریود شدن چه بخوریم؟ علائم بارداری قبل از موعد پریود چیست؟ علت لخته شدن خون پریود یا عقب افتادن پریود نشانه چیست؟ عقب افتادن پریود تا چند روز طبیعی است؟ و دلیل زود پریود شدن یا لکه بینی بعد از پریود نشانه چیست؟ علت دوبار پریود شدن در ماه یا چند روز بعد پریود باردار می شویم؟ چیکار کنم پریود شم؟ خوردن قرص اورژانسی یا قرص ال دی برای عقب انداختن پریود؟ علت پریود زودتر از موعد چیست؟ بهداشت فردی در دوران قاعدگی چگونه است؟ چگونه با بوی بد پریود مقابله کنیم؟ ما به در این مقاله به شما سه روش آموزش خواهیم داد که چه بخورید تا زودتر پریود شوید و به سوالات خود برسید. دلایل متفاوتی وجود دارند که ممکن است بخواهید زودتر پریود شوید. ممکن است از سندرم پیش از قاعدگی خسته شده اید و آماده هستید که هرچه زودتر پریود شوید. شاید می خواهید هفته ی دیگر به مسافرت بروید و می خواهید تا آن موقع پریودتان تمام شده باشد. یک دلیل جدی تر می تواند آن باشد که نگران هستید که حامله اید و فقط مدرکی می خواهید که ثابت کند، نیستید. متاسفانه، هیچ راه قطعی برای زودتر پریود شدن وجود ندارد. این یک روند طبیعی است و تحت کنترل شما نیست. هرچند، انتخاب های شیوه زندگی مانند کاهش استرس، خوردن ویتامین C و استفاده از گیاهان می تواند بدنتان را تحریک کند تا به صورت طبیعی قاعدگی تان را آغاز کند.

۱- در استفاده از درمان های گیاهی احتیاط کنید

بسیاری از گیاهان قرن ها به عنوان ادویه ای برای تحریک قاعدگی استفاده می شده اند. مردم اغلب باور دارند که گیاهان مضر نیستند، اما گیاهان می توانند عوارض جانبی داشته باشند که مانند عوارض جانبی هر داروی دیگری قابل توجه است. اگر می خواهید از گیاهان برای زودتر پریود شدن استفاده کنید، بهترین کار این است که ابتدا با پزشک صحبت کنید. تحقیق کنید و مطمئن شوید که بیشتر از اندازه توصیه شده مصرف نمی کنید زیرا استفاده از بعضی گیاهان به مقدار زیاد می تواند سمی باشدو مضر باشد.

۲- ویتامین C بخورید

چگونه پريود مي شويم

ویتامین C به عنوان یک داروی تحریک کننده قاعدگی در نظر گرفته می شود. تصور می شود ویتامین C به افزایش ریزش رحم کمک می کند و شانس پریود شدنتان را افزایش می دهد. بعضی متوجه شده اند که خوردن مکمل های ویتامین C یا غذاهای سرشار از ویتامین C باعث انقباض رحم و پریود شدن می شود.

۳- به رژیم غذایی تان جعفری اضافه کنید

با توجه به گفته های قدیمی، جعفری می تواند برای تحریک پریود استفاده شود. جعفری مسطح و دارای برگهای مجعد، حاوی apiol و myristicin است که موادی هستند که تصور می شود باعث انقباض آرام رحم می شوند. هیچ تحقیق علمی از این ادعا پشتیبانی نمی کند اما بعضی زنان متوجه شده اند که نوشیدن چای جعفری سودمند است. برای لذت بردن از چای جعفری:

۴- زردچوبه بخورید

تصور می شود که زردچوبه دردهای قاعدگی را کاهش می دهد و منظم بودن پریودتان را بهبود می بخشد. زردچوبه یک ریشه طعم دار است که معمولا به عنوان ادویه ی غذا استفاده می شود. همچنین می توان از آن یک نوشیدنی سالم نیز تهیه کرد. محققان تائید نکرده اند که می تواند باعث زودتر پریود شدن شود اما اگر پریودتان عقب افتاده است، ارزش دارد آن را امتحان کنید.

۵- از مکمل های گیاهی استفاده کنید

تصور می شود که مکمل های گیاهی متفاوتی پریود را تحریک می کنند. به این دلیل که مکمل ها توسط سازمان غذا و دارو کنترل نمی شوند، باید با احتیاط مصرف شوند. قبل از استفاده از مکمل ها، با پزشک مشورت کنید. راهنمای روی بسته بندی را بخوانید و بیشتر از اندازه پیشنهاد شده مصرف نکنید. تصور می شود این مکمل ها برای تحریک پریودتان سودمند هستند:

۱- استراحت کنید و استرس نداشته باشید

استرس زیاد باعث می شود تا پریودتان عقب بیافتد. استرس عملکرد هیپوتالاموس تان، بخشی از مغز که هورمون هایتان را تنظیم می کند و باعث پریود می شود را تغییر می دهد. اگر فکر می کنید استرس باعث عقب افتادن پریود تان شده است، منابع استرس در زندگی تان را ارزیابی و آنها را کاهش دهید.

۲- حمام آب داغ بگیرید

هیچ توضیح علمی برای این که چرا حمام آب داغ باعث زودتر پریود شدن می شود وجود ندارد، اما بسیاری آن را سودمند می دانند. احتمالا به این دلیل سودمند است که آب گرم، بدن و همچنین استرس های فیزیکی و احساسی تان را آرام می کند. زمانی که می خواهید پریود شوید، به خودتان زمان دهید و به آرامی در وان آب گرم به مدت طولانی دراز بکشید.

۳- وزن مناسبی داشته باشید

اگر وزن بدن تان نسبت به قدتان ۱۰ درصد کمتر از حالت طبیعی است، ممکن است در چرخه قاعدگی تان اختلال ایجاد کند. بسیاری افراد متوجه شده اند که کمی اضافه کردن وزن باعث شده است که چرخه قاعدگی شان منظم تر شود.

۴- بررسی کنید که زیاد ورزش نکنید

بسیاری از ورزشکاران که روزانه تمرین می کنند، عقب افتادن پریود یا نامنظم بودن آن را تجربه می کنند. تمرین بیش از اندازه می تواند به کاهش استروژن در بدن و متوقف کردن پریود بیانجامد. پایین بودن استروژن می تواند عوارض جانبی منفی مانند شکننده شدن استخوان ها داشته باشد. اگر فکر می کنید مشکلتان، تمرین بیش از حد است، لازم است که سریعا این عادتان را تغییر دهید.

۵- استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی را در نظر بگیرید

استفاده از قرص های ضد بارداری هورمونی می تواند کنترل کامل چرخه قاعدگی تان را به شما بدهد و همچنین می توانید برای چند ماه از پریود شدن جلوگیری کنید. داروهای ضد بارداری هورمونی معمولا برای درمان نامنظمی های قاعدگی، پریود های دردناک یا طولانی استفاده می شوند. با پزشکتان راجع به این که آیا استفاده از این داروها برایتان مناسب است، صحبت کنید.

۱- ارزیابی کنید که حامله نباشید

دلایل زیادی برای پریود نشدن وجود دارند. اگر بارداری در صدر لیست نگرانی هایتان است، باید تست بارداری بگیرید و بعد تصمیم بگیرید. بیشتر تست های بارداری تا ۵ روز یا بیشتر از روزی که پریودتان باید شروع می شده است، جواب درستی نمی دهند.

۲- علل طبیعی دیگر برای عقب افتادن پریود را بدانید

برای بعضی ها داشتن چرخه قاعدگی نامنظم کاملا طبیعی است. بدن هر فردی متفاوت است و بعضی ها پریودشان هرچند وقت یکبار عقب می افتد یا چندماه پریود نمی شوند. شیردهی و یائسگی علل طبیعی دیگری برای اختلال در چرخه قاعدگی هستند. اگر مطمئن نیستید که علت عقب افتادن پریودتان با تغییرات هورمونی طبیعی در ارتباط است، با پزشک صحبت کنید.

۳- بررسی کنید اگر داروهایتان باعث عقب افتادن پریودتان شده اند

داروهای خاصی می توانند باعث اختلال در چرخه قاعدگی شوند. ممکن است از دارویی استفاده می کنید که بدون آن که متوجه شوید، یکی از عوارض جانبی آن عقب افتادن پریودتان باشد. اگر از یکی از موارد زیر استفاده می کنید، ممکن است دلیل عقب افتادن پریودتان این مورد باشد:چگونه پريود مي شويم

۴- اگر مشکل پزشکی دارید، آگاه شوید

طبیعی است که هرچند وقت یکبار پریودتان عقب بیافتد، اما اگر ماهها از آخرین پریودتان گذشته است، مهم است به پزشک مراجعه کنید تا از سلامتتان مطمئن شوید. مشکلات اساسی خاصی می توانند باعث اختلال در چرخه قاعدگی تان شوند. مشکلات زیر می توانند یکی از دلایل باشند:

مقاله های مرتبط:

رسانه دکتر سلامت

سلام اگه امکان داره دلیل اینکه در ماه دوبار پریود شدن را بگید من مجرد هستم و الان در ماه دوبار پریود شدم داروی خاصی هم مصرف نمیکنم و ۲۲سالمه ممنون

با سلام و احترام

علت متداول موردی که فرمودید، مشکلات تیروئید و نوسانات هورمونی است. که خطرناک نیست مگراینکه جدی و شدید باشند. عوامل دیگری مثل گر گرفتگی و نفخ هم می‌تواند با آن در ارتباط باشد در کل اگر خیلی حاد نیست لازم نیست نگران باشید.

موفق و پیروز باشید.

ممنون از توضیحتون

خواهش میکنم موفق باشید

منظورتون از دوماه پریود شدن چیه اگر یکی اول ماه ویکی اخر ماه مشکلی نداره درغیراین صورت باید سونو بشی عزیزم

سلام من از ماه پیش اقدام به بارداری کردم پریودهام همیشه ۳۰روزه بودولی بعد از اقدام ۲۸ روز شد، بعد از پریودیم هم اقدام کردم،باید اول ماه پریود بشم راهی هست که زودتر بشه فهمید که باردار هستم یا نه؟!

با سلام و احترام

تنها راه آزمایش دادن است اما برای محاسبه زمان زایمان می‌توان ۳ ماه از آخرین روز آخرین پریود، کم و ۷ روز به آن اضافه کنید. روز تخمینی به دنیا آمدن فرزندتان به دست می‌آید.

خیلی کامل بود واقعا ازتون تشکر میکنم که به فکر سلامت جامعه هستید.

نظر لطف شماست.

سلام ممنون ازکانال بسیارخوبتون بامطالب آمزنده.من چندوقتی هست که پریودیم بصورت لخته های بزرگ خارج میشن چندسال پیش هم که مجردبودم همینجورشدم دکترسونوگرافی تجویزکردکه کیست نداشته باشم که چیزی دیده نشدامادوباره اینطورشدم میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه.درضمن قصدبارداری هم دارم میخواستم بدونم مشکلی ایجادنمیکنه؟

حتما برای این موردی که فرمودید حضوری به دکتر مراجعه فرمایید.

واقعا ازتون ممنونم بابت این مقاله مخصوصا قسمت نقص عملکرد تیروئید که خیلی کمک کرد به من که بفهمم مشکلم چیه

خواهش میکنم خوشحال هستیم که این مقاله به درد شما خورد.

موفق باشید

سلام خسته نباشید.بدلیل پلی کستینگ pcoدرسونوگرافی ۱ماه و نیم متفورمین مصرف میکنم.هنوزپریودنشدم نمیدونم تاکی طول میکشه چیکار کنم زودتر پریود شم.۲۰سالمه و مجردم.

با سلام ، سندروم pco مربوط به تنبلی تنخمدان است و احتمالا باید ۲ عدد آمپول پروژسترون با تجویز پزشک استفاده کنید، بدون نسخه پزشک نمیتوانید تهیه کنید

سلام خسته نباشید.بدلیل تشخیص پلی کستینگ pcoدرسونوگرافی ۱ماه و نیم متفورمین مصرف میکنم.هنوزپریودنشدم نمیدونم تاکی طول میکشه چیکار کنم زودتر پریود شم نگرانم.۲۰سالمه و مجردم.

سلام از شما خواهش میکنم کمکم کنید من ۱۰ روز از پرید شدنم گذشته دوست ندارم بار دار شم چکار کنم اگه بار دار باشم برای سقط چکار بآید کرد. با تشکر از شما دکتر کامرانی عزیز

با سلام، شما اول باید تست BhCG بدین، اگر تستتون مثبت شد ، باید جواب را نزد پزشک ببرید و بر اساس تعداد هفته و ماهی که هستید با تشخیص پزشک میتوانید این کار را انجام دهید

دارو شیمیایی نخور… ضرر داره… برو از طب سنتی استفاده کن

سلام از شما خواهش میکنم کمکم کنید من در حدود ۱۰ روز از پریودم گذشته من نمیتوانم بار داربشم یه راه کار برای سقط بهم بدید البته آگه می شه جواب بدید خواهش میکنم

دوست عزیز اول شما باید آزمایش خون بدید تا مطمئن بشید که آیا باردار هستید یا نه؟

سلام ببخشید من تقریبا ۱۵ سالمه یه خورده چاقم الان نزدیک هفت ماه یا هشت ماه هست که من پریود نشدم
اضافه وزن دارم احتمال دیابت رو هم میدم
میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟؟
ممنون

یک پیاز درشت رو رنده کنید با سه یا چهار مشت زرشک و یک قاشق مربا خوری زعفران و چند تکه نبات در ظرفی با دو لیتر آب حدود ۲۰ دقیقه بجوشانید بعد از خنک شدن در ظرفی در دار در جای خنک نگه دارید و هر چهار ساعت یکبار یک لیوان از آن بنوشید . این کار را تا زمانی که به درد و خونریزی بیفتید باید ادامه دهید.تذکر و هشدار شدید میدم موقع انجام اینکار حتما کسی باید مراقب و مواظب شما باشد چون ممکن است دچار افت شدید فشار خون شوید برای همین باید کسی باشد مواظب و مراقب شما باشد و یا احیانا سریعا شما را به بیمارستان برساند.ولی چون در محلول نبات هم هست احتمال آن کمتر است ولی در کل دچار افت فشار خواهید شد. میتوانید از آب نبات استفاده کنید ولی زیاد نخورید چون چیزی که باعث سقط جنین خواهید پایین آمدن فشار خون است پس با با خوردن زیاد آب نبات تاثیر آن را کم خواهید کرد. تاثیر این روش در تا ۸ هفتگی قطعی است.

عزیزم خوردن این جوشونده چن روزه جواب میده؟چقدباید بخورم منکه دولیوان دولیوان هر۱ساعت به ۱ساعت میخورم

سلام مصرف این جوشونده جواب داد؟ کسی میدونه؟؟؟

سلام من ۱۶ اسفند پریود شدم الان ۲۵ فروردین که هنوز پریود نشدم خیلی نگرانم چی بخورم که سریعتر پریود شم ۲۶ سالمه مجرد هستم

سلام خسته نباشید پریدیم منظومه ازمایش قبل ابزارهای دادم خوبه ‘نمیدونم چراباردارنمیشم ۲سال ونیم اقدام ب بارداری کردم ایا دلقش میتونه تغذیه شوهرم باشه اخه فستیوال‌های بود میخوره

ببخشید کیبورد خرابه’ پریدیم منظم شوهرم فست بودی هستش ایا دلیلش اینه؟

سلام ببخشید کسی از این راه جواب گرفته جدیدا تاماه اول اگر کسی جوابشو میدونه بگه خواهشا ممنون

سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمه مجرد هستم میخواستم ۳ روز پریودیم رو جلو بندازم اما چون محصل هستم و همیشه استرس امتحان همراهمه نمیتونم ریلکس باشم تا زود تر پریود بشم به نظرتون استفاده مناسب از زعفران و رازیانه میتونه راه حل مناسبی باشه ممنون میشم کمکم کنید

با عرض سلام بله خیلی مفید است

سلام من همیشه ۲۵هرماه پریودمیشدم امادفعه پیش۲۷اسفندپریود شدم تا۷روزبعدش اما دوباره بعداز۶روزپاک بودنم بمدت ۳روز لک قهوه ای تیره دیدم اما باید۲۵فروردین هم پریودمیشدم اماهنوز تاب امروز ک۲اردیبهشته پریودنشدم!متاهلم هستم اما کاری نکردیم ک احتمال بارداری باشه!ممنون میشم جواب بدین

سلام ، لکه های قهوه ای معمولا نشانه عفونت هستند ولی چون اولین بار مشاهده کردین زیاد جای نگرانی نیست

سلام من باید ۲۰فروردین پریود میشدم،تاالان عقب افتاده،دو دوره هم کاملا علایم قبل از پریودی داشتم ۱ و ۲۰فروردین ولی خونریزی نداشتم الان حتی علایمشم ندارم بنظرتون طبیعیه؟چیکار کنم ک پریود بشم،بنظرتون دکتر برم؟
۲۴سالمه مجردم

سلام زمان زیادی نگذشته است، اگر این ماه پریود نشدید به پزشک مراجعه کنید که اول باید سونوگرافی تخمدان و رحم انجام دهید که علت آن مشخص شود

سلام من اصلا پریود نشدم چکار کنم که پریود شم؟!

۱۲ سالمه ، مشکلی نیست که هنوز پریود نشدم؟

سلام . نه عزیزم اصلا مشکلی نیست. سن پریود شدن از حداقل ۹ سال تا حداکثر ۱۶ سالگی متفاوته. معمولیش ۱۴ سالگیه. پس هیچ جای نگرانی نیست

خیر طبیعی هستش

سلام من سه روز از قرص ال دی استفاده کردم برای جلوگیری از پریودی الان سه روز هم قطع کردم ولی خیلی اذیت میشم حالت تهوع وسرگیجه دارم به نظرتون باید جیکار کنم

سلام دوست عزیز، وقتی این عوارض دیده میشه یعنی به شما نمیسازه و باید به پزشک زنان مراجعه کنید تا قرص های دیگر را برای شما تجویز کنند

اگه می خوای از پریودی جلو گیری کنی باید لیمو زیاد بخوری

سلام خسته نباشیدمن تقریبا دوماهی میشه ک پریود نشدم قرص اورژانسی مصرف کردم امکان داره بخاطر قرص باشه یاامکان حاملگی هست؟تستم گرفتم منفی بود دلیلش چیه لطفاجواب بدید مرسی

سلام بستگی داره تست را در چه تایمی گرفته باشید، برای اطمینان آزمایش تست خون BhCG بدین

سلام.وقت بخیر.من ۲۸ ساله و مجردم.تابحال همیشه پریودم منظم بوده.زمانه پریود قبلیم رو واقعا یادم نیس. الان باید یه مسافرت کاری برم و ۸روز طول میکشه.دقیقا ۶روز دیگه حرکت میکنم.استدعا دارم کمکم کنین و بگین چیکارکنم زودتر پریودشم که تموم شه تا اون روز . خواهش میکنم راهنماییم کنید. پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگذارم

سلام دوست عزیز شما اگر نکته های همین مقاله را بررسی کنید به نتیجه خواهید رسید

واییی من میخواستم برم مسافرت، ولی نگران این بودم وسط سفر پریود بشم، ولی با اجرا کردن توصیه های شما ۴ روز زودتر پریود شدم و با خیال راحت رفتم سفر

فقط اومدم کامن بذارم و ازتون تشکر کنم

چی استفاده کردید؟؟

چی کار کردی ؟بما هم بگو

سلام خسته نباشید من بدنسازی کارمیکنم وپریودای نامنظمی دارم ازهفت فروردین که پاک شدم هنوزپریودنشدم بی بی چک استفاده کردم ولی منفی بود ایالازمه دوباره استفاده کنم یا بازم صبرکنم

با عرض سلام و خسته نباشید،
اولا اینکه بدنسازی هیچ مشکلی ندارد و حتی باعث تنظیم بهتر قاعدگی هم میشود،
و اینکه امکان بارداری وجود دارد برای اطمینان خاطر آزمایش BHCG بدهید

سلام و عرض خسته نباشین
من میخوام قبل ماه مبارک رمضان پریود شم هفت روز پریودم طول میکشه این مطالب این مقاله رو خوندم حداقل چندروز طول میکشه به نتیجه برسم؟؟؟

سلام و درود
اگر ۱۰ روز قبل انجام دهید ان شالله نتیجه میگیرید

سلام من ازاخرای اسفندتاالان پریود نشدم ودوبار بی بی چک گرفتم منفی بود و ازمایش خون بارداری هم دادم واونم منفی بود البته ازمایش معمولی بارداری بود یعنی تیترحاملگی نبود ولی هنوزم پریود نشدم ب نظورتون بارداری منتفی؟
و چیکارکنم پریود بشم والبته دارو گیاهی هم چندروزی مصرف میکنم.
لطفا جواب بدین

سلام،ازمایش خون معمولی با تیتراژ ان زیاد تفاوت خاصی ندارد، تیتراژ فقط رنج مثبت و تیتر ان را نشان میدهد، و ازمایش خون معمولی هم صحیح است، البته بستگی به این که چه زمانی ازمایش را گرفته باشید دارد، داروهای گیاهی مانند عرق رازیانه و زعفران موثر هستند.

سلام خسته نباشین من با دوستم رابطه داشتم ولی ابشو داخل نریخته ولی پریودم عقب افتاده و یکبار هف ت روز بعد بی بی چک استفاده کردم و یکبار ۱۴ روز بعد هردو بارم منفی بود ولی هنوز پریود نشدم البته استرسم دارم بنظرتون احتمال بارداری هست یا نه

سلام خسته نباشین من با دوستم نزدیکی داشتم ولی ابشو داخل نریخته قرصم مصرف نکردم ولی پریودم عقب افتاده یبار هفت روز بعد از نزدیکی و یبارم ۱۴ روز بعد بیبی چک استفاده کردم منفی بود ولی هنوز پریود نشدم لطفا جواب بدین توروخدا امکان بارداری هست یا نه؟

سلام در خیلی مواقع حتی ممکن است در پیشاب ، اسپرم داشته باشد و موجب بارداری شود، حتما آزمایش BHCG بدهید

سلام . خسته نباشید .دکتر جان .من یک ماهه که ازدواج با نامزدم رابطه داشتم و هنوز نامزدم باکره س .. از اخرین رابطمون الان ۱۰ روز میگذره و وقت پریودیشم الان ۷ روز گذشت کمر درد عجیب داره ولی پریود نمیشه .. ایا نشونه ی بارداری داره ؟با حالت باکرگی باردار میشه ؟ ممنون میشم کمکم کنید

لایکککککک

سلام با عرض خسته نباشید از صفحه ی عالیتون
من هرماه ازشدن پریودیم تا شدن بعدیش ٣٠ روز میکشه ولی ایندفعه ده روز عقب افتاده و عفونت دارم ازطرفی دردوحالت های پریودی را دارم ولی هرکاری میکنم هرچی مصرف میکنم نمیشم میشه راهنماییم کنید خیلی عذاب اوره ممنون
من متاهلم اما تست بارداریم دادم و حامله نیسم

با عرض سلام و تشکر از همراهی شما دوست عزیز

برای اطمینان خاطر از عدم بارداری حتما آزمایش BCHG را بدهید

سلام خسته نباشید من زمان پریودشدنم خیلی بهم ریختس هیچ وقت سرماه نمیشم چندین بار هم دکتر رفتم اما بازم همونطورم چیکار کنم ؟؟؟؟؟؟ الانم ۲۰روز عقب انداختم عقد هستم کاریم نکردم لطفا راهنمایییم کنید ؟؟؟؟هرچی چیز گرم میخورم بی فایدست))))))):

با عرض سلام، مقوله ی چرخه قاعدگی در عین سادگی بسیار پیچیده و دارای نکات ریزی می باشد
برای دریافت راهنمایی بیشتر و کسب اطلاعات دقیقتر پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را مظالعه فرمایید:

https://drsalamatx.com/how-to-be-prepared-during-menstruation/

سلام خانم دکتر خسته نباشید. من حدود ۱۶روز پیش اقدام برای بارداری کردم. دیروز ازمایش بتا دادم و هورمون بارداری ۲.۰بود و جواب منفی بود و هنوز پریود نشدم. من حدود ۵ماهه ک ب خاطر تنبلی تخمدان دوفاستون میخورم و الان یک ماهه ک قطع کردم .میخواستم بدونم که ایا پریود نشدنم ب خاطر نخوردن قرص هاست یا بارداری. در صورتی ک جواب سونوگرافی کاملا طبیعی و نرمال بود. ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام، بدلیل اینکه تنبلی تخمدان دارید، بابد قرص هاتون رو منظم مصرف کنید

با نظر پزشک قرص هارو قطع کردم. چون گفتن برای باردار شدن دوفاستون نخورم
حالا الان ۱۰روز گذشته و پریود نشدم ولی همه ی نشانه های پریود اعم از دل درد و کمر درد رو دارم. قبلا هم سابقه داشته و ۴تا پروژسترون زدم و پریود شدم آیا اینبار هم همین کار را انجام بدم؟؟
با تشکر از پاسخ دهیتون

با سلام مجدد ،بدون تجویز پزشک پروژسترون نزنید، اگه لزومی باشه باید با تجویز پزشک آمپول بزنید

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم ایا غیر گل زعفران چه داروهای گیاهیه دیگری برای زود تر پریود شدن وجوددارد؟؟؟اگه غیر گل زعفران خودش رومصرف کنیم‌چطور؟؟؟

سلام خود زعفران هم تاثیر زیادی دارد، برای اطلاعات بیشتر این مقاله را هم مطالعه بفرمایید:

https://drsalamatx.com/how-your-menstrual-periods-start-earlier

با سلام ۲۷ماه قبل یه رابطه داشتم منی داخل مریخت ولی به خاطر ترس کمتر از ۲۴ ساعت قرص لونزیل خوردم…من عادت ماهانم منظم نیس ولی بین ۴تا ۸هر ماه هستش…۸ماه جدید لک قهوه ای دیدم و همینطور فرداش…روز سوم خونریزی داشتم و کمر درد شدید تا ۴روز این خونریزی ادامه داشت ولی به نظرم رقیق تر بود….این خونریزی برای عادت بوده?الانم حالت و دردهای عادت ماهانه رو دارم و مقداری تهوع…ولی هنوز نشدم ممنون میشم جواب بدین

سلام من بیست فروردین پریود شدم و اردیبهشت پریود نشدم الانم خرداده.متاهلم میترسم بازدار باشم اما بی بی چک زدم باردار نبودم میگم شاید بی بی چک اشتباه گفته خیلی استرس دارم کمکم کنید.قبلن هم هر چند ماه پریودیم مرتب بود یه ماه نمیشدم دوباره میشدم.رفتم ازمایش گفتن کم خونی اما قرص اهن خوردن مرتب شده بود الان باز پریود نشدم چکار کنم بشم خواهشا سریع ج بدید ممکنه باردار باشم تنم خیلی گرم شده ولی قبلن تنم خیلی سرد بود

جوابو برام ایمیل کنید منتظرم خواهشا بگید ک نکنه باردار باشم جز سونو از کجا مطمئن بشم نیستم

سلام دوست عزیز برای اطمینان از باردار بودن حتما آزمایش BCHG (آزمایش بتا) بدهید

باسلام خیلی ممنون از پیج عالیتون میخواستم بگم ک من ۸ماه پیش زایمان کردم و از بعده زایمانم هیچگونه رابطه زناشویی نداشتم بدلیل جداشدن از همسرم اوایل مرتب پریود میشدم ولی الان دوماهه ک نشدم کمردرد و سردرد و همینطور حالت تهوع شدید دارم خیلی گیجو بیحالم تورووووخدا راهنماییم کنین ممنون میشم❤

سلام منبیست بیست فروردین پریود شدم و اردیبهشت پریود نشدم الانم متاهلم میترسم بازدار باشم اما بی بی چک زدم باردار نبودم میگم شاید بی بی چک اشتباه گفته خیلی استرس دارم قبلن هم هر چند ماه نمیشدم دوباره رفتم ازمایش گفتن کم خونی اما قرص اهن خوردن مرتب شده بود الان باز پریود نشدم چکار کنم بشم خواهشا سریع ج بدید ممکنه باردار باشم تنم خیلی گرم شده ولی قبلن تنم خیلی سرد بود

سلام.من ۲اردیبهشت پریود شدم ولی الان پنج روزه که عقب انداختم با اینکه خیلی کاره سنگین کردم دوش اب داغ گرفتم پلهاری میدوام.از چهار پای پریدم ولی پریود نمیشم نمیدونم علتش چیه؟ ایا میتونه از عفونت باشه یا بارداری؟خارش یا سوزشم ندارم.من ۲۲سالمه متاهلم.خیلی نگرانم اخه میخواستم برای بارداری اقدام کنم ولی برنامهام بهم ریخته..

سلام ، پنج روز عقب افتادن یک چیزی طبیعی هستش ، اگر بیشتر طول کشید آزمایش بتا بدن برای اطمینان

سلام دکتر من ۲۲اردیبهشت پریود شدم وتا۸روز لکه بینی داشتم و۳۰اردیبهشت با نامزدم فقط از پشت بدون اینکه ایشون لباس داشته باشه از روی لباس من التش رو بهم مالید ولی من اصلا احساس خیسی نکردم دو روز بعد از این رابطه یک قرصhdخوردم وشب بعدشم یکی خوردم ودوباره شب بعد یکی دیگه ولی چون استرس داشتم روز بعدش دوتا خوردم والان دوروزه قرص قطع کردم جمعا من ۵تا اچ دی خوردم امکان بارداری هست چون من با کره ام ،تورو خدا جواب بدین ،فردای رابطه من از مایش بتا دادم ولی معلوم میکنه

سلام اگر مایع منی و اسپرم وارد واژن نشده باشد احتمال بارداری وجود ندارد

دکتر من اصلا احساس خیسی نکردم ،ازمایش بتا دوروز بعد ارتباط جواب میده؟

سلام من دانش اموز هستم و یک ماه دیگر هم کنکور میدم خیلی استرس کنکور و امتحانات خرداد را دارم من هر سال دی و خرداد پریود نمیشم و الان هم دو ماه نشدم چیکار کنم

سلام استرس میتونه به تاخیر بندازه ولی نه انقدر ؟؟؟
حتما به پزشک مراجعه کنید

سلام من ۱۸ سالمه.مجردم و۶ ماهه پریود نشدم دکتر رفتم گفتن تنبلی تخمدان دارم. چیکار کنم پریود شم؟ ممکنه هیچوقت نتونم بچه دار شم؟

سلام حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرد

سلام خسته نباشید با تشکر از مطالب اموزندتون
من هیجده سالمه و مجردم الان تقریبا یک ماهه که پریود نشدم یعنی اخرین پریودیم ۱۳فروردین بوده !قبلشم پریودیم نامنظم شده بودو در ماه دوبار پریود میشدم ,به نظرتون مشکلم چی میتونه باشه ؟!چ کار کنم پریودبشم الانم شرایطی ک ب دکتر برم و ندارم با تشکر

سلام من ۲ماه پریودیم افتاده عقب قرص لاغریم استفاده میکنم .کارمم یجوریه که استرسم زیاده ایا اینا باعث عقب افتادن میشه

سلام بله استرس باعث عقب افتادن میشه

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
من ۸ اردیبهشت پریود شدم ، ۱۹ اردیبهشت لونژیل خوردم و ۲۵ اردیبهشت ۴ روز خونریزی داشتم، مجددا ۴ خرداد، ۲۰ دقیقه بعد از نزدیکی، مجبور شدم لونژیل مصرف کنم و ۹ خرداد هم دو عدد آمپول پروژسترون تزریق کردم. از اونجایی که دانشجوی دکترا هستم امکان بارداری در حال حاضر ندارم. میخواستم بپرسم تا کی باید منتظر پریود باشم. دو سه روزه که کمر درد و درد زیر شکم خفیف دارم ممنون از شما

سلام برای اطمینان بیشتر آزمایش بتا بدهید

سلام خسته نباشین
من همیشه پریود منظمی دارم
۱۰خرداد نوبت پریودم بود
از ۳۱ اردیبهشت هرشب LD خوردم به مدت ۱۵ شب…بعد از اون رابطه داشتم…منی رو داخل واژن ریختن همون موقع واژنم رو با اب پرفشار شستم و ۴ تا LD خوردم…دوازده ساعت بعدش ۴تا دیگه خوردم…..چند روز طول میکشه تا پریود بشم؟ ایا این روشی که امتحان کردم جز روش های پرخطره؟ یعنی احتمال بارداری چند درصده؟

سلام با این روش هایی که انجام دادید احتمالش خیلی کمه ولی اگر بعد از ۱۰ روز (بعد از زمان مقرر) پریود نشدید حتما ازمایش بتا بدهید

سلام خسته نباشید من چند روزی هست پریودیم عقب افتاده وتمام علائم پریود رو دارم ولی پریود نشدم دلیلش چی هست؟ البته استرسمم زیاد هست به خاطر امتحانا میتونه بخاطر استرس باشه؟

سلام استرس یکی از عوامل تاخیر در پریود هست و جای نگرانی نیست

سلام خسته نباشی من دختری هستم ۴۳ ساله مجرد پریود نشدم آخرین پریودم۱۵فروردین بوده واز از اون زمان پریود نشدم خیلی ناراحتم لطفأ راهنماییم کنید.

سلام و خسته نباشید لطفا چک کنید ببینید علایم یائسگی در بدنتون وجود دارد یا خیر (مانند گرگرفتی، رشد بیش از حد موهای زائد بدن، کلفت شدن صدا و … )

سلام وقت بخیر من خانمی متاهل و ٣٠ساله هستم و دارای سیکل ماهانن مرتب. ۵روز از موعد پریودم گذشته و هنوز پریود نشدم ۴روز قبل از موعدم قرص لونژیل ١/۵ مصرف کردم و بعدازظهرش مقداری خونریزی داشتم و دیگه هیچ.ایا امکان بارداری وجود داره؟؟؟با توجه به اینکه کودک ١ساله دارم نمیخوام باردار بشم چه چیزی استفاده کنم تا سریع پریود بشم؟؟؟؟؟
باتشکر

با سلام بله احتمال بارداری وجود داره، برای اینکه خیالتون راحت بشه آزمایش بتا (btchg) بدهید و در روابطتون حتما از کاندوم استفاده کنید

باتشکر از اطلاعات جامعی که در اختیار مردم میذارید میخواستم بپرسم از آخرین پریودم ۵ ماه میگذره کلا یه ساله این مشکل برام به وجود اومده نزد پزشک رفتم و تمام آزمایشات و سونوگرافی ها رو انجام دادم و هیچ مشکلی مشاهده نشد و دکترم گفتن که از استرسه و دوماه خوردن قرص یاسمین و تجویز کردن اما چون سرطان سینه در خانواده مادریم وجاد داره خوردن قرص جلوگیری بیش از دوماه به صلاحم نیست و الان هم ۵ ماهه پریود نشدم خیلی نگرانم نمیدونم چی کار کنم درضمن سابقه زود یائسته شدن هم در خانواده م وجود نداره و زیر ۵۰ سال کسی از خانواده م یائسته نشده اگر راهنمایی م کنین ممنون میشم

لازم به ذکره که بگم ۳۳ سال هم سن دارم

سلام، وقتی مشکل کیست یا فیبروم ندارید احتمالا pco یا سندروم پلی کیستیک دارید، ( تنبلی تخمدان) ، اگه دچار اضافه وزن هستید باید لاغر کنید،

سلام من تازه عروس هستم تویه روزدوباررابطه جنسی داشتم باهمسرم قرص اورژانسی دوقلوروهم خوردم یکی بعدازرابطه یکی هم دوازده ساعت،بعدااز٧٢ ساعت بازم رابطه داشتیم یه بارکه اونم طبق الگوش خوردم ایااحتمال بارداری هست

سلام خسته نباشید ممنونم از راهنمایی های خوبنتون لطفااا جواب منم بدید من مهر ماه دو بار پریود شدم یک بار ١٣ هم و یک بار ٣٠ اخر ماه و الان ٢١م ابان هست پریود نشدم و ۵ روز پیش هم رابطه داشتم و منی داخل نریخت و کاملا مواظب بودیم و بعد از اونم ٢ تا ٣ تا LDخوردم و الان استرس دارم امکان بارداری هست؟؟؟؟

با سلام. امکان بارداری نیست

سلام من ۳ روز بعد شب عروسیمه و این ماه دیرتر پریود شدم ۲ روزه،اگ بخوام تا ۳ روز بعد پریودمو قطع کنم باید چیکار کنم؟ اگه روش خانگی هم بگین خوب میشه ؟

اگ جوابمو زود بدین خیلی خوب میشه ممنون

سلام .من ماه پیش مه باهمسرم رابطه داشتم کاملا محافظت نشده در ۴مین روز پریودم بود.بعد پریود هم رابطه داشتیم .من در بین این روزا ۴تا قرص اضطراری مصرف کردم.بعد دوباره ٢روز خون قهوه ای تیره ازم خارج شد.من ١٠هم ١١هم هر ماه پریود میشم الان ٢۶م شده هنوز نشدم.استرسم دارم ورزشم میکنم.حس پزیودی هم دارم اما هنوز نشدم.دربازم دمنوش زغفران خورددم

دکتر لطفا جواب بدین

با سلام استرس چند روز باعثه عقب افتادگیه پریود. میشه؟؟؟…

سلام بالابودن هورمون ادرنال فوق کلیه ارتباطی با تاخیر پریودی داره من الان ۴روزه عقب انداختم وکم کاری تیروییدم دارم

باسلام
من برای جلوگیری از عادت ماهانه هر وقت قرص LD میخورم پریود میشه و جلوگیری نمیکنه از نشدن دلیلش چیه ممنون

سلام. من ۲۳ سالمه و مجردم. ۳ ماه هست که پریود نشدم. تا الان فرصت نکردم به دکتر مراجعه کنم. در حال حاضر هم در ایام امتحانات هستم و دوست دارم سریع تر پریود بشم به خاطر ماه رمضون . ۴ روزه که مرتب دمنوش زعفرون با رازیانه و آویشن خوردم ولی فقط درد و علایمش رو دارم و خبری نیست! یه قرص ال دی بخورم تاثیر میذاره؟

سلام
من تازه پریود شدم از ۲۲ تا پاک شدنم ۲۷ خرداد طول کشید و ۱۶ تیر میخام عروسی کنم استرس دارم که توی این مدت دوباره پریود بشم برای عقب افتادن تا اخر ماه چی بخورم بهتره ؟

این مقاله به شما کمک خواهد کرد
به لینک زیر مراجعه کنید
https://drsalamatx.com/delay-period/

سلام وقت تون بخیرببخشیدمن ۳۶سالمه مجردم تازه فهمیدم لخته خون ببینم خطرداره من بیشترپریودام لخته خون داشته بعدالان یه دوره پریودم عقب افتاده هرماه ۲۰یا۲۵میشدم الان یک ماه پریودنشدم لطف میکنیدراهنمایی کنید

به طور طبیعی خون فاکتورهای ضدانعقاد خونی تولید می کند که غلظت خون را حفظ می کند و اجازه نمی دهد که خون لخته شود، اما گاهی وقتی جریان خون سنگین است، این فاکتورهای ضدانعقاد خون، زمان کافی برای عمل کردن ندارند و در نتیجه لخته های خونی شکل می گیرند. هرچند این اتفاق در دوره عادت ماهانه پدیده ای طبیعی است.
اما لخته های خون زمانی باعث نگرانی می شود که بالاتر از مشت یک زن باشد در تمام دوره عادت ماهانه بیش از حد اتفاق بیفتد و پس از دوره عادت ماهانه هم رخ بدهد و همراه با درد نیز باشد.

سلام من۱۶سالمه و تا حالا دو بار بیشتر پریود نشدم لاغرم هستم فاصله هر پریودیم حدودا۴یا۵ماهه ۲۴فروردین پریود شدم ولی هنوز پریود نشدم تو رو خدا بگید مشکلی دارم

سلام من۱۶سالمه تا حالا دو بار بیشتر پریود نشدم پریود دومیم ۲۴فروردین بود و من حدودا سه و خورده ماه رو پریود نشدم لاغرم قدمم بلنده تو رو خدا کمکم کنین من مشکی دارم عایا؟

سلام من۱۶سالمه تا حالا دو بار بیشتر پریود نشدم پریود دومیم ۲۴فروردین بود و من حدودا سه و خورده ماه رو پریود نشدم لاغرم قدمم بلنده تو رو خدا کمکم کنین من مشکی دارم عایا؟

آمنوره (فقدان قاعدگی) می تواند در طی بلوغ یا پس از آن اتفاق افتد. آمنوره اولیه وضعیتی است که در آن تا سن ۱۶ سالگی هیچ عادت ماهیانه ای نداشته باشید. آمنوره ثانویه زمانی اتفاق می افتد که شما سابقا عادت ماهیانه داشته اید اما اکنون متوقف شده است. با قطع عادت ماهیانه ممکن است اولین فکر شما وقوع حاملگی باشد. اما دلایل متعددی وجود دارد که شما عادات ماهیانه منظمی ندارید.
بسیاری از علل شایع آمنوره ثانویه شامل موارد زیر است:
وزن کم بدن: کمبود وزن شدید بدن می تواند عملکرد بسیاری هورمونها را در بدن دچار آشفتگی کند و به طور بالقوه تخمک گذاری را متوقف نماید. زنانی که دچار اختلال خوردن مانند بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی هستند، غالبا به دلیل این تغییرات غیر طبیعی هورمونی دچار قطع قاعدگی می شوند.
استرس: استرسهای روحی به طور موقت می توانند عملکرد هیپوتالاموس (ناحیه ای در مغز که هورمونها را کنترل می کند و چرخه قاعدگی را تنظیم می کند) را مختل می کنند. در نتیجه تخمک گذاری و قاعدگی ممکن است متوقف شوند. قاعدگی های منظم بعد از کاهش استرسها باز می گردد.

سلام. من پس فردا کنکور دارم و پریودیم یه هفتس عقب افتاده. البته کلا چرخه ی منظمی ندارم و علائم پریودی رو هم ندارم.(معمولا یه هفته قبل علائمش رو حس میکنم) چیزی باید بخورم که عقب بیفته یا که کاری نکنم؟ نگرانم سرجلسه و بخاطر استرسم مشکلی ایجاد نکنه…

تورو خدا یه راهی بگین من پریودبشم اوتقداز رو اپن پریدم پاهام درد گرفتن

سلام من۱۶ سالمه و مجردم . از دو سال پیش پریود شدم اما هر دو ماه یک بار پریود می شدم ولی الان از ۵ فروردین که اخرین بار پریود شدم چهار ماه می گذره در این صورت نیازه به دکتر مراجعه کنم راهنماییم کنین ممنون

سلام خسته نباشید.ببخشیدمن۵/۲۰عروسیمه.پریودمم منظمه تقریبا بیشتر مواقع.ولی خیلی استرس دارم.ومیترسم پریودبشم براعروسیم.چیکارکنم ی چندروز زودتر پریودبشم؟بهم گفتن قرصای جلوگیری روچندتا بخورم ول کنم تاپریودبشم آیابنظرتون این کار اثرداره؟ضرری نداره؟

خداوند شماره در پناهی خود داشته باشه دوکتور صاحب بسیار کمک بزرگ است

سلام من باید ۱۵مرداد پریود میشدم که نشدم تا حالا ، روز ۲۰مرداد رابطه داشتم با نامزدم که مطمعنم مایعش اصلا وارد نشده ، ولی از روش اورژانسیم استفاده کردم محض اطمینان ، ایا پریود میشم ؟

سلام من پریودیم خیلی نامنظم بود به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی دادم گفتن که کیست های ریز تو تخمدان سمت چپم دارم و همچنین تنبلی تخمدان دارم . خیلی میترسم که واسه باردار شدنم مشکلی پیش بیاد . قرص دیان بهم دادن و گفتن ۶ ماه استفاده کنم

خواستم بدونم به نظر شما ممکنه نتونم باردار شم ???

سلام خسته نباشین من همیشه پریودای نامنظمی داشتم الانم اخرای تیر پریود شدم و هنوز نشدم پریود کلا استرس هم دارم خیلی درد سینه و بعضی اوقات کمر درد شدید و دلدرد میگیرم و احساس میکنم الان پریود میشم ولی نشدم بنظرتون علتش چیه مجرد هستم تا کی پریود میشم ؟

سلام خواهش میکنم سریعا راهنمایی بکنین
من یک هفته بعد از پریودم شروع کردم قرص ضدبارداری خوردن . تو همون روزم با همسرم رابطه داشتم بعد اینکه اولین قرصو خوردم خیلی اذیت شدم تصمیم گرفتم که قرص اورژانسی بخورم روز بعد از اینکه اولین قرص ضدبارداری رو بخورم دوتا اورژانسی با هم خوردم . حالا سوالم اینه که قرص اورژانسی سریعا باعث پریود شدنم میشه یا اینکه باید سر موقع خودم پریود بشم؟ خیلی اضطراب دارم که حامله نشم .حالا هم یه هفته از مصرف قرص اورژانسی هم میگذره باید چیکار بکنم؟

سلام من چند روز پیش با دوستم دابطه داشتم الان سه روز از پریودم گذشنه اما نشدم ایا امکانش هست؟

سلام ممنون از سایتتون من یه سفر زیارتی درپیش دارم و دنبال این بودم که زودتر پریود شم از دور روز پیش شیر و عسل خوردم و میوه هایی رو انتخاب کردم که ویتامین سی بیشتری داشتن گوجه هم خوردم امروزم پریود شدم یعنی سه روز زود تر از موعد ممنونم فقط اومدم تشکر کنم.

سلام خسته نباشید اگه ممکنه جواب من رو بدید چون دکتر که تحت نظرشان هستم رفتن سفر .من بدلیل تنبلی شدید تخمدان باید آی. وی اف بشم با اهدای تخمک.دکتر بهم کپسولهای تقویتی انرژی کمپلکس، اوابوست و اپتی وومن دادن و حدود بیست روز دیگه باید آزمایش بدم واسه عمل.ولی پریودیم بیست روزه عقب افتاده فقط چند تا لکه قهوه ای دیدم علائم پریود رو دارم اما خبری نیس و مطمئنم باردار نیستم .من واقعا مشکلم اورژانسی هست خواهش میکنم به محض آنلاین شدن جواب بدید که چیکار کنم.ممنون میشم ازتون.

با سلام، یک دوره عقب افتادن پریود و لکه بینی کاملا طبیعی است و ممکن است برای هر خانمی اتفاق بیفتد، مطمئن باشید که مشکل جانبی با توجه به بیماریتان همچون مقاومت به انسولین
نداشته باشید و در اولین فرصت به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. سعی کنید رژیم غذایی متعادلی را رعایت کنید، مرتب ورزش کنید و از استرس تا حد ممکن دوری کنید.

سلام خوب هستین من ۴/۲۷پریودشدم باید۵/۲۶پریودمیشدم اماهنوزنشدم.علائمش رودارم ولی نمیشم توروخداراهنماییم کنین مجردهستم ورابطه ندارم.اولین بارمم هس ک پریودیم عقب افتاده

دکتررر تورو خدا ج بدین دیگه مردم
من ۱مهر با نامزدم رابطه داشتم که اصلااااا دخول نداشتیم یعنی ایشون اصلا وقتی ارگاسم شدن به من نخوردن
منم ۷مهر پریود شدم
بعد ۲۷مهر هم بازم رابطه داشتیم که دخول هم نشد که هیچ حتی ارگاسمم نشدن و اصلا حتی بهم نخوردن
ولیی من خیلی میترسم الان ۱۱روزه که پریود نشدم هرچقدرم فکر میکنم که آخه با لباس خودشم حتی مایع منی ازش خارج نشده با این حال ممکنه باردار باشم؟
تورو خدا جواب بدین دیگه مغزم نمیکشه ۲تا تست گرفتن که اگه تا جمعه پریود نشم تست کنم
ابنم بگم که پریودام منظم نیست و ماه پیش هم با تاخیر ۱۰روزه شدم ولی احساسش بود ولی الان نیست
۲هفتس هم درد کمر بسیاااااار شدید و حالت تهوع گرفتم
نمیدونم چیکار کنم خیلی تحقیق کردم که با اسن شرایط میشه باردار شد یا نه
و جواب همه منفی بود و همسرم هم دانشجوی پزشکی هستن و میگن که نمیشه بدون دخول امکانش هست ولی کمه ولی اون امکان هم در صورتیه که به قسمت مرطوب بخوره
کمک کنین و البته من قبل ۲۷ام سونوگرافی رفتم هیچی نگفت
کمک کنین ممکنه باردار شم؟

باسلام. با وجود اینکه شما در زمان رابطه دخول نداشتید پس احتمال بارداری هم صفر می باشد.

پس چرا نظر مارو نمیبینین

سـوال : باسلام من ۱۴ آبان ماه باید طبق روال همیشه پریود میشدم ولی فقط تا ۳ روز چند قطره لکه بینی داشتم در حد خون ابه.بعد از یک هفته بیبی چک زدم و منفی بود و بعد از ۸ روز تاخیر آزمایش خون دادم که باز هم جواب بارداری منفی بود و عدد ۳۰ رو نشون میداد حالا من باز هم ترس از بارداری دارم چون ۱۵ روز گذشته و پریود نشدم از طرفی ترشحاتم نسبت به ماهای قبل بیشتر شده و عفونتی شبیه پنیرک دارم .آیا امکان داره دلیل پریود نشدنم عفونت باشه ؟آیا با وجود ازمایش خون منفی امکان بارداری وجود داره؟

با سلام. امکان بارداری با آزمایش خون منفی امکان پذیر نیست و برای اطمینان از داشتن عفونت باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید

سلام
وقت بخیر
من ی چند ماهی هست پریود نشدم
ازمایش هم دادم
مشگلی نبوده
الان چکار کنم که پریود بشم
من متاهل هم هست

با سلام. دوره درمان خود را کامل کنید و با پزشکتان در تماس باشید.

سلام روزتون بخیر من ۶ماهه که تایم پریودم ٢۵ هر ماه بوده اما یک ماهه که ورزش trx مى رم و ٢۵ این ماه تا الان که ۴ آذر هست عادت نشدم در صورتى که کمر درد و دل درد دارم اگر راهنمایی فرمایید ممنون مى شم

با سلام اگر تا یک هفته دیگر پریود نشدید به پزشک مراجعه کنید

سلام.من متاهلم دو ماهه پریود نشدم .بی بی چک انجام دادم منفی بود .تخمدانم تنبله قرص اتیسترون میخوردم قطع کردم چون خیلی چاق شده بودم .حالا همش شکم درد میگیرم و خیلی سنگینم نمیدونم چیکار کنم دوباره پریود بشم

با سلام. قطع ناگهانی داروهایتان کار درستی نیست و می تواند به بدنتان آسیب زیادی وارد کند. پس برای تنظیم دوباره داروهایتان به پزشک مراجعه کنید

سلام.متشکرم پاسخ دادید ولی من پول ندارم برم دکتر .ببخشید وقتتونو گرفتم

سلام من با شوهرم‌رابطه داشتم و از کاندوم‌استفاده شده اما ترشحات قبل از منی هم باعث بارداری میشه؟ الان ۶ روزه از پریودیم گذشته ایا داشتن عفونت هم باعث ب عقب افتادن پریود میشه؟

با سلام. در مورد سوال اولتون که ترشحات قبل از منی هم باعث بارداری میشه؟ بله در ترشحات قبل از منی هم اسپرم وجود دارد. و در مورد سوال دوم شما که داشتن عفونت باعث عقب افتادن پریود میشه؟ خیر امکان اتفاق افتادن چنین چیزی بسیار پایین است

سلام .ببخشید من دوماهه ک پریود نشدم.قبلش پریودام منظم بود ولی چن ماه پیش ب خاطر معده دردم خیلی ضعیف شدم و قرصای زیادی مصرف کردم.الان دل درد های پریودی رو دارم ولی پریود نمیشم.میخاستم بپرسم میشه از عوارض قرصا باشه ک پریود نشدم؟

با سلام احتمال خیلی کمی وجود دارد که وجود این مشکل بخاطر مصرف قرص ها باشد، اما برای چکاپ دقیق تر به پزشک خود مراجعه کنید.

سلام ممنون از مطالب خوبتون
من پریودیم منظم هست ولی میخوام این ماه چن روز زودتر پریود شم ,آیا امکانش هست ؟اینایی که گفتین تاثیر داره ؟

سلام.من ۱۳ آبان پریود قبلیم بود.امروزم ۱۳ آذره ولی پریود نشدم.در صورتیکه زمانیکه پریودم تموم میشد ۲۰ روز بعد پریود میشدم.

با سلام به احتمال زیاد مشکل خاصی نیس.صبر کنید و از استرس و فشار عصبی دوری کنید

سلام مرسی ازتوضیحات خوبتون…
ی مدت پریودم عقب افتاده حجم افسردگی داره منو میکش???حال روحی خوبی ندارم
از ی طرفم بخاطر پوستم قرص میخورم میدونم بخاطر قرصا عقب افتاده ولی حال روحیم داره داغونم میکن….

سلام.خسته نباشید
من با همسرم ۳۰ آبان رابطه داشتم اب منی ایشون روی واژن من ریخته شد من ۲۵ ساعت بهد ۲تا قرص اچ دی و ۱۲ ساعت بعدش ببازم ۲تا قرص اچ دی خوردم و هنوز پرید نشدم از بیبی چک استفاده کردم منفی بود
آیا با این وجود احتمال بارداری هست?

با سلام،احتمال بارداری بسیار بسیار کم است، و طبق گفته شما که منی ایشان روی واژنتان ریخته است بارداری امکان پذیر نیست. در صورتی که در طی چند روز آینده پریود نشدید یک آزمایش بتا بدهید.

سلام وقتتون بخیر من دوماه پریود نشدم سونو رفتم و نشون داد که تنبلی تخمدان دارم آمپول پروژسترون زدم نشدم قرص مدروکسی هم خوردم تافاقی نیفتاد و من در این دو ماه لکه بینی فقط دارم تیروئید هم نرماله چیکار کنم پریود شم من قصد بارداری دارم

با سلام. برای درمان این مشکل حتما به پزشک زنانتان مراجعه کنید.

سلام
من علائم pms رو داشتم ولی پریودم شروع نشده و از طرفی در همین ایام pms رابطه ولی بدون دخول داشتم و پریود شدنم به تاخیر افتاده
ایا طبیعی است و اینکه احتمال بارداری وجود داره؟
علاقه ای به بارداری هم ندارم
ممنون میشم توضیح بدین

سلام،احتمال بارداری بسیار بسیار کم است،نگران نباشید و اگر طی چند روز آینده پریود نشدید به پزشک زنان خود مراجعه کنید.

با سلام و خسته نباشید…
من دختری۱۶سالم و چن روزی هست ک از پریودیم عقب افتاده
۱۳ ابان پریود شدم الان ۱۷ اذره ک هنوز نشدم…یه رابطه هم با نامزدم داشتم ولی بدون دخول بود و باکره هستم
یه تستم زدم منفی بود
خواستم ببینم مشکلی نداره ک از پریودیم گذشته؟؟
امکان بارداری هست یا ن؟؟
لطفا جواب بدین

با سلام،نگران نباشید. به احتمال زیاد از استرس و یا فشار عصبی زیاد است که پریود شما عقب افتاده است،اگر یک ماه دیگر طول کشید و پریود نشدید،به پزشک زنان خود مراجعه کنید.

سلام.بنده مجرد هستم و ۲۷سالمه.کیست تخمدان ۶انتی متری دارم.دکتر قرص یاز دادن بهم کفتن از روز سوم پریودی بخورم.منتها ۱۰ روز از زمانی که باید پریود بشم گزشته ولی پریود نشدم.چه زمان قرص یاز و مصرف کنم؟
ممنون میشم سریع حواب بدین

با سلام. طریقه دقیق مصرف داروهایتان در زمان بروز هر مشکلی را باید فقط از پزشکتان بپرسید

ببخشید من از همون اول که پریود شدم همیشه عقب میزدم میشد دوماه هم نمیشدم دکترم رفتم اما. فقط بخاطر استرس زیادم بود . الانم علایمشو دارم اما پریود نشدم

با سلام. صبر کنید و تا حد ممکن استراحت کنید. از فعالیت های استرس زا بپرهیزید و از دمنوش های گیاهی استفاده کنید

سلام من۱۷ساله ۲ماه پریدنشدم چکاربایدکرد

سلام
پریودم عقب افتاده جوش های دردناک میزنم لطفا بگید چیکار کنم قبلا سابقه کیست داشتم

با سلام. برای آزمایشات مربوطه به پزشک زنانتان مراجعه کنید

سلام من دختری پانزده ساله هستم و دو ماه و خورده ای که از تاریخ پریودم گذشته و هنوز هم پریود نشدم و امکان اینکه دکتر هم برم نیست و مامانم میگه بخاطر زیاده روی در خوردن لواشک و ترشیجات بوده،راستی کم خونی هم میتونه تاثیر داشته باشه .
پیشاپیش از پاسخ شما متشکرم.

با سلام. اتفاق خاصی نیست و برای هر کسی ممکن است پیش بیاید. اما ربطی به خوردن ترشیجات و کم خونی ندارد.

با سلام
حدود سه هفته از زمان پریودیم میگذره جواب بی بی چک مثبت بود. متاسفانه شرایط باداری رو ندارم امکان سقط وجود داره؟ آیا پزشک متخصص میتونه کمکم کنه برای سقط؟ آیا بعد از سقط میتونم مجددا باردار بشم؟
ممنونم

با سلام. بله امکان سقط وجود دارد. لطفا با پزشکتان در این باره صحبت کنید. بله

با سلام
ببخشید من با نامزدم نزدیکی داشتم والان دو سه هفته ای میشه پریودیم عقب افتاده خیلی نگرانم باید چیکار کنم ؟؟؟

اول یک تست بیبی چک بدهید و در صورت مثبت بودن تست به پزشکتان مراجعه کنید.

سلام ادرس کانالتونو میخوام

سلام روزتون بخیر من حدود پنج روز هستش که از زمان پریودیم گذشته کمر درد و همه حالات پریودی رو دارم اما فقط ترشح سفید میاد و رنگ ادرارم خیلی زرد شده .
و توی آخرین رابطه با همسرم اصلا نزدیک به واژن نبوده
الان نگرانم با توجه به این که این علائم علائم بارداری هست امکان بارداری هست
یا قاعدگیم چرا عقب افتاده وقتی همه علائمش هست و نمیشم ؟
نیازی هست به دکتر مراجعه کنم
ممننون میشم راهنماییم کنید

سلام میشه لطفا جوابمو بدید من خیلی نگرانم من با نامزدم قبل قاعدگی رابطه داشتیم اما اصلا نزدیک به هم نبوده الان ۷روز از زمان قاعدگیم گذشته همه علائم قاعدگی رو دارم اما خون ازم نمیاد فقط ترشح سفید میادش و رنگ ادرارم خیلی خیلی زرد اما پریود نشدم و فقط ترشح دارم
همچنین کمر درد دارم
الان باید چی کار کنم؟
احتمال بارداری هستش؟
چرا عادتم عقب افتاده

سلام احتمال بارداری بسیار بسیار کم است اما برای احتیاط یک تست بیبی چک بدهید.و نگران نباشید.اما اگر بیش از یک ماه گذشت و پریود نشدید به پزشک زنانتان مراجعه کنید

سلام من ۱۸سالمه و مجرد هستم همیشه پریود میشدم آذر ماه اصلا نشدم الان ۱ماه و۹ روزه ک پریود نشدم دلیلش چی میتونه باشه میتونه دلیلش استرس باشه چون یکی دو روز بود خیلی استرس داشتم و خوب شدم لطفا راهنمای کنید

با سلام. استرس بدترین دشمن برای عقب افتادن پریودست، لطفا نگران نباشید

سلام خسته نباشید من ١٧سالمه و مجردم الان ٣ماهی میشه پریود نمیشم البته قبلا هم ١بار این اتفاق برام افتاده بود ب دکتر مراجعه کردم و گفتن که تا ١٨سالگی پریودهای نامنظم طبیعیه ولی الان خیلی نگرانم چیکار باید کنم

با سلام. استرس بدترین دشمن برای عقب افتادن پریودست، لطفا نگران نباشید و فعالیت روزانه تان را افزایش دهید.

دکتر ۳تا چک استفاده کردم اونم ناشتا هرسه تاش منفی بوده و الان ۱۵ روز پریود به تاخیر افتاده استرس هم دارم به نظر شما مشکلی نیستش احتمال باردار بودنم هست؟۱۶سالمه

با سلام. احتمال بارداری وجود ندارد. ولی برای اینکه نگرانی شما برطرف شه برای آزمایشات بیشتر به پزشک زنان مراجعه فرمایید.

باسلام خسته نباشید..من حدود ۳ ماه پریودم مرتب بوده. قبل این ۳ سه ماه ۵ روز یا کمتر عقب انداختم… این ماهم طبق همون ۵ هر ماه پریود میشدم ولی الان ۷ روزه علائم پریودی رو دارم ولی نشدم وفقط ترشح هم زیاده رابطه با همسرمم دارم و همیشه از جلو بوده ولی منی داخل نمیشده… احتمال بارداری هست…؟؟؟ واینم بگم بخاطر زلزله خیلی تو بدنم ترس و استرس هست.الانم عقد هستم احتمال بارداری هست؟

با سلام. احتمالا به این خاطر که اخیرا استرس داشته اید پریود شما نامنظم شده است. اما محض خاطر احتیاط حتما یک تست بارداری خانگی بدهید و نگران نباشید.

سلام مجدد…تست بارداری خانگی چطوریه میشه توضیح بدین ؟ممنونم

سلام خانم دکتر خسته نباشین،
بنده حدود ۶ ماهه که نامزد کردم، به دلیل شرایط تحصیلی و دانشگاه، قراره سال آینده ازدواج کنیم، من همیشه پنجم هر ماه به طور منظم پریود میشدم، و مشکلی نبود، این ماه با اینکه امروز ۱۵ امه اما هنوز پریود نشدم، و ۱۰ روزه که پریودم عقب افتاده، ۵ روز پیش یعنی تقریبا ۹ام این ماه، با نامزدم تا حدودی رابطه داشتیم اما بدون داخل شدن بود ولی آبشو روی شکمم ریخت، میخواستم ببینم با ریختن روی شکم احتمال حامله شدن هست؟ یا از استرس هست که عقب افتاده؟
تو روخدا راهنمایی کنید الان با توجه به شرایط دانشگاه و پایان نامه اصلا فرصت بچه و … نیست. احتمالش هست با ریختن روی شکم حاملگی اتفاق بیفته؟

آخه دوستمم تو دوران نامزدی بدون اینکه رابطه کامل داشته باشه میگفت حامله شده بوده،
دوباره شنیده بودم که میگن از طریق شکم و ناف میشه حامله شد… درسته؟ میشه؟

تو رو خدا میشه جواب بدین … اصلا نمیتونم تمرکز کنم روی کارا و درسام

چرا یه تست بارداری از داروخانه نمیخرین و خودتونو راحت کنید

البته اینم بگم به خاطر امتحان و پروپوزال و پایان نامه خیلی استرس دارم، اما قبلنا هم استرس زیاد داشتم اما هیچوقت انقدر پریودیم عقب نیفتاده بود…
باید چیکار کنم؟؟؟

چرا کسی چیزی نمیگه؟؟؟ کمکم کنید لطفا

سلام خسته نباشید من با همسرم تقریبا ۲سه روز قبل از زمان‌پریودیم رابطه داشتم ایشون میگن ب هیچ ‌وجه جای شک‌نیس اما من نگرانم الان پریودیم هقب افتاده و‌نفس‌تنگی دارم و فقط ترشح دارم‌و علایم پریودی ندارم میشه دلیلشو‌بگید؟ و البته من قبل پریودیم‌از پماد واسه عفونت رحم‌استفاده کردم قبلا هم سابقه عقب افتادن داشتم ولی خیلی استرس دارم ب حدی ک‌میترسم دیگه بیبی چک‌بدم
قبلا دوتا دادم منفی بوده ب فاصله ی دوسه روز بعد رابطه

با سلام.پس از هفت روز بیبی چک را امتحان کنید و یک آزمایش بتای خون بدهید

سلام ببخشید من ی ماه هست پریودیم عقب افتاده دیشب بی بی چک زدم جواب ی خط افتاد تو تی جواب منفی شد ولی صب ی هاله خیلی خیلی کمرنک داخلش افتاده بود نمیدونم بار دار هستم یا خیر مشکل دیر شدن پریودیمم نمیدونم چیه سابقه عقب انداختنم داشتم

با سلام.بیبی چک ده دقیقه پس از خواندن جواب دیگر معتبر نیست.از یک بیبی چک دیگر استفاده کنید،و بر آن جواب تکیه کنید.

سلام
ببخشید من مجرد هستم و عادت ماهیانه ام منظم نیست و حدودا یک هفته بعد از زمان اصلیش پریود میشم لطفا بهم بگید چیکار کنم که عادت ماهیانم منظم بشه

با سلام. به پزشک زنان مراجعه کنید

سلام
من,٨بهمن پریودمیشم میخوام پریودم راجلوتربندازم یاعقب ترمیتونم قرص ldروشروع کنم؟

با سلام. خیر

سلام ۱۹سالمه و مجردم . از اولین پریودم همیشه نامنظم میشدم و رفتم دکتر آزمایش تیروئید و کم خونی و هورمون شناسی دادم و سونو از رحم و تخمدان. هیچ مشکلی نبود . دکتر امپول پروژسترون داد زدم و شدم. ازون ب بعدم گفتن قرص دیان مصرف کنم. تا ۶ماه مصرف کردم و سر تایم شدم. اون قرصا تأثیر بدی روی پوست و اعصابم گذاشت. مصرفشو سر خود قطع کردم. پس از قطع مصرف اون قرصا تا سه ماه سر تایم پریود شدم ولی الان نزدیک ۶ماهه ک نا منظمه. و هر بار ک میشم تا دوره ی بعدی داره فاصلش بیشتر میشه. الان نزدیک ۳ماهه پریپدخ نشدم. میترسم باردار نشم بعدا ک ازدواج کردم. همش استرس نازایی دارم. مادرم و خاله هام ارث دیر پریود شدن دارن و هنوزم خاله هام خیلی عقب میندازن. چکار کنم؟ مرسی

با سلام شما دچار عارضه قطع مصرف شده اید.لطفا برای حفظ سلامتیتان به پزشکتان مراجعه کنید

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟…سلام چند روزه از وقت پریودم میگذره قبلا از قرص بارداری استفاده میکردم این یک ماهه طبیعی جلو گیری کردم ورعایت کردم حلت تهوع دارم دلیلش چیه

با سلام احتمالا به دلیل قطع قرص هاست و یکی از عوارض جانبی آن است

ببخشید سوالم این بود من تقریبا چهار روز پریودیم قبل افتاده خیلی نگرانم امکان داره حاملگی باشه؟

با سلام.اگر رابطه محافظت نشده داشته اید.بله.

دیر پریود شدن در دوران مجردی تاثیری روی نازایی ندارد؟؟

با سلام. خیر

سلام ممنون از مقاله خوبتون من ۱۴ سالمه و از اولین دوره پریودیم ۶ماه میگذره فاصله دوره اول تا دوم ۳۵ روز و دوم تا سوم ۷۳ روز بود اما الان نزدیک به یکماهه که عقب افتاده مشکلی نداره یا باید به پزشک مراجعه کنم و این که امکانش هست پزشک بخواد معاینه داخلی انجام بده یا نه ممنون میشم پاسخ بدین

با سلام.حتما به یک پزشک مراجعه کنید

سلام من یه دختر ٢١ ساله هستم اخرین نزدیکم تقریبا ٣ سال پیش بود که از پشت بود و مایع منی رو تو پشت خالی کرد بعد از اون که پریود شدم رنگ پریودیم مثل همیشه نبود کلا بعد از اون نزدیکی روزای اول رنگش به قهوه ای تیره تبدیل شد خیلی میترسم چرا اینجور شدم هنوزم بعد از گذشت چند سال اینجورم لطفا کمکم کنید

اینو هم بگم فقط روزای اول رنگش تیرس بعدش قرمز میشه رنگ پریودیم

با سلام رنگ خون قهوه ای یعنی خونی که برای چند روز در رحم مانده و سپس توسط واژن دفع شده.حتما به یک پزشک مراجعه کنید

سلام, وقت بخیر
من متاهلم و فعلا قصدبارداری ندارم پنج ماهه قرص یاسمینا مصرف میکردم, ماه پیش قرصمو عوض کردم چون داروخونه نداشت یاز دادن بهم, حالا ۸بهمنه, من تاریخ پریودم ۲۵ دی بوده.. همسرم هم جلوگیری داشتن و اجازه ندادن منی داخل بره, بیبی چک انجام دادم پنج بار ولی منفی بود, رفتم ازمایش خون هنوز موفق نشدم برم جوابو بگیرم دل تو دلم نیس که باردارم یا نه, بنظرتون باردارم؟؟ یا ممکنه بخاطره قرص یاز باشه؟؟ البته فشار روحی داشتم فکروخیال..

با سلام با احتمال صفر درصد باردار هستید.نگران نباشید

سلام من دوساله پریود نشدم?

باسلام. با سلام چنین چیزی امکان پذیر نیست مگر اینکه شما یائسه شده باشید یا رحم نداشته باشید

با سلام من۳ روز از زمان پریود شدنم گذشته خیلی استرس دارم که نکنه باردار باشم وپیشگیری طبیعی میکنم ولی اصلا آبش نرفته چکار کنم ترخدا کمکم کنیداصلا موقعیت باردار شدنو نداری در ضمن ادرارم رنگش زرده عفونت دارم و شکمم بعضی اوقات درد میکنه

با سلام. صبر کنید استرس نداشته باشید و ورزش کنید.

ترخدا جوابمو بدید

هیچ وقت این طوری نبودم که از وقتش بگزره

سلام خسته نباشید من بافقط نامزدم یماه پیش نزدیکی داشتم ولی. مایع منی داخل ریخته نشده،ماه پیش ۴ام ماه پریود شده بودم و قبل اونم هم ۱۹ام،ولی الان ۵روز میگذره پریود نشدم بیبی چک هم استفاده کردم یدونه خط افتاد،احتمال بارداری هست؟؟؟

با سلام.خیر.احتمال بارداری شما صفر است

سلام و ممنون برای وقتی که می گذارید
من برای اولین بار لتروزول خوردم برای بارداری .دکتر گفت که از روز سوم شبی دو تا ۵ روز به اضافه اسید فولیک و یودوفین و ب کمپلکس بعد ۱۳ پری هم برم برای سونو اما دقیقا بعد از مصرف دو قرص آخر یعنی روز ۸ خونریزی داشتم .روشن تر از پری و کم بود به مدت دو روز .الان روز سیزدهم هست از روز ۱۰ تا حالا تست تخمک گداری هم گذاشتم تک خط بود .الان تو این ماه احتمال بارداری دارم ؟چطور علایم تخمک گذاری نداشتم ؟ و چرا خونریزی داشتم؟۳۴ سالمه .

با سلام.با شروع مصرف داروی جدید این اتفاقات طبیعی است و از ماه بعد منتظر تخمک گذاری باشید

سلام
من یه دختر مجرد نوزده ساله ام. ماه پیش با وجود داشتن علائم پریود نشدم و این ماه هم هنوز اتفاقی نیوفتاده با اینکه احساس میکنم علائمش رو دارم،باید چیکار کنم؟؟؟
البته من گاهی نامنظم پریود میشم و ماه آخر مدت زمانش کمی بیشتر از همیشه بود.

با سلام.صبر کنید استرس نداشته باشید و ورزش کنید.

سلام من این ماه قرص فمارا خوردم و با سونو مشخص شد که هر دو تخمدان تخمک گذاری کرده و الان روز ٣٠ دوره هستم و چند روز است که لکه بینی قهوه ای دارم ولی پریود نشدم . امکان داره حاملگى خارج از رحم باشه؟

با سلام.خیر.اما به پزشک مراجعه کنید

سلام من مجرد هستم ۲۹سالمه ده روز از پریودم عقب افتاده نگران هستم آیا طبیعیه

با سلام.بله تا یک ماه طبیعی است اما اگر بیشتر شد سریعا به پزشک مراجعه کنید

سلام پربودم ۳ ماهه عقب افتاده دکترم رفتم گفتن باید سومین روز پریود ازمایش پلاکتین بدم اما هنوز پریود نشدم که ازمایشو بدم .دکتر ازم سونو داخلی گرفت راجب رحم و تخمدانام توضیح داد که گفت یکم تخمدانات تنبل شده .ایا اگه باردار بودم از سونو داخل واژینالی میگفتن .استرس دارم برای بارداری .اگه باردار شدم چه کار کنم سقط بشه من اصلا نبایدباردار بشم .چجور میشه همیشه مراقب باشم برای باردار نشدن من خیلی پریود عقب جلو میزنه ولی نه ۳ماه نشم .لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنونم

سلام با توجه به اینکه پریود شما برای سومین ماه است که عقب افتاده با احتمال خیلی زیادی باردار هستید.لطفا تمامی آزمایشات را انجام داده با پزشک خود مشورت کنید

سلام.با نامزدم رابطه سطحی داشتم و پیشاب ایشون احتمال میدم ب واژنم برخورد کرده باشه. فردای اون شب دوتا قرص اورژانسی خوردم. دخترم و باکره هستم. نگرانم آیا ممکنه حامله شده باشم
؟

دخول اصلا صورت نگرفته و منی هم ریخته نشده. فقط احتمال میدم پیشاب با بکارتم برخورد کرده باشه. قرص اورژانسی خوردم دوتا. نگرانم

سلام. من یه رابطه ی سطحی داشتم دخول صورت نگرفت ولی به واژن برخورد داشته. ۲ روز بعد پریود شدم ! امکان داره باردار بشم ؟

خیلی ممنون از این همه اطلاعاتی که در اختیارمون می ذاریات من هفته ی بعد مسابقه ورزشی دارم می خواستم بدونم چجوری با یک راه ساده زودتر پریود بشم

سلام من ۱۹سالمه و اخرین بار نزدیکیم از پشت بودومایعی داخل ریخته نشد و باکره هستم ومجرد دو روز ازوقته پریودم گذشته ولی باشکم درد وحس حالت تهوع مواجه هستم ایا ربطی به بارداربودن داره؟احتمالش هست؟

سلام من ۱۵ سالمه و در ۱۲ سالگی پریود شدم و از همون موقع تا حالا دوران قاعدگی من خیلی نامنظم هست یعنی یه بار که میشم دوبار بعد رو نمیشم
به نظر شما این خطرناکه؟

سلام من ۲۷مرداد رابطه داشتم فرداش پریود شدم الان ۹روز از زمان پریودیم گذشته تست بارداری هم دادم اما موابش منفی بود بنظرتون علتش چیه که هنوز پریود نشدم

سلام من ۳هر ماه پریود میشم الان ۱ماه نشدم اخرین رابطم ۲۳شهریور بود دردوعلائم درد زیر شکم درد سینه درد کمر دارم ولی حالت تهوع شدیدی دارم که هر ماه به این شدت نبود چی کار کنم به نظرتون دور نافم همش میپیچه درد دارم قرصی چیزی هست که من مصرف کنم

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.من دوره پریودم ۲۸ روزه بوده همیشه.دوماه پیش ۳۱روزه پریود شدم و ماه قبل ۲۷ روزه.این ماه ۵روز از دوره قاعدگیم گذشته اما نشدم هنوز.زعفرون و ویتامین سی هم خوردم.تاثیر نداشته.طی این ماه با نامزدم رابطه هم داشتم اما دخول انجام نشده و همسرم قبل از اومدن منی از بدن من جدا شد.باکره هم هستم.خواستم بدونم بااین ها احتمال بارداری وجود داره؟

سلام خسته نباشید من ۱۰ روزه پریودم عقب افتاده احتمال داره باردار باشم؟ هیچ علائم بارداری هم ندارم.

سلام وقتتون بخیر من و نامزدم رابطه داشتیم ولی در بیرون بوده و بکارت سالمه ولی مقداری از منی روی اطراف واژن ریخت نزدیک روی بکارت ولی سریع پاکش کردم …پریودیم همیشه چند روز عقب میوفته اما الان دوهفته اس که هنوز پریود نشدم به نطرتون مشکل حدیه؟

سلام. مطلب کامل بود فقط ی سوال داشتم. من ۱۷مهر با شریک نزدیکی داشتم بلا فاصله قرص اورژانسی ۷۵میلی گرم ۴عدد مصرف کرد ۱۲ساعت بعد ۴عدد دیگه میخاستم بدونم احتمال بارداری هست چ زمانبید بگزره پریود بشه

خسته نباشید.دلیل افزودن پیاز به این جوشونده ای که فرمودید چیه؟؟؟؟من هربار اومدم بخورم به زور جلو خودمو گرفتم حالم بد نشه?

سلام خسته نباشید
من ی هفته پیش نزدیکی داشتم ازجلو بدون زدن پرده بکارت وریختن اب منی ی هفتس پریود نشدم ایا ممکنه حامله باشم؟

سلام سریع ترین راه ممکن برای زود پریود شدن کدوماست. اینکه تا میخورم پریودشم.

سلام
من از ابتدا که همیشه پریودهام نامنظم بود و تقریبا هر ۲ ۳ ماه یکبار میشدم
چند بار هم دکتر رفتم ولی هر کدام نظراتی داشتند
دکتر یکی مونده به آخر بعد از سونوگرافی ال دی تجویز کرد و البته pcod گفت هست و من متوجه نشدم که چی هست
دکتر آخر برام آزمایشات کلی نوشت
تیروئید مشکلی نداشت
ولی ویتامین دی و کلسیم و دو تا از هرمون هام کم بود
برام ویتامین و کلسیم و آمپول تجویز کرد و گفت دیگه به هیچ عنوان نباید ال دی بخوری چون تنبلی تخمدان داشتی و با این قرص خیلی بدترش کردی و اگر بخوای باردار بشی فعلا نمیتونی ولی دارویی برای تنبلی تجویز نکردند
الآن تو ماه سوم هستم که پریود نشدم
یک سال هست که ازدواج کردم
همیشه تو رابطه از کاندوم استفاده میکنیم
ولی با این حال تا به حال ۱۱ بار بی بی چک گذاشتم و هر بار منفی بوده
و حتی یک بار مشکوک هم نبوده
چند بار رازیانه دم کردم
دو بار چای زعفرون
ولی باز هم نشدم
البته ایران نیستم و الآن نه به دکترم و نه به خیلی گیاهان دارویی دسترسی ندارم
میشه را حل بدید و کمکم کنید؟

در ادامه بگم که ۳۰ سالمه
کمی اضافه وزن دارم
خیلی خیلی استرس داشتم و هنوز هم دارم البته نه به اندازه یک ماه پیش
ماهی که قرص ال دی رو قطع کردم دو بار پریود شدم
قندم نرماله و در آزمایش ناشتا ۸۰ بود

من همیشه پریودم دقیق و منظم و سروقت بود ولی الان از آخرین روز پریود شدنم که ماه قبل بود دقیقا ۱۷ روز گذشته وهنوز پریود نشدم.علت چیست؟

سلام دکتر.من دو روز پریودم تاخیر داشت که رابطه برقرار کردم بلافاصله دوتا قرص و ۱۷ ساعت بعدم یکی خوردم اما روز ۵ و ۶ ام رابطه هم بازم دوتا دوتا قرص خوردم ۹ روز از رابطه ام و ۱۱ روز از تاریخ پریودم میگدره ک بی بی چک زدم منفی بود ولی هنوز پریود نشدم
(البه من ی ماهی هس ورزش سنگین شروع کردم و قبل رسیدن به موعد پریودم ی تصادف کوچیک کردم)نظر شما چیه من چیکار کنم

سلام من امروز باید پریود میشدم ولی نشدم ۶ روز پیش به تجویز پزشک دوعدد آمپول پروژسترون تزریق کردم سه لیوان زعفران در سه روز متوالی هم خوردم به علاوه ی دارچین و زنجبیل و چیزاهای دیگه میشه بگین چی بخورم یا چیکار کنم زود پریود شم؟ خیلی ضروریه که پریود شم

بدبخت شدم رفت

سلام…من نزدیک سه ماهه پریود نمیشم متاهل هستم وقصد بارداریو هم ندارم،همی الان نصف فنجان زعفران دم کردم و خوردم ایا تاثیری داره که زودتر پریود بشم … لطفا یه راه سریع و جطمعن پیشنهاد بدین که انجام بدم تا پریود شم…با تشکر

سلام من ۱۸سالمه و مجردم الان ۴،۵ ماهه پریودیم عقب افتتده یکم خیلی کم علاعمشو دارم ولی پریودنمیشم
البته چند وقت پیش خود ارضایی داشتم
الان خیلی نگرانم قبلا هم مامنظم بود پریودیم
زعفرون و رازیانه خیلی خوردم ولی جواب نداد
چیکارکنم خیلی نگرانم .

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

خشکی پوست معمولا شرایط جدی نمی باشد، اما می تواند بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. اما خشکی پوست شدید…

اگزما یا همان درماتیت آتوپیک یک وضعیت پوستی خود ایمنی است. این بدین معنی است که اگزما در اثر وجود…

سونوهیستروگرافی نوعی روش سونوگرافی می باشد. در سونوهیستروگرافی سرم استریل از طریق دهانه رحم و با استفاده از وسیله ای…

رژیم غذایی فاقد گلوتن یک برنامه غذایی است که پروتئین گلوتن از آن حذف شده است. گلوتن در غلات مانند گندم،…

زمانی که دختران ماه ها و یا سال های نزدیک به اولین دوره عادت ماهیانه شان را طی می کنند ، درباره آن در مدرسه خواهند آموخت، با دوستانشان در رابطه با این مسئله صحبت می کنند و کنجکاو هستند که ببینند چه خواهد شد و چه وقت پریود می شوند. با این حال زمانی که اتفاق می افتد می توانند شوکه شوند. آگاه بودن و آماده بودن و دانستن این نکته که به هیچ وجه نبایستی در مورد آن خجالت زده باشید، می توانید به خوبی اولین دوره عادت ماهیانه خود و پریود شدن را طی کنید.

۱- از آنچه که در انتظار است آگاه باشید

هر چه بیشتر بدانید احتمال اینکه وقتی پریود شدن شروع می شود، خونسرد باشید بیشتر است. ممکن است اولین دوره شما خیلی سبک و کم باشد و یا حتی چیزی شبیه خون نبینید و ممکن است به صورت قطره های قرمز روشن روی لباس زیرتان مشخص شود و یا ممکن است قهوه ای رنگ و چسبناک باشد. نگران جاری شدن و فوران خون نباشید. به طور میانگین یک خانم در یک دوره پریود شدن خود تنها ml 30 خون از دست می دهد که این مقدار تقریبا هم اندازه ۲شیشه لاک ناخن است.

۲- تدارکات و وسایل مورد نیاز را بخرید

چگونه پريود مي شويم

در همه داروخانه ها و بقالی ها، راهروهایی برای محصولات بهداشتی به عنوان (پد، تامپون، انواع شورتکس ها و …) اختصاص داده شده است. اگر می دانید چقدر خونریزی معمولا دارید لازم نیست با همه انتخاب ها خودتان را سردرگم کنید تنها بهترین گزینه ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. برای شروع پدهایی را انتخاب کنید که خیلی حجیم نیستند و توجه زیادی را جذب نمی کنند و جذب متوسط دارند.

۳- چند عدد پد، در کوله پشتی، کیف دستی، ساک باشگاه و قفسه های قفل دار مدرسه تان نگه دارید.

در همه زمان هایی که در مدرسه سپری می کنید، ورزش می کنید، به خانه دوستان می روید و یا فعالیت های دیگر دارید ممکن است که دچار پریود شدن  شوید در حالی که از خانه دور بوده و دسترسی به لوازم خود ندارید. این کار (نگه داشتن پد) می تواند باعث راحتی و آسودگی خیالتان شود.

۴- به تغییرات بدن خود توجه کنید، ممکن است نشان دهنده شروع پریود شدن باشد.

هر چند ممکن است این علائم فقط نشان دهنده پریود شدن نباشند، به هر حال تا وقتی که پریود نشوید نمی فهمید. بدنتان ممکن است علائمی بروز دهد که نشان دهنده آماده شدن برای عادت ماهیانه و پریود شدن است. دردهای معده و کمر، دردهایی مانند چنگک در شکم، حساس شدن پستان ها، همگی می تواند نشان دهنده نزدیک شدن به دوران پریود شدن باشد.

۱- بدخلق و دمدمی مزاج شوید

به خود یادآوری کنید که این مسئله برای نیمی از جمعیت جهان در هر ماه اتفاق می افتد (یا اتفاق خواهد افتاد و یا اتفاق افتاده است). به تمام زنانی که می شناسید فکر کنید معلمانتان، ستاره های پاپ، هنر پیشه ها، زنان پلیس، سیاستمداران،ورزشکاران … همه آن ها این مسیر را طی می کنند نفس عمیقی بکشید و آرام باشید و به خود به خاطر رسیدن به این مرحله مهم زندگی تبریک بگویید.

۲- اگر هنگامی که بیرون از منزل بودید پریود شدید یک پد موقتی درست کنید

اگر در حدود روز سوم پریود شدن هستید و چند قطره خون روی لباس زیرتان دیده اید بدانید که می توانید از نزدیک ترین جاها کمک بگیرید. اگر در سرویس های بهداشتی عمومی دستگاه توزیع پد نبود می توانید به یک مدرسه یا دانشکده پرستاری، مربی بهداشت، مشاور بهداشت و یا معلمی که می شناسید و اعتماد دارید مراجعه کنید.

۳- با بستن یک روپوش یا لباس دور کمرتان لکه ها را بپوشانید.

اولین پریود شدن معمولا سبک و کم است و احتمال اینکه به بیرون شلوارتان نشت کند کم است، با این حال ممکن است گاهی اوقات این اتفاق بیفتد اما این مشکل بزرگی نخواهد بود، با ژاکت یا پلوور یا یک بلوز آستین بلند یا هر چیز دیگری که بتوانید دور کمرتان آن را گره بزنید، باسنتان را بپوشانید.

۴- اگر دل درد گرفتید با مادرتان و یا یک پرستار صحبت کنید

همه زنان دل دردهای قاعدگی را تجربه نمی کنند و برخی از آن ها تنها کمی اذیت می شوند. اما ممکن است شما درد شدیدی را در زیر شکمتان احساس کنید. پرستار می تواند به شما داروی مسکن یک لایه گرم کننده و یا مکانی که استراحت کنید تا بهتر شوید، بدهد.

۵- با والدینتان تماس بگیرید

با اینکه ممکن است تمایل نداشته باشید که این مسائل را با پدر مادرتان در میان بگذارید، اما این مهم است که آن ها در جریان باشند. آن ها می توانند کمک کنند وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید و اگر نگرانی و احساس با خوشایندی در رابطه با این مساله دارید شما را به نزد پزشک ببرند. اگر پریود شدن های نامنظم، دل درد های شدید، و یا جوش های بی دلیل پریودی می زنید، ممکن است نیاز باشد که هورمون هایتان را چک کنید بنابراین برای تجویز و نسخه می بایستی به دکتر مراجعه کنید.

۶- روزها را در تقویم خود علامت گذاری کنید

اگر پریود شدن تان در ماه های اول خیلی نامنظم است، ممکن است ۲ و یا نه روز طول بکشد، ممکن است هر ۲۸ روز یکبار و یا ماهی دوبار اتفاق بیفتد. این مهم است که روزهای آن را علامت گذاری کنید. پزشکتان درباره طول دوره، مقدار خونریزی و یا زمان بین دو پریودی از شما سوال خواهد پرسید

۱- شورت خود را تا زانو پایین بیاورید

روی توالت بنشینید تا خون ها در کاسه توالت بریزد نه روی کف زمین و یا لباس هایتان.

۲- بسته نوار بهداشتی را باز کنید

پوشش نوار بهداشتی را دور نیندازید چون به عنوان پوشش بعد از تعویض نوار بهداشتی به آن احتیاج دارید.

۳- برچسب پشت آن را بردارید تا قسمت چسبی آن مشخص شود

معمولا یک لایه کاغذ بلند مومی شکل قسمت چسبناک پشت نوار بهداشتی را می پوشاند ممکن است پوشش یا لفافه نوار بهداشتی نیز، به این قسمت چسبیده باشد بنابراین با باز کردن بسته قسمت چسبناک بی حفاظ شده و مشخص می شود.

۴- پد یا نوار بهداشتی را در وسط لباس زیر و یا همان قسمت که بین پاهایتان قرار می گیردچگونه پريود مي شويم

قسمت پهن تر و بزرگ تر پد و یا نوار بهداشتی پشت لباس زیرتان قرار بگیرد به طرف باسن تان. مطمئن شوید که قسمت چسبنده کاملا به پارچه لباس زیرتان چسبیده باشد.

۵- لباس زیرتان را بالا بکشید

ممکن است در ابتدا احساس ناراحتی بکنید (به خاطر شباهتش به قنداق کردن) چند قدمی در حمام یا دستشویی راه بروید تا احساس راحتی کنید. می بایستی هر ۴ – ۳ ساعت پد را تعویض کنید (و یا در صورتی که خونریزی زیاد دارید زودتر از آن عوض کنید) عوض کردن پد باعث می شود از نشت کردن جلوگیری کنید و احساس تازه و خوبی بدست آورید.

۶- پد را با پیچیدن و گذاشتن در یک پوشش و یا لفافه، پنهان کنید

اگر پوشش یا لفافه نوار بهداشتی را دور انداخته اید و می توانید از کاغذ توالت به عنوان لفافه استفاده کنید. اگر در یک مکان عمومی هستید به دنبال یک ظرف آشغال روی کف و یا چسبیده به دیوار باشید. پد استفاده شده را داخل سطل آشغال بیاندازید  و هرگز آن را در توالت رها نکنید حتی اگر روی بسته بندی نوشته شده باشد مشکلی ندارد. زیرا باعث مسدود شدن لوله کشی توالت می شود.

رسانه دکتر سلامت

با سپاس از راهنمایى هاى مفیدتون.
براى اینکه برجستگى یا رنگ نوار بهداشتى از روى لباس یا شلوار مشخص نشه چه کار باید کرد ؟

با سلام. شما می توانید برای رفع مشکلتون از نوار بهداشتی های مسافرتی که ظریفتر هستند استفاده کنید. تامپون هم گزینه خوبی است فقط اگر مجرد هستید در استفاده از تامپون دقت کنید که مشکلی برای بکارت شما به وجود نیاید.

عالی بود اگه می شه کمی درباره مقدار دل درد های قاعدگی در دختران البته قبل از اینکه برای اولین بار قاعده بشن و اندازه روز هاش توضیح بدین

سلام من ۱۳طالمه و ترشحات قهوه ای و چسپناک داشتم عادیه؟

سلام لطفا هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.چون ترشحات قهوه ای رنگ خونی است که از رحم ترشح شده و به هر دلیلی برای مدتی آنجا مانده است و طول کشیده است که از طریق واژن خارج شود.پس ترشحات قهوه ای عموما خون هستند.اما تا چند روز پس از پایان پریود دیدن لکه های قهوه ای رنگ چیز عجیبی نیست

ترشحات من سفیده

اینکه عادیه و تقریبا۶ ماه قبل از اولین پریود و بعد از پریود شدن طبیعتا اتفاق میفته

من هم هنوز پریود نشدم ولی ترشحات سفید رنگ و چسبناک دارم که بعد از مدتی که بر روی لباس زیر می مونه رنگش زرد می شه مشکلی نیست!؟؟؟؟

با سلام.احتمالا دچار عفونت شده باشید.به یک متخصص مراجعه کنید

سلام من ۱۳ سالمه دوروزه دلم درد میکنه بخاطر چیه?

خواهش می کنم زود تر جواب منو بدید خیلی وقته منتظرم????

من چند روزیه که نقطع های قرمز روی لباس زیر می بینم طبیعیه؟؟؟؟تازه علائم پریود هم دارم ولی هنوز نشدم!!!

من تازه دیروز پریود شدم اصن دل درد ندارم ولی نا خداگاه گریه ام میگیره قدم ۱۴۵ و ۱۳ سالمه عادیه؟؟؟

با سلام. بله. تغییرات خلق و خو در پریود کاملا طبیعی است. نگران نباشید

ای بابا فقط جواب من بد بخت مونده?????

با سلام شما دچار لکه بینی شده اید که ممکن است برای هر خانومی طبیعی باشد اما برای احتیاط بیشتر به یک پزشک مراجعه کنید

فقط این نقطه ها ریز هستند !!

ممنون از سایت بسیار خوبتون?????

با سلامی دوباره واقعا این سایت عالی بود من دختری۱۱ ساله هستم تا به حال چیزی در این مورد نمی دونستم ولی بعد دوستم بهم گفت حالا هم با دیدن این سایت اطلاعات بیشتری دریافت کردم فقط می خواستم بپرسم بعد از لکه بینی تقریبا بعد از چند روز قاعدگی اتفاق می افته؟؟؟

ببخشید می خواستم برای دوستم این سوال رو بپرسم دل درد های قبل از اولین پریود چقدر ادامه داره وتا چند روز طبیعیه البته قبل از لکه بینی! !☺☺☺

ببخشید من امروز که از خواب بیدارشدم دیدم که کلی لخته های خون روی لباس زیرم هستش خیلی زیاد بودش.من امروز قراره برم مسافرت تقریبا حدود چهار ساعت توی راهم و اینکه این بیشترش میکنه یانه؟؟؟

با سلام بله احتمالش هست،ترجیحا از یک پد استفاده کنید

سلام من۱۶ ساله هستمو تقریبا ۲۸روز از اولین روز پریودم میگذره ولی یکم ترشحات غلیظ قهوه ای دارم علتش چیه؟

البته اولین باره که پریود شدم

با سلام این اتفاق می تواند علت های مختلفی داشته باشد اما محض احتیاط به یک پزشک زنان مراجعه کنید

ای خدا چرا کسی جوابمو نمیده آخه؟

۱۵ سالمه تا حالا پریود نشدم لکه های قهوه ای روی لباسم دیدم و مقدار کمی خون …ایا دارم پریود میشم؟

سلام آیا من الآن سوالی که دارم بپرسم شمابخواهید جواب دهید بر روی همین ایمیل می آید و بر روی گوشی های دیگر که ایمیل من را دارند نمیرود

سلام من ۱۴ سالمه ولی هنوز پریود نشدم
ولی ترشحات زیادی دارم نزدیک ۵ ماه هست که این ترشحات رو دارم ولی پریود نشدم
کسی که ترشح داره در آینده پریود میشه یا نه
من ۳۹ کیلو ام
لطفا جواب بدید

با سلام.حتما به یک پزشک زنان برای چک آپ مراجعه کنید

با سلام ببخشید من علائم پریود رو دارم همون طور که گفتید من لکه بینی هم دارم البته خیلی مقدارش کمه می خواستم بپرسم تقریبا من چند روز دیگه پریود می شم ؟؟؟ البته من تا حالا پریود نشدم ولی خیلی دوست دارم بشم خواه می کنم جواب من رو زود بدید متشکرم????????

با سلام جواب این سوال کاملا به سیکل شما مربوط است.و با توجه به سیکل پریود خودتان باید این را بفهمید

خیلی متشکرم ??

سلام من دختری ۱۲ ساله هستم هفته پیش طبق گفته این سایت من روی لباس زیر چیزی شبیه خون ندیدم ولی لکه های صورتی پراکنده ای دوم : ترشح ضخیم هم داشتم آیا ممکن پریود شده باشم؟
لطفا سریع جواب بدید.

با سلام.خیر

با سلامی دوباره ببخشید اگه سوالاتم خیلی زیاده فقط می خواستم بگم که اگه زیاد بهش فکر کرد یا اینکه دوست داشته باشیم زودتر بشیم برامون مشکلی ایجاد نمی کنه؟و اینکه منظورتون از اینکه با توجه به سیکل پریود خودم باید بفهمم چیه؟؟لطفا زودتر پاسخ من رو بدید ?

ببینید اصلا مشکلی نیست وموضوع سیکل یعنی عوارض خوتون بعنی عوارضش دارید

سایتی که شما دارین واقعا عالیه??????

سلام ممنون متن تون عالی بود من پنج روز عادت شدم و چون اطلاعات داشتم سعی کردم خونسرد باشم اما در رابطه با اینکه این دوران چقدر طول میکشه ایا هر مدتی که در بار اول باشه بار های دیگه هم هست و اینکه اگه این بار دل درد نداشتم و کمر دردم خفیف بود ایا باز هم اینطور هست یا نه پاسخ می خواستم و سوال مهم تر اگر نظم نداشت و غافلگیر شدم ممکن خونریزی شدید باشه که لباسم کثیف بشه ؟

سلام من ۱۳ ساله و نگران اینم که پریود نشم چون یه مدت خود ارضایی میکردم زود جواب بدید خیلی نگران ممکنه آن پریود نشم؟

خواهشا جواب بدید منم ۱۳ سالمه یه مدت خودارضایی داشتم هنوزم پریود نشدم ممکنه هیچ وقت نشم و اینکه مایع شفاف و سفید رنگی جدید در لباس زیرم میبینم

نترس منم خودارضایی رو مرتب انجام می دادم و هم سن تو هستم ولی باز به دکتر مراجعه کن

من امروز لکه های قهوه ای رنگ دیدم در لباس زیرم ممکن است پریود باشد لطفا زود

من یه سوال داشتم لطفا خیلی زود جوابمو بدید من الان ۱۲ سالمه ولی هنوزم پریود نشدم علتش چیه و کی این اتفاق میفته
باتشکر
لطفا خیلی خیلی زود جوابمو بدید

همه زود نمیشن خیلیا تو۱۶سالگی میشن تا ۱۶وقته قرار نیست ۱۲بشن

سلام من ۱۲سالمه و خود ارضایی میکنم ممکنه پریود نشم

سلام من پریود اول تمام شد و الان ماه دومم اما دیر شده و هنوز نشدم مشکل چی میتونه باشه

من الان پریود سدم اما به اندازه چند قطره روزی میاد دفعه دوممه و دیر شدم
میشه جواب بدین مشکل چیه

سلام. ببخشید من ۱۴ سالمه علائم پریود رو همه شو دارم. حتی ترشحات سفید رنگ. ولی نمی دونم چرا پریود نمیشم.
خواهشا جواب منو بدید??

من ۱۳ سالمه هنوز پریود نشدم بعضی از وقت ها یه چیزه سفید رنگی از داخل واژنم بیرون میاد الانم پریود نشدم ولی از نوار بهداشتی استفاده میکنم چیکار کنم

۱۴سالمه۳ماه پیش شدم دیگ نشدم

سلام من نزدیک ۱۵روز قطره قطره خون ازم می امد ولی یکباره خون زیادی امد رفتم دکتر سروم وصل کردم الان هم کم خون میاد من ترس دارم که بکارتم اسیب ندیده ممنون میشمم راهنمابم کنی

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

خشکی پوست معمولا شرایط جدی نمی باشد، اما می تواند بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند باشد. اما خشکی پوست شدید…

اگزما یا همان درماتیت آتوپیک یک وضعیت پوستی خود ایمنی است. این بدین معنی است که اگزما در اثر وجود…

سونوهیستروگرافی نوعی روش سونوگرافی می باشد. در سونوهیستروگرافی سرم استریل از طریق دهانه رحم و با استفاده از وسیله ای…

رژیم غذایی فاقد گلوتن یک برنامه غذایی است که پروتئین گلوتن از آن حذف شده است. گلوتن در غلات مانند گندم،…

اخبار مامایی, بهداشت عمومي, تنظيم خانواده

قاعدگی در دختران
قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است. قاعدگی مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ ممکن است برای دختران گیج کننده باشد. بعضی از دختران ممکن است به نوعی از آن ترس داشته باشند یا نگران آن باشند. بسیاری از دختران و پسران درک کاملی از دستگاه تناسلی زنان و چگونگی کارکرد آن در طی یک دورة قاعدگی ندارند و همین موضوع قاعدگی را برای آنان اسرارآمیز جلوه می‌دهد.
یک دورة‌ قاعدگی مدت زمان اولین روز خونریزی در یک ماه تا اولین روز خونریزی در ماه بعد است. مثلاً اگر اولین خونریزی دختری در ۸ اردیبهشت باشد و روز اول خونریزی بعدی وی در ۲ خرداد باشد دورة قاعدگی او ۲۴ روز طول کشیده است (از ۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد).

بلوغ و قاعدگی
زمانیکه دختری به بلوغ می رسد (معمولاً در سنین۸ تا ۱۳ سالگی)، بدن و ذهن در بسیاری جهات شروع به تغییر و تحول می‌کند. هورمونها در بدن رشد فیزیکی جدیدی را آغاز می‌کنند، مثلاً پستانها شروع به رشد می‌کنند. حدود۲ الی ۵/۲ سال بعد از شروع رشد پستانها، اولین خونریزی قاعدگی در یک دختر اتفاق می افتد. حدود ۶ماه قبل از آغاز اولین دورة قاعدگی، دختر ممکن است متوجه افزایش ترشح از دستگاه تناسلی خود شود که مسأله‌ای شایع در میان دختران است و نباید از آن نگران باشد مگر آنکه این ترشحات بسیار بد بو باشد یا باعث خارش گردد. اولین قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که همة اجزاء دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و بتوانند با یکدیگر کار کنند.

دختر بچه‌ها در بدو تولد با تخمدان‌ها، رحم و لوله‌‌های تخمدانی یا لوله های فالوپ (لوله‌هایی که در ادامة رحم در دو سمت تا تخمدانها کشیده می شوند) به دنیا می آیند. تخمدانها تخم مرغی شکل هستند و در دو طرف رحم در پایین شکم که لگن نامیده می‌شود، قرار می‌گیرند و حاوی هزاران تخمک هستند. دو لولة تخمدانی (فالوپ)، لوله هایی نازک و دراز هستند درست مثل یک رشته ماکارونی (البته کمی ضخیم‌تر) که داخل آن سوراخ باشد. هر لولة‌ فالوپ از رحم به سمت یک تخمدان کشیده می‌شود. رحم به شکل یک گلابی وارونه است که در وسط لگن قرار دارد. دیوارة رحم از عضلات قوی تشکیل شده است و وظیفة آن نگهداری از جنین در حال رشد است. پس از کامل شدن جنین، رحم با عضلات قوی خود، جنین را به بیرون می‌فرستد و بدین ترتیب جنین با عبور از داخل واژن (عضوی که از دهانة‌ رحم تا بیرون بدن امتداد می‌یابد) از بدن بیرون می‌آید و بدین وسیله نوزاد متولد می‌شود.

با بلوغ دختر، هورمونهایی از هیپوفیز (یکی از غدد موجود در مغز) ترشح می‌شود که این هورمونها تخمدانها را وادار به ساخت هورمونهای زنانه می‌کنند. این هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون نامیده می‌شوند که اثرات زیادی در بدن دختر دارند و به رشد جسمی و بالغ شدن او کمک می کنند.
پس شروع دوره های قاعدگی یک دختر، در هر ماه یک تخمک کوچک –بسیار کوچک که با چشم دیده نمی‌شود- از درون تخمدان آزاد می‌شود که به این عمل تخک گذاری می‌گویند. تخمک وارد لوله‌های فالوپ می‌شود و از طریق آن به سمت رحم حرکت می‌کند. اگر در طی این مسیر تخمک توسط یک اسپرم مرد بارور شود تخم ایجاد می‌شود و تخم به سمت رحم رفته و در آنجا لانه گزینی می‌کند و با چسبیدن به دیوارة رحم شروع به بزرگ شدن و رشد می‌نماید تا در پایان ۹ماه به یک نوزاد کامل تبدیل شود. در صورتیکه تخمک با اسپرم برخورد نداشته باشد – مسأله‌ای که در اکثر دروه‌های قاعدگی اتفاق می‌افتد- تخمک بارور نمی‌شود و از بدن دفع می‌شود. در این صورت رحم که خود را آماده پذیرایی از تخم بارور کرده بود و با اضافه کردن مخاطات خود را برای لانه گزینی تخم آماده نموده بود، با تشکیل نشدن تخم (بارور نشدن تخمک) به حالت اول خود برمی‌گردد و برای این کار مخاطات و بافت اضافی رحم شروع به ریزش می‌کند. ریزش بافت و مخاطات که خونی است همان خونریزی قاعدگی است. باید توجه کرد که همانطوریکه توضیح داده شد، خونریزی قاعدگی فقط شامل خون نیست بلکه بافت اضافی و مخاطات خونی است که از رحم به بیرون ریخته می‌شود.
این وقایع هر ماه یکبار اتفاق می‌افتد. رحم خود را برای پذیرش تخم در طی یک ماه به تدریج آماده می‌کند و در نتیجه مخاطات و بافت اضافی در داخل آن بوجود می‌آید. در حدود اواسط یک دوره قاعدگی تخمک گذاری انجام می‌شود که در صورت عدم باروری تخمک با اسپرم مرد، در انتهای ماه همة بافت‌ها و مخاطات اضافی رحم به همراه تخمک به صورت خونریزی قاعدگی از بدن خارج می‌شود و این وقایع ماهانه ادامه می‌یابد تا اینکه زن در حدود سن ۵۰سالگی به یائسگی برسد. یائسگی به این معنی است که زن همة تخمک‌های موجود در تخمدانها را آزاد کرده است و دیگر تخمک ندارد. بنابراین دوره‌های قاعدگی نیز تمام می‌شود و دیگر امکان بچه‌دار شدن برای او نیست.چگونه پريود مي شويم

عادت ماهيانه يا قاعدگي چيست ؟

  عادت ماهيانه خونريزي ماهانه از رحم  بانوان مي باشد. به نامهاي ديگري مانند قاعدگي ،  منس و پريود هم خوانده مي شود.خون قاعدگي تركيبي از خون كامل و بافتهاي ريزش كرده رحم مي باشد.اكثر دوره هاي قاعدگي بين 3 تا 5 روز طول مي كشد.

سيكل قاعدگي چيست ؟

  خونريزي قاعدگي قسمتي از سيكل قاعدگي مي باشد.در يك سيكل قاعدگي بدن زنان تغييراتي مي كند تا هر ماه براي باردار شدن آمادگي داشته باشد.يك سيكل قاعدگي از اولين روز خونريزي قاعدگي شروع مي شود.متوسط زمان يك سيكل قاعدگي نرمال 28 روز است.اما يك سيكل نرمال ممكن است از 23 تا 35 روز متفاوت باشد.

  ارگانهاي دخيل در ايجاد يك سيكل قاعدگي عبارتد از : مغز ، غده هيپوفيز ، رحم و گردن رحم ، تخمدانها و لوله هاي فالوپ و واژن.تغيير سطح هورمونهاي جنسي در بدن باعث ايجاد مراحل مختلف سيكل قاعدگي مي شود.دو هورمون اصلي مرتبط با قاعدگي كه توسط تخمدانها توليد مي شوند عبارتند از استروژن و پروژسترون. هورمونهاي FSH  و LH كه در هيپوفيز ساخته مي شوند نيز در اين امر سهيم هستند.

در يك سيكل قاعدگي چه اتفاقي مي افتد؟

  در نيمه اول سيكل ميزان استروژن بالا رفته و باعث رشد و افزايش سلولهاي رحمي مي شود.در پاسخ به هورمون FSH يك تخمك در داخل يكي از تخمدانها شروع به رشد مي كند.در حوالي روز 14 از يك سيكل 28 روزه در پاسخ به هورمون LH  تخمك از تخمدان جدا مي شود.اين مرحله تخمك گذاري ناميده مي شود.

  در نيمه دوم سيكل تخمك وارد لوله فالوپ كه بين تخمدا ن و رحم قرار دارد مي شود.در اين مرحله پروژسترون بالا رفته و رحم را آماده بارداري مي كند.اگر در اين مرحله تخمك توسط اسپرم بارور شود بارداري رخ خواهد داد.در غير اينصورت تخمك بعد از مدتي از بين مي رود.اگر بارداري رخ ندهد استروژن وپروژسترون كاهش مي يابند و لايه ضخيم رحم ريزش كرده و خونريزي قاعدگي يا عادت ماهيانه را ايجاد مي كند.
خونریزی قاعدگی هر چند وقت یک بار تکرار می‌شود؟
همانگونه که سن شروع بلوغ در دختران متفاوت است، دوره‌های قاعدگی نیز برای دختران متفاوت است. دورة زمانی میان دو خونریزی را دورة قاعدگی می‌گویند. دورة‌ قاعدگی برای بعضی دختران ممکن است ۲۸روز، برای بعضی دیگر ۲۴روز، ۳۰روز و یا حتی ۳۵روز طول بکشد. حتی این زمان از یک دوره تا دورة بعد ممکن است فرق داشته باشد.
دختران نوجوان و جوان ممکن است قاعدگی نامنظم داشته باشند که بخصوص در اولین دوره‌های قاعدگی بیشتر دیده می‌شود. برای مثال یک دختر که به تازگی قاعده شده است ممکن است ۲ماه متوالی دور‌های ۲۸روزه داشته باشد و در طی یک ماه بعد هیچ خونریزی نداشته باشد یا حتی دو خونریزی متوالی با فاصلة‌ زمانی بسیار کم بین آنها داشته باشد. معمولاً پس از چندین ماه، دوره‌های قاعدگی از نظم بهتری برخوردار می‌شود امّا بعضی از زنان حتی تا بزرگسالی نیز دوره‌های نامنظم دارند. با گذشت زمان و آشنایی بیشتر دختر با شرایط دوره‌های قاعدگی خود، معمولاًً دختران می‌توانند دورة‌ خونریزی بعدی خود را حدس بزنند.

خونریزی به چه میزان است و چند روز طول می کشد؟

مدت زمان خونریزی نیز ثابت نیست و ممکن است تغییر کند. بعضی دختران فقط ۳-۲روز خونریزی دارند. بعضی دیگر ممکن است ۷روز و یا حتی بیشتر خونریزی داشته باشند.
مقدار خونریزی نیز ممکن است متفاوت باشد. بعضی از دختران آنقدر مقدار خونریزی اندکی دارند که حتی ممکن است شک کنند که آیا قاعده شده‌اند یا نه. بعضی دیگر ممکن است خونریزی شدیدتری داشته باشند. برای اکثر دختران خونریزی در حد چند قاشق غذاخوری تا کمتر از نصف یک استکان (حدود ۱۲۰میلی‌لیتر) است که ممکن است زیاد به نظر آید ولی طبیعی باشد. خونریزی بسیار شدید در طی قاعدگی امکان پذیر است اما شایع نیست. در واقع ممکن است خونریزی بسیار شدیدتر از معمول، نشاندهندة اشکالات انعقادی خون باشد که نیازمند مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر است.
باید متوجه بود که حتی از یک ماه به ماه بعد ممکن است مقدار خونریزی و تعداد روزهای خونریزی در یک دختر متفاوت باشد. در صورتیکه از بی‌نظمی و یا مقدار خونریزی خود نگرانی دارید بهتر است تا با یک پزشک مشورت کنید.

يك سيكل قاعدگي نرمال چه ويژگي دارد؟

  سيكل قاعدگي يك خانم ممكن است در ماههاي مختلف كاملاً شبيه هم نباشد . از طرف ديگر سيكل هاي هر نفر با ديگري متفاوت است.خونريزيها ممكن است كم ، متوسط و زياد باشد و نيز طول مدت آن مي تواند متفاوت باشد . اگرچه اكثر پريودها 3 تا 5 روز طول مي كشد اما بين 2 تا 7 روز نرمال است.در سالهاي اول شروع قاعدگي و در سنين نزديك به يائسگي  سيكلها ممكن است كاملاً نامنظم باشند.

سيكل هاي قاعدگي از چه سني شروع مي شوند؟

  سن متوسط شروع قاعدگي حدود 12 سالگي است.اما اين بدان معني نيست كه همه دختران در سن 12 سالگي قاعده مي شوند. يك دختر در فاصله سني 8 تا 16 سالگي ممكن است قاعده شود.

يك خانم تا چه زماني پريود مي شود ؟

  زنان تا زمان يائسگي پريود مي شوند.سن متوسط يائسگي حدود 51 سالگي است.يائسگي يعني زن قادر به توليد تخمك نبوده و نمي تواند ديگر باردار شود.مانند قاعدگي سن شروع يائسگي هم مي تواند متفاوت باشد.
دل پیچه، ناخوشی قبل از قاعدگی و جوش
– بعضی از دختران ممکن است در حوالی قاعدگی دچار تغییرات بدنی و احساس شوند. دل پیچه‌های قاعدگی بسیار شایع است. در حقیقت بیش از نیمی از زنانی که قاعده می‌شوند می‌گویند که در طی چند روز اول قاعدگی دچار دل‌پیچه می‌شوند. پزشکان فکر می‌کنند که علت این دل‌پیچه‌ها ماده‌ای به نام پروستاگلندین باشد که باعث انقباض عضلات رحمی می‌شود. انقباض عضلانی ممکن است مبهم، دردناک، تیرکشنده و یا شدید باشد و گاهی ممکن است در پشت یا حتی پاها و یا در شکم احساس شود. معمولاً با افزایش سن شدت این دل‌پیچه‌ها کمتر می‌شود و حتی ممکن است کاملاً از بین بروند. بعضی از داروهای بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن و مفنامیک اسید می‌تواند این دل‌پیچه‌ها را از بین برد. قرار دادن یک حولة گرم یا یک دوش گرم ممکن است به تسکین دل‌پیچه‌ها کمک کند. داشتن فعالیت جسمی مناسب در کل طول دورة قاعدگی معمولاً باعث کاهش شدت دل‌پیچه می‌شود. در صورتیکه این اقدامات کمکی نکرد می‌توانید با پزشک خود مشورت نمایید.

– بعضی از دختران احساس می‌کنند که در طی چند روز یا هفته قبل از قاعدگی ناراحت، بی حوصله و افسرده و یا بشیار حساس شده‌اند. ممکن است بیش از معمول گریه کنند و یا به راحتی عصبانی شوند. بعضی دیگر ممکن است مشتاق به خوردن غذاهای خاص شوند. ابن علائم معمولاً در چند روز پس از اتمام قاعدگی بهبود می‌یابد. به این علائم ناخوشی قبل از قاعدگی می‌گویند. علت ناخوشی قبل از قاعدگی تغییرات هورمونی است. افزایش و کاهش هورمونهای زنانه در طی یک دورة قاعدگی می‌تواند باعث تغییرات جسمانی و احساسی دختر شود. به همین دلیل بعضی از دختران دچار علائم جسمی نیز می‌شوند. مثلاً ممکن است احساس کنند که پف کرده‌اند یا پستان آنها متورم شده است و دردناک است و یا دچار سردرد شوند. پزشکان معمولاً توصیه می‌کنند که دختران به ورزش و فعالیت بدنی بپردازند. بعضی از داروها نیز می‌توانند کمک کننده باشند که توسط پزشک تجویز می‌شود.

– بعضی از دختران در زمانهای خاصی از دور‌ة قاعدگی دچار تشدید جوش و آکنه بدن می‌شوند که این هم به علت تغییرات هورمونی در بدن است. این مشکل معمولاً با افزایش سن بهبود قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند.
تامپون و نوار بهداشتی
پس از شروع قاعدگی شما نیاز دارید که از وسیله‌ای برای جذب خون استفاده کنید. برای این منظور می‌بایستی تامپون و یا نوار بهداشتی تهیه کنید. برای انتخاب نوع نوار بهداشتی می‌توانید با پدر و مادر، معلمان بهداشت و یا خواهر بزرگتر خود مشورت کنید. نوار بهداشتی در بسیاری از داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها قابل تهیه است.

تغيير رنگ در ترشحات مجراي تناسلي آيا طبيعي است يا نشانه‌اي از يك بيماري؟
قبل از هر چيز بايد بدانيد ترشحات طبيعي مهبل فوايد متعددي دارد:

 مهبل را تميز و مرطوب نگه مي‌دارد و در پيشگيري از عفونت آن كمك مي‌كند. اگر چه رنگ، مقدار و حالت ترشحات مهبل در دوران قبل و بعد از عادت ماهيانه تغيير مي‌كند و اين مسئله كاملا طبيعي است اما گاهي تغيير در اين ترشحات نشانه‌اي از وجود مشكل است. ترشحات طبيعي مهبل هر از گاهي تغيير مي‌كند: رقيق، چسبنده،‌ غليظ، حالت كشساني، در مجموع حالت آن متغير است. نكته مهم در ترشحات مهبل آن است كه بايد شفاف،‌سفيد و يا شيري مايل به سفيد باشند. در مواردي كه مشكلي وجود دارد، ترشحات دچار تغييراتي مي‌شود، بوي آن تغيير كرده و نامطبوع مي‌شود،‌رنگ‌ آن سبز، خاكستري و يا حالتي دقيقا شبيه ترشحات عفوني مي‌شود،‌ در مهبل حالت خارش، ‌سوزش،‌ تورم و قرمزي بوجود مي‌آيد و يا حتي گاهي از مهبل در دوراني به‌غير از عادت ماهيانه خون خارج مي‌شود كه در اين موارد بايد حتما به پزشك متخصص زنان مراجعه شود. معمولا عفونت مهبل(باكتريايي يا قارچي) عامل شايعي در تغيير ترشحات آن است كه بهتر است نسبت به اين مسئله دقيق باشيد.در عفونت قارچي مهبل‌ ترشحات بسيار سفيد و غليظ مي‌شوند و شكل پيدا مي‌كنند،‌بوي ترشحات تند است و حالت خارش و سوزش در مهبل حس مي‌شود. در عفونتي كه توسط باكتري ايجاد مي‌شود، مقدار ترشحات زيادتر مي‌شود و حالت كف‌آلود پيدا كرده، به رنگ خاكستري در مي‌آيد. بوي ترشحات بسيار نامطبوع شده و مثل بوي ماهي مي‌شود. با مشاهده هر يك از علائم ذكر شده فورا به پزشك مراجعه كنيد.

 من كه سنم از سن بلوغ گذشته، پس چرا عادت ماهيانه نمي شوم؟
عادت ماهيانه دختران بعد از رسيدن به بلوغ اتفاق مي‌افتد كه البته سن بلوغ بين 8 تا 13 سال در دختران متفاوت است. اما اينكه بعضي دخترها زودتر و يا ديرتر به بلوغ برسند، طبيعي است. معمولا اولين عادت ماهيانه 2 تا 2/5 سال بعد از اولين نشانه‌هاي بلوغ (كه اغلب رشد پستان‌هاست) اتفاق مي‌افتد. البته در بعضي‌ دخترها كمتر از يك‌سال بعد از بلوغ و يا 3 سال بعد از بلوغ هم عادت ماهيانه ديده مي‌شود كه طبيعي است. روش ديگري كه بتوان زمان اولين عادت ماهيانه را حدس زد، ترشحات مهبل است كه حدود 6 ماه قبل از اولين عادت ماهيانه اين ترشحات به صورت شفاف، سفيد و مخاطي شكل ديده مي‌‌شوند. سن اولين عادت ماهيانه به ارث هم بستگي دارد و شايد در مادر هم اين اتفاق ديرتر افتاده باشد، بنابراين صرف اينكه 14 سالگي گذشته و عادت ماهيانه رخ نداده مشكل‌ساز نيست. ديرتر شروع شدن عادت ماهيانه به عواملي ديگر هم بستگي دارد مثل لاغري شديد، ‌كم‌خوري عصبي،‌ورزشكار بودن (ورزش شديد و دائمي)، استرس‌هاي شديد يا بعضي بيماري‌هاي خاص هم در تاخير عادت ماهيانه دخالت دارند.

 كوچك ماندن سينه‌ها يعني اختلا‌ل در روند بلوغ؟
تفاوت اندازه پستان‌ها كاملا طبيعي است. به‌خصوص اگر دخترها در سن بلوغ باشند. ‌البته در اكثر خانم‌ها در سنين بعد از بلوغ هم اندازه پستان‌ها يكي نيست، همان‌طور كه اندازه دو دست‌و‌پا يكسان نيست. معمولا اولين جوانه‌هاي پستان در سنين 8 تا 13 سالگي ديده و در اكثر موارد رشد و بزرگ شدن يكي از پستان‌ها سريع‌تر از ديگري است. بعضي دختر خانم‌ها بعدها هم از اين مسئله ناراحتند و فكر مي‌كنند مشكلي وجود دارد.در اين صورت اگر به يك پزشك متخصص زنان مراجعه شود، او شما را مطمئن مي‌كند كه مشكلي وجود ندارد. البته بهتر است دختر خانم‌ها هميشه در سنين بالاتر هم به پستان‌ها توجه داشته باشند و به هر نوع تغيير ظاهري آن توجه نشان دهند. به‌خصوص اينكه معاينه پستان‌ها را ياد بگيرند و هر ماه انجام دهند
.
چرا عادت ماهيانه منظمي‌ندارم؟
گاهي اينقدر در مورد عادت ماهيانه دقت مي‌شود كه انگار قرار است همه چيز مثل ساعت كار كند. در بين خانم‌ها اين‌طور شايع شده كه عادت ماهيانه بايد هر 4 هفته يك‌‌بار اتفاق بيفتد، در حالي‌كه در اكثر خانم‌ها بي‌نظمي‌هاي زيادي در عادت ماهيانه وجود دارد. معمولا چرخه عادت ماهيانه 28 روزه است، اما اين عدد براي همه و حتي براي يك خانم‌ در تمام طول سال ثابت نيست و ممكن است بين 24 تا 34 روز متغير باشد. اولين روز عادت ماهيانه،‌روز اول چرخه يك خانم محسوب مي‌شود. معمولا در روز چهاردهم يكي از تخمك‌ها از تخمدان خارج مي‌شود كه به آن تخمك‌گذاري مي‌گويند و در صورت عدم حاملگي دو هفته بعد پوشش دروني رحم ريزش پيدا كرده و عادت ماهيانه اتفاق مي‌افتد. معمولا تا 2 سال بعد از اولين عادت ماهيانه بي‌نظمي‌هاي زيادي وجود دارد، اما بيماري،‌كاهش وزن شديد و استرس زياد هم باعث بي‌نظمي در قاعدگي مي‌شوند. حتي در مسافرت و يا تغييرات عمده زندگي (مثل مهاجرت و جابجايي) هم اختلال در زمان قاعدگي ديده مي‌‌شود. طول مدت عادت ماهيانه هم از 2 تا 10 روز متفاوت است وحتي اين مسئله هم هميشه در يك خانم ثابت نيست. بنابراين اگر داروي خاصي مصرف نشود،‌بيماري مشخصي وجود نداشته باشد و يا عدم تعادل هورموني مطرح نباشد، بي‌نظمي در قاعدگي طبيعي است اما اگر اين مسئله بسيار شديد و هميشگي شده است بهتر است با پزشك زنان صحبت شود تا مشكل زمينه‌اي به‌خصوص عدم تعادل هورموني بررسي شود، به خصوص اگر اين مسئله در دختر خانم‌ها بيش از 3 سال طول بكشد.

 چرا پستان‌ها درد مي‌گيرند؟
درد پستان هر از گاهي اتفاق مي‌افتد. اين مسئله در دختر خانم‌ها در سن بلوغ و بعد از آن بيشتر به‌دليل رشد پستان‌هاست به‌خصوص در حمام هنگام شستشو و در خواب به‌خصوص در وضعيت امر اين درد بيشتر حس مي‌شود. با اين وجود از درد پستان‌ها هيچ وقت نبايد به راحتي گذشت. علاوه بر مسئله فوق،درد پستان‌ها در نزديكي شروع عادت ماهيانه (يك‌هفته قبل) بسيار شايع است كه به‌دليل ترشح هورمون‌هاي استروژن و پروژسترون اتفاق مي‌افتد. اين هورمون‌ها باعث تجمع آب در بدن شده و پستان‌ها را متورم مي‌كنند. در اوايل حاملگي هم درد پستان‌ها شايع است كه دقيقا به‌علت ترشح هورمون‌ها و تاثير آنها بر پستان است. در صورتي كه درد پستان‌ها در موارد ذكر شده اتفاق بيفتد و هيچ ترشحي از پستان وجود نداشته باشد معمولا اين درد را با مصرف مسكن و يا حتي پوشيدن لباس زير مناسب‌تر برطرف كرد.
تغذيه خوب و استراحت كافي در اوايل قاعدگي در تسكين اين درد بي‌تاثير نيست. بهتر است از يك‌هفته قبل از عادت ماهيانه از مصرف غذاهاي شور و كافئين‌دار (مثل قهوه،چاي و شكلات) پرهيز شود. اگر به‌غير از مواقع ذكر شده در پستان‌ها دردي حس شد بهتر است بدون معطلي به پزشك مراجعه شود. ‌

چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد ؟

  در موارد زير بايد با پزشك خود مشورت كنيد:

عدم شروع قاعدگي تا سن 16 سالگي
متوقف شدن بي دليل عادات ماهيانه
خونريزي بيش از 7 روز
حجم زياده از حد خونريزي
در صورتي كه در فاصله بين پريودها خونريزي داشته باشيد
درد شديد هنگام قاعدگي
 چه مشكلاتي ممكن است زنان در مورد قاعدگي داشته باشند؟

  زنان ممكن است مشكلات مختلفي با دوره هاي قاعدگي خود داشته باشند برخي از شايعترين آنها عبارتند از :

آمنوره  يا عدم وجود عادات ماهيانه: اين لغت زماني به كار مي رود كه يك دختر خانم تا 16 سالگي پريود نشده باشد ( آمنوره اوليه ) و يا اينكه عادات ماهيانه در خانمي كه قبلاً قاعدگي مرتب داشته است قطع شود( آمنوره ثانويه ).علل اصلي آمنوره عبارتند از :بارداري ، شيردهي ، كاهش وزن شديد دراثر يك بيماري وخيم ، ورزش سنگين ، استرس و رژيم هاي غذايي سخت .اختلالات هورموني يا بيماريهاي دستگاه تناسلي نيز ممكن است عامل بيماري باشند.
ديسمنوره يا قاعدگي دردناك : عبارتست از درد خفيف تا بسيار شديد در هنگام خونريزي ماهيانه .معمولاً در زنان و دختران جوان علت خاصي ندارد. هورموني به نام پروستاگلندين عامل اين مشكل است.بعضي از انواع مسكنها مانند ايبو پروفن و مفناميك اسيد مي توانند درد را كاهش دهند.گاهي اوقات اين مشكل در اثر يك بيماري به نام آندومتريوز مي باشد .
خونريزي غير طبيعي از رحم : خونريزي غير طبيعي رحم با خونريزي قاعدگي متفاوت است.اين مشكل ممكن است بصورت خونريزي بسيار حجيم ، خونريزي طولاني مدت ، پريودهاي بسيار نزديك به هم  و يا خونريزي بين پريودها  خود را نشان دهد.در اوايل سنين قاعدگي و حوالي يائسگي اين اختلالات شايعتر هستند. ديگر علل خونريزيهاي غير طبيعي رحم پوليپها ،  فيبروم ها ، عفونتها و علل هورموني هستند.
 

چگونه پريود مي شويم

تقريباً از هر 5 خانم باردار در آمريكا به يك نفر در طول دوران بارداري …

حدود 10 درصد از زنان درد متوسط تا شدید سینه را در حدود 5 روز …

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

در طول پریود ، بدن شما تحت تاثیر بسیاری از تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی قرار خواهد گرفت. تغییراتی که در رحم شما به عنوان پریود شناخته شده را می توان به 3 فاز زیر تقسیم نمود، که عبارتند از:

فاز اول پریود زمانی رخ می دهد که پوشش رحم ریخته باشد و از هیچ منبعی تغذیه نکند، این پوشش که پس از جدا شدن از دیواره رحم بیرون می آید، به عنوان جریان پریود شناخته می شود. مدت زمان خونریزی پریود در زنان می تواند بین 3 الی 7 روز باشد، که بستگی به فیزیولوژی بدن و سن زنان خواهد داشت. همچنین، به یاد داشته باشید که رویداد پریود در هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است.این مرحله، زمانی در بدن اتفاق می افتد که میزان ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون در بدنتان بسیار کاهش یابد. شانس یک زن در باردار شدن در این مرحله بسیار کم است، اما نمی توان آن را رد کرد. هیچ چیزی در مورد بارداری و زایمان 100٪ قابل پیش بینی نیست.

در فاز پرولیفراتیو، غده هیپوفیز در بدن زنان شروع به ترشح FSH (هورمون تحریک کننده فولیکول) می کند، از این رو، این مرحله به عنوان فاز فولیکولی نیز شناخته شده است. هورمون FSH باعث رشد و بلوغ فولیکول در داخل تخمدان خواهد شد، طوری که یک تخمک بالغ به اندازه ای رشد می کند که آماده لقاح باشد و در زمان تخمک گذاری منتشر شود. باید بدانید که سطح ترشح هورمون FSH در جریان خون، در طول فاز پرولیفراتیو مدام در حال افزایش خواهد بود.هورمون دیگری که در طی این مرحله ترشح خواهد شد، استروژن است که باعث ضخیم شدن دیواره رحم شما می شود. سطح استروژن در مراحل اولیه، شروع به افزایش می کند و بعد از مدتی غده هیپوفیز میزان ترشح آن را کاهش داده و با افزایش تولید هورمون FSH، به جای آن، جسم زرد را جایگزین خواهد نمود. در پایان هفته دوم پریود، هورمون جسم زرد در بدن زنان باردار بیشتر منتشر شده و باعث پارگی فولیکول یا تخمک خواهد شد، که فاز بسیار مهمی در دوران بارداری هر زنی می باشد. تخمک های آزاد شده از تخمدان به لوله های فالوپ سفرکرده، و در انتظار اسپرم شناور به سمت خودشان می مانند، تا لقاح انجام گیرد.پس از پایان یافتن هفته دوم پریود و شروع هفته سوم، زمانی فرا رسیده است که شما به عنوان یک زن باید دوره باروری خود را باور کنید. به یاد داشته باشید که شما و شریک زندگیتان باید طوری برنامه ریزی کنید که چند رابطه جنسی در طول این دوره داشته باشید، تا شانس شما در باردار شدن تا حد زیادی افزایش یابد. لازم است بدانید که در تعداد بی شماری از رابطه های جنسی که در طول عمر خود دارید، فقط چند بار ممکن است اسپرم موفق به دیدار تخمک شما و بارور نمودن آن شود. در اغلب مواقع که هیچ لقاحی صورت نگرفته و باروری تخمک اتفاق نمی افتد، رحم شما آمادگی خود را از دست داده و پس از ریزش دیواره رحم، برای دوره پریود بعدی آماده خواهد شد. چگونه پريود مي شويم

پس از آزاد شدن تخمک از تخمدان، بدن شما از مرحله ترشح پریود، وارد مرحله بعدی می شود. در این مرحله، فولیکول که در طول آزاد شدن تخمک پاره شده، به جسم زرد تبدیل خواهد شد. از این رو، این مرحله به عنوان فاز لوتئال نیز شناخته شده است.در صورتی که در این زمان، بارداری اتفاق نیافتاده باشد، سطح ترشح استروژن و پروژسترون در بدن شما کاهش خواهد یافت. کاهش سطح ترشح این هورمون ها باعث به وجود آمدن دوره پریود بعدی در بدنتان خواهد شد.

به غیر از مجموعه ای از تجارب که تا حالا با آن ها آشنا شده اید، دو تغییر حیاتی دیگر نیز در بدن بسیاری از زنان، در مرحله تخمک گذاری احساس خواهد شد، که به شرح زیر است:

حدود 20٪ از کل زنان بالغ، درد مشخصه ای همراه با تخمک گذاری تجربه می کنند، که امروزه با عنوان “درد متوسط” یا “میتل اشمرز” شناخته شده است.• این درد معمولا در زنان، جایی درست در نقطه وسط بدن در طول پریود اتفاق می افتد، که زنان در حدود دو هفته قبل از شروع دوره ماهانه بعدی آن را تجربه خواهند کرد.• این درد در هر دو سمت چپ و یا راست بدن زنان در قسمت پایین شکم احساس می شود و اندازه این درد بستگی به تخمدانی دارد که تخمک خاص برای آن ماه را آزاد خواهد کرد.• هر چند تا حالا هیچ کس نتوانسته بفهمد که چه چیزی باعث درد میتل اشمرز در قسمت میانی بدن زنان می شود، اما بعضی از محققان آن را نتیجه تورم فولیکولی، پارگی دیواره تخمدان و به وجود آمدن انقباضاتی در لوله های فالوپ شناخته اند. برخی از پزشکان هم عقیده دارند که این دردها به علت تحریک شدن رحم توسط خون و دیگر مایعاتی است که در زمان تخمک گذاری ترشح می شود. ممکن است همه این عوامل، باهم به دردناک شدن قسمت تحتانی شکم در زنان کمک کنند.• اما اگر شما یکی از کسانی هستید که از درد میتل اشمرز رنج می برید،لازم است بدانید که محاسبه دوره باروری و تخمک گذاری شما بسیار آسان خواهد بود.

اگر شما هر ماه درد میتل اشمرز را در قسمت میانی بدن خود تجربه نمی کنید، روش های دیگری برای آگاهی از دوره باروری خود وجود دارد، که شما می توانید از آن ها کمک بگیرید. در اینجا برخی از روش های خوب برای شناسایی دوره باروری بیان شده است، که اگر نتوانید با درد میتل اشمرز این دوره را تشخیص دهید، می توانید از این راهکارها استفاده نمایید. این روش ها عبارتند از:

محاسبه طول پریود برای شناسایی زمان تخمک گذاری به عنوان “روشی بر اساس تقویم” شناخته شده است. فرض بر این است که با توجه به روش تقویم، دوره باروری از پایان هفته دوم تا نقطه میانی هفته 3 طول خواهد کشید.

روش مبتنی بر علائم ظاهری، به سه نشانه اصلی که همراه تخمک گذاری قابل مشاهده هستند، متکی می-باشد. این نشانه ها عبارتند از:• تغییر در دمای پایه بدن، که در زمان تخمک گذاری بالاتر از حد نرمال خواهد بود.• شما می توانید تغییراتی را در مخاط دهانه رحم خود مشاهده کنید. مخاط غلیظ، چسبناک و خامه ای به عنوان نشانه ای برای نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری است.• در طول این دوره، دهانه رحم شما نرم، باز و مرطوب خواهد بود.

 علائم سندرم پیش از قاعدگی یا اتفاقاتی که قبل از پریود در بدنتان می افتد را در ویدئو مشاهده کنید.

بسیارعالی بودد

سلام من دختر 19 ساله ام ماه اول ک رابطه داشتم با همسرم پریود شدمپریودمم منظم نیست ولی این ماه حدود 26 روز پریود نشدم و دفعه پیش 19 روز طول کشید چند روزی ترشحات سفید رنگی از واژنم میومد بیرون ولی الان لکه قهوه ایی دیدم چیکارکنم ؟

سلام
اگه از وقت پریودتون گذشته از بی بی چک استفاده کنین.

درد کمر چی

من هنوز پریود نشدم ترشح سفید دارم چیکار کنن

از بی بی چک استفاده کنید

سلام خسته نباشید…من پریدم منظم میاد ولی لخته لخته سیاه بادرد بسیارشدید باورنکردنی الانم یک سال یک ماه ازدواج کردم می خوام اقدام‌به بارداری کنم ولی خیلی خیلی من وهمسرم دلمون می خواد دوقلو بارداربشم …منو همسرم ۳۰سال سن داریم…راهنمایی کنید لطفا…

برای دوقلو شدن شما کاری نمیتونین بکنین، پریودتون هم که منظمه میتونین د زمان تخمک گذاری به بارداری اقدام کنین

سلام و خسته نباشید
در هنگام تخمک گذاری چه نشانه هایی در بدن مشاهده میشه ؟

سلام عزیزم
در زمان تخمک گذاری 3 نشانه اصلی قابل مشاهده هستند :
1. تغییر در دمای پایه بدن، که در زمان تخمک گذاری بالاتر از حد نرمال خواهد بود.
2. شما می توانید تغییراتی را در مخاط دهانه رحم خود مشاهده کنید. مخاط غلیظ، چسبناک و خامه ای به عنوان…

سلام عزیزم
در زمان تخمک گذاری 3 نشانه اصلی قابل مشاهده هستند :
1. تغییر در دمای پایه بدن، که در زمان تخمک گذاری بالاتر از حد نرمال خواهد بود.
2. شما می توانید تغییراتی را در مخاط دهانه رحم خود مشاهده کنید. مخاط غلیظ، چسبناک و خامه ای به عنوان نشانه ای برای نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری است.
3. در طول این دوره، دهانه رحم شما نرم، باز و مرطوب خواهد بود.

 گوگل پلاس  |  فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام

 

قاعدگی در دختران

قاعدگی (پریود) یکی از مراحل بلوغ در دختران است.  قاعدگی مانند بسیاری از علایم دیگر بلوغ ممکن است برای دختران گیج کننده باشد.  بعضی از دختران ممکن است به نوعی از آن ترس داشته باشند یا نگران آن باشند.  بسیاری از دختران و پسران درک کاملی از دستگاه تناسلی زنان و چگونگی کارکرد آن در طی یک دوره قاعدگی ندارند و همین موضوع قاعدگی را برای آنان اسرارآمیز جلوه می دهد.

یک دوره قاعدگی مدت زمان اولین روز خونریزی در یک ماه تا اولین روز خونریزی در ماه بعد است.  مثلاً اگر اولین خونریزی دختری در ۸ اردیبهشت باشد و روز اول خونریزی بعدی وی در ۲ خرداد باشد دوره قاعدگی او ۲۴ روز طول کشیده است (از ۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد).چگونه پريود مي شويم

 

بلوغ و قاعدگی

زمانیکه دختری به بلوغ می رسد (معمولاً در سنین ۸ تا ۱۳ سالگی)، بدن و ذهن در بسیاری جهات شروع به تغییر و تحول می کند.  هورمونها در بدن رشد فیزیکی جدیدی را آغاز می کنند، مثلاً پستانها شروع به رشد می کنند.  حدود۲ الی ۵/۲ سال بعد از شروع رشد پستانها، اولین خونریزی قاعدگی در یک دختر اتفاق می افتد.  حدود ۶ماه قبل از آغاز اولین دوره قاعدگی، دختر ممکن است متوجه افزایش ترشح از دستگاه تناسلی خود شود که مسأله ای شایع در میان دختران است و نباید از آن نگران باشد مگر آنکه این ترشحات بسیار بد بو باشد یا باعث خارش گردد.  اولین قاعدگی زمانی اتفاق می افتد که همه اجزاء دستگاه تناسلی دختر بالغ شده باشند و بتوانند با یکدیگر کار کنند. دختر بچه ها در بدو تولد با تخمدان ها، رحم و لوله های تخمدانی یا لوله های فالوپ (لوله هایی که در ادامه رحم در دو سمت تا تخمدانها کشیده می شوند) به دنیا می آیند.  تخمدانها تخم مرغی شکل هستند و در دو طرف رحم در پایین شکم که لگن نامیده می شود، قرار می گیرند و حاوی هزاران تخمک هستند.  دو لوله تخمدانی (فالوپ)، لوله هایی نازک و دراز هستند درست مثل یک رشته ماکارونی (البته کمی ضخیم تر) که داخل آن سوراخ باشد.  هر لوله فالوپ از رحم به سمت یک تخمدان کشیده می شود.رحم به شکل یک گلابی وارونه است که در وسط لگن قرار دارد.  دیواره رحم از عضلات قوی تشکیل شده است و وظیفه آن نگهداری از جنین در حال رشد است.  پس از کامل شدن جنین، رحم با عضلات قوی خود، جنین را به بیرون می فرستد و بدین ترتیب جنین با عبور از داخل واژن (عضوی که از دهانه رحم تا بیرون بدن امتداد می یابد) از بدن بیرون می آید و بدین وسیله نوزاد متولد می شود. با بلوغ دختر، هورمونهایی از هیپوفیز (یکی از غدد موجود در مغز) ترشح می شود که این هورمونها تخمدانها را وادار به ساخت هورمونهای زنانه می کنند.  این هورمونهای زنانه استروژن و پروژسترون نامیده می شوند که اثرات زیادی در بدن دختر دارند و به رشد جسمی و بالغ شدن او کمک می کنند. پس شروع دوره های قاعدگی یک دختر، در هر ماه یک تخمک کوچک –بسیار کوچک که با چشم دیده نمی شود- از درون تخمدان آزاد می شود که به این عمل تخمک گذاری می گویند.  تخمک وارد لوله های فالوپ می شود و از طریق آن به سمت رحم حرکت می کند.  اگر در طی این مسیر تخمک توسط یک اسپرم مرد بارور شود تخم ایجاد می شود و تخم به سمت رحم رفته و در آنجا لانه گزینی می کند و با چسبیدن به دیواره رحم شروع به بزرگ شدن و رشد می نماید تا در پایان ۹ماه به یک نوزاد کامل تبدیل شود.  در صورتیکه تخمک با اسپرم برخورد نداشته باشد – مسأله ای که در اکثر دروه های قاعدگی اتفاق می افتد- تخمک بارور نمی شود و از بدن دفع می شود.  در این صورت رحم که خود را آماده پذیرایی از تخم بارور کرده بود و با اضافه کردن مخاطات خود را برای لانه گزینی تخم آماده نموده بود، با تشکیل نشدن تخم (بارور نشدن تخمک) به حالت اول خود برمی گردد و برای این کار مخاطات و بافت اضافی رحم شروع به ریزش می کند.  ریزش بافت و مخاطات که خونی است همان خونریزی قاعدگی است.  باید توجه کرد که همانطوریکه توضیح داده شد، خونریزی قاعدگی فقط شامل خون نیست بلکه بافت اضافی و مخاطات خونی است که از رحم به بیرون ریخته می شود. این وقایع هر ماه یکبار اتفاق می افتد.  رحم خود را برای پذیرش تخم در طی یک ماه به تدریج آماده می کند و در نتیجه مخاطات و بافت اضافی در داخل آن بوجود می آید.  در حدود اواسط یک دوره قاعدگی تخمک گذاری انجام می شود که در صورت عدم باروری تخمک با اسپرم مرد، در انتهای ماه همه بافت ها و مخاطات اضافی رحم به همراه تخمک به صورت خونریزی قاعدگی از بدن خارج می شود و این وقایع ماهانه ادامه می یابد تا اینکه زن در حدود سن ۵۰سالگی به یائسگی برسد.  یائسگی به این معنی است که زن همه تخمک های موجود در تخمدانها را آزاد کرده است و دیگر تخمک ندارد.  بنابراین دوره های قاعدگی نیز تمام می شود و دیگر امکان بچه دار شدن برای او نیست.

 

عادت ماهیانه یا قاعدگی چیست ؟

عادت ماهیانه خونریزی ماهانه از رحم  بانوان می باشد.  به نامهای دیگری مانند قاعدگی،  منس و پریود هم خوانده می شود. خون قاعدگی تركیبی از خون كامل و بافتهای ریزش كرده رحم می باشد.  اكثر دوره های قاعدگی بین ۳ تا ۵ روز طول می كشد.

 

سیكل قاعدگی چیست ؟

خونریزی قاعدگی قسمتی از سیكل قاعدگی می باشد.  در یك سیكل قاعدگی بدن زنان تغییراتی می كند تا هر ماه برای باردار شدن آمادگی داشته باشد.  یك سیكل قاعدگی از اولین روز خونریزی قاعدگی شروع می شود. متوسط زمان یك سیكل قاعدگی نرمال ۲۸ روز است. اما یك سیكل نرمال ممكن است از ۲۳ تا ۳۵ روز متفاوت باشد. ارگانهای دخیل در ایجاد یك سیكل قاعدگی عبارتد از : مغز، غده هیپوفیز، رحم و گردن رحم، تخمدانها و لوله های فالوپ و واژن.  تغییر سطح هورمونهای جنسی در بدن باعث ایجاد مراحل مختلف سیكل قاعدگی می شود.  دو هورمون اصلی مرتبط با قاعدگی كه توسط تخمدانها تولید می شوند عبارتند از استروژن و پروژسترون.  هورمونهای FSH  و LH كه در هیپوفیز ساخته می شوند نیز در این امر سهیم هستند.

 

در یك سیكل قاعدگی چه اتفاقی می افتد؟

در نیمه اول سیكل میزان استروژن بالا رفته و باعث رشد و افزایش سلولهای رحمی می شود. در پاسخ به هورمون FSH یك تخمك در داخل یكی از تخمدانها شروع به رشد می كند. در حوالی روز ۱۴ از یك سیكل ۲۸ روزه در پاسخ به هورمون LH  تخمك از تخمدان جدا می شود. این مرحله تخمك گذاری نامیده می شود. در نیمه دوم سیكل تخمك وارد لوله فالوپ كه بین تخمدا ن و رحم قرار دارد می شود. در این مرحله پروژسترون بالا رفته و رحم را آماده بارداری می كند. اگر در این مرحله تخمك توسط اسپرم بارور شود بارداری رخ خواهد داد. در غیر اینصورت تخمك بعد از مدتی از بین می رود. اگر بارداری رخ ندهد استروژن و پروژسترون كاهش می یابند و لایه ضخیم رحم ریزش كرده و خونریزی قاعدگی یا عادت ماهیانه را ایجاد می كند.

 

خونریزی قاعدگی هر چند وقت یک بار تکرار می شود؟

همانگونه که سن شروع بلوغ در دختران متفاوت است، دوره های قاعدگی نیز برای دختران متفاوت است. دوره زمانی میان دو خونریزی را دوره قاعدگی می گویند.  دوره قاعدگی برای بعضی دختران ممکن است ۲۸روز، برای بعضی دیگر ۲۴روز، ۳۰روز و یا حتی ۳۵روز طول بکشد.  حتی این زمان از یک دوره تا دوره بعد ممکن است فرق داشته باشد. دختران نوجوان و جوان ممکن است قاعدگی نامنظم داشته باشند که بخصوص در اولین دوره های قاعدگی بیشتر دیده می شود.  برای مثال یک دختر که به تازگی قاعده شده است ممکن است ۲ماه متوالی دور های ۲۸روزه داشته باشد و در طی یک ماه بعد هیچ خونریزی نداشته باشد یا حتی دو خونریزی متوالی با فاصله زمانی بسیار کم بین آنها داشته باشد.  معمولاً پس از چندین ماه، دوره های قاعدگی از نظم بهتری برخوردار می شود امّا بعضی از زنان حتی تا بزرگسالی نیز دوره های نامنظم دارند.  با گذشت زمان و آشنایی بیشتر دختر با شرایط دوره های قاعدگی خود، معمولاًً دختران می توانند دوره خونریزی بعدی خود را حدس بزنند.

 

خونریزی به چه میزان است و چند روز طول می کشد؟

مدت زمان خونریزی نیز ثابت نیست و ممکن است تغییر کند.  بعضی دختران فقط ۳-۲روز خونریزی دارند.  بعضی دیگر ممکن است ۷روز و یا حتی بیشتر خونریزی داشته باشند. مقدار خونریزی نیز ممکن است متفاوت باشد.  بعضی از دختران آنقدر مقدار خونریزی اندکی دارند که حتی ممکن است شک کنند که آیا قاعده شده اند یا نه.  بعضی دیگر ممکن است خونریزی شدیدتری داشته باشند.  برای اکثر دختران خونریزی در حد چند قاشق غذاخوری تا کمتر از نصف یک استکان (حدود ۱۲۰میلی لیتر) است که ممکن است زیاد به نظر آید ولی طبیعی باشد.  خونریزی بسیار شدید در طی قاعدگی امکان پذیر است اما شایع نیست.  در واقع ممکن است خونریزی بسیار شدیدتر از معمول، نشاندهنده اشکالات انعقادی خون باشد که نیازمند مراجعه به پزشک و بررسی بیشتر است. باید متوجه بود که حتی از یک ماه به ماه بعد ممکن است مقدار خونریزی و تعداد روزهای خونریزی در یک دختر متفاوت باشد.  در صورتیکه از بی نظمی و یا مقدار خونریزی خود نگرانی دارید بهتر است تا با یک پزشک مشورت کنید.

 

یك سیكل قاعدگی نرمال چه ویژگی دارد؟

سیكل قاعدگی یك خانم ممكن است در ماههای مختلف كاملاً شبیه هم نباشد .  از طرف دیگر سیكل های هر نفر با دیگری متفاوت است. خونریزیها ممكن است كم، متوسط و زیاد باشد و نیز طول مدت آن می تواند متفاوت باشد .  اگرچه اكثر پریودها ۳ تا ۵ روز طول می كشد اما بین ۲ تا ۷ روز نرمال است. در سالهای اول شروع قاعدگی و در سنین نزدیك به یائسگی  سیكلها ممكن است كاملاً نامنظم باشند.

 

سیكل های قاعدگی از چه سنی شروع می شوند؟

سن متوسط شروع قاعدگی حدود ۱۲ سالگی است. اما این بدان معنی نیست كه همه دختران در سن ۱۲ سالگی قاعده می شوند.  یك دختر در فاصله سنی ۸ تا ۱۶ سالگی ممكن است قاعده شود.

 

یك خانم تا چه زمانی پریود می شود ؟

زنان تا زمان یائسگی پریود می شوند. سن متوسط یائسگی حدود ۵۱ سالگی است. یائسگی یعنی زن قادر به تولید تخمك نبوده و نمی تواند دیگر باردار شود. مانند قاعدگی سن شروع یائسگی هم می تواند متفاوت باشد.

 

دل پیچه، ناخوشی قبل از قاعدگی و جوش

* بعضی از دختران ممکن است در حوالی قاعدگی دچار تغییرات بدنی و احساس شوند.  دل پیچه های قاعدگی بسیار شایع است.  در حقیقت بیش از نیمی از زنانی که قاعده می شوند می گویند که در طی چند روز اول قاعدگی دچار دل پیچه می شوند.  پزشکان فکر می کنند که علت این دل پیچه ها ماده ای به نام پروستاگلندین باشد که باعث انقباض عضلات رحمی می شود.  انقباض عضلانی ممکن است مبهم، دردناک، تیرکشنده و یا شدید باشد و گاهی ممکن است در پشت یا حتی پاها و یا در شکم احساس شود.  معمولاً با افزایش سن شدت این دل پیچه ها کمتر می شود و حتی ممکن است کاملاً از بین بروند.  بعضی از داروهای بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن و مفنامیک اسید می تواند این دل پیچه ها را از بین برد.  قرار دادن یک حوله گرم یا یک دوش گرم ممکن است به تسکین دل پیچه ها کمک کند.  داشتن فعالیت جسمی مناسب در کل طول دوره قاعدگی معمولاً باعث کاهش شدت دل پیچه می شود.  در صورتیکه این اقدامات کمکی نکرد می توانید با پزشک خود مشورت نمایید. * بعضی از دختران احساس می کنند که در طی چند روز یا هفته قبل از قاعدگی ناراحت، بی حوصله و افسرده و یا بشیار حساس شده اند.  ممکن است بیش از معمول گریه کنند و یا به راحتی عصبانی شوند.  بعضی دیگر ممکن است مشتاق به خوردن غذاهای خاص شوند.  ابن علائم معمولاً در چند روز پس از اتمام قاعدگی بهبود می یابد.  به این علائم ناخوشی قبل از قاعدگی می گویند.  علت ناخوشی قبل از قاعدگی تغییرات هورمونی است.  افزایش و کاهش هورمونهای زنانه در طی یک دوره قاعدگی می تواند باعث تغییرات جسمانی و احساسی دختر شود.  به همین دلیل بعضی از دختران دچار علائم جسمی نیز می شوند.  مثلاً ممکن است احساس کنند که پف کرده اند یا پستان آنها متورم شده است و دردناک است و یا دچار سردرد شوند.  پزشکان معمولاً توصیه می کنند که دختران به ورزش و فعالیت بدنی بپردازند.  بعضی از داروها نیز می توانند کمک کننده باشند که توسط پزشک تجویز می شود. * بعضی از دختران در زمانهای خاصی از دور ه قاعدگی دچار تشدید جوش و آکنه بدن می شوند که این هم به علت تغییرات هورمونی در بدن است.  این مشکل معمولاً با افزایش سن بهبود قابل ملاحظه ای پیدا می کند.

 

تامپون و نوار بهداشتی

پس از شروع قاعدگی شما نیاز دارید که از وسیله ای برای جذب خون استفاده کنید.  برای این منظور می بایستی تامپون و یا نوار بهداشتی تهیه کنید.  برای انتخاب نوع نوار بهداشتی می توانید با پدر و مادر، معلمان بهداشت و یا خواهر بزرگتر خود مشورت کنید.  نوار بهداشتی در بسیاری از داروخانه ها و سوپر مارکت ها قابل تهیه است. تغییر رنگ در ترشحات مجرای تناسلی آیا طبیعی است یا نشانه ای از یك بیماری؟ قبل از هر چیز باید بدانید ترشحات طبیعی مهبل فواید متعددی دارد: مهبل را تمیز و مرطوب نگه می دارد و در پیشگیری از عفونت آن كمك می كند.  اگر چه رنگ، مقدار و حالت ترشحات مهبل در دوران قبل و بعد از عادت ماهیانه تغییر می كند و این مسئله كاملا طبیعی است اما گاهی تغییر در این ترشحات نشانه ای از وجود مشكل است.  ترشحات طبیعی مهبل هر از گاهی تغییر می كند: رقیق، چسبنده، غلیظ، حالت كشسانی، در مجموع حالت آن متغیر است.  نكته مهم در ترشحات مهبل آن است كه باید شفاف، سفید و یا شیری مایل به سفید باشند.  در مواردی كه مشكلی وجود دارد، ترشحات دچار تغییراتی می شود، بوی آن تغییر كرده و نامطبوع می شود، رنگ آن سبز، خاكستری و یا حالتی دقیقا شبیه ترشحات عفونی می شود، در مهبل حالت خارش، سوزش، تورم و قرمزی بوجود می آید و یا حتی گاهی از مهبل در دورانی به غیر از عادت ماهیانه خون خارج می شود كه در این موارد باید حتما به پزشك متخصص زنان مراجعه شود.  معمولا عفونت مهبل(باكتریایی یا قارچی) عامل شایعی در تغییر ترشحات آن است كه بهتر است نسبت به این مسئله دقیق باشید. در عفونت قارچی مهبل ترشحات بسیار سفید و غلیظ می شوند و شكل پیدا می كنند، بوی ترشحات تند است و حالت خارش و سوزش در مهبل حس می شود.  در عفونتی كه توسط باكتری ایجاد می شود، مقدار ترشحات زیادتر می شود و حالت كف آلود پیدا كرده، به رنگ خاكستری در می آید.  بوی ترشحات بسیار نامطبوع شده و مثل بوی ماهی می شود.  با مشاهده هر یك از علائم ذكر شده فورا به پزشك مراجعه كنید.

 

چگونه پريود مي شويم

من كه سنم از سن بلوغ گذشته، پس چرا عادت ماهیانه نمی شوم؟

عادت ماهیانه دختران بعد از رسیدن به بلوغ اتفاق می افتد كه البته سن بلوغ بین ۸ تا ۱۳ سال در دختران متفاوت است.  اما اینكه بعضی دخترها زودتر و یا دیرتر به بلوغ برسند، طبیعی است.  معمولا اولین عادت ماهیانه ۲ تا ۲/۵ سال بعد از اولین نشانه های بلوغ (كه اغلب رشد پستان هاست) اتفاق می افتد.  البته در بعضی دخترها كمتر از یك سال بعد از بلوغ و یا ۳ سال بعد از بلوغ هم عادت ماهیانه دیده می شود كه طبیعی است.  روش دیگری كه بتوان زمان اولین عادت ماهیانه را حدس زد، ترشحات مهبل است كه حدود ۶ ماه قبل از اولین عادت ماهیانه این ترشحات به صورت شفاف، سفید و مخاطی شكل دیده می شوند.  سن اولین عادت ماهیانه به ارث هم بستگی دارد و شاید در مادر هم این اتفاق دیرتر افتاده باشد، بنابراین صرف اینكه ۱۴ سالگی گذشته و عادت ماهیانه رخ نداده مشكل ساز نیست.  دیرتر شروع شدن عادت ماهیانه به عواملی دیگر هم بستگی دارد مثل لاغری شدید، كم خوری عصبی، ورزشكار بودن (ورزش شدید و دائمی)، استرس های شدید یا بعضی بیماری های خاص هم در تاخیر عادت ماهیانه دخالت دارند.

 

كوچك ماندن سینه ها یعنی اختلا ل در روند بلوغ؟

تفاوت اندازه پستان ها كاملا طبیعی است.  به خصوص اگر دخترها در سن بلوغ باشند.   البته در اكثر خانم ها در سنین بعد از بلوغ هم اندازه پستان ها یكی نیست، همان طور كه اندازه دو دست و پا یكسان نیست.  معمولا اولین جوانه های پستان در سنین ۸ تا ۱۳ سالگی دیده و در اكثر موارد رشد و بزرگ شدن یكی از پستان ها سریع تر از دیگری است.  بعضی دختر خانم ها بعدها هم از این مسئله ناراحتند و فكر می كنند مشكلی وجود دارد. در این صورت اگر به یك پزشك متخصص زنان مراجعه شود، او شما را مطمئن می كند كه مشكلی وجود ندارد.  البته بهتر است دختر خانم ها همیشه در سنین بالاتر هم به پستان ها توجه داشته باشند و به هر نوع تغییر ظاهری آن توجه نشان دهند.  به خصوص اینكه معاینه پستان ها را یاد بگیرند و هر ماه انجام دهند.

 

چرا عادت ماهیانه منظمی ندارم؟

گاهی اینقدر در مورد عادت ماهیانه دقت می شود كه انگار قرار است همه چیز مثل ساعت كار كند.  در بین خانم ها این طور شایع شده كه عادت ماهیانه باید هر ۴ هفته یك بار اتفاق بیفتد، در حالی كه در اكثر خانم ها بی نظمی های زیادی در عادت ماهیانه وجود دارد.  معمولا چرخه عادت ماهیانه ۲۸ روزه است، اما این عدد برای همه و حتی برای یك خانم در تمام طول سال ثابت نیست و ممكن است بین ۲۴ تا ۳۴ روز متغیر باشد.  اولین روز عادت ماهیانه، روز اول چرخه یك خانم محسوب می شود.  معمولا در روز چهاردهم یكی از تخمك ها از تخمدان خارج می شود كه به آن تخمك گذاری می گویند و در صورت عدم حاملگی دو هفته بعد پوشش درونی رحم ریزش پیدا كرده و عادت ماهیانه اتفاق می افتد.  معمولا تا ۲ سال بعد از اولین عادت ماهیانه بی نظمی های زیادی وجود دارد، اما بیماری، كاهش وزن شدید و استرس زیاد هم باعث بی نظمی در قاعدگی می شوند.  حتی در مسافرت و یا تغییرات عمده زندگی (مثل مهاجرت و جابجایی) هم اختلال در زمان قاعدگی دیده می شود.  طول مدت عادت ماهیانه هم از ۲ تا ۱۰ روز متفاوت است وحتی این مسئله هم همیشه در یك خانم ثابت نیست.  بنابراین اگر داروی خاصی مصرف نشود، بیماری مشخصی وجود نداشته باشد و یا عدم تعادل هورمونی مطرح نباشد، بی نظمی در قاعدگی طبیعی است اما اگر این مسئله بسیار شدید و همیشگی شده است بهتر است با پزشك زنان صحبت شود تا مشكل زمینه ای به خصوص عدم تعادل هورمونی بررسی شود، به خصوص اگر این مسئله در دختر خانم ها بیش از ۳ سال طول بكشد.

 

چرا پستان ها درد می گیرند؟

درد پستان هر از گاهی اتفاق می افتد.  این مسئله در دختر خانم ها در سن بلوغ و بعد از آن بیشتر به دلیل رشد پستان هاست به خصوص در حمام هنگام شستشو و در خواب به خصوص در وضعیت امر این درد بیشتر حس می شود.  با این وجود از درد پستان ها هیچ وقت نباید به راحتی گذشت.  علاوه بر مسئله فوق،درد پستان ها در نزدیكی شروع عادت ماهیانه (یك هفته قبل) بسیار شایع است كه به دلیل ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون اتفاق می افتد.  این هورمون ها باعث تجمع آب در بدن شده و پستان ها را متورم می كنند.  در اوایل حاملگی هم درد پستان ها شایع است كه دقیقا به علت ترشح هورمون ها و تاثیر آنها بر پستان است.  در صورتی كه درد پستان ها در موارد ذكر شده اتفاق بیفتد و هیچ ترشحی از پستان وجود نداشته باشد معمولا این درد را با مصرف مسكن و یا حتی پوشیدن لباس زیر مناسب تر برطرف كرد. تغذیه خوب و استراحت كافی در اوایل قاعدگی در تسكین این درد بی تاثیر نیست.  بهتر است از یك هفته قبل از عادت ماهیانه از مصرف غذاهای شور و كافئین دار (مثل قهوه،چای و شكلات) پرهیز شود.  اگر به غیر از مواقع ذكر شده در پستان ها دردی حس شد بهتر است بدون معطلی به پزشك مراجعه شود.  چه زمانی باید به پزشك مراجعه كرد ؟

 

در موارد زیر باید با پزشك خود مشورت كنید:

* عدم شروع قاعدگی تا سن ۱۶ سالگی * متوقف شدن بی دلیل عادات ماهیانه * خونریزی بیش از ۷ روز * حجم زیاده از حد خونریزی * در صورتی كه در فاصله بین پریودها خونریزی داشته باشید * درد شدید هنگام قاعدگی

 

چه مشكلاتی ممكن است زنان در مورد قاعدگی داشته باشند؟

زنان ممكن است مشكلات مختلفی با دوره های قاعدگی خود داشته باشند برخی از شایعترین آنها عبارتند از : آمنوره  یا عدم وجود عادات ماهیانه: این لغت زمانی به كار می رود كه یك دختر خانم تا ۱۶ سالگی پریود نشده باشد ( آمنوره اولیه ) و یا اینكه عادات ماهیانه در خانمی كه قبلاً قاعدگی مرتب داشته است قطع شود( آمنوره ثانویه ). علل اصلی آمنوره عبارتند از :بارداری، شیردهی، كاهش وزن شدید دراثر یك بیماری وخیم، ورزش سنگین، استرس و رژیم های غذایی سخت . اختلالات هورمونی یا بیماریهای دستگاه تناسلی نیز ممكن است عامل بیماری باشند. دیسمنوره یا قاعدگی دردناك : عبارتست از درد خفیف تا بسیار شدید در هنگام خونریزی ماهیانه . معمولاً در زنان و دختران جوان علت خاصی ندارد.  هورمونی به نام پروستاگلندین عامل این مشكل است. بعضی از انواع مسكنها مانند ایبو پروفن و مفنامیك اسید می توانند درد را كاهش دهند. گاهی اوقات این مشكل در اثر یك بیماری به نام آندومتریوز می باشد . خونریزی غیر طبیعی از رحم : خونریزی غیر طبیعی رحم با خونریزی قاعدگی متفاوت است. این مشكل ممكن است بصورت خونریزی بسیار حجیم، خونریزی طولانی مدت، پریودهای بسیار نزدیك به هم  و یا خونریزی بین پریودها  خود را نشان دهد. در اوایل سنین قاعدگی و حوالی یائسگی این اختلالات شایعتر هستند.  دیگر علل خونریزیهای غیر طبیعی رحم پولیپها،  فیبروم ها، عفونتها و علل هورمونی هستند.

 

 

توجه: با توجه به درج کلیه توضیحات مورد نیاز در این مطلب و همینطور پاسخگویی به سوالات ، به سوالات تکراری پاسخ داده نمیشود، لذا مطالب فوق را مطالعه نموده و پرسشهای قبلی را نیز مشاهده نمایید

 

سلام من تا الان ٣بار پريود شدم ولي ديگه نشدم دليل اون چيه????

ممنون از مطلب های خوبتون به من که خیلی کمک کرد

سلام من۱۳سالمه ۱ساله که پریود میشم من تو این ماه ۲بار پریود شدم اونم پشت سر هم و هنوزم ادامه داره لطفا کمکم کنید باید چیگار کنم؟

سلام
من تجربه موفقیت آمیز خودم را در قطع خونریزی خدمت دوستان میگویم.
من 3 ماه بود که پریود بودم و خونریزیم قطع نمی شد و یک ماه آخر واقعا از شدت خونریزی از پا در اومدم پزشک زنان به من قرص ترنسید داد 2 ورق کامل خوردم اما اصلا تاثیر نداشت. به توصیه طب سنتی دم کرده گیاه رازک روزی 2 لیوان خوردم و کاچی قرص کمر روزی چند قاشق خوردم و سه شب پودر قرص کمر همراه با پودر نخود خام و مورد سبز و یک تخم مرغ به کمرم بستم. ظرف کمتر از ده روز خونریزیم به تدریج قطع شد. البته از سایر توصیه ها مانند سیب زمینی سرخ شده در روغن زیتون و مربای به نیز کمی استفاده کردم. فقط باید رازک را حتما با عسل بخورید چون هم فوق العاده تلخه و هم سبب افت فشار شدید میشه. قرص کمر را هم بهتره خودتان از عطاری تهیه کنید یک نر و یک ماده پوستش را با قرار دادن روی شعله ملایم بشکنید و مغزش را با هم در هاون بکوبید. واقعا معجزه میکند. خلاصه بگم هیچ چیز جای طب سنتی و اسلامی را نمی گیره. امیدوارم برای شما هم موثر باش.

سلام من آیداهستم و15 سالمه.13سالگی پریود شدم.من همیشه 7روز پریود میشدم,امالآن 21روزه که پریودم.باید چیکارکنم؟

سلام،عذر میخوام زنم میگه لطفا با این همه توظیحات خوب از واژه هایه مناسب استفاده کنید ، و به جایه پستان از سینه استفاده کنید . ? ممنون

سلام ممنونم از سایت و مطلب خوبتون

سلام من پنجم ماه پریودم تمام شده .بعد دوباره بیست و دوم هم پریود شدم .دریک ماه دوبار پریود شدم .نمیدونم چرا دوبار پریود شدم .میشه راهنماییم کنین؟؟

ببخشید سلام من سوالی مطرح کردم ولی هرروز نگاه مسکنم ولی جواب سوالمو نیست یا اینکه ندادید میشه لطفا جواب سوالمو ایمل کنید ممنونتون میشم

ببخشید من همیشه پریودم 5روز زودتر میشه اون ماه 21شدم واین ماه 17لخته خون زیادی ام دارم یعنی هربار که پریود میشم لخته خونم ازم خارج میشه من چند ماه پیش رابطه از پشت ورو شلوار داشتم یعنی هردو شلوار و لباس زیر داشتیم همیشه یا میرفت دستشویی یا روی شلوار خودش میریخت اب منیشو یه بار من پشت پا احساس خیسی کمی کردم وقتی راه رفتم چیزی حس نکردم 1ساعت بعد شلوارمو عوض کردم وقتی با پاو شلوارم دست زدم چیزی حس نمیکردم حتی وقتی اینجوری شد من پریود شدم تو این 1سال همیشه پریود میشدم امکان بارداری هست ماه قبل خونریزی کمی داشتم اردبیهشت خوب شد ولی الان تو خرداد احساس میکنم کم شده امکان داره پریود نباشه اون لانه گذینی باشه البته من ترشح داشتم دکتر برام سونو گرافی نوشت و گفت که همه چیز خوبه کیست نداری و رحم خیلی پاکه و سالمه و تمیز پس این خون کم از چیه ماه قبل پریودم رفتم دستشویی متوجه شدم تو اردیبهشت کامل ریخت رو شرتم ولی این ماهم بازم رفتم دستشویی متوجه شدم یعنی منظورم اینه خون کمه روی لباس زیرم نمیریزه امکان داره کم خونی داشته باشم دلمم خیلی درد میکنه ازاول پریودم دلدرد داشتم الان دوروزه بازم دلدرد دارم میشه به ایمیلم جواب بدبد منتظرم ممنون فقط میخوام علت خون کمو بدونم

ببخشید ادامه سوالم تواین 1سال من پریودم شدم حتی 5روزم زودتر هربار رابطه که از پشت داشتیم یا میرفت به دستشویی یا روی شلوارش میریخت یه بار احساس خیسی کردم و1ساعت بعد دراوردم میشه به ایملیم جواب بدید ممنون میشم میشه به سونو اعتماد کرد

باسلام.من دختری ۱۳ساله هستم.وکلاس هفتمم.من شش ماه پیش برای اولین بار عادت شدم.و تا هفت روز عادت بودم.ولی دیگر از ان موقع تاحالا عادت نشدم.دلیلش چیست؟

سلام من انیس هستم و هفتم میخونم و اصلا پریود نشده بودم ولی امروز که رفتم دستشویی توی شرتم کلی ماده قهوه ای دیدم وقتی دست زدم دیدم قرمزه و تو سرتم اون طوری دیده میشه و خیلی زیاد بود من خیلی میترسممم توروخدا کمکم کنید به مامانمم تا مطمین نشدم چیزی نمیتونم بگم و اصلا دردی رو هم نداشتم هیچ دردی ینی پریود شدم یا یه مشکل دیگه هست لطفا کمکم کنین توروخدا دارم میمیرم

البته اینم بگم که امروز چیزی شبیه ترشحات میدیدم که جامد بود و قرمز و عوض خون اونا یهویی میریختن انگار که ترسحاتم قرمز شدن مثل خون مثلا هر ساعت دوبار این اتفاق میوفتاد دلیلش چیه؟ توروخدا بگین از صبح این طوری شدم دارم سکته میکنم کارم شده گریه

و این خون بوی بدی داره که دلیلشو نمیدونم و به خاطر بعضی مسایل نمیتونم برم دکتر پس خودم باید تو خونه حلش کنم چی کار کنم؟ نوار بهداشتی رو هم زود عوض میکنم ولی ربطی به اون نداره چون انگار این بوی خون من هست دلیلش چیه و چه طوری درمان میشه؟

من سوال داشتم کجا بپرسم من پریودم همیشه 5روز زودتر میشم اون ماه 21شدم واین ماه تو خرداد 17لخته خون زیادی ام ازم خارج میشه علت اینکه همیشه 5روز زودتر میشم ازچیه من قبلا رابطه از پشت و رو شلوار داشتم ه ردفعه رو شلوار خودش میریخت یه بار من پشت پاه احساس خیسی کمی کردم وقتی شلوارمو در اوردم نه پاهام ونه شلوارم خیس نبودن تواین 1سال پریودم شدم حتی وقتی اینحوری شد فکر کنم 5روز زودتر شدم از چیه امکان بارداری هست احساس میکنم خونریزی کمی دارم تو فروردینم کم بود اردیبهشت خوب بود الانم تو خرداد احساس میکنم خونریزی کمه ولی شکمم خیلی درد میکنه درد پریود هستش میشه بگید تو رابطه از پشت و رو شلوار یعنی هردو شلوار داشته باشیم امکان بارداری هست من 1ساعت بعد شلوارمو عوض کردم وباهمون دست رفتم دستشویی ترشح داشتم دکتر گفت سونو بوشت برام ولی نه کیست داشتم و گفت رحم پاکه و کیستم نداری و همه چیز تمیزه پس این خونریزی کم علتش چی میتونه باشه میشه به سونو اعتماد کرد ممنون

ممنونم از شما، بسیار عالی بود

سلام من حس میکنم فاصله ی بین دو دوره ی پریودیم خیلی کمه مثلا دوم بهمن اولین روز پریودم بوده و حدودا 5یا6روز طول میکشه و دوباره 24ام بهمن پریود شدم بنظرتون این سیکل نرماله
دوسال پیش پیش دکتر که رفتم گفت مشکلی نیست اگر میخای فاصله اش بیشتر بشه قرص بخور
پریود هام نامنظم نیست یعنی همیشه23یا24روز یکبار پریود میشم ولی خب در ماه2بار پریود میشم
لطفا راهنماییم کنید
و اینکه چه جوری باید سیکل رو حساب کنیم بعضی میگن از اولین روز پریود تا اولین روز پریود بعدی بعضی میگناز اخرین روز پریود اول تا اولین روز پریود بعدی
واااای کلا من در این مسئله گیج شدم
خواهش میکنم کمکم کنید

سلام اسم ساراست این دو سال عقد کردم بیست سال ماه گذشته 3پریود شد اما این ماه هنوز نشدم چون رابطه جنسی با نامزده ام دو بار داشتم هرچند دخولی نبود اما میترسم حامله شده باشم چگونه باید بهمم دلیل پریود نشدنم چی بوده

من۱۳سال دارم و تاره پرید شده ام قدم۱۵۶سانتی متر است آیا من قد میکشم

سلام من دوازده سالمه هنوز پریودپریود و تمام علائم رو دارم سینه هام بزرگ شده و درد ههم میکنه آیا با گذاشتن متداوم نوار بهداشتی میتونم از پریود خودم خبر دار بشم

یه ماهه پریودیم قطع نمیشه خودم هم دختر ۴۰ ساله هستم لطفن جوابم را بدین

ازتون کمک میخوام بحق اون کسی که میپرستین..من قرص ldخوردم بعد چند هفته قطعش کردم پریود شدم بعد دوروز پریودیم یتیکه گوشت اندازه کف دستم که انگار چربی مانند رنگ سفید دااشت از بدنم اومد بیرون خودم حس کردم یچیزی مانع اومدنش میشه..ایا اون پرده بکارتم بود ایا بهش اسیبی رسید..نامزد دارم از اینمسئله بحد مرگ میترسم که بکارتم اشکال دیده باشه.ککمکم کنید تورو قران..مدیونتونم

سلام دختری 14 ساله هستم دوماه میشه که پریود شدم ولی سینه هام بسیار کوچکه یعنی الان که پریود شدم دیگه سینهام رشد نمیکنه لطفا بگید چکاری انجام بدم ک سینهام رشد کنن لطفا راهنمایی کنید ممنونتون میشم

تومیتونی که به اونها هی دست بزاری گه بهشون فشار بیاد و بزرگ بشن

شمارتو بده بیام واتساب بهت بگم باید چکار کنی

با عرض
سلام خسته نباشید .من دختری 20 ساله هیم پریودتم منظم هسش اما وقتی که پریود میشم پریودیم که تموم میشه میرم حموم لک میبینم الان3بار پشت سرهم حمام رفتم ولی باز لک میبینم دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم جوابمو بدید

سلام من همون پریسا هستم الان چند روز هست كه ترشحات بیشتر شده آیا این میتونه نشانه ای از پریود شدنم باشه تورو خدا بهم جواب بدید

سلام من دختری ١٣ساله هستم و سینه هام در حال رشده و موهام هم در اومده گاهی هم ترشحات رو دارم اما هنوز پریود نشدم میشه كمكم كنید آخه همه دوستام شدن

من موقع پریود وسط باسنم خونی میش و نمیتونم به پشت بخوابم چیکار کنم؟ چرا اینطوری میشه

سلام ببخشید من 14 ساله هستم امروز 12روز های پریود شدم هی خونریزی میکنم ولی بعد تموم میشه بگید چیکار کنم ؟

سلام دختری 46 ساله هستم هنوز پریود نشدم این موضوع خیلی منو نگران کرده طوری که خیلی وقتا گریه میکنم میخاستم کمکم کنید و بهم بگید مشکلم چیه یعنی امکانش هست که هنوز بلوغم نرسیده نمیدونم اخه یکی از سینه هام خیلی کوچیکه اون یکی خیلی گنده اصلا نمیدونم چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید…

من وقتي پريود مي شم كمرم درد مي گيره بگيد چكار كنم

سلام من 14سالمه و برای اولین بار امروز پریود شدم . اما فقط یه درد بسیار بسیار خفیف داشتم اونم خوب شد اصلا هم عصبی نیستم برخلاف روزای دیگه امروز سر حال تر بودم بنطر شما من پریودم یانه در ضمن از شربت تقویت کننده استفاده میکنم کسی نیست که راجع این موضوع باهاش صحبت کنم پس لطفا راهنماییم کنید مرسی

سلام من 22سالمه ومجردم به دلیل امتحاناتم قرص ال دی مصرف کردم که پریودنشم ولی ظاهرا دیرمصرف کردم یاتاریخش گذشته بود به هرحال شدم این بار توی خونریزیم یک چیزسفید دیدم مثل چربی ولخته خون خیلی ترسیدم لطفا راهنمایم کنید

عزیزم منم دقیقا همینطور شدم..مال مناار تیکه گوشت چربی مانند اندازه کف دستم الان دوروزه کارم گریه س که به پرده م اسیب نزده باشه هنگام خروج…منم کمک میخوام

سلام من دختری 18ساله هستم دوران قاعدگیم خیلی کمه درحددوروزوبسیارنامرتب چی کارکنم

سلام ببخشيد من سوال داشتم
من بعد از عادت ماهيانه يا بعد از خونريزى خارش به بدنم به وجودم مياد لطفت بگين چيكار كنم

سلام من 12سالم داره پر میشه و الان حدود 1ساله که پریود میشم بعد دکتر بهم قرص lDتجویز کرده به خاطر اینکه پریودم منظم بشه بعد سایز سینم38 هستش زیاد بزرگ نیس به دکتر زنان مراجعه کردم سونوگرافی و ماموگرافی برام نوشته سون و مامو رو انجام دادم ولی دکتر زنان میخواد ناحیه تناسلی منم رو نگاه کنه من خجالت میکشم چیکار کنم؟

دکتر محرمه

سلام عزیزم چرا خجالت میکشی دکتر محرمه بزارمعاینت کنه خجالت نکش گلم
امیدوارم خوب بشی

سلام،چرا در یک سیکل 28 روزه فقط یکی از تخمدانها فعال است و در سیکل بعدی تخمداندیگر فعال می شود؟ با تشکر فراوان

با سلام و خسته نباشید ‌. من دور ه ی پریودم ۷ روز طول میکشه ولی این سری ۱۰ روزه شدم و هنوز قطع نشده به نظر شما چه مشکلی دارم ممنون راهنمایی کنید

سلام من دختری 13 ساله هستم از 12 سالگی پریودم شروع شده ولی در ماه پیش قاعدگی بسیار کمی داشتم و این ماه هنوز پریود نشده ام و از روز پریودم گزشته! و بسیار نگرانم که شاید دیگه پریود نشم! میشه راهنماییم کنید

باسلام . دختری 33 ساله هستم در 12 سالگی پریود شدم همیشه دوره قاعدگی نامنظم داشتم طولانی با فاصله زمانی کم دو سه سال هم هست که قبل و بعد از پریودی تا سه چهار روز لکه بینی دارم چندین بار به پزشک مراجعه کردم و کلی آزمایش و سونوگرافی انجام دادم و هربار فقط قرص ال دی مصرف کردم مشکل کم خونی ناشی از فقر آهن هم داشتم سال قبل با انجام آزمایش مشخص شد تنبلی تخمدان دارم ولی با سونوگرافی بعدی گفتند مشکلی نیست الان هشت روز است که پریود شدم از 5 روز قبلش هم لکه بینی داشتم از دیروز تا به الان خونریزی شدت بیشتری پیدا کرده و خون رقیق تر شده است خیلی خونریزی شدید شده با توجه به اینکه تا دو سه ماه دیگر ازدواج میکنم و قصد دارم زود باردار شوم این موضوع خیلی نگران کرده و زندگیم را مختل کرده خواهشا راهنمایی کنید . متشکرم

سلام دختری 18 ساله هستم مدتی است که ترشحاتی قهوه ای رنگ دارم که این خیلی نگرانم کرده میشه راهنماییم کنید که این ترشحات برای چیست و چطور انرا درمان کنم

با عرض سلام هيچ خجالتي نداره خانوم منم خودم اينطوري بودم ولي رفتم دكتر معاينه كرد ديد كه رحم بد جوري از بين رفته تو هم برو ببين چه حالي داري اينطوري خيلي بده براي اينده شما ولي من الان خيلي بهترم

سلام من 15 سالمه و اواخر 14 سالگی پریود شدم دوماه پریود بودم بعد از دوماه دیگه نشدم از پزشکم خجالت میکشمو نمیتونم برم دکتر الان دوماه از اخرین قاعدگیم میگذره ولی پریود نمیشم میشه راهنمایی کنید ممنون از سایت خوبتون

نگران نباش…
اگر تا یک سال آینده هم دچار پریود نشدی باید حتما به دکتر مراجعه کنی ولی الان نیاز نیست و این امری طبیعی است.

عزیزم این کاملا طبیعی منم ۱۴ سالمه دکتر رفتم کاملا طبیعیه

با عرض سلام،عزيزم هيچ خجالتي نداره بهتره كه بري دكتر ببيني چه مشكلي داري.منم همينطوري بودم ولي مجبور شدم برم دكتر ،دكتر معاينه ام كرد ديد كه رحم و تخمدان من از بين رفته توهم برو ببين چه مشكلي داري .ولي الان خيلي بهترم ولي اگر پريود ميشم بازم درد زيادي دارم.

نزديكي نداشتي با كسي گلم شايد حامله شدي تست بارداري انجام بده منفي بود ورزش كن عادت ميشي

سلام من رفتم پیش دکتر بهم گفت برای مشکلاتی که دارم هیچ وقت پرید نمی شم . چی کار کنم؟

خواهش میکنم بگید چطور کم خونریزی داشته بلاشید ممنون

سلام من 17سالمه حدود 5ماهه پریود نشدم خیلی میترسم لطفا راهنمایم کنین

عزيزم برو پيش دكتر تا بفهمي چه مشكلي داري؟

سلام ممنون از سایت خوبتون من 13 سالمه پستان هام اصلا رشد نمی کنه حتی نیم تنه هم نمی تونم بزارم پریود هم نشدم چیکار باید بکنم؟

سلام من 16 سالمه وتقریبا4 ساله که پریود میشم خیلی درد دارم چیکارکنم که کمتر درد داشته باشم ؟؟
درمورد سینه های نرمال هم لطفا توضیح بدید
ممنون .

میخواستم بدونم چه جوری میشه از بوی بد خونریزی موقع قاعدگی خلاص شد؟تورو خدا بگین ممنون میشم

من 13 ساله هستم و پریود شدم ایا قدم بلن میشه

ایا در سن بلوغ رشد می کنیم 13 ساله ام

سلام من 13 سالمه، حس میکنم که خونریزی زیادی دارم چون مدرسه میرم نمیخوام خونریزیم زیاد باشه لطفا کمکم کنین

سلام.توی مطالبتون از معاینه پستان ها گفته بودید.اگه بیشتر توضیح بدید ممنون میشم.

سلام من 13 سالمه ویک ساله که قاعده میشم اما شدت خون ریزی خیلی زیاده ودرد خیلی زیادی هم داره من کم خون هم هستم وقتی که دچار عادت ماهانه ام و حدود 15 دقیقه می ایستم بسیار کمر درد میگیرم انگار میخواهم غش کنم لطفا راهنمایم کنید ممنون از سایت خوبتون

باسلام.اىن ترشحات واژن دقيقاچه طورى هستش؟يه چند ماه قبل از شروع اولين پرىودم شروع شد وبعد از ششروع اولين پريودبيشتر شد.ترشحات من سفيد مانند هست ويه کمى هم چسبنده.بعضى ها مى گن عفونت هستش آيا درست مى گن؟

slm man 21 salame ,2 roze ke peryod shodam peryodam monazame va mamolan 4 roz tool mikeshe hch moshkeli ham nadare ama be dalil ink mikham beram mosaferat rahi dare ta zoodtar az moed peryodam tamom she ??kamtar az 4 roz?

خوش به حالت من کههر ۷ روز خوب میشم

ایا ممکن است دختری که با کسی رابطه نداشته باردار باشه

سلام من 14 سالمه هنوز دو ماه نیم عقب انداختم نمی دونم چی کار کنم

سلام من 14 سالمه پریود که هیچی اصلا هیچ کدوم از سینه هام رشد نکرده مثل سینه های یه دختر 6 ساله می مونه خیلی ناراحتم تمسخر دوستام بیشتر منو ناراحت می کنه خواهش می کنم جواب بدین.

با سلام من 11سالمه دومین بار است که پریود شدم ولی بیش از 2هفته است که خونریزی ام قطع نمی شود رفتم پیش دکتر متخصص وآزمایش خون و سونوگرافی دادم ولی دکتر گفت هیچ گونه مشکلی نداری وبرام قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرد که 2عدد صبح و2عددشب مصرف کنم والان 4روز است که مصرف می کنم وهنوز تغییری بوجود نیامده لطفا راهنمائی کنید چه اقدام دیگری بایدبکنم خیلی آشفته هستم متشکرم

من چهاده سالمه ولی هنوز پریود نشدم

من نزدیک 14 سالمه ولی پریود نمیشم بیشتر علائم هم دارم مثل مو های زائد اما زیر بغلم مو نداره همه ی دوستانم میان ولی من نه ولی نمی دونم پیروزی به مادرم بگم…

سلام
ممنون از سایت خوبتون امروز 5 آبان است و من 8 احتمال عادت مایانم است و یک سفر زیارتی در این روز دارم باید چیکار کنم

سلام.
من یه دختر تقریبا 14 ساله ام.
نمیدونم چرا جدیدا فاصله ی بین عادت ماهانه م خیلی کم شده تقریبا 10 روز…
قبلش 18 یا 19 روز بود.
یک دفعه که اصن خیلی کم خونریزی داشتم.خیلی خیلی کم.دفعه ی بعدش که فاصله ش هم 13 روز بود تقریبا 11 روز بود مدت خونریزیم.و الان هم 10 روز گذشته و من الان فقط خیلی کم لک میبینم.
این نشونه ی بدیه؟

من از 12 سالگی ترشح سفید دارم الان 14 سالمه هنوز پریود نشدم مشکلی دارم

ba salam man ye dokhtare 10 sale daram .neshane haye bologh dar on peyda shodeh vali peryod hanoz shoroh nashodeh negaranam ke adate on ham zod shoro beshe .che kar konam

سلام من 13 سامه و چند روز پیش پریود شدم قدم هم الان 158 میخاستم بدونم قدم تا چه اندازه رشد میکنه ؟

من14سالمه اولین قاعدگیم 2سال پیش بوده و از اول فواصل بین 45تا50روز بوده
مشکلی هست؟

من 13 سالمه و پریود شدم اما هر دوره 3یا 4 روز جلو می افتد چه کار باید کنم که جلو نیفتد؟

سلام ممنونم ازسایتتون
من دختر13ساله ام که همه علاعم دوران قاعدگی متل رشدموهای زائدبدن وترشح دارم وهنوزهم پریودنشدم ایادچارمشگل میشوم واینکه الان ازمن ترشح میریزه نه زیاده نه کم متوسطه ولی گاهی اوقات بدنم دچارخارش میشونه نه زیادبسیارکم رنگ زردی نداردولی بسیارکمی بوی بدی داردومشکلی نداردواینکه دراکترسایت هانوشته بودکه هروقت پریودشویم شایت باردارهم بشویم درمورداین موضوع لطفابیشتربه مااطلاعات دهید

سلام من 29 سالمه و 2 ماهه پریود نشدم ضمن اینکه من پارسال عمل کیست انجام دادم و نصف کیست سمت چپم رو درآوردم . لطفا راهنماییم کنید

من16 سالمه.ما میخوایم بریم مسافرت و من عادتم.چطوری عادت ماهانمو زود تر تموم کنم؟

سلام من در ماه رمضان یک بار ترشح خونی رنگ دیدم وفکر کردم پریود شده ام ام دیگر خونی ندیدم این خونی که دیدم ممکن است از بیماری خاص باشد ممنون

با درود فروان من خواهرم 35 سالشونه ومجردن نزدیک به 2 ماه خونریزی داشتن دکتر رفتن وگفته کیسته بعد از قرص مصرف کردن تعیری نکردن سونو گرافی کردن گفته کیستتون از بین رفته ولی هنوز خونریزی دارن ممنون از راهنمایتون

سلام
چه غذاهایی باعث میشه فاصله ی بین دو قاعدگی کم یا زیاد بشه؟؟
من میخوام برم زیارت و حرکت کاروان همون موقعیه که من عادت میشم!
چطور میشه به تأخیر بندازم؟

قرص LD را از روز 5 تا 7 دوره خود شروع می کنید

در حالت عادی بعد از مصرف 21 قرص مصرف قطع شده و به دنبال آن خونریزی شروع می شود و تا زمانی که می خواهید خونریزی به تعویق بیافتد ادامه می دهید، زمانی که مصرف را قطع کنید طی یک تا دو روز خونریزی در شما شروع خواهد شد

? ? ? ? ? سلام مرسی ازجواب دادنتون ?

سلام من 13سالمه ولی هنوز{ پریود}نشدم. ❗

سنتون کمه

سلام من ۱۳ سالمه و همه دوستام پریود شدند ولی من نه لطفا به من بگین چه غذا هایی باید بخورم لطفا

? می گه

می گه ?

خداحافظ بچه ها

ممنون از راهنمایی بازدیدکنندگان

سلام خسته نباشید..دوره سیکل های قاعدگی بطور نرمال چندروزه است؟من ۲۳ سالمه ومتاهلم.از فرودین تا این ماه دوره های من بصورت..۳۱-۲۸-۳۰-۲۸-۲۹-۲۹ بوده..وهرماه دوره من ۳روز جلو می افته..این تاریخ های بهم ریخته مشکلی ندارن…من دچار تنبلی تخمدان و..نیستم…این وضع من چه جوری زمان تخمک گذاریمو بفهمم…بخوام حامله بشم اینا فاکتورهای بدی نیستن؟شرمنده سواالهام زیاد شد….مرسی که این فضاروایجاد کردین تا ما به سوالهای بی انتهامون برسیم

اگر مطلب رو میخوندید جواب همه سوالات وجود داشت

متوسط زمان یک سیکل قاعدگی نرمال ۲۸ روز است. اما یک سیکل نرمال ممکن است از ۲۳ تا ۳۵ روز متفاوت باشد.

خیر فاکتور بد نیست و همه چیز نرمال است، موفق باشید

من 12سالمه وسینه هایم هم مقداری جلو امده است اما من نمبدانم کی عهدت ماهبانه میشم کمکم کنید

فعلاً سنتون کمه

ba salam khob bood ama man y sooal ham dashtam man y dookhtare 24sale hastam ke hich vaght adat mahanam moortab naboode va hich dardii nadaram ama in avakher khili dirtar etefagh oftade va toolesh be yk mah miresad ama har rooz faghat y ghatre khon daram mooshkele man chyh vaznam 75 ghadam 160

سلام، اگه شک داشته باشم که مثلا امروز پریود میشم اما هنوز لکه ای هم ندیده باشم می شه رفت استخر؟ من شنیدم تو آب پریود نمیشه آدم درسته؟؟

من 11 سالمه همه نشانه های بلوغ را دارم ولی سینه هایم خیلی بزرگ است و هم اندازه مادر ام شده بگویید چه کار کنم خیلی نگران ام؟

بله بلوغ زود رس است، پیشنهاد میکنیم به پزشک متخصص مراجعه نمایید

با سلام.
من امروز رفتم استخر و قرار بود 2 روز دیگه پریود شوم اما به محض اینکه وارد استخر شدم متوجه شدم پریودم و اینکه تنها یه لکه قهوه ای رنگ بود کم بود زیاد نبود به همین خاط رفتم و شنا کردم میخواستم ببینم برای من مشکلی پیش میاد یا نه؟

نگران کننده نیست، اما لکه بینی مداوم نشانه مشکل جدی است

سلام . من 15 سالمه و 2 ساله كه پريود ميشم . هر ماه كه پريود ميشم پستان هام درد شديدي ميگيره. هر كي يه چيز ميگه. يكي ميگه سوتين سفت ببند , يكي ميگه هر شب زير آب گرم با دو دست از بالا تا نوك پستان ماساژ بده …. ولي آخه من اصلا نميتونم به پستان هام دست بزنم . چند روز پيش ازشدت درد داشتم بيهوش ميشدم

درد پستان ممکن است با پوشیدن پستان بندی که پستانها را بطور مناسب حفاظت می کند ، بهتر شود . در صورت احساس سنگینی و درد شدید پستانها ، فرد نیاز به پوشیدن پستان بند در شب دارد . دردهای دوره ای ممکن است با قطع مصرف کافیئن ، انجام تمرینات ریلکسیشن که موجب کنترل استرس می شود و کاهش وزن که موجب کوچک شدن اندازه پستان می شود ، بهبود یابد .

سلام پریود من 10روزه است ومقدار خونریزییم کم است یعنی 6روز اول لکه بینی و 2روز خونریزی طبیعی و2روز لکه بینی دکتر هم مراجعه کردم سونودادم سالمه همه چی ولی ارویی ندادند لطفا کمکم کنید

سن خود رو ذکر نکردید، ممکنه با گذشت زمان خوب بشید

سلام 18 سالمه و پریود نمی شدم خیلی دو ست دارم بدونم اگر به دکتر زنان مراجعه کنم کجاهامو معاینه می کنه چون خیلی خیلی از مراجعه به آن می ترسم و پدری بیش ندارم و از هیچ کس دیگری نمی توانم بپرسم لطفا به من پاسخ دهید شما را به خدا من که مادر یا خواهری ندارم که از او بپرسم فقط یک پدر زحمت کش دارم که خیلی خیلی مهربونه خواهش می کنم همین الآن به من جواب کامل بده

عزیزم برو میفرستدت سنو .معاینه نمیکنه چون شما مجردی. استرس نداشته باش. در ضمن پریود نشدن شما مشکل نیست شما بلوغ دیر رس داری خمکاتم کم فعالیت .

منم 14 سالمه پریود نشدم ناراحت نباش وقت داری

من 13 سالم داره پر می شه و هنوز پرییود نشدم و این مضوع منو می ترسونه به خصوص به خاطر این که بچه دار شدنم هم خیلی خیلی برام مهمه

مدتی نیز صبر کنید، قاعدگی در برخی از افراد دیر صورت می گیرد

shm saba jun
aval miri az mamanet v a xaharat miporsi ke qaeegishun chan salegi bude emkan dare dir etefaq biofte ama bayad jedj begirish .tu 14salegi ayad hatman peygir beshi .ziadam negaran nabash chon ag xodaye nakarde moshkeliam bashe fln xeyli vaqt dari.

صبا باور کن عادی منم مثل تو

سفت و حساس شدن سینه ها ۲ هفته قبله پریودی علتش چیه؟ ممنون که به سوالاتمون جواب میدین

اگر در دوران بلوغ هستید طبیعی است، اما اگر درد در ناحیه سینه دارید از سینه بند مناسب استفاده کنید و همینطور به پزشک مراجعه نمایید

سلام آیا ۱ روز بعد از شروع عادت ماهیانه با خوردن قرص میتوان آن را قطع کرد؟

چه قرصی؟

خونریزی در روز دوم بیشتر است یا سوم

اول و دوم

من18سالمه ولی یک ماه در میان پریود میشم اشکال نداره

خیر
اما دردهای قاعدگی بعد از روز سوم را جدی بگیرید

خانم عسل خانم آسمونی نمیخواد روحیت خراب شه ولی شما یه هفته بیشتر زنده نیستی

سلام عسل جون نه نگران نباش مهم اینه که از لحاظ تخمک گذاری سالمین. اما اگ قاعده نشدنت بیشتر طول کشید بهتره از لحاظ کیست سونو بدین که مطمین شین

سلام ..
من ۲۳ سالمه و متاهلم.معمولا ۳ الی ۴ روز پریودم جلو میوفته این ماه ۳۰ پریود شدم.روزه ۳۱ خونریزی داشتم.اما حالا اصلا…(دوره هام ۶و۷ روزه بود). جلوگیری طبیعی هم میکنم..میتونه بیماری باشه یا حامله م؟؟؟؟ زود بگید لطفا…امتحانم دارم ذهنم درگیره….

سلام آیا ۱ روز بعد از شروع عادت ماهیانه با خوردن قرص HD میتوان آن را قطع کرد؟ قرص دیگر چطور

,hd

سلام .خسته نباشین. من21سالمه خیلی درد پریودیم وحشتناکه 3ساعت هم طول میکشه.هرقرص و شیافی هم مصرف کنم خوب نمیشم.چون تا اثر دارو از بین میره باز درد شروع میشه..خونریزی بصورت لخته دارم و زیاده.سونوگرافی هم رفتم حتی یه ذره کیست هم نداشتم سالم سالم بودم.پریودیم هم خیلی منظمه.تورو خدا کمکم کنین درد پریودی واسم کابوسه

سلام من 16 سالمه.قراره عید بریم مسافرت.من بهمن ماه از8تا 15پریود بودم و اسفند ماه از 4تا11شدم.میخوام تو مسافرت به راحتی گشت و گذار کنم ولی فقط میخواستم یه نوشیدنی یا خوردنی بهم بگین تا به مدت یه هفته دیر بشم.فقط دوست ندارم دارو مصرف بکنم.لطفا مقدار مصرفشونو هم بگین.خواهش میکنم هرچه سریعتر به جواب بدین.ممنون

خيلى خوب بود ممنون. من ١٢ سالمه و خيلى هاى ديگه از دوستام
الان پريود شدن ولى من هنوز نشدم. مى ترسم كه دير پريود شم.
مى خواستم بپرسم كه سن اصلى شروع پريود چه سنيه ؟ ممنون

ایدا جون من 13 سالمه تازه همین امروز پریود شدم سن اصلی پریود 8 تا 16

9 تا13 ساله

سلام آيا 1 روز بعد از شروع عادت ماهيانه با خوردن قرص HD ميتوان آن را قطع كرد؟ قرص ديگر چطور؟

سلام مرسی که جوابمو دادین اما من از اول همین طور بودم آیا کیست ندارم؟در اینده دچار مشکل نمیشم؟

بهتره یه سونوگرافی انجام بدین

سلام من در زمان پریودیم همیشه نه فقط این بار در روز1 2 3 لکه های قهوای هست 4 5 خون ریزی هست و6 7 دیگه نیست ازمایش دتدم اما کم خونی نداشتم ازدواج هم نکردم هیچ نوع قرصی هم مصرف نمیکنم

این مسئله میتونه به خاطر استرس باشه و جای نگرانی نیست، و همچنین گاهی اوقات مشکلات هورمونی می باشد که بعد از مدتی خود به خود رفع می شود

ذخیره نام شما جهت سهولت در نظرات بعدی.

تبلیغات شما در اینجا:

021-22072529

asemooni.com/advertising




اولین پریود (قاعدگی یا عادت ماهانه) یک دختر، نقطه عطفی در زندگی او به شمار می رود. پریود شدن، نشانه تغییر از کودکی به بزرگسالی است.

 

چگونه پريود مي شويم

دختر باید قبل از وقوع قاعدگی (پریود)، از این موضوع آگاه شود و بهترین آموزگار او در این مورد، مادر اوست که باید از حدود سن 11 سالگی با دخترش سخن بگوید و بویژه تاکید کند که این پدیده عادی و طبیعی است.

 

مادر باید به دخترش بگوید که ماهی یک بار، لایه های سطحی مخاط رحم همراه با خون، از مهبل (واژن) خارج می شوند و پس از آن دوباره مخاط رحم، شروع به بازسازی خود می کند.

 

در طی قاعدگی طبیعی تغییراتی بطور همزمان در تخمدان و رحم رخ می دهد.

یک سیکل قاعدگی طبیعی 21 تا 35 روز طول می کشد، اما گاهی اوقات این سیکل نامنظم است.

 

برخی علل نامنظم بودن قاعدگی ها عبارتند از:

– عدم تخمک گذاری

– مصرف هورمون و قرص های هورمونی

– عفونت ها

– اختلالات غدد داخلی بدن و سایر دستگاه ها مثل کبد

– علل مادرزادی

 

علایم اولین پریود

سنی که در آن اولین پریود آغاز می شود، بسیار متفاوت است. بعضی دخترها، در سن هشت سالگی پریود می شوند و بعضی تا سن پانزده سالگی هنوز پریود نشده اند.


اغلب نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد دخترها دارند به اولین پریود نزدیک می شوند.


بزرگ شدن سینه و رشد موهای زاید، چند سال قبل از قاعدگی آغاز می شود.

حدودا یک سال قبل از اولین پریود، جهشی در رشد دخترها، مشاهده می شود.

 

اولین پریود معمولا بسیار سبک است و گاهی در آن فقط لکه بینی و خونریزی کمی وجود دارد.

پریودها اغلب در اولین سال های قاعدگی نامنظم هستند. در این زمان، دخترها شاید در چند سیکل پریود نشوند یا سیکل های قاعدگی چند بار در یک ماه رخ دهد یا کمتر از حد انتظار باشد.

اگرچه این نوسان ها طی چندسال اول قاعدگی متداول هستند، اما اگر پریودها منظم نیستند با پزشک زنان مشورت کنید.

شاید دخترتان در مورد بروز پریود تعجب کند، اما در کل این امر نشانه ورود به بزرگسالی است.

 

برخی والدین مشاهده می کنند که دخترشان مضطرب شده یا ترسیده است. این امر نیز طبیعی است، اما همگی این ها دلیلی است تا درددل و گفتگوی صمیمانه با یکدیگر داشته باشید.

 

هرچه بیشتر درمورد پریود و نشانه های سندرم قاعدگی به دخترتان اطلاعات بدهید، او در زمان رشد و تغییرات بدن احساس بهتری خواهد داشت و آماده تر خواهد بود.

 

سر صحبت را باز کنید

به جای آن که با دخترتان به شکل رسمی و خشک در مورد قاعدگی صحبت کنید، سعی کنید صریح و صادقانه سر صحبت را بازکنید و از دخترتان بپرسید که چه سوالاتی دارد.

موارد زیر نکاتی برای پاسخگویی به سوالات دخترتان در مورد قاعدگی است:

 

چگونه پريود مي شويم

1- چرا دخترها پریود می شوند؟

در صحبت کردن با دخترتان در این مورد که چرا زن ها دچار سیکل قاعدگی می شوند، رویکردی مثبت داشته باشید. به او بگویید که دوره قاعدگی بخشی از زندگی طبیعی است که به یک زن، امکان باردار شدن را می دهد. زمانی که بارداری در یک سیکل قاعدگی رخ ندهد، هورمون ها به بدن فرمان می دهند که دیواره رحم را تخریب کرده و از نو بازسازی کند. این همان کاری است که در پریود رخ می دهد.


2- سندرم قاعدگی چیست؟

بگویید که درست قبل از شروع پریود، برخی دخترها و زنان دچار علایم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می شوند که شامل تغییرات روحی، زودرنجی، نفخ شکم و حساس شدن سینه ها نسبت به لمس است.

بیشتر دخترها تا سال های اول بعد از پریود، دچار نشانه های سندرم قاعدگی نمی شوند، اما برای افرادی که دچار آن می شوند استراحت، ورزش منظم و رژیم غذایی صحیح می تواند به کاهش این عوارض کمک کند.

 

3- آیا دچار دل درد خواهم شد؟

دخترها معمولا در آغاز پریود، دچار درد زیر شکم و کمر می شوند. این درد معمولا ملایم بوده و با استفاده از مسکن ها آرام می شود. اما اگر درد شدید است، باید با پزشک متخصص زنان صحبت کنید.

 

4- آیا باید از نوار بهداشتی استفاده کنم؟

از نوار بهداشتی برای جذب خون پریود و رعایت بهداشت شخصی استفاده می شود. باید حداقل هر چهار تا شش ساعت یک بار نوار بهداشتی عوض شود. استفاده از نوار بهداشتی بزرگ در زمان عادت ماهانه، برای کمتر تعویض کردن آن، کار درستی نیست. این کار احتمال ابتلا به عفونت تناسلی را افزایش می دهد.

باید به دخترتان بگویید که چطور از نوار بهداشتی به طور صحیح استفاده کند تا دچار مشکل نشود.

 

5- از من چقدر خون خواهد رفت؟

بگویید که طی پریود احتمالا به اندازه چند قاشق چایخوری خون از دست می دهید، گرچه گاهی نیز بیشتر می شود. اگر ساعت به ساعت مجبور به تعویض نوار بهداشتی می شوید، احتمالا مشکلی وجود دارید و باید با پزشک متخصص زنان صحبت کنید.

 

6- پریود من چقدر طول خواهد کشید؟

دخترتان باید به طور متوسط منتظر پریودی سه تا هفت روزه باشد. اما برخی دخترها پریودی کوتاه تر و برخی پریودی طولانی تر دارند.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


منابع:

مجله پزشکی مادر

مجله پزشکی دکتر سلام

 

مطالب مرتبط:

بهداشت قاعدگی در دختران نوجوان

12 توصیه برای بهداشت قاعدگی

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها خطر دارد؟

مشکلاتی در قاعدگی که طبیعی‌اند

مشکلات خطرناک عادت ماهانه

9 راه کاهش درد قاعدگی در خانم‌ها

4 سوال درباره قاعدگی از پزشک زنان

خونریزی شدید قاعدگی در خانم‌ها

با علائم پیش از قاعدگی چه باید کرد؟

چگونه پريود مي شويم
چگونه پريود مي شويم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *