چای دارچین به انگلیسی

دوره مقدماتی php
چای دارچین به انگلیسی
چای دارچین به انگلیسی

ترجمه “دارچین” به انگلیسی، معادل انگلیسی “دارچین”، معنی و مفهوم “دارچین” در دیکشنری آنلاین و رایگان فارسی به انگلیسی، معنی و ترجمه انگلیسی “دارچین” عبارت است از cinnamon

ترجمه و معنی انگلیسی کلمه و یا عبارت یا اصطلاح فارسی “دارچین” عبارت است از cinnamon.

عبارت های فارسی دیگر که معادل یا مشابه عبارت فارسی “دارچین” هستند و یا کلمات این عبارت را دارند نیز در ذیل به همراه معادل انگلیسی آنها، برای شما آورده شده است:

  English

دوره مقدماتی php

  cinnamon

چای دارچین به انگلیسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– نکته مهمی که در ترجمه فارسی به انگلیسی “دارچین” باید به آن نیز توجه نمائید این است که این ترجمه در چه متن و یا محیطی قرار است استفاده شود. مثلاً آیا عبارت فارسی “دارچین” یک عبارت و اصطلاح فارسی عامیانه است و یا رسمی و یا تخصصی است. این موضوع در انتخاب معادل انگلیسی “دارچین” نقش تعیین کننده ای دارد.

– زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “دارچین” به انگلیسی منعکس شود.

زیرا یک متن مخصوصاً متن تخصصی می تواند به صور مختلف ترجمه شود. مثلا

1- ترجمه تحت الفظی عبارت فارسی. مثلاً اینکه تک تک کلمات عبارت “دارچین” را به انگلیسی تبدیل کنیم که به این کار ترجمه تحت الفظی عبارت “دارچین” می گویند.

2- و ترجمه محتوایی عبارت “دارچین” به انگلیسی که از نظر محتوی هیچ فرقی با متن اصلی ندارد و مفهوم را به دقت و به درستی ترجمه می کند و تازه در نوشته های تخصصی بیشتر کاربرد دارد.

– در فارسی بدلیل عدم اعراب گذاری روی حروف در کلمات ممکن است در نوشته یکی باشند ولی در تلفظ و معنی یکسان نباشد. مثلاً “پر” در یک نوشته می تواند به معنی ” پَر پرنده ” باشد و یا ” پُر “. (حتی همین عبارت “دارچین” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.) پس در انتخاب معادل انگلیسی “دارچین” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید.

– ترجمه فارسی به انگلیسی در متون تخصصی ظرافت خاصی را می طلبد: مثلاً “پیش پرداخت” را می توان به صورت “prepayment” و همچنین “advnace payment” ترجمه نمود. در نوشته های انگلیسی ترجمه دوم شایع و رساست.

جستجو در متون تخصصی خارجی موضوع را روشن می کند و مفهوم نگارش ما را در ذهن خواننده انگلیسی زبان بهتر منتقل می کند. در خصوص ترجمه انگلیسی کلمه یا اصطلاح “دارچین” هم آیا این موضوع صدق می کند؟

پس بهترین راه در ترجمه کردن معنی از فارسی به انگلیسی خصوصاً در مباحث تخصصی، چک کردن معنای دقیق انگلیسی به انگلیسی کلمات خصوصاً در دیکشنری تخصصی آن موضوع می باشد.

بطور کلی زمانیکه می خواهید متن یا عبارتی را از فارسی به انگلیسی ترجمه و معنی کنید نکات ذیل را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

– معنی متناسب با متن را پیدا کنید:

همانطور که می دانید اکثر کلمات انگلیسی، دارای معانی متعددی هستند. گاهی، این معانی با هم در تناقضند. مثلا کلمهٔ oath که هر دو معنی “قسم” و “فحش” را میدهد. در برخی موارد نیز، معانی یک کلمه تاحدی به هم نزدیک است که انتخاب معنی درست و متناسب با متن، برای مترجم سخت و پیچیده می‌شود.

این مهارت با تمرین ترجمه، به آسانی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر، انتخاب معنی درست و مقتضی متن، در ترجمه‌های بعدی آسانتر خواهد بود. آیا این موضوع در خصوص ترجمه انگلیسی cinnamon برای عبارت فارسی “دارچین” صدق می کند؟

– انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند.

گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

– انگلیسی جنسیت ندارد:

در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های آلمانی و فرانسه نیست.

بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند.

پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “دارچین” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود.

چای دارچین به انگلیسی

– در زبان انگلیسی افعال صرف نمی شوند:

در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند. این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است.

صرف نشدن فعل ها، استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند؛ که این موضوع در ترجمه انگلیسی “دارچین” سبب می شود کار شما ساده گردد.

– تلفظ انگلیسی:

تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند و این سبب اشتباهاتی خصوصا برای زبان آموزان مبتدی می شود.

به این نوع از کلمات با تلفظ یکسان و املای متفاوت در زبان انگلیسی، Similar Words گفته می شود.

در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری لیست واژه های ضروری زبان انگلیسی بسیار با اهمیت است.

– زمان ها:

بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل و ترجمه فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد.

این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.

– افعال عبارتی:

افعال عبارتی یا phrasal verbs که اصطلاحاً به آن ها افعال دوکلمه ای نیز گفته می شود، افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. لیست مهمترین افعال عبارتی (دوکلمه ای) Phrasal Verbs زبان انگلیسی را می توانید در EnglishVocabulary.ir مشاهده نمائید.

– ریشه کلمات، پسوندها و پیشوندهای زبان انگلیسی

معمولاً دانستن ریشه کلمات انگلیسی، دانستن لیست پسوندهای انگلیسی و لیست پیشوندهای انگلیسی کمک بزرگی به یادگیری زبان انگلیسی می کند و به طور فزاینده ای سبب افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی در فرد می شود.

– انواع ضمایر:

در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که معادل فارسی ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

– برخی کلمات معادل فارسی ندارند:

معادل، ترجمه و معنی مناسب فارسی برای برخی از کلمات انگلیسی گاهاً وجود ندارد یا هنوز برای آن کلمه ای ساخته نشده است. سعی نکنید آن‌ها را حتماً ترجمه کنید. به عنوان مثال چنانچه متنی مربوط به علم کامپیوتر را ترجمه می‌کنید، حتما می دانید که واژهٔ “windows” نیازی به معادل فارسی ندارد.

در واقع بیان معادل فارسی “پنجره‌ها” برای این کلمه در این متن، اشتباه است. این نکته را می‌توانید با کسب آشنایی از واژگان هر حوزه علمی رعایت کنید.

– آیا می توان به این راحتی یک متن تخصصی فارسی (مثل مقاله فارسی، پایان نامه فارسی، کتاب تخصصی فارسی و …) را به متن انگلیسی تبدیل کرد؟

آیا با دانش زبانی دست و پا شکسته می توان دل به دریای متون تخصصی زد؟ بله، تبدیل متن انگلیسی به فارسی راحت تر است، اما اگر قرار است متن، ترجمه فارسی به انگلیسی شود، آنجاست که توان علمی، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و دقت نظر مترجم اهمیت زیادی پیدا می کند.

– حروف تعریف:

در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود.

استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین زبان آموزان و مترجمین مبتدی بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.

– حروف اضافه:

ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند.

گاهی در یک جمله فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.).

– همواره سعی کنید در مکالمه و یا ترجمه فارسی به انگلیسی، از ساختار و کلماتی استفاده نمائید که خود افراد انگلیسی زبان (نیتیو) آن ساختار و کلمات را بکار می برند.

طبیعی است که برای این هدف لازم است شخص ترجمه کننده آنقدر متن انگلیسی خوانده باشد و نسبت به کالوکیشن ها و همایندهای زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند به مانند انگلیسی زبان های نیتیو، مفهوم را منتقل کند.

مجدداً تاکید میکنیم که صرفاً با ابتکار و خلاقیت های شخصی، بدون تسلط به کالوکیشن های زبان انگلیسی به هیچ وجه این امر میسر نخواهد بود.

– امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، استفاده از ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی “دارچین” نظیر ترجمه عبارت و متن با گوگل ترنسلیت Google Translate توسط عده ای، زیاد به چشم میخورد.

همچنین بروز و ظهور نرم افزارهای ترجمه انگلیسی “دارچین” و اخیراً نیز اپلیکیشن های اندروید و اپلیکیشن های ios برای ترجمه فارسی به انگلیسی عبارت “دارچین” بوجود آمده اند.

شاید بتوان برای استفاده روزمره در محاوره های انگلیسی و یا در زمان آموزش از این ابزارها استفاده نمود و به آن ها بسنده کرد، ولی در ترجمه هایی که قرار است در محیط ها رسمی نظیر جلسات کاری، پرزنت و ارائه در سمینارها و نمایشگاه ها، بستن قراردادهای تجاری، ترجمه و سابمیت مقالات علمی و تخصصی در مجلات و نشریات خارجی، ترجمه کتاب های تخصصی و پایان نامه ها و … ارائه شود، به هیچ عنوان استفاده صرف از این ابزارهای نوین برای ترجمه انگلیسی “دارچین” پیشنهاد نمی شود.

ویژگی های اصلی زبانشناس به شرح زیر است:

 یادگیری زبان انگلیسی با بهترین منابع و داستان های آموزشی
 افزایش سریع دایره‌ی لغات انگلیسی با روشی ابتکاری
 یادگیری مکالمه زبان انگلیسی و گرامر با استراتژی‌های کارآمد (تکنیک سایه و پنج استراتژی دیگر)
 مناسب برای تمام سطوح، به همراه ترجمه‌ی فارسی مطالب برای مبتدی‌ها
برای مشاهده‌ی آنلاین مطالب آموزش، به قسمت داستان‌ کوتاه انگلیسی وبسایت زبانشناس مراجعه بفرمایید.
برای مشاهده‌‌ی کامل ویژگی های نرم افزار زبانشناس به بخش نرم افزار آموزش زبان انگلیسی اندروید زبانشناس مراجعه کنید.
برای ورود به صفحه‌ی اصلی وبسایت زبانشناس، روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید:

جعفری Parsley
دارچین Cinnamon
رازیانه Fennel
زرد چوبه Turmeric
زرشک Barberry
زعفران Saffron
زنجبیل Ginger
سماق Sumac
شوید Dill
فلفل قرمز Red pepper, Chili pepper
فلفل سیاه Black pepper
عناب Jujuba
کنجد Sesame
میخک Clove
نعناء Peppermint
هل Cardamom

ارسال شده توسط رضا در تاریخ آبان ۷, ۱۳۹۳ در ترجمه کلمات و جملات انگلیسی, کمک آموزشی | ۸ دیدگاه

چای دارچین به انگلیسی

برای یادگیری آسان زبان انگلیسی می توانید از تکنیک‌های کاربردی وبسایت زبانشناس استفاده کنید:

 


نویسنده: رضا

A distant tour begins with one step…
سفري به طول هزارفرسنگ با يك گام آغاز مي شود…

دی ۷, ۱۳۹۵

زیره =cumin

تیر ۱۱, ۱۳۹۶

خیلی کمن

بهمن ۲, ۱۳۹۵

سلام ازتون بسیار ممنون و بسیار عالی شد که اسامی ادویه جات رو به انگلیسی نوشتید ولی من فکر میکنم که اگر موارد بیشتری داشت خیلی بهتر میشد …سپاسگزارم

فروردین ۳۱, ۱۳۹۶

salt : نمک

تیر ۲۱, ۱۳۹۶

سلام می خواستم بدونم هل سیاه با هلیله سیاه فرق دارد و هلیله سیاه به انگلیسی چیست لطفا

مرداد ۱۰, ۱۳۹۷

سلام- ریحان : Basil

مهر ۱۶, ۱۳۹۷

شنبلیله fenogrec

دی ۲۴, ۱۳۹۷

ادویه کاری curry

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

 بسیار خوش آمدید!از شما دعوت می‌شود که از بخشهای آموزشی و مطالب مفید و نکته‌های ارزشمند بیان شده در سایت انگلیسی مثل آب خوردن دیدن و استفاده فرمایید.

اسامی ادویه ها در زبان انگلیسیParsleyجعفریCinnamonدارچینFennelرازیانهTurmericزرد چوبهBarberryزرشکSaffronزعفرانGingerزنجبیلSumacسماقDillشویدRed pepperفلفل قرمزBlack pepperفلفل سیاهJujubaعنابSesameکنجدCloveمیخکPeppermintنعناعCardamomهل

راهنما و روشهای تهیه مجموعه‌ها:

چطور مجموعه  برای من ارسال می شود؟

چطور می توانم هزینه را پرداخت کنم؟

چای دارچین به انگلیسی

روشهای تهیه برای دوستان خارج از ایران

تماس الکترونیکی و ایمیل به ما

تماس تلفنی با ما

پاسخ به پرسش های متداول

تنها از سایت های داراینماد اعتماد الکترونیکیبا اطمینان خرید کنید.

This is a good example of what is called “mnemonic techniques” for learning new words.

http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/cinnamon

 

در سایت چی میگن صد ها نفر به شما
در ترجمه جملات یا
اصطلاحات فارسی به انگلیسی و
ترجمه فارسی اصطلاحات
تکنیکی انگلیسی کمک میکنند .

app chiMigan اپ چی‌ میگن

چای دارچین به انگلیسی


app chiMigan اپ چی‌ میگن


32,112 پرسش


52,599 پاسخ


46,883 نظر


10,221 کاربر

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در
تبدیل جملات فارسی
به انگلیسی، تبدیل اصطلاح
های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی
چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی،
آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن
معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی
انگلیسی است.

دارچین نوعی ادویه خوشبو است که در بعضی از غذاها می‌ریزند. از داروهای گیاهی خوشبو نیز محسوب می‌شود.
درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. بومی سریلانکا است و بهترین آن دارچین سیلانی است. گل‌های منظم و سفید مایل به زرد دارد، پوست آن را هم که قهوه‌ای‌رنگ است دارچین می‌گویند.[۱]

درختچه دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. گلهای این ادویه در فاصله ماه‌های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است.
دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست درختچه آن به عنوان ادویه بکار می‌رود.
در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد.[۲] تحقیقات جدید نیز بر خواص و فواید پزشکی دارچین تأکید دارند.[۲]

در هند به نام «لالجین» و در اندونزی به نام چوب شیرین یا «کایو مانیس» نامیده می‌شود.[۳][۴]
در بسیاری از زبان‌های اروپائی cinnamon را مشتق از کلمه لاتینی Cannella و مخفف آن Canna یا Cane بمعنی عصا می‌دانند. این کلمه از لغت یونانی kinnámōmon گرفته شده‌است.

با توجه به گستردگی جغرافیائی گونه‌های مختلف دارچین سابقه پیدایش و نامگذاری آن‌ها نیز متفاوت است. سابقه مصرف و شناسائی آن به مصر باستان و به حدود دوهزار سال قبل از میلاد بر می‌گردد. اما آنچه که در تاریخ به دارچین چینی مشهور شده در حقیقت نوعی از دارچین به نام Cinnamon Aromaticum یا Cassia است که بومی چین بوده و به صورت درخت ۲۰ الی ۳۰ متری است که از پوست درخت به عنوان دارچین استفاده می‌شود.[۵]
در قسمت‌های مختلف تورات نیز به مصرف آن توسط موسی پیامبر هم به عنوان غذا و هم برای بوی خوش اشاره شده‌است.[۶]
درنوشته‌های هرودوت نیز از دارچین به عنوان «چاشنی گرانبها» یاد شده‌است.
ورود دارچین به اروپا از دو طریق بندر اسکندریه در مصر و نیز از طریق بازرگانان پرتغالی در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی بوده‌است.

بعد از دو سال که از کاشت درخت گذشت آن را از نزدیک زمین قطع کرده و در سال آینده شاخه‌هائی را که از کناره تنه اصلی رشد کرده بریده و پوسته آن را خارج کرده و بلافاصله خشک می‌کنند و سپس در قطعات ریز بریده و فروخته می‌شود. در مورد نوع دارچین چینی از پوست بیرونی استفاده می‌شود.

چای دارچین به انگلیسی

در هر صد گرم پودر دارچین:[۷]

دارچین در بیشتر کشورها به عنوان ادویه، چاشنی غذا و شیرینی‌ها مصرف می‌شود. در ایران کاربرد زیادی در قنادی (مغازه)‌ها به صورت عصاره، اسانس و گَرد دارد. گَردِ دارچین در تزئین شُله زرد و حلیم به ویژه غذای نذری استفاده می‌شود.

بعضی از محققان مصرف روزانه ۲ تا ۴ گرم پودر دارچین را توصیه می‌نمایند و بعضی دیگر معتقدند این مقدار باید بین ۱ تا ۶ گرم دارچین باشد، با اینحال توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه دارچین می‌تواند مسموم‌کننده باشد.[۲]

ترکیبات ضدآلزایمر
دارچین حاوی دو ترکیب فوق‌العاده است که از مغز حفاظت می‌کنند. این دو ترکیب عبارتند از سینامیک الدهید و اپیکاتچین که مانع از تجمع پروتئین آسیب‌رسانی می‌شوند که باعث بروز آلزایمر می‌شود. پروتئین تاو (Tau) که باعث بروز زوال عقل می‌شود مشکلاتی در ارتباطات داخلی نورون‌ها ایجاد می‌کند. این پروتئین‌ها اتحاد و همکاری برخی از بافت‌های مغزی را دچار مشکل می‌کنند. دارچین به دلیل دارا بودن دو ترکیب مهم ذکر شده از بروز این مشکلات ممانعت می‌کند.

نتایج بررسی‌های دیگر نیز نشان می‌دهند که این ادویه علاوه بر پیشگیری از آلزایمر از ابتلا به بیماری قند نیز جلوگیری می‌کند. بهتر است بدانید حدود ۲۰ درصد افرادی که از دیابت نوع ۲ رنج می‌برند در معرض آلزایمر قرار می‌گیرند.
اثر دارچین بر کاهش وزن
افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند. اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقی‌مانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.
دارچین روی میوه‌های خام

سیبی را با دقت بشویید و با پوست خرد کنید. مقداری پودر دارچین روی آن بپاشید و میل کنید. می‌توانید یک عدد پرتقال را نیز پوست بگیرید و به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. سپس ۲۵ گرم عسل را با ۲ گرم پودر دارچین مخلوط کرده و روی آن بریزید. در این صورت پرتقالی شیرین و طعم دار میل خواهید کرد. علاوه بر این اگر به میوهٔ پاپایا دسترسی دارید نیز می‌توانید آن را دو نیم کرده و مقداری ماست شیرین به آن بزنید و کمی پودر دارچین روی آن بپاشید و میل کنید.
بعضی مطالعات علمی نشان دهنده اثرات ضد ویروسی دارچین می‌باشد بخصوص بررسی‌های علمی بر مؤثر بودن آن در بیماری نقص ایمنی اکتسابی HIV-1 را تاًیید کرده‌است.[۸][۹]
همچنین اثرات ضد دیابت نوع دو در مطالعات علمی گزارش شده‌است.[۱۰] در یک گزارش نیز نشان داده شده که ماده استخراج شده از عصاره دارچین خاصیت جلوگیری از بیماری آلزایمر در مدل موش را دارا می‌باشد.[۱۱]
این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد.
رژیم غذایی پر دارچین می‌تواند اثرات منفی خوراکیهای پرچربی را کاهش دهد.[۲]
خواص آرایشی: به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده می‌شود و به موها رنگ قهوه‌ای روشن می‌دهد.

ترکیب یک قاشق چای‌خوری دارچین با سه قاشق عسل، در کاهش ریزش مو کمک زیادی می‌کند. جهت استفاده این ترکیب را قبل از شست‌وشو به ریشه‌های مو بزنید و به مدت نیم‌ساعت صبر کنید. [نیازمند منبع]

درخت دارچین

برگ‌های درخت دارچین

برگ‌های درخت دارچین

پوست‌کنی از شاخه دارچین، سری‌لانکا

دارچین چینی

دارچین خشک شده و آسیاب شده

دارچین سیلانی چپ

اسانس دارچین

لقب عباس بن علی (ابوالفضل) که با دارچین آسیاب شده بر روی غذای سنتی ایرانی موسوم به شله‌زرد نوشته شده‌است. این نوع اسم‌نویسی را بر روی غذاهای نذری انجام می‌دهند.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » زنجبیل : خواص، مضرات و طبع / زنجبیل و لاغری / خواص زنجبیل برای پوست

زنجبیل (به انگلیسی Ginger) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و دارویی مناسب برای رفع حالت تهوع ، از دست دادن اشتها، بیماری حرکت و درد است.

طبع زنجبیل گرم و خشک است و می تواند بصورت تازه، پودر، و خشک شده به عنوان ادویه، روغن، یا به صورت چای و دمنوش مصرف شود.

این داروی گیاهی برای هضم و کنترل قند خون نیز مفید است.

در ادامه این مقاله از وبسایت نایریکا به خواص و مضرات زنجبیل، خواص آن برای پوست، ریزش مو، لاغری، چشم و ترکیب زنجبیل با عسل، دارچین و خواص آن، طرز تهیه انواع ماسک برای جوش، لک صورت و طرز استفاده از زنجیل تازه می پردازیم.

چای دارچین به انگلیسی

با ما همراه باشید.

زنجبیل, خواص زنجبیل, مضرات زنجبیل, زنجبیل و لاغری, خواص زنجبیل برای پوست, خواص زنجبیل برای چشم, خواص زنجبیل و عسل, خواص زنجبیل و دارچین, طرز استفاده از زنجبیل تازه, طبع زنجبیل, چای زنجبیل, دمنوش زنجبیل

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

زنجبیل خاصیت ضدپیری دارد زیرا دارای بیش از ۴۰ ترکیب آنتی اکسیدانی است که سموم بدن را از بین برده

و با بهبود جریان خون به تغذیه و اکسیژن رسانی بهتر به پوست کمک می کنند.

از سوی دیگر خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد روی پوست جلوگیری کرده و الاستیک پوست را بهبود می بخشد.

زنجبیل برای درمان سریع چین و چروک پوست و کاهش علائم پیری مفید است.

مقدار مساوی زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل، عسل و آب لیمو تازه را با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت بمالید. بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

هفته ای دو بار از این ماسک استفاده کنید.

زنجبیل و آب زنجبیل تازه درد و سوزش زخم را از بین برده و به درمان سریع آن کمک می کند.

یک تکه زنجبیل تازه را دو یا سه بار در روز روی اثر ناشی از زخم بمالید تا جای زخم ها بین ۶ تا ۱۲ هفته بعد کاملا محو شوند.

نکته: حتما از زنجبیل تازه برای استفاده موضعی استفاده کنید.

زنجبیل یک ضدعفونی کننده و پاک کننده قوی است که پوست را صاف و تمیز کرده و باکتری های پوست را از بین می برد و برای درمان آکنه و جوش و لک های پوست معجزه می کند.

زنجبیل به دلیل خواص ضدالتهابی برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش مفید است زیرا التهاب پوست از عوامل ایجاد آکنه و جوش های آزاردهنده پوستی می باشد.

کافیست مقداری آب زنجبیل تازه را روی آکنه بمالید، این روش برای انواع پوست موثر است.

۳ قاشق غذاخوری زنجبیل پوست گرفته را خرد کرده و با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید،

سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و خمیر حاصل را به طور کامل روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود و با آب بشویید.

سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه را ریز خرد کرده و به ۲ فنجان آب در حال جوش اضافه کنید تا کمی بجوشد.

سپس به مدت ۱ ساعت کنار بگذارید تا دم کشیده و خنک شود.

برگ های جعفری را جدا کرده و ۲ قاشق سوپ خوری زنجبیل خرد شده و پوست گرفته را به محلول اضافه کنید.

آن را دوباره روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه دیگر نیز بپزد.

در پایان محلول را از صافی عبور داده و به صورت منظم هر روز و بخصوص قبل از آرایش روی صورت خود اسپری کنید.

مقادیر مساوی پودر زنجبیل، پودر هل، پودر گل میخک و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید.

مقداری آلوئه ورا یا گلاب یا آب به مخلوط اضافه کرده و خمیر حاصل را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب سرد بشویید.

دو بار در هفته از این ماسک ضد آکنه استفاده کنید.

خواص زنجبیل

زنجبیل به طرز معجزه آسا آسیب های ناشی از آفتاب سوختگی و قرمزی پوست را از بین برده و پوست را به صورت طبیعی زیبا و صاف می کند.

شکر و روغن زیتون (هریک به اندازه نصف فنجان) را با آب زنجبیل و آب لیمو ( هر یک به اندازه ۲ قاشق غذاخوری) مخلوط کرده و روی نواحی آفتاب سوخته که تغییر رنگ داده اند ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. از این روش دو بار در هفته استفاده کنید.

اگر از تیره و مات شدن چهره خود خسته شده و از این بابت رنج می برید حتما ماسک زنجبیل را امتحان کنید.

۱ قاشق آب زنجبیل تازه را با ۲ قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط و با توپ پنبه به پوست صورت و گردن بمالید، بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

استفاده منظم از این ماسک به درخشندگی پوست کمک می کند.

زخم سفید (Hypopigmented) زمانی رخ می دهد که پوست دچار تغییر رنگ شده و سفید یا بسیار روشن تر از رنگ طبیعی پوست می شود.

زنجبیل این مشکل پوستی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

چای دارچین به انگلیسی

کافیست یک قطعه زنجبیل تازه را خوب شسته و روی نواحی مورد نظر مالش دهید و بگذارید مدتی بماند.

هر روز و به مدت یک تا دو هفته و تا زمانی که علائم بهبودی حاصل شود این روش استفاده کنید.

زنجبیل از گیاهان موثر برای کاهش و درمان سلولیت و علائم واریس پا می باشد.

نصف فنجان شکر، ۱/۴ فنجان روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با هم مخلوط کرده و پوست رنده شده ۱ عدد لیمو را به آن اضافه کنید.

مخلوط حاصل را به عنوان اسکراب بدن و با حرکات دایره ای روی پوست خود مخصوصا نواحی آسیب دیده بمالید و در پایان با آب سرد شستشو دهید.

این مخلوط را تا یک هفته می توانید در یخچال نگهداری کنید.

قرن های طولانی است که زنجبیل در طب سنتی آیورودا برای درمان مشکلات مو و زیبایی مو استفاده شده و تاثیر زیادی در سلامت و تقویت موها دارد. از جمله:

زنجبیل گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و با تغذیه و تقویت فولیکول های مو به رشد موها کمک می کند.

همچنین اسیدهای چرب موجود در زنجبیل برای ضخیم شدن موهای نازک نیز مفید بوده و باعث می شود موها پرپشت دیده شود.

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق چایخوری آب لیمو مخلوط کرده و روی پوست سر و موها بمالید، بعد از ۳۰ دقیقه با آب بشویید.

از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با آب ۱ عدد پیاز رنده شده مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

زنجبیل گیاهی جادویی و حاوی ویتامین ها، روی و فسفر است که باعث درخشندگی موها شده و برای موهای خشک و شکننده معجزه می کند.

ریشه و عصاره زنجبیل برای درمان ریزش مو مفید است.

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را با اندکی آب مخلوط کرده و روی پوست سر و موها بمالید و بعد از ۴۵ دقیقه بشویید.

برای درمان ریزش موی شدید دو بار در هفته از این درمان استفاده کنید.

زنجبیل و روغن زنجبیل به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده برای درمان شوره سر عالی هستند.

۲ قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را با ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد یا روغن زیتون مخلوط کرده و آب یک تکه لیمو را به آن اضافه کنید.

ماسک را روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

برای درمان شوره سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده و روغن کنجد (یا روغن نارگیل) را با هم مخلوط کرده و خمیر حاصل را ۵ دقیقه روی کف سر ماساژ دهید.

سپس آن را روی موها مالیده و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپو بشویید.

دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

فولیکول های مو به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و گرمای بیش از حد، آسیب دیده و همین مسئله در بروز موخوره و سایر مشکلات مو تاثیر نامطلوبی به جا می گذارد.

شستن موها با عصاره زنجبیل یا افزودن آن به شامپو راه عالی برای درمان موخوره می باشد.

زنجبیل دارای خواص آنتی هیستامینی است و با باز کردن راه تنفسی و تحریک ترشح مخاط به درمان انواع آلرژی تنفسی کمک می کند.

همچنین از دیرباز زنجبیل به عنوان درمان گیاهی سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده شده است.

۱ قاشق چایخوری آب زنجبیل و عسل برای رفع سرفه و گلو درد ناشی از سرماخوردگی مفید است و چای زنجبیل احتقان گلو و بینی را برطرف می کند.

مخلوط شنبلیله و آب زنجبیل تازه نیز به درمان آسم کمک می کند.

زنجبیل از بهترین گیاهان دارویی برای معده و گوارش است که به ترشح صفرا و تحریک هضم بهتر غذا کمک کرده و دمنوش زنجبیل ناراحتی های معده از جمله گرفتگی، سوزش سر دل، اسهال و نفخ را برطرف می کند.

برای درمان نفخ معده توصیه می شود در طول روز دو یا سه بار مقداری زنجبیل (در دوزهای ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم) میل کنید.

برای درمان ناراحتی های معده زنجبیل تازه را خرد کرده و روی آن نمک بپاشید، سپس در طول روز به طور مرتب این قطعات را بجوید.

برش های نازک یک تکه زنجبیل تازه را به همراه ۱ عدد سیب و ۳ تا ۵ عدد هویج کوچک خرد شده داخل مخلوط کن ریخته و قبل از مصرف ۱ قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

تحقیقات نشان داده زنجبیل حاوی ویتامین B6 است و برای درمان بیماری صبحگاهی و تهوع زنان باردار عالی است.

مصرف زنجبیل در دوران بارداری برای پیشگیری و درمان ناراحتی های شایع معده مانند نفخ و سوش سر دل مفید است.

زنجبیل به کاهش قند و کلسترول خون در زنان باردار کمک می کند و خطر بروز اختلالات مادرزادی در جنین را کاهش می دهد.

هشدار: زنان باردار از مصرف بیش از ۱ گرم در روز اجتناب کرده و قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنند.

چای زنجبیل

مصرف زنجبیل در آغاز دوره قاعدگی، علائم و درد پریود را در برخی زنان کاهش می دهد.

جالب است بدانید از دیرباز در طب چینی از چای زنجبیل با شکر قهوه ای برای درمان مشکلات قاعدگی و عادت ماهیانه استفاده می شده است.

تحقیقات نشان می دهد اثر زنجبیل مشابه اثر داروهای ایبوپروفن و مفنامیک اسید برای دردهای قاعدگی می باشد.

خواص ضد درد زنجبیل برای ورزشکارانی که از دردهای عضلانی بعد از تمرینات شدید رنج می برند، عالی است

و مصرف منظم مکمل زنجبیل و چای گرم زنجبیل باعث کاهش التهاب و آسیب عضلانی در بدنسازان می شود.

بیضه از اندام های حساس و مهم مردان است و التهاب آن می تواند درد غیر قابل تحملی در آقایان ایجاد کند،

استفاده از روغن زنجبیل برای تسکین درد شدید بیضه ها و کاهش التهاب آن مفید است.

زنجبیل حاوی مقادیر فراوانی منگنز است که برای سلامت عصب ها ضروری بوده و برای تولید و ترشح هورمون جنسی توستوسترون برای تشکیل جنین و تولید اسپرم حیاتی می باشد.

کمبود منگنز در بدن به ناباروری و اختلالات نعوظ در مردان منجر می شود.

برخی بیماری ها همچون سرطان روده بزرگ در مردان بیشتر از زنان است، زنجبیل از بروز این بیماری ها و همچنین بیماری های قلبی و سرطان پروستات در مردان پیشگیری می کند.

مطالعات متعدد نشان می دهد زنجبیل توانایی مبارزه با سلول های سرطانی مختلف از جمله سرطان ریه، تخمدان، سینه، پروستات و سرطان روده بزرگ را دارا بوده

و با دفع مواد سمی و ضایعات بدن، از موثرترین و ارزان ترین روش های پیشگیری از ابتلا به سرطان به شمار می رود.

زنجبیل تاثیر جادویی در درمان انواع مختلف تهوع دارد، برای درمان تهوع ناشی از سوهاضمه یا گاز معده توصیه می شود ۱ گرم زنجبیل در طول روز مصرف شود.

به نظر می رسد مصرف مکمل های ریشه زنجبیل یا آب زنجبیل قبل از انجام شیمی درمانی برای کاهش تهوع به همراه دیگر داروهای تهوع مفید باشد

زیرا زنجبیل دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و حتی تهوع ماشین یا دریا را نیز کاهش می دهد.

زنجبیل درمان طبیعی تهوع، سردرد و گرفتگی های معده در کودکان است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن آن ها مفید است.

هشدار: از مصرف زنجبیل در نوزادان و کودکان کمتر از ۲ سال اجتناب شود.

خاصیت ضدالتهابی زنجبیل برای درمان التهاب مزمن عالی بوده و درد و ورم ناشی از التهاب را برطرف می کند.

همچنین برای افرادی که ابتدای صبح احساس سفتی در بدن می کنند مفید است.

تحقیقات نشان می دهد مکمل زنجبیل با کاهش التهاب روده بزرگ از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

اگر از بیماری های مفاصل همچون استئوآرتریت زانو، آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان یا ناراحتی های عضلانی رنج می برید از زنجبیل استفاده کنید،

زنجبیل دارای خواص ضددرد و ضد التهابی است و با گنجاندن آن در رژیم غذایی نیازی به مصرف داروهای مسکن شیمیایی نخواهد بود.

اگر به درد مفاصل مبتلا هستید مقداری روغن زنجبیل به وان حمام اضافه و در آن دراز بکشید.

اگر از کشیدگی عضلات رنج می برید از مخلوط زنجبیل گرم و زردچوبه استفاده کنید.

همچنین می توانید هر روز ۱۰۰ میلی لیتر آب را با چند تکه زنجبیل روی حرارت گذاشته و درب آن را بگذارید تا بجوشد،

بعد از ۱۰ دقیقه از روی حرارت برداشته و به آب حمام اضافه کنید.

زنجبیل با کاهش درد و التهاب در رگ های خونی به تسکین میگرن کمک کرده و استفاده موضعی از زنجبیل رقیق شده روی پیشانی دردهای شدید میگرنی را بهبود می بخشد.

زنجبیل باعث کاهش سطح قند خون شده و مصرف منظم آن از بروز دیابت نوع ۲ و چاقی پیشگیری می کند.

زنجبیل همچنین خطر ابتلا به نفروپاتی دیابتی (آسیب کلیه ناشی از قند خون بالا) را کاهش می دهد.

بیماری هایی همچون آلزایمر و پارکینسون ارتباط نزدیکی با استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن مغزی دارند.

زنجبیل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و پیشگیری از بیماری های شناختی ایفا می کند.

زنجبیل روند زوال سلول های مغز را کند کرده و با محافظت سلول ها از بروز آلزایمر جلوگیری می کند.

خواص آنتی اکسیدانی روغن های موجود در ریشه زنجبیل با آسیب رادیکال های آزاد که باعث بروز واکنش های متابولیک در بدن می شوند، مقابله کرده و از آسیب بافت های بدن جلوگیری می کند.

رادیکال های آزاد با آسیب به سلول ها می توانند موجب بروز جهش سلولی شوند که نقش موثری در ابتلا به روماتیسم، آرتریت و آب مروارید دارد.

همچنین به درمان مشکلات مفاصل، تب، سرفه، دندان درد، برونشیت و التهاب تاندون ها کمک می کند.

یکی از بزرگ ترین خواص دارویی زنجبیل کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید خون است و اثری مشابه داروی آتورواستاتین در کاهش چربی خون دارد.

زنجبیل همچنین تاثیر خوبی در افزایش کلسترول خوب بدن دارد.

مطالعات نشان می دهد مکمل ریشه زنجبیل به دلیل کاهش کلسترول و فشار خون بالا برای سلامت قلب مفید بوده و چای زنجبیل از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

در طب چینی از زنجبیل برای تقویت قلب استفاده می کنند.

مصرف منظم زنجبیل در مقادیر کم، با از بین بردن ذخایر چربی درون شریان ها و بهبود جریان خون از بروز سکته مغزی پیشگیری می کند.

زنجبیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.

زنجبیل از گیاهان با طبیعت گرم است که به حفظ حرارت بدن کمک کرده و عروق خونی را منبسط می کند و همین امر باعث بهبود جریان خون می گردد.

خاصیت گرما بخشی زنجبیل از بروز بیماری هایی همچون هیپوترمیا (افت شدید دمای بدن) جلوگیری می کند.

اگر دچار دردهای شدید سنگ کلیه هستید به طور منظم چای زنجبیل مصرف کنید زیرا درمان طبیعی و خانگی دفع سنگ کلیه بدون نیاز به عمل جراحی است.

برای افزایش تمرکز در فعالیت های معنوی از روغن زنجبیل استفاده کنید زیرا انرژی منفی بدن را گرفته و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

مصرف زنجبیل قبل از شروع کارهای جدید باعث افزایش انگیزه و روحیه فرد شده و افکار منفی را از ذهن دور می کند.

روغن زنجبیل از بهترین داروهای خانگی برای رفع سموم بدن به ویژه مسومیت غذایی می باشد و در درمان انواع بیماری های باکتریایی و عفونت های روده ای موثر است.

زنجبیل دارای خواص ضدقارچی قوی بوده و از بروز انواع عفونت قارچی پیشگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد زنجبیل به خصوص در درمان دو نوع عفونت قارچی دهان موثر می باشد.

زنجبیل به دلیل خاصیت ضدباکتریایی با انواع عفونت باکتری از جمله پاتوژن که شایع ترین عامل عفونت دستگاه ادراری، برونشیت و سینه پهلو می باشد مبارزه کرده و عفونت لثه را درمان می کند.

خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل و کاهش تری گلیسرید خون به درمان درمان کبد چرب کمک کرده

و مصرف زنجبیل با کاهش التهاب و رشد و نمو سلول های سرطانی از بروز سرطان کبد پیشگیری می کند.

مصرف این چای خوشمزه گردش خون را افزایش داده و به پاکسازی سموم و چربی های زائد بدن کمک می کند و برای بهبود عملکرد روده بزرگ در تخلیه ضایعات بدن موثر است.

سیستم گوارش را از انواع قارچ و انگل پاک کرده و باکتری کاندیدا را که باعث اختلالات متابولیکی و افزایش وزن می شود از بین می برد.

همچنین باعث افزایش ترشح صفرا شده و کلسترول خون را کاهش می دهد.

برای دیابت نوع ۲ مفید است و به کاهش قند خون و مقاومت به انسولین کمک می کند.

برای درمان سرماخوردگی، تهوع و آنفلوآنزا مفید است و از سکته مغزی پیشگیری می کند،

سوزش سردل و سوهاضمه را برطرف و برای لاغری و کاهش وزن مفید است.

۱ قطعه زنجبیل (به اندازه انگشت شست) را به یک و نیم فنجان آب اضافه کرده و بگذارید بجوشد،

وقتی به جوش آمد حرارت را کم کرده و ۱ عدد چوب دارچین را به آن اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دیگر نیز دم بکشد،

چای را از روی حرارت برداشته و هم بزنید، سپس ۱ قاشق چایخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه به آن افزوده و بنوشید.

تحقیقات نشان داده که روغن زنجبیل می تواند به درمان پوکی استخوان، اضطراب و افسردگی، بهبود هضم غذا،

درمان عفونت و مشکلات تنفسی، کاهش التهاب و درمان درد قاعدگی و بهبود عملکرد کبد کمک کند.

دمنوش زنجبیل و نعنا برای درمان سرماخوردگی و سرفه، درمان تهوع و استفراغ و هضم غذا مفید می باشد.

در اکثر تحقیقات انجام شده درباره‌ی زنجبیل به فایده‌های آن برای فشار خون پرداخته نشده است.

به علاوه، تحقیقات درباره‌ی مصرف بیش از حد زنجبیل هنگامی که داروهای کاهش فشار خون مصرف می‌کنید هشدار می‌دهند.

چون زنجبیل می‌تواند فشار خون را تا حدود بسیار زیادی پایین بیاورد.

از طرف دیگر، دوز بالای زنجبیل همچنین می‌تواند بعضی از ناراحتی‌های خاص را وخیم‌تر کند، که فشار خون بالا یکی از آن‌ها است.

اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید بهتر است از مصرف زنجبیل خودداری کنید.

آیا مصرف زنجبیل برای اسهال بی‌خطر است؟ در صورت مصرف مقادیر بالا، زنجبیل می‌تواند موجب اسهال شود.

چون عبور غذا و مدفوع را در روده تسریع می‌کند.

طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، دوز بالای زنجبیل می‌تواند منجر به اسهال شود.

راه‌حل کارساز برای این مشکل می‌تواند مصرف مکمل‌های زنجبیل یا مصرف زنجبیل با وعده‌های غذایی باشد – اما این فقط در صورتی است که عوارض جانبی شدید نباشند.

در صورت شدید بودن، باید بلافاصله مصرف زنجبیل را متوقف کنید.

هرچند زنجبیل می‌تواند حالت تهوع دوران بارداری را کاهش دهد، اما شایان ذکر است که این گیاه جنبه‌های منفی و بدی نیز دارد.

مطابق نظر بعضی از متخصصان، مصرف زنجبیل می‌تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد.

اگر دوز مصرفی زیر ۱۵۰۰ میلی گرم در روز باشد ممکن است خطری نداشته باشد اما باز هم با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

و مشکل فقط همین نیست، حتی خوردن مکمل‌های زنجبیل با دوز بالا نیز می‌تواند باعث سقط جنین و مشکلات دیگر بشود.

هرچند مصرف زنجبیل به میزانی که در غذا افزوده شده بی‌خطر است، اما می‌تواند در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند.

مضرات زنجبیل

در یکی از مطالعات ایتالیایی بیان شده است که زنجبیل می‌تواند تهوع دوران بارداری را درمان کند، اما برای تائید این حقیقت بر نیاز به انجام مطالعات بیشتر تاکید می‌کند.

در گزارشی دیگر بر این تاکید می‌شود که زنجبیل باعث سقط خودبه‌خودی یا زایمان زودرس می‌شود.

هرچند چنین نتایجی در مطالعات انجام گرفته بر روی حیوانات به دست نیامد، اما همچنان مشورت با پزشک ضرورت دارد.

مادرانی که مقدار زیادی خون هنگام زایمان از دست داده‌اند باید در دوران اولیه‌ی پس از زایمان از خوردن زنجبیل خودداری کنند.

آیا ممکن است زنجبیل باعث خونریزی شود؟ مطابق مطالعات انجام شده، در بعضی از زنان پس از مصرف زنجبیل خونریزی قاعدگی بیش از حد گزارش شده است.

استفاده از زنجبیل هنگامی که خونریزی دارید توصیه نمی‌شود.

این مورد نه تنها در مورد این گیاه، بلکه در مورد هر ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی موجود در این گیاه نیز صادق است.

در گزارشی که توسط مرکز پزشکی دانشگاه مریلند منتشر شده است همین پیشنهاد و توصیه انجام شده است.

تعدادی از متخصصان معتقدند زنجبیل به خاطر خواص ضد انسدادی (رقیق کنندگی خون) می‌تواند باعث خونریزی شود.

و وقتی با گیاهانی مانند میخک، سیر، و شبدر قرمز مصرف شود، جنسینگ می‌تواند خطر خونریزی بیشتر را افزایش دهد.

معمولا گفته می‌شود که زنجبیل به درمان دیابت کمک می‌کند. که این خوب است.

مشکل هنگامی ایجاد می‌شود که این دارو همزمان با داروهای دیابت مصرف می‌شود.

زنجبیل ممکن است اثرات دارو را افزایش دهد و باعث هیپوگلیسمی یا کم شدن بیش از حد قند خون بشود.

دریافته‌اند که دوز بالای زنجبیل ناراحتی‌های قلبی را تشدید می‌کند.

افرادی که داروهای فشار خون مصرف می‌کنند ممکن است یک افت ناخوشایند را در فشار خون خود تجربه کنند.

همچنین ممکن است این تغییر به بی‌نظمی در ضربان قلب منجر شود.

همچنین ممکن است زنجبیل با درمان‌ فشار خون تداخل پیدا کند – که می‌تواند نهایتا به بدتر شدن و وخامت ناراحتی قلبی بینجامد.

چای زنجبیل ممکن است موجب اثرات جانبی گوارشی بخصوصی، هر چند اندک، بشود.

بیشتر بر سیستم گوارشی فوقانی تاثیر می‌گذارد – و باعث جمع شدن گاز در معده می‌شود.

جایگزین کردن زنجبیل با مکمل‌ها می‌تواند راه‌حلی برای این موضوع باشد.

اما بازهم، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

مطابق گزارش مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین، زنجبیل می‌تواند اثرات جانبی خفیفی، مانند گاز معده، داشته باشد.

همین مورد درباره‌ی نوشابه‌ی زنجبیل، که یک نوشیدنی گازدار است، نیز صدق می‌کند.

این نوشیدنی برای معده‌ی مبتلا به گاز خوب نیست چون خود نوشابه می‌تواند نفخ را شدیدتر کند.

و مطابق دانشگاه بهداشت یوتا، زنجبیل، حتی اگر با دوز عادی مصرف شود، می‌تواند باعث نفخ بشود.

زنجبیل، وقتی با دوز بالا مصرف شود (بیش از ۴ گرم در روز)، می‌تواند باعث سوزش خفیف سر دل شود.

سایر عوارض جانبی احتمالی آن شامل ناراحتی معده و آروغ زدن می‌شوند.

در صورتی که از زنجبیل به عنوان یک درمان جایگزین استفاده و در اثر آن سوزش سر دل را تجربه می‌کنید، این مورد را امتحان کنید – یعنی کپسول‌های زنجبیل.

این طریقه‌ی مصرف ممکن است عارضه‌ی جانبی نداشته باشد.

در یک مطالعه‌ی صورت گرفته توسط آمریکایی‌ها نشان داد کسانی که زنجبیل مصرف کرده‌ بودند دچار سوزش سر دل شده بودند.

بیشترین اثرات جانبی فقط وقتی رخ می‌دهند که این ماده به مقدار بسیار زیاد مصرف شود – و یکی از آن عوارض، طبق گزارش‌ها، سوزش سر دل است.

زنجبیل ترشح صفرا را تحریک می‌کند، که این به فایده‌ی گوارش و هاضمه است.

بسیار عالی! اما اگر معده‌تان خالی باشد، این کار می‌تواند به تحریک معده و در نتیجه‌ی آن به آشفتگی گوارشی و ناراحتی معده منجر شود.

این عارضه سندرم حساسیت اورال نیز نامیده می‌شود.

هنگام مصرف بعضی از خوراکی‌های بخصوص آلرژی‌های خاصی به وجود می‌آیند.

علائم آن عموما مختص به گوش‌ها، پوست، و دهان است.

یکی از این آلرژی‌ها وقتی اتفاق می‌افتد که زنجبیل مصرف می‌کنید (البته نه برای همه) – و در نتیجه‌ی آن دهانتان شروع به خارش می‌کند.

خارش دهان ممکن است به احساس مزه‌ی نامطبوع نیز منجر شود.

هرچند جایگزین کردن زنجبیل با مکمل‌ زنجبیل ممکن است کمک کننده باشد، اما همیشه کارساز نیست.

سایر آلرژی‌های مربوطه شامل مورمور شدن و آماس دهان می‌شوند.

آیا ممکن است به زنجبیل حساسیت داشته باشیم؟ مطابق یکی از تحقیقاتی که ایرانی‌ها انجام داده‌اند، رایج‌ترین واکنش آلرژیک به زنجبیل خارش پوست است.

سایر آلرژی‌ها به زنجبیل شامل خارش چشم، سرخی پوست، و التهاب پوست می‌شوند.

این‌ها عوارض جانبی اصلی هستند.

اما اثرات بد دیگری نیز برای مصرف زنجبیل (یا اشکال مختلف زنجبیل) وجود دارد که شایان توجه هستند.

مصرف بیش از اندازه‌ی ریشه‌ی زنجبیل نیز می‌تواند باعث ناراحتی معده و احساس طعم و مزه‌ی بد در دهان بشود.

همچنین ممکن است باعث حالت تهوع شود.

هرچند به طرز خارق‌العاده‌ای سالم است، اما کسانی که سابقه‌ی سنگ کلیه و سنگ صفرا دارند نباید چای زنجبیل زردچوبه مصرف کنند.

این چای ممکن است با افزایش سطح اسید اوریک در خون ناراحتی ما را تشدید کند.

همچنین ممکن است باعث گرفتگی عضلات شکمی و نفخ شود.

تنها عارضه‌ی جانبی ذکر شده برای آن تکرر ادرار است.

در بعضی از مناطق آن را با نام چای زنجبیل نیز می‌شناسند.

عوارض آن مشابه عوارض زنجبیل است – که شامل سوزش سر دل، معده درد، گاز معده، و حس سوزش در معده می‌شود.

عارضه‌ی جانبی دیگر آب (چای) زنجبیل آن است که خواب را از بین می‌برد.

یعنی اگر قبل از رفتن به رختخواب آن را مصرف کنید می‌تواند شما را تا نیمه‌های شب بیدار نگه دارد.

یکی از عوارض جانبی خطرناک نوشابه زنجبیل می‌تواند تداخل احتمالی آن با داروهای ضد سرطان باشد. این نوشیدنی می‌تواند بیماری کیسه صفرا را بدتر کند.

مشکل اصلی مکمل‌های زنجبیل تمایل آن ها به تداخل با داروهای تجویزی است. و اکثر عوارض جانبی آن مشابه عوارض زنجبیل خام است.

این کپسول ها ممکن است قند خون را بیش از حد پایین بیاورند و حتی با داروهای قلب که مصرف می‌کنید تداخل پیدا کنند.

یکی از علل چاقی، اشتهای زیاد سیری ناپذیر در هر وعده غذایی است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه کلمبیا انجام شد نشان داده است افرادی که همراه صبحانه خود ۲ گرم پودر زنجبیل خشک مصرف می کنند ۳ ساعت دیرتر از سایرین گرسنه می شوند.

بنابراین توصیه می شود هر صبح ۲ گرم پودر زنجبیل به ۱ فنجان آب گرم افزوده و میل کنید.

از سوی دیگر زنجبیل روی هورمون های نوراپی نفرین و دوپامین تاثیر می گذارد،

این دو هورمون باعث فعال شدن بخشی از سیستم عصبی می شوند که مسئول کاهش اشتها می باشد.

هنگام مصرف چربی، لیپیدهای اضافی در سلول های چربی ذخیره شده و به مرور به چاقی و اضافه وزن منجر می شود.

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان می دهد مصرف زنجبیل به همراه برخی دیگر از ادویه جات باعث افزایش فعالیت غده پانکراس و تولید بیشتر نمک های صفراوی می شود،

این دو عامل در کاهش جذب چربی در بدن هنگام مصرف غذا به ویژه غذاهای پر چرب مفید هستند.

زنجبیل خشک سرشار از فیبر است، فیبر برای هضم بهتر و تخلیه سریع تر معده و روده مفید بوده و به سم زدایی روده و دفع ضایعات بدن کمک می کند،

این دو عامل تاثیر مطلوبی در کاهش وزن دارد.

جالب است بدانید از قرن ها پیش زنجبیل به عنوان کمک هضم در طب سنتی آیورودا استفاده می شده است.

متابولیسم فرایند پیچیده ای است که طی آن کالری و مواد غذایی بدن مورد استفاده قرار گرفته

و هرچه میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن بیشتر باشد کالری بیشتری طی عمل هضم می سوزد که تاثیر عالی در لاغری دارد.

زنجبیل و لاغری

زنجبیل اثر ترموژنیک دارد به این معنا که درجه حرارت بدن را افزایش داده و با بالا بردن سوخت و ساز و متابولیسم بدن به کالری سوزی و چربی سوزی کمک می کند.

طبق گفته مجله بین المللی چاقی مصرف غذاهایی که اثر ترموژنیک دارند برای کاهش وزن عالی هستند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل عامل ضد التهابی قوی است و بخصوص برای درمان چاقی در بیماران دیابتی نوع ۲ بسیار مفید است

زیرا التهاب ناشی از چاقی و مقاومت نسبت به انسولین از شایع ترین عوارض دیابت نوع ۲ هستند و زنجبیل با کاهش التهاب به لاغری این افراد کمک می کند.

زنجبیل توانایی مهار سنتر کورتیزول در بدن دارد، کورتیزول یا هورمون استرس تاثیر نامطلوبی در افزایش چربی های شکمی و افزایش وزن دارد.

چای زنجبیل با افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی به تولید انرژی در بدن کمک کرده

و همین امر انگیزه کافی برای انجام تمرینات منظم ورزشی و سوزاندن کالری در فرد را فراهم می کند.

اگرچه مصرف منظم زنجبیل تاثیر عالی در لاغری دارد اما نیاز است فرد در طول دوره مصرف زنجبیل، از رژیم غذایی سالم پیروی کرده

و حداقل ۵ روز در هفته و روزانه به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کند تا با افزایش سوخت و ساز بدن در مدت زمان کوتاه تری به وزن ایده آل برسد.

۱ قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک را به ۲۵۰ میلی لیتر آب داغ (دمای ۸۰ درجه) اضافه کرده و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا خوب دم بکشد؛

در صورت تمایل مقداری عسل یا زردچوبه به آن افزوده و گرم بنوشید.

۲ قطعه ریشه زنجبیل تازه را پوست گرفته و رنده کنید و به ۲۵۰ میلی لیتر آب در حال جوش اضافه کنید، بعد از ۱ دقیقه از روی حرارت برداشته،

بگذارید ۱۵ دقیقه بماند تا خوب دم بکشد و سپس مقداری عسل برای خوش طعم شدن به آن اضافه کنید.

نکته: برای افزایش خاصیت چربی سوزی چای زنجبیل توصیه می شود چای را به همراه یکی از مواد زیر مصرف کنید:

توجه: بهترین زمان مصرف چای زنجبیل برای لاغری، نوشیدن ۲۵۰ میلی لیتر چای گرم ۱۵ دقیقه قبل از هر وعده غذایی می باشد.

۱/۴ قاشق چایخوری پودر دارچین را به ۱ فنجان آب اضافه کرده و بگذارید یک شب بماند.

صبح روز بعد مخلوط را از صافی رد کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد، سپس یک تکه کوچک زنجبیل خشک به آن افزوده

و بعد از ۲ دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و بعد از صاف کردن بنوشید.

یک تکه کوچک زنجبیل را به همراه ۴ یا ۵ برگ نعناع تازه به ۱ فنجان آب جوش اضافه کرده و بگذارید ۲ یا ۳ دقیقه بجوشد.

سپس از روی حرارت برداشته و بعد از ۲ دقیقه آن را صاف کرده و بنوشید.

این چای علاوه بر کاهش وزن برای رفع استرس نیز مفید است.

آب دو عدد لیمو را با یک تکه زنجبیل خرد شده مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، حرارت را کم کرده سپس ۱ لیتر آب و پوست لیمو را به آن اضافه کنید.

بعد از چند دقیقه آن را از روی شعله برداشته و بعد از خنک شدن و قبل از غذا میل کنید.

یک تکه کوچک زنجبیل خرد شده را به ۱ لیوان آب جوش اضافه کرده و بگذارید ۱ دقیقه بجوشد.

سپس از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید، ۱ قاشق چایخوری عسل به دمنوش اضافه کنید و بنوشید.

عسل علاوه بر شیرین کردن دمنوش، به دلیل خواص ضد باکتری از عفونت جلوگیری و معده را تسکین می دهد و برای کاهش وزن نیز مفید می باشد.

مصرف برش نازک زنجبیل تازه (قبل از غذا)

ترکیب ۱ قطعه زنجبیل رنده شده، ۱ فنجان آب لیمو و مقداری نمک (قبل از غذا)

چای لیمو و زنجبیل

دمنوش چای سبز و زنجبیل

استفاده از زنجبیل تازه در آشپزی

هشدار: از مصرف بیش از حد زنجبیل در طول روز خودداری کنید، دوز مناسب برای مصرف روزانه حدود ۱ تا ۲ سانتی متر ریشه زنجبیل در هر ۵ تا ۶ ساعت می باشد.

زنجبیل به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده قوی شناخته می شود که می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

زنجبیل نه تنها به عنوان یک خوراکی ضد پیری فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند به رفع لکه‌ها و عیوب کمک کند.

زنجبیل ضد عفونی‌کننده و پاک‌کننده‌ ی قدرتمندی است، و با کشتن فعالانه‌ی باکتری‌ها در سطح پوست سرعت شکل‌گیری لکه‌ها و آکنه را روی صورت و در عمق منافذ به حداقل می‌رساند.

افراد مو قرمزی که دارای پوست حساس هستند خوشحال خواهند شد اگر بدانند که زنجبیل بهترین راه‌ حل طبیعی مبارزه با آکنه است، بنابراین برای کسانی که پوست حساسی دارند، عالی است.

آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن آسیب‌های پوستی، جای زخم و لکه‌های ناشی از افزایش سن است.

کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

خواص زنجبیل برای پوست

زنجبیل پوست صورت را تغذیه و نرم کرده و از پیری پوست صورت جلوگیری می کند.

دو بند انگشت زنحبیل رنده شده را با دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بجوشانید،

پس از سزد شدن روی صورت خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

زنجبیل تازه خواص زیادی برای سلامتی بدن دارد، یکی از خواص شگفت انگیز زنجبیل تازه این است که می تواند به تدریج باعث روشن تر شدن رنگ چشم ها شود.

برخی مواد غذایی از جمله زنجبیل باعث افزایش سطح هورمون هایی مانند سروتونین در بدن می شوند، این هورمون ها با تغییر شرایط بدن به روشن تر شدن رنگ چشم ها کمک می کند.

خواص زنجبیل برای چشم

پیشنهاد ما به شما این است که به مدت ۶۰ روز هر صبح آب یک بند انگشت زنجبیل را به یک لیوان آب میوه یا آب سبزیجات تازه یا یک لیوان آب اضافه کنید

و بنوشید تا رنگ چشم شما به تدریج روشن تر شود.

آنتی بیوتیک ها نقش مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند.

داروی گیاهی درست شده از عسل و زنجبیل به عنوان ضد میکروبی موثر استفاده می شود.

زنجبیل به عنوان گیاه چند کار آمد در جهان شناخته شده است،

در حالی که عسل یا Apis mellifera (عسل زنبور اروپایی) به عنوان دارویی سازگار با طبیعت شناخته شده است و برای درمان زخم ها و زخم معده مفید است.

در ادامه، مطالعات نشان داده که عسل حتی می تواند عفونت های گوارشی و عفونت چشم را نیز درمان کند.

مطالعه ای که در مورد عسل و زنجبیل انجام شده است نشان داده که خاصیت ضد باکتریایی و انسجام عسل بخاطر ترکیب آن با هیدروژن پراکسید است که در عسل هم تولید می شود.

هیدروژن پراکسید، اسید گلوکونیک را بوجود می آورد که به طور بالقوه برای درمان مشکلات دندان مفید است.

این پژوهش ثابت کرد که اثر متقابل بین زنجبیل و عسل بر فعالیت ضد میکروبی تاثیر می گذارد که به وضوح مشکل دندان ها را از بین می برد.

همچنین برای درمان درد و سوزش دهان و گلو مفید است.

خواص زنجبیل و عسل

زنجبیل حاوی صمغی چرب در ریشه خود میباشد که این صمغ چرب آن را به گیاهی با خاصیت ضد التهاب تبدیل میکند.

خود عسل نیز آنتی بیوتیک هایی دارد که درواقع منجر به درمان التهاب میشوند.

به احتمال زیاد ترکیب عسل با زنجبیل قابلیت بسیار بالایی در درمان درد عضلات یا دیگر دردهای مفصلی دارد.

بعضی از مطالعات نشان داده که زنجبیل می تواند فعالیت های التهابی را در سطح سلولی تحت تأثیر قرار بدهد.

قرمزی زنجبیل و عسل خام نیز به عنوان درمان موثر برای التهاب مزمن استفاده می شود.

این مطالعه خود، ثابت کرد که اغلب بیماران آرتروز پس از مصرف ترکیب زنجبیل و عسل، بهبود یافتند.

روغن زنجبیل به عنوان دارویی موثر برای درمان زخم ها و همچنین مشکلات مفصلی شناخته شده است.

به همین دلیل ترکیب زنجبیل و عسل نیز برای درمان فعالیت های التهابی که در بالا ذکر شد بسیار مفید است.

از طریق فواید زنجبیل و عسل کشف شد که برای مقابله با مشکلات قاعدگی نیز مفید است.

ترکیبات زنجبیل می تواند به کاهش درد ناشی از قاعدگی های دردناک کمک کند.

پژوهشی هم همین موضوع را بررسی کرده و ثابت کرد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند باعث کاهش و حتی جلوگیری از علائم قاعدگی دردناک شود.

میگرن مشکلی جدی نیست. اما در زمان های باستان، مردم همیشه از گیاهان طبیعی برای درمان میگرن استفاده می کردند.

میگرن می تواند توسط داروهای طبیعی مانند زنجبیل درمان شود.

در حالی که مطالعات اخیر نیز نشان داد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند اثرات زیادی بر روی سر داشته باشد.

نه تنها میگرن را درمان می کند، بلکه برای مغز نیز مفید است.

حتی کسانی که همیشه از میگرن رنج می بردند، مشکل شان زمانی که شروع به مصرف منظم زنجبیل و عسل کردند، برطرف شد.

سکته مغزی یکی از خطرناک ترین و جدی ترین بیماری ها در سراسر جهان است.

بسیاری از محققان پزشکی در تلاش اند تا داروهای موثری برای درمان این مشکل جدی خون را پیدا کنند.

یکی از تحقیقات ثابت کرد که ترکیب زنجبیل و عسل می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند.

به علت قابلیت ضد انعقاد خون در زنجبیل و عسل است که این ترکیب می تواند این بیماری خطرناک را درمان کند.

هنگامی که آن ها با هم مخلوط شوند، فواید مهمی برای جلوگیری از بیماری مانند سکته مغزی بوجود می آورند.

اثر ترکیب زنجبیل و عسل می تواند سلامت انسان را بهبود بخشد.

مخلوط زنجبیل و عسل می تواند سرفه، گلودرد و سوزش و درد دهان و حتی سرماخوردگی را درمان کند.

خوردن زنجبیل و عسل بصورت مخلوط بدن را از سرماخوردگی پاک می سازد و در درمان مشکلات تنفسی موثر است.

ترکیب زنجبیل و عسل نه تنها خوشمزه است بلکه به عنوان نوشیدنی روزانه مصرف می شود.

همچنین برای سلامتی به ویژه در تقویت سیستم ایمنی مفید است.

ترکیب عسل و زنجبیل می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش دهد که در واقع باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

با بحث درباره سیستم ایمنی به بیماری ای بسیار جدی رسیدیم، که نامش سرطان است.

در حال حاضر محققانی هستند که میگویند زنجبیل میتواند از پیشرفت فعالیت سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند.

عسل-زنجبیل ترکیبی قدرتمند و ضد سرطان است که در مقابل رشد سلول های سرطانی مبارزه میکند.

خوردن عسل و زنجبیل حقیقتا جلوی ریشه اصلی فعالیت سرطان در بدن را میگیرد.

بعنوان راه طبیعی درمان سرطان توصیه میشود.

همچنین تحقیقاتی مشخص کرد که ترکیب عسل و زنجبیل نه تنها در حال جلوگیری از سرطان است بلکه بدن را در مقابل عوارض شیمی درمانی نیز مقاوم میسازد.

به همین صورت عسل و زنجبیل برای درمان سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و حتی سرطان پروستات نیز موثر است.

یکی دیگر از مزایای ترکیب زنجبیل و عسل این است که می تواند از دیابت جلوگیری و آن را درمان کند.

می تواند حساسیت انسولین را افزایش دهد.

همچنین قابلیت تعادل و حفظ میزان مناسب قند خون را نیز داراست.

همچنین نتایج پژوهشی نشان داد که ترکیب زنجبیل و عسل برای کنترل قند خون بسیار موثر است زیرا باعث افزایش جذب گلوکز به سلول های ماهیچه ای می شود.

پس مصرف ترکیب زنجبیل و عسل باعث جلوگیری از دیابت و کاهش میزان قند خون و LDL کلسترول می شود.

مخلوط زنجبیل و عسل داروی آسم هم هست. فواید سلامتی عسل و زنجبیل خواص زیادی برای درمان آسم دارد.

خس خس را نیز درمان می کند.

عملکرد این ترکیب در درمان مشکلات تنفسی نشان دهنده مزایای بالقوه آن در درمان آسم است.

اگر دچار ریفلاکس یا سوزش سردل شدید، چای زنجبیل و دارچین باعث می‌شود، خیلی سریع سوزش معده شما تسکین پیدا کند.

فقط کافی است؛ سر قاشق چایی‌خوری پودر زنجبیل و دارچین را داخل یک فنجان چای بریزید.

دارچین و زنجبیل برای درمان مشکلات معده و ضدعفونی کردن معده مناسب هستند و حالت تهوع را کاهش می دهند.

از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین خاصیت چربی سوزی بالای آن هست.

که موجب لاغری و تناسب اندام می‌شود.

دارچین و زنجبیل در کنارهم یک بمب چربی سوز هستند.

خواص زنجبیل و دارچین

زنجبیل گردش خون را زیاد می‌کند.

بنابراین باعث پاک‌ساری سموم و چربی‌ها از جریان خون می‌شود.

زنجبیل روده‌ی بزرگ را تحریک می‌کند. تا زباله ها و غذاهای اضافی را از بین ببرد.

زنجبیل سیستم گوارش را از قارچ‌ها و انگل‌ها که باعث ابجاد محیطی سمی در روده می‌شوند؛ پاک می‌کند.

زنجبیل و دارچین هر دو کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند.

دارچین نفخ و یبوست را از بین می برد و دستگاه گوارش بهتر کار می کند.

دارچین و زنجبیل متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کمک می کند بدن کالری بیشتری بسوزاند.

توجه کنید اگر بخواهید از دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری نتیجه بگیرید، بهتر است همراه با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد.

در بیان خواص دارچین هم گفتیم که دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی بوده و گلبول های سفید خون را تقویت می کند.

بنابراین موجب افزایش قوای ایمنی بدن می شود.

همچنین دارچین و زنجبیل خستگی و خواب آلودگی را کاهش می دهند و برای بدن انرژی بخش هستند.

زنجبیل و دارچین مشکلات دستگاه گوارش مانند درد معده، ریفلاکس، نفخ و یبوست را کاهش می دهند و روده بزرگ و معده را ضدعفونی و پاک سازی می کنند.

زنجبیل و دارچین برای کاهش دردهای آرتروز خیلی کمک می کنند و با مصرف دمنوش آن بصورت مدام به مرور دردها کم و حتی تمام می شود.

دارچین کلسترول را کاهش می دهد از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری میکند و زنجبیل گردش خون را منظم می کند. و همه این موارد برای داشتن یک قلب سالم لازم است.

این نکته را در نظر داشته باشید؛ مصرف دارچین و زنجبیل هم مانند همه مواد غذایی دیگر، باید به اندازه باشد.

و استفاده بیش از حد آن موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. و روزانه بیش از یک فنجان دمنوش زنجبیل و دارچین استفاده نکنید.

توجه: مصرف دارچین و زنجبیل برای افراد باردار و شیرده توصیه نمی شود.

چون ممکن است موجب سقط و مشکلات گوارشی در کودک شود.

و حتماً برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

برای مصرف زنجبیل و دارچین می‌توانید؛ نصف قاشق چای‌خوری دارچین با یک چهارم قاشق‌چارخوری زنجبیل را در یک قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید

و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای شیرین کردن این دمنوش می توان از عسل استفاده کرد.

چرا که زنجبیل دارچین با عسل خواص بیشتری خواهند داشت.

یک تیکه یا دو تیکه کوچک از زنجبیل تازه را با نصف قاشق چای خوری دارچین یا (نصف چوب دارچین) را در دو لیوان آب بیندازید و ۱۵ دقیقه آن ها را بجوشانید.

جوشاندن دارچین و زنجبیل تازه باعث می شود خواص آن ها بیشتر آزاد شود.

زنجبیل تازه عطر و طعم بخصوص و منحصر بفردی دارد و تندی آن این گیاه را خاص و بی نظیر کرده است.

اگر زنجبیل تازه مصرف می کنید،حتماً مقدار مصرفی را وزن کنید تا تقریباً دریابید که چه حدی از آن معادل ۲ تا ۴ گرم است.

برای درمان تهوع، گاز معده یا سوء هاضمه روزانه ۲ تا ۴ گرم ریشه تازه (معادل ۰/۲۵ تا ۱ گرم پودر ریشه) یا ۱/۵ تا ۳ میلی لیتر تنتور آن را مصرف کنید.

برای پیشگیری از استفراغ، هر ۴ ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری)مصرف کنید.

طرز استفاده از زنجبیل تازه

نوشیدنی مورد علاقه من در شبهای بلند پاییز و زمستان قطعا چای زنجبیل است .

برای اینکار کافیست که زنجبیل را چه با پوست و چه بدون پوست در قوری در حال جوشیدن بیندازید .

برای طعم بهتر این نوشیدنی میتوانید هنگام سرو آن کمی لیموی تازه و عسل هم به آن اضافه کنید .

زنجبیل تازه زنده شده ، خرد شده و یا حتی پودر زنجبیل طعم شگفت انگیزی به سوپ های گرم زمستانی می دهد . از آن غافل نشوید .

اگر دوست دارید ترکیب جدید کشف کنید ، این بار از زنجبیل در کنار ماهی استفاده کنید . نتیجه کار سورپرایزتان خواهد کرد .

فقط کافیست آن را چند ثانیه تفت دهید تا عطر آن خارج شود ، در کنار هر غذایی می توانید از آن استفاده کنید .

اگر به طبخ شیرینی و دسر علاقه مند هستید از معجزه زنجبیل غافل نشوید . میتوانید آن را به انواع کیک ها و بیسکوییت ها اضافه کنید .

حمید گودرزی : بیوگرافی / حمید گودرزی و همسرش / جدیدترین عکس های حمید گودرزی

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت و اخبار در وبسایت نایریکا

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

وب سایت : تاریخچه، مزایا، راهنمای خرید و فروش وبسایت / وب سایت پربازدید

لیگ برتر : آخرین اخبار / جدول لیگ برتر، بازیها، نتایج لیگ برتر

کارت سوخت / آخرین اخبار مربوط به کارت سوخت

کنکور ۹۹ و ۹۸: آخرین اخبار / ثبت نام، اعلام نتایج، کارنامه، انتخاب رشته

قاچاق سوخت : آخرین و جدیدترین اخبار مربوط به قاچاق سوخت

نوشت افزار، لوازم تحریر و کاغذ : آخرین اخبار و وضعیت

علیرضا فغانی : اخبار مهاجرت علیرضا فغانی + بیوگرافی، عکس همسر و فرزندانش

آزمون استخدامی ۹۹ و ۹۸: اخبار مربوط به ثبت نام انواع آزمون استخدامی

بلیط هواپیما و قطار : آخرین اخبار مربوط به قیمت بلیط قطار و هواپیما

وام مسکن ۹۸ و ۹۹ / آخرین اخبار مربوط به افزایش و شرایط وام مسکن / وام مسکن یکم

استرس: انواع، نشانه ها، درمان و عوارض استرس، فشار عصبی و اضطراب

پسوریازیس / درمان پسوریازیس / آیا پسوریازیس واگیردار است / پسوریازیس و ازدواج

دیسک کمر: تشخیص، نحوه استراحت برای درد، ورزش، بهترین درمان دیسک کمر

بانک مرکزی : آخرین اخبار مربوط به بانک مرکزی : آمار، بخشنامه و اطلاعیه ها

پروبیوتیک: منابع، خواص / محصولات پروبیوتیک / ماست و مکمل پروبیوتیک / واژینال

سریال پایتخت : اخبار قسمت جدید سریال پایتخت ۶ (داستان، بازیگران و زمان پخش)

استجابت دعا : استجابت فوری دعا با اسماء الحسنی پروردگار

سوپ ساده: برای سرماخوردگی / طرز تهیه سوپ خوشمزه مجلسی، سریع، ساده و آسان

پاپ اسمیر: روش انجام، هزینه، زمان انجام و جواب آزمایش / پاپ اسمیر دختر باکره

ایبوپروفن : عوارض و نحوه مصرف / ایبوپروفن برای کودکان، در بارداری و شیردهی

لباس عروس ۲۰۲۰ / مدل لباس عروس ۲۰۲۰ / جدیدترین مدل لباس عروس ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱

سکسکه: علت، درمان و داروی سکسکه مداوم / سکسکه جنین و نوزاد

سازمان امور مالیاتی : آخرین اخبار مربوط به مالیات و سازمان امور مالیاتی

قره قروت: خواص و مضرات / قره قروت در غذا / قره قروت با آرد

اربعین : اخبار مربوط به اربعین ۹۸ و ۹۹ / مراسم عقد و عروسی در محرم و صفر

کباب کوبیده رستورانی و خانگی: ادویه مخصوص، گوشت، سفت و آبدار شدن کباب کوبیده

گلو: ورم و درد / گلو درد ویروسی / جوش زدن ته گلو / احساس زخم در گلو / درمان

چای دارچین به انگلیسی
چای دارچین به انگلیسی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *