قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران

دوره مقدماتی php
قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران
قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران

در گفت‌وگو با پانا

تهران (پانا) – قائم ترکاشوند، قهرمان کیک بوکسینگ جهان، از رسیدگی نکردن مدیران به او در آستانه رقابت‌های قهرمانی جهان گلایه کرد.


ترکاشوند در گفت‌وگو با پانا درباره اتفاقات پس از قهرمانی در جهان گفت: اکنون تمرینات مستمری را انجام می دهم و به آمادگی خوبی نیز رسیده‌ام. ان‌شاءالله تا قبل از مسابقات پیش رو به آمادگی صد درصد می‌رسم تا مدالی دیگر را برای ورزش‌های رزمی ایران به ارمغان بیاورم.

قهرمان فستیوال هنرهاى رزمی جهان درباره برنامه‌های آینده خود تصریح کرد: حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه جزو برنامه های من است که باید برای تصاحب کمربند طلایی رودرروی حریفانم قرار بگیرم. بعد از آن هم به چین می روم تا در لیگ « کنلون فایت » که یکی از معتبرترین رقابت‌های کیک‌بوکسینگ در جهان است، شرکت کنم. امیدوارم از این دو رویداد مهم با دست پر به کشور بازگردم.

قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران

دوره مقدماتی php

وی در پایان با گلایه از بی‌توجهی مسئولان به این رشته ورزشی و قهرمانان آن گفت: من بیش از ده مدال جهانی، قاره‌ای و بین‌المللی دارم، اما متاسفانه مسئولان ورزش از من حمایت نمی‌‌کنند. علاوه بر مسئولان ورزش، متاسفانه مجموعه‌ای که من در آن مشغول به خدمت هستم ( بانک شهر ) نیز توجه و حمایتی از من نمی‌کند و این در حالی است که من بارها پس از کسب مدال در رقابت‌های جهانی و بین المللی، با پرچم این مجموعه دور افتخار زده‌ام.

 

اولین تیم ملی تاریخ کیک بوکسینگ ایران در سال ۱۳۷۶  پس از بازگشت از مسابقات المپیک رزمی ایتالیا علی محمدی در وزن اول اولین مدال آور  این رشته شد . .

اولین تیم ملی تاریخ کیک بوکسینگ ایران در سال ۱۳۷۶  پس از بازگشت از مسابقات المپیک رزمی ایتالیا

قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران

علی محمدی در وزن اول اولین مدال آور  این رشته شد .

.

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

44741971 -021

09365183563

admin@ali2.ir

استودیو ضبط و مونتاژ

تهران – پرند – مجتمع کوزو – طبقه همکف – واحد یک (مراجعه جهت ضبط فیلم و کلیپ با هماهنگی قبلی)

کلیه مطالب اختصاصی و مربوط به علی محمدی میباشد. استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع مانعی ندارد

طراحی سایت : کلکسیون طراحی



يک دوره کلاس داوری بين المللی به مدرسی آقای عبد الرحمن
مدرس جهانی سازمان جهانی کيک بوکسينگ WKA با حضور 180 نفر
از داوران ايران در تاريخ 89/5/31 در تهران سالن آمفی تاتر
دفتر امور مشترک فدراسيونها برگزار شد. در اين کلاس آقای کلاس
نونه ماخر رئيس جهانی WKA حضور پيدا کردند و بر کلاس نظارت
داشتند.

يک دوره کلاس داوری بين المللی کيک بوکسينگ
WKA به مدرسی آقای عبدالرحمان در تاريخ
16 و 17 اسفند ماه 87 با حضور 175 نفر از داوران ايران در
تهران برگزار گرديد.

قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران

يک دوره کلاس استاژ فنی و مربيگری عملی به مدرسی آقای عبدالرحمان
رئيس کيک بوکسينگ WKA آسيا با حضور 105 نفر از مربيان در تاريخ
87/12/15 در تهران برگزار گرديد.

Iran’s WKA national team participated in WKA
world championships competition in spain and
won 5 gold, 4 silver and 3 bronze medals.

تیم کیک بوکسینگ wka ایران
در مسابقات قهرمانی جهانی 2009 اسپانیا که از تاریخ
27 اکتبر تا 2 نوامبر در اسپانیا برگزار گرديد،
موفق شد 5 مدال طلا، 4 مدال نقره و 3 مدال برنز
بدست آورد. مدال آوران کشورمان عبارتند از:

سرمربی تیم : استاد علی غفاری،
سرپرست تیم : آقای محمد حسن نظری، نماینده سازمان
تربیت بدنی : آقای نصراله گنجعلی خانی

همرسانی در

ایمیل

فیسبوک

Messenger

Messenger

قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران

توییتر

بالاترین

واتس‌اپ

لینک را کپی کنید

این لینک‌ها خارج از بی‌بی‌سی است و در یک پنجره جدید باز می‌شود

یک دختر بریتانیایی با اصلیت بنگلادشی موانع ناشی از یک تربیت سفت و سخت مذهبی را کنار می‌زند، از یک ازدواج فاجعه‌بار از پیش تعیین ‌شده خلاص می‌شود، یک بیماری سخت می‌گیرد و بعد از تمام این‌ها، قهرمان کیک بوکسینگ جهان می‌شود؛ این نه یک فیلم‌نامه هالیوودی که داستان زندگی رکسانا بیگم است.

با وجود این که بلندی قامتش فقط ۱۵۸ سانتیمتر است، خانم بگوم با چنگ و دندان راهش را از موانع فرهنگی و مشکلات شخصی باز کرد و به اوج رشته ورزشی‌اش رسید. اوجی که هنوز تمام نشده است.

او می‌گوید: “من یک خانواده مسلمان سفت و سخت داشتم. خانوده‌ام حواس‌شان حسابی به من بود. برای همین با خودم گفتم نمی‌توانم به آن‌ها بگویم که مشغول تمرین هنرهای رزمی هستم، چون حدس می‌زدم که اجازه انجام این کار را به من نمی‌دهند. می‌ترسیدم مجبور شوم بین خانواده و ورزشی که عاشقش شده بودم، یکی را انتخاب کنم.”

پانزده سال پیش که رکسانا دانشجوی معماری در دانشگاه وستمینستر بود، راهی برای مطرح کردن خودش پیدا کرد: تای‌بوکسینگ، یک از انواع کیک بوکسینگ.

آن زمان او ۱۹ سال داشت و برای اولین بار برنده یک تورنمنت شده بود. با این وجود و در حالی که عشق به ورزش روز به روز در او زیادتر می‌شد، آن را به عنوان رازی برای ۵ سال از خانواده‌اش مخفی نگه داشت.

او گفت: “وقتی جوان‌تر بودم، عادت داشتم که یکشنبه‌ها صبح خیلی زود بیدار شوم. برای خوشحال کردن مادرم تمام کارهای خانه را انجام دهم و بعد خیلی آرام بپرسم، می‌شود برای یکساعت به باشگاه بروم؟ خیلی سریع می‌رفتم باشگاه، تمرین رزمی را انجام می‌دادم و برمی‌گشتم خانه. خانواده‌ام آن موقع نمی‌دانستند من در باشگاه چکار می‌کنم.”

رکسانا بیگم در مورد احساس آن روزهایش هم گفت: “فقط عاشق آن ورزش شده بودم و راهی پیدا کرده بودم تا خودم را بروز دهم، ولی خب مجبور شده بودم که زندگی دوگانه‌ای داشته باشم. وقتی شروع به مسابقه دادن کردم، دوست داشتم که حمایت خانواده را پشت سرم داشته باشم. نمی‌خواستم به آن‌ها پشت کنم و دوست داشتم دعای مادرم همراهم باشد.”

اما فرآیند قبول این قضیه از طرف خانواده، خیلی سخت‌تر از چیزی بود که او تصور می‌کرد. خیلی از دختران آسیایی‌تبار بریتانیایی از طرف خانواده تحت فشار هستند تا در اوایل دهه سوم زندگی ازدواج کنند و رکسانا بگم هم استثنا نبود: “دانشگاه را که تمام کردم، یک ازدواج از پیش تعیین شده در انتظارم بود، ازدواجی که پایانی ناکام داشت. دورانی بد از زندگی‌ام که احساس می‌کردم هویتم را از دست داده‌ام.”

سال ۲۰۱۰ زندگی حرفه‌ای او یکبار دیگر لطمه دید، زمانی که به بیماری سندرم خستگی مزمن (Myalgic Encephalomyelitis) مبتلا شد. یک بیماری که خانم بگوم می‌گوید با یک رژیم غذایی دقیق و یک شیوه تمرینی خاص موفق به کنترلش شده است: “وقتی بعد از یک جلسه تمرین خوب، مجبور شدم یک ماه در خانه استراحت کنم، مربی‌ام گفت که سراغ یک متخصص بروم. می‌دانستم که آدم تنبلی نیستم و یک جای کار ایراد دارد.”

موانعی که هرکدامشان می‌تواند بسیاری را از ادامه راه منصرف کند، توسط این مبارز مصمم به کناری پرتاب شد؛ مبازری که رویای قهرمانی جهان را می‌دید: “پس از این که ازدواج از پیش تعیین شده‌ام به پایان رسید، تصمیم گرفتم بدون این که به والدینم بگویم چه خبر است، آن‌ها را به باشگاه ببرم. وقتی آن‌ها دیدند در باشگاه چکار می‌کنم، یک قدم عقب رفتند و سکوت کردند. آن‌ها فقط می‌خواستند دخترشان برگردد و نسبت به ازدواج من احساس گناه می‌کردند. از آن‌جا بود که سفرم را به عنوان یک مبارزه کیک بوکسینگ ادامه دادم.”

او نه تنها کارش را ادامه داد، بلکه در سال ۲۰۱۶ تاریخ‌سازی کرد. رکسانا بگوم، سوزانا سلمیاروی از سوئد را شکست داد و تبدیل به اولین زن مسلمان بریتانیایی شد که صاحب عنوان قهرمانی جهان در کیک بوکسینگ شده است.

خانم بیگم حالا ۳۴ ساله است و از تمامی چالش‌هایی که سر راهش بود، گذشته است. اما اگر فکر می‌کنید او در باد موفقیت‌های گذشته خوابیده است، اشتباه می‌کنید؛ قدم بعدی: حضور در مسابقات حرفه‌ای بوکس.

رکسانا بیگم، می‌گوید حالا دوست دارد که داستان زندگی‌اش الهام‌بخش دختران مسلمان بریتانیایی باشد: “هیچ دری برای من باز نشد. ده، پانزده سالِ خیلی سخت طول کشید تا والدین، جامعه و مربیان من را بپذیرند. وقتی به عنوان یک زن، کاری کنید در بقیه این باور زنده شود که هیچ چیزی در سرنوشت‌شان نوشته نشده است، می‌توانید بگویید دستاورد بزرگی داشته‌اید.”

قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران
قهرمان جهان کیک بوکسینگ ایران
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *