پای شیر در طب سنتی

دوره مقدماتی php
پای شیر در طب سنتی
پای شیر در طب سنتی

برگ های قاعده ای دارام دم برگ های بلند ولی برگ های ساقه ای بدون دم برگ، گل ها به رنگ زرد مایل به سبز، گل دارای کاسه 4-2 پرچم ولی فاقد جام است. برگ ها و باریکه های دم برگ مصرف دارویی دارد که فصل تابستان جمع آوری می شود و به صورت دم کرده پای شیر، تنطور پای شیر و جوشانده پای شیر در درمان به کار می برند.

پای شیر برای این موارد مفید است:

خونریزی – التیام زخم – ناراحتی های روده و معده – ترشحات و درد رحم (شستشو با جوشانده غلیظ) – سرگیجه – دیابت – ورم ملتحمه – عفونت – مسمومیت – تصلب شرایین – چاقی – کلسترول – التهاب – اسهال

11.جهت تقویت معده به مقدار ۸ گرم پای شیر را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده بنوشند.

پای شیر در طب سنتی

دوره مقدماتی php

12. جهت درمان کم‌ خونی از دمکرده تمام قسمت‌های این گیاه استفاده شود.

13. جهت بیماری قند ۸ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.

14. برای درمان چاقی از روش شماره ۳ استفاده شود.

15. جهت تسکین خارش مهبل ۱۰۰ گرم این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده صاف نموده واژن را شستشو دهند.

16. برای درمان خونریزی شدید ماهانه ۴ گرم از این گیاه را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده بعد از پاک شدن به مدت ۱۴ روز، روزی ۲ فنجان بنوشند.

17. جهت درمان زخم‌های غانغاریائی و زخم‌های چرکین با جوشانده غلیظ این گیاه شستشو دهند.

18. برای درمان آفت دهان به صورت غرغره استفاده شود.

19. برای خارش‌ ها و التهابات پوستی از دمکرده و شستشو با این گیاه استفاده شود.

20. جهت درمان آب آوردن بافت‌ ها این گیاه مفید می‌باشد.

21. جهت تصلب شرائین با نظر پزشک از دمکرده این گیاه می‌توان استفاده کرد.

22. جهت درمان خارش مهبل از کرم این گیاه می‌توان استفاده کرد.

* طرز تهیه کرم پای شیر: ۵ گرم برگ پای شیر را در ۱۰۰ سی‌سی آب مقطر جوشانده سپس صاف نموده با اوسیرین مخلوط کرده تا به صورت کرم درآید.

23. جهت تسهیل زایمان یک ماه قبل از زایمان از دمکرده این گیاه بنوشند با نظر پزشک انجام گردد.

24. جهت کم کردن کلسترول از دمکرده این گیاه استفاده شود.

25. جهت جلوگیری از خونریزی و التیام زخم ضماد این گیاه را گذاشته و هر ۱۰ دقیقه ضماد را تعویض نمایند.

گیاه پای شیر حاوی تانن است که به پیشگیری از بی‌ نظمی‌ های قاعدگی کمک می‌کند. به علاوه، این گیاه سالیسیلیک اسید دارد که عضلات شما را شل می‌کند و باعث تسکین گرفتگی‌ های قاعدگی می‌شود.

درمان بی نظمی های قاعدگی و موهای زاید با گیاه پای شیر

درمان بالا بودن هورمون FSH با گیاه پای شیر

پای شیر گیاهی است از تیره گلسرخیان (Rosaceae)، سرده پای شیریان (Alchemilla) و دائم گل که فصل گل دهی آن بهار است. این گیاه بومی کوه های شرق آفریقاست که در تمامی نواحی و مناطق قابل کشت است.

قسمت مورد استفاده این گیاه تمام گیاه بخصوص ریشه و برگ آن میباشد.

روش کاشت گیاه پای شیر

کشت گیاه پای شیر به خاطر رشد ضعیف و در نتیجه محصول کم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد علاوه بر این تعداد زیادی از گیاه مورد نظر به صورت خودرو وجود دارد.

زمان برداشت گیاه پای شیر

زمان حصول برداشت برگها و گیاه کامل در طول گل دهی از اردیبهشت تا مردادماه می باشد پس از محصول برداری آن را باید در سایه و یا به روش مصنوعی در حرارت 40 تا 50 درجه خشک می نمایند و سپس در جعبه های مسدود و دور از نور و رطوبت نگهداری می کنند.

پای شیر در طب سنتی

همچنین بخوانید:

آشنایی با خواص بی نظیر گیاه افنان برای زنان

خواص دارویی و درمانی گیاه زوفا

ساکولنت : نگهداری و پرورش گیاه ساکولنت

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با پای شیر سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

گیاهی است کوتاه به بلندی 40 – 15 سانتی متر چند ساله و علفی ، دارای ریزوم و ریش قوی به رنگ قهوه ای است. برگهائی مدور به رنگ سبز روشن منقسم به 7 تا 11 لوب دندانه دار و منتهی به دمبرگ دراز دارد. گلهای آن دارای کاسه کوچکی مرکب از 8 تقسیم در 2 ردیف و پرچم هایی به تعداد 4 و بسیار کوچک است.

 از لحاظ دارویی خواص فراوانی دارد به ویژه برای بیماران تصلب رگ‌ها و التیام انواع زخم‌ها مانند زخم‌های مربوط به اندام‌های حساس بدن، زخم‌های چرکین، قانقاریا، واریس، حساسیت‌ها و بیماری‌های عفونی دهان بسیار موثر است و به شکل انواع غرغره یا جوشانده و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پای شیر در طب سنتی

سلام ،دکتر محمدرضا خادم علی زاده پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

در مواردی که اسهال شدید یا طولانی مدت بویژه در کودکان و نوجوانان دیده می شود حتماً باید مراقبت های پزشکی جدی صورت گیرد و مصرف این دارو نمی تواند کارساز باشد. زیاده روی و مصرف بی رویه پای شیر زیان آور می باشد.

۱. جهت تقویت معده به مقدار ۸ گرم پای شیر را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده بنوشند. ۲. جهت درمان کم‌ خونی از دمکرده تمام قسمت‌های این گیاه استفاده شود. ۳. جهت بیماری قند ۸ گرم از این گیاه را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کرده قبل از غذا یک فنجان بنوشند. ۴. برای درمان چاقی از روش شماره ۳ استفاده شود. ۵. جهت تسکین خارش مهبل ۱۰۰ گرم این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده صاف نموده واژن را شستشو دهند. ۶. برای درمان خونریزی شدید ماهانه ۴ گرم از این گیاه را در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده بعد از پاک شدن به مدت ۱۴ روز، روزی ۲ فنجان بنوشند. ۷. جهت درمان زخم‌های غانغاریائی و زخم‌های چرکین با جوشانده غلیظ این گیاه شستشو دهند. ۸. برای درمان آفت دهان به صورت غرغره استفاده شود. ۹. برای خارش‌ها و التهابات پوستی از دمکرده و شستشو با این گیاه استفاده شود. ۱۰. جهت درمان آب آوردن بافت‌ها این گیاه مفید می‌باشد. ۱۱. جهت تصلب شرائین با نظر پزشک از دمکرده این گیاه می‌توان استفاده کرد. ۱۲. جهت درمان خارش مهبل از کرم این گیاه می‌توان استفاده کرد. * طرز تهیه کرم پای شیر: ۵ گرم برگ پای شیر را در ۱۰۰ سی‌سی آب مقطر جوشانده سپس صاف نموده با اوسیرین مخلوط کرده تا به صورت کرم درآید. ۱۳. جهت تسهیل زایمان یک ماه قبل از زایمان از دمکرده این گیاه بنوشند با نظر پزشک انجام گردد. ۱۴. جهت کم کردن کلسترول از دمکرده این گیاه استفاده شود. ۱۵. جهت جلوگیری از خونریزی و التیام زخم ضماد این گیاه را گذاشته و هر ۱۰ دقیقه ضماد را تعویض نمایند.

این گیاه حاوی مقادیر زیادی از الاژیتانین ها ( 8-6 درصد ) است که شامل آگرویمونین ، لیویگاتین F ، پدونکولاژین میباشند. فلاونوئید ها ( شمال کوئرستین گلوکرونید ) نیز در این گیاه به اثبات رسیده است.

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

درمان پرمويي در زنان، درمان بالا بودن هورمون FSH، درمان نامنظمي قائدگي…

فهرست

پای شیر گیاهی است از تیره گلسرخیان (Rosaceae)، سرده پای شیریان (Alchemilla) و دائم گل که فصل گل دهی آن بهار است. در انگلیسی به آن علاوه بر نام پای شیر، شنل بانو نیز می‌گویند.

اسم لاتين: Allcemilla vulgaris
اسم انگليسي: :layd’s mantle
اسم تركي: Testere disli Arslanpencesi
اسم آلماني: Frauenmatel
خصوصيات: درمان پرمويي در زنان، درمان بالا بودن هورمون FSH، درمان نامنظمي قائدگي

پای شیر گیاهی است از تیره گلسرخیان (Rosaceae)، سرده پای شیریان (Alchemilla) و دائم گل که فصل گل دهی آن بهار است.

پای شیر در طب سنتی

در انگلیسی به آن علاوه بر نام پای شیر، شنل بانو نیز می‌گویند. تقریباً در همه نواحی و مناطق قابل کشت است ولی سرزمین اصلی آن کوه‌های شرق آفریقا است که توسط توفان‌های اقیانوسی هند و اطلس به سایر نقاط دنیا سفر کرده است.

نوعی از این گیاه به نام پای شیر زمخت دارای برگ‌هایی بزرگ تر بوده و در مناطق معتدل رشد می‌کند. از آنجایی که برگ‌های نرم دارد، در مناطق بارانی طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا برگ‌های آن ساعت‌ها پس از باران مانند جواهر درخشش دارند.

تقریباً از اوایل تابستان تا اوایل پائیز دسته‌هایی از شاخه‌های گل زرد رنگ می‌آورد. گونه‌های مختلف پای شیر، اغلب سالی دو بار گل می‌دهند. به طور شگفت انگیزی در زمین و خاک رس رشد کرده و زمین را پوشش می‌دهد. در فصل پائیز شاخه‌ها و سر گل‌ها با رنگ بسیار جالبی که ترکیبی از رنگ‌های نارنجی و قرمز است، جلوه گری می‌کنند.

تکثیر آن به وسیله قلمه انجام می‌شود.از پای شیر بیشتر در حاشیه باغچه و نیز پوشش زمین استفاده می‌شود. محل سایه آفتاب را بیشتر دوست دارد و قد آن تا حدود سی و پنج سانتی متر می‌رسد.

از لحاظ دارویی خواص فراوانی دارد به‌ویژه برای بیماران تصلب رگها و التیام انواع زخم‌ها مانند زخم‌های مربوط به اندام‌های حساس بدن، زخم‌های چرکین، قانقاریا، واریس، حساسیت‌ها و بیماری‌های عفونی دهان بسیار مؤثر است و به شکل انواع غرغره یا جوشانده و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده همزمان برگ و ساقه گیاه پنجه شیر، درمان مناسبی برای اسهال است ولی اگر قصد استفاده از جوشانده این گیاه را دارید، نگران ایجاد مشکل یبوست نباشید، زیرا باعث ایجاد یبوست نمی شود. این گیاه حرکات دودی روده را کاهش داده و کنترل میکند.

درمان کمکی خوبی برای افرادی است که سندرم روده تحریک پذیر (irritable bowel sayndrome,ibs) دارند.برای زخم هایی که به سختی ترمیم می یابند و همچنین ترمیم زخم های بخیه بعد از عمل درمان مناسب و سریعی میباشد.

به کسانی که از کم خونی ناشی از فقر آهن رنج میبرند استفاده از جوشانده این گیاه را حداقل پنج یا شش بار در هفته را توصیه می کنیم.

برای زنانی که مستعد یائسگی زودرس هستند و همچنین برای زنان و دخترانی که قائدگی های نامنظم دارند درمان بسیار موثری می باشد.گیاه پای شیر همچنین برای تنظیم تعادل هورمون های زنانه بسیار مفید است این گیاه همچنین می تواند درمان مناسبی برای قطع لکه بینی های میان سیکل های قائدگی (ناشی ار میوم های رحمی) باشد.

برای زنانی که در طول دوره های ماهیانه خونریزی شدید داشته و یا دوره های قائدگی طولانی مدت دارند این گیاه را توصیه می نماییم.این جوشانده را در افراد کوچکتر از ۱۲ سال قبل از هماهنگی با پزشک به هیچ عنوان استفاده نکنید.

در یک زمان مشخص بیشتر از یک جوشانده استفاده نکنید همچنین در طول دوره استفاده از یک نوع جوشانده هیچ گونه دمنوش گیاهی دیگر (چای سبز، بابونه، مریم گلی و…) را مصرف نکنید.

تهیه همه جوشانده ها در ظرف استیل، شیشه ای و یا چینی ضروری است.از تاریخ برداشت گیاه نباید بیشتر از یکسال گذشته باشد.

۳ تا گرم (یک قاشق مربا خوری) گیاه پای شیر خشک شده را در یک لیوان (۲۰۰-۱۵۰ میلی لیتر) آب بدون کلر در حال جوش بریزید، با شعله ملایم و در بسته به مدت ده دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کنید و پس از ولرم شدن از صافی رد کرده و بنوشید.

این جوشانده را به مدت یک ماه متوالی هر روز، دوبار تهیه و استفاده کنید. لیوان اول را دوساعت بعد از صبحانه و لیوان دوم را دو ساعت بعد از ناهار میل نمایید. بلافاصله بعد از استفاده جوشانده چیزی نخورید.

بعد از اتمام دوره یکماهه به مدت یک هفته استراحت کرده و دوباره یک دوره یک ماهه مثل قبل را انجام دهید.

پس از اتمام دوره دوماهه انجام #پیازدرمانی به مدت ۱۵ روز و روزی دوبار ضروری می باشد.

۳ تا ۴ گرم (یک قاشق مرباخوری) گیاه پای شیر خشک شده را در یک لیوان (۱۵۰-۲۰۰ میلی گرم) آب بدون کلر در حال جوش بریزید با شعله ملایم و بسته به مدت ده دقیقه بجوشانید. سپس زیر شعله را خاموش کنید و پس از ولرم شدن از صافی رد کرده و بنوشید.

به مدت یک ماه متوالی هر روز دو ساعت پس از صبحانه یا دو ساعت بعد از ناهار با شکم خالی نوش جان کنید.

در هر بار باید به صورت تازه تهیه کنید.

بعد از اتمام دوره یک ماهه به مدت یک هفته استراحت کرده و دوباره یک دوره یک ماههه مثل قبل را انجام دهید اگر بازهم نامنظمی پریودتان ادامه داشت یک ماه دیگر نیز دوباره تکرار کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

پای شیر در طب سنتی

اگر دچار کمبود اسپرم یا تخمک هستید، پیشنهاد می‌کنیم، قسمت داروهای گیاهی تقویت تخمدان را در این مقاله بخوانید. همچنین مؤثرترین و پربازده‌ترین روش‌ها برای تقویت اسپرم و تخمک را به شما در این مطلب خواهیم گفت. طب سنتی راهکارهای عملی برای این مشکل بسیار حاد را بررسی کرده و در این مطلب شما با نتیجه نهایی این آزمایش‌ها و مهم‌ترین داروهای گیاهی برای تقویت اسپرم و تخمک، افزایش میل بارداری و افزایش میل جنسی آشنا خواهید شد.

یکی از کارهایی که می‌تواند به تخمدان آسیب برساند و باعث تنبلی تخمدان شود حمام کردن در زمان پریود است. متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌کنند که خانم‌ها از مصرف زیاد غذاهای سرد پرهیز کنند. امیداوریم شما این 2 نکتۀ ساده را در کنار راهکارهایی که در ادامه آمده است، رعایت کنید.

تنبلی تخمدان، مشکلی شایع است و باید مراقب باشیم که مشکلات ناشی از آن کنترل شده و بیشتر نشود. در این صورت باید بعضی از غذاها را از وعده‌های خود کنار بگذاریم؛ مانند:

افزایش باروری با کمک برگ سبز تمشک قرمز با کمک انسولین موجود در آن انجام می‌شود؛ افزایش باروری با افزایش تخمک گذاری انجام می‌شود. همچنین باعث تنظیم رگ‌های خونی در بدن می‌شود.

شاید تابه‌حال نمی‌دانستید که چای سبز در افزایش تخمک‌گذاری و تقویت تخمدان مؤثر هست. با کمک این گیاه گلوبولین اتصال‌دهنده دچار تحریک‌شده و درنهایت در افزایش تخمک‌گذاری تأثیر مستقیم می‌گذارد.

پای شیر در طب سنتی

عادت های ماهیانه همیشه برای زنان مهم بوده و هست. اگر به دنبال راهی برای تنظیم این مشکل هستید ما پیشنهاد می‌کنیم که از گیاه پای شیر برای این کار کمک بگیرید. همچنین در افزایش تخمک گذاری هم می‌توانید از پای شیر استفاده کنید.

اگر به دنبال راهی مؤثر برای افزایش تخمک گذاری هستید پیشنهاد می‌کنم که از گزنه استفاده کنید. برای زنانی که توانایی کمی در بارداری دارند و از ناباروری می‌ترسند توصیه می‌شود که از دم‌کرده برگ گزنه برای تقویت بارداری استفاده شود.

حاوی مقادیر زیادی لیگنان که باعث تنظیم میزان هورمون استروژن در بدن می‌شود. اگر فکر می‌کنید که نیاز به تنظیم روند تولیدمثل هستید از روغن کتان می‌توانید استفاده کنید.

برای درمان اختلالات و بیماری های تخمدان، کلینیک طب سنتی دکتر یزدیان همراه شماست…

تماس بگیرید: 021۸۸۷۲۰۱۰۱

با کمک گیاه شبدر قرمز سطح ایزوفلاون که باعث بهبودی بارداری در زنان می‌شود، افزایش می‌یابد. مهم‌ترین کار این گیاه منظم کردن زمان قاعدگی در خانم‌ها است.

برای افزایش هورمون های زنانه و همچنین افزایش میزان تخمک گذاری پیشنهاد می‌شود که از گیاه پنج‌انگشت استفاده کنید. شما می‌توانید با نظر پزشک متخصص طب سنتی از انواع این گیاه برای مصرف ( پودر، چای و عصاره گیاه ) استفاده کنید. تأثیرات این گیاه برای مواردی که گفته شد اصولاً بین 60 تا 90 روز است.

این گیاه چوب مانند که به رنگ سبز موجود هست و سری شبیه مار دارد دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین C می‌باشد. یکی از ویژگی‌های این ویتامین بدین شکل هست که با مراقبت از اسپرم‌ها جلوی اکسیداسیون شدن آن‌ها و درنتیجه باعث سلامتی سلول‌های بیضه در مردان می‌شود.

پیشنهاد می‌شود که خانم‌ها از این گیاه میان دوران قاعدگی و تخمک‌گذاری استفاده کنند. البته این گیاه برای مردان هم توصیه می‌شود. باید از پزشک متخصص کمک بگیرید. با کمک این گیاه می‌توانید میزان هورمون های بارداری را در بدن خود متعادل و تنظیم کنید.

برای افزایش میزان باروری بانوان توصیه می‌کنیم که از گیاه دارویی مکا که حاوی مقادیر زیادی ماده معدنی و مغذی موردنیاز است، استفاده کنید. خانم‌هایی که دچار استرس برای ناباروری هستند می‌توانند از گیاه مکا استفاده کنند.

هشدار! به‌هیچ‌وجه خانم‌ها در زمان بارداری نباید از گیاه مکا استفاده کنند. حتماً با پزشک خود در ارتباط باشید و از مصرف هرگونه داروی گیاهی و شیمیایی در هر زمان برای دوران تخم‌گذاری و قاعدگی و بارداری پرهیز کنید.

می‌توانید مشکلات ناشی از تخمدان پلی کیستیک (آکنه و افزایش وزن) را با کمک نخل اره‌ای و البته ترکیب آن با پنج‌انگشت حل کنید. می‌توانید مهم‌ترین اثر آن را در بهبود و افزایش تخمک گذاری مشاهده کنید.

داروی گیاهی تقویت تخمدان

افزایش محرک جنسی با یکی از بهترین سبزی‌ها گیاه آرتیشو و یا همان کنگر فرنگی است. اگر پزشک طب سنتی شما استفاده از کنگر فرنگی را توصیه کرد می‌توانید به‌راحتی مصرف کنید. تأثیر بسیار بالایی برای تقویت قوای جنسی دارد.

دم‌کرده نعناع را به مدت چند هفته زیر نظر پزشک طب سنتی و در هرروز به میزان 2 بار مصرف کنید. تأثیر بسیار زیاد این گیاه دارویی برای درمان تخمدان پلی کیستک مفید است.

اگر  به طب سنتی چینی مراجعه کنیم متوجه میشیم که چینی‌ها از زمان‌های قدیم برای اینکه بتوانند میل جنسی خود را افزایش دهند از گیاه زنجبیل استفاده می‌کردند. به‌قدری که زنجبیل را یکی از بهترین گیاهان و مؤثرترین گیاهان برای زنان و مردان چینی می‌دانستند.

تا به اینجا شاید مشکل تخمک‌گذاری رفع شده باشد. در این زمان به شما پیشنهاد می‌کنیم که از گیاه یام وحشی برای افزایش میزان حاملگی استفاده کنید. مصرف این گیاه برای بعد از تخمک‌گذاری می‌باشد.

متخصصان طب سنتی به بانوانی که سرد مزاج هستند و علاقه زیادی به مسائل جنسی ندارند این گیاه را پیشنهاد می‌کنند. البته یکی از مؤثرترین ویژگی‌های گیاه گل مریم قبل از دوران بارداری است و باعث تقویت تخمدان و قوای جنسی می‌شود.

درمان مشکلات قاعدگی با داروهای گیاهی

خانم‌ها می‌توانند برای تنظیم قاعدگی در دوره بخصوص خود از گیاه سیاه دانه کمک بگیرند. همچنین خانم‌هایی که از سقط جنین به خاطر انقباض‌های رحمی رنج می‌برند می‌توانند برای حل این مشکل از این گیاه استفاده کنند.

همچنین سیاه دانه در درمان انواع مشکلات زیر مفید هست:

یکی از کارهایی که گیاه پونه سفید انجام می‌دهد افزایش باروری در خانم‌ها می‌باشد. با مصرف پونه سفید خون به‌خوبی در بدن به گردش درمی‌آید. سپس با انتقال خون به بخش تولیدمثل و بخش جنسی خانم‌ها باعث افزایش باروری در آنان می‌شود.

این گیاه و مخصوصاً ریشه آن برای افزایش توان جنسی چه در بانوان و چه در آقایان مفید است. برای مصرف ریشه گیاه تک شاخ حتماً باید از پزشک طب سنتی مشاوره بگیرید. زیرا مصرف زیاد آن برای قسمت معده و کلیه خطرناک هست.

استفاده از گیاهان دارویی تقویت تخمدان یکی از راه‌های خوب برای درمان مشکلات زمان بارداری و قبل از بارداری می‌باشد. البته گیاهان دارویی دیگری هم برای دوره بعد از بارداری وجود دارد.

درهرحال باید همیشه برای مصرف هرگونه دارویی چه گیاهی و چه شیمیایی از پزشکان کمک بگیرید. بدون مشورت گرفتن از پزشک متخصص نباید خودتان به سراغ استفاده و مصرف هر نوع گیاهی برای تقویت تخمدان و همچنین تقویت اسپرم در مردان بروید.

پای شیر در طب سنتی

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. همچنین آرزوی سلامتی و زندگی خوب را برای همۀ شما عزیزان آرزومندیم. اگر احساس کردید که این مطلب برای شما مفید واقع‌شده است، لطفاً آن را به اشتراک بگذارید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هنوز برای درمان ویروس کرونا دارویی کشف نشده است ولی با راهکارهایی می‌توانید آن را کنترل کنید.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ اصطلاح کروناویروس به انواع ویروس ها گفته می شود که با علائم تنفسی خفیف تا شدیدی همراه است. ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری های شبیه سرماخوردگی، MERS، SARS و بیماری به نام Cov-2019 که اخیرا شیوع پیدا کرده است، می‌شود. این ویروس ها در صورت عدم کنترل و درمان به موقع باعث تهدید زندگی شما می شود. اگر علائمی مانند سرفه، عطسه، تب و تنگی نفس دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. هنوز برای درمان ویروس کرونا دارویی کشف نشده است ولی با راهکارهایی که در ادامه ارائه داده ایم می توانید آن را کنترل کنید.

علائم ویروس کرونا

• آبریزش‌ بینی، گلودرد، سرفه، سردرد، تب، خستگی و سایر علائم سرماخوردگی که بیشتر از یک هفته طول بکشد نیاز به پیگیری جدی دارد.

پای شیر در طب سنتی

• برخی‌ ویروس‌های کرونا باعث بروز علائمی مانند سردرد و درد بدن مشابه آنفلوآنزا هستند. مراقب سردرد و درد مفاصل و ماهیچه های خود باشید.

• تب بالای 38 درجه سانتی گراد همراه با لرز از دیگر علائم این ویروس است.

• ویروس کرونا تازه کشف شده در چین با علائم شدید تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس و تب همراه است. سرفه معمولا 2 تا 7 روز پس از شروع علائم اولیه ایجاد شده و سرفه ها معمولا خشک هستند.

• ویروس جدید کرونا در نهایت منجر به ذات الریه شده که علائمی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، تب و درجه حرارت غیرمعمول بدن، خستگی و سرفه خلط آور باشد.

• گاهی اوقات کرونا ویروس با علائم دستگاه گوارش مانند تهوع، استفراغ و اسهال همراه است. این علائم معمولا در 10 تا 20 درصد افراد مشاهده می شود.

مراجعه به پزشک

اولین کار تماس با اورژانس و مراجعه با پزشک است

عفونت کروناویروس می تواند به شدت خطرناک و کشنده باشد. اگر اخیرا در تماس با افراد مشکوک به این بیماری یا حیوانات بوده اید، یا به مناطقی سفر کرده اید که این ویروس شیوع پیدا کرده و علائمی مشاهده نموده اید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

اگر علائم شدیدی دارید یا گمان می کنید که به کروناویروس مبتلا هستید، برای تشخیص ویروس کرونا نیاز به انجام آزمایشات پزشکی توسط پزشک است. پس از بررسی علائم و آزمایشات پزشک درمان ویروس کرونا را آغاز می کند.

به میزان کافی استراحت کنید

در منزل بمانید و به خوبی از خود مراقبت کنید

هنوز درمان ویروس کرونا کشف نشده است. اگر پزشک تشخیص دهد که به ویروس کرونا مبتلا هستید، از شما می خواهد در منزل بمانید و از شیوع ویروس کرونا پیش‌گیری کنید. کنید بنابراین از هرگونه فعالیت در محل کار، مدرسه و اطراف خانه خود خودداری کنید.

در حال حاضر دارویی برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد، پس تنها کاری که بهتر است انجام دهید، استراحت به میزان کافی و مراقبت از خود است. استراحت کافی به بدن کمک کرده تا در برابر عفونت مبارزه کرده و بهبود یابد.

مصرف قرص های مسکن

از داروهای کاهش درد استفاده نمایید

اگر علائمی مانند بدن درد، سردرد یا تب دارید، با داروهایی مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن درد را کاهش دهید. اگر سن شما بالا 18 سال است می توانید از آسپرین برای کاهش تب و مسکن استفاده نمایید. هرگز به کودکان زیر 18 سال آسپرین ندهید زیرا ممکن است به وضعیت خطرناک تری مانند سندروم ریه مبتلا شوند.

از دوزهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کرده و نه کمتر و نه بیشتر!

استفاده از دستگاه بخار 

برای کاهش سرفه و گلودرد از دستگاه بخار استفاده کنید

یک مرطوب کننده هوا یا دستگاه بخار به تسکین گلودرد، ریه ها و باز شدن مجرای بینی کمک می کند. بهتر است هرجای منزل که می دانید یک دستگاه مرطوب کننده هوا قرار داده، مخصوصا در شب بیشتر از این دستگاه استفاده کنید.

دوش آب گرم نیز با برای تسکین علائم ریه و سینوس ها و درمان ویروس کرونا مفید است.

پای شیر در طب سنتی

به‌ میزان کافی مایعات بنوشید

زمانی که بیمار هستید به طور عادی آب بدن کاهش می یابد. برای بهبود و درمان ویروس کرونا بهتر است به میزان کافی آب و مایعات دیگر مانند سوپ، چای، آبمیوه طبیعی، آب لیمو و … مصرف کنید. مایعات علاوه بر تامین آب بدن، سرفه و گلودرد را نیز تسکین می دهد.

برخی از انواع ویروس های کرونا مانند MERS، SARS و Cov-2019 می توانند به مرگ منجر شوند. در صورت بروز علائم شدید مانند مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه حتما با اورژانس تماس بگیرید. شایع ترین عارضه عفونت کروناویروس ذات الریه است. برخی علائم شدیدتر باعث نارسایی کلیه نیز می شوند.

پیشگیری ویروس کرونا

• چون این بیماری هنوز قابل درمان نیست بهتر است تا حد ممکن با پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از شیوع آن جلوگیری کنید.

• اگر یکی از شما یا اعضای خانواده تان به ویروس کرونا مبتلا است تا حد امکان از نزدیک شدن به او خودداری کنید. در تماس با افراد حتما از ماسک استفاده کنید و دائم دست های خود را بشویید.

• تمام ذرات معلق در هوا در کنار فرد مبتلا آلوده است پس از دست دادن، بوسیدن، بغل کردن و نشستن در اطراف آن ها در زمان طولانی خودداری کنید.

• ظروف و وسایل فرد آلوده را کاملا جدا کنید و آن ها را مرتب با آب داغ و مواد شوینده تمیز کنید.

  • دوز مصرف قرص لوپرامید
  • • این ویروس از طرق حیوانات قابل انتقال است. پس اگر با حیوانات مزرعه و غیرخانگی در ارتباط هستید بهتر است مرتب دست های خود را با دقت بشویید.

    • تا جای ممکن از خوردن مواد غذایی خام خودداری کنید. مواد غذایی مانند گوشت، مرغ، بوقلمون و … را به میزان کافی و در حرارت مناسب بپزید. سعی کنید حتما از شیر پاستوریزه استفاده نمایید.

    • دستان خود را مرتب با آب گرم و صابون بشویید. شستن دست یکی از راه های جلوگیری از شیوع بیماری و ویروس کرونا است.

    • سعی کنید تمامی سطوح در تماس آلودگی را دائم ضدعفونی کنید.

    • در مواقع عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را بپوشانید. از سریع ترین راه های انتقال ویروس کرونا انتقال در هوا است. بالافاصله پس از استفاده از دستمال و ماسک آن ها را در کیسه زباله بیندازید.

    • از لمس چشم، دهان و بینی خود خودداری کنید.

    آیا در طب سنتی راهکاری برای بیماری‌های ویروسی مانند “کرونا” وجود دارد؟

    بنا داریم نکاتی درباره نحوه مقابله و مبارزه با هرگونه ویروس انسانی از جمله “کرونا” از منظر طب سنتی را بیان کنیم.

    باید اشاره کرد که ویروسها جزو انگلهای اجباری هستند و برای رشد و تکثیر نیازمند به بدن میزبان هستند؛ بیشتر ویروسهای بیماریزای انسانی در  سیستم گوارشی شروع به فعالیت می‌کنند؛ در واقع مخزن اصلی اکثر بیماریهای ویروسی، روده‌ها و معده است.

    مهمترین نکته‌ای که همه باید به آن دقت داشته باشند این است که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و به‌جای پخش شایعات و اطلاعات نادرست راه مقابله و پیشگیری از ابتلا به بیماری را به یکدیگر آموزش دهند؛ رعایت بهداشت فردی، بهداشت دهان و دندانها، بهداشت مواد غذایی و رعایت نکات بهداشتی در اماکن عمومی از جمله وظایفی است که همگان باید خود را موظف به انجام آن بدانند.

    پای شیر در طب سنتی

    خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دستهاست؛ حداقل کاری که باید در طول روز انجام داد، شستن دستها با آب و صابون است؛ از دست دادن و نیز روبوسی کردن پرهیز شود؛ قبل از هر بار خوردن غذا، دستها را باید با آب و صابون شست؛ توصیه و تأکید می‌شود در اماکن عمومی از ماسک استفاده شود و تا حد امکان مصرف گوشتها به‌خصوص ماهی، میگو و گوشت گاو را باید محدود کرد؛ مالیدن روغن “حنظل” به داخل ناف بسیار مفید است.

    از جمله ترکیب گیاهان دارویی ویروس‌کش و ضدویروس قوی که می‌توان برای مقابله با بیماری های ویروسی به‌صورت دمنوش استفاده کرد، شامل موارد زیر است:

    • دمنوش گل و برگ گیاه نپتا + گل و برگ گیاه چای کوهی

    • دمنوش گل و برگ گیاه فراسیون سفید + برگ گیاه خرگوشک

    • دمنوش برگ مریم‌گلی + ریشه گل قاصدک

    • دمنوش برگ آویشن + 14 عدد عناب

    منبع: خبرفوری

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    خواص گیاه پنج انگشت شامل کمک به درمان برخی ناباروی‌های زنان، تنبلی تخمدان، کاهش مشکلات قاعدگی، کاهش علائم یائسگی، افزایش میل جنسی زنان، افزایش شیر و … می‌شود. مصرف این گیاه همراه با قرص‌های ضد بارداری مضر است.

    به گزارش گروه اجتماعی برنا؛  گیاه پنج انگشت (Vitex agnus-castus) از دسته گیاهان دارویی است که به دلیل گل‌های زیبایی که دارد، کاشت آن در باغچه و فضای سبز نیز به عنوان یک گیاه زینتی رایج است. پنج انگشت دارای خواص دارویی ساختاری و مهم فراوانی به ویژه برای تقویت سیستم تولید مثلی در زنان و مردان است و امروزه از برگ‌ها، گل‌ها و میوه‌های این گیاه برای اهداف درمانی و در صنعت داروسازی استفاده می‌شود. در این مقاله مهمترین خواص گیاه پنج انگشت، طریقه مصرف و مضرات جانبی و موارد احتیاطی و منع مصرف آن را معرفی می‌کنیم.

    معرفی گیاه پنج انگشت

    گیاه پنج انگشت معروف به فلفل بیابانی به شکل درختچه‌ای به ارتفاع ۱ تا ۱/۵ متر است و گل‌هایی به رنگ آبی یا زرد به شکل سنبله دارد که در اواخر تابستان ظاهر می‌شوند. میوه این گیاه بسیار کوچک در اندازه دانه فلفل سیاه، به شکل توت و قهوه‌ای رنگ است و بویی مانند بوی نعناع دارد. این گیاه بومی کشور‌های آسیای مرکزی است و در کشور ما نیز در نواحی مختلف تهران، البرز، کرج، قم، استان خراسان، خرمشهر، بندرعباس و برخی شهر‌های جنوبی یافت می‌شود. قسمت مورد استفاده این گیاه در طب سنتی میوه، برگ و گل‌های آن است. اولین مورد گزارش شده از مصرف پنج انگشت توسط بقراط بوده که از خوابانده این گیاه در شراب به منظور کنترل خونریزی بعد از زایمان استفاده کرده است.

    خواص گیاه پنج انگشت (طبیعت و خواص درمانی)

    پای شیر در طب سنتی

    طبع گیاه پنج انگشت معتدل است و در برخی از متون طب سنتی از این گیاه با طبعی گرم و خشک، نام برده‌اند. مهمترین خواص گیاه پنج انگشت به طور خلاصه عبارتند از:

    ۱. درمان ناباروری زنان

    یکی از شناخته شده‌ترین خواص گیاه پنج انگشت تقویت باروری زنان و درمان برخی مشکلات ناباروری در خانم‌ها است. این گیاه به پخش هورمون‌های استروژن، پروژسترون وتستوسترون در بدن کمک می‌کند و از این رو تاثیر ویژه در تقویت باروری دارد. گیاه پنج انگشت همچنین در بهبود تخمک گذاری با توجه به سطح  پرولاکتین بالا موثر است.

    ۲. درمان تنبلی تخمدان

    یکی از مشکلات شایع که باعث بروز ناباروری در زنان می‌شود، بیماری تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک (PCOS) است. مصرف گیاه پنج انگشت به درمان این مشکل کمک شایانی می‌کند.

    ۳. کاهش مشکلات قاعدگی

    مطالعات بالینی درباره خواص گیاه پنج انگشت روی دوره قاعدگی زنان، نشان داده است که این گیاه تاثیر زیادی بر بهبود علائم پیش از قاعدگی خونریزی‌های غیر عادی و کاهش انواع درد‌ها و ناراحتی‌های زنانه دارد و در بسیاری منابع طب سنتی از آن به عنوان گیاه زنان یاد می‌شود.

    ۴. درمان ناراحتی‌های رحم

    برطرف کردن ورم و عفونت‌های رحمی، کاهش فیبروم رحم و جلوگیری از شکل‌گیری آن‌ها، از دیگر خواص گیاه پنج انگشت برای زنان است. این گیاه با تاثیرگذاری بر محور مرکزی ترشح هومون در بدن یعنی بخش هیپوتالاموس و هیپوفیز در درمان بسیاری از اختلالات زنانه موثر است. پنج‌انگشت باعث کاهش آزاد شدن FSH و افزایش آزاد شدن LH و پرولاکتین از هیپوفیز می‌شود. این هورمون‌ها در تولید استروژن (هورمون جنسی زنانه) از تخمدان‌ها و دوره تخمک‌گذاری در خانم‌ها موثر است. همچنین در درمان مشکل ضخیم شدن دیواره رحم نیز موثر است.

    ۵. کاهش درد پستان

    مصرف گیاه دارویی پنج انگشت باعث بالارفتن میزان پرولاکتین در بدن می‌شود و به همین دلیل در کاهش درد پستان‌ها در اثر لمس، مفید است.

    ۶. کاهش میل جنسی مردان

    مصرف گیاه پنج انگشت در کاهش میل جنسی و شهوت مردان موثر است و به دلیل همین ویژگی از گذشته این گیاه را با نام گیاه پاکدامنی می‌شناختند.

    ۷. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

    رفع ناراحتی‌های گوارشی،  درمان یبوست و کمک به درمان  بیماری بواسیر از دیگر خواص گیاه پنج انگشت در طب سنتی است. به این منظور به مبتلایان به بواسیر توصیه می‌شود در جوشانده این گیاه بشینند. همچنین جالب است بدانید خوردن یک فنجان دمنوش گیاه پنج‌انگشت، باعث کاهش ولع شدید و میل کاذب به مصرف غذا‌ها شده و از این طریق به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

    ۸. افزایش شیر مادران شیرده

    مصرف گیاه پنج انگشت در دوران شیردهی ممنوع نیست و به دلیل تاثیر بر هورمون پرولاکتین (هورمون شیردهی) برای افزایش شیر مادر کاربرد دارد.

    ۹. کاهش علائم یائسگی

    این گیاه دارویی با تاثیر بر میزان هورمون‌های زنانه در کاهش علائم یائسگی و گرگرفتگی این دوران موثر است و به افزایش تمایلات جنسی زنان کمک می‌کند.

    ۱۰. درمان آکنه

    یکی از عوامل بروز آکنه اختلالات هورمونی است. پنج انگشت از طریق تاثیر بر هورمون‌ها برای درمان آکنه نیز موثر است. همچنین استفاده از دم کرده این گیاه به عنوان لوسیون برای پاکسازی پوست به ویژه پوست ظریف نوزادان بسیار عالی است.

    ۱۱. کاهش ابتلا به سرطان

    گیاه پنج انگشت خطر ابتلا به سرطان پروستات  ناشی از بالا بودن سطح هورمون تستوسترون را کاهش می‌دهد. همچنین به دلیل فیتواسترژون‌های گیاهی در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها مانند  سرطان سینه ، روده بزرگ و  سرطان تخمدان موثر است. به طور کلی یکی از مهمترین خواص گیاه پنج انگشت داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند بدن را در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

    ترکیبات شیمیایی گیاه پنج انگشت

    فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، دی ترپنوئیدها، ویتکسین، کاستیسین و پیش ماده هورمون‌های استروئیدال از مهمترین ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه هستند. گیاه پنج انگشت همچنین دارای ترکیبات فرّار و روغنی نیز هست که از آن ترکیبات می‌توان به لینز، لینالول، ترپینل استات، آلفا پینن و بتا پینن اشاره کرد. علاوه بر ترکیبات بالا، این گیاه ترکیبات دیگری از جمله اسید‌های چرب ضروری مانند پالماتیک اسید، لینولئیک اسید و استائریک اسید نیز دارد.

    پای شیر در طب سنتی

    طریقه مصرف گیاه پنج انگشت

    از عصاره میوه گیاه پنج انگشت، محصولات دارویی مختلف به صورت عصاره مایع، عصاری پودری، کپسول، تنتور، ضماد و مکمل در بازار موجود است.

    طریقه مصرف در طب سنتی: برای تهیه دمنوش پنج انگشت، یک قاشق مرباخوری از گیاه خشک شده را با آب جوش ترکیب کنید و به مدت ۱۰ دقیقه فرصت دهید تا دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کرده و میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید در زمان مصرف به دمنوش، یک قاشق عسل به آن اضافه کنید.

    طریقه مصرف داروی گیاهی ویتاگنوس: از این گیاه داروی گیاهی ویتاگنوس ساخته شده که هم‌اکنون بصورت قرص و قطره موجود است. برای مصرف قطره ویتاگنوس که شامل عصاره گیاه پنج انگشت است بایستی روزانه ۴۰ قطره همراه با آب یا آبمیوه، قبل از صبحانه مصرف شود.

    مضرات گیاه پنج انگشت (موارد احتیاطی و منع مصرف)

    مهمترین مضرات و موارد احتیاطی گیاه پنج انگشت و فراورده‌های دارویی تهیه شده از آن عبارتند از:

    زیاده‌روی در مصرف این گیاه باعث بروز عوارض جانبی مانند سرگیجه، سردرد، ناراحتی معده، حالت تهوع، خارش و راش پوستی می‌شود.

    با توجه به اثرات هورمونی این گیاه، مصرف آن در دوران بارداری ممنوع است و کودکان نیز بایستی در مصرف این گیاه احتیاط کنند و حتما با نظر پزشک متخصص مشورت کنند.

    به دلیل تاثیر زیاد گیاه پنج انگشت روی میزان هورمون‌ها در بدن زنان، استفاده از آن برای زنان مبتلا به سرطان سینه مضر است.

    زیاده‌روی در مصرف ین گیاه برای کلیه‌ها مضر است.

  • عکس ایران مال تهران
  • استفاده از این گیاه برای افراد دچار آلرژی و حساسیت پوستی باید با احتیاط همراه باشد.

    توصیه می‌شود که مصرف گیاه پنج انگشت، برای افرادی که ذخایر کم انرژی دارند، سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف بوده و بیشتر از غذا‌های فرآوری شده مصرف می‌کنند، همراه با تغییراتی در رژیم غذایی آن‌ها باشد.

    تداخلات دارویی گیاه پنج انگشت

    مصرف این گیاه همزمان با مصرف دارو‌ها و قرص‌های ضد بارداری ممنوع است.استفاده از گیاه برای بیمارانی که دارو‌هایی با محتوای برموکریپتین و دوپامین مصرف می‌کنند، ممنوع است.افرادی که به مدت طولانی در حال مصرف آنتی بیوتیک یا استروئیدها هستند، قبل از شروع استفاده از گیاه پنج انگشت، با پزشک مشورت کنند.

    هشدار

    همانند سایر گیاهان دارویی، استفاده خودسرانه و زیاده‌روی در مصرف گیاه پنج انگشت و فراورده‌های جانبی تهیه شده از آن، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین همواره مدنظر داشته باشید برای تاثیر یک گیاه دارویی باید صبر بیشتری داشته باشید و حداقل دو تا سه ماه زمان می‌برد تا اثرات درمانی این گیاه را در بدن خود مشاهد کنید.

    فراورده‌های دارویی تهیه شده از این گیاه یا دمنوش آن را از شروع قاعدگی تا بعد از دوران یائسگی می‌توان استفاده کرد و مصرف آن همزمان با دارو‌های هورمونی شیمیایی توصیه نمی‌شود.

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    پای شیر در طب سنتی

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    

    پرسش: به دلیل مشکلات زنانه به پزشک مراجعه کرده ام و برایم قطره ویتاگنوس تجویز شده است می خواستم در ارتباط با اینکه این قطره چه کارایی دارد و برای درمان چه بیماری هایی مورد استفاده قرار می گیرد بنده را راهنمایی بفرمایید. گیاه پنج انگشت را گیاه زنان می نامند. پنج انگشت در پیشگیری از اختلالات قاعدگی، پریود دردناک، قطع غیر طبیعی پریود، اختلال در زمان و مقدار خونریزی، نارسایی زودرس تخمدان و عوارض حین یائسگی موثر می باشد. مشخصات این گیاه دارویی:درختی است با برگهای پنجه مانند و گلهای بنفش که بعد از فصل گرده افشانی میوه ای قهوه ای پر رنگ می دهد. و در بستر رودها و مناطق پست و دره ها بیشتر دیده می شود. قسمت مورد استفاده این گیاه میوه آن می باشد. اولین مورد گزارش شده از مصرف آن توسط بقراط بوده که از خوابانده آن در شراب در جهت کنترل خونریزی بعد از زایمان استفاده کرده است. خواص گیاه دارویی پنج انگشت:با تاثیرگذاری بر محور مرکزی ترشح هورمون در بدن یعنی هیپوتالاموس – هیپوفیز با افزایش LH و کاهش FSH تاثیرات خود را اعمال میکند. تنظیم پریود: با افزایش ترشح پروژسترون به استروژن باعث بهبود عملکرد تخمدان می گردد. لذا اختلالات پریود را کاهش می دهد. تنظیم ترشح پرولاکتین: در افزایش ترشح پرولاکتین با اتصال مستقیم بر روی گیرنده های دوپامینی منجر به کاهش ترشح پرولاکتین می شود. جلوگیری از اختلالات سینه ها: از اختلالات سینه ها حین پریود جلوگیری کرده باعث افزایش ترشح شیر از سینه ها شده و منجر به افزایش سایز سینه ها می شود. کاهش علایم یائسگی: با بهبود ترشحات هورمونی از میزان عوارض حین یائسگی کم می کند و علی الخصوص از گرگرفتگی می کاهد. مهار فیبروم رحم: از رشد فیبروم در جدار رحم جلوگیری می کند.

    موارد مصرف:پیشگیری قاعدگی دردناک: با تنظیم هورمونهای زنانه از بروز پریود دردناک پیشگیری می کند. اختلالات پریود: بواسطه تعدیل نسبت پروژسترون به استروژن از بروز اختلالات پریود جلوگیری می کند. درمان نارسایی تخمدان(Corpus Luteum insufficiency): در مواردی که تخمدان قادر به تخمک گذاری نمی باشد با اصلاح نسبت پروژسترون به استروژن باعث افزایش عملکرد تخمدان و بهبود تخمک گذاری می شود. پریود دردناک: با مکانیسم فوق از درد پستانها ورم و درد بدن در حین پریود می کاهد. قطع غیر طبیعی پریود: باعث درمان قطع شدن غیر طبیعی پریود و افزایش یا کاهش میزان خونریزی و اختلال زمان بروز پریود می شود. افزایش ترشح پرولاکتین: مخصوصا” اگر توام با اختلال پریود باشد موثر است. اندومتریوز: در موارد خفیف اندومتریوز اثرات مثبت آن گزارش شده است. گرگرفتگی و عوارض یائسگی: باعث کاهش علایم یائسگی بخصوص گرگرفتگی می شود. موارد منع مصرف و احتیاط:در کسانیکه سابقه حساسیت پوستی دارند احتمال بروز ضایعات پوستی بیشتر است.در مواردی که بعد از زایمان مصرف شود زمان شروع اولین پریود را جلو می اندازد. مصرف در دوران بارداری:بعلت اثرات قاعده آوری آن ممنوع می باشد. مصرف در دوران شیردهی:با رعایت احتیاط مجاز است.

    پای شیر در طب سنتی

    ویتاگنوساز این گیاه داروی گیاهی ویتاگنوس ساخته شده است که هم اکنون بصورت قرص و قطره  موجود می باشد. این دارو به علت بی ضرری، در تمام جهان بدون نسخه در داروخانه ها ارائه می شود و جزو فهرست داروهای OTC است. البته بهتر است مصرف كننده با پزشک خود مشورت كند. مقدار مصرف عادی قطره آن، روزانه یک بار و به صورت 40 قطره در نصف استكان آب می باشد. برای بدست آوردن نتایج مطلوب، بهتر است یك دوره ی 4 تا 6 ماهه از «ویتاگنوس» استفاده شود و در صورت لزوم می توان تا مدت ها آن را ادامه داد.  توجه: درمان با ویتاگنوس بسیار طولانی مدت می باشد برای مثال برای درمان قطع شدن غیر طبیعی پریود حدود 5/1 سال زمان لازم است ولیکن علایم بهبودی در عرض یک یا دو سیکل قاعدگی بروز می کند.   منبع:tebyan.net

    داروخانه گیاهی بیتوته

    اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

    چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

    ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا

    تست شنوایی و درمان وزوز گوش

    چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

    ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

    حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

    قبل ازاینکه افسردگی زندگیتان رانابودکند..

    درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

    ارسال محرمانه محصولات جنسی

    درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    قیمت رپورتاژ آگهی

    خرید بلیط هواپیما تیک بان

    طراحی سایت

    یکی از مهم ترین مسائل امروزه انسان ها، به دلیل نوع سبک زندگی یا عوامل خاصی چون عمل جراحی یا ایجاد جراحات و شکستگی ها، به وجود آمدن انواع درد به خصوص در استخوان ها و مفاصل می باشد.

    پای شیر در طب سنتی

    در این مقاله که توسط تیم عطاری آنلاین عطارمارت تهیه شده است به بررسی راهکارهای طب سنتی برای بهبود و درمان انواع دردهای استخوانی و مفصلی پرداخته شده است.

    طبق اصول طب سنتی دردهایی که در مفاصل و استخوان ها به وجود می آید جزء دردهای سرد هستند. نشانه این موضوع هم این است که اغلب دردهای مفصلی و استخوانی در زنان بالای 35 سال و کهنسالان ایجاد می شود.

    به طور کلی راهکار طب سنتی برای درمان دردهای سرد، خوردن گرمی ها می باشد. پادشاه گرمی های هم انجیر می باشد. برای محکم شدن مفاصل می توانید یک دوره 40 تا 120 روزه در هر شب 7 عدد انجیر بخورید. راهکار دیگر طب سنتی برای استحکام مفاصل و کاهش دردها سنجد است. روزی 21 عدد سنجد را در طول روز همراه با بزاق دهان میل کنید. در ادامه مقاله با راهکارهای طب سنتی برای کاهش دردهای استخوانی، مفصلی، دردهای ناشی از آرتروز، دیسک کمر و… همراه ما باشید.

    سورنجان یکی از گیاهان دارویی در طب سنتی بوده که به دلیل تاثیر فوق العاده آن در بهبود انواع درد، شناخته شده و مشهور می باشد.

    از ماده موثره موجود در گیاه سورنجان داروهایی تهیه می شود که برای درمان نقرس استفاده می شود.

    بوییدن خود گیاه سورنجان می تواند در بهبود انواع سردرد مفید و موثر باشد. یکی از محصولاتی که از گیاه سورنجان تهیه می شود کپسول سورنجان درد کیور می باشد.

    کپسول سورنجان درد کیور که باید زیر نظر پزشک طب سنتی مصرف شود دارای 10 عدد کپسول در هر ورق می باشد و برای مصرف آن در روز می توان یک عدد را مصرف نمود.

     

    این محصول گیاهی باید طبق روش مخصوص به خود مصرف شود تا هم بهترین عملکرد خود را داشته باشد و هم عوارض احتمالی آن به مراتب کمتر شود.

    به دلیل اینکه کپسول سورنجان تا حدی باعث افزایش فشارخون می شود، افرادی که دارای فشارخون هستند باید برای مصرف این محصول از عرق برگ زیتون استفاده نمایند تا افزایش فشارشان با کمک برگ زیتون تعدیل شود.

    از طرفی باقی افراد باید این کپسول گیاهی را با عرق زنیان مصرف کنند چرا که کپسول سورنجان دردکیور در طولانی مدت می تواند اثرات منفی بر روی معده داشته باشد که عرق زنیان از این موضوع جلوگیری می کند.

    برای خرید کپسول سورنجان درد کیور اصلی می توانید به سایت عطاری آنلاین عطارمارت به نشانی www.attarmart.ir مراجعه نمایید.

    برای دردهای ناشی از شروع سرماخوردگی و سردی بدن، حجامت گرم کتف 7 مرحله، جوشانده نعناع، سنبل الطیب، اسطوخودوس یا مالیدن اسانس نعناع بر روی پیشانی کافی است.

    اگر درد گسترش پیدا کرد و کل بدن را فرا گرفت مهم ترین کار تعریق بدن می باشد. طبق سخنان دکتر خیراندیش اگر درد کل بدن را فرا گرفت باید مقداری سوپ گرم میل شود سپس زیر کرسی قرار بگیریم تا به خوبی عرق کنیم. وقتی بدن به خوبی عرق کرد از زیر کرسی خارج شوید.

    اگر درد ما ناشی از سردی بدن باشد می توان از روغن های موضعی گرم همچون اسانس نعناع مخلوط با روغن بادام تلخ یا اسانس نعناع مخلوط با روغن سیاه دانه و اسانس نعناع مخلوط با روغن کنجد به صورت موضعی استفاده کرد تا درد درمان شود.

    طبق سخنان آیت ا… ضیایی برای دردهای عضلانی دست و پا و کسانی که به طور مثال از دست و یا پای خود بیشتر کار می کشند و دچار درد شده اند ماساژ اندام مربوطه با روغن نارگیل مفید و موثر می باشد.

     

    بر اساس توصیه های استاد ضیایی این افراد در طول روز می توانند گرد خود را 10 مرتبه به سمت پایین، بالا و چپ و راست به صورت ملایم حرکت دهند و این نرمش را در طول روز یک بار انجام دهند تا باعث بهبود دردهای شبیه دیسک گردن شود.

    روش دیگر جوشاندن روغن سیاه دانه در روغن زیتون می باشد. سپس روغن سیاه دانه جوشیده شده در روغن زیتون را بر گردن و کمر خود ماساژ دهند.

    اگر درد ناشی از ساییدگی مهره ها یا پوکی استخوان هست می توانند به جای مصرف داروهای شیمیایی از سه شیره یعنی شیره خرما، توت و انگور، شیره خرما به تنهایی و شیر عسل بهره ببرند.

    طبق تحقیقات انجام شده برخی از گیاهان دارویی دارای خواص ضد دردی بوده و برای بهبود و درمان زانو درد مناسب می باشند. در ادامه به مهم ترین این گیاهان دارویی می پردازیم.

    یکی از گیاهان دارویی مناسب برای بهبود دردهای استخوانی و مفصلی انواع زیره به خصوص زیره سبز می باشد. این نوع زیره دارای ترکیبات ضد التهابی قوی می باشد که در کاهش التهابات زانو موثر است و می تواند درد آن را کاهش دهد.

    از روغن های بسیار موثر در درمان انواع درد روغن نارگیل می باشد. بدین منظور کافی است مقداری روغن نارگیل را جوش بیاورید، سپس زمانی که ولرم شد به خوبی موضع را ماساژ دهید تا درد تسکین پیدا کند.

    ترکیب این سه روغن برای درمان درد زانو بی نظیر است. این سه روغن را در مقادیر مساوی ترکیب کنید و در یک ظرف مناسب نگهداری کنید. زمانی که زانو درد سراغتان آمد به صورت موضعی محل را با استفاده از این سه روغن ماساژ دهید تا شاهد آرام شدن درد خود باشید.

    پای شیر در طب سنتی

    دارچین و عسل، هر کدام به تنهایی دارای خواص ضد التهابی بی نظیری هستند. بدین منظور باید مقدار دارچین را با کمی عسل ترکیب کرده تا حالت خمیری شکل ایجاد شود. سپس محل مورد نظر را با این خمیر به خوبی بپوشانید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس محل را با آب گرم بشویید و از کاهش درد خود لذت ببرید.


    اخبار مرتبط

    متن را ببینید.

    Alchimilla P. Miller, 1754Lachemilla (Focke) Rydb.Zygalchemilla Rydb. GRIN,[۱] AFPD,[۲] FOC[۳]

    پای شیر گیاهی است از تیره گلسرخیان (Rosaceae)، سردهٔ پای شیریان (Alchemilla) و دائم گل که فصل گل دهی آن بهار است. در انگلیسی به آن علاوه بر نام پای شیر، شنل بانو نیز می‌گویند. تقریباً در همه نواحی و مناطق قابل کشت است ولی سرزمین اصلی آن کوه‌های شرق آفریقا است که توسط توفان‌های اقیانوسی هند و اطلس به سایر نقاط دنیا سفر کرده‌است.
    نوعی از این گیاه به نام پای شیر زمخت دارای برگ‌هایی بزرگ تر بوده و در مناطق معتدل رشد می‌کند. از آنجایی که برگ‌های نرم دارد، در مناطق بارانی طرفداران زیادی پیدا کرده‌است زیرا برگ‌های آن ساعت‌ها پس از باران مانند جواهر درخشش دارند. تقریباً از اوایل تابستان تا اوایل پائیز دسته‌هایی از شاخه‌های گل زرد رنگ می‌آورد.
    گونه‌های مختلف پای شیر، اغلب سالی دو بار گل می‌دهند. به‌طور شگفت انگیزی در زمین و خاک رس رشد کرده و زمین را پوشش می‌دهد. در فصل پائیز شاخه‌ها و سر گل‌ها با رنگ بسیار جالبی که ترکیبی از رنگ‌های نارنجی و قرمز است، جلوه گری می‌کنند. تکثیر آن به وسیلهٔ قلمه انجام می‌شود.از پای شیر بیشتر در حاشیه باغچه و نیز پوشش زمین استفاده می‌شود. محل سایه آفتاب را بیشتر دوست دارد و قد آن تا حدود سی و پنج سانتی متر می‌رسد.
    از لحاظ دارویی خواص فراوانی دارد به‌ویژه برای بیماران تصلب رگها و التیام انواع زخم‌ها مانند زخم‌های مربوط به اندام‌های حساس بدن، زخم‌های چرکین، قانقاریا، واریس، حساسیت‌ها و بیماری‌های عفونی دهان بسیار مؤثر است و به شکل انواع غرغره یا جوشانده و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این وب‌گاه[پیوند مرده]. نویسنده: علیرضا اسماعیل بیگی از کتاب: “برخی از گیاهان زینتی:
    در آن وب‌گاه آمده: “استفاده از مطالب این نویسنده با ذکر منبع بلامانع است.”

    برگ نمدی ·
    آکاسیا ·
    اکالیفا ·
    پای خرس ·
    خارکپه‌ای ·
    سرخار ·
    کلاه میرحسن ·
    چوبک ·
    افرا ·
    بومادران ·
    اشیرانت ·
    آویشنک ·
    اقونیطون ·
    اکیر ترکی ·
    تلخه ·
    توت مار ·
    کیوی ·
    زولک ·
    پرسیاوشان ·
    چشم خروس ·
    گندم‌نیا ·
    بابارتو ·
    فرچه سوگند ·
    چمن شور ·
    نازبشقابی ·
    پشموک ·
    شاه‌بلوط هندی ·
    آتشین ·
    آگاو ·
    گل ابری ·
    آگلونما ·
    غافث ·
    چمن گندمی ·
    علف چنگ ·
    علف بوریا ·
    عرعر ·
    علف موئین ·
    علف فرش ·
    لبدیسی ·
    شب‌خسب ·
    ختمی ·
    پای شیر ·
    تونگ ·
    قاشق‌واش ·
    خارشتر ·
    شنگار ·
    آلاماندا ·
    گندنایی ·
    پیاز ·
    الوانی ·
    توسکا ·
    جاشیرآسا ·
    صبر زرد ·
    دم‌روباهی ·
    خولنجان ·
    سنبل خوشه‌ای ·
    گل مرواریدی ·
    ختمی ·
    قدومک ·
    قدومه ·
    تاج خروس ·
    آماریلیس ·
    کهربایی ·
    مصفایی ·
    کهنه‌واش ·
    شن گندمی ·
    گرگ خار ·
    عروس شن‌زار ·
    نیلک ·
    رزک ·
    بادام ·
    آسمانی ·
    هرمی ·
    پسته ·
    گل حلقه ·
    آناغالیس ·
    قره‌تاج ·
    آناناس ·
    چنگ مریم ·
    گاوزبان ·
    نازبیابانی ·
    یاسمن صخره‌ای ·
    شقایق نعمانی ·
    شوید ·
    خون سیاوش ·
    بابونه ·
    بهاری چمن ·
    جعفری وحشی ·
    درفش گیاه ·
    پنجه عروس ·
    گل میمونی ·
    سندانی ·
    پاشیرک ·
    گورخری ·
    کرفس ·
    شاهدانه کانادایی ·
    خاس ·
    تاج‌الملوک ·
    رشادی ·
    رشاد ·
    گل شیپوری ·
    بادام زمینی ·
    آرالیا ·
    عشقه ·
    توت فرنگی ·
    دارواش سوزنی‌برگ ·
    باباآدم ·
    مرجانی ·
    نیام نقره‌ای ·
    سه سیخکی ·
    چپقک ·
    زردآلو ·
    گل عسلی ·
    یولافک ·
    درمنه ·
    شیپوری ·
    ریش بزی ·
    خیزران ·
    قمیش ·
    گل پروانه ·
    مارچوبه ·
    علف چسبک ·
    زبرینه ·
    میله یعقوب ·
    سریشک ·
    عبایی ·
    سپُرزدارو ·
    ستاره‌ای ·
    علف شتر ·
    گون ·
    ستاره‌گُون ·
    هویج کوهی ·
    گل‌چاک ·
    سپیدچوب ·
    آتامانتا ·
    سرخس ماده ·
    خارچرخه ·
    کاروان‌کش ·
    سلمکی ·
    شابیزک ·
    برگ بوی ژاپنی ·
    یولاف ·
    آزالیا ·
    آزیل ·
    آزولا ·

    پای شیر در طب سنتی

    B-نازباتلاقی ·
    فراسیون‌آسا ·
    ترتیزک جویباری ·
    پشمالو ·
    آلاله آبی ·
    بهیمه ·
    بکمانیا ·
    بگونیا ·
    تمشکین ·
    مینای چمنی ·
    زرشک ·
    سرخابی ·
    شفاقل آبی ·
    چغندر ·
    عروس کوهی ·
    غان ·
    کارده ·
    دودندان ·
    آدمک ·
    تکمه شور ·
    گشنیزک ·
    سپرسپری ·
    شانه‌سرخس ·
    خارسنبل ·
    بلومئا ·
    شب‌رنگی ·
    علف پشمکی ·
    درخت پنجه ·
    سینه‌کبکی ·
    گل گاوزبان ·
    جارو پنجه‌ای ·
    سرخس انگوری ·
    گل کاغذی ·
    گل‌زبانک ·
    چمن‌جاوری جنگلی ·
    کلم ·
    لرزان‌چمن ·
    جارو علفی ·
    توت کاغذی ·
    گاوزبان کوهی ·
    فاشرا ·
    دم‌موشی قفائی ·
    زیره ·
    چترگندمی ·
    هزارنی ·

    پای شیر در طب سنتی
    پای شیر در طب سنتی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *