موز کال یا رسیده برای اسهال

دوره مقدماتی php
موز کال یا رسیده برای اسهال
موز کال یا رسیده برای اسهال

آذر

۲۹

موز یکی از میوه های پرخاصیت می باشد که امروزه به صورت های مختلف خام، شیرموز یا کیک استفاده می گردد. موز رسیده درمانی بسیار موثر و سریع برای یبوست و موز خام برای اسهال بسیار کارساز می باشد. همچنین برای کاهش وزن و در عین تامین انرژی مورد نیاز بدن، توصیه می گردد از موز استفاده کنید. این میوه به دلیل داشتن پتاسیم بالا، برای درمان بیماری های عروقی مفید است و به بهبود عملکرد قلب کمک می کند. در ادامه راز میوه موز و خواص آن به صورت کلی بیان خواهد شد. شما می توانید برای خرید اینترنتی میوه، به فروشگاه اینترنتی میوه به بر مراجعه نمایید.

ایده فروشگاه اینترنتی میوه و سبزیجات و میوه رسان به بر در سال 1395 شکل گرفت و پس از 6 ماه کار مطالعاتی و تحقیقاتی سرانجام در تیرماه 96 برای ارائه خدمات متفاوت سفارش انلاین میوه و سبزیجات به خانواده های محترم افتتاح گردید.موز کال یا رسیده برای اسهال

فروشگاه آنلاین میوه به بر با کیفیت ترین محصولات میوه و صیفی جات را در بسته بندی های مناسب در کمترین زمان ممکن برای مشتریان خود فراهم آورده است.

دوره مقدماتی php

تمامی حقوق سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی به بر میباشد.

مطالب پر بازدید

موز میوه ای سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که به عنوان یکی از پرمصرف ترین میوه ها در سراسر جهان آن را می شناسیم. بسیاری بر این باورند که خوردن موز باعث ایجاد یبوست می شود و بعضی هم برعکس، عقیده دارند که موز زیاد می تواند باعث اسهال شود. اما کدام یک از این حرف ها درست است، با ما همراه باشید.

موز سرشار از فیبر است

موز کال یا رسیده برای اسهال

موز یکی از مشهورترین میوه های دنیاست که میان وعده ای خوشمزه و در دسترس و البته بسیار مفید تلقی می شود.

موز غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است و همچنین فیبر نسبتاً بالایی دارد. یک موز متوسط حاوی 3.1 گرم فیبر است. همیشه گفته شده و می شود که فیبر به کاهش و پیشگیری از یبوست کمک می نماید، چون آب را جذب کرده و به مدفوع کمک می کند تا نرم و روان باشد. در نتیجه حرکت مدفوع در روده ها راحت تر می شود.

با این حال، شواهدی که می گوید فیبر به کاهش یبوست کمک می کند، ضدونقیض و حتی ضعیف است! برخی مطالعات بیانگر این هستند که فیبر محلول برای رفع یبوست خوب است، مطالعات دیگر هم می گویند کاهش مصرف فیبر خوراکی می تواند از بعضی جهات مفید باشد!

این که افزایش مصرف فیبر برای کاهش یبوست خوب است، ظاهراً به خود فرد و نوع فیبری که گوارش می شود بستگی دارد.

موزهای سبز، نشاسته مقاوم به هضم بیشتری دارند

نشاسته مقاوم به هضم، کربوهیدرات پیچیده ای است که خواصی مشابه فیبر دارد. نشاسته مقاوم به هضم، در روده کوچک گوارش نمی شود و نهایتاً به روده بزرگ وارد شده و باکتری های مفید ساکن در آنجا را تغذیه می کند. تغذیه این باکتری ها یک اتفاق مطلوب است، چون باکتری های مفید، موجب سلامت سیستم گوارش شده و اثرات مثبتی روی سوخت و ساز دارند.

یک موز پیش از این که رسیده شود، تقریباً تماماً نشاسته است که 70 تا 80 درصد از وزن جامد آن را تشکیل می دهد. بخش بزرگی از این نشاسته، نشاسته مقاوم به هضم است. با رسیده شدن موز، مقدار نشاسته و نشاسته مقاوم به هضم آن کاهش یافته و به قند تبدیل می شود.

نشاسته مقاوم به هضم، مانند فیبر محلول عمل می کند که برای رفع یبوست خوب است. خوب است بدانید موز سبز برای درمان اسهال کودکان و بزرگسالان مورد استفاده است. این خاصیت به دلیل مقادیر زیاد نشاسته مقاوم به هضم می باشد.

برخی عقیده دارند موز باعث یبوست می شود

مقالات زیادی وجود دارند که می گویند موز عامل یبوست است. اما پژوهش ها این را تائید نمی کنند، با این حال خیلی ها باور دارند موز یکی از عوامل یبوست است.

موز از جهاتی دیگر هم برای سیستم هاضمه مفید است

بسیاری از افراد بدون قید و شرط موز می خورند. موز برای سیستم گوارش خوب است و خواص پروبیوتیکی دارد، باکتری های خوب را تغذیه می کند و رشدشان را افزایش می دهد. در مطالعه ای که روی 34 زن با اضافه وزن انجام شد، بررسی کرد که خوردن موز چه تأثیری روی باکتری های روده دارد. بعد از این که این افراد به مدت دو ماه هر روز دو موز خوردند، پژوهشگران مشاهده کردند که باکتری های مفید روده شان به نام بیفیدوباکتر (Bifidobacteria)، افزایش یافت. ضمناً این گروه گزارش کردند که علائمی چون نفخ و معده دردشان بهتر شده بود.

نتیجه؟

شواهد نشان می دهد که موز بیشتر برطرف کننده یبوست است تا دلیل آن. اما هستند کسانی که فکر می کنند موز باعث یبوستشان است. اگر شما احساس می کنید موز عاملی برای یبوستتان است، کمتر موز بخورید! اگر یبوستتان ادامه پیدا کرد، موز را از تغذیه تان حذف کنید تا ببینید چه می شود.

همه ما با هم فرق هایی داریم، غذایی که برای شما برطرف کننده یبوست است، ممکن است تأثیر معکوس روی دیگری داشته باشد.

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

موز نارس و موز رسیده فواید و مضراتی دارد که بسیاری از ما از آن بی خبر هستیم . انتخاب بین موز رسیده و موز نارس بستگی به میزان تفاوت علایق افراد با یکدیگر و موارد دیگری دارد . اگر یکی از دغدغه های شما سلامت خود و اطرافیانتان است این مطلب را از دست ندهید.

انتخاب میان موز نارس یا رسیده برای عده ای بسیار ساده است و نیازی به فکر کردن ندارد، اما هر دو فواید و مضراتی دارند که انتخاب آن ها بستگی به خودتان دارد. علیرغم این که بیشتر مردم خوردن موز رسیده را ترجیح می دهند، بهتر است فواید و ضررهای این میوه را بدانیم.

فواید موز فرایند به بار آمدن و رسیدن، شامل تبدیل نشاسته غیرقابل هضم به فیبر قابل هضم تری به نام پکتین است. هم­چنین موز رسیده دارای قند بیشتری است که باعث می شود طعم شیرین تری داشته باشد. موز رسیده سریع تر هضم می شود و حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.ویژگی منفی موز رسیده این است که می تواند برای بیماران دیابتی یا افرادی با قندخون بالا خطرناک باشد. قند این میوه باعث ایجاد نوسان در میزان قندخون می شود که برای افراد دیابتی مضر است.

موز نارس فواید و مضرات خوردن موز نارس ممکن است انتخاب معمول و متداول نباشد اما فوایدی دارد که شگفت زده تان خواهد کرد. موز با نشاسته ی بالا ، ممکن است طعم خوب و بافت نرمی نداشته باشد اما از آن جا که هضم آن زمان زیادی می برد، باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کند.علاوه بر این، نشاسته باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی سوزی را افزایش می دهد.موز کال ممکن است طعم خوبی نداشته و حتی تلخ باشد. گاهی بافت آن گچی یا موم مانند است. محتویات موز کال، می تواند مانع تولید برخی آنزیم های بد نشده، هضم کربوهیدرات ها پیچیده را با مشکل مواجه کند و باعث از دست رفتن برخی مواد مفید میوه شود.انتخاب بهترین گزینه دشوار است. هر یک بسته به نیازهای شما فوایدی دارند. تنها انتخاب قطعی میان موز رسیده و کال، در مورد بیماران دیابتی است که باید مصرف موز رسیده سرشار از قند خود را محدود کنند.موز کال یا رسیده برای اسهال

موز دارای منابع عالی و مواد مغذی خاصی از قبیل پتاسیم، قند، فیبر غذایی، ویتامین B6، منگنز و پروتئین است. . یک موز متوسط ​​می تواند حدود 30 گرم کربوهیدرات دارد. کربوهیدرات ها در بدن به گلوکز و قندهای دیگر تبدیل می شوند که می تواند باعث افزایش قند خون شود. در افراد سالم، این افزایش می تواند توسط انسولین،( یک هورمون تولید شده در پانکراس)، کاهش یابد و کنترل شود.

 با این حال، در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، پانکراس نمیتواند مقدار مناسب انسولین تولید کند (حساسیت انسولین). بنابراین، هنگامی که کربوهیدرات مصرف می شود، به ویژه از قندهای ساده، مقدار گلوکز خون افزایش می یابد. بنابراین، هنگامی که کسی موز می خورد، قند خون افزایش می یابد. کربوهیدراتها بخش مهمی از هر رژیم غذایی هستند، افراد دیابتی هم در حد متعادل می توانند موز بخورند چون بدن به آن نیاز دارد ولی به مقدار زیاد توصیه نمی شود.

گفته می شود که موز همچنین حاوی فیبر رژیمی است – نوع دیگری از کربوهیدرات است که واقعا می تواند به تنظیم قند خون در بدن کمک کند. بطور متوسط حدود 6 گرم نشاسته در یک موز متوسط وجود دارد برخی از مشکلات قند خون بوسیله فیبر درمان می شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس بیماری اسهال مدفوع آبکی و یا شل و سست است که سه بار یا بیشتر در هر روز اتفاق می‌افتد. تقریبا همه انسان‌ها تجربه اسهال را در طول زندگی خود را داشته‌اند.
بسیاری اوقات اسهال و استفراغ خود به خود پس از طی دوره‌ای بهبود پیدا می‌کنند. اما در این دوره آب و املاح بدن کم می‌شوند که باید این کمبود را با خوردن مایعات سالم جبران کرد.علائم و نشانه‌های فرد اسهال
فرد مبتلا به اسهال ممکن است علایم خفیف تا بسیار شدیدی را بروز دهد. کسی که دارای بیماری خفیف است ممکن است فقط چند نوبت دفع مدفوع شل داشته باشد اما حال عمومی‌اش خوب باشد. برعکس، یک فرد مبتلا به اسهال شدید ممکن است 20 یا بیشتر در هر روز دفع داشته باشد، که حتی اتفاق می‌افتد تا هر 20 یا 30 دقیقه بیمار احساس دفع نماید. اسهال ممکن است با تب شکم درد و یا قوانج همراه باشد.
 

مواد غذایی مناسب برای درمان اسهال
1-دم کرده یونجه درمان اسهال است. اما اگر زیاد مصرف شود نفخ می‌آورد.
2-موز کال شکم را سفت می‌کند و از راه‌های درمان اسهال است. موز کال زخم‌های روده را نیز بهبود می‌بخشد. گفته می‌شود شیر گل‌های موز در درمان اسهال خونی بسیار مؤثر است و به نوعی معجزه می‌کند.
3-چای ریحان
4-خاکشیر یکی دیگر از راه‌های درمان اسهال است.
5-جو اگر سه روز در آب خیس شود، مایعی به دست می‌آید که در بهبود حالت فرد مبتلا به اسهال مفید است.
6-گشنیز، گاهی برای درمان یبوست به عنوان ملین به کار می‌رود و گاهی برای درمان اسهال استفاده می‌شود.
7-ماست از جمله خوراکی‌هایی است که برای بهبود و درمان اسهال کودکان مفید است. مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث نابودی باکتری‌های مفید دستگاه گوارش و بروز اسهال می‌شود به همین دلیل مصرف ماست در کنار استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها توصیه می‌شود.
8-خرما
9-مخلوط پیاز و سیب: پیاز رنده شده با سیب به مقدار مساوی در دفع اسهال مفیدند.
10-جوشانده پوست انار که برای درمان اسهال موثر است.
11-سماق: یک قاشق غذاخوری پر پودر سماق همراه با آب سرد، به درمان اسهال کمک می‌کند. اگر بعد چند ساعت حالت اسهال ادامه داشت نصف قاشق دیگر خورده شود.
12-ازگیل خام
13-علف هفت‌بند که برای درمان اسهال خونی، اسهال معمولی و بواسیر توصیه می‌شود.
14-گل‌های خشک شده انبه، مغز هسته انبه نیز ضد اسهال است.

15-سیب رنده شده
16-دارچین مقوی معده، ضد نفخ و ضد اسهال است.
17-جوشانده میوه به برای درمان اسهال‌های طولانی مفید است.تغذیه کودک اسهالی:
شیر مادر (مادر باید بیش از مواقع عادی به کودک خود شیر بدهد)
سوپ
برنج کته شده
چای رقیق با کمی شکر
آب نارگیل
آب کاملاً پاک و تمیز و بهداشتی
محلول ORS که می توان با نظر پزشک از داروخانه خرید یا در منزل تهیه کرد
 

دلایل بروز اسهال:
موارد بد اسهال، می تواند در اثر تعدادی از منابع ایجاد شود که عبارتند از:
سرماخوردگی
آنتی بیوتیک‌ها
مسمومیت غذایی
یک عفونت ویروسی
آب آلوده
انواع خاصی از عمل جراحی
تعدادی از بیماری‌های دستگاه گوارش

چند نکته که باید به آن‌ها توجه کرد:
در صورتی که فرد دچار اسهال مشکلاتی دارد که استفاده از مایعات را برایش محدود شده، پیش از شروع مصرف زیاد مایعات حتما باید با پزشک مشورت کند.
کودکان، زنان باردار و سالمندان مبتلا به اسهال باید بسیار مراقب باشد.
شیرخوارانی که شیر خشک می‌خورند باید با مشورت پزشک از شیر خشک مناسب‌تری استفاده کنند، اما در مورد شیرخوارانی که شیر مادر می‌خورد، هیچ تفاوتی ندارد و نباید شیر مادر قطع شود.
کم شدن آب بدن ناشی از اسهال می‌تواند برای کودکان خطرناک باشد. قبل از دادن هر دارو باید با یک پزشک مشورت شود.
چند داروی بدون نسخه می تواند به درمان اسهال کمک کند. داروهایی مانند بیسموت (Pepto-Bismol)، آتاپولگیت (Kaopectate) و لوپرامید (Imodium) بدون درمان علت بیماری، به کاهش علائم اسهال کمک می‌کند. افراد با اسهال مزمن نباید این داروها را بدون مشورت با پزشک استفاده کنند.
بدون تجویز پزشک نباید بیش از دو روز خوددرمانی کرد و داروی ضد اسهال خورد. مصرف بیش از اندازه‌ این داروها مشکل‌ساز شده و باعث یبوست می‌شود. در صورت داشتن تب یا اثر خون در مدفوع باید حتماً به پزشک مراجعه شود.موز کال یا رسیده برای اسهال

پیشگیری از اسهال:
اگرچه پیشگیری سخت است اما چندراه برای کاهش دادن موارد اسهال در کودکان وجود دارد:
رعایت بهداشت دست به‌ویژه پس از استفاده از سرویس بهداشتی و قبل از غذا خوردن.
تمیز نگه‌داشتن سطوح حمام برای پیشگیری از سرایت میکروب‌های عفونت زا.
شستن میوه و سبزی‌ها قبل از مصرف.
شستن سطوح آشپزخانه و وسایل آشپزی پس از تماس پیدا کردن با گوشت خام به‌ویژه مرغ.
قرار دادن گوشت در یخچال به محض خرید. پخت گوشت تا زمانی که دیگر صورتی نیست. پس از پخت، قرار دادن غذای باقی‌مانده در یخچال.
دقت در خرید مواد غذایی از فروشندگان دستفروش.
نشستن ظروف حیوانات خانگی در ظرفشویی مخصوص خانواده.

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

در این مطلب می خوانید

چه کسانی نباید موزد بخورند؟

این مزاج ها بیشتر مواظب باشند!

فواید موز برای بدن

موز کال یا رسیده برای اسهال

موز میوه ای گرمسیری و خوشمزه است که مورد علاقه همه می باشد اما این میوه به دلیل طبعیت گرمی که دارد ممکن است برای سلامتی همه اشخاص مفید نباشد. در این مقاله به معرفیخصوصیت افرادی که نباید موز مصرف کنند، پرداخته ایم.

 

چه کسانی نباید موزد بخورند؟

موز میوه‌ای است که سرشار از خاصیت برای هرقشری می‌باشد. ممکن است فکر کنید که موز را همه افراد و بدون محدودیت می‌توانند مصرف کنند. اما اینطور نیست، مصرف بیش از اندازه موز به دلیل خاصیتی که در ادامه به شما معرفی میکنیم می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامتی عده‌ای شود. به همین علت توصیه می‌شود این افراد موز مصرف نکنند!

 

این متخصصمصرف موز را برای افراد با مزاج سرد و خشک که معمولا لاغرند و استعداد چاقی نداشته و پوست خشک تیره‌ای دارند و اغلب از ناراحتی اعصاب و مشکلات مفصلی رنج می‌برند، بسیار مفید می‌داند و تصریح می‌کند کلا انسان‌های با مزاج سرد از این میوه که مزاج گرم دارد نفع می‌برند. ضمن اینکه موز تولید مایعات جنسی را زیاد کرده و محرک میل جنسی است.

 

این مزاج ها بیشتر مواظب باشند!

چراموز برای بعضی افراد ایجاد حساسیت می‌کند؟ مصرف در حد میانه موز آزار دهنده نیست و برای گرم مزاجان در فصول سرد سال معمولا عارضه‌ای ندارد. اما در گرم مزاجان اقلیم‌های گرمسیری، این میوه باید با احتیاط مصرف شود، چون مخصوصا در افراد با مزاج گرم و خشک ممکن است به افزایش حرارت بدن منجر شده و سبب تولید صفرا شود.

 

ازعلایم افزایش این اخلاط در بدن این است که شخص پس ازمصرف موز دچار خارش، افزایش حرارت بدن، داغی، حالت سنگینی در بدن و سر، بروز جوش‌های پوستی و از این قبیل عوارض می‌شود. در نتیجه کسانی که مزاجشان گرم است و حساسیت به این میوه دارند یا باید از خوردن آن پرهیز کنند یا آنکه پس از خوردن موز، یک خوردنی رو به ترش یا ملس مثل شربت سکنجبین و یا کمی آبغوره یا آب انار استفاده کنند تا این عوارض به حداقل برسد. این استاد دانشگاه می‌افزاید افرادی که با مصرف موز دچار یبوست می‌شوند نیز باید کمتر از این میوه به خصوص کال و انواعی که با گاز اتیلن زودرس شده اند استفاده کنند و برای رفع این عارضه مصرف ملین‌هایی همچون خاکشیر را از یاد نبرند. ضمن اینکه مصرف موز در حد کم در فاصله میان افطار تا سحر اشکالی ندارد، اما مصرف زیاد و مستمر آن توصیه نمی‌شود.

 

فواید موز برای بدن

موز حاوی مقدار اندک اما مورد نیاز ویتامین «آ» برای بدن است که این میزان برای حفاظت از چشم ها، حفظ بینایی و همینطور بهبود بینایی در شب حیاتی است.

موز خشک شده عصرانه ای بسیار مناسب برای بچه هاست. این ماده غذایی انرژی مورد نیازشان را تأمین می کند نه چربی را، بر خلاف یک نان شکلاتی که سرشار از چربی و فاقد املاح معدنی است.

موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است.

هنگامی که با استرس مواجه می شویم، سوخت و ساز بدنمان افزایش می یابد و در نتیجه، سطح پتاسیم بدنمان کاهش پیدا می کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد می تواند این تعادل را دوباره برقرار سازد.

موز درمان زخم معده و روده می باشد

جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد

 موز به طور مسلم یک عامل شفابخش نیرومندی وجود دارد که برای بهبود سلول های فرسوده زخم ها و همچنین جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.

به دلیل کم بودن مقدار سدیم و زیاد بودن مقدار پتاسیم موز، این میوه برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار ایده آل است. پتاسیم موز به طرق مختلف به کاهش فشار خون کمک می کند

 یکی از سریعترین روشهای رفع خماری و خمودگی، خوردن یک لیوان مخلوط شیر، موز و عسل است. موز معده را آرامش می بخشد و با کمک عسل، سطح قند خون را بالا می آورد و در همان حال، شیر نیز به تنظیم آب بدن کمک می کند. 

در طب سنتی هند موز نارس را ایجادکننده یبوست می دانند. در واقع موز در صورتی که رسیده باشد، ملین است و در عین حال برای درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و بهبود زخم های روده را تسریع می کند.

 به دلیل جذب سریع قند موز، این میوه دارای شاخص گلیسمی بالایی است. موز رسیده برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود. همچنین افرادی که تمایل به کنترل وزن دارند، نباید از موز رسیده استفاده کنند.

 برای از بین بردن زگیل، پوست موز را از طرف داخل بر روی آن قرار می دهند و آن را با دقت با یک نوار چسب می بندند تا پوست تکان بخورد و زگیل را برطرف کند.موز کال یا رسیده برای اسهال

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

موز از جمله میوه هاییست که که وارد کشور ما می شد و و جزو میوه های لاکچری محسوب می شد که هرکسی ندیده بود و توان تهیه آن را نداشت ولی این روها موز به وفور در بازار یافت می شود و می توان این میوه مفید برای سلامتی را به راحتی مصرف کرد. خواص موز کال را در پرشین وی ببینید.

گیاه موز یکی از قدیمی ترین گیاهان است که تکامل یافته نوع وحشی آن می باشد.این گیاه در واقع یک
گیاه درخت مانند است که می تواند تا ۹ متر نیز ارتفاع داشته باشد.مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم موز

کالری ۹۵ کیلوکالری کربوهیدرات ۲۳ گرم فیبر ۱ گرم پتاسیم ۴۰۰ میلی گرم منیزیم ۳۴ میلی گرم مس ۱/۰
میلی گرم ویتامین C11 میلی گرم ویتامین B6 ۳/۰ میلی گرم اسید فولیک ۱۴ میلی گرم چربی ۳/۰ گرم فواید
موز برای سلامتی انسان زمان های قدیم در طب پزشکی چینی، موز به عنوان نرم کننده دستگاه گوارش و ریه
ها مصرف می شد.همچنین برای درمان یبوست ، زخم ها و سرفه های خشک توصیه می شد و در آن
موقع موز را به صورت سوپ های غلیظ مصرف می کردند.مصرف یک موز متوسط در روز از یبوست جلوگیری می
کند و مانع از اختلال حواس در دوران پیری می شود.

موز کال و نرسیده خاصیت قابض کنندگی و جمع کنندگی
دارد که در درمان اسهال به کار گرفته می شود.موز به عنوان منبع انرژی فاقد کلسترول به پایین نگه داشتن
فشار خون کمک می کند.همچنین از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و در تنظیم قند خون مؤثر است.کربوهیدرات موجود
در موز، سریعاً در دستگاه گوارش هضم و جذب شده و وارد خون می شود.این عمل باعث می شود ماهیچه
هایی که در حال فعالیت هستند، سریعاً انرژی خود را تأمین کرده و شادابی و طراوت خود را به دست
آورند.به خاطر جذب سریع قند، موز شاخص گلیسمی بالایی دارد، لذا برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود.

موز کال و نرسیده برای افراد دیابتی که بایستی میزان قند خون خود را ثابت نگه دارند بسیار مفید است؛ زیرا موز
کال ۲ گرم قند و ۲۳ گرم نشاسته دارد، برخلاف موز رسیده که دارای نشاسته ای به نام نشاسته مقاوم
است که در روده کوچک هضم نمی شود.اختلال حواس و فراموشی در دوران کهولت کمبود پتاسیم می تواند باعث افسردگی
و اختلال حواس شود.میوه ها ، سبزیجات و انواع گوشت تازه منابع سرشار از پتاسیم هستند.از جمله منابع خوب آنموز کال یا رسیده برای اسهال

موز، آرد سویا ، لوبیا سفید ، عدس ، اسفناج ، آب پرتقال ، طالبی ، برگ چغندر و
آلو است.به دلیل اینکه افراد مسن میوه و سبزی کمتری مصرف می کنند، در معرض کمبود پتاسیم و ابتلا به
اختلال حواس هستند.موزهای رسیده که حاوی پتاسیم بالایی می باشند و جویدن و هضم آن ها نیز آسان است، می
توانند منبع خوبی برای تامین پتاسیم روزانه افراد سالمند باشند.فشار خون بالا موز حاوی سدیم پایین و پتاسیم بالایی است.یک
موز متوسط ، ۱۱ درصد نیاز روزانه پتاسیم بزرگسالان را تأمین می کند.برای داشتن فشارخون مناسب، مصرف کم نمک
(سدیم ) و مصرف زیاد منابع پتاسیم ، کلسیم و منیزیم بسیار مفید است.

لذا موز یک ماده غذایی مناسب برای
افراد مبتلا به فشار خون بالا است؛ زیرا پتاسیم، دفع سدیم را از بدن تسریع می کند و باعث گشاد
شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود.بیماری های قلبی موز می تواند از بروز بیماری های قلبی
جلوگیری کند؛زیرا پتاسیم موجود در موز از فعالیت رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند.هم چنین مانع از تصلب و
گرفتگی عروق می شود.

خوردن موز نارس ممکن است انتخاب متداول شما نباشد. اما فوایدی دارد که شگفت زده تان خواهد
کرد. موز با نشاسته ی بالا ، ممکن است طعم خوب و بافت نرمی نداشته باشد. اما از آن
جا که هضم آن زمان زیادی می برد، باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کند.

همچنین، نشاسته باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی سوزی را افزایش می دهد.

موز کال شاید طعم خوبی نداشته و حتی تلخ باشد. گاهی بافت آن گچی یا موم مانند
است. محتویات موز کال، می تواند مانع تولید برخی آنزیم های بد نشده، هضم کربوهیدرات
ها پیچیده را با مشکل مواجه کند و باعث از دست رفتن برخی مواد مفید میوه شود.

انتخاب بهترین گزینه دشوار است. هر یک بسته به نیازهای شما فوایدی دارند. تنها انتخاب
قطعی میان موز رسیده و کال، در مورد بیماران دیابتی است که باید مصرف موز رسیده سرشار از قند خود را محدود کنند.

دنیای تغذیه ـ آموزش نو

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با موز سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

موز نام میوه و گیاهی با همین نام است که بومی مناطق حاره‌ای جنوب شرق آسیا، شبه جزایر مالزی، و استرالیا است . امروزه این گیاه در تمام مناطق گرمسیری که از رطوبت مطلوبی برخوردار باشند کاشت می‌شود. گیاه موز در وهله اول برای میوه‌اش و ضمناً برای تولید فیبر و نیز زیبایی کاشته می‌شود. از آنجائی که گیاه موز نسبتاً بلند و مستقیم و محکم می‌باشد، اشتباهاً به آن درخت می‌گویند، در حالی که واقعیت آن است که آنها فقط شاخه‌هایی هستند که پس از دادن میوه خشک شده و از بین می‌روند. این شاخه‌ها می‌توانند به بلندی بین دو تا هشت متر برسند و برگ‌های آن نیز به حدود سه و نیم متر می‌تواند برسد. میوه موز به صورت خوشه در انتهای ساقه تشکیل می‌شود. نتایج یک مطالعه جدید در کالج سلطنتی لندن نشان داده است که مصرف یک عدد موز در روز به میزان قابل توجهی خطر بروز علائم آسم را در کودکان کاهش می‌دهد.

1)بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. 2) موز ملین بوده و همچنین و به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی کاربرد دارد. 3) موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند. 4) موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است. 5) موز درمان زخم معده و روده می باشد. 6) گرد موز همچنین داروی خوبی برای پائین آوردن کلسترول است. 7) شیره گلهای موز درمان کننده اسهال خونی می باشد. 8) جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد. 9) ضماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است. 10) موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد. 11) موز تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد. 12) برای درمان ضعف بدن موز را با عسل بخورید. 13) موز مدر است. 14) موز بعلت دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط کنند . زمان های قدیم در طب پزشکی چینی، موز به عنوان نرم کننده دستگاه گوارش و ریه ها مصرف می شد. همچنین برای درمان یبوست ، زخم ها و سرفه های خشک توصیه می شد و در آن موقع موز را به صورت سوپ های غلیظ مصرف می کردند. مصرف یک موز متوسط در روز از یبوست جلوگیری می کند و مانع از اختلال حواس در دوران پیری می شود. موز کال و نرسیده خاصیت قابض کنندگی و جمع کنندگی دارد که در درمان اسهال به کار گرفته می شود. موز به عنوان منبع انرژی فاقد کلسترول به پایین نگه داشتن فشار خون کمک می کند.همچنین از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و در تنظیم قند خون مؤثر است. کربوهیدرات موجود در موز، سریعاً در دستگاه گوارش هضم و جذب شده و وارد خون می شود. این عمل باعث می شود ماهیچه هایی که در حال فعالیت هستند، سریعاً انرژی خود را تأمین کرده و شادابی و طراوت خود را به دست آورند. به خاطر جذب سریع قند، موز شاخص گلیسمی بالایی دارد، لذا برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی شود. موز کال و نرسیده برای افراد دیابتی که بایستی میزان قند خون خود را ثابت نگه دارند بسیار مفید است؛ زیرا موز کال 2 گرم قند و 23 گرم نشاسته دارد، برخلاف موز رسیده که دارای نشاسته ای به نام نشاسته مقاوم است که در روده کوچک هضم نمی شود. اختلال حواس و فراموشی در دوران کهولت کمبود پتاسیم می تواند باعث افسردگی و اختلال حواس شود. میوه ها ، سبزیجات و انواع گوشت تازه منابع سرشار از پتاسیم هستند. از جمله منابع خوب آن : موز، آرد سویا ، لوبیا سفید ، عدس ، اسفناج ، آب پرتقال ، طالبی ، برگ چغندر و آلو است. به دلیل اینکه افراد مسن میوه و سبزی کمتری مصرف می کنند، در معرض کمبود پتاسیم و ابتلا به اختلال حواس هستند. موزهای رسیده که حاوی پتاسیم بالایی می باشند و جویدن و هضم آن ها نیز آسان است، می توانند منبع خوبی برای تامین پتاسیم روزانه افراد سالمند باشند. فشار خون بالا موز حاوی سدیم پایین و پتاسیم بالایی است. یک موز متوسط ، 11 درصد نیاز روزانه پتاسیم بزرگسالان را تأمین می کند. برای داشتن فشارخون مناسب، مصرف کم نمک ( سدیم ) و مصرف زیاد منابع پتاسیم ، کلسیم و منیزیم بسیار مفید است. لذا موز یک ماده غذایی مناسب برای افراد مبتلا به فشار خون بالا است؛ زیرا پتاسیم، دفع سدیم را از بدن تسریع می کند و باعث گشاد شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود. بیماری های قلبی موز می تواند از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کند؛زیرا پتاسیم موجود در موز از فعالیت رادیکال های آزاد مضر جلوگیری می کند. هم چنین مانع از تصلب و گرفتگی عروق می شود.موز کال یا رسیده برای اسهال

سلام ،دکتر وحید حاجی ادینه پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

موز میوه‌ی خوشمزه و خوش‌خوراکی است که تقریبا یک میان‌وعده یا صبحانه‌ی کامل محسوب می‌شود. معمولا هیچ کس یک موز نارس و سبز را دوست ندارد و همه ترجیح می‌دهند موز رسیده بخورند اما همین موز سبز خواص زیادی برای بدن دارد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. شما طرفدار کدام موز هستید زرد یا سبز؟ اصلا خواص موز سبز را تا به حال شنیده‌اید؟ با مجله‌ی دلتا همراه باشید.

اگرچه موز رسیده از طعم بهتری برخوردار است اما موز خام می‌تواندبه چربی سوزی بیشتر کمک کند.

 در ادامه‌ی این مطلب توضیح خواهیم داد که چگونه مواد غذایی موجود در موز سبز کاهش وزن را تسریع می‎کند و به سلامتی کلی بدن کمک می کند.

همه موز رسیده را به دلیل نرمی و شیرینی آن مصرف می‌کنند. متأسفانه، معمولاً هیچ کس به فکر خوردن یک موز خام که به طور باور‌نکردنی مغذی است، نمی‌افتد. این میوه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است. موز نارس در مقایسه با نوع رسیده‌ی آن یعنی موز زرد، قند کمی دارد. نکته جالب اینکه این روزها، آرد موز سبز نیز در بازار موجود است که می‌تواند به روش‌های مختلف در غذاهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرد.موز کال یا رسیده برای اسهال

موزهای سبز شیرینی کمتری دارند و در واقع مزه آن ها کاملاً تلخ است

موز سبز محکم‌تر از موز زرد است؛ بافت آنها گاهی اوقات مومی‌شکل است.

در موز سبز مقدار نشاسته بالاتر است؛ در موز رسیده و زرد، نشاسته به قند تبدیل می‌شود. علاوه بر این، موز سبز پوست سخت‌تر دارد، در حالی که پوست موز رسیده نازک‌تر است.

موز نارس به دلیل داشتن میزان زیادی پتاسیم برای سلامت قلب ما مفید است اما افرادی که از مشکلات کبدی یا کلیوی رنج می برند، باید از مصرف آن خودداری کنند. در واقع مصرف این میوه به کمک پتاسیم موجود در آن به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند. پتاسیم به تنظیم فشارخون کمک می‌کند؛ بنابراین قلب ما را از آسیب‌های ناشی از آریتمی محافظت می‌کند. در آریتمی، در اکثر موارد قلب حساس می‌شود و دچار مشکلاتی مانند انفارکتوس می‌شود. یک عدد موز کال متوسط به میزان ۴۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دارد که میزان بالایی است. توجه داشته باشید که هر فرد بالغ به روزانه ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارد. میزان نیاز کودکان به این ماده معدنی بین ۳۸۰۰ و ۴۵۰۰ میلی گرم است.

موز سبز سرشار از نشاسته (آمیدون) است که تأثیر زیادی در محافظت از مخاط معده دارد؛ به همین دلیل نیز برای افرادی که از مشکلاتی مانند ورم معده، اسید بالای معده و زخم‌های معده رنج می‌برند، مفید است. با این حال، در خصوص مشکلات مربوط به معده مهم است که از این میوه به صورت مناسب استفاده شود و از سرخ کردن آن بپرهیزید. چربی استفاده‌شده برای سرخ کردن موز نارس باعث از بین رفتن اثرات مثبت آن روی سلامتی دستگاه گوارش می‌شود. مصرف موز آب‌پز و خوش‌طعم‌شده با اندکی نمک و روغن زیتون برای این افراد بهتر است.

نشاسته (آمیدون) موجود در موز برای باکتری‌های خوب دستگاه گوارش مفید است و به بهبود عملکرد کولون کمک می‌کند. مصرف موز نارس برای احیا و تنظیم فلور روده مؤثر است. اگر تحت درمان با آنتی‌بیوتیک‌ها هستید، توصیه می‌شود این میوه را به برنامه غذایی اضافه کنید تا فلور روده جبران شود. ترکیبات موز نارس کمک زیادی به بهبود بیماری‌های مربوط به روده مانند بیماری کرون یا کولیت روده می‌کند.

موز سبز نیز مانند سیر حاوی ویتامین B۶ است. این میوه برای دستگاه ایمنی بدن به خصوص برای سالمندان مفید است. بیماری‌های زیادی که با گذشت عمر به سراغ فرد می‌آید، التهاب ایجاد می‌کند و تریپتوفان بدن را از بین می‌برد؛ به همین دلیل نیز بدن این افراد به میزان زیادی ویتامین B۶ نیاز دارد. این ویتامین محلول در چربی است؛ به همین دلیل بخارپز کردن بهترین شیوه برای حفظ ویتامین B۶ موز خام است.

پتاسیم برای سلامت بدن اهمیت بالایی دارد. این ماده معدنی برای سلامت رگ‌های خونی و انقباض عضلانی مفید است که برای سلامت قلب ضروری هستند. مشکل فشارخون بالا نیاز به افزایش میزان جذب پتاسیم؛ منیزیم و کلسیم دارد. موز خام حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم و منیزیم است؛ به همین دلیل نیز مصرف آن برای این افراد اهمیت بالایی دارد. اگر قرص فشارخون مصرف می کنید، حواستان باشد که این داروها معمولاً باعث افزایش دفع پتاسیم می‌شوند.

یک عدد موز نارس با حدود ۲۰۰ گرم وزن می‌تواند تا ۵ گرم پروتئین به بدن برساند که این میزان برای کاهش کلسترول خون بسیار عالی است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از بروز مشکلاتی ماندن چاقی مفرط، بیماری‌های مربوط به آن یعنی دیابت نوع ۲ و برخی سرطان پیشگیری شود به سراغ این نوع موز و این منبع پروتئین بروید.

آمیدون موجود در موز خام باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود و در عین حال یک ماده غذایی فاقد چربی است؛ بنابراین برای لاغری مفید و مؤثر است. اگر شما هم به دنبال راهی برای لاغری و کاهش وزن هستید، می‌توانید موز سبز را به رژیم‌تان اضافه کنید. البته به میزان متعادل! چون باید حواستان باشد که موز نارس در هر حال حاوی کربوهیدرات است. برای این منظور مصرف موز نارس به صورت آب‌پز‌شده، پوره و همچنین بخارپز شده توصیه می‌شود.

داشتن سطح قند خون بالا یک نگرانی عمده سلامت است. اگر قند خون بالا با گذشت زمان درمان نشود ممکن است منجر به دیابت نوع ۲ و افزایش خطر ابتلا به سایر مشکلات جدی سلامت شود.

موز سبز حلال مشکل شما دیابتی‎ها است؛ هر دو پکتین و نشاسته مقاوم در این موز ممکن است به کنترل قند خون بعد از غذا کمک کند. البته موز سبز نارس، رتبه پایین در شاخص قند خون به مقدار ۳۰ دارد. موز کاملاً رسیده یک نمره در حدود ۶۰ دارد.

شاخص قند خون نشان می‌دهد که چگونه مواد غذایی به سرعت سطح قند خون را بعد از غذا خوردن افزایش می‌دهد. مقیاس آن از ۰ تا ۱۰۰ در نظر گرفته می‌شود و مقادیر پایین‌تر برای کنترل قند خون خوب است.

توجه داشته باشید گرچه مصرف موز سبز می‌تواند برای سلامتی مفید باشد اما اگر از مشکلاتی مانند نارسایی کلیوی یا کبدی رنج می‌برید، مصرف آن توصیه نمی‌شود؛ چون زمانی که کلیه‌ها آسیب دیده باشند، مازاد پتاسیم به درستی از بدن دفع نمی‌شود؛ در نتیجه این ماده معدنی در بدن زیاد شده و باعث افزایش خطر بروز هایپرپتاسمی می‌شود که مشکلاتی مانند تنفس بسیار سریع، حالت تهوع، ضعف نبض، آسیب‌های جدی به قلب و غیره می‌شود.

علت افزایش وزن بعد از ورزش چیست؟

مصرف ویتامین D برای مقابله با کووید-۱۹

تاثیر ویتامین D بر ریزش مو

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۱ ب٫ظ

جالب بود

پاسخ

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۷ ب٫ظ

بله ممنون از نگاه زیبای شما

موز کال یا رسیده برای اسهال

پاسخ

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

عالی و مفید و کاربردی

پاسخ

۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۲:۳۷ ب٫ظ

سپاس از نظرتون دوست عزیز

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • عکس نوشته عاشقانه از اینستاگرام
  • دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    در اینکه خانواده کلم‌ها برای سلامتی بسیار مفیدند شکی نیست؛ کلم بروکلی در این خانواده، حکم …

    اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

    موز کال یا رسیده برای اسهال
    موز کال یا رسیده برای اسهال
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *