فوايد چهل غسل جمعه

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

پیام خور: فضیلت غسل جمعه از نظر احادیث و روایات

حضرت علی (ع): اگر کسی غسل جمعه را ترک کند او در هم و غم خواهد بود تا جمعه ديگر.

حضرت صادق (ع) : غسل جمعه پاک کننده وکفارۀ گناهان است ميان دو جمعه.

حضرت رسول اکرم(ص) : هر کس غسل جمعه کند گناهانش آمرزيده ميشود تماماً و به هر قدمی که بر می دارد از برای غسل جمعه،بيست حسنه برايش نوشته می شود.

حضرت علی(ع): غسل جمعه واجب است بر هر مسلمان.

حضرت صادق (ع): غسل کن روز جمعه، مگر آن که مريض باشی که بترسی بر خودت.

دوره مقدماتی php

حضرت صادق(ع): هر کس عمداً غسل جمعه را ترک کند بايد استغفار نمايد.

حضرت صادق(ع): غسل جمعه بر هر مرد و زنی چه آزاد باشد چه بنده ، واجب است.

حضرت صادق(ع): وقت غسل جمعه قبل از ظهر بهتر است وهر چه به زوال ظهر نزديکتر باشد افضل تر است.

حضرت صادق(ع): اگر روز جمعه گذشت روز شنبه قضاء کند واگر روز پنج شنبه رسيد ومی ترسد روز جمعه دسترسی به آب پيدا نکند،روز پنج شنبه غسل را بجا آورد.

پيامبر اکرم(ص): هر کس موفق شود چهل جمعه پشت سر هم غسل کند بدنش در قبر نخواهد پوسيد.

از حضرت باقر (علیه السلام) رسيده كه غسل جمعه واجب است .

از حضرت رضا(علیه السلام) آمده كه اگر در روز جمعه غسل از دستت برود روز شنبه آن را قضا كن .

امام صادق (علیه السلام) فرمود : در روز جمعه غسل را از دست مده مگر اينكه بيمار باشى و غسل تو را زيان زند . و فرمود : غسل جمعه را ترك نكند جز فاسقى .

در وصيت پيغمبر (صلوات الله علیه) به على (علیه السلام) آمده كه اى على ! بر هر كسى است كه در هفته يك روز آن را غسل كند پس در هر جمعه غسل بكن گرچه آب را به بهاى توشه آن روزت فراهم كنى و آن روز را گرسنه بمانى كه هيچ عمل مستحب بزرگتر از آن نباشد . (سفينة البحار)

از حضرت رضا (علیه السلام) روايت است كه فرمود : علت تشريع غسل عيد و جمعه و ديگر اغسال تعظيم نمودن بنده است خداوندگار خويش را كه جهت طلب آمرزش گناهان خود با خداوندى بزرگ و عظيمالشأن مواجه است . و ديگر اينكه تا مسلمانان را عيدى مشخص بود و در حال ذكر خدا اجتماع نموده و به گراميداشت آن روز و امتياز آن روز خود را پاكيزه سازند . (بحار:6/94)

فلسفه های مختلفی برای این سنت نبوی ذکر شده است و نقطه آغازین این سنت نبوی را این گونه ذکر کرده اند که در زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم عده ای از انصار در طول هفته با شتران آبکشی و نقل اثاث می کردند و وقتی روز جمعه فرا می رسید و اجتماع می کردند، بوی عرق ایشان موجب آزار دیگر مجتمعین می شد، لذا رسول خدا (صلوات الله علیه) به ایشان امر فرمودند در روز جمعه غسل کنند و این سنت باقی ماند. (علل الشرایع، ج2 ص 899)

در روایتی امام رضا علیه السلام، علت را این گونه بیان می دارند که: خداوند تبارک و تعالی نماز فریضه را با نماز نافله و مستحبی تمام و کامل گردانیده و روزه واجب را با روزه نافله و وضوء و طهارت واجب را با غسل روز جمعه تکمیل و تمام فرموده است، بنابراین نقصی که ناشی از سهو و فراموشی حادث شود، توسط غسل جمعه کامل می گردد. (همان، ص 898).

وقت غسل جمعه از اول اذان صبح روز جمعه است تا اول ظهر و بهتر است نزديك ظهر به جا آورده شود و اگر تا ظهر انجام ندهد، بهتر است بدون نيت ادا و قضا (ما فى الذمه ) تا عصر جمعه به جا آورد و اگر در روز جمعه غسل نكند، مستحب است از صبح شنبه تا غروب قضاى آن را به جا آورد و كسى كه مى ترسد در روز جمعه آب پيدا نكند، مى تواند روز پنج شنبه غسل را انجام دهد، بلكه اگر در شب جمعه غسل را به اميد آنكه مطلوب خداوند است ، به جا آورد صحيح است و غسل جمعه براى شخص مسافر و غير مسافر و زن و مرد و حتى بچه هاى مميز و زن حائض مستحب است.

پیامبر گرامی (صلوات الله علیه) فرمود: کسی که روز جمعه غسل کند گناهان و لغزش های او بخشیده می شود و هنگامی که شروع می کند به راه رفتن و حرکت به طرف نماز جمعه، برای هر گامی که برمی دارد بیست حسنه نوشته و در نظر گرفته می شود.

مستحب است انسان در موقع غسل جمعه بگويد : اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريک له وان محمدا عبده ورسوله اللهم صل علي محمد وآل محمد وا جعلني من التوابين وا جعلني من المتطهرين

دراهمیت غسل جمعه همین بس که دربرخی از روایات آمده که جسد بعضى از افراد در قبر از بین نمى‏رود عالم واقعى، شهید، مؤمن واقعى، کسى که چهل جمعه غسل جمعه را ترک نکند و تجربه هم این روایات را تأیید کرده است . حضرت آیت الله کمیلی خراسانی(سلمه الله) هم یکی از علت های سالم ماندن اجساد در قبور را غسل جمعه ذکر فرموده اند.

صفحه اول » گنجینه ثـقلیـن » حديث

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

مدير انجمن: شورای نظارت

صفحه اول » گنجینه ثـقلیـن » حديث

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان

فضیلت روز جمعه و غسل آن

 

روز جمعه سرور روزهاست، خداوند نیکی‌ها در آن چند برابر می‌کند و گناهان را در آن می‌زداید و درجات را در آن بالا می‌برد و دعاها را در آن مستجاب می‌کند و اندوه‌ها را در آن برطرف می‌سازد و حاجت‌های بزرگ را در آن بر می‌آورد …

در همه دنیا در هر هفته یک روز تعطیل است و یک چنین تعطیلی‌ای ضرورت دارد. البته ما در اسلام تصریحی نداریم که حتما شبانه روز جمعه را تعطیل کنیم. در آیات پایانی سوره جمعه می‌خوانیم که به مردم اجازه داده شده است که بعد از مراسم جمعه باز به همان کارها و شغل‌های خودشان به عنوان یک امر مباح بپردازند. ولی قهرا دستورهای خاصی که در روز جمعه هست مثل عبادت‌های بدنی یا رفت و آمدها و صله رحم‌ها که اگر در جمعه صورت گیرد اجر و ثواب بیشتری دارد، اقتضا می‌کند که آن روزی که مسلمان ها می‌خواهند تعطیل هفتگی خود قرار دهند همان روز جمعه باشد.

به هر حال «جمعه» روز پایانی هفته، مورد احترام مسلمانان و یکی از عید های مهم آنان است. به عقیده برخی جمعه از آن رو جمعه نامیده شده که در آن برای نماز، اجتماع می‌کنند. اهمیت شب و روز جمعه در احادیث بسیاری بیان شده و اعمال و دعاهای فراوانی برای آن مقرر گشته است. از مهم‌ترین اعمال مؤمنان در روز جمعه توجه به حضرت مهدی (ع) و انتظار فرج آن بزرگوار است. در این روز، زیارت آن حضرت و دعا برای تعجیل فرج او مستحب است؛ زیرا طبق برخی از روایات و زیارات، امید ظهور آن حضرت در روز جمعه بیش از سایر روزها است.

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم.

«اف لرجل لا یفرّغ نفسه فی کل جمعة لا مر دینه فیتعاهده و یشال عن دینه. (و فی روایة آخری لکلّ مسلم)؛ اف بر مردی که در هر جمعه خود را برای کار دینش فارغ نمی‌سازد تا با آن تجدید عهد کند در باره آن سوال نماید. در روایت دیگر آمده است: اف بر هر مرد مسلمانی که…».

ان یوم الجمعه سید الایام یضاعف الله فیه الحسنات، و یمحو فیه السّیئات، و یرفع فیه الدّرجات، و یستجیب فیه الدّعوات، و یکشف فیه الکریات، و یقتضی (یقضی) فیه الحوائج العظام…؛ روز جمعه سرور روزهاست، خداوند نیکی‌ها در آن چند برابر می‌کند و گناهان را در آن می‌زداید و درجات را در آن بالا می‌برد و دعاها را در آن مستجاب می‌کند و اندوه‌ها را در آن برطرف می‌سازد و حاجت‌های بزرگ را در آن بر می‌آورد … (کافی ج 1 ص 40).

«انّ یوم الجمعه سید الایام، و اعظم عند الله عزّ و جل من یوم الاضحی و یوم الفطر، فیه خمس خصال: خلق الله عز و جل فیه آدم علیه السلام، و اهبط الله فیه آدم الی الارض، و فیه توفی الله آدم، و فیه ساعة لا یشال العبد شیئا الا آتاه ما لم یشال حراما، و ما من ملک مقرّب و لا سماء و لا ارض و لا ریاح و لا برّ و لا بحر الا و هنّ یشفقن من یوم الجمعه ان تقوم فیه السّاعة» (کافی ج 3 ص 414)؛ روز جمعه سرور روزهاست و در نزد پروردگار از روز عید قربان و عید فطر بزرگتر است. روز جمعه دارای پنج ویژگی است: 1- خداوند آدم علیه السلام را در آن روز آفرید. 2- خداوند آدم علیه السلام را در آن روز به زمین فرود آورد. 3- خداوند جان آدم علیه السلام را در آن روز گرفت. 4- در آن روز ساعتی هست که بنده هر چه از خدا بخواهد خدا به او ارزانی می‌دارد، به شرط آن که درخواست چیز حرام نکند. 5- هیچ فرشته مقرب و آسمان و زمین و باد و کوه و خشکی و دریایی نیست مگر این که از روز جمعه بیم دارند که مبادا رستاخیز در آن به پا شود.

«اکثروا من لصّلاة علی یوم الجمعة، فانه یوم تضاعف فیه الاعمال» (دعائم الاسلام ج 1 ص 179)؛ روز جمعه بر من بسیار صلوات بفرستید، زیرا روز جمعه روزی است که اعمال آدمی در آن چند برابر می‌شود.

«اطرفوا اهلیکم کل یوم جمعة به شیء من الفاکهة و اللحم حتی یقرحوا بالجمعه» (روضی المتقین ج 2 ص 589)؛ هر جمعه برای اعضای خانواده خود چیزی از قبیل میوه و گوشت به عنوان هدیه فراهم کنید تا به فرا رسیدن جمعه شادمان شوند.

 

امام باقر علیه السلام.

«الخیر و الشرّ یضاعف یوم الجمعه»  (مستدرک الوسائل ج 1 ص 417)؛ روز جمعه نیکی و بدی دو برابر می‌شود.

ما طلعت الشّمس به یوم الفضل من یوم الجمعة (بحار الانوار ج 89 ص 413)؛ خورشید در هیچ روزی بهتر از روز جمعه طلوع نکرده است.

«اذا اردت ان تنصدق به شیء قبل الجمعه به یوم فاخره الی یوم الجمعة » (عدة الداعی ص 92)؛ هر گاه خواستی پیش از روز جمعه صدقه دهی آن را برای روز جمعه به تأخیر افکن.

و لا تدع الغسل یوم اجمعة، فانه من السنة، ولیکن غسلک قبل الزوال «دعائم الاسلام ج 1 ص 181»؛ غسل روز جمعه را فراموش مکن که سنت است، و باید که پیش از زوال غسل کنی.

 

امام صادق علیه السلام

غسل یوم الجمعه سنة واجبة علی الرجال و النّساء فی السّفر و الحضر (المحاسن ص 60)؛ غسل روز جمعه بر مردان و زنان در سفر و حضر، سنّتی واجب است.

انّ الله اختار من کل شیء شیئا فاختار (واختار ن خ) من الایّام یوم الجمعة (روضة المتقین ج 2 ص 588)؛ خداوند از هر پدیده‌ای چیزی را بر گزیده و از روزها روز جمعه را انتخاب کرده است.

کسی که روز یا شب جمعه بمیرد.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم.

«من مات یوم الجمعة او لیلة الجمعة رفع (دفع ن خ) الله عنه عذاب القبر» (روضة المتقین ج 2 ص 162)؛ کسی که روز جمعه یا شب جمعه بمیرد خدا عذاب قبر را از او بر می‌دارد.

امام باقر علیه السلام.

من مات لیلة الجمعه کتب له براءة من عذاب النّار، و من مات یوم الجمعه اعنتق من النّار (المحاسن ص 60)؛

و قال ابو جعفر علیه السلام: بلغنی انّ النّبّی صلی الله علیه و آله و سلم قال: من مات یوم الجمعة او لیلة الجمعه رفع عنه عذاب القبر (بحار الانوار ج 6 ص 330)؛ کسی که شب جمعه بمیرد امان از آتش دوزخ برای او نوشته می‌شود، و کسی که روز جمعه بمیرد از آتش دوزخ آزاد می‌گردد.

و نیز آن حضرت فرمود: از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به من رسیده است که فرمود: هر کس روز جمعه یا شب جمعه بمیرد عذاب قبر از او برداشته می‌شود.

 

وقت غسل جمعه

وقت غسل جمعه از اذان صبح روز جمعه تا ظهر روز جمعه است و بهتر است نزدیک ظهر به جا آورده شود. اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر است که بدون نیت ادا و قضا تا عصر جمعه به جا آورد. اگر در روز جمعه غسل نکند، مستحب است از صبح شنبه تا غروب، قضای آن را به آورد. اگر در روز جمعه غسل نکند، مستحب است از صبح شنبه تا غروب، قضای آن را به جا آورد. کسی که می‌ترسد در روز جمعه آب پیدا نکند، می‌تواند روز پنجشنبه غسل را انجام دهد، بلکه اگر در شب جمعه غسل را به امید آن که مطلوب خداوند عالم است به جا آورد، صحیح است ومستحب است انسان در موقع غسل جمعه به گوید اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له وان محمدا عبده ورسوله اللهم صل علی محمد وآل محمد وا جعلنی من التوابین وا جعلنی من المتطهرین (امام خمینی توضیح المسائل مسئله 644 ).

نکته‌ای که باید به آن دقت داشت این است که غسل جمعه از مستحبات مؤکد است و به همین خاطر بعضی از علما حکم به وجوب آن داده‌اند.

منبع : کتاب حکمت های درخشان

کتابخانه طهور

درگاه پاسخگویی به سؤالات دینی

كليه اعمال مستحبي و دستوراتي كه جنبه اخلاقي دارد د ركتب معتبر از علماي اسلام ذكر شده اگر شخصي اينها را به قصد ثواب و با نيت اينكه از طرف پيغمبر و امام (ع) رسيده انجام دهد ثواب و بركات ذكر شده را دارد (‌انشاالله )( هرگاه روايتي ديديد كه به عمل خيري شما را توصيه مي كند مي توانيد به اميد ثواب آن عمل با انجام دهيد )2- بر فرض صحت حديث علاوه بر ثواب يقيناً اثرات تكويني حديث را هم همراه دارد3- برا ي تحقيق يك موضوع گاهي اوقات چند شرط لازم است ممكن يكي از شرائط صحت جسد در قيد غسل جمعه باشد يعني غسل اقتضاء‌ درزمينه را دارد كه جسم سالم بماند . البته به اين عمل علماء‌بنا به حديث رسيده ارشاد كرده اند به اميد ثواب كه دستور خدا است انجام بدهيم هر اثر واقعي را كه خداوند لحاظ كرده علاوه بر ثواب محقق مي شود ( انشاء الله )چه كنيم تا الان و در آينده آدم موفقي شويم ؟

منبع : سامانه پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی

در روایات فلسفه های مختلفی برای این سنت نبوی ذکر شده است و نقطه آغازین این سنت نبوی را این گونه ذکر کرده اند که در زمان رسول خدا عده ای از انصار در طول هفته با شتران آبکشی و نقل اثاث می کردند و وقتی روز جمعه فرا می رسید و اجتماع می کردند، بوی عرق ایشان موجب آزار دیگر مجتمعین می شد، لذا رسول خدا (ص) به ایشان امر فرمودند در روز جمعه غسل کنند و این سنت باقی ماند. (علل الشرایع، ج2 ص 899)در روایتی امام رضا علیه السلام، علت را این گونه بیان می دارند که: خداوند تبارک و تعالی نماز فریضه را با نماز نافله و مستحبی تمام و کامل گردانیده و روزه واجب را با روزه نافله و وضوء و طهارت واجب را با غسل روز جمعه تکمیل و تمام فرموده است، بنابراین نقصی که ناشی از سهو و فراموشی حادث شود، توسط غسل جمعه کامل می گردد. (همان، ص 898). ازهمین رو، غسل جمعه مستحب مأکد است که دارای ثواب زیاد وفوائد فراوانی می باشد به اندازه ای که حتى بعضى از علما فتوا به وجوب آن داده‏اند و در بعضى از روایات دارد که‏«لایترکه الا فاسق‏»، یعنى، غسل جمعه را ترک نمى‏کند، مگر شخص‏فاسق، و وقت غسل جمعه از اول اذان صبح روز جمعه است تا اول ظهر و بهتر است نزدیک ظهر به جا آورده شود و اگر تا ظهر انجام ندهد، بهتر است‏بدون نیت ادا و قضا (ما فى‏الذمه) تا عصر جمعه به جا آورد و اگر در روز جمعه غسل نکند، مستحب است از صبح شنبه تا غروب قضاى آن را به جا آورد و کسى که مى‏ترسد در روز جمعه آب پیدا نکند، مى‏تواند روز پنج‏شنبه غسل را انجام دهد، بلکه اگر در شب جمعه غسل را به امید آنکه مطلوب خداوند است، به جا آورد صحیح است و غسل جمعه براى شخص مسافر و غیر مسافر و زن و مرد و حتى بچه‏هاى ممیز و زن حائض مستحب است. (ر.ک: عروة‏الوثقى، فى اغسال المندوبه، توضیح المسائل، مساله‏644. ) دراهمیت غسل جمعه همین بس که دربرخی از روایات آمده که جسد بعضى از افراد در قبر از بین نمى‏رود عالم واقعى، شهید، مؤمن واقعى، کسى که چهل جمعه غسل جمعه را ترک نکند و تجربه هم این روایات را تأیید کرده است و اگر نیاز دارید که این حقیقت براى شما کاملاً روشن شود شما را به مطالعه کتابى که اخیر تألیف شده به نام (اجساد جاویدان) دعوت مى‏نماییم زیرا در آنجا بیش از صد نفر را ذکر کرده است که بعد از مدت‏ها که به عللى قبر آنها نبش شده است مشاهده کرده‏اند که بدن تر و تازه باقى مانده است. هم چنین درباره هدف از غسل جمعه در روایات ما آمده است: «فجعل فیه الغسل تعظیما لذلک الیوم و تعظیما علی سایر الایام و زیادة فی النوافل و العبادة» یعنی خداوند غسل در روز جمعه را بخاطر عظمت این روز، و عظمت آن بر سایر روزها و برای اینکه مستحبات در این روز زیاد شود قرار داد….»بنابراین، تمام دستورات اسلام ازجمله غسل جمعه دارای فلسفه ای والا و هدفی بزرگ هستند.

 

به ما هم سری بزنید
————————
fun.farabit.ir

سلام دوست گلم خوبی؟

وبلاگت خیلی خوبه – این مطلبت عالی بود. ممنون [گل]

راستی من چند بار اومدم بهت سر بزنم اما چون آدرس وبت رو اشتباه واسم گذاشته بودی پیغام میداد که وبلاگی با این آدرس پیدا نشد.
یعنی تو آدرس ها 484 رو نمیزدید !
و الان آدرستون رو از گردان برداشتم [لبخند]

راستی الان آپ کردم. خوشحال میشم بیای. منتظرت هسم [تایید]

سلام همنشین خوبم!
ممنون از مطلب جالبت.به من هم سر بزن.فعلا[خداحافظ]

سلام دوست من.

ممنون از حضورت و متشکر از نظر لطفت.
وب شما هم زیباست که واقعا از خوندن مطالب خوبت به اطلاعاتم افزوده شد.ممنون

شاد باشید.[گل]

از این هفته باید شروع کنم

سلام وب زیبایی داشتید
موفق باشی
[خداحافظ]

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در مقاطع مختلف تاریخی همواره بیانات و رهنمودهایی پیرامون هنر شعر و مداحی داشته‌اند. در ادامه، یکصد و سه توصیه معظم له به مداحان و ذاکرین اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌آید. ادامه مقاله …

یکی از موضوعات درباره شهادت امام حسین(علیه‌السلام) و فاجعه کربلا، دخالت یا تبرئه یزید‌بن‌معاویه از این فاجعه است. ادامه مقاله …

مدتی است مطلبی از سوی یک سخنران در ایام محرم امسال بر سر زبان‌ها می‌گردد که لازم است در نقد آن، چند سطری نوشته شود. این احساس وظیفه نگارنده صرفا به جهت سستی و کذب بودن مطالب مطروحه نیست، و تنها به این علت هم ادامه مقاله …

كربلا نمایشگاه روحانیت، معنویت، اخلاق عالی و زیباییهای انسانیت است كه این زیبائیها كمتر مورد توجه و پردازش قرار گرفته است. كشف و شناخت صحیح زیباییهای نهضت امام حسین (علیه السلام) و برنامه، معیار، راهكار، آثار و ادامه مقاله …

بخش عمده‌اي از اهداف، ايده‌ها، پيامها و آموزشهاي مقدّس امام حسين (عليه‌السلام) و يارانشان در قالب شعارها و کلمات زرّين عاشورائيان به قلب تاريخ سپرده شده است. اين کلمات زرّين و شعارها، پيامهاي اسرارآميز و سمبليکي ادامه مقاله …

در پاسخ به اين ديدگاه بايد توجه داده شود که: اولاً: اين مبناي کلامي مورد پذيرش شيعه نيست؛ زيرا شيعه معتقد است مشروعيت خلافت تنها و تنها از طريق نص حاصل مي شود و معيارهاي گفته شده از سوي اهل سنت، قادر نخواهد بود ادامه مقاله …

رابطه رضاخان پهلوی و هیئات مذهبی و عزاداری سیدالشهدا (علیه‌السلام)، بیگانه از سیاست مذهبی او، و بیگانه از شخصیت و منش او نیست. فرمانده قشون قزاق، در بینوایی و مستمندی بالید و خیلی زود وارد زندگی نظامی ادامه مقاله …

آنچه در ذیل می خوانید روضه هایی است که رهبری در در خطبه هاى نمازجمعه تهران و دیدار با مردم در فاصله سالهای 68 تا 77 خوانده است. روضه قاسم بن الحسن علیه السلام، روضه حضرت علی اکبر علیه السلام، روضه حضرت اباالفضل ادامه مقاله …

گريه از دو بخش ظاهر و باطن تشکيل شده است، باطن آن همان تأثرات روحي و عاطفي است که با حصول آن در انسان فعاليت هايي در مغز پديد مي آيد و بعد از آن قطرات اشک از ديده سرازير مي شود. ادامه مقاله …

از امام زمان (علیه السلام) نقل شده که درباره امام حسین (علیه السلام) عرضه می‌دارد:«و بر حسین بن علی، امام مؤمنان، و وارث پیامبران و حجت پروردگار عالمیان درود فرست». ادامه مقاله …

دانلود مستقیم درس هایی از قرآن 1397 با موضوع شیوه های نهی از منکراتجلسه دوم 1397/6/22 – دانلود مستقیم سخنرانی حجت الاسلام قرائتی

زمان : 31:23

دانـلـود

مشاهده

انیمیشن قصه سفیر شهید درباره حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام

زمان : 01:12

دانـلـود

مشاهده

علت موافقت برخی مراجع با قمه زنی – آیا ائمه علیهم السلام هم قمه میزدند؟

زمان : 02:35

دانـلـود

مشاهده

دانلود مجموعه طنز تولید شده در خبرگزاری دانشجودانلود 19 شهریور ۱۳۹۷ – با موضوع مروری بر سال گذشته سلام به قیمت دلار، سلام به ، سلام به قیمت خانه و ماشین، وعده ثبات اقتصادی جهانگیری، مگه یادتون رفته قیمت دلار لحظه ای عوض میشد؟ مگه یادتون رفته لحظه ای عوض میشد؟ روحانی: خیالتون بابت دلار راحت باشه! گروه

زمان : 15:13

دانـلـود

مشاهده

ملا باسم کربلایی- کل شی راح – زیرنویس فارسی- محرم 1440مترجم: عباس رزیجی

زمان : 00:08:25

دانـلـود

مشاهده

دانلود مجموعه انیمشن ایرانی دیرین دیریندانلود دیرین دیرین با کیفیت خوب و لینک مستقیماین قسمت با موضوع کی بود کی بود؟لزوم شفاف سازی در مجلس شورای اسلامی

زمان : 01:05

دانـلـود

مشاهده

دانلود مستند راز و رمز ملکهحقایقی منتشر نشده درباره ملکه انگلستان و سلطنت در انگلیس

زمان : 58:16

دانـلـود

مشاهده

فرانسه! سرقت کیف مسافران از اتوبوس در حال حرکت!اخیرا مسافرانی در گرنوبل، فرانسه غارت شدند!

زمان : 00:14

دانـلـود

مشاهده

حجت الاسلام دانشمند – داستان حاج حسن تربت فروش – داستان برخورد امام حسین علیه السلام با دزد در حرم

زمان : 00:16:05

دانـلـود

مشاهده

نماهنگ«مولای یا حسین» با صدای حسن کاتب کربلایی

زمان : 00:04:45

دانـلـود

مشاهده

نرم افزار حفاظت امنیت و تقویت کننده سرعت برای اندروید است

اگر به دنبال یک ویرایشگر تصویر فوق‌العاده اندرویدی می‌گردید، ‌نمی‌توان هیچ گزینه‌ای…

OfficeSuite Pro آفیسی بسیار قدرتمند برای اندروید است بیش از 100 میلیون دانلود داشته…

و هم اکنون نسخه جدید یکی از بهترین نرم افزار مدیریت فایل ها ES File Explorer برای…

بهترین و محبوب ترین برنامه برای اشتراک‌ گذاری عکس در بین شبکه های اجتماعی

Pho.to Lab PRO به شما ابزارهای لازم برای ساخت و ویرایش کامل تصاویر بر روی گوشی های…

نرم افزار Fing – Network Tools اطلاعات دقیق و جزئی شبکه اینترنت شما را که توسط اتصال…

آیا از نداشتن کیبورد فارسی برای تایپ ناراحت هستید؟ آیا از گوشی ها HTC که به صورت…

به آسانی و بدون نیاز به گذاشتن زمان با سریعترین حالت ممکن به تنظیمات و بخش های مورد…

Scanbot – PDF Document Scanner یک برنامه اسکنر موبایل عالی می باشد

ذاکران

واعظان

چند رسانه‌ای

انجمن‌ها

تمامی حقوق این پایگاه متعلق به
معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه می‌باشد.

« وقتی ناامید شدی بدان که شیطان بین تو و خدا قرار گرفته »

چندين حديث راجع به غسل جمعه

 

حضرت علی (ع) : اگر کسی غسل جمعه را ترک کند او در هم و غم خواهد بود تا جمعه ديگر .

حضرت صادق (ع) : غسل جمعه پاک کننده وکفارۀ گناهان است ميان دو جمعه .

حضرت رسول اکرم(ص) : هر کس غسل جمعه کند گناهانش آمرزيده ميشود تماماً و به هر قدمی که بر می دارد از برای غسل جمعه،بيست حسنه برايش نوشته می شود .

حضرت علی(ع) : غسل جمعه واجب است بر هر مسلمان .

حضرت صادق (ع) : غسل کن روز جمعه، مگر آن که مريض باشی که بترسی بر خودت .

حضرت صادق(ع) : هر کس عمداً غسل جمعه را ترک کند بايد استغفار نمايد .

حضرت صادق(ع) : غسل جمعه بر هر مرد و زنی چه آزاد باشد چه بنده ، واجب است .

حضرت صادق(ع) : وقت غسل جمعه قبل از ظهر بهتر است وهر چه به زوال ظهر نزديکتر باشد افضل تر است .

حضرت صادق(ع) : اگر روز جمعه گذشت روز شنبه قضاء کند واگر روز پنج شنبه رسيد ومی ترسد روز جمعه دسترسی به آب پيدا نکند،روز پنج شنبه غسل را بجا آورد .

پيامبر اکرم(ص) : هر کس موفق شود چهل جمعه پشت سر هم غسل کند بدنش در قبر نخواهد پوسيد .

حضرت صادق(ع): غسل جمعه بر هر مرد و زنی چه آزاد باشد ،چه بنده ؛ واجب است.

حضرت صادق(ع): وقت غسل جمعه قبل از ظهر بهتر است و هر چه به زوال ظهر نزدیکتر باشد ،افضل تر است.

حضرت صادق(ع): اگر روز جمعه گذشت ،روز شنبه قضاء کند و اگر روز پنج شنبه رسید و می ترسد ،روز جمعه دسترسی به آب پیدا نکند ، روز پنج شنبه غسل را بجا آورد.

پیامبر اکرم(ص): هر کس موفق شود ، چهل جمعه پشت سر هم غسل کند ، بدنش در قبر نخواهد پوسید.

از حضرت صادق (ع) منقول است که، هر که غسل جمعه بکند و بگوید: «اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله، اللهم صلى على محمد و آل محمد و اجعلنى من التوابین و اجعلنى من المتطهرین». این غسل و دعا پاک مى‏گرداند، او را تا جمعه دیگر و بهتر آن است که ،این دعا را نیز بخواند: «اللهم طهرنى و طهر قلبى و انق غسلى و اجر على لسانى». و باز بگوید: «اللهم طهرنى و طهر قلبى من کل آفة تمحق بها دینى و تبطل بها عملى». و در فقه الرضا مذکور است که چون از غسل فارغ شوى، بگو:«اللهم طهر قلبى و انق غسلى و اجر على لسانى ذکرک و ذکر نبیک محمد صلى الله علیه و آله و اجعلنى من التوابین و المتطهرین». 

منبع :

1- گنج های معنوی ص 340

2- کشکول نوین ص377

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *