موارد مصرف شربت آلوئه ورا

دوره مقدماتی php
موارد مصرف شربت آلوئه ورا
موارد مصرف شربت آلوئه ورا

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

افزایش مقاومت در برابر بیماری های ویروسی (سرماخوردگی و آنفولانزا)

افزایش مقاومت در برابر آلرژی ها

موارد مصرف شربت آلوئه ورا

دوره مقدماتی php

ژل آلوئه‌ورا دارای اثرات قوی تعدیل کننده عملکرد سیستم ایمنی (immunomodulatory) است که در طی آن تولید سایتوکاین التهابی ناشی از لیپوپلی ساکارید و بیان اینفلامازوم NLRP3در ماکروفاژهای انسان را سرکوب(downregulate)  می‌کند. inflammasome مجموعه داخل سلولی بزرگی متشکل از پروتئین های متعدد است که در ایمنی ذاتی نقش اساسی دارند. آلوئه‌ورا قادر است روند التهاب متعاقب آسیب حرارتی را مهار کند که با کاهش چسبیدن لکوسیت‌ها و سایتوکاین‌های پیش التهابی مشخص می‌شود. استفاده از آلوئه‌ورا موجب افزایش قابل توجه در فعالیت فاگوسیتیک و پرولیفراتیو سیستم رتیکولواندوتلیال می‌شود. آلوئه‌ورا مستقیماً مسیر سیکلواکسیژناز را مهار نموده و تولید پروستاگلاندین E2 را که نقش مهمی در التهاب دارد را کاهش می‌دهد.

آلوئه‌ورا همچنین دارای آنتراکینون‌ها(aloin)  و کرومون(aloesin)  در قسمت ژل داخلی است وهمانگونه که در ماکروفاژهای موش نشان داده شده، دارای اثرات قوی ضدالتهاب می‌باشد. در یک مطالعه بالینی مشخص شده که ژل ۲درصد آلوئه‌ورا در کاهش نمره درد و اندازه زخم آفت راجعه دهان مؤثر است.

در ارزیابی اثرات ویتامین  C و شیره آلوئه‌ورا بر فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی (NK)؛ در in vitro از NK فراهم شده از نمونه‌های خون ۱۲ داوطلب سالم استفاده شد. نتایج نشان داد که هر دو ماده سایتوتوکسیسیتی NK در مقابل ردیف سلول‌های کانسری K562 را افزایش می‌دهند. همچنین در بررسیin vivo، ۱۵ داوطلب سالم روزانه مکمل حاوی ۱ گرم ویتامین C و ۵۰ میلی‌لیتر شیره آلوئه‌ورا را برای ۴۵ روز متوالی مصرف نمودند. نتایج نشان داد که در مقایسه با دوره قبل از مصرف مکمل، سایتوتوکسیسیتی NK به طور قابل توجهی افزایش یافت (p

در مطالعه انجام شده بر روی رت‌های نر مشخص شده که تجویز خوراکی عصاره آلوئه‌ورا با دوز روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن به مدت ۲۱ روز قبل و ۷ روز بعد از رادیاسیون گاما دارای اثرات محافظتی مفید در مقابل استرس اکسیداتیو ناشی از رادیاسیون است.

هرچند مکانیسم‌های تاثیر ژل آلوئه‌ورا مشخص نیست، با این حال در in vivo  ژل آلوئه و ترکیبات آن مهار ایمنی ناشی از اشعه ماوراء بنفش را اصلاح می‌کنند. همچنین در in vitro چند جزء از آلوئه و ژل تام آن دارای اثرات آنتی‌اکسیدان بوده‌اند. آسمانان که از اجزای اصلی ژل آلوئه محسوب می‌شود واجد اثرات محرک ایمنی است.

آلوکتین A، با تحریک سلول‌های T، موجب افزایش تولید لنفوکین‌ها می‌شود. آسمانان پاسخ‌های آنتی ژنیک و میتوژنیک لنفوسیت‌های انسانی را تحریک می‌کند. با تزریق آسمانان به موش یا افزودن آن به محیط کشت ماکروفاژ موش، تولید انواع مختلفی از اینترلوکین فعال از نظر ایمونولوژیک تحریک می‌شود. ژل آلوئه به مکمل‌های غذایی مورد استفاده در کارآزمایی‌های بالینی مربوط به بیماران مبتلا به ایدز اضافه شده و مفید بوده است. یک جزء پلی ساکاریدی از ژل آلوئه به نام مانان آسمانان استیله، برای درمان بیماران مبتلا به ایدز مورد استفاده قرار گرفته و موجب کاهش۷۱‌% علائم بیماران شده است که احتمالاً به علت تحریک سیستم ایمنی بوده است، هرچند بعضی از بیماران پاسخی نشان نداده‌اند. در محیط‌های کشت لنفوسیت‌های انسان که با ویروسHIV-1 آلوده شده بودند، آسمانان توانایی سلول‌ها برای زنده ماندن را افزایش داده و بار ویروسی را کم کرده است که احتمالاً به علت مهار گلیکوزیلاسیون گلیکوپروتئین های ویروس بوده است. سایراثرات شامل مهار فیوژن سلولی ناشی از ویروس و مهار آزاد شدن ویروس می‌باشد. آسمانان با آزیدوتیمیدین اثر سینرژیست دارد و مصرف دوز کمتری از این دارو را موجب می‌شود. آلوئه امودین(Aloe-emodin) پوشش ویروس‌هایی مانند هرپس و انفلوانزاA  را تخریب می‌کند و برای سلول‌های میزبان اثر سمی ندارد.

پلی‌ساکاریدهای آلوئه‌ورا فعالیت ایمنی ذاتی را بهبود می‌بخشند و آسیب اکسیداتیو در حیوانات مبتلا به زخم دهان را سرکوب می‌کند.

براساس نتایج مطالعات اخیر؛ آلوئه‌ورا به طور قابل توجهی تولید سایتوکین‌های IL-8,  TNF, IL-6 وIL-1  را به صورت وابسته به دوز کاهش می‌دهد. همچنین آلوئه‌ورا بیان pro-IL-1, Nlrp3, caspase-1  و رسپتور P2X7 در ماکروفاژهای اولیه القا شده توسط لیپوپلی ساکارید را مهار می‌کند. محققین نتیجه گرفتند که آلوئه‌ورا یک رویکرد درمانی جدید برای تنظیم پاسخ‌های ایجاد شده  توسط  اینفلامازوم است.

آزاد شدن اینترلوکینI، اینترلوکین ۶،  α -TNF، δ-INF از ماکروفاژها، به صورت وابسته به دوز القا می‏شود.

آسمانان به تنهائی یا همراه با داروهای ضدویروس آزیدوتیمیدین و آسیکلوویر از تکثیر ویروس ایدز و تبخال جلوگیری می‌کند.

آلوئه امودین ویروس‌های انفلوانزا، واریسلا زوستر (Varicella zoster) و پسودورابیس (Pseudorabies) را غیرفعال می‌سازد. آنتراکینون‌های استخراج شده از آلوئه نیز موجب کشته شدن ویروس‌های پوشش‌دار می‌شوند.

روزی ۲-۱ قاشق مربا خوری (۱۰-۵ میلی‌لیتر) قبل از صبحانه میل شود.

آلوئه‌ورا (Aloe vera)

عسل

شربت ۲۵۰ میلی‌لیتر همراه با بروشوردر جعبه مقوایی

براساس وجود ۲/۵ میلی‌گرم گلوکومانان در هر ۵ میلی‌لیتر شربت

موارد منع مصرف:

حساسیت شناخته شده نسبت به آلوئه‌ورا

عوارض جانبی:

به طورکلی مصرف خوراکی ژل آلوئه‌ورا به خوبی تحمل می‌شود. با این حال درماتیت بعد از مصرف خوراکی و موضعی ژل آلوئه گزارش شده است.

تغییر رنگ ادرار به زرد قهوه‌ای یا قرمز اهمیت بالینی ندارد و ممکن است به علت وجود متابولیت‌های آنتراکینون باشد که به هنگام استخراج ژل وارد آن شده‌اند.

در یک مطالعه موردی و در in vivo؛ کاهش سطح سرمی هورمون‌های تیروئید (T3,T4) توسط آلوئه‌ورا گزارش شده است.

تداخلات دارویی:

با توجه به نتایج کارآزمایی‌های بالینی در انسان، مصرف خوراکی ژل آلوئه‌ورا می‌تواند موجب افزایش اثرگلی بنکلامید در کاهش قند خون شود.موارد مصرف شربت آلوئه ورا

استفاده در دوران بارداری و شیردهی:

استفاده از این فرآورده در حاملگی و افرادی که قصد دارند باردار شوند ممنوع است.

در مورد مصرف ژل آلوئه در دوران شیردهی اطلاعاتی در دست نیست.

نکات قابل توصیه:

شرکت داروسازی باریج اسانس، تولید کننده داروهای گیاهی و اولین شرکت دانش بنیان دارویی در کشور میباشد. این شرکت در سال ۱۳۷۱ با هدف بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه تاسیس گردید.

ادامه …

آدرس کارخانه : کاشان مشهد اردهال

دفتر تهران : خیابان مرزداران – بین آریافر و سرسبز – پلاک ۷۸

تلفن کارخانه : ۴۰۰۲ (۰۸۶)

تلفن دفتر تهران : ۴۴۲۱۲۰۴۴ (۰۲۱)

  • تصاویر غمگین پروفایل بدون متن
  • تلفن صدای مشتریان:  ۴۹۹۲۱ (۰۲۱)

    21,500
    20,425
    تومان

    استفاده از آلوئه‌ورا موجب افزایش قابل توجه در فعالیت فاگوسیتیک و پرولیفراتیو سیستم رتیکولواندوتلیال می‌شود. آلوئه‌ورا مستقیماً مسیر سیکلواکسیژناز را مهار نموده و تولید پروستاگلاندین E2 را که نقش مهمی در التهاب دارد را کاهش می‌دهد.

    آلوئه‌ورا همچنین دارای آنتراکینون‌ها(aloin) و کرومون(aloesin) در قسمت ژل داخلی است وهمانگونه که در ماکروفاژهای موش نشان داده شده، دارای اثرات قوی ضدالتهاب می‌باشد.

    در یک مطالعه بالینی مشخص شده که ژل ۲درصد آلوئه‌ورا در کاهش نمره درد و اندازه زخم آفت راجعه دهان مؤثر است. در ارزیابی اثرات ویتامین C و شیره آلوئه‌ورا بر فعالیت سلول‌های کشنده طبیعی(NK)؛ در in vitro از NK فراهم شده از نمونه‌های خون ۱۲ داوطلب سالم استفاده شد. نتایج نشان داد که هر دو ماده سایتوتوکسیسیتیNK در مقابل ردیف سلول‌های کانسری K562 را افزایش می‌دهند.

    همچنین در بررسیin vivo، ۱۵ داوطلب سالم روزانه مکمل حاوی ۱ گرم ویتامین C و ۵۰ میلی‌لیتر شیره آلوئه‌ورا را برای ۴۵ روز متوالی مصرف نمودند. نتایج نشان داد که در مقایسه با دوره قبل از مصرف مکمل، سایتوتوکسیسیتیNK به طور قابل توجهی افزایش یافت(p<0.05). نتایج هر دو بررسی نشان داد که ویتامین C و شیره آلوئه‌ورا سایتوتوکسیسیتی NK را افزایش و قادر است سیستم ایمنی را تقویت نمایدموارد مصرف شربت آلوئه ورا

    استفاده از این فرآورده در حاملگی و افرادی که قصد دارند باردار شوند ممنوع است.

    در مورد مصرف ژل آلوئه در دوران شیردهی اطلاعاتی در دست نیست.

    به طورکلی مصرف خوراکی ژل آلوئه‌ورا به خوبی تحمل می‌شود. با این حال درماتیت بعد از مصرف خوراکی و موضعی ژل آلوئه گزارش شده است.

    تغییر رنگ ادرار به زرد قهوه‌ای یا قرمز اهمیت بالینی ندارد و ممکن است به علت وجود متابولیت‌های آنتراکینون باشد که به هنگام استخراج ژل وارد آن شده‌اند.

    در یک مطالعه موردی و درin vivo؛کاهش سطح سرمی هورمون‌های تیروئید(T3,T4) توسط آلوئه‌ورا گزارش شده است.

    عوامل بیماری زا در فصول سرد سال به علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می توانند احتمال ابتلا به بیماری های عفونی دستگاه تنفسی را افزایش دهند. عفونی شدن دستگاه تنفسی به طور کلی با علائمی چون آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و لرز و… بروز پیدا می کند. قرار گرفتن بدن در معرض هوای سرد، به ویژه زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف شده باشد، باعث منقبض شدن رگ های خونی مخاط دستگاه تنفسی فوقانی و کاهش پیدا کردن جریان خون در آن می گردد.

    از آنجایی که مقاومت مخاط به جریان خون کافی در آن وابسته می باشد، این شرایط مقاومت مخاط در برابر هجوم عوامل بیماری زا را کاهش داده و به این ترتیب میکروب ها با حمله به سلول های مخاطی باعث ایجاد عفونت در دستگاه تنفس می شوند. با توجه به این نکته، ضعف سیستم ایمنی، کاهش مقاومت بدن و عوامل ایجاد کننده بیماری را می توان مهم ترین عامل ها در عفونی شدن دستگاه تنفسی و ابتلا به بیماری هایی مانند آنفولانزا و سرما خوردگی دانست.

    شربت آلوئه ورا باریج نام محصولی از شرکت داروسازی باریج اسانس است که حاوی آلوئه ورا و عسل بوده و تقویت کننده سیستم ایمنی و افزایش دهنده مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی و آلرژی ها می باشد. صبر زرد یا آلوئه ورا (Aloe vera) یکی از گیاهان دارویی با خواص بسیار ارزشمند می باشد که از هزاران سال پیش تا کنون مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

    این گیاه که به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود، بدن را در برابر آنفولانزا، سرما خوردگی و به طور کلی بیماری های ویروسی مقاوم می کند. به همین علت است که متخصصین توصیه می کنند پیش از شروع فصل سرما، استفاده از محصولات و فرآورده های حاوی آلوئه ورا را جهت جلوگیری از بروز بیماری شروع نمایید.

    دیگر ماده ارزشمند به کار رفته در تهیه شربت آلوئه ورا باریج، یعنی عسل نیز برای درمان سرما خوردگی بسیار مفید بوده و به بهبود عفونت مجاری فوقانی تنفسی و کاهش شدت و دفعات سرفه نیز کمک می کند. این مایع شیرین، غلیظ و چسبناک حاوی تمام ویتامین ها و عناصر مورد نیاز بدن بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی و آنتی میکروبیال قوی می باشد.

    برای مصرف شربت آلوئه ورا می بایست روزانه 1 الی 2 قاشق مربا خوری، معادل 5 تا 10 میلی لیتر از این فرآورده دارویی را پیش از صبحانه میل نمایید. توجه داشته باشید مصرف این شربت برای افراد باردار و کسانی که قصد باردار شدن دارند ممنوع می باشد. شربت آلوئه ورا باریج در قالب بسته بندی های 250 و 120 میلی لیتری عرضه می شود که شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود، هر یک از آن ها را از طریق داروخانه مفید طب خریداری نمایید.

    تقویت سیستم ایمنی

    13,500
    12,825
    تومان

    ضد سرفه، خلط آور، برونش

    11,900
    9,520
    تومان

    ضد سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا

    17,100
    16,245
    تومان

    ضد سرفه و خلط آور

    15,400
    12,320
    تومان

    سرفه و سرماخوردگی

    29,900
    28,405
    تومان

    سیستم ایمنی بدن، سرماخوردگی

    17,550
    16,673
    تومان

    تقویت سیستم ایمنی بدن

    20,200
    19,190
    تومان

    موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    ضد سرفه و گرفتگی صدا

    18,700
    17,765
    تومان

    درمان سرفه حاد

    24,800
    23,560
    تومان

    ضد سرفه کودک

    16,500
    15,675
    تومان

    سرماخوردگی کهنه، تنگی نفس

    18,000
    17,100
    تومان

    دافع سموم بدن

    22,500
    21,375
    تومان

  • عکس جالب برای استوری اینستاگرام
  • مورد تایید سازمان غذا و دارو

    تلفن تماس: 985191003165 – 989018093300 – 0513165

    آدرس: مشهد، بلوار دستغیب، خیابان بیستون، انتهای بیستون 2، مجتمع طوس، طبقه 2، واحد 4

    تمامی حقوق برای مفید طب محفوظ می باشد .


    جستجو

    امروز: جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ – ساعت: ۰۲:۴۰

    هر كس به شايستگى در حقّ خانواده اش نيكى كند، عمرش طولانى مى شود. امام صادق عليه السلام


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *

    موارد مصرف شربت آلوئه ورا


    ورود

    ۲۱,۵۰۰ تومان

    ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می تواند احتمال ابتلا به بیماری های عفونی دستگاه تنفسی را افزایش دهند. عفونی شدن دستگاه تنفسی به طور کلی با علائمی چون آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه، تب و لرز و… بروز پیدا می کند.

    آلوئه ورا که به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود، بدن را در برابر آنفولانزا، سرما خوردگی و به طور کلی بیماری های ویروسی مقاوم می کند. مصرف روزانه یک تا دو قاشق شربت آلوئه ورا به شما کمک می کند تا سیستم ایمنی بدنتان را افزایش دهید.

    5 در انبار

     

    آلوئه ورا ، عسل

    روزی 2-1 قاشق مرباخوری (10-5 میلی لیتر) قبل از صبحانه میل شود

    در صورت سرفه های شدید هر 8 ساعت میل شود

    به طور کلی مصرف خوراکی ژل آلوئه ورا به خوبی تحمل می شود.با این حال درماتیت بعد از مصرف خوراکی و موضعی ژل آلوئه ورا گزارش شده است.

    تغییر رنگ ادرار ه زرد قهوه ای یا قرمز اهمیت بالینی ندارد و ممکن است به علت وجود متابولیت های آنتراکینون باشد که به هنگام استخراج ژل وارد آن شده اند.

    در یک مطالعه موردی و در in vivo  کاهش سطح سرمی هورمون های تیروئید ( T3_T4 )توسط آلوئه ورا گزارش شده است.

    با توجه به نتایج کارآزمایی های بالینی در انسان،مصرف خوراکی ژل آلوئه ورا می تواند موجب افزایش اثر گلی بنکلامید در کاهش قند خون شود.

    استفاده از این فراورده در حاملگی و افرادی که قصد دارند باردار شوند ممنوع است.

    در مورد ژل آلوئه ورا در دوران شیردهی اطلاعاتی در دست نیست.

    حساسیت شناخته شده نسبت به آلوئه ورا

    شکل دارویی:شربت 250 میلی لیتر همراه با برشور در جعبه مقوایی

    شرکت سازنده: باریج اسانس

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *


    تصویر امنیتی
    *

    موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    زجاج درمان طوس یک شرکت دارویی دانشگاهی متشکل از اساتید و متخصصان رشته فارماکولوژی پزشکی از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز کرده و در سال ۱۳۹۶ در مرکز رشد فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد (پژوهشکده بوعلی ) مستقر گردید.

    تلفن 31908205-051، 38513590-051
    ساعت 8:30 الی 20:30 بجز ایام تعطیل
    در ایام تعطیل با مشاوره آنلاین سایت در تماس باشید.

    برای گفتگوی آنلاین در WhatsApp بر روی دکمه کلیک کنید.

    از ساعت  8:30 تا 20:30 با 989038551750+ تماس بگیرید!

    آلوئه یا آلوئه‌ورا حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه‌رزین A، B و C است

    حقایق تاریخی نشان داده‌اند كه گیاه آلوئه‌ورا قدمتی طولانی دارد. نقاشی‌هایی از این گیاه روی کنده‌کاری‌های دیوارهای معابد مصری دیده شده كه مربوط به 4هزار سال قبل از میلاد است بنابراین قدمت شناخت آن به‌وسیله بشر به 5 هزار سال می‌رسد.در ادامه به نكاتی كه دكتر محمدحسین صالحی سورمقی، متخصص فارماكوگنوزی و استاد دانشكده داروسازی دانشگاه تهران، درباره این گیاه به آنها اشاره كرده‌اند، توجه كنید.

    در ایران این گیاه علفی با نام فارسی «صبر زرد» و «شاخ بزی» شهرت داشته است. آلوئه یا آلوئه‌ورا حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و آلوئه‌ رزین A، B و C است. این ترکیبات آثار سطحی دارند. همچنین قندهای گلوکز و مانوز، آنزیم‌های اکسیداز، آمیداز، کاتالاز و ویتامین‌های B1، B2، B6، C، E و اسیدفولیك و مواد معدنی نظیر کلسیم، سدیم، منیزیم، روی، مس و کروم از مواد مغذی موجود در آن (البته در مقادیر کم) هستند.

    بیشتر بدانید : ویتامین b در چه چیزهایی وجود دارد؟ منابع انواع ویتامین b

    بیشتر بدانید : هر آنچه باید در مورد ویتامین C بدانیدموارد مصرف شربت آلوئه ورا

    بیشتر بدانید : نقش ویتامین E در سلامت و افزایش رشد مو

    خاصیت اصلی آلوئه‌ورا، مسهل بودن است. به علاوه می‌توان آن را یك ضد ورم، ضدمیکروب، التیام‌‌بخش زخم‌ها، ضدآفتاب و ضدسوختگی به حساب آورد. از قدیم از این گیاه به عنوان مرهم سوختگی استفاده می‌شد. مصرف ژل خوراکی این گیاه به مدت 6 ماه برای كنترل زخم‌معده و كاهش شدت آسم بسیار موثر است. می‌توان گفت آلوئه ورا ضدآلرژی، ضدسرطان، ضدقارچ، ضدویروس، تا حدودی کاهش‌دهنده قندخون و قاعده‌آور، تقویت‌كننده معده و کبد و از بین برنده انگل و كرم در بدن است. ژل آلوئه‌ورا آثار مفیدی روی سوختگی‌های معمولی، سوختگی‌های حاصل از اشعه به خصوص اشعه ایكس، زخم‌ها و صدمه‌های دیگر پوست دارد. به علاوه، کرم‌های تهیه‌شده از ژل آن در تسکین پسوریازیس مورد استفاده قرار می‌گیرد.امروزه علاوه بر ژل، محصول‌های مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کرم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت تولید می‌شوند و شركت‌های سازنده این نوشیدنی‌ها مدعی هستند كه مصرف آنها برای تقویت سیستم ایمنی بدن تا حدودی موثر است.

    برگ‌های خود این گیاه به صورت تازه در عطاری‌ها و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. استفاده از این گیاه به دو شكل موضعی و خوراكی است. برای استفاده مستقیم از ژل آلوئه‌ورا می‌توان برگ‌های گیاه را قطع کرد. در محل قطع شده ژل بی‌رنگ نمایان خواهد شد. با فشردن برگ گوشتی گیاه، ژل بیرون می‌زند. می‌توان از این ژل برای مرطوب کردن پوست، آفتاب‌سوختگی، زخم، سوختگی‌های معمولی و نرم‌ کردن اگزمای زیرچشم استفاده کرد. فراموش نكنید كه ژل به مرور زمان در هوا تغییر رنگ می‌دهد و پس از مدتی به رنگ قرمز تیره مایل به سیاه در می‌آید.در نوع خوراكی نیز می‌توان از انواع كمپوت‌، دراژه، قرص و نوشیدنی‌های آلوئه‌ورا كه تا حدودی خواص ملینی، ضدمیكروبی و… دارند، استفاده كرد. خوردن كمپوت آلوئه‌ورا به دلیل اینكه مولکول‌های پلی‌ساکارید موجود در آن می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شوند و بدن را در برابر انواع عوامل بیماری‌زا به خصوص ویروس‌ها مقاوم کنند، مفید است.

    بله. در استفاده از این گیاه باید مراقب بود زیرا مصرف بیش از حد آن به صورت خوراکی (مصرف روزانه بیش از یک گرم به مدت طولانی) ممکن است باعث به هم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌ها و در نهایت كم‌آبی بدن، سقط جنین، زایمان زودرس، اسهال خونی و ضایعات کلیوی شود زیرا خاصیت مسهلی آلوئه‌ورا باعث دفع بیش از حد آب بدن و در نتیجه بروز ضایعات كلیوی و اسهال خونی می‌شود.

    از آلوئه‌ورا نباید در زمان تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، خون‌ریزی‌ رکتال (مقعد) و ضعف شدید استفاده کرد. در زمان بارداری نیز به غیر از دستور پزشک مصرفش ممنوع است.

    هر گیاه یا ماده‌ای كه خاصیت ملینی قوی دارد، در صورتی كه بیش از اندازه مصرف شود، باعث تحریك شدید روده و در نتیجه فشار بر رحم و سقط جنین می‌شود. به همین دلیل مصرف آلوئه‌ورا در زمان بارداری بدون دستور پزشك ممنوع است. میزان مصرف معمولی آن به عنوان ضدیبوست، 0.2 گرم است. مصرف بیش از این مقدار در افراد عادی باعث دل‌پیچه و در خانم‌های باردار باعث سقط جنین می‌شود.

    مصرف آلوئه ورا به مقدار توصیه‌شده در كنار میوه‌های دیگر یا سالاد میوه منعی ندارد اما از مصرف مداوم و روزانه آن باید پرهیز شود. مصرف مداوم این گیاه با تمام خاصیت‌ها و فوایدی كه دارد به كلیه‌ها آسیب جدی می‌رساند.در پایان…باید محصولات گیاه آلوئه‌ورا را كه به صورت پماد، كرم، كمپوت و… برگ‌های آن كه به بسته‌بندی‌های فویل‌شده در سوپرماركت‌ها یا داروخانه‌ها موجود است، با توجه به تاریخ انقضای درج شده روی آن مصرف كرد.

    بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

    بیشتر بدانید : خواص دسر آلوئه ورا و طرز تهیه دسر آلوئه ورا

    بیشتر بدانید : آب آلوئه ورا و خواص و مضرات نوشیدن آن برای سلامتی

    بیشتر بدانید :  آلوئه ورا برای مو این فواید شگفت انگیز را دارد

    بیشتر بدانید : آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می شناسید؟

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : هفته نامه سلامت

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    آب آلوئه ورا یک مایع غلیظ و چسبناک است که از مغز برگ گیاه آلوئه ورا بوجود می آید.نوشیدن این اکسیر سلامتی خواص سلامتی زیادی را برای کبد، معده و حتی آرایش و زیبایی شما به ارمغان می آورد

    گیاه آلوئه ورا یک *گیاه آبدار از سرده genus *آلوئه Aloe است که به طور گسترده ای در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و قرن هاست که به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است.*گیاه آب‌دار یا گیاه گوشتی یا گیاه ساکولنت Succulent plant: گیاهانی هستند که با ذخیره آب در برگ‌های گوشتی، ساقه و ریشه، خود را با شرایط زیستی مناطق گرم و خشک تطبیق داده‌اند و به همین دلیل توانایی تحمل گرما و کم‌آبی‌های طولانی را دارند.*آلوئه یا سگل‌ Aloe : سرده‌ای از گیاهان گل‌ده آبدار است که شامل بیش از ۵۰۰ گونه مختلف می‌شود. شناخته‌شده‌ترین گونهٔ این سرده آلوئه ورا است که در مصارف پزشکی و داروخانه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. گونه‌های دیگری چون آلوئه فروکس نیز برای همین مصارف کشت می‌شوند. زیستگاه طبیعی اعضای این سرده از مناطق گرمسیر آفریقا تا جنوب آن، ماداگاسکار، اردن تا شبه جزیره عربستان است.

    آب آلوئه ورا یک مایع غلیظ و چسبناک است که از مغز برگ گیاه آلوئه ورا بوجود می آید. معمولا به عنوان درمان آفتاب سوختگی شناخته می شود. ولی نوشیدن این اکسیر سلامتی به شکل آبمیوه و شربت فواید سلامتی زیادی را برای شما به ارمغان می آورد.آب آلوئه ورا با خرد کردن و له کردن تمام برگ گیاه آلوئه ورا بدست می آید سپس مراحلی برای تمیز کردن و صاف کردن مایعش انجام می شود. آب آلوئه ورا عطر و طعم ملایم و قابل تحملی دارد و به راحتی می توانید از آن در اسموتی ها smoothies  و شیک ها shakes استفاده کنید و به صورت یک مکمل غذایی کامل عمل کند.موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    بدنی که PH اسیدی داشته باشد مکانی مناسب برای پرورش بیماری است. فضایی است که بیماری در آن رشد می کند. با خوردن و نوشیدن خوراکی های قلیایی مانند آب آلوئه ورا به حفظ تعادل بدنتان کمک کنید.

    گیاه آلوئه حجم آب بالایی دارد بنابراین برای پیشگیری یا درمان کم آبی بدن فوق العاده است. هیدراته ماندن (پر آب ماندن بدن) به سم زدایی بدن با ارائه راهی برای پالایش و از بین بردن ناخالصی ها کمک می کند. آب آلوئه ورا همچنین سرشار از مواد مغذی است که خروجی اندام های بدنتان را بهینه می کند. این موضوع بسیار مهم است زیرا کلیه ها و کبدتان عمدتا مسئول سم زدایی خون و تولید ادرار هستند. به همین دلیل، شما باید آنها را سالم نگه دارید. ریکاوری (بازسازی بدن) بعد از یک ورزش سنگین هم نیازمند آبرسانی مجدد به بدن از طریق مصرف مایعات بیشتر است. بدنتان برای خلاص شدن از *اسید لاکتیک lactic acid ساخته شده در اثر ورزش به آب بیشتری نیاز دارد. این هفته بعد از ورزش سنگین به جای آب نارگیل یا هر آبمیوه دیگری ، آب آلوئه ورا را امتحان کنید.

    *اسید لاکتیک lactic acid: یک آلفاهیدروکسی اسید کایرال است که در صورت کمبود اکسیژن‌رسانی به بدن، ایجاد می‌گردد که ازدیاد بیش از اندازه این ترکیب در یاخته‌های ماهیچه‌ای بعد از یک ورزش سنگین سبب گرفتگی و درد ماهیچه‌ها می‌شود.

    هنگامی که صحبت از سم زدایی می شود، عملکرد درست کبد یک نکته کلیدی است. آب آلوئه ورا یک راه عالی برای حفظ سلامت کبد است. زیرا عملکرد کبد زمانی که بدن به اندازه کافی تغذیه می شود و هیدراته است، بهتر می شود. آب آلوئه ورا برای کبد ایده آل است، زیرا آن را آبدار و غنی از مواد مغذی می کند.

    نوشیدن آب آلوئه ورا به افزایش محتوای آب روده ها کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط بین افزایش محتوای آب روده ها و تحریک حرکات دودی شکل روده به شما کمک می کند که راحت مدفوع را منتقل و از بدن خود خارج کنید. اگر یبوست دارید یا به صورت مکرر دچار یبوست می شوید آب آلوئه ورا  را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید. ضمن این که آلوئه به نرمال سازی باکتری های سالم روده کمک کرده و تعادل *فلور روده را حفظ می کند.

    *فلور روده intestinal flora: روده‌های ما میزبان  800 تا 1000 نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری‌ها به حدود 100 میلیارد می‌رسند که چیزی حدود ده برابر بیشتر از تعداد سلول‌های بدن است. این باکتری‌ها فلور روده را تشکیل می‌دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند.

    آبرسانی آب آلوئه ورا به بدن به کاهش میزان و ظهور آکنه روی پوست کمک می کند. همچنین باعث کاهش بیماری های پوستی از قبیل پسوریازیس psoriasis  و درماتیت (اگزما) dermatitis می شود.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : پسوریازیس چیست؟

    آلوئه ورا یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که ممکن است برای محافظت از پوست شما مفید باشد. ترکیبات موجود در آلوئه ورا می توانند اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش را خنثی کرده و پوستتان را ترمیم نماید و جلوی ایجاد چین و چروک های ریز روی پوست را بگیرد.

    آب آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است. نوشیدن آن یک راه عالی برای اطمینان از این است که دچار کمبود مواد مغذی نمی شوید.

    همچنین دارای مقادیر کمی :

    مصرف مداوم خوراکی ها و نوشیدنی های غنی از مواد مغذی کلید مبارزه با بیماری های قابل پیشگیری است.

    نوشیدن آب آلوئه ورا زمانیکه دچار حمله سوزش معده شده باشید، ممکن است شما را تسکین دهد. ترکیبات موجود در آب آلوئه ورا به کنترل ترشح اسید معده کمک می کند. حتی برای مبارزه با زخم معده و جلوگیری از بزرگتر شدن آن هم موثر است.

    آلوئه ورا حاوی چندین آنزیم شناخته شده برای کمک به تجزیه قندها و چربی هایی است که هضم شما را بهبود می بخشد. اگر سیستم گوارش شما بهینه نباشد و درست کار نکند نمی توانید تمام مواد مغذی موجود در غذاها را جذب کنید. برای این که بتوانید از مزایای رژیم غذایی خود بهره مند شوید باید موتور داخلی (دستگاه گوارش) خود را سالم نگه دارید.آلوئه ورا باعث کاهش تحریک روده و معده می شود. حتی ممکن است به افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر IBS و انواع بیماری های التهابی روده هستند کمک کند. یک مطالعه در 33 بیمار مبتلا به IBS نشان داد که آب آلوئه ورا به کاهش درد و ناراحتیشان کمک می کند. این مطالعه تحت کنترل گروه دارونما نبوده بنابراین تحقیقات بیشتری برای اثبات آن مورد نیاز است.

    اگر می خواهید بیشتر بدانید :انواع بیماری های التهابی روده IBD، علائم، علل و درمان

    اگر می خواهید بیشتر بدانید : به بیماری IBS مبتلا هستید؟ از خوردن این 12 خوراکی اجتناب کنید

    همچنین در یک مطالعه دوسویه کور به همراه دارو نما، مشخص شد که آلوئه ورا در افرادی که دچار کولیت زخمی هستند مفید است. موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    آب آلوئه ورا می تواند برای تعدادی از نیازهای آرایش و زیبایی هم مفید باشد. سعی کنید از آب آلوئه ورا برای موارد زیر استفاده کنید:

    *پرایمر primer یا کرم‌های پایه آرایشی: پایه اساسی برای زیرسازی و آرایش صورت است که باعث یک‌دستی و ماندگاری آرایش می‌شود.

    استفاده از آب آلوئه ورای خالص با میزان آنتراکینون anthraquinone پایین کاملا ایمن است. مطالعه ای که اخیرا روی موش ها با غلظت های متفاوت از خلوص آلوئه ورا به مدت 3 ماه انجام شد نشان داد که مصرف آب آلوئه ورا هیچ گونه عوارض جانبی در پی ندارد.

    از سوی دیگر آب آلوئه ورای ناخالص و غیر رنگی نشده می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی را شامل شود:

    اسهال می تواند منجر به  درد شدید، کم آبی و عدم تعادل الکترولیتی شود.محققان نتیجه گرفته اند که عوارض جانبی آب آلوئه ورای تصفیه نشده (اسهال) در نتیجه وجود آنتراکینون است که به عنوان ملین مورد استفاده قرار می گیرد.اگرچه آنتراکینون anthraquinone یک ترکیب ارگانیک است که به طور طبیعی در برگ گیاه آلوئه ورا یافت می شود ولی سمی بوده و از مصرف آن باید اجتناب شود.مطالعات نشان داده است که آب تصفیه شده و بدون رنگ آلوئه ورا در مقایسه با آب رنگی آن، گزینه امن تری است.

    آب آلوئه ورا با برخی داروهای خاص تداخل دارد. اگر در حال مصرف دارویی هستید که زیر شاخه سیتوکروم Cytochrome P450 3A4 و CYP2D6 شناخته می شود آب آلوئه ورا ننوشید. زیرا ممکن است آب آلوئه ورا عوارض جانبی این داروها را افزایش می دهد.همچنین آلوئه ورا اثر sevoflurane (ماده بیهوشی) را تشدید کرده و باعث افزایش خونریزی در حین جراحی می شود. اگر در حال مصرف sevoflurane هستید قبل از نوشیدن آب آلوئه ورا با پزشکتان مشورت نمایید.

    بر خلاف اغلب آب میوه ها، یک وعده 4 اونسی ( 112 گرمی ) آب آلوئه ورا بدون قند بوده و فقط مقدار کمی کالری دارد. اگر مراقب مصرف قندتان هستید، آب آلوده ورا یک انتخاب سالم برای شماست.

    آب آلوئه ورا را می توانید به صورت آنلاین یا از سوپرمارکت ها و فروشگاهها مواد غذایی سالم بخرید. زمانی که قصد خرید آب آلوئه ورا را دارید، در نظر گرفتن کیفیت تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.به دنبال آب آلوئه ورای ارگانیک، خالص و صد در صد باشید. مهم است که به جای مخلوط blend آب آلوئه ورا با دیگر نوشیدنی ها، آب آلوئه ورای خالص  pure aloe vera juice بنوشید. موقع خرید به برچسب روی بسته بندی دقت کنید.

  • کنجد و ارده در بارداری
  • برای بهبود سلامت بدنتان می تواند روزانه تا 8 اونس ( 224 گرم ) آب آلوئه ورا بنوشید. می توانید آب آلوئه ورا را به همراه یخ مصرف کنید یا با اسموتی یا آبمیوه مورد علاقه تان مخلوط نمایید یا مستقیما از خود بطری آن را بنوشید.

    بیشتر بدانید : فواید آلوئه ورا برای پوست

    بیشتر بدانید : آلوئه ورا برای مو این فواید شگفت انگیز را دارد

    بیشتر بدانید : آیا ترکیبات و فواید آلوئه ورا را می شناسید؟

    بیشتر بدانید : مصرف آلوئه‌ورا برای این افراد ممنوع است

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

    All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

    سلامت نیوز:مصرف شربت آلوئه ورا و سکنجبین علاوه بر خواص بسیاری که دارد می‌تواند تابستان را برای شما دلچسب‌تر کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آلوئه ورا گیاه شگفت‌انگیزی است که از گذشته برای درمان یبوست، بیماری‌های پوستی، آلودگی بدن با کرم‌ها، عفونت‌ها و درمان کولیک (قولنج) و غیره استفاده می‌شد؛ امروزه هم آلوئه ورا به دلیل خواص شگفت‌انگیزی که برای سلامت پوست دارد، به‌طور گسترده‌ای در تولید لوازم آرایشی، داروها و صنایع غذایی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.خوردن آلوئه ورا ویتامین‌هایی مانند ویتامین‌های C، A و E که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند به بدن می‌رساند؛ علاوه بر این، ویتامین‌های ب-۱۲، اسید فولیک و کولین نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند؛ آلوئه ورا حاوی هشت آنزیم آلیاز، آلکالین فسفاتاز، آمیلاز، برادی‌کیناز، کربوکسی‌پپتیداز، کاتالاز، سلولاز، لیپاز و پروکسیداز است و میتواند منبع مناسبی برای تامین مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی باشد.چهار اسید چرب در آلوئه ورا وجود دارد که شامل کلسترول، کمپسترول، بتاسیتوسترول و لوپئول هستند؛ هورمون‌های اکسین و جیبرلین موجود در آلوئه ورا هم خاصیت ضدالتهابی دارند و به درمان زخم‌ها کمک می‌کنند.

    بهترین ترکیب برای خوردن ژل آلوئه وراحیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره خواص آلوئه ورا و راه‌کار‌های استفاده از آن اظهار کرد: با توجه به رسیدن روز‌های گرم سال شاید بهترین راه برای فرار از گرما استفاده از شربت آلوئه ورا و به خصوص ترکیب آن با سکنجبین و لیمو ترش باشد؛ این شربت حاوی ویتامین A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسید فولیک، منیزیم، منگنز، روی، آهن، پروتئین، کلسیم، فسفر، فیبر، مس، سلنیوم، اسید سیتریک است.وی ادامه داد: از خواص این شربت می‌توان به خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد میکروبی بالای آن اشاره کرد؛ خاصیت آنتی اکسیدانی که در این شربت وجود دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و در نهایت از بین رفتن عفونت‌های معده و روده و حتی کاهش احتمال ابتلا به ویروس‌های خطرناکی مثل HIV می‌شود.عظمایی گفت: مصرف این شربت موجب پاکسازی سموم بدن می‌شود؛ افرادی که عادت به مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر دارند می‌توانند ریه‌های خود را با آلوئه ورا پاکسازی کنند، استفاده از گیاه آلوئه ورا موجب کاهش اضطراب و استرس، رفع انسدادهای کبدی، تقویت قلب و عروق، جلوگیری از بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود همچنین می‌تواند به رفع یبوست ، کنترل قند، فشار و چربی خون، کاهش وزن و تناسب اندام و تقویت حافظه کمک کند. مصرف این شربت برای افرادی که زخم‌های دیابتی دارند هم بسیار مفید است.این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه می‌توانید روزانه ۳ تا ۴ استکان از شربت آلوئه ورا و سکنجبین استفاده کنید، تصرح کرد: مصرف مداوم این شربت برای افرادی که مشکلات تنفسی و ریوی مثل آسم و تنگی نفس دارند مفید واقع می‌شود، مصرف آلوئه ورا برای افرادی که دچار سرماخوردگی‌های طولانی می‌شوند هم مفید است، اما به یاد داشته باشید که افراد در مصرف آن به زنان باردار پیشنهاد نمی‌شود.مواد لازم برای تهیه شربت آلوئه وراژل شفاف آلوئه ورا: ۲ تا ۳ لیوانسکنجبین: یک لیوانآب: ۲ تا ۳ لیوانلیمو ترش به مقدار لازمطرز تهیه شربت آلوئه ورا و سکنجبینبرای تهیه این شربت باید ابتدا برگه‌های آلوئه ورا را بشویید و ژل آن را خارج کنید، بهتر است برای این کار از برش‌های عرضی استفاده کنید. مقداری سکنجبین، آب و ژل را داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید؛ محلول به دست آمده را در یخچال نگهداری ‌کنید و هنگام سرو، مقداری لیمو ترش به آن اضافه کنید تا طعم دلچسب‌تری داشته باشد.

    لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

    حداقل 8 کاراکتر

    شربت آلوئه‎ ورا باریج اسانس با تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی به ویژه آنفلوانزا و سرماخوردگی می شود.موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    ۲۱,۵۰۰ تومان

    در فروشگاه اینترنتی دیده‌ام

    آلوئه ورا (صبر زرد) بعنوان گیاه درمانگر (Healing Plant) یا درمانگر آرام (Silent Healer) شناخته شده است. شربت آلوئه‎ ورا باریج اسانس ویژگی های مهم درمانی از جمله تعدیل سیستم ایمنی(Immunomodulation)، ترمیم زخم، ترمیم آسیب های حرارتی و سوختگی ها و ضد التهاب را دارد.

    با این حال در In Vivo ژل آلوئه ورا و ترکیبات آن مهار ایمنی ناشی از اشعه ماورای بنفش را اصلاح می کنند. همچنین در In Vitro چند جزء از آلوئه و ژل تام آن دارای اثرات آنتی اکسیدان بوده اند. آسمانان که از اجزای اصلی ژل آلوئه محسوب می‌شود واجد اثرات محرک ایمنی است.

    پلی ساکاریدهای موجود در عصاره آلوئه ورا از راه خوراکی جذب می شوند و به صورت تغییر نیافته در خون، بعنوان تعدیل کننده های ایمنی عمل نموده و قادر به القاء پاسخ های ایمنی هستند و عملکرد ایمنی را خصوصا با فعال سازی ماکروفاژها و تولید سیتوکین ها تعدیل می کنند.

    آسمانان فعالیت مونوسیت ها و ماکروفاژها و سیتوتوکسیسیتی آن ها را افزایش داده و T-Cell Killer را تحریک می کند. در 14 بیمار مبتلا به ایدز؛ مصرف روزانه 800 میلی گرم آسمانان، موجب افزایش مشخصی در تعداد مونوسیت های در گردش و ماکروفاژها شده و علایم بالینی بهبود یافته است. آزاد شدن اینترلوکین I، اینترلوکین 6، α – TNF، δ-INF از ماکروفاژها، به صورت وابسته به دوز القا می‏شود. آسمانان به تنهایی یا همراه با داروهای ضد ویروس آزیدوتیمیدین و آسیکلوویر از تکثیر ویروس ایدز و تبخال جلوگیری می کند. آلوئه امودین (Aloe-emodin) ویروس های آنفلوانزا، واریسلا زوستر (Varicella Zoster) و پسودورابیس (Pseudorabies) را غیرفعال می سازد. آنتراکینون های استخراج شده از آلوئه نیز موجب کشته شدن ویروس های پوشش دار می شوند.

    پلی ساکاریدها از جمله آسمانان و آنتراکینون ها

    5/2 میلی گرم گلوکومانان در هر 5 میلی لیتر شربت

    روزی 1تا 2 قاشق مرباخوری (5 تا 10 میلی لیتر) قبل از صبحانه مصرف شود.

    این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان ناست.

    مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

    در دوران بارداری و افرادی که قصد دارند باردار شوند منع مصرف دارد.

    در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

    زنان باردار و شیرده حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

    در صورت حساسیت به آلوئه ورا از مصرف فرآورده خودداری نمایید.

    قبل از مصرف؛ شیشه محتوی شربت را خوب تکان دهید.

    آلوئه ورا (صبر زرد) بعنوان گیاه درمانگر (Healing Plant) یا درمانگر آرام (Silent Healer) شناخته شده است. آلوئه ورا باریج اسانس ویژگی های مهم درمانی از جمله تعدیل سیستم ایمنی (Immunomodulation)، ترمیم زخم، ترمیم آسیب های حرارتی و سوختگی ها و ضد التهاب را دارد.

    با این حال در In Vivo ژل آلوئه ورا و ترکیبات آن مهار ایمنی ناشی از اشعه ماورای بنفش را اصلاح می کنند. همچنین در In Vitro چند جزء از آلوئه و ژل تام آن دارای اثرات آنتی اکسیدان بوده اند. آسمانان که از اجزای اصلی ژل آلوئه ورا محسوب می شود واجد اثرات محرک ایمنی است.

    پلی ساکاریدهای موجود در عصاره آلوئه ورا از راه خوراکی جذب می شوند و به صورت تغییر نیافته در خون، بعنوان تعدیل کننده های ایمنی عمل نموده و قادر به القاء پاسخ های ایمنی هستند و عملکرد ایمنی را خصوصا با فعال سازی ماکروفاژها و تولید سیتوکین ها تعدیل می کنند.

    آسمانان فعالیت مونوسیت ها و ماکروفاژها و سیتوتوکسیسیتی آنها را افزایش داده و T-Cell Killer را تحریک می کند. در 14 بیمار مبتلا به ایدز؛ مصرف روزانه 800 میلی گرم آسمانان، موجب افزایش مشخصی در تعداد مونوسیت های در گردش و ماکروفاژها شده و علایم بالینی بهبود یافته است. آزاد شدن اینترلوکین I، اینترلوکین 6، α – TNF ،δ-INF از ماکروفاژها، به صورت وابسته به دوز القا می‏ شود. آسمانان به تنهایی یا همراه با داروهای ضد ویروس آزیدوتیمیدین و آسیکلوویر از تکثیر ویروس ایدز و تبخال جلوگیری می کند. آلوئه امودین (Aloe-emodin) ویروس های آنفلوانزا، واریسلا زوستر (Varicella Zoster) و پسودورابیس (Pseudorabies) را غیرفعال می سازد. آنتراکینون های استخراج شده از آلوئه ورا نیز موجب کشته شدن ویروس های پوشش دار می شوند.

    پلی ساکاریدها از جمله آسمانان و آنتراکینون ‎ها
    2.5 میلی ‎گرم گلوکومانان در هر 5 میلی‌ لیتر شربت

    روزی 1 تا 2 قاشق مرباخوری (5 تا 10 میلی ‎لیتر) قبل از صبحانه مصرف شود.

    6260084716127

    تقویت کننده سیستم ایمنی

    موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    1228186684

    شربت

    آلوئه ورا|عسل

    بزرگسالان|نوجوانان

    120 میلی لیتر|250 میلی لیتر

    پلاستیکی

    ایران

    باریج اسانس

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • چیکار کنم زود حامله بشم
  • دیدگاه شما *


    توسط محمدرضا ابراهیمیدر تاریخ 30 آوریل 2020

    از این شربت استفاده کردم
    عالی بود


    توسط مسعوددر تاریخ 02 می 2020

    برای تقویت سیستم ایمنی این شربت بهتره یا ایمیونس؟


    توسط بهاره مهکوییدر تاریخ 04 می 2020

    به نظرتون این شربت بگیرم برای کرونا یا ایمونیس ؟ لطفا بگید میخوام سبد خریدمو تکمیل کنم


    توسط سهیلا شفیعیدر تاریخ 04 می 2020

    موارد مصرف شربت آلوئه ورا

    سلام من شربت آلوئه ورا خریدم اما مال یه شرکت دیگه اس میخوام بدونم فرقی هم میکنه؟


    توسط حسیندر تاریخ 07 می 2020

    سلام این شربت برای کرونا هم خوبه؟ هر کدومش برای چه مدت مصرفی هست؟

    داروخانه آنلاین مثبت سبز بهمن ماه 1394 فعالیت خود را پیرامون اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی آغاز نموده است، این مجموعه افتخار دارد با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت بدون مراجعه حضوری مشتریان، امکانات یک داروخانه اینترنتی را از مرحله انتخاب محصول، خرید و تحویل فراهم آورد. داروخانه آنلاین ما به شما کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما مخاطبین محترم میتوانید با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید از داروخانه آنلاین مثبت سبز بهترین لذت خرید اینترنتی خود را تجربه کنید.

    0 محصول

    موارد مصرف شربت آلوئه ورا
    موارد مصرف شربت آلوئه ورا
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *