مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری

دوره مقدماتی php
مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری
مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته تر کردن لب هایشان هستند. در حالی که برجسته سازی لب معمولا به وسیله پر کننده اسید هیالورونیک انجام می ‌شود، اما بوتاکس روش دیگری برای آن ‌هایی است که به دنبال حجم دهی بیشتر هستند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی بوتاکس لب می پردازیم و عوارض و فواید …

روزه داری متناوب و رژیم غذایی کتوژنیک، دو الگوی پرطرفدار در میان علاقه مندان به سلامتی و افرادی است که دارای رژیم غذایی هستند. با این حال، در حالی که تفاوت‌ های زیادی بین روزه گرفتن متناوب و کتو وجود دارد، در واقع آنها می توانند با هم ترکیب شوند تا به تقویت نتایج کمک کنند و حتی سریع‌ تر به حالت کتوز برسید. در حقیقت، با تمرین روزه داری متناوب در کتو، شما می توانید از مزیت ‌های منحصر به فردی که هر دو …

پنیر لبنه ، دارای طعمی تند، خامه ای و فوق‌ العاده مغذی است و یک جزء ضروری مورد استفاده در غذاهای خاورمیانه برای هزاران سال است. در واقع، در برخی از مناطق، این پنیر را میتوان در هر چیزی پیدا کرد، از پیش غذا و دسر گرفته تا چیزهای دیگر. نه تنها دارای تنوع زیادی است بلکه با چند دستور ساده، می توانید آن را در آشپزخانه خود تهیه کنید. این پنیر، همچنین در لیست غذاهای پروبیوتیک قرار می گیرد که برای سلامتی روده مفید …

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم …

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر بیشتر از …مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری

آیا شما دلایل اصلی اینکه چرا روغن نارگیل از فواید و مزایای قابل ‌توجه زیادی برخوردار است را می دانید؟ این به لطف یک جزء کلیدی به نام …

دوره مقدماتی php

در مورد گلوکزامین چه می دانید؟ این مکمل را چه کسانی می توانند مصرف کنند و در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آیا عوارض خاصی شما را تهدید …

برجسته کردن لب در سال ‌های اخیر به طور فزاینده ‌ای محبوب شده ‌است، به طوری که مردم سراسر دنیا به دنبال راه ‌هایی برای پرتر و برجسته …

در روز ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۸، اداره غذا و داروی آمریکا داروی جدیدی را برای درمان آنفولانزا تصویب کرد. زوفلوزا اولین داروی جدیدی است که در ۲۰ سال …

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست …

ویار یکی از شایع ترین نشانه هایی است که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری خود آن را تجربه می کنند. حالت …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است




خانه

موبایل

 

مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری

 

 

خواص خاکشیر عبارتند از :

 

* خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

* التیام دهنده زخم و جراحات است.

* جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

* خاکشیر ادرار آور است.

* خاکشیر تب‌بُر است.

* برای دفع کرم مفید است.

* التهاب کلیه را برطرف می‌کند.

* سرخک و مخملک را دوا می‌کند.

* خاکشیر صدا را باز می‌کند.

* برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

* از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

* سنگ کلیه را دفع می‌کند. برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده وصبح ناشتا خورد.

برای برطرف کردن جوشهای صورت که بعلت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا بمدت دو هفته آن را میل میل کنید تا جوشها از بین برود.

 

توجه:

بعضی از افراد هنگامیکه خاکشیر می‌‌خورند ممکن است سردرد بگیرند اینگونه اشخاص باید خاکشیر را با کتیرا بخورند.

 

نحوه مصرف:

می توانید آن را بشویید . سپس به همراه کمی شکر یا نبات در یک لیوان آب سرد بریزید و بخورید.

 

خواص خاکشیر

نروید بر زمین هرگز گیاهی

که ننوشته ست بر برگش دوایی (نظامی)

خاکشیر یا خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی است از تیره صلیبیان به ارتفاع 20 سانتی‌متر الی یک متر که به طور خودرو در باغ‌ها و صحراها می‌روید. دارای برگ‌هایی با بریدگی زیاد و گل‌های زرد روشن از تیره شب‌بو می‌باشد. از نظر تنوع دو نوع دارد؛ یکی تلخ که دانه‌های آن ریز و رنگ‌هایش مایل به سرخی است و گونه دیگر شیرین که دانه‌های آن بزرگ‌تر بوده و رنگش سرخ تیره می‌باشد. هر دو نوع گیاه یاد شده در اغلب نواحی ایران مخصوصاً دامنه‌های جبال البرز و در بیابان‌ها رشد می‌کند.

 

خواص کلی و درمانی خاکشیر

1.زخم‌ها و جراحات را التیام می‌بخشد.

 

2.در رفع اسهال روده و خونی و از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان استفاده کرد.

 

مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری

3.دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده، ضد کرم و تب بر هستند.

 

4.ملین و خنک کننده با آب سرد است.

 

5.بذر آن بر میزان شهوت و میل جنسی می‌افزاید و اشتها را باز می‌کند.

 

6.تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.

 

7.خوردن آن سبب نیکویی رنگ و رخسار می‌گردد. در این صورت خاکشیر را با دو برابر وزن آن، شکر مخلوط کنید و تا ده روز بخورید.

 

8.گرفتگی ادرار را برطرف می‌سازد و فربه‌کننده است.

 

9.دل مالش و دل ضعفه را از بین می‌برد.

 

10.برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.

 

11.برای اسهال ساده کودکان شیرخوار اثر دارد.

 

12.به عنوان خنک کننده در امراض حصبه و آبله تجویز شده است.

 

13.اگر با شیر تازه خورده شود، بدن را چاق می‌کند.

 

14.خاکشیر را بکوبید، شب موقع خوابیدن، کف پا تا مچ را با آن ضماد نمایید، در تسکین و بهبود فشار خون اثر دارد.

 

15.روی ور‌م‌های سخت و سرطانی، پستان، چشم، نقرس و ورم گوش، ضماد نمایید.

 

16.از دانه‌های خاکشیر به عنوان پادزهر به نحو زیر می‌توان استفاده کرد؛

پنج گرم دانه را شسته و با گلاب یا آب خالص آن قدر بجوشانید تا شکفته شود و بعد آن را نیم‌گرم به مسموم بخورانید. به این صورت، قی آورده و ایجاد تهوع می‌نماید و این عمل را چند مرتبه تکرار کنید تا قی بند آید.

 

17.بزرگسالان معمولاً دانه خاکشیر را پس از پاک کردن و شستن کامل به مقدار 10 تا 20 گرم در آب خیسانده، صبح ناشتا با آب و عسل مخلوط و برای چند روز متوالی می‌نوشند.

 

18.برای رفع اسهال ساده کودکان شیرخوار می‌توان مقدار یک قاشق غذاخوری خاکشی پاک کرده را در ظرفی ریخته بر روی آتش ملایم به هم بزنند تا خاکشی بو داده شود و سپس کمی آب و عسل به آن افزوده هر نیم ساعت یک قاشق چای خوری از آن را به کودک بخورانند.

 

گفتنی است؛ در تدوین و نگارش مقاله حاضر، علاوه بر دانسته‌های شخصی از منافع موثق نیز سود جسته شده است.

 

فصل تابستان كه می‌رسد بازار مصرف خاكشیر و شربت آبلیمو هم داغ می‌شود. خاكشیر از زمان‌های گذشته كاربرد داشته است و بهترین كاربرد آن به خاطر خاصیت ضدعفونی‌كننده‌اش می‌باشد و برای ناراحتی‌های روده مثل اسهال یا حتی یبوست مفید است.

 

این گیاه را به صورت خیس كرده استفاده می‌كنند و در موارد جراحات و تب‌های زیاد بسیار موثر است و همچنین بو داده آن اسهال‌های سخت را درمان می‌كند. .

 

خاكشیر التهاب كلیه را برطرف می‌كند. برای از بین بردن كهیر و التهابات پوستی از خاكشیر استفاده كنید.

خاكشیر دارای تعدادی اسید چرب مانند اسید لینوئیك، اسید لینولنیك، اسید اولئیك، اسید پالمتیك و اسید استئاریك است. این گیاه التیام‌دهنده زخم و جراحات است و جوشانده آن برای رفع اسهال‌های ساده مفید است.

 

خاكشیر تب‌بر است، این گیاه همچنین ادرارآور است و التهاب كلیه را برطرف می‌كند. از دیگر خواص خاكشیر می‌توان به درمان سرخك و مخملك اشاره كرد.

 

این گیاه نیز برای رفع گرفتگی صدا مفید بوده و كهیر و التهابات پوستی را از بین می‌برد. از گل‌ها و برگ‌های این گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از كمبود ویتامین C استفاده كرد.

 

برای برطرف كردن جوش‌های صورت كه به علت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می‌شود باید جوشانده یك قاشق ترنجبین را با ۲ قاشق غذاخوری خاكشیر مخلوط كرده و هر روز صبح ناشتا به مدت ۲ هفته میل شود تا جوش‌ها از بین بروند.


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

چطور در مهمانی لباس خود را با فرزندتان ست کنید یکی از لذتهای پدر و مادر شدن، ست کردن لباس با بچههاست. این کار علاوه بر اینکه زیبایی استایل خانوادگی شما را بیشتر میکند؛ به ایجاد احساس نزدیکی بیشتر با …

انواع محیط کاری و لباسهایی که مناسب آنهاست میگویند نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را به دست آورید؛ مگر اینکه برای همان شغل لباس بپوشید. ما یک قانون جدید را به این قانون اضافه میکنید؛ نمیتوانید شغل مورد علاقهتان را حفظ …

مهمترین وسایلی که قبل از سفر به شهر ساحلی باید به همراه داشته باشید درست وقتی که خستگی از هر طرف حمله میکند، سفر به مناطق ساحلی میتواند مثل یک معجزه شیرین، حال آدم را خوب کند و خستگیها را …

8 روش ساده برای اینکه کتاب خواندن جزئی از عادات روزمره تان شود کسانی که کتاب میخوانند میتوانند به تعداد شخصیتهای موجود در کتابها، زندگیهای مختلفی را تجربه کنند. هر کدام از این زندگیها تجارب زیادی به فرد میدهند؛ برای …

9 روش برای خواندن درسهای تحلیلی و دشوار درسهای سخت نیاز به یادگیری بهتر و نه لزوما بیشتری دارند. برای اینکه بتوانید کیفیت یادگیریتان را بالا ببرید، از شیوههایی که در این مقاله میخوانید، استفاده کنید. خواندن سرفصلها یکی از …مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری

9 نکته شگفت انگیز برای پذیرایی از مهمانها عشق به مهمانی دادن و پذیرایی کردن در خیلیها وجود دارد؛ کسانی که دوست دارند همه را دور هم جمع کنند و ساعتهای خوشی را برایشان به یادگار بگذارند. اگر شما هم …

9 نکته برای داشتن رژیم غذایی سالم و تناسب اندام کمتر کسی است که از داشتن یک رژیم غذایی سالم لذت نبرد و دلش نخواهد بدنش روی فرم باشد. خوشبختانه برای رسیدن به تغذیه سالم هزاران تحقیق انجام شده و …

بسته به نوع ماده غذایی نحوه بسته بندی نیز تفاوت خواهد کرد. برای بسته بندی مواد غذایی ماشین آلات بسیار زیادی طراحی شده و همچنین سبک بسته بندی نیز در این میان بسیار متنوع است. اگر قصد خرید دستگاه بسته …

تشک رویا ، تشک خوشخواب ، تشک زست ! محصولات کدام تشک بهتر است ؟ شرکت تشک رویا یکی از با سابقه ترین و بهترین تولید کنندگان تشک در ایران میباشد. این شرکت که خود تولید کننده ی مواد اولیه …

سام درخشانی سفیر برند سریعترین سایت ایران شد حضور افراد سرشناس به عنوان سفیر برند از اتفاقات رایج در فضای کسب و کار است. صنعت گردشگری هم از این کار در سراسر دنیا بسیار استقبال کرده است و بازیگران بسیار …

مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری
مقدار مصرف خاکشیر برای لاغری
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *