مصرف رازيانه در دوران پريودي

دوره مقدماتی php
مصرف رازيانه در دوران پريودي
مصرف رازيانه در دوران پريودي



مطالب پر بازدید

از جمله مشکلات عادت ماهیانه در میان بانوان می توانیم به درد های این دوران اشاره کنیم. انقباضات رحمی و درد زیرشکم و لگن ناشی از خونریزی برای برخی بانوان غیرقابل تحمل خواهد بود. در این دوره بهتر است خانم ها از انجام دادن فعالیت های ورزشی شدید و برقراری رابطه جنسی پرهیز کنند تا باعث شدت یافتن این نوع دردها در رحمشان نشوند. برخی محصولات گیاهی در این زمینه کمک زیادی به تسکین دردهای دوران قاعدگی به بانوان و دختران جوان میکنند. گیاه رازیانه تاثیرات زیادی بر از بین بردن این قبیل دردهای زنانه در زمان عادت ماهیانه خواهد گذاشت.

مصرف رازيانه در دوران پريودي

دوره مقدماتی php

انقباضات قوی و طولانی مدت دیواره عضلانی رحم، کش آمدن و گشاد شدن گردن رحم برای ورود خون از رحم به واژن و دفع آن.

برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب ، مسدود ساختن سیگنال های درد وحتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را ز بین ببرند که رازیانه از بهترین گیاهان دارویی در این زمینه به شمار می رود.

(علاوه بر درمان دردهای زیرشکمی و رحمی در دوران قاعدگی این گیاه فواید درمانی دیگری نیز در بردارد. برای تنظیم تخمک گذاری در بانوان و همچنین پاکسازی رحم از عرق رازیانه استفاده می شود . عرق این گیاه مزه ای تلخ دارد اما باتوجه به فواید بیشماری که برای بانوان دربردارد توصیه اکثر متخصصین طب سنتی برای درمان مشکلات زنانه می باشد.)

رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان از مشکلات بسیاری رنج می‌برند که از آن جمله می‌توان به دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره کرد. در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را بر طرف می‌کند و معمولا با تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه همراه خواهد بود. درواقع رازیانه حاوی استروژن گیاهی است که همان هورمون زنانه محسوب می‌شود، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می‌شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می‌تواند استفاده شود. برخی مطالعات نشان‌دهنده تاثیر رازیانه در افزایش ترشح شیر مادر است.

در موارد معدودی ممکن است مصرف آن به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی شود که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد.

استفاده از رازیانه به صورت دمنوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است بسیار به صرفه است، درواقع تهیه دمنوش رازیانه و مصرف آن مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰۰ برابر کاهش می‌یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می‌تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌  دردناک را برطرف کند.

استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه‌های دردناک که منجر به مراجعه مکرر به مراکز درمانی و مصرف داروهای با عوارض زیاد می شود را برطرف کند.

سعی کنید به جای استفاده از داروهای مسکن به استفاده از محصولات طبیعی برای درمان دردهای دوران قاعدگی خود بپردازید. درمان های گیاهی بالطبع زیان های کمتری برای بدنتان دربرخواهند داشت. عادت ماهیانه هرماه برای خانم های جوان تکرار می شود و دردهای ناشی از آن می تواند در روند زندگی روزمره آن ها به خصوص خانم های شاغل و دانشجویان اختلالات زیادی ایجاد کند. به همین خاطر طب سنتی مصرف رازیانه را به این افراد پیشنهاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات زنانه با استفاده از رازیانه

خواص منحصر به فرد گیاه رازیانه را بشناسیم

گرد آوری و تدوین: نرگس فردوس فرد

هرگونه استفاده با درج نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سلام میخواستم ببینم رازیانه رو میشه تو دوران پریود خورد یا باید پریود تموم شه بعد من واسه قبل بارداری و تعیین جنسیت دختر میخوام بخورم

من شنیدم نباید خورد دوران پریودی. دلیلش نمی دونم.

سلام عزیزم
من شنیدم برای تسکین دردهای قاعدگی میشه از این گیاه در دوران قاعدگی استفاده کرد اما باز هم شما از پزشک تون سوال کنید بهتره

من همین الان سرچ کردم متوجه شدم تو دوران پریود مشکلی نداره استفاده بشه ولی علت استفاده اش کم کردن درد پریود هستش
نمیدونم چرا همه جا میگن این دوران رازیانه نخورید!

منم همش میشنیدم جزو اقلام ممنوعه دوران پریودی تو بحث های خانم ها بود. حالا که گفتی رفتم سرچ کردم دیدم آره اتفاقا میگن برای تسکین درد و تنظیم هورمون ها و … خوبه. فقط چون خونریزی رو زیاد میکنه شاید تجربی خانم ها میگن نخورید.مصرف رازيانه در دوران پريودي

خون ریزی پريودي رو زیاد میکنه مثل زعفرون عمل میکنه فکر کنم چون به منم برا ایام پاکي دادن

به منم بچه ها گفتن پریود شدم بخورم
خوبه
منم یه بار چاییشو خوردم فقط

سلام دوست عزیز مصرف رازیانه در دوران پریودی ممنوع هست چون اصولا رازیانه قاعده اور هست و باعث افزایش حجم خونریزی میشه…ضمن اینکه مصرف بی رویه باعث اختلال در هرمون و افزایش پرولاکتین خون میشه بهتره با نظر پزشک باشه
اطلاعاتی که بهتون دادم را پزشک طب سنتی که بهشون مراجعه میکردم گفتن

ببخشید مگر مصرف رازیانه باعث دختر دار شدن میشه!؟ من پسر میخوام ولی عرق رازیانه میخورم. نمیدونستم باعث دختر شدن جنین میشه

نه همچین چیزی من نشنیدم تاحالا

گپ‌های این سالن به صورت خودکار پس از گذشت 5 روز از آخرین پاسخ بسته میشن، بعد از اون ارسال پاسخ جدید دیگه مجاز نیست. اگه می‌خواید راجع به همین موضوع صحبتی داشته باشین، می‌بایست گپ جدیدی رو آغاز کنین.

مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

مامانا من همیشه از این فروشگاه پوشک میخرم و خیلی راضیم 

قیمتاش هم عالیه 

حتماسر بزنید پشیمون نمیشید

مصرف رازيانه در دوران پريودي

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

دانه‌های رازیانه می‌توانند به اندازه داروهایی نظیر ایبوپروفن برای پریودهای دردناک مفید باشند. علاوه بر این، رازیانه برای تنظیم کردن هورمون های بدن، پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم و کاهش دردهای قاعدگی نیز مفید است. در ادامه طریقه مصرف رازیانه برای پریود شدن ،  تنظیم قاعدگی و همچنین نحوه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان را بررسی می‌کنیم.

نود درصد زنان در معرض گرفتگی های قاعدگی در برخی از اوقات قرار دارند. در سراسر مدیترانه، دانه های رازیانه به طور سنتی برای تسکین قاعدگی دردناک مورد استفاده قرار می گیرند. ما آنها را بذر می نامیم، اما آنها واقعا میوه های کوچکی هستند.

محققان عصاره دانه رازیانه را برای آزمایش آن انتخاب کردند. زنان به درد قاعدگی خود نمره ۶ از ۱۰ دادند که پس از یک ساعت از مصرف عصاره دانه رازیانه به این درد نمره ۴ دادند. در این آزمایش پنجاه و دو درصد از زنان استفاده از دانه رازیانه را درمانی عالی دانستند.مصرف رازيانه در دوران پريودي

گرفتگی های قاعدگی به خاطر انقباض رحم اتفاق می افتد که در نتیجه باعث خونریزی هم می شود. لذا به نظر می رسد دانه های رازیانه با تسکین عضلات به کاهش این درد کمک می کنند. همچنین دانه های رازیانه برای قولنج نوزاد که می تواند به دلیل اسپاسم های روده ای باشد هم، مفید باشد. یادتان باشد لازم است طریقه مصرف رازیانه را برای نوزادتان از پزشک بپرسید و سرخود استفاده نکنید.

طریقه مصرف رازیانه متفاوت است، رازیانه در آشپزی برای افزودن عطر و طعم به غذاها، از جمله به سوسیس و ماهی استفاده می شود. بعضی از مردم همچنین بعد از وعده های غذایی خود رازیانه می خورند تا به هضم غذا کمک کنند و گاز را محدود کند. اما نحوه مصرف رازیانه برای پریودی متفاوت است.

در ادامه به معرفی سه روش مختلف برای مصرف رازیانه برای پریود شدن را بررسی می‌کنیم.  چگونگی مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی نیز با همین روشهاست:

شب مقدار کمی دانه رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید و صبح مخلوط مایع را بنوشید. این نوشیدنی به رحم کمک می‌کند انقباض و حرکات راحت تری داشته باشد، همچنین خون ریزی را تنظیم می‌کند و درد ناشی از پریود را کاهش می‌دهد.

دانه‌های رازیانه را می‌توان به صورت دمنوش استفاده کرد، کافی است دانه‌ها در آب جوشانده شوند و هر روز در زمانی که معده فرد خالی از غذا هستند مصرف شوند. این روش به تنظیم پریود و ایجاد یک جریان دفع سالم کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید دانه‌های رازیانه را بجوید و با جویدن از آثار مفید آن از جمله پریود شدن بهره مند شوید.

رازیانه می‌تواند به شل کردن روده کمک کند، همچنین ترشحات دستگاه تنفسی را نیز کاهش دهد. رازیانه موادی را در خود دارد که می‌توانند مشابه استروژن عمل کنند.

برای بیشترین تاثیر، بهتر است رازیانه را با معده خالی مصرف کنید. بنابراین صبح بعد از بیدار شدن بهترین زمان مصرف رازیانه در قاعدگی است. استفاده از دمنوش رازیانه را هر روز و با شکم خالی ادامه دهید.

دانه‌های رازیانه دارای فیتواستروژن‌ها هستند، ماده ای که به توازن هورمونی زنان کمک می‌کند. مصرف روزانه چای رازیانه می‌تواند به رفع مشکلات هورمونی نظیر تخمدان‌های پلی کیستیک و پرکاری تیروئید کمک کند.

شب هنگام دانه‌های رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید. صبح روز بعد یک لیوان آب دیگر به آن اضافه کنید و مخلوط را برای چند دقیقه بجوشانید. این محلول گیاهی را به صورت گرم مصرف کنید. دانه‌های رازیانه آندروژن را کاهش می‌دهند، این هورمون یک هورمون مردانه است که کاهش آن می‌تواند رشد غیرعادی مو در بدن را کاهش دهد. شما می‌توانید دانه رازیانه را در کنار شنبلیله استفاده کنید. کافی است این دو دانه را در کنار هم خیسانده و با هم بجوشانید.

استفاده از رازیانه ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشد، از جمله حساسیت به نور خورشید و ایجاد بثورات پوستی.

همچنین ممکن است موجب بروز قاعدگی هم شود، بنابراین زنان باردار باید از مصرف رازیانه اجتناب کنند. برخی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده از رازیانه می تواند باعث شود سینه های دختران قبل از زمان آن بزرگ شود.

اگرچه شایع نیست، اما برخی از افراد به رازیانه آلرژی دارند. برای این افراد استفاده از هر مقدار رازیانه ممکن است باعث واکنش آلرژیک، از جمله مشکل تنفس، کهیر، بثورات، تورم لب و صورت و بسته شدن گلو شود.

رازیانه ممکن است با برخی از داروها، از جمله برخی از آنتی بیوتیک ها و داروهای تشنجی، تداخل داشته باشد. طریقه مصرف رازیانه  دو ساعت قبل یا بعد از دارو ممکن است باعث کاهش احتمال بروز تداخل با آنتی بیوتیک ها شود، اما ممکن است این خطر را کاملا از بین نبرد.

مصرف رازیانه می‌تواند برای بعضی افراد مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه به بعضی از این مشکلات اشاره شده است. در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، بهتر است مصرف رازیانه را متوقف کنید و با پزشک خود در مورد مصرف آن مشورت کنید:

شاید بدترین ضرر مصرف رازیانه در پریودی این است که اکثر زنان با مصرف رازیانه حدود 10 درصد بیشتر خونریزی می کنند. گرفتگی قاعدگی در اثر انقباض رحم ایجاد می شود ، بنابراین خون‌ریزی آن به خطر می افتد. به نظر می‌رسد رازیانه از طریق آرام کردن عضلات و تسکین رحم، خون ریزی را کمی بیشتر می‌کند.

گیاهانی مانند رازیانه و جنسینگ با تنظیم کردن هورمون های بدن، به پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم کمک می کنند.

درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی میسر است. اگر پریود نامنظی دارید، علاوه بر تنظیم قاعدگی با رازیانه مواد غذایی زیر را امتحان کنید:

مصرف دارچین می‌تواند به تنظیم چرخه‌ها و کاهش خون ریزی قاعدگی کمک کند، همچنین درد دوران قاعدگی را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد. این ماده غذایی به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک می‌کند.

کمبود ویتامین d خطر از بین رفتن نظم دوره‌های قاعدگی را افزایش می‌دهد. استفاده از مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک کند.

ویتامین‌های بی نیز می‌توانند سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند و دوره‌های قاعدگی را تنظیم کنند.

مصرف روزانه یک هشتم فنجان (پانزده گرم) سرکه سیب می‌تواند به تنظیم قاعدگی در زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند کمک کند.

رازیانه را می توانید به صورت های زیر سرو نمایید:

سوپ گوجه فرنگی ساده را می توان با ساتوری کردن رازیانه های خرد شده با پیاز و سیر داخل یک قابلمه بمدت ۵ دقیقه درست کرد، سپس یک ظرف بزرگ از مایع گوجه فرنگی و حدود ۳ فنجان آب به آن اضافه نمایید و اجازه دهید ۴۰ دقیقه روی گاز بماند.

شما می توانید تکه های رازیانه را با کمی مرکبات و سبزیجات تازه مخلوط کنید و یک سالاد تهیه کنید. همچنین یک پیاز رازیانه را به چهار یا هشت تکه تقسیم نمایید.

سپس در روغن زیتون و سرکه آن را خیس کنید و داخل فر قرار دهید (می توانید دما را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده و ۲۰ دقیقه بگذارید داخل فر بماند.) سپس می توانید پنیر پارمیسان روی آن ریخته و از آن لذت ببرید.

بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

مصرف رازيانه در دوران پريودي

زردچوبه برای لاغری ؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام من بخاطر تنبلی تخمدان موهام ریخته یه مدت قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ با دیان ۳۵استفاده میکردم موهام مجدد برگشت ولی بعد از قطع مصرف باز ریخت میخواستم بدونم ایا با خوردن رازیانه و تنظیم هورمونهام ممکنه موهام برگرده ؟یا میتونم درکنار رازیانه این قرص رو هم مصرف کنم؟؟

سلام چه دارو های گیاهی برای باردار شدن خوبه

رازیانه برای عفونت و خارش خوب

سلام من پریود نمی شوم ایا با خوردن زاریانه می توانم پریود بشم یا نه

بله

سلام من مجردم ولی ۴.۵روزه پریود نشدم رازیانه هم خوردم لک میبینم چکارکنم الان پریود نمیشم.

به پزشک مراجعه کن عزیزم

درمادرمان قاعدگی نامنظم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

ویدیو های سلامت


علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

درمان شقاق مقعدی با عسل و ۴ راهکار خانگی دیگر


تفسیر آزمایش مدفوع


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

دانه‌های رازیانه می‌توانند به اندازه داروهایی نظیر ایبوپروفن برای پریودهای دردناک مفید باشند. علاوه بر این، رازیانه برای تنظیم کردن هورمون های بدن، پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم و کاهش دردهای قاعدگی نیز مفید است. در ادامه طریقه مصرف رازیانه برای پریود شدن ،  تنظیم قاعدگی و همچنین نحوه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان را بررسی می‌کنیم.

نود درصد زنان در معرض گرفتگی های قاعدگی در برخی از اوقات قرار دارند. در سراسر مدیترانه، دانه های رازیانه به طور سنتی برای تسکین قاعدگی دردناک مورد استفاده قرار می گیرند. ما آنها را بذر می نامیم، اما آنها واقعا میوه های کوچکی هستند.

محققان عصاره دانه رازیانه را برای آزمایش آن انتخاب کردند. زنان به درد قاعدگی خود نمره ۶ از ۱۰ دادند که پس از یک ساعت از مصرف عصاره دانه رازیانه به این درد نمره ۴ دادند. در این آزمایش پنجاه و دو درصد از زنان استفاده از دانه رازیانه را درمانی عالی دانستند.مصرف رازيانه در دوران پريودي

گرفتگی های قاعدگی به خاطر انقباض رحم اتفاق می افتد که در نتیجه باعث خونریزی هم می شود. لذا به نظر می رسد دانه های رازیانه با تسکین عضلات به کاهش این درد کمک می کنند. همچنین دانه های رازیانه برای قولنج نوزاد که می تواند به دلیل اسپاسم های روده ای باشد هم، مفید باشد. یادتان باشد لازم است طریقه مصرف رازیانه را برای نوزادتان از پزشک بپرسید و سرخود استفاده نکنید.

طریقه مصرف رازیانه متفاوت است، رازیانه در آشپزی برای افزودن عطر و طعم به غذاها، از جمله به سوسیس و ماهی استفاده می شود. بعضی از مردم همچنین بعد از وعده های غذایی خود رازیانه می خورند تا به هضم غذا کمک کنند و گاز را محدود کند. اما نحوه مصرف رازیانه برای پریودی متفاوت است.

در ادامه به معرفی سه روش مختلف برای مصرف رازیانه برای پریود شدن را بررسی می‌کنیم.  چگونگی مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی نیز با همین روشهاست:

شب مقدار کمی دانه رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید و صبح مخلوط مایع را بنوشید. این نوشیدنی به رحم کمک می‌کند انقباض و حرکات راحت تری داشته باشد، همچنین خون ریزی را تنظیم می‌کند و درد ناشی از پریود را کاهش می‌دهد.

دانه‌های رازیانه را می‌توان به صورت دمنوش استفاده کرد، کافی است دانه‌ها در آب جوشانده شوند و هر روز در زمانی که معده فرد خالی از غذا هستند مصرف شوند. این روش به تنظیم پریود و ایجاد یک جریان دفع سالم کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید دانه‌های رازیانه را بجوید و با جویدن از آثار مفید آن از جمله پریود شدن بهره مند شوید.

رازیانه می‌تواند به شل کردن روده کمک کند، همچنین ترشحات دستگاه تنفسی را نیز کاهش دهد. رازیانه موادی را در خود دارد که می‌توانند مشابه استروژن عمل کنند.

برای بیشترین تاثیر، بهتر است رازیانه را با معده خالی مصرف کنید. بنابراین صبح بعد از بیدار شدن بهترین زمان مصرف رازیانه در قاعدگی است. استفاده از دمنوش رازیانه را هر روز و با شکم خالی ادامه دهید.

دانه‌های رازیانه دارای فیتواستروژن‌ها هستند، ماده ای که به توازن هورمونی زنان کمک می‌کند. مصرف روزانه چای رازیانه می‌تواند به رفع مشکلات هورمونی نظیر تخمدان‌های پلی کیستیک و پرکاری تیروئید کمک کند.

شب هنگام دانه‌های رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید. صبح روز بعد یک لیوان آب دیگر به آن اضافه کنید و مخلوط را برای چند دقیقه بجوشانید. این محلول گیاهی را به صورت گرم مصرف کنید. دانه‌های رازیانه آندروژن را کاهش می‌دهند، این هورمون یک هورمون مردانه است که کاهش آن می‌تواند رشد غیرعادی مو در بدن را کاهش دهد. شما می‌توانید دانه رازیانه را در کنار شنبلیله استفاده کنید. کافی است این دو دانه را در کنار هم خیسانده و با هم بجوشانید.

استفاده از رازیانه ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشد، از جمله حساسیت به نور خورشید و ایجاد بثورات پوستی.

همچنین ممکن است موجب بروز قاعدگی هم شود، بنابراین زنان باردار باید از مصرف رازیانه اجتناب کنند. برخی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده از رازیانه می تواند باعث شود سینه های دختران قبل از زمان آن بزرگ شود.

اگرچه شایع نیست، اما برخی از افراد به رازیانه آلرژی دارند. برای این افراد استفاده از هر مقدار رازیانه ممکن است باعث واکنش آلرژیک، از جمله مشکل تنفس، کهیر، بثورات، تورم لب و صورت و بسته شدن گلو شود.

رازیانه ممکن است با برخی از داروها، از جمله برخی از آنتی بیوتیک ها و داروهای تشنجی، تداخل داشته باشد. طریقه مصرف رازیانه  دو ساعت قبل یا بعد از دارو ممکن است باعث کاهش احتمال بروز تداخل با آنتی بیوتیک ها شود، اما ممکن است این خطر را کاملا از بین نبرد.

مصرف رازیانه می‌تواند برای بعضی افراد مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه به بعضی از این مشکلات اشاره شده است. در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، بهتر است مصرف رازیانه را متوقف کنید و با پزشک خود در مورد مصرف آن مشورت کنید:

شاید بدترین ضرر مصرف رازیانه در پریودی این است که اکثر زنان با مصرف رازیانه حدود 10 درصد بیشتر خونریزی می کنند. گرفتگی قاعدگی در اثر انقباض رحم ایجاد می شود ، بنابراین خون‌ریزی آن به خطر می افتد. به نظر می‌رسد رازیانه از طریق آرام کردن عضلات و تسکین رحم، خون ریزی را کمی بیشتر می‌کند.

گیاهانی مانند رازیانه و جنسینگ با تنظیم کردن هورمون های بدن، به پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم کمک می کنند.

درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی میسر است. اگر پریود نامنظی دارید، علاوه بر تنظیم قاعدگی با رازیانه مواد غذایی زیر را امتحان کنید:

مصرف دارچین می‌تواند به تنظیم چرخه‌ها و کاهش خون ریزی قاعدگی کمک کند، همچنین درد دوران قاعدگی را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد. این ماده غذایی به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک می‌کند.

کمبود ویتامین d خطر از بین رفتن نظم دوره‌های قاعدگی را افزایش می‌دهد. استفاده از مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک کند.

ویتامین‌های بی نیز می‌توانند سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند و دوره‌های قاعدگی را تنظیم کنند.

مصرف روزانه یک هشتم فنجان (پانزده گرم) سرکه سیب می‌تواند به تنظیم قاعدگی در زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند کمک کند.

رازیانه را می توانید به صورت های زیر سرو نمایید:

سوپ گوجه فرنگی ساده را می توان با ساتوری کردن رازیانه های خرد شده با پیاز و سیر داخل یک قابلمه بمدت ۵ دقیقه درست کرد، سپس یک ظرف بزرگ از مایع گوجه فرنگی و حدود ۳ فنجان آب به آن اضافه نمایید و اجازه دهید ۴۰ دقیقه روی گاز بماند.

شما می توانید تکه های رازیانه را با کمی مرکبات و سبزیجات تازه مخلوط کنید و یک سالاد تهیه کنید. همچنین یک پیاز رازیانه را به چهار یا هشت تکه تقسیم نمایید.

سپس در روغن زیتون و سرکه آن را خیس کنید و داخل فر قرار دهید (می توانید دما را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده و ۲۰ دقیقه بگذارید داخل فر بماند.) سپس می توانید پنیر پارمیسان روی آن ریخته و از آن لذت ببرید.

بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

مصرف رازيانه در دوران پريودي

زردچوبه برای لاغری ؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام من بخاطر تنبلی تخمدان موهام ریخته یه مدت قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ با دیان ۳۵استفاده میکردم موهام مجدد برگشت ولی بعد از قطع مصرف باز ریخت میخواستم بدونم ایا با خوردن رازیانه و تنظیم هورمونهام ممکنه موهام برگرده ؟یا میتونم درکنار رازیانه این قرص رو هم مصرف کنم؟؟

سلام چه دارو های گیاهی برای باردار شدن خوبه

رازیانه برای عفونت و خارش خوب

سلام من پریود نمی شوم ایا با خوردن زاریانه می توانم پریود بشم یا نه

بله

سلام من مجردم ولی ۴.۵روزه پریود نشدم رازیانه هم خوردم لک میبینم چکارکنم الان پریود نمیشم.

به پزشک مراجعه کن عزیزم

درمادرمان قاعدگی نامنظم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

ویدیو های سلامت


علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

درمان شقاق مقعدی با عسل و ۴ راهکار خانگی دیگر


تفسیر آزمایش مدفوع


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

دانه‌های رازیانه می‌توانند به اندازه داروهایی نظیر ایبوپروفن برای پریودهای دردناک مفید باشند. علاوه بر این، رازیانه برای تنظیم کردن هورمون های بدن، پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم و کاهش دردهای قاعدگی نیز مفید است. در ادامه طریقه مصرف رازیانه برای پریود شدن ،  تنظیم قاعدگی و همچنین نحوه مصرف رازیانه برای تنبلی تخمدان را بررسی می‌کنیم.

نود درصد زنان در معرض گرفتگی های قاعدگی در برخی از اوقات قرار دارند. در سراسر مدیترانه، دانه های رازیانه به طور سنتی برای تسکین قاعدگی دردناک مورد استفاده قرار می گیرند. ما آنها را بذر می نامیم، اما آنها واقعا میوه های کوچکی هستند.

محققان عصاره دانه رازیانه را برای آزمایش آن انتخاب کردند. زنان به درد قاعدگی خود نمره ۶ از ۱۰ دادند که پس از یک ساعت از مصرف عصاره دانه رازیانه به این درد نمره ۴ دادند. در این آزمایش پنجاه و دو درصد از زنان استفاده از دانه رازیانه را درمانی عالی دانستند.مصرف رازيانه در دوران پريودي

گرفتگی های قاعدگی به خاطر انقباض رحم اتفاق می افتد که در نتیجه باعث خونریزی هم می شود. لذا به نظر می رسد دانه های رازیانه با تسکین عضلات به کاهش این درد کمک می کنند. همچنین دانه های رازیانه برای قولنج نوزاد که می تواند به دلیل اسپاسم های روده ای باشد هم، مفید باشد. یادتان باشد لازم است طریقه مصرف رازیانه را برای نوزادتان از پزشک بپرسید و سرخود استفاده نکنید.

طریقه مصرف رازیانه متفاوت است، رازیانه در آشپزی برای افزودن عطر و طعم به غذاها، از جمله به سوسیس و ماهی استفاده می شود. بعضی از مردم همچنین بعد از وعده های غذایی خود رازیانه می خورند تا به هضم غذا کمک کنند و گاز را محدود کند. اما نحوه مصرف رازیانه برای پریودی متفاوت است.

در ادامه به معرفی سه روش مختلف برای مصرف رازیانه برای پریود شدن را بررسی می‌کنیم.  چگونگی مصرف رازیانه برای تنظیم قاعدگی نیز با همین روشهاست:

شب مقدار کمی دانه رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید و صبح مخلوط مایع را بنوشید. این نوشیدنی به رحم کمک می‌کند انقباض و حرکات راحت تری داشته باشد، همچنین خون ریزی را تنظیم می‌کند و درد ناشی از پریود را کاهش می‌دهد.

دانه‌های رازیانه را می‌توان به صورت دمنوش استفاده کرد، کافی است دانه‌ها در آب جوشانده شوند و هر روز در زمانی که معده فرد خالی از غذا هستند مصرف شوند. این روش به تنظیم پریود و ایجاد یک جریان دفع سالم کمک می‌کند.

همچنین می‌توانید دانه‌های رازیانه را بجوید و با جویدن از آثار مفید آن از جمله پریود شدن بهره مند شوید.

رازیانه می‌تواند به شل کردن روده کمک کند، همچنین ترشحات دستگاه تنفسی را نیز کاهش دهد. رازیانه موادی را در خود دارد که می‌توانند مشابه استروژن عمل کنند.

برای بیشترین تاثیر، بهتر است رازیانه را با معده خالی مصرف کنید. بنابراین صبح بعد از بیدار شدن بهترین زمان مصرف رازیانه در قاعدگی است. استفاده از دمنوش رازیانه را هر روز و با شکم خالی ادامه دهید.

دانه‌های رازیانه دارای فیتواستروژن‌ها هستند، ماده ای که به توازن هورمونی زنان کمک می‌کند. مصرف روزانه چای رازیانه می‌تواند به رفع مشکلات هورمونی نظیر تخمدان‌های پلی کیستیک و پرکاری تیروئید کمک کند.

شب هنگام دانه‌های رازیانه را در یک لیوان آب خیس دهید. صبح روز بعد یک لیوان آب دیگر به آن اضافه کنید و مخلوط را برای چند دقیقه بجوشانید. این محلول گیاهی را به صورت گرم مصرف کنید. دانه‌های رازیانه آندروژن را کاهش می‌دهند، این هورمون یک هورمون مردانه است که کاهش آن می‌تواند رشد غیرعادی مو در بدن را کاهش دهد. شما می‌توانید دانه رازیانه را در کنار شنبلیله استفاده کنید. کافی است این دو دانه را در کنار هم خیسانده و با هم بجوشانید.

استفاده از رازیانه ممکن است دارای عوارض جانبی هم باشد، از جمله حساسیت به نور خورشید و ایجاد بثورات پوستی.

همچنین ممکن است موجب بروز قاعدگی هم شود، بنابراین زنان باردار باید از مصرف رازیانه اجتناب کنند. برخی از نگرانی ها وجود دارد که استفاده از رازیانه می تواند باعث شود سینه های دختران قبل از زمان آن بزرگ شود.

اگرچه شایع نیست، اما برخی از افراد به رازیانه آلرژی دارند. برای این افراد استفاده از هر مقدار رازیانه ممکن است باعث واکنش آلرژیک، از جمله مشکل تنفس، کهیر، بثورات، تورم لب و صورت و بسته شدن گلو شود.

رازیانه ممکن است با برخی از داروها، از جمله برخی از آنتی بیوتیک ها و داروهای تشنجی، تداخل داشته باشد. طریقه مصرف رازیانه  دو ساعت قبل یا بعد از دارو ممکن است باعث کاهش احتمال بروز تداخل با آنتی بیوتیک ها شود، اما ممکن است این خطر را کاملا از بین نبرد.

مصرف رازیانه می‌تواند برای بعضی افراد مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه به بعضی از این مشکلات اشاره شده است. در صورت مشاهده هر کدام از این موارد، بهتر است مصرف رازیانه را متوقف کنید و با پزشک خود در مورد مصرف آن مشورت کنید:

شاید بدترین ضرر مصرف رازیانه در پریودی این است که اکثر زنان با مصرف رازیانه حدود 10 درصد بیشتر خونریزی می کنند. گرفتگی قاعدگی در اثر انقباض رحم ایجاد می شود ، بنابراین خون‌ریزی آن به خطر می افتد. به نظر می‌رسد رازیانه از طریق آرام کردن عضلات و تسکین رحم، خون ریزی را کمی بیشتر می‌کند.

گیاهانی مانند رازیانه و جنسینگ با تنظیم کردن هورمون های بدن، به پیشگیری از وقوع کیست تخمدان و قاعدگی های نامنظم کمک می کنند.

درمان بی نظمی قاعدگی با داروهای گیاهی میسر است. اگر پریود نامنظی دارید، علاوه بر تنظیم قاعدگی با رازیانه مواد غذایی زیر را امتحان کنید:

مصرف دارچین می‌تواند به تنظیم چرخه‌ها و کاهش خون ریزی قاعدگی کمک کند، همچنین درد دوران قاعدگی را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد. این ماده غذایی به درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز کمک می‌کند.

کمبود ویتامین d خطر از بین رفتن نظم دوره‌های قاعدگی را افزایش می‌دهد. استفاده از مکمل‌های ویتامین دی می‌تواند به تنظیم چرخه‌های قاعدگی کمک کند.

ویتامین‌های بی نیز می‌توانند سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهند و دوره‌های قاعدگی را تنظیم کنند.

مصرف روزانه یک هشتم فنجان (پانزده گرم) سرکه سیب می‌تواند به تنظیم قاعدگی در زنانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند کمک کند.

رازیانه را می توانید به صورت های زیر سرو نمایید:

سوپ گوجه فرنگی ساده را می توان با ساتوری کردن رازیانه های خرد شده با پیاز و سیر داخل یک قابلمه بمدت ۵ دقیقه درست کرد، سپس یک ظرف بزرگ از مایع گوجه فرنگی و حدود ۳ فنجان آب به آن اضافه نمایید و اجازه دهید ۴۰ دقیقه روی گاز بماند.

شما می توانید تکه های رازیانه را با کمی مرکبات و سبزیجات تازه مخلوط کنید و یک سالاد تهیه کنید. همچنین یک پیاز رازیانه را به چهار یا هشت تکه تقسیم نمایید.

سپس در روغن زیتون و سرکه آن را خیس کنید و داخل فر قرار دهید (می توانید دما را روی ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کرده و ۲۰ دقیقه بگذارید داخل فر بماند.) سپس می توانید پنیر پارمیسان روی آن ریخته و از آن لذت ببرید.

بهترین دمنوش های زمستانی کدام اند؟

میوه به سرشار از خواص دارویی و درمانی فراموش شده

قرص منیزیم و مکمل های آن: فواید، عوارض جانبی و مقدار مصرف

خواص کنجد برای کودکان چیست و از چه سنی باید استفاده شود؟

اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

مصرف رازيانه در دوران پريودي

زردچوبه برای لاغری ؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام من بخاطر تنبلی تخمدان موهام ریخته یه مدت قرص اسپیرونولاکتون ۲۵ با دیان ۳۵استفاده میکردم موهام مجدد برگشت ولی بعد از قطع مصرف باز ریخت میخواستم بدونم ایا با خوردن رازیانه و تنظیم هورمونهام ممکنه موهام برگرده ؟یا میتونم درکنار رازیانه این قرص رو هم مصرف کنم؟؟

سلام چه دارو های گیاهی برای باردار شدن خوبه

رازیانه برای عفونت و خارش خوب

سلام من پریود نمی شوم ایا با خوردن زاریانه می توانم پریود بشم یا نه

بله

سلام من مجردم ولی ۴.۵روزه پریود نشدم رازیانه هم خوردم لک میبینم چکارکنم الان پریود نمیشم.

به پزشک مراجعه کن عزیزم

درمادرمان قاعدگی نامنظم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

ویدیو های سلامت


علل و درمان انواع جوش صورت/ ویدئو

دلیل رشد موهای زائد در خانم ها چیست؟+ویدئو

درمان شقاق مقعدی با عسل و ۴ راهکار خانگی دیگر


تفسیر آزمایش مدفوع


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیش از اینکه به دلیل نوشیدن عرق رازیانه برسیم ابتدا این گیاه جالب را مورد بررسی قرار می دهیم. اساسا رازیانه از یک پیاز گوشتی با برگ های آبدار تشکیل شده است ،که تمامی آنها خوراکی هستند پس میتوانید تمام آن را بنوشید. این گیاه متعلق به رسته آمبلیفریا و درخانواده گشنیز،کرفس،هویج و جعفری است.این گیاه منشا مدیترانه ای دارد، اما براساس برخی گزارشها این گیاه شیرین و ظریف به جنوب مدیترانه مرتبط است ، رازیانه دارای یک طعم و مزه بسیار شیرین و منحصربفرد شبیه آنیس و شیرین بیان است ، اگر از شیرین بیان غافل شدید نگران نباشید ،رازیانه نقش یک آبمیوه هویج و سیب را ایفا میکند شما ممکن است با مزه آن آشنا شده باشید، حتی اگر عرق آن را هم نوشیده نباشید.

رازیانه بطور معمول در غذاهای فرانسوی،اینالیایی و مدیترانه ای یافت میشود همانطور که در انواع مختلفی از خمیردندان و تولید آنتی اسید استفاده میشود. حتی به عنوان یک عنصر کلیدی در برخی دهانشویه ها وخوشبو کننده نفس استفاده میشود.

1- افزایش قدرت هضم و گوارش:

عرق رازیانه تازه از پیاز و برگ های آن تهیه میشود(،حتی از دانه ها مناسب برای چای رازیانه ساخته میشود) به صورت فوق العاده آرام بخش شکم و معده است ،زیرا کل این گیاه شامل آنتی اکسیدان ،کوئرزیتین و روتن میباشد که باعث تسهیل هضم و جذب بیشتر مواد مغذی به بدن ( همانند یک غذای رژیمی) میشود. پیاز و برگ های گیاه رازیانه همچنین شامل مقادیر بالای فیبر و فولات هستند، که نه تنها باعث بهبود عملکرد روده ها می شوند، بلکه به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی در دستگاه گوارش کمک میکند.

رازیانه یکی از بهترین منابع طبیعی هیستیدین است که یک اسید آمینه است و به تولید هموگلوبین خون کمک میکند.همچنین یک پیوند با ماده ضروری آهن را تشکیل میدهد تا جریان خون را بهینه نگه دارد و از فشار خون خیلی پایین جلوگیری کند.مصرف رازيانه در دوران پريودي

رازیانه همانند دیگر گیاهان سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، اما دارای مزایای سلامتی منحصر به فردی نیز است. برای مثال:فیتوکمیکال موجود در رازیانه نشان داده است که به حفظ سلامت مفصل و حتی جلوگیری از بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک میکند. این فیتوکمیکال چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است همچنین برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبود عضلات و بافت های آسیب دیده کمک میکند، به خصوص برای کسانی که دارای ضعف در دست و پاها هستند.

روغن های ضروری مانند فنچیل استات،استریگوئل وآنتوول طعم دلپذیری مانند شیرین بیان را به رازیانه میدهند و دارای خواص ضد باکتری و ضدقارچی هستند، که برای درمان بیماری های قارچی مانند برفک و پاهای ورزشکاران استفاده میشود.

وجود فیتوکمیکال در رازیانه به طور طبیعی مانع از تولید بیش از حد باکتری های استرپتوکوک در گلو میشود، که میتواند در صورت عدم بررسی به گلو درد میکروبی منجر شود. جالب توجه است که این فیتوکمیکال ها برای تولید آنتی بیوتیک برای مبارزه با زرد زخم ،یک نوع عفونت پوستی ، مننژیت و پنومونیا استخراج میشوند.

جدا از مرکبات ،رازیانه شامل مقادیر بالای ویتامین سی می باشد. علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری های ناقل مانند سرماخوردگی و سرفه،ویتامین سی ( معروف به آنتی اکسیدان) در سبزیجات به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی که درآینده مشکلات جدیمانند سرطان،سکته و حمله قلبی را ایجاد می کند، کمک میکند.

آنتوول یکی از روغن های ضروری در رازیانه است که کمک به سرعت جوانسازی سلولهای خسته چشم میکند که در نهایت درآینده میتواند به مسائل بینایی منجر شود. متون دارویی چین باستان حتی توصیه به جویدن برگ های رازیانه می کند که به ورم چشم و تسکین درد چشم کمک میکنند.

مادرانی که به دنبال افزایش شیر خود هستند تا بتوانند به نوزادشان بدهند، تا میتوانند از رازیانه استفاده کنند. پیاز،ساقه ،برگ و دانه این گیاه حاوی فلاونوئید ،گلیکوزید کامفرول است که نه تنها میزان شیر را افزایش میدهد بلکه به افزایش مواد مغذی در بدن مادر نیز کمک میکند.

اگر چه گیاهان عالی برای مبارزه با بوی بد دهان وجود دارد، اما رازیانه نسبت به بقیه فوق العاد خواهد بود. تقریبا مزه اعتیادآوری دارد که به تازه کردن نفس کمک میکند.

توجه مهم:، یکی از چیزهایی که در مورد رازیانه باید بدانید این است که حاوی فیتواستروژن (گیاه استروژنی) است که معمولا در لیست قرص های تقویت کننده سینه قرار میگیرد این فیتواستروژن در رازیانه ممکن است برای زنان یائسه و یا کسانی که استروژن غالب دارند و یا از pcos رنج میبرند، مناسب نباشد و لازم است که به سراغ گیاهان دیگر بروند.

عرق رازیانه حاوی فیبر است که به صورت خفیف عمل میکند. عرق رازیانه در روده و دستگاه گوارش به مشکلات یبوستی کمک میکند و باعث تحریک روده و اسهال میشود.

عرق رازیانه به سرطان بدن کمک میکند و رشد تومور را متوقف میکند. رازیانه دارای ویتامین سی است ،آنتی اکسیدانی که به مبارزه با سرطان کمک میکند. در حقیقت عرق رازیانه از غشای مخاطی عبور میکن دو از سرطان پیشگیری میکند.

دانه های رازیانه تنش های روده بزرگ و سرطان پستان را درمان میکند. علاوه براین، همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شد عرق رازیانه از اثرات مضر اشعه در طول شیمی درمانی محافظت میکند.

رازیانه به کنترل سطح فشار خون کمک میکند. حاوی پتاسیم است که به کاهش فشار در رگ های خونی کمک میکند و از حملات قلبی،بیماری های قلبی و سکته محافظت میکند.

برای حفظ سلامت قلب خود رازیانه را در رژیم روزانه تان قرار دهید.

پتاسیم یک ماده مهم است که در عرق رازیانه یافت میشود و به نقش مغز و توانایی های مغزی کمک میکند. دیگر نقش مهم پتاسیم کمک به رساندن اکسیژن بیشتر به مغز است.

عرق رازیانه اسهال را درمان میکند. عرق رازیانه درمان طبیعی برای اسهال از زمان باستان است. روغن ضروری عرق رازیانه آنتوول و سینتول است ،این دوماده از عفونت باکتری شکم محافظت میکنند.

هیستیدین نیز بر عملکرد سیستم گوارش اثر میگذارد.

عرق رازیانه به کنترل و تنظیم فعالیت هورمونی و قاعدگی کمک میکند. عرق رازیانه به کاهش درد زنان یائسه و اثرات سندروم قاعدگی پس از زایمان نیز کمک میکند.

شما میتوانید از عرق رازیانه برای افزایش سایز سینه خود استفاده کنید ، چنانچه در مطلبی کامل در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک تحت عنوان “برای بزرگ شدن سایز سینه چی بخوریم ؟”گفته شد باور براین است که رازیانه به توسعه سلولها و بافت های جدید کمک میکند و نسخه ای گیاهی برای افزایش سایز سینه زنان است.

رازیانه به پاکسازی بینی و مشکلات تنفسی کمک میکند و اجزای آن مانند داروهای سرفه عمل میکنند.اگر احساس میکنید که در معرض مشکلات تنفسی به علت سرفه و سرماخوردگی هستید، عرق رازیانه و یا دانه آن بهترین گزینه برای درمان هستند.

عرق رازیانه به پاکسازی سموم از بدن شما و ادرار مکرر کمک میکنند. ماهیت ادرار آوری رازیانه احتمال سنگ کلیه را کاهش میدهد.

گوگرد و اسید آمینه برای فولیکول های مو بسیار مفید هستند و این باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریزش مو میشود.

عرق رازیانه یکی از درمان های گیاهی و طبیعی در کیست تخمدان زنان محسوب می شود البته چنانچه فرد مشکل خاص دیگری نداشته باشد و این عرق گیاهی را تحت نظر پزشک استفاده کند.عرق رازیانه اگر هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت 40 روز مصرف شود علاوه بر کیست تخمدان زنان همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست خانم ها دارد

عرق رازیانه عوارض یائسگی را کم میکند و موجب چاق شدن اندام لاغر خانم ها می شود. افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان یکی دیگر از عناوین مطرح شده در مورد خواص عرق رازیانه است.

متخصصان طب سنتی برای درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان مصرف عرق رازیانه را به روشی که در بخش سلامت نمناک آورده ایم توصیه می کنند؛ مصرف این عرق به مدت 40 تا 120 روز .

عرق رازیانه درمانی گیاهی برای رفع اختلالات هورمونی خانم ها است و مصرف آن به افرادی که مبتلا به لکه بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می برند، توصیه می شود.

خانم هایی که خونریزی شان در دوران قاعدگی کمتر از حد طبیعی است استفاده از عرق رازیانه توصیه می شود ولی افرادی که خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران مجدد مصرف آن را آغاز کنند.

 

با سلام وخسته نباشید.خواستم بدونم آیا مصرف رازیانه در روزهای قاعدگی مضر است وباعث ضخیم شدن آندومتر می سود؟

“>

رازیانه می تواند نفخ هنگام قاعدگی خانم ها را رفع کند و رحم انان را نیز کاملا پاکسازی نماید. رازیانه یک معجزه برای دوران پریود خانم ها است. بسیاری از خانم ها دچار اختلالات هورمونی و مشکلات قاعدگی هستند.با خوردن رازیانه تمام هورمون های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می شود و احتمال تمام بیماری های مربوط به رحم را به صفر می رساند.مصرف رازيانه در دوران پريودي

 

دکتر فصیحی دستجردی در رابطه با درمان مشکلات قاعدگی در طب سنتی به گیاه رازیانه اشاره کرد و گفت: «هر روز به میزان یک قاشق چایخوری پودر رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ده دقیقه دم بکشد، بعد خالی و یا به همراه یک قاشق عسل و نه شکر! میل کنید».

 

وی در توضیح دلیل این تجویز گفت: «با این کار تمام هورمون های زنانه تنظیم و رحم بصورت کامل پاکسازی می شود و احتمال تمام بیماری های مربوط به رحم را به صفر می رساند». فصیحی در کنار رازیانه تجویز دیگری هم د اشت و ادامه داد: «دم کرده یک قاشق نعنا خشک بصورت روزانه نیز از قویترین آنتی بیوتیک ها قوی تر عمل کرده و رحم و بدنتان را کاملاً پاکسازی می کند».

 

این محقق طب سنتی تاکید کرد: «رازیانه مخصوص خانم هاست و برای آقایون مضر است. در ضمن خانم های باردار نباید از رازیانه استفاده کنند زیرا باعث سقط جنین می شود».

 

منبع:aftabir.com

 

 


دوران پریودی خانم ها معمولاً با درد های شدید و ضعف همراهند، به همین دلیل به خوردن انواع قرص ‏های مسكن مثل ژلوفن و بروفن روی میاورند.

اما بهتر است بدانید كه داروهای گیاهی در این زمان نقش بسزایی ایفا می‌كنند و عوارض قرص های شیمیایی را هم ندارند.

رازیانه از آن دست گیاهانی است كه قادر است انقباض های قاعدگی را كنترل و تنظیم كند.

یكی دیگر از مزیت‏ های این گیاه در این دوران كاهش درد قاعدگی است.مصرف رازيانه در دوران پريودي

با نوشیدن این معجون، به دلیل ترکیب نشاط آوری که دارد، می ‏توانید با خیال راحت به كارهای روزمره تان بپردازید.

مواد لازم برای معجون رازیانه برای 1 نفر
سیب 1 عدد
رازیانه 1 فنجان
هویج متوسط 2 عدد
زنجبیل 1 قاشق غذاخوری
آب سیب 1 فنجان
آبلیمو 1 قاشق مرباخوری
كرفس 1/2 ساقه

طرز تهیه معجون رازیانه
تخم رازیانه را بكوبید و فراموش نكنید كه باید كاملا به پودر تبدیل شود وحتی دانه‌ای از آن نکوبیده باقی نماند.

تمام مواد را داخل میكسر بریزید. اما فراموش نكنید كه این معجون به‌دلیل موادی كه دارد باید بیشتر از معجون‏های قبلی معرفی شده داخل میكسر هم زده شود.

شاید بین 15 تا 20 دقیقه زمان برای مخلوط شدن مواد با هم كافی باشد. چون هویج، سیب و كرفس به‌راحتی با یكدیگر مخلوط نمی‏ شوند.

این معجون به‌دلیل داشتن گیاه رازیانه می‏تواند نقش یك آبمیوه درمانی برای روزهای قاعدگی بانوان را داشته باشد.

فراموش نكنید كه كرفس و رازیانه به‌دلیل دارا بودن ماده «فیتواستروژن» (ماده‌ای شبیه هورمون زنانه) قادر هستند اختلال‌های ناشی از خونریزی و اسپاسم‏های قاعدگی را كاهش دهند.


همچنین وجود زنجبیل در این معجون نشاط آور است.

این معجون برای روزهای قاعدگی كه بیشتر خانم‏ها كسل و بی‌حوصله هستند، می ‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.


خواص منحصر به فرد رازیانه:

سلامت استخوان‌ها:
به خاطر کلسیمی که در رازیانه وجود دارد مصرف آن به حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها کمک زیادی خواهد کرد.رازیانه حاوی ۱۱۵ میلی گرم کلسیم است و می‌تواند ۱۰ درصد از نیاز بدن به کلسیم را برطرف کند. با مصرف آن می‌توانید کلسیم موجود در رژیم غذایی را افزایش دهید. این موضوع برای افرادی که نمی‌توانند از سایر منابع کلسیم دریافت کنند بسیار عالی است. اما کلسیم تنها ماده مغذی تقویت کننده استخوان نیست که در رازیانه یافت می‌شود. این گیاه حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که نقش مهمی در حفظ و نگهداری سلامت استخوان‌ها بازی می‌کنند.

بهبود سلامت پوست:
رازیانه منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می‌شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که اسیب رادیکال‌های ازاد را کمتر می‌کند. همین امر باعث می‌شود پوست صورت دچار پیری زودرس نشود. ویتامین C برای تشکیل کلاژن بسیار ضروری است و ابزار قدرتمندی برای محافظت از ظاهر پوست محسوب می‌شود. کمبود ویتامین C در بدن را اسکوروی می‌نامند. این کمبود باعث می‌شود بدن به درستی کلاژن را تولید نکند. همین امر منجر به خونریزی لثه‌ها و خونریزی زیر پوست می‌شود. به خاطر عملکردی که ویتامین C در بدن دارد، مقدار کافی و مناسب از این ویتامین برای کاهش چین و چروک و حفظ شادابی و سلامت پوست ضروری است.

کاهش فشار خون:
رازیانه می تواند فشار خون و التهاب را به خاطر محتوای پتاسیمی بالا و محتوای سدیمی اندک کاهش دهد. پتاسیم در برابر سدیم می‌ایستد و همین امر موجب می‌شود فشار خون پایین آورده شود. رژیم غذایی سرشار از پتاسیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. فقط به خاطر داشته باشید که این اثرات یک شبه ایجاد نمی‌شوند. برای اینکه بتوانید از این مزایا بهره مند شوید باید ۴ هفته رژیم غذایی با پتاسیم بالا مصرف کنید.

کمک به هضم:
رازایانه می‌تواند هضم و گوارش را بهبود ببخشد. از آنجایی که این گیاه حدود ۷ گرم فیبر غذایی دارد می‌تواند به سلامت سیستم گوارش کمک فراوانی بکند. عضلاتی که در سیستم گوارشی شما قرار دارند به فیبر غذایی نیاز خواهند داشت. از آنجایی که مشکلات گوارشی همچون یبوست و IBS در بزرگسالان شایع است، مصرف رازیانه می‌تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.علاوه بر این فیبر همانند یک مسواک کوچک عمل می‌کند و می‌تواند سموم موجود در روده را پاکسازی کند. این سموم اگر در بدن باقی بمانند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ خواهند شد. خود رازیانه همانند یک ملین عمل می‌کند و به دفع سموم از بدن کمک فراوانی خواهد کرد. به همین خاطر برخی از فرهنگ‌ها بعد از خوردن وعده غذایی دانه رازیانه را می‌جوند تا به هضم کمک کند و بوی بد دهان را از بین ببرد. برخی از روغن‌هایی که در رازیانه یافت می‌شود به تولید مایع گوارشی کمک خواهد کرد. رازیانه همچنین برای افرادی که رفلاکس اسید دارند نیز مفید است. اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌تواند PH معده را متعادل سازد.

افزایش سیری:
فیبر هیچ کالری ندارد و می‌تواند شما را سیر نگه دارد. انسان‌ها آنزیمی که برای شکستن فیبر لازم است را ندارند. به همین خاطر فیبر به عنوان کالری در بدن جذب نمی‌شود. رازیانه حدود ۷ گرم فیبر عاری از کالری دارد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۱ نشان می‌دهد مصرف ۱۴ گرم فیبر در روز می‌تواند به کاهش وزن خوبی منجر شود. با اضافه کردن رازیانه به رژیم غذایی می‌توان حس سیری را فراهم کرد. این موضوع به کاهش وزن کمک فراوانی خواهد کرد.

بهبود کولیک در نوزادان:
کولیک یا قولنج در نوزادان یکی از شرایط پزشکی نسبتا بی خطر است. کولیک به گریه‌های بی‌وقفه بیش از سه ساعت در روز که بیش از سه روز در هفته رخ دهد و حداقل سه هفته تداوم یابد، گفته می‌شود. در این شرایط والدین هر کاری می کنند تا نوزاد ارام شود. دارویی که اخیرا با نام دی سیکلومین هیدروکلراید برای درمان کولیک استفاده می‌شود می‌تواند عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد. اما محققان دریافته اند که روغن دانه رازیانه می‌تواند درد را در نوزادان کاهش دهد و یک درمان طبیعی و خانگی برای کولیک محسوب می‌شود. در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳، محققان روغن دانه رازیانه را با دارونماها مورد مقایسه قرار دادند. گروهی که با روغن دانه رازیانه درمان شده بودند ۶۵ درصد کولیک کمتری را تجربه کرده بودند. اگرچه این مطالعه امیدوار کننده است اما هنوز دوز مناسب برای نوزادان تعیین نشده است. شاید بتوان گفت امن ترین روش برای درمان کولیک نوزادان نوشیدن چای رازیانه توسط مادر است.

کمک به پیشگیری از سرطان:
رازیانه قرن‌هاست که در طب چینی برای کمک به درمان شرایط التهابی همچون بهبود جای نیش حشرات یا گلو درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. توانایی رازیانه برای کاهش التهاب محققان را به بررسی اثرات آن بر روی سرطان واداشته است. روغنی به نام anethole که در رازیانه یافت می‌شود در برخی از مطالعات بالینی به عنوان درمان طبیعی سرطان شناخته شده است و می‌تواند تولید سلول‌های سرطان سینه را کاهش دهد. دانشمندان بر این باوند که این روغن می‌تواند التهابی که منجر به توسعه سرطان می‌شود را کاهش دهد. با اینحال هنوز مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز هست. سایر مواد ضد التهابی در رازیانه همچون سلنیوم می‌تواند به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کند. مطالعه بزرگی که شامل ۸۰۰۰ شرکت کننده بود نشان داد که سلنیوم مرگ و میر ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد.

عوارض احتمالی مصرف رازیانه:
اگرچه بیشتر افراد مشکلی با مصرف رازیانه ندارند اما در برخی از موارد باید از مصرف این گیاه خودداری کرد. برخی از افراد ممکن است به برخی از مواد حساسیت داشته باشند. به همین خاطر باید از مصرف دانه‌های رازیانه اجتناب کنند. به خاطر سطح پتاسیم بالایی که در رازیانه وجود دارد افرادی که مبتلا به بیماری کلیوی هستند باید مصرف آن را محدود سازند. افرادی که از مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند باید از مصرف رازیانه خودداری نمایند.

در موارد معدودی ممکن است مصرف آن به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی شود که در این حالت لازم است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج وضعیت مطلوب را بدست آورد.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

مصرف رازيانه در دوران پريودي
مصرف رازيانه در دوران پريودي
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *