فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

دوره مقدماتی php
فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو
فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو



سرکه سیب، یکی از بهترین محصولات برای تقویت سلامتی پوست و افزایش زیبایی آن است‎

 

سرکه سیب، ‌موهای شما را نرم‌تر و درخشنده‌تر می‌کند، چون ذرات باقی‌مانده از شامپوها را به‌خوبی از تارهای مو جدا می‌سازد.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

 

دوره مقدماتی php

۸ کاربرد سرکه سیب برای حفظ سلامت و زیبایی پوست 

سرکه سیب، یکی از بهترین محصولات برای تقویت سلامتی پوست و افزایش زیبایی آن است. درواقع،‌ می‌توان از سرکه سیب به‌عنوان درمان خانگی برای بیماری‌ها و مشکلات پوستی مختلف مانند پسوریازیس، ‌آکنه و… استفاده کرد. اگر می‌خواهید سرکه سیب را به برنامه روزانه خودتان اضافه کنید، از شیوه‌های زیر کمک بگیرید.

 

نوشیدن سرکه سیب برای داشتن پوست خوب 

با توجه به وجود انواع مواد مغذی در سرکه سیب (مانند ویتامین C، A، B۱، B۶، پتاسیم و آهن)، مصرف این سرکه می‌تواند به بهبودی علائم پسوریازیس کمک کند. درواقع، نوشیدن سرکه سیب رقیق‌شده می‌تواند در تقویت سلامتی و نرمی پوست بعضی از افراد مبتلا به پسوریازیس موثر باشد. برای این کار باید روزانه یک قاشق غذاخوری از سرکه را درون ۲۴۰ میلی‌لیتر آب بریزید و بنوشید.

 

تقویت درخشندگی تارهای مو  

سرکه سیب، ‌موهای شما را نرم‌تر و درخشنده‌تر می‌کند، چون ذرات باقی‌مانده از شامپوها را به‌خوبی از تارهای مو جدا می‌سازد. شما می‌توانید یک‌دوم تا یک فنجان از سرکه سیب را با توجه به اندازه موهای‌تان برای این کار انتخاب کنید و بعد روی موها بریزید. در این حالت باید از انگشتان دست برای ماساژ موها کمک بگیرید و بعد کلاه مخصوص را به مدت ۱۰ دقیقه روی سرتان بگذارید. پس از این مدت، موها را آب‌کشی کنید و با شامپو بشویید.

 

مقابله با بوی بد دهان 

از آن‌جایی که سرکه سیب ذاتا اسیدی است و املاح زیادی دارد، به‌عنوان نوعی عامل ضدباکتریایی طبیعی عمل می‌کند و درنتیجه با بوی بد دهان مقابله می‌کند. شما می‌توانید یک‌دوم قاشق غذاخوری از سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین ترکیب کنید و خمیر خانگی برای تمیز کردن دندان‌ها بسازید. این خمیر،‌ توانایی پاک‌سازی لکه‌های سطحی را هم دارد. به‌علاوه، می‌توانید از این ترکیب به‌عنوان دهان‌شویه روزانه استفاده کنید.

 

از بین بردن جوش‌ها موقع خواب 

قبل از این‌که شب‌ها به رخت خواب بروید، مقداری سرکه سیب خام به جوش‌های روی صورت‌تان بزنید. این ترفند واقعا موثر است و سرعت التیام‌بخش زیادی دارد. اسید مالیک موجود در سرکه سیب،‌ خصلت ضدباکتریایی به آن می‌دهد و اسیدهای آمینه‌ای که دارد هم تعادل آب مورد نیاز در پوست را حفظ می‌کند و درنتیجه التهاب را تسکین می‌بخشد.

 

درمان پسوریازیس 

اگر از پچ‌های پوستی ناشی از پسوریازیس رنج می‌برید، ‌سرکه سیب می‌تواند به کاهش التهاب و مشکلات شما کمک کند. بعضی از متخصصان پوست به مراجعه‌کنندگان خودشان، استفاده از سرکه سیب را به‌عنوان تونر توصیه می‌کنند. شما می‌توانید سرکه سیب را مستقیما روی لکه‌های خشک روی پوست بریزید و از پنبه یا اسفنج نرم برای این کار کمک بگیرید. اگر پوست دست‌ها یا پاهای شما به‌مقدار زیادی دچار مشکل شده است،‌ می‌توانید آن‌ها را درون ظرف‌های بزرگ پُر از سرکه سیب فرو ببرید.

 

از بین بردن قارچ انگشتان پا 

سرکه سیب می‌تواند یکی از درمان‌های طبیعی و دارای اثربخشی زیادی برای درمان قارچ انگشتان پا باشد. شما می‌توانید انگشت مورد نظر را درون سرکه سیب قرار بدهید و بگذارید برای چند دقیقه در آن حالت باقی بماند. سرکه سیب، با توجه به خصلت اسیدی‌اش، فضای نامناسبی برای رشد قارچ‌ها فراهم می‌کند و به پوست اطراف ناحیه آسیب‌دیده و ناخن‌ها دیگر هم آسیب نمی‌رساند. ‌

 

تسکین خارش سر 

یکی از فواید خاص سرکه سیب، درمان شوره سر و خارش پوست سر است. البته تحریک فولیکول‌های مو برای رشد موهای سالم‌تر را هم باید در نظر گرفت. سرکه سیب حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسیل است که عمل لایه‌برداری را برای لایه‌های بالایی پوست انجام می‌دهد و لایه‌های زیرین پوست را هم نرم می‌کند. البته اگر پوست سر دچار شکستگی یا خون‌ریزی باشد، اصلا نباید از سرکه سیب برای این ناحیه از بدن استفاده کنید.

 

فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

تسکین درد ناشی از زونا 

استعمال بیرونی سرکه سیب، جریان خون را در پوست تقویت می‌کند، می‌تواند از فعالیت باکتری‌ها جلوگیری کند و سطح pH را هم تنظیم کند. همه این ویژگی‌ها در کنار هم، سرکه سیب را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین التهاب‌های پوستی در بیماری‌هایی مانند زونا تبدیل می‌کند. شما می‌توانید یک فنجان سرکه سیب را در وان حمام بریزید و ۱۰ دقیقه درون آن دراز بکشید.

 

منبع: سلامتیسم

 

رازهای زیبایی

خاص ترین باغ رستوران فشم برای دورهمی ها

ارائه موثرین راهکاررفع اضطراب و حواس پرتی

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

ابروهایی که همیشه میخواستید داشته باشید

  • طرز تهیه نان ساندویچ در خانه
  • خرید لباس زیر مارک بدون واسطه

    ویزیت آنلاین توسط مجرب ترین پزشکان

    دسترسی به بازی هاوقابلیت های جدید

    به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

    خرید گیفت کارت xbox

    بهترین روش شستوشوی لباس های مشکی و تیره

    در شرف ازدواج هستید و دچار سردرگمی؟

    تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

    گیفت کارت بخروبه راحتی درفیسبوک تبلیغ کن

    انواع چرخ مبتدی وحرفه ای/قیمت کارخانه

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    

    سرکه سیب، یک منبع طبیعی از ویتامین‌های B، ویتامین C و مواد معدنی و غذای پوست است

     

    انواع زیادی از حمام وجود دارد که می‌تواند برای سم زدایی و تمدد اعصاب استفاده شود، اما هیچ یک از آنها به تنهایی به اندازه حمام سرکه برای پوست مفید نیستند.من طرفدار بوی سرکه نیستم، اما طرفدار بزرگ حمام سرکه هستم، زیرا باعث می‌شود پوست و موهایم ظاهر و احساس فوق‌العاده‌ایی داشته باشند.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    چرا حمام سرکه؟سرکه سیب، درمانی طبیعتاً تطبیق‌پذیر و محصول طبیعی خانگی است. می‌تواند با گیاهان دم شود تا سردمزاجی را درمان کرده و تقویت‌کننده‌ی سلامت باشد، یا برای تسکین سوزش معده مصرف شود.

    سرکه‌ی سیب را روی پوست اسپری کنید، زیرا درد آفتاب ‌سوختگی را بهتر می‌کند، یا پاهای خود را در آن خیس کنید که به تسکین درد پاهای ورزشکاران کمک می‌کند.همچنین ماده‌‌ایی در خدمت زیبایی طبیعی و بسیار سودمند در روش‌های مختلف است:

    حاوی ویتامین و مواد معدنیسرکه سیب، یک منبع طبیعی از ویتامین‌های B، ویتامین C و مواد معدنی و غذای پوست است. از آنجا که پوست بزرگترین عضو بدن است، تامین مواد مغذی مورد نیاز آن از طریق سرکه، چه در قالب خیساندن و چه از طریق مصرف آن امکان‌پذیر است. یک مرطوب کننده و غذا رسان طبیعی است که می‌تواند پوست و مو را نرم کند.

    اسیدهای مفیدسرکه به طور طبیعی اسیدی است، پس به بازگرداندن تعادل به pH پوست کمک می‌کند، که باید کمی اسیدی شود(علت همین‌جاست). هر چند که به بازیابی pH پوست کمک می‌کند، اما از دورن تاثیر قلیایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به هضم غذا کمک کند.

    همچنین، بسیاری از افرادی که از مشکلات مفاصل رنج می‌بردند، با غوطه‌ور شدن در حمام سرکه سیب تا حدودی بهبود‌ی حاصل نمودند، اسیدهای مفید و ویتامین‌های موجود در آن می‌تواند بخشی از دلایل آن باشد.

    تسکین دهنده‌ی مشکلات پوستیسرکه‌ی سیب می‌تواند به کشتن طبیعی قارچ‌ها و باکتری‌ها پوستی کمک کند و تسکین اگزما و سایر بیماری‌های پوستی باشد. سرکه اغلب برای مشکلات پوستی مانند اگزما، شوره سر و پوست خشک توصیه می‌شود. این خواص ضدباکتریایی، بعلاوه‌ی اسیدهای مفید سرکه موجب می‌شود تا در رفع جوش‌های پوستی موثر واقع شود. چنانچه مقدار کمی سرکه‌ی سیب روی جوش بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند، احتمالاً به رفع آن کمک می‌کند.

    به همین دلیل، حمام سرکه‌ی سیب نیز گاهی اوقات برای عفونت‌های دستگاه ادراری توصیه می‌شود، زیرا سرکه می‌تواند به کشتن قارچ یا کپک کمک کند و محیطی را فراهم آورد که برای رشد عفونت دشوار است. از این روی سرکه‌ی سیب درمان بالقوه‌ی زگیل و تاول پای ورزشکاران نیز محسوب می‌شود‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.

    کاهش بوی بد بدنبوی بدن هنگامی که باکتری‌ها با عرق و رطوبت بدن مخلوط شوند، پدید می‌آید و در محیط گرم و ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍مرطوب بیشتر می‌شوند، به ‌خصوص در مکان‌هایی مانند زیر بغل. سرکه می‌تواند به کشتن این باکتری‌ها و کاهش بو کمک چشمگیری کند. همچنین محیطی ایجاد می‌کند که در آن بو شانس کمتری برای گسترش بیابد.

    من شخصاً آن را امتحان نکردم، اما بسیاری از مردم نمی‌توانند دئودورانت‌های حاوی جوش شیرین را تحمل کنند، اما از سرکه‌ی سیب رقیق به عنوان یک دئودورانتی که عالی عمل می‌کند، استفاده می‌کنند. من تصور می‌کنم که سم‌زدایی زیر بغل برای کسانی که بوی بدن و سوزش پوست زیر بغل دارند، نیز مفید باشد.

    چگونه حمام سرکه بگیریم!یک یا دو بار در هفته، وان را با آب گرم متمایل به داغ پر می‌کنم و ۱-۲ فنجان سرکه سیب به آن اضافه می‌کنم. ۲۰-۳۰ دقیقه در آن غوطه‌ور می‌شوم، از لیف حمام برای تمیز کردن صورتم استفاده می‌کنم و از اینکه موهایم را به اندازه کافی در سرکه خیسانده باشم، مطمئن می‌شوم.

    پس از حمام ، یک دوش آب خنک می‌گیرم، هر چند برخی منابع توصیه می‌کنند که اجازه دهید سرکه سیب روی پوست خشک شود.

     

    سرکه سیب اغلب برای مشکلات پوستی مانند اگزما، شوره سر و پوست خشک توصیه می‌شود

     

    سایر مزایای سرکه سیب برای پوست:• همانطور که اشاره کردم، مقدار کمی سرکه‌ی سیب، چنانچه در طول شب روی پوست بماند، درمان جوش‌های پوست باشد.• من همچنین از یک اسپری رقیق سرکه سیب(۱ قاشق غذا خوری در ۱ فنجان آب) به عنوان یک پاک کننده‌ی آرامش‌بخش صورت استفاده‌ می‌کنم.• همین اسپری را می‌توان در زیر بغل به جای دئودورانت طبیعی استفاده نمود، گرچه برای برخی از افراد نیاز به افزایش غلظت سرکه وجود دارد.• قارچ‌های ناخن انگشتان پا را به کمی سرکه‌ی رقیق‌ نشده آغشته کنید یا اجازه دهید در یک محلول (۵۰:۵۰) قوی متشکل از سرکه سفید یا سرکه سیب و آب خیس بخورند.• زگیل را به سرکه‌ی سیب آغشته کنید.•  1/4  فنجان سرکه‌ی سیب را در ۱ فنجان آب ریخته و موهایتان را با آن بشورید تا موهای براق داشته باشید.منبع :wellnessmama.com

     

    رازهای زیبایی

    بهترین روش شستوشوی لباس های مشکی و تیره

    مرکز تخصصی کاشت ابرو در کرج

    راهکار دائمی برای خالی بودن ابرو

    آیاشماکاندیدای مناسبی برای کاشت ابروهستید؟

    سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    تقویت مو، ابرو و ناخن با این روغن طبیعی!

    ماندگاری و بور نشدن لباس های تیره

    جدیدترین و با کیفیت ترین لوازم آرایشی

    فریم های خاص عینک برای انواع فرم صورت

    شارژ دلاری اکانت اپل آیدی

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    سرکه سیب درمانی خانگی است که مزایای زیادی از قبیل کاهش کلسترول، تنظیم قند خون، مبارزه با سلول های سرطانی، پیش گیری از فشار خون و کاهش وزن دارد. این به خاطر آنزیم ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی و ویتامین است.

    بنابراین تعجبی ندارد که این ماده می تواند از مو به طور طبیعی محافظت کند؛ هم زنان و هم مردان تحت تاثیر مشکل ریزش مو قرار می گیرند ، سو تغذیه، استرس عاطفی، کاهش ناگهانی وزن و بیماری های خاص از جمله بیماری های تیروئید، ، بیماری های خود ایمنی، و غیره ممکن است برخی از دلایل مشکل ریزش مو باشند .

    چنانچه در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت خوشبختانه، درمان های طبیعی مختلفی وجود دارند که می توانند با موفقیت این مشکل را حل کنند . سرکه سیب یکی از این درمان ها است که می توانند به روش های مختلفی برای کاهش ریزش مو و افزایش مقاومت مو استفاده کنند.

    موها و روغن طبیعی پوست سر، دارای پ هاش بین 4.5 و 5.5. هستند وقتی در این سطح اسیدیته نگهداری می شوند، پوست سر در برابر رشد قارچی و باکتریایی محافظت می شود .سرکه سیب استیک اسید بالا یی دارد و پ هاش آن به موی انسان نزدیک است. شستن منظم با این سرکه می تواند پوست سر و مو را به اسیدیته ایده آل نزدیک کند، به خصوص اگر موهای چرب دارید.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    اسید استیک در سرکه سیب ، یک ضدمیکروبی قوی است که می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد ، که منجر به درمان طبیعی فوق العاده می شود.شست و شو هفته ای یک باربا سرکه سیب، باعث تسکین ، درمان شوره سر شده و از پوسته پوسته شدن بیشتر جلوگیری می کند.

    استفاده از چندین محصول بر روی موها ما مانند سرم، ژل، اسپری ها و ماسک ها – منجر ریزش مو شود.حداقل سه دقیقه سرکه را روی موبگذارید.

    نرم کننده طبیعی فوق العاده،است سرکه سیب ، معمولا به عنوان جایگزین برای نرم کننده استفاده می شود.

    موهای فرخورده به دلیل پوست های از دست رفته مو ایجاد می شود. پوست را با سرکه سیب نرم کنید

    موقعیت پوست نیز بر بازتاب نور تارهای مو تاثیر می گذارد.

    موی عادی رطوبت لازم برای نفوذ در پوشش خارجی را فراهم می کند، در حالی که موهای متخلخل به سرعت مایع را جذب می کنند … اما سریع آن را از دست می دهند.تخلخل بالا ناشی از آسیب مو از درمان های شیمیایی و قرار گرفتن در معرض محیط است.

    این تخریب برگشت ناپذیر ، شکاف و سوراخ هایی در سطح شفت مو ایجاد می کند و مو را بیشتر در معرض آسیب بیشتر قرار می دهد.در حالی که نمی توانید تخلخل مو را تغییر دهید، می توانید با استفاده از سرکه سیب ، آن را مدیریت کنید و خلل و فرج را به حداقل برسانید.

    سرکه سیب ، گردش خون را به فولیکول های مو تحریک می کند.

    با استفاده از سرکه سیب، به طور مرتب موها را بشویید، به طور طبیعی موها تقویت می شود و پوست را تمیز می کند ، و باعث بهبود تخلخل می شود – که همه آن ها منجر به کاهش موخوره و شکنندگی مو می شود.

    در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به معرفی ماسک موهای عالی با سرکه سیب خواهیم پرداخت که برای تقویت ، پرپشتی و درمان مشکلات ظاهری مو مفید هستند خواهیم پرداخت.

    می توانید به تنهایی از سرکه سیب رقیق به عنوان درمان طبیعی عالی برای مقابله با ریزش مو استفاده کنید. در اینجا آورده شده است که چگونه از سرکه سیب برای ریزش مو استفاده کنید:

    مواد لازم :

    نصف فنجان سرکه سیب ارگانیک

    نصف فنجان آب ولرم

    روش:

    اولین قدم، ترکیب سرکه ، آب ولرم و شامپو زدن مو است. سپس در حالی که موها هنوز مرطوب است، با محلول سرکه رقیق مو را آبکشی کنید. 12 دقیقه محلول را روی موها بگذارید در حالی که پوست سر را ماساژ می دهید. آخرین مرحله شستن مو با آب است. این درمان خانگی می تواند دویا سه بار در هر هفته تکرار شود.

    جوش شیرین می تواند رشد مو را افزایش دهد و از ریزش آن جلوگیری کند. این یک عامل پاک سازی بزرگ است، که باقی مانده محصول را از پوست سر می گیرد و فولیکول های مو را مسدود می کند و مو را تضعیف می کند. علاوه بر آن، جوش شیرین ظرفیت مبارزه با کلرین را دارد که به مو آسیب می زند و باعث ریزش مو می شود. بنابراین چگونه از سرکه سیب برای ریزش مو استفاده کنیم :

    مواد لازم :

    روش :

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    اول از همه، جوش شیرین و سرکه را به آب اضافه کنید و آن ها را به طور کامل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پس از آن شروع به استفاده از این مواد روی پوست سر و مو مرطوب کنید. باید این محلول را ده دقیقه روی موها نگه دارید. آخرین مرحله ، شستن موها با کمک آب ولرم است. می توانید این روند را دوتا سه بار در یک هفته تکرار کنید.

    علاوه بر سرکه سیب، موجود در این نسخه مریم گلی می تواند از ریزش مو ناشی از واکنش های آلرژیک یا عفونت های قارچی است جلوگیری کند چون عوامل ضد آلرژی، آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده دارد.

    مواد لازم :

    روش:

    مریم گلی خشک را ابتدا در ظرف ریخته و سپس آب جوش را روی آن بریزید. سپس اجازه دهید این مخلوط 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد و بعد از آن، چای را صاف کنید. حالا سرکه را به چای اضافه کنید. موها و پوست را با این چای بشویید. موها را با کمک یک حوله بپوشانید و پس از نیم ساعت موها را بشویید. مشکل ریزش مو با تکرار این نسخه یک روز درمیان کاهش می یابد.

    روغن زیتون می تواند رشد مو را تحریک کند . روغن زیتون در این نسخه اثر مرطوب کنندگی دارد ، که پوست سر را تغذیه و از شوره سر که باعث ریزش مو می شود جلوگیری می کند .

    علاوه بر این ، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به مبارزه با عفونت های قارچی کمک می کند. علاوه بر این ، به تقویت تار های مو و به حداقل رساندن شکستگی مو کمک می کند. علاوه بر آن، روغن زیتون در برابر شپش، شوره سر و …محافظت می کند.

    مواد لازم :

  • مدل جدید مانتو مجلسی حریر
  • 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب

    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

    روش:

    اولین قدم این است که روغن زیتون را به سرکه اضافه کنید. در مرحله بعد آن ها را با قاشق مخلوط کرده و پوست سر ومو را با این ترکیب پنج دقیقه مالش دهید. این مخلوط را 60 دقیقه نگه دارید و با شامپو ملایم بشویید. می توانید از این نسخه 1 – 2 بار در هفته استفاده کنید.

    کمبود ویتامین ث یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. انگور هندی پر از ویتامین ث است ، بنابراین می تواند به طور طبیعی ریزش مو را درمان کند. علاوه بر آن، می تواند رشد مو را تقویت و پوست سر را سالم حفظ کند چون خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتری دارد.

    مواد لازم :

    تعداد کمی از انگور فرنگی هندی

    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

    روش:

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    باید ابتدا کمی انگور فرنگی بگیرید و سپس دانه های آن را در آورید. سپس آن ها را له کنید تا خمیری به دست آید بعد از آن، سرکه را به آن اضافه و آن ها را با کمک یک قاشق مخلوط کنید. به مو و پوست سر این مخلوط را بمالید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید. برای درمان سریع تر ریزش مو، باید این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

    آلوئه ورا ممکن است زخم ها، ریزش مو، بواسیر و زخم های تناسلی را درمان کند . آلوئه ورا به احیای سطح پ هاش پوست سر کمک می کند و شوره سر را با توجه به خاصیت قلیایی متعادل آن،درمان می کند . علاوه بر این ، آنزیم های آن رشد مو سالم را بهبود می دهند. استفاده از آلوئه ورا به طور منظم می تواند پوست سر ، التهاب ، خارش پوست سر را تسکین دهد ،باعث درخشندگی و تقویت مو می شود

    مواد لازم :

    یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

    دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

    روش:

    به ژل آلوئه ورا سرکه اضافه کنید. از قاشق برای مخلوط کردن این چیزها استفاده کنید. این محلول را روی پوست سر بمالید. قبل از شستن با آب ملایم، باید آن را سی دقیقه نگه دارید. این درمان مو می تواند هر هفته سه تا چهار بار انجام شود.

    عسل نرم کننده پوست است که به مو کمک می کند نرم شود. به خاطر خواص ضد میکروبی ضد عفونی کننده آن، می تواند با ریزش مو ناشی از فعالیت میکروبی مبارزه کند . علاوه بر این ، عسل آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب جلوگیری می کند و مو و پوست سر را سالم نگه می دارد.

    موادلازم :

    روش:

    اول از همه، آب و سرکه سیب را در ظرف بریزید و بعدا عسل را به آن اضافه کنید. پس از آن، در ظرف را محکم کنید و آن را به خوبی با هم ترکیب تا همه چیز را با هم ترکیب کنید. این مخلوط، را به پوست سر و موهای خیس بمالید. در نهایت بعد از 30 تا 40 دقیقه، مخلوط را با آب و شامپو ملایم بشویید. توصیه می شود این درمان را 3 تا 4 بار در یک هفته انجام دهید.

    طبق مطالعات انجام شده ، بیمارانی که ریزش مو دارند به خوبی نسبت به درمان های فلفل قرمز واکنش نشان دادند. فلفل قرمز کپسایسین دارد که می تواند جریان خون را به ریشه های مو افزایش دهد و در نتیجه باعث ایجاد فولیکول های مو در پوست شود. هم چنین رشد مو را افزایش می دهد. استفاده موضعی می تواند موها را نرم و براق کند.

    مواد لازم:

    دو قاشق غذاخوری سرکه سیب

    دو قطره عصاره فلفل قرمز

    روش:

    داخل کاسه ای دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق فلفل قرمز بریزید. سپس آن ها را به خوبی مخلوط کرده و شروع به استفاده از آن روی سر و قسمت های مشکل دار کنید. باید این را 60 دقیقه نگه دارید. در نهایت، موهای سر را با استفاده از آب تمیز کنید. این کار باید هر روز چند ماه انجام شود.

    روغن رزماری در درمان ریزش مو هورمونی و طبیعی موثر است. روغن رز ماری غنی ازمواد ضد عفونی کننده، ضد قارچی و ضد باکتری است، که تمام آن ها به جلوگیری و درمان پوست سر، شوره سر، آکنه روی پوست سرو نیز عفونت های دیگر که مسئول ریزش مو هستند کمک می کنند.

    مواد لازم:

    روش:

    اول، تمام مواد را در کاسه بریزید و به خوبی مخلوط کنید. سپس تمام مو و پوست سر را با این مخلوط به آرامی 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت از شامپو ملایم برای شستن موها استفاده کنید. توصیه می شود این روش را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

    روغن نارگیل توانایی جلوگیری از ریزش مو را دارد که ناشی از عفونت های قارچی به خاطر خواص ضد قارچی و ضد باکتری آن است . روغن نارگیل هم چنین با آنتی اکسیدان ها و مواد غذایی که دارد به درون مو نفوذ می کنند و رشد مو را به طور کلی ترویج می کنند. علاوه بر آن، روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به جلوگیری از شکستگی مو تار های مو کمک می کند.

    مواد لازم:

    1قاشق غذاخوری سرکه سیب

    2قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک

    روش:

    اول، روغن نارگیل و سرکه را در کاسه بریزید و خوب هم بزنید. بعد از آن، این مخلوط، را به پوست سر با استفاده از انگشتان بمالید و موها را 5 دقیقه با نوک انگشتان ماساژ دهید. بگذارید بیست تا سی دقیقه بماند و در نهایت با کمک شامپو ملایم بشویید. ماسک مو را می توانید هر هفته 2 تا 3 بار استفاده کنید.

     

     

    دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

    سرکه سیب یک ماده فوق‌العاده موثر در سلامت پوست و مو است که چندان استفاده از آن برای افراد ناخوشایند و آزارنده نیست.

    سرکه سیب یکی از قوی‌ترین و بهترین پاک کننده‌ها و لایه بردارهای پوست است بنابراین شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای هنگفت صاحب پوستی زیبا و سالم و بدون لک شوید. سرکه سیب سرشار از موادی به نام آلفا هیدروکسی اسید‌ها‌ قدرتمند است. این ماده قادر است سلول‌های مرده پوست را پاکسازی کرده و پوست را احیا کند.

    سرکه سیب علاوه‌بر تاثیر بسیار مثبتی که بر پوست و مو افراد دارد خواص موثر دیگری بر سایر ارگان‌های بدن نیز دارد. مثلا مصرف آن تا حدی از بروز دیابت جلوگیری می‌کند، موجب کاهش دردهای عضلانی و دل درد و دل‌پیچه می‌شود و قرقره کردن سرکه سیب موجب تخفیف گلودرد و بهبود آن می‌شود. سرکه سیب دارای خاصیت سم‌زدایی نیز هست به طوری که عملکرد غدد لنفاوی را بهبود بخشیده و موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

    معمولا با افزایش سن برخی لکه‌های پوستی به تدریج روی پوست صورت افراد، پدیدار می‌شوند و بعد از استفاده از سرکه سیب کاملا برطرف می‌گردند. به همین منظور می‌توانید با یک پنبه، کمی سرکه سیب رقیق را روی پوست صورتتان و مستقیما روی لکه‌هایتان بمالید و بعد از  ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که روی آن‌ها ماند، آن را بشویید. این کار را باید یک تا دو بار در روز انجام دهید.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    لطفا برای مشاهده اثربخشی سرکه سیب عجله نداشته این فرایند کمی‌ زمان‌بر است ولی قطعا بعد از ۶ هفته تاثیر به سزای سرکه سیب را مشاهده خواهید کرد.

    امروزه به دلیل تغذیه‌ی نامناسب و آلودگی‌های هوا میزان بروز آکنه و جوش در بین افراد افزایش یافته است به همین دلیل شرکت‌های تجاری بسیاری برای محصولات گران قیمت آرایشی بهداشتی خود که خواص ضدجوش و آکنه دارند، تبلیغات گسترده‌ای دارند.

    بسیاری از این تبلیغات، صرفا برای بازاریابی بوده و ممکن است بعضی از این محصولات چندان کارایی نداشته باشند. ولی به دلیل تاثیر به سزایی که سلامت و صاف بودن پوست بر زیبایی و اعتماد به نفس افراد دارد برخی تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و هزینه گزافی را برای این مورد می‌پردازند.

    به همه‌ی این دلایل بسیاری از متخصصان پوست و مو و زیبایی استفاده از سرکه‌ی سیب را برای از بین بردن جوش‌ها و آکنه‌ها پیشنهاد می‌کنند و این موضوع را در صفحه‌های خود به عنوان یک راهکار اعجاب انگیز مطرح می‌کنند.

    سرکه سیب حاوی ماده ای به نام اسید مالیک است که این ماده خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد و بدین ترتیب از بروز عفونت و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب چربی اضافی پوست را گرفته همچنین  PH پوست را تنظیم کرده و  به این شکل چربی پوستتان را متعادل می‌کند و نتیجه آن، حذف جوش و آکنه از پوست است.

    با افزایش سن به تدریج آثار پیری و چین و چروک بر ظاهر فرد نمایان می‌شود. سرکه سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها روند پیری را به تعویق انداخته و از ایجاد چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

    رادیکال‌های آزاد عامل اصلی ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان پوست هستند. سرکه سیب با حذف رادیکال‌های آزاد کمک شایانی به جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌کند.

    می‌توانید از سرکه سیب به عنوان تونر استفاده کنید ولی باید قبل از استفاده با این هدف، آن را رقیق کنید سپس آن را روی پوستتان قرار دهید. زیرا سرکه سیب خاصیت اسیدی بسیار قوی داشته و اگر به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد ممکن است به پوستتان آسیب برساند.

    بنابراین حتما برای استفاده از سرکه سیب بر روی پوست ابتدا به مقدار مساوی آب و سرکه سیب طبیعی را مخلوط کرده و در صورت تمایل ژل آلوئه ورا یا چای سبز نیز به آن اضافه کرده و ترکیب حاصل را برای پوست استفاده کنید.

    می‌توانید به مرور زمان که پوست شما عادت کرد، به تدریج غلظت ترکیب را افزایش داده و اندکی به درصد سرکه سیب بیفزایید. حتما قبل از  هر بار استفاده، مخلوط را به خوبی تکان دهید تا آب و سرکه کاملا مخلوط شوند.

    دقت کنید اگر بار اولتان است که از سرکه سیب استفاده می‌کنید، بهتر است مقدار کمی‌از مخلوطی که تهیه کرده‌اید را در قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید تا بتوانید میزان واکنش پوستتان به سرکه سیب را برآورد کنید. اگر پوستتان حساسیتی نسبت به آن نشان نداد می‌توانید با پنبه‌ی نرمی‌ به آهستگی پوستتان را پاک کرده و با آب نسبتا گرم صورتتان را بشویید. می‌توانید مدت زمان باقی ماندن محلول روی پوستتان را در دفعه‌های بعدی اندکی افزایش دهید.

    برای استفاده از این محلول و نیز دیگر موادی که برای پوستتان، (مخصوصا پوست صورت استفاده می‌کنید) توصیه می‌شود که شب‌ها مورد استفاده قرار گیرند تا از وارد آمدن مضرات اشعه ماورابنفش خورشید به پوستتان جلوگیری کنید.

    یکی از موتد موثر در درمان شوره سر، سرکه‌ سیب است. زیرا شستن سر با سرکه‌ سیب می‌تواند باعث تغییر PH پوست سر شده و در نتیجه موجب توقف رشد مخمرها که عامل اصلی شوره سر هستند، شده و به این ترتیب به وجود شوره در پوست سر خاتمه بدهد. همچنین این ماده  می‌تواند شما را از شر چربی و خارش سر نیز خلاص کند.

    برای این منظور می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و موهای خود را با آن شست و شو دهید. و بعد از آن، یک‌چهارم فنجان از سرکه‌ سیب را با یک‌چهارم فنجان آب ترکیب کرده و آن را روی پوست سرتان اسپری کنید و پس از یک ساعت آن را شست و شو دهید.

    سرکه سیب دارای خاصیت لایه‌برداری بسیار بالایی است. سرکه سیب به علت خاصیت لایه برداری اش، موجب حساسیت پوست می‌شود بنابراین اگر روزها به محل‌های روباز می‌روید حتما از ضد آفتاب استفاده کرده و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید تا از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش به پوستتان جلوگیری کنید.

    زگیل یک مشکل پوستی است که ظاهری ناخوشایند را برای پوست فرد ایجاد می‌کند. برای از بین بردن زگیل‌ها، می‌توانید از سرکه‌ سیب استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید یک گلوله‌ی پنبه را در سرکه‌ سیب خیسانده و یک شب تا صبح آن را روی محل زگیل بگذارید.

    اگر علت خارش پوست، هر چیزی مثلا نیش پشه یا پیچک سمی‌ یا حساسیت به برگ یک گیاه خاص باشد، سرکه‌ سیب می‌تواند این آثار دردناک و آزاردهنده را به تدریج کاهش داده و در نهایت به کلی آن را از بین ببرد. برای این منظور تنها کافی است مقداری از این سرکه را روی محل خارش مالیده و منتظر بمانید که سرکه‌ سیب تاثیر خود را بگذارد.

    منابع:

    healthline

    healthline

    rd 

    پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    سلام ببخشید سرکه سیب برای رفع جای زخم هم موثره؟ اگر هست بعد از چه مدتی اثرشو میبینم؟

    سلام نه ربطي نداره عزيزم

    سلام خیر اثر ندارد و گاها سبب آسیب هم میشود

    آیا سرکه سیب بر لاغری تاثیر دارد؟ بعد از چه مدت استفاده کردن اثر خود را نشان میدهد؟

  • درمان سرماخوردگي شديد در طب سنتي
  • سلام در برخی موارد در کنار رژیم موثر بوده

    مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

    در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

    پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

    تماس تلفنی با پزشکان

    نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان

    خانمها همیشه دوست دارند به موها و پوست صورتشان برسند و همیشه زیبا و شاداب باشند ما در این مطلب از پرشین وی قصد داریم یک معجزه زیبای طبیعت را برای پوست و موی شما عزیزان معرفی کنیم و آن چیزی نیست جز سرکه سیب شاید شما هم درباره اهمیت و اثر بخشی سرکه سیب برای پوست و مو شنیده باشید اما
    ما قصد داریم این بار از فواید و اثر بخشی سرکه سیب برای پوست و مو برایتان توضیحات جامعی را آماده کنیم در ادامه همراه ما باشید

    این چاشنی مایع، خوش طعم و مطبوع نه تنها برای مصارف خوراکی به ویژه همراه با سالاد قابل استفاده و
    لذت بخش است بلکه در عین حال می‌توان از خواص سرکه سیب برای پوست و مو بهره برد.

    متخصصان پوست همواره تاکید دارند که اغلب صابون‌ها و شامپوهای صنعتی که اکثر ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، پس
    از مدتی باعث از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست و مو می‌شوند و در نتیجه در تمام بدن خود احساس
    خشکی می‌کنیم.

    خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله
    کند و در واقع می‌تواند بین PH طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید.

    اما اگر می‌خواهید از خواص این محصول طبیعی برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع
    مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    تاثیر مفید سرکه‎سیب بر سلامت موها این است که می‌تواند آلودگی‌ها را از روی موها پاک کند و اگر به
    طور روزانه و منظم برای مراقبت طبیعی استفاده شود به تدریج موجب نرمی، لطافت و حتی درخشندگی تارهای مو می‌شود.

    برای این منظور می‌توانید مقداری سرکه‎سیب را با حجم یکسانی آب مخلوط کرده و پس از شست و شوی موها
    با شامپو، سر خود را با این محلول مرطوب کنید.

    اگر بتوانید با کمک اسپری به صورت افشانه‌ای محلول سرکه‎سیب و آب را روی موهای خود بپاشید، نتیجه بهتری حاصل
    خواهد شد.
    سپس پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید و پیش از آب‌کشی مجدد، اجازه دهید چند دقیقه‌ این محلول
    روی سرتان بماند.
    پس از آن، دیگر نیازی به استفاده از حالت دهنده نخواهید داشت چون سرکه‎سیب به تنهایی موهای شما را نرم
    و لطیف می‌کند.

    در مورد خاصیت این سرکه برای پوست نیز تاکید می‌شود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری
    پوست کمک می‌کند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد.
    در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌شود.

    سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند.
    به این ترتیب برای نرمی کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام می‌روید چند قاشق چایخوری از این
    سرکه را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید.
    محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی می‌کند.

    کسانی که دارای پوست چرب و پر جوشی هستند با این سرکه معجزه اسا میتوانند تا حدی التهابات این
    جوش‌های چرکی و قرمز را از بین ببرند.
    دو قاشق غذاخوری سرکه سیب رو با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و با بعد یک گوش پاک‌کن روی
    جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و تا حدی التهاب جوش
    رو از بین میبرد.

    خاصیت اسیدی سرکه‎سیب قابلیت آن را دارد که با این فرآیند ناخوشایند مقابله کند و در واقع می‌تواند بین PH
    طبیعی پوست و مو تعادل برقرار نماید.

    اما اگر می‌خواهید از خواص این محصول طبیعی برای مصارف زیبایی پوست و مو بهره بگیرید، مطمئن شوید که نوع
    مرغوب، مناسب و طبیعی آن را انتخاب کنید.

    در مورد خاصیت این سرکه برای پوست نیز تاکید می‌شود که سرکه‎سیب به طور کلی به زیبایی و بهبود ظاهری
    پوست کمک می‌کند چون پوست به طور طبیعی اسیدی است و سرکه سیب می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل سازد.
    در این صورت، بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌شود.

    سرکه سیب در عین حال به کاهش لکه‌ها و دانه‌های قرمز روی پوست کمک می‌کند.
    به این ترتیب برای نرمی‌کلی پوست بهتر است دفعه بعد که به حمام می‌روید چند قاشق چایخوری از این سرکه
    را داخل وان پر از آب بریزید و مدتی در وان بمانید.
    محلول سرکه‎سیب و آب، پوست را مرطوب، تازه و از همه مهم‎تر پاک‎سازی می‌کند.

    دیگر روش‌های استفاده سرکه سیب برای زیبایی و سلامت پوست
    ۱- از بین بردن زگیل : یک پنبه خیس شده در سرکه سیب را روی زگیل بگزارید و آن را
    بانداژ کنید و بگزارید شب تا صبح بماند اگر این کار را به مدت یک هفته انجام دهید نتایج مثبتی
    مشاهده خواهید کرد سرکه سیب برای پوست و مو مفید است.

    ۲-استفاده در ماسک صورت : مقداری سرکه سیب و خاک رس بنتونیت را به میزان مساوی مخلوط کنید و یک
    قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
    این ماسک را به صورت اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

    ۳-درمان بیماری‌های پوستی : بیماران مبتلا به پسوریازیس یا صدفک( نوعی بیماری خودایمنی مزمن پوستی) از سرکه سیب برای کاهش
    التهاب و سوزش می‌توانند استفاده کنند.
    یک پنبه را با چندقطره سرکه سیب آغشته کنید و آن را به آرامی‌به نواحی ملتهب بمالید.

    ۴- ضدجوش: باکتری‌ها را می‌کشد و pH سطح پوست را متعادل می‌سازد.
    همچنین چربی اضافی پوست را جذب می‌کند که یکی از دلایل اصلی جوش زدن هست.
    یک قسمت سرکه را با ۳ یا ۴ قسمت آب مخلوط کنید و به کمک یک پنبه ان را به
    پوستتان بمالید و بعد از ده دقیق شستشو دهید.

    ۵-استفاده به عنوان افترشیو : بعد از اصلاح صورت می‌تواند به عنوان افترشیو به کار رود.
    یک بطری کوچک را از مقدار مساوی آب و سرکه سیب پر کنید و قبل از مصرف تکان دهید.

    ۶-بهبود آفتاب سوختگی : یک پارچه خیس شده در سرکه را به محل آفتاب سوختگی بمالید تا بهبود یابد.

    ۷-درمان رگ‌های واریسی :سرکه سیب برای رگ‌های واریسی مفید می‌باشد چون کمک می‌کند تا گردش خون بهبود یابد و رگ‌های
    متورم و بیرون زده را بهبود می‌دهد طوری که کمتر دیده می‌شوند و درد کمتری خواهند داشت.
    مقدار مساوی از سرکه سیب و لوسیون موردعلاقه تان را با هم مخلوط کنید و صبح و شب بر رگ‌های
    واریسی با ماساژ اعمال کنید تا جذب شود.

    ۸-دئودورانت طبیعی : بیشتر دئودورانت‌های تجاری ضد تعریق هستند یعنی اینکه مجاری عرق کردن را مسدود می‌کنند اما تعریق یکی
    از روش‌های طبیعی بدن برای سم زدایی خودش هست و مسدود کردن آن به معنای مسدود کردن قابلیت سم زدایی
    هست.
    سرکه سیب به جای مسدود کردن مجاری تعریق خیلی ساده بوی بد را جذب و خنثی می‌کند.
    اگر بعد از مالیدن سرکه به زیر بغل بوی سرکه اذیتتان کرد نگران نباشید بعد از خشک شدنش بویش هم
    می‌رود و سرکه سیب برای پوست و مو مفید است.

    با بالا رفتن سن علاوه بر بالا رفتن تجربه، علائم فیزیکی مثل چین و چروک پوست نیز
    نمایان می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند از پیری زودرس
    جلوگیری کند و حتی به کاهش سرعت پیری نیز کمک کند. توانایی سرکه‌ سیب
    در حفظ تعادل بازی/ اسیدی در بدن نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.

    مقابله با رادیکال‌های آزاد

    اگر تعداد رادیکال‌های آزاد بیشتر از حدی باشد که آنزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بتوانند
    آن را کنترل کنند، ممکن است باعث آسیب اُکسایشی (oxidative) به غشای سلولی،
    بافت‌ها، پروتئین‌ها و حتی DNA شود و همین امر منجر به ابتلا به بیماری‌هایی مثل
    زخم‌ معده، آمفیزم، التهاب مفاصل یا اختلالات سیستم ایمنی بدن می‌شود.
    در حقیقت، علت تقریبا هر بیماری که به ذهن‌تان می‌رسد می‌تواند از رادیکال‌های آزاد باشد.

    در حالی که از بین بردن کامل رادیکال‌های آزاد امکان‌پذیر نیست، اما می‌توان با خوردن
    آنتی‌اکسیدان‌هایی که مانع رادیکال‌های آزاد در آسیب به بدن می‌شوند، آثار آن را
    خنثی کرد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها و سبزیجات مختلف و برخی مواد
    غذایی مثل سرکه‌ سیب موجب کاهش رادیکال‌های آزاد بدن می‌شوند.

    فلور (flora) روده بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می‌دهد. بهبود شرایط
    رشد باکتری‌های مفید توسط سرکه‌ سیب می‌تواند به ارتقای ایمنی بدن کمک کند.
    مالیک اسید (جوهر سیب) موجود در سرکه‌ سیب یک اسید ضد ویروس قوی است
    و شاید یکی از دلایل اینکه افرادی که به صورت روزانه سرکه‌ سیب می‌خورند کمتر دچار سرماخوردگی می‌شوند همین باشد.

    علاوه بر این، گفته می‌شود که سرکه‌ سیب خام و تصفیه نشده برای سیستم لنفاوی
    بدن مفید است و می‌تواند به شست‌وشوی غدد لنفاوی و از بین بردن مخاط کمک کند.
    سرکه‌ سیب با گذشت زمان می‌تواند تراکم سینوس را بکاهد و میزان سرماخوردگی یا ابتلا به انواع آلرژی‌ها را پایین بیاورد.

    تک رژ /چطور

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    47 خواص سرکه سیب برای پوست، مو و سلامتی

    سرکه سیب خواص شگفت‌انگیزی دارد مانند: مقابله با دیابت، سرطان، مشکلات قلبی و میزان بالای کلسترول خون و کمک به کاهش وزن. در این مطلب از زوم لایف درباره خواص، عوارض و مضرات سرکه سیب و همچنین نحوه مصرف این سرکه را توضیح داده‌ایم.

    آنچه در ادامه می‌خوانید:

    سرکه سیب دراثر تخمیر سیب با مخمرها تولید می‌شود. مخمرها قند موجود در سیب را به الکل تبدیل می‌کنند. سپس باکتری‌هایی به این مخلوط اضافه می‌شوند و الکل را به استیک اسید تبدیل می‌کنند. درحدود 5 تا 6٪ سرکه‌ی سیب از استیک اسید ساخته شده است. استیک اسید در دسته‌ی اسیدهای ضعیف قرار می‌گیرد. بااین‌حال مقادیر بالای آن خاصیت اسیدی نسبتا بالایی ایجاد می‌کند. سرکه سیب علاوه بر استیک اسید، محتوی آب، سایر اسیدها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

    بهترین نوع سرکه در طب سنتی سرکه انگور قرمز است که به طور طبیعی و نه صنعتی تهیه شده باشد. مصرف روزانه سرکه برای افراد گرم مزاج در اقلیم‌های گرمسیری مفید است چون تیزی و شدت گرمی صفرا و داغی خون و مواد زائد تجمع یافته در بدن را مخصوصاً در فصول گرم از بین می‌برد.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد و باید در آشپزخانه شما وجود داشته باشد. کاربردهای سرکه‌ی سیب عبارتند از تمیز کننده عالی، کمک به شستن بهتر موها، نگهداری از غذا و بهبود وضعیت پوست. به علاوه می‌توان از آن در تمامی دستور پخت‌ها از جمله سس سالاد، سوپ، سس‌ها، نوشیدنی‌های گرم و غیره استفاده کرد.

    فواید سرکه سیب متعدد هستند و می تواند برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، اما این سرکه عوارضی را هم به همراه دارد که باید به آن ها توجه کنید (در پایان مطلب به عوارض سرکه سیب اشاره کرده‌ایم).

    در ادامه 27 خواص سرکه سیب برای سلامت بدن را بخوانید:

    ادعا می‌شود که سرکه‌ی سیب به کنترل سطح قند خون افراد دیابتی کمک می‌کند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف سرکه‌ی سیب پس از یک وعده‌ی غذایی با کربوهیدرات بالا می‌تواند حساسیت به انسولین را به میزان 34% بهبود داده و سطح قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اگر برای دیابت دارو مصرف می‌کنید، باید پیش از خوردن سرکه‌ سیب با پزشکتان مشور کنید.

    گاهی سرکه‌ی سیب برای کمک به کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا باعث می‌شود که احساس سیری به شما دست دهد. مطالعات کوتاه مدت نشان داده‌اند که مصرف سرکه‌ی سیب به شما کمک می‌کند تا کالری کمتری بخورید، در نتیجه وزن کم کرده و چربی شکمتان آب می‌شود.

    هرچند، تاثیرات بلند مدت آن بر کاهش وزن ناشناخته بوده و احتمال می‌رود که تاثیر اندکی بر کاهش وزن داشته باشد؛ مگر اینکه سبک زندگی و رژیم غذایی‌تان را نیز تغییر دهید.

    سطح بالای کلسترول خون می‌تواند باعت افزایش حمله قلبی و سکته مغزی شود. برخی شواهد حاکی از آن است که مصرف سرکه سیب می‌تواند به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند. محققان طی یک مطالعه 12 هفته‌ای دریافتند که شرکت کنندگانی که روزانه سرکه سیب خوردند وزن بیشتری کم کردند. در نتیجه میزان کلسترول خون در آن‌ها نیز کمتر شده است.

    سرکه سیب حاوی 4 درصد مالئیک اسید است و در درمان عفونت‌های قارچی موثر می‌باشد. عفونت‌های قارچی می‌توانند باعث بروز مشکلاتی در زندگی انسان‌ها شوند. این عفونت‌ها می‌توانند در دهان و گلو ایجاد شوند. خطر ابتلا به عفونت‌های قارچی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر دیده می‌شود. برخی از عفونت‌ها در برابر داروهای ضد قارچ مقاوم هستند و به راحتی از بین نمی‌روند.

    برخی تحقیقات نشان داده است که سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک درمان ضد قارچ مورد استفاده قرار گیرد. نتایج یک گزارش مشخص می‌کند مردی که مبتلا به دیابت نوع 2 بوده، مدام از عفونت‌های قارچی در دهان خود رنج می‌برد. این فرد که به مدت 7 روز و روزانه 2 مرتبه از سرکه سیب به عنوان دهانشویه استفاده کرده و آثار بیماری تا 94٪ در وی کاهش یافته است.

    سرکه سیب خاصیت ضد باکتری دارد و می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها مفید باشد. مطالعات نشان می‌دهند که سرکه سیب می‌تواند باعث از بین بردن برخی باکتری‌های بیماری زا در روده شوند و از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای جلوگیری کند.

    از آنجا که همه‌ی ما از رژیم‌های غذایی سم‌زدا آگاهی داریم، اما افزودن یک یا دو قاشق سرکه‌ سیب به رژیم غذایی می‌تواند گردش خون غدد لنفاوی را بهبود ببخشد که همین به بالا رفتن ایمنی بدن کمک می‌کند.

    همان‌طور که سرکه‌ سیب می‌تواند با بوی بد بدن مبارزه کند، قادر است تا این کار را با بوی بد پا نیز انجام دهد و همه‌ی اینها به خاطر توانایی سرکه‌ سیب در متعادل‌سازی PH پوست است. با این کار، سرکه‌ سیب باکتری‌های تولید‌کننده‌ی بوی بد پا را از بین می‌برد. یک دستمال کاغذی را با مقداری سرکه‌ سیب بخیسانید و روی پاهای خود بمالید.

    یکی از خجالت‌آورترین مشکلات بهداشتی بوی بد دهان است که می‌توان با سرکه‌ سیب از شر آن خلاص شد. اما چگونه؟ سرکه‌ سیب باکتری‌های به وجود‌ آورنده‌ی بوی بد را می‌کشد. برای داشتن بوی خوش دهان، مقداری از آن را در دهان‌تان قرقره کنید یا یک قاشق چای‌خوری از آن را سر بکشید.

    اغلب ادعا می‌شود که سرکه‌ی سیب می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد. در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شده است که سرکه، سلول‌های سرطانی را از میان می‌برد. هم‌چنین بر اساس برخی از مطالعات، مصرف سرکه‌ی سیب را با کاهش خطر ابتلا به سرطان تیروئید مرتبط می‌دانند. هرچند، مطالعات دیگر ذکر کرده‌اند که مصرف سرکه سیب با افزایش احتمال ابتلا به سرطان مثانه همراه است.

    بنابراین به نظر می‌رسد سرکه سیب بتواند رشد سرطان را کم یا آن را متوقف کند. ولی قطعا نمی‌تواند به طور معجزه‌آسا باعث درمان بیماری خطرناکی مانند سرطان شود.

    سرکه‌ی سیب روش خانگی محبوبی برای درمان گلودرد است. تصور می‌شود که خواص آنتی باکتریال آن می‌توانند باکتری‌های مضر را از میان ببرند. هرچند شواهی دال بر صحت این موضوع وجود ندارد. اگر می‌خواهید این مورد را در خانه امتحان کنید، سرکه‌ی سیب را با آب مخلوط کرده و آن را غرغره کنید.

    توجه: سرکه‌ی سیب بسیار اسیدی بوده و مصرف سرکه سیب خالص، می‌تواند گلو را بسوزاند.

    ماساژ سرکه‌ی سیب رقیق روی پوسته‌ی سر می‌تواند در از میان بردن شوره‌ی سر موثر باشد. میزان تاثیر گذاری آن مشخص نیست، اما این نظریه وجود دارد که اسید موجود در سرکه، رشد قارچ مالاسه زیا را که می‌تواند موجب بروز شوره گردد، متوقف می‌سازد.

    اغلب گفته می‌شود که سرکه‌ی سیب جایگزین موثری برای دهان شویه‌های شیمیایی است. خواص آنتی باکتریال آن بوی بد دهان را از میان می‌برد، گرچه هیچ تحقیقی میزان تاثیر گذاری آن را مشخص نکرده است.

    اگر می‌خواهید این دهان شویه را امتحان کنید، حتماً سرکه‌ی سیب را با آب رقیق کنید (مقدار معمولی آن 1 قاشق غذاخوری برای هر فنجان یا 140 میلی لیتر آب است)؛ زیرا خاصیت اسیدی سرکه می‌تواند به دندان‌هایتان آسیب بزند.

    اگر می‌خواهید دندان‌هایی تمیز داشته باشید، باید به تمیزی مسواکتان توجه کنید. همانطور که درباره‌ی خاصیت اسیدی سرکه‌ی سیب گفته شد، می‌توانید از آن به عنوان تمیز کننده‌ی خانگی مسواک استفاده کنید.

    برای تهیه‌ی آن نصف فنجان (120 میلی لیتر) آب را با 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه‌ی سیب و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین به خوبی ترکیب کرده و سپس سر مسواکتان را به مدت 30 دقیقه درون آن قرار دهید. حتماً مسواکتان را پیش از استفاده به خوبی با آب بشویید، زیرا خاصیت اسیدی سرکه‌ی غلیظ می‌تواند به دندان‌هایتان آسیب برساند.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    سرکه‌ی سیب، اسیدی است؛ به همین دلیل، بسیاری از افراد از آن برای از میان بردن لکه‌ها و سفید کردن دندان‌هایشان استفاده می‌کنند. بدین منظور، مقدار کمی سرکه‌ی سیب را با یک پنبه روی دندان‌هایتان بمالید. نتیجه‌ی آن فوری نخواهد بود، اما استفاده‌ی مکرر از آن می‌تواند لکه‌ها را از میان ببرد.

    البته احتیاط لازم را به خرج دهید. مطمئن شوید که پس از استفاده از آن، دهانتان را به خوبی می‌شویید؛ زیرا اسید موجود در آن می‌تواند مینای دندان را از میان ببرد.

    گفته می‌شود که مالیدن سرکه‌ی سیب رقیق به زیر بغل، جایگزین خانگی خوبی برای دئودورانت‌های شیمیایی است. با این حال، گرچه سرکه‌ی سیب در برخی نواحی محبوب است، اما میزان تاثیر گذاری آن هنوز ثابت نشده است.

    سرکه‌ی سیب می‌تواند از ابتلای حیوان خانگی‌تان به کک جلوگیری کند. گفته می‌شود که اسپری کردن ترکیب 1 واحد آب و 1 واحد سرکه‌ی سیب روی حیوان خانگی‌تان، به وجود آورنده‌ی محیطی است که کک‌ها نمی‌توانند در آن رشد کنند.

    سرکه سیب برای رگ‌های واریسی بسیار سودمند است زیرا میزان گردش خون را در دیواره‌ی رگ‌ها بالا می‌برد و به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود، تورم رگ‌ها را کاهش می‌دهد. سرکه‌ سیب را با نارون‌کوهی ترکیب کنید و روی رگ‌های جریان‌دهنده‌ی خون بمالید. در عرض دو هفته شاهد آثار آن خواهید بود.

    سرکه‌ سیب سرشار از استیک اسید است که به خودی خود دارای خاصیت اسیدی است اما در بدن بیشتر خاصیت قلیایی از خود نشان می‌دهد. متعادل‌سازی PH بدن می‌تواند خطر بیماری‌های مزمن مثل سرطان را کاهش دهد و به طور چشم‌گیری میزان انرژی را بالا ببرد.

    سرکه سیب طبیعی یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان کبد چرب است. سرکه سیب کمک می‌کند چربی انباشته شده در داخل و اطراف کبد از بین برود. همچنین سرکه سیب باعث کاهش وزن شما می‌شود. برای این‌منظور، یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیون آب گرم بریزید، در صورت تمایل به آن عسل اضافه کنید. برای تاثیرگذاری بیشتر، قبل و بعد از غذا سرکه سیب مصرف کنید و این کار را برای چند ماه انجام دهید.

  • مدل لباس مجلسی بلند گیپور
  • یک قاشق چایخوری سرکه سیب را بردارید و بنوشید. سرکه سیب طعم ترشی دارد و می‌تواند سکسکه را متوقف کند. سرکه‌ سیب با تحریک بیش از حد عصب‌های گلو که عامل اسپاسم هستند مانع از انتقال پیام سکسکه می‌شود.

    سرکه سیب ماده‌ای به نام «پری‌بیوتیک» (prebiotics) وجود دارد که در ته بطری ته‌نشین می‌شود. پری‌بیوتیک‌ها برخلاف پروبیوتیک‌ها فرم خاصی از فیبر هستند. این مواد باکتری‌های مفید یا همان پروبیوتیک‌های موجود در دستگاه گوارش را تغذیه می‌کنند.

    بسیاری از فواید سرکه سیب به دلیل پری بیوتیک‌های موجود در آن است. پس فراموش نکنید قبل از مصرف سرکه سیب بطری را خوب تکان دهید تا مواد رسوب شده در انتهای بطری، درون مایع پخش شوند.

    از آنجا که سرکه‌ سیب به جذب کلسیم که یک ماده‌ی معدنی مهم در پیش‌گیری از پوکی استخوان است، کمک می‌کند، این ماده یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش خطر پوکی استخوان محسوب می‌شود. با نوشیدن سرکه‌ سیب در هر وعده‌ی غذایی، جذب مناسب کلسیم برای تقویت استخوان‌های خود را تضمین خواهید کرد.

    سرکه‌ سیب، یک روشی محبوب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است. یک قاشق چای‌خوری را با عسل و آب و گرم مخلوط کنید و بنوشید. اضافه کردن زنجبیل خرد شده به این ترکیب، اثر درمانی آن را بیشتر می‌کند.

    اگر بی‌وقفه سکسکه می‌کنید به سراغ سرکه سیب بروید. طعم تیز این سرکه یک روش موثر برای مقابله با سکسکه است. این ماده باعث تحریک عصب‌های موجود در گلو که عامل اسپاسم‌ها هستند، شده و آن را برطرف می‌کند.

    ادعا می‌شود که یک روش خوب برای از میان بردن جوش‌ها این است که اندکی سرکه‌ی سیب رقیق را روی جوش‌ها بمالید. هرچند، سرکه‌ی سیب غلیظ، شدیداً اسیدی بوده و استفاده‌ی مستقیم آن روی پوست می‌تواند موجب سوزش شود.

    همانطور که در مورد آکنه گفته شد، تصور می‌شود که سرکه‌ی سیب ماده‌ای طبیعی برای از میان بردن زگیل‌هاست. دلیل این موضوع، خاصیت اسیدی آن است. گرچه باید توجه داشته باشید که این روش درد زیادی به همراه دارد و برخی از افرادی که آن را امتحان کرده‌اند، از بی حسی موضعی استفاده کرده‌اند.

    ادعا می‌شود که سرکه‌ی سیب در درمان مشکلات پوستی و کاهش علائم پیری موثر است. به همین دلیل، بسیاری از افراد از آن برای بهبود پوستشان استفاده می‌کنند.  دستور تهیه‌ی کلی این است که 1 واحد سرکه‌ی سیب را با 2 واحد آب مخلوط کرده، سپس آن را با استفاده از پنبه به صورت بزنید. هرچند اگر پوستتان حساس است، این محلول را رقیق‌تر کنید.فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    با بالا رفتن سن علاوه بر بالا رفتن تجربه، علائم فیزیکی مثل چین و چروک پوست نیز نمایان می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در سرکه‌ سیب می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و حتی به کاهش سرعت پیری نیز کمک کند. توانایی سرکه‌ سیب در حفظ تعادل بازی/ اسیدی در بدن نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.

    سرکه‌ی سیب همه کاره بوده و کاربردهای فراوانی دارد. استفاده از آن روشی آسان و ارزان برای حل بسیاری از مشکلات خانه است. در ادامه 19 کاربرد سرکه سیب را بخوانید:

    یک راه آسان برای استفاده از سرکه‌ی سیب، تهیه‌ی سس سالاد است. سس‌های خانگی نسبت به سس‌هایی که از فروشگاه می‌خرید، سالم‌تر بوده و اغلب خوشمزه‌تر نیز هستند.

    معمولاً سرکه‌ی سیب به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال، انتخابی محبوب و جایگزینی طبیعی برای پاک کننده‌های شیمیایی محسوب می‌شود. 1 فنجان آب را با نصف فنجان سرکه‌ی سیب مخلوط کنید و پاک کننده‌ی همه کاره‌ی شما آماده است. هرچند، این محلول ارزش چندانی ندارد؛ زیرا سرکه‌ی سیب در مقایسه با پاک کننده‌های شیمیایی که باکتری‌های مضر را از میان می‌برند، تاثیر بسیار کمتری داشته و فقط می‌تواند برخی از باکتری‌ها را از بین ببرد.

    برخی اوقات این کرم‌ها می‌توانند به آفت تبدیل شوند. خوشبختانه به سادگی می‌توان آن‌ها را با استفاده از سرکه‌ی سیب به دام انداخت. کمی سرکه‌ی سیب را داخل یک فنجان ریخته و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید (تا کرم‌های به دام افتاده غرق شوند) و مشکلتان حل خواهد شد.

    افزودن سرکه به آبی که برای جوشاندن یا آب پز کردن تخم مرغ‌ها استفاده می‌کنید، به شما در داشتن تخم مرغ‌های بهتر کمک می‌کند؛ زیرا هنگامی که پروتئین‌های موجود در سفیده‌ی تخم مرغ در یک محیط اسیدی‌تر قرار می‌گیرند، سریع‌تر سفت می‌شوند.

    قطعاً هنگام آب پز کردن تخم مرغ می‌خواهید سفیده‌اش سریعاً سفت شود تا شکل تخم مرغ حفظ شود. استفاده از سرکه هنگام جوشاندن تخم مرغ، فرایند سفت شدن سفیده‌ی تخم مرغ را افزایش می‌دهد. اگر پوسته‌ی تخم مرغ حین جوشاندن آن بشکند، سرکه‌ی موجود در حفظ شکل تخم مرغ موثر خواهد بود.

    می‌توانید هنگام آشپزی از سرکه‌ی سیب برای درست کردن چاشنی غذا استفاده کنید. در واقع، سرکه‌ی سیب ترکیبی فوق العاده در بسیاری از چاشنی‌های استیک است، زیرا مزه‌ی ترش و شیرینی به گوشت می‌دهد. سرکه‌ی سیب را با سیر، سس سویا، پیاز و فلفل قرمز ترکیب کنید تا استیکتان خوشمزه‌تر شود.

    ممکن است بسیاری از افراد به سموم و آفت کش‌های موجود روی میوه‌ها و سبزیجات حساس باشند؛ به همین دلیل، برخی از آن‌ها میوه‌ها و سبزیجات خود را در سرکه‌ی سیب می‌شورند و امیدوارند که مواد شیمیایی بیشتری را نسبت به آب پاک کند.

    هرچند کاملاً مشخص نیست که آیا سرکه نسبت به آب سموم بیشتری را پاک می‌کند یا خیر، اما ممکن است در از میان بردن باکتری‌های مضر غذاها موثر باشد. مثلاً مشخص شده است که شستن غذا در سرکه، باکتری‌های مضر مانند ای کولای و سالمونلا را از میان می‌برد.

    گفته می‌شود که شست و شوی موها با سرکه‌ی سیب، تجمع آلودگی را از میان برده، گره‌های مو را از هم باز کرده و باعث درخشندگی مو می‌شود. 1 واحد سرکه‌ی سیب را با 1 واحد آب مخلوط کرده و آن را روی موهایتان بریزید. چند دقیقه صبر کرده و سپس موهایتان را بشویید. اگر پوستی حساس دارید، باید محلولتان را رقیق‌تر کنید؛ زیرا سرکه‌ی سیب نسبتاً اسیدی است.

    می‌توانید از سرکه‌ی سیب برای تمیز کردن دندان مصنوعی استفاده کنید. گرچه اتفاق نظر روی بهترین روش تمیز کردن دندان مصنوعی وجود ندارد، اما تصور می‌شود که مواد باقیمانده از سرکه‌ی سیب نسبت به پاک کننده‌های دیگر، آسیب کمتری به لایه‌ی درونی دهان می‌زنند.

    بسیار از افراد به همان دلیل قبلی که از سرکه‌ی سیب به عنوان تونر صورت استفاده می‌کردند، از آن در حمام نیز استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، 1 یا 2 فنجان سرکه‌ی سیب را به آب وان اضافه کرده و از حمامتان لذت ببرید.

    سرکه‌ی سیب ماده‌ای فوق العاده برای تهیه‌ی سُسی تند است. می‌توانید آن را به سس‌های گوجه‌ای اضافه کنید تا طعمشان تقویت شود.

    افزودن سرکه به سوپ، طعم آن را بهتر می‌کند. اگر سوپ خانگی و مورد علاقه‌تان کم مزه است، در پایان، تا زمانی که طعم آن عالی شود، کمی سرکه‌ی سیب به سوپتان اضافه کنید.

    یکی دیگر از کاربردهای خانگی و فوق العاده‌ی سرکه‌ی سیب، از میان بردن علف‌های هرز است. سرکه‌ی غلیظ را روی علف‌های هرز باغچه‌تان اسپری کنید. هم‌چنین می‌توانید آن را با صابون و آبلیمو ترکیب کنید تا تاثیرش دو چندان شود.

    سرکه‌ی سیب، به خصوص هنگام پختن شکلات‌های وِگان که نمی‌توان در آن‌ها از تخم مرغ استفاده کرد، طعمی محبوب در شیرینی پزی و بهبود دهنده‌ی بافت کیک است. هم‌چنین سرکه‌ی سیب می‌تواند مانند این دستور پخت، طعم بیشتری به شکلات‌ها و کارامل بدهد.

    2 قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با 1 قاشق غذاخوری دارچین، 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری آبلیمو و 12 اونس (355 میلی لیتر) آب داغ ترکیب کنید تا نوشیدنی داغ متفاوتی تهیه کنید.

    شستن ظرف‌ها در سرکه‌ی سیب به از میان بردن تمامی باکتری‌های مضر کمک کرده و ظرف‌ها را تمیز نگه می‌دارد. برخی از افراد آن را به آب سینک اضافه کرده و برخی دیگر آن را در مایع ظرفشویی‌شان می‌ریزند.

    سرکه‌ی سیب همانند انواع دیگر سرکه‌ها، نگه دارنده‌ی فوق العاده‌ایست. در حقیقت، هزاران سال است که مردم از سرکه سیب برای درست کردن ترشی و نگهداری از غذا استفاده می‌کنند؛ این سرکه بدین گونه عمل می‌کند که غذا را اسیدی‌تر کرده، آنزیم‌های آن را غیر فعال می‌کند و باکتری‌هایی را که ممکن است غذا را فاسد کنند، از میان می‌برد.

    برای از بین بردن لکه از روی سینک‌های چینی، آن را با آب پُر کنید و 2 فنجان سرکه‌ سیب به آن بیفزایید. سینک را به همین حالت به مدت 20 دقیقه الی 2 ساعت بسته به مقدار لکه‌ها بگذارید.

    برای جلا دادن نقره نصف فنجان سرکه‌ سیب را با 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. نقره را برای چند ساعت در این مخلوط قرار دهید و سپس تمیز کنید.

    برای جلا دادن برنز، برنج و مس؛ نمک و سرکه‌ سیب را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و بر روی این سطوح بکشید تا لکه پاک شود. سپس با آب سرد بشویید و با یک حوله‌ خشک کنید.

    سرکه‌ی سیب خواص آنتی باکتریال دارد. به همین دلیل، اغلب اوقات ادعا می‌شود که سرکه‌ی سیب می‌تواند بوهای بد را از بین ببرد. هیچ تحقیقی این ادعا را تایید نمی‌کند، اما می‌توانید با ترکیب سرکه‌ی سیب و آب، اسپری خوشبو کننده تهیه کرده و این ادعا را آزمایش کنید. این اسپری، جایگزینی طبیعی برای خوشبو کننده‌های موجود در بازار است. می‌توانید آن را با آب و نمک‌های اِپسوم ترکیب کرده و خوشبو کننده‌ی پا تهیه کنید. بدین ترتیب، با از میان رفتن باکتری‌های ایجاد کننده‌ی بوی بد، از شر بوی بد و ناخوشایند پا خلاص خواهید شد.

    سرکه سیب سرشار از خواص مفید برای بدن است به ویژه اگر صبح مصرف شود. اگر سرکه سیب به صورت ناشتا استفاده شود  برای بهبود هضم غذا، کاهش سطح قند خون، تقویت سیستم ایمنی، تقویت انرژی، سم‌زدایی از بدن موثرتر خواهد بود.

    علی‌رغم تمام فوایدی که گفته شد، فراموش نکنید این ماده بسیار اسیدی است. پس برای مصرف باید حتما آن را رقیق کنید. از آنجا که سرکه سیب می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند، استفاده از نی راهکار خوبی است. اجازه ندهید عوارض سرکه سیب به شما آسیب برساند.

    سرکه سیب خواص فوق‌العاده‌ای دارد اما ممکن است مصرف سرکه سیب عوارضی هم داشته باشد.

    برخی عوارض سرکه سیب عبارتند از:

    هنوز مقدار توصیه شده‌ای برای مصرف این سرکه اعلام نشده است، به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از مصرف روزانه سرکه سیب از یک متخصص تغذیه مشورت بگیرید. اما به طور کلی اگر قصد مصرف سرکه سیب را دارید موارد زیر را در نظر بگیرید:

    در صورت بروز مشکلات جدی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    ممکن است سرکه سیب با برخی داروها تداخل داشته باشد. این داروها عبارت‌اند از:

    در ادامه برخی از سوالات رایج درباره سرکه سیب را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

    خوردن سرکه سیب قبل از خواب، کاملاً اشتباه است! در حالی خوردن سرکه سیب قبل از غذا، یک ایده خوب است، مصرف آن قبل از خواب اصلا ایده‌ی خوبی نیست، چون ممکن است سوزش مری و ریه را به همراه داشته باشد. حتی اگر سرکه سیب رقیق شده باشد، اسید موجود درآن با تماس با مری شما، درحالی که دراز کشیده‌اید، می‌تواند آسیب‌های جدی برساند.

    صرف نظر از زمان و مکان، افرادی که از این سرکه استفاده می‌کنند، باید به مدت 30 دقیقه بصورت ایستاده بمانند، تا از کلیه‌ی رفلاکس‌های آن نیز در امان بمانند توصیه می‌شود که حداقل نیم ساعت قبل از آنکه به رختخواب بروید، این سرکه را بنوشید.

    یکی از مهم‌ترین خواص سرکه سیب که حسابی هم سروصدا به‌پا کرده است، کمک به افزایش سوخت‌وساز بدن و کاهش وزن است. اما سرکه‌ سیب واقعا تا چه اندازه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؟ و به چه روش‌هایی می‌توان از آن استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا با نحوه‌ی درست مصرف سرکه‌ی سیب آشنا شوید.

    با توجه به تحقیقات انجام‌شده روی سرکه‌‌ سیب به‌نظر می‌رسد، درحالی‌که اضافه کردن مقداری سرکه‌ سیب به رژیم غذایی‌تان ممکن است به شما کمک کند که در عرض چند ماه حدود 1 کیلوگرم وزن کم کنید، اما سرکه‌ سیب در آب کردن چربی‌ها معجزه نمی‌کند. یکی از معدود مطالعات منتشرشده که به بررسی تأثیر سرکه‌ سیب بر کاهش وزن پرداخته است، دریافت که مصرف روزانه‌ی مقداری سرکه‌ سیب به‌مدت 2 ماه، در کل منجر به ازدست دادن 450 تا 900 گرم وزن شد؛ در مقایسه با گروه کنترل که به‌جای سرکه‌ سیب، آب مصرف کرده بودند و هیچ وزنی ازدست ندادند. تمام شرکت‌کنندگان در این مطالعه افراد چاقی بودند که به‌جز چاقی، مشکل سلامتی دیگری نداشتند (1).

    برخی شواهد نشان داده که مصرف سرکه سیب برای کنترل قند خون می‌­تواند مفید باشد. در مطالعات انسانی، سرکه سیب در کنار وعده غذایی حاوی کربوهیدرات بالا، موجب افزایش سطح قند خون در هر سه گروه (دیابت، قبل از دیابت و غیردیابتی) می­‌شود.

    تصور می­‌شود که ترکیبات سرکه سیب (استیک اسید) موجب کاهش سرعت تبدیل کربوهیدرات­‌های پیچیده به قندها جهت جذب و ورود به جریان خون می­‌شود. البته هنوز نیاز به بررسی بیشتر جهت دریافت بهتر این مکانیسم داریم.

    با این که به نظر مصرف سرکه سیب می­‌تواند در افراد دارای دیات نوع 2 موثر واقع شود، در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 شاید مضر باشد. زیرا مشکلات گوارشی و تاخیر در تخلیه معده یکی از عوارض دیابت نوع 1 است که به نظر می‌­رسد با مصرف سرکه سیب تشدید می‌­شود.

    باید توجه داشته باشیم که مصرف سرکه سیب در دیابت نوع 2 همراه با توصیه های پزشکی و مصرف دارودرمانی، رژیم متعادل و فعالیت فیزیکی باید در نظر گرفته شود و به تنهایی کافی نیست. بهترین روش مصرف، 1 تا 2 قاشق مرباخوری در 1 تا 2 لیوان آب قبل از وعده غذایی ناهار و شام است (2).

    سرکه سیب تولید مواد قلیایی را تحریک کند و کمک کند تا ادرار و خون قلیایی‌تر شوند. نتیجه آن شکستن سنگ‌های کلیه و جلوگیری از تشکیل سنگ‌های بیشتر می‌باشد. مطالعه‌ای جالب نشان داد که انواع مختلف سنگ کلیه انسان در اسید استیک حل می‌شوند. لازم است که از سرکه سیب خام، فراوری نشده و فیلتر نشده طبیعی استفاده کنیم که در بر گیرنده تمامی آنزیم‌ها و مواد مغذی لازم برای سلامت انسان می‌باشد (3).

    نتایج یک پژوهش نشان داده است که سرکه سیب دارای ویژگی‌های ضد میکروبی است و می‌تواند باکتری ئی.کلای را نابود کند. این باکتری می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شده و مسئول بسیاری از موارد اسهال است. با این وجود، سرکه سیب ممکن است برخی انواع باکتری‌های روده که برای گوارش خوب هستند را نیز نابود کند. این می‌تواند موجب تحریک روده شده و به اسهال منجر شود.

    این پژوهش در آزمایشگاه انجام شده بود و سرکه سیب به صورت مستقیم روی باکتری آزمایش شده بود، از این رو نتایج آن احتمالا در دنیای واقعی و روی انسان متفاوت است. همچنین، برخی شواهد مبنی بر این که سرکه سیب تخلیه معده را به تاخیر می‌اندازد، وجود دارند. اگر فردی به اسهال مبتلا باشد، سرکه سیب می‌تواند روند گوارش را کند سازد که به مدفوع زمان بیشتری برای سخت‌تر شدن پیش از تخلیه می‌دهد.

    پژوهش های بیشتری باید صورت بگیرند تا فواید احتمالی سرکه سیب برای بهبود اسهال بررسی شوند، چراکه مشخص نیست استفاده از این محصول برای درمان این شرایط بی‌خطر است یا خیر (4).

    تحقیقات محدودی برای تأیید این ادعا وجود دارد که سرکه سیب می‌تواند به درمان سرطان یا تأیید نقش قلیایی یا اسیدیته در سرطان به طور کلی کمک کند. یک مطالعه قدیمی از سال 1996 نشان داد که سرطان در محیط‌های کمی اسیدی با سرعت بیشتری رشد می‌کند و گسترش می‌یابد. با این حال، این آزمایش در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است نه در انسان.

    برخی تحقیقات نشان می‌دهند که اسید استیک، ترکیب اصلی موجود در سرکه سیب، به از بین بردن سلول‌های تومور کمک می‌کند. ولی این تحقیقات در یک آزمایشگاه صورت گرفته است، و نمی‌توان تومور واقعی را در معرض اسید استیک قرار داد ، بنابراین بعید است که نتایج مشابهی در بدن انسان داشته باشد.

    به طور کلی، به غیر از شواهد حکایتی، تأیید وجود این که یک محیط قلیایی مانع از رشد سرطان می شود، وجود ندارد (5).

    در حال حاضر ادعاهای متعددی در مورد خواص سرکه سیب از بهبود گوارش گرفته تا درمان سردرد وجود دارد اگر چه خواص درمانی سرکه سیب برای رفع سردرد هنوز به طور عملی ثابت نشده اما همواره از آن به عنوان یک درمان طبیعی با عوارض ناچیز یاد می‌شود.

    سرکه سیب حاوی آهن، پتاسیم و کلسیم است و مواد معدنی موجود در آن و خاصیت اسیدیِ آن می‌تواند به طور غیرمستقیم به درمان سردرد کمک کند (6).

    کلام آخر …

    تأثیرات سرکه سیب ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. شاید برخی از ادعاها در مورد خواص سرکه سیب درست از آب درنیاید. ولی در هر حال شکی نیست که این ماده فواید زیادی برای ما دارد. اگر خواندن خواص سرکه سیب و همچنین کاربردهای سرکه سیب برای شما مفید بوده، لطفاً به اشتراک بگذارید.

    آیا خواندن این مطلببرای شما مفید بود؟

    برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

    در خبرنامه ایمیلی عضو شوید تا مطالب منتخب را دریافت کنید!

    آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

    سلام، منظور پنیر خامه‌ای است. هر 100 گرم پنیر خامه‌ای حاوی 4.07 گرم …

    کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

    ورود کاربران

    یکی از اکتشفات گذشتگان استفاده از سرکه سیب برای مو می باشد و به این نتیجه رسیدند باعث نرمی، صاف و براق شدن ‏موها می شود. شاید برایتان عجیب باشد اما سایت آرایشگری جزئیات و طریقه استفاده از سرکه سیب را برای شما مطرح ‏میکند.‏ آیا واقعا سرکه سیب برای…

    یکی از اکتشفات گذشتگان استفاده از سرکه سیب برای مو می باشد و به این نتیجه رسیدند باعث نرمی، صاف و براق شدن ‏موها می شود. شاید برایتان عجیب باشد اما سایت آرایشگری جزئیات و طریقه استفاده از سرکه سیب را برای شما مطرح ‏میکند.‏

    آیا واقعا سرکه سیب برای مو مفید است؟سرکه سیب برای خارش پوست سر و خشکی آن همچنین در پاکسازی و صاف نمودن موخوره بسیار تاثیر گذار می باشد. ‏همچنین توصیه می شود از این ماده بعد از شستن مو با شامپو استفاده نمایید.‏

    مزایای سرکه سیب برای مو :سرکه سیب مزایای درمان بسیاری داشته که در ذیل به 12 مورد آن می پردازیم.‏‏1. تهویه مطبوع : سرکه سیب عملکردی همانند جوش شیرین داشته و برای درمان طبیعی موها بسیار تاثیر گذار می باشد و ‏باعث تمیزی و براقی موهایتان می شود.‏‏2. پاک کننده فوق العاده طبیعی مو : ترکیب سرکه سیب با جوش شیرین یک پاک کننده فوق العاده برای مو می باشد.‏‏3. روشن کننده طبیعی مو : سرکه سیب بدون از بین بردن روغن طبیعی مو، تمام آلودگی از جمله کثیفی و چربی را از بین ‏می برد.‏‏4. از بین بردن گره مو : لطافتی به موهایتان می دهد که با استفاده از شانه یا برس براحتی بتوانید موهایتان را شانه بزنید.‏‏5. افزایش رطوبت مو : با بستن کوتیکول های مو در جذب بیشتر رطوبت کمک می کند.‏‏6. درمان خشکی و خارش پوست سر : سرکه سیب دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بوده که این خواص در از بین ‏بردن خشکی و خارش پوست شر بسیار موثر می باشد.‏‏7. جلوگیری از موخوره و شکنندگی مو : سرکه سیب با صاف کردن کوتیکول مو، از موخوره جلوگیری میکند.‏‏8. تنظیم ‏ph‏ مو : ‏ph‏ مو و سرکه سیب نزدیک هم میباشد در نتیجه استفاده از سرکه سیب بعد از شستن مو با شامپو بسیار ‏تاثیر گذار می باشد. (‏phمو مابین 4.5 الی 5.5 می باشد و ‏ph‏ سرکه سیب 2.9)‏‏9. احیای مو : با روش هایی که جهت مراقبت از مو وجود دارد کم کم مو لطافت و نرمی خود را از دست می دهد و شما با ‏استفاده از سرکه سیب می توانید آن را دوباره احیا نمایید.‏‏10. درمان شوره سر : خواص ضد قارچ موجود در سرکه سیب توانایی مو در مبارزه با شوره سر را افزایش داده و همچنین ‏به دلیل خاصیت اسیدی که دارد سطح ‏ph‏ پوست سر را متعادل نموده و با بازگرداندن لایه محافظ سر از رشد قارچ جلوگیری ‏می کند.‏‏11. از بین بردن حالت وز مو : ترکیب سرکه سیب با جوش شیرین در از بین بردن حالت وز مو بسیار موثر خواهند بود.‏‏12. ریزش مو : مناطقی از سر که دچار ریزش شده اند، سرکه سیب با تحریک آن مناطق سبب رویش مجدد مو می شود.‏

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    روش استفاده از سرکه سیب برای مو :‏

    ‏1. استفاده عادی از سرکه سیب ‏• این سرکه برای مو بسیار قوی بوده بنابراین توصیه می شود برای دفعه اول یک پیمانه سرکه سیب را با یک ‏پیمانه آب مخلوط نمایید.‏• در صورتی که موهای چربی یا خشک دارید یا سرتان شوره دارد توصیه می شود یک قاشق غذا خوری بیشتر ‏سرکه سیب در آب مخلوط نمایید.‏• سرکه را همانند شامپو برروی موی خود استفاده نمایید فقط توجه داشته باشید از آب گرم استفاده نماید چرا که باعث ‏بدحالت شدن و فری مو می شود. از آب سرد هم استفاده نکنید چرا که توانایی از بین بردن چربی و مواد شیمیایی و ‏همچنین شوره سر را ندارد و توصیه می شود از آب ولرم یا آبی که به دمای اتاق رسیده است استفاده نمایید.‏• مو پس از شستشو نیاز به خنک کننده دارد و سرکه سیب این کار را برای شما انجام می دهد.‏• زمانی که موهایتان مرطوب می باشد، سرکه سیب را بروی سر خود ریخته و به آرامی با پوست سر را ماساژ دهید ‏و از ریشه تا انتهای موی خود را بوسیله انگشتانتان به این ماده آغشته نمایید.‏• اجازه دهید چند دقیقه سرکه سیب بروی موهایتان بماند سپس آن را بشویید.‏• موهای آغشته به سرکه سیب را اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. با این کار موهای صاف و براق خواهید ‏داشت و مطمئن باشید بوی سرکه هم از بین رفته است.‏• توصیه می شود یک یا دوبار درهفته از سرکه سیب جهت تنظیم ‏ph‏ و درخشش مو استفاده نمایید.‏

    ‏2. مخلوط عسل و سرکه سیب برای موهای خشک : عسل خاصیت نرم کنندگی و روشن کنندگی مو می باشد. دستور العمل ‏استفاده از عسل و سرکه سیب به صورت ذیل می باشد :‏• سرکه سیب را با کمی آب مخلوط نموده در یک ظرف در بسته نگه دارید.‏• یک قاشق عسل را به مخلوط اضافه نمایید.‏• در ظرف را محکم بسته و خوب ظرف را تکان دهید.‏

    ‏3. سفیده تخم مرغ برای درخشش فوق العاده مو : سفیده تخم مرغ همانند سرکه سیب موهایتان را فوق العاده براق می کند. ‏طرز تهیه این ماسک فوق العاده به صورت زیر می باشد : ‏• سرکه سیب را با کمی آب مخلوط نموده در یک ظرف در بسته نگه دارید.‏• سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا نموده و به مخلوط اضافه نمایید.‏• در ظرف را محکم بسته و خوب ظرف را تکان دهید.‏

    ‏4. روغن طبیعی برای مرطوب کردن مو : اگر موهای بسیار خشکی دارید با مقدار کمی روغن موهایتان را بشویید. به ‏مخلوط سرکه انواع روغن های طبیعی را به شرح ذیل اضافه نمایید :‏• ‎1/2‎‏ تا ‏‎1‎‏ قاشق چایخوری روغن نارگیل یا• ‎1/2‎‏ تا ‏‎1‎‏ قاشق چایخوری روغن بادام یا• ‎1/2‎‏ تا ‏‎1‎‏ قاشق چایخوری روغن زیتون

    ‏5. استفاده از اسانس : اگر بوی سرکه در زمان شستشو شما را ناراحت میکند پس از 5 تا 10 قطره از هریک از روغن های ‏ذیل استفاده نمایید :‏• لانودر علاوه بر پوست برای مو هم خاصیت تسکین دهنده دارد یا• روغن درخت چای. دارای عطر و بوی قوی بوده و برای درمان شوره سر استفاده می شود یا• سنبل هندی. به خوبی با بوی سرکه مقابله می کند.‏

    چه سرکه سیبی برای درخشان نمودن مو استفاده کنیم؟• سرکه ارگانیک. از سیب های ارگانیک بدون هیچ گونه مواد شیمیایی مضر، کود و آفت کش ساخته شده است.‏• سرکه سیب های غیر پاستوریزه دارای آنزیم های بسیار قوی نسبت به سرکه سیب های پاستوریزه می باشند.‏

    نکات مهم در استفاده از سرکه سیب :‏• حتما سرکه را با آب رقیق نمایید.‏• در هنگام کار با سرکه ماظب باشید وارد چشمانتان نشود.‏• مقداری سرکه را درون بطری های اسپری دار در حمام نگه داری نموده و جهت براق نمودن مو و همچنین از بین ‏بردن صابون از کف و دیوارهای حمام.‏• شما میتوانید یک قاشق چایخوری سرکه سیب را به شامپو مورد علاقه خود اضافه نموده و مو و پوست خود را با ‏استفاده از آن ماساژ دهید.‏

     

    منبع : http://naturalbeautytips.co/use-apple-cider-vinegar-for-hair

    نام (اجباری)

    ایمیل (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

    مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار


    آیا به پودر های دکلره حساسیت داشته و پوست سرتان دچار سوزش می شود؟ سایت آرایشگری یکسری راه حل جهت…

    گرفتن قیچی به دست می تواند یک تمرین خلاقیت سازنده، صرفه جویی در وقت و حتی پول و جولوگیری از ظاهر…

    حنا امروزه نه تنها در ایران، بلکه در بزرگ‌ترین مراکز زیبایی اروپا و آمریکا هم به یکی از مواد…

    انواع واریاسیون : سبز : این واریاسیون توانایی خنثی کردن رنگ قرمز را دارد. زرد : با تمام رنگ ها و…

    اگر موهایتان را از قبل حنا گذاشته اید همانند موهای طبیعی نمی توانید آنها را رنگ کنید . سایت…

    فرمول رنگ موی قهوه ای نسکافه ای بدون دکلره بلوند نسکافه ای تیر.6.47 1/3 بلوند طلایی خیلی روشن G8…

    رنگ موی دودی زیتونی به تنهایی زیبایی خاصی دارد و در کنار آن هایلایت کردن آن، زیباییش را دو برابر…

    سایت آرایشگری در این مقاله شما را با پایه ها و اصطلاحات دکلره آشنا می نماید : پایه های دکلره ی مو…

    دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

      میلاد سرلک بازیکن پرسپولیس و همسرش با بیوگرافی کامل به همراه عکس های شخصی و ناگفته های این فوتبالیست را می خوانید   بیوگرافی میلاد سرلک بازیکن پرسپولیس     میلاد سرلک متولد 6 فروردین 1374 در اصفهان ، بازیکن پرسپولیس است   با 181 سانتی متر قد در پست هافبک دفاعی بازی می […]

    .

     

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

     

     

    اثرات سرکه سیب روی کاهش وزن و سرعت بخشیدن به آن و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها مشخص شده است اما تاکنون کسی به اثرات آرایشی و زیبایی آن توجه ای نکرده است

     

     

     

    سرکه سیب می تواند با از بین بردن سلول های مرده پوست به بازسازی پوست بدن و به ویژه صورت تان بپردازد همچنین می تواند از ابتلا به آکنه و لکه های پوستی پیشگیری کند

     

    می توانید نصف فنجان را درون کاسه پر از آب داغ ریخته و صورت تان را با بخار حاصل از آب داغ و سرکه، بخور دهید سپس با پارچه ای تمیز، چربی ها و آلودگی های روی پوست تان را پاک کنید. بعد از آن برای بستن منافذ باز پوست، صورت تان را با آب سرد بشویید

     

    همچنین می توانید سرکه سیب را با خاک رس درمانی هر دو به یک اندازه مخلوط کنید و ماسک به دست آمده که ویژگی سم زدایی دارد را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس با آب گرم بشویید

     

     

    سرکه سیب به راحتی می تواند موهای شپش زده را درمان کند

     

    روی موهای خشک آلوده به شپش، سرکه سیب بریزید به طوری که همه جای آن را بپوشاند سپس بگذارید، سرکه روی موها خشک شود. بدین ترتیب ماده چسبناکی که باعث می شود تخم شپش ها به ساقه مو بچسبند، حل شده و این تخم ها از ساقه های مو جدا شوند

     

    سپس به تمام موهای سر روغن زیتون بمالید و بدین ترتیب می توانید به راحتی باقی شپش ها و تخم های مرده را از مو پاک کنید. پس از این کار موها را شسته و نرم کننده بزنید

     

    همچنین می توانید از سرکه سیب به عنوان یک شستشو کننده طبیعی استفاده کنید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب سرد مخلوط کرده و پس از شامپو، موهایتان را با محلول آماده شده بشویید بدین ترتیب موهایتان درخشان خواهد شد و موهای صدمه دیده، بازسازی می شوند

     

     

    سرکه سیب می تواند باکتری هایی که موجب شوره سر می شوند را از بین ببرند فقط یک چهارم فنجان سرکه را به 4 فنجان آب گرم اضافه کنید و پس از اینکه موهایتان را با شامپو شستید، با آن موهایتان را آبکشی کنید

     

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

     

    سرکه سیب برای تمام قسمت های بدن، از سر گرفته تا نوک پا، بسیار مفید است و می تواند اثرات زیبایی بخش داشته باشد بنابراین بهتر است در استفاده از آن برای پاهایتان هم غفلت نکنید. از سرکه سیب می توان برای درمان پینه و میخچه استفاده کرد

     

    برای از بین بردن پینه ها و میخچه ها باید غلظت سرکه سیب را در محلولی که آماده می کنید، افزایش دهید و پایتان را حداقل نیم ساعت درون محلول بگذارید سپس پایتان را از محلول بیرون آورده و بگذارید خشک شود و با سنگ پا به روی پینه ها و میخچه ها بکشید. بدین ترتیب آنها از بین می روند

     

    گاهی ممکن است مجبور شوید، مدتی این کار را انجام دهید تا پاهایتان کاملا درمان شوند

     

     

    همچنین بوی بد پا و خستگی آن را نیز برطرف کرد. برای برطرف کردن خستگی پاها، یک چهارم آب گرم را به یک دوم فنجان سرکه سیب بیفزایید و روزی یکبار پاهایتان را به مدت 10 دقیقه درون آن قرار دهید

     

  • خواص پونه کوهي براي عفونت
  • خاصیت اسیدیته سرکه سیب تمام باکتری های موجود در پاها را که باعث بدبویی هستند و همچنین قارچ های ایجادکننده بیماری قارچی پای ورزشکاران را از بین می برد

     

     

    کسانی که از لاک ناخن استفاده می کنند، بهتر است ناخن های شان را قبل از لاک زدن، با سرکه سیب کاملا تمیز کنند سرکه سیب تمام چربی های به جا مانده از کرم ها را از بین می برد و باعث می شود، لاک روی ناخن تان دوام بیشتری داشته باشد.

     

    همچنین سرکه سیب سلامتی ناخن و پوستک های ناخن را بهبود می بخشد

     

     

    سرکه سیب علاوه بر درمان های زیبایی فوق می تواند رگ های واریسی ناشی از مسن شدن را از بین ببرد برای این کار حوله یا پارچه ای تمیز را آغشته به سرکه سیب نمایید و دور پاهایتان بپیچید

     

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو

    سپس پاها را از سطح زمین کمی بلند کنید و به همان حال به مدت نیم ساعت باقی بمانید پس از مدتی، رگ های واریسی تا حد زیادی بهبود پیدا می کنند

     

     

    برای خوشبو شدن و پاکسازی باکتری های دهان می توانید از محلول سرکه سیب استفاده کنید

     

    یک چهارم فنجان روغن نارگیل ذوب و سپس خنک شده را با یک قاشق غذاخوری سرکه و همچنین یک قاشق غذاخوری لیموترش مخلوط کنید سپس از این محلول برای تمیز کردن دهان تان استفاده نمایید. بهترین زمان برای استفاده از این محلول، شب ها قبل از خواب است

     

     

    2 قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری آب پیاز مخلوط کنید. محلول حاصل را هر روز به روی نقاط تیره شده پوست بمالید پس از گذشت حدود 2 هفته، به مرور لکه ها ناپدید می شوند

     

     

    2 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید این معجون را هر روز میل کنید تا دستگاه سوخت و سازتان به درستی کار کند که آن نیز به نوبه خود شادابی جوانی را به شما باز می گرداند

     

    سوخت و ساز کم کار، قاتل زیبایی است و چنانچه کارکرد آن را در حالت خوبی حفظ کنید، می توانید علایم پیری را از خود برانید

     

     

    سرکه سیب برای کاهش تورم و برطرف شدن تیرگی ناشی از کبودی بسیار موثر است

     

    نصف فنجان سرکه سیب را روی حرارت ملایم گرم کنید و سپس یک قاشق چایخوری نمک درون آن بریزید این مایع آماده شده را به صورت گرم به وسیله حوله ای، روی محل تورم و کبودی بدن تان به مدت نیم ساعت قرار دهید. این کار باعث درمان تورم و کبودی می شود

     

     

    از آنجایی که سرکه سیب می تواند سطح طبیعی pH پوست را تنظیم کند، بیشتر مردم از این سرکه، هنگام حمام استفاده می کنند

     

    یک فنجان سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری زنجبیل مخلوط کنید یا اینکه یک فنجان سرکه سیب را با 3 فنجان نمک کوشر مخلوط کنید (نمک کوشر کمتر از نمک معمولی لطیف است. دانه ‌های درشت ‌تر آن به صورت منظم به یکدیگر پیوند نمی‌ خورند بنابراین زبرتر است و چندان متراکم نیست)

     

    سپس هر کدام از محلول های آماده شده مورد نظرتان را به درون وان آب گرم حمام ریخته و به مدت نیم ساعت درون آن بمانید پس از آن بدن تان را با آب معمولی بشویید. پس از مدتی که این کار را انجام دادید، متوجه پاک کنندگی حیرت انگیز آن خواهید شد

     

    فواید باور نکردنی سرکه سیب برای بدن | سایت فتوکده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


    سیستان بلوچستان زابل

    هرگونه نشر، بازنشر و باز تولید تمام یا بخشی از محتوای سایت فتوکده برای (خبرگزاری ها) بدون اجازه کتبی ممنوع است

    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو
    فواید سرکه ی سیب برای پوست و مو
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *