فوايد پماد ويتامين آ براي پوست صورت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

پماد ویتامین آ د یکی از پمادهایی است که کاربردهای زیادی دارد و باید نکات ایمنی درباره آن را دانست. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب اطلاعات دارویی را درباره پماد ویتامین آ د تقدیمتان می کنیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید.

پماد ویتامین آ د یک نوع پماد است که بثورات جلدی و جوشهای پوستی نوزادان در محل بستن کهنه یا پوشک را تسکین داده و التیام می بخشد. این پماد موجب بهبودی پوست حساس و لطیف نوزادان و اطفال می شود .

همانطور که می دانید تقریبا همه نوزادان به دلیل بستن پوشک گاهی دچار سوختگی پا و جوش پا می شوند و این موضوع به شدت آنها را اذیت می کند. شمت می توانید از پماد ویتامین آ د برای تسکین این مشکل استفاده کنید.

استعمال پماد ویتامین آ د یک پوشش مقاوم به رطوبت در پوست ایجاد می کند که از پوست اطفال در مقابل ادرار و مواد شوینده تحریک کننده محافظت می کند.

همچنین پماد ویتامین آ د به نگهداری رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و در نتیجه به سرعت  باعث بهبودی پوستهای تحریک شده و سائیده شده چه در بزرگسالان و چه در کودکان و نوزادان می شود. پماد ویتامین آ د از خشکی غیرطبیعی پوست جلوگیری خواهد کرد.

پماد ویتامین آ د سوزش و درد در نواحی خراشیده و سائیده شده و سوختگی های خفیف و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

دوره مقدماتی php

تسکین موقتی ناراحتی ناشی از سوختگیهای خفیف

آفتاب سوختگی

خراش پوستی

خشکی و شیاردار شدن پوست در سرما

تحریکات دیگر پوستی بدون عفونت نظیر راش کهنه بچه

تحریک پوستی در محل دهانه ایلئوستومی و کولوستومی

همچنین برای درمان خشکی لب به ویژه در زمستان که لب ها دچار خشکی و ترک خوردگی و سرمازدگی می شوند پماد ویتامین آ د التیام بخش مناسبی است.

در حساسیت شناخته شده به ترکیبات دارو استفاده نمی شود .

موردی مطرح نبوده است .

به میزان کافی از دارو به دفعات روی پوست مالش دهید .

Category A و در شیردهی نیز هیچگونه عارضه ای گزارش نشده است .

پماد ویتامین آ د در تیوبهای 30 گرمی به بازار عرضه می گردد .

هر گرم پماد حاوی 850 واحد ویتامین آ و 85 واحد ویتامین د

پماد باید در دمای کمتر از30 درجه سانتیگراد نگهداری شود .

طبقه بندی فارماکولوژیک : مرطوب کننده

طبقه بندی درمانی : ویتامین (موضعی)

طبقه بندی مصرف در بارداری : رده ی A

1 – جذب بهتر ویتامین های آ و د از طریق پوست

2 – نداشتن ظاهر چرب و در نتیجه احساس بهتر روی پوست

3- نداشتن بو و عدم ایجاد حساسیت پوستی

4- قابلیت شستشوی بهتر با آب و صابون

5 – عدم تیرگی پوست در هنگام مصرف

مواد مغذی قوی که خواص ضد پیری دارند٬ دقیقا همان چیزی هستند که شما برای زیبایی پوست خود به آنها نیاز دارید. به پوست خود برسید !

اگر شما از کسانی هستید که در خوردن میوه ها، سبزیجات و مولتی ویتامین ها کوتاهی نمیکنید باید بدانید که مراقبت روزانه از پوست شما هنوز هم به ویتامین های زیادی نیاز دارد. تحقیقات نشان میدهد که مواد غذایی خاص برای پیشگیری و معکوس کردن روند بسیاری از نشانه های پیری پوست ضروری می باشند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل مهم است، البته خوردن انواع غذاهای سالم کمک میکند تا پوست شما نرم و درخشان باقی بماند. اما به گفته ماری لوپو، پزشک و استاد بالینی بیماری های پوستی در دانشکده پزشکی دانشگاه تولان، واقعیت این است که: “بدن تنها یک درصد خاصی از ویتامین ها را به پوست شما میرساند و مهم نیست که شما چقدر مصرف کنید. به علاوه، هیچ راهی برای ارسال مستقیم آنها به چین و چروک ها و یا لکه های قهوه ای پوست شما وجود ندارد.

راه حل: استفاده از ویتامین ها به صورت موضعی ! برای رساندن حداکثر خواص ضد پیری به پوست ٬ این دستورالعمل را دنبال کنید تا به زودی به پوستی بهتر و درخشان تر از همیشه دست یابید.

بهترین مبارز برای پیری پوست

موجود در: لوسیون های OTC، کرم های شبانه (مشتقات ویتامین A به عنوان رتینوئیدها شناخته میشوند)

اثبات شده برای: کاهش چین و چروک، محو کردن لکه های قهوه ای، و نرم کردن زبری های پوست. به گفته دوریس دی، پزشک و استادیار بالینی بیماری های پوستی در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک: “بیش از ۷۰۰ مطالعه منتشر شده در مورد رتینوئیدها وجود دارند و ازعان میکنند که رتینوئیدها اجزای سازنده امتحان شده و واقعی هستند. هر کسی که میخواهد پوستش جوانتر به نظر برسد، باید از آن استفاده کند.

نحوه استفاده: رتنوئیدها را در هنگام شب استفاده کنید، زیرا که نور خورشید بسیاری از فرم های ویتامین A را غیر فعال میکند. رتنوئیدهای تجویزی سریعتر عمل میکنند، ظرف چهار تا هشت هفته.

عوارض جانبی: آنها تحریک کننده هستند، باعث قرمزی، خشک شدن، و پوسته پوسته شدن پوست میشود که میتواند به مدت چند هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. محصولات OTC برای کسانی که درمان را تازه شروع میکنند بهترین محصول میباشد. شما عوارض جانبی پوستی کمتری را تجربه خواهید کرد، چون رتینول موجود در آنها به آرامی به رتینوئیک اسید، ماده فعال در کرم های تجویزی، تبدیل میشود. برای اجتناب از تحریک، OTC یا رتینوئید تجویزی را هر دو شب یا هر سه شب یکبار استفاده کنید، حداقل برای دو هفته اول، و سپس میتوانید هر شب از آن استفاده کنید. از مقدار کم محصول استفاده کنید؛ مقداری به اندازه یک نخود برای پوشش دادن کل صورت شما کافی میباشد.

بالا بردن رطوبت برای کاهش قرمزی پوست

موجود در: لوسیون ها، کرم ها، سرم ها. این ویتامین اغلب بر روی برچسب ها با نام نیاسینامید شناخته میشود.

اثبات شده برای: افزایش تولید سرامیدها و اسیدهای چرب، دو جزء اصلی سد محافظ بیرونی پوست شما. به گفته لسلی باومن، پزشک و مدیر دانشگاه لوازم آرایشی دارویی میامی و موسسه تحقیقاتی دانشگاه: “وقتی که خواص محافظت کنندگی تقویت میشود، پوست توانایی بیشتری برای حفظ رطوبت در داخل پوست و خارج کردن محرک ها پیدا میکند- که اگر پوست صورت شما خشک یا حساس باشد، ویتامین B3 تبدیل به یک جزء مهم برای پوست شما میشود.

در یک مطالعه، یک مرطوب کننده با نیاسینامید، گرگرفتگی و سرخی حاصل از روزاسه را اصلاح کرده است، روزاسه یک بیماری شایع است که میتواند با افزایش سن بدتر شود. یکی دیگر از مزایای B3 برای مراقبت از پوست این است که: این ویتامین مانع از انتقال رنگدانه به سلول های پوست میشود، که باعث به حداقل رساندن لکه های تیره میشود.

نحوه استفاده: برای نتیجه گیری بهتر، ویتامین B را در هنگام صبح و عصر استفاده کنید. برای کاهش سوزش رتینوئید خود، این ویتامین را در ترکیب با نیاسینامید استفاده کنید. به گفته باومن: “قبل از استفاده آنها را در کف دست خود با یکدیگر مخلوط کنید- این دو ماده یکدیگر را غیر فعال نمیکنند. علاوه بر کاهش عوارض جانبی، ماده مخلوط مزایای ضدپیری بهتری را ایجاد میکند.

یک ماده ضدپیری کامل

موجود در: بسته بندی مرطوب کننده ها برای پایدار نگهداشتن ویتامین C فورموله شده اند (ظروف مات و هوابندی شده ایده آل هستند). برای اینکه مطمئن شوید غلظت ۵ درصد یا بیشتر از ویتامین را C که برای محافظت از پوست نیاز میباشد، استفاده کرده اید، کرم را از نزدیکی وسط ظرف کرم بردارید، این توصیه ای است از طرف همت ساندارام، پزشک و متخصص بیماری های پوست در واشنگتن دی سی.

اثبات شده برای: پاک کردن رادیکال های آزاد که باعث چین و چروک، افتادگی، و دیگر تغییرات در اثر پیری میشوند. ویتامین C به داشتن پوستی صاف و سفت و عاری از لکه های قهوه ای کمک میکند. در یک مطالعه، زنانی با پوست آفتاب سوخته را با یک کرم ویتامین C به مدت شش ماه تحت درمان قرار دادند و بهبود قابل توجهی در خطوط ریز و رنگرفتگی مشاهده کردند. هر چند مزایای رتینوئیدها (ویتامین A را ببینید) و ویتامین C مشابه به نظر میرسند، اما استفاده از هر دوی آن ها پوست صورت را به طور کامل اصلاح میکند. دکتر لوپو: “پیری پوست به شیوه های مختلفی رخ میدهد، بنابراین شما نیاز به فرم های متعددی از دفاع و ترمیم می باشید.

نحوه استفاده: ویتامین C را در هنگام صبح قبل از کرم های ضد آفتاب، برای محافظت از پوست خود در برابر رادیکال های آزادی که توسط برخورد اشعه UV به کرم ضد آفتاب ایجاد میشوند، استفاده کنید.

کاهش خشکی و تقویت پوست در برابر UV

موجود در: کرم های ضدآفتاب و محصولات پس از آفتاب. بهترین محصولات ضدپیری حاوی حداقل ۱ درصد ویتامین E می باشند، به طوری که بیشتر آن در وسط ظرف کرم یافت میشود.

اثبات شده برای: کم کردن خشکی پوست بوسیله کمک به حفظ رطوبت طبیعی آن. همچنین، توانایی بالای ویتامین E برای خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان، نام “محافظ را به آن داده است. گروهی از مطالعات مربوط به مراقبت از پوست، سوپراستار بودن این ویتامین را به اثبات رسانده اند. در یک مطالعه، ویتامین E به طور قابل توجهی تعدادی از این مولکول های ناپایدار ایجاد شده پس از قرار گرفتن در معرض دود سیگار را کاهش داده است. مطالعات دیگر نشان میدهد که هنگامی که از این ویتامین قبل از مواجهه با اشعه ماوراء بنفش، استفاده میشود، پوست کمتر قرمز، متورم، و خشک میشود.

نحوه استفاده: قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید استفاده کنید. یک جریان قوی از اشعه UV میتواند نیمی از ویتامین E طبیعی موجود در پوست را از بین ببرد، بنابراین تقویت محافظت توسط پخش کردن مقداری از ویتامین E و C بر روی کرم های ضدآفتاب قبل از قرار گرفتن در زیر نور خورشید برای مطمئن شدن از تاثیر ضد آفتاب کمک میکند. به گفته، ینس تیله، پزشک، پروفوسور و متخصص بیماری های پوستی و کارشناس ویتامین E: استفاده از ویتامین E پس از آفتاب میتواند خیلی مفید باشد. برخی از مطالعات نشان میدهد که اثر ضدالتهابی این ویتامین باعث کاهش آسیب های بوجود آمده از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، میشود.

برای داشتن چشم های جوان تر و روشن تر

موجود در: کرمهای دور چشم که همچنین شامل رتینول می باشند.

اثبات شده برای: احتمالا به روشن کردن گودی های زیر چشم کمک میکند. مویرگ های شکننده که اجازه میدهند خون به داخل پوست وارد شوند به عنوان یکی از دلایل گودی چشم در نظر گرفته میشود، و ویتامین K با نام مستعار فیتونادیون ممکن است با کنترل لخته شدن خون از ورود خون به پوست جلوگیری میکند. در یک مطالعه نشان داده شده است که استفاده روزانه از یک کرم ویتامین K به طور قابل توجهی گودی ها را پس از ۴ ماه از بین می برد، اما به این دلیل که کرم حاوی رتینول نیز بود، محققان مطمئن نیستید که کدام جزء تشکیل دهنده مسئول این اصلاح می باشند-رتینول به تنهایی ضخامت پوست شفاف زیر چشم را افزایش میدهد (و پوست را طوری سخت میکند که باعث دیده شدن عروق خونی تیره زیرین میشود) و ملانین را نازکتر میکند که باعث میشود گودی برجسته تر شود. با این حال، هنوز نمیتوان تلاش برای ساخت کرم های حاوی ویتامین K و رتینول را زیر سوال برد؛ به گفته دکتر باومن٬ رتینول ممکن است توانایی ویتامین K را برای نفوذ به پوست و از بین بردن سیاهی دور چشم، افزایش دهد.

نحوه استفاده: به هنگام شب استفاده کنید. نخست اجازه میدهد که پوست با رتینول سازگار شود- به صورت یک یا دو بار در هفته اول استفاده کنید، و سپس هر هفته یک شب به آن اضافه کنید.

 

 

منبع تصاویر thetimes , prevention


مصرف مشروبات الکلی، خندیدن بیش از حد و استفاده نکردن از کِرِم های دور چشم از جمله عواملی هستند که می توانند روند چروک افتادن پوست اطراف پلک را تسریع کنند و از آنجایی که چشم، اولین نقطه ای از صورت است که نظر دیگران به آن جلب می شود، بهتر است آنچنان از آن مراقبت کنیم که هرچه دیرتر، پیری و چین و چروک به سراغش بیایند. اگر با این حرف ها موافقید، ۴ راهکار زیر را برای رهایی از پیری زودرس چشم هایتان به خاطر بسپارید.

۱) عینک آفتابی بزنید اگر خوب به چروک های دور چشم اطرافیان تان دقت کرده باشید، حتما دیده اید که برخی چروک های دور چشم، درست شبیه اثر پای پرندگان است! مسبب اصلی این نوع از چین و چروک ها، نور آفتاب است. شما معمولا به توصیه متخصصان پوست، پیش از خارج شدن از منزل، کلی ضدآفتاب به تمام صورت تان (جز اطراف چشم هایتان) می زنید. حالا حسابش را بکنید که این طوری پوست دور چشمتان بدون هیچ گونه محافظتی در برابر نور آفتاب قرار می گیرد و بیش از پیش، خشک و شکننده می شود و شما تازه این شکنندگی و چروک ها را اواخر ۲۰ سالگی و اوایل ۳۰ سالگی می بینید و به فکر درمان می افتید.

۲) حواستان به آلرژی زاها باشد دکتر رانلا هیرش، استاد پوست و موی دانشگاه کمبریج، می گوید: «آلرژی های فصلی و آلرژی به مواد غذایی مختلف، از مهم ترین دلایل پف کردن چشم است.» بنابراین اگر دوست ندارید که صبح ها با چشم هایی پف آلود به محل کارتان بروید یا دوست ندارید که در یک میهمانی دوستانه با چشم هایی قرمز و متورم حاضر شوید، عوامل آلرژی زا را در خودتان پیدا کنید و اگر می توانید با آنها روبه رو نشوید (مثلا اگر به فلفل حساسیت دارید، آن را نخورید) و اگر آلرژی تان فصلی است و گریز از آن برایتان امکان ندارد، به مدت ۲ تا ۳ هفته، روزی ۱ قرص آنتی هیستامین مصرف کنید. استفاده از رول های ضدپف آلودگی موجود در داروخانه ها هم می تواند ورم چشم هایتان را از بین ببرد.

۳) همیشه پوست اطراف چشمتان را روشن نگه دارید چند دلیل مختلف برای تیرگی پوست اطراف چشم وجود دارد. اولین و مهم ترین دلیل، وراثت و عوامل ژنتیکی است. دومین دلیل، آسیب های ناشی از تابش مستقیم نور خورشید به این بخش از پوست است و آخرین دلیل هم خودتان هستید! شما می توانید با یک آرایش نامناسب و غلط، کاری کنید که پوست اطراف چشم هایتان تیره تر از آنچه که هستند، دیده شوند.

۴) مراقب افتادگی پلک هایتان باشید هرچه سن بالاتر می رود، روند تولید کلاژن در پوست اطراف چشم کندتر می شود و چشم ها نرمی و انعطاف پذیری سابق شان را از دست می دهند. این می شود که شما با افزایش سن با پدیده افتادگی پلک ها و پیر به نظر رسیدن چشم هایتان مواجه می شوید. به همین خاطر باید پیش از اینکه این اتفاق برایتان بیفتد، با یک متخصص پوست مشورت کرده و از کِرِم های کلاژن ساز برای پلک های بالایی تان استفاده کنید تا روند افتادگی پلک را در خودتان هرچه بیشتر عقب بیندازید.

 

در این پست در مورد راه‌ های جلوگیری از پیری توسط پمادهای ویتامینی و هورمون درمانی به بحث می‌ پردازیم.

استفاده از پمادهای ویتامینی: (حاوی مواد آنتی اکسیدان، ترمیمی، ضدالتهابی، تحریک کننده تقسیم سلولی)

۱) استفاده از پمادهای حاوی اسید آلفاهیدروکسی استون  این اسید باعث ورقه ورقه شدن سطح پوست و برداشته شدن سلول‌ های مرده شده و باعث افزایش تقسیم سلولی در سلول‌ های پوستی می‌ شود که ترکیبی از انواع اسیدها می‌ باشد از جمله: اسید لا‌ کتیک، اسید تار تاریک، اسید سیتریک ، اسید مالیک و اسید گلوکولیک. البته مصرف این ماده در موقع خواب شبانه توصیه می‌ شود و از استفاده این پماد در روز باید اجتناب کرد چون باعث مضاعف شدن تاثیر منفی نور خورشید بر روی پوست می‌ شود.۲) استفاده از پماد ویتامین سی: باعث افزایش تولید مقدار کلا‌ژن در پوست می‌ شود و پوست ضخامت طبیعی خود را حفظ می‌ کند و علا‌وه بر آن به علت خاصیت آنتی‌ اکسیدانی از تاٴثیر عمل رادیکال‌ های آزاد بر پوست جلوگیری می‌ کند. با مصرف این ماده در ۴ هفته پوست رفته رفته صاف‌ تر و شفاف‌ تر به نظر خواهد آمد.۳) استفاده از پماد ویتامین ئ: یک نوع آنتی‌ اکسیدان قوی می‌ باشد که از عمل سوء رادیکال‌ های آزاد در پوست می‌ کاهد و از تخریب بافت‌ های چربی لا‌ یه‌ های پوست توسط رادیکال‌ های آزاد جلوگیری به عمل آورده و از وجود آمدن چین و چروک و شل شدن پوست می‌ کاهد.۴) استفاده از پماد ویتامین ا: باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می‌ شود و علا‌ وه بر آن از تاثیر منفی اشعه ماوراء بنفش  نور خورشید بر بدن می‌ کاهد. در تحریک سلول‌ های پایه چربی و پروتئینی پوست همچنین جلوگیری از خشک شدن لا‌ یه اپیدرمی‌ پوست نقش بسزایی دارد. البته در کسانی که به علت مصرف مکمل‌ های ویتامینی به مقدار فراوان، دچار مسمومیت با ویتامین  ا شده باشند، مصرف پماد پوستی این ویتامین نه تنها اثر مثبتی ندارد، بلکه ممکن است با واکنش نامناسب نیز همراه باشد.۵) استفاده از پماد اسیدهای چرب امگا ـ ۳: سلول‌ های پوست در اثر عوامل سوء رادیکال‌ های آزاد متورم شده و از خود مواد شیمیائی تولید می‌ کنند که همین مواد باعث حمله گلبول‌ های سفید به سلول‌ های پوست شده و باعث تخریب کلا‌ژن و پوست می‌ شود اما اسیدهای چرب امگا ـ ۳ باعث جلوگیری از التهاب سلول‌ های پوست شده و در نتیجه مانع حمله گلبول‌ های سفید و نهایتا مانع تخریب کلا‌ ژن توسط سلول‌ های ایمنی در پوست می‌ شوند.۶) عدم توقف در مقابل نور خورشید: عامل اصلی ایجاد چین و چروک پوست و ایجاد کک و مک بر روی آن نور آفتاب به ویژه اشعه ماوراء بنفش است. اشعه ماوراء بنفش نوع ا، در صورت تماس با پوست بر روی لا‌ یه خارجی پوست که اپیدرم نامیده می‌ شود تاثیر می‌ گذارد و باعث ایجاد آفتاب سوختگی می‌ شود. نوع دیگری اشعه ماوراء بنفش یعنی ا، به نواحی عمقی‌ تر پوست نفوذ می‌ کند و می‌ تواند باعث آسیب‌ های شدیدی در پوست شود. هم نوع ا و هم نوع ا با شکستن کلا‌ژن پوست، ساخت رادیکال‌ های آزاد و مهار مکانیسم‌ های ترمیم پوست، می‌ توانند باعث ایجاد کک و مک، چروک و از همه مهم‌ تر سرطان پوست شوند.۷) استفاده از مرطوب کننده‌ ها: روزی دو مرتبه صبح‌ ها و عصرها باید استفاده نمود زیرا باعث نفوذ آب زیر پوست به سطح پوست و جلوگیری از خشک شدن و نهایتا چین و چروک آن می‌ شوند البته آب را باید از منابع آب طبیعی و یا آب میوه‌ جات تامین نمود و از مصرف چای به عنوان منابع آبی جلوگیری نمود چون کافئین موجود در چای باعث از دست رفتن آب بدن می‌ شود.هورمون درمانی۱- استفاده از هورمون ملا‌ تونین:
این هورمون در مغز یافت می‌ شود. ملا‌ تونین آن کمک به نظم خواب می‌ کند ولی تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان نیز می‌ باشد و می‌ تواند برای کاهش مضرات گذشت سن به کار رود اما در مصرف آن باید حد مناسب را رعایت نمود چون زیاد مصرف کردن آن با خواب طبیعی می‌ تواند ایجاد تداخل کند.۲-استفاده از هورمون تستوسترون:
از حدود سن ۴۰ سالگی، این هورمون مقدارش هر سال ۱ درصد کمتر می‌ شود تستوسترون هورمونی است که بافت‌ های ماهیچه را محکم و تقویت می‌ کند و در توزیع چربی‌ ها نقش دارد باعث استحکام استخوانی و تخفیف پوکی استخوان می‌ شود و در ایجاد توانایی فیزیکی و جنسی در دوران سالمندی نقشی ویژه‌ ای دارد و این هورمون روزانه ۷-۵ میلی‌ گرم در آقایان  تولید می‌ شود.

در ادامه مزایا و معایب این هورمون مورد بررسی قرار می‌ گیرد:معایب
۱ — اختلا‌ ل خفیف در خواب (خرناسه کشیدن)
۲ — تحریک رشد پروستات
۳ — محدودیت تولید محصولا‌ ت وابسته به اسپرم
۴ — افزایش گرفتگی عروق
۵— احتمال ایجاد آکنه در پوستمزایا
۱— افزایش قدرت ماهیچه‌ ها و افزایش ظرفیت فعالیت‌ های فیزیکی و افزایش تمرکز حواس و افزایش انرژی
۲— افزایش املا‌ ح  استخوان‌ ها و افزایش استحکام آن‌ ها
۳— کاهش افسردگی و افزایش تمایل به جنس مخالف
۴— افزایش ضخامت پوست بدن

هورمون رشد :یک هورمون آندورونیک است که آزاد شدن آن با مرور زمان و بالا‌  رفتن سن کاهش می‌ یابد در افراد مسن مقدار این هورمون ۲۰-۱۵ % مقدار آن در دوره نوجوانی است. احساس می‌ شود که این کاهش باعث بسیاری از نشانه‌ های سویی است که ما به مرور سن ارتباط می‌ دهیم مانند، چین و چروک صورت و بزرگ شدن دور کمر، کاهش انرژی و اعمال حیاتی از جمله کاهش تمایلا‌ ت و فعالیت‌ های جنسی، مشکلا‌ ت بینائی، از دست دادن حافظه و افسردگی خفیف و غیره.
دکترها و دانشمندان قبول دارند که کمتر آزاد شدن هورمون رشد  متناسب است با بیماری‌ هایی که در اثر مرور زمان به وجود می‌ آیند آزمایشات نشان می‌ دهند که استفاده از این هورمون فرآیندهای پیری را ۲۰ سال به تعویق می‌ اندازد.
ولی آنچه که مهم است در ارتباط با هورمون درمانی باید آزمایشات دیگری ایجاد شود تا نتایج مناسبی از این مواد به دست آید ولی در مورد تغذیه درمانی و استفاده از پمادهای ویتامینی تردیدی مبنی بر وجود عوارض جانبی وجود ندارد و کاملا‌  در نشریات معتبر خارجی و محافل علمی تاثیرات مثبت آن‌ ها مورد تایید قرار گرفته است.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت انجیر در شیراز x بخوانید...