قهوه ترک و دیابت

دوره مقدماتی php
قهوه ترک و دیابت
قهوه ترک و دیابت

 

قهوه و دیابت

 

 

آیا خوردن قهوه برای افراد دیابتی مضر است یا مفید است؟

 

تحقیقات گسترده ای در گذشته در این مورد انجام شده است . اخیراً دانشمندان کشف کردند که خوردن قهوه می تواند از بروز برخی سرطانها، بیماری دیابت و ناراحتی قلبی جلوگیری کند.قهوه ترک و دیابت

دوره مقدماتی php

 

آنها معتقدند که قهوه به علت دارا بودن مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدان می تواند به کاهش خطر ابتلاء به سرطان کمک کند. همچنین قهوه باعث تسریع عبور بازمانده های غذایی از لولۀ گوارش شده و از این طریق در کاهش سرطان کولون موثر است.

 

در مورد دیابت، مواد با ارزش غذایی موجود در قهوه سبب کاهش خطر ابتلاء زنان به دیابت می شود. مطالعات زیادی برای اثبات این موضوع صورت گرفته یا درحال انجام است. در مطالعۀ سلامت زنان در IOWA ، ٢٨٠٠٠ زن بمدت یازده سال مورد بررسی قرار گرفتند نتایج نشان داد که زنانی که روزانه ٤ فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کردند ، میزان ابتلأ به دیابت ٢٠٪ کاهش یافت و در زنانی که قهوۀ بدون کافئین می خوردند میزان ابتلاء به دیابت ٣٠ تا ٤٠٪ کاهش یافت. همچنین در این تحقیق مشخص شد که مصرف ٤ تا ٥ فنجان قهوه در روز، باعث کاهش ١٩درصدی مرگ ومیر ناشی از بیماریهای قلبی در زنان شده است.

 

با همۀ موارد خوبی که در مورد قهوه ذکر شد ، نباید فراموش کرد که مصرف قهوه نمی تواند جایگزین مصرف سبزیجات و میوه های تازه شود. باید توجه کنید که افرادی که دچار سوزش معده یا رفیلکس هستند نباید قهوه بخورند، همچنین اگر مشکل خوابیدن دارید از خوردن قهوۀ کافئینه بپرهیزید. توجه داشته باشید که قهوه های غیر فوری (دم کردنی) دارای مقدار بیشتری آنتی اکسیدان هستند اما نباید جایگزین مصرف انواع توت، بقولات، خشکبار و میوه و سبزیجات تازه شوند زیرا این مواد دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان، ویتامین ، ترکیبات محافظتی و فیبرهای غذایی می باشند.

 

 

 

 

 

 

دیابتی ها می توانند قهوه را جایگزین انسولین کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گاردین» محققان سوئیسی ایمپلنتی ابداع کرده اند که در صورت تشخیص وجود کافئین در خون، دیگر نیازی به مصرف انسولین نخواهد بود.

به گفته محققان موسسه فناوری فدرال سوئیس در زوریخ، آینده درمان دیابت، تزریق انسولین بعد از صرف غذا نخواهد بود بلکه به جای آن احتمالا می توان یک فنجان قهوه نوشید.

محققان امیدوارند، با ایمپلنت ابداعی که حاوی صدها هزار سلول طراح است، بتوانند زندگی دیابتی هایی را که به تزریق منظم انسولین نیاز دارند، تغییر دهند. سلول های طراح این ایمپلنت در پی احساس کافیین در جریان خون، به طور خودکار انسولین تزریق می کنند.

محققان با آزمایش این ایمپلنت روی موش ها متوجه شدند، این ایمپلنت که زیر پوست کار گذاشته می شود با کافیین حاصل از قهوه، چای و یا نوشیدنی های انرژی زا، شروع به فعالیت کرده و دارویی تولید می کند که سطح قند خون این حیوانات را کنترل می کند. همچنین با مصرف قهوه قوی تر به سادگی می توان دوز رهاسازی این دارو را افزایش داد.قهوه ترک و دیابت

محققان برای بررسی نحوه عملکرد این سلول ها، آنها را در معرض انواع و اقسام نوشیدنی های گرم و سرد با سطوح مختلف کافئین قرار داده و دریافتند که دمنوش ها و «میلک شیک های» شکلاتی هیچ تاثیری بر این سلول ها نداشتند اما سایر نوشیدنی ها بسته به مقدار کافئینی که داشتند، این سلول ها را به ساخت مقادیر مختلف داروی GLP-1 وادار کردند.

با این همه، محققان معتقدند هنوز برای اثبات بی خطر و موثر بودن کاربرد ایمپلنت یاد شده برای انسان ها به 10 سال آزمایش و تحقیق نیاز است اما درصورت اثبات، این ایمپلنت می تواند جایگزین تزریقاتی شود که بسیاری از بیماران دیابتی به آن نیاز دارند.

اطلاعیه اسپوتنیک

 

ثبت نام و گرفتن اجازه دسترسی کاربران در وبسایت های “اسپوتنیک” از طریق حساب یا حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی حاکی از قبول این مقررات خواهد بود.

کاربران ملزم هستند قوانین ملی و بین المللی را رعایت کنند. کاربران موظف هستند با دیگر شرکت کنندگان در بحث ها و خوانندگان محترمانه صحبت کنند.

مدیریت سایت حق دارد کامنت های نوشته شده به زبان های دیگر متفاوت با زبان سایت را حذف کند.

هرگونه کامنت درج شده درسایت های sputniknews.com به هر زبانی قابل تغییر است.

کامنت های کاربران در حالات زیر حذف می شود:

 

مدیریت حق دارد در صورت نقض این مقررات دسترسی کاربر به صفحه را مسدود کرده یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع دهی از قبل، حذف کند.

کاربر می تواند با برقراری تماس با ناظمان از طریق پست الکترونیکی زیر پیشنهاد احیای حساب / آزاد کردن دسترسی را مطرح کند: moderator.ir@sputniknews.com

نامه باید حاوی نکات زیر باشد:

 

اگر ناظمان احیای حساب کاربری / آزاد کردن دسترسی را ممکن تشخیص دهند، این کار انجام خواهد شد.

در صورت نقض دوباره مقررات از جانب کاربر، دسترسی دیگر احیا نخواهد شد. برای برقراری تماس با گروه ناظمان به نشانی زیر نامه بنویسید: moderator.ir@sputniknews.com

شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

 

       

 

 

قهوه از جمله نوشیدنی های محبوب است که ممکن است مضراتی را نیز داشته باشد. ممکن است فکر کنید که قهوه برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مناسب نباشد. آیا قهوه برای مبتلایان به دیابت ضرر دارد؟

دیابت بیماری است که افراد مبتلا به آن باید حواسشان به تغذیه و نوشیدنی خود باشد. از جمله نوشیدنی هایی که ممکن است در مصرف یا عدم مصرف آن شک و شبهه باشد قهوه می باشد. ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که آیا قهوه برای مبتلایان به دیابت ضرر دارد؟ برای پاسخ به این سوال این مطلب را تا انتها بخوانید.قهوه ترک و دیابت

معمولا به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا آنهایی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند، توصیه می‌شود که قهوه را در رژیم روزانه خود جای دهند. اما چرا؟دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به این سوال گفت: «محققان آمریکایی با تحقیقی که روی بیش از 193 هزار فرد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که شانس ابتلا به دیابت در آن گروه از افرادی که روزی 7-6 فنجان کوچک قهوه تلخ می‌نوشند، حدود 35 درصد، کمتر از سایرین است. ضمن اینکه شانس ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که عادت به نوشیدن 6-4 فنجان قهوه در طول روز داشتند هم حدود 28 درصد کمتر از دیگران بود».این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی افزود: «محققان استرالیایی هم اعلام کردند که حتی نوشیدنیک فنجان قهوه در طول روز هم می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت را تا 7 درصد کم کند. آنها تاکید کردند که از این نظر، تفاوتی بین قهوه‌های کافئین‌دار و بدون کافئین وجود ندارد».وی تاکید کرد که پژوهشگران معتقدند که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان، منیزیم و کروم موجود در قهوه، به بدن کمک می‌کنند تا بهتر بتواند از هورمون انسولین استفاده و سطح قند خون خود را تنظیم بکند. «معمولا بدن بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، به علت مقاومت به انسولین توانایی خوبی در استفاده از انسولین ترشح‌شده ندارد و ازاین رو، مصرف روزانه قهوه به این گروه از بیماران، توصیه می‌شود».

 

در مورد این نوشیدنی‌ها و خصوصیات کافئینی آنها عقاید و باورهای مختلفی مطرح است. برای دستیابی به صحت و سقم این باورها به سراغ چند کارشناس رفتیم.

علی شفیعی – کارشناس ارشد تغذیه و بیوشیمی: مصرف مستمر و طولانی مدت نوشیدنی‌های پرکافئین می‌تواند مصرف‌کننده را با عوارضی مواجه کند، اما در مقابل همین نوشیدنی‌ها اگر از نوع کم کافئین و به میزان کم و در زمان مناسب مصرف شوند می‌توان از خواص درمانی و فواید آنها سود برد.

کافئین، برطرف‌کننده خستگی و انرژی زا

قهوه ترک و دیابت

کافئین، محرک خفیف سیستم عصبی بدن است که با مهار میانجی‌های عصبی می‌تواند القاکننده آرامش باشد.

نوشیدنی‌های کافئین دار اگر روزانه به میزان کمتر از سه فنجان مصرف شوند اثرات کوتاه مدتی در انرژی زایی، رفع خستگی و شادابی دارند، اما به‌دلیل ادرارآور بودن نیاز فرد به نوشیدن آب را افزایش می‌دهند. در صورتی که از این نوشیدنی‌ها به میزان بیشتر و از نوع پرکافئین آن استفاده شود عوارض سوءکافئین با علائمی در بدن تظاهر خواهد کرد.

رفع بی‌خوابی با نوشیدنی‌های کافئین‌دار!

 

گاهی برخی افراد با نوشیدن قهوه خواب شبانه خود را به تعویق می‌اندازند، اما در مقابل تعدادی هستند که با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به خوابی آرام و عمیق می‌روند.

شفیعی می‌گوید نوشیدنی‌های کافئین‌دار بخصوص قهوه اگر در زمان مناسب یعنی چهار پنج ساعت پیش از زمان خواب مصرف شوند می‌توان از آنها برای درمان اختلالاتی چون بد‌خوابی یا بی‌خوابی استفاده کرد. اما اگر مصرف این نوشیدنی‌ها زمان‌بندی خاصی نداشته باشد و بلافاصله قبل از خواب شبانه مصرف شوند به دلیل افزایش تجمع سروتونین ـ هورمون شادی‌بخش ـ در مغز باعث افزایش هوشیاری و کاهش خواب‌آلودگی می‌شوند و در مواردی برای کنترل سردردهای عصبی و میگرنی موثرند.

مصرف قهوه اسپرسو قبل از ورزش

 

برخی افراد قبل از شروع ورزش Sport یک فنجان قهوه اسپرسو می‌نوشند و بر این عقیده‌اند که این نوشیدنی طی ورزش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

واقعیت این است که نوشیدن یک فنجان قهوه از هر نوعی که باشد قبل از تمرینات ورزشی می‌تواند به مدت یکی دو ساعت 25-20 درصد کارایی ورزشی را افزایش دهد و باعث تسریع چربی‌سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن شود.همچنین مصرف روزانه دو سه فنجان چای می‌تواند به میزان 10 درصد متابولیسم بدن را افزایش داده و حدود 150-100 کالری از انرژی دریافتی را بسوزاند.

تحقیقات نشان داده قهوه‌های کم‌کافئین همچون قهوه‌های نارس و سبز و تلخ اگر بدون شکر مصرف شوند در بهبود علائم دیابت بخصوص تیپ دو کمک‌کننده هستند و اگر طی روز و بخصوص هنگام صبح مصرف شوند به‌دلیل دارا بودن کروم، پتاسیم، منیزیم، برخی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های

گروهB، به افزایش سوخت و ساز بدن و مهار قند خون کمک می‌کنند. البته گفتنی است که قهوه می‌تواند با افزایش هورمون آدرنالین منجر به افزایش قند خون شود و معمولا افرادی می‌توانند از مزایای درمانی قهوه سود ببرند که به صورت مستمر و روزانه دو سه فنجان قهوه و در زمان مناسب میل کنند.

 

 

نتايج برخي بررسي ها نشان مي دهد مصرف قهوه در پيشگيري از بروز سرطان پروستات موثر است در حالي که بعضي از محققان مي گويند: قهوه مي تواند براي قلب خطرناک باشد.

اما امروزه، تصریح می‌شود که تأثیر قهوه بر ابتلا به بیماری های عروق کُرنر اثبات نشده است…

 

 

 

.

قهوه ترک و دیابت
قهوه ترک و دیابت

0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان میوه x بخوانید...