پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

دوره مقدماتی php
پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی
پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

خواص لیمو شیرین / خواص لیمو شیرین برای سرما خوردگی / خواص لیمو شیرین برای لاغری / خواص لیمو شیرین برای پوست / دلیل تلخی لیمو شیرین / بهبود زخم های گوارشی با لیموشیرین / / مبارزه با سرطان به کمک لیموشیرین / خواص لیمو شیرین برای مشکلات تنفسی / ارزش غذایی لیمو شیرین / مضرات لیمو شیرین (توصیه های پزشکی و موارد منع مصرف)

خواص لیمو شیرین

لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.

این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.

لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید لیمو شیرین را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند.پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

دوره مقدماتی php

خواص لیمو شیرین برای سرما خوردگی

حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود.
مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

خواص لیمو شیرین برای لاغری

ک هفته هر روز صبح ناشتا آب یک لیموشیرین رابگیرید و با آب معدنی سالم مخلوط کنید و بنوشید و تا ظهر هیچ چیز دیگری نخورید و هفته دوم دو عدد و هفته سوم سه عدد تا هفته هفتم به هفت لیمو برسد و پس از آن به همان ترتیب که اضافه کرده اید، هر هفته یک عدد کم کنید تابه یک عدد برسد. ضمنا ممکن است پایین شکم کمی درد بگیرد ولی به آن اعتنا نکنید. چون علامت بهبودی است. این طریق خوردن لیموشیرین بدن را لاغر می کند. و اثر عجیبی بر تسکین درد کلیه دارد، دردکمر تا زانو، سیاتیک (عرق النساء)  و روماتیسم و ورم و درد شصت پا یا نقرس و تصلب شرایین را درمان می کند. اثر دیگر لیمو شیرین بر درمان زردی یا یرقان است. هر روز آب پانزده تا بیست عدد از آن را بگیرید و بخورید و اثرات درمانی آن را ملاحظه کنید.

لیموشیرین در صنایع آرایشی هم پرکاربرد است. عصاره ی لیموشیرین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره ی سر به کار می رود. ویتامین C موجود در لیموشیرین یکی از دلایلی است که پرکاربرد بودن آن را برای درخشان کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست توجیه می کند.

دلیل تلخی لیمو شیرین

علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، طعم میوه به سمت تلخی می‌رود مشروط بر اینکه میوه باز شده و در معرض هوا قرار گیرد. در این صورت لیمونین و نارنجین موجود در میوه با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود. در بین مرکبات نارنج و لیمو هر دو این خاصیت را دارند اما هر چه درجه شیرینی یک میوه بیشتر باشد، تلخی خود را بیشتر نشان می‌دهد. این تلخی از لحاظ سلامت، هیچ تاثیر منفی بر دستگاه گوارش ندارد و جزء ذات طبیعی میوه محسوب می‌شود.

سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند. طعم منحصر به فرد لیموشیرین باعث تحریک غدد ترشح کننده ی بزاق می شود و آنزیم های تسهیل کننده ی عمل گوارش و هاضمه رها می شوند. به علاوه، لیموشیرین ترکیبی به نام فلا نویید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می شود.

زخم هتی گوارشی در مواردی بسیار دردناکند. آن ها می توانند در سراسر معده پراکنده باشند؛ دوازدهه و مری را هم درگیر کنند. لیموشیرین کمتر حالت اسیدی دارد و محیط روده و معده را قلیایی کرده؛ بنابراین مانع اسیدیته ی بالای معده می شود.

در این میوه ترکیبی به نام لیمونوئید وجود دارد که گفته می شود بر بهبود سرطان های مختلف مؤثر است

خواص لیمو شیرین برای مشکلات تنفسی

روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند. از این روغن در اسپری ها و بخورها استفاده می کنند.

لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.(خواص لیمو شیرین)

لیمو شیرین سرشار از ویتامین ث و دارای مقادیر قابل توجهی پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. همچنین ویتامینهای گروب به مقدار فراوان در این میوه بافت میگردد. لیمو شیرین سرشار از فلاوئوئیدهاست که باعث افزایش تولید اسیدها و شیره های گوارشی شده و باعث عملکرد بهتر سیستم گوارشی می شوند. همچنین با خنثی سازی شیره های گوارشی اسیدی از ترش کردن معده پیشگیری می کند.

جدول ارزش غذایی و خواص لیمو شیرین

توصیه میشود در صورت استفاده از کلروکین (یکی از داروهای قدرتمند ضد مالاریا) از زیاده روی در مصرف لیمو شیرین خوداری نمایید.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

شما وقتی سرما می‌خورید چه کار می‌کنید؟ خودتان را گرم نگه می‌دارید؟ دکتر می‌روید؟ دارو می‌خورید؟ خودتان را می‌بندید به لیموشیرین و شلغم و سوپ؟

 واقعیت این است که برای درمان سرماخوردگی، باورهای تغذیه‌ای بسیاری وجود دارد که از برخی از آنها درست است و برخی غلط. با دکتر محمدحسین صالحی‌سورمقی، متخصص فارماكوگنوزی و استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشكی تهران، درباره همین باورهای درست و غلط درباره سرماخوردگی حرف زده‌ایم.

در سال‌های اخیر که تجربیات قدیم یکی‌یکی مورد بررسی قرار گرفته و صحت و درستی آنها آزمایش شده، ثابت شده است که اکثر این باورها صحیح هستند اما مواردی هم وجود دارند که به دلایل مختلف از این زمان به آن زمان تغییر كرده و اشتباهاتی واردشان شده است. اصولا برای هر بیماری، برخی مواد گیاهی و حتی خوراكی وجود دارد که دارای آثار مثبت یا منفی است. در طب سنتی و در کتاب قانون و مخزن‌الادویه همیشه صحبت از مصلح و مضر شده است. مصلح آن دسته از موادغذایی هستند که خواص دارویی یا غذایی یک چیز را بهتر می‌کنند یا ضررهای آن را حذف می‌کنند. برعکس، مضر یعنی با هم خوردن 2 ماده غذایی که می‌تواند عوارض آنها را زیادتر یا منافع آنها را کمتر کند.

راجع به شلغم، تحقیقات متعددی نشان داده که بیشتر باورهای رایج درباره آن صحیح است. شغلم و خانواده آن مانند تربچه و انواع ترب سفید و سیاه، ترکیبات گوگردی دارند که ضدمیکروب و ضدویروس هستند. خوردن و حتی استنشاق بخورات ناشی از پخت شلغم به افراد سرماخورده توصیه می‌شود. علتش هم این است که مواد گوگردی شلغم هم در داخل بدن و هم در فضای دربسته می‌توانند میکروارگانیسم‌ها را تا حد بسیاری از بین ببرند. آزمایش‌هایی روی ویروس آنفلوآنزا و موش‌های آلوده به آن هم انجام و معلوم شده است که شلغم می‌تواند در تضعیف ویروس آنفلوآنزا موثر باشد.پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

این باور، پایه علمی ندارد. شاید این حرف‌ها از سر تجربه باشد اما مانند شلغم، تحقیقی روی هندوانه انجام نشده که بخواهم توضیح بدهم. قدیمی‌ها مصرف آن را توصیه می‌کردند چون مصرف مایعات زیاد برای درمان سرماخوردگی واقعا خوب است. هندوانه نیز آب فراوانی دارد اما در رابطه با اینکه هندوانه،‌چیزی شبیه به آنتی‌بیوتیک یا تركیب مفید دیگری برای درمان سرماخوردگی داشته باشد، تحقیقی به انجام نرسیده است.

بیشتر بدانید : خواص هندوانه + کالری هندوانه چقدر است؟

لیموشیرین ویتامینC دارد و این ویتامین ایمنی بدن را بالا می‌برد. اصلا تمام مرکبات برای بهبود سرماخوردگی مناسبند و مصرف‌شان در تمام طول سال، به‌ویژه در فصول سرد سال، توصیه می‌شود. ثابت شده ویتامین C می‌تواند با تقویت ایمنی بدن از بروز سرماخوردگی پیشگیری کند. هر نوع میوه و سبزی دیگری هم که ویتامین C بالایی داشته باشد، می‌تواند این کار را انجام دهد. بین میوه‌ها بالاترین ویتامین C را خانواده مرکبات دارند؛ یعنی لیموشیرین، نارنج، لیموترش، پرتقال، نارنگی و گریپ‌فروت. فلفل‌دلمه‌ای هم ویتامینC بالایی دارد اما به مرکبات نمی‌رسد.البته مرکبات، ترکیبات دیگری همچون ترکیبات فلاونوییدی نیز دارند که به‌عنوان ضدمیکروب به کمک می‌آیند اما نقش ویتامین C پررنگ‌تر است. در ضمن، اشتباهی که برخی افراد می‌کنند این است که به محض سرما خوردگی‌شان مقدار زیادی موادغذایی مفید می‌خورند. این موضوع تاثیر دارد اما نه خیلی زیاد. بهتر است در طول سال مدام موادغذایی مفید را مصرف کنیم تا بدن آمادگی کافی داشته باشد و كمتر به سرماخوردگی دچار شود.

بیشتر بدانید : هر آنچه باید در مورد ویتامین C بدانید

نه! برخی افراد به‌طور تجربی دیده‌اند که برخی موادغذایی سبب طولانی‌ شدن سرماخوردگی می‌شود اما این مطلب از نظر علمی به اثبات نرسیده است.

اینها هم دلیل علمی ندارد. آبلیمو و لیموترش با وجود ترش بودن برای سرماخورده‌ها مفیدند. آبلیمو تفاوت زیادی با سرکه (از نظر فرمول و مکانیسم اثر) دارد. مصرف عسل و آبلیمو به سرماخورده‌ها توصیه می‌شود اما مصرف سرکه، نه.

کلا عسل به تنهایی و بدون هیچ ماده غذایی دیگری معادل با حداقل شربت‌های سرماخوردگی خوب است و می‌تواند سبب افزایش ایمنی بدن شود و یك ضددرد، خلط‌آور، ضدسرفه، نرم‌کننده گلو و صاف‌کننده صداست.اگر عسل با برخی مواد مخلوط شود، می‌تواند اثر سینرژیک یا تقویت‌کننده نیز داشته باشد و خواصش افزایش پیدا كند. به عنوان نمونه مصرف آویشن و عسل برای سرماخورده‌ها بسیار خوب است. آویشن از قدیم برای بهبود سرماخوردگی مصرف می‌شده و دلیل آن هم رایحه یا اسانس خاصی است که تاثیر شگرفی بر میکروب‌ها داشته و آنتی‌هیستامین خوبی است و خاصیت ضدتب و ضددرد دارد.

برخلاف تصور رایج، ادویه‌جات به درجات مختلفی می‌توانند در بهبود سرماخوردگی نقش داشته باشند. یكی از ادویه‌هایی كه از قدیم به عنوان غذا و دارو استفاده می‌شده، زنجبیل نام دارد. زنجبیل میان ادویه‌ها مناسب‌ترین و قدرتمندترین مورد برای درمان عوارض سرماخوردگی است. زنجبیل به دلیل طبیعت گرمی كه دارد، معرق و بالا برنده قوای ایمنی است. گشنیز و رازیانه نیز خاصیت خلط‌آور خوبی داشته و برای سرماخوردگی مفیدند. خلاصه، مصرف ادویه برای درمان سرماخوردگی خوب است؛ هرچند كه ممكن است از آنجا كه وقتی فردی سرما می‌خورد ایمنی بدنش كاهش می‌یابد و ادویه‌ها حساسیت‌زا هستند، توصیه ‌شود كه مصرف‌شان را به حداقل برسانیم.

بیشتر بدانید : 8 غذایی که در زمان سرماخوردگی حتما باید بخورید

بیشتر بدانید : پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با 8 مکمل موثر

بیشتر بدانید : برای سرماخوردگی چی نخوریم؟!!

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : salamatiran.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

آموزش سلامت, اخبار گیاهان دارویی, مشروح اخبار

پزشکان می گویند مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد. ضمناً آب فراوان موجود در این میوه باعث کاهش تب و دمای بدن به خصوص هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود. اسید فولیک موجود در لیمو شیرین نسبت به میوه های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم خونی ایفا می کند. افرادی که مبتلا به کم خونی به خصوص کم خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند.

پتاسیم به مقدار قابل توجهی در لیمو شیرین یافت می شود، این عنصر از جمله ترکیباتی است که می تواند از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری کند و همچنین بین آب و الکترولیت های بدن تعادل برقرار نماید.

لیمو شیرین حاوی اسید سیتریک و ویتامین ث زیادی است. چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملاً ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدنش تامین شده است. نکته جالب این که در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین ث به بدن می رسد. در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی گرم ویتامین ث است.پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

این میوه از میوه های پر کلسیم محسوب می شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان نقش موثری را ایفا می کند.

از دیگر خواص لیمو شیرین اثر مفید روی معده، هضم دستگاه گوارش، خنثی شدن مقداری از اسید معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده و پیشگیری از نفخ معده است به همین دلیل پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به تمامی مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند.

لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود.

کسانی که یرقان دارند هر ساعت یک عدد لیمو شیرین بخورند.

مالیدن پوست لیموشیرین برای اگزما و جوش مفید است.

یک مرطوب کننده پوست: آب لیمو شیرین یک قاشق + روغن جوانه گندم یک قاشق + عسل یک قاشق. مواد را خوب بهم بزنید و روی پوست بگذراید.

کسانی که دچار حصبه شده‌اند روزی ۶ لیوان یا ۶ عدد لیمو شیرین بخورند.

کسانی که سرخک دارند روزی ۴ عدد لیمو شیرین با فاصله بخورند. اگر کودک شیر مادر می‌خورد مادر روزی ۶ عدد لیمو بخورد.

مقدار ویتامین C در لیموشیرین ۲ برابر لیمو ترش است.

کسانی که جذام دارند لیمو شیرین را در برنامه غذایی خود بگذارند.

برای درمان تنگی نفس کمی آب پیاز با آب لیمو شیرین مخلوط کرده روزانه سه نوبت بنوشید.

برای درمان کم اشتهایی لیموشیرین قبل از غذا بخورید.

این میوه به افرادی که کم‌خونی دارند پیشنهاد می‌شود چرا که حاوی مقدار زیادی اسیدفولیک است. این ماده معدنی می‌تواند به بدن کمک کند تا خون بیشتری تولید شود و کم خونی بهبود یابد.

وجود مقدار بسیار زیادی آنتی‌اکسیدان در لیمو شیرین باعث می‌شود تا میزان زیادی از رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شما از بین بروند و بسیاری از بیماری‌ها نیز در کنار آن‌ها از بین می‌ رود.

# ویتامین ب و انواع ریزمغذی های مفید مانند عنصر سلنیوم در لیمو شیرین موجب به حداقل رسیدن جمعیت رادیکال آزاد موجود در ناحیه آسیب دیده معده می شود.
# ویتامین ث موجود در لیمو شیرین باعث بهبود جذب آهن در بدن می شود و به همین علت می تواند از بروز کمبود آهن در بدن جلوگیری کند.
# مصرف لیمو شیرین تازه که حاوی ویتامین ث فراوان است در کاهش بروز حساسیت موثر هستند.
# لیمو شیرین میوه ای با طبع سرد است که برای بیماران مبتلا به سرطان معده میوه ای بسیار خوب به شمار میرود.
# بیماران قلبی لیمو شیرین را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
# برای کسانی که عرق نمی‌کنند مخلوطی از آب لیمو شیرین با عسل بنوشند صبح به صورت ناشتا.
# برای تقویت موی سر با آب لیمو شیرین سر را ماساژ دهند.
# در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه ای خنک و مفید در رفع التهاب و تشنگی نام برده می‌شود. مزیت لیموشیرین در مقایسه با پرتقال این است که با کالری کمتری نسبت به پرتقال، همان مقدار ویتامین c را به بدن می‌رساند. ویتامین c موجود در لیموشیرین نقش پیشگیری کننده از بروز سرماخوردگی و سرطان‌ها را دارد.
# غنی از عناصر قلیایی است.
# لیمو حاوی مقدار زیادی اسیدسیتریک و ویتامین C می‌باشد.
# مقدار زیادی فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و کلسیم دارد.
# این میوه در درمان سرماخوردگی و تب ناشی از بیماری موثر است و بدن را سم زدایی می‌کند.
# در هضم مواد غذایی و همچنین تنظیم مقدار اسید معده بسیار مفید باشد و از نفخ پیشگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌کنند تا بیش‌تر از آب این میوه مصرف کنید
# لیمو شیرین همچنین کلسیم بسیار زیادی دارد که می‌ تواند بهترین میوه استخوان‌ ساز باشد. میزان بالای کلسیم در این میوه خوشمزه از پوکی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند. البته این به شرطی است که روزانه حداقل یک لیموشیرین مصرف کنید.
# این میوه زمستانی همچنین می‌تواند در هضم مواد غذایی و همچنین تنظیم مقدار اسید معده بسیار مفید باشد و از نفخ پیشگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان برای نتیجه‌گیری بهتر توصیه می‌کنند تا بیش‌تر از آب این میوه مصرف کنید.
# لیمو یک ماده شدیداً قلیایی است.
# مصرف لیموشیرین در آنفلوآنزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده‌اند، توصیه می‌شود. چرا که این میوه خاصیت سم‌ زدایی داخل بدن را از خود نشان داده‌ است.
# لیمو شیرین باعث حفظ کلسیم بدن می‌شود.
# لیموشیرین حالت تازه کننده داشته و اگر در چای ریخته شود طعم مطبوعی پیدا می‌کند.
# در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده استفاده می‌شود و برای رفع التهاب و عطش بسیار موثر است.
# در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک کننده یاد می‌کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب‌ دار توصیه می‌شود.
# حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می‌دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.
# حالت تازه کنندگی داشته و در صورتی که در چای ریخته شود، طعم مطبوعی پیدا می‌کند.
# عامل ضدعفونی کننده بدن است و به طور طبیعی از تخمیر در معده جلوگیری می‌کند.
# مرکبات و از جمله لیمو شیرین، سرگیجه را بر طرف می‌کند.

ترکیبات و ارزش غذایی لیمو شیرین

ارزش غذایی ‪ ۱۰۰‬ گرم لیمو شیرین که برابر بایک عدد لیمو شیرین بزرگ است:

۲۹/۸‬ کالری

‪ ۰/۷۴‬ گرم پروتئین

‪ ۱۰/۵‬ گرم قند

‪ ۰/۱۴‬گرم چربی

‪ ۲/۸‬گرم فیبر

‪ ۱۰‬میکروگرم اسید فولیک

‪ ۱۵۰‬میلیگرم پتاسیم

‪ ۵۳‬میلیگرم ویتامین ‪ C

پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

لیمو شیرین میوه‌ای با ۲۸ کالری انرژی است که در مقایسه با دیگر میوه‌ ها از انرژی کمتری برخوردار است اما این میوه سرشار از اسید سیتریک و ویتامین C است. لیموشیرین سرشار از پتاسیم و مواد معدنی است که برای قلب بسیار مفید هستند.

این میوه می‌تواند از بروز مشکلاتی مانند گرفتگی عروق و سکته قلبی به خوبی جلوگیری کند. علت تلخی لیمو شیرین، وجود موادی به نام نارنجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، میوه اگر برش بخورد و در معرض هوا قرار گیرد، طعم آن تلخ‌تر می‌شود. لیمونین و نارنجین موجود در لیموشیرین با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود.

از مهم‌ترین ترکیبات قابل توجه لیمو شیرین، اسید سیتریک و ویتامین C است. چنانچه فردی دو عدد لیمو شیرین متوسط در طول روز بخورد عملا ویتامین c مورد نیاز روزانه‌اش تامین شده است. مزیت لیموشیرین در مقایسه با پرتقال این است که با کالری کمتری نسبت به پرتقال همان مقدار ویتامین c را به بدن می‌رساند.

نقش پیشگیری کننده ویتامین C موجود در این میوه از بروز سرماخوردگی و سرطان‌ ها به اثبات رسیده است. در صورت مصرف میوه لیمو شیرین با پوست داخلی، مقدار ۷۷ میلی گرم ویتامین C به بدن می رسد، در حالی که مصرف آن بدون پوست داخلی، فقط دارای ۵۳ میلی‌گرم ویتامین C است.

بنابراین بهتر است افراد، لیمو شیرین را با پوست داخلی مصرف کنند. پتاسیم به مقدار قابل توجهی در لیمو شیرین یافت می‌شود. این عنصر از جمله ترکیباتی است که می‌تواند از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری و همچنین بین آب و الکترولیت‌های بدن تعادل برقرار کند. اسیدفولیک موجود در لیمو شیرین نسبت به میوه‌های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم‌خونی ایفا می‌کند. افرادی که مبتلا به کم‌خونی به خصوص کم‌خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند. این میوه از میوه‌های پرکلسیم محسوب می‌شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به‌خصوص در زنان، نقش موثری را ایفا می‌کند. لیموشیرین بین ۵ تا ۷ درصد قند دارد.

دلیل تلخ شدن لیمو شیرین

علت تلخی لیموشیرین وجود موادی به نام نارینجین و لیمونین است. هر چه مواد قلیایی در یک ماده طبیعی مانند میوه بیشتر باشد، طعم میوه به سمت تلخی می‌رود مشروط بر اینکه میوه باز شده و در معرض هوا قرار گیرد. در این صورت لیمونین و نارنجین موجود در میوه با اکسیژن هوا ترکیب شده و تلخ می‌شود.

در بین مرکبات نارنج و لیمو هر دو این خاصیت را دارند اما هر چه درجه شیرینی یک میوه بیشتر باشد، تلخی خود را بیشتر نشان می‌دهد. این تلخی از لحاظ سلامت، هیچ تاثیر منفی بر دستگاه گوارش ندارد و جزء ذات طبیعی میوه محسوب می‌شود.

نکاتی جهت خرید لیمو شیرین

به هنگام خرید لیمو شیرین باید مراقب بود میوه سالم بوده و لک و فرو رفتگی نداشته باشد. پوست میوه نباید سفت باشد. هرچه وزنش در دست سنگین‌ تر باشد بهتر بوده و این نشان‌ دهنده آب بیشتر در میوه است.

  • مدلهای خوابیدن با همسر
  • به هنگام مصرف باید ابتدا لیمو را شست تا آلودگی های خارجی قسمت داخلی میوه را آلوده نکند. به هنگام برش میوه از چاقوی تیز استفاده کنید تا ویتامین c موجود در آن از بین نرود. در ضمن توجه داشته باشید آب لیمو شیرین را پس از آبگیری سریع استفاده کنید در غیر این‌ صورت آب میوه شما فاقد ویتامین c خواهد بود.

    پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

    تحقیقات ثابت کرده است که استفاده از اسپند باعث چربی سوزی و لاغری می شود …

    اگر شما هم شکم بزرگی دارید کافی است این ترفندها را به کار بگیرید تا …

    بیمارانی که در فصل پاییز به سرماخوردگی دچار می شوند و “تب” دارند بهتر است از لیمو شیرین استفاده کنند چرا که بعد از خوردن این میوه، فرد احساس سبکی و “راحتی” می کند.

    پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

    بررسی ها نشان می دهند لیمو شیرین میوه ای خنک است و التهاب بیماران تب دار را برطرف می کند و به دلیل “ویتامین c” و “پتاسیم” بالایی که دارد از بسیاری از بیماری ها همچون “آنفولانزا” پیشگیری می کند.

    گفتنی است، عناصر مفیدی در لیمو شیرین وجود دارد که برای “قلب”، خون و “مجاری تنفسی” بسیار مفید است و خاصیت”ضد میکروبی” و “ضد ویروسی” دارد.لیمو شیرین خاصیت آرام بخش دارد و “خستگی مفرط”، سرگیجه، “اضطراب” و “تنش” را به شدت دفع می کند.”تب و لرز” می تواند علل مختلفی داشته باشد اما لیمو شیرین یک درمان متفاوت است و مصرف آن در روز تب را کاهش می دهد.

    منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

    

     

    لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد

     

    پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

    لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند.

     

    این که فصل زمستان آرام آرام رخ می نماید تنها دلیل مصرف لیمو شیرین؛ این میوه ی تر و تازه و شاداب نیست، در این مقاله به چهارده خاصیت برتر این میوه ی زردپوش می پردازیم که دلایل محکم و متنوعی برای مصرف آن است.

     

    لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید لیمو شیرین را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند. حالا خواص اعجاب انگیز این میوه با هم مرور می کنیم:

     

    ۱- جلوگیری از کم آبی بدن

    با وجودی که ممکن است در زمستان کمتر بدنمان دچار کم آبی شود؛ اما به جای استفاده از آب میوه های صنعتی که چیزی جز قند نصیب بدن نمی کنند، توصیه می کنیم در هنگام تشنگی و کم آبی از آب لیمو شیرین استفاده کنید؛ به این ترتیب علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن، احتمال ابتلا به عوارض کم آبی و بی آبی بدن را به حداقل خواهید رساند.

     

    ۲- پیشگیری از سرماخوردگی

    لیموشیرین متعلق به خانواده ی مرکبات است. ویتامین c بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه ای ایمنی بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام کرده است.

     

    ۳- ایمنی از آرتریت

    ثابت شده است که ویتامین ث یک حالت دفاعی در برابر آسیب ناشی از التهاب بافت ها دارد؛ بنابراین می تواند به شرایطی مانند استئوآرتریت (آرتریت استخوان) و روماتیسم کمک کند خصوصاً در زمانی که سلول های ایمنی بخش بدن سبب ایجاد التهاب در بافت ها شده اند. همچنین لیمو شیرین منبع نسبتاً غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد.

     

    لیموشیرین حاوی پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک کرده و توانایی از بین بردن عفونت های مثانه را دارا می باشد.

     

    ۴- کمک به کاهش وزن

    امروزه کم نیستند افرادی که به دلایلی مایل به کاهش وزن هستند؛ بنابراین توصیه می کنیم که از لیموشیرین در برنامه ی غذایی شان استفاده کنند. در واقع لیموشیرین میان وعده ی مناسبی است که می تواند گرسنگی شما را کاهش دهد و انرژی مورد نیاز بدنتان را تأمین کرده و سیرتان کند. یک لیموشیرین متوسط در حدود ۸۶ کالری انرژی دارد. به علاوه این که حس شادابی و طراوت را با آب و طبیعت پالپی اش برایتان به ارمغان می آورد.

     

    ۵- درمان زردی

    لیموشیرین میوه ای است که پزشکان همواره مصرف آن را به مبتلایان به زردی (یرقان) توصیه می کنند. علت در حالت خنک کنندگی است که لیموشیرین در بدن ایجاد کرده و به این شکل از علائمی همچون تب و تهوع فرد مبتلا می کاهد. لیموشیرین غذای سبکی محسوب می شود و راحت هم هضم می شود و بر عملکرد کبد اثر مثبت دارد.

     

    ۶- جلوگیری از ابتلا به اسکوربوت

    همه ی ما می دانیم که کمبود ویتامین C می تواند منجر به بیماری اسکوربوت شود؛ این بیماری علائم بالینی همچون خونریزی از لثه ها، ترک لب ها، و تب به همراه دارد. لیموشیرین منبع غنی از ویتامین سی است که به کاهش این علائم کمک می کند. در حدود ۱۰۰ گرم لیموشیرین حاوی ۵۰ میلی گرم ویتامین سی است که در حدود شصت درصد نیاز روزانه ی بدنتان را تأمین می کند.پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

     

    لیمو شیرین منبع غنی از فولیک اسید است که در حمایت از استخوان ها و مفاصل نقش دارد

     

    ۷- محافظت در برابر مشکلات گوارشی

    سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند. طعم منحصر به فرد لیموشیرین باعث تحریک غدد ترشح کننده ی بزاق می شود و آنزیم های تسهیل کننده ی عمل گوارش و هاضمه رها می شوند. به علاوه، لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند. لیموشیرین منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که اسهال را بهبود می بخشد درعین حال فیبر موجود در این میوه مانع یبوست هم می شود.

     

    ۸- بهبود زخم های گوارشی با لیموشیرین

    زخم های گوارشی در مواردی بسیار دردناکند. آن ها می توانند در سراسر معده پراکنده باشند؛ دوازدهه و مری را هم درگیر کنند. لیموشیرین کمتر حالت اسیدی دارد و محیط روده و معده را قلیایی کرده؛ بنابراین مانع اسیدیته ی بالای معده می شود.

     

  • عکس فنجون قهوه عاشقانه
  • ۹- مبارزه با سرطان به کمک لیموشیرین

    در این میوه ترکیبی به نام لیمونوئید وجود دارد که گفته می شود بر بهبود سرطان های مختلف مؤثر است.

     

    ۱۰- سلامت بخشی به پوست و مو

    لیموشیرین در صنایع آرایشی هم پرکاربرد است. عصاره ی لیموشیرین در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای تقویت مو، درمان موخوره و شوره ی سر به کار می رود. ویتامین C موجود در لیموشیرین یکی از دلایلی است که پرکاربرد بودن آن را برای درخشان کردن پوست، روشن کردن پوست، کاهش آکنه و لک و آب رسانی به پوست توجیه می کند.

     

    ۱۱- رفع مشکلات تنفسی

    روغن گرفته شده از لیموشیرین خواص ضد احتقانی دارد که به تمیز کردن و از بین بردن مشکلات تنفسی کمک می کند. از این روغن در اسپری ها و بخورها استفاده می کنند.

     

    لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی

     

    ۱۲- بالا بردن ایمنی بدن

    مصرف مرتب آب لیموشیرین بهبود دهنده ی عملکرد کلی قلب است. بنابراین به جریان درست و سالم خون در بدن کمک می کند و به این شکل به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هم کمک می کند.

     

    ۱۳- اختلالات ادراری

    لیموشیرین حاوی پتاسیم است که کلیه و مثانه را از سموم پاک کرده و توانایی از بین بردن عفونت های مثانه را دارا می باشد.

     

    ۱۴- نقرس

    آنتی اکسیدان های موجود در لیموشیرین به خروج اسیداوریک و رادیکال های آزاد از بدن کمک می کنند. در واقع ویتامین c لیموشیرین به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن می پردازند.

     

    منبع : momtaznews.com

    خوراکی های پرخاصیت

    انواع خدمات دندانپزشکی/مشاوره رایگان

    آموزش برترین تکنیک های طلایی تست زنی

    شروع ثبت نام کلاسهای کنکور 1400

    ظروف نگهدارنده موادغذایی/طرح واندازه متنوع

    ثبت نام کلاسهای آموزشی و رفع اشکال کنکور

    لوازم مورد نیاز برای داشتن میکاپ بدون نقص

    دندانپزشکی که فقط هالیوودی کار میکنه!

    برای نظافت خونه‌ دنبال نظافتچی کاربلدی؟

    درآزمون های آزمایشی کنکور،آنلاین شرکت کن

    رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

    هرچی می خوای رو با ارزانترین قیمت پیدا کن

    محاسبه آنلاین هزینه نظافت منزل

    از ساده ترین مهارت های پول بساز

    درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی
    پختن لیمو شیرین برای سرماخوردگی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *