مواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر

دوره مقدماتی php
مواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر
مواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر



یوتاب گلچینی از بهترین ها

کلیه حقوق مادی ومعنوی مطالب متعلق به وب سایت یوتاب دات کام می باشد و کپی برداری از آن ممنوع است!

امتیاز دهید


3.4
از

دوره مقدماتی php

138

کیک مرغ از لایه های نان تُست و مخلوطی از مرغ تهیه میشود که بی شباهت به سالاد الویه نیست. این مخلوط که میتوان آن را نوعی سالاد مرغ دانست از مرغ پخته ریش ریش شده، خیارشور، پیازچه و جعفری و یک سس سفید مخصوص تهیه میشود. کیک مرغ را میتوان به شکل های مختلفی دراورد. مثلا با استفاده از قالب های کمربندی و برش دادن نان آن را به شکل گرد هم میتوانید دربیاورید. برای تزئین سالاد مرغ هم مواد مختلفی به کار برده میشود از گوجه، هویج و خیارشور گرفته تا ذرت، نخودفرنگی، تربچه و حتی پاستای فرمی پخته شده.

طرز تهیه کیک مرغ تا حد زیادی اختیاری است. چون میتوان آن را با مواد مختلف و به شکل های مختلف تهیه و تزئین کرد. مهم این است که نوعی از سالاد مرغ بین لایه های نان قرار بگیرد و به شکل کیک در بیاید. حتی میتوانید نانها را به صورت تکی روی هم قرار دهید و کیک مرغ یک نفره درست کنید. البته این شبیه به نوعی فینگر فود یعنی راتا مرغ است. انتخاب با شماست. در ادامه طرز تهیه کیک مرغ و گردو خوشمزه خانگی را با تزئین آن به صورت مرحله به مرحله میبینید.

 

مواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر

سینه های مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و به همراه تخم مرغ های پخته ریز خرد شده ، پیازچه خرد شده ، ماست خامه ای ، سس مایونز ، گردو خرد شده ، خیارشور ، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید.

 

 

حاشیه های تیره رنگ نان تست را جدا کنید و برای تزئین کنار بگذارید. مقداری از نان های تست را کف سینی بچینید و مقداری از مواد روی ان بریزید و خوب پخش کنید و به همین ترتیب لایه بعدی را قرار دهید و در انتها نیز با یک لایه از سس کیک مرغ را بپوشانید.

 

پس از اتمام کار سینی مواد را با روکشی نایلونی بپوشانید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب نان شود ، پس از این مدت از یخچال خارج کرده و با جعفری خرد شده ، مرغ پخته ، گوجه فرنگی گیلاسی ، ذرت ، هویج و هر چیزی که دوست دارید تزئین و سرو کنید.

 

 

در اینجا آموزش تصویری کیک مرغ و یک روش تزیین کیک مرغ مستطیلی را مشاهده کردید. اما برای تزئین این نوع کیک میتوانید از روش های مختلفی استفاده کنید. هویج رنده شده، ورقه های هویج و خیار، گل رز ساخته شده از گوجه فرنگی و گردوی پودر شده همه گزینه های خوبی برای تزئین کیک مرغ مجلسی هستند.

 

– مقدار موادی که استفاده میکنید بستگی به سلیقه خودتان دارد، میتوانید بعضی مواد را کمتر و بعضی را بیشتر کنید اما دقت کنید که غلظت مواد باید همانند سالاد الویه باشد.

– استفاده از تخم مرغ سلیقه ای میباشد.

– با همین روش میتوانید کیک مرغ و قارچ هم تهیه کنید. تنها کافی است مقداری قارچ را خرد کنید و تفت دهید و به مرغ ریش ریش اضافه کنید.

– با استفاده از حاشیه های نان که کنار گذاشتید میتوانید طرح های مختلفی در کناره های کیک مرغ ایجاد کنید.

– میتوانید سس مایونز را با قیف و ماسوره کنار کیک شکوفه بزنید.

 

سلام اگه تره و جعفری بریزیم بد میشه

سلام اگ پیاز و جعفری نکنم اشکالی نداره ؟// جایگزینی هست جا اینا
؟؟

از سبزی های دیگه مثل تره خرد شده هم میتونید استفاده کنید یا این که کلا حذفش کنید.

با سلام و خسته نباشید به دوست عزیزی که این مطالب خوب و مفید رو قرار داداه. خواستم بگم ممنون بسیار عالیییییییی بود و خیلی هم به دردم خوردخسته نباشید و ممنون از لطفتون .بسیار عالیییییییی

سلام . من این دستور رو درست کردم خیلی خوووووب شد . واقعا ممنون

ممنون نگار جان خوشحالم دوست داشتی

عالی ممنون

ممنون مائده عزیز

بسیار عالی و زیبا خسته نباشی نیلوفر بانو

ممنون سارای عزیز

ممنون خوب بود.

با سلام. ممنون بابت غذا. البته من همین دستور رو در انتها بجای اینکه لایه لایه نان تست قرار بدم, نان تست رو از قطر دو نیم مثلثی کردم, و مواد رو روی یک مثلث قرار داده, بعدی رو روی اون قرار دادم, به صورت تک مثلث سرو کردم, اینجوری رژیمیتره چون فقط همون سس داخلمواد هست و دیگه سس به اطراف نمیزنیم. به جای پیازچه هم از جعفری ساطوری استفاده کردم خوش طعم شد.

خواهش میکنم عزیزم ، خیلی هم خوبه ، ممنون برای به اشتراک گذاری

عالییییییییییییییییییییییییی

ممنون مینا جان

سلام عزیزم خسته نباشی من سوالی البته مشکلی دارم غذاهایی که درگذشته یاد دادیداونموقع من شانس اشنایی با سایت شما را نداشتم الان میرم از مشاهده دیدگاههای سلیت پیدا میکنم اون خیلی سخته برام میشه راهنماییم کنید چطور این غذاهارو پیدا کنم خیلللللللللللی سپاسکزارممواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر

سیمین جان دسته بندی تمام مطالب بالای سایت هست ، میتونی از اونجا به هر موضوعی که دوست داری بری و از مطالبش استفاده کنی عزیزم

سلام از طرز پخت کیک مرغ ممنون باید خیلی خوشمزه باشه .

ممنون عزیزم ، بسیار عالیه

سلام . خدا قوت . تخم مرغی که در مواد لازم گذاشتید کی مصرف میشه ؟ مرسی

ممنون ، عزیزم تخم مرغ های پخته همزمان با سایر مواد اضافه میشن

بوووووووووووووووووس

ممنون سوزان جان

عالی

سلام.میخواستم عضو بشم ولی نمیدونم چه جوری؟میشه راهنماییم کنید.سایتتون عالیه.مرسی

ممنون عزیزم ، برای عضویت در خبرنامه از لینک سمت چپ کمک بگیرید ، اینجوری هر زمان مطلب جدیدی ارسال بشه شما هم با خبر میشید

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

مواد لازم :
سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
خیار شور: ۲۰۰ گرم
پیازچه: ۱۰۰ گرم
ماست : ۱ پیمانه
سس مایونز: ۳۰۰ گرم
خامه : ۲۰۰ گرم
نان تست: یک بسته
گردو خرد شده: ۵۰ گرم
جعفری : یک پیمانه
نمک: به مقدار لازم

مواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر
مواد لازم کیک مرغ برای 10 نفر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *