مضرات خوردن خربزه در بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

 

نبض ما– خربزه میوه ای شیرین، لذیذ و گواراست که انواع گوناگونی دارد و بهترین آن خربزه خراسان است. خانواده خربزه علاوه بر خربزه شامل انواع گرمک و طالبی نیز می‌شود که البته این دو نوع کم آب تر از خربزه هستند. علامت خوب آن است که سنگین و نسبتا سفت باشد و قسمت انتهای آن را وقتی کمی فشار دهید مختصری فرو رود.

خوردن خربزه برای زنان باردار بسیار مفید است چون دارای مواد مغذی و ضروری برای بارداری است. بعضی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن که در خربزه است عبارتند از: کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین های A C B1، ضد انعقاد خون و کاروتنوئیدها.

مصرف خربزه می تواند ناراحتی هایی که ممکن است همراه با بارداری باشد را بهبود دهد. حالت تهوع را کاهش داده و کسلی و حالت تهوع صبحگاهی را در سه ماهه اول بارداری کاهش می دهد، و علائم احساس سوزش معده را کاهش داده و از بین می برد.

دوره مقدماتی php


بدترین غذاها برای مغز شما!

دکتر سید مهدی میرغضنفری در گفتگو با سلامت آنلاین گفت: خربزه به دلیل مزاج گرم و تری که دارد سردی مزاج را رفع می کند اما انواعی از آن که شیرینی کمتری دارند، بیشتر از اینکه گرم باشند رطوبت‌بخشند و ‌با رطوبتی که به بدن می‌دهند باعث رقیق شدن مایعات بدن می‌شوند و همچنین یه پاکسازی سیستم ادراری از طریق ازدیاد ادرار کمک می‌کنند.

او با توصیه بر این که بهتر است گاهی از قسمت‌های سفید نزدیک به پوست خربزه استفاده شود چون این قسمت‌ها خاصیت جلادهندگی و پاک کنندگی بیشتری دارند، تصریح کرد: خربزه هر چه شیرین تر باشد گرمی و خواص بیشتری دارد که البته افراط در مصرف آن بخصوص برای گرم مزاجان می تواند عوارضی ایجاد کند.

به گفته میرغضنفری، خربزه نارس (کالک) مخصوصا انواع بزرگتر و سفت تر آن به دلیل مشکلات هضم با مزاج بشر ناسازگار است و سبب نفخ و مولد درد شکم می‌شود. همچنین خربزه را نباید ناشتا یا بلافاصله پس از صرف غذا خورد و بهترین زمان مصرف خربزه از طب سنتی، بین وعده‌هاست.

او افزود: خربزه بخصوص در افرادی ‌که مزاج گرم و خشک دارند تا حدودی تولید صفرا می کند و کسانی که دچار التهاب در مخاط دهان (آفت) یا روده (کولیت) هستند باید موقتا از مصرف خربزه اجتناب کنند.

همچنین برخی افراد که با مصرف خربزه دچار سوزش دهان یا حلق و حنجره می‌شوند می توانند همزمان با آن سکنجبین ملس یا سرکه یا قدری از خنکی ها مصرف کنند تا این عارضه رخ ندهد.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه، مصلح خربزه برای سردمزاجان، گلاب و  در گرم مزاجان، غرغره کردن سرکه رقیق شده است.

 

منابع:

همشهری آنلاین،تبیان،هفت گنج

 



راه های پیشگیری از سیگاری شدن جوانان

خوردن خربزه برای زنان باردار بسیار مفید است چون دارای مواد مغذی و ضروری برای بارداری است.

 

مصرف خربزه می تواند ناراحتی هایی که ممکن است همراه با بارداری باشد را بهبود دهد.

 


به گفته میرغضنفری، خربزه نارس (کالک) مخصوصا انواع بزرگتر و سفت تر آن به دلیل مشکلات هضم با مزاج بشر ناسازگار است و سبب نفخ و مولد درد شکم می‌شود. همچنین خربزه را نباید ناشتا یا بلافاصله پس از صرف غذا خورد و بهترین زمان مصرف خربزه از طب سنتی، بین وعده‌هاست.

 

خوردن همه میوه ها در دوران بارداری، برای سلامت خود مادر و فرزند داخل رحم او بسیار مفید است. اما، نکته بسیار مهم این است که زنان حامله باید بدانند که چه نوع میوه ای را و به چه اندازه ای در طی دوران بارداری خود مصرف کنند، چون بسیاری از زنان در دوران بارداری خود، ولع زیادی برای مصرف میوه خاص از خود نشان می دهند. مثلا، آمارها نشان می دهد که اکثر زنان باردار ولع زیادی به مصرف گرمک در دوران بارداری خود دارند! اگر شما هم یکی از این افراد هستید، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید، چون با دانستند اطلاعات کافی در ابن مورد، می توانید با خیال راحت این میوه را مصرف کرده و از دوران بارداری خود لذت ببرید.


• رهایی زنان حامله از مشکل سوزش سر دل با خوردن گرمک در دوران بارداری.
• از بین رفتن احساس تهوع و ویار صبحگاهی با خوردن گرمک در دوران بارداری.
• به دلیل این که میوه گرمک دارای آب زیادی است، پس مصرف آن می تواند بدن زن باردار را هیدراته نگه دارد.
• نکته مهم دیگر، فیبر بالای موجود در میوه گرمک است. به همین دلیل، مصرف این میوه در دوران بارداری با مشکل یبوست و سوء هاضمه در زنان حامله مبارزه خواهد کرد.
• مشکل فشار خون در زنان حامله، به خصوص در شرایطی که نوسان زیادی دارد، با خوردن گرمک در دوران بارداری تنظیم خواهد شد.
• در نهایت، یادتان باشد که مصرف این میوه عفونت های جزئی موجود در بدن زنان باردار مانند تب و سرما خوردگی را از بین می برد.

 

به دلیل این که میوه گرمک دارای مواد مغذی حیاتی بسیاری است، مصرف آن می تواند تمام نیازهای جنین داخل رحم مادر باردار را برآورده می کند. پس، بهتر است مقدار مناسبی از این میوه در رژیم غذایی هفتگی زنان باردار وجود داشته باشد.

وجود مقداری کلسیم در میوه گرمک کمک می کند تا ساختار استخوا ن ها و دندان های جنین داخل رحم مادر محکم شود. در واقع، مصرف کلسیم در دوران بارداری برای خود مادر و فرزند داخل رحم او بسیار مهم بوده و سلامت هر دو نفر آن ها را تضمین می کند.

مصرف فسفر در دوران بارداری برای انقباض عضلات بدن در طول انجام روند زایمان طبیعی بسیار مفید است. همچنین، مصرف این عنصر از لخته شدن خون در بدن مادران باردار جلوگیری کرده و عملکرد کلیه، هدایت عصبی، ترمیم بافت ها و عملکرد قلب این افراد را بهبود می بخشد.

آهن موجود در میوه گرمک به زنان حامله کمک می کند تا هموگلوبین خون را در میزان مناسبی حفظ کنند. همچنین، خوردن گرمک در دوران بارداری کمک می کند تا تولید سلول های ق خون افزایش یافته و از بروز کم خونی در بدن زنان حامله جلوگیری شود.

ویتامین C موجود در میوه گرمک به بدن زنان حامله کمک می کند تا با انواع عفونت های جزئی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کند.

حتما می دانید که وجود ویتامین A کافی در بدن زنان باردار، برای رشد جنین داخل رحم آن ها، توسعه عملکرد شناختی او و دفع هر گونه نقص هنگام تولد بسیار ضروری است.

تیامین و یا ویتامین B1 جزء فعالی از سری ویتامین های ب است، که مصرف آن روند شکل گیری سالم سیستم عصبی مرکزی جنین را بهبود بخشیده و به او در مبارزه با مسائل مختلف قبل از تولد کمک می کند.

وجود ضد انعقادها در میوه گرمک به عنوان رقیق کننده خون زنان باردار عمل کرده و از لخته خون در بدن این افراد در طی کل دوران بارداری جلوگیری می کند.

کاروتنوئیدهای موجود در میوه گرمک باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین داخل رحم او شده و در مبارزه با شرایط تهدیدکننده زندگی مانند سرطان به آن ها کمک خواهد کرد. همچنین، فراموش نکنید که میزان کاروتنوئید موجود میوه ها و سبزیجات بسیار بالا است. میوه گرمک هم دارای بتاکاروتن و لیکوپن، دو نوع کاروتنوئید بسیار ضروری برای بدن انسان، به ویزه زنان باردار است.
با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله، خوردن گرمک در دوران بارداری می تواند سلامت مادر و جنین داخل رحم او را تضمین کند. این میوه را می توان به شکل خرد شده، سالاد، پودینگ ها و کوکتل های شیری مصرف کرد، که بسیار هم لذت بخش است. البته، دستورالعمل های جالب خانگی زیادی وجود دارد که اضافه کردن میوه گرمک را به رژیم غذایی زنان باردار را مهیا می کند.


− 3 = 2


گلابیخوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند میشود. به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان نیکو و زیبا و اخلاقشان را خوب میکند . گلابی مایه قوت قلب ،پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه میشود.

گلابی دارای ویتامین ب1 ، ب2 ، ب6 ، ث ، منیزیوم و فسفر است.

کاسنیبرای افزایش فرزند مفید است . آب کمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور(پسر)بودن را زیاد میکند

خربزهاگر زن باردار بخورد فرزند خوشرو و خوش خلق میشود.

کندورباعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر میشود

شلغمبه علت خواص زیاد به زنان باردار و شیرده توصیه میشود و خوردن شربت آن در بارداری باعث رشد کودک ، آسانی دندان درآوردن ، استحکام استخوان ، زود به راه افتادن ، زود حرف زدن و مقاومت در برابر بیماریها میشود

شربت شلغموسط یک شلغم را گود کرده و از شکر پر کنید و بگذارید آب بیاندازد این مرهم سینه است

شنبلیلهاگر میخواهید فرزندتان خرمن گیسو باشد در بارداری شنبلیله بخصوص خام مصرف شود

روغن زیتونبرای اینکه نوزاد پوست خوب و روشن داشته باشداز روغن زیتون ، روغن ماهی ، کره و روغنهای نباتی ، خیار ، کاهو ، هویج ، شیرخشت ، ترانجبین ، گرانگبین، زرشک، بیدخشت،شکرتیغار و عناب و نعناع مخصوصا دم کرده آن استفاده کنید

ویتامین ثخوردن میوه ها و سبزی هایی که ویتامین ث دارند رنگ نوزاد را زیبا میکنند

ویتامین داگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه ای که ویتامین د ، گوگرد و منگنز دارند استفاده کنید مثل پیاز ، سفیده تخم مرغ ، کلم ، خیار و ترب وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین د نباشد موی نوزاد سرخ میشود اگر ویتامین د به جنین نرسد بور خواهد شد . مثلا استحمام زیاد مادر ، عدم استفاده از نور خورشید ، نطفه مرد الکلی یا پیر موثر است.

ویتامین آسبب مو خرمایی شدن فرزند میشود

آب دریااگر خانمها روزی یک قاشق مربا خوری آب دریابنوشند یا میوه درایی بخورند موی فرزندشان طلایی میشود

بابونهخوردن بابونه و گل آن و دم کرده بومادران خصوصا گل آن در بور شدن موی نوزاد موثر است

تخم مرغ دو زردهاگر مادر از تخم مرغ دوزرده استفاده کند چشم نوزاد را آبی میکند

نکته مهممادر اگر در دوران بارداری دچار ترس شدید شود پوست جنین دچار لکهای تیره میشود . در موارد ترس مادر سریع باید از سربتهای میوه بخصوص آب هندوانه شیرین یا خربزه یا میوه شیرین دیگر استفاده کند و از ترشیجات بپرهیزد

پرخوری و خوردن غذای یکنواخت و غذاهای مانده و فاسد مخصوصا گوشتی رنگ نوزاد را تیره میکند

استنشاق دود زغال و دخانیات و تنفس در جای پرجمعیت رنگ نوزاد را تیره میکندمنبع:lalay.ir


دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...