لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

دوره مقدماتی php
لیست انواع غذاهای ایرانی نونی
لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

تهیه غذای نونی برای شام دغدغه ی خیلیاس. خیلی وقتا پیش میاد که بعد از خوردن یه ناهار سنگین و پر و پیمون دوست دارین یه شام سبک و نونی تهیه کنین. یا حوصله و وقت تهیه کردن برنج رو ندارین و یه غذای سریع برای شام میخواین. خیلی از خانوم ها و آقایون میگن غذای نونی میخوام اما نمیدونن واقعا باید چی درست کنن. حتی بعضی از غذاهای نونی هستن که برای پذیرایی از مهمون ها خیلی پرطرفدارن. اما واقعا این غذاها چه جور غذاهایی هستن؟

ما توی این مطلب یه لیست غذای نونی برای شام آماده کردیم که همه جور غذایی رو شامل میشه. چه گیاه خوار باشین چه نباشین، چه رژیم باشین چه نه؛ توی این لیست براتون پیشنهادهای مختلفی هست. انواع غذاهای نونی برای شام زیاده اما بعضی از این غذاها رو میشه با برنج هم سرو کرد. (همین اول قول بدین که با نون سرو کنین چون شام خوبه سبک باشه. برای سلامتی خودتون میگم!)

غذاهایی که توی این لیست پیشنهاد می دیم، دستورشون توی سایت ایران کوک آموزش داده شده تا راحتی شما عزیزان فراهم بشه. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشین تا یه سفر هیجان انگیز به دنیای غذاهای نونی داشته باشیم.

 

 

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

دوره مقدماتی php

میرزا قاسمی غذایی مخصوص خطه شمال کشوره اما فکر نمی کنم توی کل ایران، کسی اون رو نشناسه. اگه یه غذای نونی خوشمزه برای شام میخواین میرزا قاسمی گزینه ی خوبیه.

به نظر من میرزا قاسمی یه معجزه ی خوش طعمه که فقط بین غذاهای ایرانی میشه پیداش کرد. البته تهیه کردنش هم صفای خودش رو داره! پیچیدن بوی دوست داشتنی بادمجون کبابی و ترکیب شدنش با سیر خوش عطر…واقعا نمیشه ازش گذشت!

 

تصمیم دارین یه غذای نونی برای شام با گوشت چرخ کرده درست کنین؟ یکی از پیشنهادها کباب تابه ای هست. برای یه شام سبک و اگه سه نفر هستین 300 گرم گوشت کافیه. البته کباب تابه ای رو با برنج هم میشه سرو کرد؛ اما اول این مطلب با هم قرار گذاشتیم که غذاهای این لیست رو با نون سرو کنیم! مگه نه؟ کباب تابه ای با نون بیشتر میچسبه و سبک ترم هست. پس اگه دوست داشتین با برنج میل کنین، بهتره برای وعده ی ناهار باشه و نه شام، که بعدش راحت تر بخوابین و اذیت نشین.

 

 

فیلم سریع و خشن رو دیدین؟ نان ذرت با هات داگ هم سریعه اما برعکس اون فیلم، اصلا خشن نیست. خیلیم لطیف و خوشمزست! خانوم ها و آقایونی که به دنبال غذای نونی سریع میگردین؛ آستین ها رو بالا بزنید که تهیه کردن نون ذرت با هات داگ اصل سخت نیست و فقط به فر، کمی آرد و نیم ساعت وقت نیاز داره.

 

 

یتیمچه از اون غذاهای خوشمزه ایه که توی هر شهر و منطقه به سبک و سیاق اون محله تهیه میشه. یه غذای نونی ساده و البته رژیمی!

من نمیدونم شما اهل کجایین اما احتمال زیاد بلدین یتیمچه ی محل خودتون چطوری درست میشه. اگه دوست دارین یتیمچه ی شهر های دیگه رو یاد بگیرین ما توی دستورمون نکاتی که باید رعایت کنین رو آوردیم و امیدواریم که ازش لذت ببرین.

 

 

 

درسته که انواع و اقسام همبرگر میتونه برای شام مناسب باشه اما سالمون برگر یه غذای دریایی خوشمزست که جزو غذاهای نونی شیک هم به حساب میاد!

سالمون برگر از فیله ماهی سالمون درست میشه و برای بچه هایی که از طعم غذاهای دریایی بدشون میاد میتونه یه گزینه ی هیجان انگیز باشه تا از این طریق به این جور غذاها علاقه مند بشن.

 

 

فلافل خیلی متنوعه؛ از فلافل اهوازی، فلافل چغندر و فلافل هویج بگیرید تا فلافل باقالی و فلافل سویا!

فلافل جنوبی معمولا راحت آماده میشه و خیلی خیلی پر طرفداره. البته فلافل یه غذای خوب و مناسب برای گیاه خوارها هم به حساب میاد.

انواع فلافل های خوشمزه رو میتونین چند وقت یه بار امتحان کنین و یه شام دلچسب و سبک داشته باشین. موافقین؟

 

 

یه نوع دیگه غذای نونی سبک برای شام  انواع سمبوسه هست. سمبوسه ی مرغ میتونه یه انتخاب عالی و یه فینگرفود هیجان انگیز برای مهمانی های شام باشه.

یا خیلی ساده، وقتایی که با عزیزانتون دور هم جمع هستین و هوس غذای نونی با مرغ کردین میتونین سمبوسه مرغ و یا سمبوسه ی سیب زمینی درست کنین و باهاش دل بچه ها و بزرگ تر ها رو شاد کنین!

 

 

کشک بادمجون یه جور سبک زندگیه. یه غذای نونی ایرانی برای شام ، ناهار، پیش غذا… اصلا هر وقت که بخواین! مگه میشه به کشک بادمجون دست رد زد؟ حالا هر ساعتی از روز که باشه!

یه غذای رژیمی و مقوی که گیاه خوار و غیر گیاه خوار، همه طرفدارشن. تهیه کردن کشک بادمجون رو برای مجلس ها و مهمونی ها فراموش نکنین.

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

 

 

یه مدل دیگه غذای نونی برای شام مهمان ، کباب ترکی خانگی هست. با یه عالمه گوشت و پنیر ورقه ای و سیب زمینی سرخ کرده! میدونم خیلی جذاب و شگفت انگیزه اما سعی کنین کمتر میل کنین. به هر حال شامه و خودتون میدونین…

تهیه کردن کباب ترکی خانگی سخت نیست. ما دو روش رو براتون آموزش دادیم که خیلی وقت گیر نیستن و نیاز به دستگاه یا ابزار های پیشرفته ندارن. اما گفتنیه که برای مهمانی ها معجزه میکنن!

 

 

سوسیس بندری یه نوع غذای جنوبی فوق العادست. هر وقت کسی ازتون پرسید ” غذای نونی برای شام چی بپزم ” بدون مکث و تردید سوسیس بندری رو پیشنهاد بدین! چرا؟

چون هم خوش طعم و پر طرفداره، هم راحت و سریع آماده میشه. یه فست فود خونگی که تهیه کردنش وسایل خاص و عجیبی هم نمیخواد.

 

 

این غذا عجیبه، بله، چون قراره گوشت چرخ کرده رو بین کوکوی سیب زمینی قرار بدین! واقعیه و خوشمزه چون طعم یه روز هیجان انگیز رو میده. یه غذای نونی با سیب زمینی که دل همه رو می بَره. شما با این کوکوی جدید طعم یه روز جدید رو حس میکنین. روزی که کارای تازه کردین و همیشه براتون شیرینی خاطراتش باقی مونده.

اگه یه غذای نونی با گوشت چرخ کرده میخواین که گوشت خیلی زیادی لازم نداشته باشه؛ کوکو سیب زمینی شکم پر با گوشت یه گزینه ی ایده آله.

 

 

این کباب؛ یه نوع کباب همدانی هست که قدیم تر ها توی تنور درست می شده اما امروزه چون کسی زیاد به تنور دسترسی نداره، توی فر تهیه میشه. کباب سرداشی خوشمزه رو میتونین با مقداری گوشت، پیاز، سیب زمینی و گوجه تهیه کنین و لذت ببرین. مراحلش آسونه و حسابی مقوی و دوست داشتنیه.

 

 

لیست غذاهای نونی برای شام ما تموم شد. سعی کردیم توی این لیست غذاهایی رو بیاریم که یکم جدیدتر و متنوع تر باشن اما انواع کتلت و کوکو رو بین غذاهای نونی برای شام فراموش نکنین. اگه غذاهای جدیدی هم بلد هستین که توی این لیست نیومده، خوشحال میشیم در قسمت دیدگاه ها برامون بگین. ممنون که تا انتهای این مطلب باهامون همراه بودین.

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

دستور تهیه غذای رژیمی, شام آسان, شام چی درست کنم, شام سبک و خوشمزه

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

 

گوشت یک ماده غذایی مغذی و مفید برای بدن است که در تقویت قوای جسمانی تاثیر زیادی دارد.

دستورات زیادی برای تهیه غذای نونی با گوشت وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید چندین و چند مدل غذا برای خانواده خود آماده کنید.افرادی که در رژیم غذایی به سر می‌برند، ممکن است به جای مصرف گوشت قرمز از گوشت سفید استفاده کنند. برخی از افراد نیز به دلیل بیماری مجبور هستند از خوردن گوشت صرف نظر کنند و ویتامین‌های این ماده مغذی را از طریق مغزها و… دریافت نمایند.دسته‌ای دیگر از افرادی که از مصرف گوشت اجتناب می‌کنند، گیاهخواران هستند. گیاهخواران ممکن است گیاهان را تنها به صورت خام مصرف کنند یا آن‌ها را پخته بخورند. این افراد هرم غذایی مخصوص به خود را دارند و در این هرم غذایی تنها غذایی که به هیچ عنوان به چشم نمی‌خورد گوشت است.اگر برنامه غذایی ساده دارید و هم گوشت‌ها و هم گیاهان را مصرف می‌کنید، دستورات پخت غذای نونی با گوشت که در ادامه ارائه شده‌اند برای شما مفید خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد که غذاهایی جذاب و خوش طعم را آماده و نوش جان نمایید.

کتلت، معروف‌ترین غذای نونی با گوشتدر بین نام انواع غذای نونی با گوشت چرخ کرده یک نام آشنا به چشم می‌خورد. کتلت غذایی است که از دیرباز مهمان سفره ایرانی‌ها است و در مهمانی‌ها نیز می‌توانید آن را سر میز غذا مشاهده کنید.برای تهیه کتلت به گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده و چند قاشق آرد و تعدادی تخم مرغ و ادویه جات نیاز دارید.ترکیب این مواد به شما کمک می‌کند که این غذاهای فوری را در عرض چند دقیقه آماده کنید. به همین دلیل است که کتلت همیشه در رده خوشمزه‌ترین غذاها و پرطرفدارترین غذاها قرار می‌گیرد. چون هم می‌توانید آن را زود آماده کنید و هم طعم بهشتی کتلت به همراه گوجه و خیارشور، لذت غذا خوردن را برای شما چندین برابر می‌کند.

همبرگر یکی دیگر از انواع غذای نونی با گوشتبرای تهیه غذا با گوشت چندین و چند دستور پخت متفاوت وجود دارد. اگر به غذاهای آبدار و سنتی علاقه‌مند هستید می‌توانید انواع خوراک‌ها را آماده کرده و نوش جان نمایید؛ اما در صورتی که علاقه‌ای به غذاهای آبکی ندارید و غذاهای سرخ کرده را بیشتر می‌پسندید، همبرگر یکی از بهترین غذاهای نونی است که می‌توانید آن را مطابق دستور پخت خانگی آن تهیه کرده و برای اعضای خانواده یا مهمان‌ها سرو کنید.در بین انواع غذاهای خوشمزه که با گوشت تهیه می‌شوند، همبرگر طرفداران بیشتری دارد و افرادی از رده‌های سنی مختلف علاقه‌مند هستند که حتماً طعم آن را امتحان کنند.برای تهیه برگر به گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده و ادویه جات نیاز خواهید داشت. ابتدا باید گوشت را با پیاز و ادویه جات ترکیب کنید و پس از طعم دار شدن آن را قالب زده و سرخ کنید. سپس می‌توانید همبرگر را به همراه گوجه، خیار شور و کاهو سرو نمایید.برای خوش طعم تر شدن همبرگر می‌توانید یک لایه پنیر گودا روی گوشت سرخ شده قرار داده و پس از ذوب شدن پنیر، همبرگر را سرو نمایید.

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

کلیاتی درباره روغن زیتون

برای جلوگیری از اشک چشم موقع خرد کردن پیاز، آن را به دو قسمت بریده و برای مدت 15 دقیقه در آب بگذارید.

شروع شام با سوپ سبزیجات موجب می شود تا 20 درصد کالری مصرفی خود را هنگام صرف شام کاهش دهید.

پوست زنجبیل با قاشق راحت تر کنده می شود.

مواد غذایی دارای کلسیم و فسفر به حفظ سلامت مینای دندان کمک می کند

طراحی وب , طراحی گرافیگ , گروه آشید سفارش شده توسط اویلا

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– طرز تهیه غذای نونی بسیار ساده است و زمان پخت کمتری لازم دارد و از طرف دیگر، بسیاری از افراد،  به غذاهای بدون برنج بیشتر علاقه دارند.

غذاهای نونی را بدون گوشت هم می توان تهیه کرد به طوری که مانند غذاهای گوشتی، خوشمزه و محبوب هستند.

از طرفی، وعده های غذایی بدون گوشت ارزان تر هستند و رژیم های غذایی گیاهی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

مواد غذایی مفید برای تقویت قوای جنسی مردان  را در این مقاله بخوانید

در زیر به طرز تهیه یک نوع غذای نونی بدون گوشت اشاره می کنیم:

خوراک سیب زمینی پخته شده با سبزیجات یک غذای مطبوع همراه با مواد مغذی است که طعم و مزه خوبی دارد. طرز تهیه غذای نونی با سیب زمینی و سبزیجات بسیار ساده است.

این خوراک را می توانید به همراه نان مصرف کنید و از آن لذت ببرید.

– فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سپس سیب زمینی  را در ظرفی چیده و روی آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید و در فر قرار دهید. اجازه دهید تا ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در فر مانده و پخته شود. سپس آن را از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

– کمی روغن زیتون را در یک کاسه بزرگ بریزید و پیاز خرد شده را اضافه کنید. روی اجاق گاز گذاشته و بگذارید طلایی شود.

سپس، قارچ و دارچین را اضافه کنید تا غذا طعم دار شود و بگذارید دو تا سه دقیقه حرارت ببیند.

– در این مرحله، فلفل، هویج و سیر را اضافه کنید و ۳-۴ دقیقه دیگر بگذارید تا مواد بپزند. پس از آن، لوبیا قرمز، گوجه فرنگی، و چیلی قرمز را اضافه کنید. بگذارید حدود ۲۵ دقیقه بپزد، تا زمانی که  کاملا یک دست شوند. کمی  آب اضافه کنید تا  غذا خشک نشود.

– سیب زمینی پخته شده را در این مرحله به مواد در حال پخت اضافه کرده و شعله را خاموش کنید. شما می توانید برای تزیین این خوراک، کمی جعفری و خامه ترش به آن اضافه کنید. این غذای نونی دارای  انواع ویتامین ها است که سریع آماده شده و بسیار لذیذ است.

طرز تهیه سالاد تخم مرغ در این مقاله آمده است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. 

در صورتی که بنا به هر دلیلی، از گوشت در غذای خود استفاده نکرده و یا می خواهید به غذای خود تنوع بدهید، غیر از غذاهای نونی همراه با گوشت، می توانید غذای نونی با مرغ تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

در این بخش یکی از غذاهای نونی با مرغ را معرفی می کنیم:

– ابتدا هویج ، فلفل دلمه، سیب زمینی و پیاز را رنده کرده و  مرغ رنده شده را اضافه کنید و ورز دهید. سپس، نمک، فلفل و زردچوبه را به مواد اضافه کنید.

– سپس، کمی آرد  به مواد اضافه کنید تا کمی سفت شده و آماده سرخ کردن شود.

– کمی سیر اضافه کرده و بگذارید تمام مواد یک ساعت بماند تا خودش را بگیرد.

– در آخرین مرحله، در ماهی تابه روغن ریخته و در اندازه های دلخواه، مواد را در ماهیتابه سرخ کنید. هنگام سرخ کردن کتلت ها، آن ها را زیاد نازک نگیرید تا خشک نشود زیرا ممکن است روغن آن کم شود.

شما می توانید کنار کتلت ها کمی گوجه فرنگی حلقه کرده و کمی سبزیجات مانند گشنیز یا جعفری برای تزیین به کار ببرید.

همچنین هنگام سرو کردن، برای بهتر شدن طعم کتلت مرغ می توانید از سس چیلی یا سس خردل هم استفاده کنید.

طرز تهیه مرغ مارینه را در این دستور غذایی بخوانید. 

غذاهای نونی با گوشت بسیار متنوع هستند که در این بخش، به یکی از این غذاها اشاره می شود:

خوراک گوشت و سبزیجات را می توانید با نان سرو کنید که هم لذیذ و هم پخت آن آسان است.

– ابتدا گوشت ها را  تکه تکه کرده و داخل ظرف بزرگی بریزید و آب اضافه کنید  و  یک عدد پیاز  را به همراه برگ بو به گوشت اضافه کنید تا طعم دار و ترد شود.

– اجازه دهید تا گوشت به مدت دو ساعت کامل بپزد و پس از پخت گوشت، شعله آن را خاموش کنید. سپس، در ظرفی دیگر، نخود فرنگی و هویج ریخته را به  همراه آب بگذارید تا بپزد. البته شما می توانید سبزیجات این غذا را با همان آب گوشت پخته شده  بپزید.

– پس از پخت سبزیجات، گوشت پخته شده را به سبزیجات اضافه کرده و بگذارید ۱۵ دقیقه با هم بپزند و سپس، روغن زیتون و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. برای طعم دار کردن غذا می توانید کمی نمک، فلفل و یا زعفران اضافه کنید.

در مرحله آخر، سیب زمینی ها را خلالی کرده و سرخ کنید و هنگام سرو غذا، کنار بشقاب بچینید. میزان سس این غذا بستگی به سلیقه شما داشته و شما می توانید به طور دلخواه آن را کم آب و یا آبکی تر بپزید.

خوراک گوشت و سبزیجات یک غذای سالم و بسیار مقوی است که می توانید به همراه نان آن را سرو کنید. همچنین، شما می توانید در کنار این سبزیجات، از سبزیجات دیگری مانند ذرت، لوبیا سفید یا  لوبیا قرمز هم استفاده کنید.

اصول رژیم لاغری برای دختران نوجوان

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

۷ خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

۵ خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


فیستول مقعدی چگونه درمان می شود؟


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب


سلام دوستان بنا به دلایلی نتونستم هر روز ماه رمضان آپ کنم از امروز به بعد وب طبق قبل هر ۵ روز آپ میشود ممنون که در این مدت به یادم بودید

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

طرز تهیه در ادامه مطلب

لیست انواع غذاهای ایرانی نونی
لیست انواع غذاهای ایرانی نونی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *