مصرف کندر در ماه نهم بارداری

دوره مقدماتی php
مصرف کندر در ماه نهم بارداری
مصرف کندر در ماه نهم بارداری

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

دوره مقدماتی php

http://bit.ly/31AMOqp

مصرف کندر در ماه نهم بارداری

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

دکتر روشنک قدس در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می‌شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است.
مصرف کندر در ماه نهم بارداری

وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده‌های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتي مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنين بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهايی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند.

این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می‌شود. همچنین زنان باردار از بوی تند بايد پرهیز کنند.

وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه‌های اول باید خودداری شود.

دكتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه‌های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه‌های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده‌های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه‌ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی 6 گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است.

وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام‌های بدن می‌شود.


انتهاي پیام

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید ها و نباید هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی خطر است اما در ماه های بعد برای جنین مضر است.

دکتر روشنک قدس، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است. وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتی مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنین بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهایی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند. این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می شود. همچنین زنان باردار از بوی تند باید پرهیز کنند. وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه های اول باید خودداری شود.

دکتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی ۶ گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است. وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام های بدن می شود.

نکته: خانم های باردار حتما برای گذراندن این دوران به صورت سلامت کامل هم برای خودتان و جنین با پزشک تغذیه مشورت کنید.

باروری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن ها می شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش فعالی کودک آن ها شده و این مسئله در آینده آن ها را با مشکلات متعددی روبه رو می کند.
بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می کند و این یک ماه هم باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.
پژوهش های اندکی پیرامون تاثیر خوردن کندر در بارداری بر روی جنین انجام شده اما نتایج همین پژوهش ها خوردن کندر در بارداری را با افزایش خطر سقط جنین مرتبط می داند.
کندر که با نام علمی olibanum نیز شناخته می شود، از رزین درخت بوسولیا بدست می آید و معمولا در مناطق خشک و کوهستانی هند، آفریقا و خاورمیانه رشد می کند. کندر بوی شبیه به چوب دارد و می تواند از راه تنفس، تماس با پوست، تهیه دمنوش و با مکمل جذب بدن شود.
به نظر می رسد کندر در درمان آرتروز، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش حملات آسم و سلامت دهان و دندان بسیار موثر است. همچنین در مبارزه با نوع خاصی از سرطان نیز کمک کند. اما آیا خوردن کندر در بارداری توصیه می شود؟مصرف کندر در ماه نهم بارداری

گفته های زیادی پیرامون تاثیر خوردن کندر در بارداری بر افزایش هوش جنین در طب سنتی نقل شده است. اما هنوز هیچ پشتوانه علمی برای آن وجود ندارد و این ارتباط اثبات علمی نشده است. از سوی دیگر شبهاتی در ارتباط میان خوردن کندر در بارداری و بیش فعالی کودکان نیز مطرح شده است.
برخی از تحقیقات علمی نشان می دهند که مصرف کندر در بارداری خطر سقط جنین را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است زنان باردار از خوردن کندر در بارداری اجتناب کنند!
از طرفی طی تحقیقی که در سال ۱۳۸۶-۱۳۸۵ در یکی از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان مشهد درباره وضعیت استفاده از کندر در دوران بارداری در زنان تحت پوشش این مرکز صورت گرفت؛ میزان عوارض خوردن کندر در بارداری بررسی شد. در این پژوهش مقطعی تعداد ۹۰۰ زن باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی مورد مصاحبه قرار گرفتند. افراد واجد شرایط طی نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. سن بارداری در زنان باردار مورد پژوهش بین ۴ تا ۴۱ هفته و میانگین آن ۲۶.۲ هفته بود. ۲۶۳ نفر (۲۹.۲ درصد) از مادران به منظور باهوش شدن کودک از کندر استفاده کرده بودند. میزان مصرف کندر از یک نوبت در طی بارداری تا مصرف روزانه در کل دوران بارداری متفاوت و به طور متوسط ۷۴.۲ روز از دوران بارداری بود. ۳۹.۸ درصد از مادران استفاده کننده از کندر دارای تحصیلات زیر دیپلم و ۶۰.۲ درصد دارای تحصیلات دیپلم و بالاتر بودند. در ۹۴.۶ درصد از مادران مصرف کننده هیچ عارضه ای در بارداری مشاهده نشد و تنها در ۵.۴ درصد از مادران تهوع یا سایر عوارض جزیی همراه با مصرف کندر گزارش گردید.
با این وجود نیاز به تحقیقات گسترده تری برای اثبات بی خطر یا خطرناک بودن خوردن کندر در بارداری نیاز است تا مادران با خیال راحت تری بتوانند در این دوران حساس و سرنوشت ساز از این ماده گیاهی استفاده کنند. از آنجایی که هنوز پژوهش های کافی در زمینه مصرف کندر در دوران شیردهی نیز انجام نشده است؛ به مادران شیرده نیز توصیه می شود که از مصرف کندر خودداری کنند.

-کندر در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود.

-مصرف کندر در بارداری به دلیل احتمال افزایش خطر سقط جنین توصیه نمی شود.

-به دلیل عدم وجود تحقیقات کافی، مصرف کندر در دوران شیردهی نیز توصیه نمی شود.

-کندر برای درمان آسم و آرتروز، بیماری های روده و سلامت دهان و دندان توصیه می شود. هم چنین ممکن است خواص ضد سرطان داشته باشد.

-برای حفظ سلامت خود، پیش از مصرف کندر بهتر است نظر پزشکتان را جویا شوید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

ااگه تو این گرونی ها دنبال یه جایی هستین که لوازم خونه و جهیزیه 

با قیمت مناسب پیدا کنید یه سر به ما بزنید

فقط 16 هفته و 3 روز به تولد باقی مونده !
مصرف کندر در ماه نهم بارداری

دوستان مادران عزیز طبق گفته متخصص طب سنتی فقط دو هفته اخر ماه سوم باید کندور مصرف کرد . 

واقعا يعني من كه الان توي ماه نه بارداري هستم ميتونم مصرف كنم 

سه ماهه اول بخاطر ويار شديد نتونستم كندر مصرف كنم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، برای داشتن یک نوزاد و بچه زیبا اضافه بر ژنتیک که در زیبایی نوزاد تاثیر دارد می توان از برخی مواد غذایی که تاثیر مثبت در زیبایی و قشنگی کودک دارد نیز در دوران بارداری استقاده کرد . و بعد از آن نیز نتیجه را که ان شاءالله یک فرزند زیبا و قشنگ می باشد را به احسن الخالقین سپرد. مواد غذایی مفید در دوران بارداری برای زیباترشدن جنین 1.شیر زعفرانی بسیاری از مادران باردار در طول بارداری از شیر زعفران استفاده میکنند که بهتر است مقدار زعفران آن زیاد نباشد، چون در مقادیر بالا باعث افزایش خطر سقط میشود. 2. شیره نارگیل اگر شما دیابت بارداری ندارید و یا حتی مستعد به ابتلا به آن هم نیستید، می توانید در برنامه غذایی خود از هسته نارگیل استفاده کنید. 3. مصرف روزانه شیر مادر باردار باید روزانه 2 تا 3 لیوان شیر مصرف کند، مخصوصا در سه ماهه اول بارداری نوشیدن شیر را فراموش نکنید که برای رشد جنین لازم و ضروری است. 4.مصرف تخم مرغ تخم مرغ نیز دارای پروتئین بالاست و بهتر است مادر باردار بصورت مرتب مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری مصرف کند. 5. بادام و گردو مادر باردار بهتر است مرتب بادام و گردو خشک شده و یا تازه را در برنامه غذایی خود بگنجاند. 6. روغن زیتون بهتر است مادر باردار روغن مصرفی خود را با زیتون و دانه هسته انگور جایگرین کند. 7.پرتقال این میوه سرشار از ویتامین c است و برای تقویت و کلاژن سازی پوست جنین شما لازم است، پس در برنامه غذایی خود از این میوه استفاده کنید. 8. آناناس این میوه سرشار از آهن و ویتامین C می باشد و توصیه میشود آناناس تازه و یا آب آناناس را هفته ای یکبار مصرف کنید. مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه براینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوازد دارد. خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود .در کتاب کافی از امام صادق (ع) نقل شده : ایشان در حالی که به کودکی زیبا می نگریست فرمود : باید پدر این پسر بچه ، گلابی خورده باشد خوردن گلابی مایه قوت قلب ، پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود . خوردن کندور توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نیکو شدن دختر می شود . خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است. سویا حاوی مواد معدنی غنی و ویتامین‌های D ، B2، A است و مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است. همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت. مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد. اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید. مصرف به خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید. خوردن خربزه درهنگام بارداری باعث زیبایی جنین خواهد شد. خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است. شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت. کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستن ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد. اگر میخواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون- انار -روغن ماهی- کاسنی- کنگر- هویج- زرشک- شکر- نعناع.

خوردن توت فرنگی و هلو نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

 منبع:بهداشت نیوز

انتهای پیام/ 

بازگشت به صفحه سایر رسانه‌ها

مصرف کندر در ماه نهم بارداری

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ یکی از دغدغه‌های مهم و بهتر بگوییم از جمله آرزوهای همه والدین‌، به دنیا آوردن مولودی زیبا است هرچند، زیبایی فرزندان در گروی زیبایی والدین است اما نکات مهمی هم وجود دارد که رعایت آنها می‌تواند در زیباتر شدن مولود مؤثر باشد؛ رعایت این توصیه‌ها علاوه بر حصول این مهم‌، می‌تواند به زن باردار کمک کند تا دوران بارداری بسیار خوبی را تجربه کند.

در زیبا شدن مولود، عوامل مهمی تأثیرگذار و دخیل هستند که مهمترین این عوامل شامل فصل‌،‌ ماه، روز و حتی ساعت نطفه‌گذاری است؛ بهترین فصل برای نطفه‌گذاری، اواخر فصل زمستان و اوایل فصل بهار است.

بهترین روزها‌، روزهایی است که ماه در بهترین وضعیت خود قرار دارد، از نطفه‌گذاری در اول، وسط و آخر ماه قمری و طی روزهایی که ماه در برج عقرب قرار دارد، بپرهیزید؛ بهترین ساعت نطفه‌گذاری‌، صبح‌هنگام است چون در این زمان غذا، مرحله هضم چهارم خود را در بدن طی کرده است.

والدین باید حداقل از شش تا 9 ماه قبل از نطفه‌گذاری، اقدام به پاکسازی معده و روده‌ها، رحم و واژن، کبد و کلیه‌ها کنند؛ رحم در زن به‌مثابه کشتزار است؛ پاکسازی این قسمت، بسیار ضروری است و در صورت داشتن عفونت رحمی، پولیپ رحمی، کیست تخمدان، قبل از نطفه‌گذاری باید تحت نظر طبیب حاذق طب سنتی به درمان کامل این موارد پرداخت.

قبل از نطفه‌گذاری، ماءالجبن (آب پنیر)، ماءالشعیر، ماءالفواکه (آب میوه کاملاً طبیعی)، ماءالاصول (جوشانده ریشه گیاهان) و ماءاللحم (آب گوشتها) را در برنامه پاکسازی و تغذیه‌ای خود بگنجانید؛ ماءالجبن را برای پاکسازی کبد، ماءالشعیر را برای پاکسازی کلیه‌ها، ماءالفواکه یا آب میوه را برای پاکسازی خون، ماءالاصول را برای پاکسازی رحم، ماءاللحم را برای تقویت بنیه بدنی میل کنید؛‌ برای جلوگیری از بیماری طی بارداری آب باران ماه نیسان بنوشید.مصرف کندر در ماه نهم بارداری

برای تولد مولود زیبا در ماه اول بارداری سوره اسراء، در ماه دوم بارداری سوره طارق، در ماه سوم بارداری سوره الحدید، در ماه چهارم سوره الشمس و الضحی، در ماه پنجم سوره مریم، در ماه ششم سوره یوسف، در ماه هفتم سوره القمر، در ماه هشتم سوره محمد(ص)، در ماه نهم بارداری سوره یاسین را روزانه یک بار تلاوت کنید.

خوردن گیاه کاسنی در ماه اول بارداری، خوردن کاهو در ماه دوم بارداری، خوردن کنجد و نخود در ماه سوم بارداری، خوردن خربزه در ماه چهارم، خوردن میوه گلابی در ماه پنجم، خوردن میوه به در ماه ششم، نوشیدن شیر گاو در ماه هفتم، جویدن کندر در ماه هشتم (هفته‌ای یک نخود کندر)، خوردن خرما در ماه نهم بارداری در زیبایی مولود بسیار بسیار مؤثر است.

میوه آناناس، صدای بچه را زیبا می‌کند؛ پرتقال، قد بچه را بلند می‌کند؛ مربای شقاقل در استخوان‌بندی بهتر جنین مؤثر است؛ سبزی خرفه خام یا پخته‌، جنین را گیسوبلند و پر‌مو می‌کند؛ گلابی فرزندتان را بردبار می‌کند؛ هویج ایرانی چشمان کودکتان را زیبا می‌کند.

زن باردار در ماه آخر بارداری 5 روز قبل از زایمان‌، 14 عدد خرما را در دستان خود قرار داده و سوره مریم را تلاوت کند؛ 13 عدد از آن خرما را سه ساعت قبل از زایمان و یک عدد خرمای باقیمانده را بعد از زایمان میل کند؛ انجام این کار در جلوگیری از درد و تسهیل در امر زایمان بسیار بسیار مؤثر است.

حمزه سام دلیری؛ پژوهشگر طب سنتی

انتهای پیام/*

مصرف کندر در ماه نهم بارداری
مصرف کندر در ماه نهم بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *