مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

دوره مقدماتی php
مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس
مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

  نام دارو: Mometasone furoate

  طبقه بندی فارماکولوژیک : کورتیکواستروئید

  اشکال دارویی : اسپری دهانی،اسپری بینی، کرم ، پماد و لوسیون تاپیکال

  نام های تجاری : Asmanex® ,Twisthaler®,Elocon®,Nasonex®

  دوزاژ :

مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

  بزرگسالان :

دوره مقدماتی php

  – در درمان رینیت آلرژِیک فصلی: اسپری بینی: روزانه 2 پاف در هر سوراخ بینی (100 میکروگرم)

  – پیشگیری از رینیت آلرژیک فصلی: اسپری بینی روزانه 2 پاف در هر سوراخ بینی 4-2 هفته قبل از شروع فصل گرده افشانی گلها

  کودکان:

  اسپری بینی : روزانه 1 پاف در هر سوراخ بینی (50 میکروگرم)

  – درمان درماتیت پاسخگو به کوتیکواستروئید :

  تاپیکال: کاربرد لایه نازکی از کرم یا پماد و یا چند قطره از لوسیون روی ناحیه، یکبار در روز بدون پانسمان

  به محض کنترل، درمان قطع شود. در صورتیکه طی 2 هفته از شروع درمان، بهبودی حاصل نشد باید تشخیص بیماری بررسی شود (مومتازون موضعی، کورتیکواستروئید با قدرت متوسط است)

  – پولیپ بینی: اسپری بینی 2 پاف در هر سوراخ بینی روزی 2 بار ( در بعضی بیماران 1 بار در روز هم ممکن است موثر باشد)

  – آسم: در بیمارانی که اسپری های برونکودیلاتور و یا کورتیکواستروئیدی مصرف می کنند

  اسپری دهانی: ابتدا یک پاف ( mcg 220) ماکزیموم 2 پاف در روز شبها یا دو بار در روز

  در بیمارانی که کورتون خوراکی دریافت می کنند: mcg 440 روزانه از اسپری ماگزیمم day / mcg 880 میزان پردنیزون مصرفی بیمار حداقل یک هفته بعد از شروع مصرف اسپری مومتازون باید کاهش یابد

  میزان کاهش نباید بیشتر از day / mg 5/2 هفتگی باشد.

  توجه: زمان دستیابی به ماکزیمم اثر 1 تا 2 هفته یا بیشتر بعد از مصرف است

  مصرف در بارداری و شیردهی: اطلاعات کافی در مورد ترشح در شیر و یا اثر تراتوژنی این دارو در دسترس نیست با این حال باید از مصرف مقادیر زیاد آن در طولانی مدت خودداری نمود.

 

  روش استفاده :

  اسپری بینی : قبل از مصرف باید حدود 10 مرتبه اسپری را تکان داد.

  اسپری دهانی : ابتدا نفس را بیرون داده اسپری را در بین لب ها گذاشته و یک پاف می زنیم و بعد با دم عمیق و نگهداشتن نفس تا 10 ثانیه اسپری را وارد ریه می کنیم موقع اسپری زدن نباید بازدم انجام داد.

  تاپیکال : از کاربرد دارو در چشم، صورت، زیر بغل، و کشاله ران باید خودداری کرد موقع کاربرد نباید بانداژ یا پانسمان انجام شود.

  عوارض جانبی : سردرد، خستگی، دپرسیون، درد عضلانی- اسکلتی، رینیت،عفونت دستگاه فوقانی، عفونت ویروسی، کاندیدای دهانی، درد قفسه سینه، سرفه

  منع مصرف : حساسیت به مومتازون یا سایر اکسپیانت های فراورده، درمان برونکواسپاسم حاد

  احتیاط : دارو ممکن است باعث سرکوب آدرنال شود

  *برونکواسپاسم با ویزینگ ممکن است بعد از مصرف اسپری اتفاق بیفتد که باید مومتازون را قطع کرده و از یک برونکودیلاتور سریع اثر استفاده کرد.

  تاخیر در ترمیم زخم: در کسانی که به تازگی جراحی یا زخم بینی داشته اند نباید کورتیکواستروئید های بینی را به کار برد.

  ایمونوساپرسیو: مصرف طولانی مدت کورتون ها باعث سرکوب سیستم ایمنی و همچنین افزایش ریسک عفونت می شود.

  اختلالات روانی: کورتون ها ممکن است باعث دپرسیون، سرخوشی، بی خوابی، تغییر شخصیت و … شوند.

  مکانیسم اثر : مومتازون، تشکیل، آزاد شدن و فعالیت واسطه های شیمیایی التهابی درونزا ( کینین، هیستامین، آنزیم هایی لیپوزومال و پروستاگلاندین ها) را سرکوب می نماید همچنین با مهار تمایز سلولی ماکروفاژها و لکوسیت ها و جلوگیری از مهاجرت آنها به ناحیه آسیب دیده مانع پاسخ التهابی ( گشاد شدن و افزایش نفوذپذیری عروق ناشی از فرایند التهاب ) می شود.

 

 



عضوشوید

مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

عضویتسریع

آمارمطالب

آمارکاربران

کاربرانآنلاین

آماربازدید

امروزه استفاده از انواع اسپری های بینی استروئیدی و یا آنتی هیستامین به عنوان یکی از داروهای مؤثر در کنترل و کاهش علائم آلرژی بینی (رینیت آلرژیک یا آلرژی فصلی) در نظر گرفته می شوند. برای آگاهی از ماهیت و انواع این نوع اسپری ها به نوشتار اسپری های بینی ضدآلرژی و حساسیت مراجعه نمایید. آنچه که در اراتباط با اثربخشی اسپرهای بینی ضدآلرژی بسیار حائز اهمیت است، نحوه صحیح استفاده از این اسپری ها بخصوص برای کودکان می باشد. در نوشتار حاضر سعی گردیده روش صحیح استفاده از انواع اسپری های بینی برای کنترل و کاهش آلرژی بینی بیان شود.

 

به طور کلی پیش از استفاده از اسپری باید دستورالعمل تهیه شده توسط شرکت سازنده بخوبی مطالعه شود. استفاده صحیح از اسپری های بینی برای رساندن مقدار تجویز شده از دارو به داخل حفره بینی از جمله دیواره های کناری مجاری بینی می باشد. دارو باید پیش از آنکه از طریق قسمت انتهای بینی به داخل حلق وارد شود، به مقدار کافی به سطوح مخاطی مژه دار قسمتهای داخل بینی برسد.

مطالعات نشان داده است به دلیل عدم استفاده صحیح از اسپری های بینی کمتر از ۵۰ درصد داروی اسپری شده در داخل منافذ بینی، به پوشش های مخاطی مجاری بینی می رسند! بدین ترتیب اغلب داروی اسپری شده یا در قسمت جلویی بینی قرار گرفته و یا بداخل حلق وارد شده و از دست می رود! بنابراین رعایت نحوه صحیح استفاده از اسپری های بینی نقش مهمی در اثربخشی داروی ضدآلرژی تجویز شده دارد.

پیش از استفاده از اسپری بینی، دست های خود را با آب و صابون بشویید. دستهای آلوده می تواند باعث آلوده شدن سر اسپری شده و یا به همراه دارو میکروب از دستها به داخل بینی منتقل شود.مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

باید برای اثربخشی اسپری، مجاری بینی بخوبی تمیز شوند. حتما برای استفاده از اسپری باید مجاری بینی باز باشند. درصورت احتقان و گرفتگی بینی، می توان از روش های ذیل برای رفع و بهبودی گرفتگی بینی استفاده نمود:

پیش از استفاده باید حتما اسپری بینی بخوبی و به آرامی تکان داده شود. همچنین زمانی که اسپری برای اولین بار استفاده می شود باید چندبار عمل پمپ کردن اسپری را به منظور خروج هوای موجود در قسمت پمپ اسپری انجام داد تا اسپری بینی آماده استفاده شود.

سر خود را مقداری به سمت جلو خم کرده و نوک اسپری را با زوایه حدود ۴۵ درجه در داخل یکی از مجاری بینی قرار دهید. همزمان با انگشت سبابه مجرای دیگر بینی را بسته نگاه دارید. باید از تماس نوک اسپری با موکوس (خلط) تا حدامکان جلوگیری نمود. در صورت آلوده شدن نوک اسپری، باید بخوبی با آب تمیز شستشو داده شود.

در حالی که یکی از مجاری بینی با انگشت بسته نگاه داشته شده است، در مجرای دیگر به آهستگی یکبار اسپری را بداخل بینی پمپ می کنیم. بعد از ورود دارو بداخل مجرای بینی نباید عطسه کرد و یا هوا را بشدت از داخل مجرای بیرون خارج ساخت. باید بعد از پمپ دارو بداخل بینی به آهستگی تنفس نمود و مقداری سر را به سمت عقب خم نمود. مراحل ۴ و ۵ را برای مجرای دیگر بینی تکرار نمایید.

پس از پمپ کردن دارو بداخل هر دو مجرای بینی، قسمت سر اسپری را بخوبی با آب شسته و سپس خشک نمایید.

 

تهیه و تدوین: تیم محتوای شبکه جامع آلرژی

منابع:

۱- https://www.wikihow.com

۲- https://www.everydayhealth.com

۳- http://www.safemedication.com

۴-  https://www.goodrx.com

مفید بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


آلرژی بینی (رینیت آلرژیک یا آلرژی فصلی) شایع ترین بیماری آلرژیک در ایران و جهان می باشد! علائم شایع این نوع بیماری آلرژیک تنفسی شامل آبریزش، خارش، عطسه های مکرر و احتقان (گرفتگی بینی) می باشد. اگرچه داروهای خوراکی ضدآلرژی می توانند برای برطرف ساختن علائم آلرژی بینی مؤثر باشند اما عوارض جانبی آنها برای بعضی از بیماران ناخوشایند می باشد و استفاده از اسپری های بینی را برای کنترل آلرژی بینی ترجیح می دهند.

یکی از علائم شایع آلرژی بینی احتقان و گرفتگی بینی می باشد. اسپرهای بینی دکونژستانت باعث انقباض و کوچک شدن عروق و بافت های در داخل بینی می شوند. بدین شکل این نوع اسپری ها سبب بازشدن و بهبودی گرفتگی بینی می گردند. اسپری های بینی اوکسی متازولین هیدروکلراید (Oxymetazoline hydrochloride) و یا فنیل افرین هیدروکلراید (Phenylephrine hydrochloride) نمونه های رایج اسپری های بینی دکونژستانت می باشند.

این نوع اسپری ها را نباید هرگز برای مدت طولانی استفاده نمود! توصیه می شود با نظر پزشک معالج اسپری های بینی دکونژستانت حداکثر برای سه روز استفاده گردند. یکی از عوارض استفاده طولانی از این نوع اسپری ها برگشت مجدد و تشدید گرفتگی و احتقان بینی می باشد.

 

مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

اسپری های بینی آنتی هیستامین با مهار اثر هیستامین (ماده شیمیایی مسئول ایجاد اغلب علائم آلرژی بینی)، می توانند باعث کاهش علائمی مانند گرفتگی (احتقان بینی)، خارش و آبریزش بینی شوند. آزلاستین (Azelastine) و اولوپاتادین (Olopatadine) انواعی از این نوع اسپری ها می باشند. یکی از مزایای شاخص اسپری های بینی آنتی هیستامین، ایجاد خواب آلودگی بسیار کمتر نسبت به قرص های آنتی هیستامین می باشد.

 

اسپری های بینی استروئیدی (یا اسپری های بینی کورتیکواستروئیدی) نوعی داروی موضعی ضدالتهاب بوده و برای کاهش تورم در مخاط بینی و باز شدن مجاری بینی بسیار مؤثر عمل می نمایند. این نوع اسپری ها به طور کلی باعث کاهش و کنترل  علائم آلرژی بینی (رینیت آلرژیک، آلرژی فصلی) می شوند. این نوع اسپری های بینی اولین دارویی هستند که به طور معمول توسط پزشک معالج برای فرد مبتلا به آلرژی بینی تجویز می گردند.

البته باید توجه داشت اثر مطلوب و کارآمد این نوع اسپری ها اغلب بعد از چند روز  بدست می آید. بعضی از اسپری های بینی استروئیدی که با تجویز پزشک معالج در دسترس می باشند عبارتند از: بکلومتازون (Beclomethasone)، فلوتیکازون پروپیونات (Fluticasone Propionate)، فلوتیکازون فوروات (Fluticasone Furoate)، مومتازون (Mometasone).

عوارض جانبی اسپری ها ی استروئیدی همان عوارض ناشی از مصرف داروهای خوراکی و یا تزریقی استروئیدی (یعنی سرکوب سیستم ایمنی و افزایش استعداد ابتلا به عفونت ها) می باشد، اما با توجه به موضعی بودن مصرف اسپرهای بینی، بنابراین عوارض در این حالت اندک بوده و کمتر از قرص ها و یا آمپول های تزریقی می باشند. به هر حال بعضی از عوارض جانبی اسپرهای بینی استروئیدی می تواند سردرد، گلودرد، خونریزی بینی و سرفه باشد.

همچنین در بعضی از بیماران مصرف این نوع اسپری ها می تواند باعث افزایش احتمال ایجاد برفک دهان و یا عفونت قارچی در دهان شود. بنابراین توصیه می شود بعد از مصرف اسپری های بینی استروئیدی حفره دهان بخوبی با آب شستشو داده شود.

 

اسپری بینی کرومولین سدیم به طور معمول برای جلوگیری از تولید و ترشح هیستامین از ماستوسیت ها (سلول های مسئول ایجاد بیماری های آلرژیک) توسط پزشک معالج تجویز می شود. کرومولین سدیم اغلب برای پیشگیری از بروز علائم آلرژی بینی استفاده شده  و برای اثربخشی باید به طور پیوسته مصرف گردد.  

به طور معمول پزشک متخصص توصیه می نماید اسپری کرومولین سدیم یک یا دوهفته پیش از فصل تشدید و یا بروز علائم آلرژی بینی استفاده شود. با این وجود اثر این اسپری به اندازه اسپری های بینی استروئیدی نبوده ولی دارای عوارض جانبی کمتری می باشد.گاهی متخصصین آسم و آلرژی اسپری کرومولین سدیم را برای جلوگیری از حملات آسم نیز تجویز می کنند.

 

اسپری بینی ایپراتروپیوم (Ipratropium) نوعی اسپری آنتی کولینرژیک می باشد. این نوع اسپری ها با مهار گیرنده های کولینرژیک باعث توقف تولید موکوس در مجاری بینی شده و بدین شکل می توانند علائم آلرژی بینی را کنترل نمایند. البته اسپری های آنتی کولینرژیک به طور مؤثر باعث برطرف شدن علائمی مانند خارش بینی، گرفتگی بینی و یا عطسه نشده!، اما به طور کارآمدی از آبریزش بینی جلوگیری می کنند. اگر بیمار دچار آب سیاه چشم (گلوکوم) و یا بزرگی پروستات می باشد مصرف این اسپری توصیه نمی شود!

 

اسپری های بینی حاوی کلرورسدیم  (آب نمک با غلظت مشخص و استریل) برای جلوگیری از غلیظ شدن موکوس (خلط) و خروج آسان تر آنها از مجاری بینی استفاده می شوند. این نوع اسپری ها می توانند موجب کاهش تراکم مواد حساسیت زا (آلرژن ها) در داخل مجاری بینی نیز گردند. همچنین اسپری های سالین به کاهش خارش و یا گرفتگی بینی (احتقان) نیر کمک می نمایند.

 

 

تهیه و تدوین: تیم محتوای شبکه جامع آلرژی

 

منابع:

 

۱- https://www.webmd.com

۲- https://www.livestrong.com

۳- آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا

ممنون از نوشتە مفیدتان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت


داستان نفوذ فرهنگی آمریکا در شوروی و بلایی که رستوران‌های مک دونالد بر سر ابرقدرت بلوک شرق آوردند.

25دسامبر سالروز فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی

خانه‌طراحان‌انقلاب‌اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در این دریای طوفانیِ این منطقه و این دنیا -این طوفان، امروز به اروپا هم رسیده است؛ فرانسه را ملاحظه کنید؛ کشورهای اروپایی هم اسیر طوفانند- در این طوفان، ملّت ایران به برکت اسلام در کشتی امن محبّت اهل‌بیت و اسلام قرار گرفته‌اند.» ۹۷/۹/۲۱پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب نماهنگ «طوفان ناآرام» را منتشر می‌کند.

  دیرین دیرین این قسمت : کله‌تهی‌گری اطرافی به جان خودم اگه نگویید، عصایم را به جان‌تان می اندازم!مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

دوربین مخفی | مأمور بهداشت

روایت زندگی | و خدا می بیند.

«محله گل و بلبل ۳» ساختاری نمایشی دارد و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شود. «محله گل و بلبل ۳» کاریست از گروه کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، کارگردانی احمد درویش علیپور و نویسندگی محمد درویش علیپور که با اجرای خاطره‌انگیز داریوش فرضیایی در نقش عمو پورنگ روانه آنتن می‌شود.

کلیپی کوتاه از سخنان حجت الاسلام قرائتی دربرنامه سمت خدا با موضوع نعمات و آفات آنها

کلیپی کوتاه از سخنان حجت الاسلام قرائتی در برنامه سمت خدا با موضوع عمل صالح حقیقی

حجت الاسلام عابدینی:نکاتی شنیدنی از زندگی آیت الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی (ره)

حجت الاسلام فرحزاد:نیازهای ما ؛ بهانه ای برای ارتباط با خدا

سوزاندن زغال، چوب و حتی پلاستیک در افغانستان به دلیل نبود گاز خانگی رواج دارد. پس از گذشت ۱۸ سال از حضور نظامی آمریکا و نیرو‌های ناتو در افغانستان، این کشور هنوز برق و گاز سراسری ندارد. مردم حتی در پایتخت افغانستان مجبورند برای گرم کردن خود از کپسول گاز یا سوزاندن زغال، چوب و پلاستیک استفاده کنند که این موضوع به آلودگی بیش از اندازه هوا منجر شده است.

رامبد جوان: طلاق نگرفتیم و خیلی عاشقانه ادامه می‌دهیم!

محسن رضایی گفت: عملیات کربلای 4 عملیات اصلی بود اما عملیات بزرگ ما نبود.

سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس، جزئیات اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح ربیعی را تشریح کرد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، در گفتگوی تلفنی با رضا رشیدپور (مجری برنامه حالا خورشید)، هنگامی که از او به خاطر رشادت‌هایش در حفظ امنیت ایران، تعریف و تمجید شنید، صحبت‌هایش را قطع کرد و به ارائه توضیحاتی درباره انگیزه‌ها در میدان‌های جنگ پرداخت.

شکار حیرت‌انگیز بز کوهی توسط پلنگ ببینید کجا و در چه شرایطی شکارش کرد

فضای داخلی میتسوبیشی اوتلندر را مشاهده نمایید

یه کمی هم اخبار خوب بشنویم!

سکانسی از سریال سه در چهار را تماشا کنید. ویدئو از پیج سکانس برتر

محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان درباره روند بررسی پرونده نماینده سراوان در این هیئت توضیحات کاملی ارائه کرد.

مردم رومانی در آستانه سال نو با پوشیدن لباس‌های عجیب خود را شبیه خرس درمی‌آورند. بنابر اعتقادات این نوع پوشش در آستانه سال نو برایشان شانس و خوشبختی می ‌آورد.

دریاچه قو یکی از مشهورترین و پرنمایش‌ترین باله‌های جهان است. پیوتر ایلیچ چایکوفسکی این باله را در سال ۱۸۷۶ میلادی نوشت و یک سال بعد در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار اجرا شد. چایکوفسکی از آهنگ‌سازان برجسته باله‌ است و نمایش‌های زیبای خفته (۱۸۸۹) و فندق‌شکن (۱۸۹۲) از دیگر کارهای اوست. اختلاف‌های زیادی درباره ریشه داستان دریاچه قو وجود دارد. از دیرباز در هر دو فرهنگ غرب و شرق، قو از نشانه‌های زیبایی و زنانگی بوده‌است، بسیاری معتقدند این داستان در طول زمان و به تدریج تکامل یافته و سرانجام نمونه درخشانی از آن توسط چایکوفسکی عرضه شده‌است. قطعه والس این آلبوم را می شنویم.

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد که دمای شهر تهران امروز حداکثر به ۱۱ درجه می‌رسد. وی همچنین در این برنامه پیش بینی کرد که شهرهای یزد و کرمان هم شاهد بارش باران خواهند بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با گلایه از بودجه این نهاد در سال 98 از رایزنی با مجلس برای افزایش آن خبر داد. سورنا ستاری در گفتگو با آخرین خبر اظهار داشت: در بحث بودجه کم لطفی هایی به ما شده که با توجه به این موضوع به سمتی حرکت می کنیم که در مجلس اتفاقات خوبی بیافتد. وی با اشاره به تلاش برای وارد کردن بخش خصوصی به این حوزه گفت: آن چیزی که معاونت علمی را معاونت علمی می کند این است که بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید این باور را در کشور ایجاد کنیم که پژوهش یک کار اقتصادی است که می تواند زمینه ساز اشتغال و ثروت باشد. ستاری ضمن اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این حوزه افزود: هیچ سرمایه‌گذاری اقتصادی تر از سرمایه‌گذاری برای حوزه پژوهش نیست.

هشت پای نارگیلی در مواقع خطر مانند انسان روی دو پا راه می ورد و علاقه زیادی به جمع آوری صدف های بزرگ و پوست نارگیل دارد تا از آن برای خود سر پناه بسازد.

داستان نفوذ فرهنگی آمریکا در شوروی و بلایی که رستوران‌های مک دونالد بر سر ابرقدرت بلوک شرق آوردند.

25دسامبر سالروز فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی

خانه‌طراحان‌انقلاب‌اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در این دریای طوفانیِ این منطقه و این دنیا -این طوفان، امروز به اروپا هم رسیده است؛ فرانسه را ملاحظه کنید؛ کشورهای اروپایی هم اسیر طوفانند- در این طوفان، ملّت ایران به برکت اسلام در کشتی امن محبّت اهل‌بیت و اسلام قرار گرفته‌اند.» ۹۷/۹/۲۱پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بر اساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب نماهنگ «طوفان ناآرام» را منتشر می‌کند.

  دیرین دیرین این قسمت : کله‌تهی‌گری اطرافی به جان خودم اگه نگویید، عصایم را به جان‌تان می اندازم!

دوربین مخفی | مأمور بهداشت

روایت زندگی | و خدا می بیند.

«محله گل و بلبل ۳» ساختاری نمایشی دارد و همه ماجراهای آن در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شود. «محله گل و بلبل ۳» کاریست از گروه کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، کارگردانی احمد درویش علیپور و نویسندگی محمد درویش علیپور که با اجرای خاطره‌انگیز داریوش فرضیایی در نقش عمو پورنگ روانه آنتن می‌شود.

کلیپی کوتاه از سخنان حجت الاسلام قرائتی دربرنامه سمت خدا با موضوع نعمات و آفات آنها

کلیپی کوتاه از سخنان حجت الاسلام قرائتی در برنامه سمت خدا با موضوع عمل صالح حقیقی

حجت الاسلام عابدینی:نکاتی شنیدنی از زندگی آیت الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی (ره)

حجت الاسلام فرحزاد:نیازهای ما ؛ بهانه ای برای ارتباط با خدا

سوزاندن زغال، چوب و حتی پلاستیک در افغانستان به دلیل نبود گاز خانگی رواج دارد. پس از گذشت ۱۸ سال از حضور نظامی آمریکا و نیرو‌های ناتو در افغانستان، این کشور هنوز برق و گاز سراسری ندارد. مردم حتی در پایتخت افغانستان مجبورند برای گرم کردن خود از کپسول گاز یا سوزاندن زغال، چوب و پلاستیک استفاده کنند که این موضوع به آلودگی بیش از اندازه هوا منجر شده است.مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

رامبد جوان: طلاق نگرفتیم و خیلی عاشقانه ادامه می‌دهیم!

محسن رضایی گفت: عملیات کربلای 4 عملیات اصلی بود اما عملیات بزرگ ما نبود.

سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس، جزئیات اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح ربیعی را تشریح کرد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، در گفتگوی تلفنی با رضا رشیدپور (مجری برنامه حالا خورشید)، هنگامی که از او به خاطر رشادت‌هایش در حفظ امنیت ایران، تعریف و تمجید شنید، صحبت‌هایش را قطع کرد و به ارائه توضیحاتی درباره انگیزه‌ها در میدان‌های جنگ پرداخت.

شکار حیرت‌انگیز بز کوهی توسط پلنگ ببینید کجا و در چه شرایطی شکارش کرد

فضای داخلی میتسوبیشی اوتلندر را مشاهده نمایید

یه کمی هم اخبار خوب بشنویم!

سکانسی از سریال سه در چهار را تماشا کنید. ویدئو از پیج سکانس برتر

محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت بر نمایندگان درباره روند بررسی پرونده نماینده سراوان در این هیئت توضیحات کاملی ارائه کرد.

مردم رومانی در آستانه سال نو با پوشیدن لباس‌های عجیب خود را شبیه خرس درمی‌آورند. بنابر اعتقادات این نوع پوشش در آستانه سال نو برایشان شانس و خوشبختی می ‌آورد.

دریاچه قو یکی از مشهورترین و پرنمایش‌ترین باله‌های جهان است. پیوتر ایلیچ چایکوفسکی این باله را در سال ۱۸۷۶ میلادی نوشت و یک سال بعد در سال ۱۸۷۷ برای اولین بار اجرا شد. چایکوفسکی از آهنگ‌سازان برجسته باله‌ است و نمایش‌های زیبای خفته (۱۸۸۹) و فندق‌شکن (۱۸۹۲) از دیگر کارهای اوست. اختلاف‌های زیادی درباره ریشه داستان دریاچه قو وجود دارد. از دیرباز در هر دو فرهنگ غرب و شرق، قو از نشانه‌های زیبایی و زنانگی بوده‌است، بسیاری معتقدند این داستان در طول زمان و به تدریج تکامل یافته و سرانجام نمونه درخشانی از آن توسط چایکوفسکی عرضه شده‌است. قطعه والس این آلبوم را می شنویم.

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد که دمای شهر تهران امروز حداکثر به ۱۱ درجه می‌رسد. وی همچنین در این برنامه پیش بینی کرد که شهرهای یزد و کرمان هم شاهد بارش باران خواهند بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با گلایه از بودجه این نهاد در سال 98 از رایزنی با مجلس برای افزایش آن خبر داد. سورنا ستاری در گفتگو با آخرین خبر اظهار داشت: در بحث بودجه کم لطفی هایی به ما شده که با توجه به این موضوع به سمتی حرکت می کنیم که در مجلس اتفاقات خوبی بیافتد. وی با اشاره به تلاش برای وارد کردن بخش خصوصی به این حوزه گفت: آن چیزی که معاونت علمی را معاونت علمی می کند این است که بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: ما باید این باور را در کشور ایجاد کنیم که پژوهش یک کار اقتصادی است که می تواند زمینه ساز اشتغال و ثروت باشد. ستاری ضمن اشاره به استقبال سرمایه گذاران از این حوزه افزود: هیچ سرمایه‌گذاری اقتصادی تر از سرمایه‌گذاری برای حوزه پژوهش نیست.

هشت پای نارگیلی در مواقع خطر مانند انسان روی دو پا راه می ورد و علاقه زیادی به جمع آوری صدف های بزرگ و پوست نارگیل دارد تا از آن برای خود سر پناه بسازد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس
مقدار مصرف اسپری بینی نازونکس
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *