فوايد و معايب طناب زدن

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می شوند و آمادگی لازم را برای انجام فعالیت های روزانه به دست می آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات بدن است.

هنگام طناب زدن، ضربان قلب افزایش می یابد به گونه ای که می توان ضربان را به 160 تا 180 ضربه در دقیقه رساند. میزان اکسیژن مصرفی نیز 60 تا 80 درصد، حداکثر اکسیژن مصرفی و یا بیشتر مشاهده شده است.

شاید طناب زدن برای بعضی از شما مضحک باشد و شما را یاد ورزش های دوران کودکی تان بیندازد که به جز روش پایه ای جفت پا روشی که مانند دویدن است، روش های دیگری نیز برای طناب زدن وجود دارد. برای سوزاندن انرژی بیشتر می توانید به جای این که به طور عمودی بالا و پائین بپرید، هنگامی که می پرید، پاهای خود را جفت کنید و به یک طرف خم کنید(مانند حالت اسکی کردن در پیچ ها) و در پرش بعد پاهای خود را به طرف دیگر خم کنید.

در یک روش دیگر می توانید هنگامی که می پرید سعی کنید بیشتر بپرید و پاهای خود را در هوا تا جای ممکن از یکدیگر باز کنید. همچنین می توانید طناب را نچرخانید بلکه آن را در دستان تان نگه دارید و سپس روی آن به جلو و عقب بپرید.

در روش سخت تر دیگر می توانید آن قدر بالا بپرید که با یک روش، دو بار طناب را بچرخانید. هنگامی که ضربان قلب تان خیلی بالا رفت و خسته شدید، دو دسته طناب را در یک دست بگیرید و بدون این که بپرید، طناب را در طرفین خود بچرخانید و یا می توانید برای رفع خستگی سرعت طناب زدن خود را خیلی آهسته کنید.

دوره مقدماتی php

همچنین یادگیری تکنیک فرود آمدن روی نوک انگشتان پا می ‌تواند صدمات احتمالی ناشی از این ورزش را به حداقل ممکن برساند.

 

اگر در طناب زدن مبتدی هستید، در ابتدا ممکن است دچار مشکل شوید. برای طناب زدن لازم است هماهنگی حرکتی داشته باشید (و آن را در خود ایجاد کنید)، بنابراین اول باید به طور جداگانه دست‌ها و پاهای‌تان را تمرین دهید.

طناب زدن باعث کاهش تنش و افزایش سطح انرژی می‌گردد و سرعت تناسب اندام را نسبت به گذشته 30برابر می‌کند. در تحقیقاتی که در مرکز تناسب اندام در دانشگاه ایلی‌نویز صورت گرفت از شرکت‌کنندگان خواسته شد در طول یک هفته به مدت پنج روز و طی 60 دقیقه در پنج مرحله به هر میزان که می‌توانند طناب بزنند، نتیجه این تحقیق بسیار شگفت‌انگیز بود و تغییرات فیزیکی زیرحاصل گردید:

1- افزایش نیروی زانو و پا

2- افزایش اندازه ماهیچه ساق پا

3- توانایی پرش بهتر(برخی‌ها می‌توانستند 5/11سانتیمتر بیشتر بپرند)

انواع حرکت اسکات برای بانوان و فواید آن

چطور ورزش با آب سیاه و دیابت مبارزه می کند؟

آیا فواید ورزش سی ایکس ورکس را می دانید؟

مزایای 30 دقیقه ورزش سبک در روز

4- افزایش سرعت در دویدن

ضمناً بدن آنها بسیار چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر شده بود، قفسه سینه آنها نیز بازتر شده و قلب آنها از قدرت بیشتری برخوردار شده بود. دکتر لی بـِرِک، از دانشگاه لوما لیندای کالیفرنیا می‌گوید: طناب زدن مثل استفاده از آسپرین است. به این دلیل که ورزش باعث ایجاد آرامش طبیعی در بدن انسان می‌شود که آن را بتااندورفین می‌نامند و این امر در اثر فعالیتهای سخت و توان‌فرسا ایجاد می‌گردد. این ماده باعث ترشح هورمونی از طریق مغز می‌شود و غدد مخاطی نیز باعث افزایش تحمل درد و احساس خوب بودن می‌شوند. تناسب فیزیکی باعث می‌شود بتااندورفین سریعتر و به مقدار بیشتر تولید گردد، در حالی که در افرادی که فاقد تناسب فیزیکی هستند این‌گونه نیست.

اگر در هر دقیقه بین 120 تا 140 طناب بزنید، در هر ساعت 720 کالری می‌سوزانید و این میزان دو برابر سوخت کالری در ورزشهایی نظیر تنیس و والیبال است. به گفته دکتر لئونارد شوارتز (متخصص قلب و عروق)، اگر به جای حذف یک وعده غذا از برنامه روزانه بتوانید طناب بزنید 90 درصد از آنچه که از دست می‌دهید چربی‌های اضافه خواهد بود. همچنین اگر بتوانید روزانه معادل 1500 کالری از طریق ورزش بسوزانید (که این میزان پنج برابر مقداری است که انجمن قلب امریکا برای تناسب اندام تجویز می‌کند) با سرعت بسیار زیادی کاهش وزن خواهید داشت. حتی اگر هدف شما سوخت کالری نباشد، از طناب زدن مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

به کمک طناب زدن مداوم، می‌توان در هر ساعت ۷۲۵ کالری سوزاند، این میزان کالری سوزانده شده باعث لاغر شدن می‌شود. با طناب زدن می‌توان به وزن ایده‌آل رسید، برای این منظور باید به مدت زمان طناب‌زدن توجه کرد و سریع از آن دست نکشید.

برنامه 15 هفته ای طناب زدن جهت لاغری به صورت زیر است:

ورزش هایی که در آن حرکت های خم شدن زانوها و فرود آمدن روی پاها به دفعات زیاد انجام می شود نیز برای زانوها مضر هستند، تنیس، بدمینتون و فوتبال از این دسته ورزش ها محصوب می شوند.

طناب زدن جزو موارد استثنایی است که به رغم پریدن آسیبی به زانو وارد نمی کند ورزش هایی که در آنها فرد می پرد، فرود می آید یال در حال دویدن به طور ناگهانی تغییر مسیر می دهد فشار خیلی زیادی روی زانوها وارد می کند که ممکن است منجر به آسیب به رباط های زانو و به خصوص رباط صلیبی قدامی می شوند.

با این وجود به کسانی که آرتروز زانو دارند توصیه می شود از انجام دادن این ورزش اجتناب کنند چرا که به زانوها فشار وارد می کند.

 نبض ما– گردآوری

منابع

تبیان، باشگاه خبرنگاران، ادکوان، همشهری

 

تخمدان پلی کیستیک شایع ترین علت ناباروری زنان

ناگفته های استنت گذاری یا بالون زدن قلب

درمان و علل کلیه سنگ ساز +ویدئو

مشکلات روانی و اثرات آن در ناباروری و نازایی

ویدیو های سلامت

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

چگونه خاطرات بد را از ذهنمان پاک کنیم؟/ویدئو

پس از مرگ، برای بدن چه اتفاقی می افتد؟ + ویدیو

پزشکی را با چی عوض می کنی+ فیلم

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

لیزر موهای زائد چه عوارضی دارد؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

آزمایش ایدز یا عفونت HIV در بهترین آزمایشگاه

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

کاشت مو به روش sut + فیلم کاشت مو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

اگر از رفتن به سالن ورزشی، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده ‌اید، طناب زنی ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می­ شود و  آمادگی لازم را به دست می­ آورد. کسی که فعالیت خود را بر طناب زدن استوار کند، عضلات بزرگ و مهم بدن را درگیر می­ کند و این خود عملی اساسی در جهت تقویت عضلات و قدرت بخشیدن به عضلات بدن است.

هنگام طناب زدن، ضربان قلب افزایش می­ یابد به گونه­ ای که می ­توان ضربان را به ۱۶۰ تا ۱۸۰ ضربه در دقیقه رساند. میزان اکسیژن مصرفی نیز ۶۰ تا ۸۰ درصد حداکثر اکسیژن مصرفی و  یا بیشتر مشاهده شده است. ۱۰ دقیقه طناب زدن به همان اندازه در بهبودی آمادگی جسمانی مؤثر است که ۳۰ دقیقه انجام فعالیتی به نام جاگینگ (دوی آرام). میزان پیشرفت آمادگی جسمانی مربوط به تمرین، رابطه مستقیمی با شدت تمرین دارد.

طناب زدن برای کسانی وزن بالا یا نرمی و پوکی استخوان و یا مشکلات زانو دارند مضر هست.

بپرید و انرژی بسوزانید

طناب زنی  یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربی های اضافه بدن و لاغر شدن است.البته لازم به ذکر است که بهترین راه لاغری محدود کردن مواد غذایی دریافتی بوده و ورزش تنها به‌ عنوان مکمل در کنار رژیم غذایی توصیه می ‌شود. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن با شدت متوسط، حدود ۵۷۰ کیلوکالری انرژی می سوزاند.

جالب است بدانید که هر دقیقه طناب ‌بازی در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود ۹ تا ۱۲ کیلوکالری انرژی می ‌شود.این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود ۱۰ کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌ آید.این ورزش باعث افزایش ظرفیت قلبی تنفسی شده و به دلیل فشاری که بر استخوان‌ های اندام تحتانی وارد می ‌کند، خاصیت ضد پوکی استخوان دارد و موجب تقویت عضلات و تاندون‌ ها می‌ شود.

فواید طناب زدن

پیشنهاد مطالعه: : برنامه طناب زدن برای لاغری و کاهش وزن

آیا طناب زدن برای بانوان مضر است ؟

خیر، این ورزش نه تنها هیچگونه ضرری برای خانم‌ها ندارد و به طور علمی اثبات نشده که می‌تواند مضر باشد، بلکه فواید زیادی برای بانوان دارد، دقت کنید، فعالیت‌های ورزشی زیادی هستند که از طناب زنی سخت‌تر هستند اما بانوان در آن فعالیت دارند!

آیا این درست است که ورزش طناب زدن باعث افتادگی رحم در خانم‌ها می‌شود؟

از نقطه نظر علمی این ورزش به طور معمول مشکل خاصی را برای افراد ایجاد نمی‌کند. به طور کلی در چنین ورزش‌هایی تفاوت‌ چندانی بین زنان و مردان وجود ندارد. تنها به صورت بسیار نادر بیماری‌هایی ممکن است در دستگاه تناسلی خانم‌ها (مثل رحم و ضمائم لگنی) وجود داشته باشند که باعث شل شدن و عدم پایداری این بخش‌ها می‌شوند و در این موارد ممکن است انجام چنین ورزش‌هایی باعث تشدید بیماری‌ فرد شوند.

یکی از نگرانی‌هایی که اغلب در مورد طناب زنی مطرح می‌شود، ایجاد پرولاپس یا افتادگی رحم است، به ویژه در مورد زنان باردار. پرولاپس رحم زمانی اتفاق می‌افتد که رباط‌ها حمایت کنند رحم ضعیف می‌شوند و رحم نمی تواند در جای خود باقی بماند، در چنین شرایطی و در خانم ‌های باردار طناب زدن می‌تواند مضر باشد، در دیگر شرایط نه برای دختران و نه خانم‌ها ضرری ندارد.

این بیماری‌ها بسیار نادر هستند و در صورت وجود آن ها، توصیه‌های کافی توسط پزشک معالج داده خواهد شد. در غیر این صورت ممانعت دیگری برای انجام این ورزش‌ها وجود ندارد. در ضمن توجه داشته باشید که در صورت بالا بودن سن، بیماری‌های قلبی و یا بیماری‌های خاص دیگر باید حتما در این موارد هم احتیاطات لازم و خاص صورت بگیرد که البته هیچ ربطی به این ورزش خاص ندارد و در مورد تمام ورزش‌ها مشترک است.

درضمن، تصور این که طناب زدن باعث شل شدن اندام هایی مانند سینه می شود درست نیست اما پوشیدن تاپ های چسبان می تواند تأثیرات احتمالی تروماهای وارده را در خانم ها کمتر کند.بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی تحرکی هستند، می توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند.طناب زدن برای افراد سالم ضرری ندارد اما توصیه می شود کسانی که مشکل ارتوپدی اندام تحتانی دارند، خانم های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابه جایی شان وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج شان طناب بازی نکنند.

پیشنهاد مطالعه: : آیا طناب زدن موجب افزایش قد می شود؟

وسایل مورد نیاز برای طناب زدن

طناب زدن درست است که یک ورزش کم هزینه است اما رعایت ایمنی در آن الزامی است.شما به یک جفت کفش مناسب و یک طناب که اندازه خودتان باشد نیاز دارید.

جنس طناب مناسب

اولین کاری که باید بکنید، انتخاب یک طناب پرش است که برای شما راحت باشد. طناب ممکن است، جنس های مختلفی مانند پلاستیک، نایلون یا الیاف پشمی داشته باشد.طناب های پلاستیکی سریع تر هستند و ورزشکاران حرفه ای مانند بوکسورها از آن ها استفاده می کنند ولی برای شما جنس طناب تفاوت زیادی در عملکردتان ایجاد نمی کند. پس مطابق سلیقه تان طناب خود را انتخاب کنید ولی دو مورد را حتما در خرید باید رعایت کنید و آن طول طناب و سایز طناب است.

طول طناب

برای این که بفهمید طول طناب مناسب شما چه قدر است، هر دو پای خود در کنار هم قرار دهید و وسط طناب بگذارید، سپس دسته های طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب باشد، باید تا وسط قفسه سینه تان بالا بیاید و در صورت بلندتر بودن یا کوتاه تر بودن، هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش روش صحیح طناب زدن – ۸ حرکت تصویری

کفش مناسب برای طناب زدن

و اما به جز خود طناب باید به نکات دیگری نیز توجه کنید؛ باید یک جفت کفش ورزشی مناسب داشته باشید به طوری که کفی مناسبی به خصوص در قسمت پنجه های پا داشته باشند. کفش های بسکتبال و تنیس برای طناب زدن خوبند ولی کفش های دویدن ممکن است به پاهای شما فشار بیاورند. معمولا  کفش ‌های cross-training که دارای کفی انعطاف ‌پذیر هستند برای این منظور مناسب‌ هستند.

کجا طناب بزنید

بر روی سنگ و موزاییک طناب نزنید، چون که به پاها و مفاصل شما فشار زیادی وارد می کنند. یک تشک ورزشی، زمین چوبی و حتی یک فرش، سطوح مناسبی برای طناب زدن هستند.

در طناب زنی نکات زیر را رعایت کنید

برنامه تحریکی

شاید در ابتدا طناب زدن مداوم به مدت ۱۰ دقیقه برای شما هم سخت و هم خسته کننده باشد. برای تنوع می توانید در فواصل طناب زدن، حرکات شنا و یا بارفیکس را انجام دهید.

برای نمونه یک برنامه در این جا آورده می شود:

تهیه و تدوین : کیوان فیروزه ئی – مربی طناب زنی – بروز رسانی ۹۷/۴/۱۱

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

برای اطلاع از دریافت نظر یا پاسخ به نظر شما این قسمت را تیک بزنید

سلام ورزش طناب زنی برای کوچک شدن سینه ها مفیده؟؟
افتادگی سینه به وجود نمیاد

سلام، چه رژیم غذایی و چه فعالیت بدنی که منجر به کاهش چربی بدن بشه، می تونه در کاهش سایز پستان هم نقش داشته باشه. البته صرفاً نمیشه به خود طناب زدن بدون رعایت رژیم غذایی اکتفا کرد

سلام.روزی چنتا طناب زدن مناسبه؟

سلام، بستگی به سطح توانایی و هدف فرد داره، نمیشه تعداد مشخصی رو در نظر گرفت

آیا روز ۱ ساعت طناب زنی باعث عضله سوزی میشه؟؟

سلام؛ عادل جان صرفاً مدت زمان نمی تونه ملاک باشه، اینکه در چه روزی طناب بزنید، اون روز وزنه داشتید یا نه، وضعیت تغذیه تون به چه صورت هست، میزان خواب و ریکاوری و .. اگر تعادل خوبی در میان نباشه و یک ساعت مداوم طناب بزنید، بله مشکل ساز است

سلام .خدا قوت . طناب زدن باعث افتادگی یا شل شدن سینه ها در خانم ها نمیشه؟؟؟

سلام؛ مطلب رو مطالعه کنید توضیح داده شده

سلام تشکر از مقاله خوب تون.
طناب زدن، کاردیو هست یا هوازی؟

سلام، تعریف از کاردیو، همان هوازی مگر نیست؟

سلام
طناب زدن بر روی زیر انداز یوگا مناسبه؟

هر کفش بسکتبالی برای طناب مناسبه یا باید به جزیات نوع ساخت کفش بسکتبال هم باید توجه کرد؟

سلام، مشکلی نداره، هر چند که زیر انداز یوگا ضخامتی نداره، در خصوص کفش هم طبیعتاً ساختار باید استاندارد باشه معین عزیز

سلام .من یک پسر ۱۸ سال استم برای کم کردن اضافه وزن طناب زدن با رژیم غذایی فایده یی داره یا خیر؟؟؟

سلام، بله مشکلی نداره ولی سعی کنید تمرینات بدنسازی هم انجام بدید، چه با وزنه و یا بدون وزنه

سلام من مشکلی با سایر نقاط بدنم ندارم ونمیخوام سینه هام کوچکتر بشهولی چربی شکمی دارم طناب زدن مناسبه.؟

سلام، نمی تونیم تعیین کنیم چربی از کدوم قسمت بدن کم بشه، طناب بزنید و در کنارش هم رژیم مناسب داشته باشید، چربی بدن کم میشه ولی از تمام بدن

سلام نمیخوام سینه هام کوچیک بشه فقط چربیه شکمی دارم

بافت سینه از چربی هست، ممکن نیست با تغییر وزن سایزش تغییر نکنه

مطالب بسیار مفید بود.به بسیاری از سوالاتمان پاسخ داده شد.
فقط یه سوال دارم اونم اینکه طناب زدن یه ورزش قدرتیه؟
بنده میخوام با ورزش های هوازی وزن کم کنم تنها نگرانیم اینه که طناب زدن سفت کنه بدنمو و چربیشون آب نشه
ممنون میشم پاسخگو باشید

سلام، هوازی هست و روی افزایش قدرت عضلات پایین تنه نقش داره، اما اجازه بدید عرض کنم که سفت شدن بدن با عضله ممکن هست و چربی سفت بودن یا نبودن اون هیچ ربطی به چربی سوزی نداره، سعی کنید بیشتر با تغذیه چربی بدن رو کم کنید و ورزش رو هم حتماً داشته باشید، چه بسا ورزش های قدرتی که نتیجه بهتری دارند

اگر از رفتن به سالن ورزشی، دویدن، یا تجهیزات ورزش خانگی خسته شده ‌اید، طناب زنی ورزش کم هزینه ای است که می توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. در طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی تقویت می­ شود و  آمادگی…

تمرینات با وزنه از بخش های اصلی و بنیادی هر برنامه تمرینی است. هدف شما از تمرین هرچه باشد، کاهش وزن، افزایش وزن، عضله سازی یا حفظ فرم بدن، افزودن تمرینات با وزنه به برنامه تمرینی روزانه، شما را در رسیدن به هدف تان کمک خواهد کرد. ممکن است…

آیا طناب زدن روی افزایش قد تأثیر دارد؟ سوالی که باعث شده شما در پی آن باشید تا به پاسخ آن دست یابید. بارها با این سوال مواجه می شویم و بسیاری معتقد بوده اند که ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال باعث افزایش قد می شود و تعدادی…

کوتاهی قد به ویژه در بین زنان یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها در جوامع امروزی است که برای رفع این مشکل معمولا خانواده‌ها به روش‌های درمانی مختلفی روی می‌آورند.برخورداری از قد بلند نه تنها یک مزیت محسوب می شود، بلکه در حوزه روانشناسی افراد بلند قد از اعتماد به…

اگر اهل باشگاه رفتن باشید پس احتمالا این را هم شنیده‌اید که: تا درد نکشید رشد نمی‌کنید یا اینکه: اگر درد نداشته باشی یعنی تمرین اثر نکرده است. اما اگر دردی که ناراحت‌تان می‌کند فراتر از صرفا یک درد و گرفتگی بعد از تمرین باشد چطور؟ اگر آسیب دیده…

تمرین تا حد ناتوانی یک رویکرد متداول است که خیلی از بدنسازها از آن استفاده می‌کنند. آنها انتظار دارند با استفاده از این روش به دست آوردهای بزرگ‌تری از قدرت و سایز عضله برسند. وقتی شما عضله‌ای را تا مرز ناتوانی تمرین می‌دهید آن را به جایی می‌رسانید که…

در طول تمرینات ورزشی متوسط تا شدید، عضلات به ترکیبی از اکسیژن و ذخایر کربوهیدرات (به صورت گلیکوژن) و چربی (اسیدهای چرب آزاد) به عنوان سوخت‌شان تکیه می‌کنند. زمانی که بدن بتواند برای انجام فعالیت‌های مختلف اکسیژن بیشتری مصرف کند، فرد می‌تواند کار فیزیکی بیشتری انجام دهد و چون…

همه ما در زندگی برای یک بار هم که شده احساس سرگیجه یا سیاهی رفتن چشم را تجربه کرده‌ایم. این احساس در بیشتر موارد مشکل‌ساز نیست، اما گاهی می‌تواند هشداری برای آگاه شدن از برخی از فعل و انفعالات در قلب و مغزمان باشد. دکتر ونکاتش، اپیدمیولوژیست بالینی در…

آیا تا به حال شده یک چیز شیرین مثلاً یک دونات شکلاتی هوس کنید؟ اگر شما هم مانند بیشتر آدم‌ها باشید، مرد یا زن، پس حتماً تجربه‌اش را دارید اما هوس شیرینی شما می‌تواند به جنسیت‌تان بستگی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد زن‌ها نسبت به مردها ولع بیشتری برای…

در طول ۷ سال فعالیت مجله علم ورزش، چند مورد تغییر کلی در طراحی آن داشته‌ایم. اولین طرح ما مربوط به آغاز فعالیت و تا سال ۹۱ بود، در سال ۹۲ دومین طراحی اجرا و در اوایل سال ۹۳، طراحی واکنش‌گرا اجرا شد، اما بازخورد چندان خوبی از آن…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.




خانه

موبایل

طناب زدن به حفظ هماهنگی و تعادل کمک می‌کند

 

افزایش استقامت، سرعت و چابکی با طناب زدندر طول تمرین‌تان، طناب زدن را فراموش نکنید. طناب زدن یک روش مؤثر برای ساخت سرعت، چابکی و استقامت است. ورزشکاران حرفه‌ای برای تقویت پاها، ساخت استقامت در هنگام دویدن و قوی‌تر نگه داشتن عضلاتی که هنگام دویدن استفاده می‌کنند (آن هم با برخورد کمتر)، طناب زدن را به برنامه تمرینی‌شان اضافه می‌کنند.

 

همچنین، طناب زدن به حفظ هماهنگی و تعادل کمک می‌کند. به همین دلیل است که روال تناسب اندام ورزشکاران حرفه ای مانند بوکسرها، بازیکنان بسکتبال، بازیکنان فوتبال و قهرمانان دوی سرعت، بدون طناب زدن کامل نیست. هر نوع ورزشی که مستلزم حرکت سریع پاها باشد، از طناب زدن به عنوان بخشی از تمریناتش استفاده می‌کند.

 

فواید طناب زدنپریدن از طناب، عضلات پشت ساق پا، چهار سر و سرین را هدف می‌گیرد. همچنین قفسه‌ی سینه، پشت، شانه ها و سه سر را درگیر می‌کند. از آنجا که تمام این گروه‌های عضلانی در هنگام پریدن از طناب، درگیر می شوند. این تمرین به شما کمک خواهد کرد که به مرور زمان قدرت ، استقامت و تعادل بسازید که تمام آن‌ها در هنگام دویدن،مهم هستند. در واقع می توان گفت طناب زدن معادل دویدن است. شما درهر دقیقه‌ای که طناب می‌زنید، ۱۲ تا ۱۵ کیلوکالری می‌سوزانید.

به علاوه، استفاده سریع از پاها در طناب زدن، به بهبود عملکرد یک دونده کمک می‌کند. بنابراین اگر یک دونده‌ی رقابتی هستید، طناب زدن قطعا به نفع‌تان خواهد بود. از سویی دیگر، دوندگان استقامت نیز می‌توانند از طناب زدن سود ببرند زیرا به بهبود پوسچر کمک می‌کند. به عنوان مثال اگر شما عادت دارید که با پشت قوز کرده یا شانه‌های گرد بدوید، طناب زدن را امتحان کنید. این تمرین به بالاتنه شما می‌آموزد که با صاف کردن ستون فقرات، خودش را در وضعیت ایده‌آل نگه دارد.

 

طناب زدن، عضلات پشت ساق پا، چهار سر و سرین را تقویت می کند

 

اگر شما نگران ضربه وارد شده بر زانوها در هنگام طناب زدن هستید، باید بدانید که این ضربه یا برخورد، به مراتب کمتر از آهسته دویدن یا دوی سرعت است. پریدن از طناب عمدتا یک ورزش تحمل کننده‌ی وزن است اما به دلیل حرکت استاتیک، با زانوها و مفاصل بسیارمهربان‌تر می‌باشد.

 

اضافه کردن طناب زدن به تمرینات چندگانه (Cross)تمرین چندگانه (کراس) به معنای به کارگیری انواع مختلف تمرینات تناسب اندام در یک تمرین است. این تمرین معمولا توسط ورزشکاران حرفه‌ای انجام می‌شود، اما هر فردی که به تناسب اندام علاقمند باشد نیز می‌تواند برای انجام یک تمرین همه جانبه و کامل، آن را امتحان کند. شما با استراحت دادن به عضلات خسته‌تان از طریق تمرین چندگانه، به سرعت قدرت و عملکردتان را بهبود می‌بخشید. تمرین چندگانه به بهبود سیستم قلبی عروقی و افزایش استقامت شما کمک می‌کند تا به راحتی از یک تمرین به تمرین دیگر بروید.

 

چرا باید همین امروز طناب زدن را شروع کنیدبه نظر می‌رسد که طناب زدن بسیار آسان است و هر کسی می‌تواند آن را انجام دهد. اما این تمرین، چندین گروه عضلانی را به کار می‌گیرد و سریع‌تر کالری می‌سوزاند. کلید توانایی این تمرین برای بهبود تعادل و هماهنگی فرد، استفاده از پاها برای پریدن از طناب است.

 

پریدن از طناب، فواید سلامتی و تناسب اندام بسیاری دارد. تصور کنید که بدون یک باشگاه خانگی، وزن کم می‌کنید و عملکردتان را بهبود می بخشید. این اساسا همان کاری است که پریدن از روی طناب انجام می‌دهد. طناب زدن، یک تمرین ساده، سرگرم کننده و مؤثر است و شما نیازی به خریدن تجهیزات بزرگ بدنسازی ندارید. بنابراین همیشه طناب پرش را در ساک باشگاه‌تان داشته باشید و به دنبال راه‌هایی باشید که خارج از باشگاه، از آن استفاده کنید. شما می‌توانید تقریبا در هر جا و هر مکانی از طناب بپرید. به عنوان مثال می‌توانید در هنگامیکه برنامه مورد علاقه‌تان را می‌بینید و . می‌توانید هر چقدر که می خواهید خلاقیت به خرج دهید.منبع : fitnessmagazine.ir

منبع = هلپ کده




خانه

موبایل

فايده هايی كه طناب زدن برايتان دارداگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید. می‌توانید از طناب زدن برای سلامت بودن و وزن کم کردن استفاده کنید.طناب زدن دستگاه گردش خون و تنفس از راه فعالیت هوازی را تقویت می‌کند. این ورزش عضلات بدن را درگیر می‌کند.طناب زدن به کارایی روزانه بدن کمک می‌کند به وسیله این ورزش تمام ماهیچه‌های بدن کار می‌کنند.برخلاف آنچه که افراد اغلب فکر می‌کنند، طناب زدن کار آسانی نیست و باید برای انجام آن اصول را رعایت کرد تا ریتم بهتر و طناب زدن طولانی‌تری را انجام دهیم، اولین تمرین این است که با یک پا بپرید و سعی کنید پایتان به طناب برخورد نکند این تمرین باعث ایجاد تعادل و مقاومت بیشتر می‌شود. هنگامی که ریتم خوبی پیدا کردید، بدن شما از فواید این فعالیت مفید بهره‌مند خواهد شد.طناب زدن باعث تحریک گردش خون می‌شود، درحقیقت، این ورزش برروی ماهیچه‌های پا کار می‌کند و رگ‌های پا را ماساژ می‌دهد. این ماساژ باعث گردش خون می‌شود و دیگر خون در رگ‌ها تجمع نمی‌کند، طناب زدن از واریس جلوگیری می‌کند و ریتم ضربان قلب را منظم می‌کند. همچنین طناب زدن باعث جلوگیری از افزایش وزن نیز می‌شود.به کمک طناب زدن مداوم، می‌توان در هر ساعت 725 کالری سوزاند، این میزان کالری سوزانده شده باعث لاغر شدن می‌شود. با طناب زدن می‌توان به وزن ایده‌آل رسید، برای این منظور باید به مدت زمان طناب‌زدن توجه کرد و سریع از آن دست نکشید.برای طناب زدن مداوم باید وسایل موردنیاز را تهیه کرد. باید یک طنابی بخرید که اندازه شما باشد اندازه طناب به تجربه و توانایی در طناب‌زدن نیز بستگی دارد. یک مبتدی باید طنابی سبک خریداری کند که وقتی پای خود را روی میانه این طناب می‌گذارد و آن را به سمت بالا می‌کشد، دسته‌های آن به شانه‌ها برسند. کسی که تجربه بیشتری دارد می‌تواند از طناب سنگین‌تر و کوتاه‌تر استفاده کند. برای خانم‌ها توصیه می‌شود که از لباس زیر به هنگام طناب‌زدن استفاده کنند.کفش در طناب‌زدن نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا باعث ثبات و تعادل بهتر می‌شود واز سختی تمرین می‌کاهد.طناب زدن ورزشی ساده است که نیاز به تجهیزات زیاد و گران‌قیمت ندارد، تنها با کمک یک طناب و لباس مناسب می‌توانید، وزن کم کنید وبدنی سالم‌تر داشته باشید.

منبع:konjkav.com

منبع = هلپ کده10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *