ماست موسیر برای اسهال خوب است

دوره مقدماتی php
ماست موسیر برای اسهال خوب است
ماست موسیر برای اسهال خوب است

مطالب پر بازدید

لبنیات یکی از مفید ترین مواد غذایی هستند که پزشکان همیشه مصرف آنرا توصیه می کنند. ماست نیز یکی از انواع فراورده های لبنی است که در سفره ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ماست موسیر از جمله مشتقات ماست است که به خاطر طعم ویژه خود فواید بسیاری را به همراه دارد. در ادامه به بررسی فواید طلایی ماست موسیر خواهیم پرداخت. با دکتر سلام همراه باشید.


ماست موسیر برای اسهال خوب است

ماست موسیر بی تردید یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی است و می تواند سلامت بدن را افزایش بخشد. به همین دلیل سعی کنید بار بعدی که به سوپر مارکت رفتید، ماست موسیر را در لیست خرید خود جای دهید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

دوره مقدماتی php

دکتر علیرضا احتشامی متخصص تغذیه در مورد خواص ماست گفت: در طب قدیم فواید فراوانی برای ماست قائل بودند که بیشتر آنها مورد تایید علم جدید نیز قرار گرفته است. یافته های علمی نشان داده که ماست دارای ارزش تغذیه ای بالایی است همچنین موسیر بسیار تقویت کننده می باشد ، بنابراین در زیر به بعضی از ویژگی های آن اشاره می شود. افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) هستند، می توانند به جای شیر از ماست استفاده کنند، بدون اینکه عوارض ناشی از عدم تحمل لاکتوز در آنها بروز کند، زیرا لاکتوز موجود در شیر به وسیله باکتری های ماست تبدیل به اسید لاکتیک می شود.

بررسی ها نشان داده است تجزیه لاکتوز به وسیله باکتری های ماست، حتی پس از هضم نیز ادامه دارد. به علت تغلیظ شیر در هنگام تهیه ماست، مقدار پروتئین های ماست در مقایسه با شیر در حجم مساوی، بیشتر است. به علت تاثیر آنزیم باکتری های ماست بر روی پروتئین های شیر، قابلیت هضم پروتئین های ماست بیشتر و آسان تر می شود. ماست را می توان با درصدهای مختلف چربی تهیه کرد بنابراین افرادی که تمایل به خوردن چربی شیر ندارند، برایشان مصرف ماست کم چرب بهتر از شیر کم چرب است، زیرا شیر کم چربی بیش از اندازه رقیق و آبکی به نظر می رسد و این امر از نظر مصرف کننده چندان رضایت بخش نیست.همچنین موسیر نیز سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است

1 – موها را تقویت می کند

• ماست موسیر مواد مغذی زیادی به سبد غذایی ما می افزاید. این ماده مغذی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم و پتاسیم است. همچنین شامل مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب و پروتئین است.
• یکی از مواد موجود در ماست پروتئین طبیعی شیر است که کاملا برای موهای ما مفید و در بهبود رویش مو موثر است. همانطور که پروتئین برای مستحکم شدن مو مفید است، اسید لاکتیک نیز به گردش خون کمک کرده و باعث رشد بهتر و سریعتر موها می شود.

2 – موها را تغذیه می کند
• ماست موها را تغذیه کرده و رشد آنها را سریعتر می کند. همچنین باعث درخشنده تر شدن موها می شود.
• ماست یک راه طبیعی برای مقابله با موهای بد حالت است. از آنجا که در این روش از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، کاملا می توانید مطمئن باشد که به موهایتان صدمه وارد نخواهد شد.
• لوسیون ها و شامپوهایی که برای این کار وجود دارند تنها مواد شیمیایی زیادی را به موهای ما تحمیل می کنند که این در مورد ماست صدق نمی کند. با استفاده مداوم و منظم ماست می توانید از شر وز موهایمان خلاص شویم.

موسیر سرشار از ویتامینC، پتاسیم، فیبر، اسید فولیک،کلسیم و آهن است و منبع خوبی از پروتئین محسوب می شود، بنابراین یک سبزی مفید برای سبزی خواران می باشد.

موسیر مانند دیگر اعضای خانواده‌ی خود سرشار از ترکیبات گوگردی است و به همین دلیل هم خواص ضدباکتراییدارد. در نتیجه موسیرِ، از انتشار میکروب‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا پیشگیری می‌کند. البته حواستان باشد معنی حرفمان این نیست که در صورت بروز یک بیماری عفونی، موسیر می‌تواند جایگزین آنتی‌بیوتیک‌ها شود. بلکه می‌توان از این ماده‌ی غذایی برای پیشگیری از بروز این مشکلات استفاده کرد.

موسیر سرشار از ویتامین C و A و همچنین از منابع فسفر و منیزیم است. همین ترکیبات از آن یک ماده‌ی غذایی دوستدار سلامت استخوان‌ها ساخته است. برای داشتن استخوان‌های محکم و سالم حتماً از محصولات لبنی که سرشار از کلسیم هستند استفاده کنید و در کنار آن موسیر را به عنوان یار کمکی به کار بگیرید. در این صورت خدمت زیادی به اسکلتتان کرده‌اید.

اگر در هضم غذا مشکل دارید توصیه می‌کنیم موسیر را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید. به خاطر اینکه سرشار ازفیبرهاست که علاوه بر ایجاد احساس سیری می‌تواند به هضم غذا و عملکرد خوب روده‌ها نیز کمک کند. موسیر با افزایش ترشح صفرا باعث هضم راحت‌تر غذاها می‌شود. علاوه بر این باید بدانید که موسیر به اندازه‌ی سیر یا پیاز برای معده مشکل ایجاد نمی‌کند. در واقع افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند به راحتی می‌توانند از موسیر پخته‌شده استفاده کنند. برای افرادی که از بوی سیر بدشان می‌آید نیز مناسب‌تر است چون بوی آن به اندازه‌ی سیر تند نیست.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ترکیبات گوگردی موجود در موسیر و هم خانواده‌هایش یعنی پیاز و سیر و غیره می‌توانند جلوی رشد تومورها را بگیرند و در نتیجه از ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارشی پیشگیری کنند. البته محققان همچنان در حال بررسی‌های تکمیلی در این خصوص هستند. همین متخصصان توصیه می‌کنند که موسیر را به صورت خام مصرف کنید چون حاوی خواص بیشتری است.

سن که بالا می‌رود رگ‌ها میل زیادی به ضخمیم شدن پیدا کرده و خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را از دست می‌دهند. اگر این پدیده با کلسترول یا همان چربی بالا همراه شود منجر به تصلب شرایین می‌شود. رسوبات چربی در داخل رگ‌های خونی باعث بروز لخته‌های خونی می‌شوند. در این صورت نیز رگ‌ها می‌گیرند و مشکل‌ساز می‌شوند. خوشبختانه مواد غذایی مختلفی برای مقابله با این مشکل وجود دارند که موسیر جزو آن‌هاست.

این ماده‌ی غذایی سرشار از فلاوونوئیدهاست که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند. این ترکیبات به رقیق و در جریان بودن خون کمک می‌کنند و تجمع پلاکت‌ها را کاهش می‌دهند. به همین دلیل نیز از تشکیل لخته‌های خونی پیشگیری می‌کنند.

علاوه بر این موسیر باعث رفع کلسترول بدن خون می‌شود و به تنظیم فشارخون نیز کمک می‌کند. به خاطر اینکه حاوی منیزیم است. در واقع هر 100 گرم موسیر حاوی 250 میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی است که نقش موثری در کنترل فشارخون، بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها دارد و به انقباض‌های عضلانی کمک می‌کند.

موسیر حاوی ویتامین B6 است. به این ترتیب که هر 100 گرم موسیر بیش از 10 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کند. باید بدانید که وجود این ویتامین برای سیستم عصبی لازم و ضروری است و همچنین از بروز مشکلات عضلانی پیشگیری کرده و به سلامت پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این موسیر حاوی ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک نیز می‌باشد که ضداسترس است. این ویتامین برای ساخت گلبول‌های قرمز لازم است. ترکیب این ویتامین با ویتامین B6 برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.

افرادی که عادت به خوردن ماست موسیر دارند موهایشان دیرتر سفید شده و کمتر به عارضه ریزش مو مبتلا می‌شوند.از آن‌ جا که حاوی مقدار فراوانی سولفور است به شفافیت پوست کمک خوبی می‌کند.

منبع: برنا نیوز

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 

اسهال یکی از ناراحتی های روده ایی است که اغلب افراد آن را تجربه می کنند. خوشبختان این عارضه قابل درمان است. یکی از مهمترین مواد غذایی در درمان خانگی اسهال, ماست می باشد.

اسهال یکی بیماری های شایع و ناراحت کننده می باشد که غالبا خطرناک نیست. این بیماری اغلب پس از ۲ تا ۳ روز رفع می شود و در صورتی که بیشتر از این مدت باشد, داروهای زیادی برای درمان آن وجود دارند. در این مطلب با درمان خانگی اسهال و ۱۱ روش موثر در رفع آن آشنا می شویم.

اغلب افراد در طول مدت زندگی خود, بارها دچار اسهال می شوند. این بیماری که نشانه بارز آن, آبکی شدن مدفوع می باشد به دلایل مختلفی رخ می دهد. با توجه به این علت ها, درمان اسهال صورت می گیرد. در هر حال, درمان های طبیعی بسیاری برای بهبود و رفع اسهال وجود دارند. قبل از بیان این درمان های طبیعی, نکته ایی که باید بدانید این است که در طول اسهال, رعایت نکاتی الزامی است و در تسریع درمان بیماری تاثیر گذار می باشد. در ادامه به ۱۱ روش موثر درمان اسهال در منزل می پردازیم.ماست موسیر برای اسهال خوب است

اسهال دارای نشانه های مختلفی است که می تواند تنها با یک علائم یا ترکیبی از چند علایم بروز کند که عبارتند از :

ترکیبات موجود در ماست باعث شده است که مصرف این ماده غذایی یکی از بزرگ ترین روش های درمان خانگی اسهال به شمار رود. مصرف ماست سبب از بین رفتن باکتری های بد در روده و کمک به بازگرداندن باکتری های خوب در روده می شود. به افرادی که دچار اسهال شده اند, توصیه می شود روزانه ۲ کاسه ماست مصرف کنند. این روش, به طور قابل ملاحظه ایی اسهال را بهبود می دهد.

بابونه یکی از گیاهان درمان کننده التهاب روده می باشد و دارای خواص ضد اسپاسم است. یکی از روش های درمان طبیعی اسهال, مصرف چای بابونه می باشد. برای تهیه چای بابونه, یک قاشق چای خوری گل بابونه را با یک قاشق چای خوری برگ نعناع مخلوط کنید و آن ها را به همراه یک فنجان آب جوش, به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید. توصیه می شود هر روز ۳ فنجان از این چای مصرف شده تا اسهال رفع شود.

طبخ غذاهای نشاسته دار و مصرف آن ها در طول درمان اسهال, مفید است. برخی از این مواد غذایی نشاسته دار عبارت است از: برنج و سیب زمینی که بهتر است به صورت کته و آب پز طبخ شوند و در تهیه آن ها از نمک کمتری استفاده شود. یکی از قدیمی ترین روش های درمان اسهال در منزل, استفاده از کته برنج به همراه ماست می باشد. در طول اسهال, از خوردن غذاهای سرخ شده باید پرهیز کرد چرا که موجب تشدید اسهال می شوند.

از قدیم در طب سنتی از زغال اخته, به عنوان یکی از روش های درمانی اسهال استفاده می کردند. در واقع زغال اخته سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی می باشد که در درمان اسهال بسیار موثر می باشند.

در گذشته برای درمان اسهال, از چای پوست پرتقال استفاده می کردند. در واقع این چای عملکرد هضم را بهبود می بخشد. برای تهیه این چای از پرتقال طبیعی و عاری از رنگ استفاده کنید. همچنین برای تهیه این چای, مقداری از قسمت های نارنجی پوست پرتقال را خرد کرده و در مقداری آب جوش قرار داده تا زمانی که آب سرد شود. سپس از این چای در طول درمان اسهال استفاده کنید.

یکی از دانه های گیاهی موثر در درمان اسهال, اسفرزه می باشد. مصرف دانه های این گیاه موجب کاهش حرکات روده شده و منجر به رفع اسهال و حجیم شدن مدفوع می شود. اما باید بدانید مصرف دانه های این گیاه برای افرادی که به بیماری های قلبی و کلیوی مبتلا هستند و به علاوه کودکان زیر ۷ سال, مضر است و این افراد باید از مصرف آن اجتناب کنند.

یکی از راهکارهای مفید و موثر جهت درمان اسهال دارچین است فقط کافی است به یک فنجان آب گرم یک قاشق چای خوری دارچین بیفزایید سپس به خوبی هم بزنید و به آرامی بنوشید تا احساس بهبودی در خود پیدا کنید.

شنبلیله به درمان مشکلات مختلف از جمله سوء هاضمه و اسهال کمک می کند، می توانید نصف قاشق چای خوری دانه شنبلیله را با یک لیوان آب و یک لیوان ماست ترکیب نمایید و هم بزنید سپس به صورت منظم از آن استفاده کنید و یا می توانید در آب یک قاشق دانه شنبلیله ریخته و اجازه دهید یک شب بماند سپس صبح روز بعد از آن استفاده کنید همچنین می توانید دو قاشق چای خوری دانه شنبلیله را با دو قاشق چای خوری دانه زیره سبز به شکل پودر شده با هم مخلوط نمایید و در یک کاسه ماست ترکیب کنید، از این روش روزی سه بار استفاده کنید.

سرکه سیب به دلیل داشتن خواص فراوان برای رفع اسهال گزینه بسیار مناسبی است زیرا با باکتری هایی که باعث بروز اسهال شده اند مبارزه می کند، یک قاشق چای خوری سرکه سیب مصرف کنید و یا می توانید به لیوان آب یک قاشق چای خوری سرکه سیب بیفزایید سپس آن را میل کنید.

نکته : به منظور دریافت بهترین نتیجه روزی دو بار از این روش کمک بگیرید.

چای سیاه به دلیل تانن سبب کاهش التهاب روده شده و همچنین اثر خنک کنندگی بر معده دارد بنابراین چای سیاه با شکر بنوشید و یا می توانید به این چای یک دوم قاشق آب لیمو بیفزایید سپس آن را میل کنید.

زردچوبه به خاطر داشتن خواص ضد عفونی کننده، ضد میکروبی و آنتی بیوتیک برای درمان اسهال بسیار مفید و موثر است، می توانید دو قاشق غذا خوری کشک را با کمی آنغوزه، برگ کاری، نمک و یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه به آب بیفزایید و آن را بجوشانید سپس مخلوط به دست آمده از آن را دو تا سه بار در روز میل کنید.

با توجه به مطالب بیان شده, اگرچه درمان خانگی اسهال به سادگی صورت می گیرد اما باید به این نکته توجه داشت که شدت اسهال و علت ایجاد آن نقش موثری در درمان آن دارد به منظور آشنایی بیشتر با این مشکل گوارشی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


ماست موسیر برای اسهال خوب است

بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟



جذاب ترین انواع عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه


  • نقاشی پرنده ی خیالی ساده

  • چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    

     

     

    ماست موسیر برای اسهال خوب است

    موسير از خانواده سير است و طبيعتا مثل سير، خواص درماني قابل توجهي دارد. براي قضاوت در مورد ماست موسير بهتر است به خواص آنها به صورت جداگانه و البته به اختصار نگاه ‌کنيم. ماست تهيه شده از شير کامل يا خامه گرفته هم ارزش غذايي قابل‌توجهي دارد و هم اثرات درماني بسيار گسترده‌اي را براي مصرف‌کنندگان باقي مي‌گذارد…

     

    ماست داراي ميکروارگانيسم‌هاي زنده‌ بسيار ارزشمند و خدمتگزار است که بيشترين آنها را باسيلوس بلگاريکوس و در درجه بعدي استرپتوکوکوس ترموفيلوس تشکيل مي‌دهند که در صورت مصرف ماست، اين ميکروارگانيسم‌ها به دفع مخمرهاي رايج کمک مي‌‌کند. اين دو ميکروارگانيسم با توليد هيدروژن پراکسيد يا آب‌اکسيژنه مانع از رشد استافيلوکوک اورئوس مي‌شود. ضمنا افرادي که نسبت به لاکتوز يا قند شير عدم تحمل دارند، بهتر است از ماست استفاده کنند.

     

     

     

     

    درباره موسير هم بايد بگويم که اين سبزي به‌صورت ترشي يا به صورت ماست موسير به مصرف مي‌رسد که اغلب به عنوان يک چاشني اشتها‌آور تلقي مي‌شود. خواص درماني متعددي را به موسير نسبت مي‌دهند. از جمله تقويت قدرت جنسي، افزايش دفع ادرار، التيام‌دهنده و ترميم‌کننده زخم‌ها و تسکين‌دهنده التهاب طحال و کبد. تاثير مثبت آن بر دستگاه اعصاب مرکزي، کاهش سردردهاي ميگرني، کمک به سيستم قلبي‌عروقي، کمک به کاهش چربي‌هاي خون و پيشگيري از تصلب شرايين و تنظيم فشارخون هم قابل توجه است.

     

    اصولا ماست موسير ملايم‌تر از سير و ماست بوده و به همين جهت بوي تند و تيز سير که ناشي از فرآورده‌هاي گوگردي سير مثل آليسين است را نداشته و از اين نظر مي‌توان بدون ايجاد مزاحمت (بوي بدتنفسي) براي ديگران استفاده کرد، به شرط اينکه، از ماست‌هاي مانده و پرچرب و خامه‌اي،‌ ماست و موسیر تهيه نشده باشد. البته شرط ما استفاده به جا و به اندازه است چون هر غذايي که ما اشاره مي‌کنيم، چه غذا باشد چه سم، نبايد مصرفش از حد تعادل خارج شود.

    تغذیه و تناسب اندام

    طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

    خرید لباس بچگانه با نصف قیمت!!

    مشاوره روشهای درمان بواسیر/تماس بگیرید

    بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

    ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

    خریدمستقیم لباس دخترانه وپسرانه از تولیدی

    درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

    بهبود کرونا با گیاهان دارویی

    دوره های های آموزشی پوست و مو

    اینجا همه چی نصف قیمته!!

    اسپری خوشبوکننده و محافظ مو در برابر حرارت

    خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

    جراحی زیبایی سینه و شکم

    ماست موسیر برای اسهال خوب است

    رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    خوردن برنج و ماست به خصوص به صورت کته یکی از عادت های غذایی است که حتی برای درمان بیماری هایی مانند اسهال توصیه می شود اما از جمله مواردی که باهم‌خوری آن باعث ایجاد عوارض سوء برای بدن و ایجاد امراض مختلف می‌شود، مصرف همزمان برنج با ماست است.

    به گزارش تسنیم ، یکی از نکات بسیار کلیدی و مهم در حوزه تغذیه و حفظ سلامتی، آگاهی از «تداخلات مضر مواد غذایی» است به این معنی که مصرف برخی مواد غذایی با هم و در یک وعده غذایی می‌تواند برای سلامتی انسان بسیار مضر و خطرناک باشد.

    از جمله مواردی که باهم‌خوری آن باعث ایجاد عوارض سوء برای بدن می‌شود، مصرف همزمان برنج با ماست است.

    خوردن همزمان برنج همراه با ماست موجب افزایش سردی و تری مغز می‌شود‌ و در نهایت غلبه بلغم در مغز موجب فراموشی، سستی، تنبلی مغز و کودن شدن می‌شود.

    از سوی دیگر باید دقت داشت که خوردن همزمان گوشت با ماست یا دوغنیز باعث فساد غذا در معده می‌شود و عملاً نه‌تنها تمام خواص مفیدی را که گوشت موجود در وعده غذایی شما می‌تواند داشته باشد، از بین می‌رود بلکه فساد ایجادشده در معده باعث ایجاد اخلاط فاسد در بدن و در طولانی‌مدت زمینه ابتلا به بیماریهای مختلف را باعث می‌شود.ماست موسیر برای اسهال خوب است

    متأسفانه یکی از عادات غذایی ما ایرانیها، مصرف ماست یا دوغ همراه با غذاهایی است که یکی از مواد اصلی آن گوشت است؛ مثلاً بسیاری از افراد عادت دارند به‌هنگام خوردن کباب و کوبیده حتماً کنار آن ماست، ماست موسیر، دوغ نیز مصرف کنند که این امر به همان دلیلی که در بالا به آن اشاره شد، می‌تواند باعث ایجاد فساد غذا در معده و ایجاد امراض مختلف در بدن شود.

    یکی از این امراض که به‌واسطه خوردن همزمان گوشت با ماست می‌تواند ایجاد شود، بیماری “ویتیلیگو” یا همان برص و پیسی است که خوردن همزمان گوشت و ماست، نقش زیادی در ایجاد این بیماری دارد (شایان ذکر است بیماری ویتیلیگو در طب نوین، درمان خاصی ندارد)، از دیگر عوارض خوردن همزمان گوشت و ماست، ایجاد اختلالات کبدی است.

    آدرس : تهران، خیابان مطهری، بین میرزای شیرازی و سنایی، پلاک ۳۷۰

    تلفن : ۰۲۱۸۷۷۶۲۵۶۹

    تلفن : ۰۲۱۸۷۷۶۲۵۶۷

    تلفن : ۰۲۱۸۷۷۶۲۵۷۱

    عکس، ویدیو یا مطالب خود را برای ما به آدرس ایمیل

    content@eghtesadnews.com

    ارسال کنید یا از طریق شماره تلفن ۴۲۱۷۱۰۲۱۱ با ما در تماس باشید.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه خبری اقتصادنیوز می‌باشد. استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع بلامانع است

    طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

    

    The online version of the Iranian daily Hamshahri

    همشهری آنلاین:
    حضور کمپیلوباکترها در روده انسان موجب اسهال عفونی شدید همراه گرفتگی عضلات شکم، تب و درد می‌شود. پژوهشگران آمریکایی راه تازه‌ای برای درمان این اسهال عفونی آن‌هم با مصرف سیر پیدا کردند.

    کسانی که یک‌ بار به دلیل آلودگی به باکتری کمپیلوباکتر دچار اسهال شدند، خاطره خوشی از این باکتری ندارند. باکتری‌های خانواده‌ کمپیولوباکتر موجب عفونت روده، اسهال شدید همراه با گرفتگی عضلات شکم و تب می‌شود. ابتلا به این باکتری در موارد نادری می‌تواند موجب سندرم گیلن‎ و فلج شدید عصبی شود.

    در سندرم گیلن عفونت به اعصاب محیطی سرایت می‌کند و موجب از کار افتادن آنها می‌شود که ناتوانی در انجام حرکات ارادی و بی‌حسی از پیامدهای آن است. ‎آلودگی به کمپیلوباکتری شایع‌ترین علت بروز سندرم گلین است. البته ابتلا به این باکتری همواره با پیامدهایی مانند سندرم گیلن همراه نیست.

    عدم رعایت بهداشت مهم‌ترین علت ابتلا به اسهال عفونیماست موسیر برای اسهال خوب است

    در آلمان تنها در سال گذشته موسسه روبرت کخ بیش از ۷۱ هزار مورد آلودگی به باکتری کمپیلوباکتری در سراسر کشور ثبت کرده است. این آمار نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به این باکتری در کشورهای پیشرفته و صنعتی نیز اندک نیست.اغلب موارد ابتلا به این باکتری به دلیل عدم رعایت بهداشت است. کمپیلوباکتری در گوشت خام، به ویژه در گوشت مرغ و خوک یافت می‌شود. درصورتی که گوشت خوب پخته نشده باشد یا وسایل آشپزخانه به این باکتری آلوده باشند، کمپیلوباکتری همراه غذا وارد بدن انسان شده و خود را به روده‌ها می‌رساند.

    پژوهشگران دانشگاه واشینگتن‌ در آمریکا راه تاز‌ه‌ای برای درمان عفونت ‌ناشی از کمپیلوباکتری پیدا کردند. این پژوهشگران از ماده‌ای استفاده کردند که از سیر تهیه شده بود.

    آنها نتیجه تحقیقات خود در این مورد را در مجله تخصصی “شیموتراپی آنتی‌میکروب‌ها”(Journal of Antimicrobial Chemotherapy) منتشر کردند. این پژوهشگران می‌گویند مایع تهوع‌آوری که آنها از عصاره سیر تهیه کردند، یک‌صد بار موثرتر از دو آنتی‌بیوتیک‌ متداولی است که برای درمان اسهال عفونی ناشی از ابتلا به کمپیلوباکتری از آنها استفاده می‌شود.

    تشکیل یک لایه لزج و مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها

    مهم‌ترین راه بقای کمپیلوباکتری‌ها در روده این است که این باکتری‌ها در سطح روده بیوفیلم یا یک لایه ‌لزج تشکیل می‌دهند. زندگی جمعی آنها در این لایه، باکتری‌ها را از حملات خارجی درامان نگاه می‌دارد. پژوهشگران می‌گویند مقاومت این لایه به آنتی‌‌بیوتیک‌ها هزاران برابر بیشتر از مقاومت یک باکتری ‌آزاد و تنهاست.

    مایه‌ تهیه شده از عصاره‌ سیر که نام علمی آن “دی آلیل دی سولفید” (Diallyldisulfid) است به این لایه‌ محافظ کاری ندارد. این مایع به جای آن، موجب برهم خوردن متابولیسم باکتری‌ها می‌شود و حیات آنها را مختل می‌کند.

    جالب اینجاست که غلظت موردنیاز این مایع برای تأثیرگذاری‌، در آزمایشگاه حدود صد برابر کمتر از مواد تشکیل‌دهنده‌ آنتی‌‌بیوتیک‌های ضد کمپیلوباکتری مانند سیپروفلاکسین بوده است. از آن گذشته اثر دی آلیل دی سولفید به مراتب سریع‌تر بوده است.

    به گزارش دویچه‌وله، پژوهشگران دانشگاه واشینگتن‌ در مراحل اولیه تحقیقات خود این ماده را روی باکتری‌های دیگری از جمله باکتری “ای اچ ای سی” آزمایش کردند.

    این باکتری از خانواده‌ ای‌‌کولای نیز با حمله به روده‌ها موجب اسهال عفونی و شدید می‌شود. جالب اینجاست که عصاره سیر در درمان این مورد نیز موثر بوده است.

    البته این پژوهشگران هشدار می‌دهند که استفاده از چنین عصاره‌ای همیشه در برابر مواد غذایی آلوده موثر نیست و پژوهش آنها هنوز در مراحل اولیه است. نکته دیگر این که هرچند خوردن سیر به دلیل خواص فراوان آن توصیه می‌شود، اما نباید این توهم ایجاد شود که با خوردن چند حبه سیر همراه غذا می‌توان از بروز اسهال‌های عفونی جلوگیری کرد.

     

    حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

    Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

    ماست

    ماست یکی از انواع لبنیات است که معمولا با شیر گاو یا گوسفند تهیه می شود. جالب است بدانید که ماست از تخمیر شیر توسط یک نوع باکتری ( لاکتوباسیلوس ) تهیه می شود و تقریبا از هر نوع شیری می توان ماست تهیه کرد.

    امروزه تقریبا اکثر ماست های موجود در بازار با شیر گاو تهیه می شوند. مواد مغذی موجود در ماست شامل ریبوفلاوین ، ویتامین های گروه ب ، اسید فولیک ، اسید لاکتیک ، پتاسیم ، فسفر ید و روی می باشد. اگر ماست را به صورت متداوم مصرف کنید سلامت خود را تضمین کرده اید.

    ماست لبنیات پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص این لبنیات ارزشمند را برایتان جمع آوری کرده ایم. برای شناخت بیشتر مهم ترین خواص ماست در ادامه با پارسی دی همراه باشید.ماست موسیر برای اسهال خوب است

    خواص ماست

    سلامت روده ها برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد. روده ی سالم برای هضم بهتر غذا موثر است. شما حالا می توانید با مصرف ماست سلامت دستگاه گوارش خود را تضمین کنید. ماست باعث می شود تا سلامت دستگاه گوارش به شکل ویژه ای تامین شود و از بیماری های گوارشی جلوگیری شود.

    مطالعات نشان می دهد که ماست برای کنترل کلسترول در بدن بسیار عالی می باشد. ماست دارای آنزیم هایی می باشد که برای سلامت قلب در افراد مفید است. همچنین ماست با فشار خون بالا مبارزه می کند.

    باکتری های پرفایده موجود در ماست باعث می شود تا به هضم غذا کمک کند. کسانی که مشکلات گوارشی دارند می توانند از ماست استفاده کنند. ماست برای درمان یبوست و معده درد مفید است. شما می توانید به صورت روزانه ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا دستگاه گوارش شما تسکین شود.

    هضم ماست از شیر راحت تر می باشد. کسانی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند می توانند به راحتی از از ماست استفاده کنند.

    ماست دارای آنزیم های مختلفی می باشد که باعث بهبود متابولیسم بدن می شود. ماست دارای آنزیم های مختلفی می باشد که برای هضم غذا عالی است.

    مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که ماست برای سلامت بدن مفید می باشد و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. شما می توانید به مدت سه ماه هر روز دو فنجان ماست میل کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

    جالب است بدانید باکتری های موجود در ماست باعث تقویت روده می شود. اگر می خواهید دستگاه گوارش قوی داشته باشید بهتر است ماست میل کنید. ماست به نوبه ی خود باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

    ماست به دلیل اینکه پروبیوتیک دارد باعث جلوگیری از یبوست می شود. همچنین با اسهال جلوگیری می کند. چرا که اسهال به خاطر عفونت باکتریایی در بدن ایجاد می شود. ماست با عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند.

    ماست یک منبع عالی از کلسیم می باشد که برای سلامت استخوان ها و دندان ها مفید است. مقدار کلسیم موجود در ماست از مقدار کلسیم موجود در شیر بیشتر است.

    اگر به صورت روزانه ماست میل کنید می تواند وزن بیشتری از دست بدهید. ماست دارای باکتری هایی می باشد که باعث می شود تا سوخت و ساز بدن به درستی انجام شود. اگر می خواهید زمان بیشتری احساس سیری کنید به شما توصیه می کنیم ماست میل کنید.

    ماست دارای کلسیم می باشد که باعث می شود در بدن کورتیزول کمتری آزاد شود و اشتهای شما کاهش پیدا کند. اسید آمینه موجود در ماست به سوزاندن چربی در بدن کمک می کند. اگر می خواهد از خوردن هله هوله دست بردارید ماست میل کنید تا جلوی اشتهای شما گرفته شود.

    یبوست به خاطر حرکت کند روده ها شکل می گیرد ، ماست حاوی پروبیوتیک می باشد که باعث حرکت بهتر روده ها می شود. اگر می خواهید با یبوست خداحافظی کنید ماست میل کنید.

    یکی دیگر از خواص ماست برای سلامت و زیبایی موها می باشد. شما اگر ماست بخورید دیگر نباید نگران سلامت موهای خود باشید چرا که ماست دارای روی ، اسید لاکتیک ، پروتئین و کلسیم می باشد که بهسلامت موها کمک شایانی می کنند.

    ضمن اینکه ماست برای تقویت و رشد موهای سر موثر است و شوره سر را نیز کاهش می دهد. همچنین برای خارش پوست مصرف ماست بسیار موثر است. برای درمان موهای آسیب دیده و خشک می توان از ماست کمک گرفت.

    اگر دچار سندروم روده تحریک پذیر هستید می توانید از ماست کمک بگیرید ، اگر می خواهید گوارش سالمی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم حتما از ماست استفاده کنید. ماست کمک می کند تا هضم غذا به درستی انجام شود.

    ماست دارای کلسیم زیادی برای سلامت بدن می باشد ، اگر می خواهید از پوکی استخوان در امان باشید بهتر است از ماست استفاده کنید. چرا که ماست دارای کلسیم و ویتامین دی می باشد و باعث تراکم استخوان ها می شود. شما باید همیشه به دنبال ماست هایی باشید که دارای ویتامین دی فراوان می باشد.

    کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می توانند بیشتر در معرض خطر عفونت مخمری واژن قرار بگیرند. ماست دارای یک ماده به نام لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس می باشد که به کشتن مخمر کمک می کند. همچنین این ماده باعث می شود تا پی اچ داخل واژن متعادل شود. مصرف ماست به صورت روزانه باعث می شود تا عفونت های مخمری موجود در واژن بانوان از بین برود.

    یکی از دلایل فشار خون بالا خوردن نمک می باشد. پتاسیم موجود در ماست از جمع شدن سدیم در بدن جلوگیری می کند و باعث پیشگیری از آن می باشد. کسانی که فشار خون بالا دارند می توانند ماست بدون چربی میل کنند تا فشار خون بدن آنها متعادل شود.

    در روده انسان پروبیوتیک وجود دارد ، اگر می خواهید پروبیوتیک طبیعی در بدن ایجاد کنید ماست میل کنید. پروبیوتیک برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و در ماست به وفور یافت می شود.

    جالب است بدانید که ماست می تواند حتی برای سلامت دهان و دندان نیز بسیار موثر باشد ، ماست کم چرب برای جلوگیری از مشکلات لثه بسیار مفید است. اسید لاتیک موجود در ماست از عفونت لثه ها جلوگیری کرده می کند.

    ضمن اینکه این اسید باعث از بین بردن باکتری های دهان نیز می شود. ماست دارای کلسیم و پروتئین می باشد که برای سطح سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. ماست باعث می شود تا از بوی بد دهان جلوگیری شود.

    ماست دارای ارگانیسم های فعال می باشد که با کلسترول بالا در بدن مقابله می کند. ارگانیسم های فعال در بدن باعث می شود تا چربی موجود در کبد کاهش پیدا کند. پروبیوتیک های موجود در ماست باعث می شود تا کلسترول به شکل ویژه ای کاهش پیدا کند.

    همچنین مصرف روزانه ماست باعث می شود تا از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی جلوگیری شود. مطالعات صورت گرفته نشان می دهد کسانی که دیابت نوع دوم دارند می توانند از ارگانیسم های موجود در ماست استفاده کنند. چرا که باعث کاهش قندخون بدن می شود. کسانی که کلسترول زیادی دارند می توانند ماست را در رژیم خود قرار دهند.

    ماست برای تنظیم متابولیسم بدن بسیار مناسب است ، ماست را می توان در لیست خوراکی هایی قرار داد که باعث تنظیم شدن متابولیسم بدن می شود. تنظیم شدن متابولیسم بدن باعث جلوگیری از بروز چاقی در بدن می شود.ماست موسیر برای اسهال خوب است

    مادران باردار می توانند از ماست برای سلامت دوران بارداری استفاده کنند ، ماست به دلیل داشتن کلسیم و فولات برای سلامت و رشد جنین بسیار مفید است. فولات موجود در ماست باعث می شود تا از بروز نقص مادرزای جلوگیری شود.

    ماست یک خوراکی عالی برای روده بزرگ می باشد ، کسانی که ترس از بیماری سرطان روده بزرگ دارند می توانند ماست میل کنند. ماست دارای باکتری لاکتوباسیلوس می باشد که یک باکتری مفید برای روده است و باعث سلامت روده بزرگ می شود.

    این باکتری باعث می شود تا ارگانیسم های مضر در روده بزرگ از بین برود. ماست با ارگانیسم های مضر در روده بزرگ مقابله می کند. شما برای سالم نگه داشتن بدن خود می توانید ماست را به صورت ناشتا و با معده خالی میل کند.

    ماست باعث می شود تا انرژی بدن شما افزایش پیدا کند. ماست دارای پروتئین می باشد که برای افزایش انرژی بدن موثر است. کربوهیدرات موجود در ماست باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و انرژی زیاد شود

    ماست برای سلامتی بسیار مفید می باشد ، ماست باعث می شود تا خطر افسردگی کاهش پیدا کند. مصرف روازنه ماست برای کاهش افسردگی بسیار موثر است.

    مضرات ماست

    طبیعت یا مزاج ماست سرد و تر است و در صورتی که ماست ترش باشد سردی و تری آن بیشتر می شود. از این رو توصیه می شود افرادی که مزاج سرد دارند بهتر است از خوردن ماست های ترش خودداری کنند زیرا می تواند باعث مشکلاتی مانند نفخ شکم و ضعف و بی حالی شود.

    ماست موسیر برای اسهال خوب است
    ماست موسیر برای اسهال خوب است
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *