مضرات آبجو بدون الکل

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

آبجو ( Beer) پرمصرف‌ترینو احتمالاً قدیمی‌ترین نوشیدنی الکلی و پس از آب و چای محبوب‌ترین نوشیدنی جهان است. آبجو حاصل تخمیر نشاسته و اساساً انواع دانه غلات است، هرچند بیشتر دانه جو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی از دانه‌های برنج، ذرت و گندم نیز استفاده می‌شود.

بیشتر طعم تلخی آبجو به خاطر رازک است که یک نگهدارنده طبیعی نیز می‌باشد، اگرچه آبجو در برخی موارد طعم‌های دیگری چون سبزیجات و میوه‌ها را نیز شامل می‌شود. در برخی از قدیمیترین نوشته‌های شناخته شده می‌توان اشاراتی به تولید و توزیع آبجو یافت، در قانون حمورابی اشاره ویژه‌ای به قوانین سرو آبجو وجود دارد.

دوره مقدماتی php

آبجو یا ماء الشعیر نوشیدنی پر طرفدار که بسیاری افراد بخصوص آقایان از خوردن آن لذت میبرند .قبل از آنکه در مورد خواص این نوشیدنی صحبت کنیم باید بگوییم که خواصی که ذکر میشود در مورد آبجو بدون الکل است چرا که در ماء الشعیرهایی که دارای ترکیبات الکلی هستند میتواند به سلامتی ضربه های جبران ناپذیری بزند که هر کسی با شنیدنش مطمئنا دست از خوردن آبجو الکل داربرخواهد داشت .

این آبجو به دلیل داشتن الکل یک حلال برای چربیها و بخصوص غشاء سلولی عصبی بدن است که با نوشیدن مداوم آن باعث بروز بیماریهایی از جمله لرزش دستها ، خستگی بی علت ، انقباض مغز در سنین بالا و ایجاد آلزایمر شدید وهمچنین بیماریهای کبدی و ایجاد کبد چرب می باشد .اما آبجو بدون الکل به دلیل وجود مخمر جو در آن که طعمی تلخ نیز به آن میبخشد دارای انواع ویتامین های ب میباشد که برای سلامتی بسیار مفید و لازم است .

اشکال دارویی آبجو

مخمر آبجو به شکل رشته، پودر، قرص، کپسول و محلول وجود دارد.

دوز مجاز مصرفی

معمولاً دوز مصرفی روزانه ی آن 2-1 قاشق غذاخوری (به شکل محلول) و از 8- 2 قرص متغیر می ‌باشد. با اینکه مصرف دوز بالای این مکمل عوارض خطرناکی در بر ندارد، اما بهتر است از مصرف بیش از اندازه ی آن خودداری شود.

درحالی که انواع مختلفی از آبجو در جهان وجود دارد، اصول ابتدایی ساخت آبجو در ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف یکسان است.در مناطقی از اروپا مانند آلمان، بلژیک، بریتانیای کبیر، ایرلند، لهستان، جمهوری چک، هلند و اتریش، انواع مختلفی از آبجو به صورت محلی تهیه می‌گردد. در نقاط دیگر جهان نظیر آمریکا، کانادا و استرالیا آبجو با اقتباس از سبک اروپایی تولید می‌شود.

آبجو دارای شانزده نوع اسیدهای آمینه ؛ کروم، فسفر و سلنیوم می ‌باشد. روی، آهن، مس، منیزیوم، منگنز و پتاسیم میباشد که همگی برای سلامتی بدن از لازمه ها هستند .طبق تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که آب جو بدون الکل مصرف میکرده اند نتایج قابل ملاحضه ای به دست آمده و نشان میدهد که افرادی که آبجو مصرف میکنند .

بدنشان در برابر بیماریهای مختلف مقاومت بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نکرده اند دارد که از جمله آن بیماریها سکته قلبی ، لخته شدن خون در قسمت های مختلف بدن ، فشار خون ، بیماری دیابت و بالا رفتن قند خون ، پوکی استخوان ، استرس و اضطراب ، اسهال ، سنگ کلیه و مثانه ، سرطان ، سرماخوردگی ، بیماریهای گوارشی میباشد.

شانس سکته قلبی در کسانی که آبجو می نوشند بین 40 تا 60 درصد کمتر از کسانی است که لب به آبجو نمی زنند. نوشیدن نیم لیتر آبجو در روز میانگین این تحقیق می باشد.

مواد سازنده آبجو از شما در مقابل لخته شدن خون محافظت می کنند.

نتیجه آخرین تحقیقات محققین هلندی و دانشگاه هاوارد ثابت می کند که نوشیدن مقدار کم آبجو فشار خون شما را تحت کنترل نگاه می دارد.

نوشیدن آبجو می تواند از دیابت جلوگیری کند. آبجو خورها بندرت دچار مرض قند می شوند…

آبجو می تواند حافظه را تقویت کند، کسانی که آبجو می نوشند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند…

آبجو تاثیر مثبت در استحکام استخوان ها داشته و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

کسی که یک تا دو گیلاس آبجو در روز می نوشد، عمر طولانی تری خواهد داشت.

اسید و میکروب های آبجو مانع از فعالیت میکروب های بوجود آورنده دل پیجه و اسهال می شوند.

محققین دانشگاه مونترال تائید کرده اند که چند گیلاس آبجو در روز فشار ناشی از کار و مشکلات روزانه را سبک می کند. کسانی که آبجو نمی نوشند بسیار بیشتر دچار استرس هستند.

محققین فنلاندی مدعی هستند که منیزیم آبجو شانس ابتلا به سنک کلیه را تا 40 درصد کاهش می دهد.

یک گیلاس آبجو در شب می تواند به جای قرض خواب آور عمل نماید.

در آبجو عناصری وجود دارند که می توانند در رشد تومورهای سرطانی مانع ایجاد کنند.

بعضی از ویتامین های آبجو از پوست محافظت کرده و برای سلامت آن مفید می باشند. آبجو پوست شما را شفاف و قابل انعطاف تر می کند.

کسانی که آبجو گرم می نوشند دیرتر سرما می خورند. نوشیدن آبجوی گرم به جریان خون و نحوه تنفس کمک می کند..

کمبود(Folic Acid) می تواند باعث زایمان زودرس و نارسایی های جنینی بشود. یک لیتر آبجو بیشتر از حد نیاز بدن به آن مواد را تامین می کند. نوشیدن آبجوی بدون الکل در این مورد توصیه می شود.

گازکربنیک و الکل آبجو باعث تحریک اشتها می شوند.

مصرف یک لیتر و نیم آبجو در هفته سدی در مقابل باکتری هایی است که باعث ترش کردن معده می شوند.

مواد آبجو کمک می کنند که تشنگی شما بهتر و سریعتر از نوشیدن آب رفع شود.

تحقیقات نشان می دهد، مردمی که یا اعتدال آبجو می نوشند، به نسبت کسانی که نمی نوشند کمتر دچار اضافه وزن می شوند. یک گیلاس آبجو کالری کمتری هم به نسبت یک گیلاس آب میوه دارد.

مواد معدنی و ویتامین های آبجو از مو محافطت کرده و در زیبایی آن تاثیر می گذارند.

اما نهایتا باید بگوییم همیشه در خوردن حتی بهترین خوراکیها که سرشار از بهترین ویتامین ها و پروتئین ها نیز هستند باز هم باید تعادل رعایت شود و اغراق کردن در آن جایز نیست چرا که هر خوراکی میتواند علیرغم فواید خوب و بسیارش در مصرف مداوم و بیش از حد مشکلاتی را به بار بیاورد که آبجو نیز ازآن مستثنی نیست

و خوردن مداوم آن بخصوص مورد الکل دارش برای مردان میتواند به دلیل داشتن هورمون زنانه آنها را به سمت صفات زنانه بکشاند و ضعف شدید در نیروی جنسی آنها به وجود بیاورد که در مقابل آن میتواند برای خانم ها و در تقویت نیروی جنسیشان بسیار خوب و مفید بوده باشد .

نکته:

از مصرف مخمر نان یا مخمر آبجوی فعال خودداری کنید، چرا که مخمر فعال برخلاف مخمر غیر فعال، ویتامین‌های گروه B و سایر مواد مغذی را از بدن دفع کرده و نفخ ‌آور نیز می ‌باشد.

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

مشاهده نسخه کامل
: آيا نوشيدن ماء الشعير بدون الكل به مقدار زياد مضر است؟



 

 

فواید مصرف ماء الشعیر

 

بسیاری از کسانی که به مصرف ماء الشعیر میپردازند از مزایای مصرف آن ناآگاهند ، ماء الشعیر یا آبجوی بدون الکل نوشیدنی ای مفید برای بدن محسوب می شود ، این نوشیدنی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است که فواید بسیاری برای بدن دارند.

 

تا به حال مطالعات بسیاری نشان داده اند آبجو توان پیشگیری از رشد سلول های سرطانی را دارد ، در سال 2005 در مطالعاتی که توسط یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه اوکایاما در ژاپن انجام شد تعدادی موش آزمایشگاهی در معرض مواد شیمیایی سرطان زا قرار گرفتند که برخی از آنها با آب و بقیه با آبجوی بدون الکل تغذیه شدند ، در نتایج بدست آمده مشخص شد موش هایی که با آبجو سیراب شده بودند نسبت به بقیه موش ها تا 85 درصد در برابر آسیب های کبد ، کلیه و ریه مقاومت بیشتری نشان دادند.

 

محققان این دانشگاه دلیل بروز مقاومت بیشتر برخی موش ها را با ترکیبات خاص آبجو مرتبط می دانستند ، ترکیباتی که مانع رسیدن سلول های سرطانی به بافت های سالم بدن می شود اما به اعتقاد دکتر کوبایاشی نتایج این مطالعه دلیلی بر اثر مشابه در آبجوهای الکل دار نیست.

 

در سال 2009 مطالعه ای در رابطه با فواید مصرف آبجوی بدون الکل در نشریه های علمی منتشر شد ، در این تحقیق میزان مقداری ماء الشعیر برای مدت 45 روز به رژیم غذایی روزانه 29 راهبه اسپانیایی اضافه شد ، در طی 45 روز راهبه ها فعالیت روزانه خود را طبق روال قبل انجام میدادند و هیچ عارضه و مشکلی از سمت آنها گزارش نشد ، همچنین پس از اتمام دوره آزمایش نتیجه آزمایش خون از راهبه ها نشان داد که سطح آنتی اکسیدان در خون آنها افزایش چشمگیری داشته است.

 

آبجو نوشیدنی ای ساخته شده از تخمیر جو و مالت به همراه برخی افزودنی های خاص است که بیش از 2000 ماده شیمیایی را شامل میشود ، در این ترکیب پیچیده اسید فولیک ، ویتامین های گروه ب ( B1-B2-B12 ) و پلی فنل ها وجود دارند که همه برای بدن مفید هستند.

 

همچنین بر طبق مطالعات انجام شده توسط انجمن قلب آمریکا مصرف یک آبجوی الکلی در روز منجر به بروز مشکلات قلبی در افراد میشود و این در حالی است که مصرف ماء الشعیر بدون الکل علاوه بر رساندن آنتی اکسیدان های مفید و ضد سرطان منجر به حذف خطرات مصرف الکل در آبجوهای معمولی و کاهش فشار خون و احتمال بیماری های قلبی در آینده نیز می گردد ، به علاوه، ماء الشعیر به دفع سنگ کلیه و ضدعفونی دستگاه گوارش نیز کمک میکند.

 

به هر حال حتی اگر طعم و مزه مطبوع آبجوی بدون الکل در برابر آبجوهای الکل دار نیز در نظر گرفته نشود مشخص است که تاثیر مصرف ماء الشعیر بر افراد می تواند علاوه بر سلامتی عاملی برای افزایش توان مقابله با بیماری ها نیز به حساب آید.

 

مصرف نوشابه های الکلی در برخی کشورهای غربی عامل اصلی بروز یا پیشرفت 6 درصد تمامی سرطان ها است و این در حالی است که مصرف آبجوی بدون الکل نتیجه ای برعکس داشته و علاوه بر خاصیت ضد سرطان به عنوان عاملی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز توصیه میشود.

 

 

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

افزایش قدرت جسمی با ماء الشعیر, درمان بیماری ها با ماء الشعیر, دفع سنگ کلیه با ماء الشعیر, فواید دلستر, فواید ماء الشعیر, فواید مصرف اب جو, فواید مصرف ابجو, فواید مصرف ماء الشعیر, ماء الشعیر

این مطلب برای من کاملا مفید و جالب بود
ممنونم از مطالب زیباتون

یه تحقیق در سایت گاردین داشتم که میگفت مصرف نوشابه های الکلی کاملا مضر هستش .
نوشته بود : الکل بطور کلی واسه بدن سم محصوب میشه و اگه تاحالا نخوردین اصلا مجبور نیستید شروع کنید !
این سایت فرانسوی نوشته بود : مصرف نوشابه های الکلی بخاطر تبلیغات گسترده و سود سرشارش هستش و شما
نباید به این تبلیغات مضر اهمیت بدین .
باز هم نوشته بود : شاید مصرف کم الکل برای قلب و رگها مفید باشه ولی مصرف اون بیش از مقدار معین (حتی یه کم بیشتر)
دقیقا اثر معکوس روی قلب میذاره و باعث بیماریهای مختلف میشه !

میگم پس چه مرضی هستش که آدم این زهره مارالکل رو بخوره ؟؟!
وقتی خوده غربی ها هم به مضر بودنش اذعان دارن متاسفانه برخی از دوستانمان دائم از فواید میسارگی و مستی و شراب خواری می گن !!

ممنون از مطالب عالی در مورد آبجو بدون الکل . خوده من آبجو بالتیکا بدون الکل رو به تمام آبجوهای بازار ترجیح میدم . خصوصا واسه اینکه بدون قنده و
کیفیت بالایی داره . هرچند که یه خورده گرونه .

از مطلب مفیدتون بسیار ممنونم دوست عزیز!

این مطلب برای من کاملا مفید و جالب بود
ممنونم از مطالب زیباتون

کامل و مفید بود

نظر

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

محبوبترین صفحات فروشگاه

همکاری با سایت ایران کوک به عنوان مشاور و تبلیغات و تهیه فیلم های آموزشی…

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| تازه پز

Valid XHTML | Feed | Tags | Site Map

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف دمیترون،

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی بیشتر احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می خواهید

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید عفونت یا هر مشکل دیگری در گوش های تان داشته باشید زیرا در این مقاله در خصوص درمان گوش درد اطلاعات مفیدی به شما می دهیم. درد های ناحیه گوش ها می توانند تضعیف کننده باشند اما آنها همیشه به آنتی بیوتیک ها جواب نمی دهند. دستورالعمل های تجویزی برای عفونت های گوش در 5 سال گذشته

در مورد قرص ونوستات چقدر می دانید؟ این یک داروی لاغری است که باعث می شود شما کاهش وزن داشته باشید. آیا با نحوه عملکرد این دارو آشنایی

آیا با قرص اسهال آشنایی دارید؟ بروز اسهال و ادامه داشتن آن می تواند باعث کم آبی بدن شود. بنابراین بهتر است سریعا با کمک داروها و روش

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو

آیا می دانید دفعات نزديكی برای پسردار شدن چند مرتبه در ماه می باشد؟  بهترین زمان  انجام لقاح به منظور پسر باردار شدن، چه موقع است؟ آیا رژیم

با قرص ایروکاست آشنایی دارید؟ آیا از نحوه مصرف این دارو مطلع هستید؟ هر قرص و دارویی به نوبه خود، عوارضی از خود، بر بدن بر جای می

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

۱۳۹۴/۰۵/۱۵
فقه معاصر, مطالب جدید

نظرات :

حکم نوشیدن آبجو (بیره) در اسلام چیست ؟

نویسنده: دکتر یوسف قرضاوی/ مترجم: دکتر احمد نعمتی


سوال: حکم نوشیدن آبجو (بیره) در اسلام چیست ؟ و اگر این کار حرام می باشد چگونه آن را در قهوه خانه ها می فروشند؟ با وجود این که می دانیم آبجویی که اکنون به فروش می رسد و بر روی آن نوشته شده (بدون الکل) تحقیقات یکی از پژوهشگران به اثبات رسانده است که درصدی الکل به میزان[5/3%] در آن وجود دارد.


جواب: شرابی که نام(بیره) بر آن جاری است، نه وظیفه ی من و نه وظیفه ی هر مفتی دیگر است که مشروبات را به خاطر عناصر و مواد اولیه آن حلال گرداند. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که سازمان منع مسکرات بین المللی، آبجو را در ضمن مشروبات ممنوعه که با آن می ستیزد، قرار داده است. به هر حال قاعده ی شرعی چنین است: هر مسکری شراب و هر شرابی حرام است و هر چیزی که مقدار زیاد آن انسان را مست کند، مقدار اندک آن نیز حرام است.

در حدیث متفق علیه از ابوموسی روایت شده که گفت:« ای پیامبر خدا! درباره ی دو نوع شراب که در یمن ساخته می شود یکی به نام «بتع» که از عسل ساخته می شود و دیگری به نام«مزر» که از ذرت و جو ساخته می شود فتوا فرمایید و او می گفت: رسول خدا که به ایشان تمام جوامع کلم داده شده بود فرمود:

«هر مست کننده ای حرام است»

از جابر بن عبدالله روایت شده که مردی از حبشیان یمن از پیامبر راجع به شراب « مزر» که در سرزمین خود از ذرت می ساختند سوال نمود: پیامبر(ص) فرمود: آیا مست کننده است؟ مرد جواب داد: بلی. پیامبر(ص) فرمود: هر مست کننده ای حرام است.

خداوند بر خود عهد نموده که هر کسی مست کننده ای را بنوشد، از «طینة الخبال» او را بیاشامد. گفتند: ای رسول خدا!« طینة الخبال» چیست؟ فرمود: عرق دوزخیان است.

هنگامی که مبنای تحریم بر اسکار و مستی است، بنابراین عنصر فعال در اسکار بنا به نظریه اهل خبره و آزمایشگاه همانا الکل می باشد. وقتی که ثابت گردد که نوعی از آبجو فاقد الکل است و قلب مسلمان بدان اطمینان نماید، نوشیدن آن اشکالی ندارد، ولی اگر ثابت شود که دارای مقداری الکل(هر چند هم اندک باشد) است به طوری که زیادی آن انسان را مست کند، حرام می باشد و اگر انسان در وجود الکل در آن به شک افتد، باید از آنچه شبهه نگیز است صرف نظر کند و به آنچه که شبهه انگیز نیست روی آورد. هر کسی از شبهات پرهیز کند دین و آبروی خود را حفظ نموده و هر کسی در شبهات افتد، در حرام خواهد افتاد همانند چوپانی که حیوان خود را اطراف قرق سلطان چراند وقوع حیوان وقوع حیوان در قوق متحمل است».

مسلمان، از این که به این گونه مشروبات شراب «خمره» نمی گویند، نباید در دین خود فریب خورد؛ زیرا هنگامی مسماها واضح و تبیین گردند، اعتبار به اسماء نخواهد شد. احمد و ابوداود از ابومالک اشعری روایت کرده اند که ایشان از پیامبر خدا(ص) شنید که می فرمود:

« گروهی از امت من شراب می خورند و آن را با غیر نام خود نام می برند.»

نسائی باسند خود از یک مرد صحابی روایت می کند که پیامبر خدا(ص) فرمود:

«دوست دارم که به این برادر سوال کننده بگویم: انواع آب میوه ها و آبهای رنگارنگ گازی که بازار پر از آنهاست، انسان را از این آبجوهای مشبوه و مشکوک بی نیاز خواهد ساخت و از فضل و موهبت خدا بر بندگانش این است که انواع حلال پاک را برای آنان آماده ساخته تا از محرمات و چیزهای شبهه انگیز بی نیاز گرداند.

______________________________________

نظرهای فقهی معاصر /نویسنده: دکتر یوسف قرضاوی/ مترجم: دکتر احمد نعمتی /انتشارات: نشر احسان


برچسب ها: آبجو بیره حکم آبجو شراب

سلام ابجویی که شرکت بهنوش میزنه حلال یاحرام توجمهوری اسلامی هم تولید میشه

سلام
همسرم گهگداری آبجو با درصد الکل خیلی کم مصرف میکند و تازگیا از من خواسته همراهی کنم باهاش
ازنظر او چون مست کننده نیست اشکال نداره
و من میگم اشکال داره
از آنجا ک نمیخوام به کسی دیگه رو بیاره چه باید کرد؟

اگه مواد مخدر یا هر چیزی که به انسان ضرر برسونه حرامه، سیگار که از همه بیشتر به بدن آسیب میرسونه، ولی تو ایران حرام که نیست هیچ ، تازه آرم جمهوری اسلامی داره و نوشته برای فروش در جمهوری اسلامی ایران و اینکه توی کشور خودمون تولید می کنند با نام های ایرانی مثل بهمن و و تازه به کشورهای دیگه صادر هم می کنن،
چرا چون توش سود داره، پولش میره تو جیب سپاه و آخوندها هم که نمیتونند نکشن .

سلام
من واسه کلیه م جو روآبپزکردم آبشومیخورم این حلاله یاحروم؟
فقط آبه جو هس هیچ چیز دیگ ای نداره

سلام
خیر – هرکس بر اساس دین خودش محاسبه می شود

اگر شخصی دینش اسلام نباشد و مشروب بخورد ایا اوهم گناه کار بحساب می اید.؟

سلام دلسترو بامخمر میندازیم آیاحرامه؟؟مخمره از نانوایی تهیه میکنیم

حرام حرامه کم و زیادش فرقی نداره از این همه نوشیدنی حلال بنوشید تا از حرام و شبهات دور بمانید

سلام ‌. میخاستم حکم خوردن مشروبات الکلی که درصد پایین دارند و به مقدار کم هم نوشیده میشه و هیچ گونه تاثیری ندارد و اصلا هم مست نمیکنه رو بدونم

دوست گرامی اینجا بحث دین و تعهد ایمانی هست و نمیشه همین طوری فرمان بخورید صادر کرد بحث دقیق و روشن هست

اینها همش الکیه بخورید که جو حلال هست و ابجو حلالتر فقط خداوند گفته مست نشید چون ادم مست خیلی کارای زشتی ممکنه مرتکب بشه

سلام علیکم
از مقاله مشخص هست چیزی که مست کننده باشه و حاوی الکل مشکل داره و لا غیر

سلام من دختری هستم که برای درمان جوش های بدنم مراجعه کردم به پزشک گیاهی ایشون به من اب جو تجویز کردن اب جوی که تو خونه درست کنم و ۳روز بخورم این اب جو نه تلخ نه مزه داره داره نه هیچ چیز دیگه ای مثل فرنی بچه های کوچیکه حکم این چیه؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

با سلام می خواهم در خانه
ابجو درست کنم آیا حلال است چون در شبکه یک هم آموزش میداد

کجا اومده که کسی که شراب میخوره تا چهل روز نماز و روزش قبول نیست؟

سلام
ببخشید میخواستم حکم اب جو رو بدونم در اسلام مشروبی که مست کننده باشه حرام است و الکل داشته باشد میخواستم بدونم این اب جوهای که در سوپری ها موجود است و همه مصرف میکنن حرام است پس اگر ان حلال است پس اب حوی که با مخمر و شکر و از همان اب جوهای قوطی درس شود حکم چیست اینحا که الکی در کار نیست

سلام علیکم
در حرام بودن مواد مخدر هیچ شکی نیست

شما میگویی شراب به بدن شخص ضرر میرساند وحرام است .حکم در مورد مواد مخدر که یک جامعه را به تباهی میکشد چیست ایا این نیز حرام است یا چون در زمان پیغنبر مواد مخدر نبوده حلال اعلام شده یا که به خاطر اینکه همه رو سر به زیر میکنه حلال هستش وهمه جا پیدا میشه

با سلام
از سایت خوبتان بسیار سپاسگزارم واقعاٌ عالی بود.

سلام
نماز شما قبول هست
تویه کنید و نمازهایتانر ا بخوانید

سلام یکی از دوستان من در حال خوردن آبجو بود و بمن تعارف کرد گفتم نمیخورم چون حرام اما گفت الکل نداره من به اندازه یه قورت خوردم و بعد نخوردم آیا نماز من تا چهل روز قبول نیست؟؟؟

آقایون
خداوند در حرام و گناه درمان رو قرار نداده . پس نگید خاصیت و خاصیت فلان چیز حرام زیاده . که فقط ضرره . مثلا برای سنگ کلیه .انصافا
جواب ندید فقط فکر کنید و به زبون نیارید
یعنی هیچ راهی وجود نداره برای دفع سنگ کلیه که یه چیز حرام یا شبهه ناک بخواد درمانش باشه ؟. فکر کردین سنگ کلیه چیه؟ آقا همون جرم داخل کتری های آب جوش که رسوب میکنه به خاطر موندن درون کلیه . چون مثانه پر میشه و ادرار دفع نمیشه مایع درون کلیه میمونه تا مثانه خالی بشه که مایع درون کلیه حرکت کنه به سمت مثانه برای دفع شدن . اگر به مدت مشخصی بمونه و دیر به دیر تخلیه ی ادرار بشه مثل کتری ای که جرم ساز شد و دیگه همیشه جرم میسازه کلیه ی شما هم جرم ساز میشه و مایع به خاطر حرارت بدن تبخیر میشه و رسوب میکنه . مثل همون عرق کردن. پس این قدر حرف در نیارید تو رو خدا
اگر علاقه به خوردن چیزی دارید که نفس و دلتون نمیخواد اون رو ترک کنید اینقدر حرف در نیارید. آخه چه حرفیه آدمهای خوب و عاقل . یه کم فکر کنید . وقتی عده ی زیادی از مسلمانان به چیزی شک و شبهه یا اطمینان به حرمت اون دارن حرامه آقا . اسلام هر چیز رو گفته حرامه به خاطر ضرر به جسم در مرحله ی اوله . که خدا میخواد جسم رو پاک بهش برگردونید که امانته . این حرفها اول از همه برای خودمه . هیچ کس معصوم نیست ولی میتونه مثل معصوم گناه نکنه ولی خطا و فراموشی و ندونستن دیگه دست خودش نیست . پس نگید آبجو .
۱. آقا زود به زود تخلیه ی ادرار و مدفوع داشته باش .قبل از طولانی شدن احساس شدید
۲ . ورزش و تحرک زیاد داشته باش
۳ . از خوردن نوشابه و نوشیدنی های مسخره کلا دست بکشید
۴ . حتی الامکان آب تصفیه شده یا جوشونده بخور . آب زیاد نصرف کنید بیش تر از نیاز.
۵ . کلیه ها رو در معرض رطوبت ، پنکه ،کولر و امثال این اا به مدت طولانی قرار ندید مخصوصا هنگتم خواب که اصلا و ابدا
و خیلی راه های دیگه .
۶ . آبمیوه های دستی و طبیعی زیاد بخورید حتی خود میوه و از خوردن دلستر و ساندیس و امثال اینها پرهیز کامل .
۷ . نوشیدنی سرد که اصلا . فقط دمای معتدل نوشیدنی . البته اگر میخوای درمان بشی .
۸ .آبلیموهایی که بازار میفرشن هم نخورید که ذره ای لیمو تو اون نیست فقط اسانسه و شیمیایی و به سنگ سازی هنگام ورود به کلیه و مثانه کمک میکنه که زیاد تر بشه .
آقا مراعات کن . رو نفست پا بذار
آقا خوردن آبجو مثل اینه که بخوای از یه آدمکش خطرناک و بی رحم که حتی خودت رو میکشه کمک بگیری که بیاد یه دزد رو از خونت بیرون کنه . عاقل باشی متوجه میشی . این هم راهکار علمی .دیگه چی میخوای . پیامبر ۱۴۰۰ سال پیش تمام علم (تمام علم) دقت .. تمام علم رو در اختیارتون گذاشته . خلاصه بعد شما میخواین حتما پیچیدش کنید . آقا یه کم حرف گوش کن . نمیتونی همه چیز تو رو این مغز کوچیک و محدود انسان جا بدی که . انیشتین و امثال اون رو مثال نزن که اون ها مغزشکن رو پرورش دادن . ولی باز هم محدود بود . آقا تا اطمینان حاصل نشد حلاه نخور آبجو . آب پرتقال بخور هم درمان هم فایده هسن .
موفق باشید

راستی خداوند مهربانه و خشم و غضب از اون نوعی که به ذهن ما خطور میکنه در خداوند راه نداره توجه کنید (راه نداره)
و مهربان تر از خدای حکیم که هر کاریش با مصلحت و دقته چیزی وجود نداره و هر ترسی که در دنیا از بهشت و جهنم و قیتمت و قبر هست همه به اعمالی که به دست خوومونه ارتباط داره . انصافا شیرین تر هز با خدا بودن چیزی نیست . مواظب اعمال خوومون باشیم از گناه های ریز و درشتی که شاید خودمون هم خبر نداریم مخصوصا خوردن چیزهای شبهه ناک و حرام احتیاط کنیم تا بتونیم زندگی ای با مشکلات شیرین و با تکیه زیر سایه خدا زندگی کنیم و احساس کمبود نکنیم. فقط یه کم اراده و روی نفس پا گذاشتنه و مشد هم نداره . شدنیه . فقط بخواید .

شرمنده یه کم غلط املایی داشت به خاطر صفحه ی کیبورد کوچیک و کلیک اشتباهه

سلام علیکم
عزیزان
با خوردن مشروبات نماز و عبادات باطل نیست و باید انجام بشه . اما نماز و روزه و اعمال قبول نیست . یعنی مورد رضای خداوند نیست اما برطرف کننده ی تکلیف هست و دیگه قضا بر گردن نیست و نباید نماز رو ترک گرد. پس متوجه باشیم باطل بودن با قبول نبودن نماز با هم فرق داره و اینکه میگن با خوردن نجاست یا ۴۰ روز نماز صحیح نیست به معنی باطل بودن نماز نیست به معنی صحیح نبودن هست که اگر خوانده نشه انسان تارک الصلاه و گناهی بس بزرگ تر هز خوردن مشروبات هست . فقط گفتن هنگامی که مست هستید نزدیک نماز هم نشوید تا مستی بدطرف بشه . میدونید داستان چیه . شاید انسانی که سر و وضع مرتبی نداره بخواد پیش مدیری یا شخصیت بالایی بره اما سر و وضع نا مرتب و کثیف و اون مدیر شاید بادیدن قرد کثیف ردش نکنه اما به عنوتن یه فرد حسابی یا کارهای حسابی قبولش هم نداره قضیه ی فرد مشروب خورده هم پیش خداکند همینه
ممنون

سلام
دوست عزیز
خب معلومه عقلتون شما را درست راهنمایی نکرده
وگرنه با وجود این همه پیامبر و کتاب آسمانی

عاقلانه است بحث آخرت و بهشت و جهنم را شوخی گرفت ؟؟؟

من تا دلت بخواد مشروب میخورم عقلمم میگه که به خودم مربوطه
رفتم جهنم واستون دست تکون میدم
خوش باشید

سلام
پدر من مشکل سنگ کلیه داره هر کاری که بگین برای درمانش انجام داده ولی نتیجه نگرفته تاینکه آبجو میخوره الان هر ماه سنگهای چند میلیمتری دفن میکنه .
من تاالان نمیدونستم مصرف آبجو حرام است ولی حالا که میدونم چیکار کنم ؟
خجالت میکشم به بابام بگم آخه داره خوب میشه

سلام علیکم
ایمان و دوست داشتن با ادع نمی شودگباید سعی کنید در عمل با پایبندی خود به دستورات دینی این محبت و علاقه خود را عنلا نشان بدهید
حرام کم و زیاد ندارد حرام است

باید پرهیز کنید
موفق باشید

سلام خسته نباشید من کلا گیجم خودمو دوستدار اهل بیت میدونم خودمو واقعا امام زمانی میدونمولی مشروب میخورم ..ن همیشه ..هر ۴۰روز یا دوماه دوماه میخورم ..ب اندازه کم ینی واقعا دوس دارم نماز بخونم روزه بگیرم .ک میگیرم ..ولی مشروب هم دوس دارم هر از گاهی ی کم بخورم ..واقعا نمیدونم چیکار کنم راهنماییم کنید ..

سلام منم کلیه ام سنگ سازه و برای بار چندم هستش که سنگ درست میشه و به منم خیلی تاکید میکنند که ابجو بهنوش رو مصرف کنم که کمی الکل داره. حالا اگه بعنوان دارو و برای درمان از ابجو استفاده کنیم اونم به مقداری که مست نکند حکم چیست؟

سلام من سنگ کلیه دارم تحت مراقبت پزشک هم هستم یک بار هم علی رقم مضرات زیاد ولی سنگ شکن انجام دادم ولی باز بسیار اذیت میشم دردش شدیده
حالا به پیشنهاد خیلیا میخوام آبجو بخورم که میگن درمان فوری سنگ کلیه است
آبجویی که قراره برام بیارن میگن اصلآ مست کننده نیست
حکم این کار چیه؟
تا الانم لب به این چیزا نزدم فقط بخاطر درمان درد شدیدمه

ما کجاییم واقعا هنوز جایگاه خودمونو پیدا نکردیم بحث من اونایی هستن که خودشون هرکاری دوست داشته باشن انجام میدن برا مردم حرامه مگه نمیگن مستی داشته باشه حرامه اخه ابجو کجاش مستی داره سرچ کنین تو اینترنت ببینین چقد خواص داره دها برابر,,تاکی ارشاد الااقل راهکار اساسی بذار بقیه کشورها همه گناهکارن صالح خودمون که هیچ کارمون خدایی نبست همش شده منفعت هر اداره هر نهاد هر بازی بری همین جوریه خدایش غیر اینه

جناب محترم من هم بیر چند روز همرای دوستانم نوش کردم..که بعدا توبه کشیدم از پروردگار متعال ایا کدام دلیل از قران و حدیث ثابت است که تا به چهل روز عبادات باطل استو اگر توبه بکشیم از صدق دل از پروردگار ایا نماز قبول خواهد شد از نقطه نظر شرعی جواب اگر بدهید خوش خواهد شدم

سلام
دوست ارجمند اختلاس هم حرام است و زمینه فراهم کردن برای تن فروشی و فقر هم حرام است

ضمنا این سایت متعلق به آخوند نیست

و ما قصد آگاه کردن خود و دیگران را داریم نه مسخره کردن خود یا کسی دیگر
موفق باشید

اختلاس حرام است یا آبجو؟راستی از تن فروشی در جامعه خبر دارید؟ مسخره کردین خودتون رو انقدر دم از خدا نزنید .پیامبر خدا در خواب دیده بودند که میمونهایی از منبر ایشان بالا میرن به واله امروز همون روزه ومیمونها همون شماآخوندها هستید.

سلام
متن مقاله را با دقت بخوانید
خودش دلیل و سند هست

دوست ارجمند شک نداشته باشید خیری در نافرمانی پروردگار نیست خداوند به همه ما توفیق توبه و عبادت بدهد آمین

ﻭاﻗﻌﺎ ﺷﻤﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺰﻳﺰ اﻳﻦ ﺳﻮاﻻﺕ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪﻳﺪ?
اﻳﻨﺠﺎ اﻳﺮاﻧﻪ , ﻫﻤﻪ ﭼﻲ ﺣﺮاﻣﻪ ﻓﻘﻄ ﮔﺮﻳﻪ ﻛﺮﺩﻡ و ﻋﺬاﺩاﺭﻱ ﺣﻼﻟﻪ

ﺗﻔﺮﻳﺤﺎﺕ ﻫﻤﻪ اﺯ ﺩﻡ ﺣﺮاااااﻡ

سلام من بیشتر وتکا میخورم ولی دارم میزارم کنار حالا میخام بدونم که اب جو اگه بخورم حروم یا نه راستی اینم بگم که ابجو اصلا مستم نمیکنه میشه جوب بدید مرسی و راستی با مرک بگید که چرا نخورم و از کجا میگید مرسی

سلام من با دوستانم به گردش رفتیم مقدار کمی ابجو در غذا بود ایا میتوانم نماز هایم را بخوانم؟

سلام
قتی که ثابت گردد که نوعی از آبجو فاقد الکل است و قلب مسلمان بدان اطمینان نماید، نوشیدن آن اشکالی ندارد، ولی اگر ثابت شود که دارای مقداری الکل(هر چند هم اندک باشد) است به طوری که زیادی آن انسان را مست کند، حرام می باشد . حـــــــــرام

با سلام . من آخر نفهمیدم آب جو حلال است یا حرام؟. آیا 5% باشه آب جو حلال است یا حرام. لطفا پاسخ دهید.

سلام علیکم
دوست ارجمند با علم پزشکی امروز درمان یبوست خیلی سخت نیست که برای رفعش خود را در حرام یا شبهه قرار بدهید
موفق باشید

سلام من یبوست دارم و کم کاری کلیه به من پیشنهاد دادند که آبجو بخورم چهاردهم بخورم یا نه با سپاس

سلام علیکم
دوست ارجمند شایسته نیست مسلمان با چنین دوستان و مهمانی هایی ارتباط داشته باشد که شائبه ی گناه دارند
چرا خود را در همچنین دوراهی سختی قرار داده و زمینه گناه را برای خود فراهم می کنید بهتر است از چنین افراد و مکان هایی پرهیز کنید.

باسلام خدمت شما یک سوال داشتم . من در یک خونه مجردی زندگی میکنم ، پسر صاحب خونه به طور مخفیانه آبجو درست کرده ومن موقع درست کردن ان همان جا حضور داشتم بدون حتی 1% الکل درست شده ، ودر مواقع مهمانی های دور همی به من تعارف میکنن و میگویند مقداری از این ابجو را بخور ، ومن بین دو راهی گیر کرده ام که ایا بخورم یا نخورم لطفا راهنمایی کنید؟ممنون

سلام
پاسخ در مقاله واضح آمده :

هنگامی که مبنای تحریم بر اسکار و مستی است، بنابراین عنصر فعال در اسکار بنا به نظریه اهل خبره و آزمایشگاه همانا الکل می باشد. وقتی که ثابت گردد که نوعی از آبجو فاقد الکل است و قلب مسلمان بدان اطمینان نماید، نوشیدن آن اشکالی ندارد، ولی اگر ثابت شود که دارای مقداری الکل(هر چند هم اندک باشد) است به طوری که زیادی آن انسان را مست کند، حرام می باشد و اگر انسان در وجود الکل در آن به شک افتد، باید از آنچه شبهه نگیز است صرف نظر کند و به آنچه که شبهه انگیز نیست روی آورد

با سلام در کشورهای اروپایی نوعی آبجو وجود دارد که روی آن نوشته بدون الکل و میزان الکی موجود را صفر درصد روی ان نوشته است آیا خوردن این نوع آبجو جلال است یا حرام؟

سلام علیکم
متوجه سوال نشدم

بیر ؟؟؟

با عرض سلام من در يكى از كشورهاى اروپايى زندگى مكنم .من يك سوْال داشتم اگر لطف كنيد جواب بدهيد،در اين كشورها بير بدون الكل حرام است تا حلال؟ با تشكر

سلام علیکم
ما باید قدرت نه گفتن در مقابل دیگران را داشته باشیم مخصوصا در برابر دوستان ناباب
اعتماد بنفس خود و قدرت نه گفتن را در خودتان تقویت کنید ( برای این کار در اینترنت جستجو کنید)
با تمام وجود پشیمان شده و توبه کنید و ار خداوند بخواهید توبه شما را بپذیرد
از رفت و آمد با افراد ناباب پرهیز کنید
نمازهایتان را بخوانید تا شیطان بیشتر شما را سست نکند در امر عبادت .
موفق باشید در پناه لطف الله

سلام من یک نوجوانم ک ب پیشنهاد دوستانم آبجو ولی خیلی کم خوردم و مست نشدم میخواستم بدونم حکم شرعی این مسئله چیه؟(بقیه میگن ک تا 60روز نماز و روزه ام قبول نیست) لطفا جوابمو بدین

سلام علیکم
خواهر ارجمند
احکام اسلامی برای کسی است که مسلمان باشد آن هم مسلمانی متعهد پس سعی کنید که مسائل اعتقادی و ایمانی ایشان را تقویت کنید
مخصوصا ایمان به خدا و آخرت و قیامت
– از ضررهای مادی و معنوی شرابخواری برایشان بگویید .
– از دوستان و فامیل صالح و متعهد کمک بگیرید .
– برای هدایت و نجات ایشان از این گناه زشت بسیار دعا کنید .
– به هیچ عنوان از تحکم و دعوا و استفاده نکنید .
– دلیل استفاده از شراب را از ایشان بپرسید ، ببینید در چه مواقعی بیشتر مصرف می کند، آن موقعیت ها را برایش کم کنید .
– به خداوند امیدوار باشید و خود را گناهکار ندانید مادام که به این گناه راضی نیستید و برای رفعش تلاش می کنید.
در پناه لطف الله موفق باشید

سلام. همسر من مشروبات میخوره.. حکم زندگی من چیه


سلام علیکم


دوست ارجمند

بهتر است توبه کنید و خالصانه بسوی الله برگردید زیرا او بسیار بخشنده و غفار و ستار است


و دوست ندارد بندگانش از رحمت وی ناامید شوند

پس خالصانه توبه کنید و به عبادت و اعمال صالح روی بیاورید که همانا حسنات و خوبی بدی ها و سیئات را محو می کند


خداوند بخشده و مهربان است


در پناه لطف الله باشید

با سلام بنده جوانى هستم كه چندى قبل به پيشنهاد دوستان وتشويق دوستان شراب خوردم و مست گرديدم ولى الان بسيار پشيمان نادمم اگر الان توبه كنم قبول ميشود يا بايد ٤٠ روز نماز و روزه ام باطل است

نظر

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره نظری می‌نویسم.

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

 + 
سه
 = 
شش

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

برای دریافت و باخبر شدن از مطالب جدید مشترک خبرنامه‌ی ما شوید.

در اینجا از خودم، عقایدم و از هلند می نویسم

سلامیه سوال دارم که البته مطمئن نیستم شما بتونید بهش جواب بدیدآیا واژه آبجو، آبجوی غیر الکلی با همون ماالشعیر خودمون رو هم شامل میشه، یعنی این خواصی که ذکر کردید منحصر بوجود الکل هست یا اینکه ابجوی غیرالکلی هم برخی این خواص رو میتونه داشته باشهالبته فرنگی جان انتظار ندارم که جواب این سوال رو داشته باشی اما خوب سوال پرسیدن من هم که ضرری نداره، داره؟

من از خوانندگان دائمی بلاگ شما هستم البته از طریق فید وبلاگتاندرباره دو مطلب اخیرتان خیمی همدل نیستمقبلی که کلا درباره مفهوم افتخار بحث دارم اما درباره مورد اخیر جدای از اینکه در هر حال قطعا الکل هم برای خودش هم فوایدی دارد و هم ضررهایی، اما این نکاتی که درباره آبجو گفتید روشن نیست که به تاثیر الکل برمیگردد یا به تاثیر مواد دیگری که در آبجوست بنابراین اگر مساله به خود آبجو برگردد می‌توان با حذف الکل آن از حواشی دیگر اجتناب کرددر واقع این پست شما ضرورتا نمیتواند دفاعی از آبجو همراه با الکل باشد بلکه نهایتا میتواند برای هر آبجویی اعم از اینکه الکلی باشد و یا نباشد مطرح باشد و در این صورت آیا ترجیح ندارد که این مطلب در پستتان منعکس می‌شد؟

پس آبجو خطراتی هم داره که میگید بچه های زیر 18 نبایستی که استفاده کنن!مطلب کامل مطلبیه که همه ی جوانب موضوع مطرح شده رو مورد بررسی قرار بدهمثلا همیشه در کنار فواید یک دارو باید مضراتش هم گفته بشه یا حتی در کنار فواید ماده ی مفیدی مثل ماست و دوغ بایستی گفته بشه که در صورت مصرف بیش از حد با کمبود آهن مواجه خواهید شد.(توجه کنید که به صورت واضح ضررش هم گفته شد)مرسی از مطلب جالبتون موفق باشید

برای دوستان عزیز حمیدی و جلیل.دوستان عزیز تا اینجایی که من می دانم بسیاری از این خواص فقط در خود آبجو هستند و براحتی نمی توان آنها در در صرف داشتن الکل (و یا نداشتن الکل) خلاصه کرد.(البته بعضی از این خاصیت ها در آبجو بدون الکل هم وجود دارد).در سمینار ژنیتک بودم پرفسوری(که اتفاقا ایرانی بود) در سخن رانی خود از تحقیقی گفت که (بطور خلاصه) اثبات می کند که گوشت قرمز(باربیکیو کردن) فرایندی را درگوشت ایجاد می کند که برای بدن مضر و سمی است. و اینکه عنصری در آبجو وجود دارد که دقیقا پادزهر این سم می باشد و نتیجه گیری این که از قدیم آبجو پای ثابت باربیکیو بوده بی علت نیست و بسیاری از رسوم قدیمی ما معنی در خود دارند که ما بدون دانستن آنها آنها را انجام می دهیم وووو…دکتری پرسید: آیا این ماده در آبجو بدون الکل هم وجود دارد؟جواب: نه. بدون ارتباط مستقیم با الکل آبجو این ماده فقط در آبجو الکل دار یافت می شود(و نه حتی در دیگر مشروبات الکلی. فقط آبجو) این پادزهر در فرایند ساخت آبجو الکل دار ایجاد می شود و… اینکه ما سرانجام توانسته ایم بفهمیم که (احتمالا) چگونه می شود این ماده را جدای از آبجو تولید نمود ولی نیازمند سالها کار و بودجه ای هنگفت است که هیچ کس علاقه ای به آن در حال حاضر ندارد.امیدوارم که اندکی جواب سوال شما دوستان عزیز را داده باشم.

[کسی که یک تا دو گیلاس آبجو در روز می نوشد، عمر طولانی تری خواهد داشت.مخلص فرنگی عزیزتوی مملکت شما آبجو رو با گیلاس می خورند؟:) 7. Bier laat je langer levenWie een of twee glazen bier per dag drinkt, leeft langer.این همون لیوان میشه، گیلاس رو فکر کنم توی ایران برای آنچه که اینجا باهاش شراب یا زکت می خورند بگن

dar morede 19:yek ghooti abjo (330 cc) bish az 300 calory daradhamoonghadr abmive TABIEE kamtar az 200 calorybebakhshid ping neveshtam, font nadashtamdar payan inke in tip dalayel ye joori hastan… mesle hamoon dalayeli ke baraye asarate mosbate rooze migan…bara abjo khori bayad deli kaar kard!


ارسال یک نظر

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *