معجون کنجد عسلی

دوره مقدماتی php
معجون کنجد عسلی
معجون کنجد عسلی

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
کنجد عسلی را هم بچه‌ها و هم بزرگترها دوست دارند.

شکر 6 قاشق غذاخوري

عسل 6 قاشق غذاخوري

کنجد 2 پیمانه

معجون کنجد عسلی

مغز تخمه آفتابگردان،خلال پسته برای تزئین

دوره مقدماتی php

کره مقدار کمی

1. کنجد را بریزید داخل سینی فر بگذارید روی 350 درجه فارنهایت تا کنجدها رنگشان عوض شده و تست شوند  و کمی طلایی شوند.

زیاد نگذارید که رنگشان عوض شود فقط طلایی شوند کافی است. اگر قهوه‌ای شوند طعمشان نيز بد شده و در نتیجه شیرینی‌ها هم بد مزه و تلخ می‌شوند.

2. یک کاغذ روغنی داخل سینی پهن کنید و روي آن را کامل کره بمالید و کنار بگذارید.

3. زیاد کره نزنید فقط کمی چرب شود کافی است.

4. شکر و عسل را بگذارید روی حرارت متوسط و مدام هم بزنید تا وقتی که شکر آب شود، به مدت تقریبا 5 دقیقه بگذارید روی حرارت باشد تا وقتی که مواد بجوشد و حباب بزند کنجد را اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید.

5. بلافاصله بریزید توی سینی روی کاغذ روغنی و سعی کنید به هم فشارشان دهيد و یک جا جمع کنید و با وردنه رويش را صاف کنید بعد با یک چاقوی بلند برشش بدهید . می‌توانید مستطیل یا مربع برشش داده و روی آن‌ها مغز تخمه و خلال پسته بپاشید.

6. بعد دست نزنید و بگذارید تا کاملا خنک شده و بعد از هم جدايشان کنید.

www.sooran.com

ایلان ماسک، غول میلیاردر دنیای فناوری و همسر خواننده‌اش گرایمز نام نخستین فرزند مشترک خود را X Æ A-۱۲ گذاشته‌اند.

درس‌هایی از قرآن برای ماه رمضان

سالروز درگذشت حسین منزوی شاعر زنجانی است‌. منزوی را سه‌گانه دوست دارم؛ او آذری است و ترکی می‌سراید، همراه با عمران صلاحی، دو ستاره درخشان آسمان دودگرفته جوادیه هستند که حتما شب‌هایی را با سوت قطار بیدار شده‌اند! و سوم اینکه منزوی یکی از عاشقانه سراهای کم‌نظیر معاصر است.

شرکت نرم‌افزاری OpenText کانادا تجربه دورکاری دو ماه گذشته خود را چنان موفق ارزیابی کرده است که قصد دارد نیمی از دفاترش را برای همیشه ببندد.

استرس میتواند به طرق مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. موهای سفید و خاکستری به احتمال زیاد در اثر ترکیبی از ژنتیک، پیری و هورمونها ایجاد میشوند و تحقیقات دیگری وجود دارد که نشان میدهد استرس می تواند موها را بصورت زودرس خاکستری و سفید کند.

اشیای خاک‌خورده و مستهلک گاهی سرنوشت صاحبان غافل خود را دستخوش تغییری غیرمنتظره می‌کنند.

لیونل استان‌هوپ هنرمند خیابانی انگلیس در محله لیدی‌ول در لندن تفسیری از تابلوی «شام در عمواس» اثر کاراواجیو ارائه کرده است.

آلمان از اواخر آوریل محدودیت‌های قرنطینه‌ای خود را کاهش داده است. در تصویر زیر یک آرایشگاه در دورتموند آلمان را بعد از بازگشایی می‌بینید.

سهامداران یا تازه‌واردان چگونه می‌توانند در بازار بورس ارزش سرمایه‌گذاری‌شان را افزایش دهند؟ در این مطلب در قالب ۵۰ تاکتیک رازهای موفقیت در بازار بورس رمزگشایی شده است.

تحلیلگران اعتقاد دارند بسیاری از تازه‌واردان بورس نه‌تنها سود نمی‌کنند، بلکه ممکن است سرمایه اولیه خود را نیز از دست بدهند. حال سوال این است: برای اینکه شاخص سبز بورس تازه‌کاران هم روی خوش نشان دهد چه راه‌های میانبری وجود دارد؟

افسانه‌های کهن ایرانی، مثل قصه‌های مادربزرگ‌ها، می‌تواند تسکینی باشد برای نگرانی‌هایمان میان اخبار این روزها. روزهایی که جهان درگیر شیوع ویروس کرونا است و همراه آن، تهدیدهای همیشگی هم سر جایشان هستند؛ مرگ، بیماری‌های دیگر، فقر و … . داستان‌ها برای همین خلق شده‌اند؛ برای تحمل‌پذیر کردن سختی‌ها.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

معجون کنجد عسلی


کنجد یکی از دانه های پرخاصیت است که خواص فراوانی دارد این دانه های پر ارزش
برای کودکان بسیار مفید خواهد بود کنجد عسلی یکی از شیرینی ها و میان وعده های خوشمزه
و مفید است در ادامه مطلب پرشین وی طرز تهیه کنجد عسلی را برای شما آماده کرده ایم

آموزش تهیه کنجد عسلی را برای شما عزیزان و کاربران محترم قرار داده ایم, با ما همراه باشید.

مواد لازم:
شکر:۳ قاشق غذا خوری فشرده عسل: ۳ قاشق غذا خوری کنجد: ۱ پیمانه

طرز تهیه:
۱٫کنجد رو بریزید داخل سینی فر بزارید روی ۳۵۰ درجه فارنهایت
تا کنجدها رنگشون عوض بشه و تست بشن وکمی
طلایی بشن .
زیاد نزارید که رنگشون عوض بشه فقط طلایی بشن کافیه.
قهوه ای بشه رنگشون مزشونم بد میشه و در نتیجه شیرینیهاتون هم بد مزه و تلخ میشن.

۲٫یک کاغذ روغنی داخل سینی پهن کنید و روش رو کامل کره بمالید بزارید کنارمعجون کنجد عسلی

۳٫زیاد کره نزنید فقط کمی چرب بشه کافیه .

۴٫شکر و عسل رو بزارید روی حرارت متوسط و مدام هم بزنید تا وقتی که شکر اب بشه به مدت
تقریبا ۵ دقیقه بزارید روی حرارت باشه تا وقتی که مواد بجوشه و حباب بزنه کنجد رو اضافه کنید و
با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید.

۵٫بلافاصله بریزید توی سینی روی کاغذ روغنی و صافش کنید سعی کنید به هم فشارشون بدید و یک جا جمع
کنید و با وردنه روش رو صاف کنید بعد با یک چاقوی بلند برشش بدید .
میتونید مستطیل یا مربع برشش بدید

۶٫بعد دست نزنید و بزارید تا کاملا خنک بشن و بعد از هم جداشون کنید

۱٫کنجد یکی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های کنجد
به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه است که نوع سفید
این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است.

۲٫کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد.
هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده ۱۴ درصد از نیاز روزانه بدن
به کلسیم است؛ مصرف ۵۰ گرم کنجد، ۲۵
درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.

۳٫این دانه منبع گیاهی آهن است که برای رفع خستگی مفید است
همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که
به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است.

۴٫دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی
و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است.
کنجد از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.

دلگرم / باشگاه خبرنگاران جوان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

معجون کنجد و عسل یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین خوراکی های عسلی است. تهیه این معجون بسیار ساده است و شما به راحتی با صرف زمان کمی می توانید این معجون بی نظیر را تهیه کنید.این معجون از گذشته تا به امروز به‌عنوان یک تقویت کننده حافظه مورد شناخت قرار گرفته و هم اکنون نیز از خواص آن در طب سنتی اسلامی استفاده می شود. امام صادق علیه السلام در مورد این معجون و تأثیر آن بر افزایش حافظه تاکید فراوان داشته اند.با دلگرم همراه باشید.

معجون کنجد عسلی

مخلوطی از عسل و کنجد را اگر هر روز مصرف کنیم برای سلامت کلی انسان بسیار مفید است علاوه بر خاصیت آن عطر و طعم شگفت انگیز دارد.این ترکیب اغلب در رژیم های غذایی و در بسیاری از رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد.

کنجد بسیار مفید است و یک منبع ایده آل از ویتامین ها و مواد معدنی است: آهن، منیزیم، کلسیم، منگنز، مس و فسفر است. این شامل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و مقدار زیادی از ویتامین های E، A و گروه B است.

این گیاه خستگی فکری را کاهش داده و بهترین غذا برای افرادی است که باید کارهای فکری مانند طراحی و درس خواندن انجام دهند. لیستین موجود در کنجد یک نوع چربی حاوی فسفر است که نه تنها یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز اعصاب است بلکه مغز و غدد بدن نیز نیاز زیادی به آن دارند حتی تقویت حافظه انسان نیز نیاز زیادی به این ماده دارد. 28 درصد مغز را لیستین تشکیل میدهد و مغز انسان بیش از سایر حیوانات از این ماده تشکیل شده است لذا راز موفقیت و پیشرفت‌ها مرهون همین لیستین است.مقدار خوراک طبی آن برای هر نفر معمولی ۱۵ گرم است. البته در خوردن آن نباید زیاده روی شود زیرا کنجد دیر هضم است و افراط در خوردن باعث خارش اعضا و بوی بد دهان می‌شود.برای خنثی کردن این آثار نامطلوب باید کنجد را با مکمل‌های دیگری مانند عسل مصرف کرد.

نتیجه آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان، نشان دهنده این است که عسل نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد. وجود ویتامین D موجود در عسل کلسیم و فسفر بدن را تنظیم می‌کند، در نتیجه حافظه تقویت می‌شود. از طرفی صمغ موجود در عسل نمی‌گذارد جدار عروق سفت شود و آن را نرم نگه می‌دارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب می‌رسد و مطالب بهتر در حافظه می‌ماند.

مقداری زعفران دم کرده را به عسل و کنجد( 1 قاشق غذاخوری کنجد را با 1 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید تا مثل حلوا شود) اضافه کرده خوب بهم بزنید. البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا یک قاشق غذاخوری زعفران برای یک شیشه کوچک کافی است. نیم ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها روی معجون می‌آیند و فقط هنگام مصرف آن را خوب بهم بزنید و روزی یک قاشق از این معجون مقوی، مفید و در عین حال کم کالری را بنوشید.این مقدار دارای حدود 150 کالری، 8 گرم چربی، 21گرم کربوهیدرات ، 1 گرم فیبر، و 3 گرم پروتئین دارد.بهترین زمان مصرف آن در صبح با معده خالی است انرژی کافی را برای روز آینده تامین میکند.

مخلوط کنجد همراه با عسل خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش میل شیرینی جات، یبوست را درمان می کند، مشکلات معده را تسکین می دهد، و برای ورم معده، کولیت و زخم , تقویت استخوانها,افزایش استقامت بدن و سلامت پوست و مو و تقویت حافظه بسیار مفید است.

در کنار کنجد، عسل نیز از دیرباز به‌عنوان یک دارو و ماده غذایی استفاده می‌شود. عسل یک ماده شیرین طبیعی است که به‌وسیله زنبورهای عسل از شهد گل‌ها، ترشحات بخش‌های زنده گیاهان و یا مواد دفعی حشرات که ناشی از مکیدن بخش زنده گیاهان ( عسلک) می‌باشد، تولید می‌شود. در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ ترکیب مفید در عسل شناسایی‌شده است، عسل یک محلول فوق اشباع قندی است که فروکتوز و گلوکز مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن می‌باشند. عسل همچنین حاوی مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای آمینه آزاد، آنزیم و ویتامین می‌باشد.

آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان مهم‌ترین ترکیبات موجود در عسل نقش مهمی در حفاظت از موجودات زنده در برابر انواع آسیب ‌ها دارند و از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلب و عروق و دیابت پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این عسل خواص ضد میکروبی داشته و از فساد ترکیبات غذایی می‌کاهد. سال‌هاست که مصرف انواع معجون‌ها به شکل ترکیب مواد مغذی متفاوت و سالم به دلیل اثرات تقویت‌کننده‌ای که دارند، رواج دارد؛ اما متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که نسل جوان میان وعده‌های ناسالم باارزش غذایی کم و انواع اسنک‌ها را جایگزین معجون‌های اصیل ایرانی کرده‌اند.

با توجه به توضیحات ذکرشده در رابطه با عسل و کنجد، ترکیب این دو ماده غذایی به شکل انواع معجون‌ها، برخلاف خوراکی‌ها و اسنک‌های موجود در بازار با مقادیر زیاد طعم‌دهنده، رنگ مصنوعی و مواد نگه‌دارنده می‌توان میان‌وعده‌ای مطابق با سلیقه ایرانی تهیه کرد. محصولات متنوع شرکت عقاب از قبیل کنجد، ارده و کرم کنجد جایگزین‌های مناسبی در تهیه‌ی انواع این معجون‌ها است.

کنجدهای ساده و برشته عقاب در بسته‌بندی‌های ۲۰ و ۱۲۰ گرمی و همچنین ۵ کیلوگرمی مطابق با استانداردهای روز دنیا و زیر نظر متخصصین شرکت عقاب تهیه و به بازار عرضه می‌شوند که از ترکیب آن‌ها با عسل و افزودن طعم‌دهنده‌های دیگری همچون زعفران، زنجبیل یا دارچین به‌دلخواه می‌توان میان وعده‌ای مقوی و خوش‌طعم تهیه کرد. متخصصین مجرب عقاب همواره در تلاش‌اند تا ترکیبات غذایی متنوع بر پایه کنجد را برابر با استانداردهای ملی و جهانی تولید و در اختیار ایرانیان قرار دهند تا بتوانند انتخاب‌های غذایی سالم را در جامعه ترویج دهند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب کنجد و عسل

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:شهدینه گل ها

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

معجون کنجد عسلی



خانهموبایل

 

طرز تهیه کنجد عسلی

معجون کنجد عسلی

 

مواد لازم برای کنجد عسلی :

 

طرز تهیه کنجد عسلی :

کنجد را دو دقیقه داخل یک قابلمه تفت بدهید تا از خامی دربیاید.

تابه را چرب کنید شکر و عسل را بریزید تا کاملا آب شوند. کنجد را اضافه کرده (آنقدر کنجد بریزید که شهدی به چشم نیاید) هم بزنین با قاشق چوبی تا وسط ظرف جمع شود.

 

صبر کنید یکم از داغی بیفتد بعد مواد را سریع داخل سینی که پلاستیک یا سلفون کشیدید و چرب کردید بریزید. حسابی با پشت قاشق تمیز و چرب شده آن را صاف کنید یا با وردنه چرب شده اینکار را بکنید.

 

حالا با چاقوی تیز خط عمیق بیندازید و از همان محل آن را بشکنید.

این کنجد عسلی نه سفت است و نه نرم که به دندان بچسبد. حتما آن را امتحان کنید بسیار عالی و مقوی است.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

پخت انواع کیک و شیرینی

تخمین قیمت خانه با کد پستی

خانه ایده آل خودبرای خرید یااجاره راپیداکن

پیراهن زنانه با طرح های متنوع و زیبا

کاملترین وارزان ترین بلیطهای زمینی وهوایی

ست خانگی دخترانه وپسرانه درمدلهای متنوع

لباس بچگانه شیک با قیمت مناسب

سامانه جستجوی آنلاین ملک

رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

دنبال خانه ایده‌آل خود میگردید ؟

اکازیون های خرید،فروش رهن و اجاره مسکن

مجرب ترین وکلا طلاق فوری با کمترین هزینه

معجون کنجد عسلی

خرید شمع های مناسب برای تزئین میز شام

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

عقاب یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های تولیدکننده فراورده‌های کنجد است که از سال 1323 فعالیت خود را آغاز کرده و هرسال سعی می‌کند در کنار کیفیت، تنوع محصولات خود را افزایش دهد. عقاب دارای گواهینامه ایمنی، بهداشت و سلامت صنایع غذایی اتحادیه اروپا  IFS و BRC در ایران است. عقاب در ابتدا کار خود را با تولید ارده برای صبحانه آغاز کرد و بعد از سعی کرد با افزودن تنوع در کنار کیفیت محصولات فراورده‌های کنجد را برای افراد جذاب کند.

کنجد و فراورده‌های آن یکی از مقوی ترین مغزهای مغذی هستند که ترکیب آن‌ها با سایر مغزها یا عسل، می‌تواند آن را به یک معجون تبدیل کند. کنجد عسلی عقاب یک معجون خوشمزه و پرانرژی است که می‌تواند در طول روز انرژی شما را بازیابی کند. مصرف این ماده غذایی برای کودکان بسیار مفید است و می‌تواند انرژی زیادی را به آن‌ها بدهد تا در مدرسه بتوانند به خوبی فرایند یادگیری را طی کنند و با ضعف مواجه نشوند. کنجد عسلی، یک بمب انرژی است که صرف آن با چای در محل کار می تواند انرژی بسیار زیاد را به شما منتقل کند و بهروری شما را بالا ببرد.

کنجد یکی از مهم‌ترین و پرخاصیت‌ترین دانه های روغنی است و عقاب با افزودن تنوع و طعم های جدید آن را برای افراد جذاب کرده است تا کسانی که طعم آن را دوست ندارند ، بتوانند از این بمب انرزی استفاده کنند. کنجد سرشار از ویتامین ب، منیزیم ، آهن و منبع فیبر است که می تواند برای بهبود فعلیت مغز، پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان می شود که عقاب با پرداختن به تولید فراورده های این دانه ارزشمند سعی مرده است تا افراد زندکی سالم تری داسته باشند. محصولات این شرکت شامل: ارده، روغن کنجد، حلوا، سس کنجد و کرم کنجد است که عقاب با افزودن گروه کنجد به محصولات خود، آن را برای استفاده روزمره مناسب کرده است و می‌توان یک منبع سرشار از انرژی را در طی روز دریافت کرد.معجون کنجد عسلی

قبلا در این نظرسنجی شرکت کرده‌اید.

ارسال سریع کالای سوپر مارکتی فقط در تهران و کرج امکان پذیر است.

با توجه به محدودیت ارسال، آیا مایل هستید این کالا به سبد خرید شما افزوده شود؟

معجون کنجد عسلی
معجون کنجد عسلی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *