ماسک روغن بادام برای پوست خشک

دوره مقدماتی php
ماسک روغن بادام برای پوست خشک
ماسک روغن بادام برای پوست خشک

ماسک روغن بادام تلخ برای پوست بسیار مفید بوده و بسیاری از مشکلات پوستی نظیر خشکی پوست، لکه‌های پوستی، چین و چروک پوستی و عفونت‌های آن را از بین می‌برد و پوست را سالم، شفاف، روشن و لطیف می‌سازد. این موارد انگیزه‌ای شد تا به معرفی انواع ماسک روغن بادام تلخ برای پوست بپردازیم. با ما در مجله‌ی “زیبا بمان” همراه باشید.

خاصیت آبرسانی روغن بادام تلخ کمک می‌کند تا چین و چروک پوستی کاهش یافته و روند پیری پوست به تعویق افتد.

خاصیت مرطوب‌کنندگی در روغن بادام تلخ سبب می‌شود تا مانند یک لوسیون طبیعی عمل کرده و از خشکی پوست پیشگیری می‌کند. همچنین، نتیجه‌ی استفاده از این روغن، شفافیت و بوی خوش پوست است.

ویتامین  Eموجود در روغن بادام باعث سفیدی پوست صورت می‌شود.

روغن بادام تلخ عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

با استفاده از روغن بادام تلخ می‌توان سیاهی دور چشم و‍‍ پف زیر آن را از بین برد.

دوره مقدماتی php

توجـــه:

ماسک روغن بادام تلخ

قبل از خواب چند قطره از روغن بادام تلخ را بر روی پوست صورت و دور چشم خود مالیده و به آرامی و با حرکات دایره‌ای شکل ماساژ دهید. صبح روز بعد، پوست خود را با آب سرد بشویید و با یک حوله به آرامی آن را خشک کنید. این ماسک رطوبت لازم برای پوست را تامین کرده و برای پوست‌های خشک مناسب است و پف زیر چشم و سیاهی دور آن برطرف می‌کند.

ماسک روغن بادام تلخ و عسل

یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و آنقدر هم بزنید تا ترکیبی یکنواخت بدست آید. ماسک حاصل را به صورت خود مالیده و پنج دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بعد از گذشت سی دقیقه، صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید. در انتها از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست شما از بین رفته و عملکرد سلول‌های سالم پوست بهبود یابد؛ این امر چین و چروک پوست را کاهش داده و روند پیر شدن پوست را به تعویق می‌اندازد.

ماسک روغن بادام تلخ و شیر

یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ، نصف قاشق چایخوری شیر و نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با هم ترکیب کنید و به مدت ده دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. در انتها صورت و گردن خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می‌توانید هفته‌ای یک بار استفاده کنید تا پوستی روشن داشته باشید.

ماسک روغن بادام تلخ و گلاب

دو قاشق غذاخوری گلاب را به یک لیتر آب افزوده و چند قطره روغن بادام تلخ نیز به این ترکیب اضافه کنید. صورت خود را با این محلول شسته و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. در انتها از یک کرم نرم‌کننده استفاده کنید. هر روز از این ماسک استفاده کنید تا شاهد برطرف شدن لکه‌های پوستی خود باشید.

ماسک روغن بادام تلخ و خامه

یک قاشق چایخوری روغن بادام تلخ را به دو قاشق چایخوری خامه و چند قطره گلاب اضافه کرده و این ترکیب را تا بدست آوردن یک ترکیب یکنواخت هم می‌زنیم. این ماسک را به صورت خود مالیده و بعد از سی دقیقه صورت خود را بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید تا ‍ پوست صورت شما نرم و لطیف گردد. این ماسک مانند یک نرم‌کننده‌ی طبیعی پوست است.

ماسک روغن بادام تلخ و تخم مرغ

یک زرده‌ی تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری روغن بادام تلخ و یک قاشق مرباخوری آب نارگیل ترکیب کرده و هم بزنید. این ماسک را به مدت بیست دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و برای زیبایی بیشتر پوست خود، یک بار در هفته از آن استفاده کنید.

ماسک روغن بادام تلخ و گل همیشه بهار

یک قاشق غذاخوری پودر ریشه‌ی گل همیشه بهار را به یک قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ افزوده و خوب هم بزنید. سپس به این ترکیب یک عدد تخم مرغ و یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا به یک ترکیب یکنواخت برسید. این ماسک را هر ماه یک بار به مدت سی دقیقه بر روی پوست دست خود قرار دهید و سپس آن را بشویید تا پوست دست شما دچار خشکی نشود.

جالب بود خیلییی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . زیبا شوید ، زیبا بمانید و زیبا بیندیشید. افزایش زیبایی به اعتماد به نفس شما نیز میفزاید. محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تمامی حقوق برای وب سایت زیبا بمان محفوظ است.

یکی از روغن‌های گیاهی مفید برای پوست، روغن بادام شیرین است که مقادیر زیادی از ویتامین E، ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، روی و اسیدهای چرب را داراست. ماسک روغن بادام شیرین برای پوست به عنوان یک ماسک طبیعی و سالم به کار رفته و سلامت و زیبایی را برای پوست شما به ارمغان آورد. برای آشنایی با انواع ماسک روغن بادام شیرین برای پوست، با ما در مجله‌ی علمی ” زیبا بمان” همراه شوید.

جوانسازی پوست: روغن بادام سرشار از ویتامین A است که از ایجاد چین و چروک زودرس جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست می‌گردد.

حفظ رطوبت پوست: اسید چرب امگا3 در روغن بادام، باعث حفظ رطوبت پوست شما شده و به لطافت پوست به خصوص پوست خشک کمک می‌کند.

روشن کننده‌ی پوست: مقادیر بالای ویتامین E و خاصیت آنتی‌اکسیدانی موجود در روغن بادام در روشن شدن پوست موثر است.

پاکسازی پوست: روغن بادام شیرین بسیار سبک است و به راحتی می‌تواند در لایه‌های درونی پوست نفوذ کرده، آلودگی‌ها و مواد التهاب‌زای زیر آن را نابود کند و آن را پاکسازی کند.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

ضد آفتاب: ویتامین E موجود در روغن بادام، پوست را از آسیب اشعه‌ی UV حفظ می‌کند و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند.

رفع سیاهی دور چشم: روغن بادام تاثیر شگفت‌انگیزی در رفع سیاهی دور چشم دارد؛ کافیست دو هفته، هر شب مقداری از این روغن را به آرامی و با حرکات دایره‌ای به دور چشم مالیده و ماساژ دهید. صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید.

توجـــــه: “قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را کاملا تمیز نمایید.”

ماسک روغن بادام: یک قاشق غذاخوری روغن بادام را درون ظرفی ریخته و با حرارت غیر مستقیم آن را گرم کنید. سپس آن را بر روی پوست صورت خود ماساژ داده، بعد از ده دقیقه آن را بشویید و با استفاده‌ از یک حوله‌ی لطیف صورت خود را خشک کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

ماسک روغن بادام و روغن اسطوخودوس: یک قاشق غذاخوری روغن بادام را با چند قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کرده و آن را به مدت ده دقیقه بر پوست خود مالیده و سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا پوستی صاف و شفاف داشته باشید. روغن اسطوخودوس روغن معطری است که مانع رشد باکتری‌های پوستی شده و به بهبود گردش خون کمک کرده و سلامت پوست را به همراه دارد.

ماسک روغن بادام، عسل و چای سبز: یک قاشق چایخوری روغن بادام را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به آن یک قاشق چایخوری پودر چای سبز را اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا به یک ترکیب یکنواخت دست پیدا کنید. این ماسک را به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست‌های حساس مناسب است.

ماسک روغن بادام شیرین و نمک دریا: پنج قاشق چایخوری روغن بادام را با ده قاشق چایخوری نمک دریا مخلوط کرده و آن را به یک ترکیب یکنواخت تبدیل کنید. این ماسک را که به عنوان یک اسکراب نیز عمل می‌کند به ترتیب و به آرامی بر روی پیشانی، بینی، لب و کل صورت قرار داده و ماساژ دهید. بعد از پنج دقیقه، صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک کنید. این ماسک با حذف سلول‌های مرده‌ی پوست، سبب نرمی و لطافت آن می‌شود.

ماسک روغن بادام شیرین و آبلیمو: چند قطره آبلیمو به یک قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه کرده و آن را با هم ترکیب کنید. این ماسک را به مدت پنج دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. از این ماسک برای درمان خشکی پوست و آکنه استفاده کنید.

جالب بود خیلییی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارسال دیدگاه

مجله زیبایی و سلامت “زیبا بمان” با هدف تولید محتوا در حوزه جراحی های زیبایی و آرایشی و سلامت و بالا بردن سطح اطلاعات و دانش مخاطبان در این حوزه آغاز به کار نموده است . زیبا شوید ، زیبا بمانید و زیبا بیندیشید. افزایش زیبایی به اعتماد به نفس شما نیز میفزاید. محتوای درج شده در این سامانه، متناسب با قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

تمامی حقوق برای وب سایت زیبا بمان محفوظ است.

هیچ چیز بهتر از روغن بادام برای درخشندگی و زیبایی پوست نیست و دراین گفته شک نکنید چرا که تجربه سالیان دراز آن را ثابت کرده است .برای همین اکثر نسخه های پزشکان متخصص پوست و حتی فرمول های خانگی حاوی روغن بادام هستند؛ اما چه کار می توانید انجام دهید اگر برای استفاده از روغن بادام یا ماسک های دیگر خیلی وقت ندارید ؟ دراین بخش از نمناک راه کاریی جالب تحت عنوان چکاندن روغن بادام در ناف رابه شما معرفی می کنیم که بدون دردسر به هدفتان برسید .

چگونه روغن بادام را روی ناف بمالیم ؟

روغن بادام را یک مقدار گرم کنید البته به انتخاب خودتان بستگی دارد اما اگر گرم کنید بهتر جذب بدن می شود و روی ناف بمالید ، به آرامی ماساژ دهید تاجذب بدن شود بهتر است اینکاررا شب انجام دهید نه تنها فایده بیشتری دارد بلکه تنها لباس خوابتان چرب می شود

چرا مالیدن روغن بادام روی ناف پوست را درخشنده میسازد ؟ماسک روغن بادام برای پوست خشک

فواید استفاده از روغن بادام روی ناف :

برای رفع خشکی پوست صورت روش های تغذیه ای و ماسک های گیاهی توصیه می شود که در میان ماسک ها و لوسیون ها طبق معمول گیاهی های خانگی موثرترند. در این بخش از مجله سلامت نمناک بهترین ماسک پوست خشک و حساس را به شما معرفی می کنیم.

گرد نارگیل را در شیر حل کرده خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آنرا بر روی صورت مالیده بگذارید تا خشک شود، سپس با آب ولرم بشوئید. آب خیار را باخامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را بر روی صورت بگذارید،این ماسک خاصیت آبرسانی دارد. ماسک عسل و زرده تخم مرغ:1 قاشق سوپخوری عسل (پوست را تحریک و نرم می کند)+1 عدد زرده تخم مرغ (در پوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند)+یک دوم قاشق چایخوری روغن بادام ( درپوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند) +1 قاشق سوپخوری ماست (پوست را نرم و لطیف کرده و سپس آنرا سفت و محکم می کند) تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

 

 برای تهیه این کرم 10 گرم موم سفید را با 5 گرم روغن کرچک و 15 گرم روغن زیتون مخلوط کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی مخلوط شود. پس از گرم و مخلوط شدن روغن ها آن را از روی حرارت بردارید و به آن 15 تا 20 قطره آب مقطر اضافه کنید. استفاده از این کرم هر شب و با شروع فصل پاییز می تواند علاوه بر مقاوم سازی پوست در برابر سرما مانع از خشکی، پوسته پوسته شدن و زبری پوست دست و صورت شود. این کرم را در یخچال نگه داشته و هر روز از آن استفاده کنید.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

نصف قاشق چایخوری روغن بادام رو در یک لیوان پر شیر ولرم هم بزنید و در شب و قبل از خواب پوستتون رو با این مخلوط شستشو بدید و بعد از خشک شدنش بخوابید. این مخلوط پوست شما رو تغذیه میکنه و از خشکی پوست شما جلوگیری میکنه.

مواد لازم

عسل:دو قاشق غذاخوری

روغن بادام:سه قاشق غذاخوری

دمکرده بابونه:نیم فنجان

عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و برای آنکه نرم تر شود و هم زدنش راحت تر باشد، چند دقیقه آن را روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش حرارت ببیند و نرم شود. همزمان با این کار کمی گیاه بابونه را با آب در یک فنجان بریزید، روی سرش چیزی بگذارید تا با حرارت خود دم بکشد و وقتی دم کشید آن را صاف کنید و تفاله هایش را دور بریزید. وقتی عسل و روغن تان روان شد و به راحتی توانستید آن را هم بزنید، مخلوط را از روی حرارت بردارید و با دمنوش تان در یک ظرف هم بزنید. صبر کنید تا ماسک تان کاملا سرد شود و سپس آن را روی پوست تان بگذارید. 20 دقیقه تا نیم ساعت/ سه بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد.

 

منتخبی از سبزیجات مانند:کلم پیچ، هویج ها، خیارها، گوجه فرنگی، کرفس، کاهو، اسفناج ، جوانه لوبیا را کاملا بشویید. سپس در یک مخلوط کن ریخته و آنها را خرد و ریز کنید تا له شود و یا اینکه در هاون ریخته و بکوبید سپس چند قطره روغن “jojoba” اضافه کنید. این مخلوط را بروی پوست بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه آنرا بشویید.

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها و کرم های گیاهی برای افرادی است که پوست های بسیار خشک دارند. خشکی پوست این افراد در بیشترین حد خود قرار گرفته است، به طوری که با لمس کردن پوست دست آن ها، زبری و خشونت زیادی در سطح پوست احساس می شود. برای تهیه این ماسک گیاهی کافی است یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و آن را به مدت 30 دقیقه روی صورت و دست های خود ماسک کنید. پس از این مدت زمان دست ها را با کمک آب ولرم بشویید و سپس برای شست وشوی صورت از شیر کمک بگیرید.

مواد لازم

خیار:یک عدد

شیر پرچرب:یک کاسه

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده اید را در کاسه بریزید و حلقه های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه ها برای 20 دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست تان بچینید و 20دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورت تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید 10 دقیقه روی صورت تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد.این ماسک را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت و سه بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

گوجه فرنگی:یک عدد

لیموی تازه:یک نصفه

 روش تهیه

لطف درست کردن ماسک خانگی، به دردسترس بودن مواد آن است. شما می توانید چنین ماسک هایی را هر لحظه که خواستید با آنچه در یخچال دارید، درست کنید و به پوست تان آرامش و طراوت تزریق کنید. برای تهیه این ماسک تنها به گوجه فرنگی و لیموترش نیاز دارید. گوجه را رنده کنید یا با گوشت کوب برقی له کنید، روی آن نیمی از لیموترش را بچکانید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط را روی پوست صورت و گردن تان ماسک کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه و دو بار در هفته روی صورت بمالید.

اگر در جست وجوی راهی آسان برای درمان خشکی پوست خود در مدت زمانی کوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده کنید. برای تهیه این خمیر کافی است 2 قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الک شده ترکیب کرده و با اضافه کردن شیر پرچرب خمیری یک دست تهیه کنید. این خمیر را بر تمامی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان بماند. تکرار این ماسک به مدت یک هفته تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست شما خواهد داشت و تا حد زیادی پوست شما را روشن خواهد کرد.

این ماسک یک درمان خانگی کامل برای پوست های خشک هست. همچنین گلیسیرین یک مرطوب کننده عالی و ثابت نگه دارنده رطوبت پوست هست. فقط کافیه یک قاشق غذاخوری گلیسیرین رو با یک قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی صورت بمالید. پس از حدود 15 دقیقه شستشو بدید.

پوست خشک در مقایسه با انواع دیگر پوست به مواد مغذی بیشتر و مراقبت های صحیح تر و ملایم تری نیاز دارد. برای همین، ماسک برای پوست خشک می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

در ادامه روش تهیه تعدادی ماسک صورت برای پوست خشک را با شما در میان می‌گذاریم. شما می‌توانید به راحتی این ماسک ها را در خانه آماده و استفاده کنید.

خیار حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی فراوانی است. حدود ۹۵% از وزن خیار را آب تشکیل می‌دهد از این رو به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند. شکر نیز به عنوان یک لایه بردار قوی برای پوست در نظر گرفته می‌شود.

شما برای این ماسک به نیمی از یک خیار و ۱ قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

اگر به دنبال ماسک خانگی برای لک صورت هستید، این مخلوط بهترین ماسک صورت برای شماست. ماسک عسل و هویج فواید زیادی برای پوست های خشک دارد. این مخلوط پوست شما را مرطوب می کند. همچنین، برای روشن شدن پوست و خلاصی از شر لک های تیره بسیار مفید است و به پوست درخششی طبیعی می بخشد.

شما برای تهیه‌ی این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری هویج پوره شده و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

پوره ی هویج و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به طور یکدست روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

آرد نخودچی رنگ پوست را روشن می کند. دال عدس علاوه بر پاکسازی و لایه برداری پوست، آن را تغذیه می کند. برای تهیه‌ی این ماسک به ۱ قاشق غذاخوری دال عدس پودر شده، ۱ قاشق غذاخوری آرد نخودچی، چند قطره شیر و زردچوبه به مقدار کم نیاز دارید.

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ها و مواد معدنی مغذی پوست است. پودر کاکائو نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. ترکیب این دو ماده پوست شما را مرطوب و آن را آبرسانی می کند. علاوه بر این، به آن نرمی و لطافت می بخشد. این ماسک برای پوست خشک تأثیر شگفت انگیزی دارد.

برای تهیه‌ی این ماسک شما به ۴ عدد توت فرنگی له شده، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

اگر شما هم طرفدار ماسک صورت با عسل هستید، این ماسک یکی از بهترین انتخاب های شماست. عسل در این ماسک صورت خانگی به عنوان یک ماده ی مرطوب کننده عمل می کند. موز نیز به دلیل دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی پوست را تغذیه می کند. برای این ماسک شما به ۱ عدد موز رسیده، ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز دارید.

موز را له کنید. سپس، آن را با سایر مواد مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را بر صورت خود بمالید و ۱۰ دقیقه بعد، آن را بشویید.

این ماسک خارش و سوزش پوست خشک را کاهش می دهد و پوست شما را غنی می کند. مواد لازم برای این ماسک شامل ۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام و چند قطره گلاب می‌شود.

پودر صندل و روغن بادام را با چند قطره گلاب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی آن را خشک کنید.

این ماسک به دلیل داشتن مواد مغذی باعث نرمی و تغذیه ی پوست های خشک می شود.
مواد لازم برای این ماسک شامل ۲ قاشق غذا خوری آووکادوی پوره شده، ۱ قاشق غذا خوری عسل، ۱ قاشق غذا خوری خامه ی شیر و چند قطره گلاب می‌شود.

تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست درست شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. سپس، آن را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

بهترین ماسک برای پوست خشک ، ماسکی است که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل باشد. براساس پژوهش های انجام شده، روغن نارگیل پوست خشک را درمان می‌کند و سبب صافی و درخشندگی آن می‌شود. مواد لازم برای این ماسک شامل ۱ عدد هلوی رسیده‌ی پوره شده و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل است.

مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. خمیر را به صورت خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه با کمک پارچه ای تمیز و مرطوب آن را پاک کنید.

گلبرگ های گل رز سبب جوانی و استحکام پوست می شوند. به کمک مواد مغذی موجود در این ماسک می توانید برای همیشه از شر پوست خشک خلاص شوید. برای تهیه این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری جوی دو سر، یک مشت گلبرگ گل رز و ۲ قاشق غذاخوری آب نیاز دارید.

توت ها حاوی مواد طبیعی هستند که اجازه نمی دهند پوست خشک شود یا ترک بخورد. به همین دلیل است که متخصصان آرایش و زیبایی از آنها برای درمان خشکی پوست استفاده می کنند. برای تهیه این ماسک به ۳ تا ۴ عدد تمشک، ۳ تا ۴ عدد بلوبری و ۱ قاشق غذاخوری روغن انگور فرنگی نیاز است.

این ماسک یک لایه بردار قوی است و پوست شما را تغذیه می کند. افزون بر این، لایه های زیرین پوست را رطوبت رسانی می کند و پوستی لطیف و سالم به شما هدیه می دهد. برای تهیه این ماسک شما به ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری پاپایا پوره شده و ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک نیاز دارید.

مواد بالا را درون کاسه بریزید و آنها را به خوبی مخلوط کنید. مخلوط را بر صورت خود بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید و به آرامی خشک کنید.

این ماسک خانگی یک لایه بردار قوی است و به رفع مشکلات ناشی از خشکی پوست کمک می کند. مواد لازم این ماسک شامل ۲ قاشق غذاخوری سرشیر و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو است.

مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست شود. خمیر را بر صورت خود بمالید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید و به آهستگی آن را خشک کنید.

مطمئنیم، به کمک این ۱۲ ماسک برای پوست خشک که خودتان در منزل درست کرده اید، پوستی درخشان، لطیف و جوان خواهید داشت. تاکنون از کدامیک از ماسک های طبیعی بالا استفاده کرده اید؟ کدام ماسک را به خوانندگان دیگر توصیه می کنید؟ ماسک دیگری را می شناسید که برای خشکی پوست مفید باشد. از قسمت «بیان نظر» استفاده کنید و به این پرسش ها پاسخ دهید. در این بخش می توانید سؤال های خود را نیز مطرح کنید، چه فرصتی بهتر از این؟!

ماسک بادام برای پوست صورت انواع زیادی دارد که در این مطلب به معرفی آن ها می پردازیم و طرز تهیه آن ها را با یکدیگر دنبال می کنیم.

بادام دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی و زیبایی می باشد. در این مقاله می خواهیم شما را با طرز تهیه پنج ماسک برای روشن کردن پوست صورت آشنا کنیم که ماده اصلی آن ها بادام می باشد.

بادام را یک شب در شیر خیس کنید، سپس آن ها را کاملا له کنید تا یک خمیر یک دست ایجاد شود. مخلوط حاصل را به مدت چند دقیقه روی پوست صورت خود اعمال کرده و سپس خوب ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کنید. پس از ۱۰ دقیقه صورتتان را بشویید.

عسل یک پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی بسیار موثر است که به از بین بردن پوست های مرده کمک می کند. همچنین پودر بادام به پاکسازی و روشن کردن پوست کمک می کند. پودر بادام را با مقدار مناسبی عسل ترکیب کنید تا یک مخلوط همگن بدست آید و سپس برای چند دقیقه آن را بر روی صورتتان بمالید.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

مخلوطی از پودر بادام را با جو دوسر و آب مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست صورت و گردن با ماساژ ملایم پخش کنید تا دانه های ریز بادام و جو دوسر به خوبی بر روی پوستتان مالیده شوند و از لایه های مرده پوست خلاص شوید. این یک ماسک ایده آل برای مراقبت از پوست های حساس است.

برای تهیه یک لایه بردار ساده برای مراقبت و حفظ سلامت پوست خود می توانید پودر بادام را با شکر دانه درشت مخلوط کنید تا یک ماده موثر و طبیعی برای آرامش پوست و از بین بردن پوست های مرده داشته باشد.

موز پوست را مرطوب نگه داشته و به خوبی تغذیه می کند، در حالی که بادام یک لایه برداری بسیار موثر است. موز له شده را با پودر بادام مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود. مخلوط حاصل به بازسازی از بین بردن خشک خشکی پوست کمک می کند.

شیر بادام به حفظ فشار خون کمک می کند، بنابراین مصرف آن برای افرادی که فشار خون بالایی دارند توصیه می شود. این گیاه فاقد گلوتن است، کربوهیدرات کمی دارد و به همین دلیل سطح کلسترول متعادل را در خون حفظ می کند، بنابراین از بیماری های قلبی عروقی مانند آترواسکلروز جلوگیری می کند.

این نوع شیر، پتاسیم مورد نیاز بدن را به خوبی تامین می کند. پتاسیم عنصری اساسی برای حفظ سطح مایعات در بدن بوده و برای آرامش اعصاب و رفع تنش و تسکین فشارها قلبی بسیار موثر است. همچنین شیر بادام ماهیچه ها را قوی نگه می دارد زیرا حاوی ویتامین B است، که به تقویت و رشد ماهیچه ها کمک می کند.

شیر بادام منبع خوبی از پروتئین است. این ماده حاوی مقادیر زیادی ویتامین E می باشد که برای حفظ سلامت پوست لازم است، همچنین حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم و بازسازی می کنند.

این شیر سرشار از ویتامین A می باشد که برای سلامتی چشم ها مفید است، به ویژه امروزه که استفاده از رایانه ها، دستگاه های الکترونیکی و تلفن های هوشمند بسیار زیاد شده است.

این ماده حاوی کلسیم است که برای سلامتی استخوان ها و دندان ها اهمیت فراوانی دارد. همچنین از ایجاد تومورهای سرطانی، به ویژه سرطان پروستات جلوگیری می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را که از بدن در مقابل میکروب ها محافظت می کند، تقویت کرده و از مشکلات زیادی پیشگیری می کند.

در نهایت، شیر بادام سلامت، نشاط و شادابی پوست را حفظ می کند باعث حفظ جوانی آن می شود. همچنین پوست را از ناخالصی ها پاک می کند و از ایجاد برخی از مشکلات پوستی مانند جوش و زخم جلوگیری می کند. برای استفاده از این خاصیت شیر بادام باید صورت خود را با آن شستشو دهید.

تمام مطالب منتشر شده در گومگ از منابع معتبر تهیه و ترجمه شده اند، اما به هیچ عنوان جایگزین تشخیص و توصیه متخصصان نبوده و صرفا جنبه اطلاع‌رسانی دارند.

بخش‌های مختلف این مطلب:

خواص روغن بادام برای پوست تمامی ندارد. در گذشته از روغن بادام برای نرم کردن پوست و بهبود برخی از زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دیده می‌شود. در این مطلب شما را با خواص روغن بادام و نحوه استفاده از آن بر روی پوست آشنا خواهیم کرد.

دو نوع روغن بادام وجود دارد: تلخ و شیرین. روغن بادام شیرین برای پوست بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارت‌اند از:

بر اساس مطالعات صورت گرفته، روغن بادام برای پوست فواید زیادی دارد. در زیر به مهم‌ترین فواید این روغن اشاره خواهیم کرد:

خواص ضدالتهابی روغن بادام به کاهش التهاب و ورم زیرچشم کمک می‌کند.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

ترکیبات امولسیونی موجود در روغن بادام به طور موثری رنگ پوست و چهره را بهبود می‌بخشد.

سال‌هاست که از روغن بادام برای رفع خشکی پوست استفاده می‌کنند. این روغن برای درمان بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مناسب است.

اسید چرب موجود در این روغن از ترشح چربی اضافی جلوگیری می‌کند. روغن بادام همچنین حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

ویتامین E موجود در روغن بادام التهاب و سوختگی ناشی از نور آفتاب را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ویتامین E روغن بادام باعث ترمیم زخم و از بین رفتن جای آن می‌شود. این روغن سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در سال 2016، روغن بادام تا حدی باعث کاهش ترک‌های پوستی شده و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن بادام حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

روش‌های زیادی برای استفاده از روغن بادام وجود دارد:

برای استفاده از این روغن به عنوان پاک کننده، مقداری از آن را کف دست ریخته و سپس با انگشت آن را روی صورت برای پاک کردن آرایش ماساژ دهید. در مرحله بعد با استفاده از پد پنبه‌ای روغن‌های اضافه را از روی پوست پاک کرده و یا صورت خود را با شوینده‌ای مناسب بشویید. با بهترین فیس‌واش‌ها و شوینده‌های خارجی برای پوست خشک آشنا شوید.

برای پاکسازی پوست و منافذ آن روغن بادام را با روغن‌های دیگری که برای پوست مفید هستند مثل روغن گل سرخ، اسطخودوس، گل شمعدانی و … مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت خود ماساژ داده و با آب گرم بشویید.

*پیش از استفاده از روغن حتما مقداری از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید.

نکات ضروری برای پاکسازی پوست خشک را بشناسید.

از این روغن می‌توانید به عنوان مرطوب‌کننده‌ای قوی استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست خود را بشویید و با حوله‌ای تمیز، آن را به خوبی خشک کنید. مقداری از روغن را روی پوست ریخته و ماساژ دهید.

اگر به آجیل یا بادام حساسیت دارید از این روغن استفاده نکنید.

استفاده از روغن بادام برای پوست هیچگونه خطری ندارد. با این حال بهتر است برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی موارد زیر را رعایت کنید.

هزاران سال است که از روغن بادام برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. این روغن به واسطه داشتن خواص ضدالتهابی و ترکیبات امولسیونی و مغذی هنوز برای افزایش لطافت، نرمی و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن بادام کاملا امن است و عوارض جدی برای فرد ایجاد نمی‌کند. با این حال در صورتی  که برای استفاده از این روغن تردید دارید پیش از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ماسک روغن بادام برای پوست خشک

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

  • عکس يوز پلنگ

  • نام کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    مجله اینترنتی مو تن رو – مجله اینترنتی مو تن رو مجله تخصصی مقالات آموزشی آرایشی، زیبایی و سلامت

    محتویات

    ماسک صورت عسل یکی از بهترین انواع ماسک برای پوست شما می باشد. عسل دارای خاصیتی است که رطوبت را در خود نگه می  دارد که همین امر آن را به یک محصول فوق العاده مرطوب کننده تبدیل کرده است. در عین حال خواص ضد میکروبی آن، برای از بین بردن آکنه فوق ‌العاده است. عسل یک ماده بسیار ملام برای پوست های حساس است و اگر شما مواد دیگر را به آن اضافه کنید، می توانید حتی به درمان برخی بیماری های پوستی مانند چربی بیش از حد یا رنگ پریدگی پوست کمک کنید. در این مقاله طرز تهییه ماسک صورت عسل خانگی را برای انواع پوست از جمله پوست خشک، پوست چرب و پوست حساس توضیح داده ایم.

    در یک ظرف کوچک، یک قاشق غذاخوری عسل و ½ قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را مخلوط کنید. ماسک صورت عسل و روغن بادام را روی صورت خود به جز ناحیه درو چشم بمالید. حدود ۳۰ الی ۴۰ مین صبر کنید و سپس با آب داغ ابکشی کنید.ماسک روغن بادام برای پوست خشک

    مطالعه بیشتر: ماسک طبیعی و همه مواد لازم

    ۱ قاشق چای خوری عسل، ۱ قاشق چای خوری آووکادو خرد شده و ۱ قاشق چای خوری ماست ساده و پرچرب را با هم مخلوط کنید. ماسک عسل، آواکادو و ماست برای آبرسانی پوست را روی صورت خود قرار دهید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

    مطالعه بیشتر: خواص آلوورا برای پوست صورت

    ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری از بادام زمینی رنده شده و یک چهارم آووکادو پخته مخلوط کنید. این ماسک صورت عسل لایه بردار با آواکادو و بادام زمینی را روی صورت خود گذاشته و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

    مطالعه بیشتر: ۵ راه خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

    ۱ قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه قرار دهید. ۲ تا ۳ قطره اسانس لیمو خالص را اضافه کنید. ماسک صورت با عسل و لیمو را روی صورت خود بگذارید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با مرطوب، گرم، دستمال پاک کنید.

    در یک ظرف کوچک، ۳ قاشق چای خوری عسل خام و ۱/۲ قاشق چای خوری دارچین زمستانه را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید و از زدن  ناحیه چشم جلوگیری کنید. ۱۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس ماسک را با آب گرم بشویید

    مطالعه بیشتر: تفاوت شوره سر و خشکی پوست سر

    ۱ قاشق غذا خوری عسل، ۱ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری سودا را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، سپس ۱۵ دقیقه صبر کنید و ماسک صورت عسل و دارچین را با آب گرم بشویید، سپس مقداری آب سرد به صورت خود اسپری کنید تا منافذ خود را ببندید.

    پیشنهاد هیجان انگیز: خرید اینترنتی ماسک صورت با تخفیف ویژه

    یک ماسک صورت ملایم تر با عسل و زردچوبه درست کنید. مخلوط ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱/۲ قاشق غذا خوری پودر زردچوبه. ماسک را روی چهره خود قرار دهید، ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آنرا با آب گرم بشویید.

    ۱ قاشق چای خوری عسل را با ۱/۲ قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

    یک ماسک فوق العاده آسان را فقط با عسل درست کنید. ۱ یا ۲ قاشق غذا خوری عسل را در یک ظرف بریزید و به کل صورتتان بزنید. حواستان باشد ناحیه دور چشم را فاکتور بگیرید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. این ماسک صورت عسل را می توانید هر روز استفاده کنید.

    ۱ قاشق غذاخوری عسل را به یک ظرف کوچک بریزید. ۱ قاشق چای خوری پودر ماچا و ۱ قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه کنید. ماسک را روی صورت خود قرار دهید، ۱۵ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

    ۲ قاشق غذاخوری از بلغور جو دوسر پخته شده را با ۱ قاشق غذاخوری عسل را هم بزنید. اجازه دهید ماسک با دمای اتاق خنک شود، سپس روی صورت خود قرار دهید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با یک دستمال مرطوب گرم کنید.

    منبع: wikiHow

    مطلب قبلی

    ژل بهداشتی بانوان و ضرورت استفاده از آن

    مطلب بعدی

    آرایش صورت عروس و هزار رمز و راز پنهان

    ماسک روغن بادام برای پوست خشک

    آشنایی با فیس براش و انواع آن

    شناخت انواع کرم ضد آفتاب و معرفی بهترین ها

    آیا قرص بیوتین تاثیری بر رشد موها دارد؟!

    ۱۰ کرم ضد آفتاب برتر برای انواع پوست

    با سلام چطور می شود با مجله شما همکاری کرد در حوزه تولید محتوا و ترجمه .تهران

    سلام لطفا با شماره ۰۹۱۲۵۴۹۷۲۳۵ تماس بگیرید

    ایمیل شما توسط دیگران مشاهده نمیشود

  • گیاه خار مریم برای درمان کبد چرب
  • برای اینکه دفعه ی بعد این اطلاعات را دوباره وارد نکنم، اطلاعات من را در مرورگر خودم ذخیره کن.

    حتما بخوانید


    آیا قرص بیوتین تاثیری بر رشد موها دارد؟!


    ۱۰ کرم ضد آفتاب برتر برای انواع پوست

    ثبت نام کنید و کد تخفیف دریافت کنید

    ماسک روغن بادام برای پوست خشک
    ماسک روغن بادام برای پوست خشک
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *