مواد لازم دونات خانگی

دوره مقدماتی php
مواد لازم دونات خانگی
مواد لازم دونات خانگی

طرز تهیه دونات و آموزش مرحله به مرحله پخت دونات با روشی ساده و آسان را در این مطلب مشاهده نموده و با دستور تهیه دونات خانگی خوشمزه و عالی آشنا شوید که این دونات ها می توانند میان وعده مناسبی برای همه افراد با سنین مختلف باشند. در ادامه مطلب همراه ما باشید و با استفاده از این دستور عالی به تهیه دونات در منزل بپردازید و آنها را به عنوان عصرانه ایی عالی در کنار خانواده نوش جان فرمایید.

 دونات یکی از میان وعده خوشمزه و پرطرفدار است که اغلب ما بارها آن را خریداری نموده و میل کرده ایم. اما این بار قصد داریم با یادگیری طرز تهیه دونات در منزل، اقدام به پخت آن نماییم و این خوراکی خوشمزه و خوش طعم را در منزل و به راحتی تهیه نماییم. دونات نیز همچون انواع شیرینی از جمله  شیرینی قطاب، نارگیلی و کشمشی می تواند میان وعد و عصرانه ایی مناسب برای پذیرایی از مهمان ها نیز باشد. در ادامه با این آموزش کاربردی و دلچسب همراه ما باشید.

آرد : یک فنجان

مواد لازم دونات خانگی

شکر : یک چهارم فنجان

دوره مقدماتی php

تخم مرغ : دو عدد

شیر گرم : یک فنجان

کره نرم شده : یک فنجان

پودر خمیر مایه فوری : یک قاشق غذاخوری

نمک : یک چهارم قاشق چای خوری

روغن : به میزان لازم برای سرخ کردن

پودر شکر : سه فنجان

شیر : نصف فنجان

وانیل : نصف قاشق چای خوری

نمک : نصف قاشق چای خوری

برای تهیه دونات ابتدا شیر ولرم و شکر را مخلوط نموده و سپس خمیر مایه را به آن اضافه نموده و کنار قرار دهید تا عمل آید.

حال تخم مرغ ها را با چنگال هم بزنید تا حدی که تا حدودی کف کند و یکدست شود.

سپس تخم مرغ های زده شده را به کره نرم شده اضافه نموده و این مخلوط را به مخمر که عمل آمده است اضافه نمایید.

حال نمک و آرد را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد اصلی که در مرحله قبل آماده نمودید اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که این کار را تا زمانی که خمیر به دست نچسبد ادامه می دهیم. اما نباید خمیر شما بیش از حد آرد را به خود بگیرد، در این مرحله هدف ما تهیه خمیری نرم و متعادل است. بعد از اینه خمیر به این حالت رسید، ظرف را با پارچه ای تمیز پوشانده و آن را به مدت هشت ساعت داخل یخچال قرار دهید، البته در صورتی که تمایل دارید دونات شما سریع تر آماده شود، می توانید خمیر را به مدت دو ساعت در محلی گرم قرار دهید تا خمیر ور آید.

بعد از اینکه حجم خمیر زیاد شد و به اصطلاح ور آمد، سطح تمیزی را آرد پاشی نموده و خمیر را روی آن بازکنید. سپس با استفاده از قالبی گرد همچون لیوان آن را قالب زده و سپس با استفاده از قالب کوچکتر و یا انگشت وسط آن را سوراخ کنید. از این روش قبلا در تهیه شامی نیز استفاده نموده ایم و آنها را به شکل حلقه درآورده ایم.

حال در ظرف مناسبی مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن حلقه های خمیری را داخل روغن داغ انداخته و با حرارت متوسط سرخ می نماییم. و بعد از سرخ شدن آنها را از روغن خارج نموده و صبر می کنیم تا خنک شود و در این میان روغن اضافه آن را با  دستمال می گیریم و سپس در شهدی که در ادامه به آموزش تهیه آن می پردازیم قرار می دهیم.

پودر شکر، شیر، وانیل و نمک را مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود، حدود ۱۰ دقیقه زمان برای این کار کافی است.

سپس آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کاملا خشک شود و دونات ها را بعد از اینکه کمی خنک شدن داخل شهد فرو برده تا شهد جذب دونات ها شود.

برای تهیه دونات شکلاتی، همچون روش بالا اقدام نمایید، با این تفاوت که به جای شهد آموزش داده شده، باید از ترکیب شکلات ذوب شده و کره استفاده نموده و قسمتی از دونات را در این مخلوط فرو ببرید.

امیدواریم آموزش پخت و طرز تهیه دونات برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد و با استفاده از این دستور، دونات های خوشمزه و خوش طعمی را تهیه و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات جالب و مفید در این زمینه استفاده نمایید. نوش جان

سلام عزیزم عالی بود مرسییی

سلام خیلی خوب بود

مواد لازم دونات خانگی

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

دونات

شیر یک لیوان یا یک پیمانه.

کره۷۰ گرم.

خمیر مایه یک قاشق  غذاخوری.

تخم مرغ ۲ عدد.

مواد لازم دونات خانگی

نمک نصف قاشق چایخوری.

شکر چهار قاشق غذاخوری.

آرد چهار لیوان(چهار پیمانه ).

بیشتر بخوانید : کیک اسفنجی با پف عالی

ابتدا یک پیمانه شیر رو  روی حرارت میذاریم تا حدی گرم بشه که انگشتتون رو  داخل شیر بزنید نسوزه. پودر خمیر مایه رو با یک قاشق شکر مخلوط می کنیم  و به  شیر اضافه می کنیم. ۱۰ دقیقه تا یک ربع  اجازه می دیم که  عمل بیاد.  

دو عدد تخم مرغ رو جدا داخل ظرف می شکنیم وبا همزن دستی میزنیم. نمک و بقیه ی  شکر رو به  تخم مرغ اضافه می کنیم. ۷۰ گرم کره به دمای محیط رسیده رو  اضافه می کنیم. شیر و خمیرمایه عمل اومده رو با مواد تخم مرغی مخلوط می کنیم. در این مرحله سه پیمانه آرد الک شده رو به مواد اضافه میکنیم و خوب بهم میزنیم. پیمانه چهارم رو کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر بدست نچسبه. یک سوم از آرد باقیمانده رو اضافه نمیکنیم. خمیر رو خوب ورز میدیم. داخل ظرف گودی رو چرب کرده خمیر رو داخل ظرف چرب گذاشته روی خمیر رو با سلفون یا کیسه فریزر  میپوشانیم. روی سلفون رو پارچه یا حوله می کشیم و در جای گرم به مدت یک ساعت  استراحت میدیم.

خمیر رو بعد از یک ساعت دوباره ورز میدیم. روی سینی چرب کاغذ روغنی میذاریم. چونه ها رو به یک اندازه برمیداریم و روی سینی چرب می چینیم و با  دست پهن می کنیم. بقطر ۲ تا ۳ سانتیمتر وسط دونات هارو با قالب یا هر وسیله‌ای که دارید مثل سر نوشابه  خالی می کنیم. روی سینی دونات های آماده شده پارچه‌ای میندازیم و ۲۰ دقیقه دیگر استراحت میدیم. روغن رو توی ظرف گودی داغ می کنیم. دونات ها رو دونه دونه سرخ می کنیم وبا  چنگال مدام برمیگردونیم که دو طرف خوب سرخ بشه. باید توی روغن شناور بشه.  حرارت رو ملایم  کنید. بعد از سرخ شدن، توی  ظرفی که روش پارچه ی نخی یا دستمال  گذاشتین دونات رو بذارید که روغن اضافه گرفته بشه. در آخر به سلیقه‌ای خود با پودر شکر، گاناژ و یا ترافیل تزیین کنید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D8%AA

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب‌سایت

دیدگاه

کالری

سایت خورده بازار در مورد غذاهاست شامل مطالب علمی در مورد غذا و دستور غذا که بیشتر آنها از سایتهای خارجی گرفته و ترجمه شده و آموزش آشپزی توسط سرآشپز با تجربه ما…

شکایات

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

### مواد لازم

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

دونات یکی از کیک و شیرینی های گرد می باشد شما می توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید, که میان وعده خوراکی مناسبی می باشد، بیشتر مورد علاقه کودکان است. در ادامه این مطلب طرز تهیه دونات ساده را مشاهده خواهید کرد.

دونات از انواع کیک و کلوچه های خوش طعم است. دونات نیز همچون شیرینی کشمشی و شیرینی نارگیلی میان وعده مناسبی در همه رده های سنی و پذیرایی عصرانه می باشد. در طرز تهیه دونات ساده از روغن جامد و یا کره حیوانی و روغن مایع استفاده می گردد و نیازمند پف کردن خمیر می باشیم که در آن از خمیر مایه فوری نیز استفاده می شود.

دونات را می توان در روغن سرخ نمایید و یا در داخل فر هم می توانید این کلوچه را پخت و تهیه کرد. دستور پخت دونات بسیار آسان و در عین حال این کلوچه خانگی بسیار خوشمزه می باشد.

مواد لازم دونات خانگی

ابتدا شیر ولرم و شکر را باهم مخلوط می کنیم و پودر خمیر مایه را نیز به ترکیب اضافه کرده و کنار بگذارید تا خمیر مایه  به عمل آید.

در این مرحله از طرز تهیه دونات ساده سفیده و زرده تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا کف کرده و سفید رنگ شود. و در ادامه تخم مرغ ها را به کره نرم شده اضافه نماید و کل مخلوط را به مخمر به عمل آمده اضافه کنید.

سپس آرد و نمک را با هم ترکیب کنید و به کل مایه تهیه شده اضافه کنید توجه داشته باشید اضافه کردن آرد را تا مرحله ای ادامه می دهیم که خمیر به دست نچسبد.و خمیر را داخل ظرفی قرار دهید و روی ظرف را با پارچه تمیز بپوشانید و به مدت دو ساعت در فضای آشپز خانه قرار دهید تا حجم خمیر دوبرابر شود.

 در مرحله بعدی روی سطحی آرد پاشی کنید و مقداری از خمیر را به قطر یک سانتی متر باز کنید و به کمک قالب یا دهانه استکان حلقه حلقه برش دهید. و با یک شی استوانه کوچک یا انگشت وسط حلقه های خمیر را سوراخ کنید.

روغن را از قبل بگذارید تا کاملا داغ شود و حلقه های خمیر را داخل روغن قرار دهید تا دو طرف آن سرخ و طلایی شود. و بعد از سرخ شدن درون آبکش یا بر روی پارچه تمیز قرار دهید تا روغن اضافی دونات خارج شود. بعد از کمی خنک شدن پودر قند را دو طرف دونات الک کنید و در ظرف مناسب قرار دهید و آن ها را با پسته آسیاب شده تزیین کنید.

در این آموزش با طرز تهیه دونات ساده در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این دونات خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مواد لازم دونات خانگی
مواد لازم دونات خانگی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *