نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین

دوره مقدماتی php
نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین
نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین

قبل از استفاده از قرص، توصیه ما در مورد قبل از استفاده از قرص را بخوانید. مطمئن شوید:, read over our advice on Before Using The Pill. Be sure:

دو گزینھه برای سقط جنین پزشکی وجود دارد. هر دو راه بسیار مؤثر است:

توجه:دو راه برای استفاده از میزوپروستول وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در داخل دھهان بین گونھه و فک یا لثھه پایین. HowToUse بیان میدارد کھه از میزوپروستول فقط بھه صورت خوراکی استفاده کنید، زیرا خصوصی تر بوده (سریعتر حل میشود) و خطر عفونت آن کمتر است.

:مرحله 1 یک قرص میفپریستون (200 میلیگرم) را ببلعید.

مرحله 2 تا 48 ساعت صبر کنید. قبل از استفاده از میزوپروستول باید 24 ساعت صبر کنید، اما نباید بیش از 48 ساعت صبر کنید. در حالی کھه منتظر ھهستید، کارھهای معمول در زندگی روزمره خود، مانند مراقبت از خانواده یا رفتن بھه محل کار یا مدرسھه را انجام بدهیدنحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین

مرحله 3 مقداری آب بنوشید تا دھهان خود را خیس کنید. 4 قرص میزوپروستول (ھهر یک 200 میکروگرم) را بین گونھه و لثھه پایین خود (2 قرص در ھهر طرف) قرار دهید.

دوره مقدماتی php

مرحله 4 آنھها را بھه مدت 30 دقیقھه در گونھه خود نگھهدارید. ممکن است در حین حل شدن باعث شوند دھهانتان خشک شود یا طعم گچ بدھهد. طی این 30 دقیقه از خوردن و نوشیدن خودداری کنید.

مرحله 5: بعد از 30 دقیقھه، دھهان خود را با آببا آب بشویید و ھهر مقداری کھه از قرص باقیمانده است را قورت بدهید.

پپس از مصرف میفپریستون + میزوپروستول

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید.

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید.

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

این دستورالعمل فرض را بر این گرفتھه است کھه از 12 قرص میزوپروستول کھه هر کدام 200 میکروگرم است استفاده کنید

مرحله 1

مرحله 2مرحلھه 1 را با 4 قرص دیگر تکرار کنید. بھه یاد داشتھه باشید قبل از رفتن بھه مرحلھه 3 به مدت 3 تا 4 ساعت صبر کنید

مرحله 3مرحلھه 1 را با آخرین سری 4 قرص تکرار کنید

پس از مصرف میزوپروستول A

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

If you are in need of medication abortion, you may be able to acquire abortion pills from your doctor or a midwife. If you have any questions or if you wish to purchase pills online, contact the following organization websites who offer abortion pills by mail courier:

نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط پرواز

بلیط هواپیما چارتر

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.


سلام- من تازه فهمیدم که 5 هفته است که باردارم و 2 تا بچه دارم که سختیهای زیادی برای بارداری و زایمان کشیدم و به هیچ وجه دیگه بچه نمی خوام. بچه اولم هم اوتیسم داره و مشکلات مالی زیادی هم داریم. می خواستم بدونم بهترین زمان برای مصرف قرص سقط جنین سایتوتک چه زمانی هست که سقط انجام بشه؟؟؟ الان که 5 هفته هستم قرص جواب میده یا نه؟ خواهش می کنم جواب بدید…


پاسخ مشاور:

با توجه به شرایطی که دارید باید روش مطمئنی را برای پیشگیری از بارداری انتخاب می کردید زیرا سقط جنین عمدی عوارض جسمی و روحی زیادی دارد مخصوصاً اگر سزارینی باشید یا حساسیت به قرص داشته باشید.

مهمترین عوارض سقط جنین با قرص سایتوتک سوراخ شدن و پارگی رحم، خونریزی شدید و افسردگی بعد از آن است. البته اینها غیر از عوارضی است که بعد از مصرف قرص دچار آن می شوید مثل سردرد، دل درد شدید، تهوع، تب، نفخ، خونریزی شدید و …نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین

به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک متخصص، بطور خودسرانه اقدام به مصرف قرص سقط جنین نکنید چون ممکن است با توجه به شرایط پزشکی شما مصرف قرص برایتان بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد؛ و نکته مهم اینکه قبل از اقدام به مصرف قرص حتماً در کنارتان کسی باشد.

اما بطور کلی سقط جنین با قرص در بارداری قبل از 8 هفتگی جواب می دهد.


***

میزوپرستول یا سایتوتک چیست؟
میزوپرستول (Misoprostol) در پیشگیری از زخم معده و همچنین درمان سقط خودبه‌خودی و برای تحریک سقط جنین به کار می‌رود. این دارو در معده موجب کاهش ترشح اسید و افزایش دفاع مخاطی می‌شود. مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم از این دارو بصورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن بصورت خوراکی تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود.

میزوپرستول با نام تجاری سیتوتک یا سایتوتک می‌باشد.

چنانچه هدف شما از مصرف این دارو سقط جنین است بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام این کار با عوارض آن آشنا شوید.

 موارد مصرف 
 درمان اولسر پپتیک
 سقط خودبخودی
 ایجاد زایمان زودرس
 سقط جنین

 عوارض: سردرد، تهوع، کرامپ رحمی، دل درد، اسهال، نفخ، تب، پارگی رحم، اختلالات انعقادی، خونریزی شدید و غیرطبیعی واژینال


 تداخل دارویی:
 اکسی توسین


مقدار و نحوه مصرف

مقدار و نحوه مصرف توسط پزشک تعیین می شود اما بطور کلی:
دو روش برای استفاده از میزوپروستول یا سایتوتک وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در دهان بین گونه‌ها و فک. هر دو روش موثر می‌باشد.

مصرف از طریق واژن:
ابتدا ادرار کنید و سپس دست‌ها را بشویید و دراز بکشید. با انگشت چهار قرص را در درون واژن قرار دهید. لازم نیست که قرص‌ها در محل خاصی قرار بگیرند، فقط تا آنجا که انگشتان با آنها در تماس هستند کافی است. درنهایت لازم است به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید.

مصرف از طریق دهان:
قبل از هرچیز اندکی آب بنوشید تا دهانتان خیس شود. چهار قرص را بین گونه‌ها و دندان‌های پایین قرار دهید (دو قرص در هر طرف). قرص‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در این حالت نگهدارید. توجه داشته باشید که در مدت این ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه، با آب باقیمانده قرص‌ها در دهان را میل کنید.

بهترین زمان برای سقط جنین با قرص سایتوتک را مصرف آن در هفته ۴ تا ۸ بارداری می‌دانند و تا ۹۸ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود.

برخلاف تصور عموم هرچه سن بارداری بیشتر باشد شیاف سایتوتک اثردهی بهتری دارد. در بین هفته‌های ۴ تا ۵ بارداری اثردهی ۵۰ درصد دارد.

چنانچه به منظور سقط جنین قصد استفاده از این دارو را دارید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
درد شکمی که معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک شروع می‌شود. اگر دل درد شدید بود می‌توان از قرص ژلوفن یا هیوسین برای کاهش درد استفاده کرد.
خونریزی به شکل دفع لخته خون بصورت ناگهانی یا ذره ذره اتفاق می‌افتد که با کنده‌شدن جفت افت فشارخون هم اتفاق می‌افتد. فقط زمان این خونریزی‌ها نباید بیشتر از ۱ هفته به طول بیانجامد.

در خانم‌هایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه از این دارو استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد.

گاهی با مصرف یک دوره از قرص‌های سایتوتک خونریزی شروع نمی‌شود و باید مجددا بعد از ۳ روز دارو را تکرار کرد.
در ۸۰ درصد موارد با این داروها سقط کامل صورت نمی‌گیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید. چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب‌ناپذیر است و ابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.
تا وقتی جواب آزمایش خون شما مثبت شد سریع اقدام به تهیه دارو نکنید چون استفاده از داروهای سقط جنین ممکن است باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه رحمی که نطفه به آن چسبیده بشود.
اگر علائم بارداری مانند تهوع، نفخ و یا حساسیت پستان، معمولا در یک یا دو هفته پس از سقط جنین باقی ماند شما هنوز هم ممکن است باردار باشید.

نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید
بایستی حتما تحت نظر پزشک از این دارو استفاده کنند. ولی معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود.
هرگز خودسرانه شیاف میزوپروستول یا آمپول استفاده نکنید چون شما با عوارض آن اشنا نیستید حتی بسیاری مواقع خانم‌ها دچار یک خونریزی کاذب می‌شوند در صورتیکه هنوز ساک حاملگی در رحم وجود دارد.
در صورت بارداری یا احتمال بارداری قبل از مصرف با پزشک یا داروسازتان مشورت کنید.
در صورت شیردهی قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها را حذف کرد؟ عوارض کرایولیپولیز چیست؟ تفاوت بین کرایولیپولیز و پیکرتراشی چیست؟ آیا میتوان از این روش در دوران بارداری هم استفاده کرد؟ اگر می خواهید در مورد این روش درمانی زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام را با دقت بخوانید. کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) چیست؟ کرایولیپولیز …

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن شده و عمل جویدن را سخت کند. طبق آمار موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و جراحی زیبایی فک و صورت،  اختلالات مفصل فکی گیجگاهی بر 5 تا 12 درصد از مردم آمریکا  تاثیر می گذارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی و فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام می خواهیم به بررسی درمان اختلالات مفصل فکی گیجگاهی با کمک …

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و …

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این …نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین

بهترین روغن سفت کننده پوست بدن چیست؟ چگونه میتوان از افتادگی پوست و شلی پوست گردن جلوگیری کرد؟ همه افراد سعی می کنند تا حدی که می توانند …

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها …

ورم بدن یک وضعیت سلامتی است که باعث تجمع مایع در بافت می شود و ورم را ایجاد می کند، این وضعیت اغلب در قسمت های خاصی از …

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن …

در مورد داروی بیسولون چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو، یکی از داروهای خلط آور می باشد؟ آیا با نحوه عملکرد این دارو آشنایی دارید؟ در …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین
نحوه مصرف قرص میزوپروستول برای سقط جنین
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *