مضرات شکر و قند

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به‌طور عامیانه به تمام مواد شیرین، شکر گفته می‌شود. این ماده‌ی کریستالی سرشناس از گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز تشکیل شده است که در ابتدای کشف آن در جنوب آسیا و آمریکا چون به‌صورت شربت از نیشکر عصاره‌گیری می‌شد چندان قابل حمل‌و‌نقل گسترده نبود. تا اینکه هندی‌ها توانستند آن را به‌‌صورت دانه‌های کریستالی دربیاورند و به شهرت جهانی برسانند. خوب است بدانید شکر تا قرن هجدهم در اروپا جزو کالاهای خوراکی لوکس محسوب می‌شد و در واقع عامه‌ی مردم همچنان از عسل به‌عنوان شیرین‌کننده استفاده می‌کردند. شکری که ما اکنون مصرف می‌کنیم ماده‌ی تصفیه‌شده‌ای است که در کارخانه تمام ویتامین‌ها، پروتئین و آنزیم‌های آن جدا می‌شود و به‌صورت ماده‌ی غلیظ پودری درمی‌آید که مصرف آن نه تنها سودی ندارد بلکه مضر هم خواهد بود.

در حال حاضر شکر بدترین ماده‌ای است که در رژیم غذایی مدرن وجود دارد. این ماده تأثیرات مخربی روی سوخت‌وساز بدن دارد و باعث بروز بیماری‌های مختلف می‌شود.

با این نوشته همراه باشید؛ می‌خواهیم درباره‌ی مضرات شکر و دلایل منع مصرف آن در رژیم غذایی با شما صحبت کنیم.

دوره مقدماتی php

می‌دانم که درباره‌ی مضرات شکر و خراب شدن دندان‌ها میلیون‌ها بار شنیده‌اید، اما این موضوع آن‌قدر مهم است که ارزش تکرار کردن را دارد. شکر و قند اضافی (مثل ساکاروز و شیره‌ی ذرت حاوی فروکتوز بالا) در واقع یک بسته‌بندی کامل از کالری بدون هیچ مواد مغذی است، یعنی مصرف آن فقط و فقط کالری وارد بدن می‌کند، همین و بس! چیزی که مخصوصا برای کاهش وزن همیشه به دنبال کم کردن آن هستیم. هیچ پروتئینی، حتی هیچ چربی ضروری و ویتامین یا مواد معدنی در شکر وجود ندارد. تصور کنید وقتی ۱۰ تا ۲۰ درصد (شاید هم بیشتر) کالری دریافتی بدن از مصرف شکر باشد دچار مشکلات عمده‌ای از جمله کمبود مواد مغذی خواهیم شد. از طرفی شکر برای دندان‌ها بسیار مضر است، چون انرژی لازم برای رشدونمو باکتری‌های بد دهان را فراهم می‌کند و محیط را آماده می‌کند تا به راحتی در دهان ما گشت‌وگذار کنند.

برای آنکه به خوبی درک کنید مصرف شکر چقدر می‌تواند بد باشد، باید ابتدا بفهمیم این خوراکی مضر از چه عناصری تشکیل شده است. قبل از اینکه شکر یا همان قند موجود در شکر از دستگاه گوارش وارد جریان خون شود، ساختار آن شکسته می‌شود و به دو نوع قند ساده‌ی گلوکوز و فروکتوز تبدیل می‌شود.

موضوع قابل توجه درباره‌ی فروکتوز این است که این ماده به مقدار قابل توجهی توسط کبد متابولیزه (دچار سوخت‌وساز) می‌شود. البته در صورتی‌که مقدار کمی مواد خوراکی مثل انواع میوه‌، مخصوصا بعد از ورزش مصرف کنیم، مشکلی در این رابطه نخواهیم داشت. فروکتوزی که توسط میوه‌ها دریافت می‌شود به کلیکوژن تبدیل می‌شود و تا زمانی‌که بدن به آن نیاز پیدا کند در کبد ذخیره می‌شود. در این حالت اگر گلیکوژن اضافی در کبد ذخیره شود (این نارسایی بسیار شایع است) فروکتوز اضافی ناگزیر به چربی تبدیل می‌شود.

در واقع خوردن مقادیر زیاد شکر به کبد چرب و اقسام مشکلات جدی منجر می‌شود. مطمئن باشید این فروکتوز اضافی نتیجه‌ی خوردن میوه‌ی زیاد نیست و در اثر خوردن شیرینی‌های مصنوعی حاوی شکر به‌وجود می‌آید. دوستان عزیزم در این‌باره به یک تغییر بزرگ در رژیم غذای‌مان نیاز داریم، چون افرادی که سالم و فعال هستند بیش از افراد غیرفعال که رژیم غذایی بدی دارند و کربوهیدرات و کالری بیشتری دریافت می‌کنند قند می‌سوزانند و بدن‌شان ظرفیت دریافت قند بیشتری دارد. پس باید سبک زندگی‌مان را تغییر دهیم و فعالیت بیشتری داشته باشیم.

یکی از مضرات شکر ازدیاد فروکتوز در کبد است. هنگامی‌که فروکتوز در کبد به چربی تبدیل شد، به صورت ذرات کلسترول (VLDL) وارد بدن می‌شود. اما تمام چربی به این صورت از کبد خارج نمی‌شود، بلکه مقداری از آن در کبد باقی می‌ماند. این اتفاق می‌تواند علائمی شبیه به کبد چرب ایجاد کند. متاسفانه این یکی از مشکلات رو به رشد، به‌ویژه در کشورهای غربی است که با علائم متابولیک همراه است. مطالعات نشان می‌دهد افراد مبتلا به کبد چرب حدودا ۲ تا ۳ مرتبه بیشتر از متوسط افراد جامعه فروکتوز مصرف می‌کنند.

انسولین هورمون بسیار مهمی در بدن است که اجازه می‌دهد گلوکوز (قندخون) از طریق جریان خون وارد سلول‌های بدن شود تا سلول‌ها به جای سوزاندن چربی، گلوکوز بسوزانند، چون ازدیاد بیش از حد گلوکوز در خون بدن را مسموم می‌کند. دلیل از دست رفتن بینایی در افراد دیابتی هم همین مسمومیت با گلوکوز است.

یکی از دلایل اختلال در سوخت‌وساز بدن که توسط رژیم غذایی نامناسب ایجاد می‌شود، توقف فعالیت انسولین است. در این حالت سلول‌ها به سمت مقاومت در برابر انسولین پیش می‌روند. این مسئله بدن را به سمت انواع بیماری‌ها از جمله سندرم متابولیک، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و به‌ویژه دیابت هدایت می‌کند. بسیاری از مطالعات نشان‌ می‌دهد که مصرف شکر به‌ویژه مصرف زیاد آن با مقاومت به انسولین همراه است.

هنگامی‌که سلول‌های بدن نسبت به تأثیرات انسولین مقاومت نشان می‌دهند، سلول‌های بتا در لوزالمعده مقدار بیشتری از آن را تولید می‌کنند و این خیلی مهم است زیرا قندخون بالای مزمن، آسیب‌های شدیدی به بدن می‌زند. در نهایت با زیاد شدن تدریجی مقاومت به انسولین، لوزالمعده نمی‌تواند به تقاضای بدن نسبت به تولید انسولین کافی پاسخ دهد. بنابراین نمی‌تواند سطح قند خون را به اندازه‌ی کافی پایین نگه دارد.

در این مرحله سطح قندخون به سرعت برق‌وباد بالا می‌رود و دیابت نوع ۲ در فرد تشخیص داده می‌شود. با توجه به اینکه شکر می‌تواند باعث مقاومت به انسولین شود، هیچ تعجب‌آور نیست که خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که به خوردن نوشیدنی‌های سرشار از شکر علاقه دارند، ۸۳ درصد بالاتر از دیگران باشد.

سرطان یکی از علل اصلی مرگ‌و‌میر در سراسر جهان شناخته می‌شود که به علت تکثیر سلول‌ها و رشد کنترل‌نشده‌ی آنها به‌وجود می‌آید. انسولین یکی از هورمون‌های کلیدی در تنظیم این نوع رشد سلولی است. به همین دلیل بسیاری از محققان بر این باورند که بالارفتن مداوم سطح انسولین (که یکی از نتایج مصرف شکر است) می‌تواند در بروز سرطان نقش داشته باشد. علاوه براین، مشکلات متابولیکی مرتبط با مصرف شکر که محرک التهابات مختلف شناخته می‌شوند یکی دیگر از علل بالقوه‌ی ابتلا به سرطان شناخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که مقدار زیادی شکر مصرف می‌کنند بیشتر از سایرین دچار التهابات مختلف می‌شوند و در معرض ابتلا به سرطان هستند.

تمام کالری‌ها یکسان تولید نمی‌شوند. غذاهای مختلف تأثیرات مختلفی روی مغز و هورمون‌ها‌ی کنترل‌کننده‌ی مصرف مواد غذایی دارند. مطالعات نشان می‌دهد که فروکتوز تأثیرات مشابه گلوکوز روی حس سیری ندارد. در یک پروژه‌ی تحقیقاتی تعدادی از افراد مورد پژوهش، نوشیدنی حاوی فروکتوز و عده‌ای دیگر نوشیدنی گلوکوزدار مصرف کردند. پس از مطالعات مشخص شد مراکز سیری در مغز مصرف‌کنندگان فروکتوز فعالیت بسیار کمتری داشتند و بیشتر احساس گرسنگی می‌کردند. از طرفی فروکتوز فعالیت هورمون گرسنگی (گرلین) را به اندازه‌ی گلوکوز پایین نمی‌آورد. از آنجا که کالری دریافتی از شکر کافی نیست، بدن به مرور زمان نیاز به دریافت کالری بیشتری پیدا می‌کند، در نتیجه فرد بیشتر می‌خورد و چاق‌ می‌شود.

شکر می‌تواند برای بسیاری از مردم اعتیادآور باشد، چون مانند تأثیر سوء مصرف مواد مخدر، شکر هم به‌عنوان پاداش در مرکز مغز دوپامین آزاد می‌کند.

مشکلی که شکر و سایر تنقلات دارند این است که خیلی بیشتر از سایر مواد غذایی موجود در طبیعت باعث ترشح دوپامین می‌شوند. به همین دلیل است که افراد مستعد ابتلا به اعتیاد ممکن است به شدت به شکر و سایر تنقلات وابسته شوند. بهتر است «همه‌ چیز در حد اعتدال» باشد. هرچند ممکن است این پیام به مذاق عاشقان هله‌هوله خوش نیاید، اما دوستان عزیزم متأسفانه تنها راه‌حل ترک اعتیاد، ترک اعتیاد است.

شکر روی هورمون‌ها تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود مغز برای فاجعه‌ای به‌نام چاقی نسخه‌‌ی ویژه‌ای بپیچد. مغز روند ایجاد سیری را کاهش می‌دهد،در نتیجه فرد کنترل خود را از دست می‌دهد و در خوردن افراط می‌کند و مسلما افرادی که بیشتر می‌خورند، مستعد چاقی و اضافه‌وزن هستند. مهم است بدانید که این امر درباره‌ی تمام گروه‌های سنی صدق می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد بین مصرف شکر و چاقی رابطه‌ی قوی وجود دارد که البته همه از آن مطلع هستیم. این موضوع به‌خصوص درباره‌ی کودکانی که همراه وعد‌ه‌های غذای‌شان عادت به نوشیدن نوشابه‌های شیرین‌شده با شکر دارند، نگران‌کننده به نظر می‌رسد چون خطر چاقی در این کودکان ۶۰ درصد بیشتر از سایرین است. اگر واقعا نیاز به کاهش وزن دارید یا تصمیم گرفته‌اید لاغرتر شوید بهتر است با شکر خداحافظی کنید.

برای چندین دهه، افراد چربی‌های اشباع‌شده را قاتل شماره‌ یک قلب می‌دانستند. اما مطالعات جدید نشان می‌دهند که چربی‌های اشباع‌شده بی‌ضرر هستند و در واقع این شکر است که به خاطر تأثیرات مضر فروکتوز روی سوخت‌وساز، بدن را به سمت بیماری‌های قلبی هدایت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که ازدیاد فروکتوز منجر به افزایش تریگلیسیرید، کلسترول بد (LDL) متراکم و LDL اکسیدشده (کلسترول بسیار بسیار بد) می‌شود. بالا رفتن سطح گلوکوز و انسولین خون چاقی شکمی را در کمتر از ۱۰ هفته افزایش می‌دهد و همه‌ی اینها عوامل عمده و خطرناک بروز بیماری‌های قلبی است. پس عجیب نیست که مطالعات ارتباط آماری قوی‌ بین مصرف شکر و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی پیدا کرده باشند.

دوستان عزیزم باید سعی کنید در مقابل مصرف شکر مقاومت کنید، چون اضافه کردن شکر یا مصرف خوراکی‌های شیرین می‌تواند فوق‌العاده مضر باشد. یادتان باشد جذب کالری‌های کاذب (کالری شکر) مثل این است که نوک یک کوه یخ نشسته باشید!

برگرفته از: authoritynutrition

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

15000تومان

8900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
.async=true;
var = ‘https://cdn.yektanet.com/rg_woebegone/s/1/rg.complete.js’;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

علمی و قانع کننده نبود و اصلا کامل نبود خیلی کوتاه بود

سلام
خوشحالم که همراه ما هستید. معمولا هر مقاله یک نوع رویکرد و زبان انتقال مطلب رو با توجه به اکثریت مخاطبین اتخاذ می‌کند. در این مقاله سعی کردیم به زبان ساده‌تر به گوشه‌هایی از مضررات یک ماده‌ی خوراکی بپردازیم. امیدوارم در آینده بتونیم مقالات تخصصی‌تری رو هم در این زمینه ارائه کنیم.
سپاس

من از یک سال گذشته تصمیم به کاهش مصرف قند و شکر و شیرینی گرفتم و آن را با قندهای طبیعی همچون خرما، شیره و عسل جاگزین کردم. با وجود اینکه تغییر چندانی در فعالیت های روزانه ام نداشته ام اما به طرز باورنکردنی چربی های اضافی دور شکمم از بین رفته است.
با سپاس از نویسنده و مترجم

سلام
ممنونم از انتقال تجربه تون امیدوارم موفق باشین و خوشحالم همراه ما هستید

درود به تهیه کننده این مجموعه
من در اتفاقی تاسف بار بخشی از صورت و بیناییم رو از دست داده و کم بینا میباشم ، خواندن نوشته های با ارزش شما برایم دشوار است در صورت امکان نوشته ها رو بصورت فایل صوتی بار گذاری کنید ممنون متشکرم

سلام دوست عزیز
ممنون از توجه و پیشنهاد خوب‌تون. به زودی نرم‌افزار «چطور» اماده میشه و در اختیارتون قرار میگیره. تو این نرم‌افزار فایل صوتی تعدادی از مقالات هم وجود داره.
سپاس از همراهی‌ شما و براتون ارزوی صبر و سلامتی دارم

رژیم و تغذیه

پروتئین وی چیست؛ فواید، مضرات و نحوه مصرف آن

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن


۹ خوراکی سالم که باعث جوش زدن شما می‌شود

بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به کم‌کاری تیروئيد

نحوه سم زدایی بدن با استفاده از سرکه سیب و عوارض احتمالی آن

کتاب مرشد و مارگاریتا؛ پیوند متفاوت واقعیت و خیال

تحقیق ارج گزار و کاربرد آن در مدیریت منابع انسانی

روش سیمپلکس چیست و چه کاربردی در حل مسئله دارد؟‌

راهنمای سفر به ژاپن؛ ۶ جاذبه گردشگری کشور فرهنگ و تکنولوژی

کتاب کشتن مرغ مقلد (مینا)؛ قربانی‌شدن معصومیت در برابر بی‌عدالتی

نام‌نویسی در وبسایت چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.




خانه

موبایل

1_ سركوب سیستم ایمنی بدن.2_ بر هم زدن تعادل املاح در بدن.3_كاهش تمركز، بد خلقی و افزایش اضطراب.

4_ كاهش انعطاف پذیری و عملكرد بافتها.5_ افزایش سطح تری گلیسریدهای خون.6_ سبب فقر مس و كروم میشود.

7_ تداخل در جذب كلسیم، منیزیم و پروتئینها.8_ پیری زود رس.9_ پوسیدگی دندانها و بیماریهای لثه ای.

10_ افزایش چاقی، كلسترول خون و فشار سیستولیك قلب.11_ كاهش ویتامین E در خون.12_ كاهش هورمون رشد.

13- كاهش توانایی عملكرد آنزیمها.14- كاهش ظرفیت یاد گیری – كاهش عملكرد حافظه.15- بر هم زدن تعادل هورمونها.

16- نقش در ابتلا به بیماری دیابت.17- سرگیجه و خواب آلودگی.18- شكر یك ماده اعتیاد آور است.

19- كاهش پایداری عاطفی.20- میتواند موجب یبوست و یا واریس گردد.21- میتواند منجر به سرطان پروستات، پستان، تخمدانها و روده گردد.

22- افزایش بیماریهای قلبی – عروقی.23- سردرد و میگرن.24- افزایش هورمون استروژن در مردها.

25- افسردگی.26- میتواند مانند الكل ایجاد مسمومیت كند.27- باعث افزایش سطح دوپامین، سروتونین و نوراپی نفرین در خون میگردد.

28- میتواند ایجاد سنگ صفرا و سنگ كلیه كند.29- میتواند آسم و یا آلرژی ایجاد كند.30- میتواند به ساختار DNA آسیب وارد سازد.

 

منبع : gr-fl.com

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

دلایل علمی زیادی وجود دارد که اثرات مضر قند و شکر را بر سلامت انسان نشان می‌دهد.  بسیاری از این شواهد علمی، اثبات شده هستند و تردیدی درباره آنها وجود ندارد.   بسیاری دیگر هم شواهد قدرتمندی به حساب می‌آیند… می‌خواهید بدانید چرا این‌قدر تاکید می‌ شود که چای‌تان را بدون قند یا شکر بنوشید؟

به فهرستی از اثرات ناخوشایند این دو ماده مضر بر سلامت‌ نگاهی بیندازید، قند و شکر:

1 دستگاه ایمنی بدن را تضعیف می‌کنند.

2 دفاع بدن در مقابل عفونت‌ها را کاهش می‌دهند.

3 خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهند.

4 تری‌گلیسیرید خون را بالا می‌برند.

5 کلسترول بد خون (ldl) و کل کلسترول را افزایش می‌دهند.

6 کلسترول خوب خون (hdl) را پایین می‌آورند.

7 در جذب کلسیم و منیزیم ایجاد تداخل می‌کنند.

8 در ایجاد استئوپروز (پوکی استخوان) نقش دارند.

9 در ابتلا به دیابت موثرند.

10 قندخون ناشتا را بالا می‌برند.

11 باعث ابتلا به چاقی می‌شوند.

12 دندان‌ها را می‌پوسانند.

13 بیماری‌های لثه را بدتر می‌کنند.

14 معده را اسیدی می‌کنند.

15 خطر بیماری‌های التهابی روده را می‌افزایند.

16 با کمبود مس در بدن ارتباط دارند.

17 چسبندگی پلاکت‌های خون به یکدیگر را بالا می‌برند.

18 با ابتلا به فشارخون ارتباط جدی دارند.

19 بر کار کلیه‌ها تاثیر نامطلوب می‌گذارند.

20 از علل ایجاد آلرژی غذایی هستند.

21 ایجاد رادیکال‌های آزاد را در خون سرعت می‌بخشند.

22 میزان چربی کبد را می‌افزایند.

23 باعث باقی‌ماندن مایعات اضافه (توسط کلیه‌ها) در بدن می‌شوند.

24 با حالاتی مثل افسردگی، سردرد (میگرنی)، اضطراب، اختلال تمرکز و فعالیت بیش از حد، خصوصا در کودکان ارتباط دارند و مقدار آدرنالین خون کودکان (مرتبط با اضطراب) را بالا می‌برند.

25 حملات افت قندخون را موجب می‌شوند.

26 غذای اصلی سلول‌های سرطانی در بدن هستند.

و به این فهرست، موارد بسیار زیاد دیگری هم اضافه شده است که ذکر آنها در این فضای اندک مقدور نیست.

هر کدام از این یافته‌ها، حاصل سال‌ها تحقیقات پزشکی گوناگونی است که قرار است نتیجه آنها، باعث تغییر رفتار هر کدام از ما در حفظ سلامت‌مان شود.حذف کردن قند و شکر از کنار چای، قدم کوچکی نیست…

حرکتی بزرگ و رفتاری حاکی از شخصیت است که دستاورد تمام این پژوهش‌ها را به بار می‌نشاند.

موافق نیستید؟

آمارها نشان می‌دهد که سرانه مصرف‌ قند و شکر در کشور ما نسبت به وضعیت جهانی‌اش بسیار بالاست به طوری که برآورد می‌شود هر ایرانی به طور متوسط سالانه مقدار 29 تا 30 کیلوگرم قند و شکر مصرف می‌کند که از میانگین جهانی که حدود 19 تا 20 کیلوگرم است، به مراتب بیشتر می‌باشد.

میزان مطلوب مصرف قند و شکر طبق مطالعات سازمان جهانی بهداشت، حداقل باید به کمتر از 15 کیلوگرم در سال (42 گرم در روز در کل مواد غذایی مصرفی) برسد تا قند و شکر، حداکثر 10 درصد از کل انرژی دریافتی فرد را تامین نماید و به علاوه، خطر بیماری‌های دندان را به پایین‌ترین حد برساند.

هر حبه قند، حدودا 4 تا 5 گرم وزن دارد.

اگر هر ایرانی به طور متوسط روزی 3 استکان چای بدون وقفه در تمام ایام سال بنوشد و هر کدام را با 2 حبه قند میل کند، فقط و فقط حذف کردن این حبه قندها از کنار چای، باعث تقریبا 11 کیلوگرم کاهش مصرف سرانه قند در سال می‌شود و مصرف سرانه هر ایرانی را به راحتی به میانگین جهانی می‌رساند.

نوشیدن چای تلخ و بدون استفاده از قند یا شکر، فرهنگی است که سال‌هاست در کشورهای پیشرفته جا افتاده و ترویج می‌شود.

طبیعی است که ما ایرانی‌ها که دوست داریم کام‌مان شیرین باشد، هنوز عادت نکرده‌ایم که تلخی چای را تحمل کنیم.

اما واقعیت این است که نوشیدن چای تلخ، شروع کردنش به مراتب سخت‌تر از ادامه دادنش جلوه می‌کند و اگر دو سه روز اول را تحمل کنیم، روزهای بعد نوشیدن آن به مراتب راحت‌تر می‌شود.

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

خوردن قهوه و چای برای دیابتی ها , نوشابه مشکی ضرر بیشتره یا زرد , مصرف چای مزیت‌ها و ‌ضررها , مضرات مصرف شکر برای بدن , ضرر های زیاد خوردن چایی , شکر و ضرر آن برای پوست , تاثیرات مصرف بالای قند , تفاوت قند خون با کالری , مضرات شکر برای کودکان , کاربرد جالب قند و شکر , قند چای در رژیم غذایی , مضرات چای زیاد خوردن , عوارض مصرف زیاد چایی , مضرات مصرف شكر و قند , عوارض مصرف کم قند , خطرحذف قند با چای , فرق بین شکر و قند , قند باد چای مضرات , مضرات قند و شکر , تفاوت قند و شکر , عوارض خوردن چای , عوارض مصرف قند , چای به و دیابت , عوارض نمک بوره , فواید شکر , مضرات قند , شکر و قند , عوارض شکر , مصرف شکر , مصرف چای

چیزهایی که در مورد مضرات شکر نمی دانید اینجا بخوانید.

مضرات شکر که به آن سم سفید هم می گویند، زیاد است که بخشی از آنها را در زیر می خوانید:

ماده کریستالی سفید رنگی که بعنوان شکر می شناسیم، یک ماده مصنوعی و فرآیند شده است که اغلب از نیشکر یا چغندر قند بدست می آید.

قند موجود در نیشکر و چغندر قند بعد از جداسازی تمام املاح، ویتامین ها، پروتئین، آنزیم و سایر مواد مغذی مفید، در کارخانه تصفیه شده و به ساکاروز خالص تبدیل می شود. چیزی که بعد از فرآیند باقی می ماند، ماده مصنوعی غلیظ شده ای است که استفاده از آن نه تنها چندان فایده ای برای بدن انسان ندارد بلکه مضراتی هم دارد که در ذیر خواهید خواند:

که شکر سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد. پس از هر بار مصرف محصولات شکردار گلبولهای سفید بدن (نوتروفیلها) از کار می افتند و تا ۲ الی ۵ ساعت بدن کاملا آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس یا باکتری خواهد بود. طبق تحقیقات پس از هر بار خوردن چیزی شیرین سیستم ایمنی بدن تا ۷۵٪ کارایی خود را از دست می دهد و این دقیقا بهترین زمان برای فعال شدن میکروبها و ویروسها است؟

که شکر تعادل مواد معدنی بدن را بر هم میریزد. چون شکر ماده ای است فاقد ویتامین و فاقد مواد معدنی و فاقد فیبر. شکر ماده ای زائد است که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از اینرو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند. در نتیجه تعادل عناصر معدنی مثل کلسیم- منیزیوم و پتاسیم و سدیم و بر هم می ریزد؟

که بر خلاف تصور همگان این شکر است که کلسترول بد خون LDL را به شدت بالا می برد و کلسترول خوب را پایین می آورد و در کل سبب بالا رفتن کلسترول می شود. این روغن حیوانی نیست که کلسترول را بالا می برد؟

که شکر سبب ترشح بیش از اندازه هورمون آدرنالین در بدن می شود. احساس اضطراب بیش از اندازه، آشفتگی و بد خلقی از نتایج آن هستند؟

مضرات شکر اینکه که شکر سبب بی حوصلگی است و کسانی که شکر مصرف می کنند به هیچ عنوان میلی به ورزش کردن و فعالیت های بدنی ندارند؟

که تقریباً ۹۵ درصد افراد با درجات مختلفی به مصرف شکر معتاد هستند؟

که از روزی که نوزاد بدنیا می آید در غذای تکمیلی او شکر میریزیم، اثرات مضر آن بر جسم و روح نوزاد شروع می شود؟

که شکر در کودکان سبب کاهش هوش و پایین آمدن نمره های درسی است؟

که بر خلاف آنچه پزشکان به شما می گویند خوردن چیزهای چرب تری گلیسیرید را بالا نمی برد بلکه این خوردن شکر است که تری گلیسیرید را بالا می برد؟

که شکر باعث ضعف سیستم دفاعی بدن در برابر کلیه بیماریها می شود؟

مضرات شکر اینکه شکر به کلیه ها آسیب می زند. عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه مصرف شکر است؟

که عامل اصلی سنگ مثانه مصرف همین شکر است؟

که شکر مقدار عناصر کروم و مس بدن را کاهش می دهد؟

که شکر در جذب شدن کلسیم و منیزیم اختلال ایجاد می کند. یعنی اگر لیوان شیر خود را با کیک یا شکلات میل می کنید هیچ کلسیمی در استخوان های شما ذخیره نخواهد شد؟

که شکر یکی از عوامل اصلی سرطان از جمله سرطان های سینه و پروستات و کلون و رکتوم است؟

که شکر مقدار گلوکز خون را بی جهت افزایش می دهد؟

که شکر باعث ضعیف شدن بینایی است؟

که شکر باعث باریک شدن رگهای خونی و در نهایت سکته قلبی و سکته مغزی می شود؟

که شکر باعث ترش کردن معده است و برخلاف تصور عامه که وقتی ترش می کنند چیزی شیرین می خورند تا آن را رفع کند؟

که شکر ریسک مبتلا شدن به بیماریهای قلبی را بشدت زیاد می کند؟

که پیر شدن زود هنگام بدن (سفید شدن موها و چین و چروک پوست) به دلیل مصرف خوراکیهای شیرین است نه مصرف گوشت و پروتیین ؟

که شکر سرعت اعتیاد به الکل و میل به اعتیاد به مواد مخدر را زیاد می کند ؟

که شکر تنها عامل پوسیده شدن دندانهاست یعنی اگر شکر مصرف نشود کسی به دندانپزشک نیاز نخواهد داشت ؟

که شکر عامل اصلی چاق شدن است ؟

که شکر عامل آرتروز مفاصل است و کسانی که آرتروز دارند و مواد شیرین زیاد می خورند روز به روز بدتر می شوند ؟

که یکی از عوامل اصلی بیماری آسم مصرف شکر است ؟

که شکر باعث آپاندیسیت می شود ؟

که شکر آب بزاق دهان را اسیدی می کند که برای دندانها ضرر دارد ؟

که شکر میزان ترشح هورمون رشد را کم می کند. جوانان کوتاه قد نتیجه مصرف شکر هستند ؟

که شکر عامل اصلی بالا رفتن فشار خون است ؟

که شکر ساختار پروتئین ها را به هم می ریزد در نتیجه بدن قادر به جذب آنها نخواهد بود ؟

که آلرژی به غذاهای گوناگون نتیجه مصرف شکر است ؟

که ایجاد اگزما در کودکان از عواقب مصرف شکر است ؟

که آب مروارید بر اثر مصرف شکر به وجود می آید ؟

که بزرگترین مضرات شکر  این است که ساختمان DNA را می شکند و آن را تغییر می دهد که در نتیجه سلولها سرطانی می شوند ؟

که شکر سبب تولید رادیکال های آزاد در خون و افزایش ریسک سرطان است ؟

که شکر فعالیت هورمونها را بر هم میزند ؟

که مصرف شکر انعطاف پذیری ماهیچه ها و اندام بدن را کم می کند بطوریکه با کوچکترین حرکت ورزشی عضلات منقبض می شوند و درد می گیرند ؟

که شکر سبب افزایش تقسیم سلولهای کبد و سرطان کبد می شود ؟

که شکر مقدار چربی کبد را زیاد می کند ؟

که شکر اندازه کلیه ها را بزرگ می کند ؟

که اختلال در کار پانکراس از اثرات شکر است ؟

که عامل یبوست و خشکی روده شکر است ؟

که شکر ریسک بسته شدن رگهای خونی را زیاد می کند ؟

که سردردهای بی موقع و بی دلیل و میگرن بر اثر مصرف چیزهای شیرین است ؟

که شکر امواج مغزی دلتا- آلفا و تتا را زیاد می کند که در نتیجه این افزایش قدرت تمرکز و تصمیم گیری در انسان از بین می رود ؟

که عامل اصلی افسردگی شکر است. مردم عامی تصور می کنند با خوردن چیزی شیرین روحیه شان شاد خواهد شد در حالیکه کاملا بر عکس است. شادی حاصل از خوردن شیرینی به خاطر اعتیادی است که به آن دارید و با خوردن آن آرامش می یابید اما در روحیه و امواج مغزی شما اثر متضاد دارد ؟

که وحشتناکترین بیماری قرن یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچک شروع می شود بر اثر مصرف شکر بوجود می آید. این به آن معناست که تا ۲۵ سال دیگر نیمی از جمعیت میانسال کره زمین آلزایمر خواهند داشت و مرگ زجرآوری در انتظارشان است ؟

مضرات شکر  اینکه شکر عامل اصلی پوکی استخوان است. چگونه؟ شکر ماده ای زائد است که فاقد هر گونه ویتامین یا مواد معدنی است و بدن قادر به هضم و جذب آن نیست. از این رو سلولها مجبور هستند برای شکستن ملکولهای شکر از املاح کلسیم و منیزیوم ذخیره در استخوانها استفاده کنند.

هر چه بیشتر چیزهای شیرین مصرف شود کلسیم بیشتری از استخوانها خارج شده و در فرایند هضم شکر مصرف می شود. در نهایت استخوانها بعد از چند سال پوک می شوند. دلیل اصلی خرابی دندانها نیز همین است. کلسیم از دندانها استخراج شده و دندان به مرور پوسیده و خراب می شود. مصرف شیر در این هنگام سودی ندارد مخصوصا اگر همراه کیک و شیرینی باشد؟

تلفن : ۲۲۳۶۲۰۶۳

دفتر فروش تهران : ۸۸۳۱۷۰۳۳ – ۸۸۸۴۸۵۴۷

ایمیل :[email protected]

دفتر امور واردات :

تهران – شهرک غرب – خیابان سپهر – پلاک ۸۰



اشخاصی که به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند، همیشه روی مصرف چربی، کربوهیدرات و قند حساسیت ویژه ای به خرج می دهند زیرا به خوبی از مضرات این ماده ی شیرین برای بدن انسان آگاه هستند.

قند که در رژیم غذایی ایرانی ها جایگاه ویژه ای دارد و بیشتر مردم، بی توجه به مضرات آن، این ماده خوراکی را به یکی از ارکان اصلی مواد غذایی روزانه خود تبدیل کرده اند، باید بدانند که شیرینی موقتی قند می تواند بیماری های پایدار و طولانی مدت برای آن ها در پی داشته باشد و بهتر آن است که از مصرف آن پرهیز نمایند.

برای آگاهی از بخش کوچکی از مضرات قند و شکر در بدن انسان پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

قند موجب تسریع روند پیری پوست انسان می شود

هنگامی که قند وارد جریان خون می شود، بلافاصله با پروتئین هایی همانند کلاژن و الاستین که تضمین کننده زیبایی و جوانی پوست هستند، پیوند شیمیایی برقرار می کنند.

در وهله باید متذکر شویم که این پیوند موجب تخریب ساختار پروتئین های یاد شده می شود (از بین رفتن کلاژن و الاستین به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک منجر می شود.)

دوم اینکه، قند در بدن مواد مضر می سازد. به طور مثال، قند باعث می شود تا پوست انسان در برابر اشعه های خورشید مصونیت کمتر و آسیب پذیری بیشتری داشته باشد. این امر در طولانی مدت به پیری زودرس پوست منتهی می شود.

قند باعث ایجاد آماس و التهاب می شود

قند قادر است با بزرگ نمایی جوش ها و چروک ها باعث شود تا پوست ملتهب به نظر برسد. این ماده خوراکی همچنین موجب ایجاد بیماری های گوناگون از جمله ورم مفاصل نیز می شود.

همچنین باید توجه داشته باشید که وقتی در حالت سرماخوردگی چای شیرین شده با قند می نوشید، این ماده در گلوی ملتهب بیمار به بستری مناسب برای رشد باکتری ها تبدیل می شود. بنابراین تجویز برخی از قدیمی ها که ادعا می کنند چای شیرین برای از بین بردن ورم گلو مناسب است، نه تنها موثر نیست، بلکه مضر و خطرناک نیز به شمار می رود.

مصرف قند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد

در قرن ۲۰ میلادی، بسیاری از پزشکان و متخصصان اعتقاد داشتند که با کاهش مصرف چربی و کلسترول می توان تا حد زیادی از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری نمود. اهمیت قند در شکل گیری این بیماری ها چندان شناخته شده نبود. از این رو مردم بیشتر به سراغ رژیم های بدون چربی می رفتند اما در مصرف قند خود تغییری ایجاد نمی کردند.

اما در قرن ۲۱ میلادی مشخص شده که قند در بروز بیماری های قلبی و عروقی نقش مهمی دارد. به این صورت که قند موجب افزایش میزان کلسترول خون می شود. همچنین به کلسترول کمک می کند تا راحت تر به دیواره های رگ های خونی چسبیده و باعث انسداد آن ها شوند.

قند موجب ایجاد بیماری های روحی می شود

۱۳۹۵. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ است.

مرغ سوخاری یکی از خوشمزه های فست فودی است و اگر خوب پخته شود بسیار خوشمزه می شود

مصرف اسفناج با ماست به صورت بورانی در سفره های ایرانی طرفداران بسیاری دارد و یکی از مورد علاقه های اکثریت است

اگر همیشه قاعدگی های منظمی داشتید و مدتی است که دچار قاعدگی های نامنظم شده اید بهتر است نزد پزشک بروید

اگر به گوشت علاقه ای ندارید یا مصرف آن برایتان مضر است می توانید از این مواد غذایی استفاده کنید تا آهن بدن تان تامین شود

عناب میوه ای آرام بخش و خواب آور است و بی خوابی های طولانی مدت و خستگی های مفرط را از بین می برد

اگر احساس می کنید بعد از انجام کار خیلی خسته هستید و انرژی تان تحلیل رفته و قادر به انجام کاری دیگر نیستید به احتمال خیلی زیاد دچار کمبود کربوهیدرات هستید

خیار یکی از میوه هایی می باشد که خوردن آن می تواند به هضم راحت تر غذا کمک کند و برای دفع سموم و چربی های مضر و درمان دردهای کلیه بسیار مفید می باشد .

خوردن سرکه سیب قبل از غذا فوایدی دارد که شاید از آن بی خبر باشید ، مثلا باعث از بین چربی های اضافی بدن و سلامت دستگاه گوارش می شود و حاوی مواد معدنی بسیاری می باشد .

شما می توانید با خوردن میوه های آب دار مانند هلو و هندوانه به جبران تشنگی در ماه رمضان بپردازید و کمبود آب بدن تان را برطرف کنید تا دچار مشکلات ناشی از کمبود آب در بدن نشوید .

۱۳۹۵-۱۲-۰۸ مواد غذایی و دارویی

بسم الله الرحمن الرحیم

اول با عوارض شکر آشنا شویم و بعد نحوه کم کردن ضرر آن و بعد جایگزین ها

 

خب ما به صورت روزانه حجم بسیار زیادی از شکر را مصرف می کنیم.

این مقدار از طریق بیسکوییت، کیک، نان شیرین، شربت، چای، نوشابه، دلستر، ژله و غیره وارد بدن ما می شود.

باید که درباره این ماده اطلاعات لازم را داشته باشیم.

 

دارای مزاج سرد و خشک است.

شکر طبیعی که از نیشکر یا چغندر قند استخراج می شود مزاج گرم و تر دارد اما هنگام سفید کردن آن با نوعی اسید، سرد و خشک خواهد شد.

در ادامه نحوه اصلاح مزاج آن را خواهم گفت.

 

در ابتدا موجب گرمی و سیر شدن شده و پس از مدت کوتاهی باعث گرسنگی و سرد شدن مزاج خواهد شد.

نوع سفید شده ی آن بدلیل مزاج خود موجب ایجاد بیماری های سرد است.

از عوارض مصرف آن می توان به کم خونی، خستگی زودرس بدن، بداخلاقی و بیماری های جنسی اشاره کرد.

بیماری های دیابت یا همان قند خون و چاقی و افزایش وزن هم که از عوارض معروف شکر است.

افرادی که اهل شکر هستند استعداد زیادی برای ترسیدن ها و بدخوابی و خواب های بد و درد مفاصل و پوکی استخوان خواهند داشت.

همچنین کاهش حافظه و فراموشی از عوارض مهم آن است. (آموزش تقویت حافظه – کلیک کنید)

 

افرادی که مصرف بالایی از شکر دارند حتما دارای یک یا چند مورد از بیماری های بالا خواهند شد.

 

بهترین جایگزین آن برای اکثر موارد عسل است.

برای تشخیص عسل طبیعی و انتخاب و خواص و نحوه مصرف آن اینجا کلیک کنید.

موارد دیگر شامل خرمای تازه یا خشک، کشمش، نبات، توت خشک و انجیر است.

نبات از همان شکر است ولی دارای مزاج گرم است چون جوشانده شده است ولی نباید زیاد میل کرد.

خود شکر سفید را می توان به نقطه جوش رساند تا ضرر اسید آن از بین برود.

شکر قهوه ای هم یک جایگزین مناسب است که فرآوری آن یک مرحله کمتر است ولی قیمت بیشتری دارد که علت آن جای سوال است.

 

یک چیز جالب عرض می کنم که کسی به آن توجه ندارد ولی تاثیر بسیار زیادی دارد.

جدای از اینکه قند و شکر از چه منبعی تهیه و فرآوری می شوند، نوع استفاده از آن نیز مهم است.

مردم از شکر برای خوردن چای ها به شکل حل کردنی استفاده می کنند.

قند برای چای ها به دو شکل استفاده می شود:

به صورت حل کردنی و یا گذاشتن درون دهان و خوردن چای

روش حل کردنی باعث می شود تا قند یا شکر همراه با مایع در کل فضای دهان و دندان پخش شود.

این روش نقش بسیار زیادی در خرابی دندان ها خواهد داشت.

اگر قند را درون دهان گذاشته و چای خورد، دندان ها محفوظ مانده و آسیب نمیبینند.

باید تذکر دهم که قند را روی زبان بگذارید نه روی دندان و باید صبر کرد تا خودش تمام شود نه آن را بجویم.

 

امام رضا علیه السلام در رساله ذهبیه فرموده اند که قبل از خوردن شیرینی ها باید مقداری نان خورد زیرا با این کار حفره های دندان پر شده و آسیب کمتری از جانب شیرینی ها خواهد دید.

در آخر توصیه می کنم بعد از خوردن شیرینی ها مقداری نمک طبیعی میل کنید تا طعم دهان کلا عوض شود.

برچسبشکر عسل کم خونی مزاج

۱۳۹۶-۰۸-۰۹

۱۳۹۵-۱۲-۰۱

۱۳۹۵-۱۱-۰۷

بسم الله الرحمن الرحیم تا حالا فکر کردید که کدام نوع خمیردندان بهتر از بقیه

نظر

نام

ایمیل

وبسایت

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *