فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

دوره مقدماتی php
فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب
فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد. در این مطلب به شرح کاملی از خواص روغن بادام شیرین که بر زیبایی شما موثر هستند، می پردازیم

یکی از همه کاره ترین روغنها برای پوست، بدن و موی شما که دارای عملکردی عالی است، را می توانید در کمد آشپزخانه تان پیدا کنید. این بار در مورد روغن نارگیل صحبت نمی کنیم ــ منظورمان روغن بادام شیرین است. دونا فولر،مدیر برند InstaNatural (یک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و طبیعی استفاده می کند) می گوید: روغن بادام، یک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردی نرم می کند و تسکین می دهد.روغن بادام محتوی اسید چرب بالاتری نسبت به هر روغن دیگری دارد و غنی از ویتامین های A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زینک، منیزیم و کلسیم، است، بنابراین یک مرطوب کننده قوی است. در عین حال بطور شگفت آوری سبک و غیر چرب است و همچنین برگ برنده پوست های حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمی کند.فرقی نمیکند انتخاب شما کدامیک باشد، محصولی که حاوی روغن بادام است (اگر می خواهید به مشکلات پوستی دیگری مانند هیپرپیگمانتاسیون یا لکه های تیره پوستی و چین و چروک رسیدگی کنید، تصمیم درستی است) و یا مستقیما از آن استفاده می کنید (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانیک را انتخاب کنید)، این نرم کننده طبیعی و سبک، مزایای متعددی برای روال زیبایی شما دارد. ۹ مورد از آنها را در اینجا بیان می کنیم.

بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

حتماً دلیلی دارد که روغن بادام در لوکس ترین محصولات ضدپیری بکار می رود. جفری جیمز از Botanicals می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، روغن بادام شیرین به کاهش خطوط ریز و علائم پیری در پوستهای آسیب دیده از آفتاب کمک می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که روغن بادام دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی، تقویت کننده سیستم ایمنی و کاهندگی اثر زخم است. برای استفاده از این روغن به تنهایی، چند قطره از آن را بین کف دستهایتان بمالید تا گرم شود و سپس به آرامی روی پوست تمیز، ماساژ دهید.

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

دوره مقدماتی php

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ می کند و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست موثر است. جیمز می گوید: از آنجا که چربی ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را به سرعت جذب می کند و در نتیجه رطوبت را حفظ می نماید. شما می توانید روغن بادام را در محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید. اما در صورت تمایل به استفاده از روغن بادام خالص این کار را پس از حمام یعنی هنگامیکه پوست، تازه هیدراته شده است، انجام دهید.

ویتامین E و اسیدهای چرب امگا۶، مواد تشکیل دهنده جادویی این روغن هستند. فولر می گوید: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که می تواند باعث مشخص تر شدن حلقه های زیر چشم شود، جبران می کند. ۲ یا ۳ قطره روغن بادام (یا یک کرم چشم حاوی روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامی و بدون مالش، دور ناحیه اطراف چشمتان بزنید. مراقب باشید روغن در چشم شما نرود.

ما نسبت به زمانی که استفاده از روغن برای پوست چرب ممنوع بود پیشرفت زیادی کرده ایم. برندا براک، بنیانگذار Farmaesthetics، یک شرکت تولید کننده محصولات مراقبت از پوست گیاهی می گوید: در واقع استفاده از روغن روی پوست چرب، یک راه مهم برای مقابله با مشکل تولید بیش از حد چربی است.روش قدیمی برای برطرف کردن این وضعیت، از بین بردن چربی یا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود، اما این کار فقط چربی های موضعی را از بین برده و باعث تولید چربی بیشتر می شد. روغن بادام به باز کردن و تمیز کردن منافذ پوست کمک می کند و حتی تحقیقات نشان داده است که، مشکل سبوم اضافی (چربی که پوست ما بطور طبیعی تولید می کند و می تواند باعث آکنه شود) را حل می کند. شبها پس از تمیز کردن پوستتان، مقدار کمی از این روغن را روی آن بمالید.

به گفته فولر، زینک موجود در روغن بادام آن را به یک ماده ایده آل برای تسکین راش های پوستی، از جمله پسوریازس و اگزما تبدیل می کند. او می گوید: بدن ما برای سرعت بخشیدن به زمان ترمیم به زینک وابسته است. او توصیه میکند اگر پوست حساس و تحریک پذیر دارید، در یک وان آب گرم که ۴/۱ فنجان روغن بادام شیرین به آن اضافه کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بمانید.

فولر می گوید: روغن بادام در پاک کردن آرایش هم ملایم است و هم موثر، حتی برای ناحیه حساسی مانند دور چشم. یک گلوله پنبه ای را در روغن بادام فرو ببرید و سپس به صورتتان بزنید. اجازه دهید این روغن بمدت ۲ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با یک پد پنبه ای، آرایشتان را به آرامی پاک کنید. این روغن، پوست شما را تمیز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

چند قطره روغن بادام از لبهای خشکیده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکین می دهد. یا می توانید یک بالم لب که حاوی روغن بادام است، تهیه کنید.

ما معمولا تا زمانیکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نیستیم و پس از آن نیز به سراغ شامپوی ضدشوره می رویم. جیمز می گوید: به یاد داشته باشید که پوست سر نیز نیاز به تغذیه دارد. برای جلوگیری یا درمان شوره سر، او توصیه می کند چند قطره روغن بادام شیرین را شبها بطور مستقیم روی پوست سر بمالید. این کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکین و کاهش می دهد و پوسته های خشک را نرم می کند بلکه سلامت و رشد موهای شما را نیز بهبود می بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئی روی یا منیزیم باشید هر دوی اینها برای سلامت مو مهم هستند). آنقدر ماساژ دهید تا روغن جذب شود و اجازه دهید تمام شب روی سرتان بماند.جیمز می گوید: شما بعنوان یک درمان شبانه یا هفتگی، فقط به چند قطره از این روغن نیاز خواهید داشت. اگر با یک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتی بیشتری می کنید، محصولی که حاوی روغن بادام است را خریداری نمایید.

شما می توانید برای درخشان کردن موهایتان از محصولات گرانقیمت حاوی روغن بادام استفاده نمایید یا در پولتان صرفه جویی کرده و مقداری روغن بادام شیرین را در کف دستهایتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهایتان بمالید. سوزان گریفین بلک، یکی از بنیانگذاران محصولات EO می گوید: روغن بادام شیرین، یک جایگزین عالی برای برخی از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولی است. مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم به تقویت مو کمک کرده، موخوره را کاهش می دهند و به ساقه های خشک مو، رطوبت می رسانند.

بیشتر بدانید : انواع خواص روغن بادام شیرین

بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید

گردآوری:گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع:fitnessmagazine.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

هیچ چیز بهتر از روغن بادام برای درخشندگی و زیبایی پوست نیست و دراین گفته شک نکنید چرا که تجربه سالیان دراز آن را ثابت کرده است .برای همین اکثر نسخه های پزشکان متخصص پوست و حتی فرمول های خانگی حاوی روغن بادام هستند؛ اما چه کار می توانید انجام دهید اگر برای استفاده از روغن بادام یا ماسک های دیگر خیلی وقت ندارید ؟ دراین بخش از نمناک راه کاریی جالب تحت عنوان چکاندن روغن بادام در ناف رابه شما معرفی می کنیم که بدون دردسر به هدفتان برسید .

چگونه روغن بادام را روی ناف بمالیم ؟

روغن بادام را یک مقدار گرم کنید البته به انتخاب خودتان بستگی دارد اما اگر گرم کنید بهتر جذب بدن می شود و روی ناف بمالید ، به آرامی ماساژ دهید تاجذب بدن شود بهتر است اینکاررا شب انجام دهید نه تنها فایده بیشتری دارد بلکه تنها لباس خوابتان چرب می شود

چرا مالیدن روغن بادام روی ناف پوست را درخشنده میسازد ؟

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

فواید استفاده از روغن بادام روی ناف :

بادام یک ماده غذایی غنی، با فواید بی‌شمار است. روغنی که از این میوه درختی خوشمزه بدست می ‌آید به عنوان یک ماده طبیعی در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می ‌شود، با این‌وجود تعداد کمی از مردم می ‌دانند که این ماده می ‌تواند برای سلامتی نیز مفید باشد. در این مقاله از خواص روغن بادام می گوییم و اینکه چگونه این روغن می‌ تواند به عنوان ماده‌ای غیرسمی و چند منظوره برای انواع مراقبت ‌های زیبایی استفاده شود.

بادام ها، دانه ‌های خوراکی درخت بادام هستند که معمولا بصورت کاملا آسیاب ‌شده و یا به شکل شیر بادام مصرف می شوند. از نظر چربی بسیار غنی هستند و همین موضوع باعث می شود منبع خوبی برای استفاده ی روغنی باشند.

روغن بادام همان روغن بادام شیرین است با روغن بادام تلخ متفاوت است. روغن بادام تلخ از نوع دیگری از بادام ها تهیه می شود. در واقع، بادام های شیرین، گونه مرسوم بادام هایی هستند که برای خوردن، طبخ غذا، روغن ها و مواد آرایشی استفاده می شوند. اگرچه این اعتقاد وجود دارد که بادام‌ تلخ خواص درمانی دارد، اما اگر به طور درستی فرآوری نشود می تواند حتی سمی باشد. این نوع بادام معمولا به فراوانی یافت نمی شود.

اگرچه روغن بادام از نظر ارزش غذایی به غنای خود بادام درختی نیست اما فواید تغذیه‌ای زیادی دارد. در ادامه ارزش غذایی یک قاشق سوپ خوری (۱۴ گرم) روغن بادام را بررسی می کنیم:

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

کالری: ۱۱۹
چربی کل: ۱۳٫۵ گرم
چربی اشباع: ۱٫۱گرم
چربی تک غیر اشباع: ۹٫۴ گرم
چربی چند غیر اشباع: ۲٫۳ گرم
ویتامین E: 26 درصد نیاز روزانه
فیتوسترول: ۳۵٫۹ میلی گرم

روغن بادام منبع عالی ویتامین E و حاوی مقدار اندکی ویتامین K است. بیشتر خواص بادام ناشی از مقدار بالای چربی‌های سالم آن است.

نسبت های اسیدهای چرب موجود در روغن بادام به شرح زیر است:

چربی تک غیراشباع: ۷۰ درصد
چربی چند غیراشباع: ۲۰ درصد
چربی اشباع: ۱۰ درصد

رژیم غذایی سرشار از چربی‌ های غیراشباع، فواید بی ‌شماری برای سلامتی (از جمله کاهش خطر بیماری‌ های قلبی و چاقی) دارد. همچنین چربی ‌های تک غیر اشباع به کاهش فشار خون، که یکی از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی ست، کمک می کنند.

رژیم‌ هایی که مقدار بالایی چربی‌ های تک غیراشباع دارند، ریسک ابتلا به سرطان ‌هایی مانند سرطان‌ های اندومتر را پایین می ‌آورند و حتی می ‌توانند در کاهش وزن نیز به شما کمک کنند. درواقع، بررسی های اخیر ( ۲۴ مطالعه) بر روی ۱۴۶۰ نفر نشان داد، رژیم‌ های غذایی، با مقدار بالای چربی‌های تک غیراشباع)، می تواند از یک رژیم با کربوهیدرات بالا برای کاهش وزن موثرتر باشد.

در واقع روغن بادام فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ از جمله پایین آوردن ریسک بیماری ‌های قلبی و تثبیت سطوح قند خون. این روغن به سلامت قلب شما نیز کمک زیادی می‌کند.

روغن بادام حاوی ۷۰درصد چربی تک غیر اشباع است که تحقیقات درباره تاثیراتش بر سلامت قلب، همچنان در دست بررسی است. تحقیقاتی که نشان می دهد چربی ‌های تک غیراشباع، سطوح کلسترول خوب (HDL) را بالا می ‌برند و سطوح مناسب کلسترول HDL، از ما دربرابر بیماری ‌های قلبی محفاظت می ‌کنند.

همچنین بادام و روغن بادام سطوح کلسترول بد (LDL) و کلسترول تام را پایین می‌آورند. سطوح بالای کلسترول LDL و کلسترول تام از عوامل خطرزای بیماری ‌های قلبی هستند. پایین آوردن سطوح این دو کلسترول به داشتن قلبی سالم کمک می ‌کند.

روغن بادام منبعی غنی از ویتامین E (یک آنتی ‌اکسیدان قوی) است. در واقع، یک قاشق سوپخوری (۱۵ میلی لیتر) روغن بادام ۲۶ درصد از نیاز روزانه به این ویتامین را تامین می‌ کند. ویتامین E مجموعه ‌ای از ۸ ترکیب محلول در چربی است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند.

این ترکیبات در مواجهه با مواد مضری به نام رادیکال‌ های آزاد، از سلول،‌ محافظت می ‌کنند. اگرچه رادیکال ‌های آزاد برای سلامتی ضروری هستند، اما اگر تعداد بی شمار از آن ها در بدن باشد، می ‌تواند آسیب‌ زا باشد. مقادیر بالای رادیکال‌های آزاد منجر به آسیب اکسیداتیو شده و با برخی بیماری‌های مزمن از جمله سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

مطالعات نشان داده‌اند، مصرف درست و به اندازه ویتامین E به کاهش خطر بیماری ‌های قلبی، تباهی لکه زرد (ماکولا) که مرتبط با سن و مشکلات شناختی در سالخوردگی ست، کمک می ‌کند.

اضافه‌ کردن روغن بادام به رژیم غذایی، می‌تواند در تثبیت قند خونتان موثر باشد. این روغن سرشار از چربی ‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع است که به پایین ‌آوردن قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می‌ کند.

در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که در وعده صبحانه، از روغن بادام استفاده کردند، در مقایسه با دیگر شرکت‌کنندگان، (بعد از وعده غذایی و در طول روز) سطح قند خون پایین‌ تری داشتند. این افراد بعد از وعده غذایی ‌شان احساس سیری بیشتری داشتند، موضوعی که باعث می ‌شد در طول روز غذای کمتری بخورند.

یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های مفید می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. بسیاری از مردم برای وزن کم کردن از مصرف چربی ‌ها دوری می‌کنند. درحالیکه مصرف انواع درستی از چربی‌ها می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

رژیم ‌های غذایی سرشار از چربی ‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع (مانند رژیم غذایی حاوی روغن بادام) نشان داده‌اند با کاهش چربی بدن، به مرور وزن شما نیز کاهش می یابد.

روغن بادام، ماده ای متداول در محصولات آرایشی بهداشتی طبیعی ست که هم برای پوست و هم برای مو فواید زیادی دارد. در ادامه به تعدادی از فواید روغن بادام برای مو و پوست می پردازیم:

این روغن با ویژگی نرم‌کنندگی، مانع از دست رفتن آب پوست شما می شود. خاصیتی که از آن، گزینه ای عالی، برای نرم و مرطوب نگه داشتن پوست، مو و پوست سر می ‌سازد. برای همین استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی روغن بادام برای افراد دارای پوست‌ خشک یا حساس، بسیار مفید و کمک کننده است.

طبق تحقیقات انجام شده، روغن بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین E می‌تواند از پوست، در برابر آسیب های ناشی از تابش نور خورشید و پیری زودرس محافظت کند. استفاده از روغن بادام تصفیه نشده در محصولات مراقبتی پوست، امری مهم به شمار می آید، چراکه این روغن (درحالت تصفیه نشده) مقدار ویتامین E بالاتری دارد.

همچنین خاصیت نرم‌کنندگی این روغن، می‌تواند از گسترش ترک های ناشی از کشیدگی پوست (استرچ مارک) جلوگیری کند.

اگر به دنبال محصولات آرایشی بهداشتی طبیعی هستید که سلامت پوست و موی شما را از جهات مختلف افزایش دهند، استفاده از این روغن بهترین گزینه شماست. همچنین می توانید از آن، به عنوان یک پاک‌کننده آرایش ملایم، یک مرطوب کننده طبیعی پوست یا مو و روغن ماساژ استفاده کنید.

روغن بادام فرآورده‌ای با مصارف مختلف است که می‌تواند هم به عنوان ماده غذایی و هم به عنوان یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و مو استفاده شود.

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

روغن بادام یک روغن ملایم است که طعمی عالی به بسیاری از وعده‌های غذایی شما می‌دهد. بیاد داشته باشید از نوع تصفیه‌نشده آن در آشپزی استفاده نکنید. حرارت بالا می‌تواند باعث از بین رفتن ارزش غذایی‌ این روغن شود. درصورت لزوم، بهتر است آن را در آخرین مرحله پخت و پز به غذا اضافه کنید.

روغن بادام تصفیه‌ شده نقطه دود بالاتری دارد و می ‌تواند برای انواع روش ‌های پخت و پز استفاده شود، اگرچه فرآیند تصفیه، بیشتر مواد مغذی موجود در روغن تصفیه‌نشده را از بین می برد.

اگر به دنبال محصولات مراقبت از پوست و مو، به شکل غیر سمی و طبیعی‌ تر هستید، روغن بادام یک گزینه عالی برای شماست. این روغن قیمت کمتری نسبت به انواع مرطوب‌کننده‌های تجاری موجود در بازار دارد و مواد مضر چندانی هم ندارد. به علاوه یک محصول زیبایی چند منظوره است که می تواند هم برای مو و هم برای پوست مورد استفاده قرار گیرد.

مرطوب کننده: روغن بادام یک مرطوب کننده عالی برای پوست های حساس است و می توانید در نقاط خشک و کم آّب بدن هم استفاده کنید. روغن بادام را بر روی آرنج، پاها و دیگر قسمت های خشک بدن بمالید.

ماسک مو خانگی: با ترکیب کردن روغن بادام و آووکادوی پوره شده، یک ماسک موی آبرسان درست کنید و بعد آن را روی موی مرطوب قرار دهید.

ترکیب کردن با اسانس ‌های روغنی: از روغن بادام به عنوان روغن حامل، برای رقیق کردن اسانس های روغنی هنگام مالیدن روی پوست استفاده کنید.

بعد از خواندن این مقاله با خواص روغن بادام برای سلامتی و مراقبت از پوست و مو آشنا شدید. پس، هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی دقت کنید که روغن بادام یکی از ترکیبات آنها باشد. همچنین، شما می توانید با تهیه ی روغن بادام و اضافه کردن آن به روتین مراقبت از پوست و مو خود از خواص آن بهره مند شوید.

منبع:

بادام سرشار از چربی‌های مفید، فیبر، فیتوکمیکال‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. حدود نیمی از وزن بادام خشک روغن است. برای تهیه روغن بادام شیرین، بادام رسیده را تحت فشار با حداقل حرارت مورد نیاز قرار می‌دهند تا عصاره آن را بگیرند. معمولا روغن بادام را توسط حرارت و گاه مواد شیمیایی تصفیه می‌کنند؛ در حالی که روغن بادام تصفیه شده تحمل حرارت بیشتری نسبت به روغن بادام تصفیه نشده دارد، اما ممکن است ارزش غذایی کمتری داشته باشد. روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ تفاوت دارد. روغن بادام تلخ را از نوع دیگری از بادام تهیه می‌کنند و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته بادام موجود در آن خارج شود. اگر دوست دارید بدانید خواص روغن بادام شیرین برای پوست، مو و قلب شما چیست، این مطلب را حتما بخوانید.

روغن بادام شیرین سرشار از ویتامین E است و بهترین منبع منیزیوم، پتاسیوم و مس است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد. دارای امگا ۳ است و می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کلسترول مفید را بالا نگه‌دارد و عملکرد حافظه را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش دهد.

روغن بادام قرن‌هاست که برای نرمی پوست و بهبود زخم‌ها و بریدگی‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هند و چین باستان برای درمان مشکلات پوستی مثل اگزما و پسوزیازیس از آن استفاده می‌کردند. اما روغن بادام علاوه بر نرم کردن پوست توانایی بهبود و همسان کردن رنگ پوست را هم دارد. این روغن یک امولوسیون فوق‌العاده است که به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته را به آن برمی‌گرداند. به علت وجود ویتامین A و خواص آنتی‌باکتریال این روغن توانایی درمان آکنه و جوش را هم دارد. حجم بالای ویتامین E موجود در آن به درمان آفتاب‌ سوختگی کمک می‌کند، علائم پیری را کاهش می‌دهد و جای زخم را کم‌رنگ می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

پوست شما تنها عضوی نیست که می‌‌تواند از خواص روغن بادام بهره‌مند شود. این روغن مغذی می‌تواند موهای شما را قوی‌تر و نرم‌تر کند و چون سرشار از ویتامین B7 یا بیوتین است سلامت موها و ناخن‌ها را تامین می‌کند. همچنین از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند چراکه به طور طبیعی  دارای SPF 5 است.

شما می‌توانید از روغن بادام شیرین برای مراقبت از پوست سر استفاده کنید. همانطور که گفته شد این روغن خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ دارد و با متعادل کردن باکتری‌ها و قارچ‌ها از شوره سر جلوگیری می‌کند که عارضه بسیار شایع و رایجی است. از آن‌جایی که این روغن بافت بسیار سبکی دارد به راحتی جذب پوست می‌شود و پوست سر را مرطوب و آب‌رسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این روغن خاصیت ضد وزی مو است که در کنار از بین بردن وز مو، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند؛ فقط کافیست کمی از روغن را با دست‌ به قسمت‌های پایین مو ماساژ دهید و این کا را همیشه قبل از خشک کردن مو انجام دهید تا رطوبت از دست رفته مو را به مرور به آن برگردانید.

قطعا قلب شما بابت مصرف روغن بادام از شما تشکر خواهد کرد چرا که سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده، با قابلیت کنترل میزان «کلسترول خوب»، در کنار کاهش «کلسترول بد» است. روغن بادام شیرین به علت میزان زیاد آنتی‌اکسیدان می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد و از طریق عروق، خود را به هرگونه التهاب در بدن برساند و التهابات را کاهش دهد.

این روغن به سرعت می‌‌سوزد پس هنگان آشپزی با روغن بادام شیرین به یاد داشته باشید که روغن‌های تصفیه نشده نباید در معرض حرارت زیاد قرار گیرند تا ارزش مواد مغذی موجود در آن‌ها از بین نرود. بهترین نوع مصرف خوراکی روغن بادام استفاده از آن در سالاد، آشپزی با دمای پایین یا بعد از پخت غذا است. می‌توانید از این روغن برای تزیین و خوش‌طعم کردن غذا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: با خواص روغن آرگان برای مو و پوست آشنا شوید

منبع: Health Line

 + 
4
 = 
11

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

از روغن بادام برای درمان سوختگی پای بچه ها napkin rash میشه استفاده کرد ولی خیلی موثره.

من امتحان کردم برای پوست واقعن موثر هم پوست صورتم و نرم کرده هم لکه های صورتم از بین رفته جوش هم کمتر میزنم

سلام،من از روغن بادام استفاده کردم واقعا تاثیر فوق العاده ای داره البته تاثیرش را تقریبا 35 روز معلوم شد????????

بخش‌های مختلف این مطلب:

خواص روغن بادام برای پوست تمامی ندارد. در گذشته از روغن بادام برای نرم کردن پوست و بهبود برخی از زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌کردند. امروزه نیز این روغن در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی دیده می‌شود. در این مطلب شما را با خواص روغن بادام و نحوه استفاده از آن بر روی پوست آشنا خواهیم کرد.

دو نوع روغن بادام وجود دارد: تلخ و شیرین. روغن بادام شیرین برای پوست بسیار مفید است. مواد مغذی موجود در روغن بادام شیرین عبارت‌اند از:

بر اساس مطالعات صورت گرفته، روغن بادام برای پوست فواید زیادی دارد. در زیر به مهم‌ترین فواید این روغن اشاره خواهیم کرد:

خواص ضدالتهابی روغن بادام به کاهش التهاب و ورم زیرچشم کمک می‌کند.

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

ترکیبات امولسیونی موجود در روغن بادام به طور موثری رنگ پوست و چهره را بهبود می‌بخشد.

سال‌هاست که از روغن بادام برای رفع خشکی پوست استفاده می‌کنند. این روغن برای درمان بیماری‌هایی همچون اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مناسب است.

اسید چرب موجود در این روغن از ترشح چربی اضافی جلوگیری می‌کند. روغن بادام همچنین حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

ویتامین E موجود در روغن بادام التهاب و سوختگی ناشی از نور آفتاب را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ویتامین E روغن بادام باعث ترمیم زخم و از بین رفتن جای آن می‌شود. این روغن سبب نرمی و لطافت پوست می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در سال 2016، روغن بادام تا حدی باعث کاهش ترک‌های پوستی شده و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن بادام حاوی رتینوئید است که باعث کاهش التهاب و جوش می‌شود.

روش‌های زیادی برای استفاده از روغن بادام وجود دارد:

برای استفاده از این روغن به عنوان پاک کننده، مقداری از آن را کف دست ریخته و سپس با انگشت آن را روی صورت برای پاک کردن آرایش ماساژ دهید. در مرحله بعد با استفاده از پد پنبه‌ای روغن‌های اضافه را از روی پوست پاک کرده و یا صورت خود را با شوینده‌ای مناسب بشویید. با بهترین فیس‌واش‌ها و شوینده‌های خارجی برای پوست خشک آشنا شوید.

برای پاکسازی پوست و منافذ آن روغن بادام را با روغن‌های دیگری که برای پوست مفید هستند مثل روغن گل سرخ، اسطخودوس، گل شمعدانی و … مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت خود ماساژ داده و با آب گرم بشویید.

*پیش از استفاده از روغن حتما مقداری از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید.

نکات ضروری برای پاکسازی پوست خشک را بشناسید.

از این روغن می‌توانید به عنوان مرطوب‌کننده‌ای قوی استفاده کنید. برای این کار ابتدا پوست خود را بشویید و با حوله‌ای تمیز، آن را به خوبی خشک کنید. مقداری از روغن را روی پوست ریخته و ماساژ دهید.

اگر به آجیل یا بادام حساسیت دارید از این روغن استفاده نکنید.

استفاده از روغن بادام برای پوست هیچگونه خطری ندارد. با این حال بهتر است برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی موارد زیر را رعایت کنید.

هزاران سال است که از روغن بادام برای نرمی و لطافت پوست استفاده می‌کنند. این روغن به واسطه داشتن خواص ضدالتهابی و ترکیبات امولسیونی و مغذی هنوز برای افزایش لطافت، نرمی و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از روغن بادام کاملا امن است و عوارض جدی برای فرد ایجاد نمی‌کند. با این حال در صورتی  که برای استفاده از این روغن تردید دارید پیش از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

  • عکس نوشته مجید

  • نام کاربری یا ایمیل *


    رمز عبور *


    ورود

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    31,000 تومان

    روغن بادام یکی از بهترین نوع روغن های طبیعی محسوب می شود. روغن بادام به در دو نوع بادام تلخ و شیرین موجود است. روغن بادام تلخ بوده و بیشتر مصرف موضعی برای سلامت پوست دارد. اما روغن بادام شیرین به صورت خوراکی و غیر خوراکی دارای خواص بسیاری می باشد.

    روغن بادام یکی از بهترین نوع روغن های طبیعی محسوب می شود. روغن بادام به در دو نوع بادام تلخ و شیرین موجود است. روغن بادام تلخ بوده و بیشتر مصرف موضعی برای سلامت پوست دارد. اما روغن بادام شیرین به صورت خوراکی و غیر خوراکی دارای خواص بسیاری می باشد.

    بسیاری از افراد به خصوص خانم ها چین و چروک صورت را تهدیدی برای زیبایی و جذابیت خود می دانند. روغن بادام از نوع شیرین بهترین راه برای از بین بردن چین و چروک های عمقی می باشد. با یک دوره مصرف از این روغن می توانید به صورت کامل تمام چین و چروک ها را از بین برده و از پیری زودرس جلوگیری کنید. از این روغن به عنوان یک لوسیون طبیعی برای مرطوب نگاه داشتن پوست خود استفاده کنید. صورت خود را با اب ولرم بشوید و این روغن را به آرامی بر روی پوست خود به صورت دورانی ماساژ دهید تا به پوست شما جذب شود سپس بعد از 20 دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

    فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

    روغن بادام دارای مقادیر زیادی ویتامین E می باشد که باعث روشنی پوست می شود. روغن را در مناطق تیره پوست خود بزنید و آن را ماساژ دهید سپس بعد از یک ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

    روغن بادام دارای اسیدهای چربی است که به کنترل چربی پوست کمک می کند و پوست های چرب و مستعد جوش را درمان می کند. این روغن جوش و آکنه صورت را درمان می کند و باعث پاکسازی پوست شما می شود. این روغن را هر روز به جای مرطوب کننده به پوست صورت خود بزنید.

    یک روش طبیعی و کم هزینه برای از بین بردن سیاهی و پف چشم، این روغن می باشد. این روغن پوست دور چشم شما را روشن می کند و درخشندگی و زیبایی به پوست شما می بخشد. قبل از خواب دو قطره از این روغن را در دور چشم خود بریزید و با سر انگشتان خود به صورت ضربه ای آن را دور چشم خود پخش کنید. صبح روز بعد با آب سرد ان را بشویید.

    افرادی که پوست خشک و آسیب دیده دارند با استفاده از این روغن می توانند پوستی نرم وزیبا داشته باشند. این روغن را هر شب به جای کرم شب و یا مرطوب کننده به پوست صورت خود بزنید و صبح روز بهد آن را با آب بشویید. نتیجه آن را در همان چند روز اول مشاهده خواهید کرد.

    روغن بادام می تواند یک مرطوب کننده عالی برای لطافت دستان شما باشد. به جای کرم های گرانقیمت از این روغن استفاده کنید. همچنین این روغن به درمان ترک های پا بسیار کمک می کند و باعث نرمی پای شما می شود.

    یک درمان طبیعی برای ناخن های شکننده استفاده از روغن بادام است. بادام حاوی مقادیر بالای روی می باشد که باعث درمان شکنندگی ناخن ها و لکه های سفید روی ناخن می شود. این روغن همچنین حاوی مقادیر قابل توجه ویتامین B و آهن است که باعث سلامت ناخن می شود. هر شب قبل از خواب یک قطره این روغن را گرم کنید و آن را بر روی ناخن بمالید و بگذارید یک شب بماند.

    روغن بادام حاوی مواد مغذی برای پوست سر و فولیکول های مو می باشند که باعث افزایش رشد مو شده و همچنین از موها در برابر اشعه UV محافظت می کنند. برای یک ماه هر روز موهای خود را با روغن شیرین ماساژ دهید تا باعث تقویت و افزایش رشد مو شوید.

    روغن بادام دارای آنتی اکسیدان می باشد که به از بین بردن قارچ ها و باکتری پوست سر می پردازد و از شوره سر جلوگیری می کند. هر شب این روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید تا به نتیجه قطعی برسید.

    آلودگی محیط، کمبود مواد غذایی، عدم تعادل هورمونی و استرس از دلایل اصلی ریزش مو هستند. برای کنترل ریزش مو، باید به طور منظم از روغن بادام استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری این روغن را گرم کنید و هر شب قبل از خواب بر روی پوست سر بمالید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید. همچنین خوردن روزانه چند عدد بادام شیرین و یا اضافه کردن این روغن به سالاد هم از ریزش مو جلوگیری می کند.

    روغن بادام یکی از مواد طبیعی برای افزایش رشد ابرو و مژه می باشد. که باعث پرپشت شدن آن ها می شود. هر شب قبل از خواب مقداری از این روغن را گرم و به صورت حرکات دایره ای بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید. شب قبل از خواب این روغن را با استفاده از برس مژه بر روی مژه ها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید. برای یک ماه این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

    روغن بادام شیرین را می توان برای ماساژ بدن نوزادان و کودکان استفاده کرد. ماساژ دادن مفاصل نوزاد با این روغن، گردش خون را افزایش‌ داده و از مشکلات پوستی جلوگیری‌ می‌کند. ماساژ بدن نوزادان و کودکان با روغن بادام، بدن را آب رسانی کرده و باعث افزایش رشد و قوی تر شدن استخوان ها و عضلات آن ها می شود. همچنین این روغن کودک شما را آرام می کند، اضطراب را کاهش می دهد و باعث خواب بهتر او می شود.

    روغن بادام شیرین یک ملین طبیعی است که می تواند به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند. روزانه 2 قاشق غذا خوری روغن بادام شیرین را به سالاد یا غذای خود اضافه کنید، بهتر است تا زمان بهبودی این روش را به کار ببرید. بعد از استفاده از این روغن آب و غذاهای حاوی فیبر بالا را برای تنظیم حرکات روده استفاده کنید.علاوه بر این ماساژ موضعی شکم با استفاده از این روغن هم می تواند یبوست را درمان کند.

    تحقیقات نشان داده بادام شیرین حاوی مقادیر بالای فیبر و مواد معدنی مختلف می باشد که علاوه بر پوست و مو برای درمان کلسترول بالای خون، بیماری های قلبی، کاهش وزن، دیابت و یبوست و پیشگیری از سرطان مفید می باشد.

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.

    روغن آرگان روغن نادری است و درخت ارگان در کشور مراکش کشت می شود. در گذشته از دانه این گیاه برای درمان زخم ها و نیش حشرات استفاده می شد. اما اکنون مردم در کل دنیا از این روغن برای مرطوب نگاه داشتن پوست و مو بسیار استفاده می کنند. این روغن اعجاب انگیز دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که می توانیم برای شما در اینجا بیان کنیم. این گیاه سرشار از ویتامین ها وامگا 3 و امگا 9 می باشد و همین موضوع به درمان آکنه بسیار کمک می کند.

    پک روغن زالو و پماد خراطین روجا بهترین حجم دهنده اندام و عضلات بدن است که 100% طبیعی و سازگار با هر پوستی می باشد. محصولی طبیعی است که در طب قدیم استفاده می شده است کرمها و پمادهای زیادی اکنون در بازار برای این منظور موجود می باشد که تماما شیمیایی بوده و عوارض خاص خود را دارد ولی این محصول کاملا طبیعی بوده و هیچگونه عوارض جانبی گزارش نشده است.

     

    مهم ترین خواص:

    1- بزرگ کردن آلت تناسلی آقایان

    2- افزایش طول و قطر آلت به مرور زمان

    3- بزرگ کردن گونه ها و لب ها

    4- بزرگ کردن باسن و ران ها

    نکته : این محصول همراه با بسته بندی محرمانه ارسال می شود.

    فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

    روغن هسته انار دارای اسید های چرب مفید، زیادی می باشد. هسته و میوهٔ انار به‌دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان، ویتامین C، ویتامین A و مواد معدنی فراوان برای سلامت پوست، درمان دیابت و سلامت قلب بسیار مناسب است.

    روغن خراطین هندی اصل توسط فرمولاسیون هندی تهیه می شود که محصولی فوق العاده با مقدار قابل توجهی الانتئین برای حجیم کردن عضلات و اندام های بدن می باشد. این محصول حاوی 40ml روغن خراطین با غلظت بالاست که در روند طول درمان برای هر فرد حداقل دو عدد نیاز می باشد. ترکیبات این روغن خراطین غلیظ را در قسمت توضیحات محصول می توانید بخوانید.

     

    مهم ترین خواص:

    1- بزرگ کننده آلت تناسلی آقایان

    2- بزرگ کننده سینه بانوان

    3- بزرگ کننده باسن بانوان

    4- رفع خط اخم و خط پیشانی

    5- رفع چین و چروک پوست

    نکته : این محصول همراه با بسته بندی محرمانه ارسال می شود.

  • مدل کیک عروس سه طبقه
  • روغن زالو هندی با مکانیسم رگ سازی، باعث افزایش گردش خون می شود و عضو مورد نظر بیشتر تغذیه و خون رسانی میگردد. به همین علت افزایش سایز دائمی را بعد از مدتی استفاده کردن به همراه دارد. همچنین در طب سنتی از این روغن جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات  و اندام های بدن استفاده می گردید که امروزه اثرات شگفت انگیز آن شناخته شده و جایگزین تمامی کرمهای شیمیایی، بوتاکس ها و جراحی ها که همگی از عوارض بسیاری برخوردار بوده، شده است.

     

    مهم ترین خواص:

    1- بزرگ کردن آلت تناسلی آقایان

    2- افزایش طول و قطر آلت به مرور زمان

    3- ایجاد نعوظ قوی تر

    4- بزرگ کردن گونه ها و لب ها

    5- بزرگ کردن باسن و ران ها

    6- بزرگ کردن سینه

    نکته : این محصول همراه با بسته بندی محرمانه ارسال می شود.

    فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب

    از سالیان دور تا به امروز از روغن کرچک برای مقاصد پزشکی و درمانی استفاده می شود. این روغن دارای چربی اشباع نشده ای است که برای سلامتی و زیبایی بسیار مفید می باشد. اگر می خواهید سیستم ایمنی قوی داشته باشید حتما از روغن کرچک استفاده کنید. روغن کرچک گلبول های سفید را در دستگاه گردش خون افزایش می دهد. برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از عفونت می توانید از روغن کرچک استفاده کنید.

    عطاری آنلاین نسیم – فروشگاه اینترنتی

    کپی رایت – تمامی حقوق برای عطاری آنلاین نسیم محفوظ است.

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    مرا به خاطر بسپار ورود

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    نام کاربری *

    آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    عضویت

    سلام

    لطفا هر سوالی دارید مطرح کنید

    عطاری آنلاین نسیم

    کاهش چین و چروک پوست، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر، تقویت حافظه، تنظیم کلسترول و فشار خون از مهمترین خواص روغن بادام شیرین است.

    فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب
    فواید روغن بادام شیرین برای پوست چرب
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *