موارد استفاده فلوکونازول 100

دوره مقدماتی php
موارد استفاده فلوکونازول 100
موارد استفاده فلوکونازول 100

یکی از روش های درمانی عفونت های قارچی, استفاده از داروهای ضد قارچ مانند کپسول و یا قرص فلوکونازول است. این داروها برای درمان سایر عفونت ها کاربرد ندارند. مصرف این داروها باید با احتیاط انجام شود چون دارای عوارض جانبی شدید است.

قرص فلوکونازول جزء داروهایی است که در کلاس داروهای ضد قارچ به نام triazoles قرار می گیرد و برای درمان عفونت های قارچی به کار گرفته می شود. بیماری های بسیاری با استفاده از کپسول فلوکونازول درمان می شوند. در این مطلب با موارد مصرف و عوارض جانبی این دارو بیشتر آشنا می شویم.

فلوکونازول برای درمان عفونت های قارچی از جمله عفونت های قارچی واژن، دهان، گلو، مری, شکم (ناحیه ی بین قفسه سینه و کمر), ریه ها، خون، و دیگر اندام ها استفاده می شود. همچنین این دارو برای درمان مننژیت ناشی از قارچ کاربرد دارد. این بیماری عفونت غشاهای پوشاننده مغز و ستون فقرات را شامل می شود. پیشگیری از عفونت مخمر در بیمارانی که خطر ابتلا به عفونت در آن ها بیش از سایر افراد است مانند بیماران شیمی درمانی و پرتو درمانی از دیگر موارد استفاده از داروی فلوکونازول می باشد. درواقع این دارو رشد قارچ ها را که سبب ایجاد عفونت می شوند, کاهش می دهد.
موارد استفاده فلوکونازول 100

دوره مقدماتی php

در صورت حساسیت به هر عنصر سازنده کپسول و قرص های فلوکونازول, توصیه می شود از این دارو استفاده نکنید. همچنین این دارو نباید همراه با داروهایی مانند آستمیزول، سیزاپراید، یک آلکالوئید ارگوت مانند ارگوتامین، اریترومایسین، پیموزاید، کینیدین، ترفنادین یا وریکونازول استفاده شود. در هر یک از این شرایط قبل از مصرف قرص فلوکونازول, هر گونه حساسیت و یا داروی در حال مصرف را به پزشک گزارش دهید. 

اگرچه قرص فلوکونازول برای درمان عفونت های قارچی تجویز می شود اما دارای عوارض جانبی بسیاری است به همین دلیل توصیه می شود در صورت بروز علایمی از عوارض جانی بیان شده سریعا به پزشک مراجعه کنید.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

موارد استفاده فلوکونازول 100
موارد استفاده فلوکونازول 100
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *