نارگیل چاق کننده است یا نه

دوره مقدماتی php
نارگیل چاق کننده است یا نه
نارگیل چاق کننده است یا نه

خواص نارگیل / فواید درخت نارگیل / خواص نارگیل برای پوست / ماسک نارگیل / خواص نارگیل در بارداری / نارگیل چاق کننده است؟ / نارگیل و بدنسازی /  یبوست و اسهال / مضرات نارگیل /

کسانی که به قدرت درمانی عناصر طبیعی ایمان دارند ، احتمالاً از مزایای سلامتی نارگیل آگاه هستند. خانه های هندی طی نسل های مختلف از خواص نارگیل به اشکال مختلف استفاده کرده اند. این یکی از میوه هایی است که می تواند برای مراقبت از تمام نیازهای شما استفاده شود.

درباره نارگیل

نارگیل میوه ای است که به  درخت Cocos nucifera تعلق دارد. این آجیل بالغ یکی از مواد مفید در آشپزخانه های هند است. صدها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت می شود و طعم آن با توجه به قلیائیت خاک آن متفاوت است. قسمت بیرونی آن از رنگ سبز است که با بلوغ آن قهوه ای می شود. در زیر پوسته سخت گوشت خوراکی سفید قرار دارد. نارگیل همچنین به عنوان “ناریال” به زبان هندی ، “کوباری بوندام” به زبان تلوگو ، “تنکا” در تامیل ، “کارککین” به زبان مالایایی ، “تنگینا کای” در کانادایی و “ناریکلرا” به زبان بنگالی شناخته می شود. نارگیل تازه برداشت شده حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید است. نارگیل یک میوه سالم است که می توان با خیال راحت از آن به عنوان غذا استفاده کرد. این میوه نه تنها  برای مغزسالم است ، بلکه از خوردن آن در دوران بارداری نیز بی خطر است.
 

فواید سلامتی نارگیل

نارگیل چاق کننده است یا نه

نارگیل حاوی مقدار زیادی چربیهای اشباع است اما اینها بی ضرر هستند. آنها حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​هستند که اسیدهای چرب با طول متوسط ​​است. این اسیدهای چرب توسط بدن به صورت متفاوت جذب می شوند. آنها مستقیماً از دستگاه گوارش به کبد می روند و بیشتر به کتون تبدیل می شوند. این خاصیت می تواند بر روی اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر اثرات درمانی داشته باشد. مزایای سلامتی نارگیل شامل موارد زیر است:

دوره مقدماتی php

دارای فیبر است:

نارگیل سرشار از فیبر غذایی است و 61٪ فیبر را در اختیار شما قرار می دهد. فیبر نارگیل باعث آزاد شدن گلوکز و انتقال آن به سلول در صورت تبدیل شدن به انرژی می شود. این خاصیت کمک به از بین بردن استرس در لوزالمعده و سیستم های آنزیمی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.


 دیابت را کنترل می کند:

نارگیل ترشح انسولین و استفاده از گلوکز خون را بهبود می بخشد. این میوه دیابت را تحت تأثیر مثبت هورمونهای کنترل قند خون کنترل می کند. این عمل باعث افزایش سطح قند خون می شود و به کاهش میل گلیسمی کمک می کند. نارگیل موجب هضم سریع و سایر علائم مرتبط با اختلالات گوارشی و روده می شود. ضمن داشتن فیبر در رژیم غذایی ، از جذب مواد مغذی و مواد معدنی پشتیبانی می کند. همچنین باعث کاهش استفراغ و حالت تهوع می شود.

 ضد پیری:

سیتوکینین ها ، کینتین و ترانس زیناتین موجود در نارگیل اثرات ضد ترومبوتیکی ، ضد سرطان زا و ضد پیری بر روی بدن دارند.


سیستم  ایمنی را تقویت می کند:

تغذیه نارگیل برای سیستم ایمنی بدن بسیار عالی است. این ماده ضد ویروسی ، ضد قارچی ، ضد باکتریایی و ضد انگلی است. مصرف روغن نارگیل می تواند به بدن در مقاومت در برابر ویروس ها و باکتری هایی که باعث بیماری می شوند ، کمک کند. مصرف نارگیل به شکل خام آن می تواند به درمان برخی از بدترین و انعطاف پذیرترین بیماری ها مانند عفونت های گلو ، برونشیت ، عفونت ادراری ، کج خلقی و … کمک کند.

 صرع را درمان می کند:

رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات است که برای درمان اختلالات مختلف استفاده می شود. معروف ترین کاربرد آن ، درمان صرع در کودکان است. رژیم غذایی شامل خوردن کربوهیدرات کم و مقادیر زیادی چربی است که می تواند منجر به افزایش غلظت  کتون در خون شود. این رژیم می تواند بطور چشمگیری میزان حملات تشنج در کودکان صرع را کاهش دهد.


با سرطان مبارزه می کند:

تغذیه نارگیل همچنین به اثبات رسیده است که دارای خاصیت ضد سرطانی است. به ویژه برای درمان سرطان روده بزرگ و پستان بسیار مفید است.

 مغذی و سالم:

آب نارگیل از شیر کامل مغذی و سالم تر به حساب می آید. حاوی اسید لوریک است که معادل شیر مادر محسوب می شود. این ماده به طور طبیعی استریل است زیرا از طریق فیلتر پوست نفوذ می کند. آب نارگیل دارای  ایزوتونیک طبیعی در همان سطح خون است.


 از عفونت ادراری جلوگیری می کند:

خاصیت  ادرارآور نارگیل ، عفونت های دستگاه ادراری را درمان می کند. برای خلاص شدن از عفونت به طور طبیعی جریان ادرار را بهبود می بخشد.

 کلسترول خون را بهبود می بخشد:

نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون در بدن کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی های اشباع شده موجود در نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب بدن و کنترل LDL به زیر گروه خوش خیم می شود. این پیشرفت در فاکتورهای خطر قلبی عروقی از نظر تئوریک منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

 مناسب بهداشت دهان و دندان:

آب نارگیل همچنین می تواند به عنوان شستشوی خارج از بدن برای از بین بردن باکتری های دهان ، کاهش بوی بد دهان و بهبود سلامت کلی دندان مورد استفاده قرار گیرد.


 استخوان و دندان سالم:

خوردن نارگیل به طور مرتب از استخوان ها و دندان های سالم حمایت می کند. این میوه توانایی بدن را در جذب کلسیم و منگنز که به رشد استخوان کمک می کند ، بهبود می بخشد. همچنین از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، شرایطی که استخوان ها را نازک و شکننده می کند و تراکم خود را از دست می دهد. بنابراین این میوه یک جایگزین سالم برای کسانی است که لاکتوز را تحمل نمی کنند. ( خواص نارگیل )

نارگیل چاق کننده است یا نه

فواید درخت نارگیل
ریشه‏:
قابض، ادرارآور(مدر) و کرم کُش.
شیره گل:
 شیرین و مطبوع، تب‏بُر، مقوی باء(تقویت کننده ی نیروی جنسی)، نشاط آور، مدر و سمّی.
پوسته:
مدر (ادرارآور) و برطرف کننده‏ ی بوی بد
مغز:
شیرین، خنک کننده، روغنی، اشتهاآور، مقوی باء، ملین(ضد یبوست) و نیروبخش
روغن:
شیرین، ضد عفونی کننده، دافع حشرات، هضم کننده، مقوی باء، اشتهاآور و تقویت کننده موی سر

روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده و مرطوب کننده ی طبیعی پوست شناخته شده و خشکی پوست دست و پوسته پوسته شدن آن را درمان می کند.

روغن نارگیل را می توان به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کرد، روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی موجود در پوست شده و خطر سرطان پوست را کاهش می دهد.

روغن نارگیل حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که چین و چروک صورت را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست می شود.

هر روز چند قطره روغن نارگیل را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

  • عکس مناطق تفریحی مشهد
  • مصرف روزانه میوه نارگیل باعث پاکسازی پوست صورت می شود اما روغن نارگیل هم برای پاکسازی پوست مفید می باشد.

    ماسک نارگیل
    گرد نارگیل را در شیر حل کنید و خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آن را روی صورت مالیده و بگذارید تا خشک شود. بعد با آب ولرم بشویید. آب خیار را با خامه مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت محلول را روی صورت بگذارید، این ماسک خاصیت آب رسانی دارد. 

    خواص نارگیل در بارداری

    علاوه بر این پژوهش های مختلف خواص بسیار زیادی را برای آب نارگیل پیشنهاد کرده است.
    وجود ریزمغذی هایی مثل پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و نیز اسیدهای آمینه سالم به همراه کالری نسبتاً کم، این میوه و آب آن را تبدیل به یک خوراکی خوشمزه و مفید برای زنان حامله کرده است.
    علاوه بر این گفته شده است مصرف آب نارگیل می تواند در افزایش مایع آمنیوتیک موثر باشد که این موضوع به بهبود سلامتی کلی جنین کمک میکند.

    نارگیل چاق کننده است؟

    نارگیل دارای چربی های زنجیره متوسط است و علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد با تامین انرژی روزانه و کاهش اشتها، کالری مصرفی را کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

    نارگیل همچنین برای کاهش چربی شکم مفید است و مصرف روزانه 200 گرم نارگیل منجر به کاهش چشمگیر BMI و دور کمر در 12 هفته می شود.نارگیل چاق کننده است یا نه

    نارگیل و بدنسازی

    آب نارگیل حاوی الکترولیت های مهمی است باعث حفظ هیدراتاسیون بدن می شود و علاوه بر این نوشیدن آب نارگیل برای افزایش انرژی و کارآیی ورزشکاران و بدنسازان در طول تمرینات بدنسازی بسیار مفید است.

    مضرات نارگیل
     خوردن نارگیل برای سرمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی کند .
     خوردن نارگیل فاسد و کپک زده برای بدن مضر بوده و ایجاد استفراغ می کند .
    نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است.
     این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند. لذا این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند.
     نارگیل دیر هضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.
    با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد. به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند.
     

    تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    با ما در 7 گنج همراه شويد تا با خواص و مضرات نارگيل بيشتر آشنا شويد…

    مطالب پر بازدید

    می خواهیم بررسی کنیم، چرا نارگیل، در روند کاهش وزن، اثر گذار است؟ مانند  دنیای مد، هر سال روند خوردن مواد غذایی در حال نوسان است. پیش بینی می شود در سالهای آینده از نارگیل در همه ی مواد غذایی استفاده شود.


    نارگیل چاق کننده است یا نه

    جلوگیری از گرسنگی توسط تکه های نارگیل:

    نارگیل حاوی چربی تری گلیسیرید با زنجیره ی متوسط  است که به سیری شما کمک می کند. به علاوه قند میوه، سریعاً به انرژی تبدیل می شود در حالی که چربی به آرامی هضم می شود. یکی از پزشکان توصیه می کند نارگیل تازه را به آبمیوه اضافه و مخلوط کنید و تکه های نارگیل را به غلات گرم و یا خشک، سالادهای تازه و غذاهای پخته شده اضافه نمایید. نارگیل، توسط کنترل قند خون، سبب ایجاد انرژی زایی طولانی مدت و جلوگیری از گرسنگی می شود.

    داشتن کربوهیدرات پایین:

    اگر شما برای کاهش وزن کربوهیدرات کمتر مصرف نمی کنید، نارگیل دارای ریز مغذی بسیار کم می باشد. یک قاشق غذاخوری از تکه های نارگیل شیرین نشده تنها سه و نیم گرم کربوهیدرات دارد و از آنجا که قند نارگیل به راحتی جذب می شود می توان آن را به مخلوط های تازه آماده شده و غذاهای پخته اضافه کرد. چون متناسب با رژیم غذایی کم کربوهیدرات شما می باشد.

    میزان مصرف، بخش فوق العاده مهمی می باشد:

    نارگیل با ویژگی کم کربوهیدرات، هنوز هم یک غذای پر کالری با مقدار زیادی چربی اشباع شده است. اگر شما مایل به استفاده از نارگیل در رژیم غذایی خود و کم کردن وزن هستید برای مصرف روزانه ۱۰ درصد نارگیل در رژیم غذایی خود به کار ببرید. گذشته از دستورالعمل های مربوط به کالری، یکی از محققان توصیه می کند مصرف خود را از روغن نارگیل به یک قاشق غذاخوری در روز (حدود ۱۲۰ کالری) و مصرف خود را از پوست شیرین نشده و یا تکه های نارگیل به دو قاشق غذاخوری در روز (حدود ۱۱۰ کالری) برسانید.

    علم قدرت چربی آن هنوز تأیید نشده است:

    چربی موجود در پوست نارگیل تا حدودی متفاوت تر از چربی های سنتی است که ما می خوریم و این نوع چربی یک منبع تری گلیسیرید با زنجیره ی متوسط است که ساختاری متفاوت از چربی هایی دارد که ما مصرف می کنیم. این به آن معنا است که با چربی های دیگر مانند روغن زیتون و گوشت متفاوت است.

    برخلاف چربی موجود در مواد غذایی دیگر، چربی پوست نارگیل به عنوان بافت چربی ذخیره می شود و برای تولید انرژی استفاده می شود و این می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. اما مطالعات بالینی، هنوز این موضوع را که نارگیل سبب کاهش وزن می شود اثبات نمی کند.

    نظر:

    مصرف مقدار کمی نارگیل، می تواند بسیار مثبت باشد و منجر به ایجاد یک برنامه کاهش وزن با رعایت قاعده 10 درصد باشد.

    منبع: دکتر سلام

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    شما می توانید روغن نارگیل را به روشهای مختلف در رژیم غذایی خود بگنجانید، از قبیل ترکیب آن با قهوه یا چای گیاهی، استفاده از آن به عنوان روغن پخت و پز، استفاده در طبخ شیرینی ها، مخلوط آن با ماست یا بلغور جو دوسر، سرخ کردن یا خوردن آن حتی یک قاشق .

    روغن نارگیل، همانطور که در بخش های قبلی سلامت نمناک و در قسمت فواید روغن نارگیل گفته شد یک روغن سبک است، به این معنی است که عطر و طعم آن بسیار غلیظ است، بنابراین می تواند باعث تقویت سیستم عصبی و بهبود بسیاری از دستور العمل ها و وعده های غذایی شود.

    با استفاده از ویتامین های مختلف و مواد مغذی، و همچنین طیف وسیعی از اسید های سالم و آنتی اکسیدان ها، بسیاری از مردم به دنبال راه های جدید برای ترکیب این روغن به رژیم غذایی خود هستند.

    به غیر از استفاده های آن در رژیم غذایی، شما همچنین می توانید روغن نارگیل را در انواع مختلفی از درمان های موضعی، برای پوست و موی خود استفاده کنید، و آن را یکی از غنی ترین و مکمل ها برای رژیم غذایی روزانه یا هفتگی خود بدانید.

    نارگیل چاق کننده است یا نه

    بسیاری از مردم می گویند خوردن یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل قبل از خواب برای تحریک دستگاه هاضمه و حفظ سوخت و ساز بدن با سوختن چربی و کالری در هنگام خواب موثر است.

    به گفته این افراد، بسیاری پس از خوردن روغن نارگیل، به دلیل تبدیل سریع آن در بدن به انرژی قابل استفاده، انرژی بیشتری را تجربه می کنند. مطمئنا در مصرف روغن نارگیل درست قبل از خواب اثرات سوء وجود ندارد، اما این همه به فرد بستگی دارد و این که بدن چگونه به این عمل خاص واکنش نشان می دهد.

    قبل از اینکه بخوابید، مقدار کمی از روغن نارگیل را در یک فنجان چای گیاهی ریخته و ببینید چگونه بدن شما واکنش نشان می دهد خواب شما را بهبود بخشیده و صبح احساس آرامش میکنید، این خبر خوبی است ؛ اگر نه، سعی کنید روغن نارگیل خود را صبح بهمراه صبحانه بخورید، اما صرف نظر از زمان مصرف این روغن، آن را همیشه معده خالی مصرف کنید.

    شما می توانید روغن نارگیل را در قهوه یا چای مصرف کنید، با مخلوط با ماست یا بلغور جو دوسر، به عنوان یک روغن پایه پخت و پز، در طبخ ماهی و یا به سادگی خوردن آن با قاشق غذا خوری! طعم روغن نارگیل نسبتا خفیف است، که باعث می شود آن یک نوشیدنی متنوع سالم باشد که می تواند به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

    برخی از مردم از پخت و پز با روغن نارگیل لذت می برند یا با ترکیبات صبحانه خود ترکیب می کنند ؛ هیچ روش اشتباهی برای خوردن روغن نارگیل وجود ندارد؛ اینها همه به اولویت شخصی شما و ساده ترین راه برای شما برای اضافه کردن آن به رژیم غذایی بستگی دارد.

    تنها چیزی که واقعا بهتر است در نظر بگیرید این است که چقدر روغن نارگیل مصرف می کنید. شما که نمی خواهید این روغن را بیش از حد اضافه کنید، زیرا می تواند به علت خواص و اجزای مختلف آن، اثرات ناخواسته ی ملین و افزایش وزن داشته باشد.

    با مقدار کمی شروع کنید، و صرف نظر از اینکه چطور آن را مصرف می کنید، بعد از آنکه بدن شما واکنش نشان می دهد، مقدار آن را افزایش دهید ، برای اکثر بزرگسالان، می توان بین 2 تا 4 قاشق غذا خوری در روز مصرف کرد، اما در حدود 1-2 قاشق چایخوری برای کودکان.

    همچنین، قبل از اضافه کردن این روغن قوی به رژیم غذایی خود، با متخصص پزشکی خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل شود که با توجه به سایر شرایط یا نگرانی های سلامتی شما، این انتخاب عاقلانه است.

    تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل بیشتر موثر بر کاهش وزن یا افزایش میزان متابولیسم، سرکوب اشتها و تبدیل آن به انرژی است تا اینکه به عنوان چربی ذخیره شود ؛

    به طور کلی، با وجود این ویژگی ها به نظر می رسد که برای کاهش وزن بسیار مفید است، زمانی که یک مقدار مناسب از روغن نارگیل برای این اهداف استفاده می شود.

    اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای موجود در روغن نارگیل (اسید اسکوریک، اسید کاپریلیک و اسید لوریک) به طور مستقیم در کبد تجزیه و تبدیل به انرژی قابل استفاده می شوند.

    علاوه بر این، کتون هایی که در طول این فرآیند تبدیل و آزاد می شوند، متابولیسم بدن را افزایش می دهند و باعث می شوند که حتی در یک حالت منفعل، به سوختن چربی بیشتری کمک کنند، تا 120 کالری بیشتر در روزجذب شود.

    مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای را با سطوح پایین بافت چربی، اغلب در ناحیه شکم مرتبط می کنند که لزوما به کاهش وزن نمی انجامد، اما می تواند به تعادل خود در سطوح کلسترول در جهت درست کمک کند، به این معنی که کلسترول HDL را افزایش(خوب) و LDL کلسترول کاهش(بد).

    همچنین برای جلوگیری از اشتها، اثرات متابولیک اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای را برای کالری تخلیه کالری، انرژی کافی و احساس ناراحتی مهارمی کنند، بنابراین کاهش میان وعده غذایی و به طور کلی کاهش تقاضای بدن برای کالری در سراسر روز را به دنبال خواهد داشت.

    روغن نارگیل دارای کالری و چربی بالا است، بنابراین مصرف بیش از حد باعث افزایش کالری روزانه شما می شود و می تواند منجر به افزایش وزن شود.

    همین امر در مورد میزان کلسترول شما صادق است، اگر روغن در مقادیر زیادی مصرف شود یا در یک رژیم غذایی که در مناطق دیگر به خوبی تعادل نداشته باشد ، افرادی که از چاقی یا سطوح کلسترول بالا رنج می برند ،ممکن است در صورت استفاده از این روغن در مقادیر زیاد، آسیب بیشتری نسبت به قبل حس کنند.

    با توجه به ناراحتی روده ای، و عملکرد روغن به عنوان ملین، زمانی که بیش از حد مصرف می شود، می تواند باعث اسهال و ناراحتی شود ، به همین دلیل است که طرفداران این روغن پیشنهاد می کنند که با دوزهای کم شروع شود و به سطح راحتی برسند که در آن احساسات سودمند را بدون عوارض جانبی منفی احساس می کنند.

    در نهایت، واکنش های آلرژیک ممکن است برای کسانی که حساسیت به نارگیل دارند، رخ داده باشد ؛ این حساسیتها نسبتا نادر است اما می تواند رخ دهد، چه زمانی که به صورت موضعی و چه هنگامی که خوراکی خورده شود.

    بهتر است قبل از اضافه کردن مقدار قابل توجهی به رژیم سلامت خود، مقدار کمی بر روی پوست یا در رژیم غذایی تان آزمایش کنید و واکنش بدن خود را کنترل کنید.

    از طرفی، قبل از استفاده از روغن نارگیل میتوانید با پزشک یا متخصص آلرژی صحبت کنید و آنها میتوانند راهنمایی کنند که آیا شما مصرف کننده مناسبی برای این ماده به طور کلی سالم هستید یا خیر.

    برخی از عوارض جانبی احتمالی خوردن روغن نارگیل شامل افزایش وزن، مسائل روده ای، افزایش کلسترول و واکنش های آلرژیک است. با این حال، بسیاری از این عوارض جانبی زمانی رخ می دهد که روغن نارگیل در مقادیر مناسب مصرف نمی شود و یا کسانی که از ابتدا نباید مصرف روغن نارگیل داشته باشند، مصرف کرده باشند.

    خواص نارگیل / فواید درخت نارگیل / خواص نارگیل برای پوست / ماسک نارگیل / خواص نارگیل در بارداری / نارگیل چاق کننده است؟ / نارگیل و بدنسازی /  یبوست و اسهال / مضرات نارگیل / – یکی از میوه هایی است که به خاطر چهره بسیار سخت و سفتش کمتر مورد توجه قرار میگرید و از همین رو کمتر آن را استفاده می کنند.

    این درحالی است که نارگیل میوه ای پر خاصیت و بسیار عالی برای اندام های مختلف بدن است می تواند بسیاری از بیماری های مختلف را از بین می برد.

    ** اولین نکته ای که می توانیم به آن اشاره کنیم مواد معدنی است که در نارگیل موجود است.

    یک فنجان از این میوه نزدیک به 283 کالری دارد و انرژی سالمی به بدن می رساند.نارگیل چاق کننده است یا نه

    همچنین نارگیل دارای مقدار زیادی اسید چرب امگا شش است که بسیری از بیماری های بدن را از بین می برد.

    این میوه همچنین به هیچ عنوان کلسترول خون را افزایش نمی دهد.

    ** ویتامین های مختلفی نیز در نارگیل وجود دارد که نباید نادیده بگیریم.

    میزان زیادی منیزیم، آهن و فسفر از جمله مهمترین مواد مغذی و ویتامین هایی است که در نارگیل یافت می شود.

    شما همچنین میزان زیادی از روی، کلسیم و منگنز مورد نیاز بدنتان را نیز با خوردن نارگیل تامین کنید.

    ** نارگیل” سرشار از پروتیین است و البته با توجه به کالری بالایی که دارد برای افرادی که قصد دارند وزن اضافه کنند میوه ا

    نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس،
    منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگیل خشک بهترین خشکباری است که می‌توانید
    در رژیم غذایی خود وارد کنید.

    ۱- قلب سالم

    نارگیل خشک از نظر فیبر غنی است و به سلامتی قلب
    کمک می‌کند. مردان به ۳۸ گرم فیبر و زنان به ۲۵ گرم فیبر نیاز دارند. با خوردن نارگیل خشک تمامی فیبر مورد نیاز خود را
    تأمین می‌کنید که باعث سلامتی قلب شما می شود.نارگیل چاق کننده است یا نه

    ۲- بهبود عملکرد مغز

    اگر خواهان مغزی تیزهوش هستید نارگیل خشک را در
    برنامه غذایی خود وارد کنید. تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد نارگیل خشک عملکرد مغز را
    تقویت می‌کند. نارگیل خشک می‌تواند جلوی پیشروی بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر را بگیرد.

    ۳- سیستم ایمنی بدن را
    تقویت می‌کند

    با ۵.۲ میلی‌گرم سیلیسیم،
    نارگیل خشک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. با خوردن نارگیل خشک خطر ابتلا به بسیاری
    از بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

    ۴- جلوگیری از ناباروری
    مردان

    نارگیل خشک با مواد معدنی‌اش واقعاً جلوی ناباروری
    مردان را می‌گیرد. علم پزشکی در آزمایش‌های مختلف این موضوع را به اثبات رسانده است.
    با مصرف نارگیل خشک بدن سلنیوم تولید می‌کند که مانع ناباروری مردان می‌شود.

    ۵- کاهش کم خونی

    زنان به ویژه در بعضی از سنین دچار کم خونی می‌شوند.
    این به خاطر کمبود آهن در بدن است و می‌تواند مشکلات بهداشتی زیادی را به وجود بیاورد.

    نارگیل خشک که سرشار از آهن است می‌تواند جلوی کم
    خونی را بگیرد. کمی نارگیل خشک به غذای خود اضافه کنید و نتیجه آن را ببینید.

    ۶- کاهش خطر سرطان

    بسیاری از مواد غذایی موجود در نارگیل خشک می‌توانند
    با سلول‌های سرطانی مبارزه کنند. با نارگیل خشک به ویژه جلوی سرطان روده و پرستات را
    بگیرید.

    ۷- مشکلات گوارشی را
    فراموش کنید

    نارگیل خشک بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست،
    زخم اثنی‌عشر و هموروئید را برطرف می‌کند. نارگیل خشک عوارض جانبی ندارد و در هر سنی
    که باشید می‌توانید آن را مصرف کنید.

    ۸- جلوگیری از آرتروز

    با خوردن روزانه نارگیل خشک از مشکلاتی مانند آرتروز
    (درد مفاصل) و پوکی استخوان جلوگیری کنید. نارگیل خشک مواد معدنی بسیاری دارد که به
    تقویت مفاصل شما کمک می‌کند و بدن شما را سالم نگه می‌دارد.

    منبع: تبیان

    نارگیل چاق کننده است یا نه

    انتهای پیام/

    نارگیل چاق کننده است یا نه
    نارگیل چاق کننده است یا نه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *