چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

دوره مقدماتی php
چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش
چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

دوره مقدماتی php

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همه ما می دانیم انتخاب مواد غذایی مادر در دوران بارداری تاثیر می گذارد، که کودک هم از لحاظ جسمی وهم روانی رشد کند اما آیا می دانید که عادات غذایی مادر ،در دوران بارداری نیز در ایجاد یک کودک سفیدو بور و زیبا کمک خواهد کرد !! خوب هیچ تحقیق قطعی در پشت آن وجود ندارد، اما بابا و مامان ها از این اسطوره ها که مادرانشان و یا مادر شوهرانشان به آنها گفته اند، پیروی می کنند و آنها نیز به دختران و نوه هایشان می آموزند.

راه داشتن فرزند زیبا بیشتر مربوط به تغذیه و عادات مادر و تا حدودی پدر می شود، در این بخش از نمناک فهرستی برایتان آماده کرده ایم با هدف راه داشتن فرزند زیبا و پرمو با خوردن چند میوه ، که زنان باردار باید در رژیم غذایی خود در دوران بارداری داشته داشند، زیرا نوزادان علاوه بر برخوردار شدن از پوستی سفید، آنها برای نوزادان چه در رحم مادران و چه در آغوش مادر بسیار مغذی هستند.

مواد غذایی برای داشتن موهای سالم نوزاد

پرتقال:

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

پرتقال ، بهترین میوه در دوران بارداری است. پرتقال متعلق به خانواده مرکبات غنی از ویتامین C است که برای مادر و نوزاد بسیار مفید است ، خوردن میوه ها و سبزی هایی که ویتامین ث دارند رنگ نوزاد را زیبا میکنند. گفته شده است که خوردن 2 عدد پرتقال ،به صورت روزانه در بعد از ظهرها، از اول تا ماه هشتم بارداری، نه تنها باعث می شود که مادران سالم و زیبا باشند ،بلکه پوست کودک را نیز سفید و بور میکند، هرچند تحقیقات دقیق در این زمینه وجود ندارد.

پرتغال یکی از بهترین میوه ها در دوران بارداری

نارگیل :

روزانه با جویدن کامل آنها ، در طول بارداری ضعف مادران را از بین می برد و کودک را سالم و بدون بیماری نگه میدارد.

درمان ضعف مادران در دوران بارداری با مصرف نارگیل

گلابی و انار:

حتی الامکان هر روز صبح ناشتا یکی از میوه های گلابی، به، انارشیرین، سیب درختی را میل کنید که در طب سنتی این میوه ها برای داشتن فرزند زیبا توصیه شده است، خوردن گلابی توسط پدر نیز سبب زیبایی فرزند می شود.

زیبایی فرزند با خوردن گلابی

رازیانه:

همانطور که می دانیم دانه های رازیانه، اثرات شگفت انگیزی برای بدن ما ارائه می کنند ، نه تنها دانه های رازیانه از نظر طبیعت، ضد عفونی کننده هستند بلکه با آنتی اکسیدان ها نیز بارگیری می شوند همچنین گفته شده است، که اگر یک زن باردار بخواهد کودک سفید و سالم داشته باشد. اگر می خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید که باید:مقدار زیادی از دانه های رازیانه را بجود.

اثرات اعجاب انگیز مصرف رازیانه برای بدن

آب انگور :

دارای اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHA) است، انگور عامل بسیار مهمی در پوست سفید و سالم می باشد، پس  زنان باردار که تمایل به داشتن کودک سفید و زیبا دارند، باید:

60 گرم آب انگور تازه دو بار در روز بنوشند ؛ این باعث می شود که کودک شما سالم و قوی باشد و از مشکلات مختلف مانند سرماخوردگی، درد دندانی، گرفتگی، تورم، اسیدیته و یبوست در مادران جلوگیری کند. همانطور که همه ما می دانیم مربای انگور فرنگی ،یک بسته ی مقوی مواد مغذی است این یک عنصر رایج در درمان دارویی هند از آیورودا است. این آبمیوه یک منبع قوی ویتامین C است و همچنین حاوی آهن و کلسیم است. بنابراین، توصیه می شود، زنان باردار مقداری آملا مارمالاد را روزانه مصرف کنند.

مصرف انگور موثر در زیبایی و سفیدی پوست 

ترجیحا در صبحانه

برای کودکان در رحم و مادران مفید است، زیرا هر دو آنها را ،سالم و قوی نگه میدارد.

کاسنی و آنچه برای کبد مفید است فرزندتان را زیبا می کند

کاسنی بخورید تا خون شما زیادتر گردد که فرزند زیبایی از شما بوجود آید ؛ روغن زیتون، روغن ماهی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع نیز یکی از رازهای قدیمی برای داشتن فرزند زیباست.

7 غذایی که در دوران بارداری موهای سالم را برای کودک به ارمغان میاورد

این رویایی است که می تواند به حقیقت برسد اما چگونه؟ خوب، همه چیزهایی که باید انجام دهید،این است که مواد غذایی مناسب را به کودک خود هنگامی که هنوز در رحم شما است، بدهید. پزشکان، تعدادی از مواد غذایی را که برای زنان باردار فوق العاده است، پیشنهاد میکنند ؛ اگر می خواهید فرزند شما رشد کند و موهای شیک، با کلاس ، موهای بور و یا هر چیز دیگری که ممکن است شما را غافلگیر کند داشته باشد ، باید این مواد غذایی را در طول بارداری مصرف کنید. این بهترین زمان ،برای شروع تغذیه موی نوزاد آینده شماست برای پی بردن به اسرار موهای مناسب برای نوزاد، مطلب زیر را مطالعه کنید.

آجیل:

در طول روزهای بارداری انواع مختلف آجیل مصرف کنید. انواع آجیل در بازار موجود است. شما باید با پزشک خود صحبت کنید و از گردو آمریکایی ، بادام استفاده کنید. این ها منابع خوب بیوتین هستند.

مصرف آجیل را در دوران بارداری هرگز فراموش نکنید

تخم مرغ:

مواد مغذی مانند پروتئین ها و مواد معدنی مانند آهن و روی برای حفظ کیفیت مو ضروری است تخم مرغ از مهمترین غذاهایی است، که باید در دوران بارداری مصرف کنید. شما می توانید روز خود را با یک تخم مرغ در منوی صبحانه خود شروع کنید، یا آن را همراه با چیزهای دیگر با ناهار میل کنید.

تخم مرغ دارای پروتئین بالا و مناسب

 صدف ( البته با مشورت پزشک)

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

صدف غذای دیگری است که در طول بارداری مصرف می شود تا موهای خوب در نوزادان شکل گیرد.با این حال، این یک غذای دریایی است، پس قبل از اینکه به رژیم غذایی خود متصل شوید، با پزشک خود مشورت کنید ؛ آنها پروتئین، اسیدهای چرب، آهن، روی، کلسیم و ویتامین C را به بدن عرضه می کنند و این، برای حفظ موی سر ضروری است.با توجه به طعم و مزایای کلی، می توانید آن را گاهی اوقات در دوران بارداری استفاده کنید.

شگل گیری فوق العاده موهای نوزاد با مصرف صدف

سیب زمینی های شیرین:

پزشکان اغلب سیب زمینی شیرین را به زنان باردار توصیه می کنند. این حاوی بتا-کاروتن حاوی ویتامین A است مو را قوی می کند و باعث می شود، آنها شکننده و خشک نشوند. برای اطمینان از داشتن موی مناسب در کودک، مطمئن شوید که سیب زمینی شیرین در نمودار رژیم غذایی خود دارید. علاوه بر خوشمزگی ، میتواند رشد مو در نوزاد شما را تقویت کند . شما حتی می توانید آن را به صورت آب پز، نیز استفاده کنید.

مصرف سیب زمینی شیرین در دوران بارداری

ماهی سالمون:

ماهی سالمون یک غذای مهمی است که شما نیاز دارید که برای داشتن موهای مناسب در نوزاد خود مصرف کنید با این وجود، مطمئن شوید که آن را خوب طبخ کرده اید. خام بودن ممکن است به کودک شما آسیب برساند . ماهی سالمون، اسیدهای چرب را، که باعث می شود مو سالم بماند به مو انتقال میدهد. کودک غذا را از مادر دریافت می کند، بنابراین عاقلانه است که این مواد مغذی را به کودک در حالی که هنوز در رحم مادر است، برسانید لازم نیست که آن را در مقادیر زیاد مصرف کنید در هر هفته، دو وعده از این ماهی کافی است شما همچنین، می توانید ماهی تن را امتحان کنید، که اثر مشابهی بر بدن دارد.

ماهی سالمون غذایی بسیار عالی و سرشار از مواد مغذی

دانه های کتان و دانه های تخم شربتی:

بعضی از مردم سعی می کنند از مصرف محصولات حیوانی در دوران بارداری اجتناب کنند در صورتی که شما یکی از آنها هستید، در اینجا دو گزینه مناسب برای شما وجود دارد اگر شما سعی بر استفاده نکردن محصولات حیوانی دارید، دانه ی کتان و تخم شربتی گزینه ایده آلی هستند این باعث می شود مو نوزاد براق ، ابریشمی و زیبا باشد.

مصرف دانه های تخم شربتی و دانه های کتان 

آووکادو:

علاوه بر تقویت موی نوزاد شما ،باید اطمینان حاصل کنید که از ریزش مو رنج نخواهد برد ویتامین های B و E درمورد حاملگی مناسب است.آووکادو هر دو این ویتامین ها را تامین می کند و به حفظ موهای قوی و زیبا که مدت زمان زیادی طول می کشد، کمک می کند شما باید این هفت غذا را در حین حاملگی خود داشته باشید، تا کودک شما با موهای سالم پرورش یابد.شایع است که نوزادان از کیفیت موهای ضعیف و ریزش مو رنج می برند. شما می توانید از این امر جلوگیری کنید، اگر در طول روزهای قبل از زایمان در مورد غذای خود دقت لازم را داشته باشید و موهای بسیار زیبایی را به فرزندان خود هدیه دهید.

مصرف آووکادو باعث تقویت مو نوزاد می شود

اگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه ای که ویتامین د ، گوگرد و منگنز دارند استفاده کنید مثل پیاز ، سفیده تخم مرغ ، کلم ، خیاربوته ای و ترب وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین د نباشد موی نوزاد سرخ می شود اگر ویتامین د به جنین نرسد بور خواهد شد. ویتامین آسبب مو خرمایی شدن فرزند میشود.

اکسیرطب – مرجع آموزشی طب سنتی و گیاهی | درمان بیماری های زنان | تحلیل و برسی دارو های گیاهی

گفته شده است که برای زیبایی فرزند می توانید سوره هایی از قرآن را تلاوت کنید و ان شاء الله به خواست الهی صاحب فرزندی زیبارو بشوید.

آن سوره ها عبارتند از؛ سوره یس، سوره یوسف، سوره محمد.

 

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

 

برای اینکه عضله های اندام رحم قوی تر باشند، خانم های باردار باید در مدت بارداری از بادام خشک استفاده کنند.

همجنین جالب است بدانید که مغز بادام برای روشنی پوست جنین هم یک مطلب معروفی در سطح جهان است.

در ضمن برای دریافت مواد مغذی بیشتر می توانید بادام را پودر کنید و با شیر مخلوط کنید و نوش جان کنید.

 

خانم های باردار؛ مصرف روزانه ۳-۲ لیوان شیر برای شما در دوران حاملگی لازم است و این برای سلامتی کودک شماست که طبیعتا روی زیبایی آن هم تاثیر می گذارد.

خصوصا سعی کنید در ۳ ماه اول حاملگی به هیچ وجه مصرف شیر را ترک نکنید که بسیار ضروری است و برای رشد صحیح اندام ها و استخوان های جنین ضرورت دارد.

همچنین می توانید برای مقوی تر کردن خوراکی های خود، شیر را با خرما و گردو ترکیب کنید تا زیبایی کودک خود را افزایش دهید.

در ضمن اگر تحکیم استخوان های فرزندتان برای شما مهم است، می توانید علاوه بر شیر، انواع مربا ها را هم مصرف کنید، مخصوصا مربای شقایق که برای تحکیم استخوان ها مفید است.

 

شیر زعفران محشره …

ترکیبی از شیر و زعفران برای زیبایی جنین بسیار مفید است و خواص فراوان زعفران به همراه شیر خیلی عالی است. سعی کنید این ترکیب را در برنامه هفتگی خود قرار دهید ولی زیاده روی نکنید که خطر سقط جنین دارد!

برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات زعفران در دوران بارداری می توانید مقاله ۲۲ خواص زعفران را مطالعه کنید.

 

مصرف رازیانه و بادام می تواند به زیبایی چشمان فرزند شما کمک خوبی کند.

 

خانم های باردار؛ پیشنهاد می کنیم برای سلامتی خودتان و فرزندتان، در دوران بارداری روغن زیتون را جایگزین روغن های دیگر کنید چراکه مضرات روغن های دیگر را ندارد و چربی کمتری هم دارد.

شما با مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می توانید صاحب فرزندی با پوستی شفاف و روشن بشوید چراکه روغن زیتون باعث روشنی پوست جنین می شود.

 

پرتقال به علت ویتامین C بالایی که دارد در زیبایی جنین نقش مهمی دارد.

همچنین پرتقال برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین واجب است، بنابراین سعی کنید پرتقال را بیشتر مصرف کنید و در برنامه غذایی خود به طور ثابت قرار دهید.

در ضمن گفته شده که پرتقال می تواند در قد بلند بودن فرزند موثر باشد.

 

 

آناناس هم مثل پرتقال سرشار است از ویتامین C که بر اساس گفته های محققان برای زیبایی جنین بسیار مفید است.

پس اگر تصمیم به مصرف آناناس برای زیبایی فرزند خود دارید سعی کنید هفته ای یک بار آب آنرا نوش جان کنید.

همچنین می توانید آب آناناس را همراه با یک قاشق عسل ترکیب کنید و نوش جان کنید که این ترکیب برای داشتن پوستی زیبا و شفاف، هم برای خودتان و هم فرزندتان بسیار عالی است.

در ضمن گفته شده است که آناناس می تواند باعث زیبایی صدای فرزند شما بشود.

 

هلو با پاکسازی بدن از سموم باعث زیبایی جنین می شود پس بهتر است در دوران بارداری هلو هم میل کنید.

 

 

عرق کاسنی برای پاکسازی کبد بسیار مفید است و در نتیجه کاسنی باعث افزایش خون بدنتان می شود که روی زیبایی فرزندتان هم موثر است.

 

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

خوردن انار شیرین هم می تواند در زیبایی فرزند کمک خوبی کند، خصوصا اینکه شما خانم های باردار با خوردن رب انار می توانید ویار های غیر طبیعی خود را هم از بین ببرید.

 

گفته شده است که سیب هم برای زیبایی جنین خیلی مفید است و در صورتی که در ماه ۸ بارداری برای یک مدت بر سیب سرخ سوره یوسف بخوانید و بعد آنرا میل کنید، صاحب کودکی زیبا می شوید.

 

ویتامین C باغث زیبایی رنگ پوست فرزند شما می شود، بنابراین از میوه ها و سبزیجاتی که ویتامین C دارند بیشتر استفاده کنید.

 

 

 

اگر پدر برای مدتی گلابی مصرف کند و بعد اقدام به نزدیکی کند، این کار موجب زیبایی فرزند او می شود و همچنین باعث صفای دل و دلیری آن فرزند هم می شود.

مادران هم با مصرف کندر در دوران بارداری می توانند در باهوش شدن و شجاعت و خوش اخلاقی فرزند خودشان نقش مهمی ایفا کنند. البته مصرف گلابی برای مادران هم توصیه می شود و در زیبایی جنین و خوش اخلاقی اش موثر است.

در کتاب اصول کافی (نوشته مرحوم کلینی) از امام صادق نقل شده: امام در حالی که به کودک زیبا رویی نگاه می کرد، فرمود: باید (احتمالا) پدر این پسر گلابی خورده باشد.

 

 

اما مواد غذایی ای که دارای کربوهیدرات باشند زیادند همچون؛ حبوبات، سیب زمینی، توت ها، مغزیجات، خربزه و غلات کامل.

 

 

☑️ داشتن فرزندی زیبا فقط با مصرف یک سری مواد غذایی امکان پذیر نیست و حتما باید یک سری پرهیز هایی را هم در این راه انجام دهید که عبارتند از:

🚫 غذا های مانده، زیرا موجب تیرگی رنگ فرزندتان می شود.

🚫 ادویه های تندی مثل فلفل دارچین و نعناع و خردل، خصوصا زیاد آنها

🚫 فست فود؛ سوسیس، کالباس، پیتزا و …

🚫 نوشابه و انواع سس ها

🚫 کنسرو های آماده

🚫 زیاد خوردن گوجه فرنگی زیرا خطر ناقص الخلقه شدن نوزاد را به همراه دارد

🚫 مصرف بیش از حد نمک و خوراکی های شور مثل خیارشور، خصوصا در ۳ ماه آخر حاملگی

🚫 همچنین تند غذا خوردن هم مضر است زیرا می تواند باعث بروز لک هایی در پوست نوزاد بشود

 

خوشحال می شویم سوالات و نظرات خود را با ما در مجموعه اکسیرطب در میان بگذارید … .

 

کارشناس مامایی دانش آموخته طب گیاهی و امید وارم بتونم در این راه دانش کوچکم رو به اشتراک بذارم

جلوگیری و درمان زردی نوزاد به روش طب سنتی (مادران حتما بخوانند)

درمان کهیر باداری با بهترین و ساده ترین روش های طب سنتی

سزارین بهتر است یا زایمان طبیعی از دیدگاه طب سنتی ایران

درمان فشار خون در بارداری، صفر تا صد پیشگیری و درمان آن

با سلام برای رنگی شدن چشم فرزند شما چه راه حلی پیشنهاد دارید

پاسخ دکتر شراره صالحی، کارشناس مامایی:
تا هفته ۲۸ چشمان جنین بسته است. در طول این هفته جنین برای اولین بار چشمانش را باز می کند. رنگ چشم جنین پس از تولد ممگن است تغییر کند. به هیچ عنوان نمی توانیم در دوران بارداری در بیان ژن ها تداخل ایجاد کنیم. پدر و مادری که رنگ چشم آنها آبی نیست، اغلب نمی توانند بچه ای داشته باشند با رنگ چشم آبی . این مسائل کاملا به ژنتیک بر می گردد. در مورد گیاه گل گاوزبان، طبق تحقیقات علمی که انجام شده است، مصرف آن چه در زمان بارداری و چه در زمانی اقدام به بارداری گرفته شده است و چه روی تخمک گذاری، عوارض سوء و منفی به همراه دارد و روی جنین تاثیر منفی می گذارد و مضر است. در واقع مصرف این گیاه یک سری آنورمالی های (ناهنجاری های) جنینی ایجاد می کند.
ماهی هایی که کمترین میزان جیوه را دارند عبارتند از:
آنچوی – گربه ماهی – صدف – خرچنگ – شاه میگو – شاه ماهی – کفال – ماهی آزاد – ساردین – کیلکا – میگو – ماهی مرکب – ماکرل – تیلاپیا – قزل آلا

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

بهترین مقالات


۱۴ روش موثر برای سفید کردن دندان در طب سنتی

۱۲ خواص دارچین و معجزه ای برای قدرت جنسی و پوست و مو

۸ خواص فلفل سبز برای داشتن بدنی سالم و روحیه ای شاداب

۱۰ خواص سیاه دانه که برای سلامتی بدن ما ضروری است

۱۱ خواص سیر، نابودی سرطان و درمان مشکلات مغزی + روش مصرف

مقالات ویژه

درمان ریزش مو با بهترین روش های طب سنتی در سال ۹۸ نسخه حکیم…

درمان پرکاری تیروئید با بهترین توصیه های طب سنتی + پادکست…

درمان فشار خون بالا با بهترین روش های طب سنتی + پادکست علمی

درمان سنگ کلیه بصورت طبیعی + پادکست علمی

درمان سرماخوردگی، ۳۰ روش طب سنتی برای درمان سریع سرماخوردگی

درمان کم کاری تیروئید بصورت طبیعی + فیلم آموزشی

آخرین مطالب

درمان ریزش مو با بهترین روش های طب سنتی در سال ۹۸ نسخه حکیم لبیکی


۱۴ روش موثر برای سفید کردن دندان در طب سنتی

بهترین ماسک های گیاهی و یا میوه ای برای داشتن پوستی زیبا + طرز تهیه

۲۰ راز طلایی برای داشتن پوستی شفاف و زیبا از منظر طب سنتی

بهترین برنامه غذایی در دروان قاعدگی از منظر طب سنتی

با خواص آلوئه ورا، پوست و مویی سالم و جذاب دارید

جلوگیری و درمان زردی نوزاد به روش طب سنتی (مادران حتما…

درمان کهیر باداری با بهترین و ساده ترین روش های طب سنتی

سزارین بهتر است یا زایمان طبیعی از دیدگاه طب سنتی ایران

درمان فشار خون در بارداری، صفر تا صد پیشگیری و درمان آن

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

زیبایی و سلامت جنین در دوران بارداری از نظر طب سنتی و اسلامی


قبل از بارداری این خوراکیها را مصرف کنید
خوردن سیب، به، گلابی ( پدر بیشتر )، انار ، نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر ،گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.در دوران بارداری
در دوران بارداری، ختم سوره هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.

و خوراکی های زیر را بخورید:
به
هلو
خربزه
پیازچه
انگور
سبزیجات
آناناس (صدای بچه را قشنگ می كند)
پرتقال (قد بچه را بلند می كند)
روغن زیتون (روزی یک قاشق )(پوست بچه را روشن می كند)
رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا )
انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)
شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می كند)
اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشكی)

این غذاها کودک را زشت می کند!
فست فود ممنوع
تند غذا خوردن ( موجب ایجاد لک های صورت در مادر و فرزند)
غذاهای مانده رنگ بچه را تیره می كند.
فلفل
ادویه های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیاد
خیارشور
سوسیس و كالباس
انواع سس ها
نوشابه
كنسرو ها
چای و قهوه
سركه
مصرف زیاد گوجه فرنگی (سبب ناقص الخلقه شدن می شود)
مصرف زیاد سیب زمینی
مصرف زیاد نمک (بخصوص در سه ماه آخر )
کلا زن باردار از مصرف غذاهای آماده و به خصوص غذاهایی که مواد نگهدارنده دارد، باید جلوگیری کند.چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

این موارد هم كم مصرف شوند
زعفران
جعفری
غوره
آبغوره
مارچوبه
انسیون
زیره
دارچین

سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.

و از قدیم گفته اند که:
1. خوردن انار شیرین فرزند را نیکو و زیبا می کند.
2. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد.
3. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود و مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.
4. خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه، باهوش، پاکدل، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر می شود.
5. خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
6. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
7. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
8. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
9. مصرف به، خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.

10. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
11. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
12. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
13. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
14. اگر می خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع.
15. خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

باید این موضوع را قبول کنید که زیبایی از زیبایی بیرون می آید، اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، در هنگام بارداری باید از آرامش کافی برخوردار شوید و تا می توانید به چیزهای زیبا بنگرید، مثلا گل، درخت، دریا، کوه، انسان های آرام و زیبارو و … 


از چه گروه هاي غذايي مصرف كنيم؟

مهمترين گروه غذايي براي جنيني كه در حال رشد است پروتئين هاست زيرا پروتئين باعث تشكيل و رشد بدن جنين مي شود و براي همين ما به مادر توصيه مي كنيم روزانه از گوشت سفيد و قرمز و تخم مرغ استفاده كند.

توصيه بر مصرف مواد غذايي از هر چهار گروه غذايي است. براي مثال يك تا دو ليوان شير يا ماست در روز كه تامين كننده كلسيم بدن است و از گروه كربوهيدرات ها كه شامل نشاسته و برنج مصرف روزانه تاكيد نمي شود،

بلكه مصرف بايد به صورتي باشد كه بدن مادر به آن احساس نياز مي كند. در آخر مصرف ميوه ها و سبزيجات تازه كه حاوي مواد معدني هستند بسيار حايز اهميت است.

در اين دوران مادران بايد آب فراوان ميل كنند زيرا حجم خون مادر در اثر افزايش جريان خون چند برابر مي شود. در نتيجه بدن نياز به آب فراوان دارد تا اين گردش خون را حفظ كند.


گرسنه نمانيد

از نظر تغذيه؛ توصيه ما به مادران اين است: به جهت فشاري كه به دستگاه گوارش او طي حاملگي مخصوصا ماه هاي آخر وارد مي شود .

حتي به دليل به هم ريختگي هورمون ها ممكن است مادر حالت تهوع داشته باشد و اسيد معده زياد ترشح شود تغذيه با حجم كم و دفعات زياد صورت گيرد به هيچ وجه گرسنه نماند.

زيرا گرسنگي عوارض جدي و خطرناكي براي جنين دارد و از طرفي غذاي سنگين مصرف نكند زيرا باعث سنگيني معده مادر مي شود و هضم غذا را مختل مي كند.


چه چيزهايي نخوريم

پرهيز مادر در اين دوران بايد از غذاهاي تند و ترش و ادويه دار و همچنين نوشابه هاي گازدار باشد. چاي زياد و قهوه نيز باعث ترشح بيش از حد اسيد معده مي شود و احساس سوزش معده را افزايش مي دهد.

افرادي كه بيشتر دچار حالت تهوع خصوصا در سه ماهه اول بارداري مي شوند بايد از مصرف غذاهاي پرحجم و چرب خودداري كنند، زيرا حالت تهوع را افزايش مي دهند.


اين غذاها را بخوريد

در مورد تهوع بارداري كه اغلب مشكل صبحگاهي مادران است و گاهي مادر در طول روز هم با آن مواجه است، يكي از مشكلات اساسي در اين دوران است.

عده زيادي از مادران با اين حالت درگير هستند و عده ديگر حالت خفيف آن را تجربه مي كنند، به طوري كه وعده غذايي را مي توانند مصرف كنند.

ولي اشتهاي كمي دارند، درصدي ديگر حالت شديد تهوع را تجربه مي كنند و عده اي از آنها نياز به بستري شدن در مراكز درماني دارند كه از اين دسته آزمايش هاي متعدد و سونوگرافي هاي مخصوص گرفته مي شود تا بررسي شود.

آيا مشكل خاصي نظير حاملگي هاي خارج از رحم وجود دارد يا خير؟ اگر حالت عادي باشد توصيه هايي نظير عدم استفاده از غذاهاي تند، ترش و پرچرب پيشنهاد مي شود و همچنين مصرف برخي مواد غذايي حاوي ويتامين B6 تهوع را كم مي كند.

به طور مثال سيراب شيردان گوسفند يا پودر زنجبيل كه در آب حل شود تهوع را كاهش مي دهد. مصرف ويتامين B6 نيز توصيه مي شود.

اگر مادر دچار التهاب معده باشد از شربت هاي معده نظير آلومينيوم ام جي استفاده مي كنيم. اين روش ها خط اول درمان ما هستند.

ولي اگر مشكل شديدتر باشد از داروهاي ديگر و سرم تراپي و تزريق آمپول هاي ضدتهوع كمك مي گيريم تا معده آرام تر شود و بتواند تغذيه مناسب را دريافت كند.

نكته ديگر اينكه؛ تغذيه اين دسته از مادران هر دو ساعت به دو ساعت با حجم كم است به طوري كه هم معده تحمل كند و هم حالت تهوع كمتر شود. اگر صبح هنگام يك ماده غذايي مثل بيسكويت و نان سوخاري خشك مصرف كنند، تهوع كاهش مي يابد.


مادران چاق كمتر وزن گيرند

اغلب مادران باردار پس از گذشت سه ماهه اول بارداري اشتهاي بيشتري پيدا مي كنند زيرا تهوع كاهش مي يابد و مشكلات گوارش كمتر مي شود.

ما به مادران مي گوييم هر چه ميل دارند مصرف كنند. نكته اي كه مهم است اينكه وزن مادر و اينكه در چه گروه وزني قرار مي گيرد.

در نوع و مقدار تغذيه نقش دارد. مادري كه چاق است زماني كه اشتهاي سه ماهه دوم او زياد شود و هر چه خواست به هر ميزان مصرف كند باعث مي شود بيشتر چاق شود.

و اين اضافه وزن مورد نياز جنين نيست و تنها چربي بدن مادر زياد مي شود كه در هنگام زايمان مشكل آفرين مي شود.

ولي توصيه ما به طور كلي اين است كه مادران باردار داراي وزن نرمال، هر زمان كه احساس گرسنگي مي كنند غذا ميل كنند و به هيچ عنوان گرسنه نمانند.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

چی بخورم جنین تپل بشه
سلام به شما مامان مهربون و بی نظیر .

به شما مامان خوب تبریک می گویم . پیامبر اکرم ( ص ) در وصف شما مادر باردار فرموده اند :بهشت زیر پای مادران است .شما هم مثل خیلی از مامانهای دیگر دوست دارید بچه تپل و زیبایی داشته باشید . در این مقاله به شما می گویم که از چه مواد غذایی بخورید تا جنین تپل بشه .معمولا مادرانی که برای بار اول باردار شده اند ، خیلی تجربه بالایی ندارند و می گویند : چی بخورم جنین تپل بشه .
دیگران به آنها می گویند که چی بخور و چی نخور .
بانوی جوانی که به تازگی باردار شده بود ، به من می گفت :
به من می گویند :مادر باردار یکسره باید دهانش بجنبد و چیزی بخورد .

به نظر شما این جمله که به این خانم گفته اند ، درسته و یا به اشتباه به او گفته اند ؟
به او گفتم : تمام مواد خوراکی بایستی از سه ویژگی برخوردار ، تا یک بارداری راحت و سالمی داشته باشید .
در اینصورت جنین شما هم تپل و خوشگل می شود .
اگر بخواهید یکسره و بدون برنامه غذا بخورید ، اولا چاق می شوید و دوما ،‌ جنین شما وزن نمی گیرد .

یک مثال :
مثال عینی این گفته من این است که :
یکی از همکاران خیلی خوب ما که تخصص زنان و زایمان دارند خانمی را به من ارجاع دادند .
این خانم جوان در چند ماه اول بارداری خود ، ۳۱ کیلو افزایش وزن داشتند . ولی خانم دکتر نوشته بودند که : جنین او کوچک است .
با محاسبه وزن قبل از بارداری وی که ۱۰۰ کیلو بودند ، حالا وزنشان به ۱۳۱ کیلو رسیده بود .
چند ماه دیگر هم به زایمان او باقی بود .دوست عزیز با زیاد خوردن جنین شما تپل نمی شود . با درست خوردن است که جنین تپل و زیبا و سالم می شود .چی بخورم جنین تپل بشه را برای شما توضیح می دهم .چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

یک مادر باردار نیاز است از تمام گروههای مواد غذایی شش گانه بخورد .
این گروهها عبارتند از :

گروه لبنیات :
مثل پنیر ، ماست ، شیر ، کشک و دوغ که توصیه می شود از نوع ارگانیک استفاده بفمایید .
گروه میوه ها :
یک مادر باردار نیاز دارد روزانه بین ۳ تا ۴ واحد میوه بخورد .
میوه های متنوع ، تازه و جلوی دید شما باشند تا تمایل به خوردن آنها داشته باشید .
گروه سبزیجات :
از گروه سبزیجات و سالاد در هر دو وعده هم ناهار و هم شام بخورید .
سبزیجات از چاق شدن شما جلو گیری می کنند . همراه سالاد می توانید یک قاشق آبلیمو و یک قاشق روغن زیتون نیز بخورید .

گروه پروتئینها ؛
مثل گوشت ، مرغ ، تخم مرغ و ماهی .
از این گروه می توانید به اندازه دو تکه کوچک بخورید . سه عدد تخم مرغ در هفته هم مجاز به استفاده هستید .
گروه نان و غلات و حبوبات :
این گروه شامل نان ، برنج ، ماکارونی و حبوبات می باشد . زیاد مصرف کردن از این مواد غذایی سبب چاقی شما می شود .
گروه روٰغنها :
گروه چربی و روغن را نباید زیاد استفاده کنید . غذاها کم چرب باشند ، بهتر است .
حال که متوجه شدید چی بخورم جنین تپل بشه ، از این مواد غذایی بصورد متنوع و متناسب  برای بارداری بخورید . نوش جونتون .

خانمی به من گفت :
من برای اینکه خیالم از بارداری راحت باشه می توانم از گروههای غذایی استفاده کنم ؟
به او گفتم : بله ، ولی یک سوال از شما دارم .
به نظر شما خورش قیمه را چه چیزی خوشمزه می کند ؟
او پاسخ داد : لیمو .
به او گفتم : پس به جای سیب زمینی هم لیمو می ریزیم ، بجای لپه هم لیمو ، به جای گوشت هم لیمو و غیره …
او گفت : نه هر چیزی در جای خودش باید باشد و به مقدار مورد نیاز باید بریزیم .
او درست می گفت .
به او گفتم : آفرین ، با توجه به قد ، وزن و سن شما بایستی یک رژیم بارداری تنظیم کنیم و دانستن گروههای غذایی به تنهایی کافی نیست .
ایشان متقاعد شدند که دوره بارداری سالم و موفق را تهیه نمایند .

محصول دوره بارداری سالم و موفق نتیجه مشاوره اینجانب به مادران باردار می باشد .
شما با تهیه این محصول از صفر تا صد بارداری را می آموزید .
در این محصول شما به نتایجی از این قبیل می رسید :۱ – سیستم ایمنی شما و فرزیدتان افزایش می یاید .۲ – از دیابت و فشار خون بارداری در امان خواهید بود .۳- پوست صورت شما لکه قهوه ای نمی زند .۴ – قد ، وزن ، هوش و زیبایی جنین شما به اوج خود می رسد .۵ – یبوست ، تهوع و مشکلات دیگر بارداری نیز درمان می شود .پس همین الآن این دوره بارداری سالم و موفق را تهیه نمایید . متشکرم

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منای عزیز : با تشکر از شما لطفا به شماره زیر پی ام بدید کمکت…

منم میخوام وزن کم کنم الان ۶۲ کیلو هستم میخوام به ۵۰ کیلو بر…

سمانه عزیز سلام برای اینکه بتونیم به شما رژيم بدهیم لطفا از…

سلام میشه برای من یه رژیم هفتگی بنویسید.به ایمیلم بفرستید.مم…

خانم قهرمانی عزیز : برای دریافت دوره ۲۱ روزه رژيم قلیایی خود…

متشکرم از شما…

Hello. And Bye….

جناب آقای حدادی عزیز : از وقتی که اختصاص دادید متشکرم همواره…

سلام .بعضی از مطالب شما را مطالعه کزدم .خیلی لذت بردم.ازخداو…

سپاس از وقتی که گذاشتید ….

دوستان عزیز می توانند برای ارتباط با ما علاوه بر منوی تماس با ما در بالای صفحه ، از طریق راههای زیر نیز اقدام نمایند . جهت پشتیبانی و هر موضوعی مرتبط با محصولات سایت ، تنها از طریق ایمیل پاسخ گوی دوستان هستیم .lagharfit [at] gmail [dot] com

آیا حساب کاربری ندارید؟

دوران بارداری ، دوره خاصی از زندگی هر زنی است که می تواند انگیزه لازم برای ایجاد تغییرات را در رفتارهای او ایجاد کند. بد نیست که از این انگیزه برای بهبود عادت های تغذیه خود استفاده کنید. چه میوه هایی برای شما مناسب است؟ همه میوها ! توقع چیزی غیر از این داشتید؟ اما خوب برخی میوه ها هستند که کمی بیشتر از بقیه در دوران بارداری به شما و کودکی که در شکم شماست کمک میکنند. در این مقاله سعی می کنیم تعدادی از اصول تغذیه درست در دوران بارداری را برای شما شرح دهیم.

برای یادگیری چیزهای بیشتر، در کانال تلگرام راهنمای بارداری عضو شوید. و یا در اینستگرام نینی کده ما را دنبال کنید.

با تشکر از مطلب خوب شما

mamnoon

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

مطلب خوبي بود ولي كاش تغذيه ي هفته به هفته ي بارداري هم بود .

امیدوارم مث من نشی ..من هفته نوزدهمم..مث شمابودموهستم وهنوزم خوب نشدم ..متاسفانه ضعیف شدمووزن کم کردم شمااشتباه منوتکرارنکن..بزورم که شده بخورو بعدش بالابیار..

ممنونم از مطالب خوبتون، منتها من ویار شدید دارم و اصلا نمی تونم میوه و سبزیجات و مایعات بخورم، خیلی عذاب وجدان دارم، الان هفته 13 بارداری رو پشت سر میذارم و همش احساس می کنم که مادر خوبی نیستم، داروهای ضد تهوع هم فایده ای نداشتن، اگه کسی تجربه ای داره ممنون می شم

دوست عزیز، مصرف همزمان قرص دمیترون و رانیتیدین همراه با هر وعده غذایی کمک کننده است. خوردن آب انار یا آب زغال اخته هم بعد از غذا باعث کاهش حالت تهوع میشه.

سلام.من الان ماه پنج هستم ، سه ماهه اول از حالت تهوع زندگی واسم نمونده بود، همه ی قرص ها را امتحان کردم و همه ی مواد غذایی مفید که می گفتن.
اما هیچ چیز فایده ای نداشت بجز سیرابی، معجزه می کنه ، معجزه …

بسیار ممنون

چه مواد غذایی کلسیم دارد؟

باسلام وخسته نباشی..میخواستم درموردامپول پرولوتن بگم که دکترگفته هرپنج شنبه بزنم اگه نتونم پنج شنبه بزنم میشه یک روزبعدش استفاده کنم..مانعی ندارد..

سلام دکتر بهم گفته ماهی نخورم ولی خیلی دلم ماهی میخوادچیکار کنم

سلام. دکتر من هم مصرف غذاهای دریایی را به خاطر جیوه زیادی که دارند قدغن کرده و گفته فقط میتونم ماهی قزل آلا بخورم. (چون پرورشیه و توی دریا نیست که بخواد جیوه جذب بدنش بشه.)

من هفته 26 بارداريمم ولي دكتر كفته بجه ام دو هفته كوجكتره?جه مواد غذايي بخورم كه بجاي خودم بجه ام وزنش زياد بشه.

با سلام
بهتر است ابتدا دلیل کوچکی جنین مشخص شود و طبق آن دستورالعمل لازم به شما داده شود.

سلام من هفته ۳۳ بازداری هستم ولی بچم خیلی ریزه. سنش به هفنه ۳۰ میخوره سونوگرافی رفتم گفت سالمه فقط لاغره.
چی بخورم تا بچم وزن بگیره

سلام تخم مرغ معجزه میکنه

سلام من وارد هفته 14بارداری شدم ویارم خیلی شدیده به حدی که هرچی میخورم بلافاصله برمیگرده دکترم برام امپول دمیترون وسرم یکروزدر میان تجویز کرده ولی افاقه نداره لطفا راهنمایی کنید

سلام من هفته ٢٤ باردارى هستم هنوز درگيرم كه قرص فيفول و پريناتال رو بخورم بهتره يا نه ؟
زمان خوردن قرص بايد كى باشه

با سلام
حتما قرصها را مصرف نمایید. هر زمان که دوست دارید در طی روز می توانید مصرف کنید.

سلام من 2 روزقبل از آخرین پریودیم یک قرص ایمی پرامین خوردم والان خیلی نگرانم آزمایش غربالگری مرحله اول درمحدوده خطربینابین بودولی آزمایش کوادمارکرکه انجام دادم خوب بودوهمینطور سونوی آنومالی اسکن هم انجام دادم که اون هم نرمال بود ممنون میشم بگید خوردن قرص تاثیر داشته یانه؟

سلام خسته نباشید.همسرم تغریبا سه ماهه که حامله الان ازمایش داده میزان قندش صد می باشدبنظرشما چکار باید کرد

با سلام
برای کنترل قند خون و رژیم غذایی مناسب تحت نظر پزشک باشند.

مامانای عزیز سلام میخوام یه اپلیکیشن موبایل برای انتخاب نام نی نی تون معرفی کنم
اپلیکیش….. با هدف ارائه مجموعه ای کامل از نام های متداول و مورد تائید ثبت احوال، خصوصا نامهای اصیل ایرانی همراه با معنی ارائه شده است.

شما نمی توانید کامنت تبلیغاتی در نینی کده بگذارید. برای تبلیغات محصولات خود ، می توانید با ما تماس بگیرید.

باسلام ممنون از راهنماییتون ولی کاش میگفتین کسانی که درد معده شدید دارن و ماست وسبزیجات دردشونو بدتر میکنند چه کار باید انجام دهند

منم مشکل معده درد شدید و تهوع دارم خیلی سخته چیکار کنم 12هفته هستم

سلام به همه ی عزیزان
مادران عزیز لطفا تحت نظر متخصص زنان وزایمان باشید
پزشک متخصص بهتر میتواند کمکتان کن
افراد با هم فرق میکنن وهر کدام شرایط خاص خودشان را دارند لطفا به یکدیگر مشاوره ندهید

هفته چهارم بارداری هستم هیچی نمیتونم بخورم همش ضعف. دارم لطفأ راهنمایی کنید

قرص حالت تهوع هم میخورم ولی بازم نمیتونم غذا بخورم بدنم خیلی ضعیفه همش ضعف دارم،سونو دادم همه چی نورمال بود ولی میترسم اگه اینجوری پیش برم خدایی نکرده سقط کنم آخه گوشت اصلأ نمیتونم بخورم.توروخدا یچیزی بگید بخورم ک جایگزین غذا باشه.هفته چهارمم

کله پاچه معجزه میکنه حتما استفاده کن

کله پاچه که میگن اصلا خوب نیست ضرر داره

ضرری ندارد

سلام.میخواستم ببینم تو این سایت ب هرکی ک دلتون میخواد پاسخ میدید؟ من الان دو روز پیام دادم هنوز در حال بررسیه خب نمیگید شاید این آدم واقعأ نیاز ب راهنمایی داره،خواهش میکنم جواب بدید.

سلام . متاسفانه امکان پاسخ دادن به همه سوالات رو نداریم . و معمولا سوالات کوتاه و غیر تکراری رو جواب می دیم . سوالاتی هم که تخصصیه و نیاز به کار پزشکی داره رو نمی تونیم پاسخ بدیم.

سلام من هفته 34 هستم ولی بگم کوچیکه. خیلی احساس خستگی دارم و حوصله انجام هیچ کاری ندارم باید چیکار کنم

سلام.من هفته ۱۰ بارداری هستم،در نوک سینه ام اندازه یه نقطه کوچولو خونمردگی مانند ایجاد شده،میخواستم ببینم میتونه از عوارض بارداری باشه یا اینکه چیز دیگه ایه؟
ممنون میشم جواب بدید

با سلام
درد و حساسیت پستان در دوران بارداری طبیعی است. بهتر است توسط پزشک یا ماما معاینه شوید.چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

سلام دوستان من 6 روز پیش فهمیدم که بادارم هنوز نمیدونم هفته چندومم با اینکه واقعا خوشحال اما نمیدونم چرا همش دلم میخواد گریه کنم احساس فسردگی شدید دارم نمیدونم چرا اینطوری هستم

سلام من اگه حاملگی بشم اصلا نمیتونم ماهی وگوشت بخورم باید چیکارکنم؟مهمه یانه لطفا جواب بدید

سلام خدمت خانمهای باردار ببخشید من دوران 4ماهگی رو سپری میکنم سوالم اینکه:چون مشکل معده دارم نمیتونم کلسیم بخورم و وقتی دوغ و ماست میخورم معده ام خیلی میسوزه و شیرم اصلا نمیخورم الان نمیدونم چیکار کنم اگه کلسیم ب بچه ام نرسه ؟ و ویار خیلی بدی دارم با اینکه از ماه اول زنجبیل و قرص دمیترون خوردم قبلا کمتر میاوردم بالا ولی الان عوض اینکه ماهم داره میره بالاتر بهتر بشم بدتر شدم هر روز میارم بالا، لطفا راهنماییم کنید

بادام سرشار از کلسیمه.اونایی که نمیتونن از شیر یا ماست استفاده کنند روزانه ده عدد بادام خام بخورن.

تخم شربتی کلسیم خیلی زیادی داره.خیسش کنید و مصرف کنی

با سلام
بعد از 12سال ناباروری بالاخره به صورت طبیعی باردار شدم از اونجایی که هرگز احتمال بارداری رو نمیدادم دقیقا در روزهای اولیه بارداریم شراب خانگی مصرف کردم والان نگرانم قبلا اصلا مصرف نکرده بودم به نظر شما باید نگران باشم؟الان 35روزه که باردارم و مصرف شراب در روز7و30بوده.

اصلن نگران نباش عزیزم
مشکلی پیش نمیاد
مبارکت باشه ایشالا به سلامتی بدنیا بیاد

سلام خانما میخواستم بدونم امروز 26 بهمن من شدم 19 هفته میخوام بدونم چند ماهم میشه آیا من وارد 5ماه شدم ؟چون خودم ک حساب میکنم چهار ماه و بیست و یک روزم میشه ناگفته نماند آخرین قاعدگیم 13 مهر بود باتشکر

من الان ماه هفتم هستم ولی شکمم خیلی کوچیکه چیکارکنم

سلام من الان ١١ هفته هست كه باردارم و از هفته ٥ حالت تهوّع داشتم و الان خيلي شديد شده خيلي ميارم بالا بايد چيكار كنم هيچي نميتونم بخورم ولي بزور ميخورم و همه را ميارم بالا چيكار كنم؟

سلام من ماه دوم بارادری هستم ۴روزسردردمکرر دارم ازصبح تاشب دکترمم نیست برم پیشش ممکن مشکل جدی داشته باشم

سلام من تازه متوجه شدم باردارم چند ساله که به قرص خواب عاد ت کردم چکار کنم بتونم شبا رو بخوابم؟

سلام، من هفته پانزدهم بارداری هستم و از هفته پنجم تا الان که فهمیدم ده کیلو وزن اضافه کردم، اشتهام خیلی زیاده، من قبل از بارداری رژيم کاهش وزن داشتم و بیست کیلو کم کردم، الان بشدت وزنم داره ميره بالا، خیلی زود به زود گرسنه ميشم و دست و پام شروع می کنه به لرزیدن، تو رو خدا کمکم کنید، چطوري اشتهام و لرزش رو کنترل کنم، خیلی هم ضعف دارم

سلام من الان هفته 16 بارداری هستم که تازه فهمیدم باردارم و اینکه هرماه منظم پریود میشدم . نمیدونم چکار کنم اگه میشه راهنماییم کنید کم خونی شدید دارم ایا هنوز فرصت دارم ویتامین به جنین برسونم یا نه چون سه ماه اول بارداری خیلی مهمه و اینکه عادت ماهانه روی جنین اثر منفی میزاره یا نه. مرسی.

سلام خسته نباشید من در هفته بیست و هشتم بارداری هستم.اصلا نمیدونم چ غاهایی رو باید استفاده کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

سلام من هفت هفته و هفت روزمه ولی نمیتونم اصلا تخم مرغ و مرغ بخورم از چشمم افتاده ،ضرر نداره؟گوجه وخیارم خیییلی مصرف میکنم مخصوصا گوجه آیا ضضر داره مصرف زیاد گوجه

منم همينطورم
به بو شديدا ويار دارم
هر خوراكي كه بو داشته باشه نمیتونم بخورم
هفته ۱۱ هستم

با سلام. در جواب دوستی که گفتن کله پاچه باید بگم نه تنها برای ویار بده بلکه تشدیدش هم میکنه. اصلا نباید غذاهای چرب و پر ادویه مصرف بشه. سیرابی خوبه. البته برای همه جواب نمیده. اگه دکترتون بهتون اجازه داد ناودوکسین مصرف کنید. البته با دوز کم. و مدت کم. ولی حتما دکتر اجازه بده. هر داروخانه ای هم نداره. مصرف زنجبیل هم برای ویار خوبه. با تشکر

سلام.من تو ماه 6بارداری هستم.دمیترونم قطع کردم اما دو روزه شدید تا ظهر بالا میارم روز اول گفتم سنگینیم کرده و امروز امکان میدم بخاطر خوردن غذای تند دیشبمه.نمیدونم حالا اگه فردا باز خدایی نکرده بالا بیارم و متوجه شدم مال قطع کردن قرصه میتونم خودم برم دمیترون رو بخرم و مصرف کنم؟مصرف دمیترونمم 1چهارم بوده صبح و شب.

سلام
برای باردار شدن جنسبت دختر تغذیه هم تاثیری داره؟؟؟

سلام دوستان من ميخواستم بدونم در ماه چهارم بارداري استخر ميشه برم راستي با ويار صبح چكار كنم

مريم جان در قبل از بارداري تغذيه ميتونه رو جنسيت بچه تاثير داشته باشه

سلام و خسته نباشید. من هفته 18 هستم و یک مشکل کوچیک دارم و اون این هست که نمیدونم شام چی بخورم. کلا به یک برنامه نیاز دارم. در ماه رمضون ناخودآگاه همراه همسر افطار و غذا میخوردم ولی الان میلی به غذاهای تکراری بخصوص برنج و خورشت و مرغ ندارم. لطفا کمکم نمایید

سلام من هفته نهم بارداری هستم الان یک کیلو ونیم وزن کم کردم خیلی ضعف میکنم مخصوصا شبا,لطفا منو راهنمایی کنید چی کار کنم که از این وضعیت در بیام ممنون

سلام. شما اگر حالت تهوع شدید دارید وبه خاطر استفراغ های شدید از خوردن مواد غذایی اجتناب میکنید کاهش وزن شما طبیعی است. باید حتما داروهای صد تهوع وقرص B کمپلکس و اسید فولیک مصرف نمایید، البته با مشورت پزشکتان. ولی اگر حالت تهوع به این شدت ندارید میتوانید به پزشکتان مراجعه نمایید تا در صورت صلاحدید برای شما آزمایش چکاپ درخواست دهد. ممکن است هورمون تیرویید شما پر کار باشد

سلام دوستای عزیز…من این ماه اولین اقدام بارداری رو دارم و خیلی دوست دارم تجربیاتتون رو بهم بگین تا منم زودترمامان شم

سلام . من 4 هفته و 6 روزمه و فعلا ويار ندارم و خيلي ميخورم دقيقا 1.5 كيلو زياد شدم و شدم 60 كيلو الان نميدونم چه جوري رژيم بگيرم كه برگردم به وزن سابقم . اخه من شنيدم در سه ماهه اول كل وزني كه بايد زياد شود 1 كيلو ميباشد اما الان من در 1 ماهگي 1.5 كيلو زياد شدم … خيلي ناراحتم خيلي … چيكار بايد بكنم ميتونم رژيم بگيرم ؟؟؟؟؟؟

دوست عزیز زمان بارداری وقت مناسبی برای گرفتن رژیم نیست وزن گیری شما در ۳ ماهه اول بارداری مناسب بوده وجای نگرانی ندارد از هفته ۸ بارداری به تدریج حالت تهوع به سراغ شما میاید و شما در بارداری تا ۱۸ کیلوگرم می توانید افزایش وزن داشته باشید البته این نکته را هم یاد اوری کنیم که افزایش وزن در بارداری با وزن قبل بارداری شما سنجیده میشود

سلام خسته نباشید زن من تازه داره حامله میشه و حالت تهوع داره وهیچی نمیتونه بخوره حالش بده

باید از غذاهای بودار اجتناب کند، در اول صبح قبل از اینکه از رخت خواب بلند شود یک بیسکوییت بخورد و سر خود را هنگام خواب بالاتر قرار دهد و مایعات زیاد مصرف کند که دچار کم آبی نشود

چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
تماس با نی نی کده

© کلیه حقوق این سایت متعلق به سایت نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اگه دنبال درمان قطعی سینوزیت حاد و یا پیشگیری از سرماخوردگی کودک خود هستین 

حتما از داروهای گیاهی بیونوریکا آلمان استفاده کنید

فقط 10 هفته و 1 روز به تولد باقی مونده !
چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش

فقط 10 هفته و 1 روز به تولد باقی مونده !

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش
چه چیزی در دوران بارداری بخوریم تا بچه زیبا ش
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *