مصرف رب انار برای کبد چرب

دوره مقدماتی php
مصرف رب انار برای کبد چرب
مصرف رب انار برای کبد چرب

رب انار یکی از چاشنی‌هایی است که در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. شاید باور نکنید اما این چاشنی لذیذ و ملس تنها ۵ تا ۱۰ درصد چربی دارد. در نتیجه یکی از خواص رب انار برای کبد چرب است که به درمان این بیماری کمک می‌کند. پس اگر به این مشکل مبتلا هستید و یا کسی را می‌شناسید که به کبد چرب مبتلاست، حتماً این مطلب را تا انتها بخوانید و یا به عزیزان خود پیشنهاد دهید. خاصیت رب انار به شما کمک می‌کند تا به جنگ با کبد چرب بروید.

پس یک خاصیت رب انار برای کبد چرب و درمان این بیماریست. فقط کافیست روزی یک قاشق از این چاشنی را در زمان صبح ناشتا میل کنید.

اگر چه وزن بالا یا پایین نمی‌تواند نشانه‌ی خوبی برای مشخص شدن بیماری کبد چرب باشد، اما براساس پژوهش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، اغلب افراد چاق در معرض این بیماری قرار دارند. اضافه وزن باعث می‌شود تا بار سنگینی به کبد وارد شود. چرا که افراد چاق در طی روز غذاهای پرکالری و چرب مصرف می‌کنند. این عادت غذایی به مرور زمان باعث تجمع چربی‌های اضافه در کبد می‌شود.
کبد وظیفه‌ی پاکسازی بدن و دفع مواد زائد را برعهده دارد. وقتی به اضافه وزن مبتلا هستید و در عین حال غذاهای پرکالری مصرف می‌کنید، کبد قدرت کافی برای دفع کلسترول اضافه خون را ندارد. پس مقدار زیادی از آن در کبد باقی می‌ماند. اما این در حالیست که با مصرف برخی از غذاهای سالم، می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید. پس یک خاصیت رب انار برای کبد چرب و درمان این بیماریست. فقط کافیست روزی یک قاشق از این چاشنی را در زمان صبح ناشتا میل کنید.

براساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که تغییر سبک زندگی و عادات غذایی می‌تواند به درمان کبد چرب کمک کند. خوشبختانه این بیماری ناعلاج نیست. بلکه کافیست برای یک دوره‌ی زمانی رژیم لاغری یا رژیم غذایی درست در پیش بگیرید. بعد از مدت کوتاهی کبد تمیز و سالم می‌شود.
براساس نظر متخصصان داشتن تحرک کافی، مصرف میوه و سبزیجات، غذاهای حاوی فیبر و رب انار می‌تواند به درمان بیماری کبد چرب کمک کند. رب انار به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی چربی است، هیچ تاثیری بر روی افزایش کلسترول بد خون ندارد. از سوی دیگر به پاکسازی کبد هم کمک می‌کند.

رب انار به دلیل اینکه حاوی مقدار کمی چربی است، هیچ تاثیری بر روی افزایش کلسترول بد خون ندارد. از سوی دیگر به پاکسازی کبد هم کمک می‌کند. مصرف رب انار برای کبد چرب

اگر به طور منظم و هر روز یک قاشق رب انار مصرف کنید، میزان اسیدهای چرب در خون (NEFA) کاهش می‌یابد. طبق یک پژوهش انجام شده، افرادی که به طور منظم از این چاشنی مصرف می‌کردند، بعد از مدت کوتاهی توانستند چربی‌های اضافه بدن (در قسمت شکم و پهلو) را به راحتی ذوب کنند.
این تحقیقات نشان دادکه رب انار در کاهش کلسترول مضر خون نقش مهمی دارد. از سوی دیگر باعث چربی‌سوزی و لاغری شکم می‌شود. این چاشنی از آب انار تهیه می‌شود که هیچ ماده‌ی دیگری در آن استفاده نمی‌شود. همین ویژگیِ رب انار باعث می‌شود تا به عمق بافت بدن نفوذ کند. سپس با شکستن سلول‌های چربی، از اضافه وزن جلوگیری می‌کند.
فواید رب انار برای کبد زمانی مشخص می‌شود که بدانید این چاشنی حاوی مقدار زیادی اسید لینولنیک و پولی فنول است. این دو ماده باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شوند. از سوی دیگر رب انار یک تصفیه کننده‌ی طبیعی برای خون محسوب می‌شود. در واقع وقتی رب انار مصرف می‌کنید از میزان غلظت خون کاسته و کلسترول و سایر مواد زائد از طریق کبد از بدن دفع می‌شوند. پس طبیعی است که عصاره‌ی انار تاثیر زیادی در رفع بیماری کبد چرب داشته باشد.

دوره مقدماتی php

خاصیت رب انار برای کبد چرب کاملاً اثبات شده است و هیچ شکی در آن وجود ندارد. اما خواص این چاشنی تنها برای رفع این بیماری نیست. بلکه فواید دیگری نیز به همراه دارد. یکی از فواید رب انار برای کبد تقویت این عضو است. به طوری که سلامتی و نشاط را به بدن باز می‌گرداند. از جمله این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. البته باید مقداری از آن را به صورت موضعی بر روی آفت دهان قرار دهید.

افرادی که به بیماری‌های زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید مبتلا هستند، نباید بیش از حد رب انار مصرف کنند. این گروه از افراد باید رب انار را به مقدار کم و همراه با غذا مصرف کنند.

من در زمینه تولیدمحتوای وب و SEO فعالیت می‌کنم. در سودای شهرت و ثروت نیستم. بلکه اندیشه موفقیت مهمان تک تک لحظه های تنهایی منه.

اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

@2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

قیمت رپورتاژ آگهی

خرید بلیط هواپیما تیک بان

طراحی سایت

رب انار عصاره‌ای است که کبدتان را تمیز می‌کند.
مصرف رب انار برای کبد چرب

به گزارش ایلنا، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی رب را برای تصفیه خون و پاکسازی کبد مفید دانست.

 رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذاها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می‌آید و خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. رب انار حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، C، E است.

برای بررسی خواص رب انار و اینکه مصرف این رب برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص رب انار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص رب انار اظهار کرد: رب انار برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است و این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند. این رب به دلیل وجود پلی فنول و اسید اولایژیک موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: رب انار به علت داشتن ویتامین A ،B ،C موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده در نتیجه کاهش وزن و لاغری را به همراه دارد. به علت داشتن ویتامین B3(نیاسین) برای عملکرد بهتر مغز مفید است و حافظه را تقویت و از آلزایمر جلوگیری می کند. برای زنان باردار و جنین مفید است البته زنان باردار نباید در خوردن آن زیاده روی کند.

وی افزود: رب انار به خاطر داشتن ویتامین A ،E ، C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان ها (سرطان سینه و پروستات ) محافظت می‌کند.

عظمایی درباره سایر خواص این رب گفت: رب انار موجب تصفیه خون، تقویت کبد، کاهش و کنترل قند خون، تقویت قلب Heart و عروق، تقویت و جوانسازی پوست و مو، رفع آفت دهان و جوش صورت، کاهش درد مفاصل، بهبود کبد چرب و خون سازی می شود.

وی درباره موارد منع مصرف گفت: برای افرادی ک زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد آن مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند. و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

طرز تهیه رب انار

ابتدا انارها را خوب پاک کنید.

آب دانه‌ها‌ی انار را بگیرید.

در حرارت ملایم بجوشانید تا غلیظ شود.

بعد غلیظ شدن در ظرف های شیشه‌ای بریزد و نگهداری کنید.

این رب به عنوان چاشنی غذا استفاده می‌شود.

توجه: بهتر است رب در ظرف شیشه ای نگهداری شود.

منبع: رکنا


اخبار مرتبط

رب انار برای لاغری و چربی سوزی بسیار مفید است به همین دلیل بهتر است در برنامه غذایی روزانه تان باشد.

انار یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن، زیبایی پوست، چربی سوزی و … بسیار مفید است. رب انار نیز خواص مشابه انار دارد و در تمام فصول نیز قابل دسترس است. مصرف روزانه 1 قاشق رب انار می تواند به چربی سوزی بدن، کاهش کلسترول و اسیدهای چرب مضر کمک کند. 

متخصصان تغذیه معتقدند افراد چاق و دارای اضافه وزن با مصرف انار به همراه یک رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی، می توانند از شر چربیهای زائد بدن خود به ویژه چربی های اطراف شکم برای همیشه نجات یابند. مکانیسم تاثیر رب انار برای لاغری به شرح زیر است:

به طور کلی وقتی صحبت از رب انار به میان می ‌آید، اشاره به همان خواص انار مطرح می‌شود. جالب است بدانید در تهیه رب انار، پلی ‌فنول و اسید آلارژیک موجود در آن در اثر حرارت از بین نمی‌ رود و تنها ویتامین ث این میوه در اثر این فرایند کاهش پیدا خواهد کرد؛ پس رب انار نیز ارزش غذایی و فواید درمانی بسیار دارد؛ برخی از مهمترین خواص درمانی رب انار عبارتند از:

در رژیم های لاغری میتوان از آب انار یا رب انار استفاده کرد. به منظور استفاده از رب انار لازم است شما هر روز مقداری رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید تا جذب آن بهتر صورت گیرد. داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی برای دستیابی به نتیجه بهتر و رسیدن به وزن دلخواه کمک کننده است.مصرف رب انار برای کبد چرب

 

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

دستگاه جوجه کشی

سئو سایت

تور مشهد

قهوه گانودرما

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

دانلود آهنگ جدید

اثاث كشی منزل

خرید بک لینک

خرید فالوور اینستاگرام

خرید ملک در ترکیه

درمان بواسیر

رپورتاژ آگهی

کلینیک پوست

خرید رپورتاژ آگهی

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

انار مقوی قلب، مفرح، دفع کننده چربی، رفع کننده سموم اغلب عفونت های داخلی، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شکم را دباغی می کند.در این مطلب می خواهیم به خواص بی نظیر انار شیرین برای سلامتی بپردازیم.

” انار شیرین” از نظر حرارت معتدل است و کمی رطوبت دارد, مصرف آن بر روی غذا موجب هضم آن می شود .” انار ترش” به مقدار قابل توجهی سرد و خشک است (بر عکس انار شیرین), زیاده روی در مصرف انار ترش برای دستگاه گوارش مضر است و حتی می تواند زخم ایجاد کند, “انار ترش” برای افراد گرم مزاج مفید است, افراد بلغمی و سوداوی سعی کنند زیاد “انار ترش” مصرف نکنند .” انار” تصفیه کننده کبد و پوست است , کسانی که به زیبایی خود اهمیت می دهند ، لازم است به سلامت کبد و پوست توجه کنند و خوردن انار شیرین را فراموش نکنند .” انار شیرین” برای سیستم ایمنی مفید است, مصرف انار برای زنان باردار بسیار مفید است و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد, مصرف منظم انار شیرین می تواند در رفع مشکلات عصبی و همچنین درمان سنگ کلیه مفید باشد .

” انار شیرین” برای کم خونی مفید است, مصرف “انار شیرین” می تواند نتیجه فوق العاده ای برای از بین بردن کم خونی در افراد داشته باشد, “انار شیرین” در برابر بیماری های قلبی مفید است و باعث تنظیم گردش خون می شود .” انار” خوب ظاهرش کج و معوج و پوستش نرم و چرم مانند است. دانه هایش مملو از آب یک انار خوب آن را سنگین تر از ظاهرش می کند .نتایج تحقیقات بر روی افرادی که در هفته دو بار آب “انار شیرین” خورده اند، نشان می دهد که 18 درصد کلسترول بد خون آنها کاهش پیدا کرده است, مصرف “انار شیرین” عامل کاهش التهاب دیواره عروق خونی است, مطالعات نشان داده است که انار و آب انار همچنین رب انار حاوی ضد التهابی و مسکن طبیعی برای مفاصل است, مصرف انار و محصولات حاصل از آن، موجب پیشگیری از تخریب مفاصل ناشی از آرتروز می شود .نام انار دو بار در سوره مبارکه انعام و یک مرتبه در سوره مبارکه الرحمن آمده است .پیامبر اکرم صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم می فرمایند:انار بخورید؛ زیرا هیچ دانه ای از آن در معده جای نمی‏ گیرد، مگر این که چهل روز، قلب را نورانی می‏ سازد و شیطان را برون می راند .امام جعفرصادق علیه السلام نیز در فواید انار می فرمایند:انار را با پیه آن (پوست نازکی که میان دانه ها قرار دارد) بخورید، زیرا معده را دباغی وذهن را زیاد می کند .

مصرف رب انار برای کبد چرب

خواص آب انار

آب انار مقوی قلب و معده است .

خوردن آب انار شیرین برای رفع بیماری های مجاری ادرار مفید است .

مصرف آب انار، برطرف کننده اسهال است .

ترکیب آب انار با عسل و استفاده از آن به عنوان قطره در بینی، از رشد پولیپ بینی جلوگیری می کند .

آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می کند .

نوشیدن آب انار برای سالمندان به جهت تقویت کلیه مفید است .

آب انار خنک کننده است .

مصرف آب انار رنگ صورت را شاداب و پوست را شفاف می کند .

باز کردن صدا و رفع گرفتگی صدا یکی از خواص انار است که شاید تا به حال اصلا نشنیده باشید .

مصرف آب انار، پیشرفت سرطان پروستات را کند می کند .

نوشیدن 1 لیوان آب انار می تواند تا حدود 40% ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کند .

نوشیدن آب انار تب را به سرعت فرو می نشاند .

مصرف رب انار برای کبد چرب

مصرف آب انار شیرین به صورت شربت و رب انار برای نرم کردن حنجره و بهبود گرفتگی صدا مفید است .

خواص انار و همچنین آب انار می تواند چربی های اطراف معده و شکم را در زنان و مردان چاق کاهش دهد .



خواص رب انار برای بدن

رب انار یک محصول عالی از انار است. بنابراین، می توانید همان مزایای سلامتی انار را از  رب انار دریافت کنید. آب انار حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های گروه B است که فواید مختلف سلامتی را به همراه دارد.

 

مصرف رب انار برای کبد چرب

خاصیت رب انار 

 

طبع رب انار :

طبع رب انار شیرین: رب انار طبع سرد و مایل به اعتدال دارد و خواص درمانی کمتری نسبت به رب انار ترش و ملس دارد. رب انار شیرین برای اصلاح و تصفیه خون مفید است.

 

طبع رب انار ترش: انار ترش طبع سرد و تر دارد. از این رب انار می توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

 

طبع رب انار ملس: رب انار ملس طبع سرد و تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. رب انار ملس به کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون کمک می کند.

 

مواد مغذی رب انار :

انار، مواد مغذی بسیاری دارد؛ یعنی در هر 100 گرم از انار 240 میلی‌گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌گرم ویتامین سی،  80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی یافت می‌شود. در ضمن، مقداری آهن دارد ولی به عنوان منبع آهن نمی‌توان روی آن حساب کرد.

میزان قند انار نیز به حدی است که باعث منع مصرف بیماران دیابتی نمی‌شود.

 

خواص رب انار :

خواص رب انار ترش 

 

تقویت سیستم ایمنی :

رب انار حاوی آنتی اکسیدان ها ، به طور عمده ویتامین C است که برای سیستم ایمنی بدن شما مفید است. هنگام هضم غذا ، فرایندی به نام اکسیداسیون اتفاق می افتد که در آن مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد تشکیل می شوند. رادیکال های آزاد موادی هستند که می توانند منجر به آسیب بافتی شوند و ممکن است باعث بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا سرطان شوند. همچنین می توانید رادیکال های آزاد را از آلاینده های محیطی مانند دود و پرتوها جذب بدن کنید. آنتی اکسیدان ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا سلول ها را در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کنند.

 

کاهش کلسترول :

آب انار ممکن است از تجمع کلسترول در رگهای شما جلوگیری یا کند کند. ایجاد کلسترول باعث سخت شدن و باریک شدن شریانهای شما می شود و عامل اصلی بیماری های قلبی است. آنتی اکسیدان ها مانند پلی فنول ها می توانند لیپوپروتئین های با چگالی کم که منجر به کلسترول می شود را کاهش دهند. انار حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان پلی فنول نسبت به سایر میوه ها است.

 

سرشار از ویتامین B :

رب انار حاوی چندین ویتامین B شامل B1 ، B3 ، B5 و B6 است. ویتامین B1 یا تیامین به بدن شما کمک می کند انرژی تولید کند و به آنزیمی کمک می کند که به عضلات ، سیستم قلبی عروقی و سیستم عصبی شما کمک می کند. ویتامین B3 یا نیاسین به حفظ سلامتی و نشاط پوست ، سیستم عصبی و دستگاه گوارش شما کمک می کند. ویتامین B5 یا اسید پانتوتنیک به ویژه در جوانان به رشد و نمو طبیعی کمک می کند. ویتامین B6 یا پیریدوکسین به بدن شما کمک می کند پروتئین های مصرف شده شما را تجزیه کند و سلامتی گلبول های قرمز خون شما را که اکسیژن را در بدن خود حمل می کند ، حفظ می کند.

 

مصرف رب انار برای کبد چرب

محافظت از بیماری آلزایمر :

آب انار ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. اعتقاد بر این است که آنتی اکسیدان های موجود در آب انار و غلظت بالای آنها باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری آلزایمر و محافظت از حافظه می شود.

 

رب انار و کبد چرب :

اگر کبد شما چرب است، بهترین گزینه برای درمان کبد چرب است، در میان خوراکی ها، رب انار هم به عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ایرانی می‌تواند به درمان کبد چرب، پاکسازی و سم زدایی آن کمک کند.

 

فواید رب انار

 

رب انار و لاغری :

در رژیم های لاغری میتوان از آب انار یا رب انار استفاده کرد. به منظور استفاده از رب انار لازم است شما هر روز مقداری رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید تا جذب آن بهتر صورت گیرد. داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی برای دستیابی به نتیجه بهتر و رسیدن به وزن دلخواه کمک کننده است.

  • غذای سریع و ساده برای شام
  •  

    رب انار و بارداری :

    رب انار حاوی نیاسین است که ماده ای ضروری برای رشد ذهن جنین می باشد بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می شود. همچنین خانم های باردار می توانند برای کاهش تهوع خود رب انار مصرف نمایند و اشتهای خود را افزایش دهند

     

    درمان آفت و جوش دهان :

    رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. برای بهتر شدن آفت و جوش های ریز دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش یا آفت دهان بمالید. البته ترکیب عسل و رب انار هم می‌تواند به درمان زخم داخل بینی و رفع عفونت های سرماخوردگی کمک کند.

     

    خواص رب انار برای کرونا :

    متخصص طب ایرانی  با اشاره به تاثیر برخی از خوراکی‌ها به درمان بیماری کرونا، گفت: استفاده از این مواد غذایی نمی‌توانند جایگزین درمان شود اما مصرف آن‌ها چه برای افراد سالم و چه بیمار به عنوان کمک کننده به درمان و تسریع سیر درمان و همچنین کمک کننده به سیستم ایمنی توصیه می‌شود.

     

    مصرف رب انار برای کبد چرب

    رب انار به جهت داشتن «آنتی ویرال» و «آنتی اکسیدان» قوی و میزان قابل توجهی ویتامین «ث» در افزایش قدرت سیستم دفاعی و ایمنی بدن، موثر است. افراد ترجیحاً از رب انار شیرین یا ملس متمایل به شیرین استفاده کنند.

     

    انار سرشار از ویتامین هاست اما به دلیل وجود آهن در آن دیر هضم است

     

    مضرات رب انار :

    برای افرادی که زخم معده، یبوست مزمن، گلو درد، مشکلات ریوی مثل آسم شدید دارند مصرف زیاد رب انار مضر است و به مقدار خیلی کم، همراه غذا استفاده کنند و می توانند برای مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

     

    با وجود اینکه این میوه سرشار از ویتامین هاست اما به دلیل وجود آهن در آن دیر هضم است. افراد سرد مزاج نباید بیش از حد از رب انار استفاده کنند. خوردن زیاد انار باعث سست شدن معده و ایجاد نفخ می شود. مصرف رب انار برای افراد مبتلا به زخم معده و روده مضر است.

     

    مصرف زیاد آن همچنین باعث ابتلا به یبوست، ناراحتی معده و گلو درد می شود. افراد مبتلا به ناراحتی های ریه باید در مصرف رب انار احتیاط کنند. استفاده از رب انار با مصرف داروهایی که برای درمان فشار خون و کاهش کلسترول مصرف می شود، مداخله می کند.

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته 

     

     

    تغذیه و تناسب اندام

    کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

    لاغری موضعی با لیزر

    قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    واسه همه چی جا هست!

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

    رزرو تورهای داخلی و خارجی از درگاه معتبر

    سرو باکیفیت ترین غذاها در باغ رستوران

    درمان وسواس در دوران کرونا

    قبل ازاینکه افسردگی زندگیتان رانابودکند..

    به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

    آخر هفته کجا بریم غذا بخوریم؟

    خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    رب انار دوست دارید؟ یک چاشنی خوشمزه و پرخاصیت ایرانی که از جوشاندن آب انار به دست می‌آید، فرقی نمی‌کند ترش و شیرین یا ملس باشد، مصرف این چاشنی در روز های سرد پاییز و زمستان می‌تواند شما را از شر آلودگی هوا و بسیاری از عفونت های ویروسی ناشی از آن حفظ کند، با مجله دلتا همراه باشید تا درباره خواص رب انار بیشتر بدانید.

    رب انار به عنوان یک چاشنی خوشمزه و پر طرفدار می‌تواند ترش، شیرین و ملس باشد البته همه چیز بستگی به انتخاب نوع انار و مزه آن دارد. رب انار فیبر، پتاسیم، ویتامین C، آهن، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A  و گروه ویتامین های B  را دارد که در زیبایی و سلامت بدن بسیار تأثیر گذار است.

    رب انار؛ این چاشنی خوش رنگ و لعاب خانگی و پر خاصیت را مهمان یخچال و آشپزخانه خود کنید. درباره خواص رب انار چه می‌دانید؟ مگر می‌شود مرغ، آش انار و فسنجان ایرانی را بدون رب انار خانگی امتحان کرد؟ با ما همچنان همراه باشید.مصرف رب انار برای کبد چرب

    رب انار هم مثل انار و عصاره آن سرشار از ترکیبات ” پلی فنول ” است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون یعنی LDL می‌شود و اجازه نمی‌دهد که چربی ها در عروق بدن تولید شوند. اگر کلسترول در شریان ها زیاد شود باعث سخت شدن آنها می‌شود و این مسئله ممکن است منجر به بیماری قلبی شود.

    چاشنی خانگی رب انار سوخت و ساز بدن شما را بالا می‌برد؛ درنتیجه مثل آب انار باعث چربی سوزی و لاغری خواهد شد. درواقع، انار سرشار از ویتامین های A ،B  و C است که به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

    اگر قصد لاغر شدن با رب انار را دارید، بهتر است در برنامه رژیم لاغری خود رب انار را به صورت ناشتا مصرف کنید؛ چون جذب آن هم بهتر خواهد شد. شما می‌توانید از این چاشنی در سالاد های رژیمی و گیاهی استفاده کنید. همچنین انواع سوپ های رژیمی را می‌توانید همراه با این ماده غذایی بخورید.

    رب انار حاوی نیاسین است که این ماده در دوران بارداری برای رشد ذهن جنین ضروری است؛ بنابراین خوردن آن به خانم های باردار توصیه می‌شود. رب انار تهوع بارداری خانم های حامله را کم می‌کند و باعث افزایش اشتها می‌شود.

    به ایستگاه تصفیه خون خانگی خوش آمدید. رب انار ویتامین C‌ و آنتی اکسیدان های طبیعی دارد، مصرف رب انار به صورت ناشتا علاوه بر لاغری باعث تصفیه خون و پاکسازی سموم بدن ( سم زدایی به خصوص در روز های آلوده ) می‌شود.

    آنتی اکسیدان های طبیعی رب انار را دست کم نگیرید! همانطور که می‌دانید، رادیکال های آزاد باعث آسیب رساندن به بافت بدن و بروز بیماری هایی مثل اختلالات قلبی یا سرطان می‌شوند. رب انار با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می‌کند؛ در نتیجه می‌توانید با انواع مختلف سرطان مثل سرطان سینه و سرطان پروستات خداحافظی کنید.

    رب انار به درمان آفت و جوش دهان کمک می‌کند. برای بهتر شدن آفت و جوش های ریز دهان مقداری رب انار ترش را به صورت موضعی روی جوش یا آفت عفونی دهان بمالید. البته ترکیب ضماد عسل و رب انار هم می‌تواند به درمان زخم داخل بینی و رفع عفونت های سرماخوردگی کمک کند.

    شاید باورتان نشود اما رب انار به تقویت حافظه و درمان آلزایمر کمک می‌کند. مصرف رب انار به علت داشتن ویتامین B3 (نیاسین) باعث عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می‌شود.

    رب انار حاوی نیاسین است که به عنوان یک ماده ارتجاعی با خاصیت کش سانی به سلامت پوست صورت کمک می‌کند و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. فقط کافی است که یک بار اسکراپ یا ماسک خانگی رب انار یا پوست انار را امتحان کنید.

    اگر کبد شما چرب است، بهترین گزینه درمانی رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب است، در میان خوراکی ها، رب انار هم به عنوان یک چاشنی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب ایرانی می‌تواند به درمان کبد چرب، پاکسازی و سم زدایی آن کمک کند.

    رب انار سرشار از ترکیبات ” پلی فنول ” است که باعث پایین آمدن کلسترول بد خون می‌شود، از طرف دیگر، دیابت و چاقی با هم مرتبط هستند، مصرف رب انار ناشتا علاوه بر اینکه شما را لاغر و خون را تصفیه می‌کند، میزان قند مناسبی برای بیماران دیابتی دارد.

    پیشنهاد مطالعه : برای اطلاعات بیشتر درباره آب انار می‌توانید به مقاله ” آب انار نوشیدنی معجزه گر” مراجعه کنید.

    برای تهیه یک رب انار خوشمزه و خانگی ابتدا انار ها را خوب پاک کنید. آب دانه‌ ها‌ی انار را بگیرید و اجازه دهید تا در حرارت ملایم بجوشند تا غلیظ شوند، بعد از این مرحله و رسیدن به میزان غلظت مناسب می‎توانید آن را از صافی رد کنید و در یک شیشه بریزید؛ نوش جان!

    درمان صرع با ۷ دمنوش گیاهی

    ویتامین D و تقویت سیستم ایمنی

    خواص و مضرات زرده تخم مرغ چیست؟

    علت افزایش وزن بعد از ورزش چیست؟

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۲ ق٫ظ

    خوشمزه

    پاسخ

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

    تشکر

    مصرف رب انار برای کبد چرب

    پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    یک فرد بزرگسال سالم باید تا ۵۰ سالگی هر سه تا پنج سال یک بار معاینه چشم انجام دهد. پس از ۵…

    اشخاص ممنوع المعامله به کسانی گفته می‌شود که از انجام دادن معامله یا مداخله در اموال خود به طور کلی یا نسبت به موردی خاص توسط قانون‌گذار منع شده‌اند.

    رب انار عصاره ای است که کبدتان را تمیز می کند.

    – –> کد خبر: 689022 1397/08/18 10:34:33 رب انار عصاره ای است که کبدتان را تمیز می کند.

    به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی رب را برای تصفیه خون و پاکسازی کبد مفید دانست.

    رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذاها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش ها مورد استفاده قرار می گیرد.مصرف رب انار برای کبد چرب

    این رب در اثر جوشاندن و غلیظ شدن آب انار به دست می آید و خاصیت بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد.

    رب انار حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A ،گروه ویتامین B ،B1 ،B2 ،B3 ، B6، C، E است.

    برای بررسی خواص رب انار و اینکه مصرف این رب برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

    مهم ترین خواص رب انار حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم ترین خواص رب انار اظهار کرد: رب انار برای افرادی که فشار خون بالا دارند بسیار مفید است و این افراد برای کنترل فشار خون باید از رب انار ترش استفاده کنند.

    این رب به دلیل وجود پلی فنول و اسید اولایژیک موجب کاهش کلسترول بد خون شده و از رسوب چربی در عروق جلوگیری می کند.

      بیوگرافی رضا رضا شیری خواننده و همسرش با عکس های فرزندانش و ناگفته های زندگی و ماجرای دوربین مخفی اش را می خوانید   بیوگرافی رضا شیری خواننده     رضا شیری متولد 22 تیر 1362 در تهران ، خواننده و آهنگساز می باشد   تحصیلکرده مقطع فوق دیپلم رشته معماری است که خواندن […]

     

    خواص رب انار در طب سنتی خاصیت رب انار برای کلسترول رب انار چه خواصی دارد رب انار برای لاغری و بارداری و مضرات رب انار را در سایت فتوکده می خوانید

     

    مصرف رب انار برای کبد چرب

     

     

    رب انار از چاشنی و افزودنی های فوق العاده غذا بوده که از آب انار تهیه می شود.

     

    انار سرشار از ترکیباتی بنام پلی فنول بوده که سبب پایین آمدن کلسترول بد خون شده و مانع از رسوب چربی در عروق می شود.

     

    آب انار دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های B بوده برای سلامتی بسیار موثر می باشد و این ماده خوراکی با مواد غذایی مختلفی مصرف شده و به دلیل داشتن طعم ملس افراد زیادی آن را مصرف می کنند.

     

    رب انار دارای کالری بدون چربی، پتاسیم، فیبر، ویتامین C و مقداری آهن می باشد.

     

     

     

     

    انار شیرین طبع سرد و مایل به اعتدالی داشته و نسبت به انار ترش و ملس فواید درمانی کمتری دارد و رب انار شیرین برای تصفیه خون بسیار مفید می باشد.

     

     

    رب اناری که از انار ترش بدست می آید سردی و تری بیشتری داشته و منجر به یبوست خفیف می شود، رب انار ترش باعث کاهش صفرا، کاهش حرارت کبد و معده می شود.

     

    خوردن رب انار ترش در دوران بارداری حالت تهوع را کاهش داده و اشتهای آنان را برای مصرف مواد غیرطبیعی کاهش می دهد.

     

     

    رب انار ملس دارای طبع میخوش سرد، تر و نزدیک به اعتدال بوده و مزه خاص آن بسیار پرطرفدار می باشد.

     

    انار ملس نسبت به انار ترش و شیرین خواص بیشتری داشته و در کاهش صفرا و غلیان و جوشش خون مفیدتر از انار شیرین است.مصرف رب انار برای کبد چرب

     

     

     

     

    رب انار دارای خواص درمانی بسیاری بوده و این ماده غذایی از تشکیل و تجمع کلسترول در بدن پیشگیری می کند

     

    میزان بالای کلسترول در رگ های خونی باعث سخت شدن آن شده و اختلالات قلبی را سبب می شود و پنی فنول رب انار کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

     

     

  • عکس خاص پروفایل محرم
  • رب انار دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان بوده که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید می باشد.

     

    عمل اکسیداسیون در بدن باعث تولید رادیکال های آزاد شده که به بافت های بدن آسیب رسانده و بیماری های قلبی را ایجاد می کنند.

     

    آنتی اکسیدان های رب انار به بدن برای مقابله با رادیکال های آزاد کمک می کنند.

     

     

    رب انار حاوی نیاسین بوده که باعث سلامت DNA شده و مصرف آن برای رشد ذهن جنین بسیار ضروری می باشد.

     

    مصرف رب انار در دوران بارداری برای زنان بسیار مفید بوده و رب انار ترش حالت تهوع را کاهش داده و اشتها برای مصرف مواد غیرطبیعی را کاهش می دهد.مصرف رب انار برای کبد چرب

     

     

    رب انار فواید بسیاری برای بدن داشته و مصرف این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

     

    مصرف مرتب آب و رب انار به خاطر کاهش خطر ابتلا به سرطان ها بخصوص سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان بسیار موثر می باشد.

     

     

    رب انار دارای میزان زیادی ویتامین B بوده و این ویتامین در تبدیل کربوهیدارات به سوخت برای تولید انرژی ضروری می باشد

     

    در رب انار نیاسین وجود دارد که باعث می شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کرده و سیستم عصبی را سالم نگه می دارد.

     

     

    رب انار انواع ویتامین های B را در خود داشته که همگی برای بدن فواید زیادی دارند.

     

    ویتامین B1 در بدن بعنوان یک کاتالیزور فعالیت کرده و بدن را همیشه پرانرژی نگه می دارد. این ویتامین باعث فعالیت مناسب آنزیم ها شده و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.

     

     

    رب انار سرشار از مواد مغذی، مواد آلی و ویتامین ها بوده و پنی فنول آن سطح کلسترول بد را کاهش می دهد.

     

    رب انار ماده ای عالی در رژیم غذایی بوده و باعث کاهش وزن می شود و این ماده غذایی حاوی ویتامین های A، B ،C بوده که به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

     

     

    رب انار خواص بسیاری برای بدن داشته و این ماده غذایی در رفع برخی از بیماری ها بسیار موثر می باشد.

     

    رب انار ترکیبی مفید بوده و مالیدن آن بر روی دهان با از بین بردن باکتری های بیماری زا به درمان جوش، آفت و برفک دهان کمک می کند.

     

     

    رب انار در طعم های شیرین، ترش و ملس تولید می شود و هر کدام خواص خاص خود را دارند.

     

    رب انار سلامت پوست را حفظ کرده و از پیری زودرس پیشگیری می کند و نیاسین موجود در رب انار باعث حفظ حالت ارتجاعی پوست می شود.

     

     

    درون بینی در اثر تومورهای بدخیم، کورک، وجود جسم خارجی، حساسیت و بیماری های عفونی دچار زخم می شود و در طب سنتی برای درمان زخم داخلی بینی از رب انار بهره می برند.

     

    از ترکیب رب انار با اندکی عسل ضمادی تهیه کرده و استفاده نمایید.

     

     

     

     

    انار میوه ای پرخاصیت و سرشار از انواع ویتامین ها بوده و بدلیل وجود آهن در آن دیر هضم می باشد. افرادی که سرد مزاج هستند نباید در مصرف رب انار زیاده روی کنند

     

     

    مصرف زیاد این ماده غذایی منجر به نفخ شده و معده را سست می کند و کسانی که به زخم معده و روده دچارند، باید از خوردن رب انار بپرهیزند

     

     

    زیاده روی در مصرف رب انار منجر به یبوست، گلودرد و ناراحتی معده می شود و مبتلایان به بیماری ریه باید در مصرف رب انار جانب احتیاط را رعایت کنند

     

     

    مصرف رب انار با داروهایی که برای کاهش کلسترول و درمان فشار خون مصرف می شود، تداخل دارد و باید با احتیاط و مشورت با پزشک استفاده شود

     

    آشنایی با 62 خواص انار

     

    رب انار برای کلسترول + مضراب رب انار | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


    درود بر شما اساتید بزرگوار من در باره رب انار خواندم و دانش تان سود بردم خدا دانشتان و حکت تان را افزون کند و شما را در ردیف نیک پنداران و نیک گفتاران و نیک کرداران قرار دهد

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

    مصرف رب انار برای کبد چرب
    مصرف رب انار برای کبد چرب
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *