چگونه خود را ارضا کنم پسر

دوره مقدماتی php
چگونه خود را ارضا کنم پسر
چگونه خود را ارضا کنم پسر




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

 

چگونه خود را ارضا کنم پسر

آموزش ارضا شدن

 

آموزش ارضا شدن/چگونه دیر ارضا شویم؟

هر مردی می تواند در رابطه جنسی خود چندین بار ارگاسم شود. برای اینکار فقط کافی است اطلاعات کافی درمورد تمایلات جنسی مردانه، روابط زناشویی و تکنیک های خاص آن داشته باشید. هدف اکثر مردان در روابط زناشویی، انزال است نه عشق بازی. وقتی یک مرد چند بار ارگاسم را تجربه می کند، نه تنها خودش بهتر ارضا می شود، بلکه طرف مقابلش را هم بسیار بهتر ارضا خواهد کرد.

ارگاسم های چندگانه به دنبال هم اتفاق می افتند، بدون اینکه فرد در خلال آنها تحریک جنسی خود را از دست بدهد. خانم ها به راحتی می توانند ارگاسم چندگانه داشته باشند اما تعداد کمی از مردان می دانند که با آموزش صحیح آنها هم می توانند دقیقاً مثل خانم ها چندین بار در روابط زناشویی به ارگاسم برسند.درمورد خانم ها،ارگاسم چندگانه به این معناست که مدت زمان کمی بعد از اولین ارگاسم، تحریک جنسی خود را بازمی یابند، که معمولاً بلافاصله یا بعد از چند دقیقه اتفاق می افتد. وقتی زنی در یک رابطه جنسی چندین بار به ارگاسم می رسد ارگاسم او چندگانه خواهد بود.

خیلی از مردان اشتباهاً تصور می کنند که وقتی بتوانند بعد از انزال دوباره تحریک شوند و به یک انزال دیگر دست پیدا کنند، یعنی ارگاسم چندگانه داشته اند. این اشتباه است. س ک س چند ارگاسمه مردانه به س ک سی گفته می شود که در خلال ارگاسم ها، نعوظ یا تحریک جنسی از بین نرود. ارگاسم چندگانه فقط شامل ارگاسم است نه انزال. تنها استثناء آن زمانی است که انزال با آخرین ارگاسم همراه می شود.قبل از توضیح بیشتر بد نیست که با فرایند تکنیکی “چرخه تحریک جنسی” آشنا شوید.

۱- مرحله تحریک

· گرفتگی عروق

· نعوظ

· بالا رفتن ضربان قلب

· بلند شدن نسبی بیضه و افزایش سایز

· سفت شدن نوک سینه ها

 

۲- مرحله پایا

· بزرگ شدن بیشتر سر آلت تناسلی و بیضه ها

· بلند شدن کامل بیضه

· بنفش شدن سر آلت تناسلی

· ترشح غدد کوپر

· نفس نفس زدن

 

۳- مرحله ارگاسم (از دفع مایع و انزال تشکیل شده است)

دفع مایع

· اسپرم و مایعات از رگ وابران، کیسه های مایع منی و غده پروستات خارج شده و در ته مجرای پیشاب در نزدیکی پروستات جمع می شوند.

· کشش ماهیچه ای درست قبل از رها شدن فشار و تنش

· بالا رفتن بیشتر ضربان قلب و تنفس

ضرورت انزال: هوشیاری از انزال قریب الوقوع

انزال

· عضله تنگ کننده ادرار محکم بسته می شود.

· انقباضات ریتمیک پروستات، عضلات میاندوراهی و آلت تناسلی و خارج شدن مایع منی.

· تیرگی جزئی هوشیاری

 

۴- مرحله تحلیل

· از بین رفتن تحریک

· خوابیدن آلت تناسلی و جمع شدن پوست بیضه

· برگشت کشش عضلانی

چگونه خود را ارضا کنم پسر

· پایین آمدن ضربان قلب و فشارخون

 

ارگاسم چندگانه دربرابر ارگاسم همراه با انزال

هر دو نوع این ارگاسم ها یکسان شروع می شوند: از تحریک تا نقطه ای نزدیک به انزال. در این نقطه، مرد یکسری انقباضات تناسلی را تجربه می کند که ۳ تا ۵ ثانیه طول می کشد. این انقباضات، ارگاسم های لگنی نامیده می شوند که ابتدا حس لرزش یا رهایی جزئی فشار را به همراه دارد. وقتی این نقطه کاملاً تشخیص داده شده و کنترل شود، می توان این احساسات را بیشتر و شدیدتر کرد.وقتی فرد به این نقطه می رسد، هدف رسیدن به انزال نیست بلکه کاهش تحریک است، فقط به اندازه ای که بتوان میزان تحریک را کنترل کرد. می توان با فشردن عضلات لگنی میزان تحریک را به خوبی کنترل کرد.

در یک ارگاسم تکی عادی که همراه با انزال است، مرحله پایا سریعاً گذشته ، ارگاسم فروکش کرده و انزال اتفاق می افتد. در یک رابطه زناشویی با ارگاسم چندگانه، مرحله پایا پس از اولین ارگاسم و ارگاسم های بعدی همچنان باقی می ماند. ارگاسم های پی در پی معمولاً کمی قوی تر از ارگاسم قبلی هستند تا جایی که مرد تصمیم می گیرد در آخرین ارگاسم انزال داشته باشد. انزال کاملاً انتخابی است. حتی پس از چند ارگاسم فرد می تواند تصمیم بگیرد که اصلاً انزال نداشته باشد که در این حالت تحریک تقریباً یک ساعت بعد فروکش می کند، برخلاف انزال که تحریک جنسی دفعتاً و به سرعت فرومی نشیند.

 

چطور ارگاسم چندگانه ممکن است؟

“چرخه واکنش” مردها و زنها تقریباً شبیه به هم است. تفاوت جزئی بین آنها انزال مرد است. زنهایی که ارگاسم های چندگانه دارند قادرند درصورت کاهش تحریک به مدت زمان کوتاهی بعد از اولین ارگاسم خود، ارگاسم های متوالی و پی در پی داشته باشند، دلیل آن این است که آنها انزال ندارند.

انزال دوره بی پاسخی را در مردها آغاز می کند. طی این مدت، اکثر مردها نمی توانند به خاطر از دست دادن تنش جنسی دوباره تحریک شوند و آلت تناسلی نسبت به هرگونه تماس حساس می شود. ازآنجا که خانم ها از نظر بیولوژیکی قادر به انزال نیستند، این خصوصیت را ندارند و می توانند بسیار آسانتر از مردها ارگاسم های چندگانه داشته باشند.

اولین قدم در فهمیدن اینکه مردها چطور می توانند ارگاسم چندگانه داشته باشند این است که بدانند ارگاسم و انزال دو اتفاق کاملاً مجزا و قابل تشخیص از همدیگر هستند. اکثر مردها همیشه ارگاسم و انزال را به طور همزمان تجربه کرده اند به همین دلیل قادر به تشخیص آنها از هم نیستند.

دومین قدم این است که بتوانید ارگاسم و انزال را از هم تشخیص دهید.

 

 

آموزش ارضا شدن

 

توانایی تشخیص ایندو از هم شامل عضله لگنی می شود. این همان عضله ای است که جریان ادرار را در نیمه راه متوقف می کند. اگر نگه داشتن جریان ادرار برایتان دشوار باشد یعنی عضله لگنی شما ضعیف است. در اینصورت باید روی قوی تر کردن آن کار کنید تا بتوانید ارگاسم چندگانه داشته باشید. وقتی عضله لگنی را فشار داده و منقبض می کنید باید احساس کنید که همه آنچه در عمق لگنتان است به سمت بالا کشیده می شود.

 

تمرینات تنفسی

· روی یک صندلی راحت بنشینید و شانه هایتان را ریلکس کنید.

· دستها را روی شکمتان درست زیر ناف قرار دهید.

· نفس را عمیقاً توی ریه بکشید. عمیقاً از بینی نفس بکشید طوریکه شکمتان باد کند.

· نفس را به طور کامل بیرون دهید طوریکه شکم دوباره به ستون فقرات بچسبد. احساس خواهید کرد که لگن و آلت تناسلیتان به سمت بالا کشیده می شود.

· این حرکت را ۹ تا ۳۶ مرتبه تکرار کنید.

 

آماده سازی خود

توانایی داشتن ارگاسم چندگانه برای یک مرد قابلیتی درخور توجه است اما به آماده سازی زیادی نیاز دارد. همانطور که قبلاً هم ذکر شد، یکی از قدم های اولیه شناخت عضله لگنی است. برای اینکه با آن آشنا شوید باید یاد بگیرید که چطور آنرا به درستی کنترل کنید. قسمتی از این کنترل به مرور زمان و با تجربه به دست می آید اما بخش اعظم آنرا باید با تقویت از طریق تمرین مداوم به دست آورید. این تمرینات را می توانید در هر مکانی بدون اینکه کسی متوجه شود انجام دهید.

تمرین

· راحت بنشینید و مثل زمان عادی با همسر خود رابطه جنسی را شروع کنید.

· درست همانجایی که نزدیک به انزلتان است متوقف شوید. عضله لگنی خود را منقبض کرده و نگه دارید و تا ۱۰ بشمارید.

· سپس خود را ریلکس کنید و چند دقیقه استراحت کنید.

· دوباره شروع به رابطه جنسی کنید و اینبار کمی به نقطه انزال نزدیکتر شوید و دوباره عضله لگنی خود را منقبض کنید.

· دوباره رابطه را ادامه دهید و به تحریک جنسی و احساسات خود توجه خاص داشته باشید. کلید کار اینجا این است که درمورد واکنش جنسی خود بیشتر بفهمید تا بتوانید راحت تر آنرا کنترل کنید.

توقف درست قبل از انزال

دوباره به رابطه جنسی ادامه دهید، با این تفاوت که اینبار تا جایی پیش بروید که به انزال برسید. درست قبل از ارگاسم انقباضات متعددی را احساس خواهید کرد که نشاندهنده شروع انزال در ته آلت تناسلی یا حتی عمیق تر در لگنتان است. با شروع این انقباضات یا درست قبل از شروع آن تحریک را متوقف کرده و عضله لگنی را سفت منقبض کنید. احتمالاً حس خواهید کرد که در حال انزال هستید اما باید آنرا متوقف کنید. سفت کردن و منقبض کردن درست عضله لگنی انزال را نگه می دارد.

مقدار کمی ازمایع منی خارج می شود اما نه با آن فشار که در ارگاسم های تکی تجربه می کنید. اگر موفق شدید انزال را بعد از ارگاسم خود متوقف کنید دوباره شروع به خودارضایی کنید. تحریکتان باید بسیار بالا باشد و باید بتوانید اینکار را به مدت کوتاهی ادامه دهید تا به یک ارگاسم دیگر برسید.

اگر بار اول نتوانستید انزال خود را متوقف کنید، احتمالا یا عضله لگنیتان به اندازه کافی قوی نیست و یا در زمان مناسبی آن را منقبض نکرده اید. اگر دیر شروع به منقبض کردن آن بکنید انقباضات انزال دیگر شروع شده اند و دیگر متوقف کردن آن غیرممکن است. با تمرین بیشتر زمانبندی آن دستتان می آید.

 

نقش شریک جنسی

تکنیک های زیادی برای بالا بردن موفقیت خود در ارگاسم چندگانه وجود دارد. بهترین تکنیک ممکن تمرین آن با شریک جنسیتان است. اگر بتوانید در این کار موفق شوید می توانید هم خودتان و هم شریک جنسیتان را به لذت بسیار بیشتری برسانید.

 

غلبه بر مشکلات

بدون شک بزرگترین مانعی که اکثر مردها در ارگاسم چندگانه تجربه می کنند، ناتوانی در انقباض عضله لگنی در طی ارگاسم برای متوقف کردن انزال است. ممکن است یکسری انقباضات را حس کنید اما نباید منقبض کردن را در این نقطه رها کنید چون حتی اگر در متوقف کردن انقباضات انزالی موفق هم شوید، چند انقباض از آن نوع را حس خواهید کرد. اگر موفق شوید، انقباضات قبل از انزال متوقف می شوند و باید بتوانید دوباره تحریکتان را ادامه دهید بدون اینکه حستان از بین برود.

یک مشکل دیگر ناتوانی در تشخیص آغاز و پایان مرز مراحل پایا، ارگاسم و انزال است. اگر نتوانید فرق بین ارگاسم و انزال را تشخیص دهید، که کلید کار در تجربه ارگاسم چندگانه است، اگر موفق هم شوید فقط تصادفی بوده است.

بعضی از مردها سعی می کنند خیلی سریع و شدید خود را تحریک کنند ولی این راه خوبی برای آگاهی از سطح هوشیاری جنسی خود نیست. اگر سعی کنید تحریک جنسی را آرامتر انجام دهید می توانید مرز بین تحریک، مرحله پایا، و ارگاسم را خیلی راحت تر تشخیص دهید. با این روش خیلی بهتر متوجه خواهید ش

د که چه زمان باید عضله لگنی خود را منقبض کنید، کی تحریک را متوقف کنید، و کی عضله لگنی را ریلکس کنید و برای تجربه یک ارگاسم دیگر دوباره تحریک را آغاز کنید.

 

فشار لگنی بعد از تحریک

فشار در ناحیه لگن نتیجه طبیعی افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی است. اگر میزان این فشار قابل تحمل نباشد، می توانید با تنفس عمیق، بلند کردن پایین تنه و ماساژ بیضه به آرامی آنرا کمتر کنید. این کار باعث می شود انرژی بیضه به سایر قسمت های بدن منتشر شود. همچنین می توانید ۵ تا ۱۰ دقیقه به پشت بخوابید.

 

سایر فواید ارگاسم چند گانه

با یادگرفتن ارگاسم چندگانه می توانید سایر مشکلات جنسی مثل انزال زودرس را هم برطرف کنید. با این روش نه تنها می توانید زمان رابطه زناشویی خود را بیشتر کنید بلکه استرس و اضطرابهایتان هم کمتر شده و می توانید بیشتر روی ارضای خود و شریک جنسیتان تمرکز کنید.

 

سن

ممکن است خیلی از شما سوال کنید که آیا سن هم می تواند در موفقیت یا شکست این تکنیک ارگاسم چند گانه تاثیر داشته باشد یا نه. موفقیت همه مردها در این تکنیک یکسان نیست چون فعالیت جنسی آنها و میزان آگاهیشان از سطح هوشیاری جنسی خود یکسان نیست.

اگر در رسیدن به ارگاسم های تکی چه به تنهایی چه همراه با شریک جنسی خود مشکلی نداشته باشید، یاد گرفتن ارگاسم چندگانه فقط نیازمند صبر، عزم و تلاش است. اما اگر در داشتن ارگاسم های تکی هم مشکل دارید در ارگاسم چندگانه نیز با مشکلات و مسائل بیشتری روبه رو خواهید بود. به همین دلیل اگر احساس می کنید که در روابط جنسی خود مشکلات جدی دارید حتماً با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

 

تفکرات قدیمی در مورد ارگاسم چندگانه

مسئله ارگاسم چندگانه ایده جدیدی نیست. فلاسفه چین قدیم، هزاران سال پیش آن را می شناخته اند. بسیاری از رمز و رازهای جنسی هنوز ناشناخته مانده است. باوجود اینکه طی دهه چهل و پنجاه محققان زیادی در زمینه مسائل جنسی در غرب توانایی مردان در داشتن ارگاسم چندگانه را تایید کردند. اما حتی در این عصر میزان ناآگاهی جنسی، راهنمایی های غلط و سردرگمی جنسی به وفور دیده می شود.

خط آخر

خط آخر اینکه توانایی شما در داشتن ارگاسم چندگانه به آگاهی و هوشیاری کلی شما در زمینه جنسی و قدرتتان در کنترل عضلات لگنی بستگی دارد. شایان ذکر است که قابلیت ارگاسم چندگانه را نمی توانید یک شبه به دست آورید. بااستفاده از مطالبی که در این مقاله در مورد ارگاسم چندگانه ذکر شد، احتمالاً باید متوجه شده باشید که هفته ها یا حتی ماه ها ممکن است طول بکشد تا بتوانید در این زمینه موفق شوید. نتیجه ای که به دست می آورید به تلاش و اراده خودتان بستگی دارد.

منبع :moshaversxi.blogfa.com


دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

var clickyab_ad = clickyab_ad || [];
clickyab_ad[‘id’] = 9781477515442 ;
clickyab_ad[‘domain’] = ‘faranaz.com’;
clickyab_ad[‘slot’] = 72359301359;
clickyab_ad[‘width’] = 120;
clickyab_ad[‘height’] = 240;
clickyab_ad[‘responsive’] = ‘true’ ;
clickyab_ad[‘effect’] = “”;

var clickyab_ad = clickyab_ad || [];
clickyab_ad[‘id’] = 9781477515442 ;
clickyab_ad[‘domain’] = ‘faranaz.com’;
clickyab_ad[‘slot’] = 53075479159;
clickyab_ad[‘width’] = 468;
clickyab_ad[‘height’] = 60;
clickyab_ad[‘responsive’] = ‘true’ ;
clickyab_ad[‘effect’] = “”;

چگونه خود را ارضا کنیم پسر

در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي مي کنيم . … چگونه شوهرم را تحریک کنم – مردان چگونه تحریک میشوندچگونه با همسر خود عشق بازی کنیم؟

۳ آذر ۱۳۹۵ ه‍.ش. – چگونه یک پسر را عاشق خود کنیم ؟ با یادگیری این تکنیک میتوانید پسری را عاشق خود کنید. یک پسر به دنبال دختری میگردد که.. چگونه یک پسر …چگونه خود را ارضا کنم پسر

به محض آنكه پيشنهاد ازدواج از دهن دختري خارج شد ناگهان پسر به شدت باد ميكند … حتي اگر آنها بظاهر خود را روشنفكر نشان دهند و بگويند زمانه عوض شده و …

پیدا کردن دوست پسر و دوست دختر | Facebookبعد، با يک دست شروع به بازى کردن … چگونه زن خود را تحریک کنیمزنان از نوازش کدام قسمت از بدن خود لذت میبرندفقط …

11 دسامبر 2014 … چگونه زن خود را تحریک کنیم بسیاری از مردان نمی دانند که چگونه باید همسرشان را تحریک کنند! نقاط حساس جنسی زن کجاست؟ چگونه می توان زن را به .

چگونه همسر خود را تنبیه بدنی کنیم… … نظرات. اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این کلیپ مینویسید. مشابه; /; محبوب …

چه کسی گفته یک دختر 22 ساله به اندازه پسر 22 ساله میل جنسی ندارد؟ … آیا اگر کمی به مفهوم باکره;گی فکر کنیم و دست از بکر ماندنهای تصنعی برداریم و جوانانمان را به سوی ….. آیا خود ارضایی بهتره و یا ارضا شدن از طریقه ی درست؟

پیشنهادهای مدیریت من به عنوان یک پسر چند راهکار به نظرم میرسه که د. … که مورد علاقه امان نمی باشند ترس داریـم پس چـرا با مـعشـوق خود چنین کنیم؟

والدین قصد دارند به هر نحو فرزند خود را از این مشکل و عادت غلط دور کنند اما گاهی با … سوال:به تازگی متوجه شده ام که پسر نوجوانم مبتلا به خودارضایی است، چگونه با او …

در این مقاله نکاتی را برای شما بیان می کنیم که به کمک آن می توانید شوهرتان را … اینکه مردی نتواند همسر خود را ارضاء کند بسیار او را دلسرد می کند.

۵ شهریور ۱۳۹۵ ه‍.ش. – این ویژگی‌‌های مشترک کمک می‌کنند تا دریابیم که چگونه باید خود را به جهان نشان دهیم. در اینجا … مقاله مرتبط: چطور اعتماد به نفسِ رهبری پیدا کنیم …

خانه زناشویی آموزش تصویری روابط زناشویی چگونه انگیزه ایجاد کنیم ؟ … برای چگونگی انگیز در روابط زناشویی خود آموزش تصویری زیر را ببینید . آموزش تصویری …

دیدگاه

Copyright Amazing.iR© 2015 – Allrights Reserved.



نو جوانی 15 ساله هستم که از خود ارضایی که مغز را از کار می اندازد و گناه هم هست خسته شدم از این که فکر کنم به چیزی معتادم و آن را پنهانی آنگام میدهم حال من که تا ازدواجم خیلی‌ مانده و این کار من را از پیش رفت باز داشته چگونه احساسات خود را ارضا کنم بدون این مشکلات یا حد عقل چگونه آن را کنترل کنم؟

پرسشگر گرامي، با سلام و سپاس از ارتباط­تان با اين مركز
بسیار مایة سعادت است که شما در صدد ترک این عادت و رفتار نابهنجار هستید. اسلام تنها راه ارضای غریزه جنسی را از مسیر ازدواج می داند، چه دایم و چه موقت و در صورت نبود شرایط ازدواج توصیه به تعدیل و کنترل آن تا فراهم شدن موقعیت ازدواج می کند.
کنترل غریزه امری ممکن و در عین حال پیچیده و دشوار است. در روایات از آن تعبیر به جهاد اکبر می کنند. بنا بر این تا فراهم شدن شرایط و موقعیت ازدواج راهکارهای زیر را جهت کنترل و تعدیل غریزه جنسی خود بکار ببندید: شما باید متمرکز بر برخی فعالیت‌های تولیدگرانه و سازنده باشید و در این صورت به کنترل خود نایل خواهید شد.
این یک تصور نادرست و نامناسب است که ما باید غریزة جنسی را ارضا کنیم و اگر نشود مانند غذا خوردن تلف خواهیم شد. بسیاری افراد که حتی در طول زندگی خود به این مسایل فکر نمی‌کنند چنین نیازی را در خود نمی‌بینند. این پاسخ به معنای آن نیست که بیاییم و غریزه جنسی را محدود کنیم. اما باید همچنین در این اندیشه نیز باشیم که کاملاً قابل کنترل و تحت اراده ما است و نه آن گونه که ملزم به رفتار بر اساس آن هستیم.
اگر برای کسی به هر دلیلی امکان ازدواج نباشد، چنین شخصی تحت هیچ عنوان مجاز نیست روی به گناه آورد زیرا خطر گناه و آلوده دامنی بسیار فراتر از فشارها و رنجهای عزوبت و بی همسری است و در صورت خوف وقوع در گناه، ازدواج به هر صورت ممکن واجب می شود. و لذا چنین کسی یا باید خود را کنترل کند و دست به گناه نیالاید و یا مقدمات ازدواج خود را از هر راه ممکن فراهم آورد. قرآن کریم می فرماید: و باید آن کسانی که ازدواج برایشان مقدور نیست عفّت بورزند. کنترل این غریزه به دو صورت ممکن است تحقق پذیرد، 1ـ کنترل منفی. 2ـ کنترل مثبت.
الف- کنترل منفی:
غالبا وقتی سخن از کنترل غریزه جنسی به میان می آید، توجه اشخاص به سمت و سوی نوع منفی آن جلب می شود. و آن این است که کسی با وجود تحریکات مختلف و مواجهه با عوامل انگیزش این غریزه، بخواهد با میل تحریک شده اش مبارزه و مقابله کند و به سوی ارتکاب جرم نرود، چنین کاری گرچه قطعا بهتر از آلایش دامن و عمل به جرم است، ولی پیامدهای سوء و مخرب آن بر کسی پوشیده نیست. این کار هم به غایت دشوار است و هم زیانبار، و بدین جهت هرگاه شخصی به کنترل غریزه سفارش می شود، با چنین برداشتی از آن، و تصور دشواری و زیانباری آن، از پذیرفتن چنین توصیه هایی سر باز می زند.
ب- کنترل مثبت:
غریزه جنسی اگر با ازدواج مهار نگردد، مطلوب ترین راه تسلط بر آن، کنترل مثبت است. و آن پرهیز از صحنه ها و کارهایی است که به تحریک این غریزه می انجامد. این نوع از کنترل، که در حقیقت جنبه پیشگیری دارد هم راحت است و هم بی زیان و بلکه مفید.
راحت است، زیرا در این صورت همچون وسیله نقلیه ای است با سرعت معمولی و قانونی، که در مواجهه با خطر، مهار حرکت آن زحمت چندانی ندارد، بر خلاف ماشینی که با سرعتی بسیار فراتر از حد شناخته شده و بایسته خود سیر می کند. که چه بسا به کلی اختیار آن از دست صاحبش بیرون رفته و مصیبتها به بار آورد و کنترل آن هم در صورت تحقق، صدها زیان و رنج و زحمت و اضطراب برای وسیله و صاحب آن به همراه دارد.
و بی زیان است، زیرا با این حال کنترل غریزه فشاری بر جسم و روان تحمیل نمی کند تا به آن صدمه ای وارد شود.
و مفید است چون موجب می شود مغز و اعصاب و قوای بدن در حالت عادی به سر برند و تعادل روانی شخص محفوظ بماند و انرژی و سرمایه های جسمی و روحی او بیهوده مصرف نشوند.
پیش از این نیز از قرآن کریم نقل کردیم که باید کسانی که قدرت و وضعیت مساعد برای ازدواج ندارند عفت پیشه کنند و عفت در این آیه گرچه در ابتدا مفهوم عمل خاصی منافی با آن را دارد، ولی با تأمل بیشتر معلوم می شود که آیه کریمه معنایی عام دارد و عفت در همه اعضا و اندام را شامل است. و اکنون طرق کنترل مثبت را به اختصار برمی شمریم:
1ـ پرهیز از فکر و ترسیم صحنه های محرک در ذهن و خیال.
عبداللّه بن سنان از امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت(ع) فرمود: عیسی به اصحاب خود گفت: … موسی به شما دستور داد که زنا نکنید و من به شما دستور می دهم که فکر زنا هم در سر نپرورانید تا چه رسد به اینکه زنا کنید زیرا کسی که خیال زنا کند مانند کسی است که در خانه ای نقش و نگار شده دود و آتش به پا کند. چنین کاری گرچه خانه را نمی سوزاند ولی زینت و صفای آن را مکدّر کرده و فاسد می کند.»
2ـ دوری از نگاه های مسموم و مناظر تحریک آمیز.
قرآن کریم در دو آیه متوالی دستور به اغماض و نگهداری چشم از نگاه حرام و هوس آلود داده است. در قرآن خداوند متعال به این امر اشاره داشته است که: به مؤمنان بگو دیدشان ـ را از نامحرمان ـ فرو نشانند و نهان گاههای خود را ـ از وقوع در حرام ـ نگه دارند.
رسول اکرم(ص) می فرماید: نگاه هوس آلود، تیری است مسموم از تیرهای شیطان. هر کس آن را به جهت خوف الهی ترک کند خداوند ایمانی به او می بخشد که حلاوت آن را در قلب خود احساس می کند.
جالب این است که در هر دو مورد خداوند متعال نخست دستور به مراقبت از نگاه محرک و عفت چشم می دهد و آنگاه به حفاظت از عورت فرمان داده است.
رسول اکرم(ص) می فرمایند: نگاه هوس آلود ـ تیری است مسموم از تیرهای شیطان. هر کس آن را به جهت خوف الهی ترک کند، خداوند ایمانی به او می بخشد که حلاوت آن را در قلب خود احساس می کند.»
3ـ گوش ندادن به آوازها و موسیقیهای تحریک کننده و مبتذل.
در حدیثی از حضرت صادق(ع) آمده است: مردی از آن حضرت در باره شنیدن آواز محرک پرسید. حضرت از آن نهی کرده و این آیه را خواندند: «به یقین گوش و چشم و دل هر یک مورد سؤال خواهند بود» و فرمود: گوش از آنچه شنیده و قلب از آنچه بدان دل بسته و چشم از آنچه دیده است مسؤول بوده و بازخواست خواهند شد.
4ـ اجتناب شدید از گفتگوهای دوستانه و نشستهای غفلت زا و معاشرت با دوستان ناباب و گوش سپردن به سخنان تحریک آمیز.
از حضرت امام باقر(ع) این گونه روایت شده است: هر کس به سخن گوینده ای گوش فرا دهد او را بندگی کرده است، پس اگر ناطق از خدا بگوید شنونده، خداوند را بنده شده و اگر از شیطان و سخنان شیطانی بر زبانش جاری کند قطعا بندگی شیطان کرده است.
5ـ اعتدال در خوردن. بی تردید پرخوری و بی نظمی در خوردن در ذخیره سازی و انباشتن موادی که نیازمند تفریغ باشد مؤثر است، ولی در صورت اعتدال و کم خوری سهم ناچیزی از آن صرف تهیه آن مواد می شود.
در حدیثی که قبلاً از پیامبر گرامی(ص) نقل کردیم، آن حضرت پس از آنکه جوانان را به ازدواج ترغیب می کنند می فرمایند: هر کس قدرت بر ازدواج ندارد و روزه بگیرد یقینا روزه نیروی غریزه او را تضعیف می کند.».
6ـ اشتغال، ورزش و سرگرمیهای مفید. زیرا با وجود فراغت، هم مواد غذایی در تقویت غریزه به مصرف می رسد و هم فکر و خیال مصروف چاره سازی در تفریغ آن می شود. و لذا در روایات بر اشتغال و کار و پرهیز از فراغت تأکید بسیار شده است.
حضرت امام صادق(ع) در حدیث پردامنه «مفضّل» می فرمایند: .. و همین گونه انسان اگر بی کار و فارغ باشد، به بیهودگی و سرمستی دچار می شود و بر اثر آن به مسایلی مبتلا می شود که زیان آن هم بر خود و هم بر نزدیکان او سنگینی خواهد کرد …».
7ـ تلاوت قرآن. بی شک انس با قرآن، تلاوت، تدبر و تفکر در مضامین آن، خود شفای هر دردی است که به سرعت کار هر پریشانی را رو به سامان می برد و زخمهای پنهان را التیام می دهد، و همتها را تا آسمانها بالا می برد و بشر را از فرو رفتن در عالم حیوانات را نجات می بخشد.
امیر مؤمنان(ع) می فرمایند: قرآن را فرا گیرید زیرا قرآن بهار دلهاست و از نور آن بر مرضها و دردهای خود مرهم بگذارید زیرا آن داروی شفابخش سینه هاست و آن را نیکو تلاوت کنید که به یقین سودمندترین قصه هاست.
8- برنامه ریزی برای کار مداوم: جوان از نیروی سرشار و فوق العاده ای برخوردار است. این نیرو اگر در زمینه های دیگر مورد استفاده قرار نگیرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرایط سنی جوان در قالب امور جنسی و شهوانی ظاهر خواهد شد. اگر جوانان به کار(اعم از کار علمی و تحقیقاتی و غیره) مداوم عادت کنند و نیرو و توان خود را در این زمینه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غریزة جنسی در آنان پیشگیری می شود. کارهای بدنی موجب تعادل جسم و روان میشود. اگر نیک بنگریم افرادی که به کار مداوم مشغول هستند و نیرو و استعدادشان در زمینه های مثبت و سالم به کار می اندازند، کمتر دچار انحرافات اخلاقی و بحرانهای روحی میشوند. کار موجب میشود نیرو و انرژی جوان قبل از آن که به چربیهای اضافی تبدیل گردد و اختلالاتی در ساز و کار اندام های بدن ایجاد گردد، از طریق سوخت و ساز مفید و سالم به مصرف برسد.
9- دوری از محیط های آلوده و ناسالم: یکی از علل و عوامل انحرافات جنسی و به طور کل انحرافات اخلاقی، محیط آلوده و محرکهای شهوانی است. محیط از طریق وارد نمودن عناصر محرک در گرایش های انحرافی، منجر به طغیان غریزه جنسی در جوان میشود. مسایلی از قبیل بدحجابی، بیحجابی، روابط ناسالم و آزاد دختر و پسر، سریال های تلویزیونی و فیلم های خارجی و همچنین استفاده نادرست از اینترنت در تحریک شهوت و غریزه جنسی جوان مؤثر است. اگر واقعاً‌ می خواهید از جوانی اتان به خوبی استفاده کنید و در راه درست و سالم گام بردارید، سعی کنید از محیطهای آلوده و دیدن عوامل تحریک کننده، جدّاً پرهیز نمایید.
10- استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت: یکی از زمینه های پیدایش انحرافات در جوانان و نوجوانان، استفاده نادرست آن ها از اوقات فراغت است. اوقات فراغت طولانی و بی برنامه جوانان را عاصی و سرگردان می کند. آن ها به تدریج سرخورده و مأیوس می شوند و در نتیجه به دنیای درون خویش پناه می برند و در کُنج خلوت و انزوا راهی برای مشغولیت خود می جویند.بنابراین برای تمام اوقات شبانه روزی خود برنامه منظمی تنظیم کنید. و به هیچ وجه از آن تخلف نکنید.
11- پیشگیری از روابط ناسالم: جوانانی که روابط نامطلوب و ناسالم دارند و با افراد منحرف و بی بندوبار دوست و رفیق هستند، کم کم به انحرافات کشیده می شوند و تحت تأثیر امور شهوانی قرار می گیرند. نفوذپذیری نوجوانان از دوستان و همسالان بیش از سایر گروه ها است. در سنین بلوغ صحبت‌های آهسته و در گوشی بین نوجوانان بیشتر میشود و محور این گفتگوها، غالباً پیرامون مسایل جنسی و امور شهوانی است که به صورت مخفیانه و به دور از انظار بزرگ ترها طرح میشود. برای پیشگیری از انحرافات اخلاقی سعی کنید از دوستی‌های آلوده و مشکوک جداً‌پرهیز نموده و با افراد سالم و مذهبی ارتباط برقرار نمایید.
12- پرورش تقوا و معنویت در وجود خویش: همه آنچه بیان شد، به نحوی میتوانند در پیشگیری از انحرافات اخلاقی و طغیان شهوت و غریزه جنسی نقش داشته باشند، اما آن چه بیش از همه ضروری است و به صورت زیربنایی در شخصیت و رفتار نوجوان مؤثر است. پرورش معنویت و تقویت ایمان و تقوای الهی است. ما در عصری زندگی می کنیم که جهان به شدت در مادیات فرو رفته و یک سره غرق در جاذبه های نفسانی و امور شهوانی گردیده است. در شرایط کنونی،‌خلأ عظیم و هولناکی از اخلاق و معنویت پدید آمده و تمامی مشکلات انسان ها نیز از همین جا ناشی شده است.
اگر با تقویت ایمان و نیروی اراده، باورها و اعتقادات نوجوانان تقویت گردند، بدون شک بخشی از مشکلات آنان به ویژه در زمینه مسایل اخلاقی و شهوت و غریزه جنسی درمان می شود.
اگر نوجوان از ته دل باور نمود که تمام اعمال و رفتار او را خدا می بیند و بر اساس عملکرد افراد به آن ها پاداش میدهد و اساساً سعادت و خوشبختی انسان به دست خودش می باشد، در این صورت احتمال اینکه مرتکب گناه نشود، بسیار زیاد است. یقین داشته باشید، تا زمانی که نیروی ایمان و تقوا در وجود انسان بارور و تقویت نگردد، هیچ ضمانتی از شهوت و انحرافات اخلاقی وجود ندارد. به خصوص در وضعیت کنونی که عوامل تحریک کننده بسیار زیاد است. بنابراین قبل از هر چیز سعی کنید نیروی ایمان و تقوا را در وجود خویش بارور کنید. اگر فکر و ذهن شما متوجه خدا باشد و همیشه نماز خود را اول وقت انجام دهید، خداوند شما را یاری می کند تا از هر گناهی مصون بمانید و تحت تأثیر شهوت و غریزه جنسی قرار نگیرید خداوند در قرآن می فرماید: به درستی که نماز انسان را از هرگونه آلودگی و عمل زشت و گناه دور نگه می دارد. نماز واقعی نه تنها والاترین عامل کنترل شهوت و دفاع در برابر هجوم انحرافات اخلاقی تلقی می شود، بلکه عامل تهاجمی علیه انحرافات و شهوت ها نیز محسوب می گردد.
13- تسهیل و تسریع در امر ازدواج:
علاوه بر آن که نوجوان سعی در کنترل شهوت و غریزه جنسی می کند، باید برای ازدواج که یگانه راه درست ارضای غریزه جنسی می باشد، نیز اقدام کند. از 18 سالگی به بعد شما می توانید جداً به فکر ازدواج باشید و اگر شرایط را مساعد می بینید، از همین حالا مقدمات آن را فراهم کنید.
خلاصه اینکه:
راه حل دین در خصوص نوع مقابله و مواجهه به غریزه جنسی نخست ازدواج و نکاح مشروع است و در صورت عدم امکان، کنترل مثبت با شرحی که بیان شد و سپس کنترل منفی با وجود همه زیانهای آن، ولی هیچ گاه به بی بند و باری و افسارگسیختگی و آلودگی به گناه رضایت نمی دهد و زیان آن را به مراتب خسارت بارتر و ویرانگیرتر از ضرر کنترل منفی می داند. این نوشتار را با این جمله به پایان می بریم که بزرگان گفته اند: «نفس را مشغول بدار و گرنه او تو را به خود مشغول ساخت.» امید است با رعایت این نکات و به خصوص توجه به تقوا و نماز بتوانید غریزه جنسی و حس شهوت را در خویش کنترل و مهار نمایید و زمانی که فرصت مناسب برای ازدواج فراهم گردید، به ازدواج اقدام کنید.

چگونه خود را ارضا کنم پسر

با توجه به عدم امکان پاسخگویی در بخش نظرات لطفا سوالات خود را در سامانه «ارسال پرسش» یا بخش «پاسخگویی آنلاین» مطرح نمائید

درباره ما

کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد ©

سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح نمایید

آخرین ویرایش : آبان ماه 1396

ابتدا مطرح کردن چند سوال اساسی در این مورد می تواند ما را در رسیدن به پاسخ هایی که در این مقاله موجود است یاری نماید .

 

چگونه خود را ارضا کنم پسر

خود ارضایی در واقع ناشی از رسیدن به سن بلوغ است ؛  و علت آن تغییرات در دستگاه تناسلی است ؛ ریشه ی کلمه تناسلی در واقع همان نسل است و علت بقای نسل موجودات زنده وجود دستگاه تناسلیست . بدون دستگاه تناسلی نمیتوان تولید مثل مثل نمود و یا به عبارت ساده تر زاد و ولد کرد .  حتی موجوات تخم گذار و پرندگان هم دارای دستگاه تناسلی هستند اما این دستگاه در آن ها متفاوت است .

دستگاه تناسلی دقیقا در کنار دستگاه ادراری قرار دارد به همین دلیل صحبت کردن در باره آن برای انسان ها کمی خجالت آور است ، ازینرو کمتر کسی می تواند صراحتا در باره آن صحبت کند ؛ به همین خاطر ما این موضوع را مختص به گروه سنی خاصی تنظیم کرده ایم .

پس بهتر است ما با این دید به موضوع نگاه کنیم که دستگاه تناسلی ارتباطی با دستگاه ادراری ندارد و وظیفه آن کاملا جداست و جهت تولید مثل آفریده شده است  ،برای تولید مثل یا به وجود آمدن جنین ( نوزاد انسان ) لازم است که عملی تحت عنوان عمل جنسی صورت بگیرد اما عمل جنسی به تنهایی قایل انجام نیست و نیاز است تا زن و مرد به صورت مشترک آن را انجام دهند . به همین دلیل دستگاه تناسلی مردان به صورت آلت شکل گرفته است  اما اندام جنسی زن ها به شکلی است که بتواند مکمل مرد باشد .

 

اندام جنسی اگر به شکل دیگر میبود ما هم به شکلی دیگر بودیم ، بطور مثال در گل ها اندام جنسی خاصی وجود ندارد ، بر روی گل های نر  موادی پودر مانند وجود دارد که توسط باد یا زنبور ها و حشرات جابجا می شوند و روی گل های ماده می روند و با ترکیب این  ذره ها که یاخته نامیده می شود گل ماده میوه می دهد و گل نر ( شکوفه ها ) میریزد و خشک می شود . در واقع میلیارد ها عدد ذره پخش می شود و یکی از آن ها روی گل ماده می نشیند .

مانند همین ذرات در مردان وجود دارد که اسپرم یا منی نام دارد و در زنان تخمک نام دارد ، اسپرم همان مایعی است که از آلت پسران در هنگام خود ارضایی خارج می شود و اگر زیر میکروسکوپ گذاشته شود میلیون ها عدد موجود زنده مشاهده می شود ، البته انها بچه نیستند ، از این میلیون ها عدد تنها یکی از ان ها وارد تخمک می شود و بچه را پدید می اورد . و بدون ادغام اسپرم با تخمک نوزاد به وجود نخواهد امد .

دلیل اینکه اندام جنسی انسان اینگونه آفریده شده است نوع بشر است ، یعنی برای اینکه یک نوزاد تشکیل شود حتما باید فضایی مانند رحم مادر وجود داشته باشد تا این نوزاد به وجود آید و پاکیزه ترین و ایمن ترین روش برای انتقال اسپرم به تخمک این است که آلت مرد وارد رحم زن شود تا شرایط لازم برای شکل گیری لقاح یا همان ادغام اسپرم و تخمک فراهم شود .

شاید اگر احساس جنسی غریزی نبود نسل موجودات زنده منقرض شده بود ؛ میل جنسی در حیوانات نیز وجود دارد اما انها فقط برای تولید مثل از ان استفاده میکنند ، معمولا در فصل بهار آن ها جفت گیری میکنند  و این کار را بصورت کاملا غریزی انجام میدهند ، یعنی کسی به آن ها اموزش نداده است .

در انسان نیز به همین صورت است ، در یک آزمایش علمی ، یک دختر و پسر را در محیطی بزرگ کردند که انها هیچ وقت جنس مخالف خود را ندیده باشند ، بعد از رسیدن به سن بلوغ آن ها را در مقابل هم قرار دادند و آن ها بصورت غریزی به سمت هم گرایش پیدا کردند .

علت خود ارضایی  نبودن جنس مخالف است ، یعنی اگر دختر و پسر پس از سن بلوغ در کنار هم قرار بگیرند بصورت کاملا غریزی  عمل جنسی انجام میدهند ، اما هنگامی که جنسل مخالف نباشد بنا بر میل جنسی اقدام به خود ارضایی می کنند ، خود ارضایی در دختران نیز مانند پسران وجود دارد اما در این مقاله با ان کاری نداریم .

هنگامی که شما به بلوغ می رسید بیضه های شما شروع به تولید اسپرم می کنند ، با تولید این اسپرم ها هورمون های دیگری نیسز مانند تستسترون در بدن شما تشکیل می شود که این هورمون ها باعث رویش مو و تغییر در حالت ظاهری شما می شوند و در واقع شما در حال بالغ شدن هستید .

در ابتدای بلوغ هنوز زمان مناسبی برای تولید مثل نیست اما درون شما احساس جنسی شکل گرفته است و روزبروز بیشتر می شود ، ازین رو  ممکن است شما درون خواب دچار تخلیه اسپرم شوید و یا احساس کنید که آلت تناسلیتان بزرگ میشود و تمایل به بازی با ان را دارید و این بصورت کاملا اتفاقی درون شما شکل میگیرد و شما نمیتوانید جلوی آن را بگیرید .

این موضوع که شما هرگز خود ارضایی نکنید تقریبا امری محال است ، حتی اگر با دید مذهبی این عمل را حرام بدانید و یا با دید پزشکی آن را بسیار مضر بدانید باز هم در مواقع شهوت و نیاز دست به این کار می زنید و پس از ارضا شدن احساس پشیمانی می کنید . و ممکن است این موضوع سال ها تکرار شود .

بهترین راه جلوگیری از خود راضایی رابطه جنسی  و ازدواج است ، اما در سنین پایین بدلیل عدم توانایی در شکل دهی خانواده نمی توان از یک جوان 18 ساله انتظار ازدواج را داشت .

شما به هیچ وجه نمیتوانید ارضا نشوید ، ارضا نشدن باعث می شود که بیضه ها و سیستم تناسلی شما به تدریج حالت طبیعی و ارگانیسم خود را از بدهد و در آینده مشکلات زیادی برای شما به وجود اورد . اما ارضا شدن به صورت پی در پی میتواند مشکلات بیشتری برای شما بوجود اورد .

 

تمامی پسر ها در خواب ارضا می شوند ، واین با دیدن خواب های جنسی همراه است ، معمولا در سنین بلوغ یکی از دغدغه ها و نگرانی پسران ارضا شدن در خواب است و به دنبال مقابله با ان هستند ، اما قطعا بهترین راه برای آرامش ارضا شدن در خواب است ؛ این نوع ارضا شدن به سیستم تناسلی شما کمک می کند تا به طور طبیعی به فعالیت خود ادامه دهد  .

شهوت یک خاصیت روانیست نه یک نیاز ، ازینرو می توان با آن مقابله کرد ، یکی از روش های موثر برای مقابله با شهوت نماز و روزه است که از نظر روانی شما را در سطحی قرار می دهد که بتوانید خود را کنترل کنید .

ضرر های خود ارضایی بیشتر روحی است تا جسمی ، شاید شما آن را سطحی بگیرید ، اما خود ارضایی به صورت نا خود آگاه بر روی روابط دوستانه و عاظفی شما تاثیر میگذارد و موجب جدایی شما از عشقتان می شود و در آینده مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد که ممکن است هرگز تصور انها را نمیکردید .

رابطه جنسی با غیر همسر نه تنها باعث مقابله با خود ارضایی نمی شود بلکه خود ارضایی را پس از آن چندید برابر تشدید میکند ، رابطه جنسی فقط در قالب زن و شوهر می تواند مانع خود ارضایی شود .

همانطور که گفته شد این یک موضوع روانیست در نتیجه دارویی برای آن وجود ندارد – اگر هم دارویی باشد که اسپرم ها را از بین ببرد و مانع تولید ان شود ، باعث عقیم شدن شما می شود – عقیم شدن یعنی شما توانایی جنسی خود را از داده اید و نمی توانید ازدواج کنید . پس به هیچ عنوان از هیچ دارویی برای جلوگیری از ارضا شدن استفاده نکنید .

کافور هیچ تاثیری بر میل جنسی و جلوگیری از ارضا شدن ندارد و این یک باور غلط بود که چند سالی است به طور کامل در دانشگاه ها و پادگان های نظامی نیز منسوخ شده است .

 

در اسلام به خود ارضایی اسمنا می گویند و کسی که استمنا می کند را جنب ( jonob ) می گویند ، اگر شما خود ارضایی کردید و منی از شما خارج شد لازم است تا غسل جنابت کنید .  به این صورت که زیر دوش بروید و سر و گردن خود را بشویید ، بلافاصله نیمه راست بدن را بشویید و سپس نیمه چپ بدن .

غسل کردن با بدن خیس مشکلی ندارد  | اگر در غسل کمی از سمت چپ یا راست اضافه تر خیس شد مشکلی ندارد

در اوایل سن بلوغ ممکن است شما متوجه جنابت نشوید اما احساس عجیب را در خواب تجربه کنید و پس از بیدار شدن متوجه وجود منی شوید و یا به طور کامل متوجه این موضوع شوید ؛ هرگز نگذارید آثار منی روی لباس شما باقی بماند و بلافاصله حمام و غسل کنید و لباس های خود را بطور کامل بشویید .

برخی نوجوانان بر اساس شنیده ها و اطلاعات غلطی که بدست آنها می رسد تصور خاصی از خوردن منی دارند ، اما مزه مزه کردن و یا خوردن آن به شدت بر روی سیستم اعصاب تاثیر منفی خواهد گذاشت و مشکلات گوارشی مانند اسهال ، تهوع ، استفراغ و حتی در برخی موارد بیهوشی ناشی از افت فشار خون را نیز در بر خواهد داشت ، پس به هیچ وجه تصور چنین رفتاری را هم نداشته باشید .

عده ای دیگر از نوجوانان بخاطر عدم آگاهی  از مسائل اجتماعی و عدم توجه خانواده ممکن است دچار ناهنجاری هایی مانند همجنس گرایی شوند ؛ برخی دیگر توسط افراد شیطان صفت مورد آزار و اذیت قرار میگیرند و از اعلام این موضوع به بزرگ تر ها به شت ترس دارند . اگر دچار چنین مشکلی هستید حتما می بایست به روانشناس و متخصص خانواده مراجعه کنید ،  این عمل بسیار خطرناک است و می تواند آینده شما را به کلی نابود سازد .


اگر توانستید در خواب ارضا شدن را تنها راه رفع نیاز جنسی قرار دهید با روش های زیر می توانید تا حد زیادی مانع خود ارضایی شوید .

همیشه به فکر تشکیل خانواده باشید و سعی کنید سالم زندگی کنید ، ازدواج زود هنگام منوط به این است که شما یاد بگیرید خود ارضایی نکنید ، اگر بتوانید تا سن 20 سالگی به طور قاطع با خود ارضایی مقابله کنید و فقط در خواب ارضا شوید  قطعا می توانید بزودی تشکیل خانواده دهید و ازدواج کنید . ازدواج در سنین پایین برای افرادی که خود ارضای نمیکنند بسیار هوشمندانه است چرا که آن ها آموخته اند از روی نیاز کسی را نخواهند .

 

مدیریت بهداشت و درمان دانشگاه میشیگان

خودارضایی در سنین نوجوانی تمایل به همجنسگرایی را بالا می برد – فعالیتهای روزمره و مفید در کودک را مختل می کند – سبب بروز دردهای مقاربتی در آینده می شود و در توان حفظ عوظ با مشکل مواجه می شود – سبب بروز خارش های موضعی و حتی بروز تروما می شود

پایگاه مشاوره کنترل جنسی

چگونه خود را ارضا کنم پسر

این سایت خودارضایی را یک اعتیاد حاد معرفی کرده و بیان داشته باید افرادی که به خودارضایی  – استمناء – روی آورده اند را به مراکز مشاوره و درمان معرفی کرد . باید خودارضایی را متوقف کنند و از تحریک خود به روش لمس عضو جنسی چه در زن و چه مرد پرهیز شود چراکه همچون اعتیاد به مواد مخدر می تواند سبب تخریب جوانان شود.

سایت مشاوره همسر – About.com – نیویورک تایمز

در این سایت که به مشاوره قبل و بعد از ازدواج می پردازد در سوالی که مطرح شده آیا خودارضایی به ازدواج من در آینده صدمه می زند یا نه ، پاسخ داده شده که : خودارضایی  – استمنا ء – یک مشکل بزرگ برای زوجین می باشد . خودارضایی شما در قبل از ازدواج تمایلات جنسی شما را به همسرتان کاهش داده و سبب کاهش روابط جنسی و نهایتا عاطفی بین شما خواهد شد . استمناء سبب کاهش اعتماد به نفس در شما و ضربه های روحی می شود . وقتی می توان رابطه مناسب جنسی با همسر داشت نباید آنرا با خودارضایی در پیش از ازدواج آسیب رساند
متاسفانه آمار خودارضایی نشان می دهد که مردان بیش از زنان به آن گرفتار هستند  . اگرچه آسیب های روحی استمناء در زنان شدیدتر از مردان است .

وبسایت اشکان مهین فلاح

پایگاه دکتر یوآو  بن – دوو

وقتی در این پایگاه مطالب مربوط به خودارضایی را مطالعه می کردیم به این حقیقت دست یافتیم که خودارضایی در تمامی کشورها به عنوان یک ایراد بزرگ و مشکل سنین نوجوانی و جوانی شناخته می شود و جالب توجه است که از استمناء با عنوان قاتل جوانان یاد شده است .

طبق مطالعات انجام شده بیش از ۹۵ درصد مردان و حدود ۸۰ درصد زنان حداقل یک مرتبه خودارضایی کرده اند. خودارضایی یک رفتار جنسی است که یک فرد به تنهایی برای رسیدن به لذت جنسی تلاش می کند.

از عناصر خودارضایی تصویر سازی جنسی است یعنی افراد معمولا خود را در موقعیتی تصور می کنند که در حال رابطه جنسی با فرد دیگری هستند. این تصویر سازی، حالتی مطلوب از رابطه جنسی ایجاد می کند، یعنی همسر فرد، همان رفتاری را می کند که فرد انتظارش را دارد و این موضوع احساس قدرت و برتری به افراد می دهد.

لذا خودارضایی در بسیاری از موارد فقط یک رفتار جنسی صرف نیست. خودارضایی گاهی راهی برای احساس قدرت است!! افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند بیشتر خودارضایی می کنند حتی اگر شریک جنسی خوبی داشته باشند. این به دلیل حس قدرتیست که در زندگی واقعی به دست نمی آورند و در فانتزی های خودارضایی به دنبال آن هستند.

خودارضایی برای بعضی افراد راهی برای کاهش اضطراب است، خیلی ها بدون آنکه نیاز جنسی احساس کنند خودارضایی می کنند، آنها وقتی در مسافرت هستند یا تنش ندارند خودارضایی نمی کنند و برعکس زمانیکه منتظر نتیجه کنکور هستند، به دنبال شغل میگردند یا هر وضعیتی که تنش درونی را بالا می برد، بیشتر این کار را انجام می دهند.

برای برخی خودارضایی یک عمل وسواسی است؛ فکری آزارنده به سراغشان می آید و تا این کار را نکنند از شر آن فکر خلاص نمی شوند.

خودارضایی در مواردی تبدیل به اعتیاد می شود، فرد مرتبا باید این کار را بکند، در زندگی روزمره اش اختلال بوجود آمده است، بارها تصمیم به ترک گرفته اما موفق نبوده است و روزانه برای انجام خودارضایی یا فراهم کردن شرایط انجام آن زمان قابل توجهی اختصاص می دهد.

بسیاری از مراجعین و حتی پزشکان با خودارضایی به صورت یک مساله همه یا هیچ برخورد میکنند. یا آنرا بدون ضرر می دانند و یا آنرا انحراف جنسی تلقی می کنند. در حالیکه خودارضایی صرفا علامتی از یک اختلال زمینه ایست که در بسیاری موارد اختلالی غیر جنسی است.

در ارگانیسم بدن انسان ۷ غده مترشحه داخلی وجود دارد. هر یک از این غدد هورمون های متفاوتی را ترشح می کنند که پیام های مختلفی را به اعضای دیگر منتقل میسازند. این غدد مسئول تنظیم و تعدیل عملکردهای مختلف بدن از جمله رشد، فشار خون، دمای بدن، میزان کلسیم، شکر، فسفر، و از همه مهمتر عملکرد جنسی افراد هستند. زمانی که هر یک از این غدد به نحوی قادر به نشان دادن واکنش درست از خود نباشند، بدن ممکن است با انواع و اقسام مختلف اختلالات مواجه شود. به همین دلیل است که برخی از افرادی که در غدد خود با اختلال روبرو می شوند، باید با استفاده از هورمون های مصنوعی نیازهای بدن خود را مرتفع سازند.

.
مهمترین غده درون ریز، غده هیپوفیز نام دارد. این غده توانایی آن را دارد که به کل غدد درون ریز شدت و یا کسرت عمل وارد کند. غده ی هیپوفیز همچنین از جمله مهمترین غده های جنسی نیز محسوب می شود.

.
غده معروف هیپوفیز که محور اصلی کنترل فعالیت های بیضه ای/تخمدانی است، کنترل کلیه ی تنظیمات جنسی در بدن خانم ها و آقایون را به عهده دارد.

در مردان این غده فعالیت های جنسی خود را از زمان بلوغ -یعنی درست وقتی که هورمونهایی را به منظور تحریک اعضای جنسی به خون می فرستد- کار خود را شروع می کند.

.
در خانم ها هم غده ی هیپوفیز در دوران بلوغ با ایجاد هورمون هایی که سبب تخمک گذاری در تخمدان ها می شوند، کار خود را شروع می کند. هر یک از تخمک ها حاوی هورمون های جنسی زنانه هستند که سبب ایجاد و گسترش خصوصیات زنانه در بانوان می شوند.

.
همه ی انسان ها در تمام طول زندگی خود دائماً در حال انتقال و تغییر شکل انرژی هستند. همه چیز در زندگی انسان ها شروع و پایانی دارد و رابطه جنسی نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

اندام های جنسی انرژی را تولید می کنند که باعث ایجاد تمایلات و گرایش های جنسی در افراد می شود؛ اما به منظور تولید یک چنین انرژیی، اندام های جنسی باید از منبع ذهنی تغذیه شوند. افکار و تصورات جنسی به عنوان مواد اولیه ی تولید اسپرم و انرژی جنسی محسوب می شوند.

.
زندگی یک انسان از تلفیق یک اسپرم با تخمک شکل می گیرد. تنها یک اسپرماتوزوئید (نطفه) این توانایی را دارد که یک انسان جدید خلق نماید. گفته می شود که در هر بار انزال، مردها چیزی در حدود میلیون ها اسپرم از دست می دهند.

در یک زمین کشاورزی زمانی که کشاورز تصمیم می گیرد دانه بکارد، بهترین انواع دانه ها را انتخاب می کند، زمین را به خوبی شخم می زند، و دو تا سه دانه می کارد –و نه میلیونها- و زمانیکه این دانه ها بزرگ شده و رشد کردند، از آنها استفاده کرده میوه هایشان را میخورد و زندگی می کند.

.
به عنوان مثال یک درخت لیمو را در نظر بگیرید. این درخت زمانی به مرحله تکامل خود می رسد که بتواند میوه های رسیده ی لیمو پرورش دهد. اما اگر کسی به این امر توجه نداشته باشد و میوه ها را پیش از رسیده شدن کامل از درخت بچیند، با این کار خود به رشد درخت صدمه وارد کرده و اجازه نمی دهد که درخت به رشد و تکامل نهایی خود برسد. این امر در مورد ارتباط جنسی نیز صدق می کند. اگر فرد پیش از رسیدن به بلوغ کامل بخواهد از انرژی جنسی خود استفاده کند، به بدن خود صدمات جبران ناپذیری وارد می کند که در زیر نگاه کوتاهی به این مشکلات خواهیم داشت.

مثالی که پیشتر در مورد زمین کشاورزی، درخت لیمو، و رسیدن دانه های لیمو برایتان بازگو کردیم را یک بار دیگر در ذهن مجسم کنید. ما در آن قسمت عنوان کردیم که اگر اولین برداشت پیش از رسیدن کامل میوه ها باشد، و کشاورز میوه های نارس را از درخت بچیند، عمر درخت کم شده، و توانایی باروری آن نیز به شدت کاهش پیدا میکند. این امر در مورد حیوانات نیز صدق میکند به همین دلیل هم هست که دامپزشکان اهمیت بسیار زیادی برای این امر قائل هستند. باید بدانید که مطلب فوق در مورد انسان ها نیز صحت پیدا می کند. اگر آقایون شروع کنند به برقرای روابط زیاد جنسی با افرا مختلف، و یا پیش از رسیدن به سن ۲۱ سالگی، خود ارضایی را تجربه کرده باشند -یعنی زمانی که اسپرم ها به بلوغ کامل نرسیده اند- این امر خلل جبران ناپذیری را به قوای جنسی شان وارد می کند و بعدها عواقبی را در زندگی جنسی شان به وجود خواهد آورد. زمانی که مرکز فعالیت های جنسی به دلیل وجود مزاحمت هایی نظیر خود ارضایی و یا آزار و اذیت های جنسی نتواند به درستی رشد پیدا کند، اندوخته قوای جنسی از سن ۳۵ سالگی به بعد رو به تحلیل می رود و این مورد نه تنها تاثیر نامطلوبی بر روی دستگاه تناسلی می گذارد بلکه عملکرد کلیه سیستم های بدن را نیز تحت الشعاع قرار می دهد: دستگاه هاضمه، گردش خون، عملکرد غدد مترشحه، سیستم عصبی و …

.
این افراد به سرعت از سن ۳۵ سالگی به بعد شاهد فرایند سالخورده شدن خواهند بود. خیلی زودتر از حالت طبیعی توانایی هایشان را از دست می دهند و متاسفانه خیلی سریع روانه گورستان خواهند شد. در چنین شرایطی ارگان های جنسیشان نیز دچار اختلالات مختلفی شده و انواع بیماری های گوناگون جنسی به همراه بیماری هایی نظیر اختلال سیستم عصبی و دگرگونی سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک و غدد درون ریز می شوند.

.
خودارضایی که از جمله نقص های فردی به شمار می رود، سبب ایجاد تصورات شهوانی در ذهن فرد می شود. در دراز مدت فرد عدم تمایل جنسی نسبت به جنس مخالف خود را پیدا می کند، از نظر ذهنی خسته می شود، و دچار ناتوانی های جنسی خواهد شد.

ساموئل اون ویر در بخش ۹ کتاب خود با عنوان “ازدواج موفق” اینطور می نویسد که: “تصورات جنسی و تخیلات شهوانی سبب ایجاد ضعف جنسی و ذهنی می شوند. شاید در نگاه اول اینگونه افراد نرمال به نظر برسند و مانند افراد عادی تحریک پذیر باشند، اما زمانی که می خواهند با طرف مقابل ارتباط برقرا کنند و خواسته های او را براورده سازند، به سرعت ارضا می شوند، آلت تناسلی به حالت اولیه باز می گردد، در بدترین حالت ممکن قرار می گیرند، و دچار ناامیدی و افسردگی می شوند. آنها در توهمات جنسی خودشان را غرق کرده اند که این توهمات هیچ ارتباط و یا شباهتی به دنیای واقعی ندارند. به همین دلیل هنگامیکه در شرایط طبیعی قرار می گیرند، نمی توانند از خود واکنش مناسب نشان داده و شکست می خورند. “ضعف جنسی-ذهنی ترسناک ترین تراژدی است که می تواند برای هر زن و یا مرد با احساس و با منطقی اتفاق بیفتد.”

.
زمانیکه یک فرد جوان دست به خود ارضایی می زند، بازه زمانی، برای او هیچ اهمیتی ندارد و ترجیح می دهد که هر چه سریعتر خود را تخلیه کند. در علم روانشناسی این امر نهایتاً منجر به بروز عارضه ی انزال زودرس در فرد می شود. علاوه بر این، استمناء سبب انبساط عضلات اسفنکتر می شود که این عامل به نوبه ی خود موجبات انزال زودرس را بیش از پیش فراهم خواهد آورد.

.
از سوی دیگر نباید از این امر غافل شد که “ملاتونین” هورمون بی چون و چرای جوانی است. فرایند سالخوردگی مستقیماً به ترشح این هورمون در بدن بستگی دارد. این هورمون در زمان جوانی به وفور در بدن ترشح می شود و از سن ۲۵ سالگی به بعد ترشح آن در بدن کاهش پیدا می کند. خود ارضایی، به ویژه در زمان جوانی، باعث از دست رفتن میزان بسیار زیادی ملاتونین در بدن می شود. این امر غده ی کاجی شکلی که در بدن ملاتونین ترشح می کند را ضعیف کرده، خاصیت مغناطیسی موجود در این غده را کاهش می دهد و بطور کلی سبب کاهش طول عمر آن می گردد.

.
روابط جنسی نامشروع با افراد متعدد نه تنها از نظر فیزیکی مضرات بیشماری را در بردارد، بلکه می تواند از نظر روحی و ذهنی نیز بر روی افرادی که این کار ار انجام میدهند، تاثیرات نامطلوبی بگذارد. افرادی که در مکالمات محرک جنسی شرکت میکنند، کسانی که به خواندن مجلات محرک جنسی معتاد هستند، و کسانی که به تماشای فیلم های ضد اخلاقی جنسی گرایش دارند، مبحث ظریف و مطبوع رابطه جنسی را به صورت وحشیانه، به دور از انسانیت، و تنها با رضایت ذهنی با نکبت و بدبختی همراه می سازند. انسان ها باید یاد بگیرند که چگونه می توانند هوشمندانه زندگی کنند.

با توجه به رویکرد نفسـانی-عـاطـفی رابـطه جنـسی، فـرویـد معتـقد است که رابطه جنسی محصول گردهمایی یک زن و یک مرد است کـه یـکدیـگر را دوسـت بـدارند و مکمل یکدیگر باشند.

.
به همین دلیل هم هست که فروید خود ارضایی را یک نقص فردی نـامگـذاری مـی کند (بـه این دلیل که طرف دوم در این ارتباط وجود ندارد مگر در خیال). در حین خود ارضایی فرد اگر مرد بـاشــد، یک زن را در ذهن خود مجسم می کند و اگر زن بـاشد یک مرد را در ذهن خود مجسم کرده و با او وارد رابـطـه جنسی می شود. در این حال خستگی چند برابر می شود، چرا که فرد هم از نظر جنسی از خود کار می کشد و هم از نظر ذهنی. تصویر شریک جنسی خیالی، مانند یک لوح در ضمیر ناخودآگاه فرد حک می شود و سبب بروز انزال های شبانه ناخواسته می شود. به این ترتیب که فرد هر چقدر بیشتر خود ارضایی کند، میزان این انزال های شبانه افزایش می یابد.

.
دمای خارجی بدن انسان ۹۸ درجه فارنهایت است و دمای درونی آن ۱۰۰ درجه فارنهایت. این دما در زمان خود ارضایی افزایش پیدا می کند. زمانیکه انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حرکات کرم وار جذب در کیسه ی منی ایجاد می شوند، اما به دلیل خود ارضایی، کیسه ی حاوی منی خیلی زودتر از زمان مقرر تخلیه گردیده است. فرایند طبیعی بدین گونه است که کیسه های منی سعی می کنند تا خود را پر کنند، اما از آنجایی که منی خیلی زودتر از بدن خارج شده، چیزی جز هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد جذب نخواهد شد. این هوا بعداً از طریق کیسه منی به سیستم لنفاوی انتقال داده می شود، سپس به مغز انتقال پیدا کرده و باعث ایجاد شک دمایی شده و فضای سردی را میان ماده ی مغزی و سلول ها ایجاد می کند و این امر واکنش نرمال ماده مغزی، سیستم عصبی و جسمانی را مختل می سازد.

.
کیسه منی می بایست به جای جذب هوا، اسپرم جذب کند، اما این امر مقدور نخواهد بود چراکه اسپرم ها قبلاً آزاد شده اند. علاوه بر این جذب هوا از جذب مایع خیلی ساده تر است.

.
ساموئل اون ویر، فیلسوف، انسان شناس، و محقق امور جنسی و روانشناس بخش مطالعات جنسی، در کتاب خود با عنوان “یادگیری علوم فردی” در مورد این هوای سرد جذب شده تصریح می دارد که: ” در خصوص افرادی که به شخصه استمناء می کنند، به راحتی می توان گفت که چه ایرادی می تواند بوجود آید. زمانی که آنها خود ارضایی می کنند، در حال ارتکاب به جرم در برابر طبیعت هستند. وقتی انزال به واسطه خود ارضایی پدید می آید، حرکات کرم وار جذب ایجاد می شوند که این حرکات برای هر مردی کاملاً قابل درک و تشخیص است و به واسطه ی تاثیر خالی بودن کیسه های منی، این کیسه ها سعی می کنند تا خود را پر کنند و به همین دلیل هوای مرطوب از طریق آلت تناسلی مرد با همان حرکات کرمی شکل، جذب می شود. این سیگنال ها به مغز فرستاده می شوند، به همین دلیل مایع مغزی زیادی در این میان از بین می رود، و در نتیجه فرد از نظر ذهنی خسته می شود. بد نیست بدانید که تعداد بیشماری از مردها به دلیل عمل منفور خودارضایی دیوانه شده اند. مغزی که پر از هوا شود دیگر توانایی تفکر ندارد و قابلیت های ذهنی خود را به طور ۱۰۰% از دست خواهد داد. به همین دلیل ما هم این عمل نادرست را ۱۰۰% محکوم می کنیم.

.
اسپرم ها حاوی رمز ژنتیکی DNA (اسید دی اکسی ریبونوکلئیکDeoxyribonucleic Acid)، RNA یا اسید ریبونوکلویک (Ribonucleic Acid)، آنزیم ها، کلسیم، فسفر، نمک های بیولوژیک، و تستوسترون می باشند. زمانیکه استمناء صورت می پذیرد، کلیه ی این اجزای حیاتی از بدن فرد بیرون کشیده می شوند و اگر فرد در دوران بلوغ قرار داشته باشد، امکان رشد کافی را پیدا نمی کند و نیرویی که در این مواد وجود دارد، جذب نشده و از بدن او خارج می شوند.

.
از آنجایی که میزان زیادی کلسیم به همراه منی از بدن خارج می شود، فرد احساس خستگی شدید در استخوان ها می کند و ممکن است دچار کوفتگی پا شود. لازم به ذکر است که استخوان های تنومند نشان دهنده ی میزان قدرت فرد هستند. همانطور که می دانید گلبول های قرمز خونی و پلاکت ها در مغز استخوان تولید می شوند. فرد جوانی که خودارضایی می کند، اجازه نمی دهد که مایع مغز استخوان به خوبی شکل بگیرد و باید تا آخر عمر خود شاهد عواقب آن باشد. زمانیکه فسفر بیش از حد طبیعی به واسطه خودارضایی از بدن خارج می شود، مشکلات عصبی از قبیل رعشه برای فرد ایجاد می شود. در زمان خود ارضایی لسیتین نیز از بدن خارج می شود که این امر سبب فرسودگی سیستم عصبی می شود و به مرور زمان موجبات بیحالی، ضعف اعصاب و نهایتاٌ مرگ تدریجی سلول های عصبی را فراهم خواهد آورد.

خودارضایی در خانم ها نیز به چشم می خورد و این امر، هم دردناک است و هم زجر آور. برخی از مضرات در خانم ها و آقایون مشابه است: اختلال در رشد سیستم عصبی، مغز، خستگی، از دست دادن انرژی و سر زندگی، کاهش قدرت حافظه و عدم تمایل به جنس مخالف. در خانم ها شاهد ناباروری نیز خواهیم بود. بدترین پی آمدی که در خانم ها می توان مشاهده کرد رفتارهای متعارض روانی-اجتماعی است. خانم هایی که مرتکب این امر می شوند به مروز زمان نمی توانند با هیچ مردی ارتباط جنسی برقرار کنند چرا که به تدریج توانایی های اولیه جنسی خود را از دست میدهند. خانمی که خود ارضایی نمی کند، همچنان سرزندگی، زیبایی، برق چشمان، و توانایی جذب بالای خود را حفظ خواهد نمود. خانم ها باید از مشاهده ی تصاویر محرک جنسی خودداری کنند، در مکالمات مبتذل شرکت نکنند، و فقط با افراد شایسته ارتباط دوستی برقرار کنند.

خود ارضایی دختران چگونه است

خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

عوارض خود ارضایی دختران

عوارض خودارضایی دختران-این کارشناس ارشد مامایی در ادامه به خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خودارضایی در دختران عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود و مانند هر اعتیادی،روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود  و بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد.

از جمله راههای پیشنهادی برای ترک خودارضایی دختران پرداختن به فعالیت های مختلفی از جمله ورزش کردن، مطالعه کردن، با خستگی به خواب رفتن و تفریحات ، نخوردن غذاهای محرک و عدم استفاده از لباس های تنگ است همچنین نباید به مدت طولانی در حمام زیر دوش آب باشند و مهمتر از همه این موارد دوری کردن از محرکات و دوستی با جنس مخالف و تماشای فیلم های محرک است تا فرد به سن مناسب ازدواج برسد و با ازدواج بتواند نیازهای خود را به طور صحیحی ارضاء کند.

یکی از مهمترین مشکلاتی که این زنان به آن دچار می شوند این است که دچار نارضایتی جنسی شده و رفته رفته با بی میلی جنسی مواجه می شوند بنابراین بایستی گفت ممکن است این افراد در دوره مجردی با خودارضایی بتوانند نیازهای جنسی خود را برآورده کنند اما آینده طولانی زندگی مشترک و لذت به ارگاسم رسیدن با همسر خود را از دست خواهند داد.همچنین از مضرات بدنی شدیدی که ناشی از خود ارضایی در دختران میتوان به آن اشاره کرد این است که خودارضایی در دختران با تحریک قسمت های خارجی دستگاه تناسلی رایج تر است که صدمه چندانی به دستگاه تناسلی نمی رساند اما زمانی که خودارضایی دختران با تحریک قسمت های داخلی تر دستگاه تناسلی باشد بسته به نوع فشار و ناحیه لمس شونده ممکن است در صورتی که به صورت مداوم خودارضایی تکرار شود آسیب های جدی به دستگاه تناسلی دختران وارد سازد.

پیش از هر چیز باید بدانید که افراد زیادی به مراکزی که به این منظور دایر شده، مراجعه کرده و حتی در موارد خیلی حاد و پیشرفته نیز موفق به جلوگیری از این عمل غیر اخلاقی شده اند. چرا شما یکی از آنها نباشید؟
باید یاد بگیرید که چگونه می توانید جلوی خود ارضایی را با استفاده از تکنیک هایی که در جلسات آموزشی به شما تعلیم داده می شود، بگیرید. در اغلب این جلسات مشاور سعی می کند تا ضمیر ناخودآگاه بیمار را به کار اندازد.
در این جلسات به شما آموزش می دهند که تمایلا خودارضایی به عنوان یک عینینت درونی هستند که به ذهن شما حمله ور می شوند. شما باید در مقابل آنها ایستادگی کرده و اجازه ندهید که به درون ذهنتان نفوذ کنند. در ابتدا شاید انجام این کار قدری دشوار باشد و این توانایی را نداشته باشید که فکرتان را بر روی چیز دیگری متمرکز کنید؛ اما با تلاش به راحتی می توانید آنرا تحت کنترل خود در آورید. شما به راحتی قادر خواهید بود آنرا به طور کامل از زندگی خود حذف کنید. اگر فرد در گذشته دائماً خودارضایی می کرده و سپس این کار را متوقف کند، خودش متوجه تغییرات بوجود آمده در زندگی اش خواهد شد و می تواند مقادیر زیادی انرژی و توانایی های ذهنی اش را ذخیره کرده و بدون احساس هیچ گونه ترس و واهمه ای با حقایق زندگی روبرو شود.

.
سایر راههای جلوگیری:

.
آدات سالم را در خود تقویت کنید: از تصاویر محرک جنسی اجتناب کنید، به جوک های مبتذل گوش ندهید، دوستان سالم برای خود انتخاب کنید و از پوشیدن زیر پوش های تنگ و چسبان خودداری نمایید.

.

از مصرف بیش از اندازه ی گوشت گاو، به ویژه در وعده غذایی شام خودداری کنید. مصرف یک وعده غذای حیوانی آن هم در نهار کافی است. مقالات مختلفی که در این سایت پیرامون روابط میان زن و مرد وجود دارد را به دقت مطالعه کنید تا آگاهی های کلی شما ارتقا پیدا کند.

چکیده : بیماری خودارضایی را از همه لحاظ بررسی می کند و به عوارض ، نامه های افرادی که خودارضایی می کنند ، روشهای ترک خودارضایی ، درمان خودارضایی ، نامه های افرادی که خودارضایی را ترک نموده اند ، می پردازد.

دانلود کتاب اول خود ارضایی

 

چکیده : بیماری خودارضایی (استمنا) ، ضررهای روحی و جسمی و اجتماعی خودارضایی ، اعمال روحی و جسمی و اجتماعی برای ترک و درمان خودارضایی (استمنا) را بررسی می کند .

عناوین این کتاب :

دانلود کتاب دوم خود ارضایی ( اسلامی )

khod-erzai

با سلام ، از حضور ارزشمند شما در این سایت خوشحالم و امیدوارم مطلبی که مشاهده می فرمایید مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، نظرات با ارزش خود را حتما با ما در میان بگذارید.

سلام من یه برادر ۱۵ ساله دارم … حدودا چند ماهی میشه که فهمیدم خودارضایی میکنه دستشویی که مییره یا حمام که میکنه طول میکشه وگوشیشو با خودش توی دستشویی میبره… نمیتونم بگم هرروز درحال خودارضاییه ولی هفته ای چند بار اینکارو انجام میده … تا حالا درموردش خیلی جدی باهاش صحبت کردم ولی موفق به ترک این عمل نشده … الانم که میبینم عذاب میکشم ومیترسم درموردش که صحبت میکنم روش باز بشه… به پدر مادرم هم نمیتونم بگم… چه کار کنم من واقعا نگرانم ؟ پدر مادرم هم خیلی توجهی ندارن … برادرم خیلی لاغر شده البته ورزشکاره ولی پوستش تیره وکدر شده… لطفا کمکم کنید وراهی جلو پام بزارین چون من نمیتونم اصلا با پدر مادرم درمورد این موضوع حرف بزنم… راستی وقتی باهاش صحبت کردم گف از ۱۱ یا۱۲ سالگی شروع به این کار کرده ویک سال اصلا خودارضایی نداشته و دوباره شروع کرده … من واقعا نگرانم
لطفا کمکم کنید ممنون

سلام
این مساله در این حد که شما فکر می کنید هم حاد نیست و بهتره که شما دخالتی نداشته باشید توی این مساله

سلام من پسر ١٥ ساله هستم و يك شب يك دفعه ارضا شدم با اينكه هيچ فيلم و عكسى نديده بودم خيلى نگرانم هم براي بلوغ و هم قدم

تنها فقط میشه با ورزش و تفریح و کار و مطالعه این کار رو گذاشت کنار من از کودکی به خاطر دوستی ناسالم دچار شدم از 12 سالگی تا الآن که 27 ساله هستم

در حال حاضر 4 ماه آخر سال 96 شدت رو کم کردم جوری که از این کار بدم میاد تا الآن هم موفق به ترک نشدم ولی چند روز آینده اگر تصمیم به ترک برای همیشه دارم و به هر کسی که مبتلا هست کمک می کنم بزاره کنار فقط حرف آخر از فیلم های غیر اخلاقی متنفرم لطفا از این فیلم ها پرهیز کنید همین

سلام من 20سالمه از سن 15 ساله گی شروع به خودارضایی کردم تا سن 17 ساله گی هفته 2و3 بار انجام می دادم اما بعد از 18 ساله گی 1 ماه دوهفته یک بار انجام دادم و در سن 19 ساله گی 6ماه یک بار 2 ماه یک بار الان که 20سالمه یک بار انجام دادم الان هم مشکلات عصبی و جنسی دارم مثلا تو یک هفته دو باره تو خواب جنوب می شوم نمی تونم خودم رو کنترل کنم

شما مشکلی ندارید و این حالت کاملا عادی و طبیعی هست و در بین تمام افراد در این سن وجود دارد

سلام من ۱۴ سالمه از۸سالگی خود ارضایی داشتم الانم دارم اما اوایل پس ازخودارضایی لذت داشتم
حالا تاوقتی که ارضا میشم لذت دارم وپس از اون انگار هیچ اتفاقی نیفتاده درضمن پس از خود ارضایی زیر بیضه هام درد میکنه
لطفا کمکم کنید

سلام
احساس درد خطرناک هست و باید سعی کنید این کارو خیلی کمتر انجام بدید

سلام و خسته نباشید به تمامی شما عزیزان من از سن11سالگی استمنا رو شروع کردم و الآن 15سالمه و در اواخر این کار را تا روزی یک مرتبه انجام دادم البته الان ۳روزه که استمنا نمیکنم و عکس ها و فیلم های پورنو نگاه نمیکنم،برام سخته ترک کردن این کار انگار بد جوری بهش وابستم ولی دیگه خسته شدم.آیا نیازه به یک روانشناش مراجعه کنم؟اطفاً راهنماییم کنید
❤❤ازتون ممنونم❤❤

سلام خدمت شما
من هر 2 هفته یک بار خود ارضایی میکنم ایا دلیلی بر کوتاه ماندن قد من هست
سوالی دیگر
من چطور قدم را بلند کنم و تا چه سنی ادامه دارد
سوالی دیگر
{من گوشت نمیخورم}باید چه مواد مغذی مصرف کنم که چایگزین ان شود
سوالی دیگر
ایا انسان{مرد}از چه سنی مثانه اش 2 تخمه میشود
سوالی دیگر
ایا این کار گناه دارد
اگر گناه دارد خب چطور مانع از خشک شدن منی شویم

سلام
شما 4 سوال پرسیدید ، بلند شدن قد رو از دکتر بپرسید و ارتباط زیادی با خود ارضایی ندارد
مواد مغذی رو از اینترنت و منابع دیگه جستجو کنید
چیزی به اسم دو تخمه شدن معنایی ندارد

من یه جون 15ساله هستم یک سالی میشه که این کار رو شروع کردم خیلی ازخودم بدم اومد. کمتر از 4ماهه که یک لکه ی سیاهی توی چشمم هست و هرجارو که نگاه میکنم دیده میشه و یه چیرهایی مثل طناب تو چشمم هست خیلی ازارم میده خواهش میکنم بگید چیکار کنم

سلام.من 15سالمه.میگم دلیل خودارضایی زود چیه توی این سن.ایا اگه این کارو نکنم درآینده برطرف میشود.

سلام من 17سالمه و خیلی وقته که این عمل زشت و انجام میدم
من خیلی میترسم ک وقتی بزرگ شدم عقیم بشم.
تا حالا چند دفعه هم سعی کردم ک ترکش کنم ولی نمیشه.
ایا ب نظر شما من با انجام دادن زیاد این عمل عقیم میشوم؟

اگر در خواب خود ارضایی کنم چی میشه

من ۱۸ سالمه و ۴ساله که خودارضایی میکنم، بارها سعی کردم بزارمش کنار ولی نتونستم. قبلاً به خاطر دلایل مذهبی میخواستم ترکش کنم اما الآن به خاطر ضعف عمومی بدنم. شاید اوایل ضرر زیادی نداشته باشه ولی الآن پیامدهای بدش دارن به سراغم میان و هربار، با تخلیه انرژی شدید و خستگی و اعصاب خوردی مواجه میشم درصورتیکه قبلاً اینجوری نبود. مشکل من فقط این نیست و به خاطر تماشای فیلمهای پورنو به همجنسگرایی تمایل پیدا کردم و رابطه ام رو با دوستانم دچار مشکل کرده. متاسفانه کنکور هم دارم و این موضوع یکی از عواملیه که مانع تمرکز و درس خواندن من میشه. توصیه ام به دوستانی که سنشون کم تره اینه که به هیچ وجه تماشای فیلم های مستهجن ادامه ندن و قبل از اینکه این عادت زشت براشون عادی بشه ترکش کنن چون هرچی بیشتر بگذره مقابله باهاش سخت تر میشه و حتی علاوه بر خودارضایی به تماشای فیلمها هم اعتیاد پیدا میکنین.

من 14سالمه ممنون که تجربیات رو برای ما نوجوان ها به اشتراک ه

سلام من 13 سال دارم میشه گفت روزی یه بار الی دوبار خود اوضایی میکنم ایا میتونم ترک کنم؟؟

سلام.ببخشید من 17 سالمه و 3 سالی میشه که خود ارضایی می کنم و می خواستم چند سوال در این باره بپرسم.
1:دوستان من می گویند که سفید شدن چشم {زیر پلک} و همچنین خالی شدن گودی کمر از دلایل انجام خود ارضایی است . آیل ربطی دارد؟
2:آیا فردی که به طور متوسط 600 بار خود ارضایی کرده است در اینده برای تولید مثل به مشکلی ناقص بود فرزند ربطری دارد؟
خیلی خیلی ممون

با سلام پسری ۱۳ ساله هستم من قبلا روزی چند بار خود ارضایی میکردم ولی الان دارم کنترلش میکنم و بعضی اوقات در خواب ارضا میشم میخوام بدونم. من موقعی ک خود ارضایی میکردم نمیگذاشتم ک راحت خارح شود نگهش میداشتم و میرففتم دستشویی خالیش میکردم ایا مشکلی ب وجود میاره؟

سلام.من پانزده سالمه .میگم دلیل خودارضایی زود در این سن که من دارم چیه.لطفا مثل سوال قبلی نکنین.

سلام . این سن برای این کار زود نیست و اغلب پسرها در همین سن درگیر این مساله هستن و راه حل اینه که به خودتون قول بدید که این کارو انجام ندید و در بارش تحقیق و مطالعه کنید

سلام من 13سال دارم و چند ماه حدود4یا5 ماه هست فهمیدم به بلوغ رسیدم من هر هفته حدود 2تا3 بار خودم رو با فیلم های پورن ارضا میکردم . من خیلی میترسم چون از دوستانم شنیدم اگر خود ارضایی کنم اسپرم هام ضعیف میشه و امکانه این که تشکیل خانواده بدم کم هست من الان 2 روزی میشه که به خودم قول دادم خودمو ارضا نکنم میشه لطفا بگید حرفی که دوستام گفتن درست یا نه؟ ممنون .

بله شما باید تا جای ممکن ازین کار فاصله بگیری و سراغ فیلم های بزرگ سالان هم نرید چون نه تنها از لحاظ جسمی بلکه از لحاظ روحی برای شما خطرناک هست

سلام من نوجوانی 13 ساله ام من در موقع خود ارضایی دوبار به همراه اسپرم خون دیده ام آیا باید به پزشک مراجعه کنم کمکم کنید

اگر این خون بخاطر فشار زیاد و انجام بی رویه این کار دیده شده بهتره که این کارو نکنید چون بسیار خطرناک هست
اما اگر فشار زیادی نیومده و بصورت عادی خون دیده شده حتما باید به پزشک مراجعه کنید

سلام من ۱۵سالمه تو خواب دو سه بار ارضا شدم ولی هرچی میخوام خودارضایی کنم نمیشه
لطفا کمکم کنید میخوام بدونم چون برام مهمه

این یعنی بلوغ شما هنوز تکمیل نشده و نباید این کارو کنید
با گذشت زمان درست میشه

ممنونم از جوابی که به سوالم ندادید واصلا تو دیدگاها نزاشتید

کامنت شما دارای کلمات نادرست و عامیانه بود به همین دلیل تایید نشد
نباید از کلمات رکیک و عامیانه استفاده بشه، اصلاح کنید تایید خواهد شد

سلام من ١٤ سال دارم پسر هم هستم من چند بار هنگام خودارضايي پشيمون شدم و هيچ ابي إز بدن من خارج نشان ايا اين كار برأي بدن ضرر دارد

سلام.من 15سال دارم.دلیل خودارضایی زود چیه درحین رابطه.

منظور شما از رابطه چیست

سلام یه برادر کلاس هشتم دارم که چند روز پیش در حال خود ارضایی دیدمش.زیر پتو داشت این کارو میکرد و فکر میکرد که من نمیبینم.خیلی ساده س و اختلالات یادگیری داشت و داره نمیدونم چجوری بهش بگم که کارش اشتباهه و با چه بیانی که روش بهم باز نشه.حموم که میره خیلی طول میکشه بهش شک داشتم اما مطمئن شدم حالا.هیچ تفریحی نداره و حتی هیچ دوستی هم نداره و اصلا بیرون نمیره فقط مدرسه و جلوی تلویزیونه…..لطفا کمک کنید

این مساله عادی و طبیعیه و خیلی جای نگرانی نیست اما برای راهنمایی بیشتر لازمه که بطور غیر مستقیم اعلام بشه، اگر کسی بتونه مستقیم در این باره صحبت کنه خوبه اما بهتره شما این کارو نکنید چون ممکنه تصوراتش به شما تغییر کنه

سلام من نوجواني ١١/٥ساله هستم شايد سن كمي داشته باشم ولي من بخواطر يك دوست ناسالم به بلوغ زود رس رسيدم و من دارم كم كم دارم ترك ميكنم فقط ميخواستم يك سوال بپرسم كه مرا به وحشت انداخته آيا خود ارضايي باعث كمبود هرمون و كوتاهي قد شود ؟؟
لطفا به سنم نگاه نكنيد جوابم رو بدين.

این نگرانی بین خیلی ها هست که آیا باعث کاهش قد یا ریزش مو میشه؟
نمیشه گفت که صد در صد اینطوره اما با تاثیری که بر سایر غدد بدن داره بی تاثیر نیست و قوای بدنی رو کاهش میده

من که بخدا نمیدونم چیکار کنم هر راهی که هست امتحان کردم خودمم ۱۸ سالمه بعضی موقع ها دلم میخاد خودمو بکشمو راحت بشم چون

دارم نابود میشم

این مساله آنچنان هم حاد و جدی نیست که شما بخاطر اون خودکشی کنید یا سرزنش کنید

با سلام و عرض خسته نباشید.
ببخشید من یه نوجوون 14/5 ساله هستم که از یک سال پیش خود ارضائی میکنم که خودم هم خوشم نمیاد ولی پدر و مادرم خیلی به من اذیت میکنند مثل پارسال که قول دادند یه PS4 بخرند که اونم 5 ماه ناراحت شدم و خودم رو به مظلومی شدم که واسم بخرند. اما بهم قول دادند که نمره ات خوب بشه واست میخریم اما نمرم بهتر هم شد اما نخریدند و حتی معذرت خواهی نکردند.بعد از اون خود ارضائی رو شروع کردم و الان هم هستش که نمیتونم درک کنم چرا پدر و مادرم به من دروغ گفتند ک به من اعتماد نکردند.الان هم وقتی یاد این میافتم حوصلم میره و خود ارضائی میکنم.نمیدونم باید چیکار کنم. پدر و مادرم اصلا من رو درک نمیکنند. وقتی یه هفته ترک میکنم دیگه نمیتونم و یه حسی میاد به دنبالم که باید خود ارضائی کنم.خواهش میکنم کمی راهنماییم کنید. موندم چه خاکی به سرم کنم؟
ممنون از مطالب خوبتون.

اگر شما یکم به بچه های سر چهار راه و گل فروش و بچه های نگاه کنی نه تنها دنبال پی اس نیستی بلکه خود ارضایی هم نمی کنی
من با پی اس مخالفی ندارم اما وقتی به هر دلیلی نتونستن برات تهیه کنن باید درک کنی و عقلت برسه که ممکنه نتونسته باشن بخرن دیگه بزرگ شدی و باید این چیزارو درک کنی
خود ارضایی هم به خودت آسیب وارد می کنه و باعث بی حالی و سستی خودت میشه و باید خودت به فکر خودت باشی

سلام یه سوال داشتم تو مقاله بالا گفته شده که در اثر خود ارضایی هوا به داخل مغز میره وقدرت مغز کم میشه حالا میخواستم بدونم من الان چند ساله خود ارضایی میکنم.ولی میخواستم بدونم با ترکش ایا این هوای داخل مغز از بین میره ???? لطفا بگید.

این نظریه فروید هست و ما صرفا این موضوع رو نقل قول کردیم و باید در این مورد با متخصصان مشورت نمود.

سلام من ۱۵سالم دوماه میشود که تمام شده والان تو ۱۶ سال هستم ولی هنوز جنوب نکردم
و تاحالا خود ارضایی هم نکردم

سلام من 14 سال سن دارم ولی به بلوغ نرسیدم دوستانم میگویند اگه خود ارضایی کنی میرسی
ایا درست است

سلام
نه این کار کاملا اشتباه و ارتباطی نداره و این کارو هرگز نکن چون بسیار مضر هست

پس باید چه کنم
کمک کن

سلام و خسته نباشید.من پسری ۱۴ساله هستم و به شکر خدا اصلا تا بحال سراغ خود ارضایی نرفتم.اما یه سوال دارم من با اینکه خود ارضایی نمیکنم ولی زیر چشمام تیره هست و جوش های زیادی دارم.آیا اینا مربوط به بلوغ است یا نه؟

کبودی چشم به دلیل کمبود برخی مواد معدنی یا ویتامین ها و یا برخی بیماری های ایجاد میشه و نمیشه علت اون رو صرفا در خود ارضایی دونست، شما باید به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش خون علت اصلی مشخص بشه

سلام.من متاهل و ۳۴ ساله در سن بلوغ خودارضایی چند سالی داشتم و با ورزش و نماز….درست نشد و تقریبا میل به همجنس گرایی دارم ولی خوشم از این کار نمیاد ولی به سراغم میاد.الان متاهل شدم و بچه دارم باز مشگل دارم.کمکم کنید که چکار کنم؟

سلام
اینجور تمایلات ممکنه بر اثر مشاهده فیلم های پورن ایجاد باشن به این معنی که فرد در تخیلات جنسی خود ناخواسته تصویر همجنس رو مشاهده می کنه و به دیدن این تصاویر عادت می کنه.
اگر اینجور هست باید مشاهده تصاویر مستهجن به کلی ترک بشه و شریک زندگی به عنوان پارتنر همیشگی انتخاب بشه، اما اگر اینجور نیست بهتره به مشاره خانواده مراجعه کنید چون در زندگی زناشویی مشکل ساز خواهد شد

درست میفرمایید من در نوجوانی فیلم دیده بودم و از ذهنم پاک نمیشن

سلام من ۱۳ سالمه و کلاس هفتمم یک تا دو ساله خود ارضایی میکنم روزی یک بار میخاستم ترک کنم دو تا سوال داشتم
پس از ترک همه ی تاثیرات از بین میره و درست میشه یا نه ؟
یهو ترک کنم خوبه یا کم کم کمش کنم؟
لطفا جواب بدید

این سوال منم هست

ترک بطور کامل تقریبا غیر ممکنه مگر اینکه شخص اراده خیلی قوی داشته باشه. پس اگر کنترل کنی بهتر نتیجه میگیری

آیا غریزه جنسی بعد از ۱۸ سالگی کمنر میشود ؟

خیر بیش تر می شود

سلام من 16 سالمه صورتم حساسع فقط جوش میزنه اونم زیاد و جوش های بزرگ حتی یه بار تا 2 ماه نزدم فرقی نکرد عایا خود ارصایی در جوش اثر داره

سلام
در سن بلوغ جوش صورت طبیعی است اما برخی جوش های سفید و دردناک به علت خود ارضایی ممکن است شکل بگیرند.

سلام خسته نباشید من یه جوون 18 ساله هستم و تقریبا هر 8 روز خودارضایی میکنم … همه کارم کردم که ترک کنم ولی نمیشه … تو سن من چندبار در ماه خودارضایی طبیعیه؟

سلام
در بالا مقاله مفصل به همراه 2 کتاب آموزشی قرار دارد و کلیه موارد گفته شده است.

سلام اقااشکان من فوتسالیستم سه سالی میشه خودارضایی میکنم این روزا که تازه وارد یه تیم باشگاهی شدم اخه قبلا مدرسه فوتسال میرفتم الان مسابقات زیادبرگزار میکنن و من تواین مسابقات اضطراب شدید واسترس دارم و اصلا به خوبی که بازی عادی میکنم نیست توپ خراب میکنم اصن هول میکنم یه وضعیت بدی گفتم اگه کمکی از دستتون برایه این مشکلم دارین بگین اخه اعتمادبه نفسمم خیلی اومده پایین روزایه بدی رودارم سر میکنم کمکم کنین منتظرجوابم ❤❤

این مساله به خود ارضایی ارتباطی ندارد و شما باید به تدریج استرس و هیجان را کنترل کنید

سلام.من ۱۷ سال دارم و فعلا دارم خودارضاییرو ترک میکنم و دوبار اخری که خودارضایی کردم در مایع منی خون دیدیم ایا وجود خون خطرناکه اگه خطرناکه برای درمانش چیکار کنم.باتشکر

این مورد خطرناک است و باید حتما بطور کامل خود ارضایی ترک بشه.
حتما هم به پزشک اورولوژی مراجعه شود.

سلام من 16 سالمه و یک سالی هست که درگیرم و ریزش موهام آزارم میده
میخواستم بدونم که اول باید کاهش بدم تعداد دفعات اینکارو باید یک ضرب دیگه انجامش نداد؟؟
اگر کاهش هست چجوری کاهش بدم کم کم خوبه مثلن اول دو روز بعد سه روز و…
جواب میده؟؟
خیلی ممنون

سلام مطالبتون خیلیییییییییی زییاس و کاربردی.
من ترک کردم بیش از ۳ ماه ولی بعضی اوقات اینکار میکنم نمتونم جلوی خودمو بگیرم این اشکالی نداره؟
من ۱۳ ساله هستم و کلاس هشتم معللمون گفت کسانی که رشته هایی مثل انسانی میرن و کارشون دولتی ازمایش وایولوژی میگرند و کسانی که تا به حال خود ارضایی داشته باشند از رشته ای که خوندن منع میشن و دیگه این کارو نمیتونن بکنن و حدقل برای جبران ۴ سال خود ارضایی باید چی کار کرد ایا حرفش درست است؟

سلام
به حرف معلم باید توجه کنی

سلام خیلییییی مطالبتون زیبا و مفید بود از اونجا که مثل بقیه منم همینحوریم و وقتی تنها هستم این کازو انجام میدم و هر ۱ هفته این کارو میکنم و باز به تصمیمم این کار پارم چ ترکش خیلی برام سخته خواستم بدونم کسی که بیش از ۳ سال پی در وی از سر ناگاهی این کارو میکنه و الان من ۱۳ سالمه در اینده بچم ناقص میشود.
و سوال دیگرم اینه من اب منی که خارج میشه کمرنگ و نسبتا اندازه کف دست است و بعد از انجام این کار دچار کمر درد میشم که عادتت به تکون دادن کمرم به عقب دارم این یعنی چی کمکم کنید؟…

سلام من در سك مقاله خوندم ك خود ارضايي باعث زود انزالي ميشه
ميخواستم بدونم با ترك خود ارضايي زود انزالي هم تا حدي بر طرف ميشه

بله تاثیرات منفی آن رفع خواهد شد

سلام
ميخواستم بدونم ك بعد از ترك خود ارضايي ب مرور زمان زود انزالي ما هم رفع ميشه؟؟؟؟؟

سلام
زود انزالی در زمان رابطه جنسی مشخص می شود و خود راضایی چه به صورت اعتیاد باید و چه به صورت مقطعی نشانگر این موضوع نیست

سلام آقای اشکان من یک پس ۱۵ ساله هستم من دچار خود ارضایی شدم ولی الان یک هفته هست که دست به این کار نزدم.من خیلی مبتلا به این عمل زشت و ناپسند شدم و خیلی هم دوست دارم این کار را ترک کنم ولی نمیتونم چندین بار تا حالا سعی کردم جلوش رو بگیرم و حتی بعضی اوقات تا دو یا سه هفته دست به این کار نزده بودم ولی بعد از اون این قدر شهوت به من فشار اورد که مجبور شدم دوباره خود ارضایی کنم لطفا کمکم کنید خیلی ممنون.

سلام
همین که شما تونستی دو هفته این کارو نکنی خوب هست و با همین روش شما سعی کن که بیشتر از 2 بار در ماه این کارو انجام ندی تا دچار اعتیاد به این کار نشی .
توصیه های داخل مقاله هم برای شما هست و خوبه که مطالعه کنید .

سلام آقای مهین فلاح
من یه پسر 15 ساله هستم که تا به حال خودم رو کنترل کردم و خود ارضایی نکردم البته چندین بار در خواب ارضا شدم ولی دیگه کنترلش خیلی برام سخت شده و دیگه نمیتونم خود ارضایی نکنم.
میخواستم بپرسم اگه مثلا ماهی یک بار خود ارضایی در این سن داشته باشم مشکلی برام پیش نمیاد؟

سلام آقای مهین فلاح
من یک نوجوون 15 ساله هستم و تا به حال خود ارضایی نکردم البته در خواب ارضا شدم ولی نیاز جنسی خیلی شدیدی به من دست داده و ممکنه این عملو انجام بدم.
آیا انجام این عمل در این سن برای من مشکلی نداره؟ و اگر مشکلی نداره هرچند وقت یک بار میتونم این عملو انجام بدم؟

سلام ببخشید من یه پسر 15 ساله هستم و خیلی به خدا ایمان دارم اما یکی از پسر ها به من گفت که این کار باعث خوب شدن و قدرت و انرژی میده متأسفانه من انجام دادم یعنی خودارضایی ولی واقعا برا خودم متأسفم خیلی اصرار دارم ترک کنم مثلا یک یا دو هفته ترک میکنم بعضی وقتا یه ماه ولی انگار دست خودم نیست انجام میدم و درد از ناحیه عاطفی دارم و سرگیجه ببخشید چگونه ترک کنم واقعا دارم عذاب وجدان میکشم من نماز رو به وقت می خونم لطفا کمک کنید

سلام
داخل مطالب قبلی کامل توضیح دادیم و شما باید مقاله بالا رو بخونی

سلام
من قبلا خودارضایی میکردم ولی الان ۳ ماه میشه ترک کردم ولی گاهی اوقات در خواب ارضا میشم ایا راه حلی برای اینکه در خواب ارضا نشم هست.
لطفا پاسخ بدین ممنون

درون متن بالا توضیحات مقتضی در این باره نوشته شده .
شما نباید ازین کار جلوگیری کنید . این طبیعی هست

سلام اگر در خواب ارضا میشم ولی جلوی ان را میگیرم نمیذارم تو خواب بیاد چه عوارضی داره

این کار فشار زیادی به بیضه وارد میکنه و نباید جلوی آن به هیچ وجه گرفته شود .

سلام من یه پسر چهارده ساله هستم در خواب مایع از بدنم خارج میشه اما تو بیداری هر کاری میکنم خارج نمیشه لطفا راهنمایی کنید

سلام
شما نباید این کار رو انجام بدی و توی این سن زود است .

سلام “وقتتون بخیر”من حدود یه ماه این کاروانجام ندادم پس از چند سال “ولی چراتو حالت طبیعی خواب ارضا شدن برام پیش نمیاد ایا باید بیشتر از این صب کنم تا به حالت عادی برسه وضعیت بدنم نسبت به اون خواب؟ممنون میشم جواب سوالمو بدین

از نظر برخی پزشکان مایع اضافی در زمان خواب خارج می شود ، به دلیل زنده بودن اسپرم ها طول عمر معینی دارند و هر از گاهی نیاز به تخلیه اونها هست و در صورتی که زمان آن فرا برسد در خواب این اتفاق خواهد افتاد .
در سنین نوجوانی نیز به دلیل تغییرات هورمونی این اتفاق عادی است .

من وقتی تو خواب. منی میاد. بعد از مدرسه. حمام میکنم. من ۱۴ سالمه. بعد میشه بعد ۱سال که دیگه این کارو نکنم رشدم جبران بشه؟

بله بعد از ترک جبران خواهد شد

سلام من 16سالمه و از 12سالگی این کارو انجام میدم خیلی زیاد تصمیم به ترک این خود ارضایی گرفتم ولی حدودن تا یه ماه تونستم ترک کنم و این کارو روزی یه بار انجام میدادم لطفا کمک کنید من خود ارضایی را به صورت غریزی یاد نگرفتم بلکه دوستم یاد داد و وقتی که این کارو انجام میدادم هیچ چیزی خارج نمیشد زیر چشای من سیاه شده اگه به خاطر خود ارضایی بفرمایید چیکار کنیم تا سیاهی چشم کاملا از بین بره در زیبایی خیلی تاثیر داره لطفا جواب بدین ممنون .

بعد از ترک این کار ، سیاهی زیر چشم و جوش های صورت برطرف خواهد شد /

سلام من از بچگی خود ارضایی میکردم من یک سال هست که به بلوغ رسیدم و دارم دوره اولیه بلوغ رو رد میکنم و تصمیم گرفتم ترک کنم
ایا رو رشد من تاثیر گذاشته؟
ایا اگرم تاثیز گذاشته رشدم جبران میشه؟

یک سوال دیگه آیا خود ارضایی رسیدن به بلوغ رو دیر تر میکنه؟

سلام / تاثیرات خود ارضایی معمولا بعد از ترک رفع خواهد شد اما پیشنهاد می شود به پزشک نیز مراجعه شود

سلام ایا با نماز خواندن که موجب میشه ما روزی چند مرتبه به طور کامل به فکر خدا باشیم خود ارضایی رو ترک کردو ایا واقعا ماهی یه بار ضرر نداره ؟؟؟؟

بله تاثیر زیادی دارد

سلام من ۱۴ ساله هستم و چند دارم خود ارضایی میکنم ومیل به ترک اون دارم من قبلا به طوری این کار رو انجام میدادم که الان تکرر ادرار دارم یهنی وقتی به دستشویی میرم وبعد از دسشویی بیرون میام مقدار کمی از ادرارم در آلت تناسلیم میماند و بعد از حدود چند دقیقه ادرار با قی مانده را پس میدهد ایا این عمل در پسر ها طبیعی است لطفا بهم کمک کنید خیلی میترسم

سلام ، این مشکل معمولا در سرپا ادرار کردن و یا استفاده از توالت فرنگی ایجاد می شود ، برای حل این مشکل باید استبراء انجام بدید . استبراء رو میتونید در گوگل سرچ کنید تا مقالات مرتبط رو مطالعه کنید .

دوباره سلام و خسته نباشید من۱۳سالمه و تو‌ خواب یک بار ارضا شدم و فکر کنم منی خارج شد.آیا من به سن تکلیف رسیدم؟اگر رسیده باشم مادرم نمیذاره نماز صبح بخونم چون هنوز فکر میکنه که از۱۵سالگی باید نماز بخونم و نمیدونم چجوری بهشون بگم
اگر بگم صددرصد جدی نمیگیرن کمکم کنید لطفا منو

سلام من ۱۳سالمه همه هم سن هام خود ارضایی میکنن ولی من فقط تو خواب ازضا شدم.میخواستم بدونم اگر دوسه هفته یک بار اگر خود ارضایی کنم گناه داره و مشکل پیش میاد؟ممنون.

سلام بهتره که تا میتونی ازین کار اجتناب کنی و انجامش ندی .

سلام
من قبلا هم کامنت گذاشته بودم که ۱۳ سالمه و حدود یکساله خودارضایی میکنم و منی از من خارج نمیشه و تاحالا هم نشده.
و گفتین اینکار برای رشدت بده و باعث میشه رشدت کامل نشه
من حدود یکماه ترک کردم
اگر دیگه خودارضایی نکنم اثرات اون یکسال جبران میشه یا نه؟
لطفا جواب بدید خیلی نگرانم
ممنون از سایت خوبتون

بله مشکل حل خواهد شد

سلام تشکر می کنم از سایت خوبتون۰ من مجردم برای اینکه تو خواب خود ارضاشم چیکار کنم؟

سلام
در صورتی که سیستم جنسی نیاز به تخلیه شدن داشته باشد بطور غیر ارادی این اتفاق خواهد افتاد و نیازی به مداخله در آن نیست

سلام من انگشت شصتم هی میلرزه ایاد در اثر خودارضایی اخه یه بار تو ۱۰روز ۵بار این کارو کردم البته قلبمم خرابه ممنون میشم اگه بگین

مشکلات عصبی را با پزشک مطرح نمایید. ما در این باره اظهار نظری نمی کنیم

من جوان ۱۶ ساله هستم و در هفته یکی دو بار گاهی اوقات در خواب خود ارضایی میکنم ایا این مشکل حل شدنی است و چگونه میشود از این کار خلاص شوم و دیگر این کار تکرار نشود
و وقتی هم که از خواب بیدار میشوم کمر درد دارم

با سلام میشه بگین با چند بار خود ارضایی لرژش دست به وجود میاد ممنون میشم اگه بگین

لرزش دست صرفا به علت خود ارضایی نیست و عوامل مختلفی می تواند عامل آن باشد ، اما از آنجا که این مشکل معمولا جنبه عصبی دارد و خود ارضایی نیز آستانه تحمل را پایین می آورد می توان گفت خود ارضایی بیشتر از دو بار در هفته در این مورد بی اثر نیست .

سلام یه سوال ببخشید هفته ای یک بار خود ارضایی اشکالی داره؟
مثلا جمعه تا جمعه
ممنون

این سوال بارها و بارها پرسیده شده و پاسخ در نظرات قبل موجود است .

سلام من ١٤ سالمه و بلوغم زودرسه
برا من هفته اى ١ بار مجازه؟

در سن شما کنترل نیاز جنسی ساده هست و میتونید تا یک ماه هم این کارو نکنید پس مجاز نیست .

ببخشید یه سوال میگم ایا خودارضایی ربطی به دونه و جوش بر روی صورت داره یا نه
ایا با خودارضایی صورت ادم جوش میزند یا جوش غرور جوانی هست؟

بله اکثر جوش های دوره بلوغ و بعد از آن به علت خود ارضایی است . اما تغییرات هورمونی نیز یکی از علت آن است .
تمام جوش های سر سفید به علت خود ارضایی است .
بیشتر جوش های دور لب و اطراف پیشانی نیز به همین علت است .

سلام خسته نباشد
دو سوال داشتم در متن بالا شما نوشتید که وقتی ادم ارضا میشه مقدار زیادی کلسیم با منی خارج میشه میخواستم بدونم که فرقی به نحوه ارضا شدن میشه یا نه …فقط با خودارضایی کلسیم خارج میشه ویا به هر روش حتی با رابطه هم خارج مشه.
2:میخواستم بدونم اکه کسی دو هفته یه بار یا یک بار در هفته خودارضایی کنه مشکلی داره یا نه؟
ممنون

سلام
از نظر خروج مواد مغذی تفاوتی در خود ارضایی و سایر ارضا شدن ها نیست .
از نظر اغلب پزشکان ، دو هفته یک بار مشکل خاصی ندارد .

سلام من 7ساله خود ارضایی ولی الان ترک کردم آیا نیروی ار دست رفته برمیگروه

بله انشالله

من ۱۴ سالمه از ۱۲ سالگی خود ارضایی رو یاد کرفتم ولی در موقع خود ارضایی آب منی خارج نمیشه و اینکه نوشته شده بود که در خواب خورذارضایی میشود و تا حالا برای من اتفاق نیفتاده آیا می افتد و باید برای شک پدر و مادر چه کنم؟

این موضوع طبیعی است و در زمان بلوغ خودبخود در خواب رخ می دهد ، اسم این کار ( در خواب ) خود ارضایی نیست .
این موضوع برای همه انسان ها هست و ترسی از بابت شک پدر مادر نداشته باشید چون همه پدر مادر ها با این مساله آشنا هستند .

سلام خدمت شما من ١٤ سالمه و پسرم و بلوغم زودرسه يعنى هم در خواب منيعم خارج شده و هم در نقاطى در بدنم مو در اوردم جوش زدم
من معتاد اين كار بودم كه هفته ٢ بار اين كارو ميكردم الان رسوندمش به ماهى ١ بار ولى خيلى مشكله
با توجه به متنى كه نوشتم همه چيز روبه راهه؟؟
اگر دوباره هفته اى ١ بار اين كارو كنم مشكلى نيست؟؟

سلام
از نظر اغلب پزشکان ، اگر ماهی 1 بار باشه مشکلی از نظر فیزیولوژیک به وجود نخواهد آمد
اما نباید بذارید به هفته ای 1 بار برسه

سلام من12سالمه و تا حالا خود ارضایی نکردم
سوالم از شما اینه که باید به سن بلوغ برسم تا بتونم این کارو بکنم یا از الآنم میتونم انجام بدم
لطفاً جواب بدین

سلام
بله شما باید به سن بلوغ برسید و طبق نوشته درون مقاله عمل کنید

با سلام من ۱۰و۱۱ بار این خودارضایی کردم و الان خیلی وقته ترک کردم بضی وقت ها ۲هفته یک بار یا بیشتر در خواب ارضا شدم ایا در روابط زناشویی مشکلی پیش میاد و یا در اینده بچه ناقص به دنیا میاد ممنون میشم کمکم کنید

سلام
من از دید خودم پاسخ میدم و ممکنه نظر پزشک چیز دیگری باشه – اگر اینطور که شما میگید باشه مشکل خاصی در سلامت فرزند ایجاد نمیکند .

سلام خسته نباشید و ممنون از سایت خوبتون
یه سوال داشتم که ذهنم را مشغول کرده…مثلا پسر مجردی که در هفته 2 یا 3 بار یا حتی 4 بار ارضا میشه……حالا سوالم اینجاست که ایا با خود ارضایی یا هر روش دیگه ای مثل لواط یا زنا ارضا بشه و نیازش را برطرف کنه میشه که خواب دیدن و ارضا شدن در خواب او خیلی کم شود……..یا خواب دیدن یک امر طبیعی بدن هست و ربطی به این موارد ندارد.
باز هم تشکر……

خواب دیدن و ارضا شدن در خواب در سنین ابتدای بلوغ زیاد رخ می دهد و با گذشت زمان و رسیدن به سنین بین 20 تا 30 کم کم رفع میشود و به ندرت رخ می دهد و ارتباطی با نوع ارضا شدن ندارد .

سلام خسته نباشید سوال من یه خورده مسخره و خنده اور هست
من چند وقت پیش با یک جسم خارجی ارضا شدم نه با دست زدم نه هیچی فقط میخواستم بدونم اینم ضرر خود ارضایی را داره یا نه
ممنون

بله هر نوع ارضا شدن که به اختیار فرد انجام شود خود ارضایی محسوب می شود

سلام من حدود یکسال است ک شروع به خودارضایی کردم و هنوز به سن بلوغ نرسیدم
موقعی که ارضا میشوم منی از من خارج نمیشه چون هنوز نشده ! حتی درخواب ! حتی یکبار
آیا این کار قبل از سن بلوغ ضرر زیادی دارد یا موجب عقیمی میشود؟
ممنون میشم جواب بدید

من هنوز ۱۳ سال دارم

سلام
این موردو با بزرگترت در میون بذار ، هیچ اشکالی نداره و بهت ایراد نمیگیرن .
اگر خجالت میکشی بپرسی باید بدونی که نباید این کار رو انجام بدی چون مانع رشدت میشه و ضعف زیادی پیدا میکنی و هم قدرت درس خوندن نداری و هم رشد مناسبی نمیکنی ، ضرر های دیگه که بماند

الان تقریبا ترک کردم ولی قبلا این کارو میکردم مشکلی نداره؟
خیلی نگرانم

توصیه می شود به پزشک اورولوژی مراجعه شود
اما در حالت عادی خیر جای نگرانی نیست

سلام سیزده سالمه تا حالا خود ارضایی نکردم اما در خواب چند بار شدم…ایا خودارضایی عملی کنم؟
ضرر ..فواید
لطفا توضیخ بدید

خیر این کارو نکن / داخل متن و کامنت ها پاسخ شما داده شده

سلام 13 سالمه و از 3 سال پیش خود ارضایی شروع کردم حالا میخواهم این موضوع رو ترک کنم چه پیشنهادی بهم میدین من نمیخوام مثل بقیه کارم ادامه پیدا کنه هنوز به بلوغ نرسیدم ولی دارم کم کم میرسم خواهشا جواب بدید

سلام
در سن شما این کار خطر ناکه ، چون در حال رشد هستید و هنوز مکانیزم جنسیتی شما به بلوغ کافی نرسیده و این کار باعث بروز اختلالات در شما میشه
من پزشک نیستم که با جزئیات توضیح بدم و اجازه این کارو ندارم مشاوره پزشکی بدم اما تجربه نشون داده که ضرر های زیادی برای شما وجود داره و اگر با این دید نگاه کنید کمتر این کارو انجام میدید
به توصیه های مقاله هم توجه کنید

سلام خسته نباشید،من یه پسر 13ساله دارم که چند وقتیه از حالات و روحیات او فهمیدم که به سن بلوغ رسیده ،و امروز متوجه شدم که خود ارضایی میکنه ،از اونجایی که نمیدونم چه برخورد یا صحبتی با او بکنم از شما راهنمایی میخوام تا کمکم کنید متشکرم

سلام / ازونجایی که این مساله خیلی حاد نیست نباید خیلی محکم یا سریع اقدام کرد / میبایست به مرور آموزش های لازم داده بشه و دسترسی اونها از فیلم ها ، عکس ها و افراد غریبه و مشکوک صلب بشه .
با آموزش اینکه با سن بلوغ تغییراتی ایجاد میشه و باید کمی تغییر در رفتار و حالات داشت به تدریج آموزش دیده میشن ، اولین قدم این هست که بگید بعد از سن بلوغ تغیراتی ایجاد میشه که باید بعد از اون حمام کرد و این مسائل طبیعی بوده در همه افراد وجود دارد .

من 15ساله هستم والان چندين ساله كه خود ارضايي ميكنم وبايد هرروز 2بار اين كارو انجام بدم به نظرتون من بايد چيكار كنم

سلام
این کار بسیار خطرناک است ، هرگز نباید اعتیاد روزانه به این کار داشت و با توجه به راه کار های بالا باید عمل کنید

من بعد از خود ارضایی درخواب حمام نمیرم ایا موردی دار

ارضا شدن در خواب با خود ارضایی متفات است و یک فرایند طبیعی در بین تمام پسر هاست و نیازی به مراجعه به پزشک نیست / به دلیل بروز آلودگی های میکروبی و باکتریایی در اطراف اسپرم ها باید حتما کاملا شسته شود ، ممکن است بیماری های پوستی و حتی برخی بیماری های دستگاه تناسلی را در پی داشته باشد .

ایا برای کنترل کردن خود ارضایی در خواب به پزشک مراجعه کنیم خوب میشود

سلام خسته نباشید متشکرم از مقاله مفیدتان
من در حال حاضر دارم روی تاثیرات خودارضایی بر مغز و هوش تحقیق می کنم آیا به نظر شما عواقبی که ممکن است در اثر این عمل پیش آید جبران (ناپذیر) است؟ و چگونه قابل رفع در هنگام ترک است؟

سلام / ما تحقیق علمی روی این موضوع نداشتیم به خصوص در زمینه مغز و اعصاب .
اما با توجه به ارتباط غدد جنسی با بخش هایی از مغز ، طبیعتا رابطه ای وجود دارد که میزان این ارتباط و ضرر و زیان های زیاده روی در آن نیازمند تحقیق وسیع و گسترده است . اما تحقیقات سایر افراد نشان می دهد که بجز موارد اعتیاد شدید ، سایر موارد دارای زیان های جبران ناپذیر نبوده اند .

سلام خسته نباشید من پسری 21 ساله هستم که در 11سالگی دچار خود ارضایی شدم و اولین باری که خود ارضایی کردم خیلی عجیب بود فقط یه حس خوبی در بدنم ایجاد شد در زمان چند ثانیه و من از اون روز به بعد شروع کردم به خود ارضایی تا الان و الان که به این سن رسیدم دچار مشکلات جسمی شدم که خیلی بدتر از مشکلات روحی هست الان آلت تناسلیم حدود 10 سانت باشه استخوان بندی بدنم ریز و ضعیف مثل یه پسر 10 ساله لاغر مردنی هست بخصوص آرنج و مچ پنجه دستم خیلی ضعیف هست و مو های صورتم دونه دونه خیلی بد درآومده و آزار دهنده است آیا راه حلی یا درمانی برای این مشکل هست تو رو خدا کمکم کنید دارم نابود میشم

این مشکل صرفا به خود ارضایی مربوط نیست و شما باید با متخصص تغذیه مشاوره انجام بدید .

سلام چند روز پیش یک دختر ۱۲ ساله برای من پیامی فرستاد از طریق تلگرام از من خواست به عنوان غریبه به یه سری سوالات که خجالت میکشید از مامانش بپرسه جواب بدم
ب من گفت که چن تا عکس از رابطه جنسی دیده
که خیلی ترسیده بود
و مدام از من میخاست همه چیو بگم بهش
که من سعی کردم خیلی سر بسته توضیحاتی بدم بهش
ازش پرسیدم که پریود شده یا نه
که بهم گفت هنوز نشده
میخوام بدونم چه تاثیری روش میزاره برای کسی که هنوز به سن بلوغ نرسیده؟؟

تنها کاری که از شخص ثالث مثل من و شما بر میاد این هست که حرف هایی رو در قالب راهنمایی و نصیحت برای کنترل عواطف و احساسات بگیم و در نقش یک پزشک برای افراد ظاهر نشیم .

سلام من پسری 13ساله هستم .چطور میتونم گاری کنم که دچار خود ارضایی شم.راهش چیه.چون من تو یکی از پیاما دیدم نوشته بود9سالمه و خودارضایی میکنم.این برایم تعجب اور بود.ممنون میشم پاسخ بدید

خود ارضایی یک روش غریزی است ، غریزی یا غریزه یعنی آدم بدون اینکه کسی بهش یاد بده اون کارو انجام میده . بعضی ها توی سنین پایین و بعضی ها توی سنین بالا تر دچار این اتفاق میشن .
پس شما نباید قبل ازینکه این حس بصورت غریزی درونت ایجاد بشه این کارو یاد بگیری .
خود ارضایی چیز خاصی نیست و فقط مایع غلیظی شبیه ادرار از بدن خارج میشه که باید بعد از اون با آب شسته بشه . ممکنه شما در خواب این اتفاق برات افتاده باشه و اگر این اتفاق افتاد لازمه که حمام کنی.

سلام من 13 سالمه از 3 سال پیش خود ارضایی می کردم و تصمیم دارم این کارو کنار بزارم خیلی سخته بعد حالا که تصمیم گرفتم هم سوالی داشتم و آینه که من چطور باید متوجه شم عقیم نشدم و همچنین اینکه آلت تناسلی ام دچار مشکل نشده و همچنین دچار خجالت میشم برای بیان با خوانواده و خیلی تلاش کردم نشد خواهش میکنم راهنمایی کنین منو

سلام بنده 30 سال دارم از سن 10 سالگی دچار خود ارضایی شدید هستم و تمام تاثیرات بد جسمی و روحی رو دارم تازه مفصلهای دست و پام از کار افتاده ولی معتاد شدم به خودارضایی شدید الان در روز 2 تا 3 بار انجام میدم 7 ساله ازدواجکردم و بچه هم دارم تصمیم جدی برای ترک دارم اما نمیشه چی کار کنم به چه متخصصی مراجعه کنم و ایا کارسازه
ممنون از لطفتون

باید حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید . با مشاوره اینترنتی مشکل حل نخواهد شد .

سلام
ببخشيد من موضوعي رو متوجه شدم كه برام سوال شد ، اينكه خواب ديدن آقايون و جنوب شدن در خواب ممكنه به وسيله خود فرد در خواب باشه؟ يعني اينكه شخص خواب ميبينه و ارضا ميشه يا اينكه ممكنه خوابي كه ميبينه باعث بشه خودش با دست خودشو تحريك كنه و ارگاسم بشه؟

سلام
خیر ، بدون تماس فیزیکی و فقط از طریق تحریک ذهنی .
گاهی تحریک ناخواسته یا اختلالات جنسی روانی ممکنه باعث این باشه که فرد بدون تحریک فیزیکی و حتی بدون نعوظ ارضا شود .

سلام خسته نباشید من از سن ۱۵سالگی شروع به خود ارضای کردم الا‌نم۱۸سالم هست خیلی تلاش کردم ترکش کنم ولی نتونستم لطفلا کمکم کنید چیکار بکنم تا ترکش کنم الان هم در المان زندگی میکنم درس مدرسه های المان چون دختر پسر باهم هستن خیلی خیلی تحریک میشم و مجبور به خودارضای میشم لطفلا جوتب بدید کمکم کنید ممنون میشم

تحریک شدن بیشتر از اینکه دارای جنبه فیزیکی باشد دارای جنبه های رورانیست .
شما نیاز به مشاوره حضوری دارید و می بایست موضوع را با مشاور مدرسه و یا روانشناس مطرح کنید .

سلام من ١٨ سال دارم و از ١٤ سالگي شروع به خودارضايي كردم. به طور ميانگين يك روز در ميان اين كار رو انجام ميدم…االان تصميم به ترك كردن گرفتم ولي از بابتي نگرانم كه طي اين مدت ايا اسيب جبران ناپذيري به من وارد شده يا نه…ممنون ميشم من رو راهنمايي كنين.

سلام
پاسیب ها جبران پذیر هست و اگر به توصیه ها عمل کنید مشکلی پیش نمیاد

خيلي ممنون از پاسخگويتون.

ممنون از پاسخ خوبتون من اصلا سراغ این چنین کارها نمیرم چون من کلیه پیوندی دارم و این کارا برای من خوب نیست فقط در خواب پیش میاید ایا برای کلیه پیوندی هم خطر دارد ویا امکان دارد بعد ها این مشکل هیچ وقت پیش نیایدویا بامراجعه کردن به دکتر از بین میرود

در مورد ضرر های خود ارضایی و رابطه اون با کلیه پیوندی باید حتما از پزشک متخصص سوال کنید ؛ من و هر شخص غیر متخصصی حق نظر دادن در این باره رو ندارد.
اما هیچ راهی برای جلوگیری از ارضا شدن در خواب وجود ندارد ، اگر هم قرص یا روش هایی برای آن وجود داشته باشد همگی غیرمجاز بوده و نیاز به تجویز توسط پزشک متخصص دارند.
اگر ارضا شدن چه در خواب و چه بیداری ضرر های شدیدی روی کلیه داشته باشد باید تحت نظر پزشک مداوا شود .

سلام خسته نباشید من فردی ۱۵ ساله هستم که از 13 سالگی این کار را انجام میدهم و تقریبا یک ماه است که این کار را ترک کردم در آن زمان در عرض 1 تا 2 دقیقه منی ام می امد میخواهم بدونم که اگه کاملا ترک کنم مدت زمان خروج منی ام بیشتر میشود؟؟؟؟ و بعد هم من هر روز به مقدار دو ساعت ورزش میکنم میخواستم ببینم عوارض این کار را کم میکند؟؟ ممنون میشم جواب بدید

خروج منی بیشتر به فرمان مغز مربوط است . سیستم جنسی برای عمل تولید مثل به وجود آمده و خود ارضایی برای مغز یک عمل تعریف نشده است .
به همین خاطر در خود ارضایی منی زود خارج می شود و به سن و سال و ورزش ارتباط زیادی ندارد . البته ورزش کردن و ترک خود ارضایی باعث دیر تر ارضا شدن خواهد شد .
همچنین ورزش کردن باعث کنترل این اقدام خواهد شد .

سلام ببخشيد من از ٩سالگي خود ارضايي ميكردم و الان هم دارم انجام ميدهم من تا پارسال حد اقل سه بار و حد اكثر ٧بار در يك روز انجام ميدادم ولي الان روزي يك يا دوبارش كردم چكار كنم ترك كنم وقتي به ذهنم مياد اصلا بيرون نميره تا جق بزنم خواهشا راهنمايي كنيد من تا حالا در خواب ارضا نشدم سنمم ١٦هست ممنون ميشم كمكم كنيد

خود ارضای پیاپی اثرات منفی شدیدی در پی داره ؛ شما باید با این مشکل مقابله کنید ، درسته که ما در این مقاله مثل خیلی از سایت های دیگه زیاد سخت گیری نکردیم به این موضوع اما این بدین معنی نیست که خود ارضایی کار خوبیه .
شما حتما باید این مشکل رو کنترل کنی و حد اقل به هفته ای 1 یا دو بار برسونی ، اگر این کارو ادامه بدی در آینده مشکلات بسیار زیادی رو چه از نظر روحی و چه از نظر جنسی خواهی داشت .
ارضا شدن هفته ای یک بار تقریبا نیاز طبیعی انسان هست اما اون هم قائده و اصولی داره که با بزرگ تر شدن اونهارو یاد میگیرید ولی این کار زیاده روی هست و خیلی هم خطرناک .

ممنون بابت سخنانتون ممنون كه پاسخگو هستيد

سلام میخواستم بدونم فرق ارضا شدن در خواب با خود ارضایی چیه؟
در خواب هم منی خارج میشه که باعث از دست رفتن انرژی و …. میشه
در خود ارضایی هم به همین صورته پس یعنی ارضا شدن در خواب هم مانند خود ارضایی عوارض داره ؟
بعد چجوریه که میگید سعی کنید در خواب ارضا شوید ؟

نکته اول اینکه ما نمیگیم سعی کنید در خواب ارضا بشید ، بلکه اجازه بدید در خواب این حالت پیش بیاد .

خود ارضایی فشار زیادی به ماهیچه های کمر و اعضای بدن وارد می کند .
خود ارضایی عوارض ذهنی و روحی در پی دارد .
سستی و کم توانی از عوارض خود ارضایی هست .
اما ارضا شدن در خواب تقریبا این عوارض را ندارد و یا برخی از عوارض را به میزان کمتری دارد . به دلیل خواب بودن هیچ فشاری روی ماهیچه ها و اعضای بدن وارد نیست ، عوارض روحی و ذهنی تقریبا وجود ندارد ، اگر در اوایل صبح باشد کمی موجب بی حالی خواهد بود که بسیار کمتر از خود ارضایی است .

من این کار رو ترک کردم،اما ر خواب این عمل تکرار میشه و من بیچاره چون نماز میخونم و سنم 14 سال هست
مجبورم با دلیل های خود ساختگی لباس هامو بشورم و صداش رو هم در نیارم
به جایی رسیدم که دیگه پدر و مادرم بهم مشکوک شدن

این یک حالت طبیعی برای همه نوجوان ها هست و شما نباید نگران این موضوع باشی
ارضا شدن در خواب برای همه پسرها توی این سن رخ میده و اسم این حالت خود ارضایی نیست ، شاید شما از روی ترسی که داری جوری رفتار کردی که باعث مشکوک شدن پدر و مادر بشه
اگر بعد از این اتفاق که ممکنه یک بار در هفته یا چند بار رخ بده حمام کنی کسی مشکوک نمیشه واگر هم متوجه بشه ایرادی نمیگیره .
این مشکل توی دختر ها شکل دیگه ای داره و معمولا بعد از سن بلوغ راهنمایی های لازم به دختر ها برای عادت ماهانه داده میشه ولی چون در پسر ها به شکل دیگه ای هست معمولا راهنمایی های لازم صورت نمیگیره و باعث گمراهی و مشکل میشه .

من ۱۵ سال دارن در سن ۱۳ خود ارضایی شدم من به این کار معتاد شدم من چطور میتوانم دوباره این کار را نکنم به من یک راهی نشون بدین من واقعا از این کار خسته شدم و دیگه نمیخوام این کارو بکنم و این در اینده میدونم که آینده ضرر میکنم خواهش میکنم نجاتم دهید خواهش

سلام ؛ روش های مقابله با مشکل شما در مطالب بالا نوشته شده اگر طبق اونها عمل کنی میتونی کنترل کنی تا در آینده هم برات مشکلی ایجاد نکنه

يعني بعد از ترك نيروي از دست رفته برمي گردد؟و نگراني من بيهوده است؟

بله

آيا بعد از ترك خودارضايي نيروي از دست رفته برمي گردد؟ نمي دانم چرا اينقدر استرس دارم. من 18 سالم است و سه سال عادت به خودارضايي داشتم. خواهش مي كنم مرا از نگراني و استرس نجات دهيد و آيا در آينده مشكلي در بچه دار شدنم پيش نمي آيد؟

خود ارضایی تقریبا قابل مهار نیست و در تمام افراد بویژه آقایان وجود دارد که در خانم ها این مورد کمتر دیده می شود .
پیشنهاد می شود بجای مقابله با خود ارضایی آن را کنترل کرد ، در صورتی که کنترل شود تقریبا ضرر جسمی ندارد و ضرر های جسمی و ذهنی آن بعد از یک دوره ترک یا کنترل جبران می شود .
اما مراجعه سالانه به پزشک ارولوژی توصیه میشود .

سلام من چه جوری میتونم بفمم که همجنس گرا هستم یا نه آخه احساس میکنم من یه همجنس گرا ام لطفا کمکم کنید.و بگویید راه درمانش چیه؟؟ ممنون

همجنس گرایی معمولا حالت فیزیولوژیکی نیست ، در مواردی که فرد مشکلات جنسیتی داشته باشد امکان تغییر جنسیت وجود دارد . عمل تغییر جنسیت در سایر افراد نیز با توجه حکم دادگاه امکان پذیر هست .
اما در مواردی که مشکل فیزیکی به چشم نمیخورد ، تمایلات جنسی حالت روحی روانی دارد و میتواند کنترل شود ؛ در واقع همجنس گرایی قابل کنترل هست و اگر شما احساس می کنید که از همجنس گرا بودن ناراضی هستید می توانید با تمرینات روانشناسی و مشاورات روانشناسی با این مشکل مقابله کنید .
در اغلب کشور ها هجنس گرایی مرسوم است ( بیشتر برای افراد ترنسکشوال یا دوجنسه ) و اشکالی به این موضوع وارد نیست اما با توجه فطرت و ذات انسان ، بیشتر مردم دنیا نگاه بدی به این موضوع دارند و توصیه می شود که با آن مقابله شود .

سلام و خسته نباشید خدمت شما من یک دختر ۲۱ ساله هستم و تقریبا از سنین پایین دچار این بیماری شده ام لطفا یه کمک بهم بکنید اگر میشه بهم بگید که ممکنه باروری رو دچار مشکل کنه یا نه یعنی منی که تا الان این کار انجام دادم ممکنه که تو اینده نتونم دیگه مادر باشم؟؟؟
من خودم میدونم زمان هایی که خیلی سرگرم هستم و با دوستانم هستم اصلا فکرم هم به سمت این چیز ها نمیره ولی خانواده با بیرون رفتن زیاد این چیزا مشکل داره و ترجیح میدن بیشتر تو خونه باشم حتی ۲ سال یه شهر دیگه درس خوندم اصلا اینکار رو انجام ندادم ولی از وقتی برگشتم شهر خودم شروع شده خیلی سعی میکنم جلوی خودم رو بگیرم ولی باز هم سخته و انجام میدم لطفا به سوالم جواب بدید و یه راهکار اساسی بهم بدید رفتار روزانه نیست ولی هر چند وقت یکبار اینکار انجام میدم خیلی اذیت میشم دل درد سر درد و یکسری مشکلات از این قبیل اگه دچار مشکل باروری شده باشمراهی نداره که این مشکل درست بشه؟؟؟

خود ارضایی در دختر ها به دو شیوه انجام می شود ، یک از بین بردن بکارت و یا خود ارضایی با سالم بودن بکارت .
در صورتی که در خود ارضایی بکارت از بین رفته باشد باید حتما به پزشک زنان مراجعه شود تا مشکلات احتمالی شناسایی و درمان شود . اما در صورتی که بکارت باقی هست خطرات جسمی زیادی در بر ندارد و بیشتر صدمات روحی و احساسی بوده و در زندگی زناشویی میل جنسی رو کاهش میدهد و ممکن است بوجود آورنده مشکلات زناشویی باشد .
مراجعه سالانه به پزشک زنان حتی در دوره مجردی توصیه می شود .

اقا خیلیییی ممنون از این که جواب دادید واقعاممنون که این حرفای خوبتون در اختیارمون قرار دادید اینبار با این نکات خوبی که تو متن بود و با توکل خیلی بیشتر به خدا کمر به قتل این موضوع بستم تو همین سحر با خودم و خدا عهد کردم خدا خیر فراوون به شما بده که جواب همه رو میدید و منبع معتبر و همه چی در اختیار ما میگذارید برام دعا کنید تو این مبارزه با نفسم برنده من باشم و زندگی سالم و بهتری داشته باشم و من الله توفیق

سلام و سپاس بابت سایت خوبتون من به تازگی متوجه تعدادی عکس و فیلم پورن در کامپیوتر پسر نوجوانم شده ام چگونه برایش توضیح بدهم یا برخورد بکنم که دیدن اینها عوارض بدی برایش دارد و گفته هایم تاثیر مثبت رویش داشته باشد؟

کمی ترس برای بچه ها بد نیست ؛ یعنی اونها تا یه سنی از روی ترس دنبال این مسائل نباشند ، منظور از ترس ؛ تهدید و یا دعوای فیزیکی نیست ، منظور ایجاد حاشیه و حریم شخصی و رودرواسی بین پدرومادر و فرزند هست ، که نوجوان یا کودک با ترس از آب رو مواجه شود . ایجاد چنین ترسی موجب ایجاد یک حریم شخصی امن و همچنین شخصیت دادن به او می شود و فرزند با وجدان خود روبرو خواهد شد .
پدر و مادر می بایست حریمی بین خود و فرزند ایجاد کنند که حرف ها و راهنمایی آنها برای فرزند دلچسب و تاثیر گذار باشد ، تا فرزند ذاتا به دنبال این گرایش ها نرود .
اگر این مساله تا سن 20 سالگی کنترل شود بعد از آن شخصیت فرزند خودساخته خواهد شد و جای نگرانی برای آینده وی وجود نخواهد داشت .

سلام ببخشید من ۱۶ سال دارم.خودارضایی نمیکنم ولی گاهی اوقات با الت تناسلی خود ور میروم.ولی نمیگذارم منی از من خارج شود.
ایا این کار همان اثرات خودارضایی را دارد.

بله این کار هم خود ارضایی هست و باید کنترل بشه

سلام من ۱۴ سالمه و متاسفانه خود ارضایی میکنم آیا این امر عادیه و در همسالان من هست؟با تمام شدن سن بلوغ از بین میره؟

این موضوع باید کنترل بشه و طبق مطلب بالا شما باید یاد بگیرید که این احساس رو کنترل کنید ، این موضوع برای همه سنین به اشکال مختلف هست

سلام .من پسری 22 ساله هستم و از قبل از سن بلوغ یعنی 11 سالگی متاسفانه معتاد به خودارضایی شدم و برایم کاملا عجیب است چگونه در این سن و چرا اینکار را کردم و هنوز گرفتارم لطفا بگویید در این سن کم ایا عجیب نیست؟!!من هر کاری که فکرش را کنید انجام دادم اما تا مدتی پاک میشوم و دوباره بیچاره لطفا کمکم کنید.وایا ازمایشی هست که نشان دهد در اینده مشکل جنسی برای طرف پیش میاید تا بتوتند جلوگیری کند؟و من باید پیش روانپزشک بروم یا مرکز مشاوره؟لطفا خواهش می کنم کمکم کنید…

سلام اگر به فکر حل مشکل هستی بهتره به روانشناس مراجعه کنی ؛ هیچ نیازی به روانپزشک نیست .

سلام من نوجوان۱۷ ساله هستم ودر خواب بعضی وقت ها خود ارضایی میشم وقتی خوابم چرا این عمل رخ میده و چگونه باید کاری کرد که دیگه تکرار نشه ایا نیاز ره حمام کردن هم داره وواقعا دلم نمیخادش اینجوری بشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید واین وضع تا کی ادامه داره

این مساله طبیعی بوده و در تمام پسر ها وجود دارد ، با بالاتر رفتن سن این مساله کمرنگ تر خواهد شد و در سنین بالا نیز بعضا به وجود می آید .
بعد از این اتفاق در خواب لازمه که حمام کنید.
ازین که پدر مادر متوجه بشن و یا مشکوک بشن ترسی نداشته باشید ، این یک مساله کاملا طبیعی بین تمام پسر هاست .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشکان مهین فلاح | نویسنده و محقق

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

چگونه خود را ارضا کنم پسر

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

#خود_ارضایی## نحوه_صحیح##پزشکی#To see more/newest/hotest/best videos ,Subscribe our channelبرای مشاهده جدیدترین ویدیوهای روز کانال ما را دنبال کنیدBizim kanalda izleyin son videoları izleyebilmek için

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.



اگر راه حلال بسته شود، راهی جز حرام باقی نمی‌ماند. اگر ازدواج (چه دائم و چه موقت) صورت نپذیرد، راهی جز الیعاذ بالله زنا، استمناء یا ریاضت، که هر سه حرام است، باقی نمی‌ماند.



چگونه خود را ارضا کنم پسر



جوان مجرد که امکان ازدواج ندارد و فشار زیادی متحمل می‌گردد، چه کند که مبتلا به زنا یا اسمتناء نگردد، چگونه می‌توان با وسوسه‌ها مبارزه کرد؟

مشکل ازدواج مشکل یک فرد خاص نیست بلکه مشکل میلیون ها جوان اعم از دانشجو و غیر دانشجو است که حل آن هم نیاز به کارهای فرهنگی مناسب، تأمین بودجه هنگفت، حل مسأله اشتغال و ده ها مسأله دیگر دارد و این کارها نیازمند زمان و کارهای کارشناسی صحیح می باشد که طبعا حل کامل آن در مدت زمان کوتاه چیزی شبیه معجزه است.

البته ممکن است هر کسی فکر کند فقط افراد نادری مثل او این حالت شدید شهوانی را دارند در صورتی که اینچنین نیست همه جوانان این نیاز جنسی را دارند.

شهوت جنسی یکی از نیازهای ضروری رشد جسم است که از یک سو ارضای آن لذت شدیدی دارد و از سوی دیگر سرکوب یا اِعمال ریاضت و سختی به آن، آثار سوء و تخریبی شدیدی بر جسم، روان، روح، اعصاب، اخلاق و حتی دین انسان وارد می‌کند.

عقل سالم در بدن سالم است. و بدن سالم، بدنی است که نیازهایش به موقع، بر اساس برنامه هدفمند و از طریق درست برآورده شود. نه کسی حق دارد [و نه کار درستی است] که آن قدر مشغول نماز و روزه و ذکر گردد که حیات دنیوی، بدن و نیازهایش را فراموش کند و نه کسی حق دارد [و نه کار درستی است] که آن قدر متوجه حیات دنیا و ارضای نیازهای شهوانی گردد که خودش، راهش، کمالش و آخرتش را فراموش کند. لذا فرمود:

«‌زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاء وَ الْبَنِینَ وَالْقَنَاطِیرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَاللّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ» (آل عمران، 14)

ترجمه: دوستى خواستنی‌ها[ى گوناگون] از زنان و پسران و اموال فراوان از زر و سیم و اسب‏هاى نشاندار و دام‌ها و كشتزار[ها] براى مردم آراسته شده [لیكن] این جمله مایه تمتع زندگى دنیاست و [حال آنكه] فرجام نیكو نزد خداست.

بهترین و سالم‌ترین راه ارضای شهوت جنسی (چه برای زن و چه برای مرد) که سبب کمالات جسمی، روانی، روحی و معنوی گردد، همان ازدواج است. منتهی، نظم لازم برای ازدواج به موقع را کنار گذاشتیم، توصیه‌ها و ملاک‌های اسلام را نادیده گرفتیم، ملاک‌های شخصی، قومی، عادتی، غربی، چشم و هم چشمی و باورهای غلط را جایگزین نمودیم و حال که دچار مشکل شده‌ایم از اسلام می‌پرسیم که پس ما چه کنیم؟!


ارضای به موقع و درست غریزه شهوت از طریق ازدواج، بهتر‌ین راه و بهترین کار است. لذا فرمود دختران خود را زود شوهر دهید و برای پسران خود زود زن بگیرید – ازدواج خدا آسان قرار داده، پس شما سختش نکنید. اما ما (فرهنگ دست‌ساز غالب بر جامعه) همه حلقات یک زنجیره به هم پیوسته را شکافته‌ایم، و وقتی به حلقه شهوت جنسی که می‌رسیم، معطل و تحت فشار می‌ماینم و می‌گوییم: پس چکار کنیم؟! پاسخ منطقی این است که «یا اصلاح کنید و یا عواقبش را متحمل گردید.»

کار ما (جامعه) مثل این است که کسی احساس گرسنگی کرده باشد و ضرورت رفع این نیاز که اگر باقی بماند منجر به بیماری یا حتی مرگش می‌شود را درک کرده باشد، اما برای تهیه غذا، به جای نان، برنج، گوشت، لوبیا، روغن یا …، پاره آجر، قطعه آهن، کمی طلا و نقره، مقداری چرم و پشم گوسفند را در ظرف ریخته باشد، به آن هم نرسیده باشد تا آبش تمام شود و به قطعات داغ و بد بو منجر گردد، سپس بگوید: پس من حالا چه کنم؟ چه غذایی و چگونه بخورم؟!

بهترین و سالم‌ترین راه ارضای شهوت جنسی (چه برای زن و چه برای مرد) که سبب کمالات جسمی، روانی، روحی و معنوی گردد، همان ازدواج است. منتهی، نظم لازم برای ازدواج به موقع را کنار گذاشتیم، توصیه‌ها و ملاک‌های اسلام را نادیده گرفتیم، ملاک‌های شخصی، قومی، عادتی، غربی، چشم و هم چشمی و باورهای غلط را جایگزین نمودیم و حال که دچار مشکل شده‌ایم از اسلام می‌پرسیم که پس ما چه کنیم؟!

چاره‌ها و بایدها و نبایدها؟

گرچه مشكلات گوناگون جامعه مانع ازدواج به موقع جوانان عزیز مى‏ شود ولی در عین حال با كاهش سطح توقعات و انتظارات و پرهیز از تشریفات غیر ضرورى و كنار گذاشتن بعضى رسومات فرهنگى و اجتماعى منفى، به تأخیر انداختن مراسم عروسى در دوران نامزدى و عقد و بعضى تدابیر دیگر مى‏توان از مشكلات مادى واقتصادى كه فراروى بسیارى از جوانان مى‏ باشد نجات یافت.

خداوند در قرآن كریم مى‏ فرماید: «كسانى كه تنگ دست مى‏ باشند دلهره فقر و عدم امكانات مادى نداشته باشند كه از ناحیه فضل و رحمت خاص خداوندى در امر نكاح وازدواج كمك خواهد شد»

 

وعده خداوند قطعى است و كسى نمى‏ تواند به آن بدبین باشد . پیامبر اكرم(صلی الله علیه وآله) نیز مى‏ فرماید: «اگر كسى به این مطلب اعتقاد نداشته باشد به خداوند سوء ظن دارد آن ظلم و گناه بزرگى است»

در درجه اول سعى كنید با تدابیرى امر ازدواج خود را تسهیل كنید و موضوع را با والدین خویش مطرح كنید و از خداوند متعال كمك بخواهید و دعا كنید هم اسباب مادى ازدواجتان فراهم شود و هم همسرى قانع و شایسته كه بتوانید در مشكلات مادى نیز شما را یارى كند به شما عطا نماید این از فضل و رحمت خداوند به دور نیست بلكه بسیار سهل و آسان است. نباید به دلیل فقر و عدم امكانات مادى، اخلاق و ارزش‏هاى معنوى را از دست داد و با انجام بعضى كارها تمام قواى جسمى، روحى و روانى خود را نابود كرد و دچار عواقب سوء و پیامدهاى جبران‏ناپذیر آن شد.

پس بنابراین در شرایط کنونی لازم است که اولاً خود جوانان در این عرصه تحولی ایجاد کنند و این سنّت‌ها و باورهای غلط را در خود و خانواده بشکنند. ثانیاً والدین اصرار بر این ملاک‌های غلط ننمایند و بیشتر مساعدت کنند، ثالثاً جوانان سعی کنند که دست کم غریزه شهوت را با تحریکات کاذب، مانند: بد حجابی (چه دختر و چه پسر)، جذبه خیابانی، چشم نوازی، روابط کم یا زیاد آزاد، تماشای عکس و فیلم و … تحریک نکنند تا فقط همان نیاز و فشار طبیعی که قابل کنترل است باقی بماند.

وعده خداوند قطعى است و كسى نمى‏ تواند به آن بدبین باشد . پیامبر اكرم(صلی الله علیه وآله) نیز مى‏ فرماید: «اگر كسى به این مطلب اعتقاد نداشته باشد به خداوند سوء ظن دارد آن ظلم و گناه بزرگى است»


اگر گفته شد که هیچ کدام این کارها نمی‌شود، حالا بگویید چه کنیم؟ دیگر پاسخی ندارد. مثل این است که به

پزشک بگویند: هیچ یک از دستورالعمل‌هایت را اجرا نمی کنیم، ولی بگو چگونه بهبود یابیم؟!

معلوم است که اگر راه حلال بسته شود، راهی جز حرام باقی نمی‌ماند. اگر ازدواج (چه دائم و چه موقت) صورت نپذیرد، راهی جز الیعاذ بالله زنا، استمناء یا ریاضت، که هر سه حرام است، باقی نمی‌ماند.

 

غریزه جنسى اگر با ازدواج مهار نگردد، مطلوب‏ترین راه تسلط بر آن، كنترل مثبت است و آن پرهیز از صحنه‏ ها و كارهایى است كه به تحریك این غریزه مى‏انجامد.

این نوع از كنترل، كه در حقیقت جنبه‏ى پیشگیرى دارد هم راحت است و هم بى‏زیان و بلكه مفید و راحت است، زیرا در این صورت همچون وسیله نقلیه‏اى است با سرعت معمولى و قانونى كه در مواجهه با خطر، مهار آن زحمت چندانى ندارد و بى‏زیان است، زیرا با این حال كنترل غریزه فشارى بر جسم و روان تحمیل نمى‏ كند تا به آن صدمه‏اى وارد شود و مفید است چون موجب مى‏ شود مغز و اعصاب و قواى بدن در حالت عادى به سر برند و تعادل روانى شخص محفوظ بماند وانرژى و سرمایه‏هاى جسمى و روحى او بیهوده مصرف نشوند. برخلاف ماشینى كه با سرعتى بسیار فراتر از حد شناخته شده و معمول خود سیر مى‏ كند كه چه بسا به كلى اختیار آن از دست صاحبش بیرون رفته و مصیبت‏هایى به بار آورد و كنترل آن هم در صورت تحقق، صدها زیان و رنج و زحمت و اضطراب براى وسیله و صاحب آن به همراه دارد.

خداوند در قرآن كریم مى‏ فرماید: «باید كسانى كه قدرت و وضعیت مساعد براى ازدواج ندارند عفت پیشه كنند» (نور، آیه 33)

فرآوری :ز هرا اجلال            

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


منابع :

چگونه خود را ارضا کنم پسر

 پرسمان قرآنی

ایکس شبهه

سایت حوزه

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

چگونه خود را ارضا کنم پسر
چگونه خود را ارضا کنم پسر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *