فواید روغن زیتون تلخ

دوره مقدماتی php
فواید روغن زیتون تلخ
فواید روغن زیتون تلخ

*/

 

روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و می تواند خطر بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.

یونان دارای بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان است، یونانی ها به طور متوسط ​​24 لیتر به ازای هر فرد در سال روغن زیتون مصرف می کنند. اسپانیایی ها و ایتالیایی ها به ترتیب با 15 و 13 لیتر به ازای هر نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

فواید روغن زیتون تلخ

دوره مقدماتی php

روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

زمانی که به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنید می‌توانید انواع مختلفی از روغن زیتون را بیابید. 

شورای بین المللی روغن زیتون ( IOOC ) استانداردی را برای روغن زیتون منتشر کرده است. این شورا توضیحات مختصری در مورد انواع مختلفی از روغن زیتون فراهم کرده است که برخی از این توضیحات را در زیر مشاهده می‌کنید:

روغن زیتون فوق بکر نوع قابل مصرف روغن زیتون است که دارای محتوای اسیدی آزاد است و تقریبا ۰.۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

روغن زیتون بکر روغنی است که به طور مکانیکی و فیزیکی آماده می‌شود. بعد از پردازش معمولا هیچ تغییری در آن صورت نمی‌گیرد. روغن زیتون بکر قابل مصرف دارای اسید ۲ گرم در هر ۱۰۰ گرم است. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

این روغن ترکیبی از روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتون بکر خوردنی است. محتوای اسید چرب آن ۱ گرم در ۱۰۰ گرم می‌باشد

این روغن از تصفیه‌ی روغن زیتون بکر بدست می‌آید.

این روغن برای مصارف انسانی نیست و تقریبا ۳.۳ گرم اسید در هر ۱۰۰ گرم دارد. از این روغن برای مقاصد تصفیه، فنی و روشنایی استفاده می‌شود.

از جمله خواص روغن زیتون کاهش احساس درد است

حتما بخوانید: رشد سریع مژه در یک هفته / رشد مژه های ریخته شده

التهاب روماتیسمی از بیماری‌های عفونی مزمن است که در مفاصل ایجاد می‌ شود. عوامل عفونی، ژن‌ها، هورمون‌ها و رژیم غذایی در بروز آن نقش دارند. از خواص روغن زیتون این است  که مصرف منظم آن باعث تسکین علائم این بیماری می ‌شود. افرادی که میزان کمی روغن زیتون مصرف می ‌کنند، ۵/۲ برابر افرادی که رژیم غذایی سرشار از این روغن را دارند به التهابات روماتیسمی مبتلا می ‌شوند. مکانیسم این عمل هنوز مشخص نشده است، ولی این اثر احتمالاً به آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون مربوط می ‌شود.

روغن زیتون، صفرا بر است و باعث تخلیه کیسه صفرا می‌ شود، به این ترتیب که انقباض کیسه صفرا و تولید نمک‌های صفراوی را در کبد تحریک کرده و در نتیجه دفع کلسترول را از طریق صفرا افزایش می‌ دهد و از ایجاد سنگ‌های صفراوی جلوگیری می ‌کند. روغن زیتون به علت داشتن سیتواسترول‌ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌ شود و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌‌ دهد. روغن زیتون ملین است و از یبوست جلوگیری می‌ کند. همچنین از خواص روغن زیتون این است که انگل‌ها و کرم‌های روده را از بین می ‌برد.

پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند. در واقع در جریان هضم غذا پولیفنول های روغن زیتون، کلسیم و ویتامین D را جذب می‌کنند و سپس آن‌ها را به استخوان‌های ما می‌رسانند. برای همین توصیه می‌کنیم زنان بالای ۴۵ سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند حتماً از این روغن استفاده کنند.  روی برنج و غذاهای دیگر و سالادهایتان روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید

حتما بخوانید: ویتامین D، منابع و راه های تامین آن

ماده‌ای به نام اوله آکانتال در روغن زیتون وجود دارد که اثری مشابه قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن در کاهش درد دارد. آنزیم‌ مخصوصی در بدن وجود دارد که سبب آغاز درد می ‌شود و ماده اوله آکانتال جلوی فعالیت این آنزیم را می ‌گیرد، در نتیجه فرآیند احساس درد متوقف می‌ شود. با مصرف روزانه ۵۰ گرم روغن زیتون، حدود ۹ میلی ‌گرم اوله آکانتال به بدن می ‌رسد، این مقدار یک دهم میزان داروی ایبوپروفنی است که برای کاهش درد یک فرد بزرگسال تجویز می‌ شود.

فواید روغن زیتون تلخ

در کشورهای غربی، چاقی مشکل بزرگ سلامت مردم است، زیرا میزان کالری دریافتی از طریق غذاهای مختلف افزایش یافته، ولی میزان فعالیت روز به روز کاهش می ‌یابد، در نتیجه چاقی اتفاق می ‌افتد. روغن زیتون مانند سایر چربی‌ها، ۹ کیلو کالری انرژی دارد و به نظر می‌ رسد که مصرف آن باعث چاقی می ‌شود. ولی ثابت شده رژیم غذایی غنی از روغن زیتون بیشتر از غذاهای کم چرب به کاهش وزن کمک می‌ کند. پس یکی دیگر از خواص روغن زیتون درمان چاقی می باشد. در واقع آنچه در بروز چاقی مؤثر است، نوع چربی مصرف شده است، نه مقدار چربی موجود در غذا. از دیگر خواص روغن زیتون میتوان به کاهش کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده اشاره کرد که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود و احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

آیا روغن زیتون در حین بارداری ایمن است؟ در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است. در زیر برخی از مزایای اصلی روغن زیتون ذکر شده است این مزایا عبارتند از:

محتوای ویتامین A در زیتون، سیستم ایمنی بدن شما را از عفونت ها محافظت می کند. ویتامین A نیز با چشم سالم مرتبط است و به ایجاد دید وسیع در نوزادان در حال رشد کمک می کند.

بر اساس تحقیقات اخیر، مادرانی که در بارداری روغن زیتون مصرف می کنند باعث می شوند مشکلات رفلاکس در فرزندانشان بهبود یابد.

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون عملکرد مغز و همچنین مهارت های یادگیری کودکان پس از تولد را بهبود می بخشد. بین مصرف روغن زیتون توسط مادر و تأثیر آن بر وزن، قد و رشد شناختی کودک ارتباط وجود دارد.

ویتامین E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای زنان باردار کافی است. ویتامین E در رشد کودک کمک می کند و به انتقال اکسیژن کمک می کند. این ویتامین وارد شیر مادر می شود و به ویژه در مورد نوزادان نارس مناسب است و به کلیه ها و پانکراس کمک می کند به درستی کار کنند.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود. استفاده منظم روغن زیتون در دوران بارداری این علائم را تشدید می کند و در برخی موارد حتی آنها را ناپدید می کند. به خاطر داشته باشید که این معجون جادویی نیست که شبانه کار کند 

مزایای سلامتی روغن زیتون برای زنان باردار را نمی توان بیش از حد تأکید کرد. استفاده خارجی در پوست می تواند حتی پس از زایمان ادامه یابد. با این حال، ممکن است مصرف بیش از حد توصیه نشود. اگر قصد دارید روغن زیتون را برای اولین بار به رژیم خود اضافه کنید، حتما قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید

حتما بخوانید: تفسیر آزمایش دفع پروتئین در بارداری یا مسمومیت بارداری

  • دردهای پریودی در ماه دوم بارداری
  • رشد نوزادانی که مادران آنها روغن زیتون مصرف می ‌کنند، از نظر قد و وزن و رفتارهای روان شناختی بهتر است. همچنین نوزاد برای جلوگیری از اکسیداسیون مواد در اثر ورود اکسیژن هوا، به ویتامین E نیاز دارد. اگر چه میزان این ویتامین در روغن زیتون زیاد نیست، ولی برای جلوگیری از اثرات اکسیداسیون کافی است.

    بسیاری از بیماری‌های دوران پیری مثل پوکی استخوان و آلزایمر تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند. یکی دیگر از هزاران خواص روغن زیتون این است که با کمک به جذب کلسیم، باعث رسوب آن در استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند. روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌ کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است. به نظر می ‌رسد اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌ تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند. فرآیند پیر شدن در انسان با آسیب‌ تدریجی و تغییر ساختمان پوست همراه است. تغییرات پوست مثل ضخیم شدن و از دست دادن قابلیت ارتجاعی لایه‌های پوست، به علت تجمع کلاژن باعث می‌ شود که پوست در برابر عوامل خارجی مثل تشعشات خورشیدی که رادیکال‌های آزاد را ایجاد می‌ کنند حساس شده و روند پیری تسریع شود. مواد آنتی اکسیدان خصوصاً ویتامین E موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیکال‌های آزاد و فرآیند اکسیداسیون در سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های پوست جلوگیری می‌ کند و کمک می ‌کند تا سلول‌های پوست انعطاف‌ پذیری خود را حفظ کرده و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

    حتما بخوانید: خواص عسل برای پوست – 34 ماسک طبیعی با ترکیب عسل

    روغن زیتون به مدت چندین هزار سال است که در کشورهای مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون را علاوه بر استفاده برای پخت و پز و سالاد می توان برای ماساژ بدن استفاده کرد.

    روغن زيتون تاثيراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد، شما میتوانيد روغن زيتون را به روش‌هايی مختلف برای سلامت ناخن‌هايتان به كار ببريد. 

     اگر ناخن‌ شكننده داريد: براي اينكه شكنندگي ناخن‌هايتان را از بين ببريد، يك‌ چهارم فنجان روغن‌ زيتون را به آرامي گرم كرده،‌ سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روی كوتيكول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن‌ها را قوی كرده و باعث افزايش انعطاف‌پذيری آنها مي‌شود و ويتامين E نيز ناخن‌ها را تغذيه می كند.

    فواید روغن زیتون تلخ

     اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست داريد ناخن‌هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوری روغن زيتون، يك قاشق غذاخوری روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملا به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن‌هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، برای محكم شدن ناخن‌ها‌یتان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

     اگر میخواهيد ناخن‌هایتان زودتر رشد كند: براي كمك به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود 10 دقيقه انگشتان‌تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان‌تان را آب بكشيد و با حوله‌ای آنها را خشك كنيد. گوجه‌فرنگی دارای بيوتين است،‌ بيوتين يك ماده طبيعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و كوتيكول‌ها كمك میكند. 

    حتما بخوانید: ۷ راه برای جلوگیری از شکنندگی ناخن

    همچنین بخوانید: همه چیز درباره کاشت ناخن؛ روش های کاشت و عوارض آن

    2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید. از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

    در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

    روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

    این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

    روش استفاده: کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

    توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

    ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند. جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

    روش استفاده

    روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

    روش استفاده: 1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند. شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

    برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

    روش استفاده: 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

    روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

    حتما بخوانید: درمان آفتاب سوختگی با این ۱۹ روش موثر +‌ عکس و فیلم

    روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

    روش استفاده: شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

    اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

    اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دور چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

    ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

    ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

    ماساژ سر با روغن زیتون علاوه بر درمان شوره سر باعث می شود که موهایی سالم و شفاف تر داشته باشید. 1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر را با 5 قطره اسانس اسطوخدوس یا گل رز ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید، پس از 10 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

    تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

    سکته در افراد مسن رایج است و روغن زیتون یک راه ارزان وبرای پیشگیری از آن است.

    بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

    حتما بخوانید: افسردگی چیست و راه درمان

    همچنین بخوانید: علائم افسردگی – ۱۰ نشانه که نباید از کنار آنها ساده گذشت

    خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود. اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

    تحقیقات نشان داده که روغن زیتون می تواند با اثر بر روی سلول های سرطان سینه آن ها را از بین ببرد و به درمان سرطان کمک کند.

    حتما بخوانید: سرطان سینه؛ علائم و راه های پیشگیری و درمان

    مطالعات در دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در کشورهای مدیترانه ای که مصرف بالای روغن زیتون دارند پایین تر از کشور های دیگر است.

    حتما بخوانید: افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف بیش از حد نمک

    محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان دادند که اجزای روغن زیتون می توانند از پانکراتیت حاد جلوگیری کنند.

    تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

    کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

    محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

    تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

    ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود. روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

    روغن زیتون حاوی سه آنتی اکسیدان اصلی شامل ویتامینE، پلی فنول ها، فیتوسترول است. این آنتی اکسیدان ها زمانی که به صورت موضعی استفاده شوند می توانند از پوست در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. ویتامین E موجود در این روغن حتی نسبت به روغن نارگیل می تواند اثرات ضد پیری داشته باشد و از پوست در برابر نور ماوراء بنفش محافظت می کند. یکی از مواد نادر موجود در روغن زیتون، هیدروکسی می باشد که از آسیب های رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند.

    حتما بخوانید: ویتامین E برای مردان

    برخلاف مرطوب کننده های تجاری که ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند و شرایط جاری پوست را تشدید کنند، روغن زیتون می تواند به طور عمیق در پوست نفوذ کرده و به عنوان پاک کننده پوست اثر می کند. توصیه می شود به طور منظم از روغن زیتون هر شب به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید و یک قاشق چای خوری از این روغن را روی پوست صورت و گردن به آرامی ماساژ دهید.

    حتما بخوانید: خواص گلاب برای پوست – انواع ماسک با ترکیب گلاب

    یکی دیگر از مزایای روغن زیتون برای سلامتی پوست، خاصیت لایه برداری آن است. یکی از روش های معمول لایه برداری پوست با روغن زیتون تهیه مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با مقداری نمک طبیعی دریا است. این مخلوط را بر روی پوست مالش دهید. این مخلوط می تواند سلول های مرده پوست را حذف و پوست را درخشان کتد.

    علاوه بر موارد ذکر شده از خواص روغن زیتون می توان در جهت سلامتی ناخن ها استفاده کرد. به علاوه برخی از مردم از آن به عنوان پاک کننده چشم استفاده می کنند. استفاده از این روغن بر روی پوست باعث طراوت پوست می شود.

    حتما بخوانید: خواص روغن کرچک – ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

    از ماساژ موها با روغن زیتون می توان علاوه بر تقویت موها، وز کردن موها را نیز برطرف کرد. فقط دقت شود استفاده بیش از حد این روغن در موها، موجب چرب شدن بیش از حد مو می شود.

    مصرف زیاد روغن زیتون به افراد چاق توصیه نمی‌شود

    اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به کاهش وزن و پاکسازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

    حتما بخوانید: راهکارهای لاغری با چای سبز در بازه کوتاه

    انرژی: 3،701 کیلوگرمکربوهیدرات: 0 گرمچربی: 100 گرمچربی امگا 3 و امگا 6: 3.5 تا 21 گرمپروتئین: 0 گرمویتامین ای: 14 میلیگرمویتامین کا: 62 میکروگرم

    منبع : مجله سلامت | بیتوته | کوکا | دکترسلام | برترین ها | دکتر سلام | اوما

    ونک – خیابان گاندی جنوبی – خیابان نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

    ونک – چهارراه جهان کودک – بلوار جردن جنوبی – خ نوزدهم – پلاک 12 – طبقه 5 – واحد 17

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    پزشک همیشه همراه شماست !

    اگر در مورد درمان با زیتون تلخ سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

    زیتون تلخ جنبه های زیبایی :حالت رشد، گل ها،میوه کاربرد : سایبان، پوشش سریع درختی است با تاج چتر، برگ های درشت پرمانند و متراکم آن به صورت آویخته بر شاخه ها قرار دارد. خوشه های گل بنفش و معطر آن در بهار شکوفا شده که بعد با میوه های زرد جایگزین می شود. این میوه ها را می توان پس از خشک شدن به رشته کشیده یا به عنوان دانه های تسبیح به کار گرفت. این گیاه به خصوص در نواحی گرم مفید است. تاج چتری آن با رشد سریع و ایجاد سایه عمیق و سنگین،اقلیم خرد مطبوع ایجاد می کند. زیتون تلخ نسبت به خاک های ضعیف، تیره و شرایط صحرائی سازگار است و برودت زمستانی زیر صفر را تحمل می کند. خصوصیات گیاهی: ارتفاع: ۷ تا ۱۲ متر قطر تاج پوششی: ۹ تا ۱۸ متر درختی است متراکم با شاخه های گسترده و تاجی چتری، پوست تنه قهوه ای تیره و زبر و شیاردار. برگ: سبز براق و درخشان و متناوب، مرکب دو بار شانه ای به طول ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر است که از برگچه هائی به طول ۳ تا ۶ سانتیمتر و عرض ۲ تا ۳ سانتیمتر دارای دندانه های تیز تشکیل شده اند. آنها به صورت متراکم و آویخته بر شاخه ها قرار می گیرند. گل: در فروردین و اردیبهشت گل های معطر و بنفش به قطر ۲ سانتیمتر به صورت خوشه ای به طول ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر در انتهای شاخه های باریک کوچک شکوفا می شوند. میوه: در پائیز میوه های صاف و درخشان به قطر ۱٫۵ تا ۲ سانتیمتر نمایان می شود. به عنوان غذای دام و طیور و گاهی برای ساخت مواد محرک به کار می رود. در حالت خشک شده به رشته کشیده شده یا به عنوان دانه های تسبیح از آن استفاده می شود. سیستم ریشه: عمیق تا متوسط سرعت رشد: بسیار سریع نگه داری: هرس: در صورت نیاز در پائیز هرس خشکه برداری یا هرس فرم شود. آبیاری : توجه خاصی لازم ندارد. زهکش خوب ضروری است. تغذیه : تنها در صورتی که درخت دچار سوء تغذیه باشد، در بهار کود ازته داده شود. آفات و بیماری ها: نسبتاً عاری از هر دو است. عیوب: شاخه ها شکننده اند. عمر درخت کوتاه است . بذر پاشی زیاد و زایدات زیاد دارد.

    1. این زیتون نامهای مختلفی دارد منجمله چهار پسته، شال زیتون، دیوزیت، سنجد تلخ، زیبیل، آقاجی و قی غلام. 2. در هند از برگهای آن به عنوان یک کرم کش استفاده می‌شود. 3. عصارة آن شدت حمله‌های آسم را کاهش می‌دهد. 4. پوست ریشه درخت، میوه و گلها و برگهای آن محلل و باز کننده انسداد و گرفتگی مجاری عروق، و حامی بدن در مقابل عفونتها و مسمومیت است. 5. از ضماد برگ و گلهای آن برای تسکین سردرد و اعصاب استفاده می‌شود. 6. عصارة برگ‌های آن کرم کش است. 7. عصارة برگ‌های آن سنگ‌ها را خرد می‌کند. 8. عصارة برگ‌های آن مدر می باشد. 9. عصارة آن قاعده‌آور است. 10. از برگ‌ها و پوست و میوه های آن در استعمال خارجی و داخلی برای جذام و خنازیر استفاده می‌شود. چون در ترکیبات این گیاه سم وجود دارد بهتر است زیر نظر پزشک مصرف شود. 11. کسانی که شوره سر دارند روغن کرچک و روغن زیتون را مخلوط و سپس پوست سر را ماساژ دهند، نیم ساعت بعد از آن دوش بگیرند. 12. برای زخم‌های شدید و سخت برگ‌های اسفناج را در روغن زیتون بپزید و به صورت پماد روی زخم بگذارید هر دفعه تازه درست کنید. 13. اگر گل سرخ تازه را با روغن زیتون مخلوط نموده بصورت خمیر درآورده در محل درد ببندیم (رماتیسم، سیاتیک و نقرس) درد را تسکین می‌دهد.

    فواید روغن زیتون تلخ

    سلام ،دکتر فاطمه یعقوبی پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

    زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12متر و قطر تنه اش به 3 متر میرسد . چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود . برگهای آن سبز رنگ ، بیضوی و دراز و بوضع متقابل یکدیگر بر روی ساقه قرار گرفته اند . منشاء درخت زیتون احتمالا منطقه مدیترانه بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . زیتون معمولا در اوائل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم ظاهر می شود . در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد . در این هنگام زیتون سبز است و بتدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و سپس سیاه می شود بطوریکه در اواخر پائیز که موقع برداشت میوه است رنگ آن بکلی تیره است .

    زیتون (به انگلیسی: Olive) و با (نام علمی: Olea europaea) شامل تقریباً ۲۰ گونه درختان کوچک از خانواده زیتونیان بوده و در جهان کهن از حوزه دریای مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا پراکندگی گسترده‌ای داشته‌اند. آن‌ها همیشه سبز بوده و دارای برگ‌هایی کوچک و یک‌پارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته‌اند. میوه این گیاه یک شفت است.

    برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن نشان‌دهنده آن است که عصاره برگ زیتون دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان است.  

    زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12متر و قطر تنه اش به 3 متر میرسد . چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود . برگهای آن سبز رنگ ، بیضوی و دراز و بوضع متقابل یکدیگر بر روی ساقه قرار گرفته اند . زیتون معمولا در اوائل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم ظاهر می شود . در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد . در این هنگام زیتون سبز است و بتدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و سپس سیاه می شود بطوریکه در اواخر پائیز که موقع برداشت میوه است رنگ آن بکلی تیره است .

    پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

    دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

    به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

    دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

    Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

    تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

    این روزها خواص روغن زیتون برای هیچ کس پوشیده نیست.

    حتماً می‌دانید که زیتون بیشتر در مناطق مدیترانه ای کاشته می‌شود و روغن زیتون، با فشردن میوه‌های درخت زیتون به دست می‌آید. این روغن، در آشپزی کاربرد زیادی دارد و راز لذیذ بودن غذاهای مدیترانه ای است.

    روغن زیتون فواید زیاد و شگفت آوری برای تندرستی و سلامت دارد. اگر یک وعده‌ی غذای سالم و سبک می‌خواهید یا به دنبال طعم دهنده‌ای برای سالاد خود هستید، روغن زیتون انتخاب خوبی است که با عطر و طعم متمایز خود به غذاهای کسل کننده، سحر و جادو می‌بخشد.

    خلاصه این که، روغن زیتون هم غذای سالمی است، هم برای سلامت و زیبایی پوست و مو مفید است. مقاله‌ی زیر را بخوانید تا با خواص شگفت انگیز روغن زیتون بیشتر آشنا شوید.

    فواید روغن زیتون تلخ

    روغن زیتون برای سلامت قلب، پوست، مو و رگ‌های شما خیلی مفید است. اگر در قسمتی از بدنتان خون لخته شده است، آن را با روغن زیتون ماساژ دهید تا به زودی بهبود یابد.

    همچنین، روغن زیتون مملو از پلی‌فنل‌های محافظ قلب است که کلسترول را پایین می‌آورند. این روغن ضد التهاب است و اسیدهای چرب تک اشباع نشده‌ای دارد که بی‌ضررند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.

    در نتیجه، مصرف روغن زیتون باعث کاهش وزن می‌شود. روغن زیتون اسیدهای چرب امگا-۳ دارد. کلسترول‌های خوب بدن (HDL) را افزایش می دهد و برای هضم غذا و متعادل نگه داشتن هورمون‌ها نیز مناسب است.

    علاوه بر خواص گفته شده، مصرف روغن زیتون دارای فواید زیر است:

    اگر از رژیم‌های غذایی حاوی اسیدهای چرب تک اشباع نشده (MUFAs) مانند روغن زیتون استفاده کنید، قلب شما سالم‌تر خواهد بود. این مواد غذایی با کاهش کلسترول‌های بد (LDL) بدن، از سکته‌ی قلبی و مغزی جلوگیری می‌کنند.

    تا به حال در مورد خواص روغن زیتون برای روده و معده شنیده‌اید؟ روغن زیتون به طور شگفت انگیزی برای دستگاه گوارش و روده مفید است. این روغن به تحریک سیستم هضم کمک می‌کند و غذا را به نرمی در طول روده حرکت می‌دهد.

    در واقع، از آنجا که روغن زیتون سرشار از چربی تک اشباع نشده است، کمک می‌کند تا غذا بهتر در بدن حرکت کند. به همین دلیل است که ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق مرباخوری لیموترش یبوست را درمان می‌کند.

    متخصصان می‌گویند روغن زیتون میزان «سروتونین» (هورمون شادی) را در بدن افزایش می‌دهد. بیشتر داروهای ضد افسردگی هم به تولید سروتونین در بدن کمک می‌کنند.

    اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ روغن زیتون، برای سلامت مغز و افزایش حافظه مفید هستند.

    روغن زیتون ماده‌ای به نام « اولئوکانتال» دارد که ضد التهاب است. این ماده روغن زیتون را به تسکین دهنده‌ای طبیعی تبدیل کرده است. پس، با خوردن روغن زیتون دردهای داخل بدن شما آرام می‌شوند. مصرف موضعی آن نیز دردهای خارجی بدن را تسکین می‌دهد.

    احتمالاً درمورد “پاکسازی پوست با روغن” شنیده اید، روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای این کار است. این روغن تمام چربی‌های‌ اضافه، سلول‌های مرده، کثیفی‌ها و آلودگی‌هایی را که در منافذ پوست گیر کرده‌اند، جذب و از منافذ خارج می‌کند.

    اگر این آلودگی‌ها از پوست خارج نشوند، منافذ را می‌بندند. باید بدانید آکنه، جوش‌های سرسیاه و سر سفید نتیجه‌ی مسدود شدن منافذ پوست هستند.

    جالب است بدانید در گذشته، رومی‌ها بعد از حمام روغن زیتون را به عنوان مرطوب کننده به کل بدن خود می‌زدند.

    روغن زیتون به علت داشتن اسیدهای چرب مفید، پوست سفت و خشک را نرم و انعطاف پذیر می‌کند. این روغن سلول‌های خشک پوست را با رطوبت رسانی مناسب، تغذیه می‌کند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف می‌شود.

    شما هم می‌توانید برای درمان خشکی پوست، هر روز با ۲ قطره روغن زیتون، پوست خود را رطوبت رسانی کنید.

    روغن زیتون دارای آنتی اکسیدان‌هایی مانند توکوفرول (Tocopherol) است که آسیب‌های خورشید بر پوست شما را ترمیم می‌کنند. پس، اگر پوستتان آفتاب سوخته شده، می‌توانید برای درمان آن از روغن زیتون استفاده کنید.

    برای درمان آفتاب سوختگی با استفاده از روغن زیتون، در ابتدا صورت خود را با آب خنک بشویید. بعد، در حالی که هنوز صورتتان خیس است، ۲ قطره روغن زیتون به آن بزنید. این روغن از پوسته پوسته شدن پوستتان نیز جلوگیری می‌کند.

    پوست دور چشم نازک‌ترین، نرم‌ترین و حساس‌ترین قسمت پوست در کل صورت است. به همین دلیل باید این پوست حساس را به خوبی آبرسانی کنید و مواد مغذی را به آن برسانید.

    روغن زیتون چربی‌های مفیدی دارد که نیاز پوست ( نرمی، صافی و یکنواختی) را مهیا می‌کند. پس، می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم دور چشم طبیعی استفاده کنید.

    به آرامی یک قطره از آن را به زیر و اطراف چشم خود بزنید تا رطوبت آن حفظ شود و پوست دور چشمتان چروک نشود.

    رادیکال‌های آزاد، اکسیژن سلول‌های سالم پوست را می دزدند. در نتیجه، سلول‌های پوست خشک می‌شوند و می‌میرند و پوست‌تان چروک می‌شود.

    افزون بر این، رادیکال‌های آزاد به کلاژن و الاستین پوست آسیب می‌زنند. به همین خاطر قابلیت ارتجاعی پوستتان کم می‌شود.

    فواید روغن زیتون تلخ

    روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها از سلول‌های پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان توصیه می‌کنند هر روز از روغن زیتون استفاده کنید تا چروک‌ها و لکه‌های پیری پوست به تعویق بیفتد.

    ترک های پوستی با افزایش و کاهش وزن و به ویژه به دلیل بارداری ایجاد می‌شوند. بسیاری از متخصصان معتقدند ترک های پوستی به علت کمبود ویتامین به وجود می‌آیند.

    روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به محافظ پوست معروف است. برای همین، استفاده از این روغن می‌تواند تا حد زیادی ترک‌های پوستی را بهبود دهد.

    روغن زیتون را روی این نقاط بمالید و حداقل ۱ ساعت بگذارید بماند. این کار را به طور منظم انجام دهید تا نتیجه را ببینید.

    همانطور که گفتیم، روغن زیتون به خوبی می تواند مواد آرایشی و آلودگی‌های دیگر را از روی پوست پاک کند. برای این کار، ۳ تا ۵ قطره از روغن زیتون را روی یک توپک پنبه‌ای تمیز بریزید و آرایش خود را پاک کنید.

    به ویژه، از این روش می‌توانید برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. چون روغن زیتون مژه‌ها و پوست زیر چشمتان را نیز آبرسانی می‌کند.

    رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که آزادانه در هوا معلقند و اگر در معرض تابش خورشید و سایر خطرات محیط زیستی باشند، ناپایدار می‌شوند.

    رادیکال‌های آزاد وقتی که با پوست در تماس باشند از سلول‌های سالم پوست اکسیژن می‌دزدند و به پوست ما آسیب می‌زنند. آنتی اکسیدان‌ها بدن ما را از رادیکال‌های آزاد نجات می‌دهند.

    روغن زیتون SPF بین ۲-۸ دارد. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید و رادیکال‌های آزاد تبدیل می‌کند.

  • مدل زبرا برای پذیرایی
  • متخصصان می‌گویند در وعده‌های غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنید تا خواص ضد آفتاب آن را به دست آورید. همچنین، مصرف موضعی این روغن روی پوست تا حدی از آسیب‌های آفتاب بر پوست جلوگیری می‌کند.

    شاید شنیده باشید که روغن زیتون برای مبارزه با آکنه مفید است. این روغن آنتی اکسیدان دارد و ضد التهاب است. زمانی که پوست مرطوب است جوش و جای آن، سریع‌تر از زمانی که پوست خشک است، بهبود پیدا می‌کند.

    از آنجا که روغن زیتون پوست را آبرسانی می‌کند، برای این موضوع عالی است. این روغن منافذ پوست را نمی‌بندد. البته، اگر به خوبی آن را پاک کنید.

    ۲ قطره روغن زیتون را به صورت خوب بزنید. سپس، یک حوله‌ی گرم و مرطوب را به صورت خود بزنید تا منافذ آن را باز کند و روغن وارد پوستتان شود. در پایان، صورت خود را با آب گرم و یک پد خشک تمیز کنید. اگر هنوز روغنی روی پوست باقی مانده است، به آرامی جذب خواهد شد.

    جهت لایه‌برداری صورت و بدن و درمان قسمت‌هایی از آن که خشک و پوسته‌پوسته شده، می‌توانید روغن زیتون را با نمک دریایی مخلوط کرده و از این طریق یک اسکراب تهیه کنید. شما باید از نمک‌های دانه ریز برای مالیدن روی صورت و بخش‌های حساس بدن و از نمک‌های دانه درشت برای سایر نواحی‌ بدن تان استفاده کنید.

    بیشتر کرم ها و فوم های اصلاح در ترکیبات خود الکل، هاماملیس و موادی دارند که به پوست حساس آسیب می‌زنند. اما، روغن زیتون طبیعی برای تمام انواع پوست کاملاً ایمن و مناسب است.

    این روغن از جوش‌های ریز، بریدگی و سوختگی پوست که بر اثر ریش تراش ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند. زیرا به اندازه‌ی کافی ضخیم است و خاصیت نرم کنندگی دارد.

    جالب این که، روغنی که بعد از اصلاح روی پوست باقی می‌ماند، نقش کرم بعد از اصلاح (افتر شیو) را دارد.

    روغن زیتون مواد غذایی حیاتی (آنتی اکسیدان‌ها) را به پوست سر می‌رساند و رشد مو را تحریک می‌کند.

    فواید روغن زیتون تلخ

    به این منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید. (البته، مراقب باشید که فقط گرم شود و نجوشد.) سپس، بگذارید تا خنک شود تا پوست سر خود را با آن ماساژ دهید.

    روغن زیتون منافذ کف سر شما را باز می‌کند، به عمق فولیکول‌ها می‌رود و آنها را با مواد مغذی پر می‌کند.

    ماساژ دادن آرام مو با روغن های ولرم مانند روغن زیتون نه تنها باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، بلکه پوست سر را تقویت، بازسازی و نرم می‌کند، به رشد سریع مو کمک می‌کند و همچنین موجب تقویت پیاز مو و قوی، بلند و درخشان شدن مو می‌شود.

    روغن زیتون سلول‌های مو را رطوبت رسانی می‌کند. اگر موهایتان خشک است و گره‌های آن باز نمی‌شود، توصیه می‌کنیم روغن زیتون را امتحان کنید.

    برای حالت دادن به موهای خود، نصف یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به موهای خود بزنید. بعد آنها را با آب ولرم بشویید. برای اینکه به موهای خود بیشتر حالت بدهید، از ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون استفاده کنید.

    برای تهیه‌ی این ماسک، یک تخم مرغ ارگانیک را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. بعد، آن را خوب روی پوست سر و ساقه‌ی موهای مرطوب خود، ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

    روغن زیتون به طرز شگفت انگیزی روان و چرب است. این روغن تمام اسیدهای چرب ضروری را دارد و برای آبرسانی و مرطوب کردن سلول‌های خشک پوست عالی است.

    اگر پوستتان خشک، پوسته پوسته و ناصاف شده، با ۲ قطره روغن زیتون آن را نرم و مرطوب کنید.

    مهم‌ترین علت وز شدن مو کمبود رطوبت در موی شما یا وجود رطوبت در هواست. وقتی موهای شما وز می شوند که لایه‌ی محافظ روی آن‌ها (کوتیکول)، بلند می‌شود تا رطوبت وارد مو شود. در نتیجه، آب جذب مو می‌شود و موها پف می‌کنند. به همین دلیل، موها خشک به نظر می‌رسند و نامرتب می‌شوند.

    روغن زیتون استحکام بالایی دارد و برای موهای مجعد و وز عالی است. این روغن موهای خشک را رطوبت رسانی می‌کند. همچنین، رطوبت را در موهایتان نگه می‌دارد و به آنها نرمی و لطافت می‌بخشد.

    طریقه استفاده روغن زیتون برای مو به این شکل است که، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را به کف سر و ریشه‌ی موهای خود می‌زنید. ۲۰ دقیقه صبر می‌کنید. سپس، آن را می‌شویید. حالا می‌توانید از موهای براق و مرتب خود لذت ببرید.

    راهکارهای موثر دیگر برای درمان وز شدن مو را در اینجا بخوانید.

    از بین بردن شپش موی سر با روغن زیتون یک روش محلی است. پوست سر خود را با روغن زیتون کامل چرب کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بکشید. بگذارید تمام شب روی سرتان بماند و روز بعد آن را بشویید.

    سپس، از یک شانه مخصوص (شانه پلاستیکی با دندانه های ریز) استفاده کنید تا هر رشک (تخم) حشره یا شپش مرده‌ای که روی سرتان باقی مانده است، بریزد. روغن زیتون نمی‌گذارد اکسیژن کافی به شپش یا رشک آن برسد و آنها را از بین می‌برد.

    اگر پوستتان خشک است و شوره می‌زند، بهتر است بدانید روغن زیتون آن را آبرسانی می کند و شوره‌ی سر را ازبین می‌برد.

    برای درمان شوره سر با روغن زیتون، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را روی سر خود ماساژ دهید. اگر دچار شوره‌ی سر شدید هستید، کل سر خود را داخل روغن زیتون فرو کنید. سپس، یک کلاه حمام روی آن بگذارید. روز بعد آن را بشویید.

    وقتی از بلندتر و ضخیم‌تر شدن مژه‌ها به صورت طبیعی صحبت می‌کنیم، روغن کرچک اولین گزینه است. اما روغن زیتون نیز به طور شگفت انگیزی عالی عمل می کند. برای رشد و ضخامت مژه‌ها کمی روغن زیتون روی آنها بمالید.

    در بیشتر موارد، لب‌های خشک و ترک خورده نشانی از کمبود رطوبت است. خشکی و ترک لب‌ها ظاهر نامطلوبی به شما می‌دهد. می‌توانید مشکل لب‌های خشک خود را با روغن زیتون حل کنید.

    این روغن لب‌های شما را نرم و مرطوب می‌کند. با چند ضربه‌ی آرام انگشت، روغن را روی لب‌های خود بمالید. وقتی لب‌هایتان نرم شد با یک مسواک تمیز سلول‌های مرده را از روی لب‌های خود پاک کنید.

    یکی از فواید شگفت انگیز روغن زیتون برای زیبایی این است که ناخن‌هایتان را تقویت می‌کند. می‌توانید برای جلوگیری از شکستگی و لب پر شدن ناخن‌هایتان از روغن زیتون استفاده کنید.

    اگر ناخن‌هایی درخشان، سالم و محکم می‌خواهید، ۲ دقیقه قبل از مانیکور آنها را در روغن زیتون فرو کنید. سپس، با یک پد خشک و آب گرم، آن را تمیز کنید. حالا می‌توانید از ناخن‌های براق خود لذت ببرید.

    روغن زیتون، نرم کننده است و پاهای زبر را نرم و صاف می‌کند. برای درمان ترک پا، نصف یک قاشق مرباخوری روغن زیتون را به قسمت‌های ترک خورده‌ی پاهای خود بزنید. سپس جوراب بپوشید و به رختخواب بروید. هر شب این کار را تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

    تنها عارضه‌ی جانبی روغن زیتون (جز اینکه بعضی افراد به آن حساسیت دارند)، این است که مصرف خوراکی زیاد آن باعث اسهال خفیف می‌شود. اما، این ویژگی را هم می‌توان یک فایده دانست چون در صورت نیاز می‌توانید از آن به عنوان یک ملین طبیعی استفاده کنید.

    با این وجود، اگر برای دیابت یا فشار خون خود دارویی استفاده می‌کنید، مقدار مصرف روغن زیتون را کاهش دهید. روغن زیتون مقدار قند و فشار خون را کاهش می‌دهد. اگر به طور همزمان دارویی را برای کنترل فشار و قند خون خود مصرف می‌کنید و روغن زیتون می‌خورید، ممکن است کاهش قند خون و فشار خون شما تشدید شود.

     

    در مقاله ی بالا با خواص روغن زیتون آشنا شدید. خواندید که روغن زیتون پاک کننده‌ی طبیعی پوست است و چین و چروک را به تأخیر می‌اندازد. همچنین، دانستید که موهای وز، ترک پا، شوره‌ی سر، خشکی پوست و خیلی از آسیب‌های پوستی را می‌توانید با روغن زیتون درمان کنید. البته، فواید روغن زیتون برای سلامت بدن را هم نباید فراموش کنید. حالا این فرصت را دارید که در قسمت نظرات، سؤال‌های خود را از متخصصان ما بپرسید و دانسته‌های خود را کامل کنید.

    منبع:

    عالی بود و خیلی کاربردی

    ممنون از شما

    سلام کاملترین متنی بود که درمورد روغن زیتون خوندم مرسی از نظرات کارشناسی شما

    با سلام و عرض خسته نباشید و تبریک عید به شما بزرگوار که زحمت کشیدین و این مطالب رو در اختیار همه قرار دادید، بسیار متشکرم خیییلی عالی بود

    عالی بود. تشکر

    ممنون از زحمتتان

    خوشحالیم از رضایتتون

    میتونم از مطالب خوبنون در سایتم کپی کنم همراه با ذکر منبع؟

    بله مانعی نداره دوست عزیز

    بسیار عالی.ممنون این مطالب واقعا عالی بود ..

    ممنون از رضایتتون

    روغن زیتون طی مراحلی از فشرده شدن زیتون به دست می‌آید و به اشکال مختلف تولید می‌شود. فواید روغن زیتون اصل بسیار گسترده است. این روغن موارد مصرف گوناگونی دارد که یکی از مهمترین‌ آن‌ها، استفاده به صورت موضعی برای بهره‌مندی از خواص روغن زیتون برای مو و پوست است. این ماده ویتامین‌های زیادی از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D و ویتامین K به همراه میزان زیادی آنتی‌اکسیدان دارد که به دلیل وجود اسکوآلن (Squalene) در ترکیبات آن است. وجود میزان زیاد اسکوآلن در ترکیبات این روغن است که آن را از باقی روغن‌ها متمایز و خواص روغن زیتون برای پوست را بیشتر می‌کند. آنتی‌اکسیدان موجود در این روغن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت خواهد کرد. همچنین روغن زیتون خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و نرم کننده پوست است. بنابراین با استفاده صحیح می‌تواند پوست را نرم و جوش‌های صورت را از بین ببرد.

    روغن زیتون معمولا جزوی از ترکیبات محصولات شست‌وشوی صورت است و به عنوان پایه در بعضی از لوازم آرایشی هم استفاده می‌شود. همچنین انواع صابون زیتون و شامپو بدن و انواع دیگر لوسیون بدن نیز با عصاره زیتون تولید می‌شود. استفاده از روغن زیتون برای پوست به صورت مستقیم و به تنهایی هم ممکن است. این ماده تاثیرات مثبتی روی پوست، مو و زیبایی دارد و می‌توانید از آن به اشکال متنوعی استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شود.

    خرید انواع روغن زیتون از سوپرمارکت دیجی‌کالا

    فواید روغن زیتون تلخ

    خواص روغن زیتون برای مو و پوست سر از زمان مصریان باستان مورد استفاده بوده است. ابتدا باید آن را در مایکروفر، یا در ظرفی که داخل آب جوش قرار دارد، گرم کنید. سپس به آرامی آن را روی کف سر و نوک موها ماساژ دهید و اجازه دهید که ۱۰ الی ۲۰ دقیق بماند. سپس به حمام بروید و با آب گرم و شامپو سر خود را بشویید.

    شکر دانه درشت را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید و روی لب‌ها ماساژ دهید. این اسکراب لب برای درمان خشکی و ترک لب موثر است و پوست لب را نرم می‌کند. همچنین می‌توانید چند قطره آب لیمو به این ترکیب اضافه کنید تا به علت ترکیبات اسیدی لیمو، اسکراب لب شما خاصیت لایه‌برداری هم پیدا کند. این اسکراب خوب را می‌توانید در مقدار بزرگ‌تر تهیه کرده و روی صورت یا بدن نیز استفاده کنید.

    شاید فکر کنید روغن زیتون باعث می‌شود آرایش به همه‌جا پخش شود اما درواقع این روغن با لوازم آرایش، که پای روغنی دارند، ترکیب می‌شود و به نوعی آن‌ها را در خود حل می‌کند. با این روش این ماده تبدیل به مایع خوبی برای پاک کردن لوازم آرایشی مثل ریمل، سایه و خط چشم می‌شود. بعد از آن می‌توانید صورت را با آب گرم و شوینده ملایم صورت بشویید.

    برای افزایش درخشندگی موها نیازی به خرید سرم مو و ماسک‌های درخشان کننده نیست. فقط کافی است چند قطره روغن زیتون بی‌بو کف دست خود بریزید و آن را از ریشه تا نوک موها پخش کنید تا به یک درخشش طبیعی و جذاب دست پیدا کنید.

    اگر کرم اصلاح شما تمام شده و صابون پوست شما را خشک می‌کند، کمی روغن زیتون بردارید و روی پاها یا دست‌ها بمالید. این کار باعث حرکت راحت تیغ اصلاح روی پوست، بدون قرمزی و خراش می‌شود. از طرفی هم چربی این روغن باعث بیرون آمدن موهای زیر پوستی می‌شود و شما اصلاحی تمیزتر و دقیق‌تر خواهید داشت. البته نرمی و درخشش پاها بعد از اصلاح را فراموش نکنید.

    اگر می‌خواهید ناخن‌های بلندتر و قوی‌تر داشته باشید باید از کوتیکول ناخن خود بهتر مراقبت کنید. روغن زیتون را به صورت مستقیم روی کوتیکول خود استفاده کنید. می‌توانید یک شیشه روغن زیتون خالص در کنار ظرفشویی خود داشته باشید تا هر وقت که چیزی را با دستان خود را شستید، چند قطره از آن بردارید و دور ناخن خود را نرم کنید.

    همانطور که گفته شد، این روغن دارای ویتامین E است. بیشترین استفاده‌‌ای که از خواص روغن زیتون می‌شود، مرطوب کنندگی قوی آن است. می‌توان از این خواص روغن زیتون برای پوست‌ خشک و آسیب دیده در اثر اگزما استفاده کرد. خشکی پوست باعث تحریک شدن اگزما می‌شود و البته محصولات مرطوب کننده کارخانه‌ای هم اکثرا دارای اسانس هستند که باعث تحریک شدن اگزما می‌شود. ناحیه خشک یا دچار اگزمای پوست را دو بار در هفته با چند قطره روغن زیتون ماساژ دهید و برای گرفتن نتیجه چند هفته این کار را تکرار کنید.

    بیشتر بخوانید: اگزمای پوستی و رژیم غذایی مناسب برای درمان آن

    از دیگر خواص روغن زیتون می‌توان به آنتی‌باکتریال و ضدپیری بودن آن اشاره کرد. این فواید روغن زیتون به دلیل ترکیب نادری به نام «هیدروکسی‎تریزسول» است. این ماده تاثیر بسیار خوبی در از‌بین بردن باکتری‌های عامل بروز آکنه دارد. برای درمان آکنه صورت هفته‌ای یک بار قبل از خواب و بعد از تمیز کردن صورت، ۳ تا ۴ قطره روغن زیتون را روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

    اسکوآلن (Squalene) که در ترکیبات روغن زیتون موجود است، نوعی چربی است که در سلول‌های پوست ما هم وجود دارد. جبران کردن اسکوالن‌های از بین رفته می‌تواند به مبارزه با پیری زودرس پوست کمک خوبی کند.

    محصولات بسیار کمی وجود دارد که استفاده از آن‌ها برای درمان سوختگی پای کودکان و بزرگسالان مشکلی نداشته باشد. روغن زیتون برای پوست‌های حساس ایدئال است و می‌توان آن را روی نقاط حساس و حتی پوست حساس بچه‌ها استفاده کرد. البته قبل از آن باید تست کنید و مطمئن شوید که کودکان یا خودتان به این ماده حساسیت نداشته باشید.

    خشکی و زبری پاشنه و درمان ترک پا پا نیاز به نرم‌کننده و رطوبت دهنده قوی دارد. بعد از این که پاهای خود را سنگ پا کشیدید، به آن‌ها روغن زیتون بزنید، خوب پاها را ماساژ دهید و سپس جوراب نخی بپوشید. این کار را قبل از خواب انجام دهید تا مجبور نباشید راه بروید و به روغن اجازه دهید که کاملا جذب پاها شود.

    اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون بسیار زیاد است و این اسید‌های چرب هستند که به مبارزه با پیری پوست، حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی، کمک می‌کنند. مقدار کمی از روغن زیتون فرابکر را روی بدن خود ماساژ دهید و اجازه دهید که کامل جذب شود. این روغن بافت سبکی دارد و به سادگی جذب پوست می‌شود به شرطی که مقدار مناسبی از آن استفاده کنید و نه زیاد.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

    بهترین نوع برای استفاده روی پوست، نوع کاملا طبیعی، تصفیه نشده و خالص آن، یعنی «روغن زیتون فرابکر طبیعی» است. شاید فکر کنید که پیدا کردن روغن زیتون فرابکر کار سختی باشد یا این که طرز تهیه روغن زیتون فرابکر با انواع دیگر مثل روغن زیتون بی‌بو باهم تفاوتی نداشته باشد اما اشتباه می‌کنید. طرز تهیه و روغن‌گیری تاثیر زیادی روی خاصیت روغن زیتون و ترکیبات مفید آن می‌گذارد؛ روغن فرابکر حرارت ندیده و عاری از افزودنی‌های شیمیایی است.

    انواع روغن زیتون ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد؛ روغن زیتون بی‌بو، روغن زیتون بابو، روغن زیتون بکر (Virgin Olive Oil)، روغن زیتون فرابکر (Extra Virgin Olive Oil) و غیره. در بین تمام این‌ها روغن زیتون فرابکر (Extra Virgin Olive Oil) برای استفاده روی پوست مناسب است. روغن‌های زیتون دیگر بیشتر برای استفاده در غذا و پخت و پز مناسب هستند. اسیدیته بعضی از انواع روغن زیتون طی فرایند تصفیه بالا می‌رود و به همین دلیل نباید از آن‌ها روی پوست استفاده شود. همچنین به هیچ‌وجه نباید از اسپری روغن زیتون که داخل قوطی است استفاده کنید؛ چرا که دارای مواد خطرناکی مانند “Propellant ” است، که قطعا نمی‌خواهید به پوست شما برسد.

    حتی بهترین و پرخاصیت‌ترین مواد هم ممکن است برای همه مناسب نباشند و در بعضی افراد ایجاد ناراحتی کنند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که ممکن است روغن زیتون برای برخی از پوست‌های خیلی حساس، پوست‌های چرب یا افرادی که مشکلات پوستی مثل درماتیت دارند، انتخاب خیلی مناسبی نباشد. از این رو وقتی برای اولین بار می‌خواهید از خواص روغن زیتون برای پوست استفاده ‌کنید، کمی از آن را روی پوست داخل ساعد دست خود امتحان کنید. اگر در ۲۴ تا ۴۸ ساعت واکنش حساسیتی مشاهده نکردید می‌توانید با خیال راحت از آن روی پوست استفاده کنید. البته این حساسیت در مورد تمام روغن‌های طبیعی صدق می‌کند؛ چرا که بعضی از افراد دارای حساسیت‌های خاصی هستند که ممکن است از آن بی‌اطلاع باشند.

    بیشتر بخوانید: کدام روغن‌ طبیعی برای درمان ترک پوست مفید است؟

    منابع: Healthline, Quora, Allure

    هفت
     + 

     = 
    چهارده

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    فواید روغن زیتون تلخ

    من برای مو چند وقتیه از روغن زیتونی که دستی گرفته شده و خالصه استفاده میکنم.خیلیم ویسکوزیته بیشتری نسبت به روغن زیتون معمولی داره.
    اما تاثیری نمیذاره.فکر کنم باور اشتباهیه.

    واقعا استفاده از روغن زیتون رو به شخصه بیشتر پیشنهاد می کنم برای پوست تا استفاده و خرید لوازم آرایشی ؛ چرا که هر محصولی که برای پوست به کار می برید ، هر چه طبیعی تر باشه از جهت سالم ماندن و جوان ماندن پوست کمک به سزایی در حفظ شادابی و جوانی آن می کنید.
    باز هم این نظر شخصی بنده هست،دوستانی هم که تا حالا تجربه های دیگری داشتند لطفا اعلام کنند که ما هم استفاده کنیم از تجربشون.

    سپاس از دیجی کالا

    سپاس از دیجی کالا

    چند سال هستش که صورتمو با روغن زیتون، ماساژ و ورزش میدم. بسیار مؤثره. بهتره برای نتیجه بهتر، صبور بود. به هیچ عنوان از کرمهای دیگه ای استفاده نکردم. سپاس از مطلب بسیار مفیدتون

    خواص زیتون تلخ را بدانیم

    درختی است که در ایران با نام های مختلفی شناخته می شود و از جمله در مازندران زیتون تلخ – سنجد تلخ در نور شال پستانه در لاهیجان شال زیتون، در رامسر دیوزیت، در تهران سنجد تلخ و در آستارا زی بیل آغاجی نامیده می شود.

    زیتون تلخ درختی است زیبا برگ های آن مرکب، برگچه ها بیضی نوک تیز و به رنگ سبز تیره و دندانه دار، گل های آن بنفش معطر که در اواخر بهار ظاهر می شود. میوه آن کوچک تخم مرغی شکل و سفید مایل به زرد تا زمستان سر درخت می ماند و شبیه میوه کنار است. هسته سخت داخل میوه آن دارای سوراخ است که از آن برای درست کردن نوعی تسبیح استفاده می شود به همین علت به فرانسوی و انگلیسی آن را درخت تسبیح می نامند.

    این درخت بومی هیمالیاست و در شمال ایران در جنگل های ساحلی دریای خزر از لاهیجان تا مازندران و میاندره گرگان می روید. در بعضی باغ ها و منازل نیز به عنوان گیاه زینتی کاشته می شود.

    در میوه آن یک ترکیب سمی یافت می شود. در آن آلکالوئید آزاریدین و یک رزین و تانن و ملیو تانیک اسید و بنزوئیک اسید وجود دارد. عصاره آبی آن که به خرگوش تزریق شده ایجاد تشنج و مرگ نموده است. در تجزیه میوه آن با کایانین، استرول و یک ماده عامل تلخ به نام مارگوزین که ضد تب است و یک روغن ثابت که دارای سولفور می باشد مشخص گردیده است. گزارش بررسی های دیگری نشان می دهد که در پوسته خارجی گوشتی میوه زیتون تلخ یک ماده عامل به نام کایانین وجود دارد و به علاوه یک استرول و باکایانیک اسید از آن جدا شده است. در پوست درخت وانیلیک اسید و دی – ال کاتچول یافت می شود، وانیلیک اسید خاصیت کرم کشی دارد. در بررسی های دیگری آمده است که از گیاه یک فرآورده مایع به نام باکالاکتون گرفته می شود.

    فواید روغن زیتون تلخ

    مقوی و نیرودهنده، مسکن دردهای روماتیسمی، ضدعفونی زخم ها، کرم کش، قاعده آور، درمان اسکوربوت

     

    همچنین بخوانید : زیتون و خواص درمانی آن

     

    در هند از برگ های گیاه به عنوان یک کرم کش موثر استفاده می شود و معتقدند که عصاره آبی آن شدت حمله های آسم را کاهش می دهد. پوست ریشه درخت و میوه و گل ها و برگ های آن محلل و بازکننده انسداد و گرفتگی های مجاری عروق و داروی حامی بدن در مقابل عفونت و مسمومیت است. از له شده گل ها و برگ های آن به صورت ضماد برای تسکین سردرد عصبی استفاده می شود. از عصاره برگ های آن در استعمال داخلی برای کرم کشی و خرد کردن سنگ و به عنوان مدر و قاعده آور می خورند. از دانه های آن در روماتیسم استفاده می شود. روغن دانه های آن دارای خواصی شبیه روغن دانه چریش است، از برگ ها و پوست درخت و میوه آن در استعمال داخلی و خارجی برای معالجه جذام و خنازیر استفاده می شود.

    برای تهیه جوشانده مقدار ۵-۳۰ گرم از قسمت مورد نظر برگ یا گل یا پوست یا دانه یا پوست ریشه در ۲۰۰ گرم آب جوش مصرف می شود که هر دو ساعت یک بار به تدریج خورده شود. اگر گرد پوست درخت مصرف می شود در حدود نیم گرم و سه بار در روز مصرف گردد چون در ترکیبات گیاه سم وجود دارد، مصرف قسمت های مختلف آن در حد مجاز و زیر نظر پزشک برای مواردی که تجویز می شود باید خورده شود زیرا اسراف در مصرف ایجاد اسهال و تهوع و سرگیجه و حتی غش می نماید.

    در کره از جوشانده پوست درخت برای دفع انگل های روده ای و در استعمال خارجی برای بیماری های انگلی پوست استفاده می شود. در چین قرن هاست که از جوشانده پوست درخت زیتون تلخ به عنوان کرم کش استفاده می شود. در چین همچنین پوست آن برای معالجه درد شکم و ناراحتی های روده ها نیز توصیه می شود.

    میوه آن از جهتی سمی است ولی در عین حال به عنوان آرام بخش، ضد انگل، تب بر و مدر مصرف می شود و نتایج خوب دارد. روغن مغز هسته آن ضدعفونی کننده است و گیاه به طور کلی حشره کش می باشد. در شبه جزیره مالایا از میوه آن به عنوان ضد کرم و تب بر استفاده می شود و ریشه خیلی تلخ آن برای معالجه ناراحتی های پوستی به کار می رود. در فیلیپین از جوشانده پوست ریشه درخت به عنوان کرم کش و از گرد میوه رسیده خشک شده آن در استعمال خارجی برای کشتن انگل های پوستی مصرف می شود. میوه آن برای کاهش تب، رفع هذیان، فتق، بیماری های رحمی و ترشح غیر ادراری اسپرم مفید است.

     

    عرق برگ زیتون را با خواص پایین آورنده قندخون، تنظیم فشار خون، تقویت حافظه، مفید برای نارسایی های کبدی، رفع سردرد، مدر، تسکین دندان درد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

    @attarak_ad

     

    از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح نموده و همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

    وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

     

    راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

    | شما هم نظری ارسال کنید.

    خوردن زیتون درختان سطح شهر که ابتدا سبز بعد زرد و سیاه میشوند و خیلی هم تلخ هستند چه خاصیتی دارد؟ با له کردن و جوشاندن زیتون سیاه جمع آوری شده از درخت ، روغن گرفتم ولی تلخ است آیا این روغن خاصیتی هم دارد؟

    امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

    نماد اعتماد الکترونیکی

    فواید روغن زیتون تلخ

    کد تایید *

    زیتون میوه ی کوچک و بیضی شکل درخت زیتون از خانواده زیتونیان است، زیتون سیاه و سبز از انواع زیتون هستند که در طبیعت یافت می شوند.

    مطالعات نشان می دهد که میوه زیتون سیاه و سبز برای سلامتی بدن، زنان باردار، درمان رفلاکس معده، لاغری، دیابت، فشار خون و یبوست عالی هستند.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه و سبز به کاهش چین و چروک پوست صورت و دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

    مقادیر بالای ویتامین A موجود در زیتون به کاهش رادیکال های آزاد در پوست کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

    علاوه بر این ویتامین A موجود در زیتون به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن پوست صورت می شود.

    فواید روغن زیتون تلخ

    مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E موجود در زیتون به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست صورت و بدن را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

    مقادیر بالای مس، آهن و ویتامین E موجود در زیتون باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

    زیتون منبع خوبی از ویتامین E، آهن، مس و کلسیم است که باعث بهبود رشد و تقویت استخوان های نوزادان و کودکان می شود.

    زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

    زیتون حاوی مقادیر بالای آهن است که با تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی در زنان باردار کمک می کند.

    ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری می شوند و خطر ابتلا به بیماری در زنان باردار را کاهش می دهند.

    ویتامین C موجود زیتون باعث بهبود رشد جنین و تشکیل کلاژن، رگ های خونی، تاندون ها و پوست جنین می شود.

    نیاسین و پانتوتنیک اسید موجود در زیتون خطر ابتلا به افسردگی را در زنان باردار کاهش می دهند.

    با همه ی این فواید گفته می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از زیاده روی در مصرف زیتون اجتناب کنند چون ممکن است باعث باعث یبوست یا اسهال در زنان باردار شود.

    میوه زیتون حاوی مقادیر بالای فیبر است که به بهبود هضم غذا، درمان ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

    زیتون دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت معده و زخم معده ناشی از هلیکوباکتر پیلوری را کاهش می دهد.

    مصرف منظم زیتون به سلامت روده ها کمک کرده و با افزایش پروبیوتیک ها در روده برای پیشگیری و درمان اسهال مفید می باشد.

    مقادیر بالای فیبر موجود در زیتون باعث افزایش حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

    زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، مصرف زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیاری های کبد از جمله کبد چرب را کاهش می دهد.

    رژیم غذایی کم چربی باعث گرسنگی، افزایش پرخوری و در نتیجه چاقی و افزایش وزن می شود، زیتون حاوی مقادیر بالای چربی های سالم است که اشتها را کاهش داده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

    چربی های سالم موجود در زیتون باعث افزایش چربی سوزی بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شوند.

    چربی های غیر اشباع موجود در زیتون با سرعت قابل توجهی سرعت جذب گلوکز خون را کاهش داده و با کاهش قند خون بالا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و آسیب های چشمی ناشی از دیابت را کاهش می دهند.

    تحقیقات نشان داده که مصرف زیتون به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی موجود در آن به بهبود گردش خون و افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی کمک کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

    اما فراموش نکنید که زیتون حاوی مقادیر بالای سدیم است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

    ترکیبات فنلی و اسید اولئیک که اسید چرب اصلی موجود در زیتون سیاه و سبز است، باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

    ترکیبات فنلی همچنین انعطاف پذیری رگ های خونی را بیشتر کرده و از رسوب کلسترول در آن ها پیشگیری می کند.

    تحقیقیات نشان داده که میزان ابتلا به پوکی استخوان در کشور های مدیترانه پایین تر از سایر کشور ها می باشد، محققان بر این باورند که ترکیبات فنلی موجود در زیتون به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

    تحقیقات اولیه نشان داده که مقادیر بالای ویتامین E، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی از جمله اسکالن و ترپنوئید ها و اسید اولئیک موجود در زیتون چرخه ی تکثیر سلول های سرطانی را مختل کرده و با کاهش التهاب در بدن خطر ابتلا به سرطان های پستان، روده بزرگ و معده را کاهش می دهد.

    ترکیبات فنلی موجود در زیتون باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز شده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند.

    فواید روغن زیتون تلخ

    زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی با کاهش التهاب در ریه ها و کاهش تولید موکوس به درمان آلرژی فصلی کمک می کند.

    مقادیر قابل توجه ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت بینایی شده و احتمال ابتلا به  دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

    زیتون یک منبع غنی از آهن و مس است که به دو عنصر ضروری برای ایجاد گلبول های قرمز شناخته می شوند. افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی یا آنمی کمک کرده و علائم این بیماری که خستگی، ناراحتی معده، سردرد و تپش قلب هستند را رفع می کند.

    تحقیقات نشان داده که یک ترکیب فنولی به نام اولئوکانتال در زیتون سیاه و سبز وجود دارد که مانند ایبوپروفن دارای خواص ضد درد و ضد التهابی قوی بوده و به درمان درد ناشی از آرتریت روماتوئید کمک می کند.

    درخت زیتون وحشی گونه ای از زیتونیان است که بیشتر در مناطق غیر قابل کشت می روید و برداشت میوه آن بسیار دشوار صورت می گیرد، این درخت به راحتی به دلیل میوه کوچک و ناقص آن قابل تشخیص می باشد.

    در زمان های قدیم، زیتون وحشی و روغن زیتون وحشی به دلیل طعم تند و تلخش استفاده نمی شد اما تحقیقات نشان داده که زیتون وحشی حاوی مقادیر بالای چلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

    زیتون وحشی برای پیشگیری و درمان بیماری قلبی و عروقی، سرطان، چاقی و افزایش وزن، آلزایمر، دیابت و سلامت پوست و مو مفید می باشد.

    روغن زیتون وحشی به صورت موضعی برای درمان سفیدی مو، سفید تر و روشن  تر کردن پوست صورت و درمان خشکی پوست استفاده می شود.

    برخی افراد ممکن است با خوردن زیتون دچار واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند.

    برخی مطالعات نشان داده که زیتون سیاه به دلیل مقادیر بالای آکریل آمید موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

  • طرز تهیه فلافل خانگی برای دو نفر
  • طبیعت زیتون گرم و خشک است. زیتون سیاه و سبز حاوی مقادیر بالای آهن، کلسیم، فیبر، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کولین، سدیم، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی و اسید اولئیک هستند.

    زیتون بومی کشور های مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا می باشد.

    زیتون را اغلب برای تهیه روغن زیتون، زیتون پرورده، زیتون شور، انواع سالاد ها، ساندویچ ها و پاستا استفاده می کنند.

    جالب است بدانید که در کشور های مدیترانه ای، 90 درصد زیتون برای تولید روغن زیتون استفاده می شود.

    درخت زیتون، از درختان همیشه سبز می باشد.

    برخی گونه های زیتون، زمانی که نابالغ هستند به رنگ سبز دیده می شود و هنگامی که رسیده و بالغ شوند، زیتون سیاه به دست می آید.

    زیتون خام به دلیل مقادیر بالای اولئوروپین موجود در آن مزه ای بسیار تلخ دارد.

    زیتون سیاه و سبز دارای فواید و خواص یکسانی هستند فقط در بافت و طعم با هم فرق دارند؛ زیتون سبز سفت تر است در حالی که زیتون سیاه نرم تر و چرب تر بوده و طعم ملایم تری دارد.

    منابع : healthline – naturalfoodseries – organicfacts

    فواید روغن زیتون تلخ

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    روغن زیتون یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر سالم ترین رژیم غذایی جهان یعنی رژیم مدیترانه ای بوده و حتی از مهم ترین غذا های کتاب مقدس به شمار می رود.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش التهاب بدن کمک می کند، افسردگی را درمان کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آلزایمر را کاهش می دهد.

    در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی خواص روغن زیتون برای سلامتی بدن، پوست صورت، موهای سر و طریقه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد به آب رسانی پوست صورت کمک کرده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی پوست در نظر گرفته می شود.

    ماسک روغن زیتون برای پوست صورت

    فواید روغن زیتون تلخ

    یک چای خوری روغن زیتون را به آرامی بر روی پوست صورت و بدن بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید.

    اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن زیتون را روی دست و صورت خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

    توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره تر کند.

    مقادیر بالای ویتامین ها و مواد مغذی موجود در روغن زیتون به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت و همچنین درمان جای جوش کمک می کنند.

    ماسک روغن زیتون و عسل و ماست برای جوش صورت

    1/3 فنجان ماست را با 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 1/4 فنجان عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی جوش ها بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک روغن زیتون و جوش شیرین برای جای جوش

    یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین ترکیب کنید و به صورت دایره ای بر روی جای جوش و لک های پوست بمالید، بگذارید 2 تا 3 دقیقه بماند و سپس با با آب گرم بشویید و با حوله صورت را پاک کنید.

    در روش دیگر می توانید هر شب مقداری روغن زیتون را به آرامی بر روی جای جوش ها به صورت دایره ای ماساژ دهید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس یک کاسه آب داغ را آماده کنید و 10 دقیقه بر روی آن بخور بدهید پس از آن عرق صورت را پاک کنید این کار جای جوش را پس از مدتی از بین می برد.

    روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست برای پاک کردن آرایش صورت و حتی آرایش چشم ها استفاده می شود.

    روش استفاده :

    شما می توانید یک پد پنبه ای را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش صورت و چشم خود استفاده کنید.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد پوست کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

    ماسک روغن زیتون و نمک و آب لیمو ترش

    2 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو ترش تازه و یک قاشق غذا خوری نمک دریا ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گرن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کند و برای پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی مفید باشد.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد می تواند به درمان خشکی و ترک کف پا کمک کند؛ ابتدا پاشنه پا را با آب لیمو ترش تازه تمیز بشویید و سپس مقداری روغن زیتون را بر روی آن بمالید، جوراب پنبه ای بپوشید و بگذارید یک شب بماند، روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به آب رسانی پوست دور چشم کمک کرده و باعث درمان سیاهی دور چشم می شود؛ توصیه می شود که هر شب مقداری روغن زیتون را دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید.

    روغن زیتون به دلیل رطوبت بالا و خواص ضد میکروبی که دارد به درمان شوره مو ها کمک می کند.

    ماسک روغن زیتون و آبلیمو برای مو

    2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

    این ماسک را هر روز استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به حفظ رطوبت مو ها کمک کرده و می تواند مو های خشک و شکننده را درمان کند؛

    توصیه می کنیم که قبل از هر بار حمام کردن مقداری روغن را گرم کنید و بر روی مو ها و پوست سر خوب ماساژ دهید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    روغن زیتون حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می باشد به همین دلیل مانند یک نرم کننده طبیعی به نرم تر و شفاف تر شدن مو ها کمک می کند.

    فواید روغن زیتون تلخ

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای رطوبت که دارد به آبرسانی لب ها کمک کرده و باعث نرم تر و خوش رنگ تر شدن آن ها می شود.

    اسکراب لب با روغن زیتون

    مقداری شکر قهوه ای را با چند قطره روغن زیتون و آب نصف لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

    روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای ویتامین E که دارد به تقویت و افزایش رشد ناخن ها و بهبود ظاهر آن ها کمک می کند؛ با یک پد پنبه ای مقداری روغن زیتون را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس با آب گرم خوب بشویید.

    تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون به دلیل خواص ضد التهابی که دارد خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

    فراموش نکنید که روغن زیتون کالری بالایی دارد و مصرف بیش از حد آن می تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد. متخصصان توصیه می کنند که روزانه تا 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون استفاده کنید.

    روغن زیتون مقادیر بسیار کمی چربی های اشباع دارد به همین دلیل می تواند به کاهش کلسترول خون بالا کمک کند؛

    روغن زیتون حاوی بالاترین سطح چربی های تک سیر نشده – حدود 75-80٪ – است که به ایجاد کلسترول خوب یا HDL در بدن کمک می کند.

    یک تحقیق در اسپانیا نشان می دهد که روغن زیتون به کاهش کلسترول بد خون LDL و افزایش کلسترول خوب خون HDL در انسان کمک می کند.

    همچنین یک مطالعه دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

  • عکس نوشته دلتنگی های من
  • تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و تهیه سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

    روغن زیتون با افزایش سطح سروتونین در خون به پیشگیری و درمان افسردگی کمک می کند.

    بر اساس یک تحقیق انجام شده در اسپانیا روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای چربی های غیر اشباع که دارد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

    گفته می شود که مقادیر بالای اولئیک اسید موجود در روغن زیتون با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

    خوردن روغن زیتون ناشتا چه فوایدی دارد؟

    اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش تازه، یک قاشق چای خوری عسل طبیعی و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن و پاک سازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

    توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف روزانه روغن زیتون، علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

    استفاده از روغن زیتون برای پخت و پز می تواند خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پستان را کاهش دهد؛

    یک مطالعه در اسپانیا نشان داده زنانی که در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده می کنند احتمال ابتلا به سرطان سینه در آن ها تا 62 درصد کاهش می یابد.

    یک مطالعه در عربستان سعودی نشان داده که مقادیر قابل توجه اولئوروپین موجود در برگ های زیتون خواص ضد سرطان پستان دارند.

    فواید روغن زیتون تلخ

    به گفته منابع علمی آمریکایی، روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

    یک مطالعه آزمایشگاهی در آمریکا نشان داده که روغن زیتون به افزایش یادگیری و تقویت حافظه در موش ها کمک کرده و خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقل را در آن ها کاهش می دهد.

    مطالعات نشان می دهد که مصرف روغن زیتون به دلیل مقادیر بالای چربی های سالمی که دارد به کاهش قند خون کمک کرده، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به دیابت را در زنان کاهش می دهد.

    تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

    گفته می شود که ترکیب روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه برای درمان سنگ کلیه مفید می باشد.

    روغن زیتون غنی از ویتامین E، اسید های چرب امگا 3 و امگا و آنتی اکسیدان هاست که به سلامت معده و دستگاه گوارش کمک می کنند.

    دانشمندان می گویند که مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو (التهاب روده بزرگ) کمک کند.

    روغن زیتون یکی از بهترین روش های خانگی برای درمان یبوست می باشد؛ روغن زیتون یک ملین طبیعی است که با افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

    نحوه مصرف روغن زیتون برای یبوست

    1- دو قاشق غذا خوری روغن زیتون فرابکر را دو بار در روز بخورید؛ یک قاشق را صبح ناشتا و یک قاشق را یک ساعت قبل از خوب.

    2- روغن زیتون را به سالاد میوه و سالاد سبزیجات خود اضافه کرده و روزانه مصرف کنید.

    3- یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به یک لیوان آب پرتقال اضافه کنید و هر روز صبح با معده خالی بخورید.

    4- یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه را ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بخورید.

    5- یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را به یک فنجان شیر گرم اضافه کنید و هر روز صبح با معده خالی بخورید.

    محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

    تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

    ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود.

    روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

    خانم بارداری باید برای مصرف هرگونه مواد غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

    یک مطالعه در افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای را دنبال می کنند نشان داده که این افراد استخوان ها قوی تری دارند و خطر ابتلا به پوکی استخوان در آن ها کمتر می باشد.

    ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

    ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

    همچنین گفته می شود که روغن زیتون به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یکی از بهترین روش های کاهش درد در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید می باشد.

    استفاده از روغن زیتون در غذاها ممکن است باعث آلرژی در بعضی افراد شود که با علائمی مانند اگزما و خارش های پوستی مشخص می شود.

    روغن زیتون ممکن است با برخی دارو های کاهش دهنده قند خون تداخل دارویی داشته باشد.

    استفاده بیش از مقدار توصیه شده از روغن زیتون می تواند باعث انسداد کیسه صفرا شود.

    طبیعت روغن زیتون گرم و خشک می باشد.

    جالب است بدانید که یونان دارای بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان است و اسپانیا و ایتالیا در رده های دوم و سوم جای دارند.

    روغن زیتون را برای تهیه انواع غذا، سالاد، سس سالاد و ترشی استفاده می کنند.

    روغن زیتون را به عنوان روغن ماساژ و همچنین روغن حامل برای بسیاری از روغن های ضروری به کار می برند.

    منابع : stylecraze – draxe – healthline

    در ادامه بخوانید : خواص زیتون سبز

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    oliveland.ir

    توسط
    admin

    ·

    منتشر شده ۱۳۹۹-۰۱-۲۹
    · بروزرسانی شده ۱۳۹۹-۰۱-۳۰

    چرا روغن زیتون تلخ بخوریم؟

    فرنی با روغن زیتون

    برنج با روغن زیتون

    فواید روغن زیتون تلخ

    برچسب‌ها: Why eat bitter olive oil?آشپزیآشپزی با روغن زیتونبرنج با روغن زیتونپخت برنج با روغن زیتونتلخی روغن زیتونتهیه غذا با روغن زیتونچرا روغن زیتون تلخ استچرا روغن زیتون تلخ بخوریم؟دلیل تلخی روغن زیتون چیستذائقه سالم با روغن زیتونروغن زیتونروغن زیتون تلخروغن زیتون تلخ بخوریمروغن زیتون تلخ چیستروغن زیتون تلخ سالم استفرنی روغن زیتونمزه تلخ روغن زیتونمصرف برنج با روغن زیتونمصرف روغن زیتونمواد غذایی سالم با روغن زیتون


    ۱۳۹۹-۰۲-۲۷

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۹-۰۲-۲۷
    · Last modified ۱۳۹۹-۰۲-۲۹


    ۱۳۹۹-۰۱-۲۵

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۹-۰۱-۲۵
    · Last modified ۱۳۹۹-۰۱-۲۸


    ۱۳۹۸-۱۱-۲۰

     توسط
    admin
    · Published ۱۳۹۸-۱۱-۲۰
    · Last modified ۱۳۹۹-۰۱-۲۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    دنبال کنید:

    بیشتر

    فواید روغن زیتون تلخ
    فواید روغن زیتون تلخ
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *