فواید روغن زیتون برای معده

دوره مقدماتی php
فواید روغن زیتون برای معده
فواید روغن زیتون برای معده

روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند. در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن بسیار موثر است. خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

اما توجه داشته باشید که مصرف زیاد روغن زیتون به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون به علت خواص زیادی که برای پوست دارد روغن زیبایی می نامند زیرا اسید های چرب روغن زیتون سلول ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول های پوستی می شود. افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر می کند. روغن زیتون از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت استفاده کنیم.

فواید روغن زیتون برای معده

دوره مقدماتی php

روغن زیتون خواص فوق العاده ای برای مو دارد و امروزه از آن در ساخت بسیاری از شامپوها،روغن های حمام، لوسیون ها،صابون ها،روغن های ماساژ و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود همچنین می توان از روغن زیتون برای تقویت ریشه مو استفاده نمود و برای این کار این روغن جادویی را در سر بریزید و مالش دهید.

درمان شوره سر:2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

نرم کننده موهای سر:روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

دوران بارداری :مصرف روغن زیتون در دوران بارداری سبب رشد بیشتر نوزاد می شود.

شیردهی :ویتامین ای موجود در روغن زیتون به رشد نوزاد کمک می کند و شیر مادر را افزایش می دهد.

 

بعضی از افراد به مصرف روغن زیتون آلرژی دارند. کودکان، خانم های باردار و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند بدون مشورت با پزشک خود از روغن زیتون در غذاها استفاده نکنند.

EN

فا/en

23 ژانویه 2020

خواص زیتون به اندازه‌ای زیاد است که برای توضیح کامل آن‌ها باید یک کتاب نوشت! زیتون بیشتر در منطقه‌ مدیترانه شرقی شناخته شده است. اگرچه زیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. این میوه‌ لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود. زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این مقاله به خواص زیتون برای معده می‌پردازیم.

هر صد گرم زیتون ۱۱۵ تا ۱۴۵ کالری انرژی دارد. یعنی به‌طور میانگین هر ده عدد زیتون نزدیک به ۵۹ کالری انرژی دارند. ۷۵ تا ۸۰ درصد زیتون را آب، ۱۱ تا ۱۵ درصد آن را چربی و ۴ تا ۶ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. زیتون دارای مقدار ناچیزی پروتئین است. هر صد گرم زیتون ۳٫۲ گرم فیبر دارد.

فواید روغن زیتون برای معده

مصرف زیتون و در پیشگیری از زخم معده و ورم معده (گاستریت) موثر است. تحقیقات نشان داده ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری‌های ناشی از وجود این باکتری‌ها مفید واقع می شود. زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه زخم‌ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می‌آید کمک می‌کند بنابراین زیتون به درمان ورم و زخم معده ناشی از برخی باکتری‌های، خاص کمک می‌کند. علاوه بر این، با خوردن روغن زیتون، ترشح صفرا و هورمون‌های پانکراس بسیار طبیعی‌تر از زمانی که فرد برای این منظور دارو مصرف می‌کند صورت می‌گیرد و به این صورت خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا کمتر می‌شود. پس تا می‌توانید در نگهداری زیتون تازه و مرغوب کوشا باشید!

زیتون سرشار از ویتامین E است. مصرف منظم ویتامین E و چربی‌های تک غیر اشباع (monounsaturated fats)  موجود در زیتون سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود. این مواد مغذی یعنی ویتامین E و چربی‌های تک غیر اشباع با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کنند. همچنین زیتون دارای مقدار زیاد فیبر است. شاید عجیب باشد اما یک فنجان زیتون سیاه ۱۷ درصد از نیاز روزانه بدن ما به فیبر را تامین می‌کند! فیبر باعث حرکت بهتر و راحت‌تر غذا در دستگاه گوارش می‌شود و به این صورت به سلامت دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

پزشکان طب سنتی مصرف زیتون را برای درمان ورم معده پیشنهاد می‌کنند. نتایج تحقیقات جدید در اسپانیا نشان می‌دهد روغن زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه زخم‌ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می‌آید، کمک می کند. تحقیقات اولیه و آزمایشگاهی نشان می‌دهد ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری‌های ناشی از وجود این باکتری‌ها مفید واقع می‌شود.

محل اصلی زندگی این باکتری در جدار معده انسان و موجودات زنده است. این باکتری به اسید معده مقاوم بوده و از بین نمی‌رود. سهل انگاری در مداوای این باکتری منجر به از بین رفتن سیستم ایمنی و التهاب در معده شده و زخم معده را به دنبال دارد. درمان ورم معده با زیتون یکی از راه‌های طبیعی مبارزه با این باکتری است. ترکیبات آنتی اکسیدانی روغن زیتون موجب شده تا آثار مخرب این باکتری از بین رفته و سلامتی بیمار به سرعت بازگردد. آنتی اکسیدان موجود در زیتون از تکثیر و رشد باکتری در معده جلوگیری کرده و آثار زخم را بهبود می‌بخشد.

برای استفاده از فواید متعدد زیتون می‌توانید از زیتون  استفاده کنید.

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.

 

گلچینی از محصولات دست چین

1399 © تمامی حقوق متعلق به مجتمع کشت و صنعت چین چین است.

طراحی سایت توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان

*/

 

روغن زیتون که یکی از اجزای اصلی و جدایی ناپذیر رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع بوده و می تواند خطر بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی را کاهش دهد.

یونان دارای بالاترین میزان مصرف روغن زیتون در جهان است، یونانی ها به طور متوسط ​​24 لیتر به ازای هر فرد در سال روغن زیتون مصرف می کنند. اسپانیایی ها و ایتالیایی ها به ترتیب با 15 و 13 لیتر به ازای هر نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

فواید روغن زیتون برای معده

روغن زیتون نوعی چربی است که از فشردن میوه ی درخت Olea europaea به دست می آید و از آن در لوازم آرایشی، دارو و پخت و پز استفاده می شود.

زمانی که به فروشگاه‌های مختلف سر می‌زنید می‌توانید انواع مختلفی از روغن زیتون را بیابید. 

شورای بین المللی روغن زیتون ( IOOC ) استانداردی را برای روغن زیتون منتشر کرده است. این شورا توضیحات مختصری در مورد انواع مختلفی از روغن زیتون فراهم کرده است که برخی از این توضیحات را در زیر مشاهده می‌کنید:

روغن زیتون فوق بکر نوع قابل مصرف روغن زیتون است که دارای محتوای اسیدی آزاد است و تقریبا ۰.۸ گرم در هر ۱۰۰ گرم می باشد. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

روغن زیتون بکر روغنی است که به طور مکانیکی و فیزیکی آماده می‌شود. بعد از پردازش معمولا هیچ تغییری در آن صورت نمی‌گیرد. روغن زیتون بکر قابل مصرف دارای اسید ۲ گرم در هر ۱۰۰ گرم است. هیچ افزودنی به این روغن اضافه نمی‌شود.

این روغن ترکیبی از روغن زیتون تصفیه شده و روغن زیتون بکر خوردنی است. محتوای اسید چرب آن ۱ گرم در ۱۰۰ گرم می‌باشد

این روغن از تصفیه‌ی روغن زیتون بکر بدست می‌آید.

این روغن برای مصارف انسانی نیست و تقریبا ۳.۳ گرم اسید در هر ۱۰۰ گرم دارد. از این روغن برای مقاصد تصفیه، فنی و روشنایی استفاده می‌شود.

از جمله خواص روغن زیتون کاهش احساس درد است

حتما بخوانید: رشد سریع مژه در یک هفته / رشد مژه های ریخته شده

التهاب روماتیسمی از بیماری‌های عفونی مزمن است که در مفاصل ایجاد می‌ شود. عوامل عفونی، ژن‌ها، هورمون‌ها و رژیم غذایی در بروز آن نقش دارند. از خواص روغن زیتون این است  که مصرف منظم آن باعث تسکین علائم این بیماری می ‌شود. افرادی که میزان کمی روغن زیتون مصرف می ‌کنند، ۵/۲ برابر افرادی که رژیم غذایی سرشار از این روغن را دارند به التهابات روماتیسمی مبتلا می ‌شوند. مکانیسم این عمل هنوز مشخص نشده است، ولی این اثر احتمالاً به آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون مربوط می ‌شود.

روغن زیتون، صفرا بر است و باعث تخلیه کیسه صفرا می‌ شود، به این ترتیب که انقباض کیسه صفرا و تولید نمک‌های صفراوی را در کبد تحریک کرده و در نتیجه دفع کلسترول را از طریق صفرا افزایش می‌ دهد و از ایجاد سنگ‌های صفراوی جلوگیری می ‌کند. روغن زیتون به علت داشتن سیتواسترول‌ها مانع جذب کلسترول در روده کوچک می‌ شود و جذب عناصر معدنی مثل کلسیم، منیزیم و آهن را افزایش می‌‌ دهد. روغن زیتون ملین است و از یبوست جلوگیری می‌ کند. همچنین از خواص روغن زیتون این است که انگل‌ها و کرم‌های روده را از بین می ‌برد.

پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند. در واقع در جریان هضم غذا پولیفنول های روغن زیتون، کلسیم و ویتامین D را جذب می‌کنند و سپس آن‌ها را به استخوان‌های ما می‌رسانند. برای همین توصیه می‌کنیم زنان بالای ۴۵ سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند حتماً از این روغن استفاده کنند.  روی برنج و غذاهای دیگر و سالادهایتان روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید

حتما بخوانید: ویتامین D، منابع و راه های تامین آن

ماده‌ای به نام اوله آکانتال در روغن زیتون وجود دارد که اثری مشابه قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن در کاهش درد دارد. آنزیم‌ مخصوصی در بدن وجود دارد که سبب آغاز درد می ‌شود و ماده اوله آکانتال جلوی فعالیت این آنزیم را می ‌گیرد، در نتیجه فرآیند احساس درد متوقف می‌ شود. با مصرف روزانه ۵۰ گرم روغن زیتون، حدود ۹ میلی ‌گرم اوله آکانتال به بدن می ‌رسد، این مقدار یک دهم میزان داروی ایبوپروفنی است که برای کاهش درد یک فرد بزرگسال تجویز می‌ شود.

فواید روغن زیتون برای معده

در کشورهای غربی، چاقی مشکل بزرگ سلامت مردم است، زیرا میزان کالری دریافتی از طریق غذاهای مختلف افزایش یافته، ولی میزان فعالیت روز به روز کاهش می ‌یابد، در نتیجه چاقی اتفاق می ‌افتد. روغن زیتون مانند سایر چربی‌ها، ۹ کیلو کالری انرژی دارد و به نظر می‌ رسد که مصرف آن باعث چاقی می ‌شود. ولی ثابت شده رژیم غذایی غنی از روغن زیتون بیشتر از غذاهای کم چرب به کاهش وزن کمک می‌ کند. پس یکی دیگر از خواص روغن زیتون درمان چاقی می باشد. در واقع آنچه در بروز چاقی مؤثر است، نوع چربی مصرف شده است، نه مقدار چربی موجود در غذا. از دیگر خواص روغن زیتون میتوان به کاهش کشش ماهیچه‌های حلقوی در پایین معده اشاره کرد که در حرکت توده غذا به سمت روده تأخیر ایجاد می‌ کند، در نتیجه محتویات معده به آهستگی و به تدریج وارد دوازده می ‌شود و احساس سیری مدت بیشتری طول می ‌کشد و با کاهش اشتها فرد می‌ تواند غذای کمتری مصرف کند.

آیا روغن زیتون در حین بارداری ایمن است؟ در هنگام بارداری روغن زیتون مصرف می شود. در واقع، این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و فرم های مفید اسید های چرب است که برای شما و جنین شما در رحم مناسب است. در زیر برخی از مزایای اصلی روغن زیتون ذکر شده است این مزایا عبارتند از:

محتوای ویتامین A در زیتون، سیستم ایمنی بدن شما را از عفونت ها محافظت می کند. ویتامین A نیز با چشم سالم مرتبط است و به ایجاد دید وسیع در نوزادان در حال رشد کمک می کند.

بر اساس تحقیقات اخیر، مادرانی که در بارداری روغن زیتون مصرف می کنند باعث می شوند مشکلات رفلاکس در فرزندانشان بهبود یابد.

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای قلب مفید است. هنگامی که زنان باردار روغن زیتون مصرف می کنند، این روغن می تواند نقش مثبتی در رشد جنین داشته باشد. برخی مطالعات نشان داده اند که روغن زیتون عملکرد مغز و همچنین مهارت های یادگیری کودکان پس از تولد را بهبود می بخشد. بین مصرف روغن زیتون توسط مادر و تأثیر آن بر وزن، قد و رشد شناختی کودک ارتباط وجود دارد.

ویتامین E در زیتون بالا نیست اما به دلیل مقاومت در برابر اکسیداسیون، این مقدار برای زنان باردار کافی است. ویتامین E در رشد کودک کمک می کند و به انتقال اکسیژن کمک می کند. این ویتامین وارد شیر مادر می شود و به ویژه در مورد نوزادان نارس مناسب است و به کلیه ها و پانکراس کمک می کند به درستی کار کنند.

استفاده از روغن زیتون برای علائم کششی در دوران بارداری واقعا کمک می کند. کشش عضلات لگن و رشد شکم باعث ایجاد علائم کششی در سه ماهه آخر می شود. استفاده منظم روغن زیتون در دوران بارداری این علائم را تشدید می کند و در برخی موارد حتی آنها را ناپدید می کند. به خاطر داشته باشید که این معجون جادویی نیست که شبانه کار کند 

مزایای سلامتی روغن زیتون برای زنان باردار را نمی توان بیش از حد تأکید کرد. استفاده خارجی در پوست می تواند حتی پس از زایمان ادامه یابد. با این حال، ممکن است مصرف بیش از حد توصیه نشود. اگر قصد دارید روغن زیتون را برای اولین بار به رژیم خود اضافه کنید، حتما قبل از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید

حتما بخوانید: تفسیر آزمایش دفع پروتئین در بارداری یا مسمومیت بارداری

  • عکس مدل جدید حلقه نامزدی
  • رشد نوزادانی که مادران آنها روغن زیتون مصرف می ‌کنند، از نظر قد و وزن و رفتارهای روان شناختی بهتر است. همچنین نوزاد برای جلوگیری از اکسیداسیون مواد در اثر ورود اکسیژن هوا، به ویتامین E نیاز دارد. اگر چه میزان این ویتامین در روغن زیتون زیاد نیست، ولی برای جلوگیری از اثرات اکسیداسیون کافی است.

    بسیاری از بیماری‌های دوران پیری مثل پوکی استخوان و آلزایمر تحت تأثیر رژیم غذایی قرار دارند. یکی دیگر از هزاران خواص روغن زیتون این است که با کمک به جذب کلسیم، باعث رسوب آن در استخوان‌ها شده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌ کند. روغن زیتون از بروز فراموشی و آلزایمر در افراد مسن جلوگیری می‌ کند، ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است. به نظر می ‌رسد اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن زیتون می‌ تواند باعث حفظ ساختار غشای سلول‌های مغزی شوند. فرآیند پیر شدن در انسان با آسیب‌ تدریجی و تغییر ساختمان پوست همراه است. تغییرات پوست مثل ضخیم شدن و از دست دادن قابلیت ارتجاعی لایه‌های پوست، به علت تجمع کلاژن باعث می‌ شود که پوست در برابر عوامل خارجی مثل تشعشات خورشیدی که رادیکال‌های آزاد را ایجاد می‌ کنند حساس شده و روند پیری تسریع شود. مواد آنتی اکسیدان خصوصاً ویتامین E موجود در روغن زیتون از ایجاد رادیکال‌های آزاد و فرآیند اکسیداسیون در سلول‌های پوستی و ایجاد سرطان‌های پوست جلوگیری می‌ کند و کمک می ‌کند تا سلول‌های پوست انعطاف‌ پذیری خود را حفظ کرده و عوارض پیری دیرتر ظاهر شود.

    حتما بخوانید: خواص عسل برای پوست – 34 ماسک طبیعی با ترکیب عسل

    روغن زیتون به مدت چندین هزار سال است که در کشورهای مدیترانه مورد استفاده قرار می گیرد. روغن زیتون را علاوه بر استفاده برای پخت و پز و سالاد می توان برای ماساژ بدن استفاده کرد.

    روغن زيتون تاثيراتی فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌های شما دارد، شما میتوانيد روغن زيتون را به روش‌هايی مختلف برای سلامت ناخن‌هايتان به كار ببريد. 

     اگر ناخن‌ شكننده داريد: براي اينكه شكنندگي ناخن‌هايتان را از بين ببريد، يك‌ چهارم فنجان روغن‌ زيتون را به آرامي گرم كرده،‌ سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روی كوتيكول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن‌ها را قوی كرده و باعث افزايش انعطاف‌پذيری آنها مي‌شود و ويتامين E نيز ناخن‌ها را تغذيه می كند.

    فواید روغن زیتون برای معده

     اگر ناخن‌های شما نرم است: اگر دوست داريد ناخن‌هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوری روغن زيتون، يك قاشق غذاخوری روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملا به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن‌هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، برای محكم شدن ناخن‌ها‌یتان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

     اگر میخواهيد ناخن‌هایتان زودتر رشد كند: براي كمك به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگی رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود 10 دقيقه انگشتان‌تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان‌تان را آب بكشيد و با حوله‌ای آنها را خشك كنيد. گوجه‌فرنگی دارای بيوتين است،‌ بيوتين يك ماده طبيعی شناخته شده برای رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و كوتيكول‌ها كمك میكند. 

    حتما بخوانید: ۷ راه برای جلوگیری از شکنندگی ناخن

    همچنین بخوانید: همه چیز درباره کاشت ناخن؛ روش های کاشت و عوارض آن

    2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید. از این درمان هر روز هفته استفاده کنید.

    در زمستان موها خشک می شوند و بیشتر در معرض شکنندگی قرار می گیرند، روغن زیتون می تواند رطوبت موها را حفظ کند. کمی روغن زیتون را بر روی انگشتان خود بمالید و آن را بر روی موها ماساژ دهید.

    روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

    این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین ای و آنتی اکسیدان است که پوست را در برابر عوامل خارجی مانند نور خورشید و باد محافظت می کند. روغن زیتون برای انواع پوست مناسب می باشد.

    روش استفاده: کمی پوست دست و صورت خود را مرطوب کنید و یک قاشق روغن زیتون را به آرامی بر روی آن ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    توجه داشته باشید که روغن زیتون ممکن است کمی پوست را تیره کند.

    توجه: اگر پوست خشکی دارید، قبل از رفتن به رختخواب روغن را روی دست و صورت خود بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح با آب گرم بشویید.

    ویتامین های موجود در روغن زیتون می تواند به درمان جوش صورت کمک کند. جای جوش می تواند به رنگ های قهوه ای، صورتی یا قرمز باشد، خوشبختانه با استفاده از روغن زیتون می توان لکه های ناشی از جای جوش را به راحتی از ین برد.

    روش استفاده

    روغن زیتون یک پاک کننده ی آرایش نسبتا ارزان است که بدون آسیب رساندن به پوست عمل می کند.

    روش استفاده: 1/3 فنجان ماست را با 1/4 فنجان عسل و 2 قاشق چای خوری روغن زیتون ترکیب کنید. با پنبه از مخلوط بردارید و بر روی آرایش صورت بمالید تا آرایش را پاک کند. شما همچنین می توانید پد پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و از آن برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید.

    برای اینکه چروک پوست صورت را کاهش دهید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

    روش استفاده: 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک دریا ترکیب کنید و ترکیب را در مناطقی از پوست که خشک و خشن و چروک شده اند بمالید.

    روغن زیتون دارای ترکیبات پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و می تواند به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد. نکته ی جالب توجه اینکه روغن زیتون به درمان آفتاب سوختگی که ناشی از واکنش رادیکال های آزاد و اکسیژن است، کمک می کند.

    حتما بخوانید: درمان آفتاب سوختگی با این ۱۹ روش موثر +‌ عکس و فیلم

    روغن زیتون خشکی لب را درمان می کند.

    روش استفاده: شکر قهوه ای قهوه ای، چند قطره روغن زیتون و آب یک تکه لیموترش را با هم ترکیب کرده و بر روی لب ها بمالید. پنج دقیقه بعد پاک کنید و با آب بشویید.

    اگر پاشنه های ترک خورده دارید بهتر است برای درمان آن روغن زیتون را امتحان کنید. پاشنه های خود را با استفاده از آب لیمو تمیز کنید و روغن زیتون را به خوبی برای رطوبت رسانی بر روی آن بمالید، سپس جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بر روی پا بماند.

    اگر هر شب دور چشم خود را با روغن زیتون برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با دستمال مرطوب پاک کنید پس از مدتی تیرگی دور چشم شما درمان می شود. علاوه بر این چروک های دور چشم هم کاهش پیدا می کنند.

    ماساژ روزانه پوست بدن با روغن زیتون یک راه عالی برای مبارزه با خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می باشد. یک کپسول ویتامین ای را به 1/2 فنجان روغن زیتون اضافه کنید و با استفاده از حرکات دایره ای بر روی پوست بدن ماساژ دهید.

    ماساژ بدن با روغن زیتون باعث کاهش تورم، درد و اسپاسم عضلانی می شود. شما می توانید 1/2 فنجان روغن زیتون فرا بکر را بر روی منطقه ی مورد نظر ماساژ دهید.

    ماساژ سر با روغن زیتون علاوه بر درمان شوره سر باعث می شود که موهایی سالم و شفاف تر داشته باشید. 1/2 فنجان روغن زیتون فوق بکر را با 5 قطره اسانس اسطوخدوس یا گل رز ترکیب کنید و به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید، پس از 10 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

    تحقیقات نشان داده که مصرف روغن زیتون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ زودرس ناشی از آن را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده افراد سالمندی که به طور مرتب روغن زیتون را برای پخت و پز و سالاد استفاده می کنند خطر سکته مغزی در آن ها 41٪ کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف نمی کنند.

    سکته در افراد مسن رایج است و روغن زیتون یک راه ارزان وبرای پیشگیری از آن است.

    بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

    حتما بخوانید: افسردگی چیست و راه درمان

    همچنین بخوانید: علائم افسردگی – ۱۰ نشانه که نباید از کنار آنها ساده گذشت

    خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود. اما توجه داشته باشید که خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

    تحقیقات نشان داده که روغن زیتون می تواند با اثر بر روی سلول های سرطان سینه آن ها را از بین ببرد و به درمان سرطان کمک کند.

    حتما بخوانید: سرطان سینه؛ علائم و راه های پیشگیری و درمان

    مطالعات در دانشگاهی در ژاپن نشان داده که روغن زیتون با کاهش غلظت کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL کلسترول بالای خون را کاهش می دهد.

    تحقیقات نشان داده که میزان ابتلا به بیماری آلزایمر در کشورهای مدیترانه ای که مصرف بالای روغن زیتون دارند پایین تر از کشور های دیگر است.

    حتما بخوانید: افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر با مصرف بیش از حد نمک

    محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا نشان دادند که اجزای روغن زیتون می توانند از پانکراتیت حاد جلوگیری کنند.

    تحقیقات محققان در دانشگاه مون سستر تونس و دانشگاه شاه سعود عربستان سعودی نشان می دهد که روغن زیتون از استرس اکسیداتیو کبد جلوگیری می کند.

    کولیت بیماری ای است که سبب التهاب روده بزرگ می شود. دانشمندان می گویند مصرف بیشتر روغن زیتون می تواند به درمان کولیت اولسراتیو کمک کند.

    محققان می گویند که روغن زیتون انرژی را افزایش می دهد بنابراین برای درمان افراد مبتلا به خستگی مزمن بسیار مفید می باشد.

    تحقیقات نشان داده که رشد نوزادانی که مادران آن ها در دوران بارداری از روغن زیتون استفاده کرده اند بهتر است.

    ویتامین ای موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه به رشد نوزاد کمک می کند باعث افزایش شیر در مادر می شود. روغن زیتون نه تنها اسیدهای چرب ضروری لازم برای رشد نوزاد را فراهم می کند بلکه نسبت اسید لینولئیک به اسید لینولنیک (اسید های چرب ضروری) آن شبیه شیر مادر است.

    روغن زیتون حاوی سه آنتی اکسیدان اصلی شامل ویتامینE، پلی فنول ها، فیتوسترول است. این آنتی اکسیدان ها زمانی که به صورت موضعی استفاده شوند می توانند از پوست در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. ویتامین E موجود در این روغن حتی نسبت به روغن نارگیل می تواند اثرات ضد پیری داشته باشد و از پوست در برابر نور ماوراء بنفش محافظت می کند. یکی از مواد نادر موجود در روغن زیتون، هیدروکسی می باشد که از آسیب های رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند.

    حتما بخوانید: ویتامین E برای مردان

    برخلاف مرطوب کننده های تجاری که ممکن است منافذ پوست را مسدود کنند و شرایط جاری پوست را تشدید کنند، روغن زیتون می تواند به طور عمیق در پوست نفوذ کرده و به عنوان پاک کننده پوست اثر می کند. توصیه می شود به طور منظم از روغن زیتون هر شب به عنوان مرطوب کننده استفاده کنید و یک قاشق چای خوری از این روغن را روی پوست صورت و گردن به آرامی ماساژ دهید.

    حتما بخوانید: خواص گلاب برای پوست – انواع ماسک با ترکیب گلاب

    یکی دیگر از مزایای روغن زیتون برای سلامتی پوست، خاصیت لایه برداری آن است. یکی از روش های معمول لایه برداری پوست با روغن زیتون تهیه مخلوط یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با مقداری نمک طبیعی دریا است. این مخلوط را بر روی پوست مالش دهید. این مخلوط می تواند سلول های مرده پوست را حذف و پوست را درخشان کتد.

    علاوه بر موارد ذکر شده از خواص روغن زیتون می توان در جهت سلامتی ناخن ها استفاده کرد. به علاوه برخی از مردم از آن به عنوان پاک کننده چشم استفاده می کنند. استفاده از این روغن بر روی پوست باعث طراوت پوست می شود.

    حتما بخوانید: خواص روغن کرچک – ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

    از ماساژ موها با روغن زیتون می توان علاوه بر تقویت موها، وز کردن موها را نیز برطرف کرد. فقط دقت شود استفاده بیش از حد این روغن در موها، موجب چرب شدن بیش از حد مو می شود.

    مصرف زیاد روغن زیتون به افراد چاق توصیه نمی‌شود

    اگر شما یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر را با آب یک لیموترش و یک قاشق چای خوری عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و 3 تا 4 هفته صبح ناشتا بنوشید علاوه بر کمک به کاهش وزن و پاکسازی دستگاه گوارش می تواند باعث درمان سلولیت شود.

    حتما بخوانید: راهکارهای لاغری با چای سبز در بازه کوتاه

    انرژی: 3،701 کیلوگرمکربوهیدرات: 0 گرمچربی: 100 گرمچربی امگا 3 و امگا 6: 3.5 تا 21 گرمپروتئین: 0 گرمویتامین ای: 14 میلیگرمویتامین کا: 62 میکروگرم

    منبع : مجله سلامت | بیتوته | کوکا | دکترسلام | برترین ها | دکتر سلام | اوما

    مشاور خانواده، زوج درمانی، ازدواج، طلاق، مشاوره فردی، روان درمانی، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی – شغلی، انتخاب رشته کنکور

    مشاهده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    برخی مدعی‌اند که نوشیدن روغن زیتون می‌تواند بدن را سم‌زدایی کرده، معده را تسکین دهد و حتی به کاهش وزن کمک کند.

    به گزارش ایسنا، عصرایران نوشت: روغن زیتون به واسطه فواید سلامت مختلف خود از محبوبیت بسیاری در جهان برخوردار است. این محصول از خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی سود می‌برد و ممکن است حتی به محافظت در برابر برخی بیماری‌های مزمن کمک کند.

    در شرایطی که روغن زیتون محصولی پر استفاده در آشپزی است، برخی افراد معتقدند که نوشیدن این محصول امکان بهره‌مندی حداکثری از فواید موجود در آن را امکان‌پذیر خواهد کرد.

    چرا مردم روغن زیتون می‌نوشند؟

    برخی افراد در منطقه مدیترانه هر صبح یک چهارم فنجان روغن زیتون می‌نوشند. در واقع این ممکن است روشی برای بهره‌مندی از بسیاری از فواید ضد التهابی و محافظت در برابر بیماری روغن زیتون باشد.

    فواید روغن زیتون برای معده

    برخی مدعی‌اند که نوشیدن روغن زیتون می‌تواند بدن را سم‌زدایی کرده، معده را تسکین دهد و حتی به کاهش وزن کمک کند. در واقع، برخی بر این باورند که نوشیدن روغن زیتون حتی فواید بیشتری نسبت به استفاده از آن در یک وعده غذایی ارائه می‌کند. با این وجود، پژوهشی که پشتیبان این ادعا باشد، وجود ندارد.

    فواید بالقوه

    برخی مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن روغن زیتون ممکن است فواید سلامت مختلفی را ارائه کند.

    ممکن است به دریافت میزان توصیه شده از چربی‌های سالم کمک کند

    بیشتر افراد به میزان کافی چربی مصرف می‌کنند، اما بسیاری به میزان کافی اسیدهای چرب چند غیراشباع (PUFA) و اسیدهای چرب تک غیراشباع (MUFA) دریافت نمی‌کنند که در برخی روغن‌ها، مغزدانه‌ها و منابع گیاهی دیگر وجود دارند. دستورالعمل‌های غذایی دریافت ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری‌ها از چربی، ترجیحاً اسیدهای چرب چند غیر اشباع و اسیدهای چرب تک غیراشباع را توصیه کرده‌اند.

    روغن زیتون یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی برای اسیدهای چرب تک غیراشباع است و مصرف آن می‌تواند به تأمین نیازهای روزانه شما به این نوع چربی کمک کند. به طور خاص، اسیدهای چرب تک غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند و ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهند.

    اسیدهای چرب تک غیر اشباع در برخی محصولات حیوانی وجود دارند اما مطالعات نشان داده‌اند که بیشترین فواید سلامت آنها به واسطه مصرف منابع گیاهی این نوع چربی حاصل می‌شود. اگر اسیدهای چرب تک غیر اشباع را به میزان کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، نوشیدن چند قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز می‌تواند به تأمین مقدار مصرف توصیه شده روزانه آن کمک کند.

    ممکن است یبوست را بهبود ببخشد

    نوشیدن روغن زیتون ممکن است به بهبود یبوست کمک کند که افراد بسیاری، به ویژه در سنین بال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. طی یک مطالعه چهار هفته‌ای به ۵۰ بیماری همودیالیزی مبتلا به یبوست روزانه یک قاشق چای‌خوری (۴ میلی لیتر) روغن زیتون داده شد که نرم شدن چشمگیر مدفوع آنها را در پی داشت.

    افزون بر این، مصرف روغن زیتون نشان داد که به اندازه روغن معدنی – یک نرم کننده رایج مدفوع – در تسکین یبوست مؤثر بوده است.

    مطالعه‌ای دیگر با حضور ۴۱۴ نفر که بیش از ۵۰ سال سن داشتند، نشان داد که ۹۷.۷ درصد افرادی که بیش از سه بار اجابت مزاج در هفته داشته‌اند، به میزان زیاد روغن زیتون مصرف می‌کردند. اگر چه این یافته‌ها امیدوارکننده هستند اما به انجام مطالعات بیشتر برای درک بهتر چگونگی تأثیر نوشیدن روغن زیتون بر بهبود یبوست نیاز است.

    ممکن است برای سلامت قلب مفید باشد

    روغن زیتون به عنوان یک چربی دوستدار قلب شناخته می‌شود. اسید اولئیک یکی از ترکیباتی است که به نظر می‌رسد در پشتیبانی از سلامت قلب نقش دارد. اسید اولئیک یک چربی تک غیراشباع است که به میزان زیاد در روغن زیتون وجود دارد. زمانی که به جای منابع چربی دیگر استفاده می‌شود، این ترکیب ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

    به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، جایگزینی چربی‌ها و روغن‌هایی با محتوای چربی اشباع زیاد با ۱.۵ قاشق غذاخوری (۲۲ میلی لیتر) از روغن‌های سرشار از اسید اولئیک در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. با این وجود، برای دستیابی به این مزیت، کالری‌های ناشی از اسید اولئیک نباید میزان کلی کالری‌های مصرفی شما در روز را افزایش دهد.

    مطالعه‌ای با حضور ۷,۴۴۷ نفر نشان داد افرادی که روزانه حداقل ۴ قاشق غذاخوری (۶۰ میلی لیتر) روغن زیتون مصرف می‌کردند، در مقایسه با آنهایی که یک رژیم غذایی کم چربی را دنبال می‌کردند، ۳۰ درصد احتمال کمتری داشت به بیماری قلبی مبتلا شوند.

    افزون بر این، بسیاری مطالعات دیگر نشان داده‌اند افرادی که به میزان زیاد روغن زیتون مصرف می‌کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلاء به بیماری قلبی قرار دارند.

    فواید دیگر

    افزون بر فوایدی که پیش‌تر به آنها اشاره شد، نوشیدن روغن زیتون ممکن است فواید زیر را ارائه کند:

    کمک به تثبیت قند خون

    مطالعه‌ای که با حضور ۲۵ شرکت کننده سالم انجام شد، ۲۲ درصد کاهش قند خون دو ساعت پس از مصرف یک وعده غذایی حاوی روغن زیتون را در مقایسه با گروه کنترل نشان داد.

    پشتیبانی از سلامت استخوان

    مطالعه‌ای با حضور ۵۲۳ زن، افزایش چشمگیر در تراکم استخوان افرادی که روزانه ۱۸ گرم (۲۰ میلی لیتر) روغن زیتون مصرف کرده بودند به نسبت به افرادی که مقدار کمتری مصرف می‌کردند را نشان داد.

    کاهش التهاب

    چندین ترکیب، از جمله اولئوکانتال، در روغن زیتون وجود دارند که ممکن است از خواص ضد التهابی برخوردار باشند. این ترکیب ممکن است آثار تسکین درد مشابه با داروهای بدون نسخه را ارائه کند.

    معایب

    فواید روغن زیتون برای معده

    به رغم فواید سلامت که ممکن است ارائه کند، نوشیدن روغن زیتون بی اشکال نیست.

    کالری زیاد و افزایش وزن

    روغن زیتون از کالری زیاد برخوردار است و هر قاشق غذاخوری از آن ۱۲۰ کالری دارد. اگرچه رابطه بین مصرف کالری و افزایش وزن پیچیده است و به عوامل بسیاری بستگی دارد، دریافت کالری بیش از میزان کالری سوزانده شده می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.

    افزون بر این، مطالعه‌ای جدید نشان داد که افزایش مصرف اسیدهای چرب تک غیراشباع می‌تواند موجب افزایش وزن شود، از این رو، مصرف بیش از حد روغن زیتون می‌تواند در افزایش وزن نقش داشته باشد. بر همین اساس، کنترل مصرف کالری بدون در نظر گرفتن منبع کالری‌ها اهمیت دارد.

    ملاحظات دیگر

    زمانی که قصد مصرف روغن زیتون را دارید مد نظر قرار دادن موارد زیر اهمیت دارد:

    روغن زیتون زمانی که همراه با غذا مصرف می‌شود، فواید بیشتری دارد. به عنوان مثال، مصرف روغن زیتون همراه با محصولات گوجه فرنگی به طور قابل توجهی جذب آنتی اکسیدان‌های ضد بیماری در گوجه فرنگی را افزایش می‌دهد.

    ممکن است جانشین غذاهای سالم شود. اگرچه روغن زیتون یک منبع چربی سالم در نظر گرفته می‌شود اما به اندازه غذاهای کامل مغذی نیست. نوشیدن بیش از حد روغن زیتون ممکن است شما را از مصرف غذاهای سالم‌تر، از جمله چربی‌های سالم دیگر، سبزیجات و پروتئین‌ها باز دارد.

    آلرژن‌های بالقوه. اگرچه نادر است، گرده زیتون یک آلرژن بالقوه است و روغن زیتون می‌تواند موجب درماتیت تماسی در افراد تحت تأثیر قرار گرفته شود.

    بسیاری از فواید از پشتیبانی پژوهشی برخوردار نیستند. بسیاری از فوایدی که برای نوشیدن روغن زیتون مطرح شده‌اند از پشتیبانی پژوهشی برخوردار نیستند، بلکه بیشتر توسط شرکت‌های تولید کننده روغن زیتون یا داستان‌های شخصی شکل گرفته‌اند.

  • شماره تماس بیمارستان ساسان تهران
  • آیا باید روغن زیتون بنوشید؟

    روغن زیتون می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد که فواید سلامت بسیاری ارائه می‌کند. با این وجود، این که نوشیدن مقادیر زیاد روغن زیتون فوایدی فراتر از مقدار مصرف توصیه شده ارائه می‌کند، نامشخص است. مطالعات بسیاری فواید دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون را نشان داده‌اند، اما پژوهش‌ها در زمینه نوشیدن روغن زیتون محدود هستند.

    افزون بر این، نوشیدن بیش از حد روغن زیتون می‌تواند موجب تغییر در رژیم غذایی و استفاده کمتر از غذاهای سالم دیگر شود. میزان مصرف روغن زیتون نباید شما را از مقادیر مصرف توصیه شده روزانه برای چربی یا دریافت کالری فراتر ببرد.

    انتهای پیام

    روغن زیتون روغنی پرکاربرد در طب سنتی است. به همین جهت توصیه شده است که روزی یک قاشق روغن زیتون بخورید زیرا خوردن روزی یک قاشق روغن زیتون، معجزه می کند. دراین قسمت از الودکتر شما را با معجزه ی روغن زیتون آشنا می کنیم.

    روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند . در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن زیتون را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

    • روغن زیتون از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.• نوعی آنتی اکسیدان در روغن زیتون وجود دارد که سلول های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می کند.• مصرف 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون روزانه به مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون می شود.• روغن زیتون تنها روغنی است که معده می تواند بسیار خوب آن را تحمل کند. روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب محافظت می کند.• روغن همچنین از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری می کند.• روغن زیتون به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده کلسترول خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند.• مصرف روغن زیتون میزان قند خون و انسولین را متعادل می کند.• خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری می کند.• مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه لیمو یا قهوه از بروز یبوست به خصوص در روده های آسیب دیده جلوگیری می کند.• درمان افسردگی:بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.• روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک می باشد که این اسید خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.• چربی های موجود در روغن زیتون از بدن در برابر بیماری دیابت نوع دوم، محافظت می کنند و افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع دوم، با مصرف این روغن می توانند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

    دستگاه گوارش بسیار برای بدن انسان اهمیت دارد و هرگونه اختلال در دستگاه گوارش می تواند اختلال در سیستم ایمنی بدن را به دنبال داشته باشد. مشکل ورم معده مشکلی است که می توان با مواد طبیعی حل کرد و بسیاری از بیماری های معده نیز نیازمند رسیدگی است. درمان ورم معده با روغن زیتون را در پرشین وی بخوانید.

    روغن زیتون به درمان ورم وزخم معده ناشی از برخی باکتری های خاص کمک می کند.به گزارش سلامت نیوزبه نقل
    از العالم، نتایج تحقیقات جدید در اسپانیا نشان می دهد روغن زیتون به جلوگیری از زخم معده و درمان اینگونه
    زخم ها که به سبب وجود نوع خاصی از باکتری به وجود می آید کمک می کند.تحقیقات اولیه و آزمایشگاهی
    نشان می دهد.

    ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون برای درمان آثار بیماری های ناشی از وجود این باکتری
    ها مفید واقع می شود.به گفته محققان برخی دیگر از انواع محصولات مثل چای، سبز و شاتوت نیز حاوی مواد
    آنتی اکسیدان هستند و می توانند از فعالیت این باکتری ها و تکثیر آنها جلوگیری کنند.

    بسیاری از مطالعات به فواید سلامتی روغن زیتون پرداخته اند. روغن زیتون فوق العاده است،
    که بهترین روغن موجود در بازار است، سرشار از آنتی اکسیدان ها است، که به جلوگیری از
    آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.

    رادیکال های آزاد موادی هستند که بدن هنگام سوخت و ساز و سایر فرایندها تولید
    می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

    فواید روغن زیتون برای معده

    اگر بیش از حد رادیکال های آزاد ایجاد شوند، می توانند باعث استرس اکسیداتیو
    شوند. این می تواند به آسیب سلولی منجر شود و ممکن است در ایجاد
    برخی بیماری ها از جمله انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد.

    روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم مدیترانه ای است. به نظر می رسد افرادی
    که این رژیم را مصرف می کنند نسبت به افرادی که رژیم های دیگر را دنبال می کنند،
    امید به زندگی بالاتری دارند، از جمله احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی
    کمتر است. برخی از متخصصان آن را “استاندارد در داروهای پیشگیری” می نامند.

    به گفته نویسندگان یک بررسی در سال ۲۰۱۸ ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و
    سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا توصیه می کنند که روزانه حدود ۲۰ گرم یا دو قاشق
    غذاخوری (پیمانه) روغن زیتون اصل مصرف کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد.

    نتایج یک مطالعه نشان داد که پلی فنول های موجود در روغن زیتون اصل می توانند از
    بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز، سکته مغزی ، اختلال عملکرد مغز و سرطان
    محافظت کنند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند.

    تبیان ـ سلامت

    Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

    © باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

    به محض اینکه ما روغن زیتون می خوریم ، روغن تاثیر خود را بر روی تمام مسیر به سمت دستگاه گوارش می گذارد . در گذشته آن را برای درمان همه گونه اختلالات گوارشی تجویز می کردند که بوسیله مطالعات اپیدمیولوژی و اطلاعات علمی فراوان ، در حال اثبات شدن هستند.

    روغن زیتون و معده

    هنگامیکه روغن زیتون به معده می رسد، توان گروه های عضلانی یا ماهیچه ای در انتهای اسوفاگوس (oseophagus ) را کاهش نمی دهد. به همین دلیل، خطر گردش و فروکشی غذا و نیروی شکمی از معده به اسوفاگوس،را کاهش نمی دهد. هم چنین روغن زیتون از جنبش شکمی بطور جزئی پیشگیری می کند. در نتیجه حجم شکمی معده به تدریج به داخل دو از دهه آزاد می شود، که احساس پری بیشتری داده و به گوارش و جذب مواد غذایی در روده کمک می کند.

    روغن زیتون وسیستم کبدی – صفرایی

    یکی از تاثیرات روغن زیتون بر سیستم کبدی – صفرایی این است که این روغن یک کلاگاژ (cholagogue ) است که از تخلیه کامل کیسه صفرا اطمینان حاصل می کند. تاثیر دیگر این است که روغن زیتون یک کلسیستوکینتیک است ، یعنی روغن زیتون باعث انقباض کیسه صفرامی گردد که برای درمان و جلوگیری از اختلالاط مجرای صفرا مفیداست. روغن زیتون سبب پیوند نمک های صفرا در کبد شده و مقدار کلسترول دفعی بوسیله کبد را افزایش می دهد. بطور خلاصه، به علت اثر مثبت روغن زیتون بر سفت کردن ماهیچه و فعالیت کیسه صفرا، باعث گوارش لیپیدها می شود، زیرا صفرا لیپیدها را به صورت ریز درآورده و از حمله سنگ های کیسه صفرا جلوگیری می کند.

    فواید روغن زیتون برای معده

    روغن زیتون و لوزالمعده

    پس از استفاده از روغن زیتون، این روغن مقدار کمی از ترشحات لوزالمعده را تولیدکرده ،که باعث می شود این اندام به مقدار موثر و کافی برای انجام تمام اعمال گوارشی اش کار انجام دهد. روغن زیتون برای بیماری هایی که در آنها بایداعمال پانکراس ادامه یابد، مانند:ناتوانی لوزالمعده، دیاساژ شیره ای لوزالمعده مزمن، ورم مثانه، سندرم مالاب سورپشن(malabsorption ) و غیره، تجویز میشود.

    روغن زیتون و روده ها

    به علت سیتوسترول موجود در روغن زیتون این روغن از جذب کلسترول در روده کوچک جلوگیری می کند. هم چنین باعث جذب مواد غذایی گوناگون (کلسیم،آهن،منیزیم و. . .) می شود. به همین خاطر، روغن زیتون چربی ای است که به راحتی گوارش و جذب می شود. این روغن خواص منتخب و اثر ضدیبوستی دارد که علیه یبوست و تنفس مشکل دار مبارزه می کند.

     

    کلیه حقوق برای شرکت کشت و صنعت سفید دانه محفوظ است. 


    در حرم حضرت معصومه(س) بررسی شد

    به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم شریف در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها با اشاره به آیه یک سوره تین گفت: خداوند در این آیه به زیتون و انجیر قسم یادکرده و می‌فرماید «وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ» که بر این اساس می‌توان زیتون را یکی از میوه‌های قرآنی و بهشتی دانست.

    استاد حوزه علمیه خواهران طبیعت زیتون را گرم و خشک عنوان کرد، افزود: خشکی زیتون معتدل است به همین دلیل از این میوه بهشتی می‌توان برای درمان بیماری‌هایی که منشأ آن‌ها غلبه سردی بر بدن است استفاده کرد. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند من سردی با را گرمی و تری و را با خشکی درمان می‌کنم و به‌عبارت‌دیگر هر چیزی را با ضد آن درمان می‌کنم».

    وی تصریح کرد: کاربرد روغن‌زیتون در درمان بیماری‌های بیشتر از خود زیتون بوده و باید توجه داشت که طبیعت روغن‌زیتون از زیتون گرم‌تر است و این روغن مایل به سبز کم‌رنگ بوده که رنگ آن مشابه خود زیتون است و دارای طبیعت گرم و خشک است که طی مراحل مختلفی عمل روغن‌گیری از گیاه زیتون انجام می‌شود.

    شریف خاطرنشان کرد: طبیعت گرم و خشک زیتون موجب شده که از آن بتوان برای درمان بیمارهای گوارشی، اعصاب و روان، افسردگی و درمان بیماری‌های مفاصل و استخوان‌درد استفاده کرد.

    فواید روغن زیتون برای معده

    وی با اشاره به روش درمان بیماری‌های گوارشی با استفاده از زیتون گفت: کسانی که دچار یبوست، اجابت مزاج همراه با درد بوده و یا بیماری‌هایی از این قبیل دارند به آن‌ها توصیه می‌شود که روزانه ۱۰ عدد زیتون را مصرف کنند.

    استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه بهترین نوع زیتون مصرفی، زیتونی است که تنها در آب و نمک خیسانده شود، ادامه داد: زیتون‌های پرورده به‌مراتب خواص کمتری نسبت به زیتون‌های معمولی دارند.

    شریف مصرف زیتون را برای درمان بیمارهای پوستی مانند حساسیت، لکه‌های پوستی و شادابی و نشاط پوست مناسب دانست، افزود: ازآنجایی‌که یکی از علل تیرگی پوست کم‌کاری و مشکلات کبدی مانند کبد سرد و خشک و کبد گرم و خشک است؛ بنابراین برای درمان کبد می‌توان از زیتون استفاده کرد و مصرف روزانه ۱۰ عدد زیتون برای درمان بیماری کبد چرب، کبد گرم و کبد خشک بسیار مناسب است.

    وی تصریح کرد: مصرف میوه زیتون و روغن‌زیتون برای درمان بیمارهای قلبی و عروقی مانند افزایش فشارخون، گرفتگی عروق قلبی و چربی خون بسیار مؤثر بوده و می‌تواند عروق بسته‌شده را باز کند.

    استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: مصرف دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون به همراه غذا نیز به باز شدن رگ‌های عروقی در بدن کمک می‌کند.

    مصرف روغن‌زیتون در طبخ غذا/ سرخ کردن غذاها خواص غذا را نابود می‌کند

    شریف بابیان اینکه مصرف روغن‌زیتون به‌صورت سرخ‌کردنی نیز امکان‌پذیر است، گفت: برخی مدعی هستند که مصرف روغن‌زیتون به‌صورت سرخ‌کردنی موجب سمی شدن آن می‌شود که باید دقت کرد این موضوع درست نیست ولی باید توجه داشت که در اسلام مصرف غذا به‌صورت سرخ‌کردنی جایگاهی ندارد زیرا سرخ کردن خواص غذا را از بین برده و موجب رسوب روغن در رگ‌ها می‌شود؛ بنابراین روغن زیتون را می‌توان برای چرب کردن غذاهایی مانند برنج و یا برای سالادها مورداستفاده قرارداد.

    روغن شحم گاو دوای درمان و مناسب‌ترین روغن برای طبخ غذا است

    استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه امام صادق علیه‌السلام روغن شحم گاو را بهترین روغن برای پخت‌وپز می‌دانند و از آن به‌عنوان دوا یاد می‌کنند، افزود: روغن شَحم گاو به روغن چربی اطراف قلوه‌گاه گاو اطلاق می‌شود که روغن بسیار لطیفی است و زود آب می‌شود.

    شریف ادامه داد: در اطراف قسمت‌های مختلف بدن گاو چربی‌های خاصی شکل می‌گیرد که به آن‌ها «پیه» یا «پی» گفته می‌شود و در طب سنتی ایران و در طب اسلامی به خوردن روغن‌هایی که منشأ حیوانی دارند مثل روغن پیه بسیار تأکید و سفارش شده است و در میان پیه‌ها، پیه قلوه‌گاه چون از لطافت بیشتری برخوردار است همواره مطلوب‌تر بوده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

    کارشناس طب اسلامی تصریح کرد: ازجمله خواصی که برای روغن پیه قلوه‌گاه گاو گفته‌شده، آب‌کردن چربی‌های زیر شکم، رشد عضلات بدن، تناسب‌اندام و تقویت سیستم دفاعی بدن است.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین در احادیث و روایات ائمه اطهار علیه‌السلام سفارش‌های فراوانی درباره مصرف روغن شحم گاو آمده است و تأکیدات روایات دراین‌باره به‌قدری جالب و خیره‌کننده هستند که انسان نمی‌تواند از آن‌ها به‌راحتی بگذرد و آن‌ها را نادیده بگیرد. در روایتی از امام علی علیه‌السلام این‌گونه سؤال شد که آن شحم (چربی) که به‌اندازه آن بیماری از بدن خارج می‌شود کدام است و امام علیه‌السلام پاسخ می‌دهند آن شحم (پی) گاو است در روایت معروفی از پیامبر (ص) این‌گونه آمده که گاو گوشتش مرض، شیرش شفا و شحمش دوا است که منظور از شحم بنا بر گفته‌های مذکور همان چربی اطراف گوشت گاو است.

    سخنران حرم حضرت معصومه (س) تصریح کرد: بر اساس آنچه بیان شد روغن گاو برای پخت‌وپز مناسب‌ترین روغن بوده و روغن‌زیتون برای چرب کردن و افزودن به غذاهایی که باید مقداری چرب باشد مناسب است.

    شریف روغن‌زیتون را بهترین وسیله برای درمان سندرم روده تحریک‌پذیر، رفلکس معده و اسهال و مشکلات گوارشی عنوان کرد، ادامه داد: مصرف میوه زیتون و روغن‌زیتون برای درمان نفخ معده و ورم معده و روده بزرگ مناسب است و به‌طورکلی برای درمان التهابات دستگاه گوارش و رفع یبوست می‌توان از این روغن استفاده کرد.

    وی افزود: از روغن‌زیتون برای تسکین درد مفاصل و درمان التهابات پوست و بدن نیز استفاده می‌شود.

    درمان ریزش مو با روغن‌زیتون

    استاد حوزه علمیه خواهران بابیان اینکه از روغن‌زیتون می‌توان برای درمان ریزش مو بهره گرفت، گفت: کسانی که با مشکل ریزش مو مواجه بوده می‌توانند به مدت یک الی دو هفته حنا را به همراه روغن‌زیتون مخلوط کرده و مانند خمیر به مدت یک ساعت روی سرخود قرار دهند.

    شریف اظهار کرد: همچنین درمان التهابات پوست سر و خارش پوست سر با مخلوط روغن‌زیتون و روغن بنفشه درمان می‌شود و باید توجه داشت که شستن روغن پس از روغن‌مالی کار اشتباهی است؛ زیرا از جذب شدن روغن جلوگیری می‌کند و بهترین شیوه روغن‌مالی این است که روغن به شکلی روی پوست قرار داده شود که مانع وضو نباشد به‌عبارت‌دیگر روغن کم باشد و جذب پوست شود تا به‌این‌ترتیب نه لباس به روغن آلوده شود و نه مانع وضو باشد.

    وی تصریح کرد: روغن‌زیتون باکیفیت در مدت‌زمان کمتر از ۱۰ دقیقه جذب پوست شده و اثری از آن بر روی پوست باقی نخواهد بود.

    استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: چرب کردن اطراف ناف و شکم با ۱۰ قطره روغن‌زیتون موجب درمان زخم معده، ورم و رفلکس معده می‌شود و بهتر است روغن‌مالی در طول روز صورت گیرد.

    شریف خاطرنشان کرد: چکاندن دو قطره روغن‌زیتون در ناف موجب گرم شدن کبد شده و درنتیجه بیماری‌هایی مانند یبوست را درمان می‌کند و اضافه بر این چکاندن دو قطره روغن در ناف به‌مرورزمان به گرم شدن معده کمک می‌کند؛ زیرا طبع مزاجی معده گرم است و خداوند معده را گرم آفریده تا توان هضم تمامی غذاها را داشته باشد ولی متأسفانه در اثر رعایت نکردن مستحبات و مکروهات معده دچار سردی شده و درنتیجه انسان بیمار می‌شود.

    درمان رفلکس و معده درد در نوزادان

    وی علت رفلکس معده و معده درد را در نوزادان سرد شدن معده آن‌ها در اثر مصرف داروهای سرد برای درمان زردی عنوان کرد، گفت: اگر طبع مزاجی مادری سرد باشد نوزاد او به این دو مشکل یعنی رفلکس و معده درد گرفتار می‌شود که درمان رفلکس و معده درد در نوزادان ساده است و باید معده را گرم کرد تا توان هضم شیر مادر را داشته باشد به همین منظور باید شکم نوزاد را با روغن‌زیتون صبح و عصر چرب کرده و ماساژ دهند و همچنین مادر باید از مصرف غذاهای سرد پرهیز کند. اگر مادر ترکیبی از زیره سیاه، زیره سبز، زنیان، رازیانه و آویشن را به همراه غذاهای خودمصرف کند هم شیر مادر گرم و زیاد شده و هم به رشد نوزاد کمک کرده و کودک دچار درد معده نمی‌شود.

    درمان استرس کودکان قبل از رفتن به مدرسه با زیتون

    استاد حوزه علمیه خواهران روغن‌مالی شکم کودکان قبل از رفتن به مدرسه و مصرف ترکیب عسل، آب ولرم و نعناع و نخوردن آب در میان غذا را از راهکارهای درمانی استرس دانش آموزان عنوان کرد، افزود: روغن‌مالی مفاصل بعد از نماز صبح و یا صبح زود برای درمان درد مفاصل و پوکی استخوان مؤثر است.

    فواید روغن زیتون برای معده

    وی ادامه داد: در کسانی که دچار بلغم زیاد هستند برای گرم کردن بدن می‌توانند عصاره زنجبیل، روغن‌زیتون، سیاه‌دانه را به همراه اسپند مصرف کنند که این عصاره برای درمان بدن مفید خواهد بود.

    استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: همچنین روغن‌زیتون برای درمان اگزمای پوستی ناشی از غلبه سودا و باز شدن رگ‌های عروقی بسیار مفید است و از این روغن بسیار مفید می‌توان برای استفاده از عصاره گیاهانی مانند گل بنفشه و گیاهانی از این قبیل که روغنی نبوده و می‌خواهند از آن‌ها روغن بگیرند به‌عنوان روغن‌پایه استفاده کرد به این معنا که گل بنفشه به مدت ۲۵ تا ۴۰ روز در روغن‌زیتون خوابانده شده و پس از عصاره گیری از عصاره آن برای ماساژ بدن استفاده می‌شود.

    روسیاهی باز هم به ذغال ماند!

    فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح از مهم‌ترین شاخصه‌های سبک زندگی حسینی

    بررسی نقش آفرینی زنان در واقعه عاشورا/ حضرت زینب(س) حتی لحظه‌ای از مصائب شکوه و گلایه نکرد

    «لَبَّيْكَ دَاعِيَ اللَّهِ»…

    آموزه‌های عاشورا زنگ هشداری برای امت عصر ظهور

    var CurrentDate= “09/07/2020 1:50:20 PM”; var JAT= 1; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=23;coord();main();

    var CurrentDate= “09/07/2020 1:50:20 PM”; var JAT= 1; function pz() {};init();document.getElementById(“cities”).selectedIndex=23;coord();main();

    پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها.

    فواید روغن زیتون برای معده
    فواید روغن زیتون برای معده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *