نحوه مصرف چربی سوزها

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف چربی سوزها
نحوه مصرف چربی سوزها


Jump to navigation

قرص ادیوس (Adios) از طریق کاهش اشتها بدن را وادار می‌کند تا از چربی‌های خود برای مصرف روزانه استفاده کند. سرگیجه و حالت تهوع از عوارض مصرف این قرص می‌باشد. با اینکه این قرص‌ها میزان اشتهای فرد را پایین می‌آورد اما باید از عوارض این داروها قبل از مصرف آگاهی کامل داشته و در صورت داشتن بیماری خاص از مصرف آن‌ها پرهیز کنید. توجه داشته باشید که از دست دادن بیش از ۵ کیلو وزن در ماه می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. همچنین به دلیل ورود داروهای تقلبی به بازار بهتر است در هنگام تهیه این قرص‌ها دقت لازم را داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت، قرص آدیوسنیو گلد اصلی 60 عددی و دارای جعبه سبز رنگ و بروشور انگلیسی می‌باشند.

عوارض: عوارض قرص لاغری ادیوس شامل سرگیجه، حالت تهوع، خشکی دهان و یبوست می‌باشد.

 ال–کارنیتین (L-Carnitine) به طور گسترده‌ای به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش وزن استفاده می‌شود؛ زیرا این قرص قادر است چربی را در سرعت‌های بسیار بالاتر بسوزاند. ال–کارنیتین علاوه بر اینکه می‌تواند به افزایش سوختن چربی در بدن شما کمک کند، می‌تواند سطح انرژی شما را بالا ببرد و سلامت قلب شما را ارتقاء ببخشد. این قرص همچنین توسط ورزشکاران برای ارتقاء استقامت در ورزش‌ها استفاده می‌شود. مکمل ال – کارنیتین در حال حاضر به عنوان کپسول، قرص، پودر و مایع به بازار عرضه می‌شود. لازم است بدانید بالاترین غلظت کارنیتین در گوشت قرمز و محصولات لبنی یافت می‌شوند.

عوارض: عوارض قرص ال- کارنیتین شامل حالت سرخوشی، استفراغ، حالت تهوع، سردرد، اسهال، آبریزش بینی، بی‌قراری و مشکل خواب، بالا رفتن میزان سرعت ضربان قلب، افزایش فشار خون و تب می‌باشد.نحوه مصرف چربی سوزها

قرص ونوستات چربی سوز (venustat) تنها قرص استاندارد و تایید شده در وزارت بهداشت و درمان است. از این رو می‌توان آن را بهترین قرص چربی سوز نسبت به بقیه قرص‌ها دانست چراکه عوارض خیلی کمی دارد. ونوستات با مهار آنزیم‌های چربی سبب عدم هضم چربی و در نهایت کاهش وزن در افراد چاق می‌شود. درد معده و نفخ شکم از عوارض این دارو است.

دوره مقدماتی php

اگرچه میزان تاثیر قرص چربی سوز ونوستات بر لاغری بسیار زیاد است اما توجه داشته باشید که مصرف این دارو به تنهایی سبب کاهش وزن نمی‌گردد و مصرف آن باید به صورت سه بار در روز همراه غذا و به همراه رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد. برخی بررسی‌ها نشان داده است استفاده از این دارو برای طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود از این دارو تا حد نیاز و به اندازه تعادل و زیر نظر پزشک استفاده شود. همچنین توجه داشته باشید که این دارو بخشی از چربی غذا را با مدفوع دفع می‌كند و همراه با این چربی، ویتامین‌هایی مانند E و D و A و K نیز دفع می‌شود. بنابراین مصرف طولانی مدت آن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص باشد.

عوارض: عوارض قرص لاغری ونوستات شامل روغنی شدن مدفوع، تغییر رنگ مدفوع، نفخ شکم، شل شدن مدفوع، عدم توانایی در کنترل اجابت مزاج، افزایش تعداد اجابت مزاج، درد معده، حالت تهوع و درد مقعد می‌باشد.

قرص دارچین را می توان به عنوان  قرص‌ چربی سوزی خانگی به حساب آورد که به تنظیم متابولیسم قند و چربی کمک می‌کند. روش مصرف قرص دارچین، روزانه 1 تا 2 قرص است و در دوران بارداری با دستور پزشک مصرف شود. قرص دارچین نه تنها چربی‌های شکمی را از بین می‌برد، بلکه موجب حذف سلولیت (از بین بردن چربی‌های موضعی زیر پوست) و تناسب اندام فرد نیز می‌شود. مصرف این قرص به همراه گرفتن رژیم دارچین‌دار به طور منظم، می‌تواند به چربی شکم، بیشتر از سایر قسمت‌های چاق بدن اثر بگذارد. این قرص ممکن است با برخی داروهای آنتی‌بیوتیک، دیابت، رقیق‌کننده خون، داروهای قلبی و بعضی دیگر داروها تداخل داشته باشد، کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند برای مصرف قرص‌های دارچین لازم است با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض: عوارض جانبی خاصی برای این قرص ذکر نشده است. با این حال در صورت تمایل به مصرف این قرص با پزشک مشورت کنید.

علاوه بر قرص‌های لاغری و چربی سوز روش‌های گیاهی هم برای لاغرشدن وجود دارند که در صورت استفاده مداوم و طولانی‌مدت از این روش‌ها می‌توانند نتیجه دلخواه را برای شما به دنبال داشته باشند.

 

منبع: گروه سلامت ستاره

گارسینیا کامبوجیا پیشنهاد دکتر آز

ما که ۶ تیکه داریم خداروشکر



چربی سوز ترمو دتوناتور گراناده انگلستان ( چربی سوز نارنجکی گراناده ) چربی سوزی با کیفیت ، قدرتمند و بدون عوارض برای از بین بردن چربی های اضافی بدن ورزشکاران می باشد . این مکمل که به چربی سوز نارنجکی نیز معروف می باشد برنده چندین جایزه مختلف توسط کارشناسان تغذیه در اروپا و امریکا شده است . کمپانی گراناده با ارائه این محصول به بازار جهانی با چربی های اضافه اعلام جنگ نموده است .

چربی سوز Thermo Detonator گراناده محصولی مفید برای کاهش وزن و از بین بردن چربی ها برای آقایان و بانوان می باشد و از بابت جنسیت محدودیت ایجاد نمی کند . اثر گذاری این چربی سوز قوی به گونه ای است که به سرعت به محصولی پر طرفدار نزد ورزشکاران آماتور و حرفه ای تبدیل شده است . دو ویژگی بارز چربی سوز نارنجکی جلوگیری از جذب چربی و همچنین سوزاندن چربی و در نتیجه افزایش انرژی می باشد . استفاده از یک رژیم غذایی مناسب در کنار مصرف چربی سوز نارنجکی Grenade برای رسیدن به بهترین جواب ممکن مناسب می باشد . اگر این رژیم غذایی همراه با ورزش همراه باشد رسیدن به ماکزیمم جواب ممکن می باشد .

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

قرص چربی سوز چیست؟ انواع چربی سوز ها چیستند؟ و چرا استفاده می شوند؟ این ها سوالاتی هستند که در رابطه با چربی سوز ها به ذهن ما خطور می کند.در یک تعریف ساده می توان گفت،به هر ماده ای که بتواند انرژی متابولیسم پایه را افزایش دهد چربی سوز گویند.چربی سوز ها انواع مختلفی دارند که نحوه کار و تأثیر گذاری هر کدام از آن ها بر چربی های بدن متفاوت است.در این مطلب با انوع چربی سوز آشنا می شوید.


۱- ترموژنیک ها

این چربی سوزها شامل دو دسته هستند. دسته اول از طریق اثر بر روی غده تیروئید و افزایش ۳T و ۴T و در نهایت افزایش تیروکسین منجر به شدت متابولیسم و سوخت و ساز می شود که باید زیر نظر پزشک مصرف شود. زیرا در صورت استفاده خودسرانه ممکن است فرد به هیپرتیروئیدیسم دچار شود. دسته دوم ترموژنیک ها از طریق اعمال اثر بر روی عصب سمپاتیک اعصاب خودمختار باعث افزایش کاتکول آمین ها که مشتقات آمینی بنزن هستند، می شود که این مشتقات کاتکول آمینی شامل هورمون های آدرنالین و نورآدرنالین می باشد که از قسمت مرکزی غدۀ فوق کلیوی ترشح می شود و از این قبیل می توان به مکمل افدرین که از گیاه افدرا از خانوادۀ افدراسه تهیه شده اشاره کرد.

رازهایی نظیر آتروپین و هیوسین را سکوپولامین نیز در این دسته قرار می گیرند که باید زیر نظر پزشک مصرف شوند.با مصرف مکمل افدرین بدن در حالت ستیزوگریز قرار می گیرد. در این حالت خون بیشتری به بافت ها می رسد و سوخت و ساز سلول به ویژه کاتابولیسم را افزایش می یابد در زمان مصرف افدرین فرد دچار تپش قلب می شود.

برخی از ورزشکاران به علت مشاهدۀ اثرات افدرین در چربی سوزی به مصرف بیش از حد و خودسرانۀ آن اقدام می ورزند و دچار بعضی بیماری های روانی مانند خشونت بیش از حد و عدم تعادل رفتاری می شوند که باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند  تا پزشک با آزمایشات مربوطه داروهایی نظیر، پروپرانولول- اوکسپرنولول و سوتالول و … را به شخص تجویز کند.این داروها مسدود کنندۀ « گیرنده » بتای قلبی هستند. زیرا اثر افدرین بر روی گیرنده های بتا قلبی می باشد.
نحوه مصرف چربی سوزها


۲- بلوکه کننده ها

این دسته چربی سوز نیستند ولی مانع جذب چربی در بدن می شوند. به این طریق که سلول چربی را فارگوسیت می کند و دور تا دور سلول چربی را فرا می گیرد تا از طریق بدن جذب نشوند. از بلوکه کننده ها می توان به چیتوسان و گوارانا اشاره کرد که این دو مولکول از جلبک های دریایی ساخته شده اند و جزء بی ضررترین چربی سوزها به حساب می آیند و با مجوز وزارت بهداشت عرضه می شوند.


۳- دفع کننده ها

این دسته نیز چربی سوز نیستند و فقط مانع جذب چربی در بدن می شوند. مثلاً زنیکال باعث می شود آب بدن به همراه سدیم و پتاسیم از طریق ادرار دفع شود و نیز مقدار کمتری از مواد غذایی جذب بدن شود و یا «تریامترن H» که پتاسیم را در بدن نگه می دارد و فقط سدیم را به همراه آب از بدن دفع می کند و فشار کمتری را به قلب وارد می کند و در اصل با مصرف دیورتیک ها وزن بدن از طریق دفع آب کم می شود و چربی ها مصرف نمی شوند و دیورتیک ها جزء خطرناک ترین داروها به حساب می آیند. زیرا تعادل الکترولیتی بدن را به هم می زنند.

در دسته دفع کننده ها مکملی به نام زینکال وجود دارد که آنزیم لیپاز معده را از بین می برد و فرد با مصرف چربی هم چاق نمی شود زیرا چربی ها جذب بدن نشده و از راه مدفوع دفع می گردند و فرد همیشه دارای مدفوع چرب می باشد که مصرف آن نیز خطراتی به همراه دارد.


۴- آنابولیک ها

شامل: یوهیمبین- DHEA– تریبولوس دلتا۴ ، آندروستن دیون می باشند. از مکمل های نام برده شده DHEA و دلتا  آندروستن دیون پروهورمون می باشند. یعنی یک یا دو مرحله قبل از ساخت تستوسترون اند و با مصرف آن ها بدن به صورت طبیعی تستوسترون تولید می کند و از طریق خواص آنابولیک آن ها چربی سوزی اتفاق می افتد. یوهیمبین و تریبولوس ترستریس ( نام علمی فارفاسک ) باعث افزایش تستوسترون به صورت طبیعی می شوند. این دسته بیشتر در دوران رژیم ورزشکاران مصرف می شود تا علاوه بر چربی سوزی بافت عضله شان حفظ شود. استفاده پروهورمون ها مدتی است در مسابقات ورزشی ممنوع شده است.


۵- ترکیبات آلی اکتیو

شامل آنزیم ها- کوآنزیم ها و ویتامین ها و بعضی ترکیبات آلی می باشند. مثل مکمل هایی چون کوآنزیم ۱۰Q کرومیوم- آنتی اکسیدان ها- ال کارنیتین که این دسته جزء بی ضررترین چربی سوزها می باشد.


۶- چربی های مفید

این دسته LDL را کاهش و HDL را افزایش می دهد، سریع تر به انرژی تبدیل شده و متابولیسم بدن را افزایش می دهد.شامل مکمل هایی نظیر CLA که از شیر گاو به دست آمده و روغن های MCT مثل روغن کنجد- زیتون و روغن های گیاهی می باشد. این دسته نیز جزء بی ضررترین چربی سوزها محسوب می شود که برخی از آن ها مجوز وزارت بهداشت ایران را دارا است.


مراحل چربی سوزی

مرحله اول: کافئین مستقیماً از طریق فعل و انفعال با گیرنده ها و اسیدهای چرب آزاد، آزاده شده از سلول ها بر روی بافت چربی عمل می کند. White Willow Bark شامل Salycin است که سطح آنزیم  PGE۲ را کاهش می دهد.  PGE۲، از انتشار  triglyceride از طریق بلوکه کردن عمل چیزهایی که باعث تحریک انتشار  چربی می شوند مانند کافئین جلوگیری می کند.

مرحله دوم: تئوبرومین HCL و Citrus Aurantium با تبدیل تری گلیسرید به اسید های چرب + glycerol و انتقال آنها به درون سلول عضلانی همکاری می کنند.

مرحله سوم:  Carnitine تنها ماده مغذی است که می تواند چربی را به میتوکندری، محلی از سلول که سوزانده می شود انتقال دهد. لیزین سنتز کارتنین را فراهم می سازد و نتیجه آن تبدیل اسیدهای چرب به انرژی است.

مرحله چهارم: فومارات به سوخت و ساز اسیدهای چرب در چرخه کربس میتوکندری ( کوره سلولی) کمک می کند.

تصویر زیر به خوبی بیانگر این چهار مرحله می باشد.


ترجمه: elmevarzesh.com


supplementkingdom.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام ……وقت خوردن چربی سوز برای ورزش کار بدنسازی چی تایم ها بهتر است ممنون..

سلام، ما چون موافق مصرف چربی سوز نیستیم در این زمینه هم متأسفانه راهنمایی نمی کنیم

سلام
نظر شما در رابطه با مصرف ال کارنیتین برای خانمی که وزنش تو محدوده طبیعیه ولی یکم چربی شکمی داره چیه؟منظورم مصرف کوتاه مدت برای رفع چربی شکم هست.

سلام
بهتر است از رژیم غذایی کم کالری و تمرینات هوازی و مخصوص شکم برای کاهش وزن و رفع چربی شکم استفاده کنید. مصرف ال کارنتین پیشنهاد نمی شود چون عوارض مخصوص به خود را دارد.

با سلام وخسته نباشید بابت مطلب مفید و جالبتون.
من هر روز صبح سی دقیقه قبل از هوازی یک فنجان قهوه +ال کارنتین + پروتین وی و ۲۰۰ میلی لیتر آب مصرف میکنم آیا این سه مورد باهم تداخل ندارند و یا مصرفشون با هم موردی نداره ویا تاثیر هم رو کم نمیکنند؟


سلام، خیر مشکلی ندارد

خیلی سایتتون زیباست.هز اطلاعاتتون ممنونم.

سلام ضمن تشکر از شما میشه لطفا مطالبی راجب تاثیر کافیین و قهوه بر چربی سوزی در بدن و مصرف ان قبل ورزش مطالبی رو بزارید و اینک ایا واقعا در کمک به لیپولیز میکنه یا خیر؟؟

سلام.سعی می کنیم به درخواست شما رسیدگی شود.البته عضو خبرنامه شوید تا اگر مطلبی در این خصوص منتشر شد برای شما ایمیل شود

با سلام و تشکر فراوان از سایت وزین شما
ضمنسپاس از مطالب ورزشی علمی شما عزیزان خصوصا جناب اقای فیروزهای
من کارشناس تغذیه هستم خواهشی که دارم اینستکه در مورد نظرات کارشناسی در مورد لاغری و……. که مربوط به علم تغذیه میشود دقت بیشتری داشته باشید زیرا نظزات شخصی کارشناسان شما میتواند گاهی غیر علمی باشد مثل حذف نان وبرنج جهت لاغری و…. در پایان آرزوی موفقیت شما را دارم.

سلام.ضمن تشکر از نظر شما که بیانگر اهمیت به حوزه تخصص شما همچنین حوزه فعالیت های سایت است.در خصوص موردی که مطرح کرده اید، اگر منظورتان مطالب مننشر شده در سایت است.بیشتر مطالب ما یا از منابع کتابخانه ای تهیه شده اند،یا توسط خود نویسندگان سایت بوده و یا ترجمه مطالب معتبر.همچنین از نظرات متخصصین و اساتید بهره می بریم. در هر کدام از مطالب چنانچه شبهه ای وجود دارد لطفا” از طریق تماس با ما مطرح کنید تا سریعا” اقدام شود.

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفته…نحوه مصرف چربی سوزها

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا” خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض…

دوچرخه ثابت یا اسپینینگ می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای ورزش‌های مانند دویدن و پیاده روی باشد. هدف شما چه سلامتی باشد و یا انجام تمرینات هوازی و یا اینتروال، تفاوتی ندارد، چرا که با رعایت یک برنامه ورزشی مناسب خصوصاً با برنامه اینتروال دوچرخه ثابت دوچرخه ثابت می‌توانید به…

با اراده زیاد به خودتان قول می دهید که چند کیلو وزن اضافه را کم کنید. با رژیم و ورزش کارتان را شروع می کند. در هفته های اول همه چیز به خوبی پیش می رود و بابت این موفقیت به خودتان تبریک می گویید. اما بعد از مدتی…

ازدواج و زندگی مشترک برای سلامتی خوب است، حتی اگر همیشه هم نتوانید بر سر مسائل مالی با هم به توافق برسید. شما و همسرتان ممکن است سرگرمی‌های مشترکی داشته باشید و احتمالا سبک زندگی‌تان با هم جور باشد. اما اگر نگاه‌تان به سلامتی و فیتنس یکسان نباشد چطور؟…

کمتر کسی است که از داشتن یک رژیم غذایی سالم لذت نبرد و دلش نخواهد بدنش روی فرم باشد. خوشبختانه برای رسیدن به تغذیه سالم هزاران تحقیق انجام شده و روز به روز هم به تعداد این پژوهش‌ها اضافه می‌شود. محققان با جدیت پیگیر پیدا کردن غذاهای جایگزین مناسب…

در سال‌های گذشته تحقیقات زیادی روی نقش موسیقی در ورزش صورت گرفته و به‌روشنی معلوم گردیده که چرا برای خیلی از افراد ورزش کردن بدون موزیک تقریباً غیرممکن است؛ موزیک می‌تواند هنگام فعالیت ورزشی، ذهن و بدن را تغییر دهد. موسیقی حواس ما را از درد و خستگی پرت…

عشق به مهمانی دادن و پذیرایی کردن در خیلی‌ها وجود دارد؛ کسانی که دوست دارند همه را دور هم جمع کنند و ساعت‌های خوشی را برایشان به یادگار بگذارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید مهمانی‌هایتان بی عیب و نقص برگزار شوند، به مهمان‌هایتان خوش بگذرد…

ممکن است شما هم وسایل ورزشی و تجهیزات بدنسازی را بستری برای میکروب‌ها بدانید. به طور کلی هر چه بیشتر در معرض تماس با افراد و … باشید، احتمال اینکه به ویروس یا میکروب مبتلا شوید هم بیشتر است و این برای همه جا صدق می‌کند. مهمترین چیز این…

با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش در هوای سرد هم مشکلات خاص خود را دارد، با این وصف کسانی که در فضای بیرون ورزش می کنند، نمی توانند برنامه ورزشی خود را به خاطر هوای سرد تعطیل کنند. اما هوای بیرون هم واقعاً سرد است! آیا شما می توانید…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

نحوه مصرف چربی سوزها
نحوه مصرف چربی سوزها
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *