روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

دوره مقدماتی php
روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین
روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

قبل از استفاده از قرص، توصیه ما در مورد قبل از استفاده از قرص را بخوانید. مطمئن شوید:, read over our advice on Before Using The Pill. Be sure:

دو گزینھه برای سقط جنین پزشکی وجود دارد. هر دو راه بسیار مؤثر است:

توجه:دو راه برای استفاده از میزوپروستول وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در داخل دھهان بین گونھه و فک یا لثھه پایین. HowToUse بیان میدارد کھه از میزوپروستول فقط بھه صورت خوراکی استفاده کنید، زیرا خصوصی تر بوده (سریعتر حل میشود) و خطر عفونت آن کمتر است.

:مرحله 1 یک قرص میفپریستون (200 میلیگرم) را ببلعید.

مرحله 2 تا 48 ساعت صبر کنید. قبل از استفاده از میزوپروستول باید 24 ساعت صبر کنید، اما نباید بیش از 48 ساعت صبر کنید. در حالی کھه منتظر ھهستید، کارھهای معمول در زندگی روزمره خود، مانند مراقبت از خانواده یا رفتن بھه محل کار یا مدرسھه را انجام بدهید

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

دوره مقدماتی php

مرحله 3 مقداری آب بنوشید تا دھهان خود را خیس کنید. 4 قرص میزوپروستول (ھهر یک 200 میکروگرم) را بین گونھه و لثھه پایین خود (2 قرص در ھهر طرف) قرار دهید.

مرحله 4 آنھها را بھه مدت 30 دقیقھه در گونھه خود نگھهدارید. ممکن است در حین حل شدن باعث شوند دھهانتان خشک شود یا طعم گچ بدھهد. طی این 30 دقیقه از خوردن و نوشیدن خودداری کنید.

مرحله 5: بعد از 30 دقیقھه، دھهان خود را با آببا آب بشویید و ھهر مقداری کھه از قرص باقیمانده است را قورت بدهید.

پپس از مصرف میفپریستون + میزوپروستول

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید.

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید.

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

این دستورالعمل فرض را بر این گرفتھه است کھه از 12 قرص میزوپروستول کھه هر کدام 200 میکروگرم است استفاده کنید

مرحله 1

مرحله 2مرحلھه 1 را با 4 قرص دیگر تکرار کنید. بھه یاد داشتھه باشید قبل از رفتن بھه مرحلھه 3 به مدت 3 تا 4 ساعت صبر کنید

مرحله 3مرحلھه 1 را با آخرین سری 4 قرص تکرار کنید

پس از مصرف میزوپروستول A

احساس ناخوشی یا درد شما بعد از دو یا سھه روز بھهتر نشود. در این صورت، بلافاصلھه خواستار مراقبتهای پزشکی شوید

دو ھهفتھه پس از مصرف قرص سقط جنین ھهنوز هم علائم حاملگی را احساس کنید

خونریزی شما شدید بوده و پس از دو ھهفتھه بهتر نشود

If you are in need of medication abortion, you may be able to acquire abortion pills from your doctor or a midwife. If you have any questions or if you wish to purchase pills online, contact the following organization websites who offer abortion pills by mail courier:

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط پرواز

بلیط هواپیما چارتر

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط پرواز

بلیط هواپیما چارتر

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.


سلام- من تازه فهمیدم که 5 هفته است که باردارم و 2 تا بچه دارم که سختیهای زیادی برای بارداری و زایمان کشیدم و به هیچ وجه دیگه بچه نمی خوام. بچه اولم هم اوتیسم داره و مشکلات مالی زیادی هم داریم. می خواستم بدونم بهترین زمان برای مصرف قرص سقط جنین سایتوتک چه زمانی هست که سقط انجام بشه؟؟؟ الان که 5 هفته هستم قرص جواب میده یا نه؟ خواهش می کنم جواب بدید…


پاسخ مشاور:

با توجه به شرایطی که دارید باید روش مطمئنی را برای پیشگیری از بارداری انتخاب می کردید زیرا سقط جنین عمدی عوارض جسمی و روحی زیادی دارد مخصوصاً اگر سزارینی باشید یا حساسیت به قرص داشته باشید.

مهمترین عوارض سقط جنین با قرص سایتوتک سوراخ شدن و پارگی رحم، خونریزی شدید و افسردگی بعد از آن است. البته اینها غیر از عوارضی است که بعد از مصرف قرص دچار آن می شوید مثل سردرد، دل درد شدید، تهوع، تب، نفخ، خونریزی شدید و …

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک متخصص، بطور خودسرانه اقدام به مصرف قرص سقط جنین نکنید چون ممکن است با توجه به شرایط پزشکی شما مصرف قرص برایتان بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد؛ و نکته مهم اینکه قبل از اقدام به مصرف قرص حتماً در کنارتان کسی باشد.

اما بطور کلی سقط جنین با قرص در بارداری قبل از 8 هفتگی جواب می دهد.


***

میزوپرستول یا سایتوتک چیست؟
میزوپرستول (Misoprostol) در پیشگیری از زخم معده و همچنین درمان سقط خودبه‌خودی و برای تحریک سقط جنین به کار می‌رود. این دارو در معده موجب کاهش ترشح اسید و افزایش دفاع مخاطی می‌شود. مصرف حداکثر ۶۰۰ میکروگرم از این دارو بصورت واژینال و یا ۸۰۰ گرم آن بصورت خوراکی تا ۹۵ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود.

میزوپرستول با نام تجاری سیتوتک یا سایتوتک می‌باشد.

چنانچه هدف شما از مصرف این دارو سقط جنین است بهتر است قبل از هر اقدامی برای انجام این کار با عوارض آن آشنا شوید.

 موارد مصرف 
 درمان اولسر پپتیک
 سقط خودبخودی
 ایجاد زایمان زودرس
 سقط جنین

 عوارض: سردرد، تهوع، کرامپ رحمی، دل درد، اسهال، نفخ، تب، پارگی رحم، اختلالات انعقادی، خونریزی شدید و غیرطبیعی واژینال


 تداخل دارویی:
 اکسی توسین


مقدار و نحوه مصرف

مقدار و نحوه مصرف توسط پزشک تعیین می شود اما بطور کلی:
دو روش برای استفاده از میزوپروستول یا سایتوتک وجود دارد: قرار دادن قرص در واژن یا در دهان بین گونه‌ها و فک. هر دو روش موثر می‌باشد.

مصرف از طریق واژن:
ابتدا ادرار کنید و سپس دست‌ها را بشویید و دراز بکشید. با انگشت چهار قرص را در درون واژن قرار دهید. لازم نیست که قرص‌ها در محل خاصی قرار بگیرند، فقط تا آنجا که انگشتان با آنها در تماس هستند کافی است. درنهایت لازم است به مدت ۳۰ دقیقه دراز بکشید.

مصرف از طریق دهان:
قبل از هرچیز اندکی آب بنوشید تا دهانتان خیس شود. چهار قرص را بین گونه‌ها و دندان‌های پایین قرار دهید (دو قرص در هر طرف). قرص‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه در این حالت نگهدارید. توجه داشته باشید که در مدت این ۳۰ دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. در نهایت بعد از ۳۰ دقیقه، با آب باقیمانده قرص‌ها در دهان را میل کنید.

بهترین زمان برای سقط جنین با قرص سایتوتک را مصرف آن در هفته ۴ تا ۸ بارداری می‌دانند و تا ۹۸ درصد باعث سقط جنین در ۳ ماهه اول بارداری می‌شود.

برخلاف تصور عموم هرچه سن بارداری بیشتر باشد شیاف سایتوتک اثردهی بهتری دارد. در بین هفته‌های ۴ تا ۵ بارداری اثردهی ۵۰ درصد دارد.

چنانچه به منظور سقط جنین قصد استفاده از این دارو را دارید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
درد شکمی که معمولا از ۲ ساعت بعد از مصرف قرص سایتوتک شروع می‌شود. اگر دل درد شدید بود می‌توان از قرص ژلوفن یا هیوسین برای کاهش درد استفاده کرد.
خونریزی به شکل دفع لخته خون بصورت ناگهانی یا ذره ذره اتفاق می‌افتد که با کنده‌شدن جفت افت فشارخون هم اتفاق می‌افتد. فقط زمان این خونریزی‌ها نباید بیشتر از ۱ هفته به طول بیانجامد.

در خانم‌هایی که سابقه سزارین دارند به هیچ عنوان خودسرانه از این دارو استفاده نکنند چون احتمال پارگی رحم وجود دارد.

گاهی با مصرف یک دوره از قرص‌های سایتوتک خونریزی شروع نمی‌شود و باید مجددا بعد از ۳ روز دارو را تکرار کرد.
در ۸۰ درصد موارد با این داروها سقط کامل صورت نمی‌گیرد و ممکن است شما مجبور به کورتاژ یا ساکشن شوید. چون باقی ماندن بقایای جفتی اجتناب‌ناپذیر است و ابن بقایای جفتی ممکن است باعث عفونت رحمی یا خونریزی منجر به مرگ شود.
تا وقتی جواب آزمایش خون شما مثبت شد سریع اقدام به تهیه دارو نکنید چون استفاده از داروهای سقط جنین ممکن است باعث پارگی لوله رحمی یا دهانه رحمی که نطفه به آن چسبیده بشود.
اگر علائم بارداری مانند تهوع، نفخ و یا حساسیت پستان، معمولا در یک یا دو هفته پس از سقط جنین باقی ماند شما هنوز هم ممکن است باردار باشید.

نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید
بایستی حتما تحت نظر پزشک از این دارو استفاده کنند. ولی معمولا در ۸ تا ۱۲ ساعت اول پس از مصرف قرص‌ها جنین سقط می‌شود.
هرگز خودسرانه شیاف میزوپروستول یا آمپول استفاده نکنید چون شما با عوارض آن اشنا نیستید حتی بسیاری مواقع خانم‌ها دچار یک خونریزی کاذب می‌شوند در صورتیکه هنوز ساک حاملگی در رحم وجود دارد.
در صورت بارداری یا احتمال بارداری قبل از مصرف با پزشک یا داروسازتان مشورت کنید.
در صورت شیردهی قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها را حذف کرد؟ عوارض کرایولیپولیز چیست؟ تفاوت بین کرایولیپولیز و پیکرتراشی چیست؟ آیا میتوان از این روش در دوران بارداری هم استفاده کرد؟ اگر می خواهید در مورد این روش درمانی زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام را با دقت بخوانید. کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (پیکرتراشی سرد) چیست؟ کرایولیپولیز …

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن شده و عمل جویدن را سخت کند. طبق آمار موسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی و جراحی زیبایی فک و صورت،  اختلالات مفصل فکی گیجگاهی بر 5 تا 12 درصد از مردم آمریکا  تاثیر می گذارد. در این مقاله از بخش دندانپزشکی و فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام می خواهیم به بررسی درمان اختلالات مفصل فکی گیجگاهی با کمک …

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و …

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این …

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

بهترین روغن سفت کننده پوست بدن چیست؟ چگونه میتوان از افتادگی پوست و شلی پوست گردن جلوگیری کرد؟ همه افراد سعی می کنند تا حدی که می توانند …

در مورد کرایولیپولیز یا کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)  چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید یکی از موارد استفاده از کرایولیپولیز برای بازوها است تا بتوان چربی های اضافه در بازوها …

ورم بدن یک وضعیت سلامتی است که باعث تجمع مایع در بافت می شود و ورم را ایجاد می کند، این وضعیت اغلب در قسمت های خاصی از …

اختلالات مفصل فکی گیجگاهی ، بر لولایی که فک بالا و پایین را متصل می کند، تاثیر می گذارد که می تواند باعث سردرد شدید و درد مزمن …

در مورد داروی بیسولون چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو، یکی از داروهای خلط آور می باشد؟ آیا با نحوه عملکرد این دارو آشنایی دارید؟ در …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سقط جنین به انگلیسی: (Abortion) به معنی از بین رفتن تخمک بارور شده قبل از پایان ۲۰ هفته اول است.معمولا پزشک‌ها، پایان بارداری قبل از ۳ ماه اول حاملگی را نیز سقط جنین می‌نامند.اما اگر بعد از ۲۰ هفتگی جنین از بین برود به آن Stillbirth «به معنی مرده زایی» می‌گویند.البته خیلی‌ها پایان زندگی جنین را در هر مرحله از بارداری را هم سقط‌جنین می‌گویند.گاهی بدون اینکه زن از وجود جنین باخبر باشد سقط جنین صورت می‌گیرد بدون اینکه حتی زن از وجود تخمک بارور شده با خبر باشد.

مرگ جنین گاهی خود به خود و بدون اینکه زن باردار بخواهد انجام می‌شود،که به آن سقط خود به خود (ناخواسته: Miscarriage) گفته می‌شود.گاهی هم به دلایل مختلف زن با خوردن بعضی غذاها و قرص و دارو،تصمیم می‌گیرد که به بارداری خود خاتمه دهد. (عمدی یا خودخواسته)اگر برای موضوع خاصی در رابطه با سقط به این صفحه آمده‌اید،با کلیک بر روی عنوان موردنظر در لیست زیر «راهنمای سقط‌جنین» مستقیم موضوع موردنظر را مطالعه کنید.

در مواقعی که سقط جنین بدون عمد و ناخواسته اتفاق افتد، به آن سقط خود به خودی می‌گویند.همانطور که در بالا هم اشاره شد دلایل مختلفی همچون بیماری‌ها و بعضی عادات و مسائل ژنتیکی در این امر تاثیر گذارند.

این نوع سقط بدون اینکه زن بداند اتفاق افتاده و زن باردار از نشانه‌ها سقط را تشخیص می‌دهد.

علائم سقط جنین بر اساس مدت زمان عمر تخمک بارور شده متفاوت است.برای مثال بیشترین دلیل سقط جنین در هفته اول بارداری به علت ناهنجاری‌های کروموزومی است.۵۰٪ تا ۷۰٪ سقط جنین در هفته اول به همین ناهنجاری تصادفی بستگی دارد.همچنین در زنان بالای ۴۰ سال احتمال ناهنجاری‌های کروموزومی بیشتر بوده و در نتیجه احتمال سقط دو برابر می‌شود.پیشنهاد می‌کنم مقاله «نازایی و ناباروری» را مطالعه کنید.

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

بعضی بیماری‌های مزمن می‌توانند تاثیر مستقیمی بر سقط یا افتادن جنین داشته باشند.اگر از بیماری خاصی رنج می‌برید حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا راهنمایی لازم را برای جلوگیری از سقط جنین دریافت کنید.

نشانه های سقط جنین در ماه اول: نشانه‌های سقط برای کسی که با اراده خود تصمیم به سقط کرده است می‌تواند خوشایند باشد،اما برای کسی که می‌خواهد به بارداری خود ادامه دهد بسیار ناراحت کننده و عذاب آور خواهد بود.و در صورت مشاهده نشانه‌ها یا علائم سقط باید به سرعت به سرعت به پزشک مراجعه کند.بیشترین آمار سقط در ۱۲ هفته اول بارداری رُخ می‌دهند. اما علائم سقط جنین چیست؟

علائم بارداری قبل از پریود را مطالعه کنید.

سقط کردن از نظر شرعی و از دیدگاه اسلام عملی زشت و ناپسند معرفی شده است. حرام است و از گناهان کبیره.در قرآن نیز بارها اشاره شده که عمل سقط کاری غیر انسانی و گناه است.حتی اگر جنین ناقص‌الخلقه باشد هم اسلام سقط را جایز نمی‌داند.اما در صورتی که ادامه بارداری برای زن خطر مرگ داشته باشد «با تشخیص متخصص» سقط‌جنین جایز است.همچنین سقط کردن جنین قبل از دمیده شدن روح کفاره ندارد. اما بعد از دمیده شدن روح برای کفاره آن این است که یک برده را آزاد کنید و در صورتی که امکان این کار وجود ندارد باید دو ماه روزه بگیرید و اگر امکان روزه گرفتن هم نبود باید طعام ۶۰ فقیر را بدهید.دیه سقط جنین بر اساس سن بارداری به مراحل زیر تقسیم می‌شود:

زمان حلول روح در جسم به روایات مختلف متفاوت است.اما با استناد به قرآن کریم و حدیثی از حضرت محمد رسول الله (ص) می‌توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ سُلَالَةٍ مِنْ طِینٍ «۱۲» ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِی قَرَارٍ مَكِینٍ «۱۳» ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ «۱۴»همانا آدمی را از گل خالص آفریدیم«۱۲»

سپس او را نطفه کردیم و در جایی استوار و مناسب (رحم) قرار دادیم. «۱۳» سپس نطفه را به علقه و علقه را گوشت و دوباره آن گوشت را استخوان ساختیم و آنگاه بر استخوان‌ها گوشت پوشاندیم (پیکر کامل) و (با دمیدن روح) آفرینش تازه‌ای به او دادیم. آفرین بر خدایی که بهترین آفرینندگان است.

با کمک حدیثی از پیامبر اکرم (ص) می‌توان به زمان دمیدن روح در نطفه و چگونگی آن پی برد.

هر کدام از شما ۴۰ روز در شکم مادر به صورت نطفه بوده‌اید. بعد ۴۰ روز علقه، و بعداز آن ۴۰ روز مضغه بوده‌اید.سپس از جانب خداوند فرشته‌ای به طرف جنین فرستاده شده و روح را در او می‌دمد، فرشته مامور است با ۴ کلمه «عمل، روزی، مرگ و سعادت یا شقاوت جنین را رقم بزند.

با توجه به آیات قرآن مجید و فرمایشات پیامبر اکرم، زمان دمیده شده روح در نطفه یا جنین بعد از چهار ماهگی «۱۶۰ روز» است.

یکی از آیه‌های معروف در مورد سقط کردن در قرآن به شرح زیر است:

يَآ أَيُّهَا النَّبِىُّ إِذَا جَآءَكَ الْمُؤْمِنَاتُ يُبَايِعْنَكَ عَلَى‏ أَن لَّا يُشْرِكْنَ بِاللَّهِ شَيْئاً وَلَا يَسْرِقْنَ وَلَا يَزْنِينَ وَلَا يَقْتُلْنَ أَوْلاَدَهُنَّ وَلَا يَأْتِينَ بِبُهْتَانٍ يَفْتَرِينَهُ بَيْنَ أَيْدِيهِنَّ وَأَرْجُلِهِنَّ وَلَا يَعْصِينَكَ فِى مَعْرُوفٍ فَبَايِعْهُنَّ وَاسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ‏.ای پیامبر خدا، وقتی که زن‌هایی که ایمان دارند پیش تو آمدند تا با تو بیعت کنند که هیچ چیز را شریک خداوند نگیرند و دزدی نکنند و فرزندان خود را نکشند و در بین دست پای خود به هیچ نوع نسبت ناروایی مرتکب نشوند; و در هیچ کار خیری از تو نافرمانی نکنند، پس با آنان بیعت کن و برای آن زن‌ها از خداوند آمرزش طلب کن که خدا آمرزنده و مهربان است.

دعا برای حفظ سلامت جنین از سقط را مطالعه کنید.

گاهی زن به دلایل مختلف با خواسته‌ی خود اقدام به سقط می‌کند و به بارداری خود پایان می‌دهد.دو نوع سقط عمدی وجود دارد: ۱- سقط درمانی. ۲- سقط غیرقانونیبعضی اوقات بارداری برای جنین یا زن خطر مرگ و مشکلات جدی و بزرگ دیگری به همراه دارد،گاهی هم در جنین نقص‌هایی مشاهده می‌شود که با توصیه پزشک و رضایت زوجین سقط انجام می‌شود.

وقتی که با پزشک مشورت کردید و پزشک هم دستور این کار را به شما داد، بر اساس سن جنین یا سن بارداری روش سقط تعیین می‌گردد.به طور کلی روش‌های سقط جنین در دو گروه با عنوان‌های «دارویی – گیاهی» و «جراحی» تقسیم می‌شوند.بهتر است تا جایی که برای شما امکان دارد اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید،بعضی افراد برای سقط شدن از روش‌های خطرناکی همچون:مشت زدن به شکم، پریدن از بلندی، استفاده از اشیاء نوک‌تیز و خوردن دارو بدون مشورت با پزشک استفاده می‌کنند.

اخطار قبل از اقدام به سقط

برخی خانم‌ها با کمک دارو اقدام به سقط‌جنین می‌کنند، اکنون به بررسی داروهایی که باعث سقط جنین می‌شوند می‌پردازیم.اگر می‌خواهید اقدام به سقط کنید یا حتی دوست دارید به بارداری خود ادامه دهید،آشنایی با این داروها می‌تواند به شما کمک کند.سقط با دارو «طبیعی» را به دو گروه «صنعتی و پزشکی» و «گیاهی» تقسیم می‌کنیم.موارد زیر به عنوان داروی سقط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا برای استفاده و موفق بودن سقط با استفاده از داروها، باید قبل از پایان هفته نهم این روش مورد استفاده قرار گیرد.پزشک با بررسی شرایط جسمی و دیگر موارد برای شما بهترین دارو را تجویز می‌کند.

اغلب کسانی که از شیاف برای سقط کردن استفاده می‌کنند، موفق می‌شوند سریع و با کم‌ترین درد به بارداری خود پایان دهند.از معروف‌ترین آنها می‌توان به دو داروی میزوپروستول و پریستون نام برد.امروزه بیشتر از قرص میزوپروستول استفاده می‌شود، در سال‌های گذشته تا قبل از ماه سوم بارداری،برای پایان دادن به بارداری از آمپول‌های عضلانی اکسی‌توسین و یا پروستاگلندین استفاده می‌شد.جالب است بدانید در ابتدا این قرص با هدف درمان زخم‌های معده به بازار عرضه شد.

میزوپروستول Misoprostol با نام تجاری سیتوتک (Cytotec) که بیشتر با تلفظ سایتوتک می‌شود:سقط جنین با قرص سایتوتک «شیاف»: این قرص ترکیبی از آنالوگ پروستاگلاندین از نوع E1 ساخته شده است.تحقیقان نشان داده است سقط جنین با سایتوک تا ۹۵٪ موفق بوده است.خوردن این قرص به مقدار ۸۰۰ گرم و استفاده واژینال به مقدار ۶۰۰ میکروگرم باعث موفقیت سقط‌جنین می‌شود.درون بسته بندی قرص‌ها توضیحات شرکت تولیدکننده «سیتوتک» را که درباره دارو و دستورالعمل آن است با دقت مطالعه کنید.

فراموش نکنید دوز و روش مصرف این دارو با توجه به شرایط جسمی و سابقه پزشکی شما توسط پزشک تجویز می‌شود.یک قرص ۲۰۰ میکروگرم را در انتهای واژن «با انگشت این کار را انجام دهید) می‌تواند به بارداری شما پایان دهد.پس از ۴ ساعت این دارو تاثیر خود را خواهد گذاشت و شما شروع به خونریزی می‌کنید.بهتر است طرز استفاده صحیح از قرص سقط جنین را پزشک به شما بگوید.

اگر در ۹ هفته اول بارداری هستید استفاده از دارو و گیاهان دارویی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.مثلا اگر در هفته سی‌ام بارداری هستید نمی‌توانید از بسیار از داروهای گیاهی برای سقط استفاده کنید.برای سقط جنین در خانه بدون دردسر از دم نوش‌های گیاهی یا داروهایی که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید.استفاده از قرص و دارو یا گیاهان دارویی درد و عوارض کم‌تری دارد.برخی از گیاهان که باعث سقط شدن می‌شوند:

سقط جنین در هفته اول با زعفران یکی از متداول‌ترین روش‌هایی است که در ایران استفاده می‌شود.خوردن زعفران غلیظ می‌تواند قبل از ۳ ماه اول باعث سقط شود. برای مثال زنانی که در سه ماه اول بارداری به سر می‌برند، حق کار کردن در مزارع کشت زعفران ندارند.اما استفاده از زعفران بعد از ۳ ماه اول حاملگی به مقدار کم و همراه با غذا خطری برای جنین ندارد، و تا حدودی هم موجب زایمان آسان‌تر هم می‌شود.زعفران با افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم زن حامله موجب افزایش احتمال سقط جنین می‌شود.

همچنین مصرف زعفران موجب انقباض رحم و بالا رفتن درجه حرارت بدن می‌شود که این فرایند‌ها نیز به سقط کمک می‌کنند.خانم‌های مسن‌تر و قدیمی اعتقاد دارند مصرف زعفران باعث زیباتر شدن نوزاد و رنگ پوست او می‌شود،پژوهشگران این نظریه را کاملا رد کرده و با انجام آزمایشات دریافته‌اند که زعفران هیچ تاثیری بر روی پوست نوزاد ندارد.

چگونه با زعفران سقط جنین کنیم؟همانطور که در بال هم گفتیم برای سقط باید زعفران غلیظ خورده شود،دریک ظرف کوچک ۹۵ تا ۱۰۵ میلی‌گرم آب گرم ریخته و سپس ۱ گرم زعفران «مرغوب، سرگل» به آن اضافه می‌کنیم تا دم بکشد.روزانه سه تا چهار وعده، و هر وعده یک تا دو قاشق از آن میل کنید.احتیاط کنید. مصرف بی‌رویه مثلا به اندازه ۱ مثقال «۵ گرم» می‌تواند باعث مسمومیت شدید شود.

برای سلامتی خود در مصرف هر ماده غذایی یا داروی گیاهی تعادل را باید رعایت کرد.مصرف بیش از ۱۲ گرم زعفران در بارداری یا هر زمان دیگر، خطر مسمومیت دارد.مصرف زعفران می‌تواند عوارضی همچون انقباض رحم، گرفتگی عضلات، خونریزی، اسهال، ایجاد احساس خستگی، حالت تهوع و استفراغ به همراه داشته باشد.حتما در رابطه با مقدار مصرف زعفران با پزشک مشورت کنید.

تقریبا علائم سقط با هر دارو،شبیه هم هستند، که در همین مقاله توضیح داده شده است.

برای دفع بقایای سقط پیشنهاد طب سنتی داروی گیاهی است.هرچند برخی معتقدند داروی گیاهی برای تخلیه کامل رحم بعد از سقط ممکن است هیچ اثری نداشته باشد،اما خیلی‌ها با استفاده از برخی داروهای گیاهی موفق به تخلیه کامل رحم شده‌اند.داروهای گیاهی برای دفع بقایای محصولات بارداری و تخلیه کامل ون پاکسازی رحم:

کورتاژ به زبان فرانسوی: Curetage: خارج کردن باقیمانده محصولات بارداریدر این روش خطر خونریزی سقط به حداقل می‌رسد.معمولا عمل کورتاژ وقتی تجویز می‌شود که سن جنین از ۳۹ هفتگی عبور کند، و قبل از آن بیشتر با دارو سقط انجام می‌شود.

کورتاژ چگونه انجام می‌شود: به کمک دستگاه اسپکولوم (speculum) واژینال رحم معاینه شده و در صورت لزوم دهانه رحم باز می‌شود.ابتدا دهانه رحم ضدعفونی شده و برای درد نکشیدن بیمار از بی‌حسی موضوعی یا در مواردی خاص از بیهوشی موقف استفاده می‌شود. سپس باقیمانده بافت جنین تخلیه می‌شود.

در کورتاژ برای سقط ۲ روش سنتی و ساکشنی انجام می‌شود.روش ساکشنی عوارض و درد کمتری دارد و در مدت زمان کوتاه‌تری تخلیه رحم انجام می‌شود.

در صورتی که پزشک عمل کورتاژ را برای شما تجویز کرد، هراسی نداشته باشید،پزشک با در نظر گرفتن تمام شرایط شما و جنین بهترین تصمیم را برای جلوگیری از خطرات بزرگ‌تر می‌گیرد.بعضی از عوارض کورتاژ تشخیصی و سقط:

قانون سقط جنین در ایران به دو گروه تقسیم می‌شود که با تشخیص و دستور پزشک اجازه سقط جنین داده می‌شود.

برای اقدام قانونی لازم است با آزمایش سونوگرافی و ژنتیکی از یک مرکز معتبر ناهنجاری و اشکالات جنین تشخیص داده شود.همچنین ۳ پزشک متخصص تشخیص دهند که بارداری باعث مرگ یا مشکلات جدی برای مادر می‌شود.برای اجازه سقط باید سن بارداری زن کمتر از ۱۹ هفته باشد.

اگر می‌خواهید به بارداری خود با هر دلیلی پایان دهید، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهید.سن بارداری شما هر چه کم‌تر باشد، انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت و همچنین خودتان را در معرض خطرات کم‌تری قرار می‌دهید.برای مشاوره و راهنمایی بیشتر پیش پزشک بروید و با او مشورت کنید و دست‌به‌کار شوید.طبق قانون سقط جنین در ایران، افرادی که دارای بیماری‌های و مشکلات زیر باشند اجازه سقط جنین داده می‌شود.طبق گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت شرایط کسب اجازه و مجوز سقط به شرح زیر است:

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین

صدور مجوز و اجازه سقط جنین در ادارات کل پزشک قانونی صادر می‌شود.در معرفی نامه پزشک باید مشخصات شناسنامه‌ای و عکس بیمار و روش تشخیص و بیماری و مهر پزشک مشخص شده باشد.همچنین باید تصویر شناسنامه و مدارک احراز هویت هم آن اضافه شود.

دو نوبت سونوگرافی برای انديكاسيون‌ جنین و برای اندیکاسیون مادر یک بار سونوگرافی و تعین سن بارداری و اضافه کردن آن به معرفی‌نامه پزشک.با مدارک بالا و معرفی‌نامه پزشک حداقل ۲ مشاوره تخصصی برای تایید و تشخیص بیماری باید اضافه شود.در موارد خاص ۳ مشاوره تخصصی، ناهنجاری‌ها و خطرات بارداری را تشخیص و تایید کنند.

برای سقط جنین سن بارداری باید پایین تر از ۱۹ هفته باشد.

حدودا ۴ ماه و ۱۳ روز «۱۹ هفتگی»

بر اساس توصیه سازمان بهداشت برای افزایش موفقیت در بارداری بهتر است ۶ ماه بعد از سقط اقدام به بارداری کردن.

۴ تا ۶ هفته بعد از سقط «در افراد مختلف متفاوت است»

تقریبا ۲ هفته بعد از سقط ، اما در موارد خاص ممکن است متفاوت باشد.

۱ تا ۳ هفته. بستگی به روش سقط دارد.ابتدا خونریزی شدید است و سپس آهسته کاهش پیدا می‌کند تا به طور کامل قطع شود.در عمل کورتاژ خونریزی تا ۴۰ روز می‌تواند ادامه داشته باشد.

هر چه زودتر بهتر، ماه اول بارداری می‌تواند بهترین زمان ممکن باشد.

۲ تا ۳ ساعت پس از استفاده از قرص خون زیادی از واژن خارج شده و سقط انجام می‌شود.

۱ تا ۲ گرم را در یک فنجان دم کنید و در ۳ تا ۴ وعده در روز مصرف کنید.

چه زمانی روح در نطفه دمیده می‌شود؟ ۴ ماهگی – ۱۶۰ روزگی – ۲۲ هفته و چند روز

خارج کردن بقایای بافت جنینی با کمک اسپکولوم از رحم را کورتاژ گویند.

خیر – این عمل با استفاده از بیهوشی موقت یا داروی بیهوشی موضوعی انجام می‌شود و بیمار دردی را احساس نمی‌کند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر برایتان امکان داشت با کلیک روی ستاره‌ها «پایین همین پاراگراف»، این نوشته را امتیاز دهید تا توراهی قوت قلب بگیرد. ممنونم.همچنین می‌توانید توراهی را در شبکه‌های اجتماعی لینکدین توراهی – اینستاگرام – توییتر دنبال کنید.برای آگاهی بخشیدن به دیگر بانوان از طریق آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در زیر ستاره‌ها این مطلب را به اشتراک بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

اشتراک در خبرنامه توراهی: مطالب مفید سایت بارداری

ویدئو، عکس و مطالب جذاب در رابطه با سلامت زنان و نوزاد را در شبکه‌های اجتماعی توراهی دنبال کنید.

روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین
روش استفاده از قرص سایتوتک برای سقط جنین
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *