چکار کنیم که گوشت زود بپزه

دوره مقدماتی php
چکار کنیم که گوشت زود بپزه
چکار کنیم که گوشت زود بپزه

پغمان – مجله تفریحی و سرگرمی

پختن سریع گوشت یکی از ترفندهای پخت گوشت است تا بتوان همزمان آن را لذیذ و خوشمزه پخت.در این مقاله سایت پغمان تمام اموزش های جامع پخت گوشت را برای شما توضیح خواهد داد.

برای تهیه غذاهاتون بیشتر از گوشت گوسفند استفاده کنید چون نسبت به سایر گوشت های قرمز سریع تر پخته می شود.

بعد از اینکه گوشت کمی در اب پخت از ابلیمو استفاده کنید این کار باعث تسریع در پخت گوشت می شود.

چکار کنیم که گوشت زود بپزه

دوره مقدماتی php

اگر دنبال این هستین که گوشت سریع پخت بشه و خوشمزه,از شب قبل گوشت را در پیاز رنده شده بخوابانید و به آن روغن زیتون و فلفل سیاه اضافه کنید.

قبل اینکه نیم پز بشه اصلا به گوشت نمک اضافه نکنید. اگر در ابتدا به گوشت نمک اضافه نماید گوشت قرمز دیر پز خواهد شد.

برای اینکه گوشت سریع تر پخت شود,1 کیوی را سالم پوست کنده و در کنار گوشت قرار بدهید.

اگه گوشت قرمز دیر پزی دارید,استفاده از دو قاشق سرکه توصیه می شود.اسفاده از سرکه باعث زود پز شدن و خوش طعم شدن گوشت می شود.توصیه می شود, اگرگوشتی دیرپز هست, یا می خواهید زودتر بپزد 1 تا 2 قاشق مرباخوری سرکه اضافه کنید. با این کار گوشت خیلی سریع تر از حالت عادی پخته میشود. اما باید توجه داشته باشید که اولا به گوشت نمک نزنید و ثانیا برای اینکه گوشت شما طعم نگیره ازاستفاده زیاد سرکه خودداری نماییئد.

میزان حرارت در پخت گوشت نقش مهم و تاثیر پذیر دارد. گوشت حاوی مقادیر زیادی از پروتئین می باشد. حرارت زیاد و اب سرد باعث سفت شدن پروتئین ها می گردد.سعی شود گوشت با حرارت ملایم و ابی که در ابتدا استفاده شده پخت گردد.

با این کار میزان حرارتی که باعث پخت گوشت می شود پایین می اید.

گوشت هایی را برای پخت انتخاب کنید که دارای رگه ی چربی باشد. چربی باعث انتقال گرما می شود.توجهشود گوشت با چربی زیاد انتخاب نشود.

امیدواریم در پایان این مقاله از سایت پغمان رضایت شما را جلب نموده باشیم. خوشحال می شویم باز هم به سایت paghman.ir بیایید پ. نظرات شما بهترین راهنما برای عملکر ما خواهد بود.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

همیشه پخت سریع گوشت ها مشکلی بزرگ برای خانم ها بوده است که با استفاده از ترفند خاصی می توان این مشکل را حل کرد

پختن گوشت همیشه برای خانم ها معظل بزرگی بوده است گوشت به دلیل دیر پز بودنش گاهی در خورشت ها و غذاها به صورت ناپخته و خام باقی می ماند و این به مذاق کسانی که از آن غذا می خورند خوش نمی آید برای همین می توانیم از پخت سریع گوشت برای پختن گوشت ها استفاده کنیم از این روش اگر استفاده کنیم گوشت هایی کاملا پخته و نرمی در خورشت های خود خواهیم داشت . ترفند پخت سریع گوشت را در نیک صالحی بخوانید

توصیه می شه اگه گوشتی دیرپز هستش یا می خواین زودتر بپزه یک تا دو قاشق مرباخوری بهش سرکه اضافه کنین با این کار گوشت شما خیلی سریع تر از حالت عادی پخته میشه اما باید توجه داشته باشید که اولا به گوشتتون نمک نزنید و ثانیا برای اینکه گوشت شما طعم نگیره ازاستفاده زیاد سرکه خودداری کنید !

گوشت سفت و چغر: مایه ای مرکب از بخش های مساوی سرکه و آب گوشت گرم شده تهیه کنید. مدت ۲ ساعت گوشت ناپز را در آن بخوابانید.

استیک یا بیفتک: فقط کافی است مخلوط از سرکه و روغن روی آن بمالید و بگذارید دو ساعت بماند.

چکار کنیم که گوشت زود بپزه

مرغ ناپز: اگر می خواهید یک مرغ پیر را بپزید, قبل از طبخ آن را چند ساعت در سرکه خیس کنید, علاوه بر آنکه گوشت آن نرم خواهد شد طعم و مزه یک جوجه تازه سال را خواهد گرفت!

برای آنکه گوشت های سفت یا برخی از مرغهای دیرپز, زودتر پخته شود: قبلا گوشت را مدت دو ساعت در مخلوطی از سرکه و روغن سالاد که به میزان مساوی با هم مخلوط کرده اید قرار دهید. اگر هنگام پختن گوشت های سفت مقدار بسیار کمی جوش شیرین در آب بریزید زودتر خواهد پخت

ارسالیکاربران ، تصویر زندگی

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

چکار کنیم که گوشت زود بپزه

آرایش

مدل مو

مدل لباس

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی


 


خواباندن گوشت:

یعنی گوشت را با ادویه و چاشنی‌های مختلف، چند ساعتی گذاشتن و سپس کباب کردن و پختن. خواباندن، طعم آن را بسیار لذیذ می‌کند. اگر گوشت را به طریقه
یاد شده بخوابانید، می‌توانید آن را تا 3 ماه در فریزر نگاه دارید و در موقع نیاز بیرون بیاورید و کباب کنید و غذایی بسیار لذیذ فراهم سازید. گوشت و مرغ را 3 تا 4 ساعت بخوابانید ولی ماهی، نیم‌ساعت کافی است. به هنگام کباب کردن مایع بیرون آمده از گوشت خوابیده را بتدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد.


استفاده از سرکه در پختن گوشت‌

اگر گوشت یا استخوان قلم را 48 ساعت در آبی خیس کنید که اندکی سرکه دارد و آن را در یخچال نگه‌دارید مواد غذایی بسیاری وارد آن خواهد شد. در ضمن، به مدت طبخ کمتری نیاز خواهید داشت. برای حداکثر استفاده، خوب است گوشت و استخوان را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا سرکه در آن نفوذ کند.

چکار کنیم که گوشت زود بپزه


پختن استخوان‌های گوشت‌

وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه‌فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.


شستن گوشت قبل از فریز کردن‌

هنگام ذوب گوشت یخ زده، بسیاری از مواد غذایی همراه شیره از آن بیرون می‌آید. بنابراین گوشت را پیش از آن‌که در فریزر بگذارید خوب بشویید تا بعد بتوانید شیره آن را همراه گوشت بپزید.


دمای پخت گوشت‌

نکته مهم درباره پخت گوشت این است که اگر حرارت زیاد به مدت طولانی به آن برسد، گوشت سفت می‌شود. (در ظرفی که حرارت را در خود نگه می‌دارد مثل ظرف چینی)‌ حتما توجه کرده‌اید زمانی که چند دقیقه‌ای صرف
کباب کردن یا سرخ کردن گوشت می‌شود، براحتی می‌توانید گوشت کبابی یا سرخ شده ر ا بخورید، ولی اگر آب روی همان گوشت سرخ شده بریزید و به مدت طولانی بپزید دو سه ساعت وقت لازم است تا بپزد. علت این است که پروتئین در حرارت زیاد سخت می‌شود. آیا  دقت کرده‌اید که شیشه یا لیوان شیر را اگر با آب داغ بشویید شیر اطراف شیشه یا لیوان دیرتر پاک می‌شود تا وقتی که آن را با آب سرد بشویید؟ یا اگر لکه خونی را  روی پارچه‌ای بریزید و آن را در آب داغ فرو کنید آن لکه دیر پاک می‌شود. اگر پنیر حرارت مستقیم و زیاد ببیند مثل لاستیک می‌شود. در همه این موارد پروتئین در اثر حرارت زیاد سفت و سخت می‌شود.

برای این‌که معلوم شود کدام درجه برای گوشت مناسب است تا پروتئین آن حفظ شود و طعم خوبی داشته باشد، حداقل سوخت صرف شود تا حداکثر خواص گوشت باقی بماند.

تحقیقات نشان داده که گوشت بهتر است در درجه حرارت کم پخته شود و سعی کنیم با همان آب اولیه پخته شود. اگر می‌بینیم گوشتی که  رگه‌های چربی دارد نرم‌تر می‌شود به این دلیل است که چربی بخصوص وقتی که داغ نباشد حرارت را به آرامی منتقل می‌کند به هنگام تهیه ژیگو اگر گوشت را به اندازه و با درجه حرارت کم بپزید، گوشت براحتی و بزودی سرخ می‌شود، سفت نمی‌شود، همه گوشت به صورت یکنواخت می‌پزد و ته دیگ نمی‌گیرد. در حرارت کم، گوشت کمتر جمع می‌شود و صورت ظاهری آن زیباتر می‌ماند و نیز پر آب‌تر است. همچنین شیره مواد معدنی آن حفظ شده است.


 

ارسال نظر


نظرات شما ( 1 نظر )

شنبه 30 دی 1391 18:23

سه شنبه 8 اسفند 1391 16:35

پنج شنبه 8 فروردین 1392 15:35

جمعه 23 فروردین 1392 10:03

شنبه 24 فروردین 1392 16:08

پنج شنبه 29 فروردین 1392 10:08

جمعه 30 فروردین 1392 10:11

جمعه 30 فروردین 1392 14:40

شنبه 31 فروردین 1392 11:19

شنبه 31 فروردین 1392 14:20

سه شنبه 3 اردیبهشت 1392 17:38

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 10:00

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 12:25

چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 13:00

جمعه 6 اردیبهشت 1392 10:25

جمعه 6 اردیبهشت 1392 11:35

شنبه 7 اردیبهشت 1392 11:00

یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 09:21

دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 10:37

دوشنبه 20 خرداد 1392 12:06

شنبه 25 خرداد 1392 15:06

سه شنبه 4 تیر 1392 12:10

دوشنبه 24 تیر 1392 10:24

چهارشنبه 16 مرداد 1392 11:44

سه شنبه 22 مرداد 1392 13:40

یکشنبه 24 شهریور 1392 11:54

چکار کنیم که گوشت زود بپزه

شنبه 6 مهر 1392 10:45

شنبه 6 مهر 1392 15:18

سه شنبه 27 خرداد 1393 10:54

ضمیمه این هفته

شما با ثبت نام در هايپركلابز مي توانيد از مطالب گوناگون ، بخشهاي جذاب و تخفیف های ویژه استفاده نمایید، علاوه بر این در مسابقات شرکت کنید و جایزه بگیرید.

وقتی استیک، کباب یا ماهیچه یک رستوران حرفه‌ای را می‌خورید، شاید با خودتان بگویید پس چرا گوشت‌هایی که در خانه می‌پزید تا این اندازه خوشمزه نیستند؟ واقعیت این است که سرآشپزها روش‌های خاصی برای عمل آوری گوشت در غذا دارند که باعث طعم دار شدن آن می‌شود. در اینجا فوت و فن‌های این سرآشپزها را به شما می‌گوییم.‏

فریز کردن گوشت

‎ ‎قبل از فریز کردن گوشت آن را خوب بشویید و بعد خشک‌کنید. گوشت یخ زده وقتی ذوب می‌شود و شیره آن خارج می‌شود، بسیاری از مواد غذایی همراه شیره بیرون می‌آید. چاره این است که قبل از آنکه گوشت را فریز کنید خوب بشویید تا بعدا بتوانید شیره آن را نیز به همراه گوشت بپزید.

‏‎ ‎قبل از فریز کردن گوشت آن را مزه دار کنید. بهتر است گوشت را ۳ تا ۴ ساعت داخل کمی سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده بخوابانید و بعد آن را فریز کنید‎.‎

‎ ‎اگر گوشت یا استخوان را ۴۸ ساعت در آبی که اندکی سرکه دارد خیس کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید به مدت طبخ کمتری نیاز خواهد داشت و خوشمزه‌تر هم خواهد شد.

چکار کنیم که گوشت زود بپزه

طعم دار کردن گوشت

وقتی گوشت را در ترکیبی از سس‌ها یا ادویه‌ها قرار می‌دهید تا طعم دار

شود، می‌گویند گوشت را خوابانده اید. برای آنکه خواباندن گوشت به بهترین شکل انجام شود، گوشت و چاشنی را در ظرف مناسب در بسته در بسته قرار دهید‎.‎‏ اگر گوشت را مدتی در یخچال می‌گذارید چند بار آن را زیر و رو کنید‎.‎‏ گوشت گوسفند یا گوساله را می‌توانید ۲ الی ۴ ساعت در خارج از یخچال بخوابانید ولی نه مدت بیشتری‎.‎‏ به هنگام کباب شدن چندین بار سس گوشت ( مایعی که گوشت در آن خوابانده شده) را با برس روی آن بمالید.‏‎ ‎گوشت را در حالی که در چاشنی خوابانده‌اید می‌توانید تا ۳ ماه در فریزر نگهداری کنید‎.‎

پخت گوشت

سعی کنید همیشه مقداری آب قلم به گوشت اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود. برای این کار شما می‌توانید مقداری آب قلم تهیه کرده و آن را فریز کنید و هر وقت خواستید در غذایی گوشت بریزید مقداری هم آب قلم به آن اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود‎.‎

‎ ‎سعی کنید همیشه از مقداری برگ بو استفاده کنید. برگ بو اثر بسیار زیادی در از بین بردن بوی بد گوشت و خوشمزه کردن آن دارد. برای این کار هنگام پخت گوشت مقداری برگ بو به آن اضافه کرده و بعد از پخت گوشت آن‌ها را خارج کنید‎.‎

‎ ‎اگر حرارت زیاد به مدت طولانی به گوشت برسد، گوشت سفت می‌شود. چون پروتئین در حرارت زیاد سخت می‌شود. پس بهتر است حرارت پخت گوشت ملایم و مدت آن زیاد باشد‎.‎

به گوشت در حال پخت آب اضافه نکنید. بهتر است در ابتدا آب گوشت را اندازه کنید تا مجبور نشوید به آن آب اضافه کنید. اضافه کردن آب به گوشت در حال پخت روی مزه آن تأثیر گذاشته و باعث می‌شود دیرتر بپزد‎.

‎اگر متوجه شدید گوشت دیرپز است، یک قاشق شربت‌خوری سرکه به آب غذا اضافه کنید‎.‎‏ همچنین قبل از پخت می‌توانید گوشت را به مدت ۲ ساعت در ترکیب روغن و سرکه بخوابانید‎.‎‏ یادتان باشد اگر هنگام پختن گوشت‌های سفت مقدار بسیار کمی جوش شیرین در آب بریزید زودتر خواهد پخت‎.‎

کباب کردن گوشت

حرارتی که برای کباب کردن گوشت لازم است، علاوه‌بر جنس گوشت و مقداری که دوست دارید کبابتان برشته یا خام باشد، به اندازه برش‌های کباب هم بستگی دارد‎.‎‏ وقتی ضخامت گوشت یک تا ۲ سانتی‌متر است برای هر طرف آن باید ۳ تا ۵ دقیقه آن را روی حرارت متوسط بگذارید‎.‎‏

برای گوشت با ضخامت ۲ تا ۴ سانتی‌متر لازم است برای هر طرف ۴ تا ۶ دقیقه زمان صرف کنید‎.‎‏ برای ضخامت‌های از این بیشتر باید گوشت را بعد از اینکه ۴ تا ۶ دقیقه روی حرارت متوسط گذاشتید، آن را گوشه شعله قرار دهید تا با حرارت کم مغزپخت شود‎.‎

اگر از گوشت تازه بره استفاده می‌کنید یا از قبل گوشت را در آبلیمو یا ماست خوابانده‌اید، زمان پخت کمتر می‌شود اما اگر از گوشت گوساله استفاده می‌کنید باید کمی به زمان پخت‌تان اضافه کنید‎.‎

هنگام کباب کردن گوشت، مایه بیرون آمده از گوشت خوابانده را به تدریج روی گوشت بریزید تا طعم بهتری به گوشت بدهد‎.‎

code

یک قاشق شربت خوری سرکه به آب غذا اضافه کنید.

مایه ای مرکب از بخش های مساوی سرکه و آب گوشت گرم شده تهیه کنید. مدت ۲ ساعت گوشت ناپز را در آن بخوابانید.

فقط کافی است مخلوط از سرکه و روغن روی آن بمالید و بگذارید دو ساعت بماند.

اگر می خواهید یک مرغ پیر را بپزید, قبل از طبخ آن را چند ساعت در سرکه خیس کنید, علاوه بر آنکه گوشت آن نرم خواهد شد طعم و مزه یک جوجه تازه سال را خواهد گرفت!

برای آنکه گوشت های سفت یا برخی از مرغهای دیرپز, زودتر پخته شود:

چکار کنیم که گوشت زود بپزه

قبلا گوشت را مدت دو ساعت در مخلوطی از سرکه و روغن سالاد که به میزان مساوی با هم مخلوط کرده اید قرار دهید.

اگر هنگام پختن گوشت های سفت مقدار بسیار کمی جوش شیرین در آب بریزید زودتر خواهد پخت.

برترینها

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

چکار کنیم که گوشت زود بپزه
چکار کنیم که گوشت زود بپزه
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *