فوايد کرم ويتامين سي براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

دریافت کاتالوگ جامع محصولات سینره سال ۹۵

حاوی ویتامین C پایدار با خواص آنتی اکسیدانی، روشن کنندگی و ضدچروک

کرم روشن کننده ویتامین C سینره با استفاده از فرم های پایدار و محلول در چربی ویتامین C باعث نفوذ این ویتامین به لایه های زیرین پوست و فعال شدن تدریجی آن می شود. ویتامین C علاوه بر داشتن خواص آنتی اکسیدانی قوی، آنزیم تیروزیناز را مهار می نماید و از تولید ملانین در پوست جلوگیری می کند. ویتامین C همچنین با مهار آنزیم کلاژناز از تجزیه کلاژن و الاستین پوست جلوگیری می کند، بنابراین با استفاده از این محصول، چین و چروک های پوست نیز کاهش می یابد. از دیگر مزایای ویتامین C به دام انداختن و از بین بردن رادیکال های آزاد است که از این طریق پوست را از اثرات عوامل مخرب محیطی محافظت می کند. کرم روشن کننده ویتامین C  سینره دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و سبب شادابی و طراوت پوست می گردد.

• روشن کننده و شفاف کننده پوست صورت
•  مناسب برای شادابی پوست های کدر و خسته
•  بهره گیری از ویتامین C پایدار با خواص روشن کنندگی، آنتی اکسیدان و ضدچروک
•  کاهش تولید ملانین با استفاده از مهار آنزیم تیروزیناز
•  افزایش ساخت کلاژن و کمک به رفع چین و چروک های صورت
•  محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد

هر صبح و شب پس از تمیز نمودن پوست، مقدار مناسبی از کرم را روی پوست صورت و گردن بمالید.
توجه: استفاده از محصولات ضدآفتاب به همراه این محصول ضروری می باشد. به منظور تکمیل فرآیند روشن کنندگی پوست، استفاده همزمان از کرم روشن کننده ویتامین C سینره و کرم روشن کننده روز SPF30 پیشنهاد می گردد. در صورت وجود لکه های پوستی مصرف این محصول به همراه کرم ضدلک سینره و کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره، جهت حصول نتیجه بهتر پیشنهاد می گردد.

دوره مقدماتی php

به طور کلی محصولات روشن کننده سینره به دلیل قابلیت نفوذ مناسبی که در پوست دارند تا حدودی خاصیت روشن کنندگی آنی نیز دارند و اثرات دراز مدت آن ها همزمان با اثرات آنی به تدریج نمایان می شود.

بله یکی از خواص ویتامین C افزایش ساخت کلاژن در پوست و دیواره مویرگ ها و در نتیجه از بین بردن چروک های ظریف و کم عمق است. همچنین این ویتامین با جلوگیری از تجزیه کلاژن و الاستین از ایجاد چین و چروک ها پیشگیری می کند.

از کرم ضد لک روز، کرم آلفا هیدروکسی اسید و کرم ویتامین سی همزمان و بصورت مکمل می توان استفاده کرد.

روشن کننده لک های تیره و افزایش شفافیت پوست

کاهش لک های ناشی از افزایش سن و یکدست نمودن سطح پوست

محافظت از پوست در برابر اشعه های UVB و UVA با ساختاری سبک

© ۱۳۸۰ – ۱۳۹۴. تمام حقوق برای لابراتوارهای داروهای گیاهی طبیعت زنده محفوظ است

سوالات متداول•

تماس با ما•

مراکز پخش•

استخدام•

نقشه سایت•
قوانین وب‌سایت•
حریم خصوصی•
انتخاب زبان




خانه

موبایل

حتما شنیده‌اید که مصرف میوه‌جات تازه و به خصوص مرکبات یا کیوی و آناناس برای سلامت پوست و پیشگیری از پیری آن مفیدند. باید بدانید که از دلایل این مساله وجود مقادیر فراوان ویتامین c در این میوه‌جات می‌باشد. آیا می‌دانید که مصرف ویتامین c موضعی نیز می‌تواند برای سلامت پوست مفید باشد؟یکی از دشمنان همیشگی سلامت پوست، اشعه فرابنفش نورخورشید است که با ایجاد و تولید رادیکال‌های آزاد و گزینه‌های واکنش‌گر اکسیژن (ros=reactive dxygen specien) باعث تخریب پوست و آسیب به آن می‌شوند. امروزه عامل اصلی پیری سلول‌ها و در نتیجه پیری پوست را نیز تولید همین رادیکال‌های آزاد می‌دانند. ویتامین c (ال-آسکوربیک اسید) به عنوان یک کوفاکتور و آنتی‌اکسیدان بیولوژیک به دلیل خواص احیاکنندگی‌اش شناخته می‌شود.

امروزه ثابت شده است که مصرف موضعی ویتامینc روی پوست، سطح پوستی این ویتامین را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده و می‌تواند با عوارض اشعه فرابنفش b روی پوست که از علایم آن آفتاب‌سوختگی و قرمزی پوست است، مقابله نماید. این محافظت توسط ویتامین‌c، یک محافظت بیولوژیک و به دلیل خواص احیاکنندگی ویتامین c می‌باشد. جالب است بدانید که اشعه فرابنفش خورشید موجب تخلیه ویتامین c پوست شده و این مساله موجب می‌شود که پوست در معرض خطر آسیب ناشی از نورخورشید قرار بگیرد. همچنین ویتامینc قادر است پوست را نسبت به اشعه فرابنفش a نیز مقاوم‌تر نماید.

جالب است بدانید که امروزه ویتامینc موضعی به عنوان یک عامل ضدتومور نیز مطرح شده است. به گونه‌ای که مشاهده شد، با مصرف ویتامین c موضعی روی تومورهای پوستی، تومور مورد نظر دچار زخم شده و طی دو هفته بهبودی قابل‌توجهی پیدا کرده است. برای رسیدن به این هدف ضروری است که از یک فرم معدنی آسکوربات مثل آسکوربات سدیم به جای آسکوربیک اسید استفاده شود. آسکوربیک اسید درمان به تنهایی بی‌فایده است و باید با یک املاحی مثل سدیم ترکیب شود تا مفید واقع گردد. از آنجا که مصرف ویتامینc خالص (آسکوربیک اسید) روی تومور به تولید فرم معدنی آسکوربات منجر نمي‌شود لذا فقط یک فرم معدنی آسکوربات قادر به مقابله با تومورهای پوست خواهد بود.

ویتامین c یا ال- آسکوربیک‌اسید یک ویتامین محلول در آب است و اعمال بیولوژیکی متعددی انجام می‌دهد. شاید مهم‌ترین نقش ویتامینc، کمک به تولید کلاژن که یک پروتئین مهم بافت همبندی است باشد. ویتامینc در هیدروکسیله کردن اسیدآمینه‌های پرولین و لیزین موجود در کلاژن و تقویت فیبرهای کلاژن یک کوفاکتور مهم است. همچنین ویتامینc در تولید پروتئین‌های دیگری شامل دوپامین- اپی‌نفرین (آدرنالین) و نیز کارنیتین که در متابولیسم چربی‌ها دخیل است، نقش دارد. همان‌طور که گفته شد، یک خاصیت بسیار مهم ویتامین c، واکنش به رادیکال‌های آزاد و محافظت سلول‌ها از آسیب اکسیداتیو است.

 این خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامینc به محافظت سلول‌‌ها در برابر آسیب‌های محیطی شامل تابش اشعه فرابنفش و نیز دود سیگار و نیز در برابر رادیکال‌های آزاد ساخته شده در اثر متابولیسم برخی غذاها، کمک می‌کند. همچنین ویتامینc دارای خواص ضدالتهابی نیز هست و ممکن است در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی‌عروقی مفید بوده و سیر ایجاد آب‌مروارید چشم را کند کرده و در درمان برخی بیماری‌های عفونی نیز مفید باشد. مثلا حتما شنیده‌اید که اگر در زمان سرماخوردگی از مقادیر فراوان ویتامینc استفاده کنید، مدت بیماری‌تان کوتاه‌تر خواهد شد.

دو نکته مهم در مورد ویتامینc وجود دارد. اول اینکه برخلاف بیشتر حیوانات که مي‌توانند ویتامینc را در بدن تولید کنند، انسان قادر به تولید ویتامینc نیست و لذا باید آن را از خارج و توسط غذا، برخی نوشیدنی‌ها، میوه‌جات و یا از طریق مکمل‌های غذایی دریافت نماید. نکته مهم دوم این است که ویتامینc، محلول در آب است و در بدن ذخیره نمی‌گردد و لذا به طور مداوم در حال دفع شدن است لذا ویتامینc را باید به صورت منظم و روزانه در اختیار بدن گذاشت تا از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند گردد.

همان‌طور که گفته شد کلاژن که فراوا‌ن‌ترین پروتئین پوست است، برای ساخته شدن نیازمند ویتامین‌c است و لذا مصرف ویتامین‌c می‌تواند موجب تاثیرات منفی چشم‌گیری در پوست گردد. مصرف ویتامینc از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک زودرس در پوست پیشگیری کرده و ترمیم زخم‌ها نیز با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتری انجام می‌گیرد.

یکی از راه‌های نگهداری سطوح کافی ویتامینc در پوست، مصرف اشکال محلول در چربی ویتامینc (که خود محلول در آب است) می‌باشد. این فرم است که به راحتی می‌تواند وارد غشای سلولی گردد. برای رسیدن به این هدف، ویتامینc را با اسید پالمیتیک که یک اسیدچرب اشباع شده است، ترکیب می‌کنند و یک استر ویتامینc حاصل می‌شود پس آسکوربیل بالمیتات یک شکل محلول در چربی ویتامینc می‌باشد. یک استر دیگر ویتامینc، تتراهگزیل دسیل آسکوربات است که در برخی کرم‌های ویتامینc به کار می‌رود و دارای خواص بیولوژیکی شبیه به ویتامینc معمولی است شامل تحریک تولید کلاژن چون آنزیم‌های گوارشی به سرعت اشکال محلول در چربی ویتامینc مثل تتراهگزیل دسیل آسکوربات را تجزیه می‌نمایند لذا مصرف خوراکی آنها فایده‌ای ندارد و نسبت به ویتامینc معمولی نیز گران‌تر تمام مي‌شوند.

 

از طرف دیگر مصرف موضعی این ترکیبات موجب می‌شوند که به راحتی بتوانند وارد غشاهای سلولی شده و پایداری خود را در داخل سلول حفظ نمایند. در مطالعات انجام شده مشخص گردیده است که مصرف ویتامینc موضعی (مانند تتراهگزیل دسیل آسکوربات) موجب کاهش و آهسته شدن پیری ناشی از نور آفتاب که علایمی مانند چین و چروک پوست و لکه‌های پوستی دارد می‌شود. همچنین این ماده موجب تولید کلاژن جدید نیز در پوست می‌شود.همان‌طور که قبلا نیز گفته شد، ویتامینc موضعی می‌‌تواند موجب مهار آسیب ناشی از اشعه‌های فرابنفش b و a (که عامل اصلی سرطان‌های پوستی هستند) به سلول‌های پوست ‌گردد. همچنین مصرف ویتامینc موضعی روی پوست موجب حفظ توأم پوست و کاهش لک‌های پوستی می‌گردد. به هر حال متخصصین پوست مصرف موضعی ویتامینc را مانند مصرف خوراکی این ویتامین بسیار مهم توصیه می‌نمایند.منبع: وب سایت دکتر بهروز باریک‌بین/متخصص پوست و مو

 


رازهای زیبایی

منبع = هلپ کده

برای تولید مثل، مادران کودکان خود را به خوردن میوه ها و سبزیجات تشویق شده اند تا مطمئن شوند که آنها به اندازه کافی ویتامین C  دریافت می کنند. به خاطر اینکه معروف شده بود که این ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت کلی بدن انسان ضروری است. در سال های اخیر، دانشمندان کشف کردند که نه تنها ویتامین C موجب شفا در داخل بدن می شود ؛ بلکه همچنین آن دارای فواید بهداشتی قوی برای پوست است. به مرور ما در مورد اثرات ویتامین C بر روی پوست یاد گرفتیم، پزشکان و هومیوپات ها بیشتر به استفاده از هر دو مکمل های خوراکی و همچنین پمادهای موضعی و کرم هایی که حاوی دوز سالم از ویتامین C هستند، تشویق شدند. آثار آن می تواند چشمگیر و دست قابل توجه باشد.

مزایای متعددی وجود دارد که ویتامین C برای پوست فراهم می کند. عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند به جلوگیری و یا کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال های آزاد موادی هستند که از طریق قرار گرفتن بدن در معرض اشعه UV خورشید، سیگار کشیدن و دیگر آلاینده ها وارد بدن می شوند.

هنگامی که وارد بدن شما شوند، این مواد مضر می توانید انواع آسیب ها را با مهار عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ایجاد کنند. برای پوست، این می تواند به خشک کردن، چین و چروک و از دست دادن رنگ پوست منجر شود. ویتامین C نیز در تولید کلاژن ،که ماده ای است که به پوست چارچوب اساسی آن ، اجازه پایداری و استحکام و قدرت می دهد، کمک می کند. همانطور که ما پیر می شویم، کلاژن در بدن ما به طور طبیعی تجزیه می شود. در همان زمان، ما نیز قابلیت ارتجاعیمان را از دست می دهیم. در نتیجه می تواند موجب از دست دادن شدید آهنگ پوست، ظاهر دارای چین و چروک و افتاده شود. همچنین با بالا رفتن سن ما ویتامین C نیز تخلیه می شود، با افزایش بیشتر این روند، جایگزین سطح ویتامین C  می تواند کمک به بهبود پوست از درون به بیرون کند.

تا کنون مهم ترین مزایای ویتامین C توانایی آن برای جلوگیری و یا کاهش آسیب های عکس برداری ناشی از مواجهه با اشعه ماوراء بنفش است. آن یک ضد آفتاب نیست اما می تواند به بدن برای مبارزه با اثرات رادیکال های آزاد کمک کند. هنگامی که با آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E و یا چای سبز ترکیب می شود، این فایده حتی بسیار بزرگتر می شود. نتیجه آن کاهش چین و چروک، خطوط ریز و کیسه ای است، که نشانه ای عادی از پیری می باشند.

گذشته از این مزایا، همچنین ویتامین C نشان داده است که دارای خواص مرطوب کنندگی و دارای توانایی برای کمک به بهبود زخم می باشد. همچنین می تواند برای کمک به التیام زخم های آکنه و کاهش ظهورلنتینگو ها و یا لکه های پیری مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجا که ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، به سرعت توسط بدن به صورت خوراکی دفع می شوند. این به این معنی است که بسیاری از ویتامین C به صورت خوراکی قبل از آن بتواند به پوست برسد، دفع می شود. به منظور دریافت سود حداکثر برای پوست، پس، توصیه می شود که آن به عنوان یک پماد موضعی یا کرم استفاده شود. به این ترتیب خواص آنتی اکسیدانی کامل می تواند به طور مستقیم توسط پوست جذب شود و می تواند حداکثر نتیجه را ایجاد کند.

با استفاده از یک پماد ویتامین C روزانه در حیطه مسائل پوست برای کمتر از۱۲ هفته می توان تغییرات قابل مشاهده در پوست، از جمله کاهش خشکی، چین و چروک و افتادگی تولید کرد. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، با این حال معتقد اند که استفاده از پماد ویتامین C در محل زخم می تواند کمک به روند بهبود سرعت بخشد.

ویتامین C  یک درمان معجزه آسا نیست و با اینکه آن برای بیماری هایی مانند آکنه و یا  لکه های پیری آمد، درمان های سنتی مانند بنزوئیل پراکسید، هنوز هم توصیه می شوند. با این حال، ما باید بدانیم که حفظ سطح مناسب مواد مغذی ضروری می تواند به طور چشمگیری به سلامتمان سود بخشند.
به عنوان مطالعات جدید انجام شده، ما شروع به درک ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان می کنیم که می توانند پاسخی طبیعی به حفظ سلامت پوست تان را بدون قرار دادن بدن تان در معرض مواد شیمیایی مصنوعی، فراهم کنند. اگر شما با پوستی مواجه شدید که دارای آکنه یا لکه های پیری یا افتاب سوختگی است ، شما باید در نظر داشته باشید که یک دوز از ویتامین C به برنامه منظمتان اضافه کنید ..  مامان درست می گفت واقعا به شما احساس بهتر می دهد!

ترجمه شده از وبسایت: www.skinsitf.com

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

چه کارهای را باید برای از بین بردن آکنه انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم؟ با ما همراه باشید ..

جوش ها یا لکه ها اغلب روی صورت, گردن, سینه , پشت و شانه ها در جایی که پوست بیشترین مقدار غده های عرق دارد ظاهر می شود ..

چه مواردی را در مورد لوازم آرایشی رعایت کنیم تا احتمال خطر را پایین بیاوریم؟ خطرهای احتمالی و راه های پیشگیری از آن را بخوانیم

چگونه آرایش کنیم تا چشمان زیبایی داشته باشیم؟ راهکارهایی برا داشتن چشمان زیبا و جداب

اگر با گذر زمان می خواهید همچنان چهره ای جذاب و جوان داشته حتما به موارد زیر توجه کنید ..

برای اینکه پوست سالم داشته باشیم باید تغذیه مناسب برای سلامت آن داشته باشیم …


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

ویتامین C یا آسکوربیک اسید در بسیاری از میوه ها و سبزیجات به طور طبیعی وجود دارد و کمبود آن در انسان سبب بروز برخی بیماری ها می گردد. ویتامین C به صورت خالص به شکل پودری خشک است که پایداری کمی دارد. هیچ گونه اثر سوئی ندارد و می تواند در کاربرد های طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد.
برعکس ویتامین E، جذب ویتامین ث از روده بسیار کم است و بدن ما میزان بسیاری کمی از آن را ذخیره می کند. همچنین استرس های فیزیکی و ذهنی، میزان بالایی از ویتامین را مصرف می کنند و افراد سیگاری دارای کمبود بالایی از ویتامین ث هستند. پوست انسان به ویژه پوست صورت در معرض کمبود این ویتامین قرار دارد.

ویتامین ث توسط پوست جذب می شود، در نتیجه به کارگیری آن بر روی پوست می تواند فواید زیادی داشته باشد زیرا دارای سایز مولکولی کوچکی است و بعد از جذب، توسط شستشو از بین نمی رود.ویتامین C و نور خورشید
این ویتامین برای جلوگیری از آسیب های نور خورشید و همچنین درمان این آسیب ها بسیار سودمند است و پوست هایی که توسط این ویتامین محافظت می شوند، دچار آسیب های بسیار کمتری نسبت به بقیه پوست ها می شوند. مکانیسم ویتامین ث در محافظت از نور خورشید با ضد آفتاب ها متفاوت است. محافظت ویتامین ث به مرور کاهش می یابد زیرا خود ویتامین ث در فرآیند محافظتی، اکسید شده و مصرف می گردد و به همین دلیل تاثیر آن کاهش می یابد.
ویتامین C و توانایی سفید کنندگی پوست غلظت های بالاتر از ۵٪ از این ویتامین در از بین بردن لکه های پوستی بسیار موثر است و تن رنگ پوست بعد از دو هفته استفاده از آن به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

پیوند دوگانه ی کربن موجود در ساختار آسکوربیک اسید دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین است و همچنین سبب نا پایداری این مولکول می شود، که البته تکنیک های خاصی برای افزایش پایداری این مولکول استفاده می شود.
علاوه بر این ها، ویتامین ث تاثیرات مثبتی بر کلاژن سازی پوست دارد.
برای بهره بردن از فواید این ویتامین باید صبح و شب رو روی پوست ماساژ داده شود که بلافاصه بعد از چندین روز تاثیرات آن قابل مشاهده است.

در کرم رنگ موی بیوندا، از ویتامین ث(آسکوربیک اسید) استفاده شده است که با تامین ویتامین پوست سر، پوست و مو را از آسیب ها حفظ می نماید.

مرجع

Dr wade cheng, Vitamin c and skin health. The Therapist, Issue 1, January 2000

نظر ها بسته شده است

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *