پنیر نخل بارداری

دوره مقدماتی php
پنیر نخل بارداری
پنیر نخل بارداری

در میانه تنه نخل، مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است که به آن “پنیر نخل” گفته می‌شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است.

برای دستیابی به پنیر نخل (با رنگ سفید) که در اصطلاح محلی به آن غاپ می‌گویند معمولاً سر درخت را می‌اندازند و برگ‌ها و لیف‌های دور برگ‌ها را تا رسیدن به میانه و پنیر نخل، جدا می‌کنند و در همه فصل‌های سال به دست می‌آید و در فصل‌های پربارش از طعم شیرین‌تری برخوردار است.

در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را که “تارونه” نام دارد، می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمان‌گر دردهای معده است؛ عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.

پنیر نخل بارداری

دوره مقدماتی php

پنیر نخل یا همان غاپ، سوغات لذیذی است که از دل نخل بیرون می‌آید و بسیار مقوی است. هر نخل 3 تا 10 کیلوگرم پنیر دارد و پنیر نخل تمام خواص خرما را دارد یعنی سرشار از قند، مواد معدنی، ویتامین، کالری و آهن است‌.

پنیر نخل که در واقع مریستم انتهایی نخل بوده بسیار مقوی و عامل رشد و نمو و تولید برگ و میوه جدید است؛ مریستم که یکی از حساس‌ترین بخش‌های گیاهی بوده در صورت آسیب دیدن باعث مرگ گیاه می‌شود.

نخل‌داران آن دسته از نخل‌هایی را که زمان ثمردهی آنها تمام شده است، قطع می‌کنند و پنیر آن را که در قسمت انتهایی تنه نخل است بیرون آورده و استفاده می‌کنند.

از جمله خواص آن درمان نازایی، درمان بیماریهای عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و درمان کم‌خونی و ضعف قوای جسمی و جنسی را می‌توان نام برد.

داروخانه شبانه روزی دکتر علیزاده داروخانه منتخب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شماره نامه 1396/ص/19961 می باشد و آماده ارائه داروهای خاص و تک نسخه به هم وطنان گرامی می باشد. ما مفتخریم در راستای انجام وظیفه اجتماعی با تاسیس دیوار مهربانی (کمک های نقدی مشتریان به بیماران نیازمند) یخچال مهربانی ( کمک غذایی به افراد نیازمند) همچنین همکاری با موسسات محک ، خیریه صیاد (کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست) همچنین طرح جمع آوری داروهای اضافی منازل و ارسال آن به خیریه کهریزک را به انجام برسانیم.

داروخانه یا دواخانه جای فروش دارو است. عرضه دارو و وسایل بهداشتی در داروخانه‌ها رایج است. در صورتی‌که داروی مورد نیاز خطرناک باشد یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می‌کند. داروخانه باید زیر نظر دکتر داروساز اداره شود یک داروساز که به آن مسوول فنی داروخانه گفته می‌شود همواره در داروخانه حضور دارد و چگونگی مصرف دارو، عوارض جانبی و موارد دیگر را برای بیمار توضیح می‌دهد. همچنین داروساز می‌تواند در صورت مشاهده تداخل دارویی، از پیچیدن نسخه خودداری کرده و نسخه را به پزشک مرجوع نماید. ایرانیان باستان مار را نشانهٔ زندگی و سلامتی می‌دانستند بنابراین مار که سمبل زندگی بود در جام سلامتی، نشان تندرستی و شفا محسوب می‌شد.اولین مغازه داروخانه عمومی هشتم ژوئیه در سال ۷۰۷ میلادی در شهر بغداد تأسیس و در غرب حدود قرن هجدهم بوده است. پیش از تأسیس داروخانه، پزشکان خودشان دارو به بیمار می‌دادند. نخستین دانشکده داروسازی جهان در سال ۱۸۲۱ در فیلادلفیا دایر شد.

برای
ورود
یا
ثبت نام
شماره تلفن خود را وارد کنید.

گذرواژه
خود را وارد کنید.
چنانچه گذرواژه خود را به یاد نمی آورید روی دکمه ارسال گذرواژه جدید کلیک کنید.
شماره همراه وارد شده

می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

گذرواژه جدید برای شما ایجاد شده و به شماره

ارسال شد.

نام کامل و گذرواژه
ارسال شده به همراه خود را وارد کنید.
شماره همراه وارد شده

می باشد. اگر این شماره اشتباه است اینجا
کلیک
کنید.

در میانه تنه نخل، مغز ترد و شیری‌رنگی وجود دارد که شیرین و گس است که به آن “پنیر نخل” گفته می‌شود و بسیار مقوی و گران‌قیمت است.که برای دستیابی به آن معمولاً سر درخت را می‌اندازند و برگ‌ها و لیف‌های دور برگ‌ها را تا رسیدن به میانه و پنیر نخل، جدا می‌کنند.

پنیر نخل در واقع ماده اولیه تشکیل تنه و برگ‌های نخل پیش از مرحله چوبی شدن است.اگر چه بعضی از عشایر عادت دارند برای مهمان مهمی که سر می‌رسد گوسفندی قربانی کنند، حال اینکه مردم مناطق کویر به جای گوسفند یکی از درختان نخل‌شان را سر می‌زنند.

در این میان در شهرهایی که درخت خرما وجود دارد رسم بر این است تا هرگاه اهالی مهمان ویژه‌ای دارند، یکی از درختان خرما – درخت پیر – را سر بریده و پنیر خرمای آن را پیشکش‌ او می کنند.پنیر نخل که در اصطلاح محلی به آن غاپ می گویند با رنگ سفید، در همه فصل های سال به دست می آید و در فصل های پر بارش از طعم شیرین تری برخوردار است.

درخت خرما با نام لاتین (phoenix dactlyliferal) یکی از سه نوع درخت میوه ای مهم از خانواده نخیلات می-باشد. درخت خرمای کبکاب از عمده ترین نوع نخیلات کشت شده در جنوب غربی ایران، استان بوشهر می باشد. قلب خرما که قسمت انتهایی بالای درخت و در حقیقت سلول های بنیادی درخت خرما را تشکیل می دهد از ارزش های غذایی بالایی برخوردار می باشد

پنیر نخل بارداری

به عنوان یک داروی محلی مورد استفاده متعددی از جمله تقویت بنیه و در درمان ضعف جنسی به کار برده می شود.

به منظور بررسی ارزش های غذایی این محصول درخت خرما میزان کربوهیدرات ها، پروتئین-ها، چربی‎ها و مواد معدنی موجود در آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.پنیر خرما از چند درخت مختلف خرمای کبکاب از منطقه تهیه و توسط مخلوط کن خرد و در دمای ۷۰ درجه سانتی‎گراد به‎صورت پودر خشک در آمد.

میزان پروتئین تام و کربوهیدرات ها به ترتیب با روش کجل- دال و لین – آینون (Eynon Lane –and Kjldahl) اندازه گیری شد. مواد معدنی موجود در نمونه ها توسط روش اتمیک آبزوربشن تعیین مقدار گردید. همچنین مقدار فیبر موجود در نمونه ها اندازه‎گیری شد.

میانگین مقدار چربی تام نمونه ها ۵/۰±۲۷/۰ گرم در ۲۸ گرم تعیین گردید. میزان اسیدهای چرب غیراشباع موجود در نمونه های مورد آزمایش عمدتاً اسیدهای چرب لینولئیک، لینولنیک و اولئیک جمعاً ۲/۲۷ درصد کل چربی ها را تشکیل می دهند. عمده ترین چربی اشباع موجود در نمونه ها اسید پالمتیک می باشد.

میزان پروتئین تام نمونه ها ۳/۰ گرم در هر اونس (۲۸ گرم) تخمین زده شد. مقدار کربوهیدرات نمونه ها ۲۹/۲ گرم در هر اونس تعیین مقدار گردید. مواد معدنی موجود در نمونه ها عمدتاً روی، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، کلسیم، پتاسیم و سلنیوم می باشد.

از نتایج این مطالعه این طور به عمل می آید که پنیر خرما حاوی اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی مفید به ویژه روی که اثرات ضد التهابی دارد می باشد. میزان فیبر خام موجود در نمونه ها ارزش غذایی آنها را بیشتر نشان می دهد و پیشنهاد می شود که این محصول به‎عنوان یک مواد مغذی بدون کلسترول مورد استفاده در رژیم های غذایی مختلف قرار گیرد.

پنیر نخل از جمله محصولات درخت خرماست که با طعم شیرین خود بسیار دلپذیر است. پنیر نخل که در اصطلاح محلی به آن غاپ می گویند با رنگ سفید ، برای دستیابی به آن معمولا سر درخت را می‌اندازند و برگ‌ها و لیف‌های دور برگ‌ها را تا رسیدن به میانه و پنیر نخل، جدا می‌کنند و در همه فصل های سال به دست می آید و در فصل های پر بارش از طعم شیرین تری برخوردار است

در ابتدای بهار که نخل شکوفه می‌زند، شکوفه‌ها را که تارونه نام دارد، می‌‌چینند و از آن عرق تارونه می‌گیرند که مانند بقیه عرقیجات مفید و درمان‌گر دردهای معده است. عرق تارونه مقوی، گرم و برای قلب مفید است.

پنیر نخل یا بقولی (غاپ) سوغات لذیذی که از دل نخل بیرون می آید و بسیار مقوی است. هر نخل ۳ تا ۱۰ کیلوگرم پنیر دارد و پنیر نخل تمام خواص خرما را دارد یعنی سرشار از قند – مواد معدنی ویتامین کالری و آهن است

پنیر نخل که در واقع مریستم انتهایی نخل بوده بسیار مقوی و عامل رشد و نمو و تولید برگ و میوه جدید است. مریستم که یکی از حساس‌ترین بخش‌های گیاهی بوده در صورت آسیب دیدن باعث مرگ گیاه می‌شود.

نخل داران آن دسته از نخل هایی را که زمان ثمردهی آنها تمام شده است قطع می کنند و پنیر آن را که در قسمت انتهایی تنه نخل است بیرون آورده و استفاده می کنند.پنیر نخل که در واقع مریستم انتهایی نخل بوده بسیار مقوی و عامل رشد و نمو و تولید برگ و میوه جدید است؛ مریستم که یکی از حساس‌ترین بخش‌های گیاهی بوده در صورت آسیب دیدن باعث مرگ گیاه می‌شود.

نخل‌داران آن دسته از نخل‌هایی را که زمان ثمردهی آنها تمام شده است، قطع می‌کنند و پنیر آن را که در قسمت انتهایی تنه نخل است بیرون آورده و استفاده می‌کنند.از جمله خواص آن درمان نازایی، درمان بیماریهای عصبی از جمله آلزایمر، پارکینسون و درمان کم‌خونی و ضعف قوای جسمی و جنسی را می‌توان نام برد.

۱. مستحکم کردن استخوان‌ها

میزان قابل توجه مواد معدنی مثل فسفر، پتاسیم و کلسیم که در خرما یافت می‌شود آن را به یک غذای کامل و فوق‌العاده برای تقویت استخوان‌ها و مقابله با بیماری‌های دردناک و ناتوان‌کننده‌ای مثل پوکی استخوان تبدیل کرده است.

خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است که همه‌ی آن چیزی است که برای رشد و تقویت استخوان‌ها ضروری است به‌خصوص برای افرادی که پا به سن می‌گذارند و استخوان‌هایشان رو به ضعیف شدن می‌گذارد.

۲. درمان یبوست

خرما را معمولاً جزو خوراکی‌های ملین طبقه‌بندی می‌کنند. به همین دلیل خوردن مرتب آن به افرادی که دچار یبوست هستند توصیه می‌شود. برای اینکه از خاصیت مسهل کنندگی خرما بیشترین بهره را ببرید شب آن‌ها را در آب بخیسانید و صبح خرما و آب آن را میل کنید.

خرما حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول است که برای بهبود حرکت دودی روده و عبور آسان غذا از جهاز هاضمه ضروری است، به همین خاطر می‌تواند علائم یبوست را از بین ببرد.

۳. درمان اختلالات روده‌ای

ترکیبات نیکوتینی موجود در خرما برای درمان بسیاری از اختلالات روده‌ای مفید است. مصرف مداوم آن از رشد ارگانیسم‌های مضر جلوگیری می‌کند درنتیجه به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند.

پنیر نخل بارداری

خرما، چون هم فیبر‌های غیر محلول و هم فیبر‌های محلول به همراه مقادیر فراوانی از اسید‌آمینه‌های مفید دارد می‌توان به گوارش بهتر غذا کمک کند بنابراین باعث می‌شود مواد مغذی غذا‌ها توسط جهاز هاضمه بهتر جذب شوند.

۴. درمان کم‌خونی

خرما مواد معدنی زیادی دارد که برای بسیاری عوارض و اختلالات مفید هستند، اما مقادیر بالای آهن، خرما را به یک مکمل رژیمی عالی برای مبتلایان به کم‌خونی تبدیل کرده است.

خرما با میزان بالای آهنی که دارد کمبود آهن را در بیماران کم‌خون جبران می‌کند انرژی و بنیه را تقویت می‌کند و احساس رخوت و سستی را از بین می‌برد.شما می‌توانید تکه‌های خرما را به غلات صبحانه و فرنی خود اضافه کنید.

۵. درمان حساسیت‌ها

یکی از جالب‌ترین نکات در مورد خرما این است که این میوه حاوی سولفور طبیعی است. سولفور به‌ندرت در مواد خوراکی یافت می‌شود، اما اثراتش بر سلامتی انسان بی‌شمار است ازجمله اینکه از بروز واکنش‌های آلرژیک و حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کند.

طبق پژوهشی که در سال ۲۰۰۲ انجام شد، ترکیبات ارگانیک سولفور بر بسیاری از افرادی که مبتلا به آلرژی فصلی رینیت هستند اثر مثبتی دارد. حدود ۲۳ میلیون نفر فقط در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند. خرما می‌تواند با واردکردن سولفور به رژیم غذایی علائم این حساسیت‌های فصلی را به طرز قابل‌توجهی کاهش دهد.

۶. کمک به افزایش وزن

خرما باید جزوی از رژیم غذایی سالم باشد چراکه حاوی قند، پروتئین و بسیاری از ویتامین‌های ضروری است. اگر خرما را با خیار له‌شده مصرف کنید می‌توانید وزنتان را در محدوده‌ی نرمال و متعادل نگه دارید. یک کیلو خرما تقریباً ۳۰۰۰ کالری دارد و کالری موجود در این مقدار برای تأمین نیاز روزانه‌ی بدن انسان به انرژی کفایت می‌کند.

۷. افزایش انرژی

  • خواص و مضرات ریشه شیرین بیان
  • خرما سرشار از قند‌های طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکروز است؛ بنابراین اگر می‌خواهید با خوردن یک میان وعده انرژی‌تان را به‌سرعت افزایش دهید خرما را انتخاب کنید.

    بسیاری از مردم سرتاسر جهان برای میان وعده‌ی عصرشان و برای اینکه از خستگی و رخوت خارج شوند از خرما استفاده می‌کنند. عموماً هنگام ورزش در باشگاه یا در خانه دچار خستگی شدید می‌شوید، با خوردن چند عدد خرما در چنین مواقعی به‌سرعت انرژی خود را بازیابی کنید.

    ۸. حفاظت از سلامت دستگاه عصبی

    ویتامین‌های موجود در خرما موجب می‌شوند سلامت و عملکرد دستگاه عصبی تقویت شود. پتاسیم یکی از مواد اصلی و مهم برای داشتن یک دستگاه عصبی سالم است و علاوه بر آن سرعت و هوشیاری مغز را افزایش می‌دهد.

    ازآنجاکه خرما حاوی مقادیر زیادی پتاسیم است پس غذایی عالی برای افراد مسن و افرادی که سیسم عصبی‌شان دچار کندی و رخوت شده است می‌باشد؛ همچنین برای افرادی که می‌خواهند قدرت ذهنی و مغزی خود را افزایش دهند.

    ۹. بهبود سلامت قلب

    خرما در حفظ سلامت قلب شما بسیار مؤثر است. اگر خرما را شب در آب بخیسانید و صبح آن را له کنید و مصرف کنید می‌تواند در درمان ضعف قلب مؤثر واقع شود. پتاسیم موجود در آن‌هم طبق پژوهش‌ها می‌تواند از حملات قلبی و سایر بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

    علاوه بر این ثابت‌شده که مصرف خرما میزان کلسترول‌های بد خون را کاهش می‌دهد و از این طریق خطر حملات قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. به همین خاطر است که مصرف دو بار در هفته‌ی خرما موجب بهبود سلامت کلی قلب می‌شود.

    ۱۰. درمان ضعف جنسی

    مطالعات نشان داده‌اند خرما حتی برای افزایش بنیه‌ی جنسی هم مفید است. یک مشت خرما را در شیر تازه‌ی بز شب تا صبح بخیسانید و بعد آن را با همان شیر به‌اضافه‌ی مقداری پودر هل و عسل مخلوط‌کنید. این ترکیب معجونی عالی برای افزایش توان جنسی و کاهش عقیمی ناشی از اختلالات جنسی مختلف است.

    پنیر نخل بارداری

    دانش امروزی تجربه‌ی پیشینیان در استفاده از خرما برای تقویت قوای جنسی را تأیید می‌کند. پژوهشی در سال ۲۰۰۶ اثرات خرما و روغنش را بر عملکرد جنسی بررسی کرد و نشان داد میزان بالای ترکیبات استرادیول و فلاونوئید موجود در خرما موجب افزایش تعداد و تحرک اسپرم‌ها می‌شود.

    همچنان که اندازه و وزن بیضه‌ها را هم افزایش می‌دهد؛ بنابراین اگر شما به دنبال تقویت قوه‌ی مردانگی هستید خرما بخورید، چون خرما یک داروی مقوی قوه‌ی باه قوی و طبیعی است.

    ۱۱. پیشگیری از شب‌کوری

    خواص درخت خرما کم نیست و از آن جمله باید به کاربرد آن در درمان بیماری‌های مختلف گوش، بینی و گلو اشاره کرد.

    مثلاً اگر برگ‌های درخت خرما را به خمیر تبدیل کنند و دور چشم بمالند یا اگر آن را به‌صورت خوراکی مصرف کنند، ثابت‌شده که فراوانی شب‌کوری را کاهش می‌دهد. از این راه‌حل به‌عنوان جایگزینی برای دارو عمدتاً در نواحی روستایی که خرما در آن می‌روید استفاده می‌شود.

    همچنین بخوانید:

    خواص خرما با گردو

    خواص بی نظیر و معجزه آسا خرما

    خواص و فواید خرما در بارداری

    دستور پخت شیرینی خرما بیسکوییت خانگی مرحله به مرحله

    این مطلب برای شما مفید بود؟

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    عفونت مجاری ادرار دارید؟ عفونت شما موقتی خوب میشود و دوباره باز میگردد؟  

    داروی کانفرون بیونوریکا آلمان مشکل شما را برطرف می کند. 

     برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

    پنیر نخل بارداری

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    موسیقی حلقه اتصال فرهنگ‌هاست

    برنامه های آبفا در هفته دولت

    نگین توسعه بوشهر

    افتتاح و کلنگ زنی ۱۵طرح عمرانی در هفته دولت

    سایه غم بر ورزش

    پنیر نخل بارداری

    مسافران و رهگذرانی که برای عبور از جاده برازجان به گناوه مسیر آبپخش را انتخاب می نمایند حتما در طول گذر از این طبیعت بکر و نخلستان انبوه تعدادی غرفه را که با شاخ و برگ درختان نخل به صورت به هم پیوسته برپا شده اند مشاهده می کنند…

    مسافران و رهگذرانی که برای عبور از جاده برازجان به گناوه مسیر آبپخش را انتخاب می نمایند حتما در طول گذر از این طبیعت بکر و نخلستان انبوه تعدادی غرفه را که با شاخ و برگ درختان نخل به صورت به هم پیوسته برپا شده اند مشاهده می کنند که رنگ و لعاب مواد غذایی موجود در پیشخوان این غرفه ها که محلی ها به آن کپر می گویند چشم نواز خاصی دارد و مشتریان را به قصد خرید فرا می خواند. در این کپر ها از شیره خرما گرفته تا ارده وخرما و قصب و لورک سایر خوراکیها و مواد احصاء شده از نخل به فروش می رسد در واقع سوغات سراهایی که انوع و اقسام خوراکی های رایج جنوبی در آن خودنمایی میکند. اما در فصل زمستان در کنار همه ی این سوغاتی ها صاحبان این غر فه ها به فروش پنیر نخل رو می آورند.

    احسان  بوستانی یکی از این فروشندگان است که حدود ده سالی است علاوه بر شغل کشاورزی اوقات فراغت خود را در جوار این غرفه های کپری به کار فروش پنیر نخل می پردازد و از این رهگذر معیشت خود و خانواده اش را فراهم می کند.این فروشنده در مورد پنیر نخل به جنوب آنلاین می گوید :پنیر نخل ماده ای است به رنگ سفید که از قسمت پایینی نخل بین تنه و شاخ وبرگ درخت درست در محل رویش شاخه هابه دست می آید.

    وی می افزاید :بیشتر نخلهایی که ثمرده نیستند و یا از نوع نر هستند برای بدست آوردن پنیر آن مورد استفاده قرار می گیرند. اما در ختان نخلی که در حریم فعالیت های عمرانی وپروژه ها هم قرار می گیرند قطع می شوند.

    بوستانی اضافه می کند :پنیر نخل در فصل پاییز وزمستان که آب وهوا و اقلیم  بوشهربرای بارگیری وتولید آن مناسبتر است بیشتر است. چون در فرورین تا آخر شهریور که فصل ثمربخشی نخل ها و چینش خرماست مناسب برداشت نیست. پنیر نخل نر همه رنگ و لعاب زیباتری دارد و هم ظریف تر است و به دلیل تردی و مزه شیرین آن مشتری بیشتری نسبت به سایر نخل ها دارد.

    پس از حذف شاخ و برگ اضافی که با تبحر خاصی برداشته می شوند قسمت مخروطی شکل پنیر جهت استفاده آماده می شود البته قسمت تحتانی آن که زیرتر است از خواص بیشتری برخوردار است که در بین عوام مشهور است که برای شستشو معده مناسب است.

    وی با اشاره به اینکه هر نخل به طور متوسط ۳۰تا ۳۵ کیلو پنیر دارد که هرکیلوی آن ۳۰هزار تومان قیمت دارد می گوید: هر چه نخل تنومندتر باشد و سبزتر، پنیر آن هم بهتر و سنگین تر خواهد بود پس از به دست آمدن پنیر باید ظرف ۱۰ روز استفاده شود یا در یخچال نگهداری شود تا فاسد نشود.

    حدود ۲۰غرفه یا کپر موجود در این مسیر یعنی ورودی آبپخش زمینه اشتغال ۵۰نفر را فراهم آورده اند که  به گفته احسان بوستانی در عین حالی که اشتغال پایدار برای ۵۰نفر زمینه فراهم شده است  سالانه ۱۰تا۱۵میلیون سود نصیبشان می کند اما از سارقانی هم که شبانه دارایی آنها را به تاراج می برند هم می گوید و می افزاید:بعضا افرادی هم پیدا می شوند که  شبانه به نخلستانها رفته و با قطع مخفیانه نخل ها ،پنیر آنها را برداشت کرده و در نقاط مختلف استان به صورت دوره گردی به فروش می رسانند که موجب ضرروزیان هم باغداران می شود و هم با شکستن قیمت ها روی فروش ما هم تاثیر می گذارند که تقاضا داریم تا مسئولان با این پدیده هم برخورد کنند.

    این غرفه دار اضافه می کند: فروش پنیر تقریبا تا نیمه اسفند ادامه دارد و پس از آن با به بارنشستن نخلها و گرده افشانی آنها فروشندگان و صاحبان این کپرها به فروش خرما و سایر سوغاتی ها می پردازند.

    عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر هم در گفتگو با جنوب آنلاین با اشاره به ارزشهای غذایی پنیر خرما می گوید:  پنیر خرما که در واقع در قسمت انتهایی بالای درخت خرما قرار گرفته و در حقیقت سلولهای بنیادی درخت خرما را تشکیل می دهد از ارزشهای غذایی بالایی برخوردار می باشد تا آنجا که به عنوان یک داروی گیاهی در مواردی چون تقویت بنیه و درمان ضعف جنسی به کار برده می شود.

    محمد مهدی محمدی با بیان اینکه پنیر خرما منبعی غنی از اسیدهای چرب ضروری است می افزاید: اهمیت این گونه اسیدهای چرب آزاد موجود در پنیر خرما در پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی  است بنابراین این ماده غذایی می تواند در رژیم غذایی روزانه مخصوصا در قالب سالاد سبزیجات گنجانده شود.

    این کارشناس با اشاره به نتایج حاصل از مطالعات صورت گرفته بر روی پنیر نخل تصریح می کند: این مطالعات نشان داده که  مواد معدنی شامل منیزیم، روی، آهن، کلسیم، سدیم، روی، پتاسیم و سلنیوم با نسبت های گوناگون در پنیر خرما وجود دارد. این مواد معدنی نقش های متعددی در بدن انسان ایفا می نمایند و جزء منابع بالقوه سلامتی انسان می باشند .

    وی اضافه می کند : از آنجا که جذب روده ای روی در سالمندان کاهش می یابد پنیر خرما می تواند به عنوان یک منبع غذایی حاوی روی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پنیر خرما به خاطر وجود ۲۳ اسید آمینه در آن که بعضی از آنها در میوه های رایج از جمله پرتقال، سیب و موز وجود ندارد از ارزش غذایی خوبی برخوردار است. ضمن اینکه پنیر خرما منبع غذایی خوبی از لحاظ کربوهیدرات نمی باشد و این خود برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

    محمدی با بیان اینکه پنیر خرمای گونه ایرانی معروف به درخت خرمای کبکاب در بومیان جنوب غربی ایران یعنی استان بوشهر  بیشتر مورد استفاده قرار دارد می افزاید: درخت های خرمایی که برای تولید پنیر استفاده میشوند غالبا در امریکای مرکزی و شمالی یافت می شوند. در کشور آمریکا این محصول عمدتا به صوت کنسرو و در دسترس می باشد و به صورت افزودنی به سالاد سبزیجات  استفاده ی جهانی قرار دارد.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    سلامت | ۱۸ آذر۱۳۹۴ | 246436 بازدید | نظرات

    متاسفانه نا آگاهی خانمهای باردار از ساده ترین مسائل منجر به سقط جنین آنها می شود … به طور کلی خوراکیهای قاعده آور یکی از دلایل عمده سقط جنین هستند که در زیر آنها را برای شما معرفی میکنیم حتما مطالعه و رعایت کنید تا خدایی ناکرده حادثه بدی برای شما و جنین شما رخ ندهد.

    پنیر نرم:

    بهتر است از مصرف پنیرهایی مثل پنیر فتا، پنیر بز و سایر پنیرهای نرم خودداری کنید. چون ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده به لیتریا باشند – باکتری که می تواند موجب مسمومیت غذایی شود.- این پنیرهای نرم به این علت خطرناک هستند که مثل پنیرهای چدار و پارمزان با فراوری باکتری هایشان به طور طبیعی کشته نشده است. و چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماری های مربوط به مواد غذایی قرار دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد ممکن است موجب سقط جنین یا زایمان زودرس شود.گوشت:موقع خرید گوشت باید خیلی دقت کنید. خرید محصولات فریز شده و منجمد ممکن است آلوده به لیستریا باشند. به همین دلیل، گوشت ها را در آب جوش انداخته و بجوشانید تا باکتری های آن کشته شود و موقع پخت حتماً انواع گوشت را تا متوسط و کامل بپزید. این گوشت ها ممکن است آلوده به تاکسوپلاسما باشند که انگلی است که موجب یک نوع عفونت می شود و با اینکه نادر است اما ممکن است موجب مرده به دنیا آمدن نوزاد یا یک مشکل حاد برای سلامتی شود.

    پنیر نخل بارداری

    ماهی:احتمالاً می دانید که جیوه که در بسیاری از ماهی ها وجود دارد برای بچه خطرناک است. جیوه یک نوروتوکسین است که رشد مغز جنین را مختل می کند. ماهی هایی که بیشترین مقدار جیوه را دارند باید در لیست غذاهای ممنوعه شما قرار گیرند، ماهی هایی مثل: کوسه، شمشیر ماهی، ماهی تن آلباکور و شاه ماهی خال مخالی. اما همه انواع ماهی های تن بد نیستند.اشتباهی که بسیاری زنان باردار مرتکب می شوند این است که به کلی از خوردن ماهی خودداری می کنند. بعنوان مثال ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ به حساب می آید که در طول بارداری نیاز دارید. اما صرفنظر از نوع ماهی که می خورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز خام و نپخته خودداری کنید.

    کافئین

    مقدار زیاد کافئین در روز – چه از طریق قهوه، چای، نوشابه، شکلات یا نوشابه های انرژی زا – در طول دوران بارداری با خطر سقط جنین همراه است خیلی خوب است که در این دوران از نوشیدنی های بدون کافئین استفاده کنید، به ویژه در سه ماهه اول بارداری که خطر سقط جنین بیشتر است.

    تخم مرغ

    هیچکس نمی گوید تخم مرغ که منبعی عالی از پروتئین و موادمغذی خوبی مثل کولین است، نخورید. اما تخم مرغ هم در معرض آلودگی به سالمونلا قرار دارد که برای زنان باردار نسبت به بقیه خطرناک تر است. بنابراین دقت کنید که نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید: فقط تخم مرغی را خریداری کنید که در یخچال گذاشته شده است و هر کدام که شکستگی یا ترک داشت را دور بیندازید. از خوردن تخم مرغ عسلی خودداری کنید (بهتر است کاملاً آب پز شوند تا نیمرو) و همچنین سس سالاد اگر حاوی تخم مرغ خام باشد نیز برای شما مناسب نیست. یادتان نرود خمیر پخته نشده کیک و شیرینی را هم مزه نکنید.

    اشتباهی که بسیاری زنان باردار مرتکب می شوند این است که به کلی از خوردن ماهی خودداری می کنند. بعنوان مثال ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا۳ به حساب می آید که در طول بارداری نیاز دارید. اما صرفنظر از نوع ماهی که می خورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز خام و نپخته خودداری کنید.

    سقط جنین ، سقط جنین ، غذای سقط جنین

    نقش منفی مصرف غذاهای کنسروی و فست فود بر سلامت جنین

    غذای کنسروی و فست فودها

    مصرف غذاهای کنسرو شده و غذاهایی که تحت تاثیر امواج مایکروویو قرار گرفته اند خطر سقط جنین را تا ۸۰ درصد افزایش می دهند.

    زعفران

    ممکن است مصرف زعفران، باعث سقط جنین (به ویژه در ۳ ماهه اول بارداری) شود.

    آویشن

    سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب می شود بنابراین زنان باردار باید از مصرف آن خودداری کنند.

    گلپر

    مصرف بیش از ۲ گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص ۳ ماهه اول جایز نیست زیرا باعث سقط جنین می شود.

    دارچین

    زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده های آن در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند. چرا که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

    زرشک

    زرشک برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان را به دنبال دارد.

    مواد غذایی مضر در بارداری

    مصرف پونه و بابونه و غوره برای زنان باردار مفید نیست زیرا باعث سقط جنین می ‎شود.

    در ماه های آخر بارداری از مواد غذایی ترش و مواد غذایی قابض مانند خرمالو، غذاهای غلیظ مانند گوشت گاو، ماکارونی، فست فود ها، بادنجان و حلیم پرهیز شود.

    استفاده از کرفس و گِشنیز چه در دوران لقاح و چه در بارداری ممنوع است.

    استفاده از زرشک، سیب ترش، ماست ترش، سرکه و ترشی، مصرف مواد غذایی گرم زیاد و سرد زیاد ممنوع است.

    پنیر نخل بارداری

    همچنین خوردن یخ و الکل نیز ممنوع است.

    مصرف بنفشه و ختمی موجب سقط جنین می شود. ختمی که باز کننده انتهای عروق رحم است که خود سقط کننده است و زنان باردار بدن مشورت پزشک حاذق و دانشگاهی طب سنتی هیچ گیاه دارویی و داروی گیاهی مصرف نکنند.

    به طور کلی مصرف هر ماده غذایی قاعده آور موجب سقط جنین می شود.

    از نگاه برخی از متخصصان طبیعت درمانگر، زنان باردار باید از خوردن گیاهانی چون پوست ریشه زرشک، بابونه گاوی، افسنطین، پونه معطر، سداب، فلوس، کدو تلخ، جعفری فرنگی، سنبل چینی، نعناع کوهی و مینا پرهیز کنند.

    بانوان حامله چنانچه کرفس میل نمایند، ممکن است نوزادشان دچار ناراحتی های عصبی، مخصوصاً حملات شبه صرع گردد.

    بانوان باردار نباید سیاه دانه مصرف کنند زیرا قاعده آور و سقط کننده جنین است.

    خوردن جعفری، مارچوبه، زیره و سیاه دانه برای زن آبستن جایز نیست.

    مواد غذایی ضد سقط جنین

    این سۆالی است که محققان بسیاری در پی یافتن آن هستند. بررسی ها نشان داده اند افزایش مصرف سبزیجات برگ سبز، میوه های تازه، اسیدهای چرب امگا- ۳ و امگا- ۶، تخم مرغ، ماهی و مواد لبنی و به طور کل، داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند احتمال سقط را کاهش دهد.

  • عکس نوشته های مفهومی و خاص
  • © پیام سلام | نقشه سایت

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    معمولا، وقتی زنی باردار می‌شود، بر اثر بروز ویار بارداری، ولع خوردن برخی مواد غذایی هم در بدن او افزایش می‌یابد. همچنين، برخي از زنان باردار از مواد غذایی خاصي متنفر می‌شوند. یکی از مواد غذایی که اکثر زنان در دوران بارداری خود به خوردن آن اشتیاق نشان می‌دهند، پنیر است. به همين دليل، ممکن است سوالات زیادی در مورد مصرف بیش از حد پنير در دوران بارداري در ذهن شما به وجود آید. برخي از اين سوالات عبارتند از:   

    در ابتدا به یاد داشته باشید كه از اوایل خلقت تاکنون، هوس‌های غذایی دوران بارداری در بين زنان جهان بسیار رایج بوده و موضوع غیر قابل انکاری است. به همین دلیل بسیاری از زنان در دوران بارداری خود به مصرف برخی از مواد غذایی ولع نشان داده و از برخی مواد غذایی دیگر بیزار می‌شوند، که البته این حالات كاملا موقتی بوده و با گذشتن سه ماه اول بارداری کاهش می‌یابد. در واقع، میل شدید به مصرف برخی مواد غذايي و یا بیزاری نسبت به مواد غذایی دیگر که به طور معمول در سه ماهه اول بارداری زنان شروع می‌شود، زمانی است که هورمون‌های بارداری به جریان خون زن حامله وارد خواهد شد. پس، می‌توان ادعا كرد كه میل شدید به خوردن برخی مواد غذایی و یا بیزاری از آن‌ها یکی از علائم اولیه آغاز روند بارداری در بدن زنان محسوب می‌شود.

    ولع مصرف بیش از حد پنیر در دوران بارداری همه زنان، امری کاملا طبيعي است. جالب است بدانيد كه افسانه‌های زیادی در مورد ولع مصرف پنیر و ارتباط آن با جنسیت نوزادان هم وجود دارد. با این حال، ممکن است این گفته‌ها همیشه واقعیت نداشته باشند. به همین دلیل، پزشكان متخصص زنان و زايمان ادعا مي‌كنند كه انجام سونوگرافی در دوران بارداری بهترین راه برای تعیین جنسیت جنين داخل رحم مادر محسوب می‌شود. در نهايت، به یاد داشته باشید كه ولع مصرف بيش از حد پنیر و دیگر محصولات لبنی در بين همه زنان باردار، امري بسیار شایع است. پس، يادتان باشد اگر در بدن شما هم به عنوان يك زن حامله ولع خوردن پنیر بیشتر شده است، می‌تواند نشانه‌ای از نیاز بدنتان به دوز اضافی از پروتئین و کلسیم باشد. پنیر مناسب برای از بین بردن این هوس، پنیری است که از شیر خشک بدون چربی و ماست یونانی تهیه شده باشد.

    پنیر نخل بارداری

    به دلیل این که پنیر یک منبع فوق‌العاده از کلسیم است، پس مصرف آن در دوران بارداری هم مقدار زیادی از کلسیم مود نیاز بدن مادر را برای تسهیل رشد و سلامت جنین داخل رحم او فراهم خواهد کرد. اما، فراموش نکنید كه اگر ولع مصرف پنیر در بدن شما در طی دوران بارداری افزایش یافته است، هرگز پنیر مصرفی خود را از بازار تهیه نکنید، چون برخی از اين پنيرها خطرناک بوده و شما را به انواع بیماری‌هاي عفوني مبتلا خواهند نمود. یکی از این بیماری‌های خطرناک که بر اثر مصرف پنیرهاي نامناسب در دوران بارداري می‌توانید در بدن مادر و جنين داخل رحم او ظاهر شود، مشکل لیستریوز است. این بیماری با این که بسیار نادر است، اما بسیار خطرناک می‌باشد. در نهايت، یادتان باشد كه زنان بارداري بیشتر از ساير افراد، در معرض ابتلا به بیماری لیستریوز (بر اثر خوردن پنير آلوده) قرار دارند.

    نکته خوبی که در این مورد وجود دارد، این است که زنان حامله نبايد از مصرف پنیر برای از بین بردن ولع خود چشم‌پوشی کنند، چون پنیر یک منبع غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامین B بوده و مصرف این ماده غذایی مغذی در دوران بارداری زنان بسیار مفید است. با این حال، مصرف پنیری که از شیر خام و یا پاستوریزه نشده تهیه شده باشد، برای سلامتي زنان باردار و جنين داخل رحم آن‌ها خطرناک خواهد بود. يادتان باشد كه هر شیر خام و پاستوریزه نشده‌اي در معرض آلوده شدن به باکتری لیستریا قرار دارد. از این رو، بهتر است به عنوان يك مادر باردار برای جلوگیری از بروز این مشکل در بدن خود از مصرف پنیری که مطمئن نیستند، خودداری نماييد.

    معمولا، مصرف بسیاری از پنیرها در دوران بارداری بی‌خطر هستند. بنابراین، يادتان باشد كه اگر شما در دوران بارداری خود هوس خوردن پنیر را داشته باشيد، انواع پنیرهایی که از شیر خشک بدون چربی و یا شیر پاستوریزه تهیه شده است، برای شما مناسب خواهد بود. با این حال، مصرف بیش از حد انواع پنیرها برای از بین بردن هوس دوران باردای، کار درستی نیست و می‌تواند برای زنان باردار و فرزند داخل رحم آن‌ها مشکلات زیادی را ایجاد کن.د به همین دلیل، در مصرف این ماده غذایی هم افراط و تفریط جایز نیست.

    همانطور که گفته شد شما به عنوان يك زن حامله می‌توانید برای از بین بردن هوس دوران بارداری خود بسیاری از پنیرها را مصرف کنید. اما، یادتان باشد پنیری که مصرف می‌کنید باید یک دوره طولانی را برای رسیدن و از بین رفتن انواع آلودگی‌ها بگذرانند و شرکت تولیدکننده آن هم معتبر بوده و دارای پروانه ساخت باشد. پنیری که از شیر پاستوریزه تهیه می‌شود، معمولا در درجه حرارت بسیار بالايي پخته خواهد شد. از این رو، زنان حامله در طی دوران بارداری خود می‌توانند برخی از پنیرها را بدون داشتن هیچ گونه نگرانی در مورد ابتلا به انواع عفونت‌های باکتریایی مصرف کنند. برخي از این پنیرها عبارتند از:

    پنیر چدار پنیری سخت و طبیعی بوده و از شیر گاو تهیه می‌شود یادتان باشد كه بافت این نوع پنیر در صورتی که تازه باشد، کاملا صاف و یکنواخت خواهد بود. همچنین، پنیر چدار مرغوب پنیری است که دارای بافت تردي بوده و مدت طولانی را برای رسیدن در سردخانه مانده باشد.

    نام پنیر اعدام از نام شهری در كشور هلند شمالی گرفته شده است. اين ماده غذايي پنیری نیمه سخت بوده و نسبت به پنیرهای دیگر، چربی کمتری دارد. همچنين، این پنیر زمانی که تازه تهیه شده باشد، دارای طعم شوری بوده و کاملا هم بی‌بو است. اما هنگامی که مدتی را برای رسیدن پشت سر بگذارد، عطر و طعم خاصی پیدا کرده و بسیار خوش‌طعم خواهد بود.

    اين نوع پنير، پنیری غیرپاستوریزه است که در دره‌ای از كشور سوئیس به همین نام تهیه مي‌شود و محصول خاص این کشور محسوب می‌شود. همچنين، يادتان باشد كه این نوع پنیر از شیر گاو درست شده و دارای سوراخ‌های به اندازه گردو است.

    این نوع پنیر نیمه سخت بوده و از شیر بز و گوسفند تهیه می‌شود. این محصول مخصوص کشور قبرس بوده و معمولا در طول ماه‌‌های گرم سال، خوردن آن طراوت و شادابی خاصی به انسان می‌دهد.

    این محصول لبنی مخصوص کشور دانمارک بوده و پنیری است که از شیر گاو پاستوریزه شده تهیه می‌شود. فراموش نکنید كه این نوع پنیر باید مدتي در حدود سه ماه را پشت سر بگذارد، تا برای خوردن آماده شود..

    این نوع پنیر نام خود را از یک محل در نروژ گرفته است. پنیر ایالشبرگ از شیر گاو تهيه شده و دارای عطر و طعم خاصی است.

    این نوع پنیر از شیر غیرپاستوریزه گوسفنداني به نام manchega درست می‌شود، که بیشتر در منطقه لامانچا كشور اسپانیا پرورش می‌یابند. در واقع، دامداران اين منطقه در هر سال و به مدت سه ماه می‌توانند این شیر را تهیه کرده و از آن پنیر درست کنند. این پنیر به دلیل تغذیه گوسفندان از انواع میوه‌ها و گیاهان خاص كشور اسپانیا دارای عطر و طعم تند و دلچسبی است.

    این نوع پنير معمولا در جنوب قاره آسیا یافت می‌شود. پنیر کشک و یا پنیر curdling از شیر گاو تهیه شده و بسیار ترد و نرم است.

    این نوع پنیر مانند پنیر چدار تهیه شده و بیشتر در جزیره اورکنی واقع در كشور اسکاتلند تولید می‌شود.

    این نوع پنیر از شیر گاوی که از علف و یونجه تازه مراتع استفاده می‌کند، تهیه شده و دارای عطر و طعم خاصی است.

    این نوع پنیر 100٪ از شیر گوسفندان کشور ایتالیا و شیر گاو ایالات متحده تهیه شده و بعد از گذراندن حدود 12 ماه، با طعم و مزه قوی برای خوردن آماده می‌شود.

    اين محصول لبنی، پنیری است که از شیر گاو پرچرب تولید شده و منشا آن کشور ایتالیا می‌باشد.

    نوعی پنیر انگلیسی است، كه دارای بوی بسیار قوی و طعم خاصی است.

    به خاطر داشته باشيد كه اگر زنی در دوران بارداری خود پنیر نرم مصرف می‌کند، باید به نوع پردازش و تهیه آن خوب دقت کند. معمولا، بیشتر پنیرهای نرم، بافت انعطاف‌پذیري داشته و گاهی اوقات هم بسیار آبکی هستند، طوری که در هنگام مصرف اين نوع پنيرهل آب موجود در آن بیرون زده و حالت چسبناکی پيدا مي‌كنند. پنیرهای نرم انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی نرم خریداري نماييد. همه زنان حامله که ولع خوردن پنیر را در دوران بارداری خود تجربه می‌کنند، می‌توانند پنیرهاي نرمي را که با استفاده از شیر پاستوریزه تهیه شده است، مصرف کنند. ولی، این افراد قبل از خرید پنیر برای ارضای هوس خود در دوران بارداری باید به نکات نوشته شده بر روی برچسب آن‌ها دقت کنند. برخی از پنیرهای نرمي که مصرف آن‌ها برای دوران بارداری زنان “امن” است و زنان باردار می‌توانند بدون داشتن هیچ گونه نگرانی در مورد سلامتي خود و فرزند داخل رحمشان، آن‌ها را مصرف کنند، عبارتند از:

    به یاد داشته باشید كه معمولا پنیرهای  فرآوری شده از پنیرهاي طبیعی اصلاح شده تهیه مي‌شوند. به همین دلیل، پنیر فراوری شده بر خلاف انواع پنیرهاي طبیعی، شامل امولسیون‌هایی مانند  نمک، ماده تثبیت‌کننده و افزودنی های غذایی دیگري خواهد بود. افزودن این ترکیبات به پنیر، به نوبه خود می‌تواند باعث ایجاد انعطاف‌پذیری همگن در این نوع پنیرها شود. همچنین، به دلیل این که پنیر فرآوری شده تحت حرارت بالا تهیه می‌شود، از این رو، مصرف آن برای زنان باردار بی‌خطر است. با این حال، فراموش نکنید كه انتخاب آن‌ها برای مصرف در دوران بارداری، گزينه‌اي کاملا درست سالم نیست، چون سدیم موجود در پنیرهای فراوری شده بیشتر از انواع پنیرهاي طبیعی بوده و می‌تواند مسائل و مشکلاتی را در مورد سلامتی مادر باردار و جنین داخل رحم او ایجاد کند. نمونه‌هایی از پنیر فرآوری شده که زنان باردار می‌توانند در كل دوران حاملگی خود مصرف کنند، عبارتند از:

    با این که پنیرهای بسیاری  وجود دارد که مصرف آن‌ها برای دوران بارداری زنان امن است، اما پنیرهایی هم وجود دارد که زنان حامله باید از خوردن آن‌ها خودداری کنند  چون خطر ابتلا به بیماری لیستریوز را در بدن اين افراد افزایش می‌دهد. بنابراین، به یاد داشته باشند كه برای جلوگیری از بروز این مشکل در بدن خود، از مصرف برخی محصولات لبنی و انواع پنیرها اجتناب کنند. این پنیرها عبارتند از:

    پنیر نرمی که مدتی را برای رسیدن، پشت سر گذاشته باشد، به احتمال زیاد حاوی میکروب لیستریا بیشتری خواهد بود. بنابراین، بهتر است زنان باردار برای جلوگیری از مبتلا شدن به انواع بیماری‌ها، از مصرف پنیرهای بری، بری آبی، cambozola، پنیر کاممبر و chevre در كل دوران حاملگی خود اجتناب کنند.

    مصرف پنیر آبی رگه‌دار برای زنان باردار بسیار ناامن است، چون این نوع محصول لبنی زیاد نرم بوده و مرطوب می‌باشد، به همین دلیل هم یکي از محیط‌هاي ایده‌آل برای تکثیر انواع باکتری‌ها به شمار مي‌رود. بنابراین، همه زنان حامله باید دور مصرف پنیر آبی رگه‌دار را در كل دوران بارداری خط بکشند و آن را از برنامه غذایی روزانه خود به طور كامل حذف کنند. برخي از رايج‌ترين انواع این پنیرها عبارتند از:

    البته، نیازی به گفتن نیست كه پنیری غیر پاستوریزه برای مصرف زنان باردار اصلا مناسب نخواهد بود. بنابراین، این افراد در کل دوران بارداری خود بايد از مصرف پنیرهای chabichou، pyramide و torta حتی اگر ولع شدیدی به مصرف آن‌ها را هم در بدن خود احساس کنند، خودداری نمايند.

    پنیر نخل بارداری

    از آنجايي که شیر بز مملو از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است، بنابراین مصرف پنیر بز که به صورت بهداشتی تهیه مي‌شود، هم در دوران بارداری مناسب خواهد بود. با این حال، فراموش نکنید كه شیر برخی بزها دارای مزه ترشی است، که زنان باید از مصرف آن‌ها در دوران بارداری خود اجتناب کنند

    اگر میخواهید درمورد ضرر های مصرف پنیر نرم در بارداری بدانید ادامه مطلب را در ولع مصرف پنیر در بارداری ( قسمت دوم ) بخوانید.

    سلام ممنون از مطلب خوبتون،منم باردار هستم و دوست دارم گاهی پنیر مصرف کنم، به نظر من پنیرهای بومی که از لبنیاتی ها تهیه می شن بهترین نوع پنیر هستن اما همسرم هم نظر شما رو داره و می گه احتمال وجود تب مالت در اونها هست، آیا اگه شیر رو قبلاز تولید…

    سلام ممنون از مطلب خوبتون،منم باردار هستم و دوست دارم گاهی پنیر مصرف کنم، به نظر من پنیرهای بومی که از لبنیاتی ها تهیه می شن بهترین نوع پنیر هستن اما همسرم هم نظر شما رو داره و می گه احتمال وجود تب مالت در اونها هست، آیا اگه شیر رو قبلاز تولید پنیر بجوشانند باز هم مشکلی وجود داره ؟

    سلام
    چون دوران بارداری دوران حساسیه توصیه میشه از مواد غذایی پاستوریزه شده استفاده بشه تا مشکلی پیش نیاد.

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    دانشنامه فرزند:
    سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
    شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
    دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
    کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
    شما عزیزان هستند.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
    «ارسال سوال»
    در سامانه مراجعه نمایید.

    میخواستم بدونم شما اطلاعاتی در مورد گرد درخت نخل نر دارید؟ و اینکه میدونید میزان مصرفش و زمان مصرفش چطور هست؟ و اینکه به نظرتون مصرف همزمانش با قرص لتروزول ایرادی نداره؟ آخه من توی این ماه دکتر برام لتروزول تجویز کرده و همه هم بهم میگن این گرد خیلی مفید هست برای باردار شدن میخوام بدکنم با هم تداخلی نداره؟

    در طب سنتی و تجربیات برخی افراد اشاره به اثرات این گرده بر قدرت باروری شده، اما در میان تحقیقات علمی تعداد انگشت شماری تحقیق وجود داشت که آن هم بر روی موش ها انجام گرفته و هنوز بر نمونه انسانی مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است بنابراین با توجه به در دسترس نبودن مقاله معتبر و یکدست نبودن اطلاعات سنتی، در مورد میزان مصرف و زمان مصرفش نمیتوانیم نظری دهیم. در مورد اینکه با لتروزول تداخل دارد یا خیر هم متاسفانه چون تحقیق علمی انجام نشده و حتی از چگونگی عملکرد احتمالی این گرده بر قدرت باروری اطلاعات معتبری در دست نیست، نمی توان نظر قاطعی داد. اما با در نظر گرفتن اینکه نتیجه دارو و این گردو هر دو در یک راستاست و از سوی دیگر اثرات گیاهان به قدرتمندی اثرات داروها نبوده، پس احتمالا با مصرف همزمان مشکلی پیش نمی آید. با یک متخصص طب سنتی هم مشاوره کنید.

    مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
    «افزایش احتمال بارداری»
    واقع در بخش
    «پیش از بارداری»
    می‌باشد.

    در ادامه مطالعه
    تعدادی از مطالب
    مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    همچنین شما می توانید با عضویت در

    کانال تلگرام دانشنامه فرزند

    هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

    پنیر نخل بارداری

    هشدار جدی:
    پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
    داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
    در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
    یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
    عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
    آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

    در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

    کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
    این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
    پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
    به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
    گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
    نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
    طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
    خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
    حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
    از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
    از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
    سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
    قوانین و مقررات
    می باشد.

    استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
    رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
    استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
    موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
    کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
    Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

    All contents copyright ©
    Farzand Encyclopedia.
    2010-2020 All rights reserved.

    This Internet site provides information of a general nature and is designed
    for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
    or the health of your child, you should always consult with a physician or other
    healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
    Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
    Terms of Use.
    This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
    International License.

    Click here

    to view a copy of this license.

    For contact us, send email to info[a]farzand.net

    وقتی نوبت به زایمان می رسد تمام چیزی که نیاز دارید زایمانی راحت و سالم است . اگرچه بسیاری از چیزها می توانند کمک کنند، اما در مورد خرما ها حقایق هیجان انگیزی وجود دارد.

    یافته ها حاکی از آن است که مصرف آن ها در اواخر دوره بارداری در کوتاه کردن روند زایمان و کمک به داشتن زایمان سالم موثر است . اگر در مورد آن مطمئن نیستید ، باید ادامه این قسمت از بخش بارداری و نوزاد نمناک و ادامه مبحث تغذیه سالم در دوران حاملگی را مطالعه کنید.

    بله ، خوردن خرما برای مادر و کودک مفید هستند . قند فروکتوز در خرما ها به سرعت کاهش می یابد بدون اینکه سطح قند خون بدن تغییر کند و هم چنین آن ها خواص ملینی دارند که انقباضات رحمی را تحریک و زایمان را کوتاه می کنند .

    “مصرف خرما در اواخر بارداری بدون هیچ گونه خطری برای مادر و کودک روی زایمان تأثیر می گذارد . “

    پنیر نخل بارداری

    اکنون می دانیم که خرما بسیار مقوی است زیرا حاوی پروتئین ها، فیبر و ویتامین بسیار زیادی است ، که به داشتن دوران بارداری ساده و آسان کمک می کنند.

    در اینجا چند مورد از فواید خوردن خرما در دوران بارداری آورده شده است :

    1. تامین انرژی:

    در طی دوران بارداری شما به انرژی بیشتری نسبت به زمان معمول نیاز دارید . مصرف تعدادی خرما در هر روز قند های مورد نیازتان را بدون کالری اضافی تأمین می کند.

    2. پیشگیری از یبوست :

    از آنج که خرما ها غنی از فیبر هستند ، سیستم گوارشی را سالم نگه می دارند و یبوست مربوط به بارداری را درمان می کنند . شکم را پر می کنند ، سطح کلسترول را کاهش می دهند و به حفظ وزن سالم کمک خواهند کرد .

    3. پروتئین ها ، آمینو اسید ها را تولید می کنند :

    خرماها مقدار کافی از پروتئین مورد نیاز بدن برای ساختن آمینو اسید را فراهم می کنند که برای رشد بدن ضروری هستند.

    4. به جلوگیری از نقص های مادرزادی کمک می کند :

    خرما ها منبع خوبی از فولات هستند . فولات ها از نقص های مادرزادی مربوط به مغز و نخاع پیشگیری می کنند .

    5. ویتامین K بدن نوزاد را تقویت می کند :

    نوزادان با میزان ویتامین K کمی متولد می شوند. اگر مادر خرما مصرف کند و نوزاد شیر مادرش را بخورد نیازش به این ویتامین تامین می شود که ویتامین K به لخته شدن و رشد استخوان ها کمک می کند.

    6. جلوگیری از کم خونی :

    خرما ها می توانند عناصر آهنی مورد نیاز در دوران بارداری را تامین کنند تا کم خونی را دور نگه دارند . آهن موجود در هموگلوبین بدن را حفظ می کند و ایمنی بدن شما و کودکتان را تقویت خواهد کرد .

    7. حفظ تعادل آب – نمک بدن :

    خرما حاوی پتاسیم است که تعادل آب – نمک و فشار خون را حفظ می کند و از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند . کاستی این ماده معدنی می تواند منجر به مشکلاتی مربوط به کلیه شود.

    8. استخوان ها و دندان ها در کودک :

    منیزیم یک ماده معدنی ضروری دیگر است، چون به شکل گیری دندان ها و استخوان ها در کودک کمک می کند و همچنین قند و فشار خون را تنظیم می کند . خرما ها به جلوگیری از کمبود منیزیم که ممکن است منجر به اختلالات کبدی شود، کمک می کند .

    خرما اثر اکسی توسین ( انقباض رحم ) را افزایش می دهد و باعث افزایش حساسیت رحمی می شود . اسید های چرب اشباع شده و اشباع نشده موجود در این میوه ها در تامین انرژی و تولید پروستاگلاندین مورد نیاز برای زایمان نقش مهمی دارند و هم چنین سروتونین ، کلسیم و تانین موجود در خرما ها به انقباض ماهیچه های رحمی کمک خواهند کرد .

    چنانچه بخش نوزاد و بارداری نمناک توضیح داده است خرما را می توان به طرق مختلفی مصرف کرد .

    اسموتی : خرما با ماست می تواند یک ترکیب عالی برای یک نوع اسموتی باشد .

    دسر :خرما را به کنجد و عسل خالص اضافه کنید .

    شربت :خرما و مقداری شیر را در یک مخلوط کن باهم ترکیب کنید و آن را روی بستنی ، وافل، نان برشته یا بلغور جو بریزید .

    پنیر نخل بارداری

    شیرین کننده : این می تواند یک جایگزین خوب برای شکر در شیر یا آب میوه ها باشد .

    پای :خرما و آجیل ها را در یک مخلوط کن هم بزنید و سپس مواد را روی پای بریزد و نوش جان کنید .

    کوکی ها : اضافه کردن خرما در کوکی ها و کلوچه ها برای داشتن بافتی عالی و لذیذ.

    خرمای پر شده : هسته خرما ها را خارج کنید و آجیل هایی را به همراه کره بادام زمینی ” در صورت نداشتن حساسیت” جایگزین هسته ها کنید .

    رول ها : خرما ، مرغ یا ماهی تن و سایر سبزیجات را در یک تکه نان یا تورتیلای بزرگ بپیچانید .

    خرما پارفیت :خرما و همه میوه های مورد علاقه خود را برای تهیه یک پارفیت خوش مزه باهم مخلوط کنید .

    انواع متعددی از خرما وجود دارد مانند قرمز، سیاه، نرم، خشک و غیره .

    خرما های نرم خیلی شیرین و مرطوب هستند و خرماهای نیمه خشک کم تر شیرین و سفت تر هستند . خرما های خشک معمولاً در شیرینی پزی استفاده می شوند و به صورت خام خورده نخواهند شد .

    خرما های خشک ، نرم و غیره میان وعده های سالم و خوش مزه ای هستند .

  • دانلود عکس یوز پلنگ سیاه
  • خرما را می توان در هر مرحله ای از بارداری مصرف کرد . فقط باید در مورد مقدار مصرفش محتاط باشید.

    – در سه ماهه اول ، یبوست یک مشکل رایج است و خرما به جلوگیری از آن کمک می کند و بهتر است که در اوایل دوران بارداری آن ها را به طور متوسط بخورید ، به خصوص اگر مشکلات قند خون دارید و یا دارای گروه خونی B هستید .

    – در سه ماهه دوم ، شما در معرض خطر ابتلا به دیابت حاملگی قرار دارید و باید نظر پزشک خود را در هنگام برنامه ریزی برای گنجاندن آن ها در رژیم غذایی خود بپرسید.

    – در سه ماهه سوم ، خوردن خرما می تواند زایمان شما را کوتاه تر و آسان تر کند. زنان باردار می توانند از هفته 36 ام 6 عدد خرما بخورند که چهار هفته پیش از موعد زایمان است.

    – بعضی از زنان در طول تابستان از مصرف خرما اجتناب می کنند ، چون برخی معتقدند گرما و ناراحتی معده ایجاد می کند اما این قضایا به طور علمی ثابت نشده اند .

    خرما تا زمانی که به میزان متوسط مصرف شود هیچ گونه عوارض جانبی ندارد اما با این حال، اگر آن ها را زیاد بخورید، می تواند موجب این موارد شوند :

    1. آیا مصرف خرمای مدژول در طول دوران بارداری ایمن است ؟

    خرمای مدژول تمام مواد مغذی و ویتامین های لازم برای زنان باردار را دارد . آن ها منبع عالی کربو هیدرات ، پروتئین ، چربی و فیبر هستند و دارای میزان چربی پایینی می باشند .

    آن ها غنی از ویتامین هایی مثل نیاسین ، اسید فولیک، پیریدوکسین، اسید پانتوتنیک، تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین های A، C و K هستند که همه این ها نقش حیاتی در متابولیسم و کمک به رشد و نمو کودک دارند .

    آهن ، میزان کلسترول بد را کم می کند و در نتیجه خطر مشکلات قلبی و عروقی را کاهش می دهد .

    پنیر نخل بارداری

    خرما ها غنی از آنتی اکسیدان ها هستند و از تومورهای سرطانی پیشگیری می کنند .

    2. آیا می توان خرمای قرمز را در طول دوران بارداری خورد ؟

    خرما های قرمز حاوی آهن بالایی هستند و بنابراین به پیشگیری از کم خونی در زنان باردار و کودکان کمک می کنند . آن ها کیفیت غذایی شیر مادر را بهبود می بخشند و پس از زایمان از خون ریزی جلوگیری می کنند .

    هر چند خرما یک منبع عالی از مواد مغذی است اما نظر پزشکتان را در مورد این که چه زمانی و چقدر باید مصرف کنید ، در نظر بگیرید .

    پنیر نخل بارداری
    پنیر نخل بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *