نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی

دوره مقدماتی php
نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی
نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی

مکمل پمپ باعث افزایش قدرت، انگیزه و روحیه ورزشکار به خصوص قبل از مسابقات می شود. مکمل پمپ که به عنوان مکمل های قبل از تمرین نامیده می شوند، مجموعه ای از مواد محرک و آمینو اسید هایی هستند که بعد از مصرف در بدن موجب انرژی و بهبود روحیه مثبت در فرد مصرف کننده می شوند.شما پس از مصرف مکمل پمپ به صورت معجزه آسا و محسوسی شاهد اثرات آن همچون افزایش انرژی و توان عضلات، افزایش تمرکز ذهنی و انگیزه برای ادامه تمرینات ، دم عضلانی و متورم شدن رگها می شوید.
مکمل های پمپ در شاخه مکمل های نیتریک اکساید قرار می گیرند و معمولا توسط ورزشکارانی که برای ادامه تمرینات سنگین ورزشی خود نیازمند این قبیل مکمل ها هستند مصرف می شوند، البته قابل ذکر است با توجه به فرمول و مواد موجود در آن و همچنین جوابدهی بهتر مکمل های پمپ ، بهتر است به صورت مداوم و طولانی مدت استفاده نشوند.


این دسته از مکمل ها غالبا به صورت پودر و قرص و کپسول وارد بازار می شوند .در مورد نمونه هایی که به صورت پودر وارد بازار می شوند باید این مهم را به دقت در نظر داشته باشید که برای حل کردن آن در آب باید ابتدا آب کافی به میزان دست کم ۳۰۰ سی سی در لیوان یا شکر ریخته و سپس مقدار لازم از پودر مکمل پمپاژ را ریخته و آرام محلول را بهم بزنید تا محلولی یک دست فراهم گردد وسپس آن را میل کنید.هم زدن شدید این سری مکمل ها همانند آنچه که در مورد پروتئین ها رخ می دهد اولا ممکن است منجر به ترکیدن ویا دست کم وا رفتن ویا باز شدن درب شیکر گشته و موجب پاشیده شدن مایع به بیرون گردد در ثانی اگر چنین حادثه ایی نیز رخ نداد با عنایت به خروج گاز این مایع از اثرات مکمل کاسته خواهد شد.

مقدار مصرف : یک اسکوپ 15-25 دقیقه قبل تمرین

دوره مقدماتی php

نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی

یک اسکوپ(مخصوص خود مکمل) را با حداقل 300 میلی لیتر( مقداری بیشتر از یک لیوان) را به آرامی مخلوط کنید.دقت کنید بر خلاف سایر مکمل ها ،پمپ را در شیکر به هم نزنید.با قاشق به آرامی در آب حل کنید. زیرا با بهم زدن در شیکر(مثل قاطی کردن نوشابه) گاز NO آزاد می شود و باعث از بین رفتن اثر مکمل می شود.


افزایش فشار خون

این عارضه نیز از شایعترین عوارض جانبی این دسته از مکمل ها که در مورد برخی از اافراد در شدت های بالا بروز کرده و فرد را زمین گیر می کند در برخی موارد فشار خون برخی از کسانی که از این دسته از مکمل ها استفاده می کنند به حدی بالا میرود که حتی ممکن است این افراد خون دماغ شوند حتما میدانید که افزایش فشار خون سوای اینکه در طولانی مدت ممکن است موجب بروز نارسایی های کلیه و کبد گردد در کوتاه مدت نیز ممکن است به پارگی عروق خون رسان به مغز گردد که به اصطلاح از این عارضه به نام سکته های مغزی یاد می شود و درست به همین دلیل نیز همواره توصیه کرده ام که در کار با مکمل های پمپاژ خون نهایت دقت و احتیاط را باید داشته باشید.

افت قند خون

در برخی موارد رویت شده است که برخی از افراد به محض استفاده از مکمل های پمپاژ خون با افت شدید قند خون و با لرزش دست و تبعات منفی آن رو در رو میشوند این عارضه و این حالت نیز بر خلاف آن چیزی که گاها دیده می شود دال بر قلابی بودن مکمل نبوده وبا مکمل های اصل نیز ممکن است در مورد برخی از افراد رخ بدهد.

افت شدید فشار خون

مکمل های پمپاژ خون غالبا با افزایش محسوس فشار خون همراه هستند ولی با این وجود ممکن است در برخی از افراد در اثر واکنشی که بدنشان به مواد موثر موجود در این سری مکمل ها نشان می دهد با خوردن این سری از مکمل ها با افت فشار خون و تبعات منفی آن رو در رو شوند .ناگفته پیداست بروز اختلال در فشار خون در اثر مصرف این دسته از مکمل ها را الزاما نمی توان به عنوان افزایش فشار خون معنی کرده و از داروهای کاهنده فشارخون برای بهبود استفاده نمود چه بسا که ممکن است فرد با افت فشار خون مواجه شده باشد و ما هم بدون اینکه فشار خون وی را اندازه گرفته باشیم به استناد به اینکه مکمل های پمپاژموجب افزایش فشار خون می شوند بالا بودن فشار خون را برای فرد متصور شده و با دارو اقدام به کاستن از فشار خون وی کنیم و فجایع بعدی رقم بخورد.

بی خوابی

مکمل های پمپ موجب بر هم ریختن ریتم خواب شبانه می شوند و از این رو استفاده از این سری مکمل ها برای کسانی که به هر دلیلی اعم از طبیعی یا غیر طبیعی با اختلال در خواب شبانه مواجه بوده و بدون مصرف این دسته از مکمل ها نیز در خواب شبانه مشکل دارند ابدا توصیه نمی شود چرا که در این صورت مصرف این دسته از این مکمل ها نیز مزید بر علت شده و فرد خواب شبانه قابل قبولی نخواهد داشت و بدن وارد فاز تمرین زدگی و کاتابولیسم خواهد شد.



معمولاً اکثر بدنسازان وقتی اسم مکمل پمپ را می‌‌شنوند از عملکرد آن فقط رگی شدن (برآمده شدن رگ‌ها) بدن به ذهنشان می‌آید. حالا واقعاً پمپ تعداد رگ‌های بدن را افزایش می‌‌دهد؟ جواب خیر است . مکمل پمپ صرفاً رگ‌ها را ضخیم‌تر و همانطور که در بالا اشاره کردیم پمپاژ خون در بدن را افزایش می‌دهد تا رگ‌ها بیشتر نمایان شوند. البته رگ‌ها به شرطی نمایان و برجسته خواهند شد که بدنتان درصد چربی کمی داشته باشد و پوستتان نازک باشد.
اما از دیگر خاصیت‌ مکمل‌های پمپ این است که به دلیل داشتن مقدار زیادی آرژنین، هم در رشد بیشتر عضلات و هم در چربی سوزی (تا حدی کم ) تاثیر دارند. در نتیجه شما می‌‌توانید پیشرفت خوبی با این مکمل‌ها داشته باشید. البته این مکمل تولید انرژی هم در بدن می‌‌کند و باعث می‌شود که شما در زمان تمرین کمتر خسته شوید. برای اینکه بیشتر نتیجه بگیرید بهتر است که این مکمل را همراه مکمل گینر ، آمینو اسید مصرف کنید.



در این رابطه همچنین بخوانید:


فواید بی نظیر مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)


موارد مصرف و عوارض مکمل A-Bomb


فواید بی نظیر مصرف مکمل پروتئین وی (Whey)



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.



مكمل هایی كه به عنوان مكمل های قبل از تمرین و یا در اصطلاح،مكمل های پمپ نامیده می شوند،مجموعه ای از مواد محرك و آمینو اسید هایی هستند كه بعد از مصرف در بدن موجب انرژی و بهبود روحیه مثبت در فرد مصرف كننده میشوند.وقتی این مواد با هم تركیب شده و در یك مكمل خلاصه میشوند معجزه میكنند.تنها پس از چند دقیقه مصرف این قبیل مكمل ها میتوان افزایش توان عضلات،بالا رفتن انگیزه برای ورزش،دم عضلانی و گشاد شدن عروق را در بدن بطور محسوسی شاهد بود.این مكمل برای افرادیكه قصد انجام مسابقات ورزشی دارند و یا برای انجام تمرینات سنگینتر و جدی خود را آماده میكنند،بهترین انتخاب میباشد.برای پاسخ دهی همیشگی بدن به مكمل های پمپ،هیچگاه نباید بطور مداوم از این نوع مكمل ها استفاده كرد.

بهترین روش مصرف این مكمل ها دو یا سه بار در هفته میباشد كه قبل از تمرین باید مصرف شود.


  RSS  

   برای خرید مکمل  پمپ بدنسازی کلیک کنیدکانال تلگرامID ادمین تلگرام

 

 

 

نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی

 

طریقه مصرف پمپ pump  : یک اسکوپ 15-25 دقیقه قبل تمرین توضیحات تکمیلی:

یک اسکوپ(مخصوص خود مکمل) را با حداقل 300 میلی لیتر( مقداری بیشتر از یک لیوان) را به آرامی مخلوط کنید. دقت کنید بر خلاف سایر مکمل ها ،پمپ را در شیکر به هم نزنید.با قاشق به آرامی در آب حل کنید. علت:با بهم زدن در شیکر(مثل قاطی کردن نوشابه) گاز NO  آزاد می شود و باعث از بین رفتن اثر مکمل می شود. پمپ را بیش از 2 ماه مصرف نکنید. یعنی به طور مداوم از این مکمل نباید استفاده کرد بیش از یک اسکوپ در روز تمرین مصرف نکنید و آب فراوان بنوشید. طریقه مصرف روزهای غیرتمرین:مصرف نکنید

 

 

پمپ چیست؟ همانطور که می دانید در بدن ما خون از طریق دستگاهی مثل موتور پمپ (که قلب این کار را بر عهده دارد) به تمامی بدن پمپاژ می شود.و مواد مغذی لازم را به اندام های مختلف بدن و عضلات می رساند. پس خون در بدن همواره در حال جریان بوده و به عضلات و …  پمپاژ می شود. این خون که از طریق رگ ها جریان دارد دارای فشار و سرعتی می باشد که همه گان آن را به عنوان فشار خون (یا به اصطلاح عامیانه ،فشار)می شناسند. حال کار پمپ چیست؟ شرکتی در نظر بگیرید  که با یک متراژ مشخص و تعدادی از کارکنان کار خود را انجام می دهند ،حال فضای شرکت بزرگتر و کارکنان بیشتر شوند .طبیعی است که کار بیشتری انجام خواهد شد. پمپ دقیقا این کار را در بدن انجام می دهد. یکی از کار های اصلی پمپ ، اتساع عروق(گشاد شدن عروق) می شود که باعث می شود خون بیشتری به عضلات انتقال یابد و در نتیجه مواد مغذی (پروتئین،کربوهیدرات،ویتامین،…)با سرعت بیشتری وارد عضلات می شود عضلات هر آنچه که نیاز دارند را از طریق گردش خون دریافت میکنند و اینجا اهمیت پمپاژ حجم بیشتر خون به عضلات مشخص میشود در نهایت بعد از مصرف پمپ ، • مواد مغذی (پروتئین،کربوهیدرات،ویتامین،…) بیشتری به عضلات وارد می شود که یک عملکرد مثبت در عضله سازی می باشد، •افزایش میزان انرژی موجود در بدن، دم انداختن عضلات • افزایش قدرت و استقامت عضلات •بهبود تمرکز در تمرینات و مسابقات ورزشی •بازیابی سریع انرژی حین تمرینات و مسابقات ورزشی •افزایش اکسیژن گیری عضلات با توجه به توضیحات بالا پمپ باعث بالا رفتن سرعت پمپاژ خون که در نتیجه ضربان قلب و فشار خون هم افزایش می شود و در مجموع سوخت سوز بدن نیز بالا می رود که این مسئله هم باعث چربی سوزی هم می شود. البته این افزایش فشار خون و ضربان قلب تا یک حد مجازی می باشد. اگر توضیحات بالا را به خوبی خوانده باشید متوجه می شوید که پمپ یک کار حساسی از فیزیولوژی انجام می دهد به همین دلیل بایستی در انتخاب پمپ دقت لازم را داشته باشید که مکمل خوبی باشد و به شدت مراقب نمونه ی تقلبی پمپ ها باشید ، هم چنین دوز مصرفی هم بایستی رعایت شود. پمپ را به تنهایی نباید مصرف کرد یعنی در کنار مکمل های دیگر بایستی مصرف شود. چرا؟ خیلی ساده و طبیعی است گفتیم پمپ باعث افزایش انتقال حجم مواد مغذی به عضلات می شود ،قاعدتا مواد مغذی بدن یعنی پروتئین ،کربوهیدرات ، مواد معدنی و ویتامین هایی که بدن نیاز دارد بایستی موجود باشد تا عمل پمپ بیهوده نباشد. یک توصیه در مورد مصرف پمپ:

این نظر شخصی می باشد و نظرات مربیان هم قابل احترام است. در باشگاه های بدنسازی این مورد را دیده ام که افرادی که تازه شروع کرده اند بنابه توصیه مربی باشگاه از پمپ شروع به استفاده می کنند. به نظر من (تاکید می کنم که نظر همه کاملا محترم می باشد) این کار اشتباه می باشد. بهتر است افراد آماتور و تازه کار که عضلات و بدن آنها آماده نیست پمپ را مصرف نکنند پمپ مناسب کسانی هست که بدن آنها آماده ی فعالیت ورزشی با شدت بالا می باشد که با مصرف پمپ کمک خیلی خوبی جهت انجام فعالیت های سنگین می باشد هدف از مصرف

تشدید خون رسانی به بافت ها خصوصا به عضلات، افزایش تمرکز،افزایش روحیه جنگندگی، کاهش محسوس خستگی، گشاد کردن عروق خونی و رگ ریشه دار کردن بدن و موارد مشابه اعلام شده است و حتما تا به امروز نمونه های مختلفی از این سری محصولات را دیده و یا حتی مصرف کرده اید. نحوی کارکرد پمپ به صورت تخصصی: حتما مولکول نیتریک اکساید را به خاطر بسپارید.یکی از ترکیبات بسیار مهم شیمیایی می باشد که در بدن انسان هم موجود دارد که باعث گشاد شدگی (اتساع)عروق می شود و دارای عمر نیمه کوتاهی(در حد چند ثانیه) در خون می باشد در واقع ترکیب NO نیتریک اکساید ،اساس مکمل هایی می باشد که با نام پمپ در بدنسازی شناخته می شود از مولکول هایی که باعث اتساع عروق می شود می توان به امیل نیتریت و نیتروگلیسیرین می باشد که در دنیای پزشکی استفاده می شود.

عوارض پمپ ها:

حالت تهوع اسهال سر درد بی خوابی نوسانات فشار خون

 

   برای خرید مکمل  پمپ بدنسازی کلیک کنیدکانال تلگرامID ادمین تلگرام

 

 

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و مفیدی در مورد مصرف همزمان مکمل‌هایی که نباید با هم مصرف شوند جمع‌آوری شود.

در مورد منع مصرف همزمان مکمل‌ها، دو دسته مکمل وجود دارند: اول مکمل‌هایی که نباید همزمان با هم مصرف شوند زیرا کارایی کامل آنها دچار اختلال می‌شود و دوم مکمل‌هایی را شامل می‌شود که نباید در یک دوره با هم مصرف شوند زیرا احتمال به وجود آمدن برخی عوارض جانبی وجود دارد.

علم می‌گوید بسیاری از مواد هستند که با همدیگر خوب عمل نمی‌کنند (مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینواسیدها که برای جذب بهتر با همدیگر رقابت می‌کنند). اما در این مطلب مجله علم ورزش بر اساس حقایق علمی درباره مواد حیاتی‌تر یا در مورد ترکیبات مکمل‌ها که باید از آن ها دوری کنید، بحث می کند.  برای شروع به مکمل‌های دسته اول می‌پردازیم.

مکمل‌هایی که نباید همزمان با هم مصرف شوند:

۱. کلسیم، روی + منیزیم

نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی

کلیسم جذب روی و منیزیم را متوقف می‌کند، بنابراین مصرف همزمان آن‌ها باعث تداخل در جذب می‌شود. شاید شما بگوید که ما کلسیم مصرف نمی‌کنیم پس این مطلب به ما چه ربطی دارد؟ اما حقیقت این است همه پروتئین وی، پروتئین سویا و پروتئین شیر موجود در بازار حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم در هر هر وعده مصرف کلسیم دارند و اگر آنها را با شیر مخلوط کنید حدود ۵۰۰ میلی گرم کلسیم به دست می‌اید. پس بهتر است هنگام صرف آخرین وعده پروتئین قبل از خواب از مصرف روی و منیزیم خودداری کنید.

برای حل این موضوع می توانید ۱ الی ۲ ساعت قبل از خواب وعده پروتئینی را صرف کنید یا پروتئین تخم مرغ را جایگزین پروتئین وی کنید. پروتئین تخم مرغ فاقد هرگونه کلسیم است. پس می‌توانید پروتئین تخم مرغ را با خیال راحت با آب یا آب میوه صرف کرده و پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرص روی و منیزیم را مصرف کنید.

۲. کراتین + ال گلوتامین

مصرف همزمان کراتین و گلوتامین  به دلیل اینکه به حامل‌ها و ناقل‌های یکسانی در بدن وابسته هستند، درست نیست. زمانی‌ که این دو مکمل با هم مصرف شوند برای وصل شدن با حامل‌ها به رقابت می‌پردازند و یکی برنده شده و دیگری بازنده می‌شوند.

راه حل: شما به سادگی می‌توانید با فاصله زمانی ۲ ساعت این دو مکمل را مصرف کنید. بسیاری از بدنسازها قبل از تمرین و قبل از خواب ال-گلوتامین و کراتین را در صبح و بعد از تمرین مصرف می‌کنند. با این روش به بدن فرصت کافی داده می‌شود تا هر مکمل به طور جداگانه جذب شود.

برای افرادی که بعد از صبحانه تمرین می‌کنند، اگر کراتین را فقط یک بار در روز مصرف می‌کنند باید بعد از تمرین آن را بخورند و در روزهای بدون تمرین بهتر است ۲ الی ۳ ساعت بعد از وعده صبحانه ال-گلوتامین یا ۲ الی ۳ ساعت قبل از آخرین وعده گلوتامین در روز آن را مصرف کنند.

بروزرسانی: تحقیقات قوی در این خصوص وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان با اطمینان از تداخل این دو مکمل گفت.

مطلب مرتبط: مکمل گلوتامین چیست و روش مصرف گلوتامین چگونه است؟

۳. کراتین + کافئین

مصرف همزمان کراتین و کافئین را در یک زمان را متوقف کنید. یک تیم از محققان بلژیکی اثر مصرف همزمان کراتین و کافئین را بررسی کردند. محققان ۹ مرد که به طور منظم ورزش می‌کردند را به خدمت گرفتند اما این افراد در سطح حرفه‌ای ورزش نبودند. هر مرد تحت سه رژیم به صورت هفتگی به صورت اتفاقی قرار گرفتند.

برنامه زمانبندی به صورت زیر بود:

۱. بارگیری کراتین به مدت ۶ روز، مصرف ۰.۵ گرم کراتین مونوهیدرات به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن.

۲. مصرف قرص‌های دارونما به مدت ۶ روز.

۳. بارگیری کراتین به مدت ۶ روز به اضافه مصرف یک دوز کافئین در صبحانه در ۳ روز آخر بارگیری کراتین. دوز کافئین ۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (برای مرد ۷۰ کیلوگرمی به اندازه ۳ فنجان قهوه سنگین یا ۷ فنجان چایی) بود.

سطح کراتین فسفات (cp) عضلات قبل و بعد از هر رژیم اندازه گیری شد. به علاوه، یک سری تست برای اندازه گیری نیروی عضلانی توسط آزمودنی‌ها از طریق تمرین باز کردن زانو انجام شد. وقتی مکمل کراتین مورد استفاده قرار گرفت قدرت عضلات زانو به طور معناداری افزایش یافت اما در مورد مصرف همزمان کراتین و کافئین حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ اگرچه مکمل کراتین-کافئین سطح cp عضلات نسبت به دارونما را افزایش داد، نسبت به مصرف کراتین هیچ افزایش عملکردی در آزمودنی‌ها دیده نشد.

راه حل: بهتر است اگر بعد از صبحانه تمرینات با وزنه انجام می‌دهید، کافئین را در این زمان کلاً فراموش کنید. اگر بعدازظهر تمرین می‌کنید از مصرف کافئین بعد از نهار خودداری کنید. سعی کنید برای کسب بهترین نتیجه ۴ الی ۵ ساعت بین مصرف کراتین و کافئین فاصله بیاندازید. (کافئین نسبت به دیگر محرک‌ها بیشتر در بدن می‌ماند. نصف کافئین یک فنجان که می‌نوشید ساعت‌ها بعد از مصرف در رگ‌های بدن موجود است). پس در فاز بارگیری کراتین مصرف کافئین را به مدت ۴ الی ۵ روز فراموش کنید.

بروزرسانی: تحقیقات در این خصوص اتفاق نظر ندارند، برخی مصرف همزمان را مشکل ساز می‌دانند و برخی دیگر مصرف همزمان این دو را بدون مشکل تلقی می‌کنند، با این حال جانب احتیاط رعایت شود.

۴. ویتامین E و آهن

آهن ویتامین E را از بین می‌برد. پس مصرف همزمان این دو مکمل را متوقف کنید.

۵. مس و روی

دو مواد معدنی دیگر که بهتر است با هم مصرف نشوند مس و روی هستند. زمانی که این دو مکمل با هم مصرف شوند روی با مس رقابت می‌کند. پس این دو ماده معدنی را جدا از هم مصرف کنید.

دسته دوم: مکمل‌هایی که نباید در یک دوره مصرف شوند:

توجه کنید در این قسمت در مورد مکمل‌هایی که اگر با هم مصرف شوند نتیجه خوبی نخواهند داد صحبت نمی‌شود بلکه در مورد مکمل‌هایی صحبت خواهد شد که اگر با هم مصرف شوند سلامتی بدن را به خطر خواهند انداخت.

۱. مصرف همزمان E/C/A + Yohimbe

ECA بیانگر افدرین، کافئین و آسپرین است. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال ۱۹۹۸ در یک مطالعه از افراد چاق و دارای اضافه وزن خواسته شد ضمن مصرف ترکیبی افدرین، کافئین و Yohimbe به فعالیت ورزشی بپردازند. محققان دریافتند اضافه کردن تنها ۱۰ میلی گرم Yohimbe موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب و کاهش کارایی قلب در پمپاژ خون می‌شود.

این ترکیب بار اعمال شده بر قلب حین فعالیت یا ورزش را افزایش داد که نهایتاً منجر به حمله قلبی یا سکته شد. اما مصرف افدرین و کافئین به تنهایی همچین عوارضی را در پی نداشت. پس نتیجه آن شد برای حفظ سلامتی از مصرف هر گونه مکمل در بازار که این مواد را همزمان در خود دارند یا هر ترکیبی مثل این مواد خودداری کنید.

۲. مصرف همزمان E/C/A + L-carnitine

زمانی که افدرین یا ECA مصرف می‌کنید، بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی آن را به گرما تبدیل می‌کند. همچنین کافئین به تنهایی سطح آدرنالین خون را بالا می‌برد که نهایتاً منجر به افزایش لیپولیز (شکست چربی‌ها) می‌شود. اما به منظور اینکه بدن این فرایند را شروع کند کافئین تپش قلب را باید بالا ببرد. به این دلیل است افرادی با مشکلات قلبی یا فشار خون نباید محصولات دارای افدرا را مصرف کنند.

همچنین به منظور انتقال اسیدهای چرب از طریق غشاء سلول به میتوکندری‌ها، جایی که به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ال-کارنیتین موجب افزایش تپش قلب می‌شود. بنابراین اگر این مکمل‌ها را در یک دوره مصرف می‌کنید خطر حمله قلبی را در خود افزایش داده‌اید. کاهش چربی بدن خوب است اما از دست دادن سلامتی وحشتناک است. پس بهتر است این مواد را با هم مصرف نکنید.

پیشنهاد مطالعه: سی ال ای چیست؟ مکمل cla چه فواید و عوارضی دارد؟

۳. + L-carnitine Yohimbe

همانطور که قبلاً گفته شد ال-کارنتین ضربان قلب را بالا می‌برد. همچنین Yohimbe اثر عمده‌ای بر سطح نورآدرنالین خون دارد. حدس بزنید این به چه معنی است؟ Yohimbe سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و این امر موجب افزایش ضربان قلب استراحت می‌شود. بنابراین ما در مورد دو ماده که هر دو اثر زیادی بر ضربان قلب می‌گذارند صحبت کردیم. پس هرگز آنها را با هم در یک دوره مصرف نکنید.

۴. کراتین و چربی سوزها

قبلاً اشاره شد کراتین و کافئین را همزمان مصرف نکنید اما مسئله مهمتری از این وجود دارد. در مورد یکی از اثرات مهمی که کراتین در بدن دارد فکر کنید. کراتین موجب احتباس و نگهداری آب درون سلول عضلات می‌شود. اکنون در مورد یکی از اعمال مهم کافئین فکر کنید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. پس از یک طرف شما مجبور به نوشیدن زیاد آب به دلیل مصرف کراتین هستید اما از طرف دیگر به دلیل مصرف کافئین مجبور به دفع ادرار زیاد در طول روز می باشید. نتیجه نهایی کم آبی بدن و گرفتگی عضلات است.

نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی

۵. پروهورمون + E/C/A (یا هر نوع محصول چربی سوز)

در این قسمت می‌خواهیم در مورد یکی از خطرناک‌ترین ترکیبات صحبت کنیم. ECA یا هر نوع محصول دارای کافئین، ال-کارنیتین یا Yohimbe تپش و ضربان قلب را بالا می‌برد. در مورد پروهورمون‌ها چطور؟ زمانی که پروهورمون مصرف می‌کنید به دلیل افزایش سطح تستسترون دوست دارید سخت‌تر تمرین کنید. یکی از عوارض جانبی مصرف پروهورمون رفتار پرخاشگرانه و خشونت آمیز است.

عملکرد اولیه پروهورمون‌ها افزایش تستوسترون است. چربی سوزها باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند. نتیجه نهایی چه می‌شود؟ مصرف دو یا چندین مکمل که همزمان باعث پر تپشی قلب می شوند. توصیه متخصصان این است که این مکمل‌ها را با هم مصرف نکنید. هیچ وقت دو ماده‌ای که همزمان ضربان قلب را افزایش می‌دهند مصرف نکنید. این گونه مواد بهتر است در دو سیکل یا دوره متفاوت مصرف شوند.

اهداف را مشخص کنید. اگر هدف اول شما چربی سوزی است پس دوره اول چربی سوز مصرف کنید و در دوره دوم به فکر مکمل‌های عضله ساز باشید. اگر هدف شما عضله سازی است پس در دوره اول مکمل عضله ساز و در دوره دوم چربی سوز مصرف کنید. به مکمل‌ها یا منابعی که مدعی هستند همزمان با چربی سوزی، عضله سازی هم در بدن انجام می‌شود باور نکنید. نکته مهم در این زمینه این است که هیچ وقت سلامتی خود را به خطر نیندازید.

بروز رسانی: ۶ مرداد ۱۳۹۷

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: bodybuilding

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام
مصرف همزمان امینو و کراتین باهم تداخل نداره؟

سلام؛ نه دوست عزیز

سلام
کراتین و وی و پمپ بهتره یا کراتین ترکیبی و وی کدومشون؟؟؟؟

سلام، هر کدوم بر اساس شرایط و هدف ورزشکار مصرف میشه دوست عزیز، مقایسه کردن بر اساس هدف شاید مقدور باشه ولی بخوایم بگیم کدوم بهتره، نمیشه چیزی گفت

عملکرد کدومشون بهتره .تا حالا فقط یه بار کراتین خالی مصرف کردم میخواستم از شما بپرسم چی مصرف کنم بهتره واسه حجم و انرژی میخواستم.

علی جان، در کامنت های قبلی هم گفتم، از کراتین بکیر تا پروتئین وی و امثال اینا، مکمل خوبی هستن، منتها هر مکملی حتی اگر چندتا برای حجم باشه، باید دقیق بر اساس وضعیت شما انتخاب بشه، این رو باید مربی تون به شما بگه

به نظر شما کراتین ترکیبی کار پمپ رو انجام میده یا نه

فکر نکنم

همراه با وی و کراتین ترکیبی چه چیز دیگه ای مصرف کنم ؟؟؟؟

از نظر ما چیز دیگه ای لازم نیست، اگر هم بخواید مصرف کنید باید مربی تون بر اساس هدف و وضعیتی که دارید مکمل پیشنهاد بده

سلام خیته نباشید من میتونم وی و کراتین ترکیبی رو با هم مصرف کنم به نظرتون؟؟

سلام، بله مانعی نداره

سلام.
قدم ۱۸۰ وزن ۶۷ هست و مدت کمیه تو خونه ورزشهای غیر هوازی انجام میدم یک گینر سریوس گرفتم .میخوام بدونم برای بالا بردن کیفیت وزن گیری و شاید هم عظله گیری از چ مکمل دیگه استفاده کنم.مثلا کراتین؟

سلام، بله کراتین مناسبه

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن…

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول…

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۶ که توسط وب…

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و…

با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش در هوای سرد هم مشکلات خاص خود را دارد، با این وصف کسانی که در فضای بیرون ورزش می کنند، نمی توانند برنامه ورزشی خود را به خاطر هوای سرد تعطیل کنند. اما هوای بیرون هم واقعاً سرد است! آیا شما می توانید…

هوای این روزها سرده شده و معمولاً ورزشکاران نیز نمی‌توانند به خاطر سرد شدن هوا تمرینات را قطع کنند. مگر در مواردی که ترجیح دهید در باشگاه تمرین کنید. اگر در هوای سرد ورزش کنید به مرور متوجه خواهید شد که احتمال آسیب دیدگی در این هوا بیشتر است….

برای خیلی‌ها شاید مقدور نباشد برای تقویت عضلات و فرم دادن به آن به باشگاه مراجعه کنند، دور بودن باشگاه، خستگی یک روز کاری و عدم تمایل به گیر افتادن در ترافیک و …. خیلی موارد دیگه که مانع از رفتن شما به باشگاه شود، اما اگر همچنان مصمم…

سویا، وی و کازئین از مشهورترین منابع پروتئینی هستند. پروتئین سویا نه تنها ارزان است بلکه گیاهی بوده و ادعا می‌شود برای بیماری‌های قلبی-عروقی مفید است. اما بسیاری از مردان به خاطر یک شایعه رژیم غذایی خود را کاملاً از سویا پاک کرده‌اند. یک شایعه که ادعا می‌کند، پروتئین…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

در بدن انسان حداقل ۶۵۰ عضله‌ی اسکلتی وجود دارد و برخی منابع این عدد را حتی بیشتر از ۷۰۰ می‌دانند، عضلاتی که ممکن است تا الان اسم آن را نشنیده باشید، مانند عضله پسواس ! تعیین دقیق تعداد این عضلات کار سختی است زیرا در آناتومی عضله، متغیرهای زیادی…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی
نحوه ی مصرف پمپ در بدنسازی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *