نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس

دوره مقدماتی php
نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس
نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس

ویتاگنوس دارویی صد در صد گیاهی حاوی مواد موثره میوه گیاه :Vitex Agnus Castus است. گیاه ویتکس به علت اثرات قابل توجه در تنظیم هورمونهای زنانه بنام گیاه زنان شهرت یافته است.

هورمون‏ های شیمیایی که در چند دهه ی گذشته بهترین روش درمان این عوارض بوده ‏اند، در سال ‏های اخیر به علت عوارض جانبی متعدد مورد تردید و در بعضی از کشورها در لیست سیاه قرار گرفته‏ اند. مهم ‏ترین عارضه ی جانبی هورمون‏ های شیمیایی، سرطان ‏زایی است که بعضی ‏ها را گرفتار می ‏کند. این عارضه نه فقط به خاطر خود دارو بلکه اکثراً به خاطر تجویز و مصرف مقادیر بیش از اندازه آن می ‏باشد.
در سال ‏های اخیر با تحقیقات گسترده در مورد گیاهان دارویی گیاهی به نام پنج انگشت با نام علمی “Vitex agnus castus” مدنظر قرار گرفته که از قدیم برای برطرف کردن اختلالات هورمونی زنان به کار می‏ رفته است. این گیاه در دو دهه اخیر به نام گیاه زنان شهرت یافته است.


گیاه زنان بعلت داشتن ترکیبات اسانسی، ایریدوئیدها و فلاونوئیدها، اختلالات غدد مترشحه هورمونها را از طریق Master gland تنظیم نموده و بدین ترتیب باعث تعادل هورمونهای زنان و رفع اختلالات آن می گردد.

ویتاگنوس جهت رفع اختلالات پیش از قاعدگی، رفع اختلالات قاعدگی، رفع عوارض یائسگی، تنظیم کننده اختلالات هورمونی، رفع تنبلی تخمدان و کاهش یا توقف کیست های فیبروئیدی استفاده می شود.

نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس

دوره مقدماتی php

داروی تهیه شده از این گیاه در ایران ویتاگنوس(VITAGNUS) نام دارد که اولین بار چند سال قبل به شکل قطره توسط داروسازی پورسینا تولید و به بازار عرضه شد ولی به دلیل مزه ی آن، که برای همگان مطلوب نیست، از ابتدای سال 1387 قرص آن هم به بازار ارائه شد که همان خاصیت قطره را دارد.

مکانیسم اثر
گیاه ویتکس بعلت داشتن ترکیبات اسانسی ،ایریدوئیدی و فلاونوئیدی، می تواند بر روی Master glandتاثیر گذاشته و از این طریق ترشح هورمونها توسط غدد را تنظیم و در نتیجه اختلالات را برطرف نماید. 

نکته بسیار مهم در مورد این دارو این است که بر خلاف تصور بسیاری از پزشکان و متخصصان، ویتاگنوس به صورت یک فیتواستروژن عمل نمی ‏کند؛ بلکه توسط ترکیبات غیرهورمونی، مانند آکوبین و ویتکسین و از طریق محور هیپوتالاموس – هیپوفیز با متوقف کردن ترشح FSH و بالا بردن میزان ترشح LH اثر می ‏کند. در نتیجه، میزان خونی پروژسترون بالا می ‏رود و میزان پرولاکتین تعدیل می ‏شود.

نکته بسیار با اهمیت دیگر این که این گیاه، با یک ماده موثر عمل نمی ‏کند؛ بلکه با تعداد زیادی از ترکیبات اسانسی، فلاوونوئیدی و ایریدوئیدی و با چندین مکانیسم، اثرات گسترده را در بیشتر اختلالات هورمونی زنان به طور ایده‏ آل به جا می ‏گذارد.

موارد مصرف
اختلالات پیش از قاعدگی، رفع اختلالات قاعدگی و درد پستان، رفع عوارض یائسگی، تنظیم کننده اختلالات هورمونی، رفع تنبلی تخمدان، کاهش یا توقف کیست های فیبروئیدی

موارد استفاده درمانی قرص ویتاگنوس به قرار زیر است:
1- رفع عوارض قبل از قاعدگی(PMS) که در 30 تا 40 درصد از خانم‏ ها اتفاق می ‏افتد؛ از جمله سردرد، حساسیت پستان‏ ها، خستگی، میل به غذای بیشتر و شیرین، عدم تمرکز، نفخ، درد و اسپاسم، تشویق و اضطراب، تحریک ‏پذیری، افسردگی و تغییرات خلق و خو.

برای این منظور قرص ویتاگنوس باید حدود یک هفته قبل از قاعدگی تا هنگام قاعدگی و یا تا پایان دوره قاعدگی روزانه 2 وعده میل شود.

2- رفع عوارض LFD (بالا رفتن استروژن خون) از جمله پریود زیاد، لکه ‏بینی، قطع قاعدگی یا قاعدگی مکرر. در این حالت باید روزی 2 عدد قرص به مدت سه تا چهار ماه مصرف شود.

3- رفع عوارض یائسگی از جمله گرگرفتگی، تعریق، خستگی، دلهره و اضطراب، خشکی پوست و شکستگی ناخن، پوکی استخوان، افسردگی، تغییر خلق وخو و عوارض قلبی. برای این منظور، روزی دو عدد قرص به مدت طولانی (بیش از دو سال) مصرف شود.

4- کنترل و جلوگیری از پیشرفت فیبروم رحمی که در بعضی مواقع باعث خونریزی می ‏شود. در این حالت روزی دو عدد قرص حداقل به مدت 6 ماه و در صورت لزوم به مدت طولانی مصرف شود.

5- کنترل و رفع‏ آکنه یا همان جوش های صورت. در اکثر خانم‏ ها آکنه مربوط به اختلالات هورمونی است؛ به همین دلیل داروهای پوستی و موضعی فقط به طور موقت باعث بهبود می ‏شوند، لذا برای درمان اساسی باید هورمون ‏ها تنظیم شوند که در این موارد می‏ توان روزی دو عدد قرص به مدت سه ماه مصرف کرد و در صورت لزوم ادامه داد.

6- کنترل کیست تخمدان و پستان. قرص ویتاگنوس می ‏تواند بر حسب شدت عارضه باعث از بین رفتن، کاهش و یا توقف کیست‏ های تخمدان و پستان شود که مصرف روزی دو عدد قرص تا زمان مورد نیاز، توصیه می ‏شود.

7- کنترل چاقی با منشاء هورمونی، بسیاری از چاقی‏ ها در خانم‏ ها مربوط به اختلال در عملکرد هورمون ‏ها است، لذا تنظیم هورمون‏ ها می ‏تواند باعث کنترل چاقی گردد. برای این منظور روزی دو عدد قرص به مدت مورد لزوم (به مدت طولانی) مصرف شود.

8- نازائی به علت LFD که با مصرف بیش از شش ماه دارو موفقیتی معادل 30 درصد در جهان داشته است. میزان مصرف روزی دو عدد قرص به مدت شش تا دوازده ماه است.

مقدار مصرف
داروی ویتاگنوس برخلاف داروهای شیمیایی ،برای نشان دادن اثرات خود احتیاج به زمان داردو اثرات آن عموما پس از یکماه مصرف ظاهر می گردد.ویتاگنوس می تواند در دختران جوان (از شروع قاعدگی )تا زنان مسن و در موارد مختلف اختلالات هورمونی مورد استفاده قرار بگیرد:

قرص: روزی 2 بار(صبح وشب) هر بار یک قرص قبل از غذا به همراه کمی آب میل شود.در صورت لزوم مقدار دارو می تواند تا دو برابر در روز افزایش یابد.
قطره:  قطره ويتاگنوس عصاره گياه پنج انگشت است. روزانه 40 قطره از دارو را در کمی آب یا آبمیوه ریخته و نیم ساعت قبل از صبحانه (با معده خالی) میل نمایید. درصورتیکه نتوان قبل از صبحانه دارو را میل نمود، می توان آن را همراه با غذا مصرف کرد. درصورت لزوم مقدار مصرف دارو را می توان تا 3 با در روز (صبح، ظهر و شب) و هر بار 40 قطره افزایش داد.

هشدارها
در افراد معدودی در ماه اول یا دوم مصرف ویتاگنوس ممکن است باعث شدت خونریزی ماهیانه گردد.که در این صورت می توان مصرف ویتاگنوس را قطع کرده و پس از دو هفته با مقدار کمتری مصرف ویتاگنوس را ادامه داد.چنانچه خونریزی شدید ادامه یافت مصرف ویتاگنوس باید قطع گردد.

نکات قابل توصیه
1-داروی ویتاگنوس را بموقع و در فواصل زمانی مشخص مصرف نمایید. در صورت فراوش نمودن مصرف یک نوبت،مقدار مصرف نوبت بعدی را دو برابر نکنید.
2-دارو را پس از انقضا مدت مصرف آن استفاده ننمایید.
3-ویتاگنوس باید در زمان عادت ماهیانه نیز مصرف شود و شروع داروی ویتاگنوس احتیاج به زمان معینی ندارد.

عوارض جانبی:
آکنه، خارش بدن، افزایش خونریزی ماهیانه به صورت گذرا، تهوع و اسهال


بارداری و شیردهی:
منع مصرف

تداخلات دارویی:
داروهای ضد بارداری خوراکی و هالوپریدول

احتیاط مصرف:
در ماه اول و دوم شروع دارو احتمال افزایش خونریزی ماهیانه وجود دارد و در صورت مصرف دارو را قطع نمایید.

موارد منع مصرف:
بیماران مبتلا به تومورهای هیپوفیز و سرطان سینه

شرایط نگهداری:
در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از دسترس اطفال نگهداری و از یخ زدگی محافظت شود.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

داروی ویتاگنوس (Vitagnus) در ایران توسط شرکت پورسینا تهیه شده است و عصاره گیاه  پنج انگشت می‌باشد. این دارو در برطرف کردن اختلالات یائسگی ،اختلالات قاعدگی، ترشح غیر عادی شیر از پستان ، نازایی به علت افزایش پرولاکتین و تنظیم قاعدگی به کار می رود.

 

ویتاگنوس

داروی ویتاگنوس (Vitagnus) در ایران توسط شرکت پورسینا تهیه شده است که عصاره گیاه  پنج انگشت (Vitex agnus- castus)می‌باشد. این داروبه صورت قطره  وقرص در داروخانه ها موجود است.

نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس

اختلالات یائسگی وگرگرفتگی،اختلالات قاعدگی(قطع قاعدگی] [Amenorrhea خونریزی رحمی،پریود سنگین)، کنترل و جلوگیری از پیشرفت خونریزی حاصل از فیبروم رحمی،اختلالات قبل از قاعدگی(سردرد،طپش قلب،سرگیجه)،دردپستان، ترشح غیر عادی شیر از پستان (Galactorrhea ) نازایی به علت افزایش پرولاکتین، تنظیم قاعدگی

قطره:روزی یکبار چهل قطره در مقداری آب یا آب میوه به صورت ناشتا در چندین ماه متوالی حتی در زمان خونریزی قاعدگی تا بهبود علائم مصرف شود.در زمان یائسگی نیز روزی یک عدد برای برطرف کردن علائم یائسگی مصرف گردد.

قرص: مانند آگنوگل

تذکر: این دارو حداقل پس از ده روز اثر می گذارد و برای مشاهده تاثیر قطعی حداقل شش ماه متوالی وبه طور منظم مصرف شود.

ناراحتی های دستگاه گوارش، خارش،آکنه(جوش )

ضدبارداری های خوراکی،هورمونهای جنسی

دوران بارداری

منابع

tandorosti.akairan.com-1

www.yjc.ir-2

-۳گیاهان دارویی وگیاه درمانی ج۱،دکتر محمد حسین صالحی سورمقی

-۴فرهنگ داروهای رسمی ایران-ایران فارما، دکتر اکبر شفیعی وهمکارا

There are 5 comments on
this post

سلام من 28 ساله و مجرد هستم در آزمایشم میزان Lh 0.4 mlu/ L و fsh 2 mlu/L بود میزان پرولاکتینم 441mlu/L هستش در ضمن در دو طرف تخمدانهام کیستهای ریز مشاهده شده آیا من هم میتونم ویتاگنوس مصرف کنم؟مدت دو ماهه پریودهام یک هفته تاخیر داره

سلام
با توجه به تغییراتی که در همورمونهای شما
بویژه میزان پرولاکتین ایجاد شده است بهتر است تحت نظر متخصص غدد اقدام به درمان کنید

با سلام من سه ساله که مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک هستم بعد از امتحان انواع داروهای یاسمین و یاس و …. رفتم دکتر طب سنتی و این دارو را برام تجویز کردن باتوجه به اینکه پرولاکتین من کمی بیشتره میخواستم ببینم مشکلی برام پیش نمیاره؟واینکه بعد از مصرف این قرص هم صورتم جوش زده و هم اینکه نوک سینه هام درد میکنه.لطفا راهنماییم کنید.

سلام
این دارو در کنترل پرولاکتین نیز موثر است .
این عوارض اغلب موارد مربوط به شروع عملکرد تخمدان است

آیا قرص یا قطره ویتاگنوس برای انسدادلوله خوب است

سلام
خیر تاثیری در این مورد ندارد

سلام مامای عزیز وقتتون بخیر .خواستم بپرسم چرا با مصرف ویتاگنوس از وزن 107 کیلو به وزن 96 کیلو رسیدم مامای عزیز خدایی نکرده مشکلی بوجود نیاره؟ و چرا با مصرف ویتاگنوس من گاهی زیر شکمم درد پروییدی ایجاد میشه؟ چون من دو طرف تخمدانم کیست دارم از نوع اندومتریاز است و خواستم برسم مشکلی بوجود نیاد من این قرص را مصرف میکنم؟ خیلی نگرانم ممنونم راهنمایی کنید

سلام
اولا این دارو را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید
دوم
این دارو با ایجاد تعادل هورمونی به تعادل وزن کمک می کند
و اغلب دردها به دلیل فعالیت تخمدانهاست
با این حال سونو بررسی وضعیت رحم و تخمدان توصیه می شود

سلام من از چهل وپنج سال دارم واز سال قبل با استفاده از قرص وآمپول پروژسترون پريودميشدم آزمايش هورموني دادم ودكترم گفت سه سال ديگه يائسه ميشم البته همزمان وسرخودقرص ويتاگنوس ورازيانه هم استفاده كردم حالا دوماه است پريودنشذم ودكترم گفت يائسه شدم آيا تداخل دارويي عاملش بوده واينكه عوارض مصرف همزمان پروژسترون وويتاگنوس چسيت خيلي نگرانم مشكل.زا نباشد درضمن در خانواده ي ما هيچكس با سن من يائسه نشده همه بالاي پنجاه شدن لطفا پاسخ بديد ممنون

سلام
شما می توانید ویتاگنوس را مصرف کنید
ولبی بهتر است رازیانه و یا پروژسترون همراه با آن مصرف نشود
به این شکل عوارض یائسگی ایجاد نخواهد شد

سلام و خسته نباشید من دچار ریزش مو بر اثر افزایش هورمون مردانه DAEH بودم و چند سال قرص سیپروترون کامپاند، سیپروترون استات و اسپیرونولاکتون 50 روزی دو عدد میخوردم اما با قطع قرص ریزش مو برمیگرده و البته طی این چند سال هم بهبودی حاصل نشد جز طبیعی شدن میزان هورمون مردانه یه دوره 6 ماهه دارو رو قطع کردم موهام مخصوصاً جلوی سر خالی تر شده، دوباره سیپرترون کامپاند، فیناستراید و اسپیرونولاکتون تجویز شد روز به روز حجم خونریزی کمتر میشد الآن تقریباً بیش از سه ماهه که روزی سه استکان رازیانه میخورم تغییری هنوز مشاهده نکردم نه در برگشتن مو نه در حجم خونریزی کمی که دارم و البته بدون اینکه بدونم یه ماهه ویتاگنوس و رازیانه همزمان استفاده میکردم، 31 سالمه، مجرد، برا مشکل کم پشتی و خالی شدن جلوی موی سر رازیانه رو ادامه بدم یا ویتاگنوس؟؟؟ آیا همزمان با مصرف رازیانه در صورت قطع ویتاگنوس میشه سیپروترون کامپاند فیناستراید و اسپیرونولاکتون استفاده کرد یا ضرر داره؟؟ لطفاً راهنمایی دقیق بفرمایید.

سلام
ویتاگنوس را با سیپرو ترون یا رازیانه نمی توانید مصرف کنید
اما در رابطه با مصرف رازیانه توام با داروهایی که نام بردید بهتر است با متخصص غدد مشورت کنید

سلام خسته نباشید.من27 سالمه سه ساله ک ازدواج کردم و بعد از سه ماه که اقدام ب بارداری کردیم باردار شدم ولی در ماه دوم بارداری به وسیله سونوگرافی متوجه شدم ک قلب جنین تشکیل نشده و سقط کردم.ولی میخوام 2ماه دیگه دوباره اقدام به بارداری کنم میخواستم بدونم مصرف قرص ویتاگنوس واسم ضرر نداره و اینکه به چه صورت مصرف کنم که نتیجه بخش باشه؟(روزی چند عدد بخورم؟) فقط به خاطر خونریزیه شدیدی که در زمان سقط داشتم قرص آهن و یدوفولیک استفاده میکم آیا مصرف همزمان این قرص ها با ویتاگنوس مشکلی نداره؟

سلام
گاهی بنا به دلایل مختلف پاسخگویی به تعویق می افتد لطفا سوالات اورژانسی خود را با 9099070309 مطرح بفرمایید
ویتاگنوس در این مدت کوتاه تاثیر خاصی روی شما نخواهد داشت /حدود دوماه برای تثبیت اثر آن زمان لازم است

سلام من مشکل پی سی او دارم. سالها درمانهای شیمیایی مختلف رو انجام دادم و بی نتیجه.حدود پنج ماهه روزی سه عدد قرص ویتاگنوس مصرف میکنم از ماه اول پریود و تخمک گذاری منظم دارم. حتی موهای ریخته شروع به رشد کردن. سوالم اینه که در دوران اقدام برای بارداری این قرص باید مرتب خورده بشه یا بعد از اقدام باعث سقط میشه؟؟ممنون از راهنماییتون

سلام
می توانید در هنگام اقدام نیز دارو را مصرف کنید و با مثبت شدن آزمایش بارداری مصرف را قطع کنید

سلام
قرص آگنگول با متفورمین تداخل دارویی دارد؟

سلام
گاهی بنا به دلایل مختلف از جمله تعداد زیاد پرسشها ،پاسخگویی به تعویق می افتد لطفا سوالات اورژانسی خود را با 9099070309 مطرح بفرمایید
خیر تداخل ندارند

سلام و خسته نباشید من نزدیک به دو ساله دچار اختلال قاعدگی شدم دکتر رفتم با مصرف مدورکسی پروژسترون و مدفورمن که مصرف سه ماهه داشتم پریود شدم ولی با قطع دارو نشدم. درضمن سنوگرافی دادم چند بار مشکل تخمدان و کیست نداشتم آزمایش هورمون و تیروئید دادم که متاسفانه هورمن hfs بالا بود 125 در ضمن من 35 سالمه و دو سال زندگی مشترک داشتم ولی الان حدود 9 ساله جدا شدم و رابطه ای نداشتم وقتی مجددا به دکتر مراجعه کردم که بعد از پایان دوره مصرف مدروکسی پریود نشدم دکتر مجددا بهم قرص داد ولی با مدروکسی نشدم آمپول داد که فک نمی کرد پریود بشم ولی بامصرف آمپول پریود شدم دکتر گفت سه ماه بدون مصرف دارو باش تا ببینم واکنش بدنت چیه.
راستش من با قرص ویتاگنوس توی اینترنت اشنا شدم و الان سه تا بسته روزی دو تا استفاده کردم حدود دوماهه . میخوام ببینم الان می تونم قرص مدروکسی استفاده کنم ببینم پریود می شم یا خیر؟

سلام
با توجه به مشغله متعدد و البته شرکت در کارگاه های تخصصی جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات مامایی مدتی در ارسال پاسخ ها تاخیر ایجاد شده است
لطفا پرسشهای اورژانسی خود را از طریق خط ثابت و تماس با شماره 9099070309 مطرح کنید
بهتراست مدروکسی با ویتاگنوس مصرف نشود تا تداخلی ایجاد نشود

سلام مامای عزیز من یک سوالی داشتم خواستم بپرسم که قرص یا قطره ایا باعث کاهش یا توقف کیست تخمدان میشود یا خیر ؟ در نوع اندوپتریاز چطور؟ راستش خیلی نگرانم ممنون میشم راهنماییم کنید …

سلام
برای پاسخگویی دقیق اطلاعات بیشتری لازم است
لطفا با 9099070309 تماس بگیرید و نتیجه سونو خود را گزارش کنید

نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس

سلام و خسته نباشید. میخواستم بپرسم برای فردی 47 ساله که علایم یائسگی رو داره و مهمتر اینکه مبتلا به فشار خون بالا هست و داروی فشار خون مصرف میکنه، میتونه خوردن قرص ویتاگنوس را شروع کنه؟؟ ممنون

سلام
البته با نظارت پزشک بله
ویتاگنوس در صورت تجویز پزشکتان می تواند سودمند باشد

سلام من دختری ۲۲ساله هستم دوره قبلی پریودیم ۲شهریور شروع شد یک روز بعد از تموم شدن پریودیم با نامزدم رابطه داشتم بعد از ۲۴ساعت دوتا قرص اورژانسی هفتادوپنج درصد مصرف کردم الان هفت روز از زمان پریودیم میگذره و هنوز پریود نشدم زعفران و بادرنجبویه و اویشن هم مصرف کردم اما پریود نشدم ایا علت عقب افتادن پریودیم مصرف قرصاورژانسی بوده ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام
ابتدا با انجام آزمایش خون احتمال بارداری را رد کنید
سپس در صورت عدم بارداری داروهای گیاهی را قطع کنید تا پریود شوید

با سلام و احترام
اگر پاسخ سوال مرا به ایملیم بفرستید ممنون میشوم ، من دو سال است که ازدواج کردم در ابتدای ازدواج باردار شدم که متأسفانه در 8 هفته سقط شد و بعد از آن دیگر باردار نشدم تا چهار ماه پیش پزشک با عکس رنگی تشخیص داد که لوله های رحمی من بسته شده اند و با لاپاراسکوپی باز نمود و بعد از آن سه دوره قرص لتروزول و آمپول اچ سی جی زدم اما باردار نشدم و پزشک می گوید هیچ عیبی ندارم و آزمایشات همسرم نیز خوب است و بنده فقط چاق هستم و قد 175 و وزن 110 می باشد به خدا قسم رژیم های متفاوتی گرفتم ، پیاده روی می روم و اما به خاطر استرسی که به خاطر بچه دار نشدن دارم دائم وزنم زیاد می شود به طوری که بعد از سقط وزنم از 80 به 110 رسید و از این ماه قطره ویتاگنوس استفاده می کنم حالا موندم که آیا وزنمو کم میکنه و یا در بارداری من تأثیری داره خیلی ناراحتم اگر مرا راهنمایی کنید ممنون میشوم در ضمن سنم 33 سال و شش ماه است.با تشکر فراوانمنتظر پاسختان می مانم

سلام
ویتاگنوس با تعادل هورمونی می تواند موجب تعدل وزن در افرائی که اختلال هورمونی دارند ،گردد
بر تخمدان موثر و سبب تخمک گذاری منظم می شود
اما با ت.جه به شرایط شما کاهش وزن زیادی در پی نخواهد داشت
با پزشکتان در باره دیگر روشهای کمک باروری مشورت کنید

باسلام و خسته نباشید ، من کیست سینه دارم از نوع ساده، دو هفته قبل از پریود دچار حساسیت و درد سینه میشوم، جهت برطرف شدن این علائم دو ماه است که از ویتاگنوس استفاده میکنم ، اثر ویتاگنوس بر کیست سینه چیست، با تشکر

سلام
ویتاگنوس بعضی از تغییرات خوش خیم پستان را بهبود می بخشد
با مشورت پزشکتان از EPOروغن گل مغربی که در همین سایت نیز معرفی شده است می توانید استفاده کنید

سلام وخسته نباشید
من الان در حال اقدام برای بارداری هستم یک ماه مصرف کردم قطره ویتاگنوس را ونتیجه خوبی داشت و fsh ,lh رو تنظیم کرد وروز سوم یا چهارم دوره ازمایش دادم و fsh 5 an , lh 10شد میشه من و راهنمایی کنید الان در حال اقدام هستم روز 17 دوره هستم الان خوردن قطره ضرر داره یانه ؟ یکجا خوندم نوشته بود موقع آزاد شدن فولیکول مانع از آزادسازی میشه من نمیدونستم و خوردم ونمیدونم فولی 22 من آزاد شده یانه ؟ میشه راهنمایی کنید من ادامه بدم خوردن قطره را یانه ؟ چون نمیدونم باردار هستم یانه؟

سلام
خیر ضرری ندارد
با مثبت شدن نتیجه آزمایش دارو را قطع کنید

سلام وقت بخیر.میخواستم بپرسم من هیچ مشکل هورمونی و کیست ندارم.فقط استرس باعث عقب افتادن قاعدگیم میشه.الانم قطره ویتاگنوس رو مصرف میکنم.این قطره میتونه باعث تنظیم قاعدگیم بشه؟مشکلی که ایجاد نمیکنه؟

سلامبهتر است سونو بررسی رحم و ضمائم انجام شود و نیاز به مصرف ویتاگنوس مشخص شود
این دارو بسیار کم عارضه است

نظرات کجا ثبت میشه پس؟؟چرا سوال منو نشون نداد!!

سلام
نظرات در صورت تایید نمایش داده می شوند
🙂

سلام.خسته نباشید.26 سالمه .مجردم.من مدت نزدیک 8 ماه هست که به زور قرص و عرقیجات(رازیانه انقدر خوردم که دیگه موقع خوردن عصبیم میکنه) پریود میشم.الان هم که مدت 5 ماه هست اصلا پریود نمیشم.طبق اخرین سونو فولیکول های ریز به اندازه ی 2_3 میلی در هر تخمدان مشاهده شده.چون قرصهای شیمایی به دلایی نمیتونم مصرف کنم 3 ماه میشه که قطره ی ویتاگنوس مصرف میکنم منظم.ولی فعلا هیچ تاثیری مشاهده نشده و هیچ اثری از پریود شدن نیست..ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام
همزمان با ویتاگنوس نباید رازیانه مصرف کنید
سونو بررسی رحم و ضمائم انجام دهید و نتیجه را گزارش کنید

سلام مامای عزیز وقتتون بخیر ..ببخشید خواستم بپرسم من با قطره ویتاگنوس پرویید شدم ولی سوالم اینکه چرا من یک روز در میان با خودردن قطره ویتاگنوس دلدرد و معده درد میگیرم در ضمن من دو طرف تخمدانم کیست دارم .و میخواستم بپرسم علت دلدرد برای چیه و اینکه ایا تاثیری به کوچک کردن کیست تخمدان دارد یا نه؟ ممنون میشم مامای عزیز پاسخ بدید خیلی نگرانم که این مشکل برای من بوجود نیاد .

سلام
باید از نتیجه سونو شما اطلاعات دقیق تری داشته باشم
نوع درد و … نیز مهم است
لطفا در صورت تمایل با 9099070309 تماس بگیرید

سلام.من برای موهای زائد اسپرینولاکتون استفاده میکنم .الان اگه مصرف ویتاگنوس رو هم شروع کنم تداخل پیدا میکنه؟

سلام
این دو دارو احتمالا با هم تداخل دارند
و البته با توجه به سابقه داروهای شما بهتر است ویتاگنوس مصرف نکنید

سلام ببخشید من سوالی داشتم ..خواستم بپرسم من با قطره ویتاگنوس پرویید شدم ولی لخته خون مشکی خارج میشه درضمن من کیست درمویید تخمدان هم دارم و سمت چپم اندومتریازه احتمال داره کیست دفع بشه یا نه ؟ چرا لخته خون از من خارج میشه دلیلش چیه؟ نگرانم ممنون میشم راهنمایی کنید..

سلام
از بین رفتن کیست به شکل خارج شدن از واژن اتفاق نمی افتد
گاهی خون تا خارج شود مدتی زمان می برد و تیره تر می شود یا مصرف داروهای حاوی آهن نیز کمی خون را تیره تر می کند
نگران نباشید
اما اگر شرایط غیر طبیعی اتفاق افتاد با پزشکتان مشورت کنید

باسلام آیامصرف ویتاگنوس برای پی سی او با مصرف داروهای اعصاب ریسپریدون وفلوکسامین وبی پریدون مشکل وعوارض خاصی داردیاخیر؟وشما مصرف آن را توصیه می کنید؟

سلام
در صورت مصرف داروهای اعصاب باید با پزشک متخصص اعصاب خود مشورت کنید

سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم قطره ویتاگنوس که مصرف میکنیم چرا لکه بینی میشود و اینکه پرویید کامل نمیاد ؟ و سوال دیگم این است که برای کیست های اندومتریاز چطور هست ایا واقعا تاثیری دارد یا نه؟ برای کیست های کمپلکس درمویید هم جواب میدهد یا خیر ؟

سلام
ویتاگنوس بر کیست درموئید تاثیری نخواهد داشت
بطورکلی درمانهای رایج دیگر کیستها بر کیست درموئید موثر نیستند
برای تثبیت تاثیر ویتاگنوس مدتی زمان لازم است

با سلام مامای عزیز خواستم بپرسم ایا این قطره با قرص ویتاگنوس با هم بخوریم مشکلی نداره ؟ چون من کیست درمویید دارم خواستم ببینم مشکلی بوجود نمیاد؟ ایا برای کیست درمویید تخمدان جوابی میدهد یا خیر ؟

سلام
اصلا چنین کاری لازم نیست
هریک به تنهایی برای درمان کافیست
کیست درموئید منشا هورمونی ندارد بنابراین اغلب به این نوع درمانهای رایج برای انواع دیگر کیست پاسخ نمی دهد

سلام.وقت بخیر.من تخمدان پلی کیستیک دارم.به مدت چهار دوره هم قرص مصرف کردم ولی همین که قطع میکنم کیست برمیگرده.چند تا فیبروم ریز هم دارم.پریودام هر ماه یه هفته جلو میفته که البته بعد از مصرف قرص اینجوری شد وگرنه منظم بود.حالا میخام تا سه ماه اینده باردار شم.بنظرتون مصرف ویتاگنوس به من کمک میکنه که کیست درمان شه و بتونم باردار شم

سلام
ویتاگنوس داروی موثر و خوبیست ولی با توجه به احتمال تنبلی تخمدان لطفا با نظارت پزشک اقدام به مصرف دارو کنید

با سلام ایا ای قطره برای افراد پلی کیستیک که دارای پریود نامرتب و اکنه هستند مناسب است یعنی کیست را برطرف می کندو پریود ها را مرتب می کند؟
سوال دوم اینکه ایا این قطره هورمون مردانه را هم کنترل می کند یعنی ان را کاهش می دهد یا ان را افزایش می دهد؟

سلام به طور کلی این دارو برای تعادل هورمونی مناسب است
ولی اگر اختلالات هورمونی شما زیاد است باید حتما تحت نظر پزشک مصرف دارو را شروع کنید

سلام ببخشید من سوالی دارم میشه بپرسم چرا با این قرص گیاهی پرویید نمیشوم ؟ در ضمن من بک کیست درمویید هم دارم ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نگرانم چرا با مصرف قرص ویتاگنوس پرویید نمیشم

سلام
مدتی طول خواهد کشید تا ویتاگنوس اثر قطعی داشته باشد
لطفا پس از 8 هفته مصرف مداوم سونو بررسی رحم و ضمائم انجام دهید

سلام خواستم بپرسم من الان یکماهه با تجویز پزشکم شروع به قرص خوردن ویتاگتوس کردم و الان یکروزه که عادت نشدم خیلی میترسم که کیست فیبروییدی تخمدانم رشد کرده باشه و اینکه چرا پرویید نمیشم خدا میدونه خدا کمم کنه ..تورو خدا راهنماییم کنید باید چکار کنم ؟

سلام
مدتیست مشغول کارکاه های یوگا و هیپنوتیزم هستیم
لطفا برای پرسشهای اورژانسی خود حتما با 9099070309 تماس بگیرید
ویتاگنوس به مدتی زمان نیاز دارد تا تاثیر خود را تثبیت کند .نگران نباشید و ادامه دهید

من سه ماهه که اقدام به بارداری کردم و تنبلی تخمدان خفیف دارم و تو این سه ماه قرص دوفاستون خوردم که الان پنج روزه تموم شده و امروز روز اول پریودم هست میتونم از امروز شروع به مصرف قرص ویتاگنس کنم؟البته دیگه دوره سه ماهه قرص دوفاستون تموم شده و میخوام به جاش ویتاگنوس بخورم مانعی نداره؟

سلام
مدتیست مشغول کارکاه های یوگا و هیپنوتیزم هستیم
لطفا برای پرسشهای اورژانسی خود حتما با 9099070309 تماس بگیرید

در صورت مصرف ویتاگنوس نمی توانید از هیچ داروی هورمونی دیگری مصرف کنید

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم سوال کنم که مصرف قرص ویتاگنوس با داروهای گیاهی منعی داره یا نه؟ چون من بخاطر تنبلی تخمدان عرق رازیانه مصرف میکنم. ممنون از پاسخ

سلام
مدتیست مشغول کارکاه های یوگا و هیپنوتیزم هستیم
لطفا برای پرسشهای اورژانسی خود حتما با 9099070309 تماس بگیرید
احتمال تداخل رازیانه با ویتاگنوس وجود دارد

سلام من اقدام به بارداری کردم ، پریودی نا منظم دارم رفتم دکتر بهم گفته تنبلی تخم دان دارم و بذام قرص متفورمین و دوفاستون داده وبهم گفته باید آمپول بزنم فولیکولم هم در روز 14 پریودیم 13 ، در ضمن پرولاکتینم هم بالاس دارم قرص داستینکس استفاده میکنم ، حالا سوالم اینه میتونم این داروی پنچ انگشت رو برای بارداری مصرف کنم

سلام
مدتیست مشغول کارکاه های یوگا و هیپنوتیزم هستیم
لطفا برای پرسشهای اورژانسی خود حتما با 9099070309 تماس بگیرید
با توجه به مصرف دیگر داروهای شما نمی توانید از این دارو استفاده کنید

سلام من 43سالم هست ازمایش دادم دکتر گفت یائسه شدی .این قرص رو بخورم ممکنه بازم پریود بشوم ممنونم جواب بدید

سلام
برای پاسخ دقیقتر باید از نتایج آزمایش و سونو شما اطلاعات بیشتری داشته باشم

باعرض سلام وخسته نباشید.من دختری 15 ساله هستم که ازیک هفته قبل ازپریودصورتم شدیدا جوش میزنه وتامدتی بعد ازپریود ادامه داره.درزمان قاعدگی دچار دل درد.بی حوصلگی.خواب الودگی وخستگی شدیدمیشم.میخواستم ببینم ایابدون مراجعه به پزشک میتوانم قرص ویتاگنوس رومصرف کنم.ایا مصرف ویتاگنوس برای درمان جوشهام موثره؟ مصرف این دارو دراینده باعث ایجادمشکلاتی مانند نازائی نمی شود؟یه دنیا ممنون میشم اگه جوابمو بدید.

سلام
بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا پس از بررسی و معاینات لازم دارو را با میزان مناسب دریافت کنید

با سلام من الان دو ساله اقدام به بارداری کردم آمپول منوتروپین هم استفاده کردم پریودیم هم از اول اقدام نا مرتب بوده که الان دیگه هر دو ماه یک بار پریود میشم سونوگرافی رفتم میگن هر دو طرف تخمدانها تنبلی دارن آیا میتونم از این قطره استفاده کنم

سلام
مصرف این نوع دارو ها تا حصول نتیجه دلخواه زمان بر است
تحت نظر پزشک متخصص زنان از روشهای کمک باروری استفاده کنید

سلام و وقت بخیر
مادر بنده سال پیش دچار خونریزی های غیر طبیعی و زیاد میشد تا اینکه رفتیم متخصص زنان نوشت برای عمل جراحی ک طی عمل اون قسمت از دیواره رحم ک سفت و سخت شده بود رو تراش دادن و نمونه فرستادن برای پاتو لوژی ک بدخیمی نداشتن ک الان باز هم پریود نمیشن و چن ماه ی بار با حجم زیاد اتفاق می افته الان دچار خونریزی شدن خواستم بپرسم الان میتونن با ویتاگنوس این وضعیتشونو بهبود ببخشن و باید چطور مصرف کنن.ایشون 55سالشونه

سلام
برای پاسخگویی دقیق اطلاعات کاملتری لازم است
لطفا در صورت تمایل با 9099070309 تماس بگیرید

در زمان پریودی هم میشه استفاده کرد؟!

در زمان پریود هم بایستی استفاده شود

با سلام
ایا این قرص جلوی ریزش مو هورمونی ( هورمون مردانه بالا) را هم میگیرد؟ یعنی این قرص هورمون مردانه را هم کنترل می کند؟ و برای این منظور روزی چند عدد مصرف شود و چه مدت طول میکشد که ریزش قطع شود؟

سلام
گرچه از فواید جانبی این قرص گاهی قطع ریزش مو می باشد
ولی برای این منظور مصرف نمی شود

سلام من چند سال میشه که قبل از پریودم 5 تا 6 روز لکه بینی دارم ازمایشات هورمونی و سونوگرافیم خوب بوده ال دی میخورم خوبم به محض اینکه قرص را قطع می کنم دوباره همون وضعو دارم دوفاستون هم مصرف کردم فایده ای نداشته الان به فاصله هر 14 یا 15 روز پریود میشم این دارو برای من تاثیری خواهد داشت

سلام
مدت سه تا چهار ماه ال دی با فواصل کوتاهتر و منظم مصرف کنید
سپس با انجام سونو و اعلام نتیجه می توان در رابطه با مصرف داروهای دیگر اظهار نظر کرد

سلام
من ١ سال و نيم به علت داشتن كيست هاي ريز در تخمدان سيپروترون كامپاند و سيپروترون استات استفاده كردم كه در ماه ارديبهشت به گفته دكتر قرص هارو قطع كردم و پريود شدم اما ماه خرداد پريود نشدم و ١٨ تير قرص مدروكسي پروژسترون خوردم و ٢٧ تير پريود شدم و از ٢٧ ام قرص ويتاگنوس مصرف كردم و مرداد ماه ١٨ ام پريود شدم و ٧ روز خون ويزي داشتم اما از روز ٩ ام دوباره لك هاي قهوه اي ميبينم علت بخار مصرف ويتاگنوس ميباشد؟

سلام
ممکن است مشکل تخمدان پلی کیستیک شما با ویتاگنوس رو به بهبود باشد ولی بهبودی قطعی مدتی به طول خواهد انجامید

سلام خسته نباشید من از روز سوم عادت ماهانه شبی ۲تا لتروزول میخوردم و از روز ۸ پریود استرادیول میخورم یکی صبح یکی شب ۴ روز خودم ویتاگنوس رو خریدم روزی ۲تا میخورم میخواستم بدونم اینا باهم تداخل دارن یا با استرادیول مانعی نداره مصرفش؟

سلام
این داروها با هم تداخل دارند و نباید همزمان مصرف شوند

سلام خسته نباشید
من تنبلی تخمدان دارم وپریودی نامنظم ب و با قرص ال دی تجدیز دکتر پریود میشمبا ا انجام سونو فولیکول های کوچکی دلرم 4ماه دیگه قصد بارداری دارم میخاستم یدونم مصرف ویتاگنوس چکونه است

سلام
در صورت مصرف ویتاگنوس نمی توانید از هیچ داروی هورمونی دیگری استفاده کنید

سلام
مصرف همزمان این دارو(ویتاگنوس) با قرص های اسپیرونولاکتون و سیپروترون مشکلی ایجاد میکنه؟

سلام

این داروها با هم تداخل دارند و نمی توانید همزمان مصرف کنید

با سلام….

من هورمون تستسترونم بالاست و هیرسوتیسم دارم البته نه شدید منتها کم پریود میشم سالهاست که قرث اسپیرونولاکتون و سیپروترون مصرف میکنم که اخیرا به عت مشکلاتی که برای اعصابم به وجود آورد قطع کردم…..میخواستم ببیتم آیا ویتاگنوس باعث ایجاد فیبروم رحمی نمیشه…چون بعضیا به این نکته اشاهره کردن ممنون از پاسختون

سلام
ویتاگنوس حتی به بهبود فیبروم ها کمک می کند
اما باید حتما با نظر پزشک مصرف کنید

سلام من خیلی جوش میزنم, جوشام زمان پریودم عود میکنه, چندین بار متخصص پوست مراجعه کردم اما بعد از یه مدت دوباره برگشته, ازمایش دادم pco گزارش شده, بدون مراجعه ب متخصص غدد میتونم این داروی گیاهی رو مصرف کنم؟ پریودم کاملا منظم شده جدیدا, میترسم با مصرف دارو به هم بریزه:)

سلام
بهتر است با توجه به سابقه بیماری با نظر متخصص غدد این دارو را مصرف کنید

سلام من تو اقدام برای بارداری هستم ولی تنبلی تخمدان دارم.خوردن این قرص و قطره برام مشکلی ایجاد نمیکنه؟!و چطور باید مصرفش کنم..

سلام
باید موارد متعددی بررسی شود تا چنین تجویزی صورت گیرد
لطفا با 9099070309 تماس بگیرید

سلام، من مدت چهار سال هست که متوجه شدم فیبروم رحمی دارم. هر شش ماه یکبار به خونریزی می افتم تا چند ماه پرویود نمیشم بعد خوتریزی دارم که قطع نمیشه. هر بار دکتر به من فقط قرص ضدبارداری «اتیسترون» به مدت سه دوره استفاده داده، سه ماه مصرف میکنم، چنپریودممیخورم منظم هستش، دوباره به مشکل میخورم. به دلیل این خونریزی ها ، آهن بدنم خیلی کم هستش. ولی این دفعه زمانی که پزیودم تموم شد ولی خونریزیم قطع نشد قرص مصرف کردم همچنان خونریزی من ادامه داشت. میخوام بدونم این قرص ویتاگنوس به من کمک میکنه، چه جوری باید مصرف کنم. اندازه فیبروم من الان سه سانت هستش. میخوام به طور کلی از بین برهل و به حالت عادی برگردم.لطفا راهنمایی کنید.

سلام
مشکل بی نظمی و خونریزی های غیر طبیعی شما فقط با ویتاگنوس حل نمی شود
نیاز به بررسی و معاینات کامل دارید

سلام من برای افسردگی فلووکسامین ریسپریدون وبی پریدن مصرف میکنم pcod دارم ومیخواهم ازقرص ویتاگنوس استفاده کنم آیامشکلی ایجاد می کند یا خیر ؟ومقدار ومدت مصرف ویتاگنوس چقدراست؟

سلام
در هیچ جا در این موارد تداخلی ذکر نشده است
اما>

با عرض سلام من دچار کم کاری‌تیروئید هستم و قرص لووتیروکسین مصرف میکنم میخواستم بدونم مصرف ویتاگنوس با قرص کم کاری تداخل ایجاد نمیکنه؟

سلام
به دلیل اینکه این داروها با هم تداخل دارند باید با نظر پزشک متخصص غدد اقدام به مصرف کنید

سلام من چند روز قبل پریودیم لکه بینی داشتم الان هنوز خونریزی دارم دو سه هفته است دکتر بهم قرص ترنسید داده یک هفته میخورم کمتر شده ولی هنوز خوب نشدم لتروزول هم خوردم برای بارداری میخاستم راه حلی بدید واقعا خسته شدم قرص ویتاگنوس تاثیر داره بخورم ؟

سلام
اولا ترنسید بیش از 5 روز نباید مصرف شود
دوما همراه با لتروزول و… نمی توان ویتاگنوس مصرف کرد

سلام قرص ویتاگنوس هورمون استروژن رو بالا میبره؟

سلام
ویتاگنوس بر تعادل بعضی هورمونها از جمله استروژن موثر است

سلام من 38سالمه دوساله ازدواج کردم یکبار به کمک داروی متفورمین البته با تجویز پزشک باردار شدم ولی در دو ماهگی سقط شد بعد از اون هم تحت درمان قرار کرفتم جهت باردار ی ولی تا الان نتیجه نداد خیلی خسته و نا امید شدم خواستم بدونم من با مصرف کردن قطره یا قرص ویتاگنوس احتمال هست مشکلم حل شه و من مامان شم البته با توجه به سنم روزی چقدر مصرف کنم و چه وقت ممنون میشم جواب بدید

سلام
با توجه به سن شما ،بهتر است تحت نظارت پزشک متخصص و مراکز درمان ناباروری اقدام کنید
زیرا درمانهای گیاهی نیاز به زمان بیشتری دارند

سلام من صورتم خیلی جوش میزنه برای خوب شدن جوشای صورتم پیش بهترین دکترا رفتم زمانی که از داروهاشون استفاده میکنم کمی خوب میشه اما به محض اینکه داروهاشونو قطع میکنم و تموم میشه دوباره همون آش و همون کاسه. تعریفایی که از ویتاگنوس شنیدم خیلی منو وسوسه کرده اما میخام دوماهه دیگه برای بارداری اقدام کنم میخاستم بدونم مصرفش برام ضرری نداره ممنون میشم جوابمو بدین

سلام
می تونید با خیالی آسوده ویتاگنوس را مصرف کنید
حتی احتمال بارداری موفقیت آمیز نیز افزایش می یابد

سلام.خسته نباشيد.مدت ده ماه است. روزى يکى قرص اگنوگل مصرف ميکنم به دليل پى سى او
جديدا جايي خوندم بيشتر شش ماه نبايد مصرف کرد مضره.

ايا واقعيت داره تا چ مدت ميشه ادامه داد؟
آيا پى سى او درمانپذيره يا با قطع قرص اگنوگل علائم برميگرده؟
ممنون

پيوستسلام به دوستاي گلم من الان داشتم به انگليسي سرچ ميکردم در مورد ويتا به يه مطلبي برخورد کردم و اون اينه که براي بعضي از انواع pcos خوب نيست چون lh رو ميبره بالا!
Do consider for irregular periods, but use caution with PCOS
Vitex promotes ovulation and can bring on a period within two to three months. That said, it does not work for everyone, and if you have PCOS, it may actually worsen things. That’s because it may raise LH (luteinizing hormone), a hormone that is already too high in some types of PCO
و اينکه گفته اگه ميخوايد براي بهبود تخمک گذاري استفاده کنيد در قسمت اول پريود قبل از تخمک گذاري استفاده کنيد. (البته تو پرانتز گفته تا اولين روز پريود ادامه بديد)
Do take in your follicular phase
Because it works to promote ovulation,

سلام
شرکت تولید کننده و محققین ایرانی محدودیتی برای مصرف آن ذکر نکرده اند .
با کنترل سونو گرافی رحم و تخمدانها و تحت نظارت پزشک می توانید به مصرف آن ادامه دهید
در صورت تمایل می توانید با 9099070309 تماس گرفته و سونو خود را گزارش کنید
در ضمن بعضی از مطالبی که می بینید به صورت تحقیقات مختلف و نتایجشان چاپ شده اند و هنوز به صورت کاربردی در تجویز داروها استفاده نمی شوند

این مطالب صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع مجاز میباشد

نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس
نحوه ي مصرف قرص ويتاگنوس
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *