چه کار کنم عرق نکنم

دوره مقدماتی php
چه کار کنم عرق نکنم
چه کار کنم عرق نکنم

همه عرق می‌کنند اما برخی بیش از حد عرق می‌کنند. آنقدر زیاد که کلافه می‌شوند. تابستان و زمستان هم ندارد. مدام کف دست‌ها و پاهایشان عرق می‌کند. هوا خنک است اما از سر و صورتشان عرق می‌ریزد و دلیل این تعریق زیاد هم معلوم نیست. دیگر عرق زیر بغل بماند که فقط مایه شرمساری است.

در اکثر موارد ضد عرق ها می‌توانند به شدت در کاهش عرق تاثیر بگذارند. چه شما دچار بیماری تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروز باشید چه عرق ریختن شما یک مشکل معمولی و موقتی باشید. درباره ضد عرق بیشتر توضیح خواهیم داد.

عرق مایعی بی بو است. بله عرق بو نمی‌دهد!

عرق توسط غدد زیر پوست به اسم “اکراین” و “آپوکراین” تولید می‌شود. عرق واکنش طبیعی بدن در مقابل گرماست. درواقع بدن با عرق کردن می‌خواهد خود را خنک کند. بیشتر حجم عرق را آب تشکیل می‌دهد. البته در عرق اسید لاکتیک، اوره و مقدار کمی مواد معدنی دیگر مانند سدیم، پتاسیم و… نیز وجود دارد. عرق به غیر نقش خنک کردن بدن، پوست را نرم و مرطوب می‌کند. یک فرد بالغ می‌تواند تا ۱۴ لیتر در روز عرق کند. اما چه عواملی باعث می‌شوند عرق کنیم؟!

پس عرق یک واکنش دفاعی بوده و برای سلامتی ما مفید است. اما چه می‌شود که زیادی عرق می‌کنیم؟

چه کار کنم عرق نکنم

دوره مقدماتی php

حالا که با علل عرق کردن آشنا شدید، شاید بپرسید که چرا زیاد عرق می‌کنم؟ دلایل زیادی برای عرق کردن بیش از حد وجود دارد. دلایلی مانند:

هایپرهیدروز نوعی بیماری است که در آن فرد بیش از حد مورد نیاز بدن عرق می‌کند. به طوری که از زندگی عادی باز می‌ماند. این بیماری می‌تواند در هر زمان و بدون هیچ دلیل مشخصی بروز کند. هایپرهیدروز بر تمامی بدن یا بر ناحیه‌ای خاص (دست، پا، صورت و…) تاثیر می‌گذارد.

در برخی موارد بیماری تعریق شدید می‌تواند به علت اثرات جنبی برخی بیماری‌ها باشد. با این حال هنوز مشخص نیست که علت اصلی این بیماری چیست. چند درمان برای این بیماری پیشنهاد می‌شود که کمی پایین‌تر در این باره توضیح خواهیم داد.

هر که بامش بیش، برفش بیشتر! اگر احساس می‌کنید که بیش از یک انسان معمولی عرق می‌کند احتمالا به این دلیل است شما در زیر پوست خود غدد عرق بیشتری قایم کرده‌اید.

تغذیه شما بر کارکرد بدن شما تاثیر می‌گذارد. مثلا وقتی غذاهای تند می‌خورید بدن شما فکر می‌کند که گرم شده و نیاز است که غدد عرق را فعال کند. به همین دلیل بیش از حد معمول عرق می‌کنید.

روزهای گرم و مرطوب می‌تواند موجب تعریق بیش از حد شوند. همچنین در مناطق گرم و مرطوب مانند شهرهای ساحلی عرق کردنِ بیش از حد یک امر شایع است. البته نپوشیدن لباس‌های خنک نیز ریزش عرق را بیشتر می‌کند.

ما هر روز تحت فشارهای عصبی و انواع استرس هستیم. جلسات مصاحبه شغلی، خواستگاری، روزهای ارائه سمینار از جمله عوامل استرس‌زا هستند. استرس تپش قلب، جریان خون و دمای بدن را زیاد می‌کند. بدن برای خنک کردن خود، غدد عرق‌ریز را فعال می‌کند. بنابراین عرق کردن در این مواقع عادی بوده و برای سلامتی ما مفید است.

عرق کردن زیاد در این موقعیت‌ها را می‌توان با یک ضد عرق قوی کنترل کرد. البته این حالت می‌تواند نشانه هایپرهیدروز باشد و بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ورزش و تحرک باعث می‌شود بیش از حد معمول عرق کنیم. همه این را می‌دانند. اما چه می‌شود که برخی در این مواقع بیشتر از دیگران عرق می‌کنند. میزان عرق در این مواقع به احتمال زیاد با اضافه وزن و تناسب اندام در ارتباط است. به این ترتیب که افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر از عرق می‌کنند.

بارداری با تغییر شدید در حالات روحی همراه است. همچنین در زمان بارداری ترشح هورمونی و سوخت‌وساز بدن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل ریزش عرق در این مواقع بیشتر است. بدن برخی زنان حتی بعد از بارداری نیز به عرق کردن زیاد ادامه می‌دهد. در این زنان بدن تلاش می‌کند سطح هورمونی بدن را به حالت تعادل رسانده و آب اضافی را از دست بدهد.

افزایش دمای ناگهانی و تعریق شبانه از جمله شایع‌ترین مشکلات دوران یائسگی است. پزشکان بر این باورند که این تغییرات در اثر تغییرات در سطح هورمونی بدن اتفاق می‌افتد.

افراد مبتلا به دیابت بیشتر از حد معمول عرق می‌کنند. این پدیده دو دلیل دارد. یکی اینکه کسانی که به دیابت مبتلا هستند معمولا اضافه وزن دارند. سوخت‌وساز بدن به دلیل وزن اضافه افزایش پیدا کرده در نتیجه ریزش عرق نیز بیشتر می‌شود.

دلیل دوم هم به دلیل بالا بودن گلوکز خون در این افراد است. وقتی سطح گلوکز خون برای مدتی بیش از حد مجاز بالا رود، نورون‌ها آسیب می‌بینند. نورون‌های آسیب دیده نیز باعث اختلال در غدد عرق‌ریز می‌شوند.

بدن انسان در سن بلوغ دچار تغییرات اساسی می‌شود. بمی صدا، روییدن موها و البته تغییر در سطح هورمون‌های بدن. این تغییرات باعث افزایش سطح استرس شده و باعث می‌شود مکانیزم دفاعی عرق ریختن فعال شود.

داروها دارای عوارض جانبی هستند و یکی از عوارض جانبی داروها هم عرق ریختن زیاد است. به این اثر، دیافورز گفته می‌شود. پس اگر دارو مصرف می‌کنید و زیادی عرق می‌کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید که آیا عرق‌ریزش شما ناشی از مصرف دارو است یا خیر.

حالا که فهمیدید که چرا اینقدر عرق می‌کنید. بهتر است برویم سراغ درمان تعریق زیاد و اینکه چکار کنیم که کمتر عرق کنیم؟

برای کاهش عرق از دئودورانت استفاده نکنید. دئودورانت‌ها تنها از از بوی عرق جلوگیری می‌کنند نه ریزش عرق. به جای آن از ضد عرق ها استفاده کنید. برای تشخیص دئودورانت از آنتی پرسپیرانت یا همان ضد تعریق روی بسته محصول را نگاه کنید.

برای زیر بغل از ضد تعریق های جامد یا سَرگِرد استفاده کرده و برای کف دست‌ها، پاها و دیگر نواحی بدن از آنتی پرسپیرانت های ایروسول استفاده کنید.

بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که روی آن‌ها clinical strength نوشته شده. این ضد عرق ها با اینکه گرانتر از ضد عرق های معمولی هستند، اما فرمول شیمیایی قوی‌تری دارند.

در بین آنتی پرسپیرانت ها آن‌هایی که حاوی آلومینیوم کلراید هستند از همه قوی‌تر عمل می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود که از ضد تعریق ها در شب قبل از خواب استفاده کنید. این کار نتیجه بهتری به همراه دارد. برای اینکه از ضد تعریق نتیجه بهتری بگیرید بهتر است که آن را طوری در ناحیه مورد نظر بمالید که لایه‌ای از ماده ضد تعریق تشکیل شود. بعد از مالیدن بهتر است که به آرامی پوستتان را ماساژ دهید.

بهتر است که قبل از استفاده، ناحیه مورد نظر را خشک کنید. استفاده روی سطوح مرطوب می‌تواند حس ناخوشایندی ایجاد کند.

از اسپری های ضد تعریق در زیر بغل استفاده نکنید. به جای آن از این محصولات در نواحی پا و کف دست‌ها استفاده کنید. اگر پیشانی شما زیاد عرق می‌کند اسپری را در خط مو استفاده کنید.

در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا می‌توانید انواع محصولات ضد تعریق را پیدا کنید.

پوست برخی خانم‌ها نسبت به ضد تعریق‌ها حساسیت دارد. بنابراین پد عرق گیر انتخاب خوبی برای کاهش عرق زیر بغل است.

محصولات مراقبت از پوست حاوی تانیک اسید می‌توانند در کاهش عرق تاثیر داشته باشند. می‌توانید این محصولات را از داروخانه‌ها تهیه کنید. چای هم حاوی تانیک اسید است. پارچه‌ای را در چای دم کرده غلیظ خیسانده و در محل مورد نظر قرار دهید. البته می‌توانید چای را مستقیما استعمال کنید.

خوبی تانیک اسید این است که برعکس ضد تعریق‌های قوی حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند. پس اگر حساسیت دارید از محصولات حاوی تانیک اسید استفاده کنید.

غذاهای تند باعث تعریق می‌شوند. پس سعی کنید آن‌ها را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف نکنید. به خصوص زمانی که در جمع حضور پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید که شکلات هم حاوی کافئین است. پس کمتر شکلات بخورید.

استرس باعث تعریق می‌شود. پس برای کاهش آن روش‌های ریلکسیشن را به کار ببرید. مثلا تمرین کنید که عمیق نفس بکشید. به این صورت که ۴ شماره دم و ۴ شماره بازدمتان طول بکشد.

سعی کنید بفهمید چه عاملی باعث می‌شود زیاد عرق بریزید. مثلا اگر غذای خاصی خوردید و متوجه ریزش عرق شدید، آن را یادداشت کنید.

موارد بالا چند درمان خانگی کارا برای جلوگیری از تعریق شدید بودند. اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. قسمت بد عرق کردن خود عرق نیست بلکه شرمندگی آن در جمع مردم است. پس بهتر است برای اینکه موضوع را کامل کنیم برویم سراغ راهکارهایی که به وجهه شما در اجتماع آسیب نزند.

چه کار کنم عرق نکنم

بهتر است لباس‌های سبکی بپوشید که اجازه می‌دهند هوا به راحتی در بین بافت آن جریان یابند. لباس‌هایی با جنس کتان یا نخ انتخاب خوبی برای این کار هستند. همچنین توجه کنید که برای لباستان رنگ روشن را انتخاب کنید. به این دلیل که رنگ روشن نور و گرمای کمتر جذب می‌کند. ضمنا برای اینکه لکه‌ی عرق مشخص نشود لباس‌های خاکستری نپوشید.

بهتر است یک دست پیراهن و جوراب اضافی به همراه خود داشته باشید تا در موقع لزوم تعویض لباس انجام دهید. برای اینکه لباس‌هایتان جای کمتری اشغال کنند بهتر است آن‌ها را در یک کیسه کامپکت قرار دهید. این اینفوگرافیک هم می‌تواند به شما کمک کند.

اگر دستتان همیشه خیس است، از ضد تعریق‌ها استفاده کنید. البته پودر بچه هم کارکرد خوبی در این مواقع دارد. به هر حال این پودر برای موجوداتی به آن ضعیفی ساخته شده چرا برای شما خوب کار نکند؟ این پودر را صبح یا شب قبل از خواب به دستتان بمالید تا بتوانید راحتتر بخوابید.

در دیجی‌کالا می‌توانید انواع پودر بچه را پیدا کنید.

اگر واقعا زیاد عرق می‌کنید بهتر است قبل از هر کاری با پزشک مشورت کنید. در اینجا چند روش درمان پزشکی تعریق شدید را آورده‌ایم:

معمولا اولین درمانی که پزشکان برای این عارضه پیشنهاد می‌کنند، استفاده از ضد تعریق است. در مورد ضد تعریق کمی بالاتر توضیح مفصلی داده شده است.

این دستگاه یک دستگاه خانگی الکتریکی بوده که با استفاده از یک جریان الکتریکی ضعیف باعث می‌شود موقتا غدد ترشح عرق از کار بیفتند. عوارض جانبی استفاده از این درمان شامل موارد زیر است:

تزریق بوتاکس یکی دیگر از روش‌های درمان عرق ریزش شدید است. در این روش ماده بوتاکس به درون پوست تزریق می‌شود و تا مدتی از ترشح غدد عرق را کاهش می‌دهد. بوتاکس عوارض جانبی هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها تضعیف عضلات است. همچنین ممکن است در حین درمان حس درد به شما دست دهد. یکی دیگر از عوارض جانبی بوتاکس حس ابتلا به آنفولانزا است.

بیشتر بخوانید: آیا تزریق بوتاکس ضرر دارد؟

برخی پزشکان ممکن است به شما مصرف دارو را پیشنهاد کنند. مصرف دارو هم عوارض جانبی خودش را دارد. خشکی دهان و چشم، دید تار و تپش قلب غیر عادی برخی از این عوارض هستند. هر چه دُز یا غلظت دارو بالاتر رود این عوارض بیشتر می‌شوند.

جراحی برای درمان تعریق شدید آخرین راهکار است. در جراحی تعدادی از غدد عرق برداشته می‌شوند که باعث می‌شود ریزش عرق کمتر شود. البته جراحی هم عوارض جانبی خودش را دارد. برخی از این عوارض مانند عفونت، درد و کبودی موقتی هستند و برخی مانند از بین رفتن حس در ناحیه مورد نظر دائمی.

حالا که با فرآیند عرق کردن زیاد آشنا شدید، نوبت شماست که تجربه خود را به اشتراک بگذارید. آیا شما هم با عرق کردن مشکل دارید؟ آیا عرق کردن شما عادی است یا حاد؟ چه تجربه‌ای در کنترل آن داشته‌اید؟

منابع: Sweat Block، Wikipedia، WikiHow، American Academy of Dermatology

شش
 + 
شش
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

جالبه که اینقدر طب نوین دنبال رفع ظاهر بیماری یا مشکل هست و بدنبال ریشه ی مشکل نمیره
و جالب تر اینه که دوایی که میده به وضوح میگه این عوارض جانبی خطرناک رو داره

و باز هم جالب تر اینکه مردم راه چاره ای جز استفاده از همین روش های کم اثر و خطرناک به ذهنشون نمیرسه

دوستانی که مشکل تعریق دارن بهتره که با استفاده از طب سنتی طبعشون رو برن اول مشخص کنن اگه رطوبت بدنشون زیاده از روش هایی که میشه این رطوبت رو کاهش داد استفاده کنن ایشالا جواب بهتری میگیرن

رطوبت رو توی بدن حبس کردن خیلی خطرناک تر از حتی اثر این ضد تعریق ها هست
پیروز باشید

علی رغم تاکیدی که توی متنتونم به استفاده از ضد تعریق (antitransprint) که حاوی اکسید آلمینیوم هستند کردی من تا جایی که تو سایتهای خارجی دیدم اخیرا به عوارضی در مورد مشکلات مربوط به انسداد غدد عرق ریز مثل سرطانی شدن غدد لنفاوی نزدیک محل تعریق که معمولا زیر بغل هستند شده اند و به همین دلیل اگر دقت کنید مثلا در ضد عرقهای نیوآ قید شده که حاوی آلمینیوم نیست که مکنافذ پوست رو ببنده
و البته طبیعی هم هست چون همونطور که هممون توی درس علوم خوندیم عرق برای دفع سموم بدن هم هست و با مسدود کردنش داریم جلوی خروج ون مواد رو میگیریم و این ضرر داره در حالی که ضد عرق ها یا دیئ دورانت ها همونطور که از اسمشون پیداست عرق رو بی بو میکنن (از طریق خنثی سازی شیمیایی) و البته به اندازه سری های ضد عرق از عرق کردن و بوی عرق جلوگیری نمیکنن ولی مطلقا بدون تاثیر نیستن و بطور قابل توجهی بوی عرق رو کم میکنه من خودم نزدیک ۲۵ ساله از ضد عرقهای مختلف استفاده میکنم و تقریبا ۶ یا ۷ سال گذشته فقط از دئودورانتها دارم استفاده میکنم و میگم مفید هستن هرچند که تو روزهای پر کار ترجبح میدم وسط روز تجدیدش کنم
یه مسئله دیگه که توی متن اشاره کرده به ترجیح استفاده از ضد تعریق های رول یا صابونی به نظر من با توجه به اینکه همیشه نمیشه قبل استفاده حمام رفت و ممکنه کمی زیثر بغل عرق کرده باشه من ترجیح میدم همیشه از اسپری استفاده کنم تا مستقیم با پوستم تماس نداشته باشه و بنظرم اینجوری بهداشتی تره (البته نوع رول و خصوصا استیک با صرفه تر هستن و با قیت یکسان زمان بیشتری طول میکشه تا تمام بشن)

ضد تعریق هایی که ذکر شده خیلی مضر ۹هستند و هر دکتری استفاده از اون هارو منع میکنه و مگر اینکه بدون الکل و آلمینیوم باشند که اینجوری هم اصلا تاثیر نداره
حتی استفاده از اون ها باعث نازایی میشه

سلام،من بدنم به طور خودکار هر روز عرق میکنه چه هوا سزد باشه چه گرم واسه همین مجبورم همیشه لباس مشکی بپوشم واقعا داره اذیتم میکنه نمیدونم چیکار کنم

من مشکل هایپرهیدروزیس دارم که با استفاده از دستگاه یونتوفورزیس الکسا تا حد زیادی مشکلم خوب شد
ولی متاسفانه خیلی درد داره موقع درمان امید وارم روز به روز بهتر شم
چون تعریق زیاد بخصوص کف دست و پا اعتماد به نفس آدمو میاره پایین و ممکنه در روابط اجتماعی به مشکل بر بخوریم

بهترین راهکار استفاده از دستگاه میرا-درای هست متاسفانه تو ایران نیست البته تهران احتمالا تازگیا وارد شده باشه منتهی مشکل اصلیش هزینه بسیار گزافشه

بهتر بود مینوشتید که طبق تحقیقات انجام شده در کشورهای پیشرفته، استفاده مکرر از ضد تعریق های حاوی ترکیبات آلومینیوم (که ذکر فرمودید)، ریسک ابتلا به آلزایمر در دوران کهنسالی را بشدت افزایش میدهند و بهتر است استفاده از آنها محدود شود.

آرشیو موضوعی وبسایت

شما در حال حاضر اینجا هستید :

تغذیه و سلامتی

سلامت زنان

سلامت مردان

چه کار کنم عرق نکنم

سلامت کودکان

سلامت میانسالان

سلامت روان

سلامت جنسی

اعتیاد و سیگار

پوست و مو

دهان و دندان

تناسب اندام

ویتامین و مکمل

انواع دارو ها

انواع بیماری

عرق زیربغل برای خیلی از افراد آزاردهنده می باشد. اطلاع از نحوه متوقف کردن عرق زیربغل و یا کنترل آن، به شما در بهبود اعتماد بنفس و کم تر کثیف شدن لباسهایتان کمک می نماید. اسپری ها و خوشبو کننده ها، فقط می توانند بوی عرق را از بین ببرند ولی راههایی که در مقاله امروز راستینه بیان می کنیم، به توقف عرق کردن و یا کم کردن آن کمک می نماید.

برای کنترل عرق با این روش باید از ضدعرق ها (antiperspirant) با کیفیت به شما در توقف و یا کنترل تعرق زیربغل کمک می نماید. این محصولات حاوی یک ماده شیمیایی بنام آلومینیوم کلراید هگزاهیدارت (aluminum chloride hexahydrate) بوده و به توقف عرق کمک می نمایند. مقداری مساوی از محلول آلمینیوم کلراید و الکل اتیلیک را هرشی قبل از خواب زیربغل خود بمالید.

جوش شیرین زمانیکه با عرق بدن مخلوط می شود، گاز تولید کرده و به تبخیر عرق کمک می کند.

تزریق بوتاکس زمانی انجام می شود که هیچ راه درمان دیگری برای عرق زیربغل وجود ندارد چراکه این درمان هم گران بوده و هم ممکن است دردناک باشد.

این درمان چندبار در هفته و با استفاده از یک دستگاه الکتریکی استفاده می شود، توجه کنید که این درمان، درمانی موقتی می باشد.

در این روش پزشک برای شما داروهای آنتی کولینرژیک از جمله روبینول تجویز کرده، که برای درمان تعریق زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این داروهای می توانند باعث خشکی دهان و تاری دید شوند، خیلی از افراد بدلیل اثرات جانبی این داروها تا آنجا که ممکن است از این روش استفاده نمی نمایند.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابعwikihow

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

تغذیه و سلامتی

رانینگ تایتل

دستور پخت آشپزی

تغذیه و سلامتی

رانینگ تایتل

تغذیه و سلامتی

اطلاعات پزشکی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چه کار کنم عرق نکنم

دوستا زاج رو من تحقیق کردم میگن خیلی خطریه استفاده نکیند منظورم همون مرداب سفید
ولی جوش شیرین رو خودم کسی هستم خیلی عرق میکنه و حتی تو زمستون و عرقم تو یک ساعت بوی بد میگیره
جوش شیرین بعد از حموم یا صبح که میخوام برم بیرون زدم بوی بد دیگه نمیده عرق رو میکنید ولی بو نمیده
خودش خییییییییییییییییییلی عالیه برای یکی مثل من که هرروز حموم میره و لباساش رو میشوره ولی آخرش بو میده
یک ریز زیر بغلم رو نمناک میکنم. بعد زاج رو بهش میمالم که وایسه. همین
عالیه
حالا نمیدونم ضرر داره یا نه

نوع تغذیه هم در بوی عرق تاثیر زیادی میزاره!

باسلام وخسته نباشید،من مدت زیادی ازکپسولهای ترک اعتیاد گیاهی استفاده کردم،خداراشکر الان پاک هستم فقط تنها مشکلم عرق شدیدزیر بغل هست،بحدی که میترسم بخاطر همین مشکل بطرف مواد کشیده بشم،خواهش میکنم کمکم کنید،سپاسگزارم

با سلام خواهشن میخاستم بدونم این مشکل عرق زیر بغل رو چطور باید حل کنیم .
از بس ک نطرات متفاوت هستش ادم نمیدونه و ب شک میفته
میخاستم خواهش کنم ک راهنمایی کنید

این ماده بسیار خطرناک است ۳ نفر از خانواده ای من بعد از چند سال استفاده از این پودر سنگ – (مردار سنگ و اسم های دیگر آن) متوجه شدیم که به سرب آلوده شده و بیماری های زیادی مثل روده درد مزمن – ام اس – درد عضلانی – ضعف پاها – دو بینی – و مشکلات پوستی و لکه های پوستی زیادی در قمست دیافراگم بدن هایشان زده بود مقدار سرب در بدن این افراد بسیار بالا بود
حالا خودتان تصمیم بگیر اگر مایل هستید می توانید استفاده کنید و بعد از آن تمام روزهای زندگیتان را با درد و رنج سپری کنید و دکتر ها هم برای درد های شما جوابی نداشته باشند.
اگه مدت زیادی از این مواد استفاده کرده اید باید ازمایش سرب بدهید یک آزمایش سرب بدهید (ازمایش pb , یا آزمایش سرب در خون )
لطفا از این ماده پودر سنگ استفاده نکنید

سلام بخاطر از بين بردن عرق چي بايد كنم معلومات مختصر را ارايه كنيد ممنون

سلام بچه ها …عرق بدن باعث میشه مواد مضر از راه پوست دفع بشه اصلا نباید کاری کرد که بدن عرق نکنه این لوسیون ها و ضد عرقها و deoderant ها و اینا وضعتون رو بد ترمیکنه شاید موقت تاثیر بزاره ولی کلا بد تر میشه وضعتون

اگه میخوایید واقعا خوب بشید برید عطاری و بگید اندازه مثلا ۲هزار تومن بهتون پودر سنگ مرداب بده و از اون استفاده کنید
واقعا معجزه گره و عالیه
شما بصورت معمولی تنتون عرق میکنه ولی دیکه اصلا اصلا زیربغلتون بوی عرق نمیگیره و کلا واسه بدنتون هم خوبه دمای بدنتون رو متعادل میکنه من ۲ ساله استفاده میکنم و به هرکی پیشنهاد دادم راضی بوده

از حمام که بیرون اومدید قشنگ ترو تمیز کامل بدنتون رو خشک کنید و بعد یکم از اون پودر رو با ۳انگشت به زیربغلتون بزنید..خیلی نه ها فقط به اندازه ایی که زیر بغل کامل با اون پودر پوشش داده بشه و دیگه باخیال راحت بدون هیچ نگرانی برید جاهای خییییلی گرم دیگه بوی عرق نمیگیرید

فقط یه چیزی بگم لباسهایی که بوی عرق میدن ررو بعد از حمام نپوشید تنتون باز بو میگیره

من الان خوندم امتحان میکنم و نظر خودم را میگم

مطلب خوب و جذابی دارید. موفق باشید

سلام پماد اکسید زنگ هم خوبه .. مال افتاب وسوختگی ولی تو شهر ما برای دفع بو عرق استفاده میشه .. یک راه دیگه اون اتل وباطل ها هست و اسفنده شبیه قنده اونو هم اسیاب میکنن میزنن به بدن .. بدن بو نده

سلام،زینک اکسید متاسفانه باعث میشه که لباس ها لک بشه،بهترین استفاده از زاج سفید هستش،فکر کنم منظور شما هم همین بود ،گفتین اسپند واسه همین گفتم،زاج سفید رو توی اسپند میریزن،شبیهه سنگ نمکه،البته تکه های کوچیکشو میریزن،زاج سفید رو میتونین از عطاری بگیرین و توی هاون پودر کنین و یه ذره بهش آب اضافه کنین،بعدش با پنبه به زیر بغلتون بزنین،من خودم سه چهار روزه استفاده میکنم،اصلا بوی عرق نمیدم،همیشه از دئودورانت استفاده میکردم که همتون میدونین که سرطان زاس ولی زاج سفید یه سنگ بلوریه معدنیه و ضد عفونی کنندس

دوستان پود سنگ مرداب زیر بغل رو با مرور زمان تیره میکنه.خاصیت ضد عرقش عالیه و به مرور تیرگی رنگ گوست میاره

روه استانی «تیتریک»؛ ماده ای به نام مردار سنگ یا سنگ مردار جهت جلوگیری از بوی نامطبوع عرق بدن سالهاست که در عطاری ها و اخیراً در مترو به فروش می رسد.

بر اساس نتایج آنالیز انجام شده توسط اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز این ماده حاوی مقادیر بالایی از فلزات سنگین ، بالاخص سرب (به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد) می باشد.

لذا استعمال آن علاوه بر آنکه می تواند سبب جذب پوستی عناصر سمی در فرد مصرف کننده گردد، ممکن است سبب پخش آلودگی در محیط منزل و مواجهه کودکان با آن و انتقال آن از طریق دست آلوده به سیستم گوارشی گردد که در این صورت میزان جذب آن توسط بدن و خطرات ناشی از آن به شدت افزایش می یابد.

همچنین با توجه به آنکه این ماده حاوی مقادیر بالای نیکل و کروم می باشد و به دلیل آنکه خاصیت قلیایی نیز دارد می تواند سبب بروز واکنش های آلرژیک و آسیب های پوستی در محل استعمال گردد. لذا توصیه می گردد مردم از استعمال ، نگهداری و هرگونه تماس با این ماده جداً خودداری نمایند

جدیدا دستفروشای مترو یا عطاریها یا خیلی از سایتها، استفاده از سنگ مردار یا مرداب رو جهت جلوگیری از تعریق و یا رفع بوی عرق توصیه میکنن
دوستان استفاده از این ماده به دلیل وجود اکسید سرب در آن، به شدت از سوی نهادهای علمی منع شده.
اکسید سرب یک ماده سرطانزاست که جذب بالایی از طریق پوست داره
در ضمن به هنگام خرید مام یا دئودورانت به ترکیبات نوشته شده برروی آنها دقت کنید. از مام های زیر بغل که حاوی آلومینیوم و یا zirconium که دو ماده سرطانزا هستند اجتناب کنید. عبارت aluminum free درج شده برروی برخی از محصولات به معنای عاری از ماده آلومینیوم در ترکیبات آن محصول است.
استفاده از جوش شیرین، آبلیمو، سرکه و یا پودر زاج سفید که تو متن و برخی از دوستان به آن اشاره کرده اند برای کاهش میزان تعریق زیر بغل توصیه می شود.

سلام
من از جوش شیرین استفاده میکنم
واقعان معرکست هیچ بویی نمیگیرم
پیشنهاد میکنم استفاده کنید هم ارزونه هم ضرر نداره

سلام میشه بفرمایید جوش شیرین را به چه صورتی استفاده میکنید

سلام خدمت مدیر عزیز
می خواستم اگر ممکنه این یپام لطفا تو سایت منتشر کنید تا بتوانیم کمکی به بهداشت جامعه کنیم و من هم بتونم دانسته ام را منتشر کنم
من تصمیم دارم از این طریق عمومی به همه کسانی که مثل قبلا خودم این مشکل داشتن کمک کنم و هم به اطرافیانشون
“روشی مطمئن و بی ضرر برای رهای از بوی عرق بدن
همه دوستان عزیزی که بدنشون تعرق زیادی داره سریع عرق می کنن و خودشون و اطرافیان از این بو ناراضی هستن می تونن با صرف هزینه خیلی کم و روش کاملا بی ضرر کاملا از شر اون خلاص بشن
پودر سنگ عرق از کلیه عطاری ها با هزینه حدود ۵ تومان (برای چند ماه) تهیه کنند و هر دفعه بعد از حمام این پودر به ناحیه های که عرق می کنن بزنن با این روش تا حمام بعدی و تا وقتی این پودر شسته نشود هیچ وقت بوی عرق تولید نمی شود”

سلام پودر مردار سنگ عالیه معجزه میکنه .من چند ساله دارم استفاده میکنم

هه بد نبود تحمل کردنیه

جـــــــــــــهــــان ســــــــــپــــاس از تکــــــ تکـــــــــ معـــلومـات شما

عالی بود.ممنونم

آقارضا سلام
ميتوني راهنمايي كني كجا بوتاكس رو انجام دادي ممنونم.

سلام من هم این مشکل رو دارم دائم زیر بغلم خیسه ولی الان حدود یک سال هست بوتاکس میزنم خیلی راضی هستم کمی درد داره ولی به دردش می ارزه بار اول پنج ماه دوام داشت ولی بار دوم ده ماه طول کشید یعنی به مرور زمان تعریق کمتر میشه به هزینه اش هم می ارزه ۳۰۰ دادم یک سال راحت بودم درعوض لباسام سالم می مونه لباس رنگی هم میتونم بپوشم…

کجا بوتکس کردی

زاج از همشون بهتره

سلام مرسی از راهنماییتون;
این روشها مارو برای همیشه نجات میده یا موقته?

من زاج سفید رو استفاده کردم فوق العاده بود… زاج را توی آب ریخته و بجوشانید تا حل شود بعد سرد شدن توی یک ظرف بریزید و هر روز ازش استفاده کنید

عالی است سپاس

خیلی عالی بود مرسی به همه توصیه میکنم

این روشها برای زمانی هست که دکتر برید بهتون نگه این تعریق به خاطر اعصاب هستش…!!!

مرسی بسیار عالی بود

خیلی خیلی تشکر میکنم از مطالبی ک در اختیار ما گذاشتید عالی بود.مرسی

برای رفع بوی عرق زیربغل توصیه می شود ازعطاری محل کمی پودر سنگ مرداب تهیه نمایید وبعد از هر حمام ودوش گرفتن باانگشت کمی به محل بمالید.تجربه دوستان

پودر سنگ خوبه ولی سرب داره وسرب هم ازطریق پوست جذب میشه پس پودر سنگ راخیلی نباید مصرف کنیم

ممنون از اطلاع رسانی مفیدتون

سپاس از لطف شما

مطالب بسیار خوب می باشند

مطالب بسیار خوب می باشد ممنونم

matalebeton aliyeh

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.



هر چند عرق کردن در واقع بویی ندارد، اما ممکن است عرق در تماس با باکتری‌های روی پوست بوی ناخوشایندی ایجاد کند. انسان‌ها به دلایل گوناگونی همچون قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب، ورزش کردن، مضطرب شدن و … عرق می‌کنند و نه‌تنها این عارضه بد نیست، بلکه به عنوان نشانه‌ای از سلامت محسوب می‌شود، اما اگر می‌خواهید بدانید چه طور باید بوی بد ناشی از عرق کردن را رفع کرد، مطلب زیر را بخوانید.

 

چطور عرق می‌کنیم؟

چه کار کنم عرق نکنم

عملکرد اصلی تعریق، خنک کردن بدن به منظور ثابت نگه داشتن دمای آن تا حداکثر 37 درجه است. فرآیند تعریق عموما با قرار گرفتن در محیط گرم و مرطوب، فعالیت بدنی یا وجود تب فعال می‌شود.

توانایی تعریق به انسان این امکان را می‌دهد که در شرایط آب و هوایی متفاوت زندگی کند.

بدن ما دو نوع عرق به نام های «آپوکراین» و «اکرین» ترشح می‌کند.

عرق اکرین برای پایین آوردن درجه حرارت بدن، مثلا هنگام ورزش یا زمانی که هوا خیلی گرم است، کاربرد دارد. این نوع عرق در همه قسمت‌های بدن به طور یکنواخت ترشح می‌شود و بی‌بو است.

آپوکراین نوع ویژه‌ای از ترشحات بدن است که در محل‌های مخصوصی مثل زیر بغل، کشاله‌های ران، دست‌ها و پاها ایجاد می‌شود. این نوع عرق دلیل پیدایش بوی تند و زننده است. ولی آپوکراین هم مثل اکرین کاملا بی‌بو است و چربی و پروتئین دارد.

باکتری‌هایی روی پوست بدن ما وجود دارند که از عرق آپوکراین تغذیه می‌کنند و وقتی این عرق را مصرف می‌کنند، همان کاری که سایر موجودات زنده پس از غذا خوردن انجام می‌دهند، از آنها سر می‌زند. به طوری که غذا را دفع می‌کنند و این بوی زننده و منزجرکننده از این موضوع ناشی می‌شود.

 

عوامل پیدایش بوی بدن چیست؟

درست حمام نکردن: یکی از دلایل عمده در پیدایش بوی بد عرق این است که به میزان کافی حمام نمی‌کنیم. البته فقط شستشوی بدن کافی نیست، پاکی و نظافت لباس‌ها نیز در این مساله موثر است.

عرق کردن زیاد: بدن برخی افراد بوی تندتری دارد و دلیل آن می‌تواند استرس یا فعالیت جسمی بیش از اندازه باشد، این روزها استرس عامل رایج‌تری است. توقعات بالا، برنامه‌های فشرده کاری و… اضطرابی بیش از حد طبیعی بر بدن وارد می‌کنند که باعث عرق کردن بیشتر می‌شود. عرق کودکان معمولا بوی بد نمی‌گیرد به این علت که آپوکراین ترشح نمی‌کنند، از این رو باکتری‌ها نمی‌توانند با چیزی فعل و انفعال داشته باشند. با بالا ‌رفتن میزان هورمون تستوسترون بدن در دوران بلوغ، آپوکراین نیز ترشح می‌شود.

عدم تعادل در سوخت و ساز بدن نیز باعث ایجاد بوی تند عرق می شود.

تغذیه: خوردن بعضی از غذاها نیز می‌تواند بر بوی بدن تاثیرگذار باشد، غذاهای تند و تلخ با بوی نافذ معمولا تاثیر منفی بر بوی بدن دارد. پیاز، سیر، زیره و ادویه کاری نمونه‌هایی از این مواد غذایی هستند. کمبود روی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.


چه باید کرد؟


1- حمام کردن و شستشوی به موقع لباس‌ها می‌تواند شروع خوبی باشد.

 

2- کاهش مصرف کافئین بسیار مفید خواهد بود. قهوه، نوشابه، شکلات و سایر مواد غذایی کافئین‌دار با تحریک غده ترشح‌کننده آپوکراین در ایجاد بوی بدن تاثیر دارند. نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح‌کننده اکرین را فعال می‌سازد که باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوکراین می‌شود.

3- استفاده از دئودورانت‌ها و ضدعرق‌های استاندارد می‌تواند حداقل 20 درصد از میزان تعریق یک ناحیه را بکاهد. به طور کلی هدف از کاربرد مواد ضدعرق و بو، افزایش بهداشت فردی است.

اکثر دئودورانت‌ها فقط بوی بد بدن را می‌پوشانند، اما دئودورانت‌هایی هستند که با این عناصر مقابله می‌کنند. موثرترین دئودورانت‌ها حاوی آلومینیوم یا روی هستند که در هر دوی این عناصر، برای مقابله با باکتری‌ها، تولیدکننده عرق را مسدود می‌کنند و باکتری‌ها نیز چیزی برای فعل و انفعال با آن ندارند. دئودورانت‌ها اگرچه به علت داشتن اسانس پوست را خوشبو می‌کنند، ولی در میزان تعریق نقشی ندارند، بنابراین در کنار آنها به مواد ضدعرق (مثل مام) نیز نیاز است.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، در صورتی که بهداشت فردی و شستشوی مرتب بدن و لباس ها و انتخاب صحیح پوشاک وجود نداشته باشد، کاربرد این مواد به خصوص اسپری‌های خوشبوکننده نه‌تنها کار ساز نیست، بلکه بوی ترکیبی حاصل از‌ آن بسیار آزاردهنده‌تر خواهد بود. ضمن این‌که امکان استفاده از این اسپری‌ها برای برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت پوستی وجود ندارد.


 

4- زیر بغل خود را تمیز نگه دارید. به طور مرتب با صابون ضد باکتری زیر بغل خود را بشویید. این کار میزان باکتری ها را کم می کند و در نتیجه بوی بد را کاهش می دهد.

 

5- بعد از حمام کردن از پودر مخصوص زیر بغل (در داروخانه ها می فروشند) استفاده کنید. این پودر، زیر بغل را خشک نگه می دارد.

 

6- لباس هایی از جنس نخ یا کتان یا پنبه بپوشید. این لباس ها باعث می شوند، عرق تبخیر شود. ولی لباس های نایلونی یا پلاستیکی باعث باقی ماندن عرق بر روی پوست و در نتیجه ایجاد بوی بد می شوند.

 

7- از درمان های خانگی استفاده کنید. یکی از این درمان ها مالیدن سرکه سیب بر روی پوست است که همانند یک دئودورانت عمل می کند. سرکه یک ماده ضد باکتری طبیعی است که رطوبت و بو را کم می کند.

 

اگر بوی عرق بدن با هیچ کدام از روش‌های بالا از بین نرفت، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. موارد بسیار شدید احتمالا از بیماری‌های خاصی ناشی می‌شوند که باید تحت درمان قرار بگیرند.

فرآوری : نیره ولدخانی

بخش تغذیه و سلامت تبیان

چه کار کنم عرق نکنم


جام جم آنلاین – فاخره بهبهانی

ایسنا

سایت ehow

 

مطالب مرتبط :

بهترین راه فرار از بوی عرق






برخی از افراد زیر بغلشان زیاد عرق می کند. علاوه بر بوی بدی که از خود منتشر می کند با پوشیدن لباس رنگی نیز مشکل پیدا می کند زیرا تعریق باعث وجود لکه بر روی لباس یا مانتو می شود. در اینجا راهکارهایی را برای شما در نظر گرفته ایم.

قبل از رفتن به خرید دئودورانت باید ببینید دقیقا مشکل شما چیست. برای برخی افراد، بزرگترین مشکل بوی عرق بدن است، در حالی که برای دیگران بزرگترین مشکل لکه های عرق است.

چه کار کنم عرق نکنم

بسته به مشکلتان ممکن است به دئودورانت تجاری، ضد عرق ها یا یک محصول ترکیبی نیاز داشته باشید یا ممکن است لازم باشد با پزشک خود در مورد محصولات قوی تر ضد عرق صحبت کنید.

می توانید دئودورانت طبیعی برای کنترل عرق تولید شده در زیر بغل بسازید.

به طور کلی، اگر با عرق زیر بغل مبارزه می کنید، باید قبل و بعد از خواب از دئودورانت استفاده کنید؛ اولین کار پس از بیدار شدن و پس از حمام. همیشه دست های خود را با آب پاک و صابون بشویید، خشک کنید، سپس یک لایه نازک از دئودورانت یا ضد عرق را زیر بغل خشک بمالید.

کنترل عرق زیر بغل علاوه بر محصولات و داروها نیاز به رعایت بهداشت دارد. بدن خود را تمیز و خشک نگه دارید تا عرق زیر بغل را کنترل کنید. سعی کنید به طور مرتب حمام کنید.

اگر عرق کرده اید حتما لباس خود را بشویید. بوی زیر بغل ناشی از عرق نیست. این بو ناشی از باکتری هایی  است که از عرق خشک شده باقی مانده اند و بوی ناخوشایند ایجاد می کنند.

تی شرت های سفید تمیز عرق زیادی جذب می کنند. بنابراین سعی کنید لباس زیر بپوشید.

اگر خیلی عرق می کنید، موهای زیر بغل را اصلاح کنید. اصلاح موهای زیر بغل، باعث خنک شدن منافذ پوست نمی شود و یا عرق کمتری تولید نمی کند، این کار مانع از جمع شدن عرق زیر بغل می شود.

طبق مطالعات اخیر، غذاها بر روی بوی عرق شما اثر می گذارند. اگر عرق می کنید بهتر است رژیم غذایی که باعث بدتر شدن عرق می شود را بدانید.

اگر توده بدن شما بالا باشد، بدن برای خنک نگه داشتن خود عرق می کند.

Hyperhidrosis Axillary نام بالینی عرق کردن بیش از حد است و در خصوص گزینه های مختلف درمان با پزشک عمومی صحبت کنید. به احتمال زیاد اولین بار درمان های موضعی مبتنی بر آلومینیوم توصیه می شود، اما روش های دیگری نیز موجود است.

این نوع درمان الکتریکی معمولا شامل دو تا چهار جلسه ۲۰ دقیقه ای در هفته می باشد. آب برای انجام جریان الکتریکی کوچک بر روی پوست استفاده می شود که به کاهش عرق کردن برای چند هفته یا چند ماه کمک می کند.

این درمان با استفاده از ابزار اندوسکوپی کوچک که در زیر زیر قرار داده شده است، برای قطع اعصاب سمپاتیک که موجب عرق می شود، استفاده می شود. این درمان موثر است، اما خطرناک است و با عوارض جانبی از جمله مشکلات تنفسی، آسیب عصبی و عرق بیش از حد در قسمت های دیگر بدن می شود.

به لحاظ نظری، تزریق بوتاکس برای کنترل عرق زیر بغل تا شش ماه مورد استفاده قرار می گیرد و موفقیت محدودی در این روش گزارش شده است. این روش در شرایطی که عرق شدید باشد توصیه می شود زیرا درمان پرهزینه و بسیار دردناک است.

منبع: ooma.ir

به درد نخور بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هر چند که عرق فرایندی طبیعی برای پوست و بدن شماست، اما بوی بد همراه عرق می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها شخصیت شما را خراب و زیبایی‌تان را کمرنگ کند. زمانی که در محل کار، کنفرانس، جلسه‌ی عمومی، یا حتی در اولین قرار ملاقات با دوست خود یا در هر موقعیت دیگری هستید، احتیاج دارید تا تمیز بنظر برسید و بوی خوش دهید.

تا به حال به شکست مفتضحانه‌ای که ممکن است با تعریق بدبوی زیر بغل‌هایتان بدست بیاورید فکر کرده‌اید؟ بسیار خب، خوشبختانه برای این منظور راه‌های درمانی خانگی ساده و سالمی وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن عرق زیر بغل و بوی بد بدن به آن‌ها روی بیاورید.

راه‌های درمانی خانگی تعریق زیر بغل، بصورت کلی به دو شاخه‌ی داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. راه‌های داخلی عمدتا به رژیم غذایی و هورمون‌های شما مرتبط اند. راه‌های خارجی هم متشکل از تاثیرگزاری محصولات طبیعی یا ساخته‌ی کارخانجات هستند می‌باشد.

۱. اولین و مهم‌ترین راه حل برای بوی بد زیر بغل این است که تا حد ممکن آن ناحیه را تمیز و خشک نگاه داریم. اگر شما مستعد چنین مشکلی هستید، حتماً دو بار در روز دوش بگیرید و هر بار که حمام می‌روید لباس‌هایتان را تعویض کنید. بعلاوه کمی پودر ضد قارچ هم به زیربغل هایتان بزنید تا از رشد باکتری در آن محل جلوگیری کند.

۲. یک بسته دستمال مرطوب کودک، می‌تواند به شما کمک کند تا عرق زیر بغلتان را با آن جذب کنید. بصورت منظم زیر بغلتان را پاک کنید تا همیشه تمیز و با طراوت بماند.

چه کار کنم عرق نکنم

۳. محصولات ضد تعریق و دئودورانت ها ممکن است برای مدتی زیر بغلتان را با طراوت نگاه دارند، اما راه‌های درمانی خانگی دیگری هم هستند که بهتر از این محصولات ساخت کارخانجات برایتان عمل خواهند کرد. سرکه‌ی سفید بوی بد بدن را متوقف می‌کنند. یک پنبه‌ی توپی شکل را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید و بلافاصله پس از حمام به زیر بغلتان بمالید تا بوی زیر بغلتان از بین برود.

۴. همچنین می‌توانید به اطراف زیر بغلتان جوش شیرین بمالید، تا به جذب عرق کمک کرده و برای مدت زیادی زیر بغلتان را خشک نگاه دارد. مخلوط جوش شیرین با چند قطره آبلیمو را به زیر بغلتان مالیده و ده دقیقه صبر کنید. سپس این منطقه را با آب ولرم بشویید تا بوی بد بدنتان از بین برود.

۵. پیش از استفاده از دئودورانت، برشی متوسط از سیب زمینی را به اطراف زیر بغلتان بمالید تا تعریق زیر بغل به حداقل برسد. می‌توانید برای همین منظور از آب شلغم نیز استفاده کنید.

۶. رزماری مخلوط شده در آب را می‌توان به عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده نمود. رزماری دارای خواص ضد باکتریایی است، از این رو توسط بسیاری از حرفه‌ای ها توصیه می‌شود.

۷. بجای لباس‌هایی با انواع پارچه، لباس‌های نخی استفاده کنید. چرا که نخ، عرق را جذب کرده اما پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی عرق را گیر انداخته و از انتشارش جلوگیری می‌کند.

۱. چاقی یکی از عوامل تعریق زیر بغل و بوی نامطبوع است. تلاش کنید تا کالری اضافه‌ای که دریافت می‌کنید را کاهش دهید تا تغییر محسوسی را در تعریق زیر بغل‌هایتان متوجه شوید.

۲. برنامه‌ی غذایی شما نقش مهمی را در بوی بد بدن بازی می‌کند. تغییراتی ساده در رژیم غذایی‌تان می‌تواند تغییر قابل توجهی در بوی بدنتان ایجاد نماید. ادویه‌جات به بوی بد بدن کمک می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم تا استفاده از ادویه جات را محدود کنید. افزودن مقادیر زیاد غذاهای فیبری بدن شما را به دفع سموم تحریک خواهند کرد.

۳. سعی کنید سبزیجات سبز بیشتری مانند جعفری به برنامه‌ی غذایی خود بیفزایید. چرا که کلروفیل موجود در سبزی‌ها بوی بد بدن را خنثی خواهند کرد. ۵۰۰ گرم سبزه‌ی گندم را با آب مخلوط کرده و هر روز صبح مصرف نمایید تا بوی بدنتان کاهش پیدا کند. سیج چای نیز برای به کاهش رساندن تعریق زیر بغل کارساز است.

خب، امیدواریم که این راهها شما را برای کاهش تعریق زیر بغل و از بین بردن بوی نامطبوع آن کمک کنند. اگر شما هم با راه‌های درمانی خانگی دیگری آشنا هستید، لطفاً آنرا با ما و خوانندگان دیگر به اشتراک بگزارید.

سلام
من رفتم عطاری واسه عرق زیربغل بهم پودر روی داد گفت بعد از حمام استفاده کن،
هنوز استفاده نکردم کسی استفاده کرده یانه؟میخوام بدونم پودر روی میتونه مضر باشه یا نه؟
ممنون

سلام دوستان برای بوی بد عرق کرم زینک اکساید فیروز استفاده کنید واقعا عالیه

سلام دوستان عرق زیر بغل رو نمیشه دائمی از بین برد ولی میشه کم کرد بهترین راهش جوش شیرین و ابلیموست جوش شیرین رو با اب قاطی کنین تا مثل خمیر دندون بشه بعد چند قطره ابلیمو بریزین بمالین زیر بغل بعد ۲۵ دقیقه با اب ولرم بشویید.بقیه درمانها مثل سنگ و مردلب و ….الکیه

آیا جوش شیرین با آبلیمو جواب میده؟

نمیدونم!آلومینیوم کلرایده ۳۰% زدم ی هفته کم شد اما قط نه بازم عرق میکنم

خیلی بده
من از ده تا پیراهن و تی شرتم فقط دو تا رو می تونم بپوشم که عرق میکنم تابلو نشه
بقیش خیلی ضایع میشه از بس زیر بقلم خیس میشه
فقط منتظرم زمستون بیاد زیر پالتو و سی شرت مخفیش کنم….

سلام سوال داشتم. چن تا روش طبیعی هس میخاستم بپرسم ببینم این روش ها برای کاهش تعریق دائمی است یا خیر؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام دوست عزیز،
خیر، هیچ روش دائمی برای حل این مسئله وجود ندارد. موفق باشید 🙂

salam man zir baqalam va pam kheyl araq mikard karam be jae reside bid ke mikhastam amal konam chand bar ham dr raftam be mahlum sakhtani dad ama taqiri nakard in dafe pishe dr raftan hamun mahlulo dad ama ba darsate bishtar vaqean bavaram nemishe man ke in hame araq mikardamo hamishe khis budam kolan dg araq nemikonam shab mizani be zire baqaled pelastik mizari zire baqaled ke bokhar nashe hafte e 1 bar anjam midam alan okam Hlcl3 20% emtehan konid

من همش عرق میکنم حتی لباس های روشن نمیپوشم همش تیره چکار کنم جواب بدید حل جزری رو میخوام

خب میتونی بری بوتاکس انجام بدی وخیلی راحت از شر عرق زیر بغل راحت بشی.بابت این راه حل منو دعا کنی

میشه لطفا بگید از کجا باید تهیه کرد؟

من بلدم

سلام واسه زیر بغلت دکتره چی رفتی؟

سلام ممنون از مطلب خوبتون. پیشنهاد میکنم این مقاله را هم بخونید:
https://ooma.ir/post/66737/view

اصن راه حل هایی ک میگینو امتحان نکردم جز سنگ مرداب ک سرطان زاس هم زیر بغلو سیاه میکنه.تازه سنگ مرداب فقط برای از بین بردن بوی بده ن خیسیه عرق.من دنبال ی راه حلم ک دیگ زیر بغلم خیس نشه.وگرن ک بوی بد رو با خشبو کننده میشه برطرف کرد.فقط خاهشا راه حل بگید ک زیر بغلو خشک نگا داره چون خیلی زیر بغلم عرق میکنه.لباسای تیره میپوشم هر روزم مجبورم عوضشون کنم یا زیر بغل پیراهنمو بشورم ن بخاطر بوی بد.بخاطر اینکه لکه سفیدگ سفیدگ میزنه.خیلی تابلو.حالم گرفتس.ی راه حل ک خسته کنندم نباشه.چون اینایی ک گفتین خیلی خسته کننده بود.من میگم بیا اصن بریم بمیریم.چ نیازیه ک دنبال راه حل باشیم از این زندگی خجالت اور ک مرگ بهتره

واس از بین بردن عرق و بوی بدش فقطو فقط از جوش شیرین و آبلیمو استفادع کنین عالیــــــــــهــ ? من خودم تقریبا یه سالع دارم استفادع میکنمــ….!

واسه سیاهی زیر بغلم هرشب از مخلوط زعفرون با ماست یا شیر استفادع کنین اینم جواب میدع ….

?

سلام دوستان اصلا ازسنگ مرداب استفاده نکنیدبسیارمضراست اززاج سفیدیاهمان زمه استفاده کنیدیازاج سفیدباجوش شیرین قاطی کنیدزاج سفیدبیشترباشه یک قاشق غذاخوری زاج سفیدیک قاشق چایخوری جوش شیرین خیلی موثرزیربغل راخشک هم میکنه من خیلی راضیم دوساله دارم استفاده میکنم

آرش جان اگه خوندی لطفا حتما ج منو بده.
استفاده از سنگ مردار(خاک مردار) فقط بوی عرقو از بین میبره یا عرق زیر بغلو قطع یا کاهش میده؟
دوستان اگه کسی میدونه لطفا جوابمو بدین.

شقایق خانم و آرش جان اگه تو نظرات قبل خونده باشین,دوستان گفتن ک استفاده از آلومینیوم کلرید وو سنگ مرداب زیر بغلو سیاه میکنه.آیا واس شمام چنین مشکلی پیش اومده؟؟

سلام دوستان .من نظراتونو خوندم و المینیوم کلراید ۳۰٪ گرفتم و استفاده کردم ی هفته ی اول خیلی خوب بود اما بعد ی هفته دیگ اثر نکرد .کسی میدونه چرا دیگ اثری رو بدنم نداره این محلول ؟ ا ‌صن تو جمع دوستام نمیتونم بشینم ی دختر ۱۸ ساله ام واقعا خجالت میکشم .دیگ نمیدونم چیکار کنم . دیگ ب فکرم زده برم عمل کنم و عقده ی تعریقمو بردارم ولی خانوادم میگن ضرر داره .خسته شدم .اگ بازم روش بهتری هس بگید استفاده کنیم .ممنون با تشکر

سلام
چه کاریست عمل ؟!!
شما میتونید از لباس زیر پیراهن نازک استفاده کنید و زیاد جلوی گرما نباشید
هر روز هم زیر آب باشید حتی ۱ دقیقه
از لحاظ روحی آماده باشید
مثل اینکه جوش شیرین هم جواب میده

وای من الان مدت 6-5 ماهه که دارم از خاک مردار استفاده میکنم تا الان هم واقعا خیلی خیلی راضی بودم. تا قبلش خیلی عرق میکردم اما با پیشنهاد یکی از دوستان ازین پودر استفاده کردم.حالا که دوستان میگن سمی هس خیلی نگران شدم.. وای خدایاااا بیچاره شد

از همتون خواهش میکنم یه راه حل خوب و امتحان شده رو پیشنهاد بدین. راهی ک امتحان کردین و جواب گرفتین.توروخدااااا

چه کار کنم عرق نکنم

بچه ها واقعا چ وضعیه؟سنگ مرداب و زاج و آلومینیوم کلرید و …. هرچیزی ک ازش اسم آورده میشه, همه میگن سرطانزاست و ضرر داره و…. . پس چیکار کنیم؟؟ واقعا دارم اذیت میشم. دلم پیراهن رنگ روشن میخواد اما نمیشه بپوشم.خیلی آزار میبینم. اعتماد ب نفسم ب جلبک بند شده 🙁

دوستان سنگ مرداب سرب داره و بشدت سمیه لابد دیدین یه مقدار کمش چقد وزن داره و برق میزنه.
پودر بهداشتی بزنین هم لایه مرده پوست رو برکیداره و قارچ و باکتری رو ازبین میبره بعدش سرکه یا…بزنین.برای سفیدی زیربغل کرم تیرگی سینره محشره.
اگه پدشیردهی یازیربغل پیدا نکردین ازین پد روزانه معطر محصول مولپد بخرین بچسبونین ب قیکت زیربغل لباستون….هم جذب میکنه عرقو‌هم معطره.
تو مشهد فرگشگاه پرسون تو وصال غرفه پوشک و….داره

دوستان عزیز، من پیش دکتر طب سنتی رفتم.
گفتن پس از استحمام ، آب لیموی طبیعی زیر بغل بمالین. حالت اسیدی داره
استفاده کردم و خوب جواب داده
امتحان کنین
التماس دعا

خیسی عرق هم از بین میبره؟؟

سلام خدمت دوستان عزیزخواهش نگران نشید خودم همین مشکل داشتم چند روز پیش مطرح کردم خداروشکر عرق کردن از بین رفت فقط از سنگ مرداب استفاده کنید یک روز در میون استفاده شود بعد حموم زیر بغل خود مالیده وبعد 5ساعت شسته شود

ســـــــــلام خدمت دوستان عزیز منم همین مشکلودارم خیلی ازارم میده ن میتونم لباس رنگی بپوشم ن درجمع دوستان بشینم خلاصه رفتم دکتر گفتن عادیه عرق کردن وسه بدم خوبه ولی این حرف ها مشکل منوحل نکردن بازهم رفتم دکتر بازهم نتیجه نگرفتم بازرفتم یه استان دیگه گفتم شایدبهترباشن چندین ازمایش برام نوشتن ازمایشاتی نظیرترویید.خون و….ازمایشات همه سالم بود بازهم نا امیدانه وار رفتم سراق یه دکترخوب اون محلول المینیوم کلراید25%رابرام پیشنهاد کرد هرشب که قبل خواب مزاشتم روزبعد عرق نمیکردم یا اگه عرق می کردم خیلی خیلی کم با استفاده ازاین محلول یکم اعتمادبه نفسم خوب شد ولی زیربغلم خیلی کبود شدتااینکه مجبورشدم این محلول رو قطع کنم ناگفته نباشدهروقت ازاین محلول استفاده میکردم عرق نمیکردم ولی به محض قطع کردن بازعرق کردن شروع میشه.روش دیگه مردارسنگ راتست کردم اون زیاد ج نداد فقط بوی بدرا ازبین برد سایت های دیگه گفته شده که ازخوردن چیزهای ترش .عصبانیت زیادخوداری کنید من تابحال راح حلی پیدا نکردم دیگه باورم شد که این خدادایس

هیشکی درمان قطعی نداره واسه تعرق زیاد ؟ آلومینیوم کلرید میگن بده خواهشا کسی چیزی میدونه بگه

ترو خدا کمک کنید ی جای بزرگ کار میکنم هتل قصر مشهد از مسافرا خجالت میکشم

وااااای یکی ب من کمک کنه هیچچچچجوری خوب نمیشم اصن خجالت میکشم بین دوسسستام باشم دیگ گوشه گیر شدم زندگیم‌مختل شده چرا انقد عررررق اخه ؟ حتی توی حموم زیر دوش هم احساس میکنم بوی عرق میدم لباس زنگ روشن ک اصن ننمیییپوشم حتی از عطر و ادکلن استفاده میکنم بدتر میشه بوی بدنم .یکی بگه چیکار کنم ینی زندگیمو مدیونش میشم بخدا
ممنون

فقط ابلیمو

سلام،من دمنوش مریم گلی را از عطاری ها پرسیدم گفتن خیلی تلخه ،گاسترین معده را از بین می بره، قند را هم پایین میاره ، کلا خودسرانه نباید مصرف کرد و باید با دستور پزشک باشه . جدا از اینکه یه سری از دوستان گفتن می تونه باعث سرطان سینه بشه

سلام .
بلاخره چي استفاده کنيم ، من زير بغلم خيلي خيلي عرق ميکنه ، قطره قطره ميريزه

سلام دوستای گلم من درباره سنگ مرداب تحقیق کردم چون همیشه استفاده میکردم حالا متوجه شدم اونکه عطاری ها میفروشند سرب داره و ترجیح میدم دیگه استفاده نکنم

من چندساله خیلی بدعرق میکنم’مخصوصا وقتی توی یه جمعی قرارمیگیرم به طرز عجیبی عرق بدی میکنم’البته دایما زیربغلم خیسه ومنم هرچندلحظه یاباآب وصابون میشورم یاپودربچه میزنم’عطر وادکلن ‘بااین حال درطول روز جسمی وروحی درگیره این قضیه ام’اعتمادبه نفسم پایین اومده’نمیتونم جایی برم یه کمکی بکنم زود بوی عرقم بلندمیشه’همیشه یه دستمال کاغذی دستمه دایم خودم وخشک میکنم’شستن لباسای تمیز وکهنه شدن زودبزودلباسام فقط بخاطرقسمت زیربغل خودشم یه معضل بودجدا”’هفته ی پیش اتفاقی وارداین صفحه شدم ونظراتو خوندم’خیلیا گفتن زاج امازاج آلمینیوم داره وباعث بسته شدن منافذ پوست میشه وخطرناگه سنگ مرداب هم بااینکه همه راضی بودن بازخطرناک بود’مام ودیودورانتهاهم ازسرب واینهاتشکیل شدن’فقط یه مورد موند واون هم جوش شیرین’یه هفتس استفاده میکنم’یه هفته اس هیییییییچ بویی نمیدم’هنوزباورم نشده که مشکل به اون بزرگی اینقدساده حل شد’یه ظرف پرکردم جوش شیرین گذاشتم توکیفم’هروقت زیربغلم خیس میشه خیلی کم میذارم باخیسی زیربغلم میچسبه’وهیچ بویی دیگه ندارم’واقعا خوشحالم

بوتاکس کنین

بعد از استفاده جوش شیرین چن روزه نتیجه گرفتی؟بلافاصله ک نبود؟

خوب از پدهای بهداشتی مسافرتی سایز کوچیکشون استفاده کنید’چسب هم داره به لباس میچسبه’یاهمون پد شیردهی’

بچه ها نمیدونم چرا سازنده های لوازم آرایشی ن بهداشتی پدهای مناسب ضد عرق نمیسازن.یه چیزی مث پدهای نازک نوار بهداشتی درست کنن،دیگه مردم دنبال دکتر و عطاری و آلمینیوم نرن!!فروششم 100%بالا میشه.

دوستان من صورتم خیلیییی عرق میکنه خیلی بدجور میشه ی راهنمایی کنید ک جلوگیری کنم ازش؟؟ممنون

دوستان خواهش می کنم اگه کسی از روشی جواب گرفته بیاد به ما هم بگه …بخدا کلافه شدم تعریقم خیلی شدیده…… رفتم دکتر برام یه مام نوشت 70000 و صابون..ذره ای تاثیر مثبت نداشت که بدتر هم شد……..مام رو گذاشتم کنار……….میخواستم محلول آلومینیوم کلراید بگیرم اما شنیدم عوارض داره و سرطان زاست…واقعا همینطوره؟؟؟؟؟ الان زاج سفید گرفتم نمیدونم موثر هست یا نه هنوز استفاده نکردم….امیدوارم جواب بده

Salam dosta aya deoderant khobi estefada khonam az nazari namaz lotfan javab betin dosta.

بچه ها من از زاج سفید که از عطاری گرفتم استفاده کردم.عالییه.پودرشو بگیرید بعد حموم که هنوز تنتون نم داره بمالید زیر بغلتون با نم بدن حل میشه .زود به زودم حموم برید.

دوستان به هیچ وجه از سنگ مرداب یا مردار سنگ که در عطاریها وجود دارد استفاده نکنید.بسیار ماده سمی و خطرناکی است و.عوارض زیادی دارد.

باز نزدیک بود یادم بره.درجه ی آدابتورو آروم آروم تا 9 ولت بالا ببرید.اصلنم نترسید.2تا سیم بهم نخوره.مراقب باشید.ولی هیچ خطریم نداره چون ولتاژش خیلی کمه.واقعنم تاثیر داره.من الان خودم 3ماهه استفاده میکنم

یعنی چطوری من متوجه نشدم چرا:(

راستیییییی یادم رفت بگم.هیچ چیز فلزی دورتون نباشه.گیره.زنجیر.طلا.لباس زیرتون که حلقه داره.این چیزا.چون خیلییییی خطرناکه اگه اینا بهتون باشه

سلام.منم واقعن ازین موضوع عذاب میکشیدم.ولی یه راه پیدا کردم.یه آدابتور اگه دارین که درجه داشته باشه.مثل فیزیو تراپی هستا.اونجوری.یه تیکه ورق آلومینیومی بش وصل کنید.بعد دوره آلومینیومه پارچه بذاری.خیس.بعد بذارید زیر بغلتون.هرکدوم 10 دقیقه.از ولتاژ کم استفاده کنید.بعد سرای آدابتورو از زیر بغلتون عوض بدر کنید.تا 12 جلسه بعد آروم آروم بکنید هفته ای 1جلسه.عااااالیییییییههههه

سلام عزیزان من مدت 3 سال هست که از این محلول کلرید آلومینوم استفاده میکنم خواستم بگم درمانش موقتی هست یعنی تا زمانی که استفاده میکنی جواب میده به محض اینکه محلول رو قطع کنی بازم تعریق شروع میشه اینبار که رفتم دوباره سفارش بدم دکترداروساز بهم گفت که این محلول ضرر داره اگه به مدت طولانی ازش استفاده بشه ولی من راه حل دیگه ای غیر از این محلول ندارم اگه کسی از راه دیگه ای نتیجه گرفته لطفا راهنمایی کنه؟

پس چی کار باید کنیم؟

از سنگ مرداب هم میتوننید استفاده کنین.خیلی چیزای دیگه هم هست مثه سرکه ی سفید یا سرکه ی سیب زاج سفید,ولی
من بیشتر روی سنگ مرداب تاکید دارم.

سلام من مدیر یک موسسه هستم واز این موضوع مخصوصا تابستونا در عذابم ؛این محلول رو استفاده میکنم اگر جواب گرفتم حتما دعاتون میکنم

سلام دوستان عرق کردن یه چیز مفیده و باعث دفع سموم بدن میشه دنبال عرق نکردن نباشید که خودش یه بیماریه این فعالیت باکتریه که باعث انتشار بوی بد میشه
از صابون آنتی باکتری استفاده کنید
روزانه آب و شیر زیاد بنوشید

درسته طبیعیه ولی نه دیگه در این حد که نصف لباس خیس بشه.دهنم سرویس شده ?

با سلام. دوستان عزیز من مدتی بود که از این مساله رنج میبردم تا اینکه دوستی پیشنهاد کرد از زاج بابت بوی بد عرق استفاده کنم و باید بگم که بسیار عالی شد و من واقعاً از این مساله راحت شدم. پیشنهاد میکنم شما هم امتحان کنید…. جهت تهیه زاج به عطاری مراجعه کنید.

دوستان زاج سفید برای تعریق هم موثره یا فقط بوی بد رو از بین میبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من تعریقم خیلی شدیده لطفا بگید زاج تعریق رو قطع میکنه یا نه؟
محلول آلومینیوم کلراید رو که میگن عوارض داره
یه از خدا باخبری بیاد بگه چیکار کنیم

سلام من زدم محلول الومینوم کلراید 25 درصدو کاملا قطع کرد میخواستم ببینم برای بدن مضر نیست که؟

راستیش من خیلی وقته رنج میبرم متشکرم که به من کمک کردین

خواهش میکنم اگه کمسی توشهری هست که دسترسی داره برای منم بخره آلومیینیوم کلرایدو من خیلی عذاب میکشم همه لباسام تیره در حالی که عاشق لباس رنگیم تو جوونیم نمیتونیم لباس رنگی بپوشیم برای تزریق بوتاکس رفتم هرچند هزینشم بالاس و مرتب باید تکرار بشه دکتر گفت ضرر داره چون دوز بالا باید تزریق بشه خدای من خیلی بده انقدر عذاب میکشم

سلام
همه داروخانه ها دارن برو بگو محلول الومنیوم کلراید میخوام 1 روزه درست میکنن برات

سلام چند تا داروخونه تو شهرمون رفتم نداشتن یکیشونم گفت اصلاً پودرش نیست هرجا بری پیدا نمیکنی شانسه بده منه دیگه

خب من براتون تهیه میکنم اگه بخواید

مرسی آقا دانیال ممنون میشم اگه این لطفو در حقم بکنید

چشم فقط ادرس email به من بدید

آدرس ایمیلyas_kh9081@yahoo.com

yas_kh9081@yahoo.com

سلاااااااام

یک تیکه پنبه سفید وتمیز در سرکه سیب آغشته کنید وزیر بغل خود بمالیدپس از استحمام

سلا

سنگ مردار همون کانی گالنه که حاوی سرب بالاست که اصلا توصیه نمیشه

تو ساختار زاج هم آلومینیوم داریم که عملکردش مثله آلومینیوم
کلرایده
فقط در مصرف آلمینیوم باید زیر بغل خشک باشه
چون در اثر رطوبت هیدرولیز میشه اسید تواید میشه و پوستقرمز و حساس میشه
واسه رفع بو هم از مواد ضدمیکروب خونگی همون سرکه خوبه

سلام دوستان من از سنگ مرداب استفاده کردم جواب نداد خیلی تعریق زیربغلم زیاده محلول آلومینیوم کلراید اثرجانبی نداره؟

سلام دوستان ،برای خیس نشدن لباس از پدهای ضد عرق استفاده کنید که به قسمت زیربغل لباس چسبیده میشه،درضمن من شنیدم که سنگ مردار سرب داره و سرطانزاست.

بیشتر مشکل ها از کار کرد نام منظم تیروییده …….. باید به متخصص پوست مراجعه کنید

بچه ها ایا داروخانه بدون نسخه المینیوم کلراید میسازه؟

دمت گرم سحر…..محلول آلمینیوم کلراید واقن جواب داد…دادم داروخونه درس کرد برام
همون شب که زدم تاثیرشو فردا دیدم….
منم واقن تعریقم زیاد بود….نمیشه گف در چه حد…..ازت ممنونم

اشتبا نوشتم سحر…همین دو تا کامنت بالایی…..بچع ها استفاده کنین
تاثیرشو بببینین

از این روش استفاده نکن عوارض خطرناکی داره

های خدااااااااااااااااااااااا…..خسته شدممممممممممم..حتی تو سرما هم عرق میکنممممممممممممممممممممم چیکار کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من واقعا ازتعریق بیش از حد زیربغلم خسته شدم
خواهشا به من از طریق ایمیلم و یا هر طریقی که میدونید کمک کنید
من از صبح تا ساعت 11 شب تعریق دارم اونم فقط زیر بغلم
ولی اصلا بویی نداره لطفا کمک کنید تشکر از شما

سلام محمد رضا
بچه ها باور کنید هیچکدومتون به اندازه من یکی عرق نمیکردید بخدا جدی میگم
من چنان زیر بغلم عرق میکنه که تا کمرم مانتوم خیس میشه
من خیلی دنبال راه حلش بودم زاجو سنگ مردابو اینچیزارو ول کنید
به حرف من گوش کنید تا از شر این مشکل مزخرف راحت شید
از داروخونه محلول المینیوم کلراید 30 درصد بگیرید یعنی باید براتون درست کنن
1 الی 2 روز طول میکشه درست شه قیمتشم 15 تومن میشه
ولی فقط و فقط شبا قبل خواب با پنبه بمالید به زیر بغلاتون
البته زیر بغل باید مواد دیگه ای روش نباشه تا خوب اثر کنه مثلا قبل استفاده با دستمال خیس زیر بغلتونو پاک کنید بعدشم حتما حتما کاملا خشکش کنیدبعد با پنبه مقدار کافی ازین محلولو بزنید و دستاتونو بالا نگه دارید تا خشک شه چون الکل داره فوری خشک میشه
اگر مثل من عرق وحشتناک دارید تا 1 هفته هرشب استفاده کنید بعدش دیگه 1شب درمیون یواش یواش بکنیدش 2 شب درمیون
چون با استفاده ازش عرقتون کلا کم میشه و روزایی که نمیزنید به اندازه چند قطره عرق میکنید فقط،
شبایی هم که استفاده میکنید روزش از صبح تا خود شب حتی 1 قطره هم عرق نمیکنید!
ولی اگر 30 درصدشو زدیدو دیدید زیر بغلتونو قرمز میکنه و میسوزه درصدشو بیارین پایین من برای بدترین حالت گفتم 30 درصد مثلا اگر زیر بغلتونو قرمز کردو دیدید میسوزونه یا پوستتون اگه ضریفو حساسه مثلا 25 درصدشو بگیرید یا 20 درصد
خلاصه بگم 30 درصدش اگر شلنگ ابم باشه به طور کامل قطعش میکنه
حالا امتحان کنید باور میکنید خودتون
اگر استفاده کردیدو نتیجه معجزه اساشو دیدید واسه من دعا کنید
من از وقتی استفاده میکنم عرق اصلا نمیکنم و دئودورانتام همینجوری مونده
جوریه که حتی اگر خوشبوکننده هم استفاده نکنید چون 1 قطره هم عرق نمیکنید بو بد هم ایجاد نمیشه
موفق باشد عزیزای دل

واقن دمت گرم….اون پایین اشتباهی نوشتم از سحر تشکر کردم
اما با تو بودم……
این محلول معجزه کرد….

این روش سرطان زاست
و بارها تو روزنامه ها خوندم که ترکبیاتش جذب بدن می شه و باعث مشکلات کلیوی و حتی سرطان می شه

سلام خوبید من رفتم دنبال آلومینیوم کلراید گفتن پودرش تو ایران نیست پس شما ازکجا گرفتید منم تعریق زیربغلم شدیده اگه میشه راهنمایی کنید لطفا

1دوست
سلام
واقعا از توضیحاتت ممنون فقط چند وقت طول میکشه تا عرق نکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مرسی

رفتم سفارش دادم تا ظهر آمادس ایشالا که خوب بشم مرسی

Bacheha rah DG vogod nadare??

من واقعا خسته شدم اين به هر داروخونه بدم درست ميكنه

سلام و خسته نباشید
دختری 24 ساله هستم
از شدته تعرق بدنم مخصوصا زیر بغلم به شدت رنج میبرم تا جایی که بسیار گوشه گیر شدم .دکتر رفتم گفت عادیه و باید این دوران طی بشه ولی واقعا تحمل کردن این شرایط برام غیر قابل تحمل شده
مدت هاست فقط مانتو و لباس مشکی میپوشم
به فکر تزریق بوتاکس به زیره بغلم هستم با اینکه میدونم هم موقتیه هم گران ولی دیگه خسته شدم
هر پیشنهادی دارید توروخدا بگید
دعاتون میکنم

من امتحان نکردم ولی شنیدم روی آهک آب بریزید اون موقع بخار میکنه زیر بغلتونو روی بخار آهک بگیریدبه کلی بوی زیر بغل برای همشه از بین میره .امیدوارم جواب بده

عامو الکی تجویز نکن/مردم اومدن اینجا تا یکی از مشکلاشون حل بشه اینجوری 1مشکل هم بهشون اضافه میشه

سلام.
من مريم هستم. 13 سالمه.
من بدنم عرق نميكنه ولى هميشه زير بغلم هر كارى هم كه بكنم عرق ميكنه و بوى بدى ميگيره.
به نظرتون چيكار كنم ؟.
خيلى دختر تميزى هستم و هر ماه كل موهاى بدنم رو اپيلاسيون ميكنم ولى زير بغلم عرق ميكنه !
از مام هم استفاده ميكنم و عطر به زير بغلم نميزنم تا تحريك نشه.

سلام بهترین راه درمان گیاهیه امازمان میبره

سلام…من از همه چیز استفاده کردم بجز بوتاکس…بهترین راه حل استفاده از پد ….نه پد زیر بغل چون بدرد نمیخوره…شما باید از پد شیر دهی زنان استفاده کنین…کافی 2دقیقه وقت بزارین به زیرپوش خود دوتا کوک بزنین…دیگه لباسهایتون خیس نمیشه..اعتماد بنفستون بالا میره در نتیجه کمتر عرق میکنین….موفق باشین…

من از هر اسپری که استفاده کردم فایده نداشته چکارکنم

برای رفع تیرگی زیر بغل هم جایی خوندم که مالیدن لیمو ترش تازه یا آبلیمو خیلی موثره ولی جزییاتش یادم نیست…
برای تعریق زیاد :
خوردن روزانه 25 قطره عصاره مریم گلی در یک لیوان آب یا مالیدن آن به زیربغل موثره اما کسانی که مستعد سرطان سینه هستند استفاده نکنند.
50گرم شیرین بیان را با 3 لیوان آب بجوشانید تا حجمش 1 لیوان و نیم شود .از صافی عبور دهید و در ظرف اسپری بریزید و روزی 3بار اسپری کنید.

راستی اون نظر قبلی :
سدر + ماست . بسیار خنک کننده است و ضد عرق.
و مالیدن آبلیموی تازه هم روش دیگر.

به امید خدا همیشه سالم و شاد باشید.

من هم دنبال راه چاره هستم.
چند جا راجع به سدر + سرکه یا آبلیمو خوندم که میگفتن خیلی خنک میکنه و ضد عرقه ولی هنوز امتحان نکردم.
در مورد سنگ مرداب 1 دکتر بهم گفت استفاده مداوم اون عوارض داره .
واسه پودر زاج هم تو سایت های طب سنتی معتبر نوشته توصیه نمیشه بخصوص واسه استفاده مداوم .یکی از عوارضش خشکی خیلی زیاد پوسته که ضرر داره.
توی همون سایت های طب سنتی نوشته بهترین و موندگارترین و موثرترین راه حل اصلاح مزاج ه.
که خودم هنوز این رو شروع نکردم.
درمورد اصلاح مزاج هم میتونید تو سایت های معتبر طب سنتی (سایت های تبیان و……) توضیحات کامل رو بخونید.

واسه من كاملا مسخرست
ضدعرق باعث ميشه بيشتر تحريك شه و عرق كنه

بهتره از داروهای گیاهی استفاده کنید

مامان منم یه ترفند داره. این پنبه های آرایشی پهن هستن که توی قوطی های استوانه ای می فروشن، صبح بعد از دوش گرفتن و مام زدن دو تا از اونا میذاره زیر بغلش که مانتوش عرقی نشه. همینظور از بادی اسپلش استفاده می کنه قربونش برم همیشه بوی گل و میوه میده. فکر می کنم واسه دوستانی که زیادی عرق می کنن مناسب باشه(البته نباید زیر بغل زد ولی در کل اگه هم یه مقدار عرق کنید بادی اسپلش بوشو پوشش میده)

استفاده ازدستمال مرطوب بجه

سلام. من از شدت عرق زیربغل تو دانشگاه و محل کار خیلی خجالت میکشیدم و هر روز مانتو می شستم روشی که برام جواب داد زیربغل خیار dove بود که واقعاً تا 90% موثر بوده و یه روش دیگه که هر شب موقع خواب سرکه سیب بمالید و صبح با آب و صابون بشویید. برا من که موثر بود

عزيزم يعنى چى خيارdove?
ميشه بيشتر توضيح بدى
فداات

مدتهاست که از بوی بد بدن خود رنج میکشم و اطرافیان خود را آزار میدهد ترو خدا کمکم کنید وراه حل موثر را برایم بگویید مرسی از شما

سلام بچه ها .من استفاده از سدر را پیشنهاد میکنم .که هم بوی بد را از بین میبره و هم عرق را کاهش میده .از عطاری ها میتونید تهیه کنید .توی. حمام زیر بغل را باهاش بشویید بعد بدن را ابکشی و بیرون بیایید. موفق باشید

من توی ایران نیستم درتاجیکستان ام برای من یه راه حل پیشنهاد کنید که خیلی ناراحت عرق زیر بغلم هستم,همه روزه زیربغل هام خیس میشوند من در این کشور از چی استفاده کنم؟
منتظر جوابم

سلام.از فرمول المینیوم کلراید ‏۲۰درصد استفاده کن صد درصد جواب میده از داروخانه میتونی تهیه کنی.‏ طریقه مصرف:سه شب یه بار استفاده کن

لیلیومم بعداز مدتها ایمیلمو دیدم فرمولو میگم زاج جوش شیرین گل مرداب راباهم مخلوط کرده بعداز حمام که بدن خیس بزنید نتیجش عالیه

سلام”برای عرق زیربغل یک محلول ترکیبی هستش که این مشکلراحل میکند میتوانیدامتحانش کنید”فرمولشAlcle20gراباobslut Aclol upto100ترکیب میکنن برامن که جواب داده امیدوارم مشکلتون حل بشه

salam dostan man az namak badan estefade mikonam khili khobe

استفاده از زاج سفید هم تاثیر خوبی داره،از عطاری تهیه کنید و بعد از آسیاب کردن استفاده کنید. خیلی بهتر از محصولات شیمیایی.

مضر نيست باز

لیلیوم رو ولش کنید میخواد خودش رو مطرح کنه
اما من میگم چیکار میکنم .میتونید از پودر ام تی زد که مال شرگت دینه هست استفاده کنید توی عطاری ها میشه پیداش کرد ارزون هم هست تا حدی عرق رو کاهش میده ولی برای از بین بردن بوی عرق بسیار کمک کننده است

واقعاتيرگى زيربغل واسم شده خجالت.کاش همه اینهاتأٽيرداشته باشه

همسر من هم این مشکل رو داشت از داروخانه کرم سینره رفع کننده تیرگی پوست رو بگیرید پس از دوره درمان درست میشه

من شنیدم برای ازبین بردن تیرگی زیر بغل از جوش شیرین استفاده میکنند که جوش شیرین رو به صورت خمیر دراورده وزیر بغل میمالیم بعد از این که خشک شد با اب ولرم بشور

به تک بودن تودنيا

Ehtemalan Symbol haye formole in dooste aziz felan too sytem register nashode…

Khooooooob booood

من یه فرمول بلدم ا ز این حموم تا حموم بعد زیر بغل بی بو میمونه

دليل خاصي داره كه نگفتين؟؟

لطفا فرمولتون و بگین

خب بگین چ فرمولی؟

لطفا فرمول رو به ماهم بگو

سنگ مرداب خیلی تا خیلی تاثیر داره .اره واقعا….ولی متاسفانه زیر بغل رو سیاه میکنه

سنگ مرداب اصلی و غیر اصل داره ؟

خواهش می کنم بگین که چیکارکنم زیربغلم عرق نکنه؟

پایین جوابتون رادادم دوست عزیز ازداروخانه ها میتونیدتهیه کنید:”موفق باشید

منم مث شما بودم و در ب در دنبال ی راه حل
هیچ سایتی نبود ک نخونده باشم و دکترا هم میگفتن عادیه
زاج سفید وسرکه …..هم اثری نداشت
ولی اخرش پیدا کردم
محلول ضد تعریق زیر بغل
رفتم داروخونه اونجا ک دارو ساز بود گفتم محلول ضد عرق می خوام گف دو روزه امادس قیمتشم 12000تومانه
بچه ها نمیدونین ک عرق کردن من چقدر بود ولی خدا رو شکر الان اصلا عرق نمی کنم
ب همه شما هم توصیه می کنم واقعا عالیه

سحر خانوم محلول های زیادی رفع عرق کردن هست لطفا ترکیبات بکار رفته در محلول بگید

من خيلي از اين موضوع زجر ميكشم كمكم كنيد

شما می تونید از رینوزیت هم استفاده کنید.ررینوزیت با رایحه های مختلف توی داروخونه ها هستن حتما تهیه کنید من هم این مشکلات رو داشتم ولی از وقتی از رینوزیت استفاده می کنم مشکلم حل شده البته یادتون نره اگه رینوزیت رو پس از حمام استفاده کنید خیلی بهتره به جایی هم که می خوهید رینوزیت بزنید یه مقدار کمی وازلین بمالید تا بوی رینوزیت بیش تر روی بدنتون بمونه.موفق باشید

ببخشيد رينوزيت تابليت است پودر است چبست معلومات بدهيد لطفعا

من سنگ مرداب رو امتحان کردم خیلی ج داد.از عطاری نهیه کنید بکوبید و بعد اسیاب کنیدوبعد از دوش کرفتن و خشک کردن بدن”داخل حمام با فرچه به زیربغل بمالید چون موقع استفاده ازش میریزه

سلام سنگ مرداب چیه از کجا تهیه کردید

از عطاری منم استفاده کردم واقعآ جواب میده

این مقاله بسیار جالب واموزنده است متشکر م

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

چه کار کنم عرق نکنم
چه کار کنم عرق نکنم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *