نارگیل در ایران

دوره مقدماتی php
نارگیل در ایران
نارگیل در ایران

طرح توسعه میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری نخستین بار در مناطق جنوبی کشور اجرا می شود.نارگیل در ایران

دوره مقدماتی php

این طرح طی امسال و سال آینده در 4 هزار و 500 هکتار از زمینهای استانهای سیستان و بلوچستان , هرمزگان , بوشهر و خوزستان اجرا می شود و دراین مناطق درختان موز , نارگیل ,انبه , چیکو , پاپایا و نخل کاشته می شود .

حسین یوسفی افزود:نهالستان تامین کننده این نهالها ایجاد شده است که با واردات ارقام مورد نیاز به تولید مناسبی دست خواهیم یافت.

وی همچنین از وجود 2 میلیون و 600 هزار هکتار باغ بارور در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 15 میلیون و 800 هزار تن میوه از آنها برداشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش باغبانی افزود:با کاشت درختان میوه در 3 میلیون هکتار زمین تا پایان برنامه چهارم توسعه نیز تولید میوه به 20 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

یوسفی با بیان اینکه امسال از یکصد هزار هکتار زمین زیر کاشت درختان40 هزار هکتار آن به زیتون اختصاص مییابد گفت:عمر اقتصادی یک میلیون و 300 هزار هکتار از باغهای کشور سپری شده و نیاز به احیا , جایگزینی و جوان سازی دارد.

وی افزود: برای اصلا ح , احیا , نوسازی باغ و ایجاد مجتمع گلخانه ای امسال 4 هزار میلیارد ریال تسهیلا ت به متقاضیان داده می شود .

نارگیل در ایران

یوسفی با بیان اینکه میوه های تولیدی کشور صددرصد نیاز مردم را برآورده می کند گفت: پارسال یک میلیارد و 200 میلیون دلا ر محصولا ت باغی به خارج صادر شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی همچنین از جایگاه نخست ایران در زمینه تولید انار , زعفران و پسته در جهان خبر داد و افزود:در تولید خرما , گردو , کشمش و خشکبار نیز از جایگاه مطلوبی برخوردار هستیم .

خانه » استان ها و شهرهای ایران » استان هرمزگان » کیش » ساحل درختان نارگیل کیش

یکی از زیباترین و مفیدترین درختان جهان، درخت نخل نارگیل می باشد که دارای تنه بلند و باریک، ساقه یکنواخت، تاج انبوه، برگ های زیاد و خوشه های میوه می باشد. درخت نارگیل، از حدود ۳ هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می شده و در حال حاضر در تمام مناطق استوایی وجود دارد. این درخت به طور قائم رشد می کند و ارتفاع آن تا سی متر و قطر تنه آن تا یک متر می رسد. برگ های این درخت دراز و به طول ۴ تا ۵ متر و مرکب از چند برگچه باریک و دراز ( حدود یک متر) و به رنگ سبز روشن است. میوه این درخت مانند خوشه و شامل چندین نارگیل به اندازه های مختلف است. میوه آن از نوع سفت است .وزن آن تا چند کیلوگرم می رسد.درون میوه قبل از رسیدن کامل محتوی مایعی شیری رنگ و شیرین و مطبوع است این گیاه در نواحی گرم و مرطوب زمین می روید نارگیل را به زبان عربی جوز هندی گویند.درخت نارگیل هرچقدر به دریا نزدیکتر باشد و آب شور بیشتر به پای آن برسد میوه آن لذیذ تر و شیرین تر و چرب تر می شود.این درخت حدود صد سال میوه می دهد.میوه آن خوشه خوشه است حدود ده تا پانزده نارگیل دارد و همینطور که ذکر شد میوه دارای سه پوسته است که مغز در درون این سه پوسته می باشد و مغز تازه آن سفید و شیرین و لطیف و چرب است و پوست سوم آن نیز خوراکی است و تازه و نارس آن دارای مقدری مایع است که این مایع دارای مواد غذایی است. نارگیل (نام علمی: Cocos nucifera) از اعضاء خانواده نخلیان (Arecaceae) است یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش ساحل درختان نارگیل می باشد. این ساحل نقره فام در شرق جزیره کیش با درختان نارگیل فراوان، لور قدیمی و با آلاچیق های متعدد در طول ساحل، نزدیک اسکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان واقع شده و مکانی شگفت انگیز و آرامش بخش را برای بازدید کنندگان پدید آورده است.

نارگیل در ایران

یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش ساحل درختان نارگیل می باشد. این ساحل نقره فام…

کارتینگ ورزش مفرح و هیجان انگیز و پایه ورزش اتومبیل رانی حرفه ای است. پیست…

جشنواره تابستانی کیش همه ساله با شروع فصل تابستان با پذیرایی از ده‌‏ها هزار تن…

ساحل نارگیل عالی بود. پر از درختان نارگیل. شما حتی نارگیل رو روی درخت میدیدی. غروب این مکان خیلی زیباست

ساحل نارگیل عالی بود. پر از درختان نارگیل. شما حتی نارگیل رو روی درخت میدیدی. غروب این مکان خیلی زیباست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نظر شما پاسخ داده شد به شما اطلاع داده شود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نارگیل (نام علمی: Cocos nucifera)[۲] از اعضاء خانواده نخلیان (Arecaceae) است و تنها گونه‌ای است که در سرده نارگیل (Cocos) طبقه‌بندی می‌گردد.

واژه نارگیل از واژه «انارگیل» سانسکریت وارد پارسی شده و در زبان پارسی میانه به آن گوچ هندوک می‌گفتند که این واژه از زبان پارسی میانه وارد زبان عربی شده و به صورت جوز الهند معرب شده‌است. واژه نارگیل به میوه نخل نارگیل اشاره دارد.[نیازمند منبع]

خاستگاه این گیاه یکی از موضوعات مورد بحث است بعضی از کارشناسان معتقدند نارگیل یکی از گیاهان بومی شبه جزیره آسیای جنوب شرقی است درحالیکه برخی دیگر شمال شرقی آمریکای جنوبی را خاستگاه این گیاه می‌دانند. فسیلهای بدست آمده در نیوزیلند نشان می‌دهد در حدود ۱۵ میلیون سال پیش گیاهان کوچکی شبیه نارگیل در این ناحیه رویش می‌کردند. حتی سنگوارههای قدیمی تر که در راجستان در هند کشف شده‌اند علی‌رغم خاستگاه نارگیل‌ها، در بیشتر این مناطق گرمسیری بخصوص در طول خطوط ساحلی استوایی پراکنده هستند. چون میوه نارگیل سبک و شناور است این گیاه به آسانی توسط جریانات دریایی تا مسافتهای طولانی حمل می‌شود. نخل نارگیل در خاکهای ماسه‌ای و نمکدار و در مناطق دارای نور خورشید فراوان و بارندگی‌های منظم (سالانه ۱۰۰–۷۵ سانتیمتر) رشد می‌کنند بنابراین علت تجمع این گیاه در نواحی کرانه‌ای تا حدی مشخص می‌شود. میوه‌هایی که از دریا در نواحی شمالی مثل نروژ جمع‌آوری شده‌اند بسیار زیستا بوده و سپس تحت شرایط مناسب مذکور رشد نموده‌اند. از این رو نارگیل در جزایر هاوایی یک پلی نزی وارداتی قلمداد می‌شود که ابتدا دریانوردان پلی‌نزیایی آن‌ها را از سرزمینهای مادریشان در اقیانوس آرام جنوبی به این جزایر آوردند. این گیاه به سمت آب خم می‌شود و هر چه بیشتر رشد می‌کند، بیشتر خم می‌شود در نتیجه، خشک میوه آن توسط آب دریا به اطراف پراکنده می‌شود. پوست سبک این میوه باعث می‌شود روی سطح آب شناور گردد. وقتی میوه نارگیل به‌وسیله آب دریا به ساحل برده شد، در طی یک الی دو ماه شروع به سبز کردن برگ کرده سپس تعداد زیادی ریشه بلند درمی‌آورد. این ریشه‌های بلند محکم به درختهای در حال رشد می‌چسبند و در مقابل باد تند ساحلی مقاومت می‌کنند.[۳]

یک عدد نارگیل اندازه متوسط حاوی وزنی در حدود ۳۹۷ گرم با ۱۴۰۵ کالری است. در صورتیکه این میوه را به تکه‌های ۵ سانتی‌متری برش دهید، هر تکه مصرفی ۱۵۹ کالری دارد. کل چربی موجود در یک نارگیل در حدود ۱۳۳ گرم است. هر تکه ۵ سانتی‌متری تقریباً ۱۵ گرم چربی کل داشته که ۱۳ گرم آن چربی اشباع شده‌است. براساس انجمن قلب آمریکا، در صورت پیروی از یک رژیم غذایی روزانه با ۲۰۰۰ کالری، می‌توانید ۷۸ گرم چربی در روز استفاده کنید، اما بیشتر از ۱۶ گرم از این چربی‌ها نباید اشباع شده باشد. با توجه به اینکه نارگیل حاوی میزان بالایی چربی اشباع شده‌است، بنابراین دریافت نارگیل را به قسمت‌های کوچکی در یک رژیم غذایی متعادل محدود کنید.

نارگیل حاوی فیبر بالا و بدون کلسترول است. موادغذایی سرشار از فیبر به کنترل قندخون، کلسترول و افزایش حس سیری کمک می‌کند. میزان مصرف روزانه توصیه شده فیبر برای بانوان ۲۵ گرم و برای مردان ۳۸ گرم است. یک تکه نارگیل ۴ گرم فیبر غذایی را برای بدن فراهم می‌کند. از طرفی یک نارگیل کامل حاوی ۳۶ گرم فیبر می‌باشد. انجمن قلب آمریکا مصرف میزان زیادی از فیبر را توصیه می‌کند زیرا خطر سکته و افزایش فشار خون را کاهش می‌دهد.
نارگیل در ایران

مصرف یک تکه نارگیل ۲ میلی‌گرم آهن به رژیم غذایی اضافه می‌کند که در حدود ۱۱ درصد از نیاز روزانه توصیه شده محسوب می‌شود. متابولیسم بدن آهن را برای کمک به حمل اکسیژن از میان جریان خون به تمام بخش‌های بدن مصرف می‌کند. یک تکه نارگیل همچنین حاوی ۱۶۰ میلی‌گرم پتاسیم بوده که به تنظیم ضربان قلب کمک خواهد کرد. همچنین حاوی ۵۱ میلی‌گرم فسفر برای تقویت دندان‌ها و سیستم اسکلتی است.

در هر ۸۰ گرم گوشت تازه نارگیل که به اندازه یک فنجان نارگیل تازه است مواد مغذی زیر موجود است

سال ۲۰۱۸

نخل یا مُغ عنوانی است که به گیاهانی از خانواده‌های مختلف اطلاق می‌شود. بیش از همه گیاه خرما به نام نخل معروف است.

گونه نخل خرما در سال ۱۷۵۳ توسط آقای لینه (Linnaeaus) نام‌گذاری علمی و معرفی شد. موطن اصلی نخل، نواحی شبه‌استوایی با میزان بارندگی کم است که میزان آب جهت آبیاری این گیاه کافی باشد.[۱]

گستردگی گونه خرما عمدتاً در نیمکرهٔ شمالی و در کشورهای ایران، پاکستان، عراق، عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیهٔ خلیج فارس، همچنین بیشتر کشورهای شمال آفریقا و ایالات متحدهٔ آمریکا است و در نیمکرهٔ جنوبی نیز به‌طور پراکنده دیده می‌شود.[۱]

نخلستان‌های ایران در استان‌های جنوبی: فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان کرمان و سیستان و بلوچستان پراکنده شده‌اند ومعروف ترین نخل منطقه سیستان و بلوچستان مضافتی میباشد سهم هرمزگان در شهرستان حاجی‌آباد مخصوصاً رقم تجاری پیارم بیش از سایر مناطق کشور است و به شکل منحصر‌به‌فردی فقط رقم پیارم در شهرستان حاجی‌آباد دارای محصول می‌شود.
در استان خوزستان خرمای (برحی، گنطار و سایر یا سعمران)، در استان بوشهر خرمای کبکاب و در استان هرمزگان شهرستان حاجی‌آباد خرمای پیارم معروفیت بیشتری دارند.

تیره نخلیان (Arecaceae) گیاهانی هستند درختی، درختچه‌ای یا بالارونده، خاردار، با برگ‌های بزرگ و چین‌خورده، دارای تقسیمات پَری یا پنجه‌ای؛ گل‌آذین گوشتدار، پانیکول یا سُنبله، اغلب دارای براکته‌های اسپات‌مانند، گل‌های یک یا دو-جنسی، منظم، ۶ گلپوش آزاد یا پیوستهٔ گوشتدار، ۶ پرچم یا بیشتر، معمولاً ۳ برچهٔ پیوسته و ندرتاً آزاد، یک تخمک، تخمدان فوقانی ۱ تا ۳خانه‌ای، ۳ تخمک و میوهٔ سته، و گاهی بسیار بزرگ. این گیاهان بومی نواحی گرمسیری هستند.[۲]
در گویش بندری که در بخش اعظمی از هرمزگان رایج است به این درخت مُغ گفته می‌شود که کلمه‌ای باستانی است.
نارگیل در ایران

در ایران کشت نخل، همزمان با تشکیل حکومت هخامنشیان رونق گرفت. ارقام خرمای ایران بیش از ۴۰۰ رقم است و نقاط کشت خرما عبارتند از: خوزستان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و چندی نواحی دیگر. شمالی‌ترین نقاط کشت این درخت در ایران، قصر شیرین و درهٔ فرخی در حدود ۱۵کیلومتری شمال غربی خور است.[۱]

خرماسانان (Arecales) راسته‌ای نخل‌مانند با فقط یک تیره و ۱۸۹ سرده و حدود ۲۴۰۰ گونه که برخی از آنها اهمیت اقتصادی دارند؛ با اینکه همه گونه‌های خرماسانان به‌جز تعداد کمی، محدود به مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری می‌شوند، از لحاظ جغرافیایی و شکل ظاهری با یکدیگر فرق دارند.[۳]

نخل از درختان گلدار تک لپه‌ای است.
انواع نخل به‌طور عمده درختان نواحی گرمسیری هستند. معمولاً نخل‌ها تنه‌های بلند و بدون شاخه‌ای دارند که مجموعه‌ای از برگهایی بزرگ، مرکب و همیشه سبز در بالای آن قرار دارد.

درخت نخل همیشه یادآور ساحل دریا و خاطرات یک سفر ساحلی هست. شاید از دلایل آن وجود نخل در اکثر ساحل‌های توریستی (چه در کناره دریای خزر و چه خلیج فارس) باشد. به همین دلیل نخل جزو عناصر اصلی یک تعطیلات شاد ساحلی همراه با خورشید، دریا و ماسه در ذهن گردشگران حک شده‌است.

در ادبیات فارسی درخت نخل نشان از بخشندگی است، در شعر سعدی آمده‌است:

در اروپای قبل از مسیح شاخه نخل نشان پیروزی بوده‌است.

خرماسانان (نام علمی: Arecales) راسته‌ای نخل‌مانند از گیاهان است با فقط یک تیره و ۱۸۹ سرده و حدود ۲۴۰۰ گونه که برخی از آنها اهمیت اقتصادی دارند؛ با اینکه همهٔ گونه‌های خرماسانان به‌جز تعداد کمی، محدود به مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری می‌شوند، ازلحاظ جغرافیایی و شکل ظاهری با یکدیگر فرق دارند.

نام : نهال نارگیل نام لاتین: Coconut نام علمی: Cocus nucifera خانواده: Palmaceae مشخصات گیاهشناسی: درخت نارگیل عضو خانواده درخت نخل و تنها گونه های زنده از جنس Cocos است. اصطلاح “نارگیل” میتواند درخت نارگیل، بذر یا میوه آن اطلاق شود. که از نظر گیاه شناسی جزء میوه های دانه دار به شمار میاید و نه مغزیجات. نارگیل در حدود سه هزار سال پیش در جنوب آسیا کشت می شده است. در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوائی وجود دارد. مردم اقیانوس آرام نارگیل را به عنوان یک غذای اصلی مصرف می کنند و از تمام قسمت های این درخت استفاده می برند. ضرب المثلی در این مناطق وجود دارد که می گوید هر کس که درخت نارگیل می کارد برای خودش و برای . . .

© ۱۳۹۷ — تمامی حقوق متعلق به وبسایت هایپر تره‌بار است.

زاهدان- ایرنا- سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری كشوراست به طوری كه در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.

مشهد- ایرنا- رییس بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: به رغم مشکلات…

بیرجند – ایرنا – استاندار جدید خراسان جنوبی گفت: بزرگترین منبع غنی…

یزد_ ایرنا_ معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یزد،…

ساری – ایرنا – رئیس کل دادگستری مازندران از دستگیری و بازداشت یک از…
نارگیل در ایران

چابهار- ایرنا- مجتمع پرورش محصولات گلخانه‌ای در نیکشهر با اعتبار هفت…

ایلام- ایرنا – رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی…

ساری – ایرنا – گزارش پلیس راه مازندران و مرکز مدیریت راه راهداری و…

مشهد- ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: ترافیک…

اهواز -ایرنا – رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه گفت: آتش در…

ساری-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت : حدود ۵۵۰…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش پایگاه اطلاع شبکه خبر، فصل برداشت نارگیل است و تنها نارگیل های ایرانی هستند که وارد بازار می شوند .


بامبری مدیر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : در حال حاضر سطح زیر کشت حدود 52 هکتار است با میانگین حدود 8 پوند در هکتار و سالیانه حدودا 320 تن میزان تولید ما هست که تولید آن هم عمدا در سطح شهرستان به مصرف می رسد .


نارگیل در ایران

هر نارگیل حدود سه شاخه بار می دهد . هر شاخه هم 30 نارگیل دارد . یعنی هر درخت حدود 90 نارگیل که البته به گفته اهالی که طعم نارگیل بومی و وارداتی را چشیده اند کیفیت این نارگیل یک چیز دیگری است .

با توجه به همیشه سبز بودن نارگیل قرار است کشت این درخت در سواحل و فضای سبز چابهار گسترش داده شود .



آموزش تصویری کاشت نارگیل در منزل

 

نارگیل (نام علمی: Cocos nucifera) از اعضاء خانواده نخلیان (Arecaceae) است و تنها گونه‌ای است که در سرده نارگیل (Cocos) طبقه‌بندی می‌گردد.

 

نارگیل میوه ای گرمسیری بوده در نتیجه برای پرورش آن نیاز به محیطی گرم و مرطوب داریم، اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید میتوانید این میوه را در فضای باز و در باغ بکارید، ولی در مناطقی که زمستان سردی دارند نیاز است نارگیل را در گلخانه یا داخل گلدان کاشت تا بتوان آن را از سرما محفوط نگه داشت.نارگیل در ایران

 

به طور طبیعی نارگیل در محیط های گرم و مرطوب که دارای بارندگی های فصلی می باشد رشد می کند، در نتیجه با به وجود آوردن محیطی با این شرایط میتوان اقدام به کاشت این میوه ی با ارزش نمود.

 

در اینجا به طور کامل و همراه تصویر کاشت این میوه را بررسی می کنیم:

(دقت شود که این روش تست شده بوده و تصاویر نیز از مراحل کاشت به همین روش گرفته شده است)

آموزش تصویری کاشت نارگیل در منزل:

 

1.  مرحله ی اول انتخاب میوه ای رسیده می باشد ،نارگیلی که به رنگ قهوه ای باشد و پوسته ی آن کنده نشده باشد مناسب کاشت است، حتماً باید نارگیلی انتخاب شود که درونش مایع یا شیر نارگیل باشد زیرا جوانه ی این گیاه ماه ها از این مایع برای تغذیه استفاده می کند. (نارگیل سنگینی را انتخاب کنید که مایع درون آن بیشتر است)

 

 

2. پوشال روی نارگیل را با دقت جدا کنید و آن را کاملاً تمیز کنید.

 

3. نارگیل را به مدت 4 روز تا یک هفته درون سطل آبی پر از آب قرار داده و یک وزنه یا سنگ یا کاشی روی آن قرار دهید و آنرا در دمای منزل (گوشه اتاق یا آشپز خانه) قرار دهید.

 

 

 

4. حال باید نارگیل را از سطل در آورده و داخل یک کیسه نایلنی ترجیحا رنگ مات یا مشکی قرار داده و مقداری آب روی ان اسپری کرده در نایلن را گره زده و در جایی با حداقل تغیرات دمایی قرار دهید .(گوشه اتاق یا اشپز خانه).

 

 

نارگیل در ایران

5. هر چند روز یکبار به آن سر بزنید و اگر رطوبت کم بود رویش آب اسپری کنید. هرگز نگذارید کاملا خشک شود. باید نارگیلتان در این مرحله همیشه رنگ قهوه ای بسیار تیره داشته باشد.
6.بعد از گذشت چند روز تا چند هفته (بستگی به کیفیت نارگیل وشرایط محیط دارد) جوانه نارگیل را خواهید دید، بعد از گذشت 3 تا 4 روز از رویش جوانه نارگیل را به همراه پلاستیک به محلی روشن و گرم منتقل کنید (نباید زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد ولی باید مکانی پر نور را انتخاب کنید)

 

7. هرگز نارگیل را در این مراحل از نایلن در نیاورید و فراموش نکنید که مدام رطوبت را چک کنید و هر از گاهی آب را رویش اسپری کرده و مجددا در نایلن را ببندید.

 

8.   پس از گذشت 7 تا 10 روز از این وضعیت جوانه سفید نارگیل بزرگ تر می شود و تغییر رنگ  می دهد،  همزمان با رشد جوانه به سمت بالا ریشه دراز نارگیل نیز از زیر جوانه شروع به پایین رفتن می کند و پس از مدتی شما ریشه های کوچک سفید رنگی بر روی همان ریشه دراز مشاهده می کنید. تا اینجا هنوز نیز نارگیل ما در پلاستیک خواهد ماند تا به اندازه کافی جوانه سبز رنگ شود و ریشه های قوی و بزرگتری پیدا کند.

 

 

 

  • عکس های فانتزی عاشقانه کارتونی متحرک
  • 10. پس از گذشت 30 روز از جوانه زنی نارگیل وقتی مشاهده کردید که جوانه شما سبز رنگ شده و ریشه های خوبی دارد می توانید نارگیل را به محل کاشت دائمی منتقل کنید. برای کاشت نارگیل داخل گلدان عجله نکنید، نارگیل شما داخل همان پلاستیک هم می تواند به خوبی رشد کند و هر چه بیشتر صبر کنید تا ریشه هایش بزرگتر شوند بهتر است.

     

    11.  در این مرحله باید گلدان و خاک مناسب را انتخاب کنیم، گلدان سفالی بزرگ برای کاشت مناسب بوده زیرا رطوبت نارگیل را به خوبی تامین می کند. خاک مناسب برای کاشت باید زهکشی بالایی داشته باشد به صورتی که بعد از آبیاری به سرعت آب اضافی از گلدان خارج شود، هرگز از خاک های سنگین و رسی نباید استفاده کرد، همچینن خاک باید غنی باشد. ترکیب پیت ماس و کوکوپیت یا خاک برگ + پوکه یا ماسه رودخانه مناسب است .

     

     

    12.  ابتدا کف گلدان را با سنگ های متوسط می پوشانیم تا آب اضافی به راحتی از گلدان خارج شود، ترکیب خاکی را که در مرحله ی قبل آماده کرده ایم مخلوط می کنیم و در گلدان می ریزیم، سپس نارگیل را به آرامی در گلدان قرار داده  و تا محل رویش جوانه به طوری که ریشه کاملاً زیر خاک قرار بگیرید خاک می ریزیم.

     

    نارگیل در ایران

    سپس به آرامی  اقدام به آبیاری می کنیم به طوری که آب از کف گلدان خارج شود، اکنون همه چیز آماده است و تنها باید گلدان را در محلی گرم و زیر نور مستقیم خورشید قرار دهیم، (دما نباید از 20 در جه کمتر باشد).

    نباید اجازه دهیم خاک گلدان کاملاً خشک شود برای این کار باید هر چند روز یک بار سطح خاک را  آب پاشی کنیم، یا زیر گلدانی را با سنگ های درشت پر کرده و سپس با آب پر میکنیم و گلدان را بر روی آن قرار می دهیم به طوری که گلدان روی سنگ ها قرار بگیرد و داخل آب نرود.

     

     

     

    نهال نارگیل در سال اول نیاز به کود دهی ندارد.

    آبیاری را هنگامی انجام دهید که خاک خشک شده باشد، بهتر است با آبی آبیاری شود که بدون کلر باشد و یک روز مانده باشد.

    نارگیل به جابجایی حساس است و گلدان آن فقط در صورتی تعویض شود که ریشه ها از کف گلدان بیرون زده باشد.

    توجه داشته باشید تا یکسال اول نارگیل شما به هیچ کود و تغذیه ای نیاز ندارد.

    توضیح اینکه طبق تجربه شخصی خودم ،از هر 3یا 4 بار تلاش فقط یکبار موفق به تولید نهال میشویم،پس بهتر است در ابتدا با چند نارگیل شروع کنیم.

     

    منبع :گلس گاردن

    با تشکر از مهندس جلیلوند بابت تصاویر

     

     

    آموزش تصویری کاشت نارگیل در منزل

    آموزش تصویری کاشت نارگیل در منزل

    باسلام وتشکر ازاموزشهای خوبتان من نارگیل را چند در اب خواباندم ولی امروز دیدم ترک خورده وازیکچشم ان ذرهای ژل سفید بیرون امده ایا فایدهای دارد که بقیه مسیر رابروم باتشکر فراوان

    واقعا عالیه متشکرم

    ببخشید که دوباره سوال میکنم. من در خانواده ای زندگی میکنم که خامگیاه خوار هستیم و چون کلا گیاهی مصرف میکنیم و خیلی هم زیاد مصرف میکنیم بخاطر همین خیلی برامون مهمه که مواد غذایی مون تراریخته نباشه.
    جسارتا میخواستم بدونم از کجا میتونم تراریخته نبودن گیاهان شما را پیگیری کنم.
    اگر بدونم واقعا تراریخته نیست یکی از مشتری های پرا پا قرص شما خواهم شد.
    راستی ممنونم که انقدر زود و خوب پاسخ داده بودید و دراین سایت به علاقه مندان فرصت دانستن و عمل داده اید.

    سلام وقت بخیر
    خواهش میکنم
    لطفاً داخل تلگرام پیام بدید درخدمتتون هستیم.

    http://telegram.me/glassgarden

    بر روی لینک بالا بزنید تا وارد کانال شوید سپس با ادمین کانال در ارتباط باشید مبداء بذرهای موجود در سایت رو براتون میفرستند
    موفق باشید

    میخواستم بدونم بعضی از این سبزیجات عجیب تراریخته اند ؟

    سلام وقت بخیر
    هیچ کدام از محصولات موجود در فروشگاه تراریخته و دستکاری ژنتیکی نبوده و قابل پیگیری نیز می باشد.
    اکثر صیفی جات و سبزی جات موجود در سایت سالیان سال در برخی نقاط جهان کشت می شده و به تازگی وارد ایران شده.
    اینکه ما محصولی رو تا به حال ندیده ایم دلیل بر تراریخته بودن اون محصول نیست.
    سلامتی شما برای ما مهم تر از هر چیزیه.
    درخدمتیم

    سلام ادرس ادمين تلگرام رو اگه لطف كنيد ممنون ميشم تو سايت نتونستم پيدا كنم

    سلام وقت بخیر

    لینک کانال تلگرامی گلس گاردن:https://telegram.me/joinchat/BA1HCD3MqNn0rBX2kbojdQ
    و لینک ارتباطی با ادمین کانال (مشاوه کاشت) :https://telegram.me/mahdilind

    موفق باشید

    سلام . متشکرم از زحمات زیاد شما

    اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مورد نیاز (*) که نمایش داده شده را وارد کرده‌اید. کد HTML مجاز نیست

    فروشگاه گلس گاردن آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده شما می باشد

    *** خرید بالای 150 هزار تومان شامل ارسال رایگان توسط پست می گردد ( به جز سفارشاتی که شامل خاک می باشد)*** رد کردن

    ثبت نام رایگان و آسان است!

    ارقام نهال غیر مثمر

    گل و گیاه زینتی و آپارتمانی

    نارگیل در ایران

     ارقام کاکتوس

     ارقام نهال مثمر جدید

    ارقام نهال مثمر

    گیاهان پوششی

    گیاهان گوشت خوار

     خدمات نگهداری و کاشت

    دایره المعارف گل و گیاه

    گیاهان فضای آزاد

    آفات گیاهان

    ارقام نهال گرمسیری

    برداشت نارگیل:

    نارگیل معمولاً 13-12ماه پس از باز شدن اولین گل­آذین می­رسد. برای دستیابی به حداکثر کوپرا و روغن نارگیل، میوه­ها باید به صورت کاملاً رسیده برداشت شوند. برداشت میوه در تمام طول سال، امکان­پذیر است. معمولاً عملیات برداشت 2-1 ماه یک بار انجام می­شود. ضایعات کوپرا در ماه نهم، دهم و یازدهم به ترتیب 33، 16 و 6 درصد است.

    همینطور ضایعات روغن در ماه­های 9، 10 و 11 رسیدگی میوه به ترتیب 33، 15 و 5 درصد است. اما بین محصول الیاف به دست آمده در ماه­های 10، 11 و 12 تفاوت معنی­داری وجود ندارد. همزمان با رسیدن میوه، آب درون آن نیز کاهش می­یابد و این را می­توان با تکان دادن میوه فهمید. شیره تازه نارگیل سبز به ویژه در شرق هند بسیار مردم­پسند است و به همین دلیل بسیاری از میوه­ها را سبز برداشت می­کنند.

    زمان و تعداد دفعات برداشت در کشورهای مختلف و حتی در نقاط متفاوت یک کشور فرق می­کند. در سواحل غربی هند معمولاً 12-6 بار در سال برداشت صورت می­گیرد. در بسیاری از مناطق کرالا در هند 45 روز یک بار در تابستان و 60 روز یک بار در فصل بارندگی نارگیل را برداشت می­کنند. در برخی دیگر از ایالات هند برداشت دو بار در سال و در فیلیپین و سریالانکا 6 بار در سال انجام می­شود. در هند برداشت نارگیل، با بالا رفتن از نخل انجام می­شود و برای بالا رفتن از نردبان استفاده می­کنند. پس از رسیدن به تاج، خوشه­های رسیده را جدا می­کنند. سپس برگ­های خشک، غلاف­ها و اسپات­ها را حذف کرده و در همان زمان برداشت تاج نخل را تمیز می­کنند.

    در مالزی و  تایلند از میمون­های آموزش دیده برای برداشت نارگیل استفاده می­شود. در بخش­هایی از آمریکا و جزایر اقیانوس آرام که نیروی کارگری ماهر برای برداشت وجود نداردف پس از اینکه میوه­های رسیده به زیر نخل افتادند، آنها را جمع می­کنند . در سریلانکا برداشت از روی زمین و با کمک چوب بامبوی بلند و مجهز به چاقوی نوک تیز انجام می­شود. از این روش می­توان برای برداشت نخل­های تا ارتفاع 8 متر استفاده کرد .

    محصول­دهی: رقم­های پابلند نارگیل به طور متوسط 80-60 میوه در سال تولید می­کنند. برخی از این ارقام پابلند مانند لاکادیو معمولی و لاکادیو کوچک محصول فوق­العاده که به ترتیب 120 و 180 میوه در سال است تولید می­کنند، در حالی که برخی دیگر مانند آندامان معمولی و کاپادام سالانه 60-50 میوه تولید می­کنند. در میان ارقام پاکوتاه در حالی که نخل­های سبز پاکوتاه به طور متوسط حدود 70 میوه در سال تولید می­کنند، نخل­هایی با تولید سالیانه بیش از 120 میوه نیز یافت می­شوند. نخل­های نارنجی پاکوتاه با محصولی معادل 90 میوه در سال بهتر از نخل­های سبز پاکوتاه هستند.

    نخل­های رقم پاکوتاه مالایان محصول زیادی معادل 120 میوه در سال تولید می­کنند، در حالی که کانابوندام که یکی دیگر از ارقام کوتاه است، 65 میوه در سال تولید می­کند. ارقام هیبرید حاصل از تلاقی ارقام بلند × پاکوتاه و پاکوتاه × بلند نیز محصول خوبی معادل 90-75 میوه در سال می­دهند. اما میزان محصول­دهی ارقام هیبرید بسیار ناچیز بوده و بسته به مراقبت و مدیریت بسیار متفاوت است. در هر نخلستان، درختانی با قدرت محصول­دهی متفاوت وجود دارند. معمولاً از این نظر نخل­ها را به سه دسته شامل: کم محصول (40 میوه و کمتر در سال)، با محصول متوسط (80-41 میوه در سال) و پرمحصول (بیش از 80 میوه در سال) تقسیم می­کنند.نارگیل در ایران

    معمولاً درختان پرمحصول فقط درصد کمی از نخل­های باغ را تشکیل می­دهند و درختان کم محصول و متوسط، اکثریت باغ را شامل می­شوند .

    بذر بادام-بادام-نهال بادام-نهال1ساله یکساله بادام-نهال 2ساله دوساله بادام-نهال 3ساله سه ساله بادام -روش کاشت نهال بادام-خواص بادام-خواص هسته بادام-ارقام بادام-ارقام تجاری بادام-فروش نهال بادام-خرید نهال بادام-انواع نهال بادام-بهترین رقم بادام-فروش بذر بادام-خرید بذر بادامخرید بذر پرتقال -بهترین نوع نهال پرتقال -قیمت نهال پرتقال -پرورش پرتقال -تکثیر درخت پرتقال -نهال پرتقال پاکوتاه-انواع پرتقال پا کوتاه-خرید نهال پرتقال پاکوتاه-فروش نهال پرتقال پاکوتاهبذر موز-موز-نهال موز-نهال1ساله یکساله موز-نهال 2ساله دوساله موز-نهال 3ساله سه ساله موز-روش کاشت نهال موز-خواص موز-خواص هسته موز-ارقام موز-ارقام تجاری موز-فروش نهال موز-خرید نهال موز-انواع نهال موز-بهترین رقم موز-فروش بذر موز -خرید بذر موز-بهترین نوع نهال موز-قیمت نهال موز -پرورش موز-تکثیر درخت موز-نهال موز پاکوتا بذر لیمو شیرین-لیمو شیرین-نهال لیمو شیرین-نهال1ساله یکساله لیمو شیرین-نهال 2ساله دوساله لیمو شیرین-نهال 3ساله سه ساله لیمو شیرین-روش کاشت نهال لیمو شیرین-خواص لیمو شیرین-خواص هسته لیمو شیرین-ارقام لیمو شیرین-ارقام تجاری لیمو شیرین-فروش نهال لیمو شیرین-خرید نهال لیمو شیرین-انواع نهال لیمو شیرین-بهترین رقم لیمو شیرین-فروش بذر لیمو شیرین -خرید بذر لیمو شیرین-بهترین نوع نهال لیمو شیرین-قیمت نهال لیمو شیرین -بذر لیموترش-لیموترش-نهال لیموترش-نهال1ساله یکساله لیموترش-نهال 2ساله دوساله لیموترش-نهال 3ساله سه ساله لیموترش-روش کاشت نهال لیموترش-خواص لیموترش-خواص هسته لیموترش-ارقام لیموترش-ارقام تجاری لیموترش-فروش نهال لیموترش-خرید نهال لیموترش-انواع نهال لیموترش-بهترین رقم لیموترش-فروش بذر لیموترش-خرید بذر لیموترش-بهترین نوع نهال لیموترش-قیمت نهال لیموترش-پرورش لیموترش-تکثیر درخت لیموترش-نهال لیموترش پاکوتاه-انواع لیموترش پا کوتاه-خرید نهال لیموترش پاکوتاه-فروش نهال لیموترش پاکوتاه – بذر توت-توت-نهال توت-نهال1ساله یکساله توت-نهال 2ساله دوساله توت-نهال 3ساله سه ساله توت -روش کاشت نهال توت-خواص توت-خواص هسته توت-ارقام توت-ارقام تجاری توت-فروش نهال توت-خرید نهال توت-انواع نهال توت-بهترین رقم توت-فروش بذر توت -خرید بذر توت-بهترین نوع نهال توت-قیمت نهال توت -پرورش توت-تکثیر درخت توت-نهال توت پاکوتاه-انواع توت پا کوتاه-خرید نهال توت پاکوتاه-فروش نهال توت پاکوتاه-ارقام توت پاکوتاه-اسم انواع توت-انواع توت-لیست قیمت انواع نهال توت-فروش نهال اصلاح شده توت-خرید نهال اصلاح شده توت-فروش نهال توت در تهران-فروش نهال توت در کرج-فروش نهال اصلاح شده توت در تهران-فروش نهال اصلاح شده توت در کرج-ارقام نهال انجیر-فروش نهال توت از مرکز تحقیقات کرج-میزان محصول درخت توت-بهترین نوع توت-درخت توت-فروش نهال سایز بزرگ توت – قلمه زرشک پلویی-زرشک-نهال زرشک پلویی-نهال1ساله یکساله زرشک پلویی-نهال 2ساله دوساله زرشک پلویی-نهال 3ساله سه ساله زرشک پلویی-روش کاشت نهال زرشک پلویی-خواص زرشک پلویی-خواص هسته زرشک پلویی-ارقام زرشک پلویی-ارقام تجاری زرشک پلویی-فروش نهال زرشک پلویی-خرید نهال زرشک پلویی-انواع نهال زرشک پلویی-بهترین رقم زرشک پلویی-فروش بذر زرشک پلویی -خرید بذر زرشک پلویی-بهترین نوع نهال زرشک پلویی-قیمت نهال زرشک پلویی-پرورش زرشک پلویی-تکثیر درخت زرشک پلویی -نهال زرشک پلویی پاکوتاه-انواع زرشک پلویی پا کوتاه-خرید نهال زرشک پلویی پاکوتاه-فروش نهال زرشک پلویی پاکوتاه-ارقام زرشک پلویی پاکوتاه-اسم انواع زرشک پلویی-انواع زرشک پلویی-لیست قیمت انواع نهال زرشک پلویی-فروش نهال اصلاح شده زرشک پلویی-خرید نهال اصلاح شده زرشک پلویی-فروش نهال زرشک پلویی در تهران-فروش نهال زرشک پلویی در کرج – ذر پسته- پسته -نهال پسته -نهال1ساله یکساله پسته -نهال 2ساله دوساله پسته -نهال 3ساله سه ساله پسته -روش کاشت نهال پسته -خواص پسته -خواص هسته پسته -ارقام پسته -ارقام تجاری پسته -فروش نهال پسته -خرید نهال پسته -انواع نهال پسته -بهترین رقم پسته -فروش بذر پسته -خرید بذر پسته -بهترین نوع نهال پسته -قیمت نهال پسته -پرورش پسته -تکثیر درخت پسته -نهال پسته پاکوتاه-انواع پسته پا کوتاه-خرید نهال پسته پاکوتاه-فروش نهال پسته پاکوتاه-ارقام پسته پاکوتاه-اسم انواع پسته -انواع پسته -لیست قیمت انواع نهال پسته -فروش نهال اصلاح شده پسته -خرید نهال اصلاح شده پسته -فروش نهال پسته در تهران-فروش نهال پسته در کرج-فروش نهال اصلاح شده پسته در تهران-فروش نهال اصلاح شده پسته در کرج-ارقام نهال پسته -فروش نهال پسته از مرکز تحقیقات کرج-میزان محصول درخت پسته -بهترین نوع پسته -درخت پسته -فروش نهال سایز بزرگ پسته -فروش نهال بن – بذر گریپ فروت- گریپ فروت -نهال گریپ فروت -نهال1ساله یکساله گریپ فروت -نهال 2ساله دوساله گریپ فروت -نهال 3ساله سه ساله گریپ فروت -روش کاشت نهال گریپ فروت -خواص گریپ فروت -خواص هسته گریپ فروت -ارقام گریپ فروت -ارقام تجاری گریپ فروت -فروش نهال گریپ فروت -خرید نهال گریپ فروت -انواع نهال گریپ فروت -بهترین رقم گریپ فروت -فروش بذر گریپ فروت -خرید بذر گریپ فروت -بهترین نوع نهال گریپ فروت -قیمت نهال گریپ فروت -پرورش گریپ فروت -تکثیر درخت گریپ فروت -نهال گریپ فروت پاکوتاه-انواع گریپ فروت پا کوتاه-خرید نهال ن گریپ فروت پاکوتاه-فروش نهال ن گریپ فروت پاکوتاه-ارقام گریپ فروت پاکوتاه-اسم انواع گریپ فروت گریپ فروت گریپ فروت -انواع گواوا -لیست قیمت انواع نهال گریپ فروت -فروش نهال اصلاح شده گریپ فروت -خرید نهال اصلاح شده گریپ فروت -فروش نهال گریپ فروت در تهران-فروش نهال گریپ فروت در کرج-فروش نهال اصلاح شده گریپ فروت در تهران-فروش نهال اصلاح شده گریپ فروت در کرج-ارقام نهال گریپ فروت -فروش نهال گریپ فروت از مرکز تحقیقات کرج-میزان محصول درخت گریپ فروت -بهترین نوع گ گریپ فروت -درخت گریپ فروت -فروش نهال سایز بزرگ گریپ فروت -فروش نهال بن دار گریپ فروت -فروش درخت گریپ فروت -خرید نهال سایز بزرگ گریپ فروت -خرید نهال بن دار گریپ فروت خرید درخت گریپ فروت -نهالستان گریپ فروت -مرکز فروش نهال گریپ فروت -پرورش نهال گریپ فروت -فاصله کاشت درخت گریپ فروت -زمان هرس درخت گریپ فروت -پرورش درخت گریپ فروت در گلدان بذر انبه-انبه-نهال انبه-نهال1ساله یکساله انبه-نهال 2ساله دوساله انبه-نهال 3ساله سه ساله انبه-روش کاشت نهال انبهبالنگ بدون شاخه-آبیاری درخت بالنگ -نام انواع بالنگ -بهترین نهال بالنگ -قیمت نهال بالنگ پیوندی-مشخصات بالنگ -قیمت نهال بالنگ -فروش نهال بالنگ -انواع ارقام درخت بالنگ -کشت بالنگ -قیمت نهال بالنگ دیرگل-فروش نهال بالنگ دیرگل-خرید نهال بالنگ دیرگل-انواع نهال بالنگ دیر گل-ارقام نهال بالنگ دیرگل-قیمت نهال بالنگ اصلاح شده-طریقه کاشت نهال بالنگ -نهال بالنگ – بالنگ خوشه ای-خرید بالنگ خوشه ای-فروش بالنگ خوشه ای-بذر بالنگ-بالنگ-نهال بالنگ-نهال1ساله یکساله بالنگ-نهال 2ساله دوساله بالنگ-نهال 3ساله سه ساله بالنگ-روش کاشت نهال بالنگ-خواص بالنگ-خواص هسته بالنگ-ارقام بالنگ-ارقام تجاری بالنگ-فروش نهال بالنگ-خرید نهال بالنگ-انواع نهال بالنگ-بهترین رقم بالنگ-فروش بذر بالنگ -خرید بذر بالنگ-بهترین نوع نهال بالنگ-قیمت نهال بالنگ-پرورش بالنگ-تکثیر درخت بالنگ-نهال بالنگ پاکوتاه-انواع بالنگ پا کوتاه-خرید نهال بالنگ پاکوتاه

    خرید نهال – فروش نهال – ارقام نهال زردالو – نهال زردالو – خرید نهال زردالو  – فروش نهال زردالو  – ارقام نهال گردو – قیمت نهال گردو – نهال گردو – خرید نهال گردو – قیمت نهال زردالو  – بهترین قیمت گردو – قیمت انواع نهال گردو – خرید نهال گردو  – فروش نهال گردو – ارقام نهال آلبالو – خرید نهال آلبالو – فروش نهال آلبالو – قیمت نهال آلبالو – ارقام نهال گیلاس – خرید نهال گیلاس – فروش نهال گیلاس – قیمت نهال گیلاس – انواع نهال انگور – خرید نهال انگور – فروش نهال انگور – قیمت نهال انگور –  انواع نهال بادام – خرید نهال بادام- فروش نهال بادام- قیمت نهال بادام-  انواع نهال فندق- خرید نهال فندق- فروش نهال فندق- قیمت نهال فندق-  انواع نهال گلابی- خرید نهال گلابی- فروش نهال گلابی- قیمت نهال گلابی-  انواع نهال گردو- خرید نهال گردو- فروش نهال گردو- قیمت نهال گردو-

     

    Design By tolousite

  • طرز استفاده از شیرین بیان برای پوست
  • کلیه حقوق این سایت متعلق به ایران نهال میباشد.

    نارگیل در ایران
    نارگیل در ایران
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *