مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر

دوره مقدماتی php
مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر
مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر

آبگوشت

آبگوشت یا دیزی یکی از غذاهایی سنتی و قدیمی کشورمان می باشد که بین مردم دارای محبوبیت خاصی می باشد. آبگوشت در شهرهای مختلف به سبک های خاص و شمایل و ظاهر خاصی پخته می شود. این غذای خوشمزه و لذیذ از مواد مختلفی نظیر گوشت و حبوبات و … پخته می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر آبگوشت تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری آبگوشت تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی آبگوشت با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر

دستور پخت

دوره مقدماتی php

اگر بخواهید آبگوشت شما بسیار عالی و خوشمزه از آب در بیاید بهتر است به نکات گفته در دستور پخت دقت کنید. بهتر است ابتدا نخود و لوبیا را از شب قبل در مقداری آب بخیسانید و در صورتی که امکان دارد آبش را چند مرحله عوض کنید.

گوشت آبگوشتی را به همراه نخود و لوبیا و یک عدد پیاز، به همراه سیر و گوجه در یک قابلمه قرار دهید و ۶ الی ۸ لیوان آب روی مواد گفته شده بریزید. شما می توانید در این قسمت پوست گوجه فرنگی ها را قبل از ریختن در قابلمه جدا کنید.

زیر قابلمه را روشن کنید و اجازه دهید آبگوشت شما با حرارت کم پخته شود. این کار به این خاطر می باشد که آبگوشت به خوبی جا بیفتد. در این مرحله شما دو ساعت و نیم زمان لازم دارید تا آبگوشت شما روی حرارت بماند تا زمان اضافه کردن سیب زمینی ها شود.

سیب زمینی ها را به داخل قابلمه می اندازید. بعد از انجام این کار شما  باید چربی موجود در قابلمه را خارج ساخته و به همراه پیاز باقی مانده به خوبی می کوبید و سپس مواد آماده شده را داخل قابلمه قرار می دهید.

زمانی که حبوبات نرم شدند نمک و فلفل سیاه را به آبگوشت اضافه می کنید. این مرحله اختیاری می باشد اما شما می توانید برای خوشرنگ شدن آبگوشت ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت داده و سپس به آبگوشت اضافه کنید.

نکته مهم در مورد این غذای سنتی این است که هر چه زمان بیشتری برای پخت آبگوشت صرف کنید آبگوشت شما جا افتاده تر و خوشمزه تر می شود. در انتها لازم است عنوان کنیم ، آبگوشت آماده شده را در کاسه ای می کشید و با نان ترید می کنید.

برای خوردن گوشت و حبوبات آبگوشت می توانید به دو روش عمل کنید. در روش اول می توانید مقداری گوشت و حبوبات را داخل کاسه ریخته به همان صورت سرو کنید و روش دوم این است که گوشت و مواد دیگر را بکوبید و به عنوان گوشت کوبیده سرو کنید.

نکات پخت آبگوشت دیزی

یکی از نکات مهمی که در تهیه آبگوشت باید رعایت کنید میزان آب مورد نیاز است. شما ابتدا باید مقدار زیادی آب داخل قابلمه بریزید تا اواسط پخت مجبور نباشید که آب به قابلمه اضافه کنید. اگر در حین پخت مجدد به آبگوشت آب اضافه کنید بر روی طعم گوشت تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است از آب جوشیده شده و سرد استفاده کنید.

در برخی مناطق برای اینکه طعم آبگوشت کمی ترش تر و خوشمزه تر شود در آن لیمو عمانی می اندازند. برای این منظور یک ساعت قبل از آماده شدن آبگوشت ۲ عدد لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کنید و به آبگوشت اضافه کنید. در انتها و پس از پخت لیموعمانی ها را دور بیندازید.

همانطور که بالا اشاره شد حبوبات آبگوشت را به مدت ۲۴ ساعت بخیسانید تا نفخ آنها گرفته شود. یک روش برای تشخیص حبوبات تازه وجود دارد که اگر پوست حبوبات در طی پخت جدا شده و بر روی آب جمع شود نشان از این موضوع می باشد که حبوبات قدیمی و کهنه است.


واکنش ایران به آزادی فلوجه دانلود ویدیوی سه برادر خداوردی مورچه داره فیلمآپارات جهانگیری انتخاب نخست وزیر ارمنستان را تبریک گفت عملیات آزادی موصل با اسم رمز فلوجه قاسمی انتخابات موفقیت آمیز عراق را تبریک گفت مشرق نیوز پیام تبریک معاون وزیر خارجه برای نوزدهمین سالگرد تاسیس شیلا خداداد با انتشار عکسی روز پزشک را تبریک گفت وبلاگ نسیم آنلاین سیاست خارجی نسیم آنلاین جابری انصاری امیدوار به پایان بحران سوریه هستیم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آزادی موصل را به فرماندهان رایزنی جابری‌انصاری با نماینده ویژه پوتین در سوچی – .

( ) به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیروزی ارتشنیروهای مردمیعشایری عراق در نبرد علیه تروریست های تکفیری در شهر استراتژیک فلوجه را به دولتآحاد ملت عراق تبریک گفت پربازدید ترین ویدیو ها ظریف آزادی فلوجه را به همتای عراقی خود تبریک گفت ژله رنگی به گزارش خبرگزاری مهر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در پیامی به سرژ سرکیسیان انتخاب وی به سمت نخست وزیری جمهوری ارمنستان را تبریک گفتبر پیشبرد روابط دو کشور در همه ابعاد تاکید کرد او گفت ما وعده آزادسازي فلوجه را داديمفلوجه به ما بازگشتنيروهاي ما توانستند داخل شهر را تحت‌کنترل خود بگيرند اما همچنان برخي کانون‌ها نياز به پاکسازي دارد سخنگوی وزارت خارجه ایران با تبریک برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق گفت حسین جابری انصاری معاون عربیآفریقا وزارت امور خارجه خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا فعالیت آزمایشی خود را از ۱۳ آبان ۱۳۷۸فعالیت رسمی‌اش را از ۱۶ آذر ۱۳۷۸ آغاز کرد ستاره ها؛ حسین جابری انصاری را به او تبریک گفت آزادی فلوجه را تبریک گفت وزیر امور خارجه ایران آزادی موصل را به را به عراقی‌ها تبریک گفت جابری انصاری دیپلمات کشورمان گفت جمهوری اسلامی ایران امیدوار است تا در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک که در روند آستانه از سوی ایران روسیهترکیه با اراده قاطع ملت سوریه در حال پیگیری است هر چه زودتر شرایط خروج این کشور از بحران فراهم شود جداگانه آزادی کامل شهر موصل عراق را به مسئولان عراقی تبریک گفت حسین جابری‌انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسیمذاکره [ ]

کانال تلگرام ایده های خاص Number1 idea

آرایشی بانوان، دیزاین خانه، لباس، ورزش، آشپزی، سلامتی پوست و بدن و …

@N1_idea

https://t.me/N1_idea

آبگوشت از غذاهایی که اکثر طرفداران آن را آقایان تشکیل می دهند، آبگوشت نام دارد. خصوصا آبگوشت هایی که به روش های قدیم تهیه می شود که از طعم و مزه بهتری برخوردار هستند. برای تهیه یک آبگوشت عالی فقط کافیست وقت لازم را برا پختن آن صرف کنید. استفاده از گوشت گوسفندی که چرب باشد هم در بهتر شدن آبگوشت کمک زیادی خواهد کرد. در این مطلب آبگوشت سنتی بسیار خوشمزه ای را برای شما تدارک دیده ایم.


 


 


 

مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر


 


 


 


 

1) برای اینکه آبگوشت خوب شود، شاید اولین کار این است که نخود و لوبیاسفید را 24 ساعت قبل درون آب خیس دهید. ( اگر چند بار هم آبش را عوض کنید بهتر است ) قابلمه ای بدارید و مواردی مانند گوشت آبگوشت، نخود، لوبیا، 1 عدد پیاز، گوجه و سیرها را در آن بریزید. حدود 7 عدد لیوان هم آب اضافه کنید.


 


 


 

2) بهتر است گوجه هایی که اضافه می کنید بدون پوست باشند. حال قابلمه را بر روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بپزد. با این‌کار می خواهیم آبگوشت را خوبِ خوب جا بیندازیم.


 


 


 

3) بعد از تقریبا حدود 2 ساعت و نیم که آبگوشت روی شعله بوده است،اقدام به پوست گرفتن سیب زمینی ها کنید، سپس بشوئید و بعد از آن درون قابلمه بریزید. ( پیازی که از قبل درون قابلمه قرار داده بودیم را بردارید و دور بریزید )


 


 

4) در این مرحله چربی ای که در قابلمه قرار داده بودید را نیز از قابلمه در آورید و با 1 عدد پیاز بکوبید و همه آنها را درون قابلمه بریزید. هر وقت که احساس کردید مواد درون قابلمه ( گوشت و حبوبات ) به خوبی حالت نرم به خود گرفته اند، اقدام به اضافه کردن نمک و فلفل سیاه به آبگوشت کنید.


 


 

5) جهت بهتر کردن رنگ آبگوشت 2 قاشق رب گوجه فرنگی را در کمی روغن تفت دهید و بعد از آن به قابلمه اضافه کنید. صبر کنید تا آبگوشت به خوبی جا بیوفتد. هر زمان که حس کردین آبگوشت به خوبی جا افتاده است آن را درون کاسه بریزید. می توانید آن را با نان ترید کنید. کار تمام است و می توانید آن را به هر روشی که دوست دارید سرو کنید.


 

نکته: می توانید اول پیاز باقیمانده را ریز رنده کنید بعد چربی را بکوبید و با هم مخلوط کنید ) و داخل غذا بریزید . در این مرحله که گوشت و نخود – لوبیا نرم و پخته شده اند، نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه به غذا اضافه کنید.در صورتی که غذای شما رنگ دلخواهتان را نداشت میتوانید از یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی سرخ شده در کمی روغن ، داخل غذا استفاده کنید.


 

نکته: سرخ کردن رب قبل از مصرف داخل غذا به جهت از بین بردن بوی خامی رب و همچنین بهتر کردن رنگ رب است اگر هنگام سرخ کردن رب یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده هم به آن بیفزایید نتیجه بهتری می گیرید.این غذا هر چه زمان پختش طولانی تر باشد جا افتاده تر و خوش مزه و خوش رنگ تر می شود.معمولا این غذا را با آب زیاد درست می کنند و بهتر است اول کار به اندازه کافی در ظرف آب بریزید که مزه غذا در اثر اضافه کردن چند مرحله آب در طول پخت، تحت تاثیر قرار نگیرد.فراموش نکنید که آبلیمو را هنگام سرو  غذا، داخل ظرف بریزید؛ در غیر این صورت طعم غذا در اثر جوشیدن آبلیمو تلخ می شود.


 


 


 

    آبگوشت دیزی سنگی جزو غذای محلی – آذربایجانی میباشد
    و زمان پخت و انتظار آن در حدود 4 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
    آبگوشت دیزی سنگی را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
    توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 5 نفر مناسب میباشد .


 


 

    روغن مایع به میزان لازم
    نمک به میزان دلخواه
    فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
    زردچوبه 2 قاشق چای خوری
    گوجه فرنگی خشک شده 3 تا 4 ورق
    سیر 3 تا 4 حبه
    رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
    نخود نصف پیمانه
    سیب زمینی 2 تا 3 عدد
    گوشت گوساله 200 گرم
    آب جوش 3 پیمانه
    فلفل سبز 1 تا 2 عدد
    پیاز متوسط 1 عدد

 

مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر

گوشت رو به همراه پیاز خرد شده و فلفل سبز در ماهیتابه یه تفت مختصر میدیم


 


 


 

وقتی رنگ گوشت کمی تغییر کرد و پیازها کمی نرم شدند رب گوجه و زردچوبه و فلفل سیاه رو هم اضافه و تفت میدیم


 


 


 

حالا مواد تفت داده شده رو داخل ظرف دیزی میریزیم


 


 

و آب جوش و نخود و سیر و گوجه خشک (میشه از گوجه تازه هم استفاده کرد )رو هم اضافه میکنیم ،تا نیمه ظرف دیزی آب بریزیم کافیه.


 


 


 


 

در ظروف رو میذاریم و با حرارت ملایم رو شعله پخش کن میذاریم تا 3 ساعت بپزه.


 


 

وقتی که 3 ساعت گذشت نمک و سیب زمینی ها رو هم اضافه میکنیم و میذاریم تا پخته بشن تقریبا 20 دقیقه زمان میبره.


 


 

حالا دیگه دیزی خوشمزه ما جا افتاده و آماده خوردنه.


 


 

آبش رو از موادش جدا میکنیم و با ترشی لیته و سیر ترشی و سبزی خوردن میزنیم تو رگ.


 


 


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر
مواد لازم آبگوشت برای 20 نفر
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *