محلول کلوئید یون نقره

دوره مقدماتی php
محلول کلوئید یون نقره
محلول کلوئید یون نقره

نقره کلوئیدی (Colloidal silver) یک ماده معدنی است. برخلاف ادعاهای تبلیغ کنندگان، نقره هیچ عملکرد شناخته شده ای در بدن نداشته و یک مکمل معدنی ضروری نمی باشد. محصولات این مواد در گذشته به عنوان داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه پزشک) در دسترس بودند. در سال 1999 سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که این محصولات بی خطر یا موثر محسوب نمی شوند. محصولات نقره کلوئیدی که برای اهداف پزشکی به بازار عرضه شده اند یا برای مصارف اثبات نشده ترویج پیدا کرده اند، اکنون به عنوان دارو های حاوی “لیبل اشتباه و گمراه کننده (misbranded)” حساب می شوند و دارای تاییدیه مناسب از سازمان غذا و دارو به عنوان یک داروی جدید نیستند. در حال حاضر هیچگونه محصول خوراکی OTC یا تجویز شده (نسخه ای) حاوی نقره که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده باشد وجود ندارد. البته، همچنان محصولات حاوی نقره کلوئیدی به عنوان همسان‌ درمانی (homeopathic remedies) و مکمل های غذایی در حال فروش هستند.

تعداد زیادی تبلیغات اینترنتی برای تولیدکنندگانی که این مواد را در خانه تولید می کنند وجود دارد. افرادی که این مواد را در خانه تولید می کنند احتمالا نمی توانند محصولات خود را از لحاظ خلوص و اثرگذاری ارزیابی کنند. محصولات زیادی وجود دارند که امن تر و موثرتر از نقره کلوئیدی می باشند.

برخلاف نگرانی های مربوط به امنیت و اثرگذاری، مردم همچنان این ماده را به عنوان یک مکمل غذایی تهیه کرده و برای انواع بیماری های مختلف استفاده می کنند.

مردم از این ماده برای اختلالاتی مانند عفونت، سرطان، دیابت، آرتوروز و بسیاری دیگر استفاده می کنند درصورتی که هیچ شواهد علمی برای حمایت از این مصارف وجود ندارد و استفاده از آن می تواند خطرناک نیز باشد.

 

محلول کلوئید یون نقره

چگونه عمل می کند؟

دوره مقدماتی php

نقره کلوئیدی می تواند انواع خاصی از میکروب ها را به وسیله اتصال و نابودی پروتئین، از بین ببرد.

امکان دارد غیر موثر باشد برای:

اطلاعات ناکافی برای:

مدارک بیشتری نیاز است تا بتوان این ماده را برای موارد استفاده ی ذکر شده موثر شمرد.

نقره کلوئیدی وقتی به صورت خوراکی، موضعی یا تزریقی (IV) استفاده می شود، احتمالا خطرناک است. نقره موجود در محصولات این ماده درون اندام هایی مانند پوست، کبد، طحال، کلیه، ماهیچه و مغز انباشته می شود که می تواند اثر برگشت ناپذیری داشته و رنگ پوست ملایم به آبی شود و اولین بار در لثه ها ظاهر می شود. همچنین می تواند باعث تحریک تولید ملانین در پوست شده و باعث شود محل هایی که در معرض نور آفتاب هستند بی رنگ شوند.

توصیه های خاص و هشدارهای مصرف:

بارداری و شیردهی: نقره کلوئیدی وقتی به صورت خوراکی، موضعی یا تزریقی (IV) مصرف شود احتمالا خطرناک باشد. نقره ممکن است از جفت عبور کند. افزایش سطح نقره در خانم های باردار به نمو غیر عادی گوش، صورت و گردن در جنین ارتباط داده شده است. مکمل های نقره کلوئیدی همچنین می تواند منجر به انباشته شدن نقره در بدن شده که ممکن است باعث تغییر غیرقابل برگشت رنگ پوست به آبی ملایم (بیماری آرگیریا) شود. نقره همچنین می تواند در اندام ها انباشته شده که باعث صدمات جدی می شود.

تداخلات حد متوسط (در صورت مصرف همزمان هوشیار باشید):

نقره کلوئیدی ممکن است باعث کاهش جذب آنتی بیوتیک در بدن شود. مصرف این ماده همراه با آنتی بیوتیک ها ممکن است باعث کاهش اثرگذاری بعضی از آنتی بیوتیک ها شود.

نقره کلوئیدی ممکن است باعث کاهش جذب آنتی بیوتیک های تتراسایکلین در بدن شود. مصرف این ماده همراه با آنتی بیوتیک های تتراسایکلین ممکن است باعث کاهش اثرگذاری بعضی از آنتی بیوتیک های تتراسایکلین شود. برای جلوگیری از این تداخل، نقره کلوئیدی را 2 ساعت قبل یا 4 ساعت بعد از مصرف تتراسایکلین استفاده کنید.

نقره کلوئیدی ممکن است باعث کاهش جذب لووتیروکسین در بدن شود. مصرف لووتیروکسین  همراه با نقره کلوئیدی ممکن است باعث کاهش اثرگذاری این دارو شود.

پنی سیلامین برای بیماری ویلسون و روماتیسم مفصلی مصرف می شود. نقره کلوئیدی ممکن است باعث کاهش مقدار جذبی این دارو در بدن شده و اثرگذاری این دارو را کاهش دهد.


درباره ما


تماس با ما


ثبت شکایات


سیبویه برای پزشک


سیبویه برای بیمارستان


سیبویه برای داروخانه


قوانین و مقررات


حریم خصوصی


حفظ امنیت اطلاعات

تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – خیابان ارغوان غربی – سروناز یک – پلاک 18

info@sibooye.com

محلول کلوئید یون نقره

021-25917905

از تیم پزشکی سیبویه مشاوره رایگان بگیرید!

صبح ها از ساعت
۱۰
الی
۱۴

عصر ها از ساعت
۱۸
الی
۲۲

نابود کننده جهانی ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها، بدون منع مصرف و عوارض جانبی با نقره کلوئیدی

نقره کلوئیدی – محلول آبی متشکل از یون نقره است که به صورت معلق، به کمک بار الکتریکی که هریک از ذرات نقره دارا میباشد در جریان است. نقره کلوئیدی به عنوان یک عامل قوی ضدعفونت عمل میکند.به عنوان مثال اگر یک آنتی بیوتیک معمولی ۱۵باکتری را میکشد، نقره کلوئیدی به صورت تاثیرگذارتری ۶۵۰ نوع عامل بیماری را نابود میکند، ضمن اینکه دارای هیچگونه عوارض جانبی نمی باشد.حضوریون نقره کلوئیدی منجر به احیای بافت های آسیب دیده،تخریب سلولهای قدیمی و یا سرطانی، و نیز نرمالسازی ارگانیزم به هنگام شرایط پاتولوژیکی میگردد.

مکانیزم عمل تخریب سلولهای پاتوژن

ذرات یون کلوئیدی نقره(Ag2+)به دلیل اینکه امکان نفوذ بسیار زیادی به درون غشای سلولی پاتوژن ها دارند،لذا قدرت نفوذ آنها به درون ویروس، باکتری و قارچ ها افزایش یافته وبه طور قابل ملاحظه ای تاثیر تخریبی بر روی آنها دارد.

استفاده از نقره به شکل ذرات یون این امکان را میدهد که تا ۱۰۰برابر سطح تماس نقره افزایش پیدا کرده،ضمن اینکه کلیه خواص باکتری زدایی حفظ میگردد.خاطرنشان میکنیم باکتری زدایی بر اساس ذرات یون نقره که به نوبه خود کوچکترین نانو محسوب میشود ،- یکی از دستاوردهای علم  در دهه ۴۰ میلادی   در زمینه نانوتکنولوژی است.محلول کلوئید یون نقره

تحقیقات در این زمینه، علم پزشکی را در مورد توانایی های خارق العاده نقره(به حالت یون یا نانو)برای از بین بردن عفونت ها، هوشیار نموده است، ضمن اینکه در روسیه از دیرباز تحقیقات بسیار گسترده ای در این زمینه انجام گرفته بود و همواره در درمان بیماری ها از این محلول استفاده میشده است و کمتر پزشکی در روسیه است که از توانایی های کلوئید نقره بی اطلاع باشد.تاثیر یون نقره مانند آنتی بیوتیک فقط منحصر به عفونت نمیباشد، بلکه باعث پایداری ساختار سلولی میشود.هر سلول پاتوژن، با دیواره های ناپایدار شیمیایی ودیگرارگانیزم های بدون دیواره (برای مثال ویروس های خارج سلولی) و باکتری ها که در معرض تاثیر کلوئید نقره قرار میگیرند، تخریب آنها قطعی است.

s31

به عبارت دیگر میتوان گفت که حضور نقره کلوئیدی در کنار ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها و یا هر پاتوژن تک سلولی دیگر،منجر به غیر فعال کردن آنزیم سوخت اکسیژن آن شده، به گونه ای که بعد از چند دقیقه ، پاتوژن “از بین رفته“و میمیردو سپس به کمک سیستم ایمنی،غدد لنفاوی، و سیستم برون ریز(روده،پوست،کلیه،ریه،کبد) از ارگانیزم خارج میشود.

در رابطه با تاثیر نقره، تئوری های مختلفی بیان شده است.یکی از مهمترین این تئوریها، تئوری Adsorption (جذب یون مخالف)میباشد که بیان میکند سلول میتواند در نتیجه عکس العمل نیروهای استاتیک بین سلولهای باکتریایی که دارای بار منفی هستند، با بار مثبت یون نقره حیات خود را از دست بدهد.

در میان محققان، تئوری مهم دیگری نیز وجود دارد که بیانگر تغییرات پروسه های فیزیکی-شیمیایی با حضور کلوئید نقره است.بدین ترتیب که اکسیداسیون پروتوپلازم باکتری و تخریب آن، توسط پروسه های اکسیداسیون اکسیژن محلول در آب که در این چرخه یون نقره به عنوان کاتالیزاتور عمل میکند، انجام میگیرد.

در طی تحقیقات محققین، جهت یافتن علت تاثیر نقره روی پاتوژن ها، دو دانشمند به نام های Tofern,Vorozدر سال های ۱۹۵۷ دریافتند که تاثیر آلیگودینامیک ضدمیکروبی نقره، باعث تخریب آنزیم هایی میشود که حاوی گروه های COOHوگروهSHهستند که عملا این گروه آنزیم ها در سلولهای طبیعی انسان دیده نمیشود.اما این دو دانشمند نمیتوانستد دلیل تخریب این گروه آنزیم ها را توضیح دهند، تا اینکه بعد از مدتی Vilson,Tonl، بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند دریافتند که تخریب در این آنزیم ها به دلیل نقص تعادل اسمزی در آنها میباشد، این کشف مهم به سؤالات بی پاسخ در رابطه با تاثیر محلول کلوئید نقره، پاسخ قانع کننده ای را داد.اما تاثیر محلول نقره در اینجا خاتمه پیدا نمیکند.تحقیقات در سالهای بعد نشان داد که در سلولهای پاتوژن، نقره میتواند در زنجیره DNA،کمپلکس هایی ایجاد کند، که در آن اسید نوکلئید با فلزات سنگین پیوند ایجاد مینماید که عملا باعث نابودی ثبات DNAمیگردند، یعنی باکتری حیات خود را از دست میدهد.

همین تئوری برای از بین بردن ویروس های بیماری زا در بدن هم صادق است.در این تحقیقات مشخص گردید که نقره مستقیما با DNAسلول واکنش نشان نمیدهد، بلکه به صورت غیر مستقیم باعث افزایش رادیکال های آزاد درون سلول میشود که به نوبه خود باعث پایین آمدن شدید میزان پیوندهای فعال اکسیژنی داخل سلول میگردد. در طی مدتی که تاثیر نقره را روی بیماران، نظارت میکردند با یک پدیده مواجه میشدند و آن اینکه، غشای باکتری ها، از تاثیر یون نقره تخریب میگشته است، و این پدیده به راحتی زیر میکروسکوپ دیده شده است، برای این پدیده هیچگونه پاسخی نمیتوانستند بیابند، تا اینکه بعدها مشخص گردید که غشای باکتری جهت حمل و نقل از Ca2++وNa+استفاده مینماید، در این چرخه یون نقره، نقش تخریب گرانه ای را ایفا مینماید، و درنتیجه غشای باکتری متلاشی میشود.

بدین ترتیب مکانیزم تاثیر نقره روی سلولهای پاتوژن، در پرتو اطلاعات و تحقیقات جدید بدین گونه است که یون نقره به علت بالا بودن قابلیت جذب، بلافاصله وارد غشای سلول پاتوژن میشود، اگر غشای سلولی پاتوژن مقاومت کرد و پاره نشد، در هرصورت یون نقره خود را به درون سلول رسانده وباآنزیم هایی که از گروه COOHو یاSHهستند، به عنوان کاتالیزاتور، باعث نقض تعادل اسمزی گشته که نتیجتا فرایندهای اکسیداسیون و فسفوریلاسیون اکسیداتیو در زنجیره تنفسی کاملا مختل میگردد، ودر نتیجه امر سلول میمیرد.ضمن اینکه یون نقره به طور غیر مستقیم هم میتواندباعث تشکیل کمپلکس های اسید نوکلئیک با فلزات سنگین گردد که این خود باعث تخریب DNAدر درون سلول ویا ویروس به طور جداگانه میگردد.

s4

در این شکل مکانیزم تاثیر باکتری زدایی یون نقره نشان داده شده است که شاهد مهار آنزیم،DNAوتخریب غشای سلولی پاتوژن میباشیم.

s5

تاثیر انحلال و ریشه کن کردن باکتری ها توسط نقره کلوئیدی بسیار بالاست و میتوان گفت که تاثیر نقره کلوئیدی ۱۷۵۰ مرتبه قوی تر از اثر اسید کربولیک در غلظت مشابه، و تاثیر پاکسازی و تصفیه آن، ۵/۳ برابر قوی تر از کلرید جیوه است. نقره کلوئیدازکلر،هیپوکلرید سدیم و دیگر اکسید کننده های قوی در غلظت مشابه فعال تر میباشد.ثابت شده است که اثر آنتی باکتریال استفاده از نقره کلوئیدی به مراتب ۹۰ برابر بیشتر از تاثیر پنی سیلین میباشد.

مزایای مهم نقره کلوئیدی نسبت به آنتی بیوتیک

نقره کلوئیدی یک محصول طبیعی میباشد.

نقره کلوئیدی کاملا غیر سمی است.

نقره کلوئیدی اساسا درآب مقطر وجود دارد که این امکان را میدهد تا به صورت مؤثرتر و بدون درد برای غشای مخاطی و زخم های باز استفاده نماییم.به کمک قطره چکان میتوان نقره کلوئیدی را در چشم، گوش، بینی، وواژن ریخت.

همچنین میتوان آنرا روی زخم مالیده یا زخم را باآن پانسمان کرد.

دارای طیف گسترده ای میباشد، برای مثال آنتی بیوتیک به صورت ماکسیمم روی ۱۵نوع باکتری تاثیر میگذارد، ولی نقره کلوئیدی به صورت فعال علیه ۶۵۰-۶۰۰نوع ویروس، باکتری و قارچ عمل میکند.

دارای واکنش آلرژیکی نمیباشد و هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

حتی در زمان بارداری و همچنین نوزادان در بدو تولد، بدون هیچگونه محدودیتی قابل استفاده است.

مصرف و نحوه عملکرد نقره کلوئیدی به قدری ساده و بی خطر است که نیازمند تشخیص دقیق پزشکی نیز نمیباشد.

برای درمان عفونت ها، نسبت به نقره کلوئیدی هیچ باکتری و ویروسی در شکل پایدار تشکیل نمیشوند،ولی نسبت به آنتی بیوتیک هر ۵ روز فرم پایداری را تشکیل میدهند.ارگانیزم های تک سلولی نمیتوانند در برابر وجود نقره کلوئیدی به صورت مقاوم تغییر شکل دهند، در نتیجه، نه سازگاری و نه مقاومت با نقره از خود نشان نمیدهند.نقره کلوئیدی را میتوان حتی سالهای متمادی مصرف نمود، بدون اینکه هیچگونه عوارض منفی و تاثیر مخرب روی ارگانیزم داشته باشد.یک مورد نادر در تحقیقات به عمل آمده، دیده شد که افرادی که ۸سال متمادی روزی ۲قاشق غذاخوری محلول نقره مصرف میکرده اند، تنها عارضه ایجاد شده این بود که رنگ پوست این افراد به دلیل رسوب بیش از حد نقره خاکستری شده بود.

نقره کلوئیدی بر خلاف آنتی بیوتیک های مصنوعی که منجر به مرگ آنزیم های مفید نیز میگردند، به آنها صدمه ای نمیزند، چرا که این آنزیمها وقتی نقره کلوئیدی در دز آنها عمل میکند،به صورت قابل ملاحظه ای متفاوت از آنزیم های اولیه از موجودات تک سلولی میباشند.

نقره در ارگانیزم، اتصال سمی تشکیل نمی دهد و فقط با آنزیم های تبادل اکسیژن میکروبها واکنش نشان میدهد.

بدبن ترتیب، نقره کلوئیدی یک ماده طبیعی بی خطر در برابر بیماری های گوناگون است که هیچگونه تاثیر مخرب و عوارض منفی در انسان، گیاهان و کلیه موجودات زنده چند سلولی ایجاد نمیکند،ضمن اینکه دارای تاثیر درمانی پیشگیری کننده نیز هست.محلول کلوئید یون نقره

iV-تاثیر یون نقره روی سلولهای پاتوژن از دیدگاه محققان در نقاط مختلف جهان

بررسی تاثیر یون نقره کلوئیدی برای اولین بار از نیمه دوم قرن ۱۹ سال های۷۰ توسط یک پزشک آلمانی(متخصص زنان)،به نام Karl Kredeآغاز شد.این کشف در آلمان، امکان انحلال التهابات چرکی گونوره(سوزاک)چشم را درنوزادان فراهم کرد.از آن لحظه عصر جدیدی در دانش، جهت پیش گیری از عفونت های باکتریایی خطرناک گشوده شد.

در روسیه نیز نقره کلوئیدی نزد پزشکان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کاربرد وسیع و تاثیرگذار آن، روی مجروحین جنگی در زمان جنگ ژاپن و روسیه در سال ۱۹۰۴ به اثبات رسید.

همچنین نقره کلوئیدی در آمریکا در سال ۱۹۲۰ در کمیسیون تغذیه و ترکیبات دارویی به تصویب رسید.

بنیانگزار تحقیقات علمی تاثیر نقره روی سلولهای میکروبی، یک گیاه شناس آلمانی  به نام Karl Negeliاست که در سالهای ۸۰در قرن ۱۹ ثابت کرد که این تاثیر متقابل از خود فلز نیست، بلکه از یون آن با سلولهای میکروارگانیزم حاصل میگردد که منجر به مرگ سلولهای میکروبی میگردد. این گیاه شناس،چنین پدیده ای را“oligodinamia“نامید. الیگو یک کلمه یونانی به معنی ریز، کوچک و دینامو به معنی تاثیر میباشد.وی پیش بینی کرد که نقره، تاثیرات الیگودینامیکی را فقط به حالت محلول(یونیزاسیون) از خود نشان میدهد.بعدها این پیش بینی در تحقیقات و آزمایشات دانشمندان دیگر اثبات گردید.

دانشمند یونانی به نامVintsentبا مقایسه فعالیت برخی فلزات ثابت کرد که نقره دارای قوی ترین خاصیت باکتری زدایی میباشد و مس و طلا دارای خاصیت باکتری زدایی کمتری نسبت به یون نقره می باشند .

S.S.Botkinو بعدهاA.P.Vinogradovتوضیح دادند که این واقعیت بستگی به خواص بیولوزیکی میکروالمنت ها، و محل قرار گرفتن آنها در جدول تناوبی مندلیف میباشد. بدین ترتیب، باکتری های میله ای شکل(باسیل)در صفحه ی نقره ای بعد از ۳روز،در مس-بعد از ۶روز، و در طلا-بعد از ۹ روز کاملا نابود میگردند.استافیلوک در نقره بعد از ۲روز،در مس-بعد از ۳روز، و در طلا-بعد از۹روز.باکتری تیفوئید(حصبه) در نقره و مس-بعد از ۱۸ ساعت، و در طلا-بعد از ۷-۶روز نابود میگردند.

دانشمندی به نام A.L.Kulski، نقش بزرگی در مطالعات و تحقیقات در زمینه ویژگی های ضد میکروبی آب نقره، و کاربرد آن برای ضدعفونی کردن آب آشامیدنی و مواد غذایی ایفا نمود.آزمایشات وی و بعد از آن، مطالعات و تحقیقات دانشمندان دیگر نشان داد که دقیقا یون فلزات وتفکیک آنها(موادی که قادرند در آب به یون هایشان تجزیه شوند)، منجر به مرگ میکروارگانیزم میگردد.

s6

شواهدی وجود دارد که حساسیت پاتوژن های مختلف و ارگانیزم های غیرپاتوژن نسبت به نقره یکسان نیست.به عنوان مثال ثابت گردیده است که میکروفلورپاتوژن به مراتب نسبت به یون نقره حساسیت بیشتری در مقایسه با غیر پاتوژن ها دارد.

  • عکس های فانتزی زیبا دخترانه عروسکی
  • بر اساس تحقیقات صورت گرفته در آمریکا توسط U.P.Mironenkoدر سال۱۹۷۱،، نتایج مشابهی همانند تحقیقات در روسیه بدست آمد، بدین ترتیب که روش درمان انواع گونه های دیس باکتریوز با محلول یون نقره(غلظتmkg/L50)،با متد الکتروفورسیس حفره ای به این تاثیر درمانی مقاوم دست یافت.همزمان با این محقق دانشمندان دیگر ثابت کردند که یون نقره، دارای توانایی بالایی در غیر فعال کردن ویروس های آنفولانزای A-1,B،فشار میترس،انتروکولیت،وآدنو ویروس، همچنین مهار ویروس ایدز داشته و تاثیر زیادی در درمان بیماری ماربورگ،انترلیت ویروسی و طاعون در سگ ها دارد.ضمن اینکه مزایای درمان با نقره کلوئیدی در مقایسه با درمان های استاندارد دیگر به اثبات رسید.

    در آزمایشات L.V.Gigorevi، ثابت گردید که برای انحلال کامل باکتریوفاژروده N163،ویروس کوکسالی سروتیپ های A5,A7,A14لازم است که نقره را با غلظت بالاتری (mkg-L5000-500) نسبت به اشرشیالکی، سالمونلا، شیگل و دیگر باکتری های روده(mkg/L200-100)  استفاده نمود.

    بررسی نتایج اخیر در خصوص تاثیر یون نقره روی سلولهای پاتوژن از دیدگاه محققان در نقاط مختلف جهان

    تحقیقات و مطالعات اخیر در روسیه، دررابطه با یون نقره کلوئیدی نشان داد که آنها دارای توانایی بالایی در از بین بردن کلیه باکتری ها و حتی یروس های واریولا، برخی از گونه های آنفولانزا، انترو و آدنوویروسها میباشند.ضمن اینکه برتری و مزایای درمان با نقره کلوئیدی در مقایسه با دیگر روش های درمانی در تحقیقات کلینیکالی به اثبات رسید ، جالب توجه است که یون نقره می تواند تاثیر تخریب کننده بر روی بعضی از قارچها داشته باشد که این موضوع بر اهمیت استفاده از یون نقره می افزاید .

    مطالعات اخیر یک دانشمند امریکایی(ُSeyensDijest)نشان داد که نقره کلوئیدی، کلیه میکروبها و ویروس های مضر در غشای روده را نابود کرده، همچنین محلول نقره کلوئیدی برای پانسمان زخم، اسپری برای ورم لوزه، به عنوان نوار زخم مرطوب جهت درمان سوختگی وخراش استفاده میگردد.در کلیه این موارد تاثیرات درمانی مطلوب و خوبی حاصل گردید.

    در دانشگاه پزشکی نیویورک در قسمت ارتوپدی، آزمایشاتی در جهت تاثیر یون نقره در بیماران بعد از عمل که دارای عوارض عفونی هستند، صورت گرفت.گزارش این آزمایشات بدین شرح است“برای ۱۲ تا از ۱۴ بیمار، درمان کاملا موفقیت آمیز بود، و درکلیه ۱۴ بیمار منجر به کاهش مسلم فلور باکتریایی در زخم گردید.در هیچ یک از موارد تاثیرتات نامطلوب مشاهده نشد“.

    نقره کلوئیدی در ۷۰%موارد سوختگی در آمریکا مورد استفاده است.جالب است که شرکت های هواپیمایی نیز از آبی که دارای نقره میباشد، به عنوان روش دفاعی مسافران در برابر عفونت، از جمله عفونت دیسانتری(اسهال خونی) استفاده مینمایند.در بسیاری از کشورها یون های نقره کلوئیدی برای ضدعفونی کردن آب استخر نیز بکار میرود.

    در سوئیس، به صورت گسترده ای از فیلتراسیون نقره برای آب خانگی و اداره جات استفاده میشود.ایستگاه های فضایی بین المللی فقط از آب نقره استفاده مینمایند.

    نقره کلوئیدی و تاثیر آن روی ارگانیزم های انسان، حیوانات و گیاهان

    در حال حاضر نقره، تنها به عنوان یک فلز بررسی نمیگردد، بلکه میکروالمنتی است که بخش ضروری از بافت همه حیوانات و گیاهان است و قادر به انحلال میکروبهاست.فعالیت بیولوژیکی میکروالمنت ها-عناصر در ارگانیزم بیش از همه به حضور آنها در سنتز برخی آنزیم ها، ویتامین ها و هورمون ها مرتبط است.محلول کلوئید یون نقره

    بر اساس مطالعات A.E.Vaynarانسان به صورت روزانه به طور متوسط باید mkg88یون نقره دریافت کند.ثابت شده است که در ارگانیزم حیوانات و انسان ها، محتوای نقره mkg20در هر ۱۰ گرم ماده خشک است.یون نقره در سوخت و ساز بدن مشارکت داشته و بسته به غلظت کاتیونها، میتواند هم در تحریک و هم در مهار فعالیت آنزیم های مختلف تاثیر گذارد.تحت تاثیر نقره، شدت فسفوریلاسیون اکسیداتیودر میتوکندری مغز سر، دو برابر است، همچنین محتوای اسید نوکلئید که موجب بهبود عملکرد مغز سر میگردد، افزایش می یابد.

    به هنگام انکوباسیون بافت های مختلف در محلول فیزیولوژیکی حاوی mkg001/0کاتیون نقره، جذب اکسیژن توسط بافت مغز به %،۲۴،میوکارد به %۲۰، کبد-%۳۶، و کلیه به %۲۵ افزایش می یابد.

    در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه دولتی کیف، مطالعاتی در جهت بررسی تاثیر فیزیولوژیکی نقره انجام گرفت.ثابت شد که دوز نقره ۵۰:۲۰۰وmkg250، تاثیر سودمندی روی حیوانات آزمایشگاهی گذاشت.موش هایی که آب حاوی نقره نوشیده بودند، وزنشان افزایش یافته و سریع تر از حیوانات گروه کنترل رشد کردند.به کمک تجزیه و تحلیل طیفی از کبد حیوانات آزمایشگاهی، ۲۰میکروگرم نقره در۱۰۰گرم وزن خشک مشاهده شد که منطبق با میزان نرمال نقره نسبت به وزن موش در کبد بوده است.

    s7

    این تحقیقات نشان داد که دوز نقرهmkg50-250، در صورت مصرف طولانی مدت، هیچگونه تاثیر مضری روی ارگانیزم نمیگذارد.

    علاوه برآن، مطالعات و تحقیقات دیگری در جهت بررسی تاثیر نقره، تجویز دوزآن، و همچنین تجویز دوزهای بیش از حد مجاز روی ارگان ها و سیستم ای این حیوانات انجام گرفت.بنابر این تحقیقات آسیب شناسی، در حیوانات آزمایشگاهی که آب نقره به میزان mkg50000-20000دریافت کرده بودند، نشانگر این بود که تزریق طولانی مدت یون نقره منجر به تجمع آن در بافت های ارگانیزم میگردد.

    با این حال، رسوب نقره در بافت، با عوارضی نظیر تغییرات التهابی و مخرب ارگان های داخلی همراه نیست.

    A.A.Maslenkoنشان داد که مصرف طولانی مدت آب آشامیدنی حاوی mkg50(سطح MPC)هیچگونه اختلالی در عملکرد سیستم گوارش ایجاد نمیکند، همچنین در سرم خون-تغییر فعالیت آنزیم های مشخصه ی کبد مشاهده نگردید.به علاوه هیچ گونه تغییر پاتولوژیکی در وضعیت دیگر ارگان ها و سیستم های انسانی ایجاد نشد.به هنگام برررسی تاثیر ترکیبات نقره روی ارگانیزم انسان، تاثیر محرک آن روی ارگان های تشکیل دهنده خون که در ناپدید شدن فرم های کوچک نوتروفیل، افزایش تعداد لنفوسیت ها و مونوسیت ها، اریتروسیت ها، و هموگلوبین، کاهش سرعت رسوب گلبولهای قرمز(ESR)نمودار گشت.

    در سال های اخیر در منابع اطلاعاتی، نقره به عنوان تنظیم کننده سیستم ایمنی قوی در مقایسه با هورمون های استروئیدی، آورده شده است.

    ثابت شده است که بسته به دوز، نقره میتواند هم در تحریک و هم در مهار فاگوسیت ها تاثیرگذار باشد.تحت تاثیر نقره، تعداد ایمونوگلوبین هاینوع A,M,Gافزایش یافته و درصد تعداد تی-لنفوسیت ها نیز زیاد میگردد.

    بدین ترتیب در پرتو دانش نوین و عصر اطلاعات، نقره به عنوان یک میکروالمنت که برای عملکرد نرمال ارگان ها و سیستم های داخلی ضروری است، همچنین به عنوان یک ماده قوی که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و به صورت فعالی روی باکتری ها و ویروس های بیماران عمل میکند، شناخته شده است.

    موارد مصرف نقره کلوئیدی

    به هنگام بیماری های ویروسی مجاری تنفسی فوقانی

    استفاده از نقره کلوئیدی در درمان پنومونی حاد و مزمن، برونشیت(از طریق استنشاق، به ویژه با اسپری های مافوق صوت)منجر به بهبودی حتی در موارد شدید در کوتاه ترین زمان ممکنه میگردد، زمانیکه چندین آنتی بیوتیک ای بیماری ها را درمان نمیکند.

    برای درمان کلیه عفونت های تنفسی

    آنفولانزا که به کمک هیدرواروسل درمان شده و حفره بینی با نقره کلوئیدی پر میشود، ضمن اینکه مدت درمان تا ۲ روز کاهش می یابد و از واکنش های شدید بدن جلوگیری میکند.

    برای آدنو و عفونت های رینو ویروسی

    کلیه گونه های هرپس، به ویژه به هنگام التهاب ملتحمه هرپس مفید میباشد.

    ریزش تدریجی و قطره ای نقره کلوئیدی در طول ۸-۷روز دارای تاثیر مفیدی میباشد.

    التهاب حنجره، التهاب گلو، التهاب نای، برونشیت، التهاب ریه، امفیزم ریه، آسم برونشی

    شستشو و قرقر کردن نقره کلوئیدی دردهان برای درمان کرم خوردگی دندان و زخم های شدید و مزمن؛ورم حاد مخاط دهان و لثه قارچی، فرم های التهابی دیستروفیک و پارادونتوز_همگی نشانگر تاثیر بالای استفاده از نقره کلوئیدی بود.

    در گاستروانترولوژی به هنگام کلیه بیماری های دستگاه گوارش از جمله زخم معده، زخم اثنی عشر، مصرف نقره کلوئیدی ۲-۱قاشق چایخوری ۴-۳ دفعه در روز، بهبودی زخم های روده دوازده را تسریع میبخشد.

    نقره کلوئیدی منجر به رفع دیس باکتریوز میگردد و هلیکوباکترپیلوری و کمپیلوباکترپیلوری(باکتری هایی که منجر به ادامه پروسه زخم میگردند)را ریشه کن میکند.

    به هنگام کلیه بیماری های کیسه صفرا و التهاب مجاری صفراوی، بیماری های پانکراس از جمله پانکراتیت و اسپاسم.نتایج مصرف نقره کلوئیدی حاکی از تاثیر بالای آن به هنگام بیماری های روده-معده،التهاب کیسه صفرا،هپاتیت های عفونی، و کلانژیت(التهاب مجاری صفراوی)بود

    برای بیماری های کلیوی،پبلونفریت،نفریت، سیستیت(التهاب حاد مثانه)،

    برای بیماری های زنان وآندرولوژی،پروستات،بیماری های زنان مثل اندومتریت،کیست تخمدان،واژینیت، و فرم های دیگر عفونت های ادراری

    برای بیماری های جنسی،تناسلی:کلامیدیا، مایکوپلاسما، سیتومگالوویروس.این عفونت ها هیچگونه مقاومتی در برابر نقره کلوئیدی ندارند.

    برای پاپیلوماویروس که منجر به رشد زگیل و خال میگردد

    برای جراحات وسوختگی ها-نقره کلوئیدی یک آنتی بیوتیک قوی غیر سمی بدون عوارض درد است.

    نقره کلوئیدی مانع از رشد فلور سوختگی که در سوختگی های شدید منجر به مرگ میگردد، میشود.

    درمان سوختگی های حرارتی با پانسمان نقره کلوئیدی مرطوب، از لحاظ تاثیر بی مانند است.ویژگی مهم این متد، امنیت کامل آن میباشد که در درمان سوختگی های خیلی شدید تاثیر بالایی دارد.

    برای بیماری های لنفاوی از جمله غدد لنفاوی،و بیماری هوچکین(یک بیماری عفونی مقاربتی)

    برای آرتریت حاد و تحت حاد در زمینه استئوآرتروز دیستروفیک

    نقره یونوفورسیس، تاثیر مثبتی روی التهاب و سندروم درد میگذارد.

    نقره کلوئیدی به عنوان یک عامل خارجی در درمان بیماریهای پوستی،ویروسی، مخمر،استرپتو-استافیلوکوک(پاتوژن های بالقوه ای که باعث زخم و عفونت های فرصت طلب شدید میشوند)و عارضه تروفیکی استفاده میگردد.

    نقره کلوئیدی دارای تاثیر بالایی در پروسه های التهابی با طبیعت ناشناخته، و همچنین در شرایطی که تجویز دقیق آنتی بیوتیک امکان پذیر نیست، میباشد.همچنین به دلیل امکان استفاده از آن به صورت موضعی و خوراکی، دارای گسترده ترین طیف استفاده میباشد،من جمله:-میتوان آنرا به صورت قطره یا اسپری در چشم، بینی، گوش،دهان،غشای مخاطی اندام تناسلی استفاده کرد.

    نقره کلوئیدی را میتوان به صورت داخلی ،۲-۱قاشق زیر زبان ریخت و نگه داشت تا از طریق مکش جذب گردد.بدین ترتیب نقره کلوئیدی به هنگام ورود به سیستم لنفاوی، دارای تاثیر قابل ملاحظه و مفیدی روی لوزه ها و آدنوئید داشته و سریعا پروسه های التهابی را به هنگام آنژین شدید رفع مینماید.

    محلول نقره کلوئیدی را میتوان درآب برای شستشو و استنشاق ودر حمام استفاده نمود.

    نقره کلوئیدی را میتوان روی کلیه زخم ها از هر منشا قرار داد.همچنین میتوان آنرا به صورت مستقیم روی بریدگی ها، خراش ها،و زخم های باز مالید،همچنین برای اگزما،ناراحتی های پوستی،جوش،گزیدگی حشرات استفاده نمود.نقره کلوئیدی به هنگام سوختگی، بهبودی را تسریع کرده وزخم را کاهش داده و باعث از بین رفتن التهاب میگردد.

    s8

    تحقیقات و مطالعات گوناگون، نشانگر این بودند که محلول نقره کلوئیدی، موثرترین ماده به هنگام تماس مستقیم با سطوح چرکی و ملتهب در اثر عفونت های باکتریایی است. نقره به هنگام کاربرد موضعی کاملا بدون درد است، همچنین برخلاف آنتی بیوتیک ها،سلول های بافت را تخریب نمیکند.

    نقره کلوئیدی مانند دئودورانت عمل کرده و بوی بد عرق را که توسط باکتری های ناشی از تجزیه مواد ترشح شده توسط غدد عرق ایجاد میگردد، را ازبین میبرد.
    برای تصفیه آب آشامیدنی، ۱ قاشق غذاخوری از نقره کلوئیدی به هرلیتر آب اضافه کرده وهم میزنیم، و ۶ دقیقه میذاریم تا بماند.
    برای حیوانات(دز متناسب با وزن)نقره کلوئیدی مصرف سودمندی داشته و میتوان آنرا به آب، برای آبیاری گیاهان اضافه نمود. s9
    نقره کلوئیدی دارای فواید زیادی برای کودکان از همان روزهای آغازین تولد است، همچنین برای بیماری های مزمن و بویژه برای افراد ضعیف و همچنین زنان باردار توصیه میشود.
    نقره کلوئیدی به هنگام مصرف به صورت داخلی، داخل خون نفوذ کرده ،سریعا از طریق سلولها پخش میگردد.ظرف ۴-۳ روز، نقره در بافت ها به تعداد کافی برای بروز خواص مفید تجمع می یابد.سپس بعد از یک هفته از طریق کلیه، سیستم لنفاوی، وروده ها بیرون میرود:در موارد کلی مصرف ۱قاشق غذاخوری در طول ۴ روز تا دستیابی به سطح مورد نظر توصیه میگردد، و بعد از آن یک قاشق چایخوری برای حفظ وتثبیت آن وضعیت توصی همیشود.به هنگام بیماری های جدی و مزمن، این مقدار باید ۳-۲برابر دوز معمول گشته و ۴۵-۳۰روز مصرف گردد، سپس مقدار مصرف را تاحد معمول پایین آورد.
    ۱/۵mg/Lظرف ۳۰ دقیقه منجر به غیر فعال شدن کامل ویروس های آنفولانزاA,B،میترا و .. میگردد.حتی در غلظت۱/۰میلی گرم بر لیتر، نقره کلوئیدی دارای تاثیر قوی کشنده قارچ است.به هنگام بار میکروبی به تعداد ۱۰۰۰۰۰ قارچ در هر لیتر، مرگ قارچ های کاندیدا،آلبیکانس، ۳۰ دقیقه بعد از تماس با نقره کلوئیدی رخ میدهد و به هنگام تعداد ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰، عمده مرگ و نابودی قارج ها بعد از یک ساعت به وقوع میپیوندد.

    از عضویت شما متشکریم.


    برای عضویت در خبرنامه مجیک بادی ایمیل خود را وارد کنید

    %PDF-1.5
    %
    1 0 obj
    >>>
    endobj
    2 0 obj
    >
    endobj
    3 0 obj
    >/XObject>/ExtGState>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/Annots[ 50 0 R] /MediaBox[ 0 0 595.32 841.92] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
    endobj
    4 0 obj
    >
    stream
    x=nɕ|$e MI쎁vHA֩Kwݚ “Ydu׹Թ?=yǟW?ݼכ//ݪ=n?C_7ǧ/V߿}ssWw
    ^!?”tX?OBt”2*b4ݖa+;ӎDndc~@w[?lbs3_W͝ `Tc1

    این بار نت نوشت تصمیم دارد مصرف عجیب و جالبی را از خواص نقره کلوئیدی به شما معرفی کند. خواص نقره کلوئیدی برای پیشگیری و درمان عفونت ها برای انسان می تواند یک کارکرد جدید و سودمند در قرن آینده باشد.

    این بار نت نوشت تصمیم دارد مصرف عجیب و جالبی را از خواص نقره کلوئیدی به شما معرفی کند. خواص نقره کلوئیدی برای پیشگیری و درمان عفونت ها برای انسان می تواند یک کارکرد جدید و سودمند در قرن آینده باشد. نقره یکی از عناصری است که از سالیان بسیار دور و شاید هزاران سال قبل از کشف آنتی بیوتیک از ضروری ترین عناصر کاربردی بشر بوده است. پادشاهان ایرانی جهت حمل آب از ظروف نقره استفاده می کردند تا آلودگی کمتری به آب وارد شود و این مایع را همیشه تازه نگه دارد.

    بیشتر بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی قوی برای جنگ در برابر عفونت ها

    در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، سیم های نقره جهت پانسمان زخم ها، محافظت از سوختگی و عفونت ها مورد استفاده قرار می گرفت. با ظهور پنی سیلین در سال ۱۹۴۲، نقره نقش ثانوی پیدا کرد و کم کم از صحنه ظهور محو شد. اما در طول ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته نقره کلوئیدی، در جهت درمانی مدرن مورد استفاده قرار گرفته است که هیچ گونه عارضه ای هم در بر نداشته است.

    بیشتر بخوانید: یک گیاه ضد عفونت همه کاره برای انواع عفونت هامحلول کلوئید یون نقره

    برای شناخت این نوع نقره می بایست برخی از علوم دانش فیزیک را مرور کنیم. اساسا کلوئید یک مخلوط است که از ماده ای با پایه غیر جامد مانند ژل یا فوم به دست می آید و برخی از اجزای ذاتی نامحلول در آن به صورت معلق شناور است. به عنوان مثال سیگار کلوئیدی می تواند خاکستری معلق در هوا ایجاد کند. نقره کلوئیدی در این مورد به ذرات میکروسکوپی نقره که به صورت ژل معلق در آب می باشد، گفته می شود. ذرات کوچک تر و یا غلظت های مختلف از این نقره می توان تهیه کرد. در حالت نخست، ار خواص نقره می توان به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده اشاره کرد که بیشتر باکتری ها، ویروس ها حتی قارچ های خطرناک را هم از بین می برد. اما اگر بخواهید بدانید نقره چگونه این مبارزات را انجام می دهد باید بدانید که ذرات نقره می توانند، غشاهای میکروبی را تخریب کرده و اکسیداسیون فعال در درون آن ها ایجاد کند. ذرات نقره می توانند خود را به سطح سلول های میکروبی برسانند و سبب خرابی بار الکتریکی آن ها شود و به این صورت میکروب ها به عنوان یک عامل خارجی که وارد بدن انسان شده است آسیب پذیر شده و نابود می گردند. پس از وارد شدن باکتری ها یا ویروس ها، ذرات نقره می توانند به طور مستقیم مواد ژنتیکی و آنزیم های حیاتی را تحت تاثیر خود قرار دهند.

    نقره کلوئیدی از طریق اکسیداسیون کاتالیزوری، دیواره سلول های پاتوژن که همان میکروب های مضر می باشند را از بین می برد. نقره کلوئیدی پس از آن که وارد سلول ها می شود و با DNA پاتوژن ها برخورد می کند، مانع تکثیر این سلول ها شده و از تکرر عفونت و گستردگی آن جلوگیری به عمل می آورد.

    طبق گفته رابرت یانگ، نویسنده و محقق در این زمینه ” مشکلات چشم و یا گوش از جمله آب مروارید، گلوکوم، قرمزی و تاری دید، ضعف در بینایی، عفونت گوش، گوش درد و سختی شنوایی به کمک این ماده قابل درمان است. استفاده از این قطره به صورت ۳ مرتبه در روز می تواند این مشکلات را بر طرف کند.”

    بیشتر بخوانید: درمان طبیعی عفونت بدن با مواد غذایی ضد عفونت

    بیش از ۸۰ % موارد سردرد ها ناشی از تهدیدات ویروسی است. این جاست که نقره یک درمان کاملا فوق العاده برای از بین بردن مهاجمین ویروسی به خصوص افرادی که به سرما خوردگی مبتلا شده اند، به حساب می آید. حتی جهت درمان کودکان نیز مفید است. برای استفاده نقره کلوئیدی جهت درمان عفونت ها می بایست یک قطره آب تمیز را با محلول نقره کلوئیدی مخلوط کرده و روزانه ۳ تا ۵ قطره محلول را در هر دو حفره بینی ریخته و ۵ تا ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس آن را تخلیه کنید. این عمل تا ۳ مرتبه در طی روز باید انجام شود تا علائم سرما خوردگی به طور کامل از بین برود.

    نقره کلوئیدی قادر به کشتن بیش از ۹۸ % باکتری ها است

    نقره کلوئیدی به شکل اسپری بینی نیز خواص فوق العاده ای برای بیماران مبتلا استافیلوکوکوس اورن رینو سینوزیت مزمن دارد. چرا که این بیماری در برابر آنتی بیوتیک های معمولی بسیار مقاوم است ولی به کمک نقره کلوئیدی قادر به کشتن بیش از ۹۸ % باکتری ها است. سر خود را به سمت عقب خم کنید و ۵ قطره نقره کلوئیدی را در هر حفره بینی بریزید حتی می توانید از اسپری نقره کلوئیدی نیز استفاده کنید که در این صورت در هر حفره اسپری را دو مرتبه پاف کنید. این کار را بیش از ۳ مرتبه در طی روز نباید تکرار کرد.

    بیشتر بخوانید: درمان عفونت سینوس ها با ماساژ ساده در خانه

    نقره کلوئیدی یکی از موثر ترین درمان های گوش و بیماری های عفونی گوش است. این نقره نه تنها از بین برنده عفونت است بلکه بر علیه باکتری ها و قارچ های گوش نیز اقدام می کند. قبل از هر کاری محلول نقره کلوئیدی را به دمای بدن برسانید سپس با دقت ۳ قطره از محلول در داخل گوش بیماری ریخته و در حدود ۵ دقیقه دراز بکشید تا مایع از داخل گوش خارج نشود. پس از آن مایع را با دستمال آهسته از درون گوش پاک کنید.

    بیشتر بخوانید: درمان خانگی عفونت گوش

    در صورتی که زخم شما تازه باشد می توانید از محلول نقره کلوئیدی برای شستشوی آن استفاده کنید. شما می توانید ۱ الی ۲ قطره نقره کلوئیدی را روی یک باند یا پد بهداشتی ریخته و سپس روی زخم قرار دهید. این کار سوختگی های شدید را به سرعت درمان می کند. در طی روز دو مرتبه باند را تعویض کنید. قبل از اختراع پنی سیلین نقره یکی از روش های اثبات شده برای پیشگیری از عفونت ها بوده است.

    بیشتر بخوانید: درمان طبیعی عفونت سینوس ها با ۱۰ درمان خانگی

    بیشتر عفونت های چشم شامل، سرخی چشم، بلفاریت، گل مژه و . . . را توسط داروهای آنتی بیوتیک درمان می کنند. اما نقره کلوئیدی درمانی موثرتر و بی ضررتر دارد. در صورتی که عفونت چشم بسیار شدید باشد طبق تجویز پزشک ممکن است هر ساعت از این قطره نیاز داشته باشید. شیشه ای که قطره نقره کلوئیدی را در آن می ریزید را کاملا تمیز نگه دارید و تنها برای عفونت چشم استفاده کنید.

    چشم های خود را کاملا تمیز کرده و سپس از این قطره استفاده کنید تا مشاهده کنید که چگونه این قطره عفونت را از بین می برد. در صورتی که عفونت چشم شما پایدار است یک قطره از نقره کلوئیدی را زیر زبان خود بریزید و ۳۰ ثانیه نگه دارید و سپس آن را ببلعید. این کار را تا سه مرتبه در طی روز می توانید انجام دهید. به این صورت عفونت های مختلف چشم را می توان بسیار سریع و علمی درمان کرد.

    بیشتر بخوانید: انواع عفونت چشم ، علت و علائم


    مهدی


    ۵ خرداد ۱۳۹۸ at ۸:۵۴

    از کجا میشه تهیه کرد ؟


    سارا


    ۶ مرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۰۰

    چگونه از تبخیر کلوئید روی پانسمان جلوگیری کنیم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

    محلول کلوئید یون نقره

    وب‌ سایت

    Copyright © 2020 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

    نانوذرات نقره، نانوذراتی با اندازهٔ ۱ الی ۱۰۰ نانومتر و از جنس نقره هستند.[۱] در حالی که اغلب با عنوان نقره شناخته می‌شوند، اما برخی از آن‌ها از درصد زیادی اکسید نقره تشکیل یافته و این به دلیل نسبت سطح بزرگ به میزان اتم‌های نقره می‌باشد. اشکال متعددی از نانوذرات را می‌توان بسته به نرم‌افزار در دسترس ایجاد نمود. به‌طور معمول نانوذرات کروی اما لوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین ورق‌های نازک و هشت ضلعی نیز محبوب می‌باشند.

    سطح بسیار بزرگ آنها، اجازهٔ هماهنگی تعداد زیادی از لیگاندها را می‌دهد. ویژگی‌های قابل اجرای نانو ذرات در درمان انسان در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی تحت بررسی می‌باشد، و اثربخشی بالقوه، سمیت و هزینه‌های آن مورد ارزیابیست.

    رایج‌ترین روش‌ها برای ترکیب نانوذرات شیمی مرطوب یا هسته بندی ذرات در حصار محلول می‌باشد. هسته بندی زمانی رخ می‌دهد که یون‌های نقره مجتمع شوند، معمولاً AgNO3 یا AgCIO4 در حضور یک عامل کاهنده به نقرهٔ کلوئیدی کاهش می‌یابند. هنگامی که تجمع به حد کافی افزایش یابد، یون‌های فلز نقره محلول برای تشکیل سطحی پایدار بهم می‌پیوندند. هنگامی که خوشه کوچک باشد، به‌طور جدی نامطلوب می‌باشد، زیرا انرژی بدست آمده بوسیلهٔ تجمع و غلظت ذرات محلول به اندازه انرژی از دست رفته از ایجاد یک سطح جدید نمی‌باشد.[۲] هنگامی که خوشه به اندازه‌ای قطعی دست می‌یابد، که با عنوان شعاع بحرانی نیز شناخته می‌شود، تا حد زیادی مطلوب می‌شود و در نتیجه برای ادامه رشد به اندازهٔ کافی پایدار می‌گردد. این هسته پس از آن در سیستم باقی می‌ماند و تا جایی که اتم‌های نقره از طریق یک محلول منتشر شوند، رشد می‌کنند و به سطح متصل می‌گردند، هنگامی که غلظت محلول اتمی نقره به اندازهٔ کافی کاهش یابد، امکان اتصال اتم‌های کافی به یک دیگر جهت تشکیل یک هستهٔ پایدار وجود ندارد. در این آستانهٔ هسته بندی، نانوذرات جدید از تشکیل توقف می‌یابند و نقره محلول باقی‌مانده توسط انتشار به درون نانوذرات در حال رشد، در محلول جذب می‌گردند.

    در رشد ذرات، سایر مولکول‌ها در محلول انتشار و به سطح متصل می‌گردند. این رویه سطح انرژی نانوذرات را تثبیت می‌نماید و از دستیابی یون‌های نقره جدید به سطح ممانعت می‌کند. اتصال این عوامل پایا سازی/ پوشاننده رشد نانوذرات را کند و در نهایت متوقف می‌نماید. رایج‌ترین دربندی‌های لیگاند سیترات تری سدیم و پلی وینیل می‌باشد. اما بسیاری دیگر در شرایط مختلفی برای سنتز ذرات با ابعاد، اشکال، خواص سطحی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.[۳] روش‌های سنتز مرطوب گوناگونی وجود دارد، از جمله استعمال کاهش قند، کاهش سیترات، کاهش از طریق بوروهیدرید سدیم، روند پلیل، رشد دانه با میانجی‌گری و رشد به واسطهٔ نور. هر یک از این متدها، یا ترکیب آنها، درجات متفاوتی از کنترل بر توزیع اندازه و همچنین توزیع ترتیبات هندسی نانوذرات را ارائه می‌نمایند.

    روش امیدوارکننده و جدیدی از روش تکنیک شیمی مرطوب توسط Elsopikhe و همکارانش ارائه گردیده است. آن‌ها سنتز اولتراسونیک- حمایت شده سبز را توسعه دادند. تحت روش اولتراساند، نانوذرات نقره، با κ-carrageenan به عنوان یک تثبیت‌کننده طبیعی سنتز شدند. واکنش در دمای محیط به انجام رسید و نانوذرات نقره با ساختار کریستال fcc بدون ناخالصی‌ها تولید شدند. از غلظت κ-carrageenan برای تحت تأثیر قرار دادن توزیع سایز ذره AgNPها استفاده شده‌است.
    محلول کلوئید یون نقره

    روش اولیه و بسیار متداول برای سنتز نانوذرات کاهش سیترات می‌باشد. این روش توسط M.C Lea ابداع گردیده، وی کلوئید نقره تثبیت شده- سیترات را در سال ۱۸۸۹ با موفقیت ایجاد نموده‌است.[۴] کاهش سیترات، کاهش ذره منبع نقره، معمولاً AgNO3 یا AgCIO4 به نقره کلوئیدی با استفاده از تری سدیم سیترات، Na3C6H5O7 را شامل می‌شود. سنتز معمولاً در یک دمای بالا (۱۰۰ درجه سانتی گراد) برای به حداکثر رساندن مونودیسپرسیتی (به‌طور یکسان در سایز و شکل) ذرات انجام می‌گیرد. در این روش، یون سیترات به‌طور سنتی هم به عنوان عامل کاهنده و هم به عنوان لیگاند دربندی عمل می‌نماید و آن را به یک فرایند مفید برای تولید AgNP به دلیل سهولت نسبی و زمان واکنش کوتاه تبدیل می‌نماید. با این حال ذرات نقره، توزیع اندازه گسترده‌ای را شکل داده‌اند و به‌طور هم‌زمان هندسه ذرات گوناگونی را ایجاد نموده‌اند. افزودن عوامل کاهنده قوی به واکنش اغلب برای سنتز ذرات با اندازه و شکل یکنواخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    کاهش اتم‌های فلز، هستهٔ نانوذرات را شکل خواهد داد. در کل، این روند شبیه متد ذکر شده در بالاست که از سیترات استفاده می‌نماید. مزیت استفاده از بوروهیدریت سدیم، monodispersity جمعیت نهایی ذرات را افزایش داده است. دلیل اصلی برای monodispersity افزایش یافته در هنگام استفاده از NaBH4 این است که آن عامل کاهندهٔ قوی تری نسبت به سیترات می‌باشد. تأثیر قدرت عامل کاهنده را می‌توان به وسیلهٔ بازرسی نمودار لامر که هسته بندی و رشد نانوذرات را توصیف می‌نماید، مشاهده نمود.

    اگر نیترات نقره (AgNO3) توسط عامل کاهندهٔ ضعیفی مانند سیترات کاهش یابد، نرخ کاهش پایین می‌آید و این بدین معناست که هسته‌های جدید شکل می‌یابد و هسته‌های قدیمی به‌طور هم‌زمان رشد می‌یابند؛ و به این دلیل است که واکنش سیترات monodispersity کمی دارد. به دلیل اینکه NaBH4 عامل کاهندهٔ قوی می‌باشد، غلظت نیترات نقره به سرعت کاهش می‌یابد که منجر به کوتاه شدن زمان در طی فرایند شکل‌گیری هستهٔ جدید و رشد به‌طور هم‌زمان می‌گردد و جمعیت مونودیسپرس نانو ذرات نقره را ایجاد می‌نماید.

    ذرات شکل گرفته توسط کاهش بایستی دارای سطح پایدار جهت جلوگیری از تراکم ذرات نامطلوب، رشد و زمخت شدنشان، باشند. نیروی محرک برای این پدیده، کمینه کردن انرژی سطح می‌باشد (نانوذرات دارای سطح وسیع به نسبت حجم هستند). این تمایل به کاهش انرژی سطحی در سیستم را می‌توان با اضافه نمودن گونه‌ها که جذب سطح نانوذرات خواهند شد و باعث کاهش فعالیت سطح ذررات خواهند شد، و در نتیجه از کلوخه شدن ذرات به توجه به نظریه DLVO جلوگیری خواهند نمود و ممانعت از رشد با اشغال محل چسبندگی برای اتم‌های فلز خواهند کرد، خنثی نمود. گونه‌های شیمیایی که جذب سطح نانوذرات می‌شوند لیگاند نام دارند. برخی از این گونه‌های تثبیت سطح عبارتند از: NaBH4 در مقدار زیاد، پلی (پیرولیدین وینیل)(PVP)، سدیم دودسیل سولفات(SDS)، تیول دودکان.[۵]

    به محض اینکه ذرات در محلول تشکیل یافتند، بایستی جدا گشته و جمع‌آوری گردند. چندین روش عمومی برای حذف نانوذرات از محلول وجود دارد، از جمله فاز تبخیر حلال، یا افزودن مواد شیمیایی به حلال که باعث کاهش حلالیت نانوذرات در محلول می‌گردد. هر دو روش ته‌نشینی نانوذرات را شدت می‌دهد.

    روند پلیل یک متد بسیار مفیدی می‌باشد، زیرا درجهٔ بالایی از کنترل در اندازه و هندسهٔ نانو ذرات حاصل، به ثمر می‌رساند. در کل، سنتز پلیل با حرارت ترکیب پلیل مانند اتیلن گلیکول، پنتاندیول ۱٫۵، ۱٫۲- پروپلین گلوکل۷، شروع می‌گردد. گونه Ag+ و عامل دربندی افزوده شده‌اند (اگرچه خود پلیل نیز عامل دربندی می‌باشد). سپس Ag+ به نانوذرات کلوئیدی توسط پلیل کاهش می‌یابد. روند پلیل، به شرایط واکنشی مانند دما، محیط شیمیایی و غلظت بستر بسیار حساس می‌باشد.[۶] بنابراین، با تغییر این متغیرها، شکل‌های هندسی و اندازه‌های مختلف، می‌توانند برای شبه کره، هرم، کره‌ها و سیم‌ها انتخاب شوند. مطالعات بیشتری مکانیسمی را برای این فرایند و همچنین هندسه‌های منتج شده تحت شرایط واکنشی مختلف با جزئیات بیشتر تحت بررسی قرار داده‌اند.

    از کاشت یون برای ایجاد نانوذرات نقره جاسازی شده در شیشه، پلی اورتان، سیلیکون، پلی اتیلن، پلی (متیل متاکریلات) استفاده شده‌است. ذرات با استفاده از بمباران در ولتاژهای با شتاب بالا جاسازی شده‌اند. در چگالی جریان ثابت پرتو یون تا یک مقدار مشخص، اندازه نانو ذرات نقره تعبیه شده به عنوان monodisperse در جمعیت یافت شد، و پس از آن تنها غلظت یون مشاهده گردید. افزایش بیشتر در پرتو یون منجر به کاهش اندازه و تراکم نانوذرات در بستر هدف می‌گردد، زیرا پرتو یون در ولتاژ شتاب بالا با یک جریان به تدریج افزایشی یافته عمل می‌نماید که آن خود منجر به افزایش تدریجی اندازه نانوذرات می‌گردد. مکانیسم‌های رقابتی اندکی وجود دارند که ممکن است منجر به کاهش اندازهٔ نانوذرات، تخریب نانوذرات علیه تصادم، کندوپاش از سطح نمونه، همجوشی ذرات علیه گرما و تفکیک گردد.

    تشکیل نانوذرات تعبیه شده پیچیده است و همهٔ پارامترهای کنترلی و عوامل هنوز بررسی نشده‌اند. شبیه‌سازی کامپیوتری به این دلیل که فرایندهای انتشار و خوشه بندی را درگیر می‌نماید دشوار است، با این حال می‌توان آن را به چند زیر فرایند متفاوت ار قبیل کاشت، انتشار و رشد تقسیم نمود. یون‌های نقره پس از کاشت، به اعماق مختلفی در داخل بستر دست خواهند یافت که به توزیع گاوسی با میانگین متمرکز در نقطهٔ X نزدیک است. شرایط درجه حرارت بالا در طی مراحل اولیه کاشت، انتشار ناخالصی در بستر را افزایش خواهد داد و در نتیجه برخورد اشباع یون، که برای هسته نانوذرات مورد نیاز است را محدود خواهد نمود. هم دمای کاشت و هم تراکم جریان پرتو یون برای کنترل جهت دست یابی به اندازهٔ نانوذرات monodisperse و توزیع عمقی بسیار ضرروی می‌باشد. چگالی جریان کم ممکن است برای مقابله با تحریک حرارتی از پرتو یون و تجمع بار سطحی مورد استفاده قرار گیرد. پس از کاشت در سطح، از آنجایی که هدایت سطحی افزایش خواهد یافت، ممکن است جریان پرتو مطرح گردد. سرعتی که در آن ناخالصی قطره‌ها را سریعاً پس از شکل‌گیری نانوذرات منتشر می‌نماید مانند تله یونی همراه عمل می‌نماید. این نشان می‌دهد که آغاز روند کاشت برای کنترل فاصله و عمق نانوذرات حاصل، بسیار حیاتی می‌باشد و همچنین کنترل درجه حرارت بستر و چگالی پرتو یون نیز مهم می‌باشد. حضور و ماهیت این ذرات را می‌توان با استفاده از طیف‌سنجی‌های متعدد و ابزار آلات میکروسکوپی تحلیل نمود. همان‌طور که توسط نوارهای جذب خصوصیات مشهود است نانوذرات سنتز شده رزونانس پلاسمون سطح را ارائه می‌نمایند؛ این ویژگی‌ها دست‌خوش طیفی از تغییرات بسته به اندازه نانو ذره و نامطبوعی سطح می‌باشد، با این حال خواص نوری به شدت بستگی به مواد بستر کامپوزیت دارد.

    در سال‌های اخیر استفاده از نانو ذرات نقره برای کاتالیز مورد توجه قرار گرفته‌است. گرچه بسیاری از کاربردهای آن در زمینه‌های دارویی و ضد باکتری می‌باشند، نانو ذرات نقره برای نشان دادن خواص ردوکس کاتالیزوری برای رنگ، بنزن، مونو اکسید کربن، و ترکیبات شبیه دیگر اثبات شده‌است.

    نکته: این پاراگراف تشریحی کلی از خواص نانوذرات برای کاتالیز می‌باشد و تنها منحصر به نانوذرات نقره نیست. اندازهٔ نانو ذرات تا حد زیادی تعیین‌کنندهٔ خواصی هست که به سبب اثرات کوانتومی مختلف ارائه می‌شوند. علاوه بر این، محیط شیمیایی نانوذرات نقش مهمی در خواص کاتالیزوری ایفا می‌نماید. با این ذهنیت، بایستی خاطرنشان کرد که کاتالیزهای ناهمگن با جذب گونه‌های واکنش دهنده به بستر کاتالیزوری، رخ می‌دهد. در هنگام استفاده از پلیمرها، لیگاندهای پیچیده یا سورفاکتانت برای جلوگیری از ادغام نانوذرات، قابلیت کاتالیزوری را به دلیل قابلیت جذب کاهش یافته، متوقف می‌کند. با این حال، این ترکیبات را می‌توان به گونه‌ای که محیط شیمیایی توانایی کاتالیزوری را افزایش دهد، استفاده نمود.

    نانوذرات نقره در حمایت از حوزه‌های سیلیس بی‌اثر، سنتز شده‌است.[۷] حمایت عملاً هیچ نقشی در توانایی کاتالیزوری بازی نمی‌کند و به عنوان متدی از روش‌های پیشگیری انعقادی از نانوذرات نقره در محلول کلوئیدی فراهم می‌نماید؛ بنابراین، نانوذرات نقره تثبیت شد و اثبات توانایی آن‌ها در خدمت‌گزاری به عنوان باز پخش‌کننده الکترون برای کاهش رنگ‌ها به وسیلهٔ سدیم بروهیدرید ممکن بود. بدون کاتالیزور نانوذرات نقره، عملاً هیچ نوع واکنشی در بین بروهیدرید سدیم و رنگ‌های مختلف صورت نمی‌گیرد: آبی متیلن (متمایل به سبز)، ائوزین، رز بنگال.

    محققان کاربرد نانوذرات نقره را به عنوان حامل‌هایی برای توزیع محموله‌های مختلف از قبیل مولکول‌های دارویی کوچک یا مولکول‌های زیستی بزرگ برای اهداف خاص مورد بررسی قرار داده‌اند. اگر AgNP زمان کافی برای رسیدن به هدف خویش داشته باشد، انتشار محموله‌ها به‌طور بالقوه‌ای می‌تواند توسط محرک‌های داخلی یا خارجی تحریک شود. هدف‌گزاری و تجمیع نانوذرات غلظت محمولهٔ بالایی را در جایگاه‌های هدف خاصی فراهم می‌نماید و همچنین می‌تواند عوارض جانبی را به حداقل برساند.

    انتظار می‌رود معرفی فناوری نانو در پزشکی منجر به پیشبرد تصویربرداری تشخیص سرطان و استانداردهای لازم برای دارو درمانی گردد. فناوری نانو بینشی دقیق در مورد ساختار، عملکرد و سطح سازمانی بیوسیستم در مقیاس نانو را ارائه می‌کند.

    نانوذرات نقره می‌توانند دستخوش تکنیک‌های پوششی از یک سطح پوششی و عامل دار که بتوان بسترهایی را اضافه نمود، شوند. هنگامی که نانو ذرات پوشانده می‌شوند در سطحی همانند اسید سیلیسیک در سیلیکا به وجود می‌آید. بسترها را می‌توان از طریق اتر ثابت و ارتباطات استر که به سرعت توسط آنزیم‌های متابولیک تجزیه نشده‌اند، اضافه نمود. کاربردهای شیمی درمانی اخیر منجر به طراحی داروهای ضد سرطان با یک ارتباط دهندهٔ عکس از قبیل ortho-nitrobenzyl bridge و اتصال آن به بستر در سطح نانو ذرات شده‌است. مجموعه نانو ذرات با مقدار سمیت پایین می‌تواند تحت سوخت و ساز بدن برای زمان لازم جهت توزیع از طریق سیستم بدن دوام بیاورد. اگر یک تومور سرطانی جهت درمان مورد هدف قرار بگیرد، نور فرابنفش را می‌توان در منطقهٔ توموری نهاد. انرژی الکترومغناطیسی نور منجر به ارتباط دهندهٔ پاسخگوی عکس برای شکستن در بین دارو و بستر نانوذرات می‌گردد. در حال حاضر، این دارو در شکل فعال برای عمل در تومورهای سرطانی شکسته و انتشار می‌یابد. مزایای پیش‌بینی شده برای این متد، این است که دارو بدون ترکیبات بسیار سمی توزیع می‌شود، داروها بدون اشعهٔ مضر منتشر می‌شوند، یا متکی بر واکنش شیمیایی جهت رخ دادن می‌باشد یا دارو می‌تواند به صورت انتخابی در یک بافت هدف منتشر شود.[۸]

    رویکرد دوم، ضمیمهٔ یک داروی شیمی درمانی به‌طور مستقیم به سطح عاملدار نانوذرات نقره ترکیب شده با یک گونه نوکلئوفیلیک برای انجام یک واکنش شیمیایی می‌باشد. برای مثال، اگر مجموعه داروی نانوذرات وارد شود یا در مجاورت بافت هدف یا سلول قرار بگیرد، glutathione monoester را می‌توان به موقعیت اضافه نمود. اکسیژن استر هسته، به سطح عاملدار نانوذرات از طریق ارتباط دهندهٔ استر جدید در زمانی که دارو به محیط اطراف خود منتشر می‌شود، ضمیمه خواهد گردید. در حال حاضر دارو فعال می‌باشد و می‌تواند عملکرد بیولوژیکی در سلول‌ها را به محیط اطراف با تعاملات نامطلوب به سایر بافت‌ها اعمال نماید.

    عامل اصلی ناکارامدی شیمی درمانی‌های فعلی، مقاومت چند دارویی می‌باشد که می‌تواند برآمده از چند مکانیسم باشد.

    نانوذرات می‌توانند ابزاری را برای مقابله با MDR فراهم نمایند. به‌طور کلی در هنگام استفاده از عامل هدف برای توزیع نانوذرات به سلول‌های سرطانی، ضرروی هست که عامل‌ها با گزینش بالا به مولکول‌هایی که منحصر به فرد در سطح سلول بیان شده‌است، متصل شوند. از این رو می‌توان نانوذرات را با پروتئین طراحی کرد که به‌طور ویژه‌ای سلول‌های مقاوم در برابر دارو را با حامل‌های پروتئینی در سطح آن‌ها شناسایی می‌کند. یکی از اشکالات غیر منتطره سیستم‌های توزیع نانو داروی متداول، داروهای آزاد منتشر شده از طریق نانو حامل‌ها به سیتوزل می‌باشند و نشانگر ناقل‌های MDR هستند و صادر شده‌اند. برای رفع این مشکل، ذرات نانو کریستالی نقره ۸ نانومتری با افزودن فعال‌کننده رونویسی فعال سازی- ترانس (TAT)، مشتق شده از ویروس HIV- 1 که همانند پپیتید نافذ سلول(CPP) عمل می‌کند،[۹] هست. به‌طور کلی، تأثیر AgNP به خاطر عدم جذب سلولی کارامد، محدود گردیده است؛ با این حال، اصلاح CPP- تبدیل به یکی از کارامدترین متدها برای بهبود توزیع داخل سلولی نانوذرات گردیده است. پس از مصرف براساس حذف سایز، صادر کردن AgNP ممنوع شده‌است. مفهوم خیلی ساده است: نانوذات برای توزیع به وسیلهٔ ناقل‌های MDR بسیار بزرگ می‌باشند، زیرا تابع جریان به شدت تحت کنترل اندازهٔ بسترها می‌باشد، و به‌طور کلی در محدودهٔ 300- 2000 Da قرار دارند. در نتیجه نانوذرات نسبت به جریان مستعد باقی نمی‌مانند و همچنین ابزاری را برای تجمع در غلظت‌های بالا فراهم می‌نمایند.

    معرفی نقره در درون سلول‌های باکتریایی درجه بالایی از تغییرات ساختاری و مورفولوژی که منجر به مرگ سلولی می‌شوند را القا می‌کند. از آنجایی که نانوذرات نقره با باکتری در ارتباط هستند، به دیوارهٔ سلولی و غشای سلولی چسبیده‌اند. اگر محدود گردند، برخی از ذرات نقره به داخل عبور می‌کنند و با ترکیبات حاوی فسفات همانند DNAو RNA تعامل می‌کنند، در حالیکه پروتئین دیگری به پروتئین‌های حاوی گوگرد در غشا، می‌چسبند. فعل و انفعالات نقره- گوگرد در غشا باعث دیوارهٔ سلولی به تغییرات ساختاری می‌گردد، همانند تشکیل حفره و منفذها. از طریق این منافذ، با توجه به تفاوت اسمزی، اجزای سلولی به مایع خارج سلولی منتشر می‌گردد. در داخل سلول، ادغام نقره، منطقه‌ای با وزن مولوکلی کم ایجاد می‌نماید که در آن DNA متراکم می‌گردد. داشتن DNA در حالت تغلیظ شده باعث مهار پروتئین‌های تکثیر شده سلول در ارتباط با DNA می‌گردد؛ بنابراین معرفی نانوذرات نقره باعث مهار تکثیر می‌گردد و برای منجر شدن به مرگ سلول، کافیست. زمانی که نقره با مایعات در ارتباط هست، متمایل به یونیزه نانوذرات می‌باشد که فعالیت ضد باکتریایی نانوذرات را افزایش می‌دهد. این امر با سرکوب آنزیم در ارتباط هست و تجلی پروتئین‌ها که به توانایی سلول‌ها برای تولید ATP مربوط هست را مهار می‌نماید.

    گرچه آن برای هر سلول پیشنهادی، متفاوت هست، اما از آنجایی که ترکیب غشای سلولی آن‌ها تا حد زیادی متفاوت هست، دیده شده‌است که نانوذرات نقره با اندازهٔ میانگین ۱۰ نانومتر یا کمتر تأثیرات الکترونیکی را نشان می‌دهد که تا حد زیادی فعالیت ضد باکتریایی آن‌ها را افزایش می‌دهد. شایان ذکر هست که معرفی نانوذرات نقره نشان داد که دارای فعالیت‌های هم افزایی با آنتی‌بیوتیک‌های رایجی که امروزه استفاده می‌شوند از قبیل پنی سیلین جی، آمپی سیلین، اریترومایسین، کلیندامایسین، وانکومایسن ضد E.coli و استافیلوکوکوس اورئوس هستند.

    نانوذرات نقره می‌توانند مانع رشد باکتری‌ها بر روی سطح یا چسبیده به سطح شوند. این امرمی تواند در روند جراحی مفید باشد، زیرا در جراحی بایستی تمامی سطوح در ارتباط با بیمار استریل شود. جالب توجه هست که می‌توان نانوذرات نقره را در انواع متنوعی از سطوح از قبیل فلزات، پلاستیک و شیشه گنجاند.[۱۰] در تجهیزات پزشکی، نانو ذرات نقره در مقایسه با تکنیک‌های قدیمی، تعداد باکتری‌های موجود بر روی دستگاه‌ها را کاهش می‌دهند. با این حال مشکل زمانی رخ می‌دهد که پروسه‌ای به پایان برسد و پروسه‌ای جدید بایستی صورت گیرد. در روند شست‌وشوی ابزار، بخش بزرگی از نانو ذرات نقره اثربخشی خود را به دلیل از دست دادن یون‌های نقره، ازدست می‌دهند. از آن‌ها معمولاً در پیوند پوست برای قربانیان سوختگی استفاده می‌شود، زیرا نانوذرات نقره تعبیه شده با پیوند، فعالیت ضد میکروبی بهتری را به ثمر می‌رساند و جای زخم کمتری را در بیمار باقی می‌گزارد. این کاربردهای جدید، نسخه‌های مستقیمی از شیوه‌های قدیمی تری می‌باشند که از نیترات نقره برای درمان بیماری‌هایی مانند زخم‌های پوستی استفاده می‌کردند. در حال حاضر، نانو ذرات نقره در باند و چسب‌های زخم برای کمک به التیام سوختگی و زخم استفاده می‌شود.

    آن‌ها همچنین برنامه‌ای امیدوارکننده از روش آب درمانی برای ایجاد آب آشامیدنی پاک نشان می‌دهند. هر چند تأثیر زیادی ندارد ولی آب حاوی بیماری‌های متعددی می‌باشد و برخی از نقاط جهان از نعمت آب تمیز بهره‌مند نیستند یا اصلاً ندارند. استفاده از نقره برای حدف میکروب‌ها موضوع جدیدی نیست اما در این آزمایش از کربنات در آب استفاده شده تا میکرب‌ها در برابر نقره آسیب‌پذیر باشند. نخست دانشمندان این آزمایش از نانوذرات برای حذف آفت کش‌هایی از آب که در صورت بلع توسط مردم کشنده خواهند بود، استفاده نمودند. چندین آزمایش دیگر نیز نشان دادند که نانوذرات نقره قادربه حذف یون‌های موجود در آب مانند آهن، سرب و آرسنیک بودند. اما این تنها دلیل جذابیت نانو ذرات نقره نمی‌باشد، آن‌ها نیازمند هیچ نیروی خارجی برای رویداد واکنش نمی‌باشند.

    مواردی وجود دارد که در آن نانوذرات نقره و نقره کلوئیدی در کالاهای مصرفی استفاده شده‌است. سامسونگ و الجی دو شرکت بزرگ فناوری می‌باشند که برای استفاده ازخواص ضد باکتری نانوذرات نقره در بسیاری از لوازم خانگی از قبیل کولر، ماشین لباس‌شویی و یخچال برنامه‌ریزی نموده‌اند. برای مثال هر دو شرکت ادعا می‌کنند که استفاده از نانوذرات نقره در ماشین لباسشویی به استریل کردن لباس و آب در طول شستشو و آب‌کشی کمک می‌نماید و منجر به تمیزی لباس‌ها بدون نیاز به آب گرم می‌شود. در این لوازم، نانو ذرات با استفاده از الکترولیز سنتز می‌شوند. از طریق عمل الکترولیز، نقره از صفحات فلزی استخراج و سپس توسط یک عامل کاهنده به نانوذرات تبدیل می‌گردند. این متد از فرایندهای خشک کردن، تمیز کردن و پراکندگی مجدد اجتناب می‌نماید که به‌طور کلی با روش‌های سنتز کلوئیدی جایگزین مورد نیاز هست. استراتژی الکترولیز هزینه تولید نانوذرات نقره را کاهش می‌دهد و این نوع ماشین لباس‌شویی‌ها را برای تولید مقرون به صرفه می‌نماید. سامسونگ سیستم را بدین گونه تشریح کرده‌است:

    دستگاهی به اندازهٔ گریپ فروت در کنار تیوب (واشر)، از جریان‌های الکتریکی در دو صفحهٔ نقره‌ای به اندازهٔ چوب‌های آدامس بزرگ استفاده می‌نماید. در نتیجه یون‌های نقره – اتم‌های نقره به لگن درطی فرایند شست‌وشو اضافه می‌شود.

    شایان ذکر هست که بیانات شرکت سامسونگ از روند تولید نانو ذرات در تضاد با تبلیغات آن از نانوذرات نقره می‌باشد. در عوض، بیانیه چرخهٔ شست‌وشو را تشریح می‌کند. هنگامی که شست‌وشوی لباس‌ها از طریق چرخه شروع می‌شود، حالت در نظر گرفته شده از اقدام این است که باکتری‌های موجود در آب با حضور نقره در لگن ششتشو و در تقابل با آن‌ها استریلیزه می‌شوند. در نتیجه، این نوع ماشین‌های لباس‌شویی می‌توانند دارای مزایای ضد باکتری و ضدعفونی نسبت به ماشین‌های لباسشویی معمولی باشند. سامسونگ همچنین اظهار داشت این نوع ماشین‌های لباس‌شویی که حاوی نقره می‌باشند، دارای طول عمر بالایی هستند. در هر چرخهٔ شست‌وشو، الکترولیز نقره بیش از ۴۰۰ میلیارد یون نقره تولید می‌نماید. با توجه به اندازهٔ منبع نقره، سامسونگ تخمین می‌زند این صفحات پس از ۳۰۰ چرخه شست‌وشو به پایان برسند.

    این برنامه‌هایی که توسط شرکت‌های سامسونگ و الجی ارائه شده‌اند، توسط آژانس‌های نظارتی نادیده گرفته نمی‌شوند. آژانس‌هایی که به بررسی استفاده از نانوذرات الجی می‌پردازند، شامل موارد زیر می‌باشد اما الزاماً محدود به آن‌ها نمی‌باشند: سازمان FDA آمریکا، EPA، مؤسسه آزمایش و پژوهش صنایع شیمیایی کره و مؤسسه آزمایش و پژوهش FITI. این سازمان‌های مختلف برای تنظیم نانوذرات نقره در لوازم برنامه‌ریزی می‌کنند. این نوع ماشین‌های لباس‌شویی از اولین مواردی هستند که سازمان حفاظت محیط زیست برای کاربرد نانوذرات در کالاهای مصرفی به دنبال آن‌ها می‌باشند. الجی و سامسونگ اظهار داشتند که نقره‌ها با جریان آب به فاضلاب ریخته می‌شوند و آژانس‌های نظارتی نگران جریان تصفیه فاضلاب می‌باشند. در حال حاضر، سازمان حفاظت محیط زیست نانو ذرات نقره را با توجه به استفاده از آن‌ها به عنوان عوامل ضد میکروبی در تصفیه فاضلاب به عنوان آفت کش طبقه‌بندی می‌نماید. ماشین‌های لباس‌شویی توسعه داده شده توسط شرکت‌های الجی و سامسونگ، حاوی آفت کش می‌باشند و بایستی از لحاظ ایمنی بر اساس قانون آزمایش و ثبت شوند، به خصوص توسط قارج کش و جونده و حشره کش فدرال ایالات متحدهٔ آمریکا. مشکل این است که علی‌رغم وجود تنظیمات نانو فناوری در این روش، هیچ راه مجزایی برای اندازه‌گیری میزان سمیت وجود ندارد. تیم هاپر، مدیرعامل مشاوران فناوری نانو Cientifica اظهار می‌دارد «واقعاً ما هیچ علمی برای اثبات چیزی یا راهی نداریم.» در حین اینکه فناوری نانو از نانوذرات نقره برای لوازم تجاری جهت دادن وعده استفاده می‌نماید اما راه‌های اندازه‌گیری سمیت و خطرات سلامتی برای انسان، باکتری‌ها، یا محیط زیست مانع از پیاده‌سازی فناوری نانو ذرات خواهد شد.

    نقره کلوئیدی و اثرات ضدمیکروبی آن

    ۱- مقدمه. ۱

    ۱-۱- ویژگیهای نقره کلوئیدی. ۱

    ۲-۱- مکانیزم عمل تخریب سلولهای پاتوژن. ۴

    ۱-۳- مزایای مهم نقره کلوئیدی نسبت به آنتی بیوتیکها. ۶محلول کلوئید یون نقره

    ۴-۱- تاثیر یون نقره روی سلولهای پاتوژن از دیدگاه محققان در نقاط مختلف جهان. ۷

    ۵-۱- تاثیر نقره کلوئیدی بر روی ارگانیسمهای انسان، حیوانات و گیاهان. ۱۰

    ۶-۱- موارد مصرف نقره کلوئیدی. ۱۱

    ۲- منابع. ۱۴


    نانوذرات نقره دارای خواصی همچون نسبت سطح به حجم بالا، اندازه بسیار کوچک (nm20 <) و پراکندگی زیاد می­باشند. علاوه بر این، محلول­های نقره کلوئیدی (CSS) با توجه به خواص ضدمیکروبی خود، کاربردهای فراوانی در فارماکولوژی، پزشکی و دامپزشکی، صنایع غذایی، تصفیه آب و غیره به دست آورده­اند. تعامل نانوذرات فلزی با میکروارگانیسم­ها (از قارچ­ها تا ویروس­ها، مانندHIV ) یک زمینه تحقیقاتی گسترده ایجاد کرده است (۱). اعتقاد بر این است که مکانیزم اثر ضدباکتریایی یون­های نقره (+Ag) بر اساس جذب و انباشت آن توسط سلول­های باکتریایی و انقباض غشای سیتوپلاسم یا جدا شدن آن از دیواره سلولی است (۲). در نتیجه انباشت یون­ها بر روی DNA، مولکول­های DNA متراکم گشته و توانایی خود را برای همانندسازی را از دست می­دهند. همچنین یون­های نقره با ایجاد پیوند S-H با پروتئین­ها، موجب غیرفعال شدن آنها می‌شوند (۳). علاوه بر این، یون­های نقره محلول، خاصیت آنتی میکروبی خود را در سیستم­های زنده به مدت طولانی حفظ می­کند. همچنین پایداری دمایی بالا و نوسان پذیری پایین دارد. نانوذرات نقره ممکن است در قالب سول کلوئیدی یا به صورت دوپ شده در مواد کامپوزیت با ماتریکس پلیمری استفاده شوند. در ادامه به بررسی محلول نقره کلوئیدی و کاربردهای درمانی آن می­پردازیم

    در این بخش ابتدا به تفاوت میان محلول، کلوئید و سوسپانسیون می­پردازیم.

    جدول ۱٫ تفاوت میان سوسپانسون، محلول و کلوئید

    نوع مخلوط

    حداقل اجزای تشکیل دهنده

    اجزای سازنده

    اندازه ذره (نانومتر)

    نمونه

    محلول

    حلال و حل شونده

    مولکول­های یا اتم‌های جدا از یکدیگر

    ۱۰۰-۱

    آب نمک (آب: حلال، نمک: حل شونده)

    کلوئید

    جزء پخش کننده و جزء پخش شونده

    مولکول­های بزرگ یا توده­های مولکولی

    ۱۰۰۰-۱۰۰

    شیر (جزء پخش کننده: آب، جزء پخش شونده: قطرات ریز چربی)

    سوسپانسیون

    جزء پخش کننده و جزء پخش شونده

    محلول کلوئید یون نقره

    توده­های مولکولی بزرگ یا ذره­های بسیار کوچک

    بزرگتر از ۱۰۰۰

    شربت معده (جزء پخش کننده: آب، جزء پخش شونده: ذره­های ریز ماده ضد اسید)

    جدول ۲٫ گونه­های کلوئید

    حالت فیزیکی محیط پخش کننده

    ماده پخش شونده

    نوع

    نمونه

    گاز

    مایع

  • عکس نوشته غمگین پروفایل پسرانه
  • آئروسل

    اسپری­ها، مه، ابر

    گاز

    جامد

    آئروسل

    هوا، غبار، دود

    مایع

    گاز

    کف (فوم)

    کف صابون

    محلول کلوئید یون نقره

    مایع

    مایع

    امولسیون

    سس مایونز، شیر، شامپو، کرم­های بهداشتی

    مایع

    جامد

    سل

    چسب مایع، پلاسمای خون، ژله، رنگ ساختمانی، نشاسته در آب، چسب چوب

    جامد

    گاز

    کف جامد

    سنگ پا

    جامد

    مایع

    ژل با امولسیون جامد

    پنیر، ماست، کره

    جامد

    جامد

    سل جامد

    یاقوت، سیمان، برخی آلیاژها، رنگ پر پرندگان

    نقره کلوئیدی محلول آبی متشکل از یون نقره (+Ag) است که به صورت معلق، به کمک بار الکتریکی که هریک از ذرات نقره دارا می­باشد در جریان است. نقره کلوئیدی به عنوان یک عامل قوی ضدعفونت عمل می­کند. به عنوان مثال اگر یک آنتی بیوتیک معمولی ۱۵باکتری را از بین می­برد، نقره کلوئیدی به صورت تاثیرگذارتری ۶۵۰ نوع عامل بیماری را نابود می­کند. حضور یون نقره کلوئیدی منجر به احیای بافت­های آسیب دیده، تخریب سلول­های قدیمی و یا سرطانی و نیز نرمال­سازی موجود زنده به هنگام شرایط پاتولوژیکی می­گردد.


    شکل ۱٫ تصویر میکروسکوپ الکترونی نگاره (SEM) از نقره کلوئیدی

    ذرات یون کلوئیدی نقره به دلیل اندازه فوق العاده کوچک خود امکان نفوذ بسیار زیادی به درون غشای سلولی پاتوژن­ها دارند. از این رو قدرت نفوذ آنها به درون ویروس، باکتری و قارچ­ها به طور قابل ملاحظه ای تاثیر تخریبی آنها را افزایش می­دهد.

    استفاده از نقره به شکل ذرات یون این امکان را می­دهد که تا ۱۰۰ برابر سطح تماس نقره افزایش پیدا کند. مطالعات نشان داده اند که اندازه و شکل ذرات نقره بر روی خاصیت آنتی باکتریال آنها تاثیر می­گذارد.

    تحقیقات در این زمینه، علم پزشکی را در مورد توانایی­های خارق العاده نقره (به حالت یون نقره یا سایر اندازه‌های نانویی) برای از بین بردن عفونت­ها، هوشیار نموده است، ضمن اینکه در روسیه از دیرباز تحقیقات بسیار گسترده ای در این زمینه انجام گرفته است و همواره در درمان بیماری­ها از این محلول استفاده می­شده است. در واقع کمتر پزشکی در روسیه می­توان یافت که از توانایی­های کلوئید نقره بی اطلاع باشد. تاثیر یون نقره مانند آنتی بیوتیک فقط منحصر به عفونت نمی­باشد، بلکه باعث پایداری ساختار سلول نیز می­شود.

    به عبارت دیگر میتوان گفت که حضور نقره کلوئیدی در کنار ویروس­ها، قارچ­ها و باکتری­ها و یا هر پاتوژن تک سلولی دیگر، منجر به غیر فعال کردن آنزیم سوخت اکسیژن آن شده، به گونه ای که بعد از چند دقیقه، پاتوژن “از بین رفته”و می­میرد. در ادامه به کمک سیستم ایمنی، غدد لنفاوی و سیستم­های برون ریز (روده، پوست،کلیه، ریه و کبد) از ارگانیسم خارج می­شود.

    در رابطه با تاثیر نقره، تئوری­های مختلفی بیان شده است. یکی از مهمترین این تئوری­ها، تئوری جذب یون مخالف می­باشد که بیان می­کند سلول می­تواند در نتیجه برهمکنش الکترواستاتیک میان بار منفی سطح سلول‌های باکتریایی و بار مثبت یون نقره حیات خود را از دست بدهد.

    در میان محققان، تئوری مهم دیگری نیز وجود دارد که بیانگر تغییرات فرایند­های فیزیکی- شیمیایی با حضور کلوئید نقره است. بدین ترتیب که اکسیداسیون پروتوپلاسم باکتری و تخریب آن، توسط فرایند­های اکسیداسیون اکسیژن محلول در آب که در این چرخه یون نقره به عنوان کاتالیزور عمل می­کند، انجام می­گیرد.

    در طی تحقیقات محققین جهت یافتن علت تاثیر نقره روی پاتوژن­ها، دو دانشمند به نام­های Voroz و Tofern در سال­های ۱۹۵۷ دریافتند که تاثیر آلیگودینامیک ضدمیکروبی نقره، باعث تخریب آنزیم­هایی می­شود که حاوی گروه­های کربوکسیلیک اسید (COOH) و گروه تیول (SH) هستند که عملا این گروه آنزیم­ها در سلول­های طبیعی انسان مشاهده نمی­شوند. با این حال این دو دانشمند نمی­توانستد دلیل تخریب این گروه آنزیم­ها را توضیح دهند، تا اینکه بعد از مدتی Tonl و Vilson، بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند، دریافتند که تخریب در این آنزیم­ها به دلیل نقص تعادل اسمزی در آنها می­باشد، این کشف مهم به سؤالات بی­پاسخ در رابطه با تاثیر محلول کلوئید نقره، پاسخ قانع کننده ای داد. با این وجود بازهم تاثیر محلول نقره در اینجا خاتمه پیدا نکرد. تحقیقات در سال­های بعد نشان داد که در سلول­های پاتوژن، نقره می­تواند در رشته DNA، کمپلکس­هایی ایجاد کند، که در آن اسید نوکلئید با فلزات سنگین پیوند ایجاد می­نماید که عملا باعث نابودی ثبات  DNAمی­گردند، یعنی باکتری حیات خود را از دست می­دهد چرا که توانایی همانندسازی خود را از دست داده است.

    همین تئوری برای از بین بردن ویروس­های بیماری­زا در بدن گزارش گردیده است. در این تحقیقات مشخص گردیده است که نقره مستقیما با DNAسلول واکنش نشان نمی­دهد، بلکه به صورت غیر مستقیم باعث افزایش رادیکال­های آزاد درون سلولی می­شود که به نوبه خود باعث پایین آمدن شدید میزان پیوندهای فعال اکسیژنی داخل سلول می­گردد. این محققان در طی مدتی که تاثیر نقره را روی بیماران، نظاره می­کردند با یک پدیده مواجه می­شدند و آن اینکه، غشای باکتری­ها ناشی از تاثیر یون نقره دچار تخریب می­شده است و این پدیده به راحتی زیر میکروسکوپ مشاهده شده است. با این حال برای این پدیده نیز هیچ گونه پاسخی نمی­توانستند بیابند، تا اینکه بعدها مشخص گردید که غشای باکتری جهت حمل و نقل ازیون­های کلسیم و سدیم استفاده می­نماید. در این چرخه، یون نقره نقش تخریب گرانه­ای را ایفا می­نماید، و درنتیجه غشای باکتری متلاشی می­شود.

    در مجموع می­توان علل خاصیت آنتی باکتریال نقره کلوئیدی را می­توان به این صورت بیان کرد که یون نقره به علت قابلیت جذب بالا خود، بلافاصله وارد غشای سلول پاتوژن می­شود؛ اگر غشای سلولی پاتوژن مقاومت از خود نشان دهد و پاره نشود، در هر صورت یون نقره می­تواند بخاطر کوچکی بیش از حد، خود را به درون سلول رسانده و با آنزیم­هایی که حاوی گروه­های کربوکسیلیک اسید (COOH) و گروه تیول (SH) هستند برهمکنش نماید که نتیجه این برهمکنش نقض تعادل اسمزی خواهد بود که در نهایت فرایندهای اکسیداسیون و فسفوریلاسیون اکسیداتیو در زنجیره تنفسی کاملا مختل خواهد نمود. در نتیجه این فرایند­ها سلول از بین می­رود. ضمن اینکه یون نقره به طور غیر مستقیم نیز می­تواند باعث تشکیل کمپلکس­های اسید نوکلئیک با فلزات سنگین گردد که این خود سبب تخریب DNAدر درون سلول و یا ویروس به طور جداگانه می­گردد.


    شکل ۲٫ یون نقره بر اساس مهار آنزیم، DNA و نیز تخریب غشای سلولی با پاتوژن­ها مقابله می­کند

     تاثیر نقره کلوئیدی ۱۷۵۰ مرتبه قوی­تر از اثر اسید کربولیک در غلظت مشابه، و تاثیر پاکسازی و تصفیه آن، ۵/۳ برابر قوی­ تر از کلرید جیوه است. کلوئید نقره ازکلر، هیپوکلرید سدیم و دیگر اکسید کننده­های قوی در غلظت مشابه فعال­تر می­باشد. ثابت شده است که اثر آنتی­باکتریال استفاده از نقره کلوئیدی ۹۰ برابر بیشتر از تاثیر پنی سیلین می­باشد.

    ۱-۳-۱- نقره کلوئیدی یک محصول طبیعی می­باشد.

    ۱-۳-۲- نقره کلوئیدی کاملا غیر سمی است.

    ۱-۳-۳- نقره کلوئیدی اساسا درآب مقطر وجود دارد که این امکان را می­دهد تا از آن به صورت مؤثرتر و بدون درد برای غشای مخاطی و زخم­های باز استفاده نماییم. به کمک قطره چکان می­توان نقره کلوئیدی را در چشم، گوش، بینی و واژن ریخت. همچنین می­توان آنرا روی زخم مالیده یا زخم را با آن پانسمان کرد.

    ۱-۳-۴- نقره کلوئیدی دارای طیف گسترده ای آنتی باکتریالی می­باشد، برای مثال آنتی بیوتیک به صورت بیشینه روی ۱۵ نوع باکتری تاثیر می­گذارد، این در حالی است که نقره کلوئیدی به صورت فعال علیه ۶۰۰-۶۵۰ نوع ویروس، باکتری و قارچ عمل می­کند.

    ۱-۳-۵- نقره کلوئیدی دارای واکنش آلرژیکی نمی­باشد.

    ۱-۳-۶- نقره کلوئیدی حتی در زمان بارداری و همچنین نوزادان در بدو تولد، بدون هیچگونه محدودیتی قابل استفاده است.

    ۱-۳-۷- مصرف و نحوه عملکرد نقره کلوئیدی به قدری ساده و بی خطر است که نیازمند تشخیص دقیق پزشکی نیز نمی­باشد.

    ۱-۳-۸- برای درمان عفونت­ها، هیچ باکتری و ویروسی، در برابر نقره کلوئیدی در شکل پایدار تشکیل نمی­شوند، ولی نسبت به آنتی بیوتیک هر ۵ روز شکل پایداری از پاتوژن تشکیل می­شود. ارگانیسم­های تک سلولی نمی­توانند در برابر وجود نقره کلوئیدی به صورت مقاوم تغییر شکل دهند، در نتیجه، نه سازگاری و نه مقاومت نسبت به نقره از خود نشان نمی­دهند. نقره کلوئیدی را می­توان حتی سال­های متمادی مصرف نمود، بدون اینکه هیچگونه عوارض منفی و تاثیر مخرب روی ارگانیسم داشته باشد. در یک مورد نادر در تحقیقات مشاهده شده است که افرادی که ۸ سال متمادی روزی ۲ قاشق غذاخوری محلول نقره مصرف می­کرده اند، تنها عارضه ایجاد شده تغییر رنگ پوست این افراد (خاکستری) به دلیل رسوب بیش از حد نقره بوده است.

    ۱-۳-۹- نقره کلوئیدی بر خلاف آنتی بیوتیک­های مصنوعی که منجر به مرگ آنزیم­های مفید نیز می­گردند، به آنها صدمه ای نمی­زنند.

    ۱-۳-۱۰- نقره در ارگانیسم، پیوندی سمی تشکیل نمی­دهد و فقط با آنزیم­های تبادل اکسیژن میکروب­ها واکنش نشان می­دهد.

    بدبن ترتیب، نقره کلوئیدی یک ماده طبیعی بی خطر در برابر بیماری­های گوناگون است که هیچ­گونه تاثیر مخرب و عوارض منفی در انسان، گیاهان و کلیه موجودات زنده چند سلولی ایجاد نمی­کند، ضمن اینکه دارای تاثیر درمانی پیشگیری کننده نیز می­باشد.

    بررسی تاثیر یون نقره کلوئیدی برای اولین بار از نیمه دوم قرن ۱۹ سال­های۷۰ میلادی توسط یک پزشک آلمانی (متخصص زنان)، به نام Karl Krede آغاز گردید. این کشف در آلمان، امکان انحلال التهابات چرکی گونوره (سوزاک) چشم را در نوزادان فراهم کرد. از آن لحظه عصر جدیدی در دانش، جهت پیش­گیری از عفونت‌های باکتریایی خطرناک گشوده شد.

    در روسیه نیز نقره کلوئیدی نزد پزشکان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کاربرد وسیع و تاثیرگذار آن، روی مجروحین جنگی در زمان جنگ ژاپن و روسیه در سال ۱۹۰۴ به اثبات رسیده است.

    همچنین نقره کلوئیدی در آمریکا در سال ۱۹۲۰ در کمیسیون تغذیه و ترکیبات دارویی به تصویب رسیده است.

    بنیانگذار تحقیقات علمی تاثیر نقره روی سلول­های میکروبی، گیاه شناس آلمانی به نام  Karl Negeliاست که در سال­های ۸۰ میلادی در قرن ۱۹ ثابت کرد که این تاثیر متقابل از خود فلز نیست، بلکه از برهمکنش یون آن با سلول­های میکروارگانیسم­ها حاصل می­گردد، که منجر به مرگ سلول­های میکروبی می­گردد. این گیاه شناس، چنین پدیده ای را “”oligodinamia نامید. الیگو یک کلمه یونانی به معنی ریز، کوچک و دینامو به معنی تاثیر می­باشد. وی پیش بینی کرد که نقره، تاثیرات الیگودینامیکی را فقط به حالت محلول از خود نشان می­دهد. بعدها این پیش بینی در تحقیقات و آزمایشات دانشمندان دیگر اثبات گردید.

    دانشمند یونانی به نام Vintsent با مقایسه فعالیت برخی فلزات ثابت کرد که نقره دارای قوی­ترین خاصیت باکتری­زدایی می­باشد. وی نشان داد که مس و طلا دارای خاصیت باکتری­زدایی کم­تری نسبت به یون نقره می‌باشند .

    S.S.Botkin و بعدها A.P.Vinogradov توضیح دادند که این واقعیت بستگی به خواص زیستی ریزعنصرها و محل قرار گرفتن آنها در جدول تناوبی دارد. بدین ترتیب، باکتری­های میله ای شکل (باسیل­ها) در پلیت نقره­ای بعد از ۳ روز، در مس بعد از ۶ روز و در طلا بعد از ۹ روز کاملا نابود می­گردند. استافیلوک در نقره بعد از ۲ روز، در مس بعد از ۳ روز، و در طلا بعد از ۹ روز، همچنین باکتری تیفوئید (حصبه) در نقره و مس بعد از ۱۸ ساعت، و در طلا بعد از ۷-۶ روز نابود می­گردند.

    دانشمندی به نام A.L.Kulski، نقش بزرگی را در مطالعات و تحقیقات مرتبط با ویژگی­های ضد میکروبی محلول نقره و کاربرد آن برای ضدعفونی کردن آب آشامیدنی و مواد غذایی ایفا نمود. آزمایشات وی و بعد از آن، مطالعات و تحقیقات سایر دانشمندان نشان داد که دقیقا یون فلزات و الکترولیت­های مرتبط منجر به مرگ میکروارگانیسم می­گردند.

    شواهدی وجود دارد که نشان می­دهد حساسیت پاتوژن­های مختلف و ارگانیسم­های غیرپاتوژن نسبت به نقره یکسان نیست. به عنوان مثال ثابت گردیده است که میکروفلور پاتوژن به مراتب نسبت به یون نقره حساسیت بیشتری در مقایسه با غیر پاتوژن­ها دارد.

    ثابت شده است که یون نقره، دارای توانایی بالایی در غیر فعال کردن ویروس­های آنفولانزای B و A-1، انتروکولیت، آدنوویروس و همچنین مهار ویروس ایدز است و تاثیر زیادی در درمان بیماری ماربورگ، انترلیت ویروسی و طاعون در سگ­ها دارد. ضمن اینکه مزایای درمان با نقره کلوئیدی در مقایسه با درمان­های استاندارد دیگر به اثبات رسیده است.

    نتایج آزمایشات L.V.Gigorevi، ثابت کرده است که برای انحلال کامل باکتریوفاژ N163 روده، ویروس کوکسالی سروتیپ­های A14، A7 و A5 لازم است که نقره را با غلظت بالاتری نسبت به اشرشیالکی، سالمونلا، شیگل و دیگر باکتری­های روده استفاده گردد.

    تحقیقات و مطالعات اخیر در روسیه، در رابطه با یون نقره کلوئیدی نشان داد که یون نقره کلوئیدی دارای توانایی بالایی برای از بین بردن کلیه باکتری­ها، حتی ویروس­های واریولا، برخی از گونه­های آنفولانزا، انترو و آدنوویروس­ها می­باشد. ضمن اینکه برتری و مزایای درمان با نقره کلوئیدی در مقایسه با دیگر روش­های درمانی در تحقیقات بالینی به اثبات رسیده است. جالب توجه است که یون نقره می­تواند تاثیر تخریب کننده بر روی بعضی از قارچ­ها نیز داشته باشد که این موضوع بر اهمیت استفاده از یون نقره می­افزاید.

    مطالعات اخیر یک دانشمند امریکایی (SeyensDijest) نشان داده است که نقره کلوئیدی می­تواند کلیه میکروب­ها و ویروس­های مضر در غشای روده را نابود کند. همچنین محلول نقره کلوئیدی برای پانسمان زخم، اسپری برای ورم لوزه، به عنوان نوار زخم مرطوب جهت درمان سوختگی و خراش قابلیت استفاده دارد. در کلیه این موارد تاثیرات درمانی مطلوب و خوبی حاصل گردیده است.

    در دانشگاه پزشکی نیویورک در قسمت ارتوپدی، آزمایشاتی در جهت تاثیر یون نقره در بیماران بعد از عمل که دارای عوارض عفونی هستند، صورت گرفته است. گزارش این آزمایشات بدین شرح است “برای ۱۲ بیمار دارای عفونت از کل ۱۴ بیمار، درمان کاملا موفقیت آمیز بود و در کلیه ۱۴ بیمار منجر به کاهش چشم­گیر فلور باکتریایی در زخم گردید. در هیچ یک از موارد تاثیرات نامطلوب مشاهده نشد”

    نقره کلوئیدی در مورد ۷۰ درصد سوختگی­ها در آمریکا مورد استفاده قرار می­گیرد. جالب است که شرکت­های هواپیمایی نیز از آبی که دارای نقره می­باشد، به عنوان روش دفاعی مسافران در برابر عفونت، از جمله عفونت دیسانتری (اسهال خونی) استفاده می­نمایند. در بسیاری از کشورها یون­های نقره کلوئیدی برای ضدعفونی کردن آب استخر نیز بکار می­روند.

    در سوئیس، به صورت گسترده ای از فیلتراسیون نقره برای آب خانگی و اداره جات استفاده می­شود. ایستگاه‌های فضایی بین المللی نیز از آب نقره استفاده می­نمایند.

    در حال حاضر نقره، تنها به عنوان یک فلز بررسی نمی­گردد، بلکه ریزعنصری است که بخش ضروری از بافت همه حیوانات و گیاهان است و قادر به انحلال میکروب­ها می­باشد. فعالیت زیستی ریزعنصرها مرتبط با سنتز برخی آنزیم­ها، ویتامین­ها و هورمون­ها است.

    بر اساس مطالعات A.E.Vaynar، انسان به صورت روزانه به طور متوسط باید  mkg88یون نقره دریافت کند. ثابت شده است که در حیوانات و انسان­ها، محتوای نقره  mkg20در هر ۱۰ گرم ماده خشک است. یون نقره در سوخت و ساز بدن مشارکت داشته و بسته به غلظت کاتیون­ها، می­تواند هم در تحریک و هم در مهار فعالیت آنزیم­های مختلف تاثیر بگذارد. تحت تاثیر نقره، شدت فسفوریلاسیون اکسیداتیو در میتوکندری سلول­های مغزی، دو برابر است.

    به هنگام انکوباسیون بافت­های مختلف در محلول فیزیولوژیکی حاوی  mkg001/0کاتیون نقره، جذب اکسیژن توسط بافت مغز به ۲۴ درصد، میوکارد به ۲۰ درصد، کبد به ۳۶ درصد و کلیه به ۲۵ درصد افزایش می­یابد.

    در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه دولتی کیف، مطالعاتی در جهت بررسی تاثیر فیزیولوژیکی نقره انجام گرفته است. نتایج نشان داده است که دوز نقره ۵۰:۲۰۰ و mkg250، تاثیر سودمندی روی حیوانات آزمایشگاهی داشته است. موش­هایی که آب حاوی نقره مصرف کرده بودند، افزایش وزن از خود نشان داده بودند و سریع­تر از حیوانات گروه کنترل رشد کرده بودند. به کمک تجزیه و تحلیل طیفی از کبد حیوانات آزمایشگاهی، ۲۰ میکروگرم نقره در۱۰۰ گرم وزن خشک، مشاهده شده است که منطبق با میزان نرمال نقره نسبت به وزن موش در کبد بوده است.

    این تحقیقات نشان داده است که دوز نقره mkg50-250، در صورت مصرف طولانی مدت، هیچگونه تاثیر مضری روی ارگانیسم نمی­گذارد.

    علاوه برآن، مطالعات و تحقیقات دیگری در جهت بررسی تاثیر نقره، تجویز دوز آن و همچنین تجویز دوزهای بیش از حد مجاز روی ارگان­ها و حیوانات انجام گرفته است. بنابر تحقیقات آسیب­شناسی در حیوانات آزمایشگاهی که آب نقره به میزان  mkg50000-20000دریافت کرده بودند، نشان­گر این واقعیت بوده است که تزریق طولانی مدت یون نقره منجر به تجمع آن در بافت­های ارگانیسم می­گردد. با این حال، رسوب نقره در بافت، با عوارضی نظیر تغییرات التهابی و مخرب ارگان­های داخلی همراه نیست.

    A.A.Maslenko نشان داده است که مصرف طولانی مدت آب آشامیدنی حاوی  mkg50هیچگونه اختلالی در عملکرد سیستم گوارش ایجاد نمی­کند، همچنین در سرم خون، تغییر فعالیت آنزیم­های مشخصه ی کبد مشاهده نگردیده است. به علاوه هیچ گونه تغییر پاتولوژیکی در وضعیت دیگر ارگان­ها و سیستم­های انسانی ایجاد نشده است. به هنگام برررسی تاثیر ترکیبات نقره روی انسان، تاثیر محرک آن روی ارگان­های تشکیل دهنده خون به صورت ناپدید شدن شکل­های کوچک نوتروفیل، افزایش تعداد لنفوسیت­ها و مونوسیت­ها، اریتروسیت­ها، هموگلوبین و کاهش سرعت رسوب گلبول­های قرمز نمودار گشته است.

    در سال­های اخیر در منابع اطلاعاتی، نقره به عنوان تنظیم کننده سیستم ایمنی قوی در مقایسه با هورمون­های استروئیدی، ذکر شده است.

    ثابت شده است که بسته به دوز، نقره می­تواند هم در تحریک و هم در مهار فاگوسیت­ها تاثیرگذار باشد. تحت تاثیر نقره، تعداد ایمونوگلوبین­های نوع G، M و  Aافزایش یافته و درصد تعداد لنفوسیت­های T نیز افزایش نشان داده است.

    بدین ترتیب در پرتو دانش نوین و عصر اطلاعات، نقره به عنوان یک ریزعنصر که برای عملکرد نرمال ارگان­ها و سیستم­های داخلی ضروری است، همچنین به عنوان یک ماده قوی که باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شده و به صورت فعالی روی باکتری­ها و ویروس­های بیماران عمل می­کند، شناخته شده است.

    ۱-۶-۱- به هنگام بیماری­های ویروسی مجاری تنفسی فوقانی

    ۱-۶-۲- استفاده از نقره کلوئیدی در درمان پنومونی حاد و مزمن، برونشیت (از طریق استنشاق) منجر به بهبودی حتی در موارد شدید در کوتاه ترین زمان ممکن می­گردد، زمانی که حتی چندین آنتی بیوتیک بیماری­ها را درمان نمی­کند.

    ۱-۶-۳- برای درمان کلیه عفونت­های تنفسی

    ۱-۶-۴- آنفولانزا که به کمک هیدرواروسل درمان شده و حفره بینی با نقره کلوئیدی پر می­شود، ضمن اینکه مدت درمان تا ۲ روز کاهش می­یابد و از واکنش­های شدید بدن جلوگیری می­کند.

    ۱-۶-۵- برای آدنو و عفونت­های رینو ویروسی

    ۱-۶-۶- کلیه گونه­های هرپس، به ویژه به هنگام التهاب ملتحمه هرپس مفید می­باشد.

    ۱-۶-۷- ریزش تدریجی و قطره­ای نقره کلوئیدی در طول ۸-۷ روز دارای تاثیر مفیدی می­باشد.

    ۱-۶-۸- التهاب حنجره، التهاب گلو، التهاب نای، برونشیت، التهاب ریه، امفیزم ریه، آسم برونشی

    ۱-۶-۹- “شستشو و قرقر کردن نقره کلوئیدی در دهان برای درمان کرم خوردگی دندان و زخم­های شدید و مزمن؛ ورم حاد مخاط دهان و لثه قارچی، فرم­های التهابی دیستروفیک و پارادونتوز” همگی نشان­گر تاثیر بالای استفاده از نقره کلوئیدی است.

    ۱-۶-۱۰- در گاستروانترولوژی به هنگام کلیه بیماری­های دستگاه گوارش از جمله زخم معده، زخم اثنی عشر. مصرف نقره کلوئیدی ۱-۲ قاشق چای­خوری ۳-۴ دفعه در روز بهبودی زخم­های دوازده را تسریع می­بخشد.

    ۱-۶-۱۱- نقره کلوئیدی منجر به رفع دیس باکتریوز می­گردد و هلیکوباکترپیلوری و کمپیلوباکترپیلوری (باکتری­هایی که منجر به ادامه پروسه زخم می­گردند) را ریشه کن می­کند.

    ۱-۶-۱۲- به هنگام کلیه بیماری­های کیسه صفرا و التهاب مجاری صفراوی، بیماری­های پانکراس از جمله پانکراتیت و اسپاسم. نتایج مصرف نقره کلوئیدی حاکی از تاثیر بالای آن به هنگام بیماری­های معده­ای – روده‌ای، التهاب کیسه صفرا، هپاتیت­های عفونی، و کلانژیت (التهاب مجاری صفراوی) بوده است.

    ۱-۶-۱۳- برای بیماری­های کلیوی، پبلونفریت، نفریت، سیستیت (التهاب حاد مثانه).

    ۱-۶-۱۴- برای بیماری­های زنان وآندرولوژی، پروستات، بیماری­های زنان مثل اندومتریت، کیست تخمدان، واژینیت و فرم­های دیگر عفونت­های ادراری.

    ۱-۶-۱۵- برای بیماری­های جنسی – تناسلی: کلامیدیا، مایکوپلاسما، سیتومگالو ویروس. این عفونت­ها هیچگونه مقاومتی در برابر نقره کلوئیدی نشان نداده­اند.

    ۱-۶-۱۶- برای پاپیلوما ویروس که منجر به رشد زگیل و خال می­گردد.

    ۱-۶-۱۷- برای جراحات وسوختگی­ها: نقره کلوئیدی یک آنتی بیوتیک قوی غیر سمی بدون عوارض درد است.

    ۱-۶-۱۸- نقره کلوئیدی مانع از رشد فلور سوختگی که در سوختگی­های شدید منجر به مرگ می­گردد، می­شود. درمان سوختگی­های حرارتی با پانسمان نقره کلوئیدی مرطوب، از لحاظ تاثیر بی مانند است. ویژگی مهم این روش، امنیت کامل آن می­باشد که در درمان سوختگی­های خیلی شدید تاثیر بالایی دارد.

    ۱-۶-۱۹- برای بیماری­های لنفاوی از جمله غدد لنفاوی و بیماری هوچکین (یک بیماری عفونی مقاربتی).

    ۱-۶-۲۰- برای آرتریت حاد و تحت حاد در زمینه استئوآرتروز دیستروفیک. نقره یونوفورسیس، تاثیر مثبتی روی التهاب و سندروم درد می­گذارد.

    ۱-۶-۲۱- نقره کلوئیدی به عنوان یک عامل خارجی در درمان بیماری­های پوستی،ویروسی، مخمر، استرپتو-استافیلوکوک (پاتوژن­های بالقوه­ای که باعث زخم و عفونت­های فرصت طلب شدید می­شوند) و عارضه تروفیکی استفاده می­گردد.

    ۱-۶-۲۲- نقره کلوئیدی دارای تاثیر بالایی در پروسه­های التهابی با طبیعت ناشناخته و همچنین در شرایطی که تجویز دقیق آنتی بیوتیک امکان پذیر نیست، می-باشد. همچنین به دلیل امکان استفاده از آن به صورت موضعی و خوراکی، دارای گسترده­ترین طیف استفاده می­باشد. می­توان نقره کلوئیدی را به صورت قطره یا اسپری در چشم، بینی، گوش،دهان،غشای مخاطی اندام تناسلی استفاده کرد.

    ۱-۶-۲۳- نقره کلوئیدی را می­توان به صورت داخلی، ۱-۲ قاشق زیر زبان ریخت و نگه داشت تا از طریق مکش جذب گردد. بدین ترتیب نقره کلوئیدی به هنگام ورود به سیستم لنفاوی، دارای تاثیر قابل ملاحظه و مفیدی روی لوزه­ها و آدنوئید داشته و سریعا فرایند­های التهابی را به هنگام آنژین شدید رفع می­نماید.

    ۱-۶-۲۴- محلول نقره کلوئیدی را می­توان در آب برای شستشو، استنشاق و در حمام استفاده نمود.

    ۱-۶-۲۵- نقره کلوئیدی را می­توان روی کلیه زخم­ها از هر منشا قرار داد. همچنین می­توان آن­را به صورت مستقیم روی بریدگی­ها، خراش­ها و نیز زخم­های باز مالید. همچنین برای اگزما، ناراحتی­های پوستی، جوش و گزیدگی حشرات استفاده نمود. نقره کلوئیدی به هنگام سوختگی، بهبودی را تسریع کرده و زخم را کاهش داده و باعث از بین رفتن التهاب می­گردد. تحقیقات و مطالعات گوناگون نشان­گر این بوده است که محلول نقره کلوئیدی، موثرترین ماده به هنگام تماس مستقیم با سطوح چرکی و ملتهب در اثر عفونت­های باکتریایی است. نقره به هنگام کاربرد موضعی کاملا بدون درد است. همچنین برخلاف آنتی بیوتیک­ها، سلول­های بافت را تخریب نمی­کند.

    ۱-۶-۲۶- نقره کلوئیدی مانند دئودورانت عمل کرده و بوی بد عرق را که توسط باکتری­های ناشی از تجزیه مواد ترشح شده توسط غدد عرق ایجاد می­گردد، ازبین می­برد.

    ۱-۶-۲۷- برای تصفیه آب آشامیدنی، ۱ قاشق غذاخوری از نقره کلوئیدی به هر لیتر آب اضافه کرده و هم میزنیم، سپس به مدت ۶ دقیقه می­گذاریم تا بماند.

    ۱-۶-۲۸- برای حیوانات (دوز متناسب با وزن) نقره کلوئیدی مصرف سودمندی داشته و می­توان آن­را به آب، برای آبیاری گیاهان اضافه نمود.

    ۱-۶-۲۹- نقره کلوئیدی دارای فواید زیادی برای کودکان از همان روزهای آغازین تولد است. همچنین برای بیماری­های مزمن و به ویژه برای افراد ضعیف و همچنین زنان باردار توصیه می­شود.

    ۱-۵-۳۰- نقره کلوئیدی به هنگام مصرف به صورت وریدی، سریعا از طریق سلول­ها پخش می­گردد. ظرف ۳-۴ روز، نقره در بافت­ها به تعداد کافی برای بروز خواص مفید تجمع می­یابد. سپس بعد از یک هفته از طریق کلیه، سیستم لنفاوی و روده­ها از بدن پاکسازی می­گردد.

     در موارد کلی مصرف ۱ قاشق غذاخوری در طول ۴ روز تا دستیابی به سطح مورد نظر توصیه می­گردد و بعد از آن یک قاشق چای­خوری برای حفظ و تثبیت آن وضعیت توصیه می­شود. به هنگام بیماری­های جدی و مزمن، این مقدار باید ۲-۳ برابر دوز معمول گشته سپس مقدار مصرف را تا حد معمول می­بایست پایین آورد. مقدار ۱/۵mg/L ظرف ۳۰ دقیقه منجر به غیر فعال شدن کامل ویروس­های آنفولانزا B و A، میترا و … می­گردد. حتی در غلظت ۱/۰ میلی گرم بر لیتر، نقره کلوئیدی دارای تاثیر قوی کشنده بر روی قارچ­ها است. به هنگام بار میکروبی به تعداد ۱۰۰۰۰۰ قارچ در هر لیتر، مرگ قارچ­های کاندیدا آلبیکانس، ۳۰ دقیقه بعد از تماس با نقره کلوئیدی رخ می­دهد و به هنگام تعداد ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰، عمده مرگ و نابودی قارچ­ها بعد از یک ساعت به وقوع می­پیوندد.

    ۱٫         Elechiguerra JL, Burt JL, Morones JR, Camacho-Bragado A, Gao X, Lara HH, et al. Interaction of silver nanoparticles with HIV-1. Journal of nanobiotechnology. 2005;3(1):6.

    2.         Petica A, Gavriliu S, Lungu M, Buruntea N, Panzaru C. Colloidal silver solutions with antimicrobial properties. Materials Science and Engineering: B. 2008;152(1-3):22-7.

    3.         Feng QL, Wu J, Chen G, Cui F, Kim T, Kim J. A mechanistic study of the antibacterial effect of silver ions on Escherichia coli and Staphylococcus aureus. Journal of biomedical materials research. 2000;52(4):662-8.

     سایر کتب مورد استفاده به زبان روسی بوده و حتی یکی از کتب، کتاب تدریس دانشگاهی است.

    با تشکر فراوان از شما

    سلام وقت بخیر .دانشجوی ارشدمیکرب موادغذایی هستم.اثر کلوییدنقره برگوشت مرغ رابررسی میکنم درکاهش بار میکربی .دنبال خنثی کننده نقره هستم.خوشحال میشم مساعدت نمایید واگر اطلاعات بیشترداریدبفرمایید

    اقای اسماعیلی با سلام
    لطفا با ایمیل بنده تماس بگیرید و بیشتر توضیح دهید که بدنبال چه نوع خنثی کننده ای هستید تا انشالله در صورت امکان کمک کنم سلامت باشید

    سلام آقای دکتر طاهری یگانه
    می شود راهنمای کنید که از کجا میتوان نقره کلوئیدی را تهیه کرد یا اینکه به کدامین پزشک باید مراجعه کرد؟

    با سلام اقای نیما
    متاسفانه فعلا به طور رسمی در ایران این محلول قابل تهیه نیست ، در صورت تمایل میتوانیم از روسیه برایتانبفرستیم قیمت شیشه های ۲۵۰ میلی ان ده دلار است.

    با عرض سلام حضور جناب آقای دکتر طاهری
    لطفا بفرمائید برای تهیه نقره کلوئیدی شیشه های ۲۵۰ میلی به چه صورت باید عمل کرد
    با کمال تشکر
    سعید

    با تشکر فراوان از شما

    با سلام و خدا قوت

    از شما تشکر خالصانه دارم که زکات علم انجام میدهید و دیگران را با دانسته های خود شریک میکنید.

    یک سوال از خدمتتون دارم: این دارو شرایط نگهداری از نظر دما و … لازم نداره؟

    ممنونم

    با سلام مجدد

    در ابتدای مقاله فرمودین: برای از بین بردن سلولهای سرطانی از این دارو استفاده میشود، با توجه به مولتی فاکتوریال بودن سرطان، ایا بیشتر منظور از بین بردن قارچ کلامیدیا (عامل سرطان) مطرح است یا انزیمهایی که فرمودین در سلولهای غیر طبیعی یافت میشوند؟
    با توجه با اینکه در قسمت موارد استفاده نقره کلوئیدی، سرطان را ذکر نکرده اید، ایا به دلیل طولانی بودن مدت استفاده تا رسیدن به نتیجه است و یا اینکه هنوز اثبات نشده؟

    ببخشید که تعداد سوالات زیاد شد
    ممنون

    salam…barai darman hepatit meshe az in estefadeh kard..?

    سلام خانم زهرا
    بله برای درمان هپاتیت مفید است ، والبته در کنارش حتما باید برنامه درمانی مفصلی را داشت

    با سلام خواندن این مقاله مرا بیاد موضوعی انداخت که لازم دیدم انرا بعرض برسانم .
    مادر بزرگ من چند سکه نقره داشت که در هنگام اسهال کودکان انها را داغ کرده و در غذای بیمار می انداخت و در مورد درد دندان یکبار انها را گداخته کرده توی اب انداخت و از من خواست ان اب را توی دهانم نگه دارم و نیز روغنی داشت که داخلش یک سکه و همیشگی قرار داشت و انرا روی زخم می مالید و حتی برای جوش صورت خواهرم ماده سفید رنگی ساخت که تویش سکه نقره را با اجر ساییده و مخلوط میکرد این مسیله در اواخر باعث طنز شده بود و میگفتیم بیبی همه را با سکه درمان میکند اما امروز با خواندن این مقاله متوجه شدم کارش زیا هم بی پایه نبوده و اکنون احساس شرمندگی میکنم ضمنا این مسیله نشان میدهد کا دانش درمان با نقره در گذشته و در ایران وجود داشته است خواهشمندم بیشتر بررسی شود … ارادتمند قرایی

    با سلام بنده سوالی دارم که خیلی نگرانم کرده. متاسفانه در طی تحقیقات با نانو نقره با تماس اتفاقی با این ماده که غلظت ۸۰۰۰ ppm رو داشت دستهام الوده شدن و مدتی لکه های سیاهی روش موند .خیلی نگران اثراتش هستم ……………….. چکار کنم واقعا ناراحتم

    با سلام خانم سهیلا
    بله همانطور که فرمودین نانو نقره میتواند تاثیرات سوء بر روی بدن داشته باشد . خوردن آن باید بر اساس مینیموم دز تایید شده باشد چرا که عملا بعضا می تواند به عنوان سم خطرناک به بدن اسیب برساند و لی مورد شما تماس با این ماده بوده است ، و اثرات احتمالی مخرب ، به دفعات کمتر خواهد بود . در مورد وضعیت شما ، بیورزونانس میتواند با تعیین داروهای دترجنت پوستی و کبدی به خروج این سموم از بدن سرعت دهد .
    سلامت باشید

    سلاام خیلی خوشحالم کسی رو که روی نانونقره کارکرده باشه پیدا کردم من یه طرحی دارم در مورده نانو نقره روی سلولای جنسی میتونین کمکم کنین فقط اگه میشه بهم ایمیل بزنین maedehbarahimi76@gmail.com

    با سلام آیا نقره کلوییدی برای درمان ضایعات نخاعی موثر است؟

    با سلام به آقای دهقان
    محلول نقره کلوییدی بیشتر برای از بین بردن میکروبها مفید است .اگر ضایعه نخاعی از جهت تخریب عفونتها باشد پس میتواند مفید باشد .
    سلامت باشید

    با سلام خدمت شما آقای دکتر طاهری یگانه. بنده کارشناس بازرگانی یه شرکت هستم در مورد محلول های ضدعفونی بر پایه پراکسیدهیدروژن و کلوئید نقره فعالیت دارم.میخواستم نظر شما رو در مورد ترکیب این دو ماده باهم برای محلولهای ضدهفونی بدونم.ممنون از لطف شما. جسارت نباشه تو ایمیل واستون پیام میذارم..

    با سلام آقای محسن
    از ترکیب این دو ماده نمی دانم چه چیزی بدست میاد . ولی به صورت جداگانه تاثیرات ضد عفونی خوبی دارد .

    باسلام وخسته نباشید خدمت همه با اجازه اقای دکتر هر کس نقره کلوئیدی رو میخواد تهیه کنه بدون دردسر و خودش با چند فرمول راحت این کارو تو خونه انجام بده به من ایمیل بزنه amoradi1370@yahoo.com

    سلام آقای دکتر.میخواستم بدونم ماکزیمم دز غیر آلاینده یا غیر سمی نقره برای بدن چه میزان است؟
    لطفا اگه امکان داره ایمیل شخصیتون رو بدید تا بهتر با شما در ارتباط باشم.ممنون از لطف شما

    سلام و عرض خسته نباشید
    اقای دکتر بنده روی طرحی در خصوص تاثیر نانو ذرات نقره بر باکتری ها,قارچها,ویروسهای موجود در اب اکواریوم تحقیق میکنم..
    تاثیر این نانو ذرات بر باکتری های مفیدی که چرخه ی ازت رو توی اب انجام میدن به چه صورت هست,و به نظر شما دز مصرفی در هر ۱۰۰ لیتر اب اکواریوم چه میزان باید باشه که به ماهی ها اسیب نرسونه ضمن اینکه به اب اکواریوم متیلن بلو,تیو سولفات سدیم(خنثی کننده کلر),EDTA,بافر سدیم پتاسیم و الکترولیتهای ضروری از اضافه میشود ایا این مواد ونانو ذرات تاثیر منفی بر هم دارند؟
    باکتری های چرخه ی ازت:نیتروزوموناس(تبدیل کننده امونیوم به نیتریت),نیتروباکتر گونه ی نیتروسپریا(تبدیل نیتریت به نیترات)

    اگر پاسختون رو ایمیل کنید بسیار سپاس گذار میشم.

    باسلام
    من دارم اثر نانو ذره ی نقره برسمیت اکسیدانی کبدی ناشی از پاراکوات را در موش بررسی میکن
    خوشحال میشم کمکم کنیدarmannaserabadi@yahoo.com

    ba salam va arezoye behtarinha baraye shoma modathast ke dostan va khodam be vaseteye tashkhis va estefadeh az in mahlol natayeje besyar khob va omid bakhshi ro gereftim khastam ba in vasileh az shom tashakore jodaganeh dashteh basham

    eradat mand Mohammad

    باسلام خدمت شما از یکی از دوستان این ترکیب در اختیار من قرار داده شده سوالم این هست چطور میشه برای دندان هایی که در حال پوسیدگی هستند استفاده کرد . ممنونم

    باسلام آقای دکتر،
    من پژوهشگر شیمی هستم.من بر روی پروژه ی ساخت پانسمان گیاهی برای التهاب های پوستی تحقیق می کنم.
    سوال من از شما اینه که از نقره کلوئیدی می تونم برای مایع ضد حساسیت در پانسمان استفاده کنم؟
    باتشکر.عبادی.

    سلام خانم مهدیه عبادی
    در مورد سوال شما عرض میکنم اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم ولی کلویید یون نقره در هر حالیک داروی قوی ضد عفونت هست ومعمولا هم حساسیت پوستی نمیدهد.
    تشکر

    با سلام خدمت شما
    مطلبتون خیلی جالب وجامع بود
    یک سوال داشتم اون هم اینکه:
    دلیل عدم تاثیر مخرب نقره بر بدن رو با چه مکانیزمی میتوان توجیه کرد؟ البته در متن خوندم که بدلیل عدم وجود گروه های cooHوSHدر بدن علت این مساله است ولی تفاوت اون با مکانیزم تاثیر بر میکروب رو متوجه نشدم .
    با تشکر

    با سلام خدمت جناب دکتر طاهری
    میخواستم بپرسم نقره کلوئید را از کجا می توان بدست آورد آیا در داروخانه ها موجود میباشد و سوال بعدی آیا در درمان بیماری پوستی پسوریازیس موثر می باشد لطفا اگر امکان دارد جواب را به ایمیل من بفرستید من عضو انجمن پسوریازیس ایران می باشم ودرخصوص بهبود بیماری مطالب جمع آوری می کنم و اطلاعات را در تاپیک انجمن قرار میدهم بسیار سپاسگزارم نازنین یعقوبی از مشهد

    با سلام خانم نازنین
    لطفا تماس بگیرید

    با سلام و عرض ادب
    جناب دکتر میخواستم بپرسم این محلول بیماری پلی کیستیک تخمدان(pcos) را هم درمان میکند؟

    سلام
    بله در درمان این بیماری موثر است .

    با سلام بنده این محلول را نیاز دارم لطفا ایمیل را اعلام فرمایید یا بهم ایمیل بزنید با تشکر-لطفا نظر خود را درباره mms اعلام کنیدhttp://mmswiki.is/index.php?title=Main_Pagemaf1392@yahoo.com

    سلام
    با شماره های داخل سایت تماس بگیرید .
    بعد از تست و در صورت نیاز در اختیارتان قرار داه میشود

    باسلام به شما دکتر عزیز بنده در پروژه کار میکنم . وخواستم بدانم آیا میشود از نقره کلوئیدی دراستریل کردن آب استفاده کرد ویا مایعات مشابه .واگر مشود به چه نحوی و چه مقدار . مثلا گفته میشود مانند کشور سوئیس اما هیچ توضیحی داد نمشود .ما میخواهیم ازآن برای سالم سازی آب برای مرغ داریها استفاده کنیم. باتشکر از شما دکتر عزیز

    در مورد مرغداری ها اطلاعاتی نداریم

    آقای طاهری نقره کلوئیدی قابل خوردن هست اگر هست برای بیماری سرطان قابل استفادس؟

    با سلام .جناب دکتر .من برای درمان این پسوریازیسم به دنبال این نقره کلوییدی هستم نیست که نیست اگه مشابه داره یا برای حیوانات هم باشه مشکلی نیست میخوام راهنمای کنید من ۱۰ ساله سندروم عصبی روده ومتعاقبش پسوریازیسم و بازم متعاقبش سندرم خستگی مزمن دیگه خسته شدم .حتی شده یه اموزش بزار خودم درست کنم .نانو ذرات هم باشه ادرس بده از کجا بگیرم رو پوستی استفاده کنم به خدا دیگه هیچ راهی ندارم .

    سلام
    یون نقره برای درمان پسوریازیس تاثیری ندارد ولی از طریق بیورزونانسس میتوان به درمان شما کمک کرد .
    جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره ی همراه موجود در سایت تماس بگیرید .

    ما از روش انفجار الکتریکی سیم میتونیم درست کنیم ولی سایزش زیاد قابل کنترل نیست (بین ۷۰ تا ۱۰۰۰ نانو متر) اگه خواستید تماس بگیرید ۰۹۳۵۸۶۴۱۹۰۳

    سلام
    محصول مورد نظر شما نانو نقره است .
    محصول ما یون نقره کلوئیدی است .

    سلام جناب دکتر طاهری
    بنده برای کار تحقیقاتی خودم مقدار ۵ گرم نانو ذرات نقره تهیه کرده ام و الان حدود یک ماه هست که در اتاق کارم (دمای حدود ۲۵ درجه)نگهداری میکنم و خودم نیز ساعات زیادی آنجا حضور دارم. ذرات در بسته مخصوص و بدون هیچگونه منفذی هستند. آیا خطرناک هست؟ مشکل خاصی بوجود نمی آورد؟
    پیشاپیش ممنونم از شما

    سلام
    اگر بسته بندی در شیلد استاندارد باشد ضرری ندارد .

    سلام درباره مقدار و دوز مصرفی در عفونت گوناگون یا به عنوان مثال یک عفونت توضیح دهید منظورم مقدار محلول و خلوص آن هست مثلا چند میل لیتر از محلول ۲۰ppm

    سلام
    یون نقره اوردوز ندارد اما بر اساس نتیجه اسکن میزان مصرف آن تجویز می شود .

    سلام میخواستم بدونم ایا این دارو زیکیل تناسلی رو از بین میبره اقای دکتر ؟ ممنون میشم جواب من رو هم بدید

    سلام
    این درمان به صورت مجموعه کامل توان درمان بیماری شما را دارد .
    برای لطلاع بیشتر و تعیین وقت برای مراجعه با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید .

    سلام نقره کلویید را کجا میتوان تهیه نمود طریقه نگهداری ومصرف وعوارض ان چه هست ایا با باطری ۲۷ولت و۲عدد میله نقره محلول شیره ای رنگ بدست امده قابل مصرف به چه مقدار هست چرا محلول بدست امده خیلی زود تیره میشود از راهنمایی شما متشکرم

    سلام آقای دکتر خسته نباشید دیروز از طریق یکی از دوستان با رزومه حضرتعالی آشنا شدم از جنوب کشورمزاحم شما میشم فرزندی دارم که ناراجتی مغزو اعصاب دارند واز تشنج شروع شد والان هم با تشخیص دکترش آنقدر دوز دارویش بالا رفته که از پا هم افتاده و فلج شده تورا بخدا اگه راهی برای درمان دخترم از طریق روش حضرتعالی هست لطفا راهنمایی کنید تا خدمت شما برسیم .انشاءاله خیر ببینید

    سلام

    خیر متاسفانه در این روش کمک شایانی نمیشود کرد .

    لطفا در خصوص بیماری دخترتان توضیح بیشتری بفرمایید یا از طریق ایمیل مکاتبه کنید

    سلام آقای دکتر من چند بار منبع متن بالا رو ازتون پرسیدم لطفا جواب بدین

    سلام خانم نسرین

    این متن برگرفته از ۴ کتاب می باشد که مهم ترین آنها نقره و زندگی “Серебро и жизнь” می باشد

    ممنون که جواب دادیند.

    سلام

    با سلام پسری دارم که مبتلا به بیماری کرون میباشدآیا محلول کلوئید نقره تاثیر مثبتی بر بهبودی او دارد با تشکر فراوان از راهنمایی شما

    سلام

    بله تاثیر دارد و مخصوصا اگر تنقیه شود . اما اکیدا توصیه می شود زیر نظر پزشک آگاه به این روش انجام شود .

    سلام ، با چه شماره ای و چطوری برای حضور ودرمان تماس بگیرم متشکرم

    سلام با شماره های موجود در صفحه ی اول سایت تماس بگیرید .

    سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر.
    همسر من ۳ سال پیش بعد از استفاده از پودر حشره کش دچار ابریزش شدید بینی و چشم شد که۲ ماه طول کشید و بعد این عارضه سرفه های خشک و تنگی نفس شدید اومد سراغش همه جور دکتر هم رفتیم عفونی،الرژی،ریه به نتیجه هم نرسیدیم.حالت خفگی و تنگی نفس بدجور اذیت می کنه
    ایا این کلوید نقره میتونه حل کنه این مریضی رو؟
    لطفا راهنمایی کنید یا تشکر و خسته نباشید

    سلام آقای عباس

    یون نقره به تنهایی قادر به درمان چنین عارضه ای نیست .
    اما در صورت اسکن ایشان و یافتن مشکل اصلی ، ممکن است امکان کمک به بهبودی شان را داشته باشیم .

    سلام می خواستم ببینم اگه با این ماده نقره ی کلوییدی لباسی رو انتی میکروبیال کنیم این خاصیت این لباس باکتری های مفید پوست رو هم از بین میبر . اگه میشه جوابمو بدید

    سلام خانم مرضیه

    پاسخ منفی است .
    خیر باکتری های مفید پوست را از بین نمی برد

    سلام جناب دکتر من امریکا زندگی میکنم دچار بیماری نقص سیستم ایمنی هست ماه گذشته سی دی ۴ من ۲۷۹ بود و این ماه به کمک دارو های قوی تا ۳۶۰ بالا آمده البته ۱۱۶۰۰۰ هزار کپی ویروس داخل خونم بود که در این ماه به ۴۰۰۰۰ هزار کپی رسیده لازم هست با شما خصوصی صحبت کنم ممنون میشم شماره تماس بدین

    سلام

    با آدرس ایمیل medvrt1@gmail.com مکاتبه کنید .

    با سلام خدمت استاد
    من روی زگیل تناسلی کار میکنم والبته تحقیقاتی در مورد روش هومیوپاتی هم در حال انجام دارم از دیدگاه شما چقدر در ریشه کردن ویروس HPV میتونه تاثیر بگذارد و کدوم نوع را بیشتر برای اطلاعات جامع تر چه منابعی پیشنهاد میکنید
    با تشکر مرکز آزمایشگاهی بهاران

    با سلام خانم کارن

    ما در زمینه درمان های فرکانسی فعالیت می کنیم و در مورد سیستم خودمان میتوانیم اظهار نظر کنیم .
    با روش ما امکان کمک به درمان این مشکل وجود دارد .

    با سلام اقای دکتر … ایا نقره کلوئیدی روی سرطان خون هم تاثیر داره ؟ لطفا خیلی زود بهم جواب بدین .. یک مریض ۱۸ ساله داریم اجرتون با امام زمان

    سلام خانم عذرا

    خیر به تنهایی تاثیری ندارد .

    سلام آقای دکتر
    من یک پسر یک ساله دارم که بیماری CAHدارد و کورتن مصرف میکند
    و به همین دلیل وقتی مریض میشود ما خیلی دیر متوجه میشویم حتی حساسیت پوستیه شدیدی دارد که به هیچ دارویی جواب نمیدهد آیا با این محلول میشود درمان شود ؟

    سلام خانم نصیبه

    پس از اسکن میتوان علت دقیق بیماری را تشخیص و پس از آن نظر داد .

    جهت تعیین وقت و مراجعه با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید .

    با سلام از کجا میتوانم کلویید نقره تهیه کنم

    سلام
    با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید

    باسلام و عرض خسته نباشید. آیا از محلول نقره کلوئیدی میتوان برای ضدعفونی مواد غذایی هم استفاده کرد .ممنون میشم پاسخ بدین.

    سلام آقای اسماعیل
    بله میشود .ولی اقتصادی نیست

    Ba salam
    man dar tamame badanam eksema daram khordane nogre kloidi mitone be man komak kone? man khonrizi va inflammation dar postam daram va poste khoshgi daram man be nogre kloidi dastresi daram ba tashakor

    سلام خانم فائزه
    خیر . نقره کلیدی به تنهایی برای شما کار آیی ندارد و ابتدا باید علت مشکل پوستی شما تعیین شود .

    با سلام و خدا قوت
    ببخشید می خواستم بدانم برای سرطان هوچکین کارآیی دارد ؟ و از کجا و چگونه باید تهیه شود؟
    به کدام پزشک مراجعه کنیم ؟ در مقاسیه با آمپول برنتوکسیماب کدام بهتر است و تاثیر بیشتری دارد؟
    با تشکر

    سلام خانم فرزانه
    به تنهایی خیر .
    اما در کنار بیورزونانس و درمانهای کلاسیک می تواند مفید باشد .

    با سلام خدمت شما دوست گرامی
    چطور میتونم محلول رو تهیه کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    سلام آقای میلاد

    با تلفن ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید .

    با سلام من بخیه بارداریم باز شده و پزشک سفلاکسین۵۰۰و انتی بیوتیک تجویز کرده.ایا میتوانم به جاش از نقره کلوئیدی استفاده کنم.مدت مصرف وطرز استفاده اش رو بگید لطفا.در ضمن نوزاد ده روزه ای دارم که از شیر خودم مصرف میکند برای اون یا شیرم تاثیری ندارد.

    سلام خانم صادقی

    با توجه به شرایط اورژانس شما بهتر است از دستورات پزشکتان تبعیت کنید .

    سلام آقای دکتر. میشه بفرمایین که چند PPM هست محصول شما

    سلام
    Ppm مربوط به نانو سیلو هست ولی این یون نقره کلیدی است

    با سلام
    آقای دکتر طاهری آیا نقره کلوییدی ویروس HPV را درمان میکند؟ درمان به چه صورت میباشد؟

    سلام آرام

    HPV ویروس بسیار مقاومی است که به سادگی از بین نمی رود .

    با سلام
    آیا نقره کلوئیدی در درمان افسردگی و اختلال خواب و هراس مفید است؟
    من پارسال راکوتان مصرف کردم که از مشتقات ویتامین آ هست،الان یکسالی هست که قطع کردم
    آیا این محلول برای من ضرر ندارد؟

    سلام خانم فاطمه

    کلیدی نقره برای خارج کردن عفونت ها از بدن تاثیر داره .

    باسلام و سپاس از مطلب عالی تون، دو سوال از خدمتتون دارم اول اینکه از کجا و به چه طریقی میشه محلول خورای نقره رو تهیه کرد دوم دوز مصرفیش برای باکتری ها و ویروس های مقاربتی به چه صورته، بازم ممنون

    سلام افشین

    به تنهایی برای این مورد کافی نیست .

    سلام چطور میتونم نقره کلوئیدی سفارش بدم

    سلام
    با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷ تماس بگیرید .

    سلام … مشکل من اینه که از کودکی مشکل بوی بد دهان دارم و مطمینم علتش وجود باکتریهای زیاد در دستگاه گوارش و دهانم هست با مصرف مترونیدازول کامل برطرف میشه ولی بعد از قطع دارو مجددا بر میگرده از اونجایی که استفاده از انتی بیوتیک شیمیایی بسیار مضر هست میخواستم بدونم نقره کلوییدی به درمانه من کمک میکنه یا نه اگر کمک کننده هست چطور باید تهیه و مصرف کنم … ممنون از شما

    سلام سلیمی

    بلع یون نقره میتونه به شما کمک کنه ولی بهتره در کنارش از بیورزونانس هم کمک گرفته بشه .

    سلام چند وقته دچار التهاب مزمن پروستات (پروستاتیت)شدم و انواع انتی بیوتیک رو مصرف کردم ولی نتیجه نگرفتم ایا میتونم از کلوئید نقره برای درمان استفاده کنم روش مصرف و میزان مصرف چقدر باید باشه؟؟
    ممنون از شما

    سلام کامران

    بله می تونید ولی بهتره توسط بیورزونانس نوع و شدت عفونت تعیین بشه و داروهای فرکانسی هم دریافت کنید .

    سلام
    میخاستم بدونم با مصرف نقره کلوئیدی تغییر رنگ در پوست به رنگ نقره ای یا خاکستری ایجاد میشود؟؟

    سلام شماره فرستاده شده اشتباه است میشه یکبار دیگه بفرستید برای سفارش کلوئید نقره

    شماره تلفن لطفا جهت سفارش

    باسلام و خسته نباشی من ی خواهر سرطانی دارم لطف کنید که طرز تهیه این محلول را برام بفرستید ممنون میشم لطف میکنید متشکر

    برای راهنمایی بیشتر با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید .

    با سلام
    من مدت ۱ سال و نیمه که پیوند مغز استخوان زدم و به علت استفاده زیاد کورتون و داروهای سر کوب سیستم ایمنی. دچار ضعف سیستم ایمنی شدم و کوشم مرطب عفونت میکنه و‌به انتی بیوتیک مقاوم شده . دهنم زخمه و قارچ میزنه مرطب ایا این محلول میتونه کمک کنه .و برای پیوندم مشکل ایجاد نمیکنه

    سلام
    بله
    برای راهنمایی بیشتر با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید .

    سلام بنده حدودا چهارساله زگیل تناسلی دارم و اصلا خوب نشده مرتی عود میکنه واقعا خسته شدم مرتب عفونت و قارچ هم دارم تست هم دادم و نوع پر خطرش رو هم دارم که خوشبختانه دهانه رحمم مبتلا نشده آیا این محلول موثره یا خیر

    سلام خانم شوکت

    بله موثر است . اما بهتر است همراه با فرکانس درمانی مصرف کنید .
    برای راهنمایی بیشتر با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید .

    سلام
    چطوری میتونیم این محلول رو تهیه کنیم؟

    سلام خانم ساناز

    لطفا با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید

    با سلام خدمت دکتر یگانه
    خواست بدونم این دارو در ایران موجوده؟
    لطفا در مورد قیمت و ارسال دارو یه اطلاعاتی به ایمیل بنده بفرستید.
    با تشکر

    سلام آقای محسن

    بله در ایران موجوده .

    سلام آقای دکتر
    بنده شنیده ام که یون نقره در جنین مشکلاتی ایجاد میکند و نمیتوان تا ۱سال بعد از مصرف بچه دا ر شد درست است؟

    سلام آقای نجاتی

    خیر . اشکالی ندارد

    سلام دکتر
    برادر بنده مشکل پانکراس پیدا کرده و عفونت و ترشع پانکراس بند نمیاید
    ایا این نفره تاثیر گذار هست برای مقابله با این موضوع
    ممنون

    سلام

    بله

    میتونه کمک کنه

    سلام.آیا یون نقره خوراکی هم استفاده میشه؟سمی نیست مصرف خوراکیش؟

    سلام اقای احسان

    نوع خوراکی داره که مشکلی نداره

    سلام، نحوه‌ و‌ میزان استفاده از این دارو برای آرتروز شدید زانوها و آب مروارید را میخواستم و نیز نحوه‌ی تهیه این دارو. اگر نیاز به معاینه و مراجعه بیمار هست هم لطفا آدرس جناب دکتر رو‌ بفرمایید. سپاس

    سلام

    لطفا با شماره ۰۹۱۲۵۱۸۰۰۷۸ تماس بگیرید

    جالبه کاربرا برای هر دردی میگن میگید مفیده براش!! یکی بپرسه من میخوام پرواز کنم آیا مفیده قطعا شما جواب میدید بله مفیده!
    طبیعی هم هست خب. کلی سود میکنید این وسط

    سلام
    برای پرواز مفید نیست

    نام *

    ایمیل *


    مبانی زیستی بیورزونانس در سلول­ها
     هر موجود زنده ای از خود … ادامه

    کلیاتی در مورد حیات سلولی
    سال­ها از کشف این اصل که، … ادامه

    کاربردهای فرکانس رزونانس در دستگاه­های تشخیص پزشکی
     
    1- … ادامه

    فواید فناوری بیورزونانس در شناسایی و اعمال فرکانس های سلامت … ادامه

    معرفی بخش بیورزونانس در کشور روسیه
     
    1- مقدمه 1
    1-1- … ادامه

    دیدگاه علم در مورد نوسانات سلول
     در علم فیزیک، تمایل یک … ادامه

    نظر شما درمورد طراحی پرتال جدید؟

    مشاهده نتایج

        

      

     

     

     

     

     

    لینک های مهم

     

     

    بازگشت به بالای صفحه

    myChem

    پنجره ای از دانش به صنعت شیمی

    خانه مواد افزودنی بهبود دهنده رسانایی نانو کلوئید نقره

    کلوئید نقره حاوی یون‌ها و ذرات باردار خیلی کوچک نقره در یک محیط مایع می‌باشد. اگرچه وجود یون‌های نقره در این دسته از محصولات دارای اهمیت است اما یک محلول ۱۰۰ درصدی از یون‌های نقره، کلوئید نقره به شمار نمی‌رود. گاهی اوقات از کلوئید نقره به‌عنوان نانو نقره نیز یاد می‌شود که شامل ذراتی در محدوده بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر هستند.

    سل نقره، نانو نقره

    محلول کلوئید یون نقره

    افزودنی > بهبود دهنده رسانایینانو مواد > نانونقره

    پوشش ها

    صنایع آرایشی بهداشتیصنایع الکترونیکصنایع پزشکیصنایع داروییصنایع غذاییصنایع نساجی

    نانو پوشش فلز

    کاربردهای ضد باکتریایی: این نانوذرات به دلیل خواص ضد باکتریایی در صنعت پوشاک و کفش، رنگ، پانسمان زخم، لوازم خانه، لوازم آرایشی و پلاستیک مورداستفاده قرار می‌گیرند.
    کاربردهای اپتیکی: این محصول پرکاربرد در طیف‌سنجی نوری پیشرفته شامل فلورسانس فلزی پیشرفته (MEF) و پراش سطحی رامان پیشرفته (SERS) نیز استفاده می‌شود.
    کاربردهای تشخیصی: نانوذرات نقره در سنسورهای زیستی و ابزارهای تشخیصی به‌عنوان برچسب بیولوژیکی به‌منظور تشخیص‌های کمی استفاده می‌شوند.
    کاربردهای رسانش: نانوذرات نقره در جوهرهای رسانا و برای افزایش رسانایی الکتریکی و گرمایی ترکیبات شیمیایی به کار می‌روند.
    محصولات تولیدشده با کلوئید نقره در برخی از کشور‌ها به‌عنوان مکمل‌های غذایی و داروهای هومیاپتیک نیز استفاده می‌شوند.

    نقره کلوئیدی باکیفیت، نباید تیره رنگ و نیازمند به تکان دادن قبل از مصرف باشد. نقره کلوئیدی باکیفیت را می‌توان بیشتر از یک سال نگه‌داری کرد. برای حفظ کیفیت و ماندگاری کلوئید نقره، باید آن را در مکان تاریک و خنک نگهداری کنید. برای حفاظت این محصول از اشعه فرابنفش نور خورشید، بهتر است در بطری‌های کهربایی نگهداری شوند. ظروف پلاستیکی برای نگهداری کلوئید نقره توصیه نمی‌شوند زیرا می‌توانند با نقره واکنش داده و باعث تغییر و یا افت کیفیت کلوئید نقره در طول زمان شوند. محلول کلوئید نقره را از منجمد شدن محافظت کنید زیرا در این شرایط نقره فلزی کلوخه شده و به‌ تدریج باعث پایین آمدن کیفیت محصول می‌شود.

    متوسط اندازه واقعی ذرات کروی شکل این محصول تقریباً زیر 50 نانومتر است. درحالی‌که اندازه هیدرودینامیک ذرات به‌دست‌آمده از روش DLS ۸۱ نانومتر با شاخص پراکندگی ۸۹/. می‌باشد. سدیم نیترات (NaNO۳) به‌عنوان محصول جانبی واکنش تولید کلوئید به‌صورت محلول در محصول نهایی مشاهده می‌شود. این محصول با مکانیزم الکترواستریک پایدار شده است.
    نانوذرات نقره با محیط‌زیست سازگار هستند. مضر‌ترین عوارض جانبی استفاده از کلوئید نقره بر روی بدن انسان شرایطی است که آرگریا (argyria) نامیده می‌شود. این عارضه باعث خاکستری شدن دائمی پوست و چشم می‌شود اما هیچ‌گونه اثر منفی بر روی سلامتی نخواهد داشت. همچنین ادعا می‌شود که نقره با دیگر داروهای شیمیایی و گیاهی برهم‌کنش نمی‌کند.
    این ماده دارای گواهی نامه نانومقیاس می باشد.

    برای تماس با تامین کنندگان این ماده و ثبت درخواست جهت دریافت قیمت، نمونه، مشاوره و یا پیش فاکتور لطفا فرم درخواست را تکمیل نمایید.

    با سلام آیا مصرف خوراکی یا برای شستشوی بینی و سینوسها امکانپذیر است؟

    چنانچه ایرادی در اطلاعات ثبت شده مشاهده نمودید و یا نظر یا پیشنهادی در ارتباط با این محصول دارد، لطفا با ما در میان بگذارید.
    ()

    نقره کلوئیدی یک ترکیب مایع است که شامل ذره های نقره ای معلق در مایع می باشد. این ماده با استفاده از الکترولیز که نقره موجود در عنصر فلزی را به مولکول های پروتئینی ساده در آب مقطر متصل کرده، ایجاد می شود.

    نقره کلوئیدی ماده جدیدی نیست. در حقیقت، این ماده به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی تا دهه ۱۹۴۰، زمانی که آنتی بیوتیک های مدرن کشف نشده بودند، استفاده می شد.

    در حالی که محققان اثربخشی این ماده را مورد بحث و بررسی بسیاری قرار داده اند، اما برخی معتقدند که این ماده دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد التهابی است و برای انواع مختلف بیماری ها مفید می باشد.

    در واقع، این مایع به عنوان یک ماده در کمک های اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه محصولات حاوی نقره کلوئیدی، به عنوان یک داروهای هومیوپاتی و مکمل غذایی به فروش می رسند. در بیشتر موارد بهتر است از غلظت ۷ تا ۱۰ PPM آن استفاده کنید.

    در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت می خواهیم بیشتر در مورد ۱۰ کاربرد نقره کلوئیدی برای حل بیماری ها و مشکلات مختلف صحبت کنیم.محلول کلوئید یون نقره

    با توجه به خواص آنتی باکتریال، ضد ویروسی و ضد التهابی، این ماده در درمان عفونت های چشم مانند چشم صورتی و قرمزی چشم مفید است. این ماده علیه ویروس ها و باکتری هایی که باعث عفونت چشم می شوند، در بدن عمل می کند. هنگامی که برای چشم آلوده استفاده می شود، سلول های عفونی را با جذب آنها به وسیله الکترومغناطیسی جمع آوری می کند و آنها را به جریان خون منتقل کرده تا از بدن خارج شوند.

    نقره کلوئیدی در کنترل و درمان عفونت های استاف مانند استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متسییلین (CA-MRSA) نیز موثر است. این ماده به علت خواص ضد میکروبی خود به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی عمل می کند و به همین دلیل در مبارزه با میکروب های عفونی نقش دارد.

    مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در International Forum of Allergy Rhinology منتشر شده، اثر مستقیم خواص ضد باکتریایی نقره کلوئیدی بر روی استافیلوکوک اورئوس را نشان می دهد.

    می توانید پماد نقره کلوئیدی را ۲ یا ۳ بار در روز روی محل دارای عفونت بمالید.

    برای بهبود سلامت دهان، مهم است که از رشد باکتری ها و مخمر در دهان جلوگیری شود. شما می توانید این کار را به راحتی با استفاده از نقره کلوئیدی انجام دهید. این ماده دارای خواص ضد میکروبی، آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است و برای مصرف خوراکی مناسب است. همچنین می تواند با بوی بد دهان نیز مبارزه کند.

    یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در مجله Letters in Microbiology Applied منتشر شده گزارش داد که نانو ذرات نقره یک استراتژی بالقوه جدید برای مبارزه با Candida albicans و Candida glabrata که سبب عفونت هایی مانند برفک دهان می شوند و می توانند به درمان های ضد قارچی سنتی مقاوم باشند، ارائه می دهند.

    این ماده به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی، به کاهش طول و شدت سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

    در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱  در Minerva Pediatrica منتشر شد، محققان ۱۰۰ کودک زیر ۱۲ سال مبتلا به گرفتگی عضلانی و گرفتگی بینی را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول با محلولی از نقره کلوئیدی و بتا-گلوکان درمان شدند، در حالی که گروه دوم محلول آب نمک را دریافت کردند.

    یافته ها نشان داد که در حالی که هر دو گروه از درمان های مختلف استفاده کردند، ۹۰ درصد از کودکانی که در گروه مصرف کننده از نقره کلوئیدی قرار داشتند به طور کامل بهبود یافتند.

    سینوزیت که سبب ایجاد درد یا فشار در صورت و مسدود شدن بینی می شود می تواند به طور موثری با نقره کلوئیدی درمان شود. این ماده در از بین بردن Staph Aureus، که یکی از علل اولیه سینوزیت است موثر می باشد.

    بر اساس نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۴ در International Forum for Allergy and Rhinology منتشر شده، نقره کلوئیدی هنگامی که به عنوان اسپری بینی استفاده می شود ممکن است برای درمان سینوزیت موثر باشد.

    عفونت گوش می تواند با انواع مختلفی از باکتری ها و حتی قارچ ها ایجاد شود. نقره کلوئیدی در درمان عفونت های گوش، بدون توجه به علت ایجاد عفونت، موثر است. زیرا خواص آنتی بیوتیکی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد. این ماده حتی برای درمان عفونت گوش شناگر نیز مفید است.

    قرار گرفتن در معرض قارچ می تواند واکنش آلرژیک ایجاد کند و علائمی شبیه آنفلوآنزای مانند موارد زیر را به وجود آورد:

    برای درمان آلرژی به قارچ، نقره کلوئیدی به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی بسیار موثر است. این ماده در حذف سموم از بدن کمک می کند و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که برای کاهش واکنش های آلرژیک مفید است.

    نقره کلوئیدی به دلیل خواص آنتی سپتیکی، ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی، در درمان مشکلات پوستی مختلف موثر است.

    ذرات موجود در نقره کلوئیدی، تحریک کننده تولید پوست و دیگر بافت های نرم است. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در Pharmacognosy Communications منتشر شده است نشان می دهد استفاده موضعی از این ماده برای درمان سوختگی ها، برفک، پریودونتیت و سایر بیماری ها مفید است.

    نقره کلوئیدی در کشتن قارچ های گیاهی و سایر عفونت هایی که می توانند گل و محصولات باغچه شما را از بین ببرند، موثر است. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ در Mycobiology منتشر شد، دریافت که استفاده از نانو ذرات نقره بر روی ریشه گیاه پیاز سبز به طور کامل انواع خاصی از عفونت های قارچی را که سبب نابودی گیاه می شود حذف می کند.

    میوه ها و سبزیجات بخش مهمی از تغذیه روزانه ما هستند. اما تهیه محصولات ارگانیک همیشه امکان پذیر نیست. با این حال، این به این معنا نیست که شما مجبور هستید که مواد غذایی دارای مواد شیمیایی را مصرف کنید. شما می توانید از نقره کلوئیدی برای تمیز کردن میوه و سبزی مصرفی خود استفاده کنید.

    رابطه کلسترول با کاهش ابتلا به سرطان بر اساس تحقیقات انجام شده

    ماهی تیلاپیا ؛ ارزش غذایی، مزایا و خطرات مصرف آن

    داداش چند ساله دنباشم تو ایران گیر نمیاد خب همچین نوشتی انگار تو بقالی سر کوچه میفروشن من چند ساله دنبالشم

    مطالب پیام سلامت تنها جهت اطلاع رسانی است.

    سلام کسی میتونه راجب نانو کمکم کنه چندتا سوال داشتم خواهشا اونهایی که علمشو دارن به واتساپم پیام بدن ۰۹۳۵۹۹۶۹۱۳۵

    محلول کلوئید یون نقره

    خارش ریش مشکلی رایج در مردان: فرقی نمی کند، برای نخستین بار است که ریش می گذارید یا سال ها است که ریش دارید خارش ریش مشکلی بسیار معمول و رایج است. موهای ریش مانند موهای سر شما نیست این موها آندروژنیک نامیده می شوند…

    راهنمای سالم زیستن

    وبسایت پیام سلامت با هدف ارتقاء دانش عمومی افراد جامعه در زمینه مسائل مختلف مرتبط با سلامت شخصی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در این مدت ما کوشیده ایم با ارائه مطلب مفید و کاربردی و با رعایت امانت داری نسبت به منبع محتوا، مرجعی قابل اعتماد برای مخاطبانمان باشیم.

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز عبور

  • اثر گل گاو زبان بر فشار خون
  • مرا به خاطر بسپار

    ثبت نام بسته شده است.

    %PDF-1.6
    %
    2370 0 obj
    >
    endobj

    2392 0 obj
    >/Filter/FlateDecode/ID[]/Index[2370 74]/Info 2369 0 R/Length 111/Prev 850205/Root 2371 0 R/Size 2444/Type/XRef/W[1 3 1]>>stream
    hbbd“`b“>

    محلول کلوئید یون نقره
    محلول کلوئید یون نقره
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *