لیموزین های ساخت ایران

دوره مقدماتی php
لیموزین های ساخت ایران
لیموزین های ساخت ایران

ولی نکته منفی سریر ارتفاع ماشینه قشنگ تو دست انداز های خیابان ها گیر میکنه عکسشم دارم بخواید میفرستم البته عکس سریر اسچرت و یکم تیون شده

اگر دنا پلاس هم یک نسخه خاص و تشریفاتی داشت قطعا موفق می بود .با افزایش طول ماشین و درهای عقب بزرگتر نسبت به نسخه عادی به همراه آپشن های لوکس و وجود موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک بی نظیر میشد.

کاش ظاهر بیرونی و درونی سریر رو به دنا معمولی تغییر بدن و با موتور توربو و سیستم ضدواژگونی تولید کنند!
این طرح دو سال پیش به ذهن من رسید و سفارش ساخت رندرش را دادم!
اگر گروه اسب بخار بخواهد میتوانم رندر ها را بفرستم!
حداقل بعنوان تاکسی ملی میتوان استفاده کرد!

لیموزین های ساخت ایران

دوره مقدماتی php

۲۹ ژانویه (کمتر از دو ماه دیگر) سالگرد تولد صنعت خودروسازی است. روزی که در آن مهندس خودروی آلمانی ، کارل فریدریش بنز خودروی بنزین سوز طراحی شده خود را در سال ۱۸۸۶ ثبت اختراع نمود.

در دنیای مدرن امروز اما خودرو های تشریفاتی برای قدرت نمایی سران کشورها مقابل یکدیگر به کار می روند.

برخی از این حکمرانان تنها به سراغ تولیدات داخلی خود می روند تا حمایت خود را از صنعت و اقتصاد داخلی شان نشان دهند و برخی حتی خودروهای گران قیمت را کنار می گذارند تا حس قرابت بیشتری با سایر مردم داشته باشند.اما برخی از سران کشورها هم هستند که نیاز دارند تا چند فروند هواپیمای باربری، ناوگان خودروهای آنان را به همراهشان در بازدیدهای خارجی ببرد.

در تصاویر زیر برخی خودروها که توسط روسای جمهور، پادشاهان، نخست وزیران و سایر سران کشورها در گذشته و آینده انتخاب شدهاند را می توانید ببینید.

لیموزین های ساخت ایران

ناوگان خودروی نیکلاس دوم، آخرین امپراطور روسیه تزاری در سال ۱۹۱۷ شامل ۴۶ دستگاه خودرو بود که خودروی اصلی امپراطور، مربوط به لوکس سازترین خودروساز آن سالهای فرانسه ، دولونِی- بلویل بوده است.

شاید باورش سخت باشد اما ژورف استالین از مشهورترین رهبران شوروی کمونیستی خودروی آمریکایی سوار بود به نام پاکارد ۱۲ که بعدها از سال ۱۹۴۹ با خودرویی ضدگلوله ساخت کارخانه خودروسازی استالین جایگزین شد

آخرین رهبر شوروی میکایل گورباچوف خودروی روس ZIL-4104 را سوار می شد که همواره ۲۰ خودرویی که در اختیار داشت به همراهش در سفرهای خارجی می رفت که نیازمند ۷ هواپیمای باربری به منظور انتقال این ناوگان بود.

بوریس یلتسین ، اولین رییس جمهور روسیه بعد از روی کار آمدن ابتدا خودروی ZIL-4105 ضدگلوله را انتخاب کرد ولی بعدها به مرسدس بنز S500 مدل W140 روی آورد.

رییس جمهور فعلی روسیه ، ولادمیر پوتین این روزها سواری مرسدس بنز S600 Pullman Gurard مدل W221 می شود.

جان اف کندی، رییس جمهور اوایل دهه ۶۰ میلادی ایالات متحده در هنگام ترور شدنش در دالاس تگزاس سوار یک خودروی بدون سقف لینکلن کانتیننتال مدل SS-100X بود.

رهبر مشهور چین، مائو ژنگ یک ZIS-110 سوار می شد که از استالین هدیه گرفته بود. بعدها وی خودروی خود را با یک خودروی ساخت داخل FAW Hong عوض کرد.

 

رییس جمهور تقریبا سابق ایالات متحده ، باراک اوباما خودرویی منحصر به فرد از کادیلاک به نام Cadillac One سوار می شود که به هیولا (The Beast) نیز مشهور است. کاروان خودرویی همراه اوباما شامل ۴۰ خودرو می شود که توسط ۳ فروند هواپیمای نظامی Boeing C-17 Globemaster جابه جا می شود.

ملکه بریتانیا الیزابت همچنان همان خودروی لیموزین بنتلی ای که تنها در دو نسخه منحصرا برای وی در سال ۲۰۰۲ ساخته شده است را سوار می شود.

نخست وزیر سابق بریتانیا، دیوید کامرون از یک خودروی جگوار XJ X351 بهره می برد. در تصویر خودروی وی را که در یک سانحه رانندگی آسیب دیده است مشاهده می نمایید.

رییس جمهور فرانسه فرانسوا اولاند خودروی سابق ریاست جمهوری را که یک رنوی ضد گلوله بود به سیتروئن تغییر داد.

صدراعظم آلمان آنگلا مرکل یک خودروی آئودی ضد گلوله A8 L امنیتی سوار می شود. هرچند وی یک خودروی BMW 760 Li E67 و نیز یک مرسدس بنز S600 Guard V221 در اختیار دارد.

تا این قسمت به سران کشورهایی پرداختیم که عموما دارای صنعت خودروسازی هستند و معمولا از خودروهای ساخت کشور خود برای تشریفات یا آمد و شد فردی استفاده می کنند، اما در مورد کشورهایی که در این صنعت ضعف دارند، وضعیت به گونه ای دیگر است.لیموزین های ساخت ایران

رییس جمهور اروگوئه، خوزه آلبرتو مویکا، تا ۹۰ درصد درآمد خود را صرف امور خیریه می کند و گرانبهاترین دارایی وی یک خودروی فولکس بیتل (قورباغه ای) ساخت سال ۱۹۸۷ است.

پادشاه جدید اسپانیا فلیپه نیز یک رولز رویس سوار می شود.

فیدل کاسترو فقید در اولین سالهای پیروزی انقلاب کوبا راهی نداشت جز آنکه از خودروهای آمریکایی موجود در کشورش استفاده کند اما در سال های بعد سرانجام روس ها به عنوان یکی حامیان و هم فکران فیدل کاسترو چند لیموزن ساخت روسیه از کارخانه های زیل و گاز را برای او ارسال کردند.

رهبران کره شمالی اما علیرغم تمام تاکید بر استقلال خود در عمل وامدار خودروهای آمریکایی و غربی هستند، با نگاهی به تصاویر مربوط به تشییع جنازه رهبر سابق کره شمالی به خوبی می توان به این مسئله پی برد.

صنعت خودروسازای ایران نیز تاکنون حداقل یکبار دست به ساخت خودروهای ویژه لیموزین زده است، ساخت نمونه شش درب از پژو 405 در حدود 15 سال قبل انجام شد و تعداد محدودی از این خودروها هنوز هم در خیابان ها دیده می شوند.

  • آدرس بيمارستان آتيه غرب تهران
  • قدم بعدی اما ساخت نمونه کشیده بر مبنای سمند به اسم سمند سریر بود که ظاهرا هیچ گاه برای مقاصد تشریفاتی مورد استفاده قرار نگرفت.

    بدین ترتیب این روزها دولتمردان کشورمان معمولا از خودروهای قدیمی اروپاییی از انواع پژو و مرسدس بنز گرفته تا ب ام و های سری پنج و سری هفت استفاده می کنند و جای خالی یک خودرو تشریفاتی ایرانی در کشوری که خود را مدعی قدرت اول خودروسازی خاورمیانه می داند، خالی به نظر می رسد.

    نتیجه تحقیق اخیر موسسه Janus Henderson نشان می‌دهد که از بین 900 کمپانی برتر، فولکس واگن با 192 میلیارد دلار بدهی، عنوان نخست را در بین بدهکارترین شرکت دنیا دارد. با این میزان بدهی، باید گفت خودروساز آلمانی از کشورهایی مثل آفریقای جنوبی (180.1 میلیارد دلار) و مجارستان (101.9 میلیارد دلار) بدهکارتر است! بیشترین میزان… ادامه مطلب

    اگر پیگیر اخبار مربوط به فولکس واگن ID.3 بوده باشید، حتما می‌دانید که این خودروی الکتریکی به لحاظ نرم‌افزاری با مشکلاتی مواجه شده و خودروساز آلمانی نتوانسته مسیر توسعه آن را به درستی طی کند. مشکلات مربوطه به حدی است که فولکس واگن به فکر جایگزینی آقای کریستین سنگر (Christian Senger) مدیر بخش نرم افزار… ادامه مطلب

    شاید بسیاری از شما هم مدل محبوب (و در زمان خودش تا حد زیادی لوکس) شرکت بهمن یعنی مزدا ۳۲۳ را بخاطر داشته باشید. این خودرو در اوایل دهه هشتاد شمسی در گروه بهمن مونتاژ می‌شد و همین امروز هم مدل‌های کارکرده آن در بازار حضور دارند، هرچند حضورشان چندان پررنگ نیست.پس از عرضه نسبتا… ادامه مطلب لیموزین های ساخت ایران

    وقتی کارلوس گون به دنبال یک خودروی الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت برای عرضه در سراسر دنیا بود، شرکت رنو با توسعه K-ZE City به این درخواست آقای گون پاسخ داد. این خودروی شهری از پک باتری 26.8 کیلووات ساعتی سود برده و طبق استاندارد NEDC توانایی پیمایش 271 کیلومتر مسافت را دارد.پتنت‌های اخیر منتشر شده،… ادامه مطلب

    شرکت‌های چینی به خاطر کپی‌کاری از روی انواع محصولات پرفروش و موفق شهرتی جهانی دارند. این امر در رابطه با خودروسازان چینی نیز صادق است و اگر نگاهی به اتومبیل‌های تولیدی آنها داشته باشیم، به انبوهی از مدل‌های کپی شده برخورد خواهیم کرد.البته در سال‌های اخیر صنعت خودروی چین در مسیر بلوغ و تکامل قرار… ادامه مطلب

    قرار بود با صدور مجوز افزایش قیمت و عرضه خودرو توسط خودروسازان با قیمت کمتر از 5 درصد قیمت بازار نه تنها قیمت‌ها در بازار کنترل شود، بلکه سودی که به جیب دلالان و مافیای خودرو می‌رود نیز به جیب خودروساز و مردم عادی بازگردد، اما همه این موارد و قولی که وزیر صنعت داد،… ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    ادامه مطلب

    برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

    © ۱۳۹۹

    تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.

    نکته حائز اهمیت که باید به آن اشاره نمود قیمت خودرو می‌باشد. بر اساس تعرفه‌های گمرکی جمهوری اسلامی ایران قیمت تمام شده نوع وارداتی این خودرو معادل ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال است که شرکت خودروسازان جنوب با بومی کردن تکنولوژی تولید این خودرو قیمت آن را به کمتر از یک سوم کاهش داده است.این خودرو VIP پنج ستاره که توسط تیم فنی شرکت خودروسازان جنوب طراحی و تولید شده.از نوع SUV با سیستم Stretch Limousine است و حدود 8.5 متر طول ، 2 متر عرض و 4 تن وزن دارد. این لیموزین دارای پنج در شامل 2 در جلو، 2 در عقب و يک در صندوق با دومحور، شيشه های جلو و جانبی از نوع سخت شده دودی با باند مشکی دور و شيشه عقب از نوع سخت شده دودی با گرمکن است و نوع سپر جلو و عقب پلاستيک ABS با فوم EPP می‌باشد. کابين راننده شامل 2 عدد صندلی از جنس فوم طبی و روکش چرم طبيعی با کنترل الکتريکی هشت حالته، جنس داشبورد ABS با روکش چرم و با آفتابگيرهای مخمل با طرح آينه دار و نوع کمربند ايمنی جلو Point 3 با زاويه عملکرد 10 درجه است. در قسمت VIP نوع پوشش کف Felt و Carpet با 8 عدد کمربند ايمنی و صندلی هايی از جنس فوم طبی با روکش چرم طبيعی می‌باشد. سيستم ترمز جلو و عقب ديسکی و ترمزدستي آن مکانيزم کنترل کابلی است. مولد سيستم سرمايش کمپرسور و نحوه انتقال نيرو به وسيله تسمه و در قسمت جلو سمت راست پايين موتور با توان خنک کنندگی 4kW است و نوع مولد گرمايش آب رادياتور با نيروی هوادهی فن بخاری در قسمت زيرپا، اطراف و وسط داشبورد قرار دارد. نوع مولد سيستم گرمايشی قسمت VIP الکتريکی به‌صورت فن روبروی مبل VIP در قسمت تحتانی بار قرار گرفته است. اين خودرو داراي 2 عدد باک با ظرفيت ( 110 = 60 + 50 ) ليتر و سيستم آن انژکتوری با کنترل الکتريکی است که در زير خودرو در قسمت عقب قرار دارد . سيستم خنک کننده موتور با 2 عدد فن از نوع سربسته مجهز به مخزن پلاستيکی با رادياتوری به حجم 6 ليتر و حداکثر توان 250W و دمای عملکرد ترموستات 88 درجه سانتيگراد می باشد.جعبه دنده خودرو ، 5 دنده تيپ ترونيک با عملکرد و دنده کمک مکانيکی و برقی است. حداکثر سرعت اين ليموزين 120 کيلومتر با حداقل شعاع گردش 6.11 متر و مصرف سوخت 20 ليتر در 100 کیلومتر در نظر گرفته شده است. قیمت وارداتی این خودرو با توجه به تعرفه ها و قوانین گمرکی کشور در حدود 500.000.000 تومان است که با تولید و عرضه آن در داخل کشور ، قیمتی در حدود 150.000.000 تومان خواهد داشت. شرکت خودروسازان جنوب نماینده انحصاری شرکت The one Auto است که با داشتن دو شعبه در کشورهای امريکا و امارات متحده عربی فعاليت خود را از سال 1990 ميلادی در زمينه طراحی و توليد خودروهای خاص و دست ساز شروع نموده که در طول دو دهه فعاليت در طراحی و ساخت انواع خودروهای ضد‌گلوله ، ليموزين ، کانسپت و … همچنين همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان ، نامی معتبر را برای خود در عرضه بين الملل مهيا نموده است.

     

    لیموزین های ساخت ایران

    لیموزین (به انگلیسی: Limousine) نام یک نوع کلاس خودرو کالسکه ای است.

    این خودروها دارای طولی زیاد، و جهت مقاصد تشریفاتی (چه رسمی و چه غیر رسمی) استفاده می‌گردد.

    امروزه انواع شرکت‌های اتومبیل‌سازی لیموزین می‌سازند، و اغلب قابل کرایه است.

    نخستین لیموزین در کشور فرانسه و در سال ۱۹۰۲ ساخته شد.[۱]

    

    مشخصات پژو لیموزین

    یک لحظه چشمان خود را ببندید و تصور کنید پشت رل یک لیموزین نشسته‌اید و خیابان‌های شهر و خارج شهر را زیر پا می‌گذارید. حتی تصورش هم هیجان‌انگیز است، چندان نگران نباشید، با صرف هزینه‌ای نه‌چندان زیاد می‌توانید تجربه رانندگی با پژو لیموزین‌ها را احساس کنید. البته شاید لازم باشد کمی بیش‌تر در مورد این خودروی خاص بدانید.

    شباهت‌های بسیار پژو لیموزین و پژو ۴۰۵

    مشخصات فنی پژو لیموزین به طور رسمی موجود نیست، در این حد می‌دانیم که چون این خودرو از روی مدل پژو ۴۰۵ ساخته شده است، شباهت‌های زیادی به‌هم دارند. پس در ابتدا لازم است مشخصات پژو ۴۰۵ را مرور کنیم، البته بخش‌هایی را که مطمئن‌ایم تفاوت دارند حذف کرده‌ایم:لیموزین های ساخت ایران

    باقی امکانات نظیر فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه قابل‌قبول، فرمان تلسکوپی جمع‌شونده برای مواقع تصادف و… نیز شبیه همان پژو ۴۰۵ معروف است.

    تفاوت‌ها:

    در لیموزین‌های ساخت فرانسه و ایران‌ خودرو، شیشه‌های برقی، باکس وسط سالن و ساعت نیز تعبیه شده است. تفاوت دیگر را باید در حجم موتور آن‌ها دانست. حجم موتور پژو ۴۰۵ لیموزین، ۲۰۰۰ سی‌سی است، درحالی‌که حجم موتور پژو ۴۰۵ معمولی ۱۷۶۱ سی‌سی است. البته بخشی از مدل‌های اولیه پژو ۴۰۵ هم با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی ارائه شد، ولی در مدل‌های بعدی این حجم کاهش یافت. همین تفاوت باعث شتاب و قدرت بیش‌تر پژو ۴۰۵ لیموزین شده است. به همین نسبت، قدرت ایجادشده و گشتاور و… هم باید متفاوت باشد، اما چون به‌صورت رسمی مشخصات فنی آن موجود نیست، نمی‌توان اظهارنظر دقیق کرد.

    چند نکته ضروری

    مصرف سوخت پژو ۴۰۵ برای رسیدن به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت، ۹ لیتر در سوخت ترکیبی و ۶.۸ در سوخت بیرون شهری و ۱۲.۸ در سوخت داخل شهری است که به‌نسبت سوخت بالایی محسوب می‌شود. با توجه به کشیده‌تر شدن مدل پژو ۴۰۵ در نسخه لیموزین آن، طبیعی است که این مصرف بالاتر برود. ضمن این‌که برای کشیده‌تر شدن این مدل از خودروهای پژو ۴۰۵، مقاومت شاسی آن نیز افزایش یافته است که خود می‌تواند جزو نکات مثبت این نسخه باشد.

    از پژو ۴۰۵ لیموزین تا پارس لیموزین

    نکته دیگری که باید در این زمینه بدانیم، این است که پژو پارس،‌ نسخه ارتقایافته پژو ۴۰۵ است. پژو پارس هم در سال‌های نه‌چندان دور و بعد از پژو ۴۰۵ لیموزین، اقدام به تولید کلاس تشریفاتی کرد. با عطف به این‌که این دو خودرو شباهت‌های زیادی به‌هم دارند، می‌توان بخش‌هایی از پژو ۴۰۵ لیموزین را در پژو پارس تشریفاتی نیز جست‌وجو کرد.

    اگر علاقه‌مند به خودروی پژو لیموزین هستید یا قصد دارید این خودرو را خریداری کنید در مطلب زیر می‌توانیدپژو لیموزین را در بازار ایران ارزیابی کنیددرباره تجربه رانندگی با پژو لیموزین بیشتر بدانیدو پژو لیموزین را با سایر خودروهای هم‌قیمت مقایسه کنید

    نام و آدرس ایمیلم را برای ثبت دیدگاه در آینده ذخیره کن.

    

    پژو لیموزین؛ خودرویی با استفاده غیرعمومی

    برای بیش‌تر دانستن درباره پژو لیموزین یا همان پژو ۴۰۵ تشریفاتی، بهتر است کمی درباره پژو ۴۰۵ بدانیم. خط تولید پژو ۴۰۵ در سال ۱۳۶۹ وارد ایران شد. پس از مدتی، با تلاش شرکت ساپکو، بیش از نیمی از قطعات آن نیز در داخل کشور تولید شد. پژو ۴۰۵ در ابتدا یک سدان خانوادگی و خوش‌دست بود، اما بعدها که بازار روی خوشی به این مدل نشان داد، نسخه‌های دیگری از آن نیز تولید و روانه بازار شد؛ GL، GLX، SLX و…. یکی از نسخه‌های تولیدشده پژو ۴۰۵ نوع تشریفاتی آن معروف به پژو لیموزین بود.

    نگاهی تاریخی به جایگزین‌های پیکان

    اولین تولید ایران خودرو اتوبوس بود و پس از آن پیکان را تولید کرد، اما تولید پیکان در دهه ۷۰ شمسی متوقف شد. قرار بود مدل‌هایی از پژو جایگزین این خودروی پرفروش شوند. درنتیجه ایران خودرو اقدام به تولید برندهای زیر کرد:لیموزین های ساخت ایران

    –         1369: سواری پیکان با نیروی محرکه پژو ۵۰۴ با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی

    –         1369: سواری پژو ۴۰۵ در مدل های GLX , GL با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی

    –         1370: پژو ۲۰۶ با حجم موتور ۱۳۶۰ سی‌سی

    –         1374: سواری پژو ۴۰۵ در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی

    –         1375: آغاز طراحی سمند (خودروی ملی)

    –         1376: سواری پژو ۴۰۵ با قوای محرکه پیکان (پژو آر.دی) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی‌سی

    –         1376: سواری تشریفاتی پژو ۴۰۵ (لیموزین) با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی

    –         1377: سواری استیشن پژو ۴۰۵ با حجم موتور ۲۰۰۰ سی‌سی

    –         1378: پژو پارس با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی (انژکتوری)

    تولید پژو لیموزین از سال ۱۳۷۹ شروع و تا ۱۳۸۵ ادامه داشت. سری اول این مدل‌های تشریفاتی، (از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱) در شرکت پژو سیتروئن فرانسه تولید شد. سری دوم این خودروها نیز (از ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵) در شرکت ایران خودرو و تحت لیسانس شرکت چینی ژنرال موتورز تولید شد. جالب است بدانید که قیمت این خودرو در سال ۱۳۸۴، یعنی سیزده سال پیش، ۳۰ میلیون تومان بوده است.

    حاصل تلاش مهندسان ایرانی

    مدل پژو لیموزینِ ساخت ایران توسط مهندسان ایرانی در مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد. از آن‌جایی که در طراحی و ساخت این خودرو، ۳۵ قطعه مدل فرانسویِ آن باید به‌کلی عوض و ۸۴ قطعه کاملاً جدید هم ساخته می‌شد، این مهندسان شبانه روز زمان گذاشتند تا به طراحی و مشخصات مورد نظرشان برسند. سرانجام از دل این سخت‌کوشی، پژو لیموزینِ ساخت ایران متولد شد؛ خودرویی که حتی در موزه پژوی فرانسه، به‌عنوان مدل لیموزین ساخت ایران جایگاهی را به خود اختصاص داده است.

    فروش به‌صورت انگشت‌شمار

    درحال‌حاضر، اگر در سامانه‌های خرید و فروش خودرو مثل “دیوار” جست‌وجو کنید، موارد انگشت‌شماری از عرضه و تقاضای لیموزین‌ها را مشاهده خواهید کرد که بین برندهای پژو و بنز و کرایسلر و… تقسیم شده است. درحقیقت، مورد آگهی‌شده ممکن است پژو ۴۰۵ لیموزین، پژو سمند سریر ـ که نوعی شبه‌لیموزین محسوب می‌شود ـ پژو پرشیا لیموزین، پژو پارس لیموزین و… باشد.

    بازار خاص، مشتریان خاص‌تر

    قیمت‌ها تا اواخر شهریور ۹۷ با توجه به قدیمی و خاص بودن این مدل‌ها، از ۲۵ میلیون تومان در پژو ۴۰۵ لیموزین تا ۶۰ میلیون تومان در مدل‌های دیگری همچون پژو سمند سریر و… نوسان دارد. خریداران این مدل‌ها نیز یا خیلی برندباز و ماشین‌باز محسوب می‌شوند یا قصد دارند از این خودرو در محافل و جشن‌های مختلف استفاده کنند. روی‌هم‌رفته، این خودرو را باید جزو موارد خاص در بازار خودرو ارزیابی کنیم که هم کارکردهای خاص دارد و هم مشتریان خاص. البته به‌دلیل قدیمی بودن این مدل‌، شاید مشتریان چندان به سمت آن نروند.

    خودرویی با استفاده غیرعمومی

    چون این مدل خودروها استفاده عمومی نداشتند، در تیراژ محدودی تولید شدند و مجموعاً ۱۵۰ دستگاه از این خودروها در ایران خودرو تولید شد که ۱۲۰ دستگاه در ایران استفاده شد و مابقی هم به دولت‌های هند، افغانستان، چین، پاکستان، عراق و ترکیه تحویل داده شد. بعدها، این خودروها تحویل جمهوری آذربایجان شد و جای خود را به پارس لیموزین، مگان، نیسان تیانا، هیوندای النترا و پرادو داد. تعداد کمی هم که باقی ماند، کاربری‌شان تغییر کرد و در مراسم‌های خاص و عروسی‌ها و… مورد استفاده قرار گرفت.

    قدرت‌نمایی در اجلاس سران

    یکی از مهم‌ترین مراسم‌هایی که پژو لیموزین‌ها مورد استفاده قرار گرفتند، مربوط به اجلاس سران کشورهای مسلمان در تهران بود. در این اجلاس، این نمونه‌ها جزو ناوگان تشریفات از سران کشورهای اسلامی بودند.

    اگر علاقه‌مند به خودروی پژو لیموزین هستید یا قصد دارید این خودرو را خریداری کنید در مطلب زیر می‌توانید با مشخصات پژو لیموزین آشنا شویددرباره تجربه رانندگی با پژو لیموزین بیشتر بدانید و پژو لیموزین را با سایر خودروهای هم‌قیمت مقایسه کنید

    عالی بود دمت گرم

    در واقع پژو ۴۰۵ فرانسه پدرِ انکارنشدنی پژو پرشیا(پارس) ایرانی محسوب میشه و این نکته ای هست که دارندگان پژو پارس از اون غافل هستند و زیادی به خودروی خودشون مینازن در حالی که کل دارایی یک پژو پارس از ۴۰۵ هست البته طراحان پژو پارس از روی ۴۰۵ خیلی به خودشون زحمتی نداده اند گرچه طرح نهایی زیبا شده ولی اگر عکس های ۴۰۵ فرانسه رو تو اینترنت سرچ کنید می بینید طرح اسپرتی که برای ۴۰۵ تو فرانسه ارائه شده ۹۵% همینی هست که ما الان بنام پژو پرشیا یا پژو پارس میشناسیم!!!لیموزین های ساخت ایران

    نام و آدرس ایمیلم را برای ثبت دیدگاه در آینده ذخیره کن.

    امپراطور… لیموزین به سبک وطنی

    نخستین خودروی لندکروزر لیموزین توسط یک تیم ایرانی در کشور ساخته شد.

    14 تیر ماه گذشته خبر رونمایی از اولین لیموزین تشریفاتی ایرانی توجه بسیاری از علاقه مندان صنعت خودرو و دوستداران اتومبیل را به خود معطوف ساخت. از این خودرو در مجموعه کاخ سعدآباد رونمایی شد.

    تیم فنی شرکت «خودروسازان جنوب» به عنوان یک مجموعه خصوصی و بنا به اظهار مدیریت آن به عنوان نماینده انحصار شرکت The One Auto ایالات متحده با تغییر ابعادی یک دستگاه تویوتا لندکروزر نسل قبل، اقدام به ساخت نمونه ای 5/8 متری از این خودرو نموده اند.

    اگر بخواهیم به سابقه تولید این مدل خودروها در دنیا نگاهی گذرا داشته باشیم بی شک خواستگاه اصلی آن را باید ایالات متحده دانست. چرا که شرکت های متعددی در این کشور با انجام تغییراتی این چنین روی خودروهای سدان لوکس و SUV های متوسط و بزرگ از خودروهای استاندارد نمونه های طویل ساخته و همانطور که از صورت مسئله پیداست خریداران این نمونه خودروها افراد خاص و در اکثر موارد ستارگان سینما، موسیقی، ورزش و… را شامل می شود.لیموزین های ساخت ایران

    در روز رونمایی مدیرعامل شرکت سازنده با تأکید فراوان بر اولین بودن این لیموزین در ایران بار دیگر قصه تلخ اولین های تکراری را در ذهن شنوندگان یادآور می شود، چرا که تا پیش از این سه خودروی پیکان به صورت دست ساز، پژو 405 و «سمند سریر» تجربه لیموزین ایرانی به چه علت روی یک «تویوتا لندکروزر» جا خوش کرده خود داستانی جداست.

    در طراحی بدنه لیموزین «امپراطور» هیچ نکته خاص و پراهمیتی به چشم نمی خورد، جز آنکه علیرغم پروتایپ بودن (نمونه پیش تولید) آن کیفیت ساخت از بسیاری نمونه های کارخانه ای رونمایی شده بهتر و بالاتر بود. سبک کار در لیموزین لندکروزر همانند دیگر خودروهای SUV این چنینی از کشیده شدن شاسی و اصطلاحاً Stretch Limou پیروی می کند، روشی که بیش از سه دهه است که در ایالات متحده و بعضاً اروپا از آن سود می برند.

    اگر بخواهیم در مقایسه آزمایش های انجام گرفته روی این سبک لیموزین ها را با نمونه های دیپلماتیک و مهندسی شده دقیق همانند مرسدس«پولمان» و یا مدل های Binz مقایسه نماییم با توجه به استانداردهای مورد نظر برای نمونه های مذکورکه به طرز باور نکردنی سخت گیرانه و حساس بوده نمونه هایی Streltch بسیار ساده تر و از پیلیدگی کمتری در ساخت برخوردار است.

    فضا سازی داخلی در امپراطور همانند دیگر همکلاسان آن کاملاً اغواگرانه و منطبق بر نوع کاربری آن بوده و نوآوری خاصی در آن به چشم نمی خورد، اما نکته حائز اهمیت قیمت تمام شده امپراطور است که بنا به اظهار سازندگانشان حدود 150میلیون تومان برآورد شده است و این نسبت به مشابه خارجی با حداقل قیمت تمام شده 500 میلیون تومان رقمی مناسب محسوب می شود.

    در روز رونمایی قصه تکراری بی برنامگی، عدم توجه به وقت مدیون، تغییرات مکرر زمان رونمایی، تعاریف و تمجیدهای زائد و … در نهایت عدم وجود یک برنامه ریزی حرفه ای همانند اکثر مراسم این چنینی در رونمایی یک خودرو به گونه ای که نسبت به بسیاری از کشورها در این بخش از تقاوت آشکاری بر خوردار هستیم، باعث گردید تا شیرینی دیدار یک خودروی دست ساز داخلی که توسط تیمی با ذوق ساخته و پرداخته شد جای خود را به خستگی و… بدهد، نکته ای که کم و بیش در اکثریت مراسم این چنین معمول و متداول است هر چند این بار از شدت بالایی برخوردار بود و ای کاش حداقل این بار که شرکت خصوصی اقدام به برگزاری چنین مراسمی می نمود کمی از نمونه های حرفه ای این گونه رونمایی ها در آن سوی آب ها الهام می گرفت.

    به هر تقدیر، تلاش این تیم تازه کار ایرانی در ساخت یک خودرو لیموزین بر پایه «تویوتا لندکروزر» برای اولین بار در ایران قابل ارزش است و امید آن داریم تا صنعت گران و متخصصانمان بیش از پیش موجب سربلندی این مرزو بوم گردند.

     

    مشخصات فنی لیموزین تشریفاتی امپراطور L350

    پیشرانه :   8 سیلندر 32 سوپاپ 7/4 لیتری

    حداکثر قدرت:   300 اسب بخار

    حداکثر گشتاور:   450 نیوتن متر

    حداکثر سرعت:   120 کیلومتر

    ظرفیت باک بنزین: 110 لیتر

    حداقل شعاع گردش: 6/11 متر

    وزن خالص:   3200 کیلومتر

    سایز تایر جلو و عقب:  22R 45/305

    طول× عرض× ارتفاع: 8530×2170×1770 میلی متر

    ظرفیت تعداد سرنشین: 36

     

    منبع: مجله ماشین

    تنظیم برای تبیان: محسن مرادی

    لیموزین های ساخت ایران
    لیموزین های ساخت ایران
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *