خواص و عوارض گريپ فروت

دوره مقدماتی php
خواص و عوارض گريپ فروت
خواص و عوارض گريپ فروت

این نکته را حتما به یاد داشته باشید که غذای نذری را بیش از ۳روز در یخچال نمی توانید نگه دارید

طبق تحقیقات دانشمندان رژیم غذایی که حاوی مواد سرشار از کربوهیدرات و کم پروتئین باشد برای بدن بسیار مفید خواهد بود

خواص و عوارض گريپ فروت

دوره مقدماتی php

بدن انسان روزانه به مقدار معینی از هر گروه ماده غذایی نیاز دارد و باید این میزان تامین شود

نه تنها دانه های انار پرخاصیت هستند بلکه آن قسمت های سفید لابلای دونه های انار نیز بسیار مفید هستند و خیلی از بیماری ها را درمان می کند

مصرف گز برای حفظ سلامتی بدن بسیار توصیه می شود. این خوراکی خوشمزه بیشتر در اصفهان تولید می شود

مرغ سوخاری یکی از خوشمزه های فست فودی است و اگر خوب پخته شود بسیار خوشمزه می شود

مصرف اسفناج با ماست به صورت بورانی در سفره های ایرانی طرفداران بسیاری دارد و یکی از مورد علاقه های اکثریت است

اگر همیشه قاعدگی های منظمی داشتید و مدتی است که دچار قاعدگی های نامنظم شده اید بهتر است نزد پزشک بروید

اگر به گوشت علاقه ای ندارید یا مصرف آن برایتان مضر است می توانید از این مواد غذایی استفاده کنید تا آهن بدن تان تامین شود

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .

خواص و عوارض گريپ فروت

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

خواص گریپ فروت سرشار از ویتامین ‹‹ ث›› و پتاسیم است.منبعی غنی از فولات، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی می باشد انواع سرخ و صورتی آن انباشته از کاروتن یعنی زمینه ساز ویتامین ‹‹ آ›› است.فیبر گیاهی اش فراوان ولی مقدار کالری اش جزئی است. دارای بیوفلاونوید و شماری دیگر از مواد گیاهی است که از انسان در مقابل بروز سرطان و بیماری های قلبی مراقبت می کنند.- میوه ی گریپ فروت ، اشتها را تقویت می کند .

– گریپ فروت ، عمل هضم را آسان می کند و جریان عصیر معدی و ترشح کیسه ی صفرا را سرعت می بخشد .ـ گریپ فروت دارای ویتامین های ‹‹ ث ›› و ‹‹ پ ›› است . این دو ویتامین در حفظ سلامت قلب و عروق بدن مؤثرند .ـ گریپ فروت به تولید قند و مواد حیاتی دستگاه بدن کمک می کند .ـ گل های گریپ فروت ، خاصیت ضد تشنج و لرز را دارد و دم کرده ی آن را موقع تشنج زکام و تب می نوشند .ـ اگر گریپ فروت را صبح ناشتا بخورند ، خواص ادرارآور آن زیاد می شود و سموم را از بدن خارج می کند.ـ گریپ فروت ، خون را تصفیه می کند و کلیه و کبد را پاک می سازد .ـ گریپ فروت ، ضد خون ریزی بواسیر است .ـ گریپ فروت ، میوه ای خنک است و عطش را رفع می کند .ـ گریپ فروت ، اختلالات مفصلی را درمان می کند .ـ گریپ فروت ، برای کسانی که موهای سرشان می شکند ، تجویز می شود .ـ گریپ فروت ، برای کسانی که عفونت های ریوی و تب خیز دارند مفید است .- گریپ فروت ، علاوه بر مواد معدنی ( آهن و کلسیم ) دارای ویتامین های ‹‹ آ››، ‹‹ ب ـ1›› ،‹‹ ب ـ2›› ، ‹‹ ث ›› و ‹‹ پ پ ›› است .- گریپ فروت، میوه ای توپر، خوش طعم و مغذی است.- هم چنین 325 گرم پتاسیم، 25 میکروگرم فولات، 40 میلی گرم کلسیم و1 میلی گرم آهن دارد.یک فنجان حاوی گریپ فروت شیرین نشده( بدون شکر) به مقدار میلی گرم ویتامین ‹‹ ث››.درگذشته، بسیاری از مردم، ازخوردن گریپ فروت بدون شکر، به خاطره عصاره ی تلخ و ترش آن، خودداری می کرده اند، ولی به طور معمول با آمیختن آب گریپ فروت سرخ یا صورتی با سفید، مزه ی شیرین حاصل می شود.اگر آب پرتقال یا گریپ فروت را با هم در آمیزیم، نوشابه ای نیروبخشی پدید می آید که نیاز به شیرین کردن ندارد.- گریپ فروت از قدرت بی نظیری برای سوزاندن و از بین بردن چربی ها برخوردار است.چنان چه می خواهید از وزن تان بکاهید، روزانه پیش ازهرخوراکی، آن را بخورید تا جلوی پرخوری تان را بگیرد، در ضمن میان وعده ی ایده آلی به شمار می رود.جالب این که گریپ فروت سرشار از پکتین (الیاف گیاهی حل شدنی )‌ است که به کاهش کلسترول خون کمک می کند.به عنوان مثال، گریپ فروت های سرخ وصورتی، سرشار از لیکوپن هستند واین ماده، یک ماده ی ضد اکسید کننده است که به نظر می آید خطر بزرگ شدن پروستات را تقلیل می دهد.مضرات : امکان دارد در افراد حساس به مرکبات، واکنش حساسیت زا ایجاد کند.افرادی که به مرکبات حساسیت دارند ، احتمالا در برابر گریپ فروت نیز از خود حساسیت نشان می دهند . این حالت ممکن است به خاطر خود میوه یا روغن موجود در پوست آن باشد.منبع : کتب طب سنتی

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

فایده گریت فورت واستفاده ان , مزه اب میوه گریپ فروت , مزه اب مویه گریپ فروت , فواید میوه گریپ فروت , عکس از گریپ فروت , بیماری گریپ چیست , گریپ فروت زمستان

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

خواص و عوارض گريپ فروت

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

از ضخامت و کلفتی پوست قلب و عروق

میوه ای برای شکنندگی مو ،داروهای جدید

گریپ فروت ، اشتها را تقویت می کند.

گریپ فروت ، عمل هضم را آسان می نماید و جریان عصیر (شیره) معدی و ترشح کیسه صفرا را سرعت می بخشد.

گریپ فروت ، دارای ویتامین «ث» است. این ویتامین در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است.

گریپ فروت ، به تولید قند و مواد حیاتی دستگاه بدن کمک می کند.

گل های گریپ فروت از نظر طبی خاصیت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم می کنند و در موقع تشنج و تب می نوشند.

اگر گریپ فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زیاد می شود و سموم از بدن خارج می کند.

گریپ فروت ، خون را تصفیه می کند و کلیه و کبد را پاک می نماید.

گریپ فروت ، ضد خونریزی و بواسیر است.

گریپ فروت ، میوه ای خنک است و عطش را رفع می کند.

گریپ فروت ، اختلال های مفصلی را درمان می کند.

گریپ فروت ، برای کسانی که موهای سرشان می شکند، تجویز می شود.

گریپ فروت ، برای کسانی که عفونت های ریوی و تب خیز دارند مفید است.

گریپ فروت ، علاوه بر مواد معدنی ( آهن و کلسیم) دارای ویتامین های آ، ب1، ب2، پ پ، ث است.

گریپ فروت خطرناک

 آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید، اگر نصف یک گریپ‌فروت را به عنوان صبحانه بخورید، صبحانه‌ای بسیار سالم داشته‌اید؟ شاید، البته به این شرط که تا مدت‌ها بعد از آن، داروی خاصی برای خوردن نداشته باشید. چون در غیر این صورت، ممکن است با همان داروی معمولی، خطرات جدی به سراغ شما بیاید.

خواص و عوارض گريپ فروت

به گزارش نیوساینتیست، تعامل بین گریپ‌فروت و برخی از داروها ممکن است به طور ناخواسته باعث اووردوز (مصرف بیش از حد)‌ شود. برای فهمیدن این که گریپ‌فروت، تا چه حد و بر چه درصدی از داروها موثر است، دیوید بیلی از دانشگاه وسترن اونتاریو واقع در کانادا، مطالعات و اطلاعات مربوط به تجویز داروهای مختلف را مرور کرده تا ببیند در چه مواردی،‌ ردپایی از واکنش‌های ذکر شده پیدا می‌شود. وی به این نتیجه رسید که در بین 85 دارویی که می‌توانند با گریپ‌فروت واکنش بدهند، در 43 مورد، وکنش دارو با این میوه، می‌تواند تاثیرات شدیدی بر بدن داشته باشد. به علاوه، از سال 2008/ 1387 به بعد، با وارد شدن داروهای جدید به بازار عرضه دارویی، به تعداد این داروها در حدود 24 درصد افزوده شده است.

اما گریپ‌فروت چه تاثیری بر این داروها دارد؟ به گفته محققین، مواد شیمیایی موجود در میوه گریپ‌فروت، نوعی آنزیم را در بدن از بین می‌برد که خود مسئول از بین بردن برخی مواد و از جمله داروها در بدن است. بنابراین، با خوردن گریپ‌فروت، دیگر آنزیمی وجود ندارد تا داروی مصرف شده را به موقع در بدن از بین ببرد و این دارو همچنان آزادانه در بدن گردش خواهد کرد. ماندن دارو در بدن، می‌تواند منجر به اووردوز (مصرف بیش از حد) شود. به گفته بیلی،‌ نوشیدن یک لیوان آب گریپ‌فروت کافی است که تا حتی ساعت‌ها بعد، اگر داروی مخصوصی بخورید، باعث شود آن دارو بیش از مدت زمان مجاز در بدن شما بماند.

واکنش گریپ‌فروت و دارو در شدیدترین حالت، موقعیتی به نام تورسید دو پوینتز ایجاد می‌کند، حالتی که می‌تواند باعث ایست قلبی و مرگ شود. این حالت در ترکیب گریپ‌فروت و داروهای ضد سرطان به وجود می‌آید.

بیل ویدمر، از آزمایشگاه مطالعات گیاهی و باغبانی آمریکا واقع در فورت‌پیس فلوریدا در این‌باره می‌گوید: «البته در مورد داروهای خاص، قطعا احتیاط لازم و ضروری است. اما افرادی هم هستند که معتقدند در این زمینه، زیاده‌روی و اغراق شده است». 

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

گریپ فروت روی چه داروهایی اثرگذار است , مضرات گریپ فروت

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

گریپ فروت میوه‌ای از خانواده مرکبات است که از پیوند پرتقال و دارابی به دست آمده است. این میوه شگفت انگیز نیز مانند لیمو ترش سرشاز از ویتامین c می باشد و در فصل پاییز و زمستان می توان از خواص دارویی آن برای بهبود سرماخوردگی بهره برد.

در این مقاله شما را با فواید گریپ فروت برای سلامتی بدن، پوست و مو و لاغری آشنا خواهیم کرد. با کوکا همراه باشید :

بهترین زمان خوردن گریپ فروت به عنوان وعده ی صبحانه می باشد چون کم کالری بوده و در طول روز گرسنگی و تشنگی را به دلیل محتوای بالای آب از بین می برد.

گریپ فروت به عنوان یک چربی سوز و مهار کننده اشتهای بسیار قوی شناخته شده است. گفته می شود که بوی گریپ فروت احساس گرسنگی را کاهش می دهد و به همین دلیل برای لاغری و کاهش وزن بسیار مفید می باشد.
مقدار فیبر موجود در گریپ فروت می تواند گرسنگی را کاهش داده و از ریزه خواری جلوگیری کند و باعث تحریک کلستی سکتوکینین، هورمونی که عمل گوارش را تنظیم می کند، شود.
بهترین زمان مصرف گریپ فروت برای لاغری نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی می باشد.

گریپ فروت حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های A و C، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که از چروک پوست و لک های پوستی جلوگیری کرده و به جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

خواص و عوارض گريپ فروت

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در گریپ فروت می تواند آثار ناشی از آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست را درمان کند.
اسید آمینه های موجود در گریپ فروت پوست را نرم می کند.
روغن گریپ فروت برای جوش صورت، آکنه و جای جوش مفید می باشد.

ماسک ضد چروک خانگی

نصف یک گریپ فروت را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای پوست خشک

نصف یک گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری شکر و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و از آن به عنوان اسکراب برای پوست خشک استفاده کنید.

ماسک صورت برای پوست چرب

نصف یک گریپ فروت را با یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان آرد ذرت ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، یگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

گریپ فروت و آب گریپ فروت منبع خوبی از ویتامین C هستند که برای سلامتی و افزایش رشد مو ضروری می باشد.
روغن گریپ فروت برای درمان شوره سر و پوسته پوسته شدن سر مناسب می باشد.

گریپ فروت شاخص گلیسمی پایینی دارد و برای کنترل قند خون و کاهش حساسیت نسبت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید می باشد.

اما این نکته را فراموش نکنید که واکنش های افراد مبتلا به دیابت پس از خوردن گریپ فروت متفاوت می باشد، بنابراین اگر شما دیابت نوع 2 دارید بهتر است که پس از غذا گریپ فروت بخورید و سپس قند خون خود را آزمایش کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید از گریپ فروت در رژیم غذایی خود استفاده کنید یا نه.

مصرف گریپ فروت می تواند به کاهش فشار خون سیستولیک کمک کند، تاثیر بر فشار خون ممکن است ناشی از سطح بالای پتاسیم موجود در گریپ فروت باشد چون پتاسیم اثرات منفی سدیم را خنثی می کند.

اما توجه داشته باشید که دارو های کاهش فشار خون نیفیدیاک و افیدیتاب می توانند در هنگام ترکیب با گریپ فروت خطرناک باشند.

آب گریپ فروت در دوران بارداری برای پیشگیری و درمان کلسترول بالای خون، پسوریازیس و چاقی در حاملگی مفید می باشد.

گریپ فروت از افزایش ناگهانی فشار خون بالا یا پره اکلامپسی در بارداری جلوگیری کرده و برای رفع خستگی و بی خوابی، سوزش سر دل و بیماری صبحگاهی، دیابت بارداری و سندرم متابولیک و رفع ادم و یبوست برای زنان باردار مفید می باشد.

همچنین گریپ فروت می تواند برای تامین فولیک اسید مورد نیاز برای رشد جنین مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : خواص خرمالو برای زنان بادار

گریپ فروت می تواند برای پیشگیری و درمان سرطان پروستات در مردان مفید باشد.

گریپ فروت به عنوان درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا شناخته می شود، آنتی اکسیدان های موجود در گریپ فروت خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد باکتریایی، ضد سرطان و ضد التهابی دارند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.

گریپ فروت حاوی آنتی اکسیدان های مختلف و مواد مغذی برای سم زدایی و پاکسازی کبد می باشد، همچنین گریپ فروت نیرینژنین است که برای درمان کبد چرب مفید می باشد.

مصرف گریپ فروت با کاهش فشار خون و کلسترول خون بالا به سلامت قلب کمک می کند، محققان می گویند که آنتی اکسیدان های موجود در گریپ فروت از افراد در برابر بیماری های قلبی و سکته محافظت می کنند.

مصرف گریپ فروت خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد، شایع ترین نوع سنگ کلیه، سنگ های اگزالات کلسیم هستند. اسید سیتریک موجود در گریپ فروت شرایط تشکیل سنگ های کلیه را کاهش می دهد و به درمان آن کمک می کند.

فیبر موجود در آب گریپ فروت یک درمان عالی برای یبوست است، آب این میوه باعث تحریک روده بزرگ و دستگاه گوارش شده و عمل دفع را بهبود می بخشد.

اگر 10 تا 20 قطره آب گریپ فروت را قبل از هر سه وعده غذایی مصرف کنید می تواند برای درمان نفخ، ناراحتی معده و زخم معده مفید باشد.

مصرف روزانه یک گریپ فروت می تواند به کاهش سطح چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول بد خون یا LDL کمک کند.
توجع داشته باشید که اگر دارویی برای کاهش چربی خون مصرف می کنید ممکن است با گریپ فروت تداخل دارویی داشته باشد، بهتر است در این مورد با پزشک متخصص مشورت کنید.

تحقیقات نشان داده که مصرف گریپ فروت می تواند غلظت خون را کاهش دهد.

آب گریپ فروت دارای مزایای فراوانی است اما میزان فیبر آن نسبت به خود میوه کمتر می باشد، آب گریپ فروت بدون اضافه کردن شکر برای لاغری و کاهش وزن، دیابت و پوست خواص بیشماری دارد.

روغن گریپ فروت از دانه های گریپ فروت استخراج می شود، روغن گریپ فروت خواص بیشماری برای سلامتی دارد که بیماری های باکتریایی، درمان عفونت و افزایش رشد مو از آن جمله هستند.

برخی از علائم حساسیت به گریپ فروت عبارتند از: خارش یا تورم دهان، زبان یا لب ها، واکنش های پوستی، علائم گوارشی، تنگی نفس و کاهش فشار خون.
گفتنی است در بیشتر موارد گریپ فروت به تنهایی حساسیت زا نیست اما در ترکیب با برخی داروها می تواند باعث شوک آنافیلاکسی شود.

آب گریپ فروت باعث کاهش میزان استروژن در بدن شده و می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان افزایش دهد.
علاوه بر این محققان می گویند که زنان باردار و شیرده بهتر است در مصرف گریپ فروت احتیاط کنند.

تحقیقات نشان داده که گریپ‌فروت با دارو های ضد چربی خون، دارو های ضد افسردگی دیازپام، تربازولام و میدازولام و وارفارین تداخل دارویی ایجاد می کند.

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گریپ‌ فروت خواص اعجاب‌انگیزی برای سلامتی دارد. از آنجایی که این میوه مثل انگور به صورت دسته‌ای و معمولا چند عدد روی یک شاخه می‌روید، به آن گریپ‌ فروت (میوه‌ی انگوری) می‌گویند. گریپ فروت اولین بار در جنوب آمریکا کشف شد و به نظر می‌رسد حاصل پیوند پرتقال و دارابی باشد که البته از نظر اندازه از هر دوی این مرکبات بزرگ‌تر است و عطر و طعم تندی دارد.

خواص و عوارض گريپ فروت

گریپ‌ فروت سرشار از ویتامین C است. همان‌طور که می‌دانید ویتامین C سیستم ایمنی بدن را به طور قابل ملاحظه‌ای تقویت می‌کند، به‌ همین خاطر اگر مثلا سرما بخورید، مصرف گریپ‌ فروت کمک می‌کند سرماخوردگی‌تان زیاد شدید نباشد و در کوتاه‌مدت آن را از سر بگذرانید. گریپ‌فروت را از وسط نصف کنید یا پوست بکنید، از خیر قشر سفیدی که دور تا دور گوشت آن را پوشانده است بگذرید و به سراغ ماده‌ی مغذی داخل آن بروید.

با ما همراه باشید تا درباره‌ی خواص گریپ فروت بیشتر بدانید.

مقادیر قابل توجه ویتامین C به پیشگیری از سرماخوردگی و مبارزه با آن کمک می‌کند. برخی شاخص‌ها نیز بیانگر این حقیقت است که ویتامین C از بدن در برابر سرطان دهان و معده محافظت می‌کند. به علاوه گریپ‌ فروت با رادیکال‌های آزادی که باعث بوی بد دهان می‌شوند مقابله می‌کند و باید بدانید که سرطان، سکته‌ی مغزی و حملات قلبی نیز با این رادیکال‌های آزاد مرتبط هستند.

سنگ کلیه معمولا حاصل تجمع ذخایر کلسیم است. سنگ کلیه، یا خود به خود از طریق ادرار از بدن خارج می‌شود یا توسط پزشک عمل سنگ‌شکن صورت می‌گیرد و سنگ‌‌های خُرد شده از طریق ادرار دفع می‌شوند. سنگ کلیه قطعا بیماری دردناکی است؛ یکی از بزرگ‌ترین فوایدِ نوشیدن یک لیتر آب‌ گریپ‌ فروت در روز، تأثیر آن روی دفع سنگ کلیه از طریق مجاری ادرار است.

اینکه گریپ‌ فروت چربی‌ها را می‌سوزاند شایعه نیست! تحقیقات علمی نشان می‌دهد چربی‌سوزی یکی از توانایی‌های شگفت‌انگیز این میان‌وعده یا صبحانه‌ی اعجاب‌آور است. خوردن نصف یک عدد گریپ‌ فروت یا نوشیدن یک لیوان از آب این میوه قبل از هر وعده‌ی غذایی بسیار سودمند است. افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، در ۱۲ هفته تقریبا ۲ کیلوگرم وزن کم کردند.

گریپ‌ فروت سرعت سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اگر افزایش سوخت‌وساز بدن با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد به کاهش حدود ۱ کیلوگرم وزن در هفته کمک می‌کند. از طرف دیگر به علت افزایش متابولیسم، بدن حتی در زمان استراحت هم به چربی‌سوزی خود ادامه می‌دهد. این امر باعث می‌شود سریع‌تر وزن کم کنید و راحت‌تر به وزن ایده‌آل خود ‌برسید؛ و البته این کاهش وزن به سلامتی شما آسیب نمی‌رساند.

گریپ‌ فروت با پاک‌سازی سموم بدن به سلامت کبد کمک می‌کند و نوشیدن آب گریپ‌ فروت یا خوردن آن باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشیم. تحقیقات نشان داده است سم‌زدایی از کبد در بهبود و کاهش علائم بیماری‌های مزمن مثل: افسردگی، گرفتگی عضلات و سردرد‌های مزمن مؤثر است. سموم خطرناکی اطراف ما وجود دارد که برای سلامتی مضر هستند؛ یک تصفیه‌کننده‌ی خوب مثل گریپ‌ فروت می‌تواند به از بین بردن برخی از این سموم کشنده کمک کند.

این میوه‌‌ی سرشار از آنتی‌اکسیدان در برابر حمله‌ی عوامل سرطان‌زا که در کمین پروستات هستند از بدن محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که این میوه حتی قادر است سلول‌های آسیب دیده در سطح DNA را بازسازی ‌کند. سرطان پروستات، سرطانی شایع در مردان است و طبق آمار دومین علت اصلی مرگ‌ومیر مردان بعد از سرطان ریه به شمار می‌آید. قطعا، پیروی منظم از یک رژیم غذایی سالم در مبارزه و پیشگیری از این بیماری مؤثر خواهد بود.

تحقیقات نشان می‌دهد گریپ‌ فروت از ابتلا به سرطان ریه پیشگیری و با آن مبارزه می‌کند. مصرف روزانه ۳ لیوان آب گریپ فروت اثرات سوءِ مصرف دخانیات را کاهش می‌دهد. این میوه آنزیم‌هایی را در بدن فعال می‌کند که با این بیماری مرگبار مبارزه می‌کنند. آنچه گریپ‌ فروت صورتی نامیده می‌شود (گریپ‌ فروت بر حسب رنگ گوشت آن به سه دسته‌ی سفید، صورتی و سرخ تقسیم‌بندی می‌شود) در پیشگیری از سرطان ریه نقش مؤثرتری دارد.

مطالعات نشان می‌دهند که LDL یا کلسترول بد، با مصرف منظم گریپ‌ فروت تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و از این لحاظ گریپ‌ فروت سفید از نوع توسرخ آن مفیدتر است. تری گلیسیرید که شکل دیگری از کلسترول بد محسوب می‌شود نیز، با مصرف گریپ‌ فروت تا ۱۷درصد کاهش می‌یابد. خواص گریپ‌ فروت در بیماران مبتلا به کلسترول بالا تنها پس از یک ماه گنجاندن آن در رژیم غذایی مشاهده می‌شود.

دانشمندان دریافته‌اند که مصرف روزانه دو عدد گریپ‌ فروت می‌تواند از بروز آسیب‌های ناشی از بیماری‌های لثه جلوگیری یا روند گسترش بیماری را طولانی کند. علاوه بر این هنگامی ‌که گریپ‌ فروت را به رژیم غذایی‌مان اضافه می‌کنیم، رادیکال‌های آزاد که در بروز بیماری‌های مختلف دخالت دارند، تشکیل نمی‌شوند؛ این موضوع اهمیت زیادی دارد چون لثه‌های تحلیل‌رفته یا بیماری‌های لثه که تشخیص داده ‌نشوند ممکن است به سرطان دهان منجر شوند. همچنین بیماری‌های لثه می‌توانند باعث آسیب‌های قلبی شوند.

برگرفته از: lifehack

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

سلام.بسیار ممنون و سپاسگزار از مطالب مفید و ارزندتون.منتظر مطالب گوناگون تون هستم.با تشکر

طبق معمول موضوع خيلى جالب و مفيد بود .
هميشه موفق باشيد

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که براتون مفید بوده و همچنان همراه ما هستید

دوست عزیز.مقاله زیبا و مفیدی بود. اما یادتون باشه که در زبان انگلیسی هیچوقت به انگور گریپ نمیگن. انگور به انگلیسی میشه: گریپز. گریپ فروت یعنی میوهء سرماخوردگی. گریپ در زبان انگلیسی یعنی سرما خوردگی و احتقان بینی و گلودرد

سلام
ممنونم از حسن توجهتون
دلیل نامگذاری گریپ فروت به عنوان میوه انگوری همانطور که در متن هم توضیح داده شده به دلیل معنی واژه گریپ فروت نیست یعنی من گریپ فروت را معنی نکردم، بلکه به این دلیل است که این میوه مثل انگور بصورت دسته ای و چند عدد روی یک شاخه رشد میکنه و البته این نظر من نیست نظر نویسنده مقاله مرجع به انگلیسی است می تونید برای ایشون اشتباهشون رو تصحیح کنید البته در منابع دیگر هم دلیل نامگذاری گریپ فروت همین عنوان شده. از زاویه دید شما می تونم این توضیح رو هم بدم که فرهنگ پویا که در حال حاضر جزو معتبرترین فرهنگ های انگلیسی به فارسی است گریپز را انگور و دانه انگور معنی کرده است که در واقع گریپ فروت هم گریپزفروت نوشته میشه در انگلیسی.
سپاس

دوست نادیده عزیز: Grapefruit همانی است که در مقاله توضیح داده شد. اما Grip که در انگلیسی به معنای گیردادن و گرفتن و نگهداشتن چیزی است به معنای سرماخوردگی به کار نمیرود و این اصطلاح از فرانسه به فارسی وارد شده است . ضمن اینکه اصولا میوه ای به نام Gripfruit نداریم. پاینده باشید.

رژیم و تغذیه

رقیق کننده خون؛ انواع داروها و خوراکی‌هایی که خون را رقیق می‌کند

خواص و عوارض گريپ فروت

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

عوارض کمبود ویتامین D3 چیست؛ میزان مصرف و عوارض جانبی آن

بهترین دمنوش های خواب آور و تاثیر شگفت‌انگیز آنها در رفع بی‌خوابی

آخرین مطالب

خواص کلم؛ ۱۷ خاصیت درمانی این سبزی سرشار از ویتامین K

۶ نوع کیف پول سخت افزاری و توصیه‌های امنیتی استفاده از آن‌ها

نقشه راه مالیاتی چیست و چه فوایدی برای کسب‌وکارها دارد؟

یادگیری لهجه انگلیسی با ۴ راهکار کاربردی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

ترین های جهان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

زیباترین گلهای جهان که مبهوت زیبایی‌شان می‌شوید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است. با این …

سرطان رکتوم سرطانی است که در سلول های راست روده ایجاد می شود. راست روده و روده بزرگ هر دو بخشی از سیستم گوارشی هستند، بنابراین سرطان های رکتوم و روده بزرگ اغلب در گروه به اصطلاح سرطان کولورکتال (روده بزرگ) قرار می گیرند. رکتوم در زیر روده حلقوی و بالای مقعد قرار دارد. در سرتاسر جهان، سرطان کولورکتال دومین و شایعترین سرطان در زنان و سومین سرطان رایج در مردان است. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این سرطان …

توده زیر چانه یک برآمدگی، جرم یا ناحیه متورم است که زیر چانه، فک و یا قسمت جلویی گردن ظاهر می شود. در بعضی موارد، بیش از یک توده نیز ممکن است رشد کند.  توده زیر چانه معمولا بی ضرر هستند. اغلب اوقات، آنها ناشی از گره های لنفاوی متورم هستند. این تورم معمولا در اثر عفونت ایجاد می شود. در این بخش از بیماری های دکتر سلام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تشکیل یک توده در زیر چانه و نحوه درمان این …

آیا نوجوان شما در طول روز فعالیت های بدنی زیادی دارد؟ آیا قصد دارید شیک پروتئین برای نوجوانان خود تهیه کنید تا بتواند سطح انرژی اش را حفظ کند؟ اگر از اهمیت نقش شیک های پروتئین برای نوجوانان در حال رشد خود بی اطلاع هستید ما به شما خواندن این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را پیشنهاد می کنیم. علاوه بر نوجوانان در حال رشد، شیک پروتئین در بین علاقمندان به ورزش های سنگین نیز طرفداران بسیاری دارد. اما به راستی بهتر است برای …

آیا از کنده شدن پوست اطراف ناخن رنج می برید؟ کنده شدن پوست اطراف ناخن معمولاً در اثر خشکی پوست بوجود می آید و خطری ندارد. اما کنده شدن پوست اطراف ناخن می تواند در برخی موارد نشان از یک مشکل جدی تر و نا مشخص باشد. مثلاً کمبود شدید ویتامین. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام دلایل احتمالی خشکی و پوست انداختن ناحیه اطراف ناخن ها را بیان کرده و خصوصاً درباره تاثیر کمبود ویتامین یا افزایش میزان ویتامین بدن بر این ناحیه، …

خواص و عوارض گريپ فروت

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی …

نا امیدی از عدم توانایی در کاهش وزن در نتیجه ی رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی معمولاً مردم را به سوی استفاده از مکمل هایی مانند …

در مورد دارویی آکاربوز چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آکاربوز یکی از داروهای کاهش دهنده قند خون می باشد …

روغن های گیاهی و مهم به طور طبیعی، ترکیبات آروماتیک فراری هستند که از دانه ها، پوست، ساقه، گل و ریشه گیاهان به دست می آیند. اگر قبلا …

سلنا گومز ، خواننده و بازیگر 26 ساله در روز چهارشنبه پس از اینکه مشخص شد اخیراً به علت درمان در مرکز ویژه ی درمان بیماری های روانی …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

قیمت لپ تاپ در بازار

Copyright (c) 2006-2018 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

به گزارش فرادید، گریپ فروت میوه‌ای است با پوسته‌ای سالم و روشن که می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش دهد و حتی در مواقعی با داشتن رژیم غذایی سالم و متفاوت می تواند سبب کاهش وزن فرد نیز شود. آب میوه، پوست و پالپ این میوه دارای خواص بسیاری می‌باشند.

 

در این مقاله مزایای سلامتی گریپ فروت ذکر شده که  بخشی از مجموعه مقالات مگان وِیر، متخصص تغذیه مرکز اطلاع رسانی MNT می باشد.

 

حقایقی درباره گریپ فروت

خواص و عوارض گريپ فروت

• گریپ فروت نتیجه پیوند پرتقال و دارابی است.

 

• دارای خواص درمانی فراوانی برای پوست، فشار خون، سلامت قلب می‌باشد.

 

• حاوی مقدار زیادی ویتامین ث است.

 

• این میوه را باید در جای خنک و خشک، دور از نور خورشید نگهداری کنید تا کامل رسیده شود. 

 

مزایای گریپ فروت

گریپ فروت میوه‌ای کم کالری و سرشار از مواد مغذی و منبعی عالی از ویتامین‌های آ و ث می‌باشد.

 

یکی از مدرسین پزشکی دانشگاه هاروارد می‌گوید، گریپ فروت دارای شاخص گلوکز ۲۵ است.

 

بسیاری از مطالعات توصیه می‌کنند که افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی مانند گریپ فروت می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. همچنین بیان شده است که استفاده از گریپ فروت، باعث ارتقا وضعیت سلامتی و انرژی فرد می‌شود.

 

۱) کاهش وزن

برخی افراد ادعا می‌کنند که گریپ فروت یک میوه معجزه گر برای از دست دادن وزن است. اگرچه، مطالعات اخیر در این باره چیز زیادی را عنوان نکرده اند.

 

با این حال مطالعات نشان می‌دهند، که مصرف گریپ فروت در تنظیم کردن فشار خون و سطح چربی، بسیار تاثیر گذار عمل می‌کند.

 

فشار خون و سطح چربی هردو عواملی هستند که با چاقی ارتباط دارند، اگرچه، مطالعات بیشتری در خصوص فواید بلند مدت این میوه برای کنترل وزن نیاز است.

 

۲) سکته مغزی

به گفته انجمن قلب امریکا، خوردن مقادیر بالایی از فلاونوئید‌ها ممکن است خطر سکته مغزی ایسکمیک را در زنان کاهش دهد. فلانوئید‌ها ترکیباتی هستند که در مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت یافت می‌شوند.

 

بر طبق داده‌ها، خطر ابتلا به سکته مغزی ایسکمیک برای افرادی که مقدار زیادی از مرکبات را مصرف می‌کردند ۱۹ درصد کمتر از کسانی بود که این میوه را مصرف نمی‌کردند.

 

۳) فشار خون و سلامت قلب

گریپ فروت ترکیبی از مواد مغذی از جمله فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین ث و کولین است، که به حفظ سلامت قلب کمک بسیاری می‌کنند.

 

مطالعه‌ای بیان می‌کند، افرادی که ۴۰۶۹ میلی گرم پتاسیم در روز مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که میزان کمتری از پتاسیم را مصرف می‌کنند، ۴۹ درصد کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارند.

 

طبق یافته‌های ملی مواد غذایی ایالت متحده امریکا (USDA)، یک گریپ فروت با قطر ۳ تا ۵ .۳  اینچی حاوی ۱۳۹ میلی گرم پتاسیم است. مصرف گریپ فروت، گزینه‌ای عالی برای کمک به افزایش پتاسیم در بدن است. 

 

بالا رفتن میزان پتاسیم در بدن ارتباطی مستقیم با پایین آوردن میزان فشار خون دارد، و این تن‌ها به دلیل اتساع عروق می‌باشد، که با گسترش شریان‌ها همراه هستند.

خواص و عوارض گريپ فروت

 

۴) سرطان 

گریپ فروت یک منبع غذایی غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث است. در نتیجه باید بیان داشت که آن‌ها می توانند به مقابله با رادیکال‌های آزادی که به تشکیل سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند، بپردازند. چندین مطالعه نشان می‌دهند که، لیکوپن‌ها می‌توانند باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شوند.

 

۵) گوارش

گریپ فروت، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب و فیبر، از یبوست جلوگیری می‌کند و همچنین به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک بسیاری می‌کند.

 

۶) هیدراته

گریپ فروت حاوی ۹۱ درصد آب است، که این خاصیت باعث می‌شود تا یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها باشد. گریپ فروت‌ها حاوی الکترولیت‌های فراوانی هستند که این خاصیت آن‌ها را به میان وعده‌ای مناسب تبدیل کرده است، تا مانع کم آبی بدن شوند.

 

۷) پوست

گریپ فروت‌ها به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های فراوان، به شکل خوراکی یا موضعی بر روی پوست مصرف می‌شوند، در نهایت می‌توانند به مقابله با آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه‌ی خورشید و آلودگی بپردازند. خواص این میوه باعث می‌شود تا چین و چروک‌ها کاهش یابند و بافت پوست نیز بهبود یابد.

 

ویتامین ث نقش مهمی در تشکیل کلاژن پوست دارد. ویتامین آ و هیدراتاسیون منظم برای یک پوست سالم مورد نیاز هستند که گریپ فروت هر دو آن‌ها را برای پوست فراهم می‌کند.

 

با این حال، مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در مجله Clinical Oncology منتشر شده بود نشان می‌داد، که مصرف مقادیر زیادی از آب میوه‌های مرکبات ممکن است فرد را در معرض خطر ابتلا به ملانوما قرار دهد. ملانوما، مرگبارترین گونه سرطان پوست است.

 

البته تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است، اما ارتباط این خطر با مصرف این میوه به دلیل ترکیبات بالایی است که در گریپ فروت موجود است، که باعث ایجاد حساسیت بیشتر پوست نسبت به خورشید می‌شوند. با این حال، آن‌ها در نتیجه گیری اینگونه بیان داشتند که:

 

” ما توصیه نمی‌کنیم که افراد میزان مصرف مرکبات خود را کاهش دهند -، اما افرادی که مقدار زیادی از گریپ فروت و یا آب-پرتقال مصرف می‌کنند، باید بیشتر احتیاط کنند، همچنین برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار نگیرند. “

 

۸) پیشگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم برای افرادی که مواد مغذی بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر است. یکی از این مواد مغذی، ویتامین ث است که در گریپ فروت یافت می‌شود.

 

طبق داده‌های تغذیه‌ای USDA امریکا، یک فنجان گریپ فروت صورتی، قرمز و یا سفید رنگ حاوی:

 

• ۷۴ کالری

 

•  ۲۳. ۰ گرم چربی

 

• ۰ گرم سدیم

 

• ۰ گرم کلسترول

 

• ۵۸ .۱۸ گرم کربوهیدرات

 

• ۴۵ .۱ گرم پروتئین

 

مصرف روزانه یک فنجان گریپ فروت، ۱۳۲ درصد از ویتامین ث، ۴۳ درصد از ویتامین آ، ۵ درصد از کلسیم، و ۳ درصد از منیزیم، مورد نیاز هر فرد را تامین می‌کند.

 

گریپ فروت همچنین حاوی مقادیر کمی ویتامن‌های زبر می‌باشد، که عبارتند از:

 

• ویتامین‌ای

 

• ویتامین ب ۱

 

• ویتامین ب ۲

 

• ویتامین ب ۳

 

• اسید فولیک

 

• پانتوتنیک اسید یا ویتامین ب ۵ 

 

• فسفر

 

• منگنز

 

• روی

 

همچنین باید خاطر نشان کرد که گریپ فروت‌ها دارای مزایای آنتی اکسیدانی هستند که حاوی لیکوپن، بتا کاروتن و ترکیبات گیاهی هستند.

 

گریپ فروت‌های صورتی و قرمز رنگ حاوی مقادیر بیشتری از ترکیباتی که در بالا ذکر شد، هستند و میزان آنتی اکسیدان بالاتری نسبت به گریپ فروت‌های سفید و یا زرد دارند. همچنین مقادیر بیشتری از ویتامین آ را ارائه می دهند.

 

مصرف گریپ فروت

روش‌های بسیاری برای اطمینان از مقدار مناسب گریپ فروت‌ها در رژیم غذایی وجود دارند.

 

گریپ فروت را در صورتی که کاملا رسیده بودند استفاده کنید.

 

گریپ فروت‌ها را در دمای معمولی اتاق و دور از نور خورشید نگهداری کنید. 

 

درحالی که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در فصل زمستان به سختی یافت می‌شوند، دسترسی به گریپ فروت و بسیاری دیگر از مرکبات در این فصل به سادگی امکان پذیر است.

 

ملاحظات و خطرات

در صورت مصرف دارو، از خوردن گریپ فروت اجتناب کنید، زیرا آن‌ها دارای قابلیت اتصال آنزیمی می‌باشند.

 

این بدین معنی است که می‌توانند باعث شوند دارو سریعتر به جریان خون منتقل شود. در بسیاری موارد ممکن است خطرناک باشد. داوهای استاتین و داروهای روانپزشکی، تن‌ها برخی از داروهایی هستند که از گریپ فروت تاثیر می‌پذیرند.

 

افراد مبتلا به عفونت‌های کلیوی نیز در مصرف گریپ فروت باید بسیار محتاطانه عمل کنند. پتاسیم بیش از حد برای افرادی که دچار بیماری کلیوی هستند، مضر است. اگر کلیه‌ها قادر به حذف پتاسیم اضافی از خون نباشند، ممکن است منجر به مرگ فرد شوند.

 

افرادی که مبتلا به بیماری ریفلاکس معده (GERD) هستند، ممکن است در هنگام مصرف گریپ فروت، علائمی مانند سوزش معده را تجربه کنند که این به دلیل اسیدیته موجود در این میوه است. البته، واکنش‌های فردی متفاوت هستند.

 

منبع: medicalnewstoday

 

 

نام : خواکین ناوارو پرونا

لقب: ناوارو – فیفو

متولد ۲-۸-۱۹۲۸ در خاوا اسپانیا

تاریخ فوت: ۰۶-۱۱-۲۰۰۲

تیم: رئال مادرید

پست:  مدافع راست

نام اصلی: جمشید مشایخی

زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون

تولد: ۵ آذر ۱۳۱۳

جاجرود، استان تهران

ملیت: ایرانی

سال‌های فعالیت: ۱۳۳۵ تاکنون

نام کامل: علیرضا فغانی

زاده: ۱ فروردین ۱۳۵۷

محل تولد: کاشمر، ایران

پیشه: داور فوتبال

قد: ۱۷۶ سانتیمتر

میزان تحصیلات: فوق دیپلم زبان انگلیسی

نام اصلی: لعیا زنگنه

زمینه فعالیت: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

تولد: ۱۳۴۴ تهران، ایران

محل زندگی: تهران

مدرک تحصیلی: کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۱ تا کنون

نام کامل: سید مجید حسینی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد:  ۳۱ خرداد ۱۳۷۵

زادگاه: کرج

پست: مدافع هافبک دفاعی

قد: ۱٫۸۳ متر

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۳۰ فروردین ۱۳۷۱

زادگاه: بابل، ایران

پست: مدافع میانی

قد: ۱٫۸۴ متر

ملیت: ایرانی

نام کامل: روی پدرو دوس سانتوس پاتریسیو

عضو تیم ملی پرتغال

تولد: ۱۵ فوریهٔ ۱۹۸۸

زادگاه: Marrazes, پرتغال

قد: ۱٫۹۰ متر 

پست: دروازه‌بان

نام کامل: برناردو موتا ویگا د کاروالیو سیلوا

عضو تیم ملی پرتغال

تولد: ۱۰ اوت ۱۹۹۴ 

زادگاه: لیسبون، پرتغال

قد: ۱٫۷۳ متر

پست: هافبک / وینگر

نام کامل: دیگو دا سیلوا کوستا

بازیکن تیم ملی اسپانیا

تولد: ۷ اکتبر ۱۹۸۸

زادگاه: لاگارتو، برزیل

قد: ۱٫۸۸ متر

پست: مهاجم

نام اصلی: کپلر لاوران لیما فریرا

تیم ملی: پرتغال (از ۲۰۰۷)

تولد: ۲۶ فوریهٔ ۱۹۸۳

زادگاه: ماسیو، برزیل

قد: ۱٫۸۸ متر

پست: مدافع میانی

نام کامل: میلاد محمدی کشمرزی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۷ مهر ۱۳۷۲

زادگاه: تهران، ایران

قد: ۱٫۷۴ متر 

پست: مدافع کناری، هافبک

نام کامل: تیاگو آلکانتارا دو ناسیمنتو

عضو تیم ملی اسپانیا

تولد: ۱۱ آوریل ۱۹۹۱

زادگاه: سن پیترو ورنوتیکو، ایتالیا

قد: ۱۷۲ سانتی‌متر

پُست: هافبک میانی

نام کامل: آندره میگل والنته دا سیلوا

تیم: عضو تیم ملی پرتغال

تولد: ۶ نوامبر ۱۹۹۵

زادگاه: دو مونته، پرتغال

قد: ۱٫۸۵ متر

پست: هافبک

یارو موادفروشه افغانی نبوده، به افغانی کرایه میداده!

جناب اقای صوفی سلام،اگرمیسرمیشد نوارصوتی میزگرد سال ۷۱جنابعالی واستاد علیرضایی واقای قالیباف و ،،،که

آفرين به استقلالي ها .

دولت ایران باید این دو اشغال رابه محض ورود به کشور اعدام کند ایکاش همانموقع که به رویهم چاقو کشیده ب

با سلام
وقتي كسي سواد نداشته باشه همين ميشه كه اظهار نظرش باعث خنده مردم بشه.آقاي طالقاني اگه بواسطه

خواص و عوارض گريپ فروت
خواص و عوارض گريپ فروت
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *