مصرف كاسني در بارداري

دوره مقدماتی php
مصرف كاسني در بارداري
مصرف كاسني در بارداري

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر
استفاده کنید

http://niniban.com/fa/forms/1

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

مصرف كاسني در بارداري

دوره مقدماتی php

https://ninisoal.com/

چه کسانی نباید از عرقیات گیاهی استفاده کنند؟مواردی وجود دارد که توصیه می‌کنیم به هیچ‌ عنوان از عرقیات گیاهی استفاده نکنند. اگر طبع تر دارید و بدن‌تان رطوبت بالایی دارد یا معده مرطوبی داشته و دچار نفخ و ترش کردن هستید، توصیه می‌کنیم از عرقیات استفاده نکنید. از آنجا که عرقیات ادرارآور هستند، اگر کلیه‌تان ضعیف است نیز نباید به‌طور مکرر از عرقیات گیاهی استفاده کنید. گاهی والدین برای اینکه کودکان آرام شده و خواب خوبی داشته باشند ممکن است از عرقیات گیاهی استفاده کنند، این مورد هم جزء مواردی است که باید درباره مصرف بیش از حد آن هشدار داد.باید حتما درباره مصرف عرقیات در افرادی که بدن ضعیف‌تر دارند، افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، کودکان و نوزادان، افراد سالمند و… با پزشک متخصص مشورت کرد و از مصرف خودسرانه عرقیات گیاهی ، با این توجیه که گیاهی هستند، اجتناب کرد. البته برخی عرقیات مثل گلاب یا بهارنارنج طبع معتدل‌تری دارند و مردم می‌توانند گاهی در غذا یا به‌صورت شربت استفاده کنند. صحبت ما درباره کسانی است که به‌طور افراطی و مکرر در یک روز از این گونه عرقیات گیاهی استفاده می‌کنند که اصلا توصیه نمی‌شود.اگر دارو مصرف می‌کنید باید حتما برای مصرف عرقیات با پزشک خود مشورت کنید. گاهی مصرف عرقیات گیاهی همزمان با داروها، بر خواص داروها تاثیرگذار است. خانم‌های باردار، خصوصا در هفته‌های اول اقدام به بارداری و سه ماهه اول بارداری نباید عرقیات را خودسرانه مصرف کنند. همچنین در سه ماهه آخر خصوصا هفته و روزهای آخر بارداری مصرف عرقیات خطرناک است؛ زیرا عرقیات گیاهی تحریک‌کننده است و امکان سقط جنین را بالا می‌برد.

چه کسانی از چه عرقیات گیاهی استفاده کنند؟در استفاده از عرقیات گیاهی باید به طبع آن توجه داشته باشید و هماهنگ با طبع و مزاج‌تان باشد. عرقیات متضاد با طبع خود را استفاده کنید؛ اگر طبع گرم دارید، می‌توانید از عرقیات با طبع سرد استفاده کنید مثل عرق کاسنی، عرق شاه‌تره، عرق کاهو و… اگر طبع سرد دارید، می‌توانید از عرقیات گرم مثل عرق دارچین، عرق زنجبیل، عرق نعنا و عرق پونه استفاده کنید.

 طریقه مصرف عرق کاسنیکارشناسان به افراد توصیه می کنند از خوردن و نوشیدن داروهای گیاهی بدون نظارت پزشک، عدم آگاهی کامل از وضعیت بیماری فرد، مسافت رفت و آمد، نوع کار و مواردی از دست خودداری کنند وتنها پس از مشاوره با پزشک این نسبت به استفاده از این دمنوش ها استفاده کنند.گفتنی است، کارشناسان همچنین توصیه می کنند افراد عرق کاسنی را با آب در دمای معمولی بنوشند و بهترین زمان برای نوشیدن آن صبح ناشتا است.

آیا مصرف کاسنی در بارداری مجاز است؟ چه مقدار میتوانیم در دوران بارداری کاسنی بخوریم؟مصرف کاسنی در بارداری برای جنین ضرر ندارد؟شنیده ام موجب سقط جنین میشود؟

کاسنی گیاهی با فواید بسیار زیاد است. اما وقتی شما در انتظار کودک خود هستید، گاهی اوقات غذاهای سالم برای شما ممکن است خطرساز باشد و اثرات منفی بروی شما و جنین بگذارد. در این مقاله گروه سلامت اوما بر آن شد تا اطلاعاتی را در مورد این گیاه در اختیار شما مادران عزیز قرار دهد که آیا مادر باردار می تواند کاسنی و یا عرق کاسنی را در دوران بارداری مصرف کند؟ آیا اصلا مصرف این گیاه برای او در بارداری سودمند است یا نه؟

 گیاه کاسنی از قرن ها پیش  در همه جای جهان کشت داده می شد و در درمانهای مختلف بعنوان داروگیاهی استفاده میشده است. هم ریشه و هم گل این گیاه خاصیت درمانی دارد و از قدیما مورد توجه بسیاری از پزشکان و حکیمان بوده است. این گیاه دارای خواص تغذیه ای زیادی است که مصرف در مقادیر مجاز و متناسب آن می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

اولین قسمت گیاه که مورد استفاده قرار میگیرد ریشه این گیاه است که آن را بصورت پودر درآورده و بشکل کپسول و یا عصاره آن یعنی عرق کاسنی مورد استفاده قرار میگیرد. این گیاه برای مشکلات سیستم گوارشی از جمله اسهال و یبوست  ( راه های درمان یبوست )و بهبود وضعیت روده و معده مفید است. همچنین این گیاه دردرمان بیماری های قلبی و سرطانها نقش کمکی را دارد. از برگ کاسنی می توان در کنار سایر سبزیجات برگ تازه در سالادها استفاده کرد. کاسنی می تواند نقش کافئین را بازی کند و در بسیاری از موارد می تواند جایگزین مصرف قهوه باشد.

مصرف كاسني در بارداري

مطالعات و تحقیقات نشان میدهد که مصرف زیاد کاسنی در بارداری مجاز نیست. اگر شما عادت به مصر ف کاسنی دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید و در مقادیر خیلی کم در دوران بارداری مجاز به استفاده هستید. کاسنی تحربک کننده قوی رحم است و می تواند باعث آغاز انقباضات رحم شود. بنابراین سلامتی شما و جنین را بخطر میاندازد.همچنین مصرف زیاد عرق کاسنی و یا خود کاسنی در بارداری باعث خونریزی شده و ممکن است سقط جنین را بدنبال داشته باشد. بنابراین حتی با توجه به فواید و خواص فراوان کاسنی، بهتر است در بارداری کاسنی و یا عرق کاسنی و یا چای کاسنی مصرف نشود.

ریز مغذی های بسیار غنی در کاسنی باعث میشود که حتی اگر در مقادیر بسیار کم کاسنی را در دوران بارداری مصرف کنید از فوایدش بهره مند شوید. در اینجا به معرفی چند خواص مفید کاسنی در بارداری می پردازیم:

1-بهبود وضعیت مشکلات گوارشی

این گیاه حاوی انسولین، یک پروبیوتیک قوی است. مصرف این گیاه باعث برطرف شدن مشکلات گوارشی از جمله یبوست، سوزش سر دل، ریفلاکس معده و اسیدی شدن معده و سوء هضم در بارداری میشود.

2-جلوگیری از سرطان:

تحقیقات نشان میدهد که مصرف کاسنی رشد تومورهای سرطانی را به حداقل میرساند و از بروز بسیاری از سرطانها در دوران بارداری جلوگیری میکند. این گیاه حاوی فروکتان است که به آن خاصیت ضد توموری و آنتی اکسیدانی می دهد. همچنین پلی فنول های موجد در کاسنی باعث جلوگیری از بروز سرطان سینه( روش خودآزمایی سینه برای تشخیص سرطان سینه) و کلرورکتال در زنان باردار می شود.

3-کاهش درد آرتریت

خاصیت ضد التهابی کاسنی باعث کاهش احساس درد در استئوآرتریت در دورن بارداری میشود. این گیاه باعث کاهش گرفتگی عضلات و نرم کردن مفاصل پا میود.

4-ارتقا سلامت کلیه ها

عصاره ریشه کاسنی بعنوان دیورتیک در دوران بارداری قابل استفاده است.این گیاه باعث پاک سازی کلیه و کبد از سموم خطرناک میشود. بنابراین کاسنی از تجمع آب در بدن هنگامی که شما باردار هستید جلوگیری میکند و ورم پای شما را کاهش میدهد.

5-تقویت سیستم ایمنی

کاسنی باعث تقویت سیستم ایمنی در دوران بارداری میشود. خاصیت ضد باکتریایی ایم گیاه شما را از ابتلا به عفونت های مختلف در دوران بارداری مصون میکند و آنتی اکسیدانهای این گیاه شما را از ابتلا به بیماری قلبی عروقی در دوران بارداری حفظ میکند.

اگر چه کاسنی برای زنان باردار بسیار مفید است، مصرف مقادیر زیادی از آن اثرات نامطلوبی دارد. برخی از موارد رایج عبارتند از:

اگرچه مصرف کاسنی در موارد خاصی ضروری است، اما مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث قاعدگی شود و خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

کاسنی ذاتا باعث سقط جنین می شود، بنابراين می تواند باعث انقباض ناگهانی رحم در زنان باردار و در نتيجه منجر به سقط جنين شود.

مصرف کاسنی می تواند مواد غذایی ضروری را برای بدن مادر باردار فراهم کند، اما هنگامی که در مقادیر زیاد مصرف می شود، می تواند منجر به عدم تعادل در بدن شود.

از آنجا که مصرف کاسنی سبب افزایش اشتها می شود، در طول بارداری باید به مقدار کم مصرف شود، زیرا مصرف بیش از حد می تواند باعث کاهش وزن در زنان باردار شود که در این دوره مطلوب نبوده است.

کاسنی باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند درماتیت تماسی و سایر آلرژی های پوستی در زنان باردار می شود.

افرادی که به گل هایی مانند گل داودی و گل سرخ حساسیت دارند، باید از مصرف کاسنی اجتناب کنند زیرا ممکن است واکنش های شدید آلرژیک ایجاد شود. مشکلات مختلفی مانند کهیر، تورم روی صورت، خارش شدید و مداوم، تنگی نفس، مشکل در بلع، خس خس سینه، احساس سرگیجه، از دست دادن هوشیاری و رنگ پریدگی پوست بعضی از نشانه هایی است که می تواند به علت آلرژی به کاسنی باشد. 

با توجه به وجود فیبر در ریشه کاسنی، زمانی که در مقادیر زیاد مصرف می شود، می تواند منجر به گاز، نفخ، احساس تهوع، استفراغ، گرفتگی شدید در معده، اسهال و صدای عجیب معده شود. بنابراین به این نتیجه می رسیم که بهتر است همه چیز را به مقدار متعادل مصرف کنیم. در بارداری نیز مادر باید برای سلامتی خود و جنین مطابق دستورات پزشک عمل کند.

پیام اومایی: بنابراین از مصرف کاسنی و یا عرق کاسنی در مقادیر زیاد در بارداری بپرهیزید. حتی اگر خواستید مقدار کم هم استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید که برای شما و جنین مشکلی پیش نیاید.

منبع: www.momjunction.com

سلام؛ممنون از اطلاعات مفیدتون؛من 30هفته و 2روز هستم میتونم برای جلوگیری از زردی گرفتن نوزاد روزی یه لیوان کوچیک بخورم؟ البته از دکتر پرسیدم بهم گف کاسنی مشکلی نداره میتونی از ماه نهم بخوری اما بنظر شما اگ از الان بخورم اشکالی نداره؟

سلام عزیزم خوردن کاسنی در مقدار کم مشکلی نداره اما تغذیه مادر هیچ ربطی به زردی نوزاد ندارد

درباره مصرف عرق کاسنی در بارداری زیاد پرسیده میشه.

اینکه آیا جلوی لکه بینی رو میگیره؟ یا ممکنه باعث بشه بچه زردی نگیره…

میتونین با خوندن پرسش های مامانای گل و پاسخ های کارشناسای ما کاملا در زمینه مصرف عرق کاسنی در بارداری خبره بشین.

روی سؤالات کلیک کنین.

امیدوارم بهتون کمک کنه مامانای عزیز و دوست داشتنی.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کاسنی یکی از ضروریات سبد غذایی مادران باردار محسوب می گردد چرا که یکی از مواد
مهم جهت تصفیه خون به شمار می رود. همانطور که می دانیم تغذیه جنین در طول دوران
بارداری از طریق خون صورت می گیرد ؛ به عبارت دیگر ، خون ، کانال تغذیه جنین در
دوران حاملگی و آبستنی به حساب می آید و هر چقدر این کانال (خون) تمیز باشد ، در
زیبایی و سلامتی جنین و مخصوصا در جلوگیری از زردی نوزاد در دوران بارداری اثرگذار
است و همچنین بر مادر باردار هم تاثیر زیادی دارد. در این جا به فواید و تاثیرات مصرف کاسنی و
عرق کاسنی بر مادر باردار و جنین موجود در شکم او در دوران بارداری و حاملگی می پردازیم.

 

مصرف كاسني در بارداري

در این قسمت به موارد مهم نقش کاسنی و عرق کاسنی بر مادر و جنین موجود در رحم او
در طول دوران بارداری و آبستنی اشاره می کنیم.
 

 

توجه داشته باشید که در مصرف کاسنی و عرق کاسنی هم همانند سایر محصولات ، رعایت
اعتدال بایستی صورت بگیرد و از افراط و تفریط در مصرف کاسنی و عرق کاسنی پرهیز شود.
چنانچه خدای ناکرده خانم باردار در بارداری دارای مشکلات خاصی باشد حتما قبل از
مصرف کاسنی و عرق کاسنی ، سعی نمایند با یک پزشک طب سنتی مشورت نمایند.

 

راهکار برای درمان و کنترل فشار خون بارداری (۱ روز قبل)

آموزش کنترل فشار خون بارداری به روش کاملا طبیعی (۴ هفته قبل)

بررسی نزدیکی یک روز در میان برای بارداری (۲ ماه قبل)

مهمترین عامل در تعیین جنسیت جنین (۳ ماه قبل)

فواید کاسنی برای مردان (۵ ماه قبل)

تاثیر مهم مصرف کاسنی بر مادر باردار (۵ ماه قبل)

نزدیکی در زمان اعیاد اسلامی (۶ ماه قبل)

برنامه ریزی نزدیکی برای باردار شدن (۷ ماه قبل)

درمان ناباروری مردان با خرنوب (۷ ماه قبل)

بهترین مدل نزدیکی برای بارداری (۷ ماه قبل)

نزدیکی برای بارداری از نظر اسلام (۷ ماه قبل)

از نزدیکی کردن با شکم پر خودداری نمایید (۷ ماه قبل)

مدیریت صحیح بارداری ناخواسته (۷ ماه قبل)

روش های پیشگیری از اختلال نعوظ (۷ ماه قبل)

12 راهکار برای بارداری سالم در سن بالا (۷ ماه قبل)

مزایای انجام عمل نزدیکی در آخر شب (۷ ماه قبل)

درمان ناتوانی جنسی مردان (۷ ماه قبل)

یک هفته بعد از نزدیکی برای بارداری (۷ ماه قبل)

افزایش شانس بارداری با تغذیه (۸ ماه قبل)

اختلال نعوظ چیست (۸ ماه قبل)

سریعترین نشانه بارداری (۱۰۰۴۴۷۳ بازدید)

نزدیکی برای بارداری بعد از پریود (۷۴۵۶۱۳ بازدید)

برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام (۵۹۲۸۸۵ بازدید)

نمایش وضعیت نزدیکی برای امروز و امشب (۵۵۹۵۹۱ بازدید)

آزمایش اسپرم با آب در منزل (۵۴۶۲۷۷ بازدید)

شب ها و روزهای مناسب آمیزش در اسلام (۵۲۲۳۳۳ بازدید)

چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است (۴۲۱۴۶۳ بازدید)

چگونه به سرعت و زود باردار شویم (۳۸۳۷۰۶ بازدید)

روش صحیح استفاده از واجبی و نوره (۳۵۴۴۳۷ بازدید)

بعد از نزدیکی برای بارداری چه کنیم (۳۴۶۴۶۷ بازدید)

مصرف عرق کاسنی در بارداری و حاملگی (۳۴۴۱۱۶ بازدید)

مصرف كاسني در بارداري

عفونت بارداری و درمان طبیعی آن (۳۳۶۰۷۰ بازدید)

بهترین حالت نزدیکی برای بارداری و حاملگی (۳۱۴۰۰۷ بازدید)

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی (۲۷۸۰۱۳ بازدید)

درمان سنتی عفونت چشم نوزادان (۲۷۵۲۱۷ بازدید)

زمان های نامناسب برای نزدیکی و انعقاد نطفه (۲۴۵۰۹۰ بازدید)

تاثیر رازیانه بر باردار شدن (۲۱۲۱۸۲ بازدید)

تاثیر زمان نزدیکی بر جنسیت جنین (۲۱۱۶۶۲ بازدید)

بارداری و حاملگی با یک بار رابطه نزدیکی و دخول (۱۹۳۹۹۹ بازدید)

نزدیکی در دوران بارداری (۱۹۲۳۶۷ بازدید)

آغاز شب ، چه در زمستان و چه در تابستان ، با زنان آميزش مكن. اين بدان جهت است كه معده و رگ ها پُرند و اين ، وضعيت مناسبى [براى آميزش] نيست و بيم قولنج و فلج و لرزش چانه و نِقرس و سنگ [كليه ]و تقطير (چكايش) بول وفتق و ضعف در بينايى و ذهن مى رود. پس اگر اراده آميزش دارد بايد در پايان شب باشد كه براى بدن ، سالم تر و براى فرزند [آوردن] اميدوارتر و براى افزونى هوش فرزندى كه در اين ميان پديد مى آيد بهتر است.

حضرت امام رضا (علیه السلام)

زنان بعد از نزدیکی چه کنند

زیبایی جنین قبل از بارداری

عوامل تاثیرگذار بر شادابی جنین

نزدیکی در اول شب یا آخر شب

روش محاسبه ماه های بارداری و حاملگی

شب دوشنبه چه زمانی و ساعتی است

شب شنبه چه زمانی است

اختلال نعوظ چیست

درمان سنتی عفونت گوش نوزادان

بی بی چک تست خون

چه ساعتی از شب برای نزدیکی مناسب است

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی

راهنمای مراقبت از گوش نوزاد

یادآوری نکات مهم نزدیکی در بارداری

قبل از اقدام به بارداری حجامت نمایید

ذکر روز جمعهاللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم (۱۰۰ مرتبه)

جمعه

۵ / ۷ / ۱۳۹۸

۲۷ محرم ۱۴۴۱

ماه قمری ۲۹ روزه

۱۸ : ۱۲ : ۲۱

فصل پاییز

اوقات شرعی به وقت تهران

انتخاب محل دیگر

اذان صبح: ۰۴:۳۲

طلوع خورشید: ۰۵:۵۶

اذان ظهر: ۱۱:۵۵

اذان عصر: ۱۵:۲۰

غروب خورشید: ۱۷:۵۵

اذان مغرب: ۱۸:۱۳

وقت عشاء: ۱۹:۰۰

نیمه شب شرعی: ۲۳:۱۳

نظر شما در مورد مطالب و محتوای سایت 2 زندگی چیست؟

ثبت نظر

مشاهده نظرات

هرگونه کپی برداری و نقل قول از مطالب این سایت با اهداف غیر تجاری فقط با ذکر منبع و دادن لینک فعال و مستقیم به همان مطلب مقدور است و برای اهداف تجاری نیز کسب اجازه کتبی از مدیریت سایت ، الزامی می باشد و در غیر این صورت ، رضایتی نیست.

مطالب این سایت صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته و جایگزین مراجعه به اطباء حاذق محسوب نمی گردد.

مسئولیت آگهی ها با آگهی دهندگان بوده و این سایت شرعا و قانونا هیچ مسئولیتی در قبال آن ها ندارد.

رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن فیت ۴۰ – سایت آموزش مجازی – سایت آموزش بارداری و حاملگی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تاثیرات مثبت کاسنی بر جنین کدامند؟ مصرف کاسنی در دوران بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟ آیا کاسنی تاثیر قابل توجهی بر جنین دارد؟ کاسنی یکی از گیاهانی است که مصرف معقول آن در دوران بارداری می تواند تاثیرات مثبتی بر مادران باردار ، جنین و نیز بر روند بارداری داشته باشد. هر چند که بعضی ها اعتقاد دارند نبایستی از کاسنی در دوران بارداری استفاده کرد اما واقعیت آن است که مصرف به اندازه این گیاه یا عرق کاسنی می تواند اثرات مثبتی علاوه بر مادر بر جنین داشته باشد. در این مطلب سعی می کنیم به تاثیرات مثبت مصرف کاسنی یا عرق کاسنی بر جنین بپردازیم تا مادران حامله با این تاثیرات آشنا گردیده و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشند.
 

یکی از اثرات مثبت مصرف کاسنی در دوران بارداری ، تاثیر آن بر زیبایی جنین است. از آن جایی که کاسنی سبب دفع مواد زائد و فاسد از خون می گردد ، این کار باعث زیبایی جنین می شود. اصولا موادی که سبب تصفیه خون و پاک سازی کبد می گردند باعث زیبایی جنین می شوند و کاسنی یکی از گیاهان مؤثر در این زمینه است. البته لازم به یادآوری است که عوامل مختلفی بر زیبایی جنین تاثیرگذار هستند و مصرف کاسنی در دوران بارداری فقط یکی از این عوامل می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوامل مختلف تاثیر گذار بر زیبایی جنین می توانید مطلب فرزند زیبا را مطالعه نمایید.
 

مصرف كاسني در بارداري

یکی از مشکلاتی که می تواند پس از تولد کودک ، خانواده ها را درگیر خود کند ، زردی نوزاد می باشد. البته زردی نوزاد هم در طب جدید و هم در طب سنتی درمان خاص خود را دارد که البته درمان زردی نوزاد با استفاده از دستورات طب سنتی به مراتب بهتر و در اولویت می باشد. منتها راه بهتر برای مواجه نشدن با زردی نوزاد ، جلوگیری از زردی نوزاد در دوران بارداری می باشد. مصرف کاسنی یکی از بهترین راه ها جهت پیشگیری از زردی جنین در زمان حاملگی است. جلوگیری از زردی جنین قبل از به دنیا آمدن ، به مراتب بهتر از درمان آن پس از به دنیا آمدن می باشد. از این رو جهت پیشگیری از ابتلاء نوزاد به زردی ، مصرف متعادل و معقول کاسنی در دوران بارداری به مادران حامله توصیه می شود.
 

شاید عجیب به نظر برسد که کاسنی چطور می تواند از سقط جنین جلوگیری نماید! اما با مطالعه این قسمت متوجه خواهید شد که مصرف متعادل کاسنی در زمان حاملگی چگونه می تواند سبب جلوگیری از سقط جنین بشود. لازم به ذکر است که مساله سقط جنین دارای علل و عوامل مختلفی می باشد. یکی از علل مهمی که می تواند موجب سقط جنین بشود ، مساله غلظت خون مادر باردار است. غلظت خون مادر باردار اگر به حدی باشد که رسیدن مواد غذایی به جنین را با مشکل مواجه کند آن وقت این کار می تواند منجر به ساقط شدن جنین بشود. مسلم است که رفع غلظت خون مادر باردار در این شرایط باعث جلوگیری از سقط جنین که به علت غلظت خون مادر بود خواهد شد. از آن جایی که کاسنی نقش بسیار مؤثری در پاک سازی و تصفیه خون و مخصوصا دفع چربی از خون داشته و از این طریق سبب کاهش غلظت خون می گردد ، مصرف آن در دوران بارداری و مخصوصا توسط مادران بارداری که دارای غلظت خون بالا هستند در جهت جلوگیری از سقط جنین مؤثر خواهد بود.

همچنین یکی از علل سقط جنین مربوط به فشار خون بالا در مادران باردار می باشد. مصرف کاسنی در دوران حاملگی تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون بارداری داشته و از این رو می تواند به جلوگیری از سقط جنین کمک کند.

 

رشد و نمو صحیح جنین در بطن مادر و در دوران بارداری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. استفاده از روش های صحیح و مفید جهت تقویت رشد جنین یکی از مسائل مهم در زمان حاملگی محسوب می شود. تغذیه صحیح مادر باردار نقش بی بدیلی در رشد و نمو جنین دارد اما اگر راه ارتباطی مناسب جهت رسیدن مواد غذایی کافی به جنین فراهم نباشد ، حتی مصرف بهترین مواد غذایی هم شاید نتواند تاثیر کافی بر روند رشد جنین داشته باشد. آیا می دانید تنها راه ارتباطی بین مادر و جنین ، خون می باشد؟ هر چقدر خون مادر ، سالم تر و پاک تر و به دور از آلودگی ها و مواد فاسد باشد به همان میزان سبب تبادل بهتر مواد غذایی بین مادر و جنین خواهد شد. مصرف کاسنی در دوران بارداری به دلیل پاک سازی و تصفیه خون از مواد فاسد و زائد و کاهش غلظت آن ، باعث بهبود گردش خون در بدن و رسیدن بهتر مواد غذایی به جنین می شود و این کار مطمئنا بر رشد خوب جنین تاثیر مثبتی دارد.

 

شاید این سؤال پرسیده شود که مقدار و شرایط مصرف کاسنی در دوران حاملگی چقدر باید باشد؟ در پاسخ باید گفت که بهترین حالت مصرف کاسنی ، مصرف آن به شکل سبزی کاسنی و آن هم به صورت تازه می باشد اما اگر این شرایط مقدور نشد ، مصرف کاسنی به صورت عرق آن راه حل بسیار مناسبی خواهد بود. بسته به شرایط مادران باردار ، مصرف عرق کاسنی می تواند کمی متفاوت باشد اما معمولا مصرف آن در هر دو الی سه روز یک بار و به اندازه نصف استکان می تواند کافی باشد. یادمان باشد که هیچگاه در مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری زیاده روی نکنیم. از طرفی چون مزاج آن معتدل مایل به سردی است ، در صورت استفاده از کاسنی ، از مواد غذایی دارای طبع گرم (البته نه به صورت همزمان!) هم مثل خرما یا عسل طبیعی یا انجیر و … استفاده شود تا یک نوع تعادلی در بدن مادران باردار ایجاد شده و به سوی سردی گرایش پیدا نکند. در صورت استفاده از عرق کاسنی مطمئن شوید که از نوع صد در صد طبیعی آن استفاده نمایید و از مصرف عرق کاسنی هایی که دارای مواد نگهدارنده و غیره هستند خودداری کنید. در صورتی که خانم بارداری دارای شرایط ویژه ای باشد ، مصرف کاسنی و عرق کاسنی بهتر است زیر نظر یک متخصص طب سنتی انجام شود. در صورتی که مایل به دانستن اطلاعات بیشتری در مورد نقش کاسنی در طی دوران بارداری هستید ، مطالعه مطلب مصرف عرق کاسنی در بارداری و حاملگی توصیه می گردد.

 

راهکار برای درمان و کنترل فشار خون بارداری (۱ روز قبل)

آموزش کنترل فشار خون بارداری به روش کاملا طبیعی (۴ هفته قبل)

بررسی نزدیکی یک روز در میان برای بارداری (۲ ماه قبل)

مهمترین عامل در تعیین جنسیت جنین (۳ ماه قبل)

فواید کاسنی برای مردان (۵ ماه قبل)

تاثیر مهم مصرف کاسنی بر مادر باردار (۵ ماه قبل)

نزدیکی در زمان اعیاد اسلامی (۶ ماه قبل)

برنامه ریزی نزدیکی برای باردار شدن (۷ ماه قبل)

درمان ناباروری مردان با خرنوب (۷ ماه قبل)

بهترین مدل نزدیکی برای بارداری (۷ ماه قبل)

نزدیکی برای بارداری از نظر اسلام (۷ ماه قبل)

از نزدیکی کردن با شکم پر خودداری نمایید (۷ ماه قبل)

مدیریت صحیح بارداری ناخواسته (۷ ماه قبل)

روش های پیشگیری از اختلال نعوظ (۷ ماه قبل)

12 راهکار برای بارداری سالم در سن بالا (۷ ماه قبل)

مزایای انجام عمل نزدیکی در آخر شب (۷ ماه قبل)

درمان ناتوانی جنسی مردان (۷ ماه قبل)

یک هفته بعد از نزدیکی برای بارداری (۷ ماه قبل)

افزایش شانس بارداری با تغذیه (۸ ماه قبل)

اختلال نعوظ چیست (۸ ماه قبل)

سریعترین نشانه بارداری (۱۰۰۴۴۷۳ بازدید)

نزدیکی برای بارداری بعد از پریود (۷۴۵۶۱۳ بازدید)

برنامه محاسبه بهترین زمان نزدیکی در اسلام (۵۹۲۸۸۵ بازدید)

نمایش وضعیت نزدیکی برای امروز و امشب (۵۵۹۵۹۱ بازدید)

آزمایش اسپرم با آب در منزل (۵۴۶۲۷۷ بازدید)

شب ها و روزهای مناسب آمیزش در اسلام (۵۲۲۳۳۳ بازدید)

چند بار نزدیکی برای باردار شدن و حاملگی لازم است (۴۲۱۴۶۳ بازدید)

مصرف كاسني در بارداري

چگونه به سرعت و زود باردار شویم (۳۸۳۷۰۶ بازدید)

روش صحیح استفاده از واجبی و نوره (۳۵۴۴۳۷ بازدید)

بعد از نزدیکی برای بارداری چه کنیم (۳۴۶۴۶۷ بازدید)

مصرف عرق کاسنی در بارداری و حاملگی (۳۴۴۱۱۷ بازدید)

عفونت بارداری و درمان طبیعی آن (۳۳۶۰۷۰ بازدید)

بهترین حالت نزدیکی برای بارداری و حاملگی (۳۱۴۰۰۷ بازدید)

درمان گوش درد نوزادان به روش سنتی (۲۷۸۰۱۳ بازدید)

درمان سنتی عفونت چشم نوزادان (۲۷۵۲۱۷ بازدید)

زمان های نامناسب برای نزدیکی و انعقاد نطفه (۲۴۵۰۹۰ بازدید)

تاثیر رازیانه بر باردار شدن (۲۱۲۱۸۲ بازدید)

تاثیر زمان نزدیکی بر جنسیت جنین (۲۱۱۶۶۲ بازدید)

بارداری و حاملگی با یک بار رابطه نزدیکی و دخول (۱۹۳۹۹۹ بازدید)

نزدیکی در دوران بارداری (۱۹۲۳۶۷ بازدید)

بِهْ بخورد كه نوزاد خوش بوتر و خوش رنگ تر خواهد شد.

حضرت علی عليه السلام درباره زن باردار

درمان گیاهی و خانگی کیست تخمدان

فرق بی بی چک با آزمایش خون بارداری

توصیه های مهم برای درمان گلودرد بارداری

آمیزش و نزدیکی در شب عید قربان

مدت زمان شیر خوردن نوزاد

علت شش انگشتی شدن جنین و نوزاد

5 خاصیت مهم میوه به در بارداری

علت سقط جنین

ماه های بارداری چند روزه است

تاثیر انار در افزایش میل جنسی مردان

فواید خوردن خاکشیر در دوران بارداری و حاملگی

3 نوع زمان نزدیکی کردن از نظر شرعی

چگونه باردار شویم

آزمایش خون بارداری در خانه

ذکر روز جمعهاللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم (۱۰۰ مرتبه)

جمعه

۵ / ۷ / ۱۳۹۸

۲۷ محرم ۱۴۴۱

ماه قمری ۲۹ روزه

۱۹ : ۱۲ : ۲۱

فصل پاییز

اوقات شرعی به وقت تهران

انتخاب محل دیگر

اذان صبح: ۰۴:۳۲

طلوع خورشید: ۰۵:۵۶

اذان ظهر: ۱۱:۵۵

اذان عصر: ۱۵:۲۰

غروب خورشید: ۱۷:۵۵

اذان مغرب: ۱۸:۱۳

وقت عشاء: ۱۹:۰۰

نیمه شب شرعی: ۲۳:۱۳

نظر شما در مورد مطالب و محتوای سایت 2 زندگی چیست؟

ثبت نظر

مشاهده نظرات

هرگونه کپی برداری و نقل قول از مطالب این سایت با اهداف غیر تجاری فقط با ذکر منبع و دادن لینک فعال و مستقیم به همان مطلب مقدور است و برای اهداف تجاری نیز کسب اجازه کتبی از مدیریت سایت ، الزامی می باشد و در غیر این صورت ، رضایتی نیست.

مطالب این سایت صرفا جنبه آموزشی و اطلاع رسانی داشته و جایگزین مراجعه به اطباء حاذق محسوب نمی گردد.

مسئولیت آگهی ها با آگهی دهندگان بوده و این سایت شرعا و قانونا هیچ مسئولیتی در قبال آن ها ندارد.

رژیم غذایی لاغری و کاهش وزن فیت ۴۰ – سایت آموزش مجازی – سایت آموزش بارداری و حاملگی

سلام عرق کاسنی برا زن باردار یا جنین خطر داره؟
اگر خطر نداره از چند هفتگی یا چند ماهگی شروع کنم به خوردن؟چه مقدارباید استفاده بشه؟؟

فواید مصرف عرق کاسنی در بارداری

عرق کاسنی به دلیل اینکه کاهش دهنده قند خون است، برای خانمهایی که به دیابت بارداری مبتلا هستند، مصرف متعادل آن در بارداری مشکلی نخواهد داشت.
جوشانده گیاه کاسنی زایمان را آسان میکند.
از خواص کاسنی در بارداری، رفع مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی دوران بارداری مانند یبوست، سوزش سر دل و ریفلاکس است.

یک از مشکلاتی که زنان باردار با آن مواجه میشوند، گرفتگی عضلات به ویژه عضلات ساق پا است، خاصیت ضد التهابی عرق کاسنی باعث کاهش احساس درد در استئوآرتریت و کاهش گرفتگی عضلات و نرم کردن مفاصل پا است.

خوردن سبزی کاسنی در سالاد یا مصرف عرق کاسنی در بارداری، از تجمع آب در بدن جلوگیری کرده و ورم پای ناشی از این دوران را کاهش میدهد.
به طور کلی مصرف کاسنی رشد تومورهای سرطانی را به حداقل می‌رساند و از بروز بسیاری از سرطان‌ها در دوران بارداری جلوگیری می‌کند.
این گیاه حاوی فروکتان است که به آن خاصیت ضد توموری و آنتی‌اکسیدانی می‌دهد؛ همچنین این ویژگی‌ها باعث افزایش سیستم ایمنی در دوران بارداری می‌شود.
از دیگر فواید مصرف کاسنی در بارداری، خاصیت پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های مختلف در دوران بارداری است.
عرق کاسنی خاصیت ادرار آوری داشته و با تقویت مثانه و کلیه‌ها و پاکسازی آنها از سنگ و خارج کردن سموم از بدن و نیز با پاک کردن مجاری ادراری، نقش مهمی در پیشگیری و درمان عفونت ادراری در این دوران دارد.

مصرف كاسني در بارداري

فواید خوردن عرق کاسنی در ماه آخر بارداری

زردی نوزادان شایع‌ترین مشکل نوزادان در بدو تولد است و در موارد شدید ممکن است حتی در نوزادان طبیعی ایجاد آسیب‌های جدی مغزی نماید و برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می‌شود. یکی از روش‌های جلوگیری از زردی نوزادان، پیشگیری آن در دوران بارداری است. عرق کاسنی با پاک‌سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون مادر، نقش بسیار مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد، همچنین از آنجایی که یکی از راه‌های زیباتر شدن فرزند، پاک‌سازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است، این خاصیت عرق کاسنی باعث شده خوردن آن مورد توجه مادران باردار قرار گیرد.

مضرات عرق کاسنی در بارداری
بعضی خوراکیها یا گیاهان دارویی می‌توانند خطراتی را، هر چند اندک، برای جنین به همراه داشته باشند، لذا توصیه می‌شود که مادران باردار و به ویژه بانوانی که سابقه یا خطر سقط جنین، خونریزی دوران بارداری و مشکلات مشابه دارند؛ مصرف آنها را به حداقل کاهش دهند و به ویژه در مورد گیاهان دارویی، تنها با مشورت پزشک با تجربه اقدام کنند. به طور کلی از آن جایی که دوران بارداری، دورانی حساس و مهم به شمار می‌رود، مصرف بیش از حد گیاهان دارویی توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است به جنین آسیب وارد کند. مصرف عرق کاسنی در بارداری نیز با وجود خواص دارویی فراوان برای جنین و مادر، به دلیل طبع سرد و نقش آن در افزایش انقباضات رحمی، در صورت زیاده‌روی، باعث آسیب به جنین شده، همچنین احتمال زایمان زودرس یا سقط جنین را تقویت می‌کند. ازدیگر اثرات منفی خوردن عرق کاسنی در بارداری، التهابات پوستی، خارش، ایجا خستگی، گیجی و مشکلات تنفسی به همراه کاهش اشتها است.

ماه آخر میگن بخورین تا بچه دچار زدی نشه…

سلام من از پایان هشت ماهگی روزی یک نصف استکان خوردم برای پیشگیری از زردی نوزاد

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

چای کاسنی و کاسنی بوداده دارای طعم عالی بوده و خواص درمانی بسیاری هم دارد. اما، اگر شما در حال انتظار برای به دنیا آوردن فرزند هستید، باید از مواد غذایی سالم تغذیه کنید، چون مصرف مواد غذایی ناسالم می‌تواند منجر به بروز عوارض در بدن شما و فرزند داخل رحمتان شده و اثرات سوئی بر روند رشد او بگذارد. بنابراین، در ادامه این مقاله، شما را فواید و مضرات مصرف چای کاسنی و کاسنی بوداده در طی دوران بارداری آشنا می‌کنیم، تا بتوانید این گیاه را با خیال راحت مصرف کنید.

کاسنی گیاهی است که مردم آن را از خانوده قاصدک‌ها دانسته و بومی قاره اروپا معرفی می‌کنند. اما، امروزه این گیاه در سراسر جهان کشت می‌شود. بخش‌های مختلف کاسنی، مانند برگ، گل، ریشه، و جوانه آن مزایای دارویی بسیاری برای انسان، به ویژه زنان باردار دارد. همچنین، شاخ و برگ این گیاه دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی است، به طوری که مصرف مقدار مناسبی از شاخ و برگ کاسنی می‌تواند برخی نیازهای بدن مادران باردار و جمیم داخل رحم آن‌ها را برآورده کند.

آیا شما از چای بابونه در بارداری مصرف میکنید  پس این مطلب عوارض خوردن چای بابونه در دوران بارداری را از دست ندهید

مصرف كاسني در بارداري

در ابتدا،به خاطر داشته باشید که مطالعات اخیر انجام شده توسط محققان نشان داده است مصرف گیاه کاسنی در مقادیر زیاد برای سلامتی زنان باردار و جنین داخل رحم آن‌ها امن نیست. با این حال، اگر شما در طی دوران بارداری خود نتوانستید هیچ جایگزینی برای خواص درمانی این گیاه پیدا کنید، می‌توانید با یک دکتر متخصص زنان و زایمان در مورد مصرف مقدار کمی از گیاه کاسنی صحبت کنید. به دلیل این که گیاه کاسنی یک محرک قوی برای رحم زنان به شمار می‌رود، پس مصرف آن در طی دوران بارداری می‌تواند باعث بروز انقباضات رحمی در بدن مادر شده و در نتیجه، با به خطر انداختن سلامت او، جنین داخل رحمش را هم سقط کند. در واقع، مصرف مقدار زیادی از گیاه کاسنی توسط زنان باردار باعث شروع دوره قاعدگی در بدن آن‌ها شده و منجر به سقط جنین داخل رحمشان خواهد شد. بنابراین، اگر مصرف این گیاه فواید بسیاری برای سلامتی مادر باردار هم داشته باشد، این افراد باید از مصرف کاسنی بوداده و یا نوشیدن چای کاسنی در طی دوران بارداری خود خودداری کند.

 از آن‌جایی که گیاه کاسنی دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی است، بنابراین مصرف آن در مقادیر کم می‌تواند مزایای بهداشتی و دارویی فراوانی را برای زن حامله و جنین داخل رحم او ارائه دهد. اما، اگر شاخ و برگ این گیاه را مصرف می‌کنید، باید در مقادیر بسیار کم باشد. مزایای مصرف گیاه کاسنی در طی دوران بارداری زنان عبارتند از:

به دلیل این که گیاه کاسنی حاوی اینولین که نوعی پروبیوتیک قوی است، مصرف شاخ و برگ آن کمک می‌کند تا مشکلات گوارشی و روده‌ای مانند سوء هاضمه، یبوست، سوزش سردل، بازگشت اسید به مری و اسیدیته شدن معده در زنان باردار درمان شود.

 نتایج تحقیقات اخیر دانشمندان نشان داده است که مصرف عصاره این گیاه باعث به حداقل رسیدن رشد تومورهای سرطانی در بدن انسان، به ویژه مادران باردار شده و خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها را در طی دوران بارداری از بین خواهد برد. در واقع، شاخ و برگ این گیاه حاوی fructans است، که خواص آنتی اکسیدانی و ضد تومور قوی دارد. همچنین، مواد شیمیایی و پلی فنل‌های موجود در شاخ و برگ این گیاه در پیشگیری از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و پستان‌ها در زنان حامله بسیار مفید است.

خواص ضد التهابی موجود در گیاه کاسنی باعث به حداقل رسیدن درد ناشی از بیماری آرتروز در بدن زنان باردار خواهد شد. در واقع، مواد موجود در شاخ و برگ این گیاه کمک می‌کند تا فرد مصرف‌کننده آرامش لازم را به دست آورده و از درد مفاصل و دردهای عضلانی رهایی یابد.

شما به عنوان یک زن حامله می‌توانید عصاره ریشه گیاه کاسنی را به عنوان یک دیورتیک موثر در طی دوران بارداری استفاده کنید. در واقع، شاخ و برگ این گیاه ادرارآور بوده و به از بین بردن سموم کلیه و کبد شما کمک خواهد کرد. بنابراین، یادتان باشد که مصرف گیاه کاسنی در طی دوران بارداری می‌تواند خطر تجمع آب در بدن شما را کم کند.

گیاه کاسنی به عنوان یک تقویت‌کننده قوی سیستم ایمنی بدن زنان باردار به شمارمی‌رود. همچنین، از آن‌جایی که این گیاه دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین مصرف آن می‌تواند از مبتلا شدن زنان حامله به عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کند. علاوه بر این موارد، فیتوکمیکال موجود در این گیاه به عنوان آنتی اکسیدان قوی در بدن زنان باردار عمل کرده و مواد مغذی درون آن، فرد مصرف‌کننده را از خطر ابتلا به مشکلات قلبی و بیماری‌های دیگر در امان نگه خواهد داشت.

حتی اگر مصرف گیاه کاسنی مزایای زیادی برای سلامت مادر باردار و جنین داخل رحم او داشته باشد، مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی در بدن این افراد شده و آن‌ها را دچار رنج و درد کند. برخی از عوارض جانبی شایع مصرف چای کاسنی و کاسنی بوداده در دوران بارداری عبارتند از:

بنابراین، اگر شما می‌خواهید گیاه کاسنی را در طی دوران بارداری خود مصرف کنید یادتان باشد که مصرف مقدار زیادی از عصاره این گیاه بسیار خطرناک بوده و باعث سقط جنین داخل رحم شما خواهد شد. پس، برای داشتن یک دوران بارداری ایمن و سالم حتما قبل از مصرف بیش از حد چای کاسنی و کاسنی بوداده در دوران حاملگی خود با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

 فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

مصرف كاسني در بارداري
مصرف كاسني در بارداري
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *